Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:04:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 371 372 373 374 375 376 377 [378] 379 380 381 382 383 384 385 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 5261670 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #18850 Dátum: 2014.06.24 kedd, 11:49:16 »

Sziasztok,
MK1 kombira milyen 15" -s gumi tehető fel?
Olvastam 195/55R15 és 195/60R15-öt is.
Tapasztalatok?
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #18851 Dátum: 2014.06.24 kedd, 18:53:32 »

Sziasztok,
MK1 kombira milyen 15" -s gumi tehető fel?
Olvastam 195/55R15 és 195/60R15-öt is.
Tapasztalatok?
Köszi,
PZs
Nekem volt fenn 205/55/15 ráadásul elöl-mert hátul nem fér el-Peugeot felnin .Nagyon dögösen nézett ki szemből.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18852 Dátum: 2014.06.24 kedd, 20:30:37 »

Sziasztok,
MK1 kombira milyen 15" -s gumi tehető fel?
Olvastam 195/55R15 és 195/60R15-öt is.
Tapasztalatok?
Köszi,
PZs
Hi!
Ha jól látom, akkor '96-os a géped. Annak a gyári mérete a 195/60R15.
Egyébként felrakhatsz rá 195/65R15-ös gumit is, az jóval olcsóbb, mert szélesebb körben elterjedt, és még a km órád is kevésbé fog csalni. Smiley
Naplózva
kakkilla
Vendég
« Új hozzászólás #18853 Dátum: 2014.06.29 vasárnap, 11:14:27 »

hali. 94-es 2.0 16v-hez, clx-hez keresek kapcsolási rajzot. főleg a klimahoz. egy ventilátoros. a gond, hogy nem kap áramot a kompresszor meg a nyomáskapcsoló sem. valaki valami link? segitsetek mer a szerelönek az kell. köszi előre is
Naplózva
Fecó 1.8
Vendég
« Új hozzászólás #18854 Dátum: 2014.06.29 vasárnap, 16:47:43 »

Sziasztok!  worship

Valaki tud nekem információt adni arról, hogy az 5 ajtós benzines mk1-nek milyen hosszú a kipufogórendszere cm-ben? 
Meg egy arányos rajz is jó lenne a rendszerről amin látszanak rendesen a hajtások. Kerestem már neten, vagy tízféleképen beírtam google-be hogy mit akarok de semmi olyat nem találtam ami nekem kellene. Sad
Előre is köszi!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18855 Dátum: 2014.06.29 vasárnap, 22:24:04 »

Valaki tud nekem információt adni arról, hogy az 5 ajtós benzines mk1-nek milyen hosszú a kipufogórendszere cm-ben? 
Meg egy arányos rajz is jó lenne a rendszerről amin látszanak rendesen a hajtások. Kerestem már neten, vagy tízféleképen beírtam google-be hogy mit akarok de semmi olyat nem találtam ami nekem kellene. Sad
Cromax.hu hátha tud segíteni. Habár a hosszát szerintem erről a honlapról sem fogod megtudni.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18856 Dátum: 2014.06.29 vasárnap, 22:26:56 »

hali. 94-es 2.0 16v-hez, clx-hez keresek kapcsolási rajzot. főleg a klimahoz. egy ventilátoros. a gond, hogy nem kap áramot a kompresszor meg a nyomáskapcsoló sem. valaki valami link? segitsetek mer a szerelönek az kell. köszi előre is
Leginkább Haynes tud neked ebben segíteni.
Ugyan angolul van, de a színeken talán ki lehet igazodni.
De meg tudod találni google segítségével akár free formátumban is.
Naplózva
Fecó 1.8
Vendég
« Új hozzászólás #18857 Dátum: 2014.06.30 hétfő, 06:37:06 »

Cromax.hu hátha tud segíteni. Habár a hosszát szerintem erről a honlapról sem fogod megtudni.
Köszönöm szépen Smiley
Naplózva
Fecó 1.8
Vendég
« Új hozzászólás #18858 Dátum: 2014.06.30 hétfő, 20:26:33 »

Cromax.hu hátha tud segíteni. Habár a hosszát szerintem erről a honlapról sem fogod megtudni.

Jó oldal de amit szeretnék azt tényleg nem tudtam meg róla. Sad
Igazából konkrétan a pontos méretei kellenének mert rozsdamentesből megcsinálnám az egész rendszert csak hát a méretek nélkül ez nem megy sajnos és nem szeretném tippre csinálni mert ahhoz kissé drága a rozsdamentes cső.  nyes
Ami meg most van az autón arról inkább nem méreteznék mert majdnem 3 évig állt és úgy el van rohadva hogy van ahol átfér az ujjam a cső helyén  vigyor3
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #18859 Dátum: 2014.06.30 hétfő, 20:41:19 »

Az miért jó, ha rozsdamentes a kipufogó?
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18860 Dátum: 2014.06.30 hétfő, 21:11:59 »

Jó oldal de amit szeretnék azt tényleg nem tudtam meg róla. Sad
Igazából konkrétan a pontos méretei kellenének mert rozsdamentesből megcsinálnám az egész rendszert csak hát a méretek nélkül ez nem megy sajnos és nem szeretném tippre csinálni mert ahhoz kissé drága a rozsdamentes cső.  nyes
Ami meg most van az autón arról inkább nem méreteznék mert majdnem 3 évig állt és úgy el van rohadva hogy van ahol átfér az ujjam a cső helyén  vigyor3
Egyébiránt nem tudom, hogy minek neked méret.
Odaviszed a kipufogó készítő kisiparoshoz, az lemászik alá az aknába vagy beáll a csáposra, végignézi a jelenlegi rendszert, aztán levágja, és elkészíti az anyagból hajtogatással egyből a helyére.
Legalábbis a Janóék így csinálták nekem - igaz csak a rendszer hátsó felét.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18861 Dátum: 2014.06.30 hétfő, 21:12:27 »

Az miért jó, ha rozsdamentes a kipufogó?
Gondolom azért, mert akkor nem rozsdásodik el.
 Cheesy
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #18862 Dátum: 2014.07.01 kedd, 12:53:19 »

Az miért jó, ha rozsdamentes a kipufogó?
Mert örökké tart, meg még 1 napig. Wink
Naplózva
Fecó 1.8
Vendég
« Új hozzászólás #18863 Dátum: 2014.07.01 kedd, 18:53:40 »

Azért jó mert tényleg örök életű és nem kell foglalkozni azzal hogy vajon mikor rohad el és lyukad ki.  nevetes1 Meg a rozsdamentes acél könnyebb is. Mondjuk abszolút mindegy a súlya mert nem egetverő a különbség.
De félreértettél szerintem. Nem az a célom, hogy elvigyem valahová ahol még munkadíjat is kell fizetni a gyártásért. Megcsinálom én csak arról ami rajta van nem lehet pontos méretet venni mert szét van rohadva tisztességesen. E miatt kellene a méret.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #18864 Dátum: 2014.07.02 szerda, 08:23:58 »

Azért jó mert tényleg örök életű és nem kell foglalkozni azzal hogy vajon mikor rohad el és lyukad ki.  nevetes1 Meg a rozsdamentes acél könnyebb is. Mondjuk abszolút mindegy a súlya mert nem egetverő a különbség.
De félreértettél szerintem. Nem az a célom, hogy elvigyem valahová ahol még munkadíjat is kell fizetni a gyártásért. Megcsinálom én csak arról ami rajta van nem lehet pontos méretet venni mert szét van rohadva tisztességesen. E miatt kellene a méret.

Szia!

A kasztnin kialakított helye alapján nagyjából vagy akár szinte pontosan is ki lehet kalkulálni a szűkséges anyag hosszát, csak megjegyzem, hogy a profi kipuf. gyártók is az adott helyéhez méretezik, készítik a kipufogókat.
Naplózva
Fecó 1.8
Vendég
« Új hozzászólás #18865 Dátum: 2014.07.02 szerda, 20:49:08 »

Szia!

A kasztnin kialakított helye alapján nagyjából vagy akár szinte pontosan is ki lehet kalkulálni a szűkséges anyag hosszát, csak megjegyzem, hogy a profi kipuf. gyártók is az adott helyéhez méretezik, készítik a kipufogókat.

Hát ezaz!  nyes Eddig még komplett rendszert nem csináltam, de lehet hogy az lesz tényleg mert abszolút semmit nem találtam majdnem egy hét alatt a neten se.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18866 Dátum: 2014.07.02 szerda, 21:18:06 »

Sziasztok!

Eddig nem volt gond (amíg jó volt a klímám), hogy időnként, főleg nagy melegben a külső levegőnél jóval melegebb levegőt fúj be (időnként?) a szellőzőm hidegre tekert állásban. Sajnos anyagi okokból idén már valószínűleg elmarad a klíma javítása. Érdeklődöm, hogyan van MKI (kombiban) megoldva a hideg-meleg levegő szabályzó működése? Gondolom nem úgy mint a zsigulinál volt, ahol egy vízcsapot állítgattunk. Én arra tippelek, hogy a meleg levegő útját zárja el valami állítható zsilip? Hozzá lehet ehhez a részhez férni nagyobb szétszerelés nélkül?
Másik kérdésem: Nekem is -mint pár hsz.-sal előbb- esős időben ha a külső levegőt ráfujatom a szélvédőre,(mióta nincs klímám, mert az lekapta) csak még jobban párásodik. Én is olyasmire tippelek, hogy bevizesedik valahol, a szűrő vagy a levegő bevezető rész. Hol keressem ezt a víztelenítő akármit, rákerestem a hsz.-ben:páraelvezető csövecske.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.02 szerda, 21:23:25 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18867 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 11:18:27 »

Eddig nem volt gond (amíg jó volt a klímám), hogy időnként, főleg nagy melegben a külső levegőnél jóval melegebb levegőt fúj be (időnként?) a szellőzőm hidegre tekert állásban. Sajnos anyagi okokból idén már valószínűleg elmarad a klíma javítása. Érdeklődöm, hogyan van MKI (kombiban) megoldva a hideg-meleg levegő szabályzó működése? Gondolom nem úgy mint a zsigulinál volt, ahol egy vízcsapot állítgattunk. Én arra tippelek, hogy a meleg levegő útját zárja el valami állítható zsilip? Hozzá lehet ehhez a részhez férni nagyobb szétszerelés nélkül?

Másik kérdésem: Nekem is -mint pár hsz.-sal előbb- esős időben ha a külső levegőt ráfujatom a szélvédőre,(mióta nincs klímám, mert az lekapta) csak még jobban párásodik. Én is olyasmire tippelek, hogy bevizesedik valahol, a szűrő vagy a levegő bevezető rész. Hol keressem ezt a víztelenítő akármit, rákerestem a hsz.-ben:páraelvezető csövecske.
Hi!

Ha érdekel egy ilyen komplett egység belső "lelkivilága", akkor nekem a XVI.-ban van egy, ha kell, és szét is szedheted, ha nem töröd darabokra, és még utána esetleg össze is tudod rakni Grin.
Egyébként egy terelő lapot mozgat egy vákuumos egység, ami vagy ráengedi a bejövő levegőt a radiátorra, vagy nem. Lehet, hogy nálad ez a vákuumos egység halódott meg, vagy ereszt a rá menő csövecske valahol. Ehhez elvileg vékony kézzel és mindenfelé hajló ujjakkal hozzá lehet férni - de hogy hogyan lehet leszedni, azt nem tudom Cheesy.

Cserélj pollenszűrőt első nekifutásra.
Ja, és lehetséges, hogy a pollenszűrő háza már eldeformálódott, és beereszti a vizet. Tömítőpasztával kell neki adni, ahogy itt látni.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18868 Dátum: 2014.07.04 péntek, 06:37:38 »

Hi!

Ha érdekel egy ilyen komplett egység belső "lelkivilága", akkor nekem a XVI.-ban van egy, ha kell, és szét is szedheted, ha nem töröd darabokra, és még utána esetleg össze is tudod rakni Grin.
Egyébként egy terelő lapot mozgat egy vákuumos egység, ami vagy ráengedi a bejövő levegőt a radiátorra, vagy nem. Lehet, hogy nálad ez a vákuumos egység halódott meg, vagy ereszt a rá menő csövecske valahol. Ehhez elvileg vékony kézzel és mindenfelé hajló ujjakkal hozzá lehet férni - de hogy hogyan lehet leszedni, azt nem tudom Cheesy.

Cserélj pollenszűrőt első nekifutásra.
Ja, és lehetséges, hogy a pollenszűrő háza már eldeformálódott, és beereszti a vizet. Tömítőpasztával kell neki adni, ahogy itt látni.

Üdv, HegeGabi.

Szia Gabi!

Köszönöm a lehetőséget a szellőződ meglesésére, egyelőre most még nem élnék vele. Inkább a magamét rongálnám Smiley Én is terelőlapra gondoltam leginkább, amit   kis vill. motor, vagy "vákuum" mozgat. Elsőként ezt szeretném megnézni. Ide lehet belátni valahonnan, illetve honnan lehet hozzáférni, ki kell esetleg szerelni az egészet hozzá? Vékony ujjaim sajnos nincsenek, de műszerészkezem, ragtapaszom van Smiley A pollenszűrőm tényleg régi, kicserélem, egyúttal megnézem a házát.

Üdv.:  Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18869 Dátum: 2014.07.04 péntek, 06:45:42 »

Az miért jó, ha rozsdamentes a kipufogó?

"Gondolom azért, mert akkor nem rozsdásodik el. Wink "

"Könnyebb is"
 
"Mert örökké tart, meg még 1 napig.   Smiley"



Még egy indok: Levághatják éjjel a rossz fiúk és és eladhatják a MÉH-be cca. 500 Ft/kg -ért és lesz mit enni a családjuknak Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.04 péntek, 06:53:11 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18870 Dátum: 2014.07.04 péntek, 09:56:57 »

Szia Gabi!

Köszönöm a lehetőséget a szellőződ meglesésére, egyelőre most még nem élnék vele. Inkább a magamét rongálnám Smiley Én is terelőlapra gondoltam leginkább, amit   kis vill. motor, vagy "vákuum" mozgat. Elsőként ezt szeretném megnézni. Ide lehet belátni valahonnan, illetve honnan lehet hozzáférni, ki kell esetleg szerelni az egészet hozzá? Vékony ujjaim sajnos nincsenek, de műszerészkezem, ragtapaszom van Smiley A pollenszűrőm tényleg régi, kicserélem, egyúttal megnézem a házát.

Üdv.:  Feri
Lehet, hogy nálad ez a hiba.
De esetleg még eltömődés is előfordulhat, ami nem engedi rendesen mozogni a terelőlapátot. Ez utóbbihoz viszont lehet, hogy szét kell szedni az egész fűtésboxot.
Naplózva
Fecó 1.8
Vendég
« Új hozzászólás #18871 Dátum: 2014.07.04 péntek, 14:30:55 »


Még egy indok: Levághatják éjjel a rossz fiúk és és eladhatják a MÉH-be cca. 500 Ft/kg -ért és lesz mit enni a családjuknak Smiley

Azt azért halkan nem nagyon lehet eltávolítani.  vigyor3
Márpedig ha egy ilyet észrevennék akkor nem a családjuknak, hanem a kutyámnak lenne mit enni.  nyes
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #18872 Dátum: 2014.07.05 szombat, 07:28:56 »

Sziasztok!

Mi van akkor,ha a Kartergázt nem vezetem vissza a légszűrőbe,hanem mondjuk beiktatok egy kis tartályt vagy kartergáz szűrőt?
Mostanában gondolkodom ezen meg az EGR visszavezetésen is.Ugyanis az autó nagyon szépen megy,de néha néha(kb mindentől függetlenül)
Olyan erős torpanást produkál,hogy majdnem lefejelem a szélvédőt. Aztán ha 3000-es fordulat fölé pörgetem akkor elmúlik a dolog vagy ha adok egy padlógázt akkor szintén.Arra gondoltam,hogy elképzelhető,hogy a kartergáz miatt fuldoklik néha. Vagy talán az EGR visszavezetés miatt?
Látom,hogy a Mondi légszűrőházában van gyárilag is kartergázszűrő,de azt inkább hagyjuk hogy néz ki :-)..
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18873 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 14:22:24 »

Sziasztok!

Mi van akkor,ha a Kartergázt nem vezetem vissza a légszűrőbe,hanem mondjuk beiktatok egy kis tartályt vagy kartergáz szűrőt?
Mostanában gondolkodom ezen meg az EGR visszavezetésen is.Ugyanis az autó nagyon szépen megy,de néha néha(kb mindentől függetlenül)
Olyan erős torpanást produkál,hogy majdnem lefejelem a szélvédőt. Aztán ha 3000-es fordulat fölé pörgetem akkor elmúlik a dolog vagy ha adok egy padlógázt akkor szintén.Arra gondoltam,hogy elképzelhető,hogy a kartergáz miatt fuldoklik néha. Vagy talán az EGR visszavezetés miatt?
Látom,hogy a Mondi légszűrőházában van gyárilag is kartergázszűrő,de azt inkább hagyjuk hogy néz ki :-)..

Hi!

Ladások vezették ki a légszűrő előtt régen a kartergázt, pl. a taxisok. Egyszerűen lógott le a megtoldott gumicső vége alul a motor mellett és  kész. Emlékszem, friss zsigásként egyszer megállítottam egy másikat, hogy baj van, alul füstöl a motorja. Körbenézte nem talált semmit, továbbment, akkor láttam meg alul az egyértelmúen szándékosan lelógó kartercsövet. Abból jött nagy gázadásnál a füst. Nem tudom mondeonál mi a tuti, én egyszer véletlenül elszorítottam ezt a kartergázszellőző csövet és a motorból valami  ijesztő síró hang kezdett jönni, mintha a vezérműtengely, vagy másnak a környékén nem lenne megfelelő kenése,olajozása. Szerencsére nem lett folytatása a dolognak. Na azóta nem kisérletezem vele. Az EGR-t én is ledugóztam, kicsit még egyenletesebb lett az átmenet a gázadások között, de előtte sem voltak olyan durva megtorpanások, mint amit említettél. Nekem meg-megtorpanás akkor szokott lenni, ha 5-10 liter benzin van csak a tankban és hirtelen fordulok, gyorsítok. Ilyenkor
-gondolom- fellevegősödik az üzemanyag rendszer  (levegőt kap a tankban a cső vége) és utána egy darabig kicsit rángatózik gázadáskor. Tudom, van erre egy légtelenítő szelep a motor felső részén.., de ezért megállni, esetleg felgyújtani a kocsit Smiley. Illetve van egy kezdettől (6 éve) meglévő érdekes jelenség, főleg ha nincs túl sok benzin a tankban, de nem esküszöm meg rá, hogy teli tanknál nem jelentkezik: szeretek ahol lehet, és a forgalom is megengedi, a kocsival városban csak "csurogni": 5.-ben!! minimális gázzal kb. 50-60-nal kényelmesen egyenletesen haladni sokáig. Na, ilyenkor elő szokott fordulni, hogy
egyszer csak gázadásra elkezd rángatni a gép, egyértelműen nem kap rendesen benzint. Már rájöttem: vissza kell váltanom pár km-ig alacsonyabb seb. fokozatba (pl. 3.-ba) és a szokásosnál valamivel magasabb fordulattal haladni. Akkor rendbe jön. Benzinszűrőt már cseréltem, de minek Smiley. Meg tudnátok mondani, van köze a benzinpumpa üzemének (ütemének)  a motor fordulatszámához? Bár, most látom, ez talán már inkább a benzinmotorok topikba való téma. Bocs, majd pár nap után átteszem, ha lesz inkább a motorra jellemző folytatása.

Feri

Üdv.:  Feri
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 22:08:20 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #18874 Dátum: 2014.07.09 szerda, 15:14:39 »

Sziasztok!

Mi van akkor,ha a Kartergázt nem vezetem vissza a légszűrőbe,hanem mondjuk beiktatok egy kis tartályt vagy kartergáz szűrőt?
Mostanában gondolkodom ezen meg az EGR visszavezetésen is.Ugyanis az autó nagyon szépen megy,de néha néha(kb mindentől függetlenül)
Olyan erős torpanást produkál,hogy majdnem lefejelem a szélvédőt. Aztán ha 3000-es fordulat fölé pörgetem akkor elmúlik a dolog vagy ha adok egy padlógázt akkor szintén.Arra gondoltam,hogy elképzelhető,hogy a kartergáz miatt fuldoklik néha. Vagy talán az EGR visszavezetés miatt?
Látom,hogy a Mondi légszűrőházában van gyárilag is kartergázszűrő,de azt inkább hagyjuk hogy néz ki :-)..

Az EGR nekem is le van dugózva, de semmi erősödést nem tapasztaltam tőle, valószínűleg zárt állapotában rohadt össze. Különben is csak olyan kis mennyiségű füst visszavezetését szabályozza, mint ha csak valaki dohányozna a motortérben (van a combos leömlő és a belőle kiágazó ceruzavékony rézcsövecske, a füsthozamnak kb. tízezredrésze mehet a kis csőbe).

A fuldoklást a MAF-szenzor takarítatlansága okozhatja, 1-2e km-enként érdemes CarbCleaner-rel befújni a kis szálacskákat és a feloldott anyagot szájjal lefújni, nem szabad ecsettel sem hozzáérni). A kartergázvisszavezetés mocskolja be a MAF-szenzort, ettől kezdve a számítógép úgy érzékeli, hogy nincs elég levegő, ezért a benzin befecskendezését is visszaveszi. Forró motornál lehet ellenőrizni a működését, a csatiját lehúzva a fordulatszámnak meg kell változnia.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.09 szerda, 16:11:36 írta Rob » Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #18875 Dátum: 2014.07.09 szerda, 15:17:48 »

Az miért jó, ha rozsdamentes a kipufogó?

Ugyanúgy elrohad, csak kicsit később. A ritkán használt autóknak ez az alapbetegségük.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #18876 Dátum: 2014.07.09 szerda, 21:05:37 »

Ugyanúgy elrohad, csak kicsit később. A ritkán használt autóknak ez az alapbetegségük.
Ezt jól átgondoltad mielőtt leírtad? Volt már a kezedben rozsdamentes cső? Nekem 7 évig volt fent az autómon rozsdamentes csőből készült kipufogó, 175 000 km-t tettem bele és 7 év után meg a 175 000 km megtétele után is olyan volt, mint amikor fel lett rakva. Szerintem te kevered a krómozott kipuffal.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #18877 Dátum: 2014.07.10 csütörtök, 09:09:43 »

Ezt jól átgondoltad mielőtt leírtad? Volt már a kezedben rozsdamentes cső? Nekem 7 évig volt fent az autómon rozsdamentes csőből készült kipufogó, 175 000 km-t tettem bele és 7 év után meg a 175 000 km megtétele után is olyan volt, mint amikor fel lett rakva. Szerintem te kevered a krómozott kipuffal.

Nem mindegy, hogy mennyi idő alatt teszed meg a 175000 kilométert. Ha 7 év alatt, akkor szerintem a hagyományos rendszer is kibírta volna eddig. A kipuffrendszernek a városokban való tötymörgés a halála. A benzin égéstermékei, a CO2 és a langyosvíz, amelyben oldódik a CO2 és a kéndioxid meg miegymás, minden csövet tönkretesznek.

A nagyon erős savakkal szemben érdekes módon nagyobb a rozsdamentes cuccok ellenállása, mint a híg savakkal szemben. De a rozsdaállóságnak is vannak fokozatai, nyilván mást használnak a vegyiparban és megint mást a kipufogó-rendszerek gyártói (nem rozsdásodó rendszereket nem túl nagy üzlet gyártani... eljen)
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #18878 Dátum: 2014.07.10 csütörtök, 10:05:39 »

Nem mindegy, hogy mennyi idő alatt teszed meg a 175000 kilométert. Ha 7 év alatt, akkor szerintem a hagyományos rendszer is kibírta volna eddig. A kipuffrendszernek a városokban való tötymörgés a halála. A benzin égéstermékei, a CO2 és a langyosvíz, amelyben oldódik a CO2 és a kéndioxid meg miegymás, minden csövet tönkretesznek.

A nagyon erős savakkal szemben érdekes módon nagyobb a rozsdamentes cuccok ellenállása, mint a híg savakkal szemben. De a rozsdaállóságnak is vannak fokozatai, nyilván mást használnak a vegyiparban és megint mást a kipufogó-rendszerek gyártói (nem rozsdásodó rendszereket nem túl nagy üzlet gyártani... eljen)
A rozsdamentes kipufogóm olyan csőből készült, amit élelmiszeriparban használnak és heti több alkalommal savban áztatva fertötlenítenek, nem az volt a kérdés, hogy kifizetődő e a gyáraknak ilyent gyártani, én is magamnak csináltam, de ettől függetlenül, nagyon sok komoly sport kipufogót gyártó cég saválló rozsdamentes anyagból gyártja a kipofogóit a nagy motorokat gyártó cégekről nem is beszélve. Tehát örök életű, 10 vagy akár 15 év alatt sem megy tönkre, nem ég szét, mert létezik szénmentes króm ami, eléggé hőálló és nem tud kiégni belőle a szén, mint a sima vas kipufogókból.  "A rozsdamentes acélnak számos összetétele és felületképzése létezik attól függően, hogy azt milyen célokra szánják. Fő felhasználási területei azok, ahol az acél keménységi és rugalmassági jellemzőire éppúgy szükség van, mint a rozsdaállóságra".
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #18879 Dátum: 2014.07.10 csütörtök, 10:17:31 »

Nem mindegy, hogy mennyi idő alatt teszed meg a 175000 kilométert. Ha 7 év alatt, akkor szerintem a hagyományos rendszer is kibírta volna eddig. A kipuffrendszernek a városokban való tötymörgés a halála. A benzin égéstermékei, a CO2 és a langyosvíz, amelyben oldódik a CO2 és a kéndioxid meg miegymás, minden csövet tönkretesznek.

A nagyon erős savakkal szemben érdekes módon nagyobb a rozsdamentes cuccok ellenállása, mint a híg savakkal szemben. De a rozsdaállóságnak is vannak fokozatai, nyilván mást használnak a vegyiparban és megint mást a kipufogó-rendszerek gyártói (nem rozsdásodó rendszereket nem túl nagy üzlet gyártani... eljen)
Egyébként a gyári kipufogó sem bírja ki a 7 év alatt megtett 175 000 km-t, mert előtte 114 000km volt az autóban 10 éves koráig és már a 2.garnitura kipuff rendszer volt rajt akkor, nekem felébe sem került a rozsdamentes kipuff rendszer, mint előtte a gyári rendszer, arról nem is beszélve, hogy még mindig azzal a rozsdamentes rendszerrel használják az autót, amit gyártottam rá, tehát nem is annyira drága.
Naplózva
Fecó 1.8
Vendég
« Új hozzászólás #18880 Dátum: 2014.07.10 csütörtök, 18:23:18 »

Bocsi, nem vitát akartam kirobbantani ezzel a dologgal!
De egyébként arra kíváncsi lennék, hogy hogyan rozsdásodik el az ami rozsdamentes? Nem véletlenül nevezték el rozsdamentesnek.
Én a munkahelyemen igen sűrűn találkozom a rozsdamentes anyagokkal de rozsdásat még nem láttam belőle pedig van ami még teljesen gyári. Ez annyit takar hogy 15-20 éves de van amelyik több és kapnak azok mindent az esőtől, napsütésen át a különböző vegyi anyagokig...
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18881 Dátum: 2014.07.11 péntek, 08:13:25 »

Az EGR nekem is le van dugózva, de semmi erősödést nem tapasztaltam tőle, valószínűleg zárt állapotában rohadt össze. Különben is csak olyan kis mennyiségű füst visszavezetését szabályozza, mint ha csak valaki dohányozna a motortérben (van a combos leömlő és a belőle kiágazó ceruzavékony rézcsövecske, a füsthozamnak kb. tízezredrésze mehet a kis csőbe).

A fuldoklást a MAF-szenzor takarítatlansága okozhatja, 1-2e km-enként érdemes CarbCleaner-rel befújni a kis szálacskákat és a feloldott anyagot szájjal lefújni, nem szabad ecsettel sem hozzáérni). A kartergázvisszavezetés mocskolja be a MAF-szenzort, ettől kezdve a számítógép úgy érzékeli, hogy nincs elég levegő, ezért a benzin befecskendezését is visszaveszi. Forró motornál lehet ellenőrizni a működését, a csatiját lehúzva a fordulatszámnak meg kell változnia.

Az EGR ledugózásától nekem sem lett erősebb, csak símábban reagál gyorsításkor pl. Én legutóbb fújós kölnivel takarítottam le a MAF-szenzort  nyes

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #18882 Dátum: 2014.07.12 szombat, 22:14:16 »

Egyébként a gyári kipufogó sem bírja ki a 7 év alatt megtett 175 000 km-t, mert előtte 114 000km volt az autóban 10 éves koráig és már a 2.garnitura kipuff rendszer volt rajt akkor, nekem felébe sem került a rozsdamentes kipuff rendszer, mint előtte a gyári rendszer, arról nem is beszélve, hogy még mindig azzal a rozsdamentes rendszerrel használják az autót, amit gyártottam rá, tehát nem is annyira drága.

Az autómat Svájcból hozta a nepper. A 8 éves autón eredeti kipuffrendszer volt, azaz első dob, középdob(?) és két végdob a lökös alatt. Lehet, hogy eredeti volt? Ez valami svájci specifikus kivitel volt.

Aztán, amikor ez elrohadt, egy kipuffos mester a gyári készlet árának töredékéből újra felépítette az egészet, de jóval kevesebb csőből és csak egy végdobbal. Azóta az autó hangja alapjáraton komoly öblös, mint egy nagyautóé, húzatva meg sportos, a teszkóparkolós esti talizós fiatalok izgatottan néznek utána, hogy mi lehetett ez.  wow1
Naplózva
MakóJoe
Vendég
« Új hozzászólás #18883 Dátum: 2014.07.18 péntek, 12:53:53 »

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni zár és riasztó problémával kapcsolatban.
A gyerekek a kocsiban maradtak egy percre, bezárták belűről az ajtót.
Mikor nyitottam a távirányítóval a kocsit, pont akkor meghúzták a bal első kilincset.
Azóta sokszor elkezd riasztani a kocsi, mikor be van zárva.
Plusz néha azt is csinálja, hogy kinyitás után sok apró kis dudálás mellett gyorsan villogtatja a vészvillogót,
ilyenkor a motort sem tudom beindítani és a távirányítóval sem tudom kikapcsolni.
Csak akkor hagyja abba, ha kulccsal bezárom majd kinyitom.
Teljesen hektikusan csinálja a riasztásokat is...
Mi a véleményetek, hogy lehetne megszüntetni a jelenséget?
Előre is köszi szépen a tanácsokat!
Üdv, Joe
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #18884 Dátum: 2014.07.18 péntek, 21:06:06 »

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni zár és riasztó problémával kapcsolatban.
A gyerekek a kocsiban maradtak egy percre, bezárták belűről az ajtót.
Mikor nyitottam a távirányítóval a kocsit, pont akkor meghúzták a bal első kilincset.
Azóta sokszor elkezd riasztani a kocsi, mikor be van zárva.
Plusz néha azt is csinálja, hogy kinyitás után sok apró kis dudálás mellett gyorsan villogtatja a vészvillogót,
ilyenkor a motort sem tudom beindítani és a távirányítóval sem tudom kikapcsolni.
Csak akkor hagyja abba, ha kulccsal bezárom majd kinyitom.
Teljesen hektikusan csinálja a riasztásokat is...
Mi a véleményetek, hogy lehetne megszüntetni a jelenséget?
Előre is köszi szépen a tanácsokat!
Üdv, Joe
Vedd le az akksi sarut kb.fél órára,talán megjavul!
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
MakóJoe
Vendég
« Új hozzászólás #18885 Dátum: 2014.07.20 vasárnap, 14:55:34 »

Vedd le az akksi sarut kb.fél órára,talán megjavul!

Köszi az ötletet.
És utána nem kell felprogramozni egyéb elektromos dolgokat?
- még nem cseréltem aksit mióta megvan a kocsi (10 hónapja).
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #18886 Dátum: 2014.07.20 vasárnap, 22:14:44 »

Köszi az ötletet.
És utána nem kell felprogramozni egyéb elektromos dolgokat?
- még nem cseréltem aksit mióta megvan a kocsi (10 hónapja).
De igen, gondolom ismerős a dolog ha így rákérdeztél.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
MakóJoe
Vendég
« Új hozzászólás #18887 Dátum: 2014.07.21 hétfő, 10:55:11 »

Köszi az ötletet.
És utána nem kell felprogramozni egyéb elektromos dolgokat?
- még nem cseréltem aksit mióta megvan a kocsi (10 hónapja).

Csak hallottam róla félfüllel..
ez milyen procedúrát takar egyébként a távirányítón kívül?
Naplózva
MakóJoe
Vendég
« Új hozzászólás #18888 Dátum: 2014.07.21 hétfő, 10:55:52 »

De igen, gondolom ismerős a dolog ha így rákérdeztél.

Csak hallottam róla félfüllel..
ez milyen procedúrát takar egyébként a távirányítón kívül?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18889 Dátum: 2014.07.21 hétfő, 12:48:06 »

Csak hallottam róla félfüllel..
ez milyen procedúrát takar egyébként a távirányítón kívül?
Wiki.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #18890 Dátum: 2014.07.21 hétfő, 20:48:59 »

papik  integet2
 kipufogó csere elött állok

azt szeretném ha a motor működése ugyan olyan legyen vagy jobb mint most.

rosszabb semmi képpen ne legyen.

3 varáció közül nem tudom melyik legyen

vagy egyik se, de akkor mi legyen  Huh?

1. gyári amit a cromax gyáriként értékesít
2. ferroz ez horror olcsó el se hiszem de igaz szinte ingyen adják
3. walker
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18891 Dátum: 2014.07.22 kedd, 12:06:49 »

papik  integet2
 kipufogó csere elött állok

azt szeretném ha a motor működése ugyan olyan legyen vagy jobb mint most.

rosszabb semmi képpen ne legyen.

3 varáció közül nem tudom melyik legyen

vagy egyik se, de akkor mi legyen  Huh?

1. gyári amit a cromax gyáriként értékesít
2. ferroz ez horror olcsó el se hiszem de igaz szinte ingyen adják
3. walker
Mivel nem tudni, hogy merre laksz (profil), így nem tudok mit ajánlani Cheesy.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #18892 Dátum: 2014.07.22 kedd, 18:02:48 »

Mivel nem tudni, hogy merre laksz (profil), így nem tudok mit ajánlani Cheesy.
ha elárulja hogy merre lakik, akkor megmondod, hogy ferrozt-t vegyen vagy walkert? eplus2
szombathelyi egyébként
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #18893 Dátum: 2014.07.22 kedd, 18:37:49 »

papik  integet2
 kipufogó csere elött állok

azt szeretném ha a motor működése ugyan olyan legyen vagy jobb mint most.

rosszabb semmi képpen ne legyen.

3 varáció közül nem tudom melyik legyen

vagy egyik se, de akkor mi legyen  Huh?

1. gyári amit a cromax gyáriként értékesít
2. ferroz ez horror olcsó el se hiszem de igaz szinte ingyen adják
3. walker

nem is értem a kérdést  eplus2
mennyi a legolcsóbb?
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #18894 Dátum: 2014.07.22 kedd, 19:54:15 »

papik  integet2
 kipufogó csere elött állok

azt szeretném ha a motor működése ugyan olyan legyen vagy jobb mint most.

rosszabb semmi képpen ne legyen.

3 varáció közül nem tudom melyik legyen

vagy egyik se, de akkor mi legyen  Huh?

1. gyári amit a cromax gyáriként értékesít
2. ferroz ez horror olcsó el se hiszem de igaz szinte ingyen adják
3. walker
bontott
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #18895 Dátum: 2014.07.22 kedd, 21:42:25 »

nem is értem a kérdést  eplus2
mennyi a legolcsóbb?
a legolcsóbb a ferroz kb 30000ft a hátsó és középső dob egyben  smile
a suzukisok szeretik de én fordos vagyok  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.22 kedd, 21:51:16 írta Proconsul » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #18896 Dátum: 2014.07.22 kedd, 21:44:43 »

Mivel nem tudni, hogy merre laksz (profil), így nem tudok mit ajánlani Cheesy.
integet2
volt 1 nick név váltás de minden ugyan az
ugyan az az ember ugyan az az autó minden ugyan az  integet2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #18897 Dátum: 2014.07.22 kedd, 21:47:07 »

bontott
ha lenne nagyon jó állapotu bontott akkor akár jó is lenne
de 20éves autóhoz olyan bontott ami nem rohadt szét hát nem tudom  smile
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #18898 Dátum: 2014.07.22 kedd, 22:08:32 »

a legolcsóbb a ferroz kb 30000ft a hátsó és középső dob egyben  smile
a suzukisok szeretik de én fordos vagyok  Grin

hát én tavaly nyáron vettem a cromaxba középső és hátsó dobot, bilincsekkel meg mittomén (nem 2 hanem 3 darabból volt a rendszer), de 24körül fizettem érte. Azóta is fent van.

Lehet hogy csak én vagyok paraszt, de ez már pont az a kategória, ahol az ár a legfontosabb. Bontottat meg vegyen a bánat futóműből-kipufogóból....
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #18899 Dátum: 2014.07.22 kedd, 22:15:16 »

hát én tavaly nyáron vettem a cromaxba középső és hátsó dobot, bilincsekkel meg mittomén (nem 2 hanem 3 darabból volt a rendszer), de 24körül fizettem érte. Azóta is fent van.

Lehet hogy csak én vagyok paraszt, de ez már pont az a kategória, ahol az ár a legfontosabb. Bontottat meg vegyen a bánat futóműből-kipufogóból....
szia  integet2
akkor ferroz-t használsz figyi fogyasztás nem változott a hangja se  Huh? ugyan úgy működik a motor mint az elött  Huh?
a tied benzines. az enyém dízel de ha tényleg jó akkor nincs min gondolkozni.
közben beszéltem ezzel azzal azt mondják a walker se bírja tovább mint a ferroz.
nekem az agyamat az piszkálja ,hogy a folytásuk milyen.
vannak akik azt mondják nincs külömbség.
van aki azt mondja a walkernek nagyobb a folytása.

« Utoljára szerkesztve: 2014.07.22 kedd, 22:16:55 írta Proconsul » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Oldalak: 1 ... 371 372 373 374 375 376 377 [378] 379 380 381 382 383 384 385 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.