Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 12:04:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: HHO  (Megtekintve 126633 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 20:13:29 »

Amúgy egy középkategóriás telefonnal megoldható az út felvétele paraméterekkel együtt:

Csak felesleges, mert nem lesz pontos. Ha pár helyen 2-3 fokkal hűvösebb van, rögtön más lesz az eredmény.
Aztán majd lehet vitatkozni, hogy a HHO működik vagy sem. (Nem fog működni).
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 20:56:14 »

A bizalom irántad megvan, itt inkább a technikára és a módszertanra vagyunk kíváncsiak.  wave
Amúgy egy középkategóriás telefonnal megoldható az út felvétele paraméterekkel együtt:
http://www.youtube.com/watch?v=cyf3SaOWUlg

Szükséges hozzá:
- ELM327 bluetooth-szal
- androidos mobil kamerával
- Torque full + Track recorder plugin



Ma kaptam meg Kínából (ELM327 bluetooth->3e pééz)
De egy androidos telót, csak ezért, nem hiszem, hogy veszek (esetleg, ha kölcsönözne valaki (majd megkérdezem a havert)).
Amúgy, tetszik a videó. Pont ilyenre gondoltam.
Azért látok érdekességeket a felvételen.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2012.10.19 péntek, 06:28:15 »


Ma kaptam meg Kínából (ELM327 bluetooth->3e pééz)
De egy androidos telót, csak ezért, nem hiszem, hogy veszek (esetleg, ha kölcsönözne valaki (majd megkérdezem a havert)).
Amúgy, tetszik a videó. Pont ilyenre gondoltam.
Azért látok érdekességeket a felvételen.
lehet kapni olcsón androidos telót és mennek sim nélkül is.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #103 Dátum: 2012.10.19 péntek, 07:31:37 »

lehet kapni olcsón androidos telót és mennek sim nélkül is.

27E-ért láttam minap 7 collos tabletet, az is éri sztem már ennyiért...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #104 Dátum: 2012.10.19 péntek, 07:44:58 »

Minden személyeskedés nélkül: aki ezt elhiszi, az meg is érdemli...

AndyA

Az a baj, s engem ez zavar, hogy vannak autók, ahol hoz változásokat (a környezetemben is, tehát valós tapasztalat is van).
S ami a legjobban zavar, nem tudja senki alátámasztani, hogy mi az ok.
Én átolvastam jó pár éjszakát a témával kapcsolatosan oldalakat, s oda jutottam magamban, hogy talán 2 ok lehet, amivel javít: 1.tisztít a motoron, 2. "katalizálja" az égési folyamatot. De ez az a 2. pont, amit eddig senki nem tudott nekem érthetően leírni, hogy hogyan... ezért is mellőztem a témát...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2012.10.19 péntek, 08:02:27 »

Az a baj, s engem ez zavar, hogy vannak autók, ahol hoz változásokat (a környezetemben is, tehát valós tapasztalat is van).
S ami a legjobban zavar, nem tudja senki alátámasztani, hogy mi az ok.
Én átolvastam jó pár éjszakát a témával kapcsolatosan oldalakat, s oda jutottam magamban, hogy talán 2 ok lehet, amivel javít: 1.tisztít a motoron, 2. "katalizálja" az égési folyamatot. De ez az a 2. pont, amit eddig senki nem tudott nekem érthetően leírni, hogy hogyan... ezért is mellőztem a témát...

És ha levonod a placebóhatást, akkor mi az eredmény?

Kettős vakteszt: aki beszereli, az sem tudja, hogy működik-e, és aki vezeti, az azt sem tudja, van-e éppen az autójában vagy nincs.

Ha ilyen tesztből kiderül, hogy használ, akkor elhiszem.

Amúgy meg: http://www.aardvark.co.nz/hho_challenge.shtml

Sok-sok éve már, hogy ezt kihirdették, de még senki nem jelentkezett, hogy megcsinálná. Vajon ennek mi lehet az oka? Pedig 1 millió dollár igen szép pénz, és plána az volt 5-6 évvel ezelőtt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #106 Dátum: 2012.10.19 péntek, 08:16:17 »

És ha levonod a placebóhatást, akkor mi az eredmény?

Kettős vakteszt: aki beszereli, az sem tudja, hogy működik-e, és aki vezeti, az azt sem tudja, van-e éppen az autójában vagy nincs.

Ha ilyen tesztből kiderül, hogy használ, akkor elhiszem.

Amúgy meg: http://www.aardvark.co.nz/hho_challenge.shtml

Sok-sok éve már, hogy ezt kihirdették, de még senki nem jelentkezett, hogy megcsinálná. Vajon ennek mi lehet az oka? Pedig 1 millió dollár igen szép pénz, és plána az volt 5-6 évvel ezelőtt.

AndyA

Hát igen...
Ezért is nem veselkedtem neki.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2012.10.20 szombat, 13:16:20 »

Amúgy meg: http://www.aardvark.co.nz/hho_challenge.shtml
1 millió dollár igen szép pénz.....

AndyA

Szponzorokat keresek (5000 US$ erejéig).  Grin
Benevezném a verdát!  idiot2
Ha megnyerem a zsét, minden átalakítást/tuningot beszerelek a sárkányba, amiről most csak álmodom.   hehe
Plusz, valamennyi kétkedő fórumtárs autóját ellátom HHO szettel (akár akarja, akár nem  knuppel2)
Ha nem jön össze, akkor is jól járok: egy párszor szétszedik-összerakják a mocit
(könnyűszerrel megoldhatom bármely alkatrész cseréjét, és még fizetnem se kell a rezsióra díjat).  taps
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2012.10.20 szombat, 13:22:33 »

Szponzorokat keresek (5000 US$ erejéig).  Grin
Benevezném a verdát!  idiot2
Ha megnyerem a zsét, minden átalakítást/tuningot beszerelek a sárkányba, amiről most csak álmodom.   hehe
Plusz, valamennyi kétkedő fórumtárs autóját ellátom HHO szettel (akár akarja, akár nem  knuppel2)
Ha nem jön össze, akkor is jól járok: egy párszor szétszedik-összerakják a mocit
(könnyűszerrel megoldhatom bármely alkatrész cseréjét, és még fizetnem se kell a rezsióra díjat).  taps


Olvasd el még egyszer ... csak akkor nyúlnak hozzá, ha bizonyíthatóan 25% felett van a csökkenés. Addig csak 5000 USD-t buksz.
Szóval először legyen egy markáns fogyasztáscsökkenés, MAF szenzor birizgálás nélkül (ott a másik cikk, hogy a HHO hogy vágja agyon a motort), utána beszélünk róla Wink
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 02:17:57 »

Olvasd el még egyszer ... csak akkor nyúlnak hozzá, ha bizonyíthatóan 25% felett van a csökkenés. Addig csak 5000 USD-t buksz.
Szóval először legyen egy markáns fogyasztáscsökkenés, MAF szenzor birizgálás nélkül (ott a másik cikk, hogy a HHO hogy vágja agyon a motort), utána beszélünk róla Wink



Asszem, elég egyértelmű volt, hogy csak vicc szintjén érintettem a kérdést.  sniffles
Ezért is nem adtam meg a számlaszámom.  nyes
De, ha már beszélünk róla:
-pont azért kértem a szponzori pénzeket, mert akkor nem a sajátomat bukom el.  eplus2
-ez a kihívás, tipikus amerikai nesze semmi, fog meg jól!
Egy egyetem kiszámolja!, hogy mennyi az autód fogyasztása (6 hónapig, havi bontású, életvitel szerű, napi használat).
HHO be, és ha eléred a valós 25%-os megtakarítást, akkor jön a tesztlabor.
Ha ott is bizonyítod, akkor szétszedjük, nem okoz-e kárt.
Ez idő alatt nem tehetsz be, vagy szerelhetsz ki semmit az autóból,
mert ezzel megváltoztatod a kiindulási adatokat (gondolom, nem is hízhatsz/fogyhatsz)
Természetesen, független egyetem, független tesztlabor, mindentől független mérési körülmények, független stb. (amerikában! v bárhol a világban)
-a MAF-ot, még egyébként sem sikerül birizgálnom (ez ügyben továbbra is várom a hozzáértő szakemberek jelenkezését!)
Azt sem értem, miért MAF nélkül? A Lambda, v MAF jelének módosítása, pont az egyik kulcseleme a fogyasztás csökkenésnek
(pl Winklerék is ezt hagyták ki szerintem (az egyéb finomhangolások mellett)).

(ott a másik cikk, hogy a HHO hogy vágja agyon a motort)



Hogyan?
És ez most komolyan érdekel, tekintettel, hogy hosszú távú terveim vannak vele.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 02:24:03 írta mcskot » Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 08:16:33 »

Asszem, elég egyértelmű volt, hogy csak vicc szintjén érintettem a kérdést.  sniffles

Aki HHO-t szereltet a gépébe, ott nem egyértelmű, hogy mikor viccel.

Azt sem értem, miért MAF nélkül? A Lambda, v MAF jelének módosítása, pont az egyik kulcseleme a fogyasztás csökkenésnek
(pl Winklerék is ezt hagyták ki szerintem (az egyéb finomhangolások mellett)).

Remélem ez Te sem gondolod komolyan. A lambda és MAF jeleket még a tuningbox-ok szokták módosítgatni, ezzel becsapva a motorvezérlő elektronikát. Mivel ennek a kettőnek a jele a keverékképzéshez kell. Lehet hazudni a motornak, hogy kevesebb levegő jön be és akkor kevesebb benzint adagol, de ekkor a keverékképzés szegény lesz. Tény, hogy a fogyasztás csökken, de ezzel megnyílik az út a szegény keverékképzésből adódó problémák irányába (motor megemelkedett hőmérséklete, szelepégés, stb).

Ha a MAF vagy a lambda szenzor manipulálásával tudsz fogyasztáscsökkenést elérni, akkor a csökkenés akkor az a HHO rendszer nélkül is fennáll.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 23:00:56 »


-a MAF-ot, még egyébként sem sikerül birizgálnom (ez ügyben továbbra is várom a hozzáértő szakemberek jelenkezését!)


Volt az Mk3 topikban egy ember, aki MAF jelmódosítót fejlesztett, hogy az EU4-esen ne jöjjön be a csekkendzsin lámpa. Szerintem vele értekezz.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 00:44:30 »

Aki HHO-t szereltet a gépébe, ott nem egyértelmű, hogy mikor viccel.


 lol002

Remélem ez Te sem gondolod komolyan. A lambda és MAF jeleket még a tuningbox-ok szokták módosítgatni, ezzel becsapva a motorvezérlő elektronikát. Mivel ennek a kettőnek a jele a keverékképzéshez kell. Lehet hazudni a motornak, hogy kevesebb levegő jön be és akkor kevesebb benzint adagol, de ekkor a keverékképzés szegény lesz. Tény, hogy a fogyasztás csökken, de ezzel megnyílik az út a szegény keverékképzésből adódó problémák irányába (motor megemelkedett hőmérséklete, szelepégés, stb).

Ha a MAF vagy a lambda szenzor manipulálásával tudsz fogyasztáscsökkenést elérni, akkor a csökkenés akkor az a HHO rendszer nélkül is fennáll.

A fenti állítás igaz, de a plusz hidrogén/oxigén elegy, amit a HHO-val bejuttatuk
(mint üzemanyag, és mint katalizátor (ami a gázolaj hatékonyabb égését idézi elő)),
így pont hogy dúsabb lesz a keverék. Ezt kiküszöbölendő kell a módosítás.
Ráadásul, az elégetésekor víz keletkezik, mint égéstermék, ami hűt.
Magát az égés folyamatát is lassítja, és csökkenti a csúcsnyomást is.

Nálam például megemelte az alapjáratot 2-300 fordulattal.
Kicsit visszább vettem, azóta csak hideg motornál jelentkezik, üzem melegen 750 az alapjáratom.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.22 hétfő, 01:05:24 írta mcskot » Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 09:10:13 »

lol002

A fenti állítás igaz, de a plusz hidrogén/oxigén elegy, amit a HHO-val bejuttatuk
(mint üzemanyag, és mint katalizátor (ami a gázolaj hatékonyabb égését idézi elő)),
így pont hogy dúsabb lesz a keverék. Ezt kiküszöbölendő kell a módosítás.
Ráadásul, az elégetésekor víz keletkezik, mint égéstermék, ami hűt.
Magát az égés folyamatát is lassítja, és csökkenti a csúcsnyomást is.

Nálam például megemelte az alapjáratot 2-300 fordulattal.
Kicsit visszább vettem, azóta csak hideg motornál jelentkezik, üzem melegen 750 az alapjáratom.


Feltéve, hogy annyi hidrogént termelsz, amennyi ellensúlyozza a csökkentett üa mennyiséget.
Ha nem termelsz annyit, akkor továbbra is szegény keveréken vagy, s mivel nem termelsz annyit, ezért sem a hűtés, sem a "katalizációs" folyamat nem számottevő. Mert ez elmélet itt bukik meg: a sima 1 liter vízből, 80A-s generátorból nem tudsz annyi H2-t termelni, hogy érdemben kiválthasd az üzemanyagot. Nem arról van szó, hogy a H2 nem jó oda (hiszen van direkt H2 belső égésű motor), hanem hogy ezzel a technikával és a termodinamika jelenlegi törvényei szerint ez nem működhet.


Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 21:39:35 »

Ráadásul, az elégetésekor víz keletkezik, mint égéstermék, ami hűt.
Magát az égés folyamatát is lassítja, és csökkenti a csúcsnyomást is.

Tyú... ha víz keletkezik, az miért vonja el a hőt?
Az égés folyamatát lassítja... miért?

Válasz
Nálam például megemelte az alapjáratot 2-300 fordulattal.
Kicsit visszább vettem, azóta csak hideg motornál jelentkezik, üzem melegen 750 az alapjáratom.

Én mindig aszittem, az alapjárati fordulatszámot a szgép határozza meg... nem az történt inkább, hogy a megnövekedett áram miatt emeli az alapjáratot az ecu?
Na mind1, hagyjuk is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 23:31:15 »

Ezt az egész topicot úgy ahogy van le kellene már zárni, ahogy a mágneses karkötőkét is anno.

Hívők mindig lesznek, de ne itt higgyenek, hanem az érdekes vagy a humor topicban. email angel
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2012.10.23 kedd, 01:05:54 »

Tyú... ha víz keletkezik, az miért vonja el a hőt?
Az égés folyamatát lassítja... miért?


Oké, oké. Lebuktam. Nem vagyok fejlesztőmérnök. Nem állítom, hogy minden kérdésre tudom a helyes választ, de:
H2O-t elektrolízissel felbontjuk, bevezetjük a motorba. A hidrogénnek alacsony a lobbanáspontja,
viszont 10x gyorsabban (és 2-3x magasabb hőfokon) ég mint a gázolaj.
Ezért működik kvázi katalizátorként (fajlagosan több üa. ég el, jobban) javítva az Otto-motor 30-35%-os hatásfokát.
A hidrogén elégetésekor (az oxigénnel újraegyesülve, újból stabil állapotba kerül (víz), ami a magas hőmérsékleten elpárolog.
A párolgás, köztudottan hőt von el a környezettől (te magad is így adod le a hőfölöslegedet nyáron), lassítva az égési folyamatot.
Ami majd kondenzálódik (ki-le csapódik), ismét mint víz jelenve meg a kipufogó végén.

Összeollózom a lényeget, szemezgessen aki akar, vagy kíváncsi:

A készülékeket, elsősorban a légszennyezettség csökkentésére fejlesztették ki (amiban régóta több 10/100 ezer teherautó működik így).
A dragsterekben (régen a F1-ben is), teljesítménynövelésre használják (a vízbefecskendezést (spontán bontódás), nem a HHO bontást)
A hidrogén lobbanáspontja viszonylag alacsony, azonban égése 2400-2800 Celsiuson történik.
A HHO legnagyobb előnye, hogy megváltoztatja autója üzemanyagának összetételét és nem próbál maga is üzemanyagként viselkedni!!!
A hidrogénnek igen heves, gyors, háromszor nagyobb az égési sebessége, mint a benzinnek, és tízszer nagyobb, mint a dízelnek.
A szénhidrogén (benzin, gáz, gázolaj) üzemanyag tökéletesebben 15-25%-al jobb hatásfokkal ég el,
a hidrogén katalizátor hatásának köszönhetően, ez az oka az alacsonyabb (L/100 Km) üzemanyag fogyasztásnak is.
A CO -kibocsátás csökken. A mért eredmények azt mutatják, hogy a kibocsátott füstgáz csökkenése 50 %- feletti, de elérheti  akár a 70-80% -ot is.
A belső égésű motorunk élettartama jelentősen nő, üzeme kiegyenlített, és csendesebb lesz. A jármű dinamikája érezhetően megnövekszik!
Az egyenletesebb égés hatására (különösen alacsonyabb fordulaton, nő a nyomaték),
csökken a csúcsnyomás (igen jótékony a hatása a dugattyúkra, a csapszegekre, és nem "rángatja" a főtengelyt.
Minimális negatívuma, hogy a csúcsnyomások elmaradásának hatására, a maximális teljesítményből veszít egy picit a motor
(pár Km/ó-val csökken a végsebesség (amit nállunk, amúgy sem lehet kihasználni).
Az üzemanyagot sokkal szélesebb tartományban, tökéletesebben lehet elégetni.
A motor kiegyenlítettebb, illetve csendesebb járású lesz, élettartama növekszik.

Egy apró szösszenet:
"Az 1860-as és 1870-es években N. A. Otto, az Otto-motorok feltalálója, miközben a belsőégésű motorral kísérletezett,
bizonyíthatóan szintetikus gázt használt üzemanyagként, melynek hidrogéntartalma meghaladta az 50 %-ot.
Otto benzinnel is kísérletezett, de a használatát veszélyesnek találta, ezért visszatért a gázalapú üzemanyagokhoz.
A porlasztó kifejlesztése azonban egy új korszak hajnalát jelentette, melyben a benzint már biztonságosan felhasználhatták a gyakorlatban.
Ez a többi gáz használatát teljesen kiszorította."

Ha valaki jobban el akar mélyülni (vagy jobban belebonyolódni):
http://hhopower.hu/?page_id=6
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 01:32:47 írta mcskot » Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2012.10.23 kedd, 01:19:51 »

Én mindig aszittem, az alapjárati fordulatszámot a szgép határozza meg... nem az történt inkább, hogy a megnövekedett áram miatt emeli az alapjáratot az ecu?
Na mind1, hagyjuk is.

Látod, ezt nem tudom.
Én is furcsának találom, hogy miért csak "hidegebb" motornál jelentkezik.
Üzem melegen visszaáll 750-re (akár működik a HHO, akár nem).
Az igaz, hogy ezt csak azóta csinálja, amióta kicsit visszább vettem belőle.
Előtte fixen emelte az alapjáratot.
Ahogy már egy másik topikban is írtam, az első v hátsó ablakfűtésem többet fogyaszt, mint a HHO
(legalább is, arra jobban leesik a feszkó).  Ráadásul, amíg a HHO főbiztije 20A, az ablakfűtésé 2x30A. Vagy a hűtőventilátor 60A!
Tényleg nem értem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 01:28:37 írta mcskot » Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2012.10.23 kedd, 01:41:53 »

Ezt az egész topicot úgy ahogy van le kellene már zárni, ahogy a mágneses karkötőkét is anno.

Hívők mindig lesznek, de ne itt higgyenek, hanem az érdekes vagy a humor topicban. email angel

Bocsáss meg, de nem igazán értelek.
Attól, hogy te (és még nagyon sokan) nem "hisztek" a létjogosultságában, miért kellene bezárni, vagy viccnek titulálni?
A PB-gáz is humoros? Pedig, az is ugyan ez a kategória (volt).  Szerintem.
Anno, a palackos korszakban, a használókat, egyenesen öngyilkosoknak/őrülteknek titulálták. És ma?
Ha valóban vicces hasonlatot akarnék ide állítani:
-Az asszon mamája, még mindig sparhelten főz. Szerinte a PB gáz, iszonyatosan veszélyes! (nem is vezettette be a földgázt sem). Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2012.10.23 kedd, 03:41:50 »

Anno, a palackos korszakban, a használókat, egyenesen öngyilkosoknak/őrülteknek titulálták. És ma?

Azok tényleg azok is voltak. Nagynyomású PB gázpalack, otthon beeszkábálva a kocsiba. Ott nem a gáz volt a problémás, hanem annak kezelése.

Ha tényleg nem érted, miért volt a HHO szimpla pénzkidobás, akkor hátradőlök és hozom a popcornt ....
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2012.10.23 kedd, 09:32:20 »


A PB-gáz is humoros? Pedig, az is ugyan ez a kategória (volt).  Szerintem.


Szerinted.

Amiről már minden teszt bebizonyította, hogy placebo, az placebo.

Ha mégis tudod ennek az ellenkezőjét bizonyítani, akkor én is érdeklődve olvasom majd és szívesen gratulálok ahhoz a sokmilliós díjhoz, amiről szó volt. Addig viszont csak magadat ámítod. Minket nem hiszem, hogy sikerül meggyőznöd. integet2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2012.10.23 kedd, 11:10:33 »

Oké, oké. Lebuktam. Nem vagyok fejlesztőmérnök. Nem állítom, hogy minden kérdésre tudom a helyes választ, de:
H2O-t elektrolízissel felbontjuk, bevezetjük a motorba. A hidrogénnek alacsony a lobbanáspontja,
viszont 10x gyorsabban (és 2-3x magasabb hőfokon) ég mint a gázolaj.
Ezért működik kvázi katalizátorként (fajlagosan több üa. ég el, jobban) javítva az Otto-motor 30-35%-os hatásfokát.
A hidrogén elégetésekor (az oxigénnel újraegyesülve, újból stabil állapotba kerül (víz), ami a magas hőmérsékleten elpárolog.
A párolgás, köztudottan hőt von el a környezettől (te magad is így adod le a hőfölöslegedet nyáron), lassítva az égési folyamatot.
Ami majd kondenzálódik (ki-le csapódik), ismét mint víz jelenve meg a kipufogó végén.

Összeollózom a lényeget, szemezgessen aki akar, vagy kíváncsi:

A készülékeket, elsősorban a légszennyezettség csökkentésére fejlesztették ki (amiban régóta több 10/100 ezer teherautó működik így).
A dragsterekben (régen a F1-ben is), teljesítménynövelésre használják (a vízbefecskendezést (spontán bontódás), nem a HHO bontást)
A hidrogén lobbanáspontja viszonylag alacsony, azonban égése 2400-2800 Celsiuson történik.
A HHO legnagyobb előnye, hogy megváltoztatja autója üzemanyagának összetételét és nem próbál maga is üzemanyagként viselkedni!!!
A hidrogénnek igen heves, gyors, háromszor nagyobb az égési sebessége, mint a benzinnek, és tízszer nagyobb, mint a dízelnek.
A szénhidrogén (benzin, gáz, gázolaj) üzemanyag tökéletesebben 15-25%-al jobb hatásfokkal ég el,
a hidrogén katalizátor hatásának köszönhetően, ez az oka az alacsonyabb (L/100 Km) üzemanyag fogyasztásnak is.
A CO -kibocsátás csökken. A mért eredmények azt mutatják, hogy a kibocsátott füstgáz csökkenése 50 %- feletti, de elérheti  akár a 70-80% -ot is.
A belső égésű motorunk élettartama jelentősen nő, üzeme kiegyenlített, és csendesebb lesz. A jármű dinamikája érezhetően megnövekszik!
Az egyenletesebb égés hatására (különösen alacsonyabb fordulaton, nő a nyomaték),
csökken a csúcsnyomás (igen jótékony a hatása a dugattyúkra, a csapszegekre, és nem "rángatja" a főtengelyt.
Minimális negatívuma, hogy a csúcsnyomások elmaradásának hatására, a maximális teljesítményből veszít egy picit a motor
(pár Km/ó-val csökken a végsebesség (amit nállunk, amúgy sem lehet kihasználni).
Az üzemanyagot sokkal szélesebb tartományban, tökéletesebben lehet elégetni.
A motor kiegyenlítettebb, illetve csendesebb járású lesz, élettartama növekszik.

Egy apró szösszenet:
"Az 1860-as és 1870-es években N. A. Otto, az Otto-motorok feltalálója, miközben a belsőégésű motorral kísérletezett,
bizonyíthatóan szintetikus gázt használt üzemanyagként, melynek hidrogéntartalma meghaladta az 50 %-ot.
Otto benzinnel is kísérletezett, de a használatát veszélyesnek találta, ezért visszatért a gázalapú üzemanyagokhoz.
A porlasztó kifejlesztése azonban egy új korszak hajnalát jelentette, melyben a benzint már biztonságosan felhasználhatták a gyakorlatban.
Ez a többi gáz használatát teljesen kiszorította."

Ha valaki jobban el akar mélyülni (vagy jobban belebonyolódni):
http://hhopower.hu/?page_id=6


Nos, amikor eleve ezer fok környéki hőmérsékletről beszélünk, és egy ilyen hőmérsékleten keletkező égéstermékről - ami most éppen a víz -, egy erősen hőtermelő folyamat végeredményéről, ami éppen lehűlni szeretne, akkor eléggé sületlenségnek tűnik nekem a víz elpárolgásáról és annak hőelvonásáról beszélni. vigyor3

Amúgy számold már ki, hogy egy hengernyi keverékben mennyi is a H2 %-os aránya. Szinte nem kimutatható...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2012.10.23 kedd, 11:12:02 »

Szerinted.

Amiről már minden teszt bebizonyította, hogy placebo, az placebo.

Ha mégis tudod ennek az ellenkezőjét bizonyítani, akkor én is érdeklődve olvasom majd és szívesen gratulálok ahhoz a sokmilliós díjhoz, amiről szó volt. Addig viszont csak magadat ámítod. Minket nem hiszem, hogy sikerül meggyőznöd. integet2

Van dízelhez földgázt adagoló rendszer, ami valóban javítja az égést és csökkenti a fogyasztást. De ott 20-30%-os arányról van szó, nem 0,0...1%-okról...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2012.10.23 kedd, 11:23:57 »

Azok tényleg azok is voltak. Nagynyomású PB gázpalack, otthon beeszkábálva a kocsiba. Ott nem a gáz volt a problémás, hanem annak kezelése.

Ha tényleg nem érted, miért volt a HHO szimpla pénzkidobás, akkor hátradőlök és hozom a popcornt ....


nyes nyes nyes
Ez legalább vicces volt.
Vajasat, bacont, vagy paprikásat parancsolsz?   bohoc
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #124 Dátum: 2012.10.23 kedd, 11:24:31 »

Van dízelhez földgázt adagoló rendszer, ami valóban javítja az égést és csökkenti a fogyasztást. De ott 20-30%-os arányról van szó, nem 0,0...1%-okról...

AndyA

... és nem helyben bányássza a földgázt ...
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2012.10.23 kedd, 11:48:38 »

Szerinted.

Amiről már minden teszt bebizonyította, hogy placebo, az placebo.

Ha mégis tudod ennek az ellenkezőjét bizonyítani, akkor én is érdeklődve olvasom majd és szívesen gratulálok ahhoz a sokmilliós díjhoz, amiről szó volt. Addig viszont csak magadat ámítod. Minket nem hiszem, hogy sikerül meggyőznöd. integet2

Milyen tesztek? Szeretném én is elolvasni, ezeket a cáfolhatatlan bizonyítékokat (komolyan).
Az igazán súlyos tévedés az, ha azt hiszed: meg akarlak győzni!
Szimplán elméleti értekezéseket tartunk egy olyan dologról, amihez egyikünk sem ért.  nyes (legalább is, én nem nyes )
Meglátásom szerint, erre valók a fórum oldalak: a tagok kicserélik egymás között a tapasztalataikat!
Majd mindenki annyit hasznosít belőle, amennyit jónak lát. Remélhetőleg, a tagok közös megelégedésére.

Én mindig is hülye gyerek voltam (leginkább a saját káromból-hasznomból tanulok).
Jelenleg a fogyasztásom csökkenő tendenciát mutat.
Arról lehet vitatkozni, hogy a HHO, az EGR dugózás, a szívó oldal kitakarítása, a hozzákevert 2T,
vagy csak a rám gyakorolt placebo hatás (annyira akarom, hogy kevésbé nyomom (már ha ez lehetséges)) miatt.
Jelenleg én elégedett vagyok a változásokkal!

S írom ezeket mindenki felé, a legnagyobb tisztelettel!
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2012.10.23 kedd, 11:57:34 »

Nos, amikor eleve ezer fok környéki hőmérsékletről beszélünk, és egy ilyen hőmérsékleten keletkező égéstermékről - ami most éppen a víz -, egy erősen hőtermelő folyamat végeredményéről, ami éppen lehűlni szeretne, akkor eléggé sületlenségnek tűnik nekem a víz elpárolgásáról és annak hőelvonásáról beszélni. vigyor3

Amúgy számold már ki, hogy egy hengernyi keverékben mennyi is a H2 %-os aránya. Szinte nem kimutatható...

AndyA

Mondottam volt: nem értek hozzá.
Azért írtam: kiollózgattam az ide vonatkozó dolgokat.
De N. A. Otto csak tudta mit csinált. Legalább is mit szeretett volna elkészíteni.
Nem vita képpen, de mennyi az aránya a kén (tudom, már nincs), a 2T, vagy az egyéb adalékok aránya az üa.-ba.
Jelen esetben sem üa helyettesítéséről, hanem adalékolásáról beszélünk.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #127 Dátum: 2012.10.23 kedd, 12:08:17 »

Van dízelhez földgázt adagoló rendszer, ami valóban javítja az égést és csökkenti a fogyasztást. De ott 20-30%-os arányról van szó, nem 0,0...1%-okról...

AndyA


Ez is igaz! Ugyan az mint PB gáz, csak dízelhez.
De ott is, akár a benzin-gáznál, üa helyettesítésről, nem adalékolásról, égést javító adalékról beszélünk!
A %-os arányok is világosan mutatják.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2012.10.23 kedd, 12:16:37 »

Oké, oké. Lebuktam. Nem vagyok fejlesztőmérnök. Nem állítom, hogy minden kérdésre tudom a helyes választ, de:
H2O-t elektrolízissel felbontjuk, bevezetjük a motorba. A hidrogénnek alacsony a lobbanáspontja,
viszont 10x gyorsabban (és 2-3x magasabb hőfokon) ég mint a gázolaj.
Ezért működik kvázi katalizátorként (fajlagosan több üa. ég el, jobban) javítva az Otto-motor 30-35%-os hatásfokát.

A katalizátor elmélet nem rossz, de ahogy Andy írja: 0,00001%... úgymond kimutathatatlan.
Otto motor? Nem dízelünk van? 30-35%? Mikor volt már az...

Válasz
A hidrogén elégetésekor (az oxigénnel újraegyesülve, újból stabil állapotba kerül (víz), ami a magas hőmérsékleten elpárolog.
A párolgás, köztudottan hőt von el a környezettől (te magad is így adod le a hőfölöslegedet nyáron), lassítva az égési folyamatot.
Ami majd kondenzálódik (ki-le csapódik), ismét mint víz jelenve meg a kipufogó végén.

Na... ha a hidrogént elégeted, valóban víz keletkezik, de ha az oxigén 300 fokos, a hidrogén meg 20, abból nem cseppfolyós lesz, nekem elhiheted...
Mennyi van belőle? Szinte semmi... attól, hogy hőt vonsz el, nem csökken jelentősen az égés sebessége. Ha hideg a motor, akkor sem, pedig ott aztán jelentős a hőelvonás.
A levegőben is van kondenzvíz, az lényegesen több, azt látod a kipuffnál.
Borzasztó, hogy milyen leírások születtek a HHO kapcsán. Írja az egyik: mivel a motor úgyis hajtja a generátort, az áram gyakorlatilag ingyen van...
Egy frászt. A több villany miatt nehezebb tekerni a generátort, több üzemanyagot fogyaszt. Ha nem így lenne, akkor minden áramfejlesztő ingyen adná a villanyt...

Válasz
Összeollózom a lényeget, szemezgessen aki akar, vagy kíváncsi:

A készülékeket, elsősorban a légszennyezettség csökkentésére fejlesztették ki (amiban régóta több 10/100 ezer teherautó működik így).

Amerikában minden tizedik teherautó hho-s? Nem hiszem én azt...

Válasz
A dragsterekben (régen a F1-ben is), teljesítménynövelésre használják (a vízbefecskendezést (spontán bontódás), nem a HHO bontást)

Na ezért kérdeztem én a vizet... tudod miért adnak vízpárát a levegőhöz? Az STi-ben van víz-sprickoló. Na de miért...? Hogy műxik a teljesítménynövelés?

Válasz
A hidrogén lobbanáspontja viszonylag alacsony, azonban égése 2400-2800 Celsiuson történik.
A HHO legnagyobb előnye, hogy megváltoztatja autója üzemanyagának összetételét és nem próbál maga is üzemanyagként viselkedni!!!
A hidrogénnek igen heves, gyors, háromszor nagyobb az égési sebessége, mint a benzinnek, és tízszer nagyobb, mint a dízelnek.

Ez kétségtelenül így van...

Válasz
A szénhidrogén (benzin, gáz, gázolaj) üzemanyag tökéletesebben 15-25%-al jobb hatásfokkal ég el,
a hidrogén katalizátor hatásának köszönhetően, ez az oka az alacsonyabb (L/100 Km) üzemanyag fogyasztásnak is.
A CO -kibocsátás csökken. A mért eredmények azt mutatják, hogy a kibocsátott füstgáz csökkenése 50 %- feletti, de elérheti  akár a 70-80% -ot is.
A belső égésű motorunk élettartama jelentősen nő, üzeme kiegyenlített, és csendesebb lesz. A jármű dinamikája érezhetően megnövekszik!
Az egyenletesebb égés hatására (különösen alacsonyabb fordulaton, nő a nyomaték),
csökken a csúcsnyomás (igen jótékony a hatása a dugattyúkra, a csapszegekre, és nem "rángatja" a főtengelyt.

Kéremszépen... gyorsabban ég el az üzemanyag, akkor miért lesz halkabb, miért csökken a motor terhelése, és nő az élettartama?
A hidrogén gyorsabban, jobban gyújtja be a keveréket... emiatt gyorsabb égés lenne, nagyobb terhelés, hangosabb üzem.

Válasz
Minimális negatívuma, hogy a csúcsnyomások elmaradásának hatására, a maximális teljesítményből veszít egy picit a motor
(pár Km/ó-val csökken a végsebesség (amit nállunk, amúgy sem lehet kihasználni).
Az üzemanyagot sokkal szélesebb tartományban, tökéletesebben lehet elégetni.
A motor kiegyenlítettebb, illetve csendesebb járású lesz, élettartama növekszik.

A teljesítménynek sem kellene csökkennie, sőt, növekedni kellene.
Nem vagyok gépész/vegyész, de nekem nagyon az az érzésem, hogy aki ezt a cikket írta, az sem az.
(Picivel csökken a motor teljesítménye...? ezt szakember nem így írja, hanem 3,45%.)
Na mind1, én is a pontos mérésekben és a vaktesztben hiszek.
Telitankolás, autópályán tempomattal 100 km, vissza, telitankolás (minden esetben dugóig), majd negálni a hho-t (ha eddig működött, most ne működjön, v fordítva), és újra ugyanazt az útvonalat, ugyanazzal a sebességgel, és újra telitankolás. Majd a végén megmondani, mikor volt be-, és kikapcsolva.
Persze ez nem lenne elég, jó lenne 5x megtenni az utat, a szél-, és egyéb tényezők miatt, tehát 3x hho-val, 2x nélküle.
Az egyik érdekesség, hogy a 3 alkalom nem lenne pont ugyanolyan... egy kicsi különbség mindeg lenne, még az ugyanolyan üzem között is.
Szerintem hho/nem hho üzemben fél deci különbség lenne, és nem tudnád az adatok alapján megmondani, volt-e hho.
Majd nézd meg azok fogyasztását, akik minden tankolásnál írják (az aláírásknál ott a fogyi, katt rá, és látod, mikor mennyit tankolt).
Nála sem állandó, még akkor sem, ha uazt az útvonalat járja... mindezt azért, mert nehéz ugyanolyan körülményeket teremteni.
Aki régóta vezet, ismeri az autóját, tud megdöbbentő adatokat produkálni. Az autó állandó 80-nál kb 3 litert eszik... néhány megállással simán 4 alatt lehet tartani.
HHO nélkül.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2012.10.23 kedd, 12:17:28 »


Ez is igaz! Ugyan az mint PB gáz, csak dízelhez.
De ott is, akár a benzin-gáznál, üa helyettesítésről, nem adalékolásról, égést javító adalékról beszélünk!
A %-os arányok is világosan mutatják.

Nem... az arányok csak azt mutatják, hogy több kell, hogy az egész működjön.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
« Új hozzászólás #130 Dátum: 2012.10.23 kedd, 13:43:38 »

Milyen tesztek? Szeretném én is elolvasni, ezeket a cáfolhatatlan bizonyítékokat (komolyan).
Az igazán súlyos tévedés az, ha azt hiszed: meg akarlak győzni!
Szimplán elméleti értekezéseket tartunk egy olyan dologról, amihez egyikünk sem ért.  nyes (legalább is, én nem nyes )
Meglátásom szerint, erre valók a fórum oldalak: a tagok kicserélik egymás között a tapasztalataikat!
Majd mindenki annyit hasznosít belőle, amennyit jónak lát. Remélhetőleg, a tagok közös megelégedésére.

Én mindig is hülye gyerek voltam (leginkább a saját káromból-hasznomból tanulok).
Jelenleg a fogyasztásom csökkenő tendenciát mutat.
Arról lehet vitatkozni, hogy a HHO, az EGR dugózás, a szívó oldal kitakarítása, a hozzákevert 2T,
vagy csak a rám gyakorolt placebo hatás (annyira akarom, hogy kevésbé nyomom (már ha ez lehetséges)) miatt.
Jelenleg én elégedett vagyok a változásokkal!

S írom ezeket mindenki felé, a legnagyobb tisztelettel!

Hagyjuk ezt, bele se menjünk. Tele van a net pro és kontra érvekkel, valaki ebben, valaki meg az ellenkezőjében hisz.

Engem nem érdekel, inkább nem is olvasom tovább ezt a topicot.

P.s.: Ha annyira hatékony lenne, akkor minden autógyár gyárilag tenné az autóiba, ahogy a többi fogyasztáscsökkentő adalékot, mágnest, tablettát és egyéb okosságot. De nem teszi. Ennél több bizonyíték nem hiszem, hogy létezni fog a közeljövőben.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2012.10.23 kedd, 16:34:57 »

P.s.: Ha annyira hatékony lenne, akkor minden autógyár gyárilag tenné az autóiba, ahogy a többi fogyasztáscsökkentő adalékot, mágnest, tablettát és egyéb okosságot. De nem teszi. Ennél több bizonyíték nem hiszem, hogy létezni fog a közeljövőben.

Ebben csak az a bibi, hogy amíg régen, minden hétvégén program volt az autót bütykölni, csinosítani, karbantartani.
Ma már csak beülni szeretünk, és GO! Persze vannak kivételek (nagy worship nekik).
Elvárni a mai tulajdonosoktól, hogy odafigyeljenek olyan plusz dolgokra, ami akár csak 10 percet is elvesz a drága szabadidőből,
ne adj isten ki kell számolni (még akár számológéppel is), hogy hány %-ot öntsön hozzá az üa-hoz, motorolajhoz, stb,
háááááááááááát......  szomoru1

Az autógyárakról (és a szervesen hozzátartozó alkatrész- és olajlobbiról) meg csak annyit: -biztos vagy benne, hogy közösek az érdekeitek?
Tényleg?
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 16:41:54 írta mcskot » Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #132 Dátum: 2012.10.23 kedd, 16:35:13 »

Hagyjuk ezt, bele se menjünk.
Engem nem érdekel, inkább nem is olvasom tovább ezt a topicot.



Nagyon sajnálnám. Senkit nem szeretnék elüldözni.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2012.10.23 kedd, 18:14:00 »

Elvárni a mai tulajdonosoktól, hogy odafigyeljenek olyan plusz dolgokra, ami akár csak 10 percet is elvesz a drága szabadidőből,
ne adj isten ki kell számolni (még akár számológéppel is), hogy hány %-ot öntsön hozzá az üa-hoz, motorolajhoz, stb,
háááááááááááát......  szomoru1

Ha az AdBlue adalékot meg tudták tanítani a népnek, akkor egy HHO generátor sem lenne probléma. Ha nincs víz, akkor lekapcsol a rendszer és kész.
A probléma, hogy a HHO nem működik, emiatt nem kerül be a kocsikba.


http://nctritech.wordpress.com/2010/08/14/hho-is-a-scam-water-for-fuel-doesnt-work-dont-fall-for-it/
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 18:15:48 írta Hyperborg » Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 15:03:37 »

ezzel az egész HHO-s dologgal annyi a gond, hogy logikusan belegondolva is bukik az egész:
1, mint azt tanultuk a suliban a víz felbontásához bazi nagy energia kell, vagy marha keveset tudunk felbontani
2, amit kapunk egy gáz, tehát jó nyomás kellene ahhoz, hogy az egészet a rendszerbe belekavarjuk, de ezt a nyomást nem tudja előállítani egy műanyag kulacsból.
3, a felbontáshoz szükséges nagy energiát ugyan csak a motor állítja elő és egyenlőre még nincs perbétummobile (vagy hogy a bánatba kell írni), akkor azt az energiát a go-val meg kell fizetni. Ergo nem kevesebbet fog fogyasztani a járgány.

Bocsánat, hogy ebben a témában kicsit agresszívan írok és minden tiszteletem azé, aki időt és energiát szám erre, de ez egy bazi nagy átverés. Ez a téma egy embernek jó, aki eladja neked ezt a szemetet. Ha meg valaki szétbarmolja a kocsiját, hogy ezt a vackot beépítse, annak külön gratulálok. Ha valaki szépen, lebonthatóan üzemelte be, akkor annak grat és majd akkor is írja meg a véleményét, ha lebontotta.

Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 15:08:42 »

ezzel az egész HHO-s dologgal annyi a gond, hogy logikusan belegondolva is bukik az egész:
1, mint azt tanultuk a suliban a víz felbontásához bazi nagy energia kell, vagy marha keveset tudunk felbontani
2, amit kapunk egy gáz, tehát jó nyomás kellene ahhoz, hogy az egészet a rendszerbe belekavarjuk, de ezt a nyomást nem tudja előállítani egy műanyag kulacsból.
3, a felbontáshoz szükséges nagy energiát ugyan csak a motor állítja elő és egyenlőre még nincs perbétummobile (vagy hogy a bánatba kell írni), akkor azt az energiát a go-val meg kell fizetni. Ergo nem kevesebbet fog fogyasztani a járgány.

Bocsánat, hogy ebben a témában kicsit agresszívan írok és minden tiszteletem azé, aki időt és energiát szám erre, de ez egy bazi nagy átverés. Ez a téma egy embernek jó, aki eladja neked ezt a szemetet. Ha meg valaki szétbarmolja a kocsiját, hogy ezt a vackot beépítse, annak külön gratulálok. Ha valaki szépen, lebonthatóan üzemelte be, akkor annak grat és majd akkor is írja meg a véleményét, ha lebontotta.
érdekes, hogy nem kell ehhez megvenni semmit, te is tudsz otthon építeni ilyet ..
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 15:40:42 »

érdekes, hogy nem kell ehhez megvenni semmit, te is tudsz otthon építeni ilyet ..

Attól, hogy valaki otthon recskázik, még nincs nője ... kicsit nyakatekert hasonlat, de attól, hogy az ember otthon építhet ilyet, még nem fog az m
űködni ...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 15:43:33 »

Attól, hogy valaki otthon recskázik, még nincs nője ... kicsit nyakatekert hasonlat, de attól, hogy az ember otthon építhet ilyet, még nem fog az m
űködni ...

Miért, amit nem otthon építenek, az fog? hehe
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 15:44:17 »

Miért, amit nem otthon építenek, az fog? hehe

Jajj, drof ... nem vagy Te ügyvéd véletlenül?  hehe
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 16:27:08 »

Attól, hogy valaki otthon recskázik, még nincs nője ... kicsit nyakatekert hasonlat, de attól, hogy az ember otthon építhet ilyet, még nem fog az m
űködni ...
viszont nincs is benne átverés, mert nem adnak el az embernek semmit
megépíti magának, teszteli, aztán eldönti, hogy működik-e vagy sem
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 17:49:03 »

Jajj, drof ... nem vagy Te ügyvéd véletlenül?  hehe

Még véletlenül sem. Wink
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 18:11:58 »

Még véletlenül sem. Wink

Akkor... Jogász? taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2012.11.06 kedd, 00:33:10 »

ezzel az egész HHO-s dologgal annyi a gond, hogy logikusan belegondolva is bukik az egész:
1, mint azt tanultuk a suliban a víz felbontásához bazi nagy energia kell, vagy marha keveset tudunk felbontani
2, amit kapunk egy gáz, tehát jó nyomás kellene ahhoz, hogy az egészet a rendszerbe belekavarjuk, de ezt a nyomást nem tudja előállítani egy műanyag kulacsból.
3, a felbontáshoz szükséges nagy energiát ugyan csak a motor állítja elő és egyenlőre még nincs perbétummobile (vagy hogy a bánatba kell írni), akkor azt az energiát a go-val meg kell fizetni. Ergo nem kevesebbet fog fogyasztani a járgány.

Bocsánat, hogy ebben a témában kicsit agresszívan írok és minden tiszteletem azé, aki időt és energiát szám erre, de ez egy bazi nagy átverés. Ez a téma egy embernek jó, aki eladja neked ezt a szemetet. Ha meg valaki szétbarmolja a kocsiját, hogy ezt a vackot beépítse, annak külön gratulálok. Ha valaki szépen, lebonthatóan üzemelte be, akkor annak grat és majd akkor is írja meg a véleményét, ha lebontotta.



A gratulációt köszönöm.   worship
S bár "lebonthatóan üzemeltem be", egyelőre, nincs tervbe véve.
Placebo, kamu, v csak simán lehetetlen, de nálam jól működik.  taps
Rossz hasonlat, de, mint a szerelem: logikát ott is nehéz lenne találni, pedig működik (legalább is a kapcsolatok elején  nyes nyes nyes )

1, Bazi nagy energia? Már 5A-től (sőt, lehet hogy lejjebb is), elég stabilan üzemel (max 20A (ekkora a főbiztije)).
    Nem is kell nagyon sokat bontani. Nem kiváltani/helyettesíteni akarjuk az üa.-ot, csak adalékolni.
2, Miért kellene nyomásnak lennie?   Szív a motor rendesen!


Ne szégyelld a véleményed, még ha indulatos is.
Bár jelen álláspont szerint, olyan valamiről alkottál (elég markáns) véleményt, amit te magad, nem próbáltál ki.
De ezzel, csak beálltál a sorba.  eplus2

egy régebbi hozzászólásom:
-....Kb, jók az adatok.
Nekem HHO-val (ami, mint tudjuk, csak placebó), egyenletes 50-nél ~2,4l.
A szokásos, napi 14,8Km reggel munkába, tojással, hideg motorral (mire megállok, épp elmozdul az első vonalról), a legjobb eredményem:  2,8l!
Érdekessége, hogy este, indításnál: 3,1l?   Mire átvergődtem a városon: 3,8l.
Jelenleg: 4,1-4,2l.
Hosszabb reggeli járatással (jégkaparásnál, tesztelésnél, melegítéskor/légtelenítéskor) felmegy 4,6-ig, de ezt mindig sikerült "visszadolgoznom".
(valamennyi itt közölt adat, fed.komp szerinti, és nem valós adat!)

Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2012.11.06 kedd, 17:32:37 »

A gratulációt köszönöm.   worship
S bár "lebonthatóan üzemeltem be", egyelőre, nincs tervbe véve.
Placebo, kamu, v csak simán lehetetlen, de nálam jól működik.  taps
Rossz hasonlat, de, mint a szerelem: logikát ott is nehéz lenne találni, pedig működik (legalább is a kapcsolatok elején  nyes nyes nyes )

1, Bazi nagy energia? Már 5A-től (sőt, lehet hogy lejjebb is), elég stabilan üzemel (max 20A (ekkora a főbiztije)).
    Nem is kell nagyon sokat bontani. Nem kiváltani/helyettesíteni akarjuk az üa.-ot, csak adalékolni.
2, Miért kellene nyomásnak lennie?   Szív a motor rendesen!


Ne szégyelld a véleményed, még ha indulatos is.
Bár jelen álláspont szerint, olyan valamiről alkottál (elég markáns) véleményt, amit te magad, nem próbáltál ki.
De ezzel, csak beálltál a sorba.  eplus2

egy régebbi hozzászólásom:
-....Kb, jók az adatok.
Nekem HHO-val (ami, mint tudjuk, csak placebó), egyenletes 50-nél ~2,4l.
A szokásos, napi 14,8Km reggel munkába, tojással, hideg motorral (mire megállok, épp elmozdul az első vonalról), a legjobb eredményem:  2,8l!
Érdekessége, hogy este, indításnál: 3,1l?   Mire átvergődtem a városon: 3,8l.
Jelenleg: 4,1-4,2l.
Hosszabb reggeli járatással (jégkaparásnál, tesztelésnél, melegítéskor/légtelenítéskor) felmegy 4,6-ig, de ezt mindig sikerült "visszadolgoznom".
(valamennyi itt közölt adat, fed.komp szerinti, és nem valós adat!)



Nem szégyenlem én azt, bocs ha indulatosnak tűnik, csak az utóbbi időben elszaporodott a rád sózom mert ez jó dolog.

Azért egy autónál az 5A, már eléggé sok. 5A-es fogyasztás nem tekinthető semmisnek. Amúgy csináltak már mondeóval mindenféle kütyü nélkül 2.7l / 100km fogyasztást, csupán vezetéstechnikával és jó időben való indulással.

Szívó hatás: Amennyiben egy zárt tartályról beszélünk, akkor onnan valamit be kell szívni. Vagyis az adott tartály horpad vagy mi a szösz. Ha nem zárt tartály, hanem levegő be tud kerülni, akkor ugyebár az a levegő nem szűrt, nomeg mi garantálja, hogy nem az jut az égéstérbe?

Amennyiben a tartály zárt, külső levegő nem jut bele, úgy:
- miként van megoldva a távozó gáz/fogyó víz által létrejött nyomáscsökkenés. Valamit tenni kell vele
- ha a tartály zárt, akkor nyomást kell előállítani, mert ekkora szívóhatása nincs a motornak, hacsak nem horpad be a tartály minden esetben
- ha zárt, nem horpad, akkor valahonnan nyomással kell távoznia a gáznak. Ez amennyiben nem valami gyors folyamat, akkor a távozó gáz nyomása, mennyisége nem túl nagy. A kérdés, hogy a távozó gáz mekkora része jut be az égéstérbe és mennyi lesz veszteség.

A másik, a dolog fizikája. A víz bontásnak egyik megállapítása, hogy a felbontott víz hidrogénja kevesebb energiát állít elő, mint a bontásra befektetett energia. Ha nem így lenne, akkor meg lenne az örökmozgó. Mivel a bontáshoz szükséges energiát az autód állítja elő (üzemanyag->generátor formában), ezért neked a befektetett energiát meg kell termelned.

Ezekből adódóan szerintem nem tud működni a dolog, pedig:

                             Hidrogén    Benzin     Gázolaj
Égéshő Hf [MJ/kg]     141,974    45,217     44,715
Fűtóérték Ha [MJ/kg]     119,617    42,035    41,843

Ezekből arra következtetnénk, hogy hidrogénnel sokkal jobb lenne közlekedni, de van még egy következtetés, mégpedig az, hogy nem véletlenül vigyáznak annyira hidrogén szállításánál és nem véletlenül durran akkorát egy hidrogén bomba. Ennek fényében:
- ha van hatása, akkor azt a több mint 3szoros égéshőben észre kellene venni
- ha van hatása, akkor az az autó teljesítményét ugrásszerűen kellene növelnie
- ha nincs hatása, akkor előbb utóbb némi fogyasztás növekedés lesz
- ha nincs hatása, de az elektromos fogyasztása elfogadható, akkor jobban figyelsz a vezetésre és kevesebbet fog fogyasztani, de ez a te érdemed

Ami még érdekes. Tegyük fel, hogy a dolog működik, tehát tényleg kapsz gázt és nem csak vízforraló a dolog. A víz bontás esetében nem csak hidrogén szabadul fel, hanem a víz bontásához szükséges elektróda is bomlik.

"A vízbontásnál az egyik leggyakrabban használt fém a kálium, melyet kálium-hidroxid (KOH) alakjában adunk a vízhez, ahol az feloldódik a következő reakció szerint:

KOH + H2O => K+ + OH- + H2O

Vízből a hidrogént csak azok a fémek képesek redukálni (elektronleadásra késztetni), amelyeknek a standardpotenciálja negatív, vagyis az alkáli- és az alkáliföldfémek, valamint az alumínium. Gyakorlatilag azonban sem az alumínium sem a magnézium nem reagál közönséges körülmények között a vízzel, mert a felületüket összefüggő, védő oxidréteg borítja, mely jelentős aktiválási gátat jelent. Az alkálifémek és az alkáliföldfémek többségének oxidjai, hidroxidjai vízoldékonyak, ezért a reakció végbemegy.

A pozitív elektródpotenciálú fémek a hidrogénionokat nem képesek redukálni. Ezek vizes oldatból soha nem fejleszthetnek hidrogéngázt! "
//idézet egy tanulmányból!!//

vagyis ha nem ilyen (általában nem olcsó fém) van a készülékbe, akkor nem is bomlik hidrogén, hanem egy drága vízforralóról van szó

Bocs, hogy hosszú. Nem akarom, hogy indulatosnak tűnjön, inkább tárgyilagos szeretnék lenni. Nem szúrom magam szíven ahhoz, hogy tudjam nem egészséges. Vagyis nem mindent kell kipróbálni ahhoz, hogy tudjam nem működik.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2012.11.07 szerda, 00:23:22 »

Azért egy autónál az 5A, már eléggé sok. 5A-es fogyasztás nem tekinthető semmisnek.

60W sok? A legtöbb autórádió 4X20 (4X50) Wattos! Vagy a 3 féklámpa? (jó, az nem folyamatos)
A tucc-tucc ládákról (ill, az azt meghajtó erőlködőkről, már nem is beszélve (60-80A!))


Amennyiben a tartály zárt, külső levegő nem jut bele, úgy:
- miként van megoldva a távozó gáz/fogyó víz által létrejött nyomáscsökkenés. Valamit tenni kell vele
- ha a tartály zárt, akkor nyomást kell előállítani, mert ekkora szívóhatása nincs a motornak, hacsak nem horpad be a tartály minden esetben
- ha zárt, nem horpad, akkor valahonnan nyomással kell távoznia a gáznak. Ez amennyiben nem valami gyors folyamat, akkor a távozó gáz nyomása, mennyisége nem túl nagy. A kérdés, hogy a távozó gáz mekkora része jut be az égéstérbe és mennyi lesz veszteség.


Rendszerfüggő, de általában zárt. Vagy részben az.
Pl: az enyémben, 2 szelep gondoskodik róla, hogy a kikapcsolás utáni visszahűléskor, ne szívja vissza a vákum, a buborékoztatóban lévő fagyállót.
A motor szívóhatásáról meg annyit, hogy a szellőztető ágon (a bubiztatón, + a benyaszűrőn keresztül) is szívja a levegőt a moci.
Sőt, lejjebb is kellett vennem a bubiztató folyadékszintjét, mert felszívta a benyaszűrőbe a fagyállót!   wow1
Nyomáscsökkenés, v nyomást előállítani? Minek?
0,5-2 (átlagosan 1 liter) gáz termelődik percenként (fordulatszám, hőmérséklet, folyadéksűrűség, PWM függvényében).
100%-ban (veszteség nélkül) kell eljutnia a gáznak a motorig. Különben nem lenne üzembiztos!
Még is csak durranógázról beszélünk.  eplus2  Egy kóbor szikra, és  exploserderage

A fizika részével nem vitatkoznék. Az, nem erős oldalam (az sem  nyes ).
Az elektródák, igen is kopnak (bomlanak). Nem is állította senki az ellenkezőjét.
Aki próbált, kellő tájékozottságra szert tenni a témában, tisztában van vele (bekalkulálta az elkerülhetetlen cserét (idővel)).

Ezekből arra következtetnénk, hogy hidrogénnel sokkal jobb lenne közlekedni, de van még egy következtetés, mégpedig az, hogy nem véletlenül vigyáznak annyira hidrogén szállításánál és nem véletlenül durran akkorát egy hidrogén bomba. Ennek fényében:
- ha van hatása, akkor azt a több mint 3szoros égéshőben észre kellene venni
- ha van hatása, akkor az az autó teljesítményét ugrásszerűen kellene növelnie
- ha nincs hatása, akkor előbb utóbb némi fogyasztás növekedés lesz
- ha nincs hatása, de az elektromos fogyasztása elfogadható, akkor jobban figyelsz a vezetésre és kevesebbet fog fogyasztani, de ez a te érdemed


Valóban jobb vele közlekedni.  nyes
Talán a BMW, Merci, Mazda (RX8), stb, sem véletlenül kísérletezett/készült hidrogénhajtással (igaz, tisztán, nem hibridben).
Legjobb tudomásom szerint, 1-2 német nagyvárosban, vannak is hidrogén kutak.

Amúgy meg, ha az utolsó pont az igaz, nekem úgy is jó!  eplus2 eplus2 eplus2
Az úgynevezett placebo-hatás, egy komplex dolog. 20-50% pozitív javulás, egy szubjektív skálán.
Tény, jobban odafigyelek most, hogy beszereltem, de előtte is "extra spórolósan" vezettem.
Pont az első, Mondeo fogyasztási rekord (3,1l/100Km) indíttatása révén (meg amúgy is).
De azok, 1.6TDCi-k voltak, és nem 2000-esek.
Több közük van a HDI-hez, mint a mi "öreg, Tranzit" motorunkhoz.

Megnyugtatlak: egyáltalán nem tűnik indulatosnak a hozzászólásod (legalább is, több a tárgyilagosság benne, mint egyesekében).
Egy-egy ilyen beszélgetésből, nagyon sokat lehet tanulni. Már, ha akar még valaki, ilyen elavult értékeket/tulajdonságokat magáévá tenni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.07 szerda, 00:36:28 írta mcskot » Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #145 Dátum: 2012.11.07 szerda, 00:37:29 »


a hidrogen bomba azert mashogy mukodik:
http://www.feltalaloink.hu/tudosok/tellerede/html/teledetal1.htm
 wave
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2012.11.07 szerda, 00:45:53 »

Nem szégyenlem én azt, bocs ha indulatosnak tűnik, csak az utóbbi időben elszaporodott a rád sózom mert ez jó dolog.



Jaj. Dehogy is akarok, bárkire is rásózni, akármit is.
Ám, érdemes szétnézni, más fórumokon is.
Pl: Suzu (SX, swift), Opel (astra, vektra), Lada, és egyébb márkák, hasonló témával foglalkozó topijaiban.
Sok érdekességre, finomságra lehet lelni.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2012.11.07 szerda, 00:53:34 »


Na, ettől menne, mint amit puskából lőttek ki!
A fogyasztása is visszaesne! 
Olyan 0,0 környékére  (mivel, elpárologna, kaszni, motor, stb).

De van egy komoly káros mellékhatása: Én is füstbe mennék!  (és nem a mennybe)
 vigyor3 vigyor3 vigyor3 Grin Grin Grin nyes nyes nyes eplus2 eplus2 eplus2 2funny 2funny 2funny uglystupid2
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2012.11.07 szerda, 09:04:00 »

Nem azzal vitatkozok, hogy a hidrogén hajtás működik-e. Persze, hogy működik. a robbanó motor lényege, hogy az égés térben energia szabaduljon fel, mondjuk egyfajta robbanás formájában és az mozgási energiává legyen átalakítva. A nagy gyárak ezért foglalkoznak azzal, hogy lehet-e Hidrogén hajtású autót biztonságosan létrehozni, üzemeltetni. Nomeg itt a gáz előállítása máshol történik, nem az autó adja az energiát.

Az elektróda fogyás önmagában nem gond, mert persze cserélni kell. A problémát inkább azért írtam bele, hogy az az anyag is átalakul és bizonyos részecskéi megjelennek a rendszerben, ami nem biztos, hogy hasznos az autódnak.

A zenei eszközök hangteljesítményét ne keverjük össze az elektromos teljesítménnyel. Az erősítőhöz megy vastag vezeték bizony, és ha megnézed a jobb helyeken, a nagyon masszív erősítőkhöz külön akkumulátort is raknak és ha az lemerül, akkor az erősítő csak járó motornál fog működni. A 3. féklámpa azért max 21W-os szokott lenni, de ma már sok-sok led vagy 4-5db 1-2W-os izzót raknak bele. Ha megfigyeled a benzinmotorokon lehet hallani, hogy amikor bekapcsolod a fényszórókat változik egy pillanatra a motor fordulat száma, míg az elektronika vissza emeli a megnövekedett fogyasztás miatt.

Én örülök ha neked bejön, teljesen mindegy, hogy miért. Nem is mondtam, hogy te sóznál rá bármit bárkire, de az, hogy ez a cucc létezik a sok ..... csodaszer baromság egyike. Bocsi, nem ellened szól a dolog és tényleg jó ha neked (akármiért is) működik.

A dolog fizikája ettől még adott. A gáz előállításához több energia kell, mit amit az képes vissza adni. Az energiát te az autóddal állítod elő és amig nincs örökmozgó, addig ezt a veszteséget neked a máshol előállított, tárolt energiával, jelen esetben a benzinnel kell megoldanod. Summ: ha a dolog fizikáját nézzük akkor ez a cucc fogyasztás növekedéssel jár. Nem véletlen, hogy ez a megoldás nem terjedt el az autóiparban.



Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2012.11.07 szerda, 12:29:02 »


Én örülök ha neked bejön, teljesen mindegy, hogy miért. Nem is mondtam, hogy te sóznál rá bármit bárkire, de az, hogy ez a cucc létezik a sok ..... csodaszer baromság egyike. Bocsi, nem ellened szól a dolog és tényleg jó ha neked (akármiért is) működik.

A dolog fizikája ettől még adott. A gáz előállításához több energia kell, mit amit az képes vissza adni. Az energiát te az autóddal állítod elő és amig nincs örökmozgó, addig ezt a veszteséget neked a máshol előállított, tárolt energiával, jelen esetben a benzinnel kell megoldanod. Summ: ha a dolog fizikáját nézzük akkor ez a cucc fogyasztás növekedéssel jár. Nem véletlen, hogy ez a megoldás nem terjedt el az autóiparban.



Na valahogy így vagyok ezzel én is, ha valaki mérhető hosszútávú fogyasztáscsökkenést ér el valamivel, akár placebo miatti óvatosabb vezetéssel, akár mert a spagettiszörny kegyes volt hozzá, akár valami olyan fizikai folyamatról van szó, amit nem vizsgáltak még, akkor már megérte a dolog. Csak utána ne nyomja le mások torkán  vigyor3

A dolog fizikája pedig szerintem nem teljesen eldöntött. Bár a hidrogén önmagában nyilván nem tudja visszatermelni az előállításhoz felhasznált energiát, de elképzelhető, hogy a benzin vagy dízel égését valamilyen módon optimalizálni tudja, növelve ezzel a hatásfokot. De az is lehet, hogy nem, és placebo (de ugye az sem baj, ha működik).
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.147 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.