Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:08:23
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
HHO
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: HHO (Megtekintve 136697 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #100 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 20:13:29 »
Idézetet írta: Victore - 2012.10.18 csütörtök, 18:44:47
Amúgy egy középkategóriás telefonnal megoldható az út felvétele paraméterekkel együtt:
Csak felesleges, mert nem lesz pontos. Ha pár helyen 2-3 fokkal hűvösebb van, rögtön más lesz az eredmény.
Aztán majd lehet vitatkozni, hogy a HHO működik vagy sem. (Nem fog működni).
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #101 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 20:56:14 »
Idézetet írta: Victore - 2012.10.18 csütörtök, 18:44:47
A bizalom irántad megvan, itt inkább a technikára és a módszertanra vagyunk kíváncsiak.
Amúgy egy középkategóriás telefonnal megoldható az út felvétele paraméterekkel együtt:
http://www.youtube.com/watch?v=cyf3SaOWUlg
Szükséges hozzá:
- ELM327 bluetooth-szal
- androidos mobil kamerával
- Torque full + Track recorder plugin
Ma kaptam meg Kínából (ELM327 bluetooth->3e pééz)
De egy androidos telót, csak ezért, nem hiszem, hogy veszek (esetleg, ha kölcsönözne valaki (majd megkérdezem a havert)).
Amúgy, tetszik a videó. Pont ilyenre gondoltam.
Azért látok érdekességeket a felvételen.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #102 Dátum:
2012.10.19 péntek, 06:28:15 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.18 csütörtök, 20:56:14
Ma kaptam meg Kínából (ELM327 bluetooth->3e pééz)
De egy androidos telót, csak ezért, nem hiszem, hogy veszek (esetleg, ha kölcsönözne valaki (majd megkérdezem a havert)).
Amúgy, tetszik a videó. Pont ilyenre gondoltam.
Azért látok érdekességeket a felvételen.
lehet kapni olcsón androidos telót és mennek sim nélkül is.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #103 Dátum:
2012.10.19 péntek, 07:31:37 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.10.19 péntek, 06:28:15
lehet kapni olcsón androidos telót és mennek sim nélkül is.
27E-ért láttam minap 7 collos tabletet, az is éri sztem már ennyiért...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #104 Dátum:
2012.10.19 péntek, 07:44:58 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.18 csütörtök, 16:40:49
Minden személyeskedés nélkül: aki ezt elhiszi, az meg is érdemli...
AndyA
Az a baj, s engem ez zavar, hogy vannak autók, ahol hoz változásokat (a környezetemben is, tehát valós tapasztalat is van).
S ami a legjobban zavar, nem tudja senki alátámasztani, hogy mi az ok.
Én átolvastam jó pár éjszakát a témával kapcsolatosan oldalakat, s oda jutottam magamban, hogy talán 2 ok lehet, amivel javít: 1.tisztít a motoron, 2. "katalizálja" az égési folyamatot. De ez az a 2. pont, amit eddig senki nem tudott nekem érthetően leírni, hogy hogyan... ezért is mellőztem a témát...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #105 Dátum:
2012.10.19 péntek, 08:02:27 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.19 péntek, 07:44:58
Az a baj, s engem ez zavar, hogy vannak autók, ahol hoz változásokat (a környezetemben is, tehát valós tapasztalat is van).
S ami a legjobban zavar, nem tudja senki alátámasztani, hogy mi az ok.
Én átolvastam jó pár éjszakát a témával kapcsolatosan oldalakat, s oda jutottam magamban, hogy talán 2 ok lehet, amivel javít: 1.tisztít a motoron, 2. "katalizálja" az égési folyamatot. De ez az a 2. pont, amit eddig senki nem tudott nekem érthetően leírni, hogy hogyan... ezért is mellőztem a témát...
És ha levonod a placebóhatást, akkor mi az eredmény?
Kettős vakteszt: aki beszereli, az sem tudja, hogy működik-e, és aki vezeti, az azt sem tudja, van-e éppen az autójában vagy nincs.
Ha ilyen tesztből kiderül, hogy használ, akkor elhiszem.
Amúgy meg:
http://www.aardvark.co.nz/hho_challenge.shtml
Sok-sok éve már, hogy ezt kihirdették, de még senki nem jelentkezett, hogy megcsinálná. Vajon ennek mi lehet az oka? Pedig 1 millió dollár igen szép pénz, és plána az volt 5-6 évvel ezelőtt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #106 Dátum:
2012.10.19 péntek, 08:16:17 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.19 péntek, 08:02:27
És ha levonod a placebóhatást, akkor mi az eredmény?
Kettős vakteszt: aki beszereli, az sem tudja, hogy működik-e, és aki vezeti, az azt sem tudja, van-e éppen az autójában vagy nincs.
Ha ilyen tesztből kiderül, hogy használ, akkor elhiszem.
Amúgy meg:
http://www.aardvark.co.nz/hho_challenge.shtml
Sok-sok éve már, hogy ezt kihirdették, de még senki nem jelentkezett, hogy megcsinálná. Vajon ennek mi lehet az oka? Pedig 1 millió dollár igen szép pénz, és plána az volt 5-6 évvel ezelőtt.
AndyA
Hát igen...
Ezért is nem veselkedtem neki.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #107 Dátum:
2012.10.20 szombat, 13:16:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.19 péntek, 08:02:27
Amúgy meg:
http://www.aardvark.co.nz/hho_challenge.shtml
1 millió dollár igen szép pénz.....
AndyA
Szponzorokat keresek (5000 US$ erejéig).
Benevezném a verdát!
Ha megnyerem a zsét, minden átalakítást/tuningot beszerelek a sárkányba, amiről most csak álmodom.
Plusz, valamennyi kétkedő fórumtárs autóját ellátom HHO szettel (akár akarja, akár nem
)
Ha nem jön össze, akkor is jól járok: egy párszor szétszedik-összerakják a mocit
(könnyűszerrel megoldhatom bármely alkatrész cseréjét, és még fizetnem se kell a rezsióra díjat).
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #108 Dátum:
2012.10.20 szombat, 13:22:33 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.20 szombat, 13:16:20
Szponzorokat keresek (5000 US$ erejéig).
Benevezném a verdát!
Ha megnyerem a zsét, minden átalakítást/tuningot beszerelek a sárkányba, amiről most csak álmodom.
Plusz, valamennyi kétkedő fórumtárs autóját ellátom HHO szettel (akár akarja, akár nem
)
Ha nem jön össze, akkor is jól járok: egy párszor szétszedik-összerakják a mocit
(könnyűszerrel megoldhatom bármely alkatrész cseréjét, és még fizetnem se kell a rezsióra díjat).
Olvasd el még egyszer ... csak akkor nyúlnak hozzá, ha bizonyíthatóan 25% felett van a csökkenés. Addig csak 5000 USD-t buksz.
Szóval először legyen egy markáns fogyasztáscsökkenés, MAF szenzor birizgálás nélkül (ott a másik cikk, hogy a HHO hogy vágja agyon a motort), utána beszélünk róla
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #109 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 02:17:57 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.10.20 szombat, 13:22:33
Olvasd el még egyszer ... csak akkor nyúlnak hozzá, ha bizonyíthatóan 25% felett van a csökkenés. Addig csak 5000 USD-t buksz.
Szóval először legyen egy markáns fogyasztáscsökkenés, MAF szenzor birizgálás nélkül (ott a másik cikk, hogy a HHO hogy vágja agyon a motort), utána beszélünk róla
Asszem, elég egyértelmű volt, hogy csak vicc szintjén érintettem a kérdést.
Ezért is nem adtam meg a számlaszámom.
De, ha már beszélünk róla:
-pont azért kértem a szponzori pénzeket, mert akkor nem a sajátomat bukom el.
-ez a kihívás, tipikus amerikai nesze semmi, fog meg jól!
Egy egyetem kiszámolja!, hogy mennyi az autód fogyasztása (6 hónapig, havi bontású, életvitel szerű, napi használat).
HHO be, és ha eléred a valós 25%-os megtakarítást, akkor jön a tesztlabor.
Ha ott is bizonyítod, akkor szétszedjük, nem okoz-e kárt.
Ez idő alatt nem tehetsz be, vagy szerelhetsz ki semmit az autóból,
mert ezzel megváltoztatod a kiindulási adatokat (gondolom, nem is hízhatsz/fogyhatsz)
Természetesen, független egyetem, független tesztlabor, mindentől független mérési körülmények, független stb. (amerikában! v bárhol a világban)
-a MAF-ot, még egyébként sem sikerül birizgálnom (
ez ügyben továbbra is várom a hozzáértő szakemberek jelenkezését!
)
Azt sem értem, miért MAF nélkül? A Lambda, v MAF jelének módosítása, pont az egyik kulcseleme a fogyasztás csökkenésnek
(pl Winklerék is ezt hagyták ki szerintem (az egyéb finomhangolások mellett)).
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.10.20 szombat, 13:22:33
(ott a másik cikk, hogy a HHO hogy vágja agyon a motort)
Hogyan?
És ez most komolyan érdekel, tekintettel, hogy hosszú távú terveim vannak vele.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 02:24:03 írta mcskot
»
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #110 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 08:16:33 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.21 vasárnap, 02:17:57
Asszem, elég egyértelmű volt, hogy csak vicc szintjén érintettem a kérdést.
Aki HHO-t szereltet a gépébe, ott nem egyértelmű, hogy mikor viccel.
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.21 vasárnap, 02:17:57
Azt sem értem, miért MAF nélkül? A Lambda, v MAF jelének módosítása, pont az egyik kulcseleme a fogyasztás csökkenésnek
(pl Winklerék is ezt hagyták ki szerintem (az egyéb finomhangolások mellett)).
Remélem ez Te sem gondolod komolyan. A lambda és MAF jeleket még a tuningbox-ok szokták módosítgatni, ezzel becsapva a motorvezérlő elektronikát. Mivel ennek a kettőnek a jele a keverékképzéshez kell. Lehet hazudni a motornak, hogy kevesebb levegő jön be és akkor kevesebb benzint adagol, de ekkor a keverékképzés szegény lesz. Tény, hogy a fogyasztás csökken, de ezzel megnyílik az út a szegény keverékképzésből adódó problémák irányába (motor megemelkedett hőmérséklete, szelepégés, stb).
Ha a MAF vagy a lambda szenzor manipulálásával tudsz fogyasztáscsökkenést elérni, akkor a csökkenés akkor az a HHO rendszer nélkül is fennáll.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #111 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 23:00:56 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.21 vasárnap, 02:17:57
-a MAF-ot, még egyébként sem sikerül birizgálnom (
ez ügyben továbbra is várom a hozzáértő szakemberek jelenkezését!
)
Volt az Mk3 topikban egy ember, aki MAF jelmódosítót fejlesztett, hogy az EU4-esen ne jöjjön be a csekkendzsin lámpa. Szerintem vele értekezz.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #112 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 00:44:30 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.10.21 vasárnap, 08:16:33
Aki HHO-t szereltet a gépébe, ott nem egyértelmű, hogy mikor viccel.
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.10.21 vasárnap, 08:16:33
Remélem ez Te sem gondolod komolyan. A lambda és MAF jeleket még a tuningbox-ok szokták módosítgatni, ezzel becsapva a motorvezérlő elektronikát. Mivel ennek a kettőnek a jele a keverékképzéshez kell. Lehet hazudni a motornak, hogy kevesebb levegő jön be és akkor kevesebb benzint adagol, de ekkor a keverékképzés szegény lesz. Tény, hogy a fogyasztás csökken, de ezzel megnyílik az út a szegény keverékképzésből adódó problémák irányába (motor megemelkedett hőmérséklete, szelepégés, stb).
Ha a MAF vagy a lambda szenzor manipulálásával tudsz fogyasztáscsökkenést elérni, akkor a csökkenés akkor az a HHO rendszer nélkül is fennáll.
A fenti állítás igaz, de a plusz hidrogén/oxigén elegy, amit a HHO-val bejuttatuk
(mint üzemanyag, és mint katalizátor (ami a gázolaj hatékonyabb égését idézi elő)),
így pont hogy dúsabb lesz a keverék. Ezt kiküszöbölendő kell a módosítás.
Ráadásul, az elégetésekor víz keletkezik, mint égéstermék, ami hűt.
Magát az égés folyamatát is lassítja, és csökkenti a csúcsnyomást is.
Nálam például megemelte az alapjáratot 2-300 fordulattal.
Kicsit visszább vettem, azóta csak hideg motornál jelentkezik, üzem melegen 750 az alapjáratom.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.22 hétfő, 01:05:24 írta mcskot
»
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #113 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 09:10:13 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.22 hétfő, 00:44:30
A fenti állítás igaz, de a plusz hidrogén/oxigén elegy, amit a HHO-val bejuttatuk
(mint üzemanyag, és mint katalizátor (ami a gázolaj hatékonyabb égését idézi elő)),
így pont hogy dúsabb lesz a keverék. Ezt kiküszöbölendő kell a módosítás.
Ráadásul, az elégetésekor víz keletkezik, mint égéstermék, ami hűt.
Magát az égés folyamatát is lassítja, és csökkenti a csúcsnyomást is.
Nálam például megemelte az alapjáratot 2-300 fordulattal.
Kicsit visszább vettem, azóta csak hideg motornál jelentkezik, üzem melegen 750 az alapjáratom.
Feltéve, hogy annyi hidrogént termelsz, amennyi ellensúlyozza a csökkentett üa mennyiséget.
Ha nem termelsz annyit, akkor továbbra is szegény keveréken vagy, s mivel nem termelsz annyit, ezért sem a hűtés, sem a "katalizációs" folyamat nem számottevő. Mert ez elmélet itt bukik meg: a sima 1 liter vízből, 80A-s generátorból nem tudsz annyi H2-t termelni, hogy érdemben kiválthasd az üzemanyagot. Nem arról van szó, hogy a H2 nem jó oda (hiszen van direkt H2 belső égésű motor), hanem hogy ezzel a technikával és a termodinamika jelenlegi törvényei szerint ez nem működhet.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #114 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 21:39:35 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.22 hétfő, 00:44:30
Ráadásul, az elégetésekor víz keletkezik, mint égéstermék, ami hűt.
Magát az égés folyamatát is lassítja, és csökkenti a csúcsnyomást is.
Tyú... ha víz keletkezik, az miért vonja el a hőt?
Az égés folyamatát lassítja... miért?
Válasz
Nálam például megemelte az alapjáratot 2-300 fordulattal.
Kicsit visszább vettem, azóta csak hideg motornál jelentkezik, üzem melegen 750 az alapjáratom.
Én mindig aszittem, az alapjárati fordulatszámot a szgép határozza meg... nem az történt inkább, hogy a megnövekedett áram miatt emeli az alapjáratot az ecu?
Na mind1, hagyjuk is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #115 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 23:31:15 »
Ezt az egész topicot úgy ahogy van le kellene már zárni, ahogy a mágneses karkötőkét is anno.
Hívők mindig lesznek, de ne itt higgyenek, hanem az érdekes vagy a humor topicban.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #116 Dátum:
2012.10.23 kedd, 01:05:54 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.22 hétfő, 21:39:35
Tyú... ha víz keletkezik, az miért vonja el a hőt?
Az égés folyamatát lassítja... miért?
Oké, oké. Lebuktam. Nem vagyok fejlesztőmérnök. Nem állítom, hogy minden kérdésre tudom a helyes választ, de:
H2O-t elektrolízissel felbontjuk, bevezetjük a motorba. A hidrogénnek alacsony a lobbanáspontja,
viszont 10x gyorsabban (és 2-3x magasabb hőfokon) ég mint a gázolaj.
Ezért működik kvázi katalizátorként (fajlagosan több üa. ég el, jobban) javítva az Otto-motor 30-35%-os hatásfokát.
A hidrogén elégetésekor (az oxigénnel újraegyesülve, újból stabil állapotba kerül (víz), ami a magas hőmérsékleten elpárolog.
A párolgás, köztudottan hőt von el a környezettől (te magad is így adod le a hőfölöslegedet nyáron), lassítva az égési folyamatot.
Ami majd kondenzálódik (ki-le csapódik), ismét mint víz jelenve meg a kipufogó végén.
Összeollózom a lényeget, szemezgessen aki akar, vagy kíváncsi:
A készülékeket, elsősorban a légszennyezettség csökkentésére fejlesztették ki (amiban régóta több 10/100 ezer teherautó működik így).
A dragsterekben (régen a F1-ben is), teljesítménynövelésre használják (a vízbefecskendezést (spontán bontódás), nem a HHO bontást)
A hidrogén lobbanáspontja viszonylag alacsony, azonban égése 2400-2800 Celsiuson történik.
A HHO legnagyobb előnye, hogy megváltoztatja autója üzemanyagának összetételét és nem próbál maga is üzemanyagként viselkedni!!!
A hidrogénnek igen heves, gyors, háromszor nagyobb az égési sebessége, mint a benzinnek, és tízszer nagyobb, mint a dízelnek.
A szénhidrogén (benzin, gáz, gázolaj) üzemanyag tökéletesebben 15-25%-al jobb hatásfokkal ég el,
a hidrogén katalizátor hatásának köszönhetően, ez az oka az alacsonyabb (L/100 Km) üzemanyag fogyasztásnak is.
A CO -kibocsátás csökken. A mért eredmények azt mutatják, hogy a kibocsátott füstgáz csökkenése 50 %- feletti, de elérheti akár a 70-80% -ot is.
A belső égésű motorunk élettartama jelentősen nő, üzeme kiegyenlített, és csendesebb lesz. A jármű dinamikája érezhetően megnövekszik!
Az egyenletesebb égés hatására (különösen alacsonyabb fordulaton, nő a nyomaték),
csökken a csúcsnyomás (igen jótékony a hatása a dugattyúkra, a csapszegekre, és nem "rángatja" a főtengelyt.
Minimális negatívuma, hogy a csúcsnyomások elmaradásának hatására, a maximális teljesítményből veszít egy picit a motor
(pár Km/ó-val csökken a végsebesség (amit nállunk, amúgy sem lehet kihasználni).
Az üzemanyagot sokkal szélesebb tartományban, tökéletesebben lehet elégetni.
A motor kiegyenlítettebb, illetve csendesebb járású lesz, élettartama növekszik.
Egy apró szösszenet:
"Az 1860-as és 1870-es években N. A. Otto, az Otto-motorok feltalálója, miközben a belsőégésű motorral kísérletezett,
bizonyíthatóan szintetikus gázt használt üzemanyagként, melynek hidrogéntartalma meghaladta az 50 %-ot.
Otto benzinnel is kísérletezett, de a használatát veszélyesnek találta, ezért visszatért a gázalapú üzemanyagokhoz.
A porlasztó kifejlesztése azonban egy új korszak hajnalát jelentette, melyben a benzint már biztonságosan felhasználhatták a gyakorlatban.
Ez a többi gáz használatát teljesen kiszorította."
Ha valaki jobban el akar mélyülni (vagy jobban belebonyolódni):
http://hhopower.hu/?page_id=6
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 01:32:47 írta mcskot
»
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #117 Dátum:
2012.10.23 kedd, 01:19:51 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.22 hétfő, 21:39:35
Én mindig aszittem, az alapjárati fordulatszámot a szgép határozza meg... nem az történt inkább, hogy a megnövekedett áram miatt emeli az alapjáratot az ecu?
Na mind1, hagyjuk is.
Látod, ezt nem tudom.
Én is furcsának találom, hogy miért csak "hidegebb" motornál jelentkezik.
Üzem melegen visszaáll 750-re (akár működik a HHO, akár nem).
Az igaz, hogy ezt csak azóta csinálja, amióta kicsit visszább vettem belőle.
Előtte fixen emelte az alapjáratot.
Ahogy már egy másik topikban is írtam, az első v hátsó ablakfűtésem többet fogyaszt, mint a HHO
(legalább is, arra jobban leesik a feszkó). Ráadásul, amíg a HHO főbiztije 20A, az ablakfűtésé 2x30A. Vagy a hűtőventilátor 60A!
Tényleg nem értem.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 01:28:37 írta mcskot
»
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #118 Dátum:
2012.10.23 kedd, 01:41:53 »
Idézetet írta: drof - 2012.10.22 hétfő, 23:31:15
Ezt az egész topicot úgy ahogy van le kellene már zárni, ahogy a mágneses karkötőkét is anno.
Hívők mindig lesznek, de ne itt higgyenek, hanem az érdekes vagy a humor topicban.
Bocsáss meg, de nem igazán értelek.
Attól, hogy te (és még nagyon sokan) nem "hisztek" a létjogosultságában, miért kellene bezárni, vagy viccnek titulálni?
A PB-gáz is humoros? Pedig, az is ugyan ez a kategória (volt). Szerintem.
Anno, a palackos korszakban, a használókat, egyenesen öngyilkosoknak/őrülteknek titulálták. És ma?
Ha valóban vicces hasonlatot akarnék ide állítani:
-Az asszon mamája, még mindig sparhelten főz. Szerinte a PB gáz, iszonyatosan veszélyes! (nem is vezettette be a földgázt sem).
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #119 Dátum:
2012.10.23 kedd, 03:41:50 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.23 kedd, 01:41:53
Anno, a palackos korszakban, a használókat, egyenesen öngyilkosoknak/őrülteknek titulálták. És ma?
Azok tényleg azok is voltak. Nagynyomású PB gázpalack, otthon beeszkábálva a kocsiba. Ott nem a gáz volt a problémás, hanem annak kezelése.
Ha tényleg nem érted, miért volt a HHO szimpla pénzkidobás, akkor hátradőlök és hozom a popcornt ....
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #120 Dátum:
2012.10.23 kedd, 09:32:20 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.23 kedd, 01:41:53
A PB-gáz is humoros? Pedig, az is ugyan ez a kategória (volt). Szerintem.
Szerinted.
Amiről már minden teszt bebizonyította, hogy placebo, az placebo.
Ha mégis tudod ennek az ellenkezőjét bizonyítani, akkor én is érdeklődve olvasom majd és szívesen gratulálok ahhoz a sokmilliós díjhoz, amiről szó volt. Addig viszont csak magadat ámítod. Minket nem hiszem, hogy sikerül meggyőznöd.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #121 Dátum:
2012.10.23 kedd, 11:10:33 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.23 kedd, 01:05:54
Oké, oké. Lebuktam. Nem vagyok fejlesztőmérnök. Nem állítom, hogy minden kérdésre tudom a helyes választ, de:
H2O-t elektrolízissel felbontjuk, bevezetjük a motorba. A hidrogénnek alacsony a lobbanáspontja,
viszont 10x gyorsabban (és 2-3x magasabb hőfokon) ég mint a gázolaj.
Ezért működik kvázi katalizátorként (fajlagosan több üa. ég el, jobban) javítva az Otto-motor 30-35%-os hatásfokát.
A hidrogén elégetésekor (az oxigénnel újraegyesülve, újból stabil állapotba kerül (víz), ami a magas hőmérsékleten elpárolog.
A párolgás, köztudottan hőt von el a környezettől (te magad is így adod le a hőfölöslegedet nyáron), lassítva az égési folyamatot.
Ami majd kondenzálódik (ki-le csapódik), ismét mint víz jelenve meg a kipufogó végén.
Összeollózom a lényeget, szemezgessen aki akar, vagy kíváncsi:
A készülékeket, elsősorban a légszennyezettség csökkentésére fejlesztették ki (amiban régóta több 10/100 ezer teherautó működik így).
A dragsterekben (régen a F1-ben is), teljesítménynövelésre használják (a vízbefecskendezést (spontán bontódás), nem a HHO bontást)
A hidrogén lobbanáspontja viszonylag alacsony, azonban égése 2400-2800 Celsiuson történik.
A HHO legnagyobb előnye, hogy megváltoztatja autója üzemanyagának összetételét és nem próbál maga is üzemanyagként viselkedni!!!
A hidrogénnek igen heves, gyors, háromszor nagyobb az égési sebessége, mint a benzinnek, és tízszer nagyobb, mint a dízelnek.
A szénhidrogén (benzin, gáz, gázolaj) üzemanyag tökéletesebben 15-25%-al jobb hatásfokkal ég el,
a hidrogén katalizátor hatásának köszönhetően, ez az oka az alacsonyabb (L/100 Km) üzemanyag fogyasztásnak is.
A CO -kibocsátás csökken. A mért eredmények azt mutatják, hogy a kibocsátott füstgáz csökkenése 50 %- feletti, de elérheti akár a 70-80% -ot is.
A belső égésű motorunk élettartama jelentősen nő, üzeme kiegyenlített, és csendesebb lesz. A jármű dinamikája érezhetően megnövekszik!
Az egyenletesebb égés hatására (különösen alacsonyabb fordulaton, nő a nyomaték),
csökken a csúcsnyomás (igen jótékony a hatása a dugattyúkra, a csapszegekre, és nem "rángatja" a főtengelyt.
Minimális negatívuma, hogy a csúcsnyomások elmaradásának hatására, a maximális teljesítményből veszít egy picit a motor
(pár Km/ó-val csökken a végsebesség (amit nállunk, amúgy sem lehet kihasználni).
Az üzemanyagot sokkal szélesebb tartományban, tökéletesebben lehet elégetni.
A motor kiegyenlítettebb, illetve csendesebb járású lesz, élettartama növekszik.
Egy apró szösszenet:
"Az 1860-as és 1870-es években N. A. Otto, az Otto-motorok feltalálója, miközben a belsőégésű motorral kísérletezett,
bizonyíthatóan szintetikus gázt használt üzemanyagként, melynek hidrogéntartalma meghaladta az 50 %-ot.
Otto benzinnel is kísérletezett, de a használatát veszélyesnek találta, ezért visszatért a gázalapú üzemanyagokhoz.
A porlasztó kifejlesztése azonban egy új korszak hajnalát jelentette, melyben a benzint már biztonságosan felhasználhatták a gyakorlatban.
Ez a többi gáz használatát teljesen kiszorította."
Ha valaki jobban el akar mélyülni (vagy jobban belebonyolódni):
http://hhopower.hu/?page_id=6
Nos, amikor eleve ezer fok környéki hőmérsékletről beszélünk, és egy ilyen hőmérsékleten keletkező égéstermékről - ami most éppen a víz -, egy erősen hőtermelő folyamat végeredményéről, ami éppen lehűlni szeretne, akkor eléggé sületlenségnek tűnik nekem a víz elpárolgásáról és annak hőelvonásáról beszélni.
Amúgy számold már ki, hogy egy hengernyi keverékben mennyi is a H2 %-os aránya. Szinte nem kimutatható...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #122 Dátum:
2012.10.23 kedd, 11:12:02 »
Idézetet írta: drof - 2012.10.23 kedd, 09:32:20
Szerinted.
Amiről már minden teszt bebizonyította, hogy placebo, az placebo.
Ha mégis tudod ennek az ellenkezőjét bizonyítani, akkor én is érdeklődve olvasom majd és szívesen gratulálok ahhoz a sokmilliós díjhoz, amiről szó volt. Addig viszont csak magadat ámítod. Minket nem hiszem, hogy sikerül meggyőznöd.
Van dízelhez földgázt adagoló rendszer, ami valóban javítja az égést és csökkenti a fogyasztást. De ott 20-30%-os arányról van szó, nem 0,0...1%-okról...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #123 Dátum:
2012.10.23 kedd, 11:23:57 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.10.23 kedd, 03:41:50
Azok tényleg azok is voltak. Nagynyomású PB gázpalack, otthon beeszkábálva a kocsiba. Ott nem a gáz volt a problémás, hanem annak kezelése.
Ha tényleg nem érted, miért volt a HHO szimpla pénzkidobás, akkor hátradőlök és hozom a popcornt ....
Ez legalább vicces volt.
Vajasat, bacont, vagy paprikásat parancsolsz?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #124 Dátum:
2012.10.23 kedd, 11:24:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.23 kedd, 11:12:02
Van dízelhez földgázt adagoló rendszer, ami valóban javítja az égést és csökkenti a fogyasztást. De ott 20-30%-os arányról van szó, nem 0,0...1%-okról...
AndyA
... és nem helyben bányássza a földgázt ...
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #125 Dátum:
2012.10.23 kedd, 11:48:38 »
Idézetet írta: drof - 2012.10.23 kedd, 09:32:20
Szerinted.
Amiről már minden teszt bebizonyította, hogy placebo, az placebo.
Ha mégis tudod ennek az ellenkezőjét bizonyítani, akkor én is érdeklődve olvasom majd és szívesen gratulálok ahhoz a sokmilliós díjhoz, amiről szó volt. Addig viszont csak magadat ámítod. Minket nem hiszem, hogy sikerül meggyőznöd.
Milyen tesztek? Szeretném én is elolvasni, ezeket a cáfolhatatlan bizonyítékokat (komolyan).
Az igazán súlyos tévedés az, ha azt hiszed: meg akarlak győzni!
Szimplán elméleti értekezéseket tartunk egy olyan dologról, amihez egyikünk sem ért.
(legalább is, én nem
)
Meglátásom szerint, erre valók a fórum oldalak: a tagok kicserélik egymás között a tapasztalataikat!
Majd mindenki annyit hasznosít belőle, amennyit jónak lát. Remélhetőleg, a tagok közös megelégedésére.
Én mindig is hülye gyerek voltam (leginkább a saját káromból-hasznomból tanulok).
Jelenleg a fogyasztásom csökkenő tendenciát mutat.
Arról lehet vitatkozni, hogy a HHO, az EGR dugózás, a szívó oldal kitakarítása, a hozzákevert 2T,
vagy csak a rám gyakorolt placebo hatás (annyira akarom, hogy kevésbé nyomom (már ha ez lehetséges)) miatt.
Jelenleg én elégedett vagyok a változásokkal!
S írom ezeket mindenki felé, a legnagyobb tisztelettel!
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #126 Dátum:
2012.10.23 kedd, 11:57:34 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.23 kedd, 11:10:33
Nos, amikor eleve ezer fok környéki hőmérsékletről beszélünk, és egy ilyen hőmérsékleten keletkező égéstermékről - ami most éppen a víz -, egy erősen hőtermelő folyamat végeredményéről, ami éppen lehűlni szeretne, akkor eléggé sületlenségnek tűnik nekem a víz elpárolgásáról és annak hőelvonásáról beszélni.
Amúgy számold már ki, hogy egy hengernyi keverékben mennyi is a H2 %-os aránya. Szinte nem kimutatható...
AndyA
Mondottam volt: nem értek hozzá.
Azért írtam: kiollózgattam az ide vonatkozó dolgokat.
De N. A. Otto csak tudta mit csinált. Legalább is mit szeretett volna elkészíteni.
Nem vita képpen, de mennyi az aránya a kén (tudom, már nincs), a 2T, vagy az egyéb adalékok aránya az üa.-ba.
Jelen esetben sem üa helyettesítéséről, hanem adalékolásáról beszélünk.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #127 Dátum:
2012.10.23 kedd, 12:08:17 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.23 kedd, 11:12:02
Van dízelhez földgázt adagoló rendszer, ami valóban javítja az égést és csökkenti a fogyasztást. De ott 20-30%-os arányról van szó, nem 0,0...1%-okról...
AndyA
Ez is igaz! Ugyan az mint PB gáz, csak dízelhez.
De ott is, akár a benzin-gáznál, üa helyettesítésről, nem adalékolásról, égést javító adalékról beszélünk!
A %-os arányok is világosan mutatják.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #128 Dátum:
2012.10.23 kedd, 12:16:37 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.23 kedd, 01:05:54
Oké, oké. Lebuktam. Nem vagyok fejlesztőmérnök. Nem állítom, hogy minden kérdésre tudom a helyes választ, de:
H2O-t elektrolízissel felbontjuk, bevezetjük a motorba. A hidrogénnek alacsony a lobbanáspontja,
viszont 10x gyorsabban (és 2-3x magasabb hőfokon) ég mint a gázolaj.
Ezért működik kvázi katalizátorként (fajlagosan több üa. ég el, jobban) javítva az Otto-motor 30-35%-os hatásfokát.
A katalizátor elmélet nem rossz, de ahogy Andy írja: 0,00001%... úgymond kimutathatatlan.
Otto motor? Nem dízelünk van? 30-35%? Mikor volt már az...
Válasz
A hidrogén elégetésekor (az oxigénnel újraegyesülve, újból stabil állapotba kerül (víz), ami a magas hőmérsékleten elpárolog.
A párolgás, köztudottan hőt von el a környezettől (te magad is így adod le a hőfölöslegedet nyáron), lassítva az égési folyamatot.
Ami majd kondenzálódik (ki-le csapódik), ismét mint víz jelenve meg a kipufogó végén.
Na... ha a hidrogént elégeted, valóban víz keletkezik, de ha az oxigén 300 fokos, a hidrogén meg 20, abból nem cseppfolyós lesz, nekem elhiheted...
Mennyi van belőle? Szinte semmi... attól, hogy hőt vonsz el, nem csökken jelentősen az égés sebessége. Ha hideg a motor, akkor sem, pedig ott aztán jelentős a hőelvonás.
A levegőben is van kondenzvíz, az lényegesen több, azt látod a kipuffnál.
Borzasztó, hogy milyen leírások születtek a HHO kapcsán. Írja az egyik: mivel a motor úgyis hajtja a generátort, az áram gyakorlatilag ingyen van...
Egy frászt. A több villany miatt nehezebb tekerni a generátort, több üzemanyagot fogyaszt. Ha nem így lenne, akkor minden áramfejlesztő ingyen adná a villanyt...
Válasz
Összeollózom a lényeget, szemezgessen aki akar, vagy kíváncsi:
A készülékeket, elsősorban a légszennyezettség csökkentésére fejlesztették ki (amiban régóta több 10/100 ezer teherautó működik így).
Amerikában minden tizedik teherautó hho-s? Nem hiszem én azt...
Válasz
A dragsterekben (régen a F1-ben is), teljesítménynövelésre használják (a vízbefecskendezést (spontán bontódás), nem a HHO bontást)
Na ezért kérdeztem én a vizet... tudod miért adnak vízpárát a levegőhöz? Az STi-ben van víz-sprickoló. Na de miért...? Hogy műxik a teljesítménynövelés?
Válasz
A hidrogén lobbanáspontja viszonylag alacsony, azonban égése 2400-2800 Celsiuson történik.
A HHO legnagyobb előnye, hogy megváltoztatja autója üzemanyagának összetételét és nem próbál maga is üzemanyagként viselkedni!!!
A hidrogénnek igen heves, gyors, háromszor nagyobb az égési sebessége, mint a benzinnek, és tízszer nagyobb, mint a dízelnek.
Ez kétségtelenül így van...
Válasz
A szénhidrogén (benzin, gáz, gázolaj) üzemanyag tökéletesebben 15-25%-al jobb hatásfokkal ég el,
a hidrogén katalizátor hatásának köszönhetően, ez az oka az alacsonyabb (L/100 Km) üzemanyag fogyasztásnak is.
A CO -kibocsátás csökken. A mért eredmények azt mutatják, hogy a kibocsátott füstgáz csökkenése 50 %- feletti, de elérheti akár a 70-80% -ot is.
A belső égésű motorunk élettartama jelentősen nő, üzeme kiegyenlített, és csendesebb lesz. A jármű dinamikája érezhetően megnövekszik!
Az egyenletesebb égés hatására (különösen alacsonyabb fordulaton, nő a nyomaték),
csökken a csúcsnyomás (igen jótékony a hatása a dugattyúkra, a csapszegekre, és nem "rángatja" a főtengelyt.
Kéremszépen... gyorsabban ég el az üzemanyag, akkor miért lesz halkabb, miért csökken a motor terhelése, és nő az élettartama?
A hidrogén gyorsabban, jobban gyújtja be a keveréket... emiatt gyorsabb égés lenne, nagyobb terhelés, hangosabb üzem.
Válasz
Minimális negatívuma, hogy a csúcsnyomások elmaradásának hatására, a maximális teljesítményből veszít egy picit a motor
(pár Km/ó-val csökken a végsebesség (amit nállunk, amúgy sem lehet kihasználni).
Az üzemanyagot sokkal szélesebb tartományban, tökéletesebben lehet elégetni.
A motor kiegyenlítettebb, illetve csendesebb járású lesz, élettartama növekszik.
A teljesítménynek sem kellene csökkennie, sőt, növekedni kellene.
Nem vagyok gépész/vegyész, de nekem nagyon az az érzésem, hogy aki ezt a cikket írta, az sem az.
(Picivel csökken a motor teljesítménye...? ezt szakember nem így írja, hanem 3,45%.)
Na mind1, én is a pontos mérésekben és a vaktesztben hiszek.
Telitankolás, autópályán tempomattal 100 km, vissza, telitankolás (minden esetben dugóig), majd negálni a hho-t (ha eddig működött, most ne működjön, v fordítva), és újra ugyanazt az útvonalat, ugyanazzal a sebességgel, és újra telitankolás. Majd a végén megmondani, mikor volt be-, és kikapcsolva.
Persze ez nem lenne elég, jó lenne 5x megtenni az utat, a szél-, és egyéb tényezők miatt, tehát 3x hho-val, 2x nélküle.
Az egyik érdekesség, hogy a 3 alkalom nem lenne pont ugyanolyan... egy kicsi különbség mindeg lenne, még az ugyanolyan üzem között is.
Szerintem hho/nem hho üzemben fél deci különbség lenne, és nem tudnád az adatok alapján megmondani, volt-e hho.
Majd nézd meg azok fogyasztását, akik minden tankolásnál írják (az aláírásknál ott a fogyi, katt rá, és látod, mikor mennyit tankolt).
Nála sem állandó, még akkor sem, ha uazt az útvonalat járja... mindezt azért, mert nehéz ugyanolyan körülményeket teremteni.
Aki régóta vezet, ismeri az autóját, tud megdöbbentő adatokat produkálni. Az autó állandó 80-nál kb 3 litert eszik... néhány megállással simán 4 alatt lehet tartani.
HHO nélkül.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #129 Dátum:
2012.10.23 kedd, 12:17:28 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.23 kedd, 12:08:17
Ez is igaz! Ugyan az mint PB gáz, csak dízelhez.
De ott is, akár a benzin-gáznál, üa helyettesítésről, nem adalékolásról, égést javító adalékról beszélünk!
A %-os arányok is világosan mutatják.
Nem... az arányok csak azt mutatják, hogy több kell, hogy az egész működjön.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #130 Dátum:
2012.10.23 kedd, 13:43:38 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.23 kedd, 11:48:38
Milyen tesztek? Szeretném én is elolvasni, ezeket a cáfolhatatlan bizonyítékokat (komolyan).
Az igazán súlyos tévedés az, ha azt hiszed: meg akarlak győzni!
Szimplán elméleti értekezéseket tartunk egy olyan dologról, amihez egyikünk sem ért.
(legalább is, én nem
)
Meglátásom szerint, erre valók a fórum oldalak: a tagok kicserélik egymás között a tapasztalataikat!
Majd mindenki annyit hasznosít belőle, amennyit jónak lát. Remélhetőleg, a tagok közös megelégedésére.
Én mindig is hülye gyerek voltam (leginkább a saját káromból-hasznomból tanulok).
Jelenleg a fogyasztásom csökkenő tendenciát mutat.
Arról lehet vitatkozni, hogy a HHO, az EGR dugózás, a szívó oldal kitakarítása, a hozzákevert 2T,
vagy csak a rám gyakorolt placebo hatás (annyira akarom, hogy kevésbé nyomom (már ha ez lehetséges)) miatt.
Jelenleg én elégedett vagyok a változásokkal!
S írom ezeket mindenki felé, a legnagyobb tisztelettel!
Hagyjuk ezt, bele se menjünk. Tele van a net pro és kontra érvekkel, valaki ebben, valaki meg az ellenkezőjében hisz.
Engem nem érdekel, inkább nem is olvasom tovább ezt a topicot.
P.s.: Ha annyira hatékony lenne, akkor minden autógyár gyárilag tenné az autóiba, ahogy a többi fogyasztáscsökkentő adalékot, mágnest, tablettát és egyéb okosságot. De nem teszi. Ennél több bizonyíték nem hiszem, hogy létezni fog a közeljövőben.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #131 Dátum:
2012.10.23 kedd, 16:34:57 »
Idézetet írta: drof - 2012.10.23 kedd, 13:43:38
P.s.: Ha annyira hatékony lenne, akkor minden autógyár gyárilag tenné az autóiba, ahogy a többi fogyasztáscsökkentő adalékot, mágnest, tablettát és egyéb okosságot. De nem teszi. Ennél több bizonyíték nem hiszem, hogy létezni fog a közeljövőben.
Ebben csak az a bibi, hogy amíg régen, minden hétvégén program volt az autót bütykölni, csinosítani, karbantartani.
Ma már csak beülni szeretünk, és GO! Persze vannak kivételek (nagy
nekik).
Elvárni a mai tulajdonosoktól, hogy odafigyeljenek olyan plusz dolgokra, ami akár csak 10 percet is elvesz a drága szabadidőből,
ne adj isten ki kell számolni (még akár számológéppel is), hogy hány %-ot öntsön hozzá az üa-hoz, motorolajhoz, stb,
háááááááááááát......
Az autógyárakról (és a szervesen hozzátartozó alkatrész- és olajlobbiról) meg csak annyit: -biztos vagy benne, hogy közösek az érdekeitek?
Tényleg?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 16:41:54 írta mcskot
»
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #132 Dátum:
2012.10.23 kedd, 16:35:13 »
Idézetet írta: drof - 2012.10.23 kedd, 13:43:38
Hagyjuk ezt, bele se menjünk.
Engem nem érdekel, inkább nem is olvasom tovább ezt a topicot.
Nagyon sajnálnám. Senkit nem szeretnék elüldözni.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #133 Dátum:
2012.10.23 kedd, 18:14:00 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.10.23 kedd, 16:34:57
Elvárni a mai tulajdonosoktól, hogy odafigyeljenek olyan plusz dolgokra, ami akár csak 10 percet is elvesz a drága szabadidőből,
ne adj isten ki kell számolni (még akár számológéppel is), hogy hány %-ot öntsön hozzá az üa-hoz, motorolajhoz, stb,
háááááááááááát......
Ha az AdBlue adalékot meg tudták tanítani a népnek, akkor egy HHO generátor sem lenne probléma. Ha nincs víz, akkor lekapcsol a rendszer és kész.
A probléma, hogy a HHO nem működik, emiatt nem kerül be a kocsikba.
http://nctritech.wordpress.com/2010/08/14/hho-is-a-scam-water-for-fuel-doesnt-work-dont-fall-for-it/
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 18:15:48 írta Hyperborg
»
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #134 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 15:03:37 »
ezzel az egész HHO-s dologgal annyi a gond, hogy logikusan belegondolva is bukik az egész:
1, mint azt tanultuk a suliban a víz felbontásához bazi nagy energia kell, vagy marha keveset tudunk felbontani
2, amit kapunk egy gáz, tehát jó nyomás kellene ahhoz, hogy az egészet a rendszerbe belekavarjuk, de ezt a nyomást nem tudja előállítani egy műanyag kulacsból.
3, a felbontáshoz szükséges nagy energiát ugyan csak a motor állítja elő és egyenlőre még nincs perbétummobile (vagy hogy a bánatba kell írni), akkor azt az energiát a go-val meg kell fizetni. Ergo nem kevesebbet fog fogyasztani a járgány.
Bocsánat, hogy ebben a témában kicsit agresszívan írok és minden tiszteletem azé, aki időt és energiát szám erre, de ez egy bazi nagy átverés. Ez a téma egy embernek jó, aki eladja neked ezt a szemetet. Ha meg valaki szétbarmolja a kocsiját, hogy ezt a vackot beépítse, annak külön gratulálok. Ha valaki szépen, lebonthatóan üzemelte be, akkor annak grat és majd akkor is írja meg a véleményét, ha lebontotta.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #135 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 15:08:42 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.11.05 hétfő, 15:03:37
ezzel az egész HHO-s dologgal annyi a gond, hogy logikusan belegondolva is bukik az egész:
1, mint azt tanultuk a suliban a víz felbontásához bazi nagy energia kell, vagy marha keveset tudunk felbontani
2, amit kapunk egy gáz, tehát jó nyomás kellene ahhoz, hogy az egészet a rendszerbe belekavarjuk, de ezt a nyomást nem tudja előállítani egy műanyag kulacsból.
3, a felbontáshoz szükséges nagy energiát ugyan csak a motor állítja elő és egyenlőre még nincs perbétummobile (vagy hogy a bánatba kell írni), akkor azt az energiát a go-val meg kell fizetni. Ergo nem kevesebbet fog fogyasztani a járgány.
Bocsánat, hogy ebben a témában kicsit agresszívan írok és minden tiszteletem azé, aki időt és energiát szám erre, de ez egy bazi nagy átverés. Ez a téma egy embernek jó, aki eladja neked ezt a szemetet. Ha meg valaki szétbarmolja a kocsiját, hogy ezt a vackot beépítse, annak külön gratulálok. Ha valaki szépen, lebonthatóan üzemelte be, akkor annak grat és majd akkor is írja meg a véleményét, ha lebontotta.
érdekes, hogy nem kell ehhez megvenni semmit, te is tudsz otthon építeni ilyet ..
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #136 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 15:40:42 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.11.05 hétfő, 15:08:42
érdekes, hogy nem kell ehhez megvenni semmit, te is tudsz otthon építeni ilyet ..
Attól, hogy valaki otthon recskázik, még nincs nője ... kicsit nyakatekert hasonlat, de attól, hogy az ember otthon építhet ilyet, még nem fog az m
űködni ...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #137 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 15:43:33 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.11.05 hétfő, 15:40:42
Attól, hogy valaki otthon recskázik, még nincs nője ... kicsit nyakatekert hasonlat, de attól, hogy az ember otthon építhet ilyet, még nem fog az m
űködni ...
Miért, amit nem otthon építenek, az fog?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #138 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 15:44:17 »
Idézetet írta: drof - 2012.11.05 hétfő, 15:43:33
Miért, amit nem otthon építenek, az fog?
Jajj, drof ... nem vagy Te ügyvéd véletlenül?
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #139 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 16:27:08 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.11.05 hétfő, 15:40:42
Attól, hogy valaki otthon recskázik, még nincs nője ... kicsit nyakatekert hasonlat, de attól, hogy az ember otthon építhet ilyet, még nem fog az m
űködni ...
viszont nincs is benne átverés, mert nem adnak el az embernek semmit
megépíti magának, teszteli, aztán eldönti, hogy működik-e vagy sem
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #140 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 17:49:03 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.11.05 hétfő, 15:44:17
Jajj, drof ... nem vagy Te ügyvéd véletlenül?
Még véletlenül sem.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #141 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 18:11:58 »
Idézetet írta: drof - 2012.11.05 hétfő, 17:49:03
Még véletlenül sem.
Akkor... Jogász?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #142 Dátum:
2012.11.06 kedd, 00:33:10 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.11.05 hétfő, 15:03:37
ezzel az egész HHO-s dologgal annyi a gond, hogy logikusan belegondolva is bukik az egész:
1, mint azt tanultuk a suliban a víz felbontásához bazi nagy energia kell, vagy marha keveset tudunk felbontani
2, amit kapunk egy gáz, tehát jó nyomás kellene ahhoz, hogy az egészet a rendszerbe belekavarjuk, de ezt a nyomást nem tudja előállítani egy műanyag kulacsból.
3, a felbontáshoz szükséges nagy energiát ugyan csak a motor állítja elő és egyenlőre még nincs perbétummobile (vagy hogy a bánatba kell írni), akkor azt az energiát a go-val meg kell fizetni. Ergo nem kevesebbet fog fogyasztani a járgány.
Bocsánat, hogy ebben a témában kicsit agresszívan írok és minden tiszteletem azé, aki időt és energiát szám erre, de ez egy bazi nagy átverés. Ez a téma egy embernek jó, aki eladja neked ezt a szemetet. Ha meg valaki szétbarmolja a kocsiját, hogy ezt a vackot beépítse, annak külön gratulálok. Ha valaki szépen, lebonthatóan üzemelte be, akkor annak grat és majd akkor is írja meg a véleményét, ha lebontotta.
A gratulációt köszönöm.
S bár "lebonthatóan üzemeltem be", egyelőre, nincs tervbe véve.
Placebo, kamu, v csak simán lehetetlen, de nálam jól működik.
Rossz hasonlat, de, mint a szerelem: logikát ott is nehéz lenne találni, pedig működik (legalább is a kapcsolatok elején
)
1, Bazi nagy energia? Már 5A-től (sőt, lehet hogy lejjebb is), elég stabilan üzemel (max 20A (ekkora a főbiztije)).
Nem is kell nagyon sokat bontani. Nem kiváltani/helyettesíteni akarjuk az üa.-ot, csak adalékolni.
2, Miért kellene nyomásnak lennie? Szív a motor rendesen!
Ne szégyelld a véleményed, még ha indulatos is.
Bár jelen álláspont szerint, olyan valamiről alkottál (elég markáns) véleményt, amit te magad, nem próbáltál ki.
De ezzel, csak beálltál a sorba.
egy régebbi hozzászólásom:
-....Kb, jók az adatok.
Nekem HHO-val (ami, mint tudjuk, csak placebó), egyenletes 50-nél ~2,4l.
A szokásos, napi 14,8Km reggel munkába, tojással, hideg motorral (mire megállok, épp elmozdul az első vonalról), a legjobb eredményem: 2,8l!
Érdekessége, hogy este, indításnál: 3,1l? Mire átvergődtem a városon: 3,8l.
Jelenleg
: 4,1-4,2l.
Hosszabb reggeli járatással (jégkaparásnál, tesztelésnél, melegítéskor/légtelenítéskor) felmegy 4,6-ig, de ezt mindig sikerült "visszadolgoznom".
(
valamennyi itt közölt adat, fed.komp szerinti, és nem valós adat!
)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #143 Dátum:
2012.11.06 kedd, 17:32:37 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.11.06 kedd, 00:33:10
A gratulációt köszönöm.
S bár "lebonthatóan üzemeltem be", egyelőre, nincs tervbe véve.
Placebo, kamu, v csak simán lehetetlen, de nálam jól működik.
Rossz hasonlat, de, mint a szerelem: logikát ott is nehéz lenne találni, pedig működik (legalább is a kapcsolatok elején
)
1, Bazi nagy energia? Már 5A-től (sőt, lehet hogy lejjebb is), elég stabilan üzemel (max 20A (ekkora a főbiztije)).
Nem is kell nagyon sokat bontani. Nem kiváltani/helyettesíteni akarjuk az üa.-ot, csak adalékolni.
2, Miért kellene nyomásnak lennie? Szív a motor rendesen!
Ne szégyelld a véleményed, még ha indulatos is.
Bár jelen álláspont szerint, olyan valamiről alkottál (elég markáns) véleményt, amit te magad, nem próbáltál ki.
De ezzel, csak beálltál a sorba.
egy régebbi hozzászólásom:
-....Kb, jók az adatok.
Nekem HHO-val (ami, mint tudjuk, csak placebó), egyenletes 50-nél ~2,4l.
A szokásos, napi 14,8Km reggel munkába, tojással, hideg motorral (mire megállok, épp elmozdul az első vonalról), a legjobb eredményem: 2,8l!
Érdekessége, hogy este, indításnál: 3,1l? Mire átvergődtem a városon: 3,8l.
Jelenleg
: 4,1-4,2l.
Hosszabb reggeli járatással (jégkaparásnál, tesztelésnél, melegítéskor/légtelenítéskor) felmegy 4,6-ig, de ezt mindig sikerült "visszadolgoznom".
(
valamennyi itt közölt adat, fed.komp szerinti, és nem valós adat!
)
Nem szégyenlem én azt, bocs ha indulatosnak tűnik, csak az utóbbi időben elszaporodott a rád sózom mert ez jó dolog.
Azért egy autónál az 5A, már eléggé sok. 5A-es fogyasztás nem tekinthető semmisnek. Amúgy csináltak már mondeóval mindenféle kütyü nélkül 2.7l / 100km fogyasztást, csupán vezetéstechnikával és jó időben való indulással.
Szívó hatás: Amennyiben egy zárt tartályról beszélünk, akkor onnan valamit be kell szívni. Vagyis az adott tartály horpad vagy mi a szösz. Ha nem zárt tartály, hanem levegő be tud kerülni, akkor ugyebár az a levegő nem szűrt, nomeg mi garantálja, hogy nem az jut az égéstérbe?
Amennyiben a tartály zárt, külső levegő nem jut bele, úgy:
- miként van megoldva a távozó gáz/fogyó víz által létrejött nyomáscsökkenés. Valamit tenni kell vele
- ha a tartály zárt, akkor nyomást kell előállítani, mert ekkora szívóhatása nincs a motornak, hacsak nem horpad be a tartály minden esetben
- ha zárt, nem horpad, akkor valahonnan nyomással kell távoznia a gáznak. Ez amennyiben nem valami gyors folyamat, akkor a távozó gáz nyomása, mennyisége nem túl nagy. A kérdés, hogy a távozó gáz mekkora része jut be az égéstérbe és mennyi lesz veszteség.
A másik, a dolog fizikája. A víz bontásnak egyik megállapítása, hogy a felbontott víz hidrogénja kevesebb energiát állít elő, mint a bontásra befektetett energia. Ha nem így lenne, akkor meg lenne az örökmozgó. Mivel a bontáshoz szükséges energiát az autód állítja elő (üzemanyag->generátor formában), ezért neked a befektetett energiát meg kell termelned.
Ezekből adódóan szerintem nem tud működni a dolog, pedig:
Hidrogén Benzin Gázolaj
Égéshő Hf [MJ/kg] 141,974 45,217 44,715
Fűtóérték Ha [MJ/kg] 119,617 42,035 41,843
Ezekből arra következtetnénk, hogy hidrogénnel sokkal jobb lenne közlekedni, de van még egy következtetés, mégpedig az, hogy nem véletlenül vigyáznak annyira hidrogén szállításánál és nem véletlenül durran akkorát egy hidrogén bomba. Ennek fényében:
- ha van hatása, akkor azt a több mint 3szoros égéshőben észre kellene venni
- ha van hatása, akkor az az autó teljesítményét ugrásszerűen kellene növelnie
- ha nincs hatása, akkor előbb utóbb némi fogyasztás növekedés lesz
- ha nincs hatása, de az elektromos fogyasztása elfogadható, akkor jobban figyelsz a vezetésre és kevesebbet fog fogyasztani, de ez a te érdemed
Ami még érdekes. Tegyük fel, hogy a dolog működik, tehát tényleg kapsz gázt és nem csak vízforraló a dolog. A víz bontás esetében nem csak hidrogén szabadul fel, hanem a víz bontásához szükséges elektróda is bomlik.
"A vízbontásnál az egyik leggyakrabban használt fém a kálium, melyet kálium-hidroxid (KOH) alakjában adunk a vízhez, ahol az feloldódik a következő reakció szerint:
KOH + H2O => K+ + OH- + H2O
Vízből a hidrogént csak azok a fémek képesek redukálni (elektronleadásra késztetni), amelyeknek a standardpotenciálja negatív, vagyis az alkáli- és az alkáliföldfémek, valamint az alumínium. Gyakorlatilag azonban sem az alumínium sem a magnézium nem reagál közönséges körülmények között a vízzel, mert a felületüket összefüggő, védő oxidréteg borítja, mely jelentős aktiválási gátat jelent.Az alkálifémek és az alkáliföldfémek többségének oxidjai, hidroxidjai vízoldékonyak, ezért a reakció végbemegy.
A pozitív elektródpotenciálú fémek a hidrogénionokat nem képesek redukálni. Ezek vizes oldatból soha nem fejleszthetnek hidrogéngázt! "
//idézet egy tanulmányból!!//
vagyis ha nem ilyen (általában nem olcsó fém) van a készülékbe, akkor nem is bomlik hidrogén, hanem egy drága vízforralóról van szó
Bocs, hogy hosszú. Nem akarom, hogy indulatosnak tűnjön, inkább tárgyilagos szeretnék lenni. Nem szúrom magam szíven ahhoz, hogy tudjam nem egészséges. Vagyis nem mindent kell kipróbálni ahhoz, hogy tudjam nem működik.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #144 Dátum:
2012.11.07 szerda, 00:23:22 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.11.06 kedd, 17:32:37
Azért egy autónál az 5A, már eléggé sok. 5A-es fogyasztás nem tekinthető semmisnek.
60W sok? A legtöbb autórádió 4X20 (4X50) Wattos! Vagy a 3 féklámpa? (jó, az nem folyamatos)
A tucc-tucc ládákról (ill, az azt meghajtó erőlködőkről, már nem is beszélve (60-80A!))
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.11.06 kedd, 17:32:37
Amennyiben a tartály zárt, külső levegő nem jut bele, úgy:
- miként van megoldva a távozó gáz/fogyó víz által létrejött nyomáscsökkenés. Valamit tenni kell vele
- ha a tartály zárt, akkor nyomást kell előállítani, mert ekkora szívóhatása nincs a motornak, hacsak nem horpad be a tartály minden esetben
- ha zárt, nem horpad, akkor valahonnan nyomással kell távoznia a gáznak. Ez amennyiben nem valami gyors folyamat, akkor a távozó gáz nyomása, mennyisége nem túl nagy. A kérdés, hogy a távozó gáz mekkora része jut be az égéstérbe és mennyi lesz veszteség.
Rendszerfüggő, de általában zárt. Vagy részben az.
Pl: az enyémben, 2 szelep gondoskodik róla, hogy a kikapcsolás utáni visszahűléskor, ne szívja vissza a vákum, a buborékoztatóban lévő fagyállót.
A motor szívóhatásáról meg annyit, hogy a szellőztető ágon (a bubiztatón, + a benyaszűrőn keresztül) is szívja a levegőt a moci.
Sőt, lejjebb is kellett vennem a bubiztató folyadékszintjét, mert felszívta a benyaszűrőbe a fagyállót!
Nyomáscsökkenés, v nyomást előállítani? Minek?
0,5-2 (átlagosan 1 liter) gáz termelődik percenként (fordulatszám, hőmérséklet, folyadéksűrűség, PWM függvényében).
100%-ban (veszteség nélkül) kell eljutnia a gáznak a motorig. Különben nem lenne üzembiztos!
Még is csak durranógázról beszélünk.
Egy kóbor szikra, és
A fizika részével nem vitatkoznék. Az, nem erős oldalam (az sem
).
Az elektródák, igen is kopnak (bomlanak). Nem is állította senki az ellenkezőjét.
Aki próbált, kellő tájékozottságra szert tenni a témában, tisztában van vele (bekalkulálta az elkerülhetetlen cserét (idővel)).
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.11.06 kedd, 17:32:37
Ezekből arra következtetnénk, hogy hidrogénnel sokkal jobb lenne közlekedni, de van még egy következtetés, mégpedig az, hogy nem véletlenül vigyáznak annyira hidrogén szállításánál és nem véletlenül durran akkorát egy hidrogén bomba. Ennek fényében:
- ha van hatása, akkor azt a több mint 3szoros égéshőben észre kellene venni
- ha van hatása, akkor az az autó teljesítményét ugrásszerűen kellene növelnie
- ha nincs hatása, akkor előbb utóbb némi fogyasztás növekedés lesz
- ha nincs hatása, de az elektromos fogyasztása elfogadható, akkor jobban figyelsz a vezetésre és kevesebbet fog fogyasztani, de ez a te érdemed
Valóban jobb vele közlekedni.
Talán a BMW, Merci, Mazda (RX8), stb, sem véletlenül kísérletezett/készült hidrogénhajtással (igaz, tisztán, nem hibridben).
Legjobb tudomásom szerint, 1-2 német nagyvárosban, vannak is hidrogén kutak.
Amúgy meg, ha az utolsó pont az igaz, nekem úgy is jó!
Az úgynevezett placebo-hatás, egy komplex dolog. 20-50% pozitív javulás, egy szubjektív skálán.
Tény, jobban odafigyelek most, hogy beszereltem, de előtte is "extra spórolósan" vezettem.
Pont az első, Mondeo fogyasztási rekord (3,1l/100Km) indíttatása révén (meg amúgy is).
De azok, 1.6TDCi-k voltak, és nem 2000-esek.
Több közük van a HDI-hez, mint a mi "öreg, Tranzit" motorunkhoz.
Megnyugtatlak: egyáltalán nem tűnik indulatosnak a hozzászólásod (legalább is, több a tárgyilagosság benne, mint egyesekében).
Egy-egy ilyen beszélgetésből, nagyon sokat lehet tanulni. Már, ha akar még valaki, ilyen elavult értékeket/tulajdonságokat magáévá tenni.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.07 szerda, 00:36:28 írta mcskot
»
Naplózva
gravitydave
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1002
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #145 Dátum:
2012.11.07 szerda, 00:37:29 »
a hidrogen bomba azert mashogy mukodik:
http://www.feltalaloink.hu/tudosok/tellerede/html/teledetal1.htm
Naplózva
2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #146 Dátum:
2012.11.07 szerda, 00:45:53 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.11.06 kedd, 17:32:37
Nem szégyenlem én azt, bocs ha indulatosnak tűnik, csak az utóbbi időben elszaporodott a rád sózom mert ez jó dolog.
Jaj. Dehogy is akarok, bárkire is rásózni, akármit is.
Ám, érdemes szétnézni, más fórumokon is.
Pl: Suzu (SX, swift), Opel (astra, vektra), Lada, és egyébb márkák, hasonló témával foglalkozó topijaiban.
Sok érdekességre, finomságra lehet lelni.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #147 Dátum:
2012.11.07 szerda, 00:53:34 »
Idézetet írta: gravitydave - 2012.11.07 szerda, 00:37:29
a hidrogen bomba azert mashogy mukodik:
http://www.feltalaloink.hu/tudosok/tellerede/html/teledetal1.htm
Na, ettől menne, mint amit puskából lőttek ki!
A fogyasztása is visszaesne!
Olyan 0,0 környékére (mivel, elpárologna, kaszni, motor, stb).
De van egy komoly káros mellékhatása: Én is füstbe mennék! (és nem a mennybe)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #148 Dátum:
2012.11.07 szerda, 09:04:00 »
Nem azzal vitatkozok, hogy a hidrogén hajtás működik-e. Persze, hogy működik. a robbanó motor lényege, hogy az égés térben energia szabaduljon fel, mondjuk egyfajta robbanás formájában és az mozgási energiává legyen átalakítva. A nagy gyárak ezért foglalkoznak azzal, hogy lehet-e Hidrogén hajtású autót biztonságosan létrehozni, üzemeltetni. Nomeg itt a gáz előállítása máshol történik, nem az autó adja az energiát.
Az elektróda fogyás önmagában nem gond, mert persze cserélni kell. A problémát inkább azért írtam bele, hogy az az anyag is átalakul és bizonyos részecskéi megjelennek a rendszerben, ami nem biztos, hogy hasznos az autódnak.
A zenei eszközök hangteljesítményét ne keverjük össze az elektromos teljesítménnyel. Az erősítőhöz megy vastag vezeték bizony, és ha megnézed a jobb helyeken, a nagyon masszív erősítőkhöz külön akkumulátort is raknak és ha az lemerül, akkor az erősítő csak járó motornál fog működni. A 3. féklámpa azért max 21W-os szokott lenni, de ma már sok-sok led vagy 4-5db 1-2W-os izzót raknak bele. Ha megfigyeled a benzinmotorokon lehet hallani, hogy amikor bekapcsolod a fényszórókat változik egy pillanatra a motor fordulat száma, míg az elektronika vissza emeli a megnövekedett fogyasztás miatt.
Én örülök ha neked bejön, teljesen mindegy, hogy miért. Nem is mondtam, hogy te sóznál rá bármit bárkire, de az, hogy ez a cucc létezik a sok ..... csodaszer baromság egyike. Bocsi, nem ellened szól a dolog és tényleg jó ha neked (akármiért is) működik.
A dolog fizikája ettől még adott. A gáz előállításához több energia kell, mit amit az képes vissza adni. Az energiát te az autóddal állítod elő és amig nincs örökmozgó, addig ezt a veszteséget neked a máshol előállított, tárolt energiával, jelen esetben a benzinnel kell megoldanod. Summ: ha a dolog fizikáját nézzük akkor ez a cucc fogyasztás növekedéssel jár. Nem véletlen, hogy ez a megoldás nem terjedt el az autóiparban.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: HHO
«
Új hozzászólás #149 Dátum:
2012.11.07 szerda, 12:29:02 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.11.07 szerda, 09:04:00
Én örülök ha neked bejön, teljesen mindegy, hogy miért. Nem is mondtam, hogy te sóznál rá bármit bárkire, de az, hogy ez a cucc létezik a sok ..... csodaszer baromság egyike. Bocsi, nem ellened szól a dolog és tényleg jó ha neked (akármiért is) működik.
A dolog fizikája ettől még adott. A gáz előállításához több energia kell, mit amit az képes vissza adni. Az energiát te az autóddal állítod elő és amig nincs örökmozgó, addig ezt a veszteséget neked a máshol előállított, tárolt energiával, jelen esetben a benzinnel kell megoldanod. Summ: ha a dolog fizikáját nézzük akkor ez a cucc fogyasztás növekedéssel jár. Nem véletlen, hogy ez a megoldás nem terjedt el az autóiparban.
Na valahogy így vagyok ezzel én is, ha valaki mérhető hosszútávú fogyasztáscsökkenést ér el valamivel, akár placebo miatti óvatosabb vezetéssel, akár mert a spagettiszörny kegyes volt hozzá, akár valami olyan fizikai folyamatról van szó, amit nem vizsgáltak még, akkor már megérte a dolog. Csak utána ne nyomja le mások torkán
A dolog fizikája pedig szerintem nem teljesen eldöntött. Bár a hidrogén önmagában nyilván nem tudja visszatermelni az előállításhoz felhasznált energiát, de elképzelhető, hogy a benzin vagy dízel égését valamilyen módon optimalizálni tudja, növelve ezzel a hatásfokot. De az is lehet, hogy nem, és placebo (de ugye az sem baj, ha működik).
Naplózva
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ