Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 20:01:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 128 129 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2330824 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6050 Dátum: 2017.08.23 szerda, 13:02:46 »

....még nem volt beinditva. vigyor3

De, már ki is álltam vele.
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy BENZINES!  nyes  taps

Nem klottyan!!!!  beka3 beka3 beka3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6051 Dátum: 2017.08.23 szerda, 13:06:35 »

De, már ki is álltam vele.
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy BENZINES!  nyes  taps

Nem klottyan!!!!  beka3 beka3 beka3
szétesett a xarod? hehe
Dehogynem.4ben az is klattyan.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6052 Dátum: 2017.08.23 szerda, 13:09:56 »

De, már ki is álltam vele.
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy BENZINES!  nyes  taps

Nem klottyan!!!!  beka3 beka3 beka3

Ja benzines? Abban nem 4 fokozatú a váltó?   eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #6053 Dátum: 2017.08.23 szerda, 15:46:11 »

Köszi!
 worship

a lendkerék.ujonnan is ilyen.normál.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
feketeba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #6054 Dátum: 2017.08.26 szombat, 17:05:51 »

Sziasztok.
Diesel jobb fèltengelyen lèvő csapágyba mi kerül ennyibe? Cserèlt már valaki ès ha igen milyenre.
Naplózva

MKIII 2006 2.2 TDCI 114 kW Ghia kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6055 Dátum: 2017.08.26 szombat, 17:20:58 »

Sziasztok.
Diesel jobb fèltengelyen lèvő csapágyba mi kerül ennyibe? Cserèlt már valaki ès ha igen milyenre.

A benzinesé is éppen olyan.
A mi kerül ennyibe kérdést az alkatrész gyártójának tedd fel.  vigyor3
Igen, cserélt már valaki, én is elég sokat. Újra.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6056 Dátum: 2017.08.26 szombat, 17:29:08 »

Sziasztok.
Diesel jobb fèltengelyen lèvő csapágyba mi kerül ennyibe? Cserèlt már valaki ès ha igen milyenre.

Nem sima csapágy, kissé domború a háza. Én FAG-ot vettem.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
feketeba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #6057 Dátum: 2017.08.26 szombat, 17:29:54 »

Nem sima csapágy, kissé domború a háza. Én FAG-ot vettem.
Tapasztalat? Mikor cserélted?
Naplózva

MKIII 2006 2.2 TDCI 114 kW Ghia kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6058 Dátum: 2017.08.26 szombat, 17:38:51 »

Tapasztalat? Mikor cserélted?

Amikor rossz lett?  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
feketeba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #6059 Dátum: 2017.08.26 szombat, 17:55:33 »

 
Amikor rossz lett?  Roll Eyes
vigyor3 km-re gondoltam.
Naplózva

MKIII 2006 2.2 TDCI 114 kW Ghia kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6060 Dátum: 2017.08.26 szombat, 18:01:51 »

 vigyor3 km-re gondoltam.

Az szerintem változó, ahogy a fékbetét kopás is.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6061 Dátum: 2017.08.26 szombat, 18:02:03 »

Tapasztalat? Mikor cserélted?

Semmi gond vele. Igen, akkor cseréltem, mikor rossz lett.  nyes  hehe Kb. 27-28.000 km-el ezelőtt, 2 éve.
Ja, az autóban akkor 438.000 volt. Az eredeti gyárit cseréltem, tehát elég sokat bír.  smile
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.26 szombat, 18:03:45 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
feketeba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #6062 Dátum: 2017.08.26 szombat, 21:45:07 »

Semmi gond vele. Igen, akkor cseréltem, mikor rossz lett.  nyes  hehe Kb. 27-28.000 km-el ezelőtt, 2 éve.
Ja, az autóban akkor 438.000 volt. Az eredeti gyárit cseréltem, tehát elég sokat bír.  smile
Az enyèmben mèg csak 260 van ès most, hogy kuplungot cserèlek amikor megforgattam hallottam, hogy búg. Egy szervíz mèg felènk simán visszatennè de már nem az igazi. Ha már új kuplungot kapott akkor már illene cserèlni de amikor megláttam az árát akkor nèztem egy nagyot mert ahhoz képest hogy milyen csapágyról van szó ahhoz képest én sokallom az árát.
Naplózva

MKIII 2006 2.2 TDCI 114 kW Ghia kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6063 Dátum: 2017.08.26 szombat, 21:58:48 »

Az enyèmben mèg csak 260 van ès most, hogy kuplungot cserèlek amikor megforgattam hallottam, hogy búg. Egy szervíz mèg felènk simán visszatennè de már nem az igazi. Ha már új kuplungot kapott akkor már illene cserèlni de amikor megláttam az árát akkor nèztem egy nagyot mert ahhoz képest hogy milyen csapágyról van szó ahhoz képest én sokallom az árát.

Én az üzemanyagnak is sokallom az árát...

Oszd el 260e kilométerrel és az életkorával, meglátod nem is olyan drága ilyen időtartamra.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #6064 Dátum: 2017.09.11 hétfő, 08:17:54 »

Sziasztok,

MK3-as mondeómnál azt tapasztaltam tegnap este, hogy olaj szerű, fekete folyadék folyt a kuplung felől az auto szőnyegére. falbav
Mi lehet ennek az oka? Tud valaki ötlettel szolgálni?

Köszi
Doby
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6065 Dátum: 2017.09.11 hétfő, 08:41:16 »

Sziasztok,

MK3-as mondeómnál azt tapasztaltam tegnap este, hogy olaj szerű, fekete folyadék folyt a kuplung felől az auto szőnyegére. falbav
Mi lehet ennek az oka? Tud valaki ötlettel szolgálni?

Köszi
Doby

Kiborult a kóla a műszerfal tetején, és most ért le...? Smiley

Ott nem nagyon sok dolog van, ami be tudna folyni. A fék és a kuplung is a fékfolyadékkal működik, de más nemigen van arra semmi folyékony. Meg kellene próbálni követni, honnan jött, meg kitalálni, hogy pontosan mi lehet. Ha vízzel le tudod mosni, azaz nem olajos anyag, akkor majdnem biztos fékfolyadék (egy fékfolyadékszint-ellenőrzés is hamar lebuktathatja, ha az). A turbo sincs onnan messze, de nem tudom, minek kellene ahhoz történni, hogy a turbo kenéséből a motorolaj bejusson a pedál mentén. Annak alighanem elég látványosnak kellene lennie a motortérben is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #6066 Dátum: 2017.09.11 hétfő, 09:11:15 »

Kiborult a kóla a műszerfal tetején, és most ért le...? Smiley

Ott nem nagyon sok dolog van, ami be tudna folyni. A fék és a kuplung is a fékfolyadékkal működik, de más nemigen van arra semmi folyékony. Meg kellene próbálni követni, honnan jött, meg kitalálni, hogy pontosan mi lehet. Ha vízzel le tudod mosni, azaz nem olajos anyag, akkor majdnem biztos fékfolyadék (egy fékfolyadékszint-ellenőrzés is hamar lebuktathatja, ha az). A turbo sincs onnan messze, de nem tudom, minek kellene ahhoz történni, hogy a turbo kenéséből a motorolaj bejusson a pedál mentén. Annak alighanem elég látványosnak kellene lennie a motortérben is.

AndyA


Köszi. Megfogalmazásban lehet kicsit rosszul írtam le. Ez ilyen ragacsos cucc, nem folyik, olyan mintha ragadós fekete rágó lenne mindenhol...  rinya
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6067 Dátum: 2017.09.11 hétfő, 09:13:58 »

Köszi. Megfogalmazásban lehet kicsit rosszul írtam le. Ez ilyen ragacsos cucc, nem folyik, olyan mintha ragadós fekete rágó lenne mindenhol...  rinya

Tele van az autó mindenféle szigetelő és tömítő izékkel, az rendben van. De nem tudom, hogy pont ott mi lehet, ami ráadásul meg is olvadhatott, vagy valami haosnló történt vele, hogy odafolyt.

Próbálj nyomozni kicsit, honnan juthatott oda, mi volt a kiindulási állomás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #6068 Dátum: 2017.09.11 hétfő, 09:25:27 »

Tele van az autó mindenféle szigetelő és tömítő izékkel, az rendben van. De nem tudom, hogy pont ott mi lehet, ami ráadásul meg is olvadhatott, vagy valami haosnló történt vele, hogy odafolyt.

Próbálj nyomozni kicsit, honnan juthatott oda, mi volt a kiindulási állomás.

AndyA

Rendben, köszi a tanácsokat. Munka után megpróbálom kitalálni mi történhetett...
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
adampeter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #6069 Dátum: 2017.09.19 kedd, 20:14:58 »

Udv Mindenkinek!

Kihuztam a feltengelyt kihuztam a valtobol szereles miatt es kifolyott az olaj.
Olyan kerdesem van, hogy hol es hogyan tudom visszapotolni az olajat.
Van esetleg ennek "egyszero modja amit hazilag tudok csinalni?
Gondolom kell hozza valami speckos szerszam amivel be lehet tolteni az olajat.
Milyen olaj erdemes tenni a valtoba?
Koszi a segitseget!
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6070 Dátum: 2017.09.19 kedd, 20:27:01 »

Udv Mindenkinek!

Kihuztam a feltengelyt kihuztam a valtobol szereles miatt es kifolyott az olaj.
Olyan kerdesem van, hogy hol es hogyan tudom visszapotolni az olajat.
Van esetleg ennek "egyszero modja amit hazilag tudok csinalni?
Gondolom kell hozza valami speckos szerszam amivel be lehet tolteni az olajat.
Milyen olaj erdemes tenni a valtoba?
Koszi a segitseget!

Váltóba váltóolajat érdemes, abból is olyat, ami megfelel a Ford specifikációjának.

A különleges eszköz egy tölcsér, aminek egy erős fél méter csővel meghosszabbítod a csőrét, hogy fentről le lehessen ereszteni a betöltőnyílásig.

Imbuszkulccsal nyíló két csavar van a váltó menetirány szerinti elején. Abból értelemszerűen az alsó a leeresztő, ehhez férsz hozzá könnyebben. A felső a betöltő, amihez nehezebb, mert ott a segédkeret. Ha levágsz egy picit az imbusz végéből, akkor azért nem lehetetlen.

Addig kell tölteni, amíg ki akar csordulni a betöltőnyíláson. (Nyilván vízszintesen álló autónál.) Ez teljesen leeresztett esetben 1,75 liter körül van, de mivel nem tudni, nálad mennyi maradt benne, akármennyi is lehet 0-1,75 liter között.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Franya05
Vendég
« Új hozzászólás #6071 Dátum: 2017.09.20 szerda, 04:33:58 »

Sziasztok.A kérdésem akövetkezö lenne hozzátok? Vanegy2001-es mondeom 2 literes diesel 5-ös váltoval. Tddi motor  bele lehet rakni a 2003-as tdci motoros 6-os váltot ? A válaszokat köszönöm.
Naplózva
adampeter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #6072 Dátum: 2017.09.20 szerda, 05:55:53 »

Váltóba váltóolajat érdemes, abból is olyat, ami megfelel a Ford specifikációjának.

A különleges eszköz egy tölcsér, aminek egy erős fél méter csővel meghosszabbítod a csőrét, hogy fentről le lehessen ereszteni a betöltőnyílásig.

Imbuszkulccsal nyíló két csavar van a váltó menetirány szerinti elején. Abból értelemszerűen az alsó a leeresztő, ehhez férsz hozzá könnyebben. A felső a betöltő, amihez nehezebb, mert ott a segédkeret. Ha levágsz egy picit az imbusz végéből, akkor azért nem lehetetlen.

Addig kell tölteni, amíg ki akar csordulni a betöltőnyíláson. (Nyilván vízszintesen álló autónál.) Ez teljesen leeresztett esetben 1,75 liter körül van, de mivel nem tudni, nálad mennyi maradt benne, akármennyi is lehet 0-1,75 liter között.

AndyA


Koszonom a segitseget! Smiley
Esetleg konkretum a valtoolaj tekintetben?
Vagy csak igy mondjam az autosboltban, hogy ehhez a Fordhoz valtoolaj es tudni fogja vagy utana nez?
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6073 Dátum: 2017.09.20 szerda, 06:48:41 »

Koszonom a segitseget! Smiley
Esetleg konkretum a valtoolaj tekintetben?
Vagy csak igy mondjam az autosboltban, hogy ehhez a Fordhoz valtoolaj es tudni fogja vagy utana nez?

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bence1885
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #6074 Dátum: 2017.09.20 szerda, 07:39:19 »

Üdv !

2001 TDDI Mondeom 5seb valtojanak van egy minden iranyban minden sebessegben olyan fel majdnem 1 centis jateka.

Hogy tudnam ezt orvosolni ? Nem talaltam valtofelujitokeszletet vagy ilyesmit. Mit csereljek akkor ?

Koszonom !  wave
Naplózva
adampeter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #6075 Dátum: 2017.09.20 szerda, 10:55:48 »


 eljen worship
Koszonom!
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.20 szerda, 11:09:29 írta AndyA » Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #6076 Dátum: 2017.10.04 szerda, 06:25:21 »

Kód:
CASTROL (CAS 121-1) Syntr. Multivehicle 75W-90 
Ez megfelelő a 6 sebességes manuális váltóba is? Abba is elég a 2x1 liter?
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.04 szerda, 06:27:17 írta edk » Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #6077 Dátum: 2017.10.04 szerda, 09:25:55 »

Kód:
CASTROL (CAS 121-1) Syntr. Multivehicle 75W-90 
Ez megfelelő a 6 sebességes manuális váltóba is? Abba is elég a 2x1 liter?

Jó bele és elég is.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #6078 Dátum: 2017.10.04 szerda, 18:30:03 »

Jó bele és elég is.
Köszönöm  worship
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rakosl28
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6079 Dátum: 2017.10.04 szerda, 19:15:27 »

Sziasztok,

Lassan időszerű lenne az autómon egy kuplung csere. Nyilván szeretném olcsón megúszni.
Ilyet be mernétek vállalni?:
http://www.ebay.co.uk/itm/New-AC-Delco-Clutch-Kit-Ford-Mondeo-2-0-00-07-/202003890669?fits=Model%3AMondeo%7CPlat_Gen%3AMK+III&epid=1309328716&hash=item2f085ec1ed:g:HFQAAOSwmrlUylva#vi-ilComp

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Cougar-Galaxy-Mondeo-MK1-2-3-Brand-New-Concentric-Clutch-Slave-/182615024500?fits=Model%3AMondeo%7CPlat_Gen%3AMK+III&hash=item2a84b42374:g:r5kAAOSwnFZXVt1Z#vi-ilComp

Köszönöm a válaszotok!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6080 Dátum: 2017.10.04 szerda, 19:18:55 »

lol002 valami óvodás csinálta ezeket, a gyáriakra nyomokban sem emlékeztet vigyor3

kezdjük az elején, milyen autód van?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6081 Dátum: 2017.10.04 szerda, 19:20:32 »


Én csak LuK-ot vennék.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6082 Dátum: 2017.10.04 szerda, 19:22:36 »

Én csak LuK-ot vennék.
hozzászólásai alapján 90lovas tddi-je van. azokra ezek tuti nem jók. azon a lendkerék, kuplung is kisebb, mint a 115ösön, szóval teljesen más kell hozzá. 200 alatt ez nem fog kijön normális minőségben sehogy sem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
rakosl28
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #6083 Dátum: 2017.10.04 szerda, 19:50:44 »

OK értettem!
Köszi!
Naplózva
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #6084 Dátum: 2017.10.17 kedd, 10:15:48 »

Sziasztok. 2.0 TDCI 6 seb. Mondeom van. Következő a hibajelenség: kinyomom a kuplungot, akkor ciripelő hang, ez van kb 1 hete. 2 napja olyat csinál még pluszban, hogy kuplungoláskor nem jön vissza csak kb. 1/3-ig, de újabb kinyomáskor meg teljesen és ilyenkor is ciripelő hang van, de nem mindig csinálja.
Mi lehet a baj? Kinyomó csapágy?
A segítséget előre is köszi!  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6085 Dátum: 2017.10.17 kedd, 10:27:00 »

Sziasztok. 2.0 TDCI 6 seb. Mondeom van. Következő a hibajelenség: kinyomom a kuplungot, akkor ciripelő hang, ez van kb 1 hete. 2 napja olyat csinál még pluszban, hogy kuplungoláskor nem jön vissza csak kb. 1/3-ig, de újabb kinyomáskor meg teljesen és ilyenkor is ciripelő hang van, de nem mindig csinálja.
Mi lehet a baj? Kinyomó csapágy?
A segítséget előre is köszi!  vigyor3

Kinyomócsapágy. A ciripeléssel nem kell nagyon törődni, az enyém majd' 200 ezer km óta ciripel így. Smiley

Az viszont baj, hogy nem jön vissza. Fékfolyadék mikor volt utoljára cserélve? Ha nem mostanában, azzal kellene kezdeni, és azt is úgy, hogy a friss folyadékkal legelsőnek a kuplungnál légteleníteni, majd utána sorban a fékeknél, ahogy kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #6086 Dátum: 2017.10.17 kedd, 10:39:48 »

Nemrég volt fékbetét csere plusz tárcsa szabályzás, meg két db fékcső csere, akkor volt légtelenítve a fékrendszer, de ilyet nem tapasztaltam. Lehet valami összefüggés a kettő között???
A fékfolyadékot meg nem tudom mikor cserélték, mert nálam 1,5 éve van az autó.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6087 Dátum: 2017.10.17 kedd, 10:40:49 »

Nemrég volt fékbetét csere plusz tárcsa szabályzás, meg két db fékcső csere, akkor volt légtelenítve a fékrendszer, de ilyet nem tapasztaltam. Lehet valami összefüggés a kettő között???
A fékfolyadékot meg nem tudom mikor cserélték, mert nálam 1,5 éve van az autó.

Ha te nem cserélted, akkor ideje lenne.

Lehet köze, mivel a kuplung kinyomása hidraulikus, az is a fékfolyadékkal működik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #6088 Dátum: 2017.10.17 kedd, 10:42:25 »

Köszi szépen, akkor csere lesz. És ha az sem segít???
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
Tadzsik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 120



E-mail
« Új hozzászólás #6089 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 07:32:42 »

Sziasztok!
2002.04. havi Mondeo 2.0 TDDI kuplungozását kellene megcsináltatnom. Az autóban már egytömegű szett van beépítve vagy 2 éve, a kinyomócsapágy elkezdte pisilni az olajat, néha beesett a kuplungpedál. Egy ismerős szerelő betette a kéttömegű  kinyomóját - egyébként ő tette bele korábban az egytömegű szettet is - azóta nem használható a kocsi, mert csúszik a kuplung, max 30-40 km/h, csak vízszintes út vagy lejtő. Az autót nem kívánom visszavinni ehhez a kiváló szerelőhöz,  mert valószínűleg kicsontozom, ha újra találkozom vele. A szerkezetet és a kinyomócsapágyat már megvettem, illetve mivel így olcsóbb volt, van egy fölösleges lendkerekem is.
Tudnátok valakit aki beszerelné nekem a szettet, a megadott paraméterek mellett?
Én helyileg Gyömrőn vagyok, vagyis Pest megye és Budapest is szóba jöhet.
Előre is köszi a válaszokat.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6090 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 08:00:12 »

Köszi szépen, akkor csere lesz. És ha az sem segít???

Akkor majd gyere vissza a hibajelenéggel, hogy mit produkál, és megoldjuk. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6091 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 08:01:14 »

Sziasztok!
2002.04. havi Mondeo 2.0 TDDI kuplungozását kellene megcsináltatnom. Az autóban már egytömegű szett van beépítve vagy 2 éve, a kinyomócsapágy elkezdte pisilni az olajat, néha beesett a kuplungpedál. Egy ismerős szerelő betette a kéttömegű  kinyomóját - egyébként ő tette bele korábban az egytömegű szettet is - azóta nem használható a kocsi, mert csúszik a kuplung, max 30-40 km/h, csak vízszintes út vagy lejtő. Az autót nem kívánom visszavinni ehhez a kiváló szerelőhöz,  mert valószínűleg kicsontozom, ha újra találkozom vele. A szerkezetet és a kinyomócsapágyat már megvettem, illetve mivel így olcsóbb volt, van egy fölösleges lendkerekem is.
Tudnátok valakit aki beszerelné nekem a szettet, a megadott paraméterek mellett?
Én helyileg Gyömrőn vagyok, vagyis Pest megye és Budapest is szóba jöhet.
Előre is köszi a válaszokat.

GSR-ék biztosan. M3 bevezető környéke, ha addig el tudsz vergődni az autóval.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tadzsik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 120



E-mail
« Új hozzászólás #6092 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 08:36:59 »

Köszi Andy!
Hogyan tudom felvenni a kapcsolatot GSR-ékkel? (A tagok között nem találtam meg.)
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6093 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 08:52:41 »

Köszi Andy!
Hogyan tudom felvenni a kapcsolatot GSR-ékkel? (A tagok között nem találtam meg.)

Olvass privát üzenetet. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #6094 Dátum: 2017.10.28 szombat, 16:31:49 »

Sziasztok.
A probléma megoldódott egy kuplung főmunkahenger cserével, de most meg pár napra rá, azaz tegnap behalt a kinyomó csapágy. Konkrétan elengedi az összes olajat. Úgyhogy muszáj lesz egy kuplung cserét beiktatni.  rinya  exploserderage
Nektek mi volt a legjobb/legtartósabb márka?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6095 Dátum: 2017.10.28 szombat, 16:57:29 »

Sziasztok.
A probléma megoldódott egy kuplung főmunkahenger cserével, de most meg pár napra rá, azaz tegnap behalt a kinyomó csapágy. Konkrétan elengedi az összes olajat. Úgyhogy muszáj lesz egy kuplung cserét beiktatni.  rinya  exploserderage
Nektek mi volt a legjobb/legtartósabb márka?

Általában a LUK-ot használja mindenki, mert nagyjából azt lehet kapni. Van Valeo és Sachs is, de arról sztem nincs tapasztalat. Arra azért készülj fel, hogy nem olcsó, viszont drága. Nekem 2 éve 220e volt a csere (tárcsa, csapágy, szerkezet, kettős tömegű, munkadíj). Célszerű ezt az egészet egyben cserélni, mert nem kis munka és nem is olcsó a munkadíja (általában 30+e ft), mert szét kell dönteni a fél elejét. Gondolom nem akarod szétszed(et)ni 1-2 hónap múlva egy pl kettőstömegű csere miatt. Ja és ilyenkor szokták javasolni az az oldali főtengely szimering cseréjét is, mert csak úgy lehet hozzáférni, ha a kuplung ki van szedve.

Ha te akarod megrendelni (a szervizek nagy része nem szerel be hozott alkatrészt) akkor olvasgasd ezt: http://mondeo.hu/index.php?topic=16335.0

Itt nézz körül:

https://www.autoalkatreszonline24.hu/  (ide irányít át a buypartsby.co.uk-ról)
https://www.buycarparts.co.uk/  (ez az angol oldala)

Az angol oldalon van LUK, Sachs (gyári) és Valeo is. A magyaron csak Sachs-t dob ki.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.28 szombat, 17:06:59 írta Lacika71 » Naplózva
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #6096 Dátum: 2017.10.28 szombat, 17:16:05 »

Köszi az infót, szerencsére a munkadíjat meg tudom spórolni, mert sógor autószerelő.  smile
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #6097 Dátum: 2017.11.06 hétfő, 19:05:27 »

Sziasztok! Mi lehet az oka annak hogy a motorblokk cserém után a sebességeket nehezen lehet váltani? Az egyes fokozatból néha kidobja a váltókart!
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6098 Dátum: 2017.11.06 hétfő, 19:12:54 »

Sziasztok! Mi lehet az oka annak hogy a motorblokk cserém után a sebességeket nehezen lehet váltani? Az egyes fokozatból néha kidobja a váltókart!

be kell állítani a váltóbowdeneket
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
szallito84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #6099 Dátum: 2017.11.06 hétfő, 21:09:58 »

Hello.

5 sebességes Mondiból tudok 6 sebességest csinálni? Ha igen,akkor mi kell hozzá? A 6-os váltón kívűl. A motorkódom HJBB.

Köszönöm a segítséget.
Naplózva

B.Zsolt
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 2003 NO fl
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 128 129 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.107 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.