Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:12:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2330551 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6300 Dátum: 2018.09.06 csütörtök, 19:54:44 »

Sziasztok!
Hány liter olaj kell a váltóba?

Köszönöm!
2liter (1,9)
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #6301 Dátum: 2018.09.06 csütörtök, 20:43:12 »

2liter (1,9)

Rendben, köszönöm a válaszod!  worship Wink
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6302 Dátum: 2018.09.07 péntek, 07:35:06 »

Rendben, köszönöm a válaszod!  worship Wink

Egész pontosan ennyit kell venni, és utána annyit kell beletölteni, amennyi belefér. Smiley

A felső - betöltő - csavarnál kell addig tölteni, amíg el nem kezd visszafelé jönni. Ez kevés híján éppen a 2 liter lesz, egy pici marad belőle.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ic
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #6303 Dátum: 2018.10.01 hétfő, 16:12:39 »

Sziasztok!
Egy olyan probléma jött elő az autómban,hogy az 5.sebességet nem veszi be.Illetve ha próbálom betenni recseg,álló motornál is kuplungot lenyomva nagyon nehéz betenni,de ha sikerül,alig tudom kivenni belőle.A többi sebesség illetve hátra kifogástalanul működik.Találkoztatok már ilyen problémával?Szerintetek mi lehet?Komplett vátó csere? Vagy csak bowden csere?

Sziasztok,

Megválaszolom magamnak a kérdést és megosztanám a fórumtársakkal és Szabival is (hátha még nem oldódott meg neki), hogy mi volt a probléma nálam és mi volt a megoldás. A hiba oka a váltó tetején lévő úgynevezett shift tower-ben volt. Akit részletesebben is érdekel: Konkrétan a szerkezet tengelyében lévő rögzítő csap volt kicsúszva ami megakasztotta a 5. sebességből hátrameneti fokozatba véletlen kapcsolást megakadályozó kilincsmű tengelyét, így amikor nem ment be 5-be teljesen akkor recsegett (nem kapcsolt teljesen össze) amikor viszont véletlen bement 5-be akkor pedig 5-ből kivéve az elakadt kilincsmű nem engedte, hogy kiugorjon. Elég olcsó volt a megoldás, a stiftet visszaütöttem a helyére és a két végét elnitteltem, hogy többet ne tudjon kicsúszni majd vissza mindent a helyére. Egy-két dologról készült kép (bár pont a kicsúszott csapszegről homályos lett) ha esetleg nagy az érdeklődés akkor felrakok pár képet.

Üdv
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.02 kedd, 07:13:54 írta ic » Naplózva

2001 2.0 TDDI 5 ajtó Gia 115LE
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #6304 Dátum: 2018.10.02 kedd, 07:32:35 »

Sziasztok,

Megválaszolom magamnak a kérdést és megosztanám a fórumtársakkal és Szabival is (hátha még nem oldódott meg neki), hogy mi volt a probléma nálam és mi volt a megoldás. A hiba oka a váltó tetején lévő úgynevezett shift tower-ben volt. Akit részletesebben is érdekel: Konkrétan a szerkezet tengelyében lévő rögzítő csap volt kicsúszva ami megakasztotta a 5. sebességből hátrameneti fokozatba véletlen kapcsolást megakadályozó kilincsmű tengelyét, így amikor nem ment be 5-be teljesen akkor recsegett (nem kapcsolt teljesen össze) amikor viszont véletlen bement 5-be akkor pedig 5-ből kivéve az elakadt kilincsmű nem engedte, hogy kiugorjon. Elég olcsó volt a megoldás, a stiftet visszaütöttem a helyére és a két végét elnitteltem, hogy többet ne tudjon kicsúszni majd vissza mindent a helyére. Egy-két dologról készült kép (bár pont a kicsúszott csapszegről homályos lett) ha esetleg nagy az érdeklődés akkor felrakok pár képet.

Üdv
Szia!

Köszi az infot! Engem érdekelnének a képek.
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6305 Dátum: 2018.10.02 kedd, 08:29:17 »

Sziasztok,

Megválaszolom magamnak a kérdést és megosztanám a fórumtársakkal és Szabival is (hátha még nem oldódott meg neki), hogy mi volt a probléma nálam és mi volt a megoldás. A hiba oka a váltó tetején lévő úgynevezett shift tower-ben volt. Akit részletesebben is érdekel: Konkrétan a szerkezet tengelyében lévő rögzítő csap volt kicsúszva ami megakasztotta a 5. sebességből hátrameneti fokozatba véletlen kapcsolást megakadályozó kilincsmű tengelyét, így amikor nem ment be 5-be teljesen akkor recsegett (nem kapcsolt teljesen össze) amikor viszont véletlen bement 5-be akkor pedig 5-ből kivéve az elakadt kilincsmű nem engedte, hogy kiugorjon. Elég olcsó volt a megoldás, a stiftet visszaütöttem a helyére és a két végét elnitteltem, hogy többet ne tudjon kicsúszni majd vissza mindent a helyére. Egy-két dologról készült kép (bár pont a kicsúszott csapszegről homályos lett) ha esetleg nagy az érdeklődés akkor felrakok pár képet.

Üdv

Akár még egy rövid FAQ cikket is megérne.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ic
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #6306 Dátum: 2018.10.02 kedd, 09:51:08 »

Szia!

Köszi az infot! Engem érdekelnének a képek.

Szia

Akkor a képek.
A kiszerelt shift tower helye
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181002v00of46wq.jpeg

A problémás shift tower típusa
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181002v00og2ytu.jpeg

Az ötdikbe kapcsolt shift tower (kis bütyök bal oldalt alul a "H"-ban), fölötte/mellette az 5-ből véletlen hátrameneti fokozatba kapcsolást megakadályozó kilincsmű
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181002v00o4ktmn.jpeg

A kilincsmű túloldalán annak tengelyén látható ahol belevéste magát a kicsúszott csapszeg vége a tengely végébe így megakadályozva annak elfordulását (5-ből kivéve, illetve amikor 5-be kéne berakni)
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181002v00okttcz.jpeg

És a kicsúszott csap a sajnos homályosra sikerült képpel de remélem látható valamennyire, bekarikáztam.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181002v00oxa53p.jpeg


« Utoljára szerkesztve: 2018.10.02 kedd, 09:56:39 írta ic » Naplózva

2001 2.0 TDDI 5 ajtó Gia 115LE
ic
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #6307 Dátum: 2018.10.02 kedd, 09:55:22 »

Akár még egy rövid FAQ cikket is megérne.

AndyA

Szia AndyA

Rendben, valamikor megteszem.

Üdv
Naplózva

2001 2.0 TDDI 5 ajtó Gia 115LE
BényiLevente
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #6308 Dátum: 2018.10.08 hétfő, 17:14:04 »

Sziasztok!
1.8 benzines mondeo-nál tapasztalom,hogy az egyik pillanatban teljesen
hibátlanul működik a váltó aztán mondjuk alapjárat újrakinyomott kuplung
és már nem akarja venni a sebességet.
Leállított motornál és menet közben nem produkálja.
Szerintetek mire számíthatok ha szeretném megcsináltatni?
Üdv.: Levente
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 Turnier Ghia 2005 MK3
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6309 Dátum: 2018.10.08 hétfő, 18:50:39 »

Sziasztok!
1.8 benzines mondeo-nál tapasztalom,hogy az egyik pillanatban teljesen
hibátlanul működik a váltó aztán mondjuk alapjárat újrakinyomott kuplung
és már nem akarja venni a sebességet.
Leállított motornál és menet közben nem produkálja.
Szerintetek mire számíthatok ha szeretném megcsináltatni?
Üdv.: Levente
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BényiLevente
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #6310 Dátum: 2018.10.08 hétfő, 19:58:11 »

Köszi , majd rákukkantok. Nekem csak a furcsa,h amikor nem akaródzik bevenni a sebességet akkor kinyomott kuplungnál sebességbe próbálnám rakni akkor picit megindul a kocsi. Mintha nem emelne ki a kuplung. Be rakom 5.-be (olyankor oda a legkönnyebb) kicsit ráengedem a kuplungot és már megint minden fokozat működik rendesen.
Üdv.; Levente
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 Turnier Ghia 2005 MK3
bence1885
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #6311 Dátum: 2018.10.16 kedd, 13:33:54 »

Hali !

Valtotarto bakhoz keresek csavar, nem talalok sehol. Otlet ?

Nagyon kene mert az eredeti szet lett b*szva.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6312 Dátum: 2018.10.16 kedd, 14:23:17 »

Hali !

Valtotarto bakhoz keresek csavar, nem talalok sehol. Otlet ?

Nagyon kene mert az eredeti szet lett b*szva.
a csavarboltban méret alapján. fabory plédául.

vagy: https://www.szogker.hu/
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bence1885
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #6313 Dátum: 2018.10.16 kedd, 14:39:26 »

a csavarboltban méret alapján. fabory plédául.

vagy: https://www.szogker.hu/

Koszi Smiley akkor ez megkonnyiti a beszerzest.
Naplózva
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #6314 Dátum: 2018.11.04 vasárnap, 20:31:41 »

Sziasztok
Mondeo MK3 kombi BWY, 2002
Lendkerék csavarjait milyen nyomatékra kell húzni?
Köszönöm
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6315 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 20:30:40 »

Sziasztok
Mondeo MK3 kombi BWY, 2002
Lendkerék csavarjait milyen nyomatékra kell húzni?
Köszönöm
3 lépésben:
1. 50 Nm
2. 80 Nm
3. 112 Nm
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #6316 Dátum: 2018.11.11 vasárnap, 07:40:56 »

3 lépésben:
1. 50 Nm
2. 80 Nm
3. 112 Nm


Köszönöm Smiley
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #6317 Dátum: 2018.11.11 vasárnap, 19:53:39 »

Sziasztok!

Benzinesbe kettőstömegűt mk3-ba (2004.05) raktak már vagy akkor még nem?
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #6318 Dátum: 2018.11.11 vasárnap, 19:58:06 »

nem , de sokszor hallom a kerregést , de csak ha kis gázt adok , max 2300 fordulatig minden fokozatban .

Nálam is hallható ez a hang, legjobban csak hidegen, melegen nem nagyon. Lapátok, tengely nem lóg.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6319 Dátum: 2018.11.11 vasárnap, 20:07:05 »

Sziasztok!

Benzinesbe kettőstömegűt mk3-ba (2004.05) raktak már vagy akkor még nem?

2.0 benzinesbe már 2001-ben is kettőstömegűt raktak.
Naplózva
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #6320 Dátum: 2018.11.11 vasárnap, 20:43:55 »

2.0 benzinesbe már 2001-ben is kettőstömegűt raktak.

Köszi.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #6321 Dátum: 2018.11.22 csütörtök, 16:18:10 »

Sziasztok!

Látom épp kuplung a téma. Valaki cserélt mostanában 2001 körüli 2.0 benzinesben kuplungot? Mennyibe fájt? Lassan érik egy csere, csak, hogy mire készüljek :/
Jah elfelejtettem: csak annyi a tünet, hogy nagyon fent fog. Gondolom elkopott. 250e km körül járunk.

m
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.22 csütörtök, 16:21:05 írta makrobi » Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6322 Dátum: 2018.11.23 péntek, 09:01:32 »

Sziasztok!

Látom épp kuplung a téma. Valaki cserélt mostanában 2001 körüli 2.0 benzinesben kuplungot? Mennyibe fájt? Lassan érik egy csere, csak, hogy mire készüljek :/
Jah elfelejtettem: csak annyi a tünet, hogy nagyon fent fog. Gondolom elkopott. 250e km körül járunk.

m

Az enyém olyan fent fog, hogy alig megy feljebb a pedál miután levettem róla a lábam. Smiley De ilyen volt már tavaly is. Meg azelőtt is. Sokat kibír, ha nem gyilkolod. Gondolom a lendkereket is tervezed, ha már ott vagy. Ugyan nem olcsó az alkatrész sem, de ennél a melónál a munkadíj jelentős.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #6323 Dátum: 2018.11.24 szombat, 18:24:21 »

Sziasztok!
Féltengely  szimering kívülről cserélhető?
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6324 Dátum: 2018.11.24 szombat, 18:36:09 »

Sziasztok!
Féltengely  szimering kívülről cserélhető?

a féltengelyt azért ki kell venni  integet2
Naplózva
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #6325 Dátum: 2018.11.24 szombat, 19:40:24 »

a féltengelyt azért ki kell venni  integet2

Köszi worship worship
Pedig , azt hittem maradhat nyes nyes nyes
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6326 Dátum: 2018.12.06 csütörtök, 19:51:38 »

Üdv!

Srácok, nekem is akadozik a váltóm, a klasszikus módon, hidegen nem veszi az egyest, meg a rükit.
Megkenném, de sajnos nem tudom hol kell, a vonatkozó leírásból pedig már hiányzik a kép!

Lenne kedves valaki, aki tudja, pótolni a képet, meg esetleg betenni ide is.

MK3 / MTX75 nehéz váltás
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0

Köszönöm!
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
koncz86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #6327 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 12:14:43 »

Sziasztok, olyan problémám van, hogy tiszta olaj a váltó teteje, nem a szelepfedélről folyik oda, ott már kicseréltem a tömítést, én arra tengelyre tippelek amiket a váltóbowdenek mozgatnak, valószínű annak van egy tömítése/szimmeringje lehet az ment tönkre. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #6328 Dátum: 2018.12.19 szerda, 08:16:14 »

Üdvözletem tisztelt tagtársak!!
Olyan problémám van az kocsimmal (2000 évjárat 2.0 TDDI),hogy mostanában amikor elindulok,és elkezdem pakolgatni a sebesség fokozatokat a váltás után mintha csattana egyet.
Ha úgy váltok,hogy 1500 - 1700-ig pörgetem csak fel és nem egyből engedem ki a kuplungpedált hanem egy kis várakozás után,akkor nincs ez a jelenség.
Szerintetek mi lehet a baj??
Tapasztalta már valaki ezt a jelenséget,ha igen akkor elmesélné,hogy mi volt a baj??

Várom válaszotok!!
Tisztelettel: Perepelicza István
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #6329 Dátum: 2018.12.28 péntek, 12:36:35 »

sziasztok,nekem is lenne egy kis gondom a kuplunggal, beesett a kuplungpedál, azt halottam ilyenkor a csapágy adta meg magát, tehát a kinyomócsapágy a hibás ilyenkor?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6330 Dátum: 2018.12.28 péntek, 14:55:09 »

sziasztok,nekem is lenne egy kis gondom a kuplunggal, beesett a kuplungpedál, azt halottam ilyenkor a csapágy adta meg magát, tehát a kinyomócsapágy a hibás ilyenkor?

Az az egyik lehetseges problema.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #6331 Dátum: 2019.01.27 vasárnap, 14:54:52 »

Váltótartó bak csere előtt állok. Csavarok meghúzási nyomatékát valaki esetleg?
Naplózva
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #6332 Dátum: 2019.01.27 vasárnap, 16:03:50 »

Váltótartó bak csere előtt állok. Csavarok meghúzási nyomatékát valaki esetleg?
  Húzd meg rendesen,hogy el ne hagyd.Szerintem itt nem kell a nyomatékkulcs,nekem se volt és még most is meg van a váltóbak. nyes
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #6333 Dátum: 2019.01.27 vasárnap, 18:40:43 »

  Húzd meg rendesen,hogy el ne hagyd.Szerintem itt nem kell a nyomatékkulcs,nekem se volt és még most is meg van a váltóbak. nyes
Megtaláltam: mindkettő 80 Nm.
Naplózva
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #6334 Dátum: 2019.02.28 csütörtök, 20:21:55 »

Sziasztok,

2001-es , 1,8 benzines 81KW-os mondeóban van kettőstömegű lendkerék? Ezt hogyan tudhatom meg? Időben felszeretnék készülni a cseréjére. help
Motorkód: CGBB

Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6335 Dátum: 2019.02.28 csütörtök, 21:26:59 »

Sziasztok,

2001-es , 1,8 benzines 81KW-os mondeóban van kettőstömegű lendkerék? Ezt hogyan tudhatom meg? Időben felszeretnék készülni a cseréjére. help
Motorkód: CGBB

Előre is köszönöm a segítséget!
minden manuális mk3 ban volt k.t. lendkerék.
Nem hiszem, hogy ez az az alkatrész,amiből érdemes betárolni a polcra.
Drága, és nem tudod eltéveszteni,amikor az cserére fog szorulni.
Alapvetően 1-2nap alatt bárhonnan belehet szerezni.Én nem fektetnék 1 centet sem a helyedben vasba...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6336 Dátum: 2019.02.28 csütörtök, 22:01:43 »

minden manuális mk3 ban volt k.t. lendkerék.
Nem hiszem, hogy ez az az alkatrész,amiből érdemes betárolni a polcra.
Drága, és nem tudod eltéveszteni,amikor az cserére fog szorulni.
Alapvetően 1-2nap alatt bárhonnan belehet szerezni.Én nem fektetnék 1 centet sem a helyedben vasba...

Én megvettem négy éve, mert elkezdett halódni. Na, mostanában kezd olyan állapotba kerülni, hogy lassan tényleg esedékes lesz a csere. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #6337 Dátum: 2019.03.01 péntek, 10:01:02 »

Sziasztok,

Köszönöm szépen a tanácsaitokat! worship
Milyen jelei vannak ha kezd elfáradni a kuplunk valamelyik része illetve a lendkerék? Roll Eyes
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6338 Dátum: 2019.03.01 péntek, 10:17:48 »

Sziasztok,

Köszönöm szépen a tanácsaitokat! worship
Milyen jelei vannak ha kezd elfáradni a kuplunk valamelyik része illetve a lendkerék? Roll Eyes
a kuplung csúszni kezd, vagy nem emel ki rendesen,de az inkább már a kinyomó miatt.
A k.t lendkerék leállításkor csilingel,csattan,kopog,menet közben erőteljes rezonanciát okoz,amit a kormányon is érezni.
Az ha terhelésváltásra csattan, még semmi,azt az új is tudja.Mondjuk mész 5ikben,majd elveszed a gázt, és újra rálépsz.Ha csak ekkor csattan ez normál (bizonyos mértékig).
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #6339 Dátum: 2019.03.01 péntek, 18:06:08 »

a kuplung csúszni kezd, vagy nem emel ki rendesen,de az inkább már a kinyomó miatt.
A k.t lendkerék leállításkor csilingel,csattan,kopog,menet közben erőteljes rezonanciát okoz,amit a kormányon is érezni.
Az ha terhelésváltásra csattan, még semmi,azt az új is tudja.Mondjuk mész 5ikben,majd elveszed a gázt, és újra rálépsz.Ha csak ekkor csattan ez normál (bizonyos mértékig).

Szia Alf,
Igazából engem az zavar,hogy 1 ből 2 be és 2 ből 3 ba váltásnál mikor engedem fel a kuplungot mintha kattanna valami. A kormányon semmi zavaró rezonanciát  em érzékelek.
Köszönöm a válaszod!

Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6340 Dátum: 2019.03.01 péntek, 18:43:45 »

Szia Alf,
Igazából engem az zavar,hogy 1 ből 2 be és 2 ből 3 ba váltásnál mikor engedem fel a kuplungot mintha kattanna valami. A kormányon semmi zavaró rezonanciát  em érzékelek.
Köszönöm a válaszod!



Az már akkor nem olyan acélos. Kuplungolás nélkül állítsd lea motort, de előtte tekerd le az ablakot és hallgatózz. Ha zörög, fogod hallani.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6341 Dátum: 2019.03.01 péntek, 19:37:44 »

Szia Alf,
Igazából engem az zavar,hogy 1 ből 2 be és 2 ből 3 ba váltásnál mikor engedem fel a kuplungot mintha kattanna valami. A kormányon semmi zavaró rezonanciát  em érzékelek.
Köszönöm a válaszod!


innen még vagy 5évig nem lesz komolyabb változás.Ezért felesleges elébemenni.Egy ilyen hiba 3 napon belül javítható beszerzéssel együtt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6342 Dátum: 2019.03.16 szombat, 09:29:52 »

Sziasztok!

Van-e valakinek hasonló tapasztalata, ötlete, hogy mi okozhatja az alábbi hibajelenséget? (csodálkoznék, ha nem lenne, csak nincs időm végigolvasni az egész topicot)

Mk3 1.8 benzin 125 LE, 2003 decemberi. Tavaly nyáron kuplungozták: új szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy (LUK) és munkahenger (főhenger(?), TEXTAR) került bele.

Jelenség közvetlen a kuplungozás után óta: nem emel ki a kuplung, amikor 1-be akarom tenni álló helyzetben, az autó megmoccan, mintha rögtön indulni akarna. Amúgy a kuplungpedál kellemesen lágy lett, mióta a csere megtörtént.

A héten egy utolsó légtelenítéspróbát követően (nem segített) szétszerelték, és lám: fogalmuk sincs, hogy miért nem emel ki, semmi rendellenesség se látszik.

A hidraulika folyadék NEM fogyott egyáltalán.

Lehet rugógyengeség a szerkezetben? Ezt persze nem tudják mérni. Esetleg valami fatális véletlen folytán nem teljesen belevaló cucc (bár a Cromaxnál alvázszám alapján ellenőrizték)?

Mi lehet egyáltalán??

Előre is nagyon köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, válaszokat!
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6343 Dátum: 2019.03.16 szombat, 09:59:10 »

Sziasztok!

Van-e valakinek hasonló tapasztalata, ötlete, hogy mi okozhatja az alábbi hibajelenséget? (csodálkoznék, ha nem lenne, csak nincs időm végigolvasni az egész topicot)

Mk3 1.8 benzin 125 LE, 2003 decemberi. Tavaly nyáron kuplungozták: új szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy (LUK) és munkahenger (főhenger(?), TEXTAR) került bele.

Jelenség közvetlen a kuplungozás után óta: nem emel ki a kuplung, amikor 1-be akarom tenni álló helyzetben, az autó megmoccan, mintha rögtön indulni akarna. Amúgy a kuplungpedál kellemesen lágy lett, mióta a csere megtörtént.

A héten egy utolsó légtelenítéspróbát követően (nem segített) szétszerelték, és lám: fogalmuk sincs, hogy miért nem emel ki, semmi rendellenesség se látszik.

A hidraulika folyadék NEM fogyott egyáltalán.

Lehet rugógyengeség a szerkezetben? Ezt persze nem tudják mérni. Esetleg valami fatális véletlen folytán nem teljesen belevaló cucc (bár a Cromaxnál alvázszám alapján ellenőrizték)?

Mi lehet egyáltalán??

Előre is nagyon köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, válaszokat!
szia. Légtelenítették a kinyomót rendesen?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6344 Dátum: 2019.03.16 szombat, 21:26:21 »

szia. Légtelenítették a kinyomót rendesen?

Szia. Állítólag igen. Mikor odamentem, rögtön mondták, hogy megpróbálják a légtelenítést, mert az okozhat ilyen gondot, de nem segített. Sad
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6345 Dátum: 2019.03.18 hétfő, 13:50:09 »

Szia. Állítólag igen. Mikor odamentem, rögtön mondták, hogy megpróbálják a légtelenítést, mert az okozhat ilyen gondot, de nem segített. Sad

Senki többet...?
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6346 Dátum: 2019.03.18 hétfő, 14:57:22 »

Senki többet...?
még a kinyomóra érdemes lenne rákérdezni, biztos az került-e bele ami kell...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6347 Dátum: 2019.03.18 hétfő, 15:39:09 »

Senki többet...?
Kéttömegűt cseréltek? Mert ha nem, simán lehet az is ha lóg a támasztólap.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6348 Dátum: 2019.03.18 hétfő, 15:41:01 »

még a kinyomóra érdemes lenne rákérdezni, biztos az került-e bele ami kell...
A csavarkiosztás miatt nem tud mást berakni a váltóba....vagy a megfelelőt, vagy semmit... Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6349 Dátum: 2019.03.18 hétfő, 17:49:19 »

A csavarkiosztás miatt nem tud mást berakni a váltóba....vagy a megfelelőt, vagy semmit... Wink
igaz. eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.