Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:25:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2328045 alkalommal)
0 Felhasználó és 123 vendég van a témában
vekony68
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 61


E-mail
« Új hozzászólás #850 Dátum: 2010.09.14 kedd, 11:57:21 »

sziasztok szétesett a váltó bowden végén levő fej a váltónál van e ötlete valakinek, vagy csak uj bovden jöhet szóba?? sos
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #851 Dátum: 2010.09.14 kedd, 11:57:55 »

Gyors kuplungolásnál csattan. Szóval akkor ez ilyen és kész. De mi csattan?
A kéttömegű lendkerék.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #852 Dátum: 2010.09.14 kedd, 12:03:04 »

Gyors kuplungolásnál csattan. Szóval akkor ez ilyen és kész. De mi csattan?

Szerintem a váltóban ilyenkor valami hirtelen beugrik a helyére, de ez koránt sem biztos...  Huh? Ez ilyen.  Undecided
Annak idején a Mondeo-t lehúzták valamelyik angol teszten, mert a "váltóból gyanús hangok jönnek". De ez sok más típusra is érvényes.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #853 Dátum: 2010.09.14 kedd, 12:05:25 »

Akkor ennyi? van hangja és kész?

Majd ha leállításkor csattan, csörög akkor lesz gond, most nincs.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #854 Dátum: 2010.09.14 kedd, 17:18:05 »

sziasztok szétesett a váltó bowden végén levő fej a váltónál van e ötlete valakinek, vagy csak uj bovden jöhet szóba?? sos
az menetes. esetleg szétcsavarodott?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #855 Dátum: 2010.09.15 szerda, 20:52:11 »

Szerintem a váltóban ilyenkor valami hirtelen beugrik a helyére, de ez koránt sem biztos...  Huh? Ez ilyen.  Undecided
Annak idején a Mondeo-t lehúzták valamelyik angol teszten, mert a "váltóból gyanús hangok jönnek". De ez sok más típusra is érvényes.

a lendkerek csattog...aze csattog, mert gagyi.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #856 Dátum: 2010.09.15 szerda, 20:55:25 »

Nálam most az 1-2 fokozatok akadoznak, és tényleg szinkrongyanús, mert e a két sebesség egy szinkrongyűrűn van...  Huh?

Zacci! Megint tipushiba!  wave  laugh

neeem. Szerintem az MT5 valto egy jol sikerult darab. Kivetelesen csak dicserni tudom. Sajna a lendkerek hajlamos ideje koran kinyirni a nyelestengely csapagyakat. Gyak szep lassan szet razza a valtot. Tehat ami jo meg azt is Lqrja a fjord  vigyor3 falbav
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #857 Dátum: 2010.09.15 szerda, 20:56:25 »

Sajnos nálam ugyan ez a helyzet és a kuplung, lendkerék, szervó olaj csere után se lett jobb. Hidegben pedig amíg be nem melegszik, addig szinte úgy kell beimátkozni.

valto kotel beallitas ?  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #858 Dátum: 2010.09.15 szerda, 21:06:50 »

a lendkerek csattog...aze csattog, mert gagyi.
neeem. a váltó csattan, vagy a féltengely. vagy a hátsó váltótartó bak.
Lendkerék máshogy csattan, főleg hogy nem annyira gyors a fordulatszám visszaesés, hogy elérje a másik végállást a fogaskoszorúja.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #859 Dátum: 2010.09.15 szerda, 21:34:45 »

neeem. a váltó csattan, vagy a féltengely. vagy a hátsó váltótartó bak.
Lendkerék máshogy csattan, főleg hogy nem annyira gyors a fordulatszám visszaesés, hogy elérje a másik végállást a fogaskoszorúja.

okok  vigyor3 Vegulis dizli...az a dolga, hogy csattogjon  vigyor3 Wink
Naplózva

blah blah blah
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #860 Dátum: 2010.09.15 szerda, 22:40:03 »

okok  vigyor3 Vegulis dizli...az a dolga, hogy csattogjon  vigyor3 Wink
ehhh, ja.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #861 Dátum: 2010.09.16 csütörtök, 07:24:13 »

valto kotel beallitas ?  vigyor3

Az még nem volt, de akkor melegben már önbeálló a kötél? Ezt nem értem, hogy ha melegben jó és hidegben már nem, akkor mit lehet állítani a váltókötélen?  Huh?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #862 Dátum: 2010.09.16 csütörtök, 08:23:36 »

Az még nem volt, de akkor melegben már önbeálló a kötél? Ezt nem értem, hogy ha melegben jó és hidegben már nem, akkor mit lehet állítani a váltókötélen?  Huh?
állítólag semmit. Én is próbálkoztam ezzel egyszer.
Az mmt6 nehéz 1-2 fokozat probléma a következő megoldandó.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tanos.zsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #863 Dátum: 2010.09.16 csütörtök, 13:20:53 »

 Wink
Sziasztok kedves Mindenki!
Nekem az a tapasztalatom, hogy a váltónak a motortérben elérhető mozgató mechanizmusára időnként ráfújt WD 40 nagyon jó hatású. nem kell túl gyakran, de sztem évente 2 x OK.

Amúgy a csattanásra: nekem most 120 e km van benne (és ez tényleg annyi!) és igazából ezt nem észleltem.

Ami gond volt, és elég csúnya zajt okozott a cseréig, az a főtengely végén lévő szíjtárcsa volt. Ez komplett ki lett most cserélve, a lapos szíjjal és feszítő görgővel együtt. Ettől fogva megszűnt az a csúnya zaj, ami miatt már kezdtem aggódni....

Széles Utat és sok üzemanyagot!

Cső

Zsolt
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #864 Dátum: 2010.09.16 csütörtök, 14:42:34 »

Wink
Sziasztok kedves Mindenki!
Nekem az a tapasztalatom, hogy a váltónak a motortérben elérhető mozgató mechanizmusára időnként ráfújt WD 40 nagyon jó hatású. nem kell túl gyakran, de sztem évente 2 x OK.

Amúgy a csattanásra: nekem most 120 e km van benne (és ez tényleg annyi!) és igazából ezt nem észleltem.

Ami gond volt, és elég csúnya zajt okozott a cseréig, az a főtengely végén lévő szíjtárcsa volt. Ez komplett ki lett most cserélve, a lapos szíjjal és feszítő görgővel együtt. Ettől fogva megszűnt az a csúnya zaj, ami miatt már kezdtem aggódni....

Széles Utat és sok üzemanyagot!

Cső

Zsolt
a segédszíj zaja úgyis visszajön, ha nem teszel rá szabadonfutót. tapasztalat....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tommy ramone
Vendég
« Új hozzászólás #865 Dátum: 2010.09.16 csütörtök, 17:02:03 »

Hali Mindenkinek!

Engem most ért el a végzet, 173e van a Sárkányban. Nagyjából végig olvastam a fórumot, hajlok az egytömegű megoldás felé. tud valaki segíteni, hogy kihez fordulhatok a beszerzés és a kivitelezés tekintetében? 2006-os 2.0 TDCI, 130 Le
Előre is köszi!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #866 Dátum: 2010.09.16 csütörtök, 18:29:27 »

állítólag semmit. Én is próbálkoztam ezzel egyszer.
Az mmt6 nehéz 1-2 fokozat probléma a következő megoldandó.
Nem hiszem el,hogy ezt még nem olvastad! Huh?

" Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."

 hehe etis
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #867 Dátum: 2010.09.16 csütörtök, 21:26:30 »

az enyém is ilyen. egyelőre nincs rá megoldás. valószínűleg kopott szinkron lesz, de még nem egyértelmű, mert nyáron nem csinálja. Tehát az nem lehet. Nézettem a rudazatot, de gyári értéken van az enyém, és hidegben mégis akadozik.
Cseréltettem benne olajat, az sem segített rajta. Új kuplung, kinyomó és lendkerék van benne, az sem segített.
Szét kellene borítani az MMT6-ot és megnézni belülről. A gond az, hogy nincs hozzá alkatrész.

az enyém is nehezen (1-es és a rüki) kapcsolható hidegben, de nem hinném,h szinkron gond lenne mert akkor szerintem ez nem csak hidegben jelentkezne. Valami a kapcsoló mechanizmusban lesz szerintem.

Valami ugyan-olyan banális hülyeség miatt akad, mint amiért az ajtó kilincsem nem szokott nyilni melegben.
Lassan itt vannak a hidegek, biztos ismét elkezdi az akadozást akkor majd megvizsgálom a kapcsoló mechanizmust.
Remélem sikerül ezt is orvosolnom ahogy a kilincset.
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.16 csütörtök, 21:32:38 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #868 Dátum: 2010.09.17 péntek, 10:27:28 »

Nem hiszem el,hogy ezt még nem olvastad! Huh?

" Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."

 hehe etis
Há ez jó. Viket kérdeztem többször, mondta, mindegyik ilyen. Hiszek neki. Meg azt is mondta, hogy a bowdenek gyári értéken vannak. Ettől még lehet problémája.
Mondjuk álló motornál minden fokozat simán megy, még hidegen is.
Járó motornál 1-2 nehezen megy, ha hideg. majd megmutatom egy téli minin.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #869 Dátum: 2010.09.17 péntek, 18:30:55 »

Há ez jó. Viket kérdeztem többször, mondta, mindegyik ilyen. Hiszek neki. Meg azt is mondta, hogy a bowdenek gyári értéken vannak. Ettől még lehet problémája.
Mondjuk álló motornál minden fokozat simán megy, még hidegen is.
Járó motornál 1-2 nehezen megy, ha hideg. majd megmutatom egy téli minin.
ez több mint jó!Ezt a ford írta elő az etisben a javítási eljárásoknál!Gyakorlatilag törvényként kell kezelni! vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #870 Dátum: 2010.09.23 csütörtök, 12:05:16 »

okok  vigyor3 Vegulis dizli...az a dolga, hogy csattogjon  vigyor3 Wink

Újabb típushiba!!!  nyes nyes nyes nyes nyes nyes
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
sturmtiger
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #871 Dátum: 2010.09.24 péntek, 14:11:06 »

Sziasztok!

Van nálam egy kis furcsaság, gondoltam megkérdezem biztos van itt valaki aki okosabb mint én. Szóval az a gondom hogy alapjáraton van egy nem ritmusos kopogás a motortér felől, olyan mintha valami gumicsővel kopogtatná valaki a lemezt belülről, de nincs ritmusa, ilyen össze vissza csinálja. A hang kicsit magasabb fordulaton teljesen megszűnik, és akkor is elhallgat ha picit hozzáérek a kuplungpedálhoz. Egy ismerősöm aki ért hozzá a kuplung kinyomó csapágat teszi felelőssé, illetve az összeszerelőt, mert szerinte kihagytak belőle egy gumipuffert. Nah ez nekem félig kínai, és ez csak egy lehetőség. Ha valakinek volt már ilyen problémája vagy sejti mi lehet az írjon már egy reaktot. Valahogy nem sok kedvem van venni egy csapágyat főleg ha nem is az a hiba. Ja majd elfelejtettem ez egy 1.8 benzin 125 PS 5 sebes manuális.

Előre is Köszi!
Naplózva
prokee
Vendég
« Új hozzászólás #872 Dátum: 2010.09.24 péntek, 17:00:50 »

Hölgyek, Urak!

Ha esetleg valakinek még mindig volna kéttömegű problémája:
http://www.kauffer.hu/index.php?page=kuplung&op=kuplung%20akcio

Most még ingyen ki is cseréljük - és ez nem volt vicc! Smiley
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #873 Dátum: 2010.09.29 szerda, 18:08:58 »

mtx75-ösből milyen végáttételű van dízelhez??
a kisebb, vagy a nagyobb végáttételű a jobb??(nagyobb sebesség, kisebb fordulatszám)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #874 Dátum: 2010.09.29 szerda, 19:49:44 »

Sziasztok!

Van nálam egy kis furcsaság, gondoltam megkérdezem biztos van itt valaki aki okosabb mint én. Szóval az a gondom hogy alapjáraton van egy nem ritmusos kopogás a motortér felől, olyan mintha valami gumicsővel kopogtatná valaki a lemezt belülről, de nincs ritmusa, ilyen össze vissza csinálja. A hang kicsit magasabb fordulaton teljesen megszűnik, és akkor is elhallgat ha picit hozzáérek a kuplungpedálhoz. Egy ismerősöm aki ért hozzá a kuplung kinyomó csapágat teszi felelőssé, illetve az összeszerelőt, mert szerinte kihagytak belőle egy gumipuffert. Nah ez nekem félig kínai, és ez csak egy lehetőség. Ha valakinek volt már ilyen problémája vagy sejti mi lehet az írjon már egy reaktot. Valahogy nem sok kedvem van venni egy csapágyat főleg ha nem is az a hiba. Ja majd elfelejtettem ez egy 1.8 benzin 125 PS 5 sebes manuális.

Előre is Köszi!

Gumi puffer  nyes LOL  nyes
Szoval valceg nyelestengely csapagy, vagy lendkerek, esetleg kinyomo, de utobbi tudtommal inkabb visitani szokott.
Vidd el egy szerelohoz, es nezesd meg.
Egyebkent nekem is zorog alapjaraton.

mennyi km van a gepben ?
szivosor rendben ? En inkabb  ezert aggodnek  vigyor3 wave
Naplózva

blah blah blah
sturmtiger
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #875 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 11:33:05 »

128000 van benne, és valószínű igaz is, bár kereskedőtől vettem. Most cseréltük ki benne a hosszbordásszíj feszítőt, és valóban halkabb lett, de még mindig megvan a kopogás. A feszítő amúgy még gyári volt. Kezdem azt érezni hogy bevásároltam magamnak egy hulladékot. Frankón idegesít  rinya Amúgy meg szép simán jár a motor, ereje is van,magasabb fordulaton meg minden zörgés elkussol, mintha semmi baja sem lenne.
Naplózva
sturmtiger
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #876 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 19:05:02 »

Szívósor rendben, lehet hogy az enyém az egyetlen de gyári, vagy gyári alkatrészekkel cserélt. Vákumcső lehúz semmi változás belül örvénylapátok rendben, valamint nem is onnan ered a zaj hanem a kuplung-váltó együttes felől. Esetleg ha valaki megmondaná nekem hogy ezzel a kuplungbajjal meddig megy még el az autó annak örülnék. Amúgy a fordulatot veszi, nagyon jól húz, nincs turbólyuk effektus, szóval a motorral nincs bajom (még)!
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #877 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 21:43:29 »

Nem hiszem el,hogy ezt még nem olvastad! Huh?

" Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."

 hehe etis

Ma új tünetek jelentkeztek.
1, beindítás után a kuplungon kell még egyet pumpálnom, hogy könnyebben legyen kapcsolható az egyes,
2, a kettes gyorsabb váltásnál reccsen egyet
3, hosszabb üresben állás után ha kuplungolok és kapcsolom az egyest, a kocsi ugrik egy aprót.

Amire gyanakszom, az a kuplungkiemelő szerkezet, de jó lenne tudni, hogy járt-e valaki így...  Huh?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
tanos.zsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #878 Dátum: 2010.10.01 péntek, 10:25:29 »

Szerintem ez arra utal, hogy a kuplunghidraulika működése nem megfelelő, valószínűleg levegős és ezért nem emel ki rendesen.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #879 Dátum: 2010.10.02 szombat, 07:47:08 »

Szerintem ez arra utal, hogy a kuplunghidraulika működése nem megfelelő, valószínűleg levegős és ezért nem emel ki rendesen.

Ebben lehet valami. Légteleníteni hogy lehet?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #880 Dátum: 2010.10.02 szombat, 09:36:35 »

Ebben lehet valami. Légteleníteni hogy lehet?
macerás.vidd el megbízható szerelőhöz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #881 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 11:12:48 »

Kezdem azt érezni hogy bevásároltam magamnak egy hulladékot.

hat vegulis ra van irva, hogy ford meg hogy mondeo...szal stimmel a megerzesed vigyor3
Reklamalj annal aki ra beszelt a mondeora  Wink
Naplózva

blah blah blah
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #882 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 11:19:55 »

macerás.vidd el megbízható szerelőhöz.

Na Alf, most feladtad a leckét, mert olyat nehéz lesz találni a környéken!  hehe
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #883 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 11:25:01 »

hat vegulis ra van irva, hogy ford meg hogy mondeo...szal stimmel a megerzesed vigyor3
Reklamalj annal aki ra beszelt a mondeora  Wink

 taps
Ász vagy Zacci! Jó, hogy van valaki, aki nem fényezi a dolgokat, sőt! Arra ott vagyunk mi!  hehe
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
sturmtiger
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #884 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 11:57:14 »

A hétvégén kicserélődött a lendkerék meg a kuplung, sokban volt, de azóta tünetmentes. Zaccival meg már nem értek egyet, ha megvan mi a gond csere, oszt jó lesz!  vigyor3
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #885 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:41:14 »

Mindenki dőljön hátra kényelemesen....
Beszéltem valakivel aki kintről tud szerezni gyári fix átalakitószettet mindegyik mondeóhoz.
2.0 DIESEL MONDEO 6 sebességes
2.0 Duratorq MONDEO DIESEL 5 sebességes
2.2 DIESEL 155LE 6 sebességes

alvázszámot kell hozzá a beazonositáshoz...
Árak nem rosszak, akit érdekel megkeres....
Belessz próbálva az ember és ha minden oké mehet a buli....
Naplózva
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #886 Dátum: 2010.10.05 kedd, 08:47:06 »

öööööö, mit is alakít át ez a szett?
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #887 Dátum: 2010.10.05 kedd, 10:29:39 »

öööööö, mit is alakít át ez a szett?

A gyári kuplung kéttömegű lendkereket és ehhez tartozó kuplungszerkezetet takar. Az átalakított szettben fix a lendkerék és ezért egy módosított, erősített rugúval ellátott kuplungszerkezete van. A kiváltást követően csak kuplungszerkezet cseréket kell végezni, így a gyári kéttömegű lendkerék, mint egy meghibásodó drága alkatrész a jövőben nem apasztja a pénztárcádat.  wave Egy régebbi hozzászólásban kép is van róla:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1438.msg491639#msg491639
« Új hozzászólás #393 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 01:20:47 »
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.05 kedd, 12:47:54 írta V.Tamás » Naplózva
sturmtiger
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #888 Dátum: 2010.10.05 kedd, 23:04:58 »

Mindenki dőljön hátra kényelemesen....
Beszéltem valakivel aki kintről tud szerezni gyári fix átalakitószettet mindegyik mondeóhoz.
2.0 DIESEL MONDEO 6 sebességes
2.0 Duratorq MONDEO DIESEL 5 sebességes
2.2 DIESEL 155LE 6 sebességes

alvázszámot kell hozzá a beazonositáshoz...
Árak nem rosszak, akit érdekel megkeres....
Belessz próbálva az ember és ha minden oké mehet a buli....

Bocs hülye vagyok még ezekhez, de a kettőstömegű lendkerék az csak a dízelekben van? Mert ha igen akkor vissza kell menjek a szerelőmhöz és le kell basszam  vigyor3
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #889 Dátum: 2010.10.06 szerda, 08:05:01 »

Bocs hülye vagyok még ezekhez, de a kettőstömegű lendkerék az csak a dízelekben van? Mert ha igen akkor vissza kell menjek a szerelőmhöz és le kell basszam  vigyor3

nem feltétlenül...
Naplózva
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #890 Dátum: 2010.10.06 szerda, 14:33:42 »

Sziasztok!
Bocsánat, hogy az asszony fiestájával idemerészkedek, de mi lehet az oka egy fél másodperces nyikorgó hangnak, ami csak akkor van, ha 1-ben elindulok, de 2,3,4,5-be váltva már nincs? illetve azt tapasztaltam, hogy ha még egy picit gurul az autó, és úgy teszem 1-be, akkor sem hallom a nyikorgást.
Köszi
SS
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #891 Dátum: 2010.10.15 péntek, 19:14:41 »

Sziasztok!
Bocsánat, hogy az asszony fiestájával idemerészkedek, de mi lehet az oka egy fél másodperces nyikorgó hangnak, ami csak akkor van, ha 1-ben elindulok, de 2,3,4,5-be váltva már nincs? illetve azt tapasztaltam, hogy ha még egy picit gurul az autó, és úgy teszem 1-be, akkor sem hallom a nyikorgást.
Köszi
SS

Hajtóműolajat ellenőrizted? Csak tipp... Embarrassed
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #892 Dátum: 2010.10.15 péntek, 19:43:49 »

Sziasztok!
Bocsánat, hogy az asszony fiestájával idemerészkedek, de mi lehet az oka egy fél másodperces nyikorgó hangnak, ami csak akkor van, ha 1-ben elindulok, de 2,3,4,5-be váltva már nincs? illetve azt tapasztaltam, hogy ha még egy picit gurul az autó, és úgy teszem 1-be, akkor sem hallom a nyikorgást.
Köszi
SS
nem lehet,hogy megcsusszan a szíj?Vagy odaérhet valahová....én jártam így.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
elefant
Vendég
« Új hozzászólás #893 Dátum: 2010.10.19 kedd, 12:32:13 »

Sziasztok!

A kuplungom alapjáraton kereplő hangot ad, ha benyomom akkor elhallgat. A szerviz elszomorított, hogy kb 200 e ft a javítása. Tudtok valamilyen olcsóbb megoldást?

Köszi
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #894 Dátum: 2010.10.19 kedd, 12:45:23 »

Sziasztok!

A kuplungom alapjáraton kereplő hangot ad, ha benyomom akkor elhallgat. A szerviz elszomorított, hogy kb 200 e ft a javítása. Tudtok valamilyen olcsóbb megoldást?

Köszi

Szia,

Próbáld meg náluk, jó akcióik vannak +  múltor a komplett csere mellé ingyen beszerelték az új kuplungot, ha jól emlékszek.
http://www.kauffer.hu/index.php?page=kuplung&op=kuplung_akcio
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
elefant
Vendég
« Új hozzászólás #895 Dátum: 2010.10.19 kedd, 12:56:34 »

Köszi, megpróbálom. Csak a baj az, hogy én Szabolcs megyében lakom.

Szia,

Próbáld meg náluk, jó akcióik vannak +  múltor a komplett csere mellé ingyen beszerelték az új kuplungot, ha jól emlékszek.
http://www.kauffer.hu/index.php?page=kuplung&op=kuplung_akcio
Naplózva
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #896 Dátum: 2010.10.23 szombat, 20:25:58 »

Sziasztok!

Új vagyok. Adott egy 2.2 tdci.  ha 40km/h felett rakom be 3. ba akármennyire óvatos vagyok reccsen szomoru1
(mintha nem emelne ki) de csak ebben a sebességben.
Ötlet?

Köszi!
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #897 Dátum: 2010.10.23 szombat, 20:41:23 »

Sziasztok!

Új vagyok. Adott egy 2.2 tdci.  ha 40km/h felett rakom be 3. ba akármennyire óvatos vagyok reccsen szomoru1
(mintha nem emelne ki) de csak ebben a sebességben.
Ötlet?

Köszi!
szerintem akár szinkrongyűrű is lehet
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #898 Dátum: 2010.10.23 szombat, 20:47:16 »

szerintem akár szinkrongyűrű is lehet

esetleg a rudazatot kene beallitani, megnezni
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #899 Dátum: 2010.10.23 szombat, 20:54:00 »

esetleg a rudazatot kene beallitani, megnezni
ha rudazat lenne akkor nem csak nehezebben venné a sebességeket??
ha meg nem emel ki rendesen, akkor azt minden sebbességi fokozatben produkálnia kéne, nem??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.