Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:34:22
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
11
12
13
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
23
24
25
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2328369 alkalommal)
0 Felhasználó és 135 vendég van a témában
vekony68
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #850 Dátum:
2010.09.14 kedd, 11:57:21 »
sziasztok szétesett a váltó bowden végén levő fej a váltónál van e ötlete valakinek, vagy csak uj bovden jöhet szóba?? sos
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #851 Dátum:
2010.09.14 kedd, 11:57:55 »
Idézetet írta: spyware - 2010.09.14 kedd, 11:41:12
Gyors kuplungolásnál csattan. Szóval akkor ez ilyen és kész. De mi csattan?
A kéttömegű lendkerék.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #852 Dátum:
2010.09.14 kedd, 12:03:04 »
Idézetet írta: spyware - 2010.09.14 kedd, 11:41:12
Gyors kuplungolásnál csattan. Szóval akkor ez ilyen és kész. De mi csattan?
Szerintem a váltóban ilyenkor valami hirtelen beugrik a helyére, de ez koránt sem biztos...
Ez ilyen.
Annak idején a Mondeo-t lehúzták valamelyik angol teszten, mert a "váltóból gyanús hangok jönnek". De ez sok más típusra is érvényes.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #853 Dátum:
2010.09.14 kedd, 12:05:25 »
Idézetet írta: spyware - 2010.09.14 kedd, 10:10:03
Akkor ennyi? van hangja és kész?
Majd ha leállításkor csattan, csörög akkor lesz gond, most nincs.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #854 Dátum:
2010.09.14 kedd, 17:18:05 »
Idézetet írta: vekony68 - 2010.09.14 kedd, 11:57:21
sziasztok szétesett a váltó bowden végén levő fej a váltónál van e ötlete valakinek, vagy csak uj bovden jöhet szóba?? sos
az menetes. esetleg szétcsavarodott?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #855 Dátum:
2010.09.15 szerda, 20:52:11 »
Idézetet írta: gabe - 2010.09.14 kedd, 12:03:04
Szerintem a váltóban ilyenkor valami hirtelen beugrik a helyére, de ez koránt sem biztos...
Ez ilyen.
Annak idején a Mondeo-t lehúzták valamelyik angol teszten, mert a "váltóból gyanús hangok jönnek". De ez sok más típusra is érvényes.
a lendkerek csattog...aze csattog, mert gagyi.
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #856 Dátum:
2010.09.15 szerda, 20:55:25 »
Idézetet írta: gabe - 2010.09.09 csütörtök, 06:22:25
Nálam most az 1-2 fokozatok akadoznak, és tényleg szinkrongyanús, mert e a két sebesség egy szinkrongyűrűn van...
Zacci! Megint tipushiba!
neeem. Szerintem az MT5 valto egy jol sikerult darab. Kivetelesen csak dicserni tudom. Sajna a lendkerek hajlamos ideje koran kinyirni a nyelestengely csapagyakat. Gyak szep lassan szet razza a valtot. Tehat ami jo meg azt is Lqrja a fjord
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #857 Dátum:
2010.09.15 szerda, 20:56:25 »
Idézetet írta: Koniman - 2010.09.12 vasárnap, 22:00:33
Sajnos nálam ugyan ez a helyzet és a kuplung, lendkerék, szervó olaj csere után se lett jobb. Hidegben pedig amíg be nem melegszik, addig szinte úgy kell beimátkozni.
valto kotel beallitas ?
Naplózva
blah blah blah
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #858 Dátum:
2010.09.15 szerda, 21:06:50 »
Idézetet írta: zacci - 2010.09.15 szerda, 20:52:11
a lendkerek csattog...aze csattog, mert gagyi.
neeem. a váltó csattan, vagy a féltengely. vagy a hátsó váltótartó bak.
Lendkerék máshogy csattan, főleg hogy nem annyira gyors a fordulatszám visszaesés, hogy elérje a másik végállást a fogaskoszorúja.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #859 Dátum:
2010.09.15 szerda, 21:34:45 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.09.15 szerda, 21:06:50
neeem. a váltó csattan, vagy a féltengely. vagy a hátsó váltótartó bak.
Lendkerék máshogy csattan, főleg hogy nem annyira gyors a fordulatszám visszaesés, hogy elérje a másik végállást a fogaskoszorúja.
okok
Vegulis dizli...az a dolga, hogy csattogjon
Naplózva
blah blah blah
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #860 Dátum:
2010.09.15 szerda, 22:40:03 »
Idézetet írta: zacci - 2010.09.15 szerda, 21:34:45
okok
Vegulis dizli...az a dolga, hogy csattogjon
ehhh, ja.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #861 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 07:24:13 »
Idézetet írta: zacci - 2010.09.15 szerda, 20:56:25
valto kotel beallitas ?
Az még nem volt, de akkor melegben már önbeálló a kötél? Ezt nem értem, hogy ha melegben jó és hidegben már nem, akkor mit lehet állítani a váltókötélen?
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #862 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 08:23:36 »
Idézetet írta: Koniman - 2010.09.16 csütörtök, 07:24:13
Az még nem volt, de akkor melegben már önbeálló a kötél? Ezt nem értem, hogy ha melegben jó és hidegben már nem, akkor mit lehet állítani a váltókötélen?
állítólag semmit. Én is próbálkoztam ezzel egyszer.
Az mmt6 nehéz 1-2 fokozat probléma a következő megoldandó.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
tanos.zsolt
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #863 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 13:20:53 »
Sziasztok kedves Mindenki!
Nekem az a tapasztalatom, hogy a váltónak a motortérben elérhető mozgató mechanizmusára időnként ráfújt WD 40 nagyon jó hatású. nem kell túl gyakran, de sztem évente 2 x OK.
Amúgy a csattanásra: nekem most 120 e km van benne (és ez tényleg annyi!) és igazából ezt nem észleltem.
Ami gond volt, és elég csúnya zajt okozott a cseréig, az a főtengely végén lévő szíjtárcsa volt. Ez komplett ki lett most cserélve, a lapos szíjjal és feszítő görgővel együtt. Ettől fogva megszűnt az a csúnya zaj, ami miatt már kezdtem aggódni....
Széles Utat és sok üzemanyagot!
Cső
Zsolt
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #864 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 14:42:34 »
Idézetet írta: tanos.zsolt - 2010.09.16 csütörtök, 13:20:53
Sziasztok kedves Mindenki!
Nekem az a tapasztalatom, hogy a váltónak a motortérben elérhető mozgató mechanizmusára időnként ráfújt WD 40 nagyon jó hatású. nem kell túl gyakran, de sztem évente 2 x OK.
Amúgy a csattanásra: nekem most 120 e km van benne (és ez tényleg annyi!) és igazából ezt nem észleltem.
Ami gond volt, és elég csúnya zajt okozott a cseréig, az a főtengely végén lévő szíjtárcsa volt. Ez komplett ki lett most cserélve, a lapos szíjjal és feszítő görgővel együtt. Ettől fogva megszűnt az a csúnya zaj, ami miatt már kezdtem aggódni....
Széles Utat és sok üzemanyagot!
Cső
Zsolt
a segédszíj zaja úgyis visszajön, ha nem teszel rá szabadonfutót. tapasztalat....
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
tommy ramone
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #865 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 17:02:03 »
Hali Mindenkinek!
Engem most ért el a végzet, 173e van a Sárkányban. Nagyjából végig olvastam a fórumot, hajlok az egytömegű megoldás felé. tud valaki segíteni, hogy kihez fordulhatok a beszerzés és a kivitelezés tekintetében? 2006-os 2.0 TDCI, 130 Le
Előre is köszi!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #866 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 18:29:27 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.09.16 csütörtök, 08:23:36
állítólag semmit. Én is próbálkoztam ezzel egyszer.
Az mmt6 nehéz 1-2 fokozat probléma a következő megoldandó.
Nem hiszem el,hogy ezt még nem olvastad!
" Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."
etis
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #867 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 21:26:30 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.09.07 kedd, 10:31:06
az enyém is ilyen. egyelőre nincs rá megoldás. valószínűleg kopott szinkron lesz, de még nem egyértelmű, mert nyáron nem csinálja. Tehát az nem lehet. Nézettem a rudazatot, de gyári értéken van az enyém, és hidegben mégis akadozik.
Cseréltettem benne olajat, az sem segített rajta. Új kuplung, kinyomó és lendkerék van benne, az sem segített.
Szét kellene borítani az MMT6-ot és megnézni belülről. A gond az, hogy nincs hozzá alkatrész.
az enyém is nehezen (1-es és a rüki) kapcsolható hidegben, de nem hinném,h szinkron gond lenne mert akkor szerintem ez nem csak hidegben jelentkezne. Valami a kapcsoló mechanizmusban lesz szerintem.
Valami ugyan-olyan banális hülyeség miatt akad, mint amiért az ajtó kilincsem nem szokott nyilni melegben.
Lassan itt vannak a hidegek, biztos ismét elkezdi az akadozást akkor majd megvizsgálom a kapcsoló mechanizmust.
Remélem sikerül ezt is orvosolnom ahogy a kilincset.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.09.16 csütörtök, 21:32:38 írta gtuby
»
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #868 Dátum:
2010.09.17 péntek, 10:27:28 »
Idézetet írta: alf - 2010.09.16 csütörtök, 18:29:27
Nem hiszem el,hogy ezt még nem olvastad!
" Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."
etis
Há ez jó. Viket kérdeztem többször, mondta, mindegyik ilyen. Hiszek neki. Meg azt is mondta, hogy a bowdenek gyári értéken vannak. Ettől még lehet problémája.
Mondjuk álló motornál minden fokozat simán megy, még hidegen is.
Járó motornál 1-2 nehezen megy, ha hideg. majd megmutatom egy téli minin.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #869 Dátum:
2010.09.17 péntek, 18:30:55 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.09.17 péntek, 10:27:28
Há ez jó. Viket kérdeztem többször, mondta, mindegyik ilyen. Hiszek neki. Meg azt is mondta, hogy a bowdenek gyári értéken vannak. Ettől még lehet problémája.
Mondjuk álló motornál minden fokozat simán megy, még hidegen is.
Járó motornál 1-2 nehezen megy, ha hideg. majd megmutatom egy téli minin.
ez több mint jó!Ezt a ford írta elő az etisben a javítási eljárásoknál!Gyakorlatilag törvényként kell kezelni!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #870 Dátum:
2010.09.23 csütörtök, 12:05:16 »
Idézetet írta: zacci - 2010.09.15 szerda, 21:34:45
okok
Vegulis dizli...az a dolga, hogy csattogjon
Újabb típushiba!!!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
sturmtiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #871 Dátum:
2010.09.24 péntek, 14:11:06 »
Sziasztok!
Van nálam egy kis furcsaság, gondoltam megkérdezem biztos van itt valaki aki okosabb mint én. Szóval az a gondom hogy alapjáraton van egy nem ritmusos kopogás a motortér felől, olyan mintha valami gumicsővel kopogtatná valaki a lemezt belülről, de nincs ritmusa, ilyen össze vissza csinálja. A hang kicsit magasabb fordulaton teljesen megszűnik, és akkor is elhallgat ha picit hozzáérek a kuplungpedálhoz. Egy ismerősöm aki ért hozzá a kuplung kinyomó csapágat teszi felelőssé, illetve az összeszerelőt, mert szerinte kihagytak belőle egy gumipuffert. Nah ez nekem félig kínai, és ez csak egy lehetőség. Ha valakinek volt már ilyen problémája vagy sejti mi lehet az írjon már egy reaktot. Valahogy nem sok kedvem van venni egy csapágyat főleg ha nem is az a hiba. Ja majd elfelejtettem ez egy 1.8 benzin 125 PS 5 sebes manuális.
Előre is Köszi!
Naplózva
prokee
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #872 Dátum:
2010.09.24 péntek, 17:00:50 »
Hölgyek, Urak!
Ha esetleg valakinek még mindig volna kéttömegű problémája:
http://www.kauffer.hu/index.php?page=kuplung&op=kuplung%20akcio
Most még ingyen ki is cseréljük - és ez nem volt vicc!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #873 Dátum:
2010.09.29 szerda, 18:08:58 »
mtx75-ösből milyen végáttételű van dízelhez??
a kisebb, vagy a nagyobb végáttételű a jobb??(nagyobb sebesség, kisebb fordulatszám)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #874 Dátum:
2010.09.29 szerda, 19:49:44 »
Idézetet írta: sturmtiger - 2010.09.24 péntek, 14:11:06
Sziasztok!
Van nálam egy kis furcsaság, gondoltam megkérdezem biztos van itt valaki aki okosabb mint én. Szóval az a gondom hogy alapjáraton van egy nem ritmusos kopogás a motortér felől, olyan mintha valami gumicsővel kopogtatná valaki a lemezt belülről, de nincs ritmusa, ilyen össze vissza csinálja. A hang kicsit magasabb fordulaton teljesen megszűnik, és akkor is elhallgat ha picit hozzáérek a kuplungpedálhoz. Egy ismerősöm aki ért hozzá a kuplung kinyomó csapágat teszi felelőssé, illetve az összeszerelőt, mert szerinte kihagytak belőle egy gumipuffert. Nah ez nekem félig kínai, és ez csak egy lehetőség. Ha valakinek volt már ilyen problémája vagy sejti mi lehet az írjon már egy reaktot. Valahogy nem sok kedvem van venni egy csapágyat főleg ha nem is az a hiba. Ja majd elfelejtettem ez egy 1.8 benzin 125 PS 5 sebes manuális.
Előre is Köszi!
Gumi puffer
LOL
Szoval valceg nyelestengely csapagy, vagy lendkerek, esetleg kinyomo, de utobbi tudtommal inkabb visitani szokott.
Vidd el egy szerelohoz, es nezesd meg.
Egyebkent nekem is zorog alapjaraton.
mennyi km van a gepben ?
szivosor rendben ? En inkabb ezert aggodnek
Naplózva
blah blah blah
sturmtiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #875 Dátum:
2010.09.30 csütörtök, 11:33:05 »
128000 van benne, és valószínű igaz is, bár kereskedőtől vettem. Most cseréltük ki benne a hosszbordásszíj feszítőt, és valóban halkabb lett, de még mindig megvan a kopogás. A feszítő amúgy még gyári volt. Kezdem azt érezni hogy bevásároltam magamnak egy hulladékot. Frankón idegesít
Amúgy meg szép simán jár a motor, ereje is van,magasabb fordulaton meg minden zörgés elkussol, mintha semmi baja sem lenne.
Naplózva
sturmtiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #876 Dátum:
2010.09.30 csütörtök, 19:05:02 »
Szívósor rendben, lehet hogy az enyém az egyetlen de gyári, vagy gyári alkatrészekkel cserélt. Vákumcső lehúz semmi változás belül örvénylapátok rendben, valamint nem is onnan ered a zaj hanem a kuplung-váltó együttes felől. Esetleg ha valaki megmondaná nekem hogy ezzel a kuplungbajjal meddig megy még el az autó annak örülnék. Amúgy a fordulatot veszi, nagyon jól húz, nincs turbólyuk effektus, szóval a motorral nincs bajom (még)!
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #877 Dátum:
2010.09.30 csütörtök, 21:43:29 »
Idézetet írta: alf - 2010.09.16 csütörtök, 18:29:27
Nem hiszem el,hogy ezt még nem olvastad!
" Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."
etis
Ma új tünetek jelentkeztek.
1, beindítás után a kuplungon kell még egyet pumpálnom, hogy könnyebben legyen kapcsolható az egyes,
2, a kettes gyorsabb váltásnál reccsen egyet
3, hosszabb üresben állás után ha kuplungolok és kapcsolom az egyest, a kocsi ugrik egy aprót.
Amire gyanakszom, az a kuplungkiemelő szerkezet, de jó lenne tudni, hogy járt-e valaki így...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
tanos.zsolt
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #878 Dátum:
2010.10.01 péntek, 10:25:29 »
Szerintem ez arra utal, hogy a kuplunghidraulika működése nem megfelelő, valószínűleg levegős és ezért nem emel ki rendesen.
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #879 Dátum:
2010.10.02 szombat, 07:47:08 »
Idézetet írta: tanos.zsolt - 2010.10.01 péntek, 10:25:29
Szerintem ez arra utal, hogy a kuplunghidraulika működése nem megfelelő, valószínűleg levegős és ezért nem emel ki rendesen.
Ebben lehet valami. Légteleníteni hogy lehet?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #880 Dátum:
2010.10.02 szombat, 09:36:35 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.02 szombat, 07:47:08
Ebben lehet valami. Légteleníteni hogy lehet?
macerás.vidd el megbízható szerelőhöz.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #881 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 11:12:48 »
Idézetet írta: sturmtiger - 2010.09.30 csütörtök, 11:33:05
Kezdem azt érezni hogy bevásároltam magamnak egy hulladékot.
hat vegulis ra van irva, hogy ford meg hogy mondeo...szal stimmel a megerzesed
Reklamalj annal aki ra beszelt a mondeora
Naplózva
blah blah blah
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #882 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 11:19:55 »
Idézetet írta: alf - 2010.10.02 szombat, 09:36:35
macerás.vidd el megbízható szerelőhöz.
Na Alf, most feladtad a leckét, mert olyat nehéz lesz találni a környéken!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #883 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 11:25:01 »
Idézetet írta: zacci - 2010.10.03 vasárnap, 11:12:48
hat vegulis ra van irva, hogy ford meg hogy mondeo...szal stimmel a megerzesed
Reklamalj annal aki ra beszelt a mondeora
Ász vagy Zacci! Jó, hogy van valaki, aki nem fényezi a dolgokat, sőt! Arra ott vagyunk mi!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
sturmtiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #884 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 11:57:14 »
A hétvégén kicserélődött a lendkerék meg a kuplung, sokban volt, de azóta tünetmentes. Zaccival meg már nem értek egyet, ha megvan mi a gond csere, oszt jó lesz!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #885 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 20:41:14 »
Mindenki dőljön hátra kényelemesen....
Beszéltem valakivel aki kintről tud szerezni gyári fix átalakitószettet mindegyik mondeóhoz.
2.0 DIESEL MONDEO 6 sebességes
2.0 Duratorq MONDEO DIESEL 5 sebességes
2.2 DIESEL 155LE 6 sebességes
alvázszámot kell hozzá a beazonositáshoz...
Árak nem rosszak, akit érdekel megkeres....
Belessz próbálva az ember és ha minden oké mehet a buli....
Naplózva
nandi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 123
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #886 Dátum:
2010.10.05 kedd, 08:47:06 »
öööööö, mit is alakít át ez a szett?
Naplózva
MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
V.Tamás
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #887 Dátum:
2010.10.05 kedd, 10:29:39 »
Idézetet írta: nandi - 2010.10.05 kedd, 08:47:06
öööööö, mit is alakít át ez a szett?
A gyári kuplung kéttömegű lendkereket és ehhez tartozó kuplungszerkezetet takar. Az átalakított szettben fix a lendkerék és ezért egy módosított, erősített rugúval ellátott kuplungszerkezete van. A kiváltást követően csak kuplungszerkezet cseréket kell végezni, így a gyári kéttömegű lendkerék, mint egy meghibásodó drága alkatrész a jövőben nem apasztja a pénztárcádat.
Egy régebbi hozzászólásban kép is van róla:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1438.msg491639#msg491639
« Új hozzászólás #393 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 01:20:47 »
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.05 kedd, 12:47:54 írta V.Tamás
»
Naplózva
sturmtiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #888 Dátum:
2010.10.05 kedd, 23:04:58 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.10.04 hétfő, 20:41:14
Mindenki dőljön hátra kényelemesen....
Beszéltem valakivel aki kintről tud szerezni gyári fix átalakitószettet mindegyik mondeóhoz.
2.0 DIESEL MONDEO 6 sebességes
2.0 Duratorq MONDEO DIESEL 5 sebességes
2.2 DIESEL 155LE 6 sebességes
alvázszámot kell hozzá a beazonositáshoz...
Árak nem rosszak, akit érdekel megkeres....
Belessz próbálva az ember és ha minden oké mehet a buli....
Bocs hülye vagyok még ezekhez, de a kettőstömegű lendkerék az csak a dízelekben van? Mert ha igen akkor vissza kell menjek a szerelőmhöz és le kell basszam
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #889 Dátum:
2010.10.06 szerda, 08:05:01 »
Idézetet írta: sturmtiger - 2010.10.05 kedd, 23:04:58
Bocs hülye vagyok még ezekhez, de a kettőstömegű lendkerék az csak a dízelekben van? Mert ha igen akkor vissza kell menjek a szerelőmhöz és le kell basszam
nem feltétlenül...
Naplózva
SSanya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #890 Dátum:
2010.10.06 szerda, 14:33:42 »
Sziasztok!
Bocsánat, hogy az asszony fiestájával idemerészkedek, de mi lehet az oka egy fél másodperces nyikorgó hangnak, ami csak akkor van, ha 1-ben elindulok, de 2,3,4,5-be váltva már nincs? illetve azt tapasztaltam, hogy ha még egy picit gurul az autó, és úgy teszem 1-be, akkor sem hallom a nyikorgást.
Köszi
SS
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #891 Dátum:
2010.10.15 péntek, 19:14:41 »
Idézetet írta: SSanya - 2010.10.06 szerda, 14:33:42
Sziasztok!
Bocsánat, hogy az asszony fiestájával idemerészkedek, de mi lehet az oka egy fél másodperces nyikorgó hangnak, ami csak akkor van, ha 1-ben elindulok, de 2,3,4,5-be váltva már nincs? illetve azt tapasztaltam, hogy ha még egy picit gurul az autó, és úgy teszem 1-be, akkor sem hallom a nyikorgást.
Köszi
SS
Hajtóműolajat ellenőrizted? Csak tipp...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #892 Dátum:
2010.10.15 péntek, 19:43:49 »
Idézetet írta: SSanya - 2010.10.06 szerda, 14:33:42
Sziasztok!
Bocsánat, hogy az asszony fiestájával idemerészkedek, de mi lehet az oka egy fél másodperces nyikorgó hangnak, ami csak akkor van, ha 1-ben elindulok, de 2,3,4,5-be váltva már nincs? illetve azt tapasztaltam, hogy ha még egy picit gurul az autó, és úgy teszem 1-be, akkor sem hallom a nyikorgást.
Köszi
SS
nem lehet,hogy megcsusszan a szíj?Vagy odaérhet valahová....én jártam így.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
elefant
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #893 Dátum:
2010.10.19 kedd, 12:32:13 »
Sziasztok!
A kuplungom alapjáraton kereplő hangot ad, ha benyomom akkor elhallgat. A szerviz elszomorított, hogy kb 200 e ft a javítása. Tudtok valamilyen olcsóbb megoldást?
Köszi
Naplózva
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #894 Dátum:
2010.10.19 kedd, 12:45:23 »
Idézetet írta: elefant - 2010.10.19 kedd, 12:32:13
Sziasztok!
A kuplungom alapjáraton kereplő hangot ad, ha benyomom akkor elhallgat. A szerviz elszomorított, hogy kb 200 e ft a javítása. Tudtok valamilyen olcsóbb megoldást?
Köszi
Szia,
Próbáld meg náluk, jó akcióik vannak + múltor a komplett csere mellé ingyen beszerelték az új kuplungot, ha jól emlékszek.
http://www.kauffer.hu/index.php?page=kuplung&op=kuplung_akcio
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
elefant
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #895 Dátum:
2010.10.19 kedd, 12:56:34 »
Köszi, megpróbálom. Csak a baj az, hogy én Szabolcs megyében lakom.
Idézetet írta: NemTom - 2010.10.19 kedd, 12:45:23
Szia,
Próbáld meg náluk, jó akcióik vannak + múltor a komplett csere mellé ingyen beszerelték az új kuplungot, ha jól emlékszek.
http://www.kauffer.hu/index.php?page=kuplung&op=kuplung_akcio
Naplózva
dfeco
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 307
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #896 Dátum:
2010.10.23 szombat, 20:25:58 »
Sziasztok!
Új vagyok. Adott egy 2.2 tdci. ha 40km/h felett rakom be 3. ba akármennyire óvatos vagyok reccsen
(mintha nem emelne ki) de csak ebben a sebességben.
Ötlet?
Köszi!
Naplózva
MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #897 Dátum:
2010.10.23 szombat, 20:41:23 »
Idézetet írta: dfeco - 2010.10.23 szombat, 20:25:58
Sziasztok!
Új vagyok. Adott egy 2.2 tdci. ha 40km/h felett rakom be 3. ba akármennyire óvatos vagyok reccsen
(mintha nem emelne ki) de csak ebben a sebességben.
Ötlet?
Köszi!
szerintem akár szinkrongyűrű is lehet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #898 Dátum:
2010.10.23 szombat, 20:47:16 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.10.23 szombat, 20:41:23
szerintem akár szinkrongyűrű is lehet
esetleg a rudazatot kene beallitani, megnezni
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #899 Dátum:
2010.10.23 szombat, 20:54:00 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.10.23 szombat, 20:47:16
esetleg a rudazatot kene beallitani, megnezni
ha rudazat lenne akkor nem csak nehezebben venné a sebességeket??
ha meg nem emel ki rendesen, akkor azt minden sebbességi fokozatben produkálnia kéne, nem??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
11
12
13
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
23
24
25
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ