Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:45:08
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
54
55
56
57
58
59
60
[
61
]
62
63
64
65
66
67
68
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2328761 alkalommal)
0 Felhasználó és 121 vendég van a témában
Wili75
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 756
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3000 Dátum:
2013.05.08 szerda, 20:36:49 »
Idézetet írta: alf - 2013.05.08 szerda, 20:25:51
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
Elolvastam a hozzászólásodat, Már kezeltem kocsikenőccsel a motyót, tehát marad a többi.
Ki tudja beállítani a bovden- hosszot? Mármint a cakcervízen kívül? Vagy ellenőrizni a felsoroltakat?
Naplózva
Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3001 Dátum:
2013.05.08 szerda, 20:38:41 »
Úgy néz ki, elszakadt az oldalirányért felelős váltóbowdenem.Most bármely seb.fokozatban is úgy lehet jobbra-balra mozgatni a sváltókart,mintha üresben lenne.
Vmi ötlet a javítására, cseréjére?
Csak úgy halkan megjegyzem, Cromaxnál 42K a 2db bowden.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Mobidik
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1941
MK II 1,8 TD.
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3002 Dátum:
2013.05.08 szerda, 20:43:38 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.05.08 szerda, 20:38:41
Úgy néz ki, elszakadt az oldalirányért felelős váltóbowdenem.Most bármely seb.fokozatban is úgy lehet jobbra-balra mozgatni a sváltókart,mintha üresben lenne.
Vmi ötlet a javítására, cseréjére?
Csak úgy halkan megjegyzem, Cromaxnál 42K a 2db bowden.
Bontó?
Naplózva
Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3003 Dátum:
2013.05.08 szerda, 21:19:29 »
Idézetet írta: Wili75 - 2013.05.08 szerda, 20:36:49
Elolvastam a hozzászólásodat, Már kezeltem kocsikenőccsel a motyót, tehát marad a többi.
Ki tudja beállítani a bovden- hosszot? Mármint a cakcervízen kívül? Vagy ellenőrizni a felsoroltakat?
a szag szervíz....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Wili75
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 756
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3004 Dátum:
2013.05.08 szerda, 21:35:39 »
Idézetet írta: alf - 2013.05.08 szerda, 21:19:29
a szag szervíz....
Na ettő fétem. Nyithatom a bukszám rendesen!
Naplózva
Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3005 Dátum:
2013.05.08 szerda, 21:59:04 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.05.08 szerda, 20:38:41
Úgy néz ki, elszakadt az oldalirányért felelős váltóbowdenem.Most bármely seb.fokozatban is úgy lehet jobbra-balra mozgatni a sváltókart,mintha üresben lenne.
Vmi ötlet a javítására, cseréjére?
Csak úgy halkan megjegyzem, Cromaxnál 42K a 2db bowden.
Megvan még az 5-ös komplett kulisszám ha kell...
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3006 Dátum:
2013.05.08 szerda, 22:02:21 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.08 szerda, 21:59:04
Megvan még az 5-ös komplett kulisszám ha kell...
Holnap meglesi a szerelőbácsi!
Majd írom a fejleményeket...
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Szili
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 450
+36309729832
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3007 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 20:04:02 »
Idézetet írta: Szili - 2013.05.05 vasárnap, 14:27:31
Üdv kartársak.Érdeklődnék,hogy nekem eljött az ideje a kuplungcserének.Ez nekem megfelelő-e vagy még tudnom kell valamit?
http://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-2-0-DIESEL-6-SPEED-LUK-DUAL-MASS-DMF-FLYWHEEL-PACK-CLUTCH-KIT/250944978128?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D7053939354771841292%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D1%26sd%3D250944978128%26
Ide is beköszönök,hátha vkinek mégis van tapasztalat.
Naplózva
2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA 5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5
└-┼┼┤
2 4 6
Wili75
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 756
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3008 Dátum:
2013.05.10 péntek, 21:50:57 »
Idézetet írta: alf - 2013.05.08 szerda, 21:19:29
a szag szervíz....
Szakszervíz álá Wili.
Megvan, és lőn könnyű a váltás!
Azért köszönöm az ötleteket.
Naplózva
Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3009 Dátum:
2013.05.10 péntek, 22:05:25 »
Idézetet írta: Wili75 - 2013.05.10 péntek, 21:50:57
Szakszervíz álá Wili.
Megvan, és lőn könnyű a váltás!
Azért köszönöm az ötleteket.
Na és a Wili szakszerviz mit alkotott ha lehet érdeklődni?
Naplózva
Wili75
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 756
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3010 Dátum:
2013.05.11 szombat, 06:50:53 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.10 péntek, 22:05:25
Na és a Wili szakszerviz mit alkotott ha lehet érdeklődni?
Ez egy 6-os váltó amiről szó van!
Nem hagyott nyugodni a nehéz váltás ténye, így ismét nekiugrottam a hibakeresésnek!
Bovdenek lekötve, kipróbál mi történik. Kívül jól működött. Maradt a bovden ill. a kulissza.
Külön külön a bovdenek is mentek, a kulissza kicsit nehezen mozgott, benéztem oda is, hangszigetelő szivacs ki.
Sajna nem sokat változott, na itt gurult el a gyógyszer! Anyázás után bovdenhossz rövidítés, kb-2mm, még rosszabb!
Na akkor ellenkezőleg, kb-5mm nyújtás! És lőn világosság!
Igaz 2 órát bohóckodtam vele, de megérte!
Röviden ennyi a történet, a légszűrőház levétele kivételével még szerszám sem kellett hozzá!
Naplózva
Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3011 Dátum:
2013.05.14 kedd, 12:59:08 »
Idézetet írta: Wili75 - 2013.05.11 szombat, 06:50:53
Ez egy 6-os váltó amiről szó van!
Nem hagyott nyugodni a nehéz váltás ténye, így ismét nekiugrottam a hibakeresésnek!
Bovdenek lekötve, kipróbál mi történik. Kívül jól működött. Maradt a bovden ill. a kulissza.
Külön külön a bovdenek is mentek, a kulissza kicsit nehezen mozgott, benéztem oda is, hangszigetelő szivacs ki.
Sajna nem sokat változott, na itt gurult el a gyógyszer! Anyázás után bovdenhossz rövidítés, kb-2mm, még rosszabb!
Na akkor ellenkezőleg, kb-5mm nyújtás! És lőn világosság!
Igaz 2 órát bohóckodtam vele, de megérte!
Röviden ennyi a történet, a légszűrőház levétele kivételével még szerszám sem kellett hozzá!
És hogy lehet a bowdenen állítani?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Wili75
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 756
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3012 Dátum:
2013.05.14 kedd, 14:25:47 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.05.14 kedd, 12:59:08
És hogy lehet a bowdenen állítani?
Csak az egyiken lehet állítani, a másik fix!
Leakasztod a váltó mechanikáról a bovdent! A hatos váltón ez fekete! (benyomod a felfüggesztés ellenkező oldalán lévő rögzítőt, és letolod róla) Ne erőltesd, mert bovdencsere lesz belőle, ha eltöröd!
Utána kitolod a menet felől a piros rögzítőt, és már tolhatod is ide oda!
Még mielőtt kivennéd a rögzítőt, előtte érdemes megjelölni, hogy hol volt!
Sok sikert hozzá!
Naplózva
Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
baludanny
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3013 Dátum:
2013.05.24 péntek, 15:34:57 »
hali lenne 1 oly kerdesem hozzatok miben kulonbozik a 115le es a 130-as kuplungszerkezete? (kettostomegu , tarcsa, kinyomo es tarsai) koszi
Naplózva
baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3014 Dátum:
2013.05.24 péntek, 17:21:33 »
Idézetet írta: baludanny - 2013.05.24 péntek, 15:34:57
hali lenne 1 oly kerdesem hozzatok miben kulonbozik a 115le es a 130-as kuplungszerkezete? (kettostomegu , tarcsa, kinyomo es tarsai) koszi
semmiben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3015 Dátum:
2013.05.24 péntek, 19:05:26 »
Idézetet írta: baludanny - 2013.05.24 péntek, 15:34:57
hali lenne 1 oly kerdesem hozzatok miben kulonbozik a 115le es a 130-as kuplungszerkezete? (kettostomegu , tarcsa, kinyomo es tarsai) koszi
Kinyomóban különbözik az 5-ös a 6-os tól, a többi nem.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
baludanny
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3016 Dátum:
2013.05.25 szombat, 13:44:22 »
koszomom mindkettotok valaszat
Naplózva
baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
Arpad
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3017 Dátum:
2013.06.04 kedd, 20:04:57 »
Helo mindenkinek! Az autommal semmi baj,az interneten egy orosz urge arul uj kettos vagy dupla (nem tudom a pontos magyar nevet)lendkereket most 10000 rubelnel tart ami kb 240 eur.Erdemes megvenni hatha egyszer kell alapon?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3018 Dátum:
2013.06.04 kedd, 20:05:58 »
Idézetet írta: Arpad - 2013.06.04 kedd, 20:04:57
Helo mindenkinek! Az autommal semmi baj,az interneten egy orosz urge arul uj kettos vagy dupla (nem tudom a pontos magyar nevet)lendkereket most 10000 rubelnel tart ami kb 240 eur.Erdemes megvenni hatha egyszer kell alapon?
nem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3019 Dátum:
2013.06.04 kedd, 20:11:52 »
Idézetet írta: Arpad - 2013.06.04 kedd, 20:04:57
Helo mindenkinek! Az autommal semmi baj,az interneten egy orosz urge arul uj kettos vagy dupla (nem tudom a pontos magyar nevet)lendkereket most 10000 rubelnel tart ami kb 240 eur.Erdemes megvenni hatha egyszer kell alapon?
Drága
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Arpad
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3020 Dátum:
2013.06.04 kedd, 20:16:19 »
KOSZI
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3021 Dátum:
2013.06.16 vasárnap, 16:31:15 »
Mától kicsi autócskám búcsút intett a kettőstömegű lendkerék borzalmának és egytömegűre váltott.
Lendkerék, kinyomó, kuplungtárcsa, szerkezet, szállitás 45K
Kuplungszerelés, két szimering, szimering csere, váltóolaj, váltóolaj csere 35K
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3022 Dátum:
2013.06.16 vasárnap, 18:48:12 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.06.16 vasárnap, 16:31:15
Mától kicsi autócskám búcsút intett a kettőstömegű lendkerék borzalmának és egytömegűre váltott.
Lendkerék, kinyomó, kuplungtárcsa, szerkezet, szállitás 45K
Kuplungszerelés, két szimering, szimering csere, váltóolaj, váltóolaj csere 35K
erzel valami különbséget
«
Utoljára szerkesztve: 2013.06.16 vasárnap, 18:49:56 írta coboy
»
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3023 Dátum:
2013.06.16 vasárnap, 22:50:34 »
Idézetet írta: coboy - 2013.06.16 vasárnap, 18:48:12
erzel valami különbséget
Igen. Lelki nyugalmat és csendet
Ma csak 10 km-t mentem az autóval. Ezek alapján annyit érzek, hogy kicsit direktebb lett a kuplung, finomabban kell ráengedni. De ez kb annyi, hogy holnap átdugózok budáról pestre és megszoktam.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3024 Dátum:
2013.06.16 vasárnap, 22:52:04 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.06.16 vasárnap, 22:50:34
Igen. Lelki nyugalmat és csendet
Ma csak 10 km-t mentem az autóval. Ezek alapján annyit érzek, hogy kicsit direktebb lett a kuplung, finomabban kell ráengedni. De ez kb annyi, hogy holnap átdugózok budáról pestre és megszoktam.
Ha a megyerin mész, akkor váltanod sem kell
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3025 Dátum:
2013.06.16 vasárnap, 23:01:02 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.16 vasárnap, 22:52:04
Ha a megyerin mész, akkor váltanod sem kell
Persze, meg ha egy helyben állok, akkor sem
Btw, felmerül a kérdés bennem ezek után, hogy mi az értelme a kettőstömegűnek? Mert, hogy kényelemre-komfortra kb 0 a hatása az biztos. A motor is szépen megy nélküle. Meg amúgy is néhány évig szépen megvoltunk nélküle. Most meg már a felhúzós kinder tojás autóban is ez van.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3026 Dátum:
2013.06.16 vasárnap, 23:08:14 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.06.16 vasárnap, 23:01:02
Persze, meg ha egy helyben állok, akkor sem
Btw, felmerül a kérdés bennem ezek után, hogy mi az értelme a kettőstömegűnek? Mert, hogy kényelemre-komfortra kb 0 a hatása az biztos. A motor is szépen megy nélküle. Meg amúgy is néhány évig szépen megvoltunk nélküle. Most meg már a felhúzós kinder tojás autóban is ez van.
Megvoltunk nélküle....
De sűrűbben javítottunk váltókat, féltengelyeket...stb.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3027 Dátum:
2013.06.17 hétfő, 21:59:31 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.16 vasárnap, 23:08:14
Megvoltunk nélküle....
De sűrűbben javítottunk váltókat, féltengelyeket...stb.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/
Olvastam ezt a cikket most is, régebben is, de továbbra sem vagyok meggyőzve a létjogosultságáról.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3028 Dátum:
2013.06.17 hétfő, 22:09:44 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.06.17 hétfő, 21:59:31
Olvastam ezt a cikket most is, régebben is, de továbbra sem vagyok meggyőzve a létjogosultságáról.
Ez az egyedi döntésed.
Miért kellett befecskendező, mikor a karburátorral is ment a motor?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
baderoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3029 Dátum:
2013.06.18 kedd, 10:12:42 »
Sziasztok! Komplett kuplung csere előtt állok, szeretnék fix lendkereket, melyik típust/gyártót ajánljátok? Köszi! Üdv!
Naplózva
2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3030 Dátum:
2013.06.18 kedd, 10:14:33 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.06.16 vasárnap, 23:01:02
Persze, meg ha egy helyben állok, akkor sem
Btw, felmerül a kérdés bennem ezek után, hogy mi az értelme a kettőstömegűnek? Mert, hogy kényelemre-komfortra kb 0 a hatása az biztos. A motor is szépen megy nélküle. Meg amúgy is néhány évig szépen megvoltunk nélküle. Most meg már a felhúzós kinder tojás autóban is ez van.
az igazde nem is volt a pár lovas ladában ekkora nyomaték mint a mostani 1.2-es motorokban
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3031 Dátum:
2013.06.18 kedd, 10:30:37 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.17 hétfő, 22:09:44
Ez az egyedi döntésed.
Miért kellett befecskendező, mikor a karburátorral is ment a motor?
A környezetvédelem miatt, meg mert jobban megy és egy picivel kevesebbet is fogyaszt. Hogy mondjuk miért nem lehetett a benzines közvetlen befecskendezést is egyből feltalálni, ha már dízelben úgyis létezett, azt nem értem...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3032 Dátum:
2013.06.18 kedd, 10:37:23 »
Vakmerő dolognak tartom egy ekkora nyomatékú autóba fix lendkereket rakni.
Dobfék volt elöl a kispolákon, meg is lehetett vele állni, mégse jó már egy 1.2-es Corsába se...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
baderoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3033 Dátum:
2013.06.18 kedd, 10:53:40 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.06.18 kedd, 10:37:23
Vakmerő dolognak tartom egy ekkora nyomatékú autóba fix lendkereket rakni.
Dobfék volt elöl a kispolákon, meg is lehetett vele állni, mégse jó már egy 1.2-es Corsába se...
Már teljesen össze vagyok zavarodva. Nagyon megoszlanak a vélemények. Valaki azt mondja jó, valaki azt hogy nem. Akkor most mi a valóság?
Naplózva
2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3034 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:04:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.06.17 hétfő, 22:09:44
Ez az egyedi döntésed.
Miért kellett befecskendező, mikor a karburátorral is ment a motor?
Andy A megírta az indoklás egy részét, másik része, hogy a karburátor bizonyos fordulatokon tudja az optimális üzemanyag-levegő keverék elegyét bíztosítani a motornak, ellenben a befecskendezéssel, mert az az alápjárattól a leszabályozásig a motor számára a leg optimálisabb elegyet nyújtja, így a motor teljesítménye sokkal kiegyensúlyozotabb.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3035 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:14:10 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.06.18 kedd, 11:04:44
Andy A megírta az indoklás egy részét, másik része, hogy a karburátor bizonyos fordulatokon tudja az optimális üzemanyag-levegő keverék elegyét bíztosítani a motornak, ellenben a befecskendezéssel, mert az az alápjárattól a leszabályozásig a motor számára a leg optimálisabb elegyet nyújtja, így a motor teljesítménye sokkal kiegyensúlyozotabb.
Valami vagy optimális (létező legjobb), vagy nem az. De nincs optimális, meg annál optimálisabb, és pláne nincs legoptimálisabb.
De egyébként kb. erről van szó. Azt meg továbbra is fenntartom, hogy mi a faxért nem bírták egyből a hengertérbe tolni a befecskendező végét... Tizen-alig bar nyomás ellenében nem olyan nehéz egy amúgy jól porlasztható anyagot - benzin - betolni oda, különösen akkor, ha amúgy a technológia már réges-régen ismert is volt és rendelkezésre is állt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3036 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:19:44 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.06.18 kedd, 11:14:10
Valami vagy optimális (létező legjobb), vagy nem az. De nincs optimális, meg annál optimálisabb, és pláne nincs legoptimálisabb.
De egyébként kb. erről van szó. Azt meg továbbra is fenntartom, hogy mi a faxért nem bírták egyből a hengertérbe tolni a befecskendező végét... Tizen-alig bar nyomás ellenében nem olyan nehéz egy amúgy jól porlasztható anyagot - benzin - betolni oda, különösen akkor, ha amúgy a technológia már réges-régen ismert is volt és rendelkezésre is állt.
AndyA
Az a legjobb, amikor rájönnek, hogy bizonyos tartományokban a közvetlen befecskendezés, bizonyos tartományokban meg a szívócsőbe történő befecskendezés az optimálisabb (
), és ezért mindkettőt tesznek be, aztán majd az ECU váltogat, mikor melyiket használja.
Idézetet írta: baderoli - 2013.06.18 kedd, 10:53:40
Már teljesen össze vagyok zavarodva. Nagyon megoszlanak a vélemények. Valaki azt mondja jó, valaki azt hogy nem. Akkor most mi a valóság?
A valóság attól függ, hogy kit kérdezel
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3037 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:21:59 »
Idézetet írta: baderoli - 2013.06.18 kedd, 10:53:40
Már teljesen össze vagyok zavarodva. Nagyon megoszlanak a vélemények. Valaki azt mondja jó, valaki azt hogy nem. Akkor most mi a valóság?
Most tényleg nem sértő szándékkal, de egy tddibe minden mindegy alapon megpróbálnám,de tovább nem merészkednék...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
baderoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3038 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:23:57 »
Ez igaz!
Akkor azokat szeretném megkérdezni,akiknek fix lendkerék van beépítve, hogy melyik márkát vegyem.
Naplózva
2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
baderoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3039 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:27:41 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.06.18 kedd, 11:21:59
Most tényleg nem sértő szándékkal, de egy tddibe minden mindegy alapon megpróbálnám,de tovább nem merészkednék...
A tovább nem merészkedés alatt mit értesz?
Naplózva
2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3040 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:29:52 »
Idézetet írta: baderoli - 2013.06.18 kedd, 11:27:41
A tovább nem merészkedés alatt mit értesz?
Lóerőt/nyomatékot.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3041 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:32:30 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.06.18 kedd, 11:14:10
Valami vagy optimális (létező legjobb), vagy nem az. De nincs optimális, meg annál optimálisabb, és pláne nincs legoptimálisabb.
De egyébként kb. erről van szó. Azt meg továbbra is fenntartom, hogy mi a faxért nem bírták egyből a hengertérbe tolni a befecskendező végét... Tizen-alig bar nyomás ellenében nem olyan nehéz egy amúgy jól porlasztható anyagot - benzin - betolni oda, különösen akkor, ha amúgy a technológia már réges-régen ismert is volt és rendelkezésre is állt.
AndyA
Nem is azt írtam, hogy optimális, meg mégoptimálisabb, hanem azt hogy csak bizonyos fordulatszámokon, nem folyamatosan az alapjárattól a leszabályozásig.
Azt, hogy miért nem kezdték el korábban alkalmazni az autógyártók a direkt befecskendezést a benyásokon, azt én sem tudom az autógyártókat kellene megkérdezni.
Naplózva
baderoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3042 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:37:15 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.06.18 kedd, 11:29:52
Lóerőt/nyomatékot.
AndyA
SAjnos nem vagyok autókban jártas, de talán a lóerő, nyomaték alatt a tuningot értitek? Ha igen akkor nem áll szándékomban fokozni a teljesítményét az autónak.
Csak szeretném olcsóbban megúszni a dolgot.
Naplózva
2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3043 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:40:43 »
Idézetet írta: baderoli - 2013.06.18 kedd, 11:37:15
SAjnos nem vagyok autókban jártas, de talán a lóerő, nyomaték alatt a tuningot értitek? Ha igen akkor nem áll szándékomban fokozni a teljesítményét az autónak.
Csak szeretném olcsóbban megúszni a dolgot.
Ha jól tudom Bunyek már egy ideje egytömegűvel nyomja, és neki gyári értékek felett teljesít a motor. Kérdezd meg, neki milyen van / mik a tapasztalatai.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3044 Dátum:
2013.06.18 kedd, 11:54:45 »
Idézetet írta: baderoli - 2013.06.18 kedd, 11:37:15
SAjnos nem vagyok autókban jártas, de talán a lóerő, nyomaték alatt a tuningot értitek? Ha igen akkor nem áll szándékomban fokozni a teljesítményét az autónak.
Csak szeretném olcsóbban megúszni a dolgot.
A TDDi max. 115 paci.
TDCi már 130, a 2.2-es 155.
Plusz tuning, aki csináltat olyat.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3045 Dátum:
2013.06.18 kedd, 12:10:32 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.06.18 kedd, 11:21:59
Most tényleg nem sértő szándékkal, de egy tddibe minden mindegy alapon megpróbálnám,de tovább nem merészkednék...
Érdekes amit írsz, mert vannak autók jó számmal 300 LE környéki motorokkal és nincsen bennük kettős tömegű lendkerék, akkor ők már túlon túl merészek.?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3046 Dátum:
2013.06.18 kedd, 12:29:57 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.06.18 kedd, 12:10:32
Érdekes amit írsz, mert vannak autók jó számmal 300 LE környéki motorokkal és nincsen bennük kettős tömegű lendkerék, akkor ők már túlon túl merészek.?
Nem is ekkora bennük a kuplung!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3047 Dátum:
2013.06.18 kedd, 12:30:45 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.06.18 kedd, 10:30:37
A környezetvédelem miatt, meg mert jobban megy és egy picivel kevesebbet is fogyaszt. Hogy mondjuk miért nem lehetett a benzines közvetlen befecskendezést is egyből feltalálni, ha már dízelben úgyis létezett, azt nem értem...
AndyA
Köszi...tudom. Nem is komolyan kérdeztem.
Példaként említettem egy ilyen kérdést a "miért kell a kettős tömegű"......
Változunk, változik minden...igények..előírások...stb.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3048 Dátum:
2013.06.18 kedd, 12:32:51 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.06.18 kedd, 11:04:44
Andy A megírta az indoklás egy részét, másik része, hogy a karburátor bizonyos fordulatokon tudja az optimális üzemanyag-levegő keverék elegyét bíztosítani a motornak, ellenben a befecskendezéssel, mert az az alápjárattól a leszabályozásig a motor számára a leg optimálisabb elegyet nyújtja, így a motor teljesítménye sokkal kiegyensúlyozotabb.
Tényleg azt gondoltátok, hogy komolyan kérdezem? Nem volt olvasható az irónia....
Csupán a fejlesztésre, fejlődésre.... utaltam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3049 Dátum:
2013.06.18 kedd, 12:36:04 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.06.18 kedd, 12:10:32
Érdekes amit írsz, mert vannak autók jó számmal 300 LE környéki motorokkal és nincsen bennük kettős tömegű lendkerék, akkor ők már túlon túl merészek.?
Ott a méretezés más és sokszor a tárcsa anyaga és a szerkezet működése is..... vagy szerkezetek. tárcsák
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
54
55
56
57
58
59
60
[
61
]
62
63
64
65
66
67
68
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ