Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:34:01 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 67 68 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2325705 alkalommal)
0 Felhasználó és 73 vendég van a témában
Wili75
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #3000 Dátum: 2013.05.08 szerda, 20:36:49 »




Elolvastam a hozzászólásodat, Már kezeltem kocsikenőccsel a motyót, tehát marad a többi.
Ki tudja beállítani a bovden- hosszot? Mármint a cakcervízen kívül? Vagy ellenőrizni a felsoroltakat?
Naplózva

Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #3001 Dátum: 2013.05.08 szerda, 20:38:41 »

Úgy néz ki, elszakadt az oldalirányért felelős váltóbowdenem.Most bármely seb.fokozatban is úgy lehet jobbra-balra mozgatni a sváltókart,mintha üresben lenne.  falbav
Vmi ötlet a javítására, cseréjére?
Csak úgy halkan megjegyzem, Cromaxnál 42K a 2db bowden. gun
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #3002 Dátum: 2013.05.08 szerda, 20:43:38 »

Úgy néz ki, elszakadt az oldalirányért felelős váltóbowdenem.Most bármely seb.fokozatban is úgy lehet jobbra-balra mozgatni a sváltókart,mintha üresben lenne.  falbav
Vmi ötlet a javítására, cseréjére?
Csak úgy halkan megjegyzem, Cromaxnál 42K a 2db bowden. gun
Bontó?  Huh?
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3003 Dátum: 2013.05.08 szerda, 21:19:29 »



Elolvastam a hozzászólásodat, Már kezeltem kocsikenőccsel a motyót, tehát marad a többi.
Ki tudja beállítani a bovden- hosszot? Mármint a cakcervízen kívül? Vagy ellenőrizni a felsoroltakat?
a szag szervíz....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Wili75
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #3004 Dátum: 2013.05.08 szerda, 21:35:39 »

a szag szervíz....



Na ettő fétem. Nyithatom a bukszám rendesen!
Naplózva

Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3005 Dátum: 2013.05.08 szerda, 21:59:04 »

Úgy néz ki, elszakadt az oldalirányért felelős váltóbowdenem.Most bármely seb.fokozatban is úgy lehet jobbra-balra mozgatni a sváltókart,mintha üresben lenne.  falbav
Vmi ötlet a javítására, cseréjére?
Csak úgy halkan megjegyzem, Cromaxnál 42K a 2db bowden. gun

Megvan még az 5-ös komplett kulisszám ha kell... wave
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #3006 Dátum: 2013.05.08 szerda, 22:02:21 »

Megvan még az 5-ös komplett kulisszám ha kell... wave

 worship
Holnap meglesi a szerelőbácsi! eplus2
Majd írom a fejleményeket...  wave
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #3007 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 20:04:02 »

integet2 integet2 Ide is beköszönök,hátha vkinek mégis van tapasztalat.
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
Wili75
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #3008 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:50:57 »

a szag szervíz....


Szakszervíz álá Wili.
Megvan, és lőn könnyű a váltás! taps
Azért köszönöm az ötleteket. worship
Naplózva

Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3009 Dátum: 2013.05.10 péntek, 22:05:25 »


Szakszervíz álá Wili.
Megvan, és lőn könnyű a váltás! taps
Azért köszönöm az ötleteket. worship

Na és a Wili szakszerviz mit alkotott ha lehet érdeklődni?  Smiley
Naplózva
Wili75
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #3010 Dátum: 2013.05.11 szombat, 06:50:53 »

Na és a Wili szakszerviz mit alkotott ha lehet érdeklődni?  Smiley



Ez egy 6-os váltó amiről szó van!
Nem hagyott nyugodni a nehéz váltás ténye, így ismét nekiugrottam a hibakeresésnek!
Bovdenek lekötve, kipróbál mi történik. Kívül jól működött. Maradt a bovden ill. a kulissza.
Külön külön a bovdenek is mentek, a kulissza kicsit nehezen mozgott, benéztem oda is, hangszigetelő szivacs ki.
Sajna nem sokat változott, na itt gurult el a gyógyszer! Anyázás után bovdenhossz rövidítés, kb-2mm, még rosszabb!
Na akkor ellenkezőleg, kb-5mm nyújtás! És lőn világosság! taps
Igaz 2 órát bohóckodtam vele, de megérte!
Röviden ennyi a történet, a légszűrőház levétele kivételével még szerszám sem kellett hozzá! hehe
Naplózva

Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3011 Dátum: 2013.05.14 kedd, 12:59:08 »



Ez egy 6-os váltó amiről szó van!
Nem hagyott nyugodni a nehéz váltás ténye, így ismét nekiugrottam a hibakeresésnek!
Bovdenek lekötve, kipróbál mi történik. Kívül jól működött. Maradt a bovden ill. a kulissza.
Külön külön a bovdenek is mentek, a kulissza kicsit nehezen mozgott, benéztem oda is, hangszigetelő szivacs ki.
Sajna nem sokat változott, na itt gurult el a gyógyszer! Anyázás után bovdenhossz rövidítés, kb-2mm, még rosszabb!
Na akkor ellenkezőleg, kb-5mm nyújtás! És lőn világosság! taps
Igaz 2 órát bohóckodtam vele, de megérte!
Röviden ennyi a történet, a légszűrőház levétele kivételével még szerszám sem kellett hozzá! hehe


És hogy lehet a bowdenen állítani?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Wili75
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #3012 Dátum: 2013.05.14 kedd, 14:25:47 »

És hogy lehet a bowdenen állítani?


Csak az egyiken lehet állítani, a másik fix!
Leakasztod a váltó mechanikáról a bovdent! A hatos váltón ez fekete! (benyomod a felfüggesztés ellenkező oldalán lévő rögzítőt, és letolod róla) Ne erőltesd, mert bovdencsere lesz belőle, ha eltöröd!
Utána kitolod a menet felől a piros rögzítőt, és már tolhatod is ide oda!
Még mielőtt kivennéd a rögzítőt, előtte érdemes megjelölni, hogy hol volt!
Sok sikert hozzá!
Naplózva

Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #3013 Dátum: 2013.05.24 péntek, 15:34:57 »

hali lenne 1 oly kerdesem hozzatok miben kulonbozik a 115le es a 130-as kuplungszerkezete? (kettostomegu , tarcsa, kinyomo es tarsai) koszi
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3014 Dátum: 2013.05.24 péntek, 17:21:33 »

hali lenne 1 oly kerdesem hozzatok miben kulonbozik a 115le es a 130-as kuplungszerkezete? (kettostomegu , tarcsa, kinyomo es tarsai) koszi
semmiben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3015 Dátum: 2013.05.24 péntek, 19:05:26 »

hali lenne 1 oly kerdesem hozzatok miben kulonbozik a 115le es a 130-as kuplungszerkezete? (kettostomegu , tarcsa, kinyomo es tarsai) koszi
Kinyomóban különbözik az 5-ös a 6-os tól, a többi nem.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #3016 Dátum: 2013.05.25 szombat, 13:44:22 »

koszomom mindkettotok valaszat integet2
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #3017 Dátum: 2013.06.04 kedd, 20:04:57 »

Helo mindenkinek! Az autommal semmi baj,az interneten egy orosz urge arul uj kettos vagy dupla (nem tudom a pontos magyar nevet)lendkereket most 10000 rubelnel tart ami kb 240 eur.Erdemes megvenni hatha egyszer kell alapon?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3018 Dátum: 2013.06.04 kedd, 20:05:58 »

Helo mindenkinek! Az autommal semmi baj,az interneten egy orosz urge arul uj kettos vagy dupla (nem tudom a pontos magyar nevet)lendkereket most 10000 rubelnel tart ami kb 240 eur.Erdemes megvenni hatha egyszer kell alapon?
nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3019 Dátum: 2013.06.04 kedd, 20:11:52 »

Helo mindenkinek! Az autommal semmi baj,az interneten egy orosz urge arul uj kettos vagy dupla (nem tudom a pontos magyar nevet)lendkereket most 10000 rubelnel tart ami kb 240 eur.Erdemes megvenni hatha egyszer kell alapon?

Drága
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #3020 Dátum: 2013.06.04 kedd, 20:16:19 »

KOSZI
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3021 Dátum: 2013.06.16 vasárnap, 16:31:15 »

Mától kicsi autócskám búcsút intett a kettőstömegű lendkerék borzalmának és egytömegűre váltott.  worship worship
Lendkerék, kinyomó, kuplungtárcsa, szerkezet, szállitás 45K
Kuplungszerelés, két szimering, szimering csere, váltóolaj, váltóolaj csere 35K
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3022 Dátum: 2013.06.16 vasárnap, 18:48:12 »

Mától kicsi autócskám búcsút intett a kettőstömegű lendkerék borzalmának és egytömegűre váltott.  worship worship
Lendkerék, kinyomó, kuplungtárcsa, szerkezet, szállitás 45K
Kuplungszerelés, két szimering, szimering csere, váltóolaj, váltóolaj csere 35K
erzel valami különbséget
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.16 vasárnap, 18:49:56 írta coboy » Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3023 Dátum: 2013.06.16 vasárnap, 22:50:34 »

erzel valami különbséget

Igen. Lelki nyugalmat és csendet Cheesy
Ma csak 10 km-t mentem az autóval. Ezek alapján annyit érzek, hogy kicsit direktebb lett a kuplung, finomabban kell ráengedni. De ez kb annyi, hogy holnap átdugózok budáról pestre és megszoktam.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3024 Dátum: 2013.06.16 vasárnap, 22:52:04 »

Igen. Lelki nyugalmat és csendet Cheesy
Ma csak 10 km-t mentem az autóval. Ezek alapján annyit érzek, hogy kicsit direktebb lett a kuplung, finomabban kell ráengedni. De ez kb annyi, hogy holnap átdugózok budáról pestre és megszoktam.

Ha a megyerin mész, akkor váltanod sem kell  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3025 Dátum: 2013.06.16 vasárnap, 23:01:02 »

Ha a megyerin mész, akkor váltanod sem kell  nyes

Persze, meg ha egy helyben állok, akkor sem  nyes nyes

Btw, felmerül a kérdés bennem ezek után, hogy mi az értelme a kettőstömegűnek? Mert, hogy kényelemre-komfortra kb 0 a hatása az biztos. A motor is szépen megy nélküle. Meg amúgy is néhány évig szépen megvoltunk nélküle. Most meg már a felhúzós kinder tojás autóban is ez van. wow1
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3026 Dátum: 2013.06.16 vasárnap, 23:08:14 »

Persze, meg ha egy helyben állok, akkor sem  nyes nyes

Btw, felmerül a kérdés bennem ezek után, hogy mi az értelme a kettőstömegűnek? Mert, hogy kényelemre-komfortra kb 0 a hatása az biztos. A motor is szépen megy nélküle. Meg amúgy is néhány évig szépen megvoltunk nélküle. Most meg már a felhúzós kinder tojás autóban is ez van. wow1

Megvoltunk nélküle....
De sűrűbben javítottunk váltókat, féltengelyeket...stb.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3027 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 21:59:31 »

Megvoltunk nélküle....
De sűrűbben javítottunk váltókat, féltengelyeket...stb.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/


Olvastam ezt a cikket most is, régebben is, de továbbra sem vagyok meggyőzve a létjogosultságáról.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3028 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 22:09:44 »

Olvastam ezt a cikket most is, régebben is, de továbbra sem vagyok meggyőzve a létjogosultságáról.

Ez az egyedi döntésed.  Cool
Miért kellett befecskendező, mikor a karburátorral is ment a motor?  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
baderoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #3029 Dátum: 2013.06.18 kedd, 10:12:42 »

Sziasztok! Komplett kuplung csere előtt állok, szeretnék fix lendkereket, melyik típust/gyártót ajánljátok? Köszi! Üdv!
Naplózva

2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3030 Dátum: 2013.06.18 kedd, 10:14:33 »

Persze, meg ha egy helyben állok, akkor sem  nyes nyes

Btw, felmerül a kérdés bennem ezek után, hogy mi az értelme a kettőstömegűnek? Mert, hogy kényelemre-komfortra kb 0 a hatása az biztos. A motor is szépen megy nélküle. Meg amúgy is néhány évig szépen megvoltunk nélküle. Most meg már a felhúzós kinder tojás autóban is ez van. wow1
az igazde nem is volt a pár lovas ladában ekkora nyomaték  mint a mostani 1.2-es motorokban
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3031 Dátum: 2013.06.18 kedd, 10:30:37 »

Ez az egyedi döntésed.  Cool
Miért kellett befecskendező, mikor a karburátorral is ment a motor?  wave

A környezetvédelem miatt, meg mert jobban megy és egy picivel kevesebbet is fogyaszt. Hogy mondjuk miért nem lehetett a benzines közvetlen befecskendezést is egyből feltalálni, ha már dízelben úgyis létezett, azt nem értem...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3032 Dátum: 2013.06.18 kedd, 10:37:23 »



Vakmerő dolognak tartom egy ekkora nyomatékú autóba fix lendkereket rakni.

Dobfék volt elöl a kispolákon, meg is lehetett vele állni, mégse jó már egy 1.2-es Corsába se...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
baderoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #3033 Dátum: 2013.06.18 kedd, 10:53:40 »


Vakmerő dolognak tartom egy ekkora nyomatékú autóba fix lendkereket rakni.

Dobfék volt elöl a kispolákon, meg is lehetett vele állni, mégse jó már egy 1.2-es Corsába se...

Már teljesen össze vagyok zavarodva. Nagyon megoszlanak a vélemények. Valaki azt mondja jó, valaki azt hogy nem. Akkor most mi a valóság?
Naplózva

2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3034 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:04:44 »

Ez az egyedi döntésed.  Cool
Miért kellett befecskendező, mikor a karburátorral is ment a motor?  wave
Andy A megírta az indoklás egy részét, másik része, hogy a karburátor bizonyos fordulatokon tudja az optimális üzemanyag-levegő keverék elegyét bíztosítani a motornak, ellenben a befecskendezéssel, mert az az alápjárattól a leszabályozásig  a motor számára a leg optimálisabb elegyet nyújtja, így a motor teljesítménye sokkal kiegyensúlyozotabb.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3035 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:14:10 »

Andy A megírta az indoklás egy részét, másik része, hogy a karburátor bizonyos fordulatokon tudja az optimális üzemanyag-levegő keverék elegyét bíztosítani a motornak, ellenben a befecskendezéssel, mert az az alápjárattól a leszabályozásig  a motor számára a leg optimálisabb elegyet nyújtja, így a motor teljesítménye sokkal kiegyensúlyozotabb.

Valami vagy optimális (létező legjobb), vagy nem az. De nincs optimális, meg annál optimálisabb, és pláne nincs legoptimálisabb. Smiley

De egyébként kb. erről van szó. Azt meg továbbra is fenntartom, hogy mi a faxért nem bírták egyből a hengertérbe tolni a befecskendező végét... Tizen-alig bar nyomás ellenében nem olyan nehéz egy amúgy jól porlasztható anyagot - benzin - betolni oda, különösen akkor, ha amúgy a technológia már réges-régen ismert is volt és rendelkezésre is állt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3036 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:19:44 »

Valami vagy optimális (létező legjobb), vagy nem az. De nincs optimális, meg annál optimálisabb, és pláne nincs legoptimálisabb. Smiley

De egyébként kb. erről van szó. Azt meg továbbra is fenntartom, hogy mi a faxért nem bírták egyből a hengertérbe tolni a befecskendező végét... Tizen-alig bar nyomás ellenében nem olyan nehéz egy amúgy jól porlasztható anyagot - benzin - betolni oda, különösen akkor, ha amúgy a technológia már réges-régen ismert is volt és rendelkezésre is állt.

AndyA


Az a legjobb, amikor rájönnek, hogy bizonyos tartományokban a közvetlen befecskendezés, bizonyos tartományokban meg a szívócsőbe történő befecskendezés az optimálisabb (eplus2), és ezért mindkettőt tesznek be, aztán majd az ECU váltogat, mikor melyiket használja.

Már teljesen össze vagyok zavarodva. Nagyon megoszlanak a vélemények. Valaki azt mondja jó, valaki azt hogy nem. Akkor most mi a valóság?

A valóság attól függ, hogy kit kérdezel  vigyor3
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3037 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:21:59 »

Már teljesen össze vagyok zavarodva. Nagyon megoszlanak a vélemények. Valaki azt mondja jó, valaki azt hogy nem. Akkor most mi a valóság?

Most tényleg nem sértő szándékkal, de egy tddibe minden mindegy alapon megpróbálnám,de tovább nem merészkednék...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
baderoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #3038 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:23:57 »

Ez igaz!  Wink Akkor azokat szeretném megkérdezni,akiknek fix lendkerék van beépítve, hogy melyik márkát vegyem.
Naplózva

2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
baderoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #3039 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:27:41 »

Most tényleg nem sértő szándékkal, de egy tddibe minden mindegy alapon megpróbálnám,de tovább nem merészkednék...

A tovább nem merészkedés alatt mit értesz?
Naplózva

2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3040 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:29:52 »

A tovább nem merészkedés alatt mit értesz?

Lóerőt/nyomatékot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3041 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:32:30 »

Valami vagy optimális (létező legjobb), vagy nem az. De nincs optimális, meg annál optimálisabb, és pláne nincs legoptimálisabb. Smiley

De egyébként kb. erről van szó. Azt meg továbbra is fenntartom, hogy mi a faxért nem bírták egyből a hengertérbe tolni a befecskendező végét... Tizen-alig bar nyomás ellenében nem olyan nehéz egy amúgy jól porlasztható anyagot - benzin - betolni oda, különösen akkor, ha amúgy a technológia már réges-régen ismert is volt és rendelkezésre is állt.

AndyA

Nem is azt írtam, hogy optimális, meg mégoptimálisabb, hanem azt hogy csak bizonyos fordulatszámokon, nem folyamatosan az alapjárattól a leszabályozásig.
Azt, hogy miért nem kezdték el korábban alkalmazni az autógyártók a direkt befecskendezést a benyásokon, azt én sem tudom az autógyártókat kellene megkérdezni.
Naplózva
baderoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #3042 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:37:15 »

Lóerőt/nyomatékot.

AndyA

SAjnos nem vagyok autókban jártas, de talán a lóerő, nyomaték alatt a tuningot értitek? Ha igen akkor nem áll szándékomban fokozni a teljesítményét az autónak.
Csak szeretném olcsóbban megúszni a dolgot.
Naplózva

2002 Mondeo Kombi 2.0 TDDI D6BA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3043 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:40:43 »

SAjnos nem vagyok autókban jártas, de talán a lóerő, nyomaték alatt a tuningot értitek? Ha igen akkor nem áll szándékomban fokozni a teljesítményét az autónak.
Csak szeretném olcsóbban megúszni a dolgot.

Ha jól tudom Bunyek már egy ideje egytömegűvel nyomja, és neki gyári értékek felett teljesít a motor. Kérdezd meg, neki milyen van / mik a tapasztalatai.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3044 Dátum: 2013.06.18 kedd, 11:54:45 »

SAjnos nem vagyok autókban jártas, de talán a lóerő, nyomaték alatt a tuningot értitek? Ha igen akkor nem áll szándékomban fokozni a teljesítményét az autónak.
Csak szeretném olcsóbban megúszni a dolgot.

A TDDi max. 115 paci.

TDCi már 130, a 2.2-es 155.

Plusz tuning, aki csináltat olyat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3045 Dátum: 2013.06.18 kedd, 12:10:32 »

Most tényleg nem sértő szándékkal, de egy tddibe minden mindegy alapon megpróbálnám,de tovább nem merészkednék...
Érdekes amit írsz, mert vannak autók jó számmal 300 LE környéki motorokkal és nincsen bennük kettős tömegű lendkerék, akkor ők már túlon túl merészek.?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3046 Dátum: 2013.06.18 kedd, 12:29:57 »

Érdekes amit írsz, mert vannak autók jó számmal 300 LE környéki motorokkal és nincsen bennük kettős tömegű lendkerék, akkor ők már túlon túl merészek.?

Nem is ekkora bennük a kuplung!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3047 Dátum: 2013.06.18 kedd, 12:30:45 »

A környezetvédelem miatt, meg mert jobban megy és egy picivel kevesebbet is fogyaszt. Hogy mondjuk miért nem lehetett a benzines közvetlen befecskendezést is egyből feltalálni, ha már dízelben úgyis létezett, azt nem értem...

AndyA

Köszi...tudom. Nem is komolyan kérdeztem.   Grin

Példaként említettem egy ilyen kérdést a "miért kell a kettős tömegű"......
Változunk, változik minden...igények..előírások...stb.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3048 Dátum: 2013.06.18 kedd, 12:32:51 »

Andy A megírta az indoklás egy részét, másik része, hogy a karburátor bizonyos fordulatokon tudja az optimális üzemanyag-levegő keverék elegyét bíztosítani a motornak, ellenben a befecskendezéssel, mert az az alápjárattól a leszabályozásig  a motor számára a leg optimálisabb elegyet nyújtja, így a motor teljesítménye sokkal kiegyensúlyozotabb.


Tényleg azt gondoltátok, hogy komolyan kérdezem?  Nem volt olvasható az irónia....  vigyor3
Csupán a fejlesztésre, fejlődésre....  utaltam. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3049 Dátum: 2013.06.18 kedd, 12:36:04 »

Érdekes amit írsz, mert vannak autók jó számmal 300 LE környéki motorokkal és nincsen bennük kettős tömegű lendkerék, akkor ők már túlon túl merészek.?

Ott a méretezés más és sokszor a tárcsa anyaga és a szerkezet működése is.....  vagy szerkezetek. tárcsák  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 67 68 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.