Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:34:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 91 92 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2325729 alkalommal)
0 Felhasználó és 77 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4200 Dátum: 2014.07.12 szombat, 11:29:46 »

sziasztok

megint lenne egy kérdésem Smiley
2003-as mondeo, 5 seb váltóval..
245e km van benne, de az utóbbi 70e km-t 99%ban rövid távon de nagy terhelésen abszolválta.. Gondoltam ha már gyári benne még az olaj, lecserélem.
Maradt Castrol syntrans 75w90es olajam  de elvileg multivehicle 75w90 kellene bele.. a syntrans egy picit hígabb az adatlapja alapján.
Beletehetem ??
Kell a ford minősítés ??
Illetve.. érdemes 245e km után lecserélni ?? Félek hogy meglesz a csere és rossz lesz, mert most hibátlan a váltási érzet (máramennyire egy kopott váltókulisszával és kopott nyelestengely csapággyal hibátlan lehet) de meglepően jól bírja..



Syntrans B vagy Syntrans Fe? Mondjuk mindegyik teljesen szintetikus.

75W-90 Szintetikus, ennyi a feltétel.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4201 Dátum: 2014.07.12 szombat, 11:31:48 »

igen, ez eszembe jutott, off autós forumon is amikor kérdezik hogy pl oldaj tipust váltson e mert 200e km alatt bevált visszakérdezek, erre megtettem a kérdést itt is..
A garázs ablakában van kb 10 liternyi ilyen folyadék, ebből kb 2 liter kell majd a következő évtizedben Cheesy elkészülő vizijárművemhez, a többi meg itt áll. Sőt még leltem 4 liter fékfolyadékot most a motorokban és a mondiban is kényszeredetten cserélem igaz nem kell de hadd legyen lecserélve, a 10 liter automata váltó olajat se tudom hova fogom betölteni mert kellene automata váltó, de szerencsére csepeg a kormányszervo szivattyum és ha igy folytatja szerintem 30 év alatt fel tudom használni Smiley

De komolyra fordítva a szót, az jutott eszembe hogy mivel itt van, és szép a doboza, ezért hátha lenne valami csodálatos változás ami történne ha beletenném, és ez esetben beletölteném...
az offomban 76e km van és már érzem a váltón hogy kell cserélni, hátha itt 245e km után valamivel jobb lesz bár így se rossz..


Ezeket az anyagokat nem jó sokáig tárolni Hiába szintetikus lassan minden, akkor sem korlátlan a felhasználhatósági idejük.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondeo2002
Vendég
« Új hozzászólás #4202 Dátum: 2014.07.12 szombat, 11:32:40 »

Syntrans B vagy Syntrans Fe? Mondjuk mindegyik teljesen szintetikus.

75W-90 Szintetikus, ennyi a feltétel.



áá hülyén írtam pedig behoztam egy flakonnal a nappaliba hogy ne rosszul irjam syntrans transaxle
GL4+  75w90

Naplózva
mondeo2002
Vendég
« Új hozzászólás #4203 Dátum: 2014.07.12 szombat, 11:40:09 »


Ezeket az anyagokat nem jó sokáig tárolni Hiába szintetikus lassan minden, akkor sem korlátlan a felhasználhatósági idejük.

tudom, csak mániám hogy mindenből bevásárolok mert ha kell benyulok a szekrénybe és van. Néha jó mert ma rámjött az olajcserélhetnék a mondiban, már 9000 km van az olajban és nem kell egy métert se mennem mert van. mondjuk pár év alatt felhasználom őket, de pont ezeket a váltóolajokat nem tudom mire használni, a másik autom egy honda abba csak a gyári váltóolaj jó, alternativa nincs (1000 kmre engedélyezett a 10w40 motorolaj de váltóolajjal eltűnnek a fokozatok) tehát valahova ezeket fel kellene használni.

De mindig félek hogy valamit jobbá akarok tenni és rosszabb lesz, pont a mondeo az amivel nem törődtem és pont a nemtörődömség miatt gyakorlatilag évek óta egy problémamentes autóm van, még ismerősnek is ajánlom hogy gyakorlatilag kinyírhatatlan (1 év alatt 9x mentek bele, 2 autot csapott totálra, otthonom és melóhely között szállításra használom a táv 3-5km, naponta többször, átlag 40 indítást kap, földút) azt gyakorlatilag bárhova el merek vele indulni, mindent kibír, komolyan az életem legjobb autója...

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4204 Dátum: 2014.07.12 szombat, 11:43:39 »

"a táv 3-5km, naponta többször, átlag 40 indítást kap"

Hát ez nem éppen dízel autóknak kedvező (sőt semmilyen autónak) felhasználási terület.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondeo2002
Vendég
« Új hozzászólás #4205 Dátum: 2014.07.12 szombat, 11:56:31 »

"a táv 3-5km, naponta többször, átlag 40 indítást kap"

Hát ez nem éppen dízel autóknak kedvező (sőt semmilyen autónak) felhasználási terület.

igen, de gyalog mégse mehetek.. Építkezésekre járok ki melót felügyelni, és kb 4.5 éve haverom vette ezt a feleségének aki orditva közölte hogy ő egy ilyen szarba nem ül bele..
Mivel az ár brutál jó volt akkori viszonylatban (nem volt 1.1m ft, valos 165e km-el, és 10 utcával arrébb egy idős bácsié volt, aki cipőkrémmel kereskedett a kocsi be volt belül pasztázva Cheesy Cheesy ) úgy döntöttem hogy megtartom, ennyiért megéri, azt majd széthullik mint sok autó, de ez a munkám nincs alternativa autó kell.
azt eltelt 4.5 év, gyakorlatilag nevetséges problémákkal (nemrég megállt a klimakompresszor, az felgyujtotta a szijat, az meg a kis olajsarat a motoron, volt füst rendesen) ez az egy működést akadályozó hiba volt, ami kompresszor cserével együtt 40e ft ba került.
Na persze 2 injektor is a megvétel után, de az érdi szaki megcsinálta 55e ft szereléssel, mondván hogy 20e kmt max ha kibir a többi injektor, azt lett belőle 70e km és tökéletes.

Szóval gyakorlatilag megszerettem, bár igásló feladatokat lát el, van egy 2008-as honda accordom is, azt valahogy azt vettem észre a mondeoba szivesebben ülök be, kényelmes nagy batár, ami masszív és elvisz mindenhova és meglepően jó fogyasztással mert elég ritkán megy 10 liter fölé.

De ez lett  a sorsa, nem egy mondeo találkozóra való darab, ellenben többet tett a megélhetésemért mint bármely más autóm az életben.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.12 szombat, 11:59:13 írta mondeo2002 » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4206 Dátum: 2014.07.12 szombat, 12:00:20 »

igen, de gyalog mégse mehetek.. Építkezésekre járok ki melót felügyelni, és kb 4.5 éve haverom vette ezt a feleségének aki orditva közölte hogy ő egy ilyen szarba nem ül bele..
Mivel az ár brutál jó volt akkori viszonylatban (nem volt 1.1m ft, valos 165e km-el, és 10 utcával arrébb egy idős bácsié volt, aki cipőkrémmel kereskedett a kocsi be volt belül pasztázva Cheesy Cheesy ) úgy döntöttem hogy megtartom, ennyiért megéri, azt majd széthullik mint sok autó, de ez a munkám nincs alternativa autó kell.
azt eltelt 4.5 év, gyakorlatilag nevetséges problémákkal (nemrég megállt a klimakompresszor, az felgyujtotta a szijat, az meg a kis olajsarat a motoron, volt füst rendesen) ez az egy működést akadályozó hiba volt, ami kompresszor cserével együtt 40e ft ba került.
Na persze 2 injektor is a megvétel után, de az érdi szaki megcsinálta 55e ft szereléssel, mondván hogy 20e kmt max ha kibir a többi injektor, azt lett belőle 70e km és tökéletes.

Szóval gyakorlatilag megszerettem, bár igásló feladatokat lát el, van egy 2008-as honda accordom is, azt valahogy azt vettem észre a mondeoba szivesebben ülök be, kényelmes nagy batár, ami masszív és elvisz mindenhova és meglepően jó fogyasztással mert elég ritkán megy 10 liter fölé.

De ez lett  a sorsa, nem egy mondeo találkozóra való darab, ellenben többet tett a megélhetésemért mint bármely más autóm az életben.


 eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4207 Dátum: 2014.07.12 szombat, 12:26:53 »

igen, de gyalog mégse mehetek.. Építkezésekre járok ki melót felügyelni, és kb 4.5 éve haverom vette ezt a feleségének aki orditva közölte hogy ő egy ilyen szarba nem ül bele..
Mivel az ár brutál jó volt akkori viszonylatban (nem volt 1.1m ft, valos 165e km-el, és 10 utcával arrébb egy idős bácsié volt, aki cipőkrémmel kereskedett a kocsi be volt belül pasztázva Cheesy Cheesy ) úgy döntöttem hogy megtartom, ennyiért megéri, azt majd széthullik mint sok autó, de ez a munkám nincs alternativa autó kell.
azt eltelt 4.5 év, gyakorlatilag nevetséges problémákkal (nemrég megállt a klimakompresszor, az felgyujtotta a szijat, az meg a kis olajsarat a motoron, volt füst rendesen) ez az egy működést akadályozó hiba volt, ami kompresszor cserével együtt 40e ft ba került.
Na persze 2 injektor is a megvétel után, de az érdi szaki megcsinálta 55e ft szereléssel, mondván hogy 20e kmt max ha kibir a többi injektor, azt lett belőle 70e km és tökéletes.

Szóval gyakorlatilag megszerettem, bár igásló feladatokat lát el, van egy 2008-as honda accordom is, azt valahogy azt vettem észre a mondeoba szivesebben ülök be, kényelmes nagy batár, ami masszív és elvisz mindenhova és meglepően jó fogyasztással mert elég ritkán megy 10 liter fölé.

De ez lett  a sorsa, nem egy mondeo találkozóra való darab, ellenben többet tett a megélhetésemért mint bármely más autóm az életben.

Ha Korpincs ejött minitalira, akkor bátran gyere te is!  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4208 Dátum: 2014.07.12 szombat, 15:52:21 »

igen, ez eszembe jutott, off autós forumon is amikor kérdezik hogy pl oldaj tipust váltson e mert 200e km alatt bevált visszakérdezek, erre megtettem a kérdést itt is..
A garázs ablakában van kb 10 liternyi ilyen folyadék, ebből kb 2 liter kell majd a következő évtizedben Cheesy elkészülő vizijárművemhez, a többi meg itt áll. Sőt még leltem 4 liter fékfolyadékot most a motorokban és a mondiban is kényszeredetten cserélem igaz nem kell de hadd legyen lecserélve, a 10 liter automata váltó olajat se tudom hova fogom betölteni mert kellene automata váltó, de szerencsére csepeg a kormányszervo szivattyum és ha igy folytatja szerintem 30 év alatt fel tudom használni Smiley

De komolyra fordítva a szót, az jutott eszembe hogy mivel itt van, és szép a doboza, ezért hátha lenne valami csodálatos változás ami történne ha beletenném, és ez esetben beletölteném...
az offomban 76e km van és már érzem a váltón hogy kell cserélni, hátha itt 245e km után valamivel jobb lesz bár így se rossz..

A szervoban sem árt cserélni az olajat 2 évente. Abba pl az automata váltóba való piros (vagy zöld) olajat adja a ford.
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #4209 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:10:10 »

Célegyenesbe fordultam a kuplung-kettőstömegű cserével kapcsolatban. Viszont a szerelőnek akihez hordtam az előző off-topic autómat, nincsen olyan célszerszáma, amivel meg tudná csinálni a cserét. Azt mondta, hogy a Bárdi csinál olyat, hogy ha náluk veszed az alkatrészeket, akkor 1 napra kiadja a szerszámot. Persze nem tőluk van, hanem Angliából (buypartsby - köszönet AndyA-nak a tippért.) Kérdés tudtok valami olyan helyet, ahol lehet ilyen szerszámot kölcsönözni? (Már tervbe vette, hogy vesz egyet, de nekem viszonylag sürgős lenne, mert még júliusban meg akarom csináltatni.) Persze ha nincs más viszem másik szerelőhöz. Az ESS motornál, már voltam vele. Csak ők kicsit drágábbak... Én olyan 30-50 ezer körüli lőttem be a munkadíjat. Ez reális?
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4210 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:18:58 »

Célegyenesbe fordultam a kuplung-kettőstömegű cserével kapcsolatban. Viszont a szerelőnek akihez hordtam az előző off-topic autómat, nincsen olyan célszerszáma, amivel meg tudná csinálni a cserét. Azt mondta, hogy a Bárdi csinál olyat, hogy ha náluk veszed az alkatrészeket, akkor 1 napra kiadja a szerszámot. Persze nem tőluk van, hanem Angliából (buypartsby - köszönet AndyA-nak a tippért.) Kérdés tudtok valami olyan helyet, ahol lehet ilyen szerszámot kölcsönözni? (Már tervbe vette, hogy vesz egyet, de nekem viszonylag sürgős lenne, mert még júliusban meg akarom csináltatni.) Persze ha nincs más viszem másik szerelőhöz. Az ESS motornál, már voltam vele. Csak ők kicsit drágábbak... Én olyan 30-50 ezer körüli lőttem be a munkadíjat. Ez reális?

Ha BP, akkor tudok küldeni szerelő elérhetőséget. Küldj PÜ-t, ha kell.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4211 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:21:10 »

Célegyenesbe fordultam a kuplung-kettőstömegű cserével kapcsolatban. Viszont a szerelőnek akihez hordtam az előző off-topic autómat, nincsen olyan célszerszáma, amivel meg tudná csinálni a cserét. Azt mondta, hogy a Bárdi csinál olyat, hogy ha náluk veszed az alkatrészeket, akkor 1 napra kiadja a szerszámot. Persze nem tőluk van, hanem Angliából (buypartsby - köszönet AndyA-nak a tippért.) Kérdés tudtok valami olyan helyet, ahol lehet ilyen szerszámot kölcsönözni? (Már tervbe vette, hogy vesz egyet, de nekem viszonylag sürgős lenne, mert még júliusban meg akarom csináltatni.) Persze ha nincs más viszem másik szerelőhöz. Az ESS motornál, már voltam vele. Csak ők kicsit drágábbak... Én olyan 30-50 ezer körüli lőttem be a munkadíjat. Ez reális?

Milyen célszerszámra gondolt?
Reális ár, de érdemes ellenőrizni/cserélni a váltóban a féltengely szimmeringeket és a hátsó főtengely szimmeringet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4212 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:23:31 »

Célegyenesbe fordultam a kuplung-kettőstömegű cserével kapcsolatban. Viszont a szerelőnek akihez hordtam az előző off-topic autómat, nincsen olyan célszerszáma, amivel meg tudná csinálni a cserét. Azt mondta, hogy a Bárdi csinál olyat, hogy ha náluk veszed az alkatrészeket, akkor 1 napra kiadja a szerszámot. Persze nem tőluk van, hanem Angliából (buypartsby - köszönet AndyA-nak a tippért.) Kérdés tudtok valami olyan helyet, ahol lehet ilyen szerszámot kölcsönözni? (Már tervbe vette, hogy vesz egyet, de nekem viszonylag sürgős lenne, mert még júliusban meg akarom csináltatni.) Persze ha nincs más viszem másik szerelőhöz. Az ESS motornál, már voltam vele. Csak ők kicsit drágábbak... Én olyan 30-50 ezer körüli lőttem be a munkadíjat. Ez reális?
Szerintem reális. Jó szerelő van (Ford szervizes).
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4213 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:31:48 »

Célegyenesbe fordultam a kuplung-kettőstömegű cserével kapcsolatban. Viszont a szerelőnek akihez hordtam az előző off-topic autómat, nincsen olyan célszerszáma, amivel meg tudná csinálni a cserét. Azt mondta, hogy a Bárdi csinál olyat, hogy ha náluk veszed az alkatrészeket, akkor 1 napra kiadja a szerszámot. Persze nem tőluk van, hanem Angliából (buypartsby - köszönet AndyA-nak a tippért.) Kérdés tudtok valami olyan helyet, ahol lehet ilyen szerszámot kölcsönözni? (Már tervbe vette, hogy vesz egyet, de nekem viszonylag sürgős lenne, mert még júliusban meg akarom csináltatni.) Persze ha nincs más viszem másik szerelőhöz. Az ESS motornál, már voltam vele. Csak ők kicsit drágábbak... Én olyan 30-50 ezer körüli lőttem be a munkadíjat. Ez reális?

A 30 kevésbé, az 50 inkább. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4214 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:33:25 »

Milyen célszerszámra gondolt?
Reális ár, de érdemes ellenőrizni/cserélni a váltóban a féltengely szimmeringeket és a hátsó főtengely szimmeringet.

A lendkerék alatt a főtengely szimmeringet gondolkodás nélkül cserélni szokás. Nem olyan tartós darab, hogy megérje megreszkírozni. Így +15-20 ezer az új szimmering, de nyugi van. Amúgy meg másik 40 rugó a váltó újbóli szétborítása, ha csak ennek a cseréje miatt szét kell szedni mindent újra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4215 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:36:44 »

A lendkerék alatt a főtengely szimmeringet gondolkodás nélkül cserélni szokás. Nem olyan tartós darab, hogy megérje megreszkírozni. Így +15-20 ezer az új szimmering, de nyugi van. Amúgy meg másik 40 rugó a váltó újbóli szétborítása, ha csak ennek a cseréje miatt szét kell szedni mindent újra.

AndyA

Köszi, erről eddig fogalmam sem volt.......  eplus2 (a váltót nem kell szétborítani a hátsó ft szimmering miatt, csak leszerelni)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4216 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:46:08 »

Köszi, erről eddig fogalmam sem volt.......  eplus2 (a váltót nem kell szétborítani a hátsó ft szimmering miatt, csak leszerelni)

Látod, mindig ér valami újdonság ezen a fórumon! De a tudatlanság nem szégyen, ha hajlandó vagy tanulni... vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4217 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:47:08 »

Látod, mindig ér valami újdonság ezen a fórumon! De a tudatlanság nem szégyen, ha hajlandó vagy tanulni... vigyor3

AndyA

 2funny  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4218 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:50:09 »

A lendkerék alatt a főtengely szimmeringet gondolkodás nélkül cserélni szokás. Nem olyan tartós darab, hogy megérje megreszkírozni. Így +15-20 ezer az új szimmering, de nyugi van. Amúgy meg másik 40 rugó a váltó újbóli szétborítása, ha csak ennek a cseréje miatt szét kell szedni mindent újra.

AndyA

Egyébként ezt írtam: "érdemes ellenőrizni/cserélni "
Nem akarok senki zsebében turkálni vagy költségeit növelni alapból.
Én mindig elmondom, hogy mit érdemes és döntsön a megrendelő.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4219 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:20:28 »

Egyébként ezt írtam: "érdemes ellenőrizni/cserélni "
Nem akarok senki zsebében turkálni vagy költségeit növelni alapból.
Én mindig elmondom, hogy mit érdemes és döntsön a megrendelő.

Amióta egykörmösítették, azóta ez kb. típushiba, egy ketyegő időzített bombával kombinálva. Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4220 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:27:34 »

Amióta egykörmösítették, azóta ez kb. típushiba, egy ketyegő időzített bombával kombinálva. Sad

AndyA

Viszont sokan nem értik ezt és nem akarnak kb. még egyszer annyit kifizetni 3 szimmeringre, mint a kuplung munkadíja.

Olvastál a 95%-ban "súrlódásmentes" légpárnás tömítésekről?
Gyanítom, hogy még ha drága is, sosem lesz autóknál széria.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.15 kedd, 11:30:47 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #4221 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:39:09 »

A lendkerék alatt a főtengely szimmeringet gondolkodás nélkül cserélni szokás. Nem olyan tartós darab, hogy megérje megreszkírozni. Így +15-20 ezer az új szimmering, de nyugi van. Amúgy meg másik 40 rugó a váltó újbóli szétborítása, ha csak ennek a cseréje miatt szét kell szedni mindent újra.

AndyA
Lehet, hogy rosszak nézek? Mert ez csak 2000 ft, nem 20 ezer.
https://cromax.hu/110000000-motor/110630000-motorblokk-es-alkatreszei/110630193-fotengely-tomitesei/110936-fotengely-szimering-ford
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #4222 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:49:12 »

Még egy dolog.
Nyelestengely szimering:
https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110641-sebessegvalto-tomitesei/12640-nyelestengely-szimering-ford-mtx75-mmt6-valtohoz

MMT6-hoz nem írja, hogy Mondeohoz is jó lenne, csak C-Max, Focust ír. Ez hozzá való?
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4223 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:56:22 »


Ez a másik vége szerintem, amit egyszerűbb is kicserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4224 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:56:35 »

Még egy dolog.
Nyelestengely szimering:
https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110641-sebessegvalto-tomitesei/12640-nyelestengely-szimering-ford-mtx75-mmt6-valtohoz

MMT6-hoz nem írja, hogy Mondeohoz is jó lenne, csak C-Max, Focust ír. Ez hozzá való?


Ez meg a váltóba való.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4225 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:57:26 »


Ez a jó:

https://cromax.hu/110000000-motor/110630000-motorblokk-es-alkatreszei/110630193-fotengely-tomitesei/110871-fotengely-szimering-ford

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #4226 Dátum: 2014.07.15 kedd, 14:54:07 »

Ebből jó az utángyártott is (Elring - fele annyiba kerül), vagy mindenképp a gyári kell?

Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4227 Dátum: 2014.07.15 kedd, 15:12:18 »

Ebből jó az utángyártott is (Elring - fele annyiba kerül), vagy mindenképp a gyári kell?



Azt majd GSR megszakérti. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4228 Dátum: 2014.07.15 kedd, 19:31:30 »

Ebből jó az utángyártott is (Elring - fele annyiba kerül), vagy mindenképp a gyári kell?


Az Elring elég neves tömítésgyártó cég. Néhány esetben még gyári beszállító is.
Szerintem nyugodtan vedd meg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #4229 Dátum: 2014.07.15 kedd, 20:18:41 »

Az Elring elég neves tömítésgyártó cég. Néhány esetben még gyári beszállító is.
Szerintem nyugodtan vedd meg.
Ok. Köszönöm!  worship

Meg mindenki másnak is a hozzászólást meg a priviket is!  worship worship

Ma meg is jött a Buy Parts By-tól a cucc. (Pénteken adták fel és 36 font volt a szállítási költség.)
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
droford
Vendég
« Új hozzászólás #4230 Dátum: 2014.07.15 kedd, 21:12:54 »

A váltó kulisszánál a rudazatnál a tömítést szimmering végzi?
Hogyan lehet leszedni a rudazatól azt az önvényféle részt?
(Már ki van szedve a kulissza.)
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4231 Dátum: 2014.07.16 szerda, 11:45:39 »

1 hónap múlva lesz egy 2000 km-es utam, 5 fővel, csomagokkal, tetőboxal, mondhatni teljes terhelés, hegyi szakaszokkal. Még gyári a kuplungom, 215e km, 10 év. Akikkel megyek rá vannak stresszelve, hogy nem fogja kibírni a kuplung. (Mostmár annyit mondogatják, hogy én is.) Próbáltam tesztelni, pl. 4-be kézifék behúzva, lassan felengedni a kuplngot, lefulladt ahogy kell. Emelkedőn gyorsul, nem pörög el, gond nélkül elindul. Üresben leállításkor nem csattan a lendkerék sem. Két jel van, hogy talán kicsit fent fog már a kuplung, illetve hidegen nehezen veszi az 1-est, és a hátrát. Viszont amint bemelegedik, onnantól simán lehet váltani. Illetve, ha kicsit megjáratom a váltót hidegen 3-4 között, akkor mindent simán vesz. Hogy tudom még tesztelni? Tényleg nem lenne jó külföldön lerobbani, viszont feleslegesen sem akarom még kicserltetni 250e Ft-ért...
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 szerda, 11:50:25 írta Scratch » Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4232 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:01:08 »

1 hónap múlva lesz egy 2000 km-es utam, 5 fővel, csomagokkal, tetőboxal, mondhatni teljes terhelés, hegyi szakaszokkal. Még gyári a kuplungom, 215e km, 10 év. Akikkel megyek rá vannak stresszelve, hogy nem fogja kibírni a kuplung. (Mostmár annyit mondogatják, hogy én is.) Próbáltam tesztelni, pl. 4-be kézifék behúzva, lassan felengedni a kuplngot, lefulladt ahogy kell. Emelkedőn gyorsul, nem pörög el, gond nélkül elindul. Üresben leállításkor nem csattan a lendkerék sem. Két jel van, hogy talán kicsit fent fog már a kuplung, illetve hidegen nehezen veszi az 1-est, és a hátrát. Viszont amint bemelegedik, onnantól simán lehet váltani. Illetve, ha kicsit megjáratom a váltót hidegen 3-4 között, akkor mindent simán vesz. Hogy tudom még tesztelni? Tényleg nem lenne jó külföldön lerobbani, viszont feleslegesen sem akarom még kicserltetni 250e Ft-ért...
Hagyd otthon azokat akik stresszelnek,  és mehetsz!  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4233 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:10:56 »

1 hónap múlva lesz egy 2000 km-es utam, 5 fővel, csomagokkal, tetőboxal, mondhatni teljes terhelés, hegyi szakaszokkal. Még gyári a kuplungom, 215e km, 10 év. Akikkel megyek rá vannak stresszelve, hogy nem fogja kibírni a kuplung. (Mostmár annyit mondogatják, hogy én is.) Próbáltam tesztelni, pl. 4-be kézifék behúzva, lassan felengedni a kuplngot, lefulladt ahogy kell. Emelkedőn gyorsul, nem pörög el, gond nélkül elindul. Üresben leállításkor nem csattan a lendkerék sem. Két jel van, hogy talán kicsit fent fog már a kuplung, illetve hidegen nehezen veszi az 1-est, és a hátrát. Viszont amint bemelegedik, onnantól simán lehet váltani. Illetve, ha kicsit megjáratom a váltót hidegen 3-4 között, akkor mindent simán vesz. Hogy tudom még tesztelni? Tényleg nem lenne jó külföldön lerobbani, viszont feleslegesen sem akarom még kicserltetni 250e Ft-ért...

Gyorsíts fel 100-110-re és rakd vissza 1-esbe és ugorj le a kuplungról. Ha eltörik a hajtókar, akkor jó volt a kuplungod.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
droford
Vendég
« Új hozzászólás #4234 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:21:36 »

1 hónap múlva lesz egy 2000 km-es utam, 5 fővel, csomagokkal, tetőboxal, mondhatni teljes terhelés, hegyi szakaszokkal. Még gyári a kuplungom, 215e km, 10 év. Akikkel megyek rá vannak stresszelve, hogy nem fogja kibírni a kuplung. (Mostmár annyit mondogatják, hogy én is.) Próbáltam tesztelni, pl. 4-be kézifék behúzva, lassan felengedni a kuplngot, lefulladt ahogy kell. Emelkedőn gyorsul, nem pörög el, gond nélkül elindul. Üresben leállításkor nem csattan a lendkerék sem. Két jel van, hogy talán kicsit fent fog már a kuplung, illetve hidegen nehezen veszi az 1-est, és a hátrát. Viszont amint bemelegedik, onnantól simán lehet váltani. Illetve, ha kicsit megjáratom a váltót hidegen 3-4 között, akkor mindent simán vesz. Hogy tudom még tesztelni? Tényleg nem lenne jó külföldön lerobbani, viszont feleslegesen sem akarom még kicserltetni 250e Ft-ért...
Csatlakozok az előttem szólóhoz  Wink
Én 2 nónapja voltam kint németben utánfutóval, hoztam haza egy motort, az út kb. 2000 km volt. De semmi gond nem volt, az enyémben 235 ezer km van, és még nem volt a kuplunggal gond. De most cserélek a váltóban olajat mert van egy kis szivárgásom a váltó rúdnál....
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4235 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:24:34 »

Csatlakozok az előttem szólóhoz  Wink
Én 2 nónapja voltam kint németben utánfutóval, hoztam haza egy motort, az út kb. 2000 km volt. De semmi gond nem volt, az enyémben 235 ezer km van, és még nem volt a kuplunggal gond. De most cserélek a váltóban olajat mert van egy kis szivárgásom a váltó rúdnál....

257 ezer, gyári kuplung. Már megvan a pót, de egyelőre nem tervezem még beszerelni, nem kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4236 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:36:13 »

Akkor nyugodtan elindulhatok azt mondjátok?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4237 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:38:03 »

Akkor nyugodtan elindulhatok azt mondjátok?
Mondeóval nyugodtan?  laugh

El, ha el kezd csúszni, akkor is haza tudsz jönni.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4238 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:39:29 »

Akkor nyugodtan elindulhatok azt mondjátok?
el.én inkább a sok benzin miatt lennék ideges ,amit majd eléget az úton a benzinfalód..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4239 Dátum: 2014.07.16 szerda, 13:00:03 »

Mondeóval nyugodtan?  laugh

El, ha el kezd csúszni, akkor is haza tudsz jönni.

Visszafele már -1 fő, -1 fő csomag, - elfogyasztott kaja, pia. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4240 Dátum: 2014.07.16 szerda, 13:01:52 »

el.én inkább a sok benzin miatt lennék ideges ,amit majd eléget az úton a benzinfalód..... eplus2

 eplus2
Kb. 300L
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4241 Dátum: 2014.07.16 szerda, 13:41:19 »

eplus2
Kb. 300L
nnnna.én 130literből megúsztam az 1600km-t. Wink és 7en mentünk a busszal,meg boxal,és 145 tempomattal,kb 600kg terheléssel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4242 Dátum: 2014.07.16 szerda, 14:57:07 »

Visszafele már -1 fő, -1 fő csomag, - elfogyasztott kaja, pia. Smiley
Meguntad a nőt?  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4243 Dátum: 2014.07.16 szerda, 20:50:43 »

nnnna.én 130literből megúsztam az 1600km-t. Wink és 7en mentünk a busszal,meg boxal,és 145 tempomattal,kb 600kg terheléssel.
lúzer.
ismerek olyat, aki ezt egy kék 5 ajtóssal feléből megcsinálja hehe
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #4244 Dátum: 2014.07.16 szerda, 20:52:12 »

lúzer.
ismerek olyat, aki ezt egy kék 5 ajtóssal feléből megcsinálja hehe

Feléből 2szer ennyi utat... integet2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4245 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 11:32:20 »

Meguntad a nőt?  eplus2

 eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4246 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 11:47:15 »

eplus2
de még el sem indultatok.honnan tudod mi lesz visszafelé..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4247 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 12:10:19 »

de még el sem indultatok.honnan tudod mi lesz visszafelé..... eplus2

Tapasztalat!  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4248 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 13:20:24 »

Tapasztalat!  eplus2
nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4249 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 13:34:25 »

Tapasztalat!  eplus2

Csak most ásót is visztek, mrt a legutóbb is visszajött?  eplus2 eplus2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 91 92 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.