Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 08:06:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 376183 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #700 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 09:22:28 »

Üdv!

Nekem 100-110 felett "libegett",amit az előttem  autózó sógorom a tükörből látott,és én is éreztem 100 feletti tempónál....../cicergett valami/
Egyébként bár eddig nem említettem a típus hibájának,de ez is megvan neki,hogy országúti tempónál pláne szeles időben,ha jön szembe egy teher autó,vagy kamion,belebeg a jól lezárt motor  ház fedél is.....Persze ezt nem fogom levenni.....:)ÉS SZERINTEM DÍZEL MOTOR SEM SZÍVJA VISSZA A MOTORHÁZ TETŐT:Roll Eyes)))
De mint hiba jelenség,megemlíthető,sajnos....
Ez nálam új hiba,mert a korábbi Sierrák,Escortok,Scorpiok,nem jelentkeztek ilyen gondokkal.Sad
MÁS:
Nyaralni voltam a géppel,és a tankolást követő fogyasztás számláló nullázása után,469 km-et követően 6,1 liter/100 km fogyasztást ír ki a verda......
Igaz 90%-ban országút,10%-ban város,és semmi extrém hajtás,de azt gondolom nem rossz adat.A nyaralás előtti tankolás átlag fogyasztása 7,2 l/100 km volt.
Egyébként az összes fogyasztási adat feljegyezve,írva,regisztrálva van az autó egész élete alatt.Eddig 8,5  literes volt a legrosszabb,újkorában,meg én is tapasztalatlan voltam vele.
Köszi:J
Szeles időben én is észrevettem a motorháztető megemelkedését. Nem túl megnyugtató látvány.  vigyor3
Az mk1-nél sosem láttam ilyet, meg más autónál sem.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #701 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 15:11:55 »

Szeles időben én is észrevettem a motorháztető megemelkedését. Nem túl megnyugtató látvány.  vigyor3
Az mk1-nél sosem láttam ilyet, meg más autónál sem.

Nekem 130nal ha szél van akkor eléggé beremeg a motorháztető.
Van pajzs védelem, az nem engedi folnyilni akkor sem ha a gyári zár tönkremegy, viszont tényleg nyugtalanító látvány. 160nál meg pláne.. Smiley
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #702 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 15:13:44 »

Nekem MK3-nál történt pont ilyen a hűtő alatti légterelő lappal. Mondjuk ott én voltam a ludas, mert egyszer kiugrott a helyéről és rosszul raktam vissza.  Nem a lökhárító szoknya fölött volt az éle, hanem alatta. 110-nél belekapott a szél, és szilánkokban szállt mögöttem. Szerencsére nagyobb baj nem történt.


Rosszul irtam, nekem is ugyanazzal volt gondom, mint Neked. A huto alatti fekete vedopajzs, es nem a  motor alatti. Asszem hivatalosan "MK4 Bumper tray"-nek hivjak.
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #703 Dátum: 2017.08.10 csütörtök, 20:51:36 »

Sajnos elért a vég! szomoru1 5.-be és 6.-ba csúszik a kuplung,igaz nem mindíg venni észre.A kettős tömegűnek nincs hangja,de ha a kuplungot cserélni kell ,akkor már azt is ildomos azt mondják!
Mennyiből lehet megúszni egy komplett kuplung+lendkerék cserét? 2009-es 2.0 tdci.
Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #704 Dátum: 2017.08.10 csütörtök, 20:54:50 »

Sajnos elért a vég! szomoru1 5.-be és 6.-ba csúszik a kuplung,igaz nem mindíg venni észre.A kettős tömegűnek nincs hangja,de ha a kuplungot cserélni kell ,akkor már azt is ildomos azt mondják!
Mennyiből lehet megúszni egy komplett kuplung+lendkerék cserét? 2009-es 2.0 tdci.
kéccá'ötven.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #705 Dátum: 2017.08.10 csütörtök, 21:35:51 »

Sajnos elért a vég! szomoru1 5.-be és 6.-ba csúszik a kuplung,igaz nem mindíg venni észre.A kettős tömegűnek nincs hangja,de ha a kuplungot cserélni kell ,akkor már azt is ildomos azt mondják!
Mennyiből lehet megúszni egy komplett kuplung+lendkerék cserét? 2009-es 2.0 tdci.

Ez nem a vég, pusztán egy kopó alkatrész cseréje.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
KZM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #706 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 17:08:51 »

Sziasztok!

Egy hónapja boldog tulajdonosai vagyunk egy 107e km-et futott 1.6 tdci-nek. A futás valósnak tűnik, bár ki tudja.
Kézi váltós a szentem, és kb egy hete hallottam először indulásnál emelkedőn (előre, de rükiben hátrafelé rézsűre felfelé indulásnál) az autó megmozdulásakor egy furcsán tompa nyikorgás szerű hangot.
Ez lehet valami aggodalomra okot adó dolog? Nem mindig jön elő, de ha hallatszik akkor nem lehet összekeverni semmivel
Van tippetek, mi lehet ez?
Naplózva
Qulligensz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35



E-mail
« Új hozzászólás #707 Dátum: 2017.09.26 kedd, 08:26:56 »

Sziasztok!

Pár napja lettem tulajdonosa egy 2.0 TDCI Kombi Mondeo-nak.Olyan problémám lenne hogy ha kihúzatom 2-3 fokozatban az autót a kuplung csúszik(kicsit olyan mintha automata váltós lenne),normál váltásnál nem csinálja.Ismerős szerint hamarosan kuplungcserés lesz.A kocsiban 262000 km van jelenleg ami úgy tudom valós.Kb mennyi mehetek el vele még kinek milyen tapasztalata van?

Köszönöm a válaszokat!
Naplózva

Mk4  Mondeo Turnier 2.0 TDCI Titanium 08'
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #708 Dátum: 2017.09.26 kedd, 08:46:34 »

Sziasztok!

Pár napja lettem tulajdonosa egy 2.0 TDCI Kombi Mondeo-nak.Olyan problémám lenne hogy ha kihúzatom 2-3 fokozatban az autót a kuplung csúszik(kicsit olyan mintha automata váltós lenne),normál váltásnál nem csinálja.Ismerős szerint hamarosan kuplungcserés lesz.A kocsiban 262000 km van jelenleg ami úgy tudom valós.Kb mennyi mehetek el vele még kinek milyen tapasztalata van?

Köszönöm a válaszokat!

Cseréltesd minél előbb, mint hogy trélerezni kelljen.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #709 Dátum: 2017.09.26 kedd, 09:04:22 »

Sziasztok!

Pár napja lettem tulajdonosa egy 2.0 TDCI Kombi Mondeo-nak.Olyan problémám lenne hogy ha kihúzatom 2-3 fokozatban az autót a kuplung csúszik(kicsit olyan mintha automata váltós lenne),normál váltásnál nem csinálja.Ismerős szerint hamarosan kuplungcserés lesz.A kocsiban 262000 km van jelenleg ami úgy tudom valós.Kb mennyi mehetek el vele még kinek milyen tapasztalata van?

Köszönöm a válaszokat!
pár napja? A vásárláskor nem vetted észre? Vagy bele is alkudtad az árba azt a 250-et?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #710 Dátum: 2017.09.26 kedd, 09:08:14 »

Sziasztok!

Pár napja lettem tulajdonosa egy 2.0 TDCI Kombi Mondeo-nak.Olyan problémám lenne hogy ha kihúzatom 2-3 fokozatban az autót a kuplung csúszik(kicsit olyan mintha automata váltós lenne),normál váltásnál nem csinálja.Ismerős szerint hamarosan kuplungcserés lesz.A kocsiban 262000 km van jelenleg ami úgy tudom valós.Kb mennyi mehetek el vele még kinek milyen tapasztalata van?

Köszönöm a válaszokat!

Ha már 2-3. fokozatban megcsúszik, akkor mit csinál 4-5-6. fokozatban? Szóval elvileg a végét járja...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #711 Dátum: 2017.09.26 kedd, 11:38:17 »

Sziasztok!

Pár napja lettem tulajdonosa egy 2.0 TDCI Kombi Mondeo-nak.Olyan problémám lenne hogy ha kihúzatom 2-3 fokozatban az autót a kuplung csúszik(kicsit olyan mintha automata váltós lenne),normál váltásnál nem csinálja.Ismerős szerint hamarosan kuplungcserés lesz.A kocsiban 262000 km van jelenleg ami úgy tudom valós.Kb mennyi mehetek el vele még kinek milyen tapasztalata van?

Köszönöm a válaszokat!
1-2 napot még tuti elmegy
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Qulligensz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35



E-mail
« Új hozzászólás #712 Dátum: 2017.09.26 kedd, 12:14:05 »

Ha már 2-3. fokozatban megcsúszik, akkor mit csinál 4-5-6. fokozatban? Szóval elvileg a végét járja...

4-5 ös fokozatban nem éreztem vagy hallottam hogy megcsúszna és 2-3 as ban sem mindig csinálja...ma nézetem meg szakemberrel majd utána okosabb leszek én is Smiley 
Naplózva

Mk4  Mondeo Turnier 2.0 TDCI Titanium 08'
Qulligensz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35



E-mail
« Új hozzászólás #713 Dátum: 2017.09.26 kedd, 12:32:03 »

Cseréltesd minél előbb, mint hogy trélerezni kelljen.

Hány km-t kell egy Mondeo gyári kuplungszettnek elmennie?
Naplózva

Mk4  Mondeo Turnier 2.0 TDCI Titanium 08'
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #714 Dátum: 2017.09.26 kedd, 12:37:52 »

Hány km-t kell egy Mondeo gyári kuplungszettnek elmennie?

Ez annyira láb és használatfüggő, hogy nem lehet értelmeset mondani. 50ezer alatt is simán agyon lehet vágni, de ha szinte csak pályázol és finoman kezeled akkor elmegy a világ végére is.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #715 Dátum: 2017.09.26 kedd, 13:11:49 »

Hány km-t kell egy Mondeo gyári kuplungszettnek elmennie?

100 és 300 e km között valahol...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Thomasek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #716 Dátum: 2017.10.21 szombat, 08:47:56 »

Sziasztok!

Tud valaki ajánlani egy normális, megbízhtaó szerelőt elfogadható árakkal?Full kuplung csere és kettőstömegűt kellene cserélnem lassan!Kinyomócsapágyam megadja magát,230e van a gépben egyébként!
Priviben is jöbet ajánlat!Pest és Fejér előnyben!
Plusz, amit KZM írt #206 azzal a jelenséggel Én is találkozom néha és gőzöm sincs mi lehet!
Mintha az első futőmű felől jönne egyébként.
Szép napot mindenkinek!
Naplózva
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #717 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 10:00:51 »

Üdv Fórumtársak!
Segítséget kérnék a követzkezőben! Lehet állítani a kuplungon? Olyan mintha nem emelne ki rendesen! Teljesen benyomom a kuplungot,és kapcsolom az egyest,kicsit nehezebben vesz be a kelleténél és kicsit mozdul a kocsi is! Ha mondjuk benyomott kuplungnál végigkapcsolgatom a fokozatokat,akkor utána már szépen könnyen veszi az egyest és a kocsi se mozdul.A következő kuplungolásnál már megint ugyan az a helyzet mint ez elején! Mi lehet a probléma,illetve mivel lehet orvosolni a problémát? Előre is köszi a segítségeket!
Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #718 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 10:12:56 »

Üdv Fórumtársak!
Segítséget kérnék a követzkezőben! Lehet állítani a kuplungon? Olyan mintha nem emelne ki rendesen! Teljesen benyomom a kuplungot,és kapcsolom az egyest,kicsit nehezebben vesz be a kelleténél és kicsit mozdul a kocsi is! Ha mondjuk benyomott kuplungnál végigkapcsolgatom a fokozatokat,akkor utána már szépen könnyen veszi az egyest és a kocsi se mozdul.A következő kuplungolásnál már megint ugyan az a helyzet mint ez elején! Mi lehet a probléma,illetve mivel lehet orvosolni a problémát? Előre is köszi a segítségeket!

Csere.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #719 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 13:42:56 »

Üdv Fórumtársak!
Segítséget kérnék a követzkezőben! Lehet állítani a kuplungon? Olyan mintha nem emelne ki rendesen! Teljesen benyomom a kuplungot,és kapcsolom az egyest,kicsit nehezebben vesz be a kelleténél és kicsit mozdul a kocsi is! Ha mondjuk benyomott kuplungnál végigkapcsolgatom a fokozatokat,akkor utána már szépen könnyen veszi az egyest és a kocsi se mozdul.A következő kuplungolásnál már megint ugyan az a helyzet mint ez elején! Mi lehet a probléma,illetve mivel lehet orvosolni a problémát? Előre is köszi a segítségeket!
hidraulikus a kuplung, nem tudsz rajta állítani
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #720 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 16:35:23 »

Üdv Fórumtársak!
Segítséget kérnék a követzkezőben! Lehet állítani a kuplungon? Olyan mintha nem emelne ki rendesen! Teljesen benyomom a kuplungot,és kapcsolom az egyest,kicsit nehezebben vesz be a kelleténél és kicsit mozdul a kocsi is! Ha mondjuk benyomott kuplungnál végigkapcsolgatom a fokozatokat,akkor utána már szépen könnyen veszi az egyest és a kocsi se mozdul.A következő kuplungolásnál már megint ugyan az a helyzet mint ez elején! Mi lehet a probléma,illetve mivel lehet orvosolni a problémát? Előre is köszi a segítségeket!
talán érdemes lenne a váltó bowdenek végén a csatlakozásokat átnézni,talán megkopott az egyik.ha nem,akkor kuplung probléma.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #721 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 16:54:18 »

talán érdemes lenne a váltó bowdenek végén a csatlakozásokat átnézni,talán megkopott az egyik.ha nem,akkor kuplung probléma.
attól nem kezd el magától menni. az a kuplung nem emel ki
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #722 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 16:55:49 »

attól nem kezd el magától menni. az a kuplung nem emel ki
igaz.a megmozdul a kocsin átsiklottam.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #723 Dátum: 2018.01.19 péntek, 07:31:20 »

Sziasztok!

Megvan a diagnózis! A kinyomó csapágy szivárgott+egy szimering is,a kuplung elkopva,a lendkerék még hangtalan,de a mért értékek határon vannak úgy hogy az is csere!

igaz.a megmozdul a kocsin átsiklottam.
Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #724 Dátum: 2018.01.19 péntek, 18:51:31 »

Sziasztok!

Megvan a diagnózis! A kinyomó csapágy szivárgott+egy szimering is,a kuplung elkopva,a lendkerék még hangtalan,de a mért értékek határon vannak úgy hogy az is csere!

mennyi a km?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #725 Dátum: 2018.01.20 szombat, 20:32:04 »

253ekm


mennyi a km?
Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #726 Dátum: 2018.01.21 vasárnap, 10:12:26 »

Nekem a főtengely szimering szivárgása miatt lett "olajködös" a kuplungszerkezetem, ami okozta a csúszást... (220ezer km-nél)

Szervizes szerint , már több ilyennel találkozott... ergo, ha valaki kuplungot cseréltet, az 5ezer Ft-os főtengely szimeringen NE spóroljon, mert lehet amiatt kell legközelebb szétszedni...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #727 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 16:29:15 »

Nem tudom mi lehet még a probléma! Minden cserélve,a szimering is és mégis megcsúszik 5.-ben.   Angry



Nekem a főtengely szimering szivárgása miatt lett "olajködös" a kuplungszerkezetem, ami okozta a csúszást... (220ezer km-nél)

Szervizes szerint , már több ilyennel találkozott... ergo, ha valaki kuplungot cseréltet, az 5ezer Ft-os főtengely szimeringen NE spóroljon, mert lehet amiatt kell legközelebb szétszedni...
Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
fpereszlenyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



E-mail
« Új hozzászólás #728 Dátum: 2018.02.06 kedd, 08:27:33 »

Sziasztok,

3 hónapja vettem egy MK4-es mondeót. Azót ament bele ~9 ezer km, és lassan közeledik a 240 ezeres szervíz, van valami módja a kuplung + kettős tömegű (és társai) ellenőrzésére, hog ymilyen az állpaota és mikor kell/illik majd cseréltetni? Nem szertnék belefutni a "ja b+, ha 1-2 ezer km-el ezelőtt cserélteted volna,akkor most nem állnál az út szélén" tipusú élménybe...

Köszönöm előre is!
Naplózva

MK4 kombi Mondeo (2011, Titanium):  TDCi 2.0L (163LE), Midnight Sky
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #729 Dátum: 2018.02.06 kedd, 10:51:54 »

Sziasztok,

3 hónapja vettem egy MK4-es mondeót. Azót ament bele ~9 ezer km, és lassan közeledik a 240 ezeres szervíz, van valami módja a kuplung + kettős tömegű (és társai) ellenőrzésére, hog ymilyen az állpaota és mikor kell/illik majd cseréltetni? Nem szertnék belefutni a "ja b+, ha 1-2 ezer km-el ezelőtt cserélteted volna,akkor most nem állnál az út szélén" tipusú élménybe...
 
Köszönöm előre is!
A kuplung+kettőstömegű az nem karbantartós alkatrész. nyes Az adja a tipikus jeleket, remeg a pedál, zörög a kettőstömegű, megcsúszik, nem emel ki rendesen. Amikor valamelyiket produkálja lehet készülni a cserére. eplus2 taps
Ezzel azért nehéz ottmaradni az út szélén...
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #730 Dátum: 2018.02.08 csütörtök, 19:19:02 »

Srácok,

off autó kapcsán kérdezem, ami csak annyiban off, h nem az enyém, de mk4 2.0. tdci, s a km igazoltan 220e.

Szóval a kérdés: ha az egyes fokozatot nehéz sebességbe tenni, az kuplunghiba vagy váltóhiba? Sebességek közötti váltás akadásmentes. A kuplung már fent fog. Én bevallom a váltókulisszás részt nem ismerem. Volt ellenben egy Fusion-om még úgy 5 évvel ezelőtt, miben már fent fogott a kuplung, de ott nem volt gond az egyes fokozattal.

Ha esetleg valaki ismeri, járt már így, köszönöm.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #731 Dátum: 2018.02.08 csütörtök, 19:23:35 »

Srácok,

off autó kapcsán kérdezem, ami csak annyiban off, h nem az enyém, de mk4 2.0. tdci, s a km igazoltan 220e.

Szóval a kérdés: ha az egyes fokozatot nehéz sebességbe tenni, az kuplunghiba vagy váltóhiba? Sebességek közötti váltás akadásmentes. A kuplung már fent fog. Én bevallom a váltókulisszás részt nem ismerem. Volt ellenben egy Fusion-om még úgy 5 évvel ezelőtt, miben már fent fogott a kuplung, de ott nem volt gond az egyes fokozattal.

Ha esetleg valaki ismeri, járt már így, köszönöm.
Volt már itt pár jó 5let:
1. előbb 2-ben, majd utána 1ben kell tenni és akkor beveszi.
2. vmi adalék használata és előtte váltóolajcsere (xadocsodaszer, mint a vietnámi balzsam)
3. fóka esetén, ugyanezen motornál kuplungtárcsa csere, kt még nem.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #732 Dátum: 2018.02.08 csütörtök, 19:52:01 »

Laci,

a mi autónkon mi volt a tünet, amikor már elkopott a kuplung és a váltóval mi volt?

Blau4 egyébként azóta is nagyon jól érzi magát Smiley

Volt már itt pár jó 5let:
1. előbb 2-ben, majd utána 1ben kell tenni és akkor beveszi.
2. vmi adalék használata és előtte váltóolajcsere (xadocsodaszer, mint a vietnámi balzsam)
3. fóka esetén, ugyanezen motornál kuplungtárcsa csere, kt még nem.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #733 Dátum: 2018.02.08 csütörtök, 20:22:51 »

Laci,

a mi autónkon mi volt a tünet, amikor már elkopott a kuplung és a váltóval mi volt?

Blau4 egyébként azóta is nagyon jól érzi magát Smiley

THX. Igazából semmi. Amikor a vízbefolyást javította alf sógora és álltam fel a garázsból, azt mondta, hogy kicsit zörög vmi. Szerintem a kuplungcsapágy volt. (mint később kiderült nem az volt) Erre a pestimrei lehúzós szerelő (már elég jó híre van itt a környéken, közölte, hogy a váltó kuka, kt+kuplungcsere. Na annyira értett hozzá, hogy rossz váltót vett/adott. Azután megjavíttattam az eredeti váltót. Ennyi.   
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #734 Dátum: 2018.02.13 kedd, 13:22:17 »

THX. Igazából semmi. Amikor a vízbefolyást javította alf sógora és álltam fel a garázsból, azt mondta, hogy kicsit zörög vmi. Szerintem a kuplungcsapágy volt. (mint később kiderült nem az volt) Erre a pestimrei lehúzós szerelő (már elég jó híre van itt a környéken, közölte, hogy a váltó kuka, kt+kuplungcsere. Na annyira értett hozzá, hogy rossz váltót vett/adott. Azután megjavíttattam az eredeti váltót. Ennyi.   

Azért az a "rossz" váltó nálam már két éve problémamentesen működik  vigyor3

Annyiban volt rossz neked, hogy MKIV helyett Galaxyba való és rövidebbek a fokozatai. Mondjuk a szerelő ettől még nyilván kretén, mert erre felhívhatta volna a figyelmedet.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #735 Dátum: 2018.02.13 kedd, 13:29:22 »

Srácok,

off autó kapcsán kérdezem, ami csak annyiban off, h nem az enyém, de mk4 2.0. tdci, s a km igazoltan 220e.

Szóval a kérdés: ha az egyes fokozatot nehéz sebességbe tenni, az kuplunghiba vagy váltóhiba? Sebességek közötti váltás akadásmentes. A kuplung már fent fog. Én bevallom a váltókulisszás részt nem ismerem. Volt ellenben egy Fusion-om még úgy 5 évvel ezelőtt, miben már fent fogott a kuplung, de ott nem volt gond az egyes fokozattal.

Ha esetleg valaki ismeri, járt már így, köszönöm.

Szia!

Nézd meg ezt, és a közelében lévő hozzászólásokat, ezzel a problémával is van saját tapasztalatom  vigyor3: http://mondeo.hu/index.php?topic=1439.msg1047627#msg1047627
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #736 Dátum: 2018.02.13 kedd, 15:13:43 »

THX. Igazából semmi. Amikor a vízbefolyást javította alf sógora és álltam fel a garázsból, azt mondta, hogy kicsit zörög vmi. Szerintem a kuplungcsapágy volt. (mint később kiderült nem az volt) Erre a pestimrei lehúzós szerelő (már elég jó híre van itt a környéken, közölte, hogy a váltó kuka, kt+kuplungcsere. Na annyira értett hozzá, hogy rossz váltót vett/adott. Azután megjavíttattam az eredeti váltót. Ennyi.   

Akkor volt végre egy normális, smaxos váltod, ugye?  hehe

És Alfnak van sógora? A bejegyzett élettársi kapcsolatban is így nevezik a férje testvérét?  eplus2 eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #737 Dátum: 2018.02.13 kedd, 17:27:52 »

Akkor volt végre egy normális, smaxos váltod, ugye?  hehe

És Alfnak van sógora? A bejegyzett élettársi kapcsolatban is így nevezik a férje testvérét?  eplus2 eplus2
van.A feleségem bátyja.
Amúgy a Laci megen bevolt baxcsizva,mert akire Ő gondol,az az unokatesóm férje.

Akire meg te gondolsz az teljesem más... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
herrkoser
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #738 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 10:45:20 »

Sziasztok!

Automata váltós topicban már olvastam, hogy a PS javítás kb 500-600k HUF, ha fel kell újítani. Viszonyításképpen mibe kerül egy kuplung szerkezet+kettős tömegű lendkerék csere szakinál / márkaszervizben, illetve manuál váltó javításra milyen költséget érdemes számolni?

Nem közvetlen a kérdésemhez tartozik, de vezettem egy 2.0 Ecoboost mk4-et manuál váltóval elvileg valós 140ezer km-rel, a rükit 6. alkalomra vette csak be, kuplungolhattam meg trükközhettem akárhogy a fokozatokkal. Smiley
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #739 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 11:24:54 »

Sziasztok!

Automata váltós topicban már olvastam, hogy a PS javítás kb 500-600k HUF, ha fel kell újítani. Viszonyításképpen mibe kerül egy kuplung szerkezet+kettős tömegű lendkerék csere szakinál / márkaszervizben, illetve manuál váltó javításra milyen költséget érdemes számolni?

Nem közvetlen a kérdésemhez tartozik, de vezettem egy 2.0 Ecoboost mk4-et manuál váltóval elvileg valós 140ezer km-rel, a rükit 6. alkalomra vette csak be, kuplungolhattam meg trükközhettem akárhogy a fokozatokkal. Smiley

Kb. 250e Ft.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #740 Dátum: 2018.02.15 csütörtök, 18:37:50 »

A Laci iszik?Huh?Huh?Huh?

Ne már...  wow1

 laugh

van.A feleségem bátyja.
Amúgy a Laci megen bevolt baxcsizva,mert akire Ő gondol,az az unokatesóm férje.

Akire meg te gondolsz az teljesem más... nyes
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #741 Dátum: 2018.02.16 péntek, 13:49:13 »

van.A feleségem bátyja.
Amúgy a Laci megen bevolt baxcsizva,mert akire Ő gondol,az az unokatesóm férje.

Akire meg te gondolsz az teljesem más... nyes
Most látom miket írogattok...
Már 3 hete böjtölök (a diéta mellett). No  pias !
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #742 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 06:49:04 »

Sziasztok!

Mondeom az ut szelen hagyott, vagyis a kozepen. Az egyik valtas elott bentmaradt a kuplung pedal, kezzel vissza lehet huzni, majd ujra benyomni, de nem emel ki. 200eKm van a gepben, 180eKm-nel volt kuplunk+kt csere. Ilyenkor mi szokta megadni magat?

Koszi.
M.
Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #743 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 10:23:09 »

Sziasztok!

Mondeom az ut szelen hagyott, vagyis a kozepen. Az egyik valtas elott bentmaradt a kuplung pedal, kezzel vissza lehet huzni, majd ujra benyomni, de nem emel ki. 200eKm van a gepben, 180eKm-nel volt kuplunk+kt csere. Ilyenkor mi szokta megadni magat?

Koszi.
M.
Kinyomócsapágy pl.
Azt is cserélték?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #744 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 11:12:50 »

Sziasztok!

Mondeom az ut szelen hagyott, vagyis a kozepen. Az egyik valtas elott bentmaradt a kuplung pedal, kezzel vissza lehet huzni, majd ujra benyomni, de nem emel ki. 200eKm van a gepben, 180eKm-nel volt kuplunk+kt csere. Ilyenkor mi szokta megadni magat?

Koszi.
M.

vagy a szerkezet...
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #745 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 12:08:34 »

Kuplungtacsat, szekezetet, kinyomocsapagyat, kettostumegut csereltek 20eKm-el ezekott. Persze barmi elromolhat.
Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #746 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 12:12:30 »

Kuplungtacsat, szekezetet, kinyomocsapagyat, kettostumegut csereltek 20eKm-el ezekott. Persze barmi elromolhat.

hidraulika olaj, munkahenger
légtelenítve lett?
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #747 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 15:42:31 »

Kuplungtacsat, szekezetet, kinyomocsapagyat, kettostumegut csereltek 20eKm-el ezekott. Persze barmi elromolhat.
Fékolaj szintet ellenőrizd, töltsd max-ra, és légteleníts rá.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #748 Dátum: 2018.07.14 szombat, 12:08:29 »

Legutobb az uj kinyomocsapagy repedt vegig, most megint beesett a kuplungom, letezhet, hogy valami nincs kozpontosan osszerakva es az nyirja ki a csapagyat?  Kb. 2000km-t mentem vele, ket kulonbozo markas csapagy volt benne. (Most meg nincs szetszedve, tehat nem biztos, hogy ugyan ez a gond)
Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #749 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 12:29:45 »

Sziasztok!

Alf, téged említettek az általános topicban.
Facelfites kézi MMT6 váltóm van. A bal oldali féltengelyem lötyög a váltóban. Szerelő azt állapította meg hogy a diffi a rossz.

Keresgéltem fórumokon és robbantott ábrákon és arra jutottam hogy a Faceliftes kézi váltó más mint az elötte lévőké, belül.
Jobb oldali féltengelyt kivettük tegnap, mert a tartó csapágyat cseréltük. Ezen az oldalon nem lóg a kúpos csapágyon a difi, de ha benyúlok a belsejébe a ricni ahova megy a fogaskerék lötyög. ez normális?
Bal oldalira tegnap nem jutott idő, hogy kivegyük sajna.
Ha a féltengely lóg akkor a kúpos csapágy lenne szét? Vagy magában a difiben a fogaskerekek nem jók?
http://keptarhely.eu/images/2018/10/04/v00/20181004v00ozsfak.jpeg
Ebből annyit derítettem ki hogy maga a difi része ugyanaz a Facelfitesben és az elötte lévőben is. De a fogaskerék ami levehető az más. Így más a végáttétel gondolom, hogy a fogszámot változtatták.

Faceliftes váltó 100e Ft az elötte lévő pedig 60e Ft.
Ha csak a csapágy rossz akkor 8000Ft/db

Tud nekem valaki segíteni ebben?
Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.04 csütörtök, 12:54:00 írta Thomas8607 » Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.