Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:59:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 409241 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #400 Dátum: 2014.12.18 csütörtök, 14:58:47 »

Akkor lemondjuk a szállást?  vigyor3
generátor szabadonfutó kattogás... +15e
nem, magángéppel megyünk.

jah ezt privátba kellett volna.  vigyor3
Naplózva
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #401 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 21:31:05 »

Sziasztok!

Eljött az idő. Megvettem a szettet és a váltót.

Jövő héten cserélem. Kellene egy kis segítség váltó olajjal kapcsolatban. Milyen olaj való bele? Specifikáció?

Előre is köszönöm!!! worship

A mai nap sz..rul végződött.

Bölcső ki, váltó le, kuplung ki.
Kicsomagol az új kettőstömegű és láss csodát nem stimmel falbav

A 2mm eltérés van.  falbav

Holnap alkatrész csere és folyt. Köv.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #402 Dátum: 2014.12.22 hétfő, 00:28:39 »


Amit még észrevettem: sokkal kevesebb a rezonancia, illetve sokkal halkabb lett az autó... Persze ez azért is lehet mert egész nap BKVztam, és azokhoz a járművekhez viszonyítom...
nekem is csendesebb lett, persze ez a kipufogó miatt is lehetett...  vigyor3
Naplózva
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #403 Dátum: 2014.12.23 kedd, 21:45:02 »

A mai nap sz..rul végződött.

Bölcső ki, váltó le, kuplung ki.
Kicsomagol az új kettőstömegű és láss csodát nem stimmel falbav

A 2mm eltérés van.  falbav

Holnap alkatrész csere és folyt. Köv.

Sziasztok!

Csere megvan!! Minden Super lett, nem akad, nem búg. A kuplung pedál meg mintha nem is lenne  taps taps taps
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #404 Dátum: 2014.12.24 szerda, 08:54:07 »

Sziasztok!

Csere megvan!! Minden Super lett, nem akad, nem búg. A kuplung pedál meg mintha nem is lenne  taps taps taps

Nah, Gratula! Főtengely szimeringed hogy nézett ki? Száraz volt?

Nekem is ez volt a tapasztalatom a csere után, hogy vajpuha lett, cserébe "nyikorog, kattan" néha:) Szerintem másképp kopott be a pedál mechanikája a gyári kuplunggal, s most még nem találja a "helyét". Amit észrevettem, hogy a pedálon levő csapon a rugós tag oldalirányba kezdett el mozogni, szerintem ez adja a kattanó hangot benyomott kuplungnál.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #405 Dátum: 2014.12.24 szerda, 17:37:17 »

Nah, Gratula! Főtengely szimeringed hogy nézett ki? Száraz volt?

Nekem is ez volt a tapasztalatom a csere után, hogy vajpuha lett, cserébe "nyikorog, kattan" néha:) Szerintem másképp kopott be a pedál mechanikája a gyári kuplunggal, s most még nem találja a "helyét". Amit észrevettem, hogy a pedálon levő csapon a rugós tag oldalirányba kezdett el mozogni, szerintem ez adja a kattanó hangot benyomott kuplungnál.

Üdv.: Peti


Nekem még minden gyári és kattanik egyet a pedál benyomáskor és vagy visszafelé. Nemtom mi lehet a baj, mert azt a nagy rugós izét kicseréltem de semmi változás...
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #406 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 09:14:06 »

Nekem még minden gyári és kattanik egyet a pedál benyomáskor és vagy visszafelé. Nemtom mi lehet a baj, mert azt a nagy rugós izét kicseréltem de semmi változás...

Szia!

Én rájöttem közben, hogy mi a kattanás oka. A rugós tag a pedálon átmenő tengelyen jobbra-balra mozog. (kézzel is lehet huzogatni) Benyomáskor és kiengedéskor egyik helyzetből a másikba "pattan" át. Ez egy sima csap, zégergyűrű biztosítással. Csináltatok majd egy új tengelyt ahol nem tud oldalirányba mozogni, s tesztelni fogom. Az eredményről majd beszámolok.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #407 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 09:39:12 »

Szia!

Én rájöttem közben, hogy mi a kattanás oka. A rugós tag a pedálon átmenő tengelyen jobbra-balra mozog. (kézzel is lehet huzogatni) Benyomáskor és kiengedéskor egyik helyzetből a másikba "pattan" át. Ez egy sima csap, zégergyűrű biztosítással. Csináltatok majd egy új tengelyt ahol nem tud oldalirányba mozogni, s tesztelni fogom. Az eredményről majd beszámolok.

Üdv.: Peti

Erre én is rájöttem, és lehet, hogy elég lenne egy távtartót tenni a pedál felöli rész és a rugóstag közé a tengelyre.... Kitökölöm, aztán írok mi lett..
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #408 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 09:56:30 »

Szia!

Én rájöttem közben, hogy mi a kattanás oka. A rugós tag a pedálon átmenő tengelyen jobbra-balra mozog. (kézzel is lehet huzogatni) Benyomáskor és kiengedéskor egyik helyzetből a másikba "pattan" át. Ez egy sima csap, zégergyűrű biztosítással. Csináltatok majd egy új tengelyt ahol nem tud oldalirányba mozogni, s tesztelni fogom. Az eredményről majd beszámolok.

Üdv.: Peti

Ezt Sakos is megfejtette már... Elvileg egy alapos olajozás segít a pattanáson...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #409 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 12:15:06 »

Ezt Sakos is megfejtette már... Elvileg egy alapos olajozás segít a pattanáson...

Én zsíroztam is már, azonban még jobban mászkál rajt. Távtartó az segíthet.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #410 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 12:22:13 »

Én zsíroztam is már, azonban még jobban mászkál rajt. Távtartó az segíthet.

Egyébként mechanikailag nem befolyásol semmit... És gondolom az új is előbb-utóbb ilyen lesz...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #411 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 18:29:49 »

Nah, Gratula! Főtengely szimeringed hogy nézett ki? Száraz volt?

Nekem is ez volt a tapasztalatom a csere után, hogy vajpuha lett, cserébe "nyikorog, kattan" néha:) Szerintem másképp kopott be a pedál mechanikája a gyári kuplunggal, s most még nem találja a "helyét". Amit észrevettem, hogy a pedálon levő csapon a rugós tag oldalirányba kezdett el mozogni, szerintem ez adja a kattanó hangot benyomott kuplungnál.

Üdv.: Peti


Szia!

Főtengely szimering is ki lett cserélve mert ugyan folyni nem folyt de már könyedzett és azon az 5000 huf on már nem múlik semmi.

A pedál kattogás nekem nincsen worship

Viszont úgy tudom, hogy oda van jav.készlet. ( Tranzitnál biztosan van. Gondolom Mondeohoz is )

Üdv: Gábor
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #412 Dátum: 2014.12.26 péntek, 20:04:05 »

Ezt Sakos is megfejtette már... Elvileg egy alapos olajozás segít a pattanáson...
Szerintem nekem csak nyikorgott. De jó lehetett a belefújt anyag, mert több mint két éve nem hallat magáról a kuplungpedál.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #413 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 14:17:53 »

Tapasztalt már valaki mk4-nél ,hogy néha nehezen veszi be a rükvercet?
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #414 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 19:21:33 »

Tapasztalt már valaki mk4-nél ,hogy néha nehezen veszi be a rükvercet?

Elég sokan ezt tapasztaljuk. Főleg ebben a hidegbe nekem is nehezen megy.
Ami nálam bevált az be 3. majd 4. és utána könnyen veszi a hátramentet.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #415 Dátum: 2015.01.04 vasárnap, 20:23:49 »

Elég sokan ezt tapasztaljuk. Főleg ebben a hidegbe nekem is nehezen megy.
Ami nálam bevált az be 3. majd 4. és utána könnyen veszi a hátramentet.


Köszönöm szépen! Kicsit megijedtem!  smile
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #416 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 19:00:26 »


Köszönöm szépen! Kicsit megijedtem!  smile
Nekem semmi bajom vele. Hidegen, melegen, ugyanúgy simán megy minden fokozat.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #417 Dátum: 2015.01.29 csütörtök, 14:21:10 »

Halloooo

Mostanában azt veszem èszre, h mikor 1est kapcsolok egy fura, halk, tompa kattanás hallatszik. Más fokozatnál nem veszem èszre, ès ezt sem mindig....
Valami kezdi megadni magát?Tapasztalat?
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #418 Dátum: 2015.01.29 csütörtök, 17:47:54 »

Halloooo

Mostanában azt veszem èszre, h mikor 1est kapcsolok egy fura, halk, tompa kattanás hallatszik. Más fokozatnál nem veszem èszre, ès ezt sem mindig....
Valami kezdi megadni magát?Tapasztalat?
Hali!

Bizony ám kezdi megadni magát a kuplung, kettős tömegű, váltó triumvirátus vmely tagja. Ezt követi majd egyesben, indulásnál egy fémes nyikorgó hang. Nem tudom mennyit mész egy évben, de még innentől számítva lehet pár szép hónapod, vagy még éved is. Akkor közeleg a csere, ha már az egyest nehezen veszi be, sokat csúszik a kuplung és a rükverc is nehezen megy. Addig még no para!  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #419 Dátum: 2015.01.29 csütörtök, 18:50:20 »

Hali!

Bizony ám kezdi megadni magát a kuplung, kettős tömegű, váltó triumvirátus vmely tagja. Ezt követi majd egyesben, indulásnál egy fémes nyikorgó hang. Nem tudom mennyit mész egy évben, de még innentől számítva lehet pár szép hónapod, vagy még éved is. Akkor közeleg a csere, ha már az egyest nehezen veszi be, sokat csúszik a kuplung és a rükverc is nehezen megy. Addig még no para!  vigyor3


Ooo, ez nem jó hír...de igazából várható is. Jelenleg 189E km van a vasban, 4 hónapja vettem, havi kb 1500km-t megyek 90% városon kívül...
Egyesr, rükvercet gond ès akadás nèlkül veszi...mèg
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.29 csütörtök, 18:51:53 írta BRoland » Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #420 Dátum: 2015.01.29 csütörtök, 18:58:30 »

Hali!

Bizony ám kezdi megadni magát a kuplung, kettős tömegű, váltó triumvirátus vmely tagja. Ezt követi majd egyesben, indulásnál egy fémes nyikorgó hang. Nem tudom mennyit mész egy évben, de még innentől számítva lehet pár szép hónapod, vagy még éved is. Akkor közeleg a csere, ha már az egyest nehezen veszi be, sokat csúszik a kuplung és a rükverc is nehezen megy. Addig még no para!  vigyor3

azért nem ezek a halál jelei.  Wink nekem hibátlanul ment 60e km-t, de vételkor tudtuk hogy kuplungos. a kuplungtárcsa kopását semmi sem jelzi, egyszer csak csókolom. a kinyomó csapágy halálát meg a "serregés" jelzi leginkább. a fokozatok akadása más gondra utal szerintem. nekem a váltórudakat nem tették vissza rendesen.
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #421 Dátum: 2015.01.30 péntek, 17:02:30 »

azért nem ezek a halál jelei.  Wink nekem hibátlanul ment 60e km-t, de vételkor tudtuk hogy kuplungos. a kuplungtárcsa kopását semmi sem jelzi, egyszer csak csókolom. a kinyomó csapágy halálát meg a "serregés" jelzi leginkább. a fokozatok akadása más gondra utal szerintem. nekem a váltórudakat nem tették vissza rendesen.
Én az ex MKIII-as Mondeonknál tapasztaltakat írom csak le. Wink
Milyen az a serregés???  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #422 Dátum: 2015.01.30 péntek, 17:03:16 »

Ooo, ez nem jó hír...de igazából várható is. Jelenleg 189E km van a vasban, 4 hónapja vettem, havi kb 1500km-t megyek 90% városon kívül...
Egyesr, rükvercet gond ès akadás nèlkül veszi...mèg
Akkor még nincs nagy probléma szerintem. Nyúzd csak!  vigyor3  wave
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #423 Dátum: 2015.02.03 kedd, 00:18:34 »

Én az ex MKIII-as Mondeonknál tapasztaltakat írom csak le. Wink
Milyen az a serregés???  eplus2 eplus2 eplus2
mondogasd gyorsan. serr-serr-serr-serr  eplus2
Naplózva
aluron
Vendég
« Új hozzászólás #424 Dátum: 2015.03.04 szerda, 09:04:49 »

Sziasztok!

Sajnos közel 160.000 km-nél úgy tűnik feladta a kuplungom a 2008-as Mondeóm-ban. Ha jól értelmezem a serregést, akkor az hallható, amíg be nem nyomom a kuplungot. Az 1-est csak ritkán veszi nehezebben és van, amikor kicsit késleltetve egy tompa ütközési hang hallható. Szakszervízben anyagár és munkadíj kb 350.000FT. Szeretném olcsóbban megúszni. Érdemes máshol megrendelni (mennyivel rosszabb, mint a gyári) és nem szakszervízben elvégeztetni a munkát?
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #425 Dátum: 2015.03.04 szerda, 09:42:06 »

Sziasztok!

Sajnos közel 160.000 km-nél úgy tűnik feladta a kuplungom a 2008-as Mondeóm-ban. Ha jól értelmezem a serregést, akkor az hallható, amíg be nem nyomom a kuplungot. Az 1-est csak ritkán veszi nehezebben és van, amikor kicsit késleltetve egy tompa ütközési hang hallható. Szakszervízben anyagár és munkadíj kb 350.000FT. Szeretném olcsóbban megúszni. Érdemes máshol megrendelni (mennyivel rosszabb, mint a gyári) és nem szakszervízben elvégeztetni a munkát?

Csak máshol érdemes. Nézz Luk szettet, azok egész jók, és olcsóbbak. Sokan tudnak segíteni - akár én is ha Budapesten laksz - olcsóbb beszerzésben, kedvezményeket igénybe véve. Van a fórumon a Nagyautó, ők is jó árakat szoktak mondani. És a lakhelyedtől függően tuti tudnak ajánlani jó szerelőt is.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
aluron
Vendég
« Új hozzászólás #426 Dátum: 2015.03.04 szerda, 16:03:54 »

Csak máshol érdemes. Nézz Luk szettet, azok egész jók, és olcsóbbak. Sokan tudnak segíteni - akár én is ha Budapesten laksz - olcsóbb beszerzésben, kedvezményeket igénybe véve. Van a fórumon a Nagyautó, ők is jó árakat szoktak mondani. És a lakhelyedtől függően tuti tudnak ajánlani jó szerelőt is.


Köszönöm. Van Neked vagy valakinek saját, hosszabb távú tapasztalata nem eredeti kuplungszettel kapcsolatban?
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #427 Dátum: 2015.03.04 szerda, 16:56:09 »

Sziasztok!

Sajnos közel 160.000 km-nél úgy tűnik feladta a kuplungom a 2008-as Mondeóm-ban. Ha jól értelmezem a serregést, akkor az hallható, amíg be nem nyomom a kuplungot. Az 1-est csak ritkán veszi nehezebben és van, amikor kicsit késleltetve egy tompa ütközési hang hallható. Szakszervízben anyagár és munkadíj kb 350.000FT. Szeretném olcsóbban megúszni. Érdemes máshol megrendelni (mennyivel rosszabb, mint a gyári) és nem szakszervízben elvégeztetni a munkát?
Szia!

Sajnálattal olvasom a problémádat.
Milyen kocsid van 1.8, 2.0 v más?

Én eddig szinte csak olyan embereket olvastam, akik máshol rendeltek LUK-ot v. Sachs-ot. Senkinek nem volt vele gondja, de majd ők is megerősítik, ha olvassák ezt a hozzászólást!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
aluron
Vendég
« Új hozzászólás #428 Dátum: 2015.03.04 szerda, 17:06:57 »

Szia!

Sajnálattal olvasom a problémádat.
Milyen kocsid van 1.8, 2.0 v más?

Én eddig szinte csak olyan embereket olvastam, akik máshol rendeltek LUK-ot v. Sachs-ot. Senkinek nem volt vele gondja, de majd ők is megerősítik, ha olvassák ezt a hozzászólást!

Szia!

2.0 diesel. Nagyautó oldal munkatársától is LUK ajánlást kaptam. Most kezdtem csak körbenézni, de úgy tudom, hogy nem érdemes halogatni a problémát, ezért érdekel mások tapasztalata.
Naplózva
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #429 Dátum: 2015.03.04 szerda, 20:52:47 »


Köszönöm. Van Neked vagy valakinek saját, hosszabb távú tapasztalata nem eredeti kuplungszettel kapcsolatban?

Szia! Én nem régen cseréltem LUK szett ment bele. Gyári is LUK volt. Sachs nekem nem passzolt pedig azt is írta a gyári cikkszám váltójának. Amennyiben kell alkatrészben tudok segíteni Hatvanban. Plusz van megbízható szerelő is.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #430 Dátum: 2015.03.04 szerda, 20:56:04 »

Szia!

2.0 diesel. Nagyautó oldal munkatársától is LUK ajánlást kaptam. Most kezdtem csak körbenézni, de úgy tudom, hogy nem érdemes halogatni a problémát, ezért érdekel mások tapasztalata.

nem kell vele annyira kapkodni, de azért kell tervezni. én 60.000 autópályakm-t tettem bele (egy év alatt) a rossz kuplungba. attól is függ, hol és hogyan mész. szerintem a következő pár héten vadássz jó árat. szerelőben sokan tudunk segíteni. unixnál listaárból nekem 15%kedvezményem van, msnak lehet hogy több, vagy máshol több.

szigetszentmiklóson van egy nagy autóalkatrészes kaufer vagy mi, meg a zsu.hu hirdeti magát hogy övék a legjobb ár.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #431 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 09:32:34 »


Köszönöm. Van Neked vagy valakinek saját, hosszabb távú tapasztalata nem eredeti kuplungszettel kapcsolatban?

Nekem anno Mk3-ban lett cserélve. A kuplun szett gyári, a kettőstömegű LUK. A kuplung azért lett gyári, mert olcsóbban be tudtam szerezni mint a LUK-ot. de semmi gondom nem volt vele. Ismerős mindenből LUK-ot vett, azóra elment 60+ezer km-t, semmi baja. Mint Arabic írta sok múlik a használaton. A városban araszolgatás jobban nyírja, az autópályázás kíméli.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
aluron
Vendég
« Új hozzászólás #432 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 09:50:54 »

Köszönöm mindenkinek a válaszát, körbenézek még árak tekintetében és lehet igénybe veszem a felajánlott segítséget.

Már rég kinőttem a sportos vezetési stílusból, nem kapkodom a lábam a kuplungról. Az autópálya-város-araszolgatás arányát meg hát az élet szabja meg, nem tudok ellene tenni.
Naplózva
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #433 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 20:29:36 »

Manuális 6 sebességes váltóhoz lenne egy "amatőr" kérdésem.
Olajcsere előtt rákérdeztem az autósboltban, hogy a váltó olajat kell e cserélni, amire azt válaszolták, hogy 40.000 km-ként. Valóban így szokás?
Mert egy másik ember szerint meg sosem kell mert az nem tud elfogyni meg semmi más... ( igaz ami igaz eddig akárhány autót használtam vagy volt a családban legyen az öreg vagy fiatal autó egyikben se volt váltó olaj csere sosem )
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #434 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 20:32:16 »

Manuális 6 sebességes váltóhoz lenne egy "amatőr" kérdésem.
Olajcsere előtt rákérdeztem az autósboltban, hogy a váltó olajat kell e cserélni, amire azt válaszolták, hogy 40.000 km-ként. Valóban így szokás?
Mert egy másik ember szerint meg sosem kell mert az nem tud elfogyni meg semmi más... ( igaz ami igaz eddig akárhány autót használtam vagy volt a családban legyen az öreg vagy fiatal autó egyikben se volt váltó olaj csere sosem )
Keress másik bótot...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #435 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 20:33:55 »

Manuális 6 sebességes váltóhoz lenne egy "amatőr" kérdésem.
Olajcsere előtt rákérdeztem az autósboltban, hogy a váltó olajat kell e cserélni, amire azt válaszolták, hogy 40.000 km-ként. Valóban így szokás?
Mert egy másik ember szerint meg sosem kell mert az nem tud elfogyni meg semmi más... ( igaz ami igaz eddig akárhány autót használtam vagy volt a családban legyen az öreg vagy fiatal autó egyikben se volt váltó olaj csere sosem )

Gyári előírás szerint nem kell cserélni.
Persze ártani nem ártasz vele, ha 100-150ezer km után lecseréled.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #436 Dátum: 2015.03.06 péntek, 08:03:33 »

Manuális 6 sebességes váltóhoz lenne egy "amatőr" kérdésem.
Olajcsere előtt rákérdeztem az autósboltban, hogy a váltó olajat kell e cserélni, amire azt válaszolták, hogy 40.000 km-ként. Valóban így szokás?
Mert egy másik ember szerint meg sosem kell mert az nem tud elfogyni meg semmi más... ( igaz ami igaz eddig akárhány autót használtam vagy volt a családban legyen az öreg vagy fiatal autó egyikben se volt váltó olaj csere sosem )
Gondolom pont volt is a boltban akciós váltóolaj pont Mondeohoz való Smiley
Az automatában, ahol van előírt olajcsere ott is 60e a ciklus.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
sass
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #437 Dátum: 2015.04.21 kedd, 07:36:14 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben:
Előzményként annyi, hogy az autóm egy 2009-es 1.6 benzines (125 ló) MK4 kombi, ötsebességes váltóval 180e Km.
Néhány hete a váltóm elkezdett morogni, tegnap este hívott a szerelőm, hogy leszedte a váltót, szétesett egy csapágy és szétverte a csapágyházat, javíthatatlan a váltó.
Én még nem láttam a váltót, ma megyek motorral  rinya megnézem, lefényképezem.
A neten bontott váltót eddig nem találtam, azt szeretném kérdezni milyet kereshetek, esetleg a benzines c max vagy focus váltó jó lehet az autómba? Ezekből látok néhányat.

Előre is köszönöm!
Naplózva

2009 mondeo kombi 1,6 benzin, LPG
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #438 Dátum: 2015.04.21 kedd, 08:13:42 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben:
Előzményként annyi, hogy az autóm egy 2009-es 1.6 benzines (125 ló) MK4 kombi, ötsebességes váltóval 180e Km.
Néhány hete a váltóm elkezdett morogni, tegnap este hívott a szerelőm, hogy leszedte a váltót, szétesett egy csapágy és szétverte a csapágyházat, javíthatatlan a váltó.
Én még nem láttam a váltót, ma megyek motorral  rinya megnézem, lefényképezem.
A neten bontott váltót eddig nem találtam, azt szeretném kérdezni milyet kereshetek, esetleg a benzines c max vagy focus váltó jó lehet az autómba? Ezekből látok néhányat.

Előre is köszönöm!

Ha jó a ház és update-elnéd a kocsi, egy 6gangos váltóm van jóáron 2.0tdciből ( Grin).
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #439 Dátum: 2015.04.21 kedd, 19:58:03 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben:
Előzményként annyi, hogy az autóm egy 2009-es 1.6 benzines (125 ló) MK4 kombi, ötsebességes váltóval 180e Km.
Néhány hete a váltóm elkezdett morogni, tegnap este hívott a szerelőm, hogy leszedte a váltót, szétesett egy csapágy és szétverte a csapágyházat, javíthatatlan a váltó.
Én még nem láttam a váltót, ma megyek motorral  rinya megnézem, lefényképezem.
A neten bontott váltót eddig nem találtam, azt szeretném kérdezni milyet kereshetek, esetleg a benzines c max vagy focus váltó jó lehet az autómba? Ezekből látok néhányat.

Előre is köszönöm!

50körüli árért tudsz venni bontottat.hívd fel mk2-t,ő bont angol autókat. 0620/3223530
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sass
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #440 Dátum: 2015.04.25 szombat, 20:55:29 »

Vettem egy bontottat (50e). Tökéletes lett.

Köszönöm.
Naplózva

2009 mondeo kombi 1,6 benzin, LPG
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #441 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 22:19:38 »

Ma elkezdett nekem is kattogni a kuplungpedal! Nálatok is úgy van/volt hogy a kuplung felengedesekor ahol már szinte nem is fog a kuplung akkor ott kattan egyet? Eléggé idegesít, zsirozas akkor a megoldás?
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #442 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 20:25:20 »

Ma elkezdett nekem is kattogni a kuplungpedal! Nálatok is úgy van/volt hogy a kuplung felengedesekor ahol már szinte nem is fog a kuplung akkor ott kattan egyet? Eléggé idegesít, zsirozas akkor a megoldás?
Vagy WD40!  vigyor3 Én azt nyomtam és bár volt h visszajött, de pár kezelés után megszűnt!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #443 Dátum: 2015.08.17 hétfő, 22:43:15 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Cserélt már valaki 2008-as mondeóba kuplung pedál visszahúzó rugót???
Nekem a hét végén eltörött a rugó, és le is pottyant a helyéről. Megvettem az újat, de nem látom a helyét. ki kell szerelni a pedálsort???
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #444 Dátum: 2015.08.18 kedd, 08:40:51 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Cserélt már valaki 2008-as mondeóba kuplung pedál visszahúzó rugót???
Nekem a hét végén eltörött a rugó, és le is pottyant a helyéről. Megvettem az újat, de nem látom a helyét. ki kell szerelni a pedálsort???

Sakos a mestere ennek...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #445 Dátum: 2015.08.18 kedd, 08:48:47 »

Sakos a mestere ennek...

Köszi!
Elküldöm neki közvetlenül a nyavajámat!
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #446 Dátum: 2015.08.18 kedd, 08:59:38 »

Köszi!
Elküldöm neki közvetlenül a nyavajámat!

Kell a francnak a nyavajád. Tartsd meg magadnak.  nyes
3 éve, hogy bezsíroztam a rugó csúszó felületeit, hogy ne nyikorogjon. Biztosan nem kell kiszerelni a pedálokat, hogy hozzáférj. Nem tudom jobban elmagyarázni, minthogy benézel a pedálokhoz, és ott figyel a rugó. Nem húzó, hanem nyomó. Hátha ez segít.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #447 Dátum: 2015.08.18 kedd, 09:45:08 »

Kell a francnak a nyavajád. Tartsd meg magadnak.  nyes
3 éve, hogy bezsíroztam a rugó csúszó felületeit, hogy ne nyikorogjon. Biztosan nem kell kiszerelni a pedálokat, hogy hozzáférj. Nem tudom jobban elmagyarázni, minthogy benézel a pedálokhoz, és ott figyel a rugó. Nem húzó, hanem nyomó. Hátha ez segít.
Na itt egy kép is. Ha ez alapján sem találod meg a helyét, akkor magadra vess.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK4-2-0-TDCI-CLUTCH-PEDAL-ASSEMBLY-WITH-MASTER-CYLINDER-2007-2013-/300957151205
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #448 Dátum: 2015.08.18 kedd, 13:45:04 »

Na itt egy kép is. Ha ez alapján sem találod meg a helyét, akkor magadra vess.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK4-2-0-TDCI-CLUTCH-PEDAL-ASSEMBLY-WITH-MASTER-CYLINDER-2007-2013-/300957151205


Fasza!
A nyavajámat megtartom akkor magamnak!
A képen nem látszik a rugó, ami nekem eltörött!
Valószínűlg a pedál felső szárába kell beakasztani, az egyik végét, a másikat meg a jó ég tudja.
Odaadtam tegnap egy "szerelőnek", ma visszaadta, hogy nem találja a helyét, de működik az a rugó nélkül is!  falbav
Huh?
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #449 Dátum: 2015.08.18 kedd, 17:07:54 »

Fasza!
A nyavajámat megtartom akkor magamnak!
A képen nem látszik a rugó, ami nekem eltörött!
Valószínűlg a pedál felső szárába kell beakasztani, az egyik végét, a másikat meg a jó ég tudja.
Odaadtam tegnap egy "szerelőnek", ma visszaadta, hogy nem találja a helyét, de működik az a rugó nélkül is!  falbav
Huh?
Igazad van!
Jobban megnézve az én képemet, az a zöld rugó nem húzza vissza a pedált. Ez a rugó csak a nyikorgásért felelős. Próbáltam befeküdni és képeket csinálni a te rugód felfogatási pontjáról, de még csak a rugó sem látszik egyik képen sem, nemhogy a másik vége.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.