Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 22:36:18
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Automata váltó
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
6
7
8
9
...
11
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Automata váltó (Megtekintve 353308 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Ákos85
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #50 Dátum:
2010.02.11 csütörtök, 18:07:41 »
Sziasztok! Annyi mindent hallani erről az olajcseréről akkor most kell cserélni vagy nem? Jó hogy szintetikus meg minden de én úgy gondolom hogy akik előttem írtak, és feszegették a koszos, égett olaj témát valamilyen részben csak igazuk van. Mert hát csak kopik ott minden és az olaj jó hogy nem fárad ki, de biztos jól telemegy kosszal... Még kicsit figyelem a topicot és majd mérlegelek, hogy cseréljek vagy ne. Amúgy az angol megoldás tetszik. Lehet azt fogom alkalmazni. Üdv.
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #51 Dátum:
2010.02.11 csütörtök, 18:59:47 »
Idézetet írta: norberto31 - 2010.02.11 csütörtök, 14:49:24
Gyárilag full sintetic "oil" van a váltóban.Az oil azért van idézőjelben mert tulajdonképpen a szintetikus olaj nem is olaj hanem egy előállított vegyület.Ennél fogva nem veszti el tulajdonságait sem a váltóban sem a polcon állva 100ezer év múlva sem!!!A rész-szintetikus olajoknál is nagysokára az osszetevők vállnak el egymástól a dobozban.Tehát az élettartam olaj addig lessz élettartamolaj amíg megy a váltó.Kicserélni akkor szokás ha szét kell szedni a váltót.Az infót adó uriember jóváhagyta hogy kirakjam az elérhetőségét,ha esetleg valaki mást is szeretne kérdezni.Kirakom remélem nem baj.:el.:+36-30-839-9121 (08 órától 19 óráig)
Email:
gabor2g@celube.hu
A csapatában dolgozik egy kenéstechnikai szakmérnök tőle származnak az infok.
Karbantartása
váltódoktor, automata váltó javítás, automata váltó szervíz, automata váltó olaj, automata váltó olajcsere, automata váltó felújítás, automata váltó karbantartás, valtodoktor.hu
Az automata sebességváltók karbantartása, az olajszint ellenőriztetése, és a rendszeres olajcsere. Vannak olyan típusok, amelynél a márkaszerviz állítja, hogy a váltó az olajjal, élettartamra feltöltött. Tehát hogy nem kell az olaját cserélni. De ha bele gondolunk, a váltóban lévő olaj (ha nem cseréljük) 100000-150000Km. között a kopásból keletkező kopadéktól besűrűsödik, és eltömíti a szűrőt ennek következtében, lecsökken a rendszer nyomása, ami az automata váltó meghibásodását eredményezi. Ezért javasoljuk 50000Km-enként az olaj és a szűrő cserét. Tudom ez is csak egy vélemény egy automataváltó szerelő embertől!
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #52 Dátum:
2010.02.11 csütörtök, 19:14:31 »
Idézetet írta: norberto31 - 2010.02.11 csütörtök, 14:40:55
A várva várt olajcserémről. OSZI ajánlásával felvettem a kapcsolatot a TRIO ALARM BT-vel Bp.-en.Hetekkel ezelőtt bejelentkeztem a cserére,a fickó még el is kérte a tel.számom ha valami közbejönne.Közbejött!!Mint aki megérezte rácsörögtem,hogy akkor holnap megyek reggel 8.-ra ahogy megbeszéltük,a pacek asszongya:megfáztak a kolegái és most egyedül lógatja az orrát a műhelyben
Fel nem hívott volna hogy te b...om ne utazz feleslegesen 80km-t!!!Hát nem egy megbízható muki!!Én ezt egy intő jelnek vettem és nem cserélek olajat pláne hogy beszéltem egy olaj szakértővel.........
Norberto!
A váltóba ellenőrizted a szintet?Az olaj minőségét?Az olajnak pirosnak kell lennie!Legalább ezt tedd meg!A váltóba nem egyszerű az olajszint ellenőrzése,annak van egy folyamata,azt be kell tartani,különben nem lesz pontos az ellenőrzés!
Naplózva
KAtti
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #53 Dátum:
2010.02.11 csütörtök, 23:17:04 »
Idézetet írta: norberto31 - 2010.02.11 csütörtök, 14:49:24
Gyárilag full sintetic "oil" van a váltóban.Az oil azért van idézőjelben mert tulajdonképpen a szintetikus olaj nem is olaj hanem egy előállított vegyület.Ennél fogva nem veszti el tulajdonságait sem a váltóban sem a polcon állva 100ezer év múlva sem!!!A rész-szintetikus olajoknál is nagysokára az osszetevők vállnak el egymástól a dobozban.Tehát az élettartam olaj addig lessz élettartamolaj amíg megy a váltó.Kicserélni akkor szokás ha szét kell szedni a váltót.Az infót adó uriember jóváhagyta hogy kirakjam az elérhetőségét,ha esetleg valaki mást is szeretne kérdezni.Kirakom remélem nem baj.:el.:+36-30-839-9121 (08 órától 19 óráig)
Email:
gabor2g@celube.hu
A csapatában dolgozik egy kenéstechnikai szakmérnök tőle származnak az infok.
Kollegám Mondijában tekerésnél akadozott, kerregett a kormány. A szervó oljszint rendben volt. Kicserélte a gyári full szintetikus szervó olajat, és utána megjavult....
Kb 80km volt benne.
A váltó olcsere "apránkénti" kivitelezése nekem se tetszik. Ha tökéletes a cserék közötti átkeverés, akkor is a 3+1 csere után még kb.25%-nyi régi bennemarad - ezt már sok cserével lehet lényegesen csökkenteni. Gondolom a zegzugos járatok, és mélyedések miatt nem lehet az egészet leengedni egyszerre. Viszont a "mosó olaj" nagy baromságnak tűnik, így csak össz mennyiség 30%-a lesz jó minőségű olaj, a többi meg mosó - és régi koszos olaj. Én inkább valami közép minőségű olajjal 2500-3000Ft/L csinálnám az egészet.
Naplózva
norberto31
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #54 Dátum:
2010.02.12 péntek, 06:34:09 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.11 csütörtök, 19:14:31
Norberto!
A váltóba ellenőrizted a szintet?Az olaj minőségét?Az olajnak pirosnak kell lennie!Legalább ezt tedd meg!A váltóba nem egyszerű az olajszint ellenőrzése,annak van egy folyamata,azt be kell tartani,különben nem lesz pontos az ellenőrzés!
Oszi.A hétvégén ellenőrizni fogom.Az olajszintet egy csavar adja meg aminek a vége egy csőben végződik a váltón belül.Pofon egyszerű a dolog,hideg motor beindít járatni kell 1-2 percet közben végigkapcsolni párszor az összes fokozatot a váltón majd p-ben járó motornál kilazítani a csavart,de teljesen kivenni nem lehet,ha jön olaj akkor jó a szint ha nem addig kell tölteni míg nem jön.Majd rakok fel képeket is!Azt tudom hogy az olajam sötét szinű,ami azért nem izgat mert a motorolaj csere után 5km-el ha megnézed a nívót már sötétebb az olaj.Ennél meg pláne mert ugye marad benne olaj.Kicsit összeszedem magam és leírom bővebben a véleményem ami szerintem közel fog állni az igazsághoz.
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #55 Dátum:
2010.02.12 péntek, 08:52:29 »
Idézetet írta: norberto31 - 2010.02.12 péntek, 06:34:09
Oszi.A hétvégén ellenőrizni fogom.Az olajszintet egy csavar adja meg aminek a vége egy csőben végződik a váltón belül.Pofon egyszerű a dolog,hideg motor beindít járatni kell 1-2 percet közben végigkapcsolni párszor az összes fokozatot a váltón majd p-ben járó motornál kilazítani a csavart,de teljesen kivenni nem lehet,ha jön olaj akkor jó a szint ha nem addig kell tölteni míg nem jön.Majd rakok fel képeket is!Azt tudom hogy az olajam sötét szinű,ami azért nem izgat mert a motorolaj csere után 5km-el ha megnézed a nívót már sötétebb az olaj.Ennél meg pláne mert ugye marad benne olaj.Kicsit összeszedem magam és leírom bővebben a véleményem ami szerintem közel fog állni az igazsághoz.
Szia Norberto!
Neked nincs nívópálcád?Mert nekem van!Nem kell kivenni a csavart!A váltóba mindig pirosnak kell lenni az olajnak!Ha sötét barna,akkor már az rosszat jelent!De a döntés a te kezedben van!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.02.12 péntek, 08:56:35 írta oszi
»
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #56 Dátum:
2010.02.12 péntek, 09:03:43 »
Idézetet írta: KAtti - 2010.02.11 csütörtök, 23:17:04
Kollegám Mondijában tekerésnél akadozott, kerregett a kormány. A szervó oljszint rendben volt. Kicserélte a gyári full szintetikus szervó olajat, és utána megjavult....
Kb 80km volt benne.
A váltó olcsere "apránkénti" kivitelezése nekem se tetszik. Ha tökéletes a cserék közötti átkeverés, akkor is a 3+1 csere után még kb.25%-nyi régi bennemarad - ezt már sok cserével lehet lényegesen csökkenteni. Gondolom a zegzugos járatok, és mélyedések miatt nem lehet az egészet leengedni egyszerre. Viszont a "mosó olaj" nagy baromságnak tűnik, így csak össz mennyiség 30%-a lesz jó minőségű olaj, a többi meg mosó - és régi koszos olaj. Én inkább valami közép minőségű olajjal 2500-3000Ft/L csinálnám az egészet.
Szia!
Csak eredeti Ford váltóolajjal lehet feltölteni!Ez nem kisérleti nyúl!Meghálálja,ha gondoskodnak róla!
Naplózva
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #57 Dátum:
2010.02.12 péntek, 09:07:49 »
Itt a témát én befejezem,mert két táborra szakadunk!Én nem szeretném ha ebből vita alakulna ki!Én elmondtam az érveimet,a közel 7 éves autómataváltós tapasztalataimat!Mindenki döntsön a saját belátása szerint!
További jó Mondeózást kívánok Mindenkinek!
Üdv:oszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #58 Dátum:
2010.02.12 péntek, 09:24:41 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.12 péntek, 09:07:49
Itt a témát én befejezem,mert két táborra szakadunk!Én nem szeretném ha ebből vita alakulna ki!Én elmondtam az érveimet,a közel 7 éves autómataváltós tapasztalataimat!Mindenki döntsön a saját belátása szerint!
További jó Mondeózást kívánok Mindenkinek!
Üdv:oszi
Abszolút nem értek az automata váltó témához, de az tény, hogy unokatesóm a fhosváhen paszujában rendszeresen cserélteti a váltóolajat...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
norberto31
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #59 Dátum:
2010.02.12 péntek, 11:47:04 »
Oszi kolléga!Nehogy lelépj!Mindenki tapasztalatára szükség lehet!Írtam előbb bővebben kifejtem a véleményem!
Azon a véleményen vagyok hogy
mindenképp megéri "cserélni" az olajat!!!!!!!
!
DE!Nem mindegy mikor mennyi kilométernél kezdi el az ember.Minél előbb annál jobb.Biztosan tovább tart a váltó!De nem fog örökké tartani.Más kérdés hogy ezt a fordnál nem így gondolták a belülre szerelt olajszűrő miatt,ami nem tökéletes mert ugye a motornál is cserélünk még üzemanyag szűrőt is!!!! Nem vita tárgya szerintem hogy az lenne a jó ha az összes olajat és a szűrőt is cserélni lehetne!A szűrőcsere leszedett váltónál is bonyolult mert sorrendben az utolsó alkatrészek közt van ezért szét kell szerelni magát a váltót is!Az is tévhit hogy az olaj mindig piros!Elszineződik a használat során csak nem mindegy mennyi kilométert használjuk.Tehát hogyha betesszük a váltóba az új olajat és aváltóban sok a kilométer olajcsere nélkül,a szűrőben lerakódott kopadék az új olaj öblítő hatása miatt kimosódik a szűrőből(ezért lenne jó cserélni!!!) és szépen eltömítheti a szolenoid szelepeket aminek darabja 20eFt(9db van belőle!!!!).Ezek a szelepek előbb utóbb amúgy is tönkre fognak menni mert semmi nem tart örökké!!Az a nehéz hogy rászánja magát az ember mert nem akarja a saját váltóját tönkre tenni ha amúgy is sok kilométer van benne.Megejthettem volna 100eKm nél is csak bal...sz voltam!Halgattam a fordra!De ha szétnéztek ez a helyzet a gen szíjjtárcsával is a másik topicon!!!Nem véletlen írtam ilyen magabiztosan le ezeket az infókat,mert vagy 8-10 automata szerelő véleményét kértem ki telefonon+ 3-al személyesen beszéltem.Belinkeltem rajzot a váltóról,kezelési utasítást nézegettem a gyártó honlapját angol amerikai fórumokat meg a fene tudja még mit. Nem akarok én senkivel vitázni,ezek tények.Mindenki saját felelősségre dönt.Ez is olyan mint a kórházban a műtét(nálam ugye mert sok a kilométer) jót akarnak de mégis aláiratják a papírthogy meghalhatok.Talán ennyit rudtam mondani
,magam részéről én nem fejeztem be és OSZI téged is arra
kérlek ne fejezd be,írjad atapasztalatokat!
!
Hétvégén olajszint ellenőrzés(ez is be van linkelve részletesen nem egy negy ördöngősség a szerelők szerint sem)csinálok képeket!!!!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.02.12 péntek, 11:49:52 írta norberto31
»
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #60 Dátum:
2010.02.12 péntek, 14:07:35 »
Idézetet írta: norberto31 - 2010.02.12 péntek, 11:47:04
Oszi kolléga!Nehogy lelépj!Mindenki tapasztalatára szükség lehet!Írtam előbb bővebben kifejtem a véleményem!
Azon a véleményen vagyok hogy
mindenképp megéri "cserélni" az olajat!!!!!!!
!
DE!Nem mindegy mikor mennyi kilométernél kezdi el az ember.Minél előbb annál jobb.Biztosan tovább tart a váltó!De nem fog örökké tartani.Más kérdés hogy ezt a fordnál nem így gondolták a belülre szerelt olajszűrő miatt,ami nem tökéletes mert ugye a motornál is cserélünk még üzemanyag szűrőt is!!!! Nem vita tárgya szerintem hogy az lenne a jó ha az összes olajat és a szűrőt is cserélni lehetne!A szűrőcsere leszedett váltónál is bonyolult mert sorrendben az utolsó alkatrészek közt van ezért szét kell szerelni magát a váltót is!Az is tévhit hogy az olaj mindig piros!Elszineződik a használat során csak nem mindegy mennyi kilométert használjuk.Tehát hogyha betesszük a váltóba az új olajat és aváltóban sok a kilométer olajcsere nélkül,a szűrőben lerakódott kopadék az új olaj öblítő hatása miatt kimosódik a szűrőből(ezért lenne jó cserélni!!!) és szépen eltömítheti a szolenoid szelepeket aminek darabja 20eFt(9db van belőle!!!!).Ezek a szelepek előbb utóbb amúgy is tönkre fognak menni mert semmi nem tart örökké!!Az a nehéz hogy rászánja magát az ember mert nem akarja a saját váltóját tönkre tenni ha amúgy is sok kilométer van benne.Megejthettem volna 100eKm nél is csak bal...sz voltam!Halgattam a fordra!De ha szétnéztek ez a helyzet a gen szíjjtárcsával is a másik topicon!!!Nem véletlen írtam ilyen magabiztosan le ezeket az infókat,mert vagy 8-10 automata szerelő véleményét kértem ki telefonon+ 3-al személyesen beszéltem.Belinkeltem rajzot a váltóról,kezelési utasítást nézegettem a gyártó honlapját angol amerikai fórumokat meg a fene tudja még mit. Nem akarok én senkivel vitázni,ezek tények.Mindenki saját felelősségre dönt.Ez is olyan mint a kórházban a műtét(nálam ugye mert sok a kilométer) jót akarnak de mégis aláiratják a papírthogy meghalhatok.Talán ennyit rudtam mondani
,magam részéről én nem fejeztem be és OSZI téged is arra
kérlek ne fejezd be,írjad atapasztalatokat!
!
Hétvégén olajszint ellenőrzés(ez is be van linkelve részletesen nem egy negy ördöngősség a szerelők szerint sem)csinálok képeket!!!!
Szia Norberto!
Rosszul fogalmaztam,ezért elnézést kérek!Dehogy akarom elhagyni a fórumot!Sőt,ha kell,akkor szívesen segítek is!Csak nem akarok senkit sem kiadásokba kényszeríteni!Amit leírtál az igaz!Én ezért írtam,hogy legalább 50-60 ezrenként kéne cserélni az olajat!Én hét éve automatázom Mondeóval,volt nekem MKI most MKIII,és mindegyikbe cseréltem olajat!Nem is volt gondom sose a váltóval!Tudom,hogy nem olcsó mulattság,de szerintem megéri!Én legalábbis ezt tapasztaltam!Egy csere után sokkal finomabban váltott a váltó és pontosabban!Szóval én ezért érveltem a csere melett!
Várjuk majd a képes beszámolót!
Űdv:oszi
Naplózva
KAtti
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #61 Dátum:
2010.02.13 szombat, 21:40:55 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.12 péntek, 09:03:43
Szia!
Csak eredeti Ford váltóolajjal lehet feltölteni!Ez nem kisérleti nyúl!Meghálálja,ha gondoskodnak róla!
Sziasztok!
Megvolt a szintellenőrzés. Fontos, hogy járó motornál vegyétek ki a szintellenőrző csavart, mert én még állónál vettem ki, és kifolyt kb. 1/2-3/4 liter olaj. Aztán amikor járó motornál csináltam, akkor meg ugyanennyit vissza kellett tölteni.
Ha valaki az általam lefordított többszörös cserélgetés mellett dönt, annak javaslom, hogy egy kb 12mm átmárőjű és 30-40cm hosszú műanyag csövet szerezzen be, ezt dugja első körben a beöntő nyílásba és vezesse ki az akku mellett - később ezen keresztül lehet bönteni az új olajat. Így megspórólja az akku ki-be szerelgetést. A végén persze ki kell szedni a csövet és bedugni a gumi dugót.
Nekem a nagy bánatom, hogy nem volt kevés benne az olaj, és így nem is javult meg a MarciApu által leírt nálam is fennálló jelenség. Miszerint 1800-2000fordulat között finom gáznál remegés tapasztalható, ami érdekes, hogy ha manuálisan visszaváltok 4-esbe - a fordulat felmegy 2400-2500 körülire, de a remegés megmarad. Akár lassítok, akár gyorsítok elmúlik a jelenség. Szinte azt is mondhatom, hogy 80-90-es sebesség körül akár 4-ben akát 5-ben finom gáz mellett remeg-rángat. Eddig szerelőt nem sikerült rávenni elegendő hosszú autókázásra, hogy lássa- érezze a hibát.
Ha valakinek pl. MarciApunak van már valami eredménye, vagy ötlete, nagy köszönettel veszem.
Először a turbóra gyanakodtam, lyukas is lett az egyik turbócső, de a csere nem mulasztotta el a jelenséget.
Naplózva
norberto31
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #62 Dátum:
2010.02.14 vasárnap, 15:22:00 »
http://picasaweb.google.hu/sutibacsi/CimNelkuliAlbu?feat=directlink
Itt vannak a képek a szint ellenőrzésről.
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #63 Dátum:
2010.02.16 kedd, 13:42:26 »
Az előző generációs (3 seb. + overdrive) váltó olajcseréjével kapcsolatban van kialakult tapasztalat?
Naplózva
agostonb_OFF
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 113
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #64 Dátum:
2010.03.13 szombat, 07:45:28 »
Idézetet írta: KAtti - 2010.02.13 szombat, 21:40:55
Sziasztok!
Megvolt a szintellenőrzés. Fontos, hogy járó motornál vegyétek ki a szintellenőrző csavart, mert én még állónál vettem ki, és kifolyt kb. 1/2-3/4 liter olaj. Aztán amikor járó motornál csináltam, akkor meg ugyanennyit vissza kellett tölteni.
Ha valaki az általam lefordított többszörös cserélgetés mellett dönt, annak javaslom, hogy egy kb 12mm átmárőjű és 30-40cm hosszú műanyag csövet szerezzen be, ezt dugja első körben a beöntő nyílásba és vezesse ki az akku mellett - később ezen keresztül lehet bönteni az új olajat. Így megspórólja az akku ki-be szerelgetést. A végén persze ki kell szedni a csövet és bedugni a gumi dugót.
Nekem a nagy bánatom, hogy nem volt kevés benne az olaj, és így nem is javult meg a MarciApu által leírt nálam is fennálló jelenség. Miszerint 1800-2000fordulat között finom gáznál remegés tapasztalható, ami érdekes, hogy ha manuálisan visszaváltok 4-esbe - a fordulat felmegy 2400-2500 körülire, de a remegés megmarad. Akár lassítok, akár gyorsítok elmúlik a jelenség. Szinte azt is mondhatom, hogy 80-90-es sebesség körül akár 4-ben akát 5-ben finom gáz mellett remeg-rángat. Eddig szerelőt nem sikerült rávenni elegendő hosszú autókázásra, hogy lássa- érezze a hibát.
Ha valakinek pl. MarciApunak van már valami eredménye, vagy ötlete, nagy köszönettel veszem.
Először a turbóra gyanakodtam, lyukas is lett az egyik turbócső, de a csere nem mulasztotta el a jelenséget.
"remegés", vagy rángatás?
Mert sztem a remegésnek semmi köze az ótómata váltóhoz.
- 1800-2000 körül van az átlépés a porlasztóknál 1-el, 2-vel többszöri ütemenkénti befecskendezésre. Ez simán okozhatja ha nem újak már a porlasztók.
- aztán lehet féltengely is ami a remegést okozhatja
- lehet még szilent kiverődés az első futóműben, és vagy motorfelfüggesztő bak is.
Persze ez mind csak szerény véleményem szerint.
A váltó olaj cseréről meg leírtam a véleményem. Jó lenne, de elrettenti az embert hogy csak kb. a felét lehet leengedni, aztán ez az öblögetés.... No comment. Ha ezt üzemszerűen cserére találták ki ezt az olajat..., akkor a fene a pofáját a váltótervezőnek. Épp ezé kételkedek a cserében. Amit cserésre terveznek, ott nemcsak a felét lehet leengedni az olajnak. Lásd motorolaj. No meg akkor most mennyi drága gyári váltóolajat vegyek? 3-4-5-6-7-8-9 litert? Elég drága ahhoz hogy ez a tág határ elrettentsen. Ez is olyan kicsit nekem mint a "Calgonnal a mosógép is tovább él!" Magyarul. Ha 60ezrenként cserélem, akkor kitolom a nagy váltójavítást 250ezerről 300-ra. Magyarul. Ráköltök 250-ig olajcserékre 5x40ezret azaz 200-at. És csak féligmeddig cserélem le minden alkalommal. szal....
A Calgonos példa hasonló. Ha minden mosásnál teszek bele Calgont ahogy a reklám mutatja, akkor 3 év alatt vehetnék a Calgon árából egy új mosógépet. Nekem Calgon nélkül már 6 éve üzemel a motyógép. :-) röhely
Naplózva
2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
Gooby
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #65 Dátum:
2010.03.13 szombat, 10:20:46 »
Nekem folyt az olajam a váltóolaj hűtőbe menő csöveknél, ezért azok cseréje mellett az olaj cserét is megejtettem. Az autóm 2003-as és 220ezer km van benne. Ez volt az első olajcsere a váltóban. Nekem meglepetésemre közel 5(!) liter olaj folyt ki, és ugyanennyit is töltöttem bele vissza. Azt hiszem 7 liter van a váltóban, ebből 5-öt kicseréltem az nem olyan rossz arány.
Eredmény: Simábban vált, és nem huzatja már annyira a motort.
Nekem megérte.
Naplózva
norberto31
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #66 Dátum:
2010.03.13 szombat, 13:01:51 »
Felébredtünk,felébredtünk.
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #67 Dátum:
2010.03.13 szombat, 14:11:21 »
Idézetet írta: agostonb_OFF - 2010.03.13 szombat, 07:45:28
"remegés", vagy rángatás?
Mert sztem a remegésnek semmi köze az ótómata váltóhoz.
- 1800-2000 körül van az átlépés a porlasztóknál 1-el, 2-vel többszöri ütemenkénti befecskendezésre. Ez simán okozhatja ha nem újak már a porlasztók.
- aztán lehet féltengely is ami a remegést okozhatja
- lehet még szilent kiverődés az első futóműben, és vagy motorfelfüggesztő bak is.
Persze ez mind csak szerény véleményem szerint.
A váltó olaj cseréről meg leírtam a véleményem. Jó lenne, de elrettenti az embert hogy csak kb. a felét lehet leengedni, aztán ez az öblögetés.... No comment. Ha ezt üzemszerűen cserére találták ki ezt az olajat..., akkor a fene a pofáját a váltótervezőnek. Épp ezé kételkedek a cserében. Amit cserésre terveznek, ott nemcsak a felét lehet leengedni az olajnak. Lásd motorolaj. No meg akkor most mennyi drága gyári váltóolajat vegyek? 3-4-5-6-7-8-9 litert? Elég drága ahhoz hogy ez a tág határ elrettentsen. Ez is olyan kicsit nekem mint a "Calgonnal a mosógép is tovább él!" Magyarul. Ha 60ezrenként cserélem, akkor kitolom a nagy váltójavítást 250ezerről 300-ra. Magyarul. Ráköltök 250-ig olajcserékre 5x40ezret azaz 200-at. És csak féligmeddig cserélem le minden alkalommal. szal....
A Calgonos példa hasonló. Ha minden mosásnál teszek bele Calgont ahogy a reklám mutatja, akkor 3 év alatt vehetnék a Calgon árából egy új mosógépet. Nekem Calgon nélkül már 6 éve üzemel a motyógép. :-) röhely
Valahol igazad van!De!Azért a 60000 km utáni cserével könnyebben vált a váltó,kevesebb benzint eszik,a váltót kíméled ezzel!A váltóban a csere 30 000 forintból megvan!Szerintem érdemes cserélni időközönként!
Naplózva
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #68 Dátum:
2010.03.17 szerda, 16:50:49 »
Idézetet írta: oszi - 2010.03.13 szombat, 14:11:21
Valahol igazad van!De!Azért a 60000 km utáni cserével könnyebben vált a váltó,kevesebb benzint eszik,a váltót kíméled ezzel!A váltóban a csere 30 000 forintból megvan!Szerintem érdemes cserélni időközönként!
Pontosan mennyi a váltó olaj literje? Pontosan hány litert lehet rátölteni? És hol csinálják? Ha van telefonszám akkor beszélnék a mesterrel.
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #69 Dátum:
2010.03.17 szerda, 19:50:33 »
Idézetet írta: agostonb - 2010.03.17 szerda, 16:50:49
Pontosan mennyi a váltó olaj literje? Pontosan hány litert lehet rátölteni? És hol csinálják? Ha van telefonszám akkor beszélnék a mesterrel.
Szia!
Bartók Autómataváltók javítása. Elérhetőség
Ügyfeleinket telefonos bejelentés alapján a megbeszélt időpontban tudjuk fogadni.
1173 Budapest, Kotász Károly utca 22.
Bartók Zsolt
Tel.: (20) 9 793 009
Nyitvatartás:
◦Hétfő - Péntek: 8:00 - 17:00
Üdv:oszi
Naplózva
tihpet
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #70 Dátum:
2010.04.29 csütörtök, 22:16:15 »
Kedves Mondeo tulajdonosok!
Egy éve vagyok tulajdonosa egy 2002-es tdci tiptronic mondeonak. Amióta hozzákerült az autó olvasom a hozzászólásokat, és azt hiszem eljött az ideje, hogy leírjam tapasztalataimat az autómmal kapcsolatosan. Ha megengeditek, csupán a váltóval kapcsolatos "élményeimet" írnám le.
Az autóban jelenleg Óra szerint! 135.300 Km van. szeretem azt hinni, hogy ez valós, de kereskedésben vettem az autót, ami egy bank által visszavet járgány, és megvétele előtt 1,5 évig egy métert sem ment, ezért talán még reális is lehet a km óra állása.
Az autó a kezdetektől hatalmasat ránt 5. sebességben 80 -90 Km/h között finomabb és erőteljesebb gázadásoknál. Most már tempomatnál is csinálja mikor az M0-n 80-ra állítom a sebességet. Elég idegesítő, hogy váltásoknál, mintha félsebességeket váltana, és ezért olyan mintha legalább 8 sebességes lenne az autó. Valószínűleg ez teljesen normális dolog és nem hiba jelenség, de engem idegesít. Két hét múlva viszem az autót az első váltóolaj cseréjére. Azt hiszem közel 140.000 Km-nél megérett az idő erre is. Nem szedetem le a váltót, csak annyi olajat cserélünk amennyit a váltó enged. Ahogy olvastam ez max 4 liter lesz. A gyári Ford váltóolajat fogom vásárolni, ennek közel 5.000 Ft literje. Megírom majd, hogy milyen volt a leeresztett olajam, mert itt rengetegen írtak sok félét, de azt senki sem közölte, hogy mennyi km-t futott az autója, így nincs viszonyítási alap semmihez. Na most legalább egy lesz!
Remélem változik majd a váltóm működése a cserétől, mert mostanában nem vagyok megelégedve a működésével. Legalábbis nem olyan mint volt mikor megvettem. Az autóba egy év alatt 30 km kerül, amit átlagos fővárosi használat mellett tesz meg.
Gratulálok a fórumhoz!
Üdv. Tihpet
Naplózva
Japán
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 566
:D
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #71 Dátum:
2010.05.25 kedd, 16:50:58 »
Idézetet írta: tihpet - 2010.04.29 csütörtök, 22:16:15
Kedves Mondeo tulajdonosok!
Egy éve vagyok tulajdonosa egy 2002-es tdci tiptronic mondeonak. Amióta hozzákerült az autó olvasom a hozzászólásokat, és azt hiszem eljött az ideje, hogy leírjam tapasztalataimat az autómmal kapcsolatosan. Ha megengeditek, csupán a váltóval kapcsolatos "élményeimet" írnám le.
Az autóban jelenleg Óra szerint! 135.300 Km van. szeretem azt hinni, hogy ez valós, de kereskedésben vettem az autót, ami egy bank által visszavet járgány, és megvétele előtt 1,5 évig egy métert sem ment, ezért talán még reális is lehet a km óra állása.
Az autó a kezdetektől hatalmasat ránt 5. sebességben 80 -90 Km/h között finomabb és erőteljesebb gázadásoknál. Most már tempomatnál is csinálja mikor az M0-n 80-ra állítom a sebességet. Elég idegesítő, hogy váltásoknál, mintha félsebességeket váltana, és ezért olyan mintha legalább 8 sebességes lenne az autó. Valószínűleg ez teljesen normális dolog és nem hiba jelenség, de engem idegesít. Két hét múlva viszem az autót az első váltóolaj cseréjére. Azt hiszem közel 140.000 Km-nél megérett az idő erre is. Nem szedetem le a váltót, csak annyi olajat cserélünk amennyit a váltó enged. Ahogy olvastam ez max 4 liter lesz. A gyári Ford váltóolajat fogom vásárolni, ennek közel 5.000 Ft literje. Megírom majd, hogy milyen volt a leeresztett olajam, mert itt rengetegen írtak sok félét, de azt senki sem közölte, hogy mennyi km-t futott az autója, így nincs viszonyítási alap semmihez. Na most legalább egy lesz!
Remélem változik majd a váltóm működése a cserétől, mert mostanában nem vagyok megelégedve a működésével. Legalábbis nem olyan mint volt mikor megvettem. Az autóba egy év alatt 30 km kerül, amit átlagos fővárosi használat mellett tesz meg.
Gratulálok a fórumhoz!
Üdv. Tihpet
Szia Az enyém 2004 es 250000 van benne én 90000 vettem ha gondolod beszéljünk meg egy talit itt PESTEN ÉS NÉZD MEG AZ ENYÉM,HOGY MŰKÖDIK! Van egy nagyon profi automata váltósom,és nem drága illetve garanciás
Naplózva
FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem
mahder
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #72 Dátum:
2010.06.18 péntek, 08:40:23 »
Olvasgatom itt a hozzászólásokat...
Testvérem és férje amerikában él. A srác autószerelő egy műhelyben. Egyértelműen állítja, hogy ellenőrizni kell az olaj színét, és cserélni kell, ha már nem az a piros színű. Ott ez mindennapos dolog, sok az autómata. Neki is az van egy accura az ottani honda egyik 3l-es v6os benzines képviselője. Szóval cserélni kell, hogy hogyan az nem egyszerű de kell.
Naplózva
Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
mahder
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #73 Dátum:
2010.07.08 csütörtök, 14:44:15 »
Idézetet írta: tihpet - 2010.04.29 csütörtök, 22:16:15
Kedves Mondeo tulajdonosok!
Egy éve vagyok tulajdonosa egy 2002-es tdci tiptronic mondeonak. Amióta hozzákerült az autó olvasom a hozzászólásokat, és azt hiszem eljött az ideje, hogy leírjam tapasztalataimat az autómmal kapcsolatosan. Ha megengeditek, csupán a váltóval kapcsolatos "élményeimet" írnám le.
Az autóban jelenleg Óra szerint! 135.300 Km van. szeretem azt hinni, hogy ez valós, de kereskedésben vettem az autót, ami egy bank által visszavet járgány, és megvétele előtt 1,5 évig egy métert sem ment, ezért talán még reális is lehet a km óra állása.
Az autó a kezdetektől hatalmasat ránt 5. sebességben 80 -90 Km/h között finomabb és erőteljesebb gázadásoknál. Most már tempomatnál is csinálja mikor az M0-n 80-ra állítom a sebességet. Elég idegesítő, hogy váltásoknál, mintha félsebességeket váltana, és ezért olyan mintha legalább 8 sebességes lenne az autó. Valószínűleg ez teljesen normális dolog és nem hiba jelenség, de engem idegesít. Két hét múlva viszem az autót az első váltóolaj cseréjére. Azt hiszem közel 140.000 Km-nél megérett az idő erre is. Nem szedetem le a váltót, csak annyi olajat cserélünk amennyit a váltó enged. Ahogy olvastam ez max 4 liter lesz. A gyári Ford váltóolajat fogom vásárolni, ennek közel 5.000 Ft literje. Megírom majd, hogy milyen volt a leeresztett olajam, mert itt rengetegen írtak sok félét, de azt senki sem közölte, hogy mennyi km-t futott az autója, így nincs viszonyítási alap semmihez. Na most legalább egy lesz!
Remélem változik majd a váltóm működése a cserétől, mert mostanában nem vagyok megelégedve a működésével. Legalábbis nem olyan mint volt mikor megvettem. Az autóba egy év alatt 30 km kerül, amit átlagos fővárosi használat mellett tesz meg.
Gratulálok a fórumhoz!
Üdv. Tihpet
Szia!
Az, hogy olyan mintha 2x váltana, nálam is fennáll. De csak, ha óvatosan közlekedek. Azt mondják ez helyettesíti a csúztatást, és hogy ez normális. A nagy rántás már kevésbé OK. Várom a tapasztalataidat a váltócsere után!
Üdv
Naplózva
Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
lizucska
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #74 Dátum:
2010.07.25 vasárnap, 15:43:31 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.10 szerda, 17:43:40
Szia!
Mint lentebb írtam,az olajjal élettartalma max 6 év!Úgy,hogy nincs használva,csak a polcon áll!Igaz,hogy nem az egész olaj jön le,túlnyomó részben frissíted az olajat!A szerelőnek az az érdeke,hogy nagyobb javítást végezzen,mert ugye,akár 300'000 forintjába is kerülhet a spórolós embernek a váltó javítás!Senkit nem akarok rábeszélni egy olajcserére,de én azt tapasztaltam,hogy 60'000-kilométerenként,ha cserélem,akkor pontosabban,időben vált a váltó!Ráadásul nekem most jött el az idő,mert megnéztem a váltóba az olajat és sötét barna az olaj!"Árulkodó jelek: Az eredetileg piros (esetenként más) színû váltóolaj elszínezôdött, nem áttetszô,valamilyen szennyezôdést, üledéket tartalmaz, megváltozott a szaga. A szakember az esetleges szilárd szennyezôdésekbôl már következtetni tud a biztosan meghibásodott alkatrészre is. Olaj fel- és utántöltéshez kizárólag automata sebességváltó olajat szabad használni."Ezek után én mindenkit saját belátására hagyom!Én inkább, kiadok most 25-30 ezer forintot,minthogy később a 10 szeresét hagyjam ott a szerelőnek!Szóval én a cserében bízom!A többit Rátok bízom!
Üdv:Mindenkinek
oszi
Naplózva
lizucska
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #75 Dátum:
2010.07.25 vasárnap, 15:44:30 »
Idézetet írta: oszi - 2010.02.10 szerda, 17:43:40
Szia!
Mint lentebb írtam,az olajjal élettartalma max 6 év!Úgy,hogy nincs használva,csak a polcon áll!Igaz,hogy nem az egész olaj jön le,túlnyomó részben frissíted az olajat!A szerelőnek az az érdeke,hogy nagyobb javítást végezzen,mert ugye,akár 300'000 forintjába is kerülhet a spórolós embernek a váltó javítás!Senkit nem akarok rábeszélni egy olajcserére,de én azt tapasztaltam,hogy 60'000-kilométerenként,ha cserélem,akkor pontosabban,időben vált a váltó!Ráadásul nekem most jött el az idő,mert megnéztem a váltóba az olajat és sötét barna az olaj!"Árulkodó jelek: Az eredetileg piros (esetenként más) színû váltóolaj elszínezôdött, nem áttetszô,valamilyen szennyezôdést, üledéket tartalmaz, megváltozott a szaga. A szakember az esetleges szilárd szennyezôdésekbôl már következtetni tud a biztosan meghibásodott alkatrészre is. Olaj fel- és utántöltéshez kizárólag automata sebességváltó olajat szabad használni."Ezek után én mindenkit saját belátására hagyom!Én inkább, kiadok most 25-30 ezer forintot,minthogy később a 10 szeresét hagyjam ott a szerelőnek!Szóval én a cserében bízom!A többit Rátok bízom!
Üdv:Mindenkinek
oszi
Naplózva
lizucska
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #76 Dátum:
2010.07.25 vasárnap, 15:54:59 »
Sziasztok!
Tudnátok nekem tanácsot adni?
A váltóm csak nagyobb fordulatszámon váltja a harmadik sebességet, de csak felváltásnál. Eddig 2000-es fordulatszámon 50km/h-nál váltott, most pedig 60km/h és 3000-3500-as fordulaton. A jelenség nem rendszeres. Nemrég figyeltem fel rá. Most hogy megjött a hűvösebb idő nem produkálta, csak akkor mikor mentem hazafelé és az emelkedőn azt hittem fel sem fog váltani. Kicsit visszább vettem a lábam a gázpedálról akkor tette harmadikba. A többi sebességgel semmi bajom. Se fel- se a visszaváltással.
A másik amit tapasztaltam mikor Pesten jártam, lámpaváltáskor indulni akartam, lassan engedtem fel a féket, de az autó nem indult, mintha beragadt volna a fék.Rásegítettem kevés gázadással és ugrott egyet az autó. Így indult néhányszor. Vidéki nagyvárosban lakom, itt is be tud állni a forgalom, mégsem tapasztaltam csak Pesten.
Az autóban 140 000 km van. Eddig tökéletesen működött a váltóm.
Előre is köszönöm!
Liza
Naplózva
lizucska
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #77 Dátum:
2010.07.25 vasárnap, 16:15:06 »
Sziasztok!
Az olajcsere és a szűrőcsere megoldaná a problémámat?
Az előzőekben elfelejtettem megkérdezni?
Liza
Naplózva
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #78 Dátum:
2010.07.28 szerda, 10:28:22 »
Idézetet írta: lizucska - 2010.07.25 vasárnap, 15:54:59
Sziasztok!
Tudnátok nekem tanácsot adni?...
Milyen váltód van? A 3+overdrive -os vagy az 5 sebességes?
Naplózva
Gabor77
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #79 Dátum:
2010.07.28 szerda, 10:30:54 »
Nekem ez az első automata váltós autóm.
Az rosszat tesz a váltónak, ha mondjuk lakott területen belül, hosszú lejtős (1-2 km) szakasznál kiteszem N-be, majd onnan D-be, ha belassulok?
Naplózva
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #80 Dátum:
2010.07.28 szerda, 11:20:51 »
Idézetet írta: Gabor77 - 2010.07.28 szerda, 10:30:54
Nekem ez az első automata váltós autóm.
Az rosszat tesz a váltónak, ha mondjuk lakott területen belül, hosszú lejtős (1-2 km) szakasznál kiteszem N-be, majd onnan D-be, ha belassulok?
Azt nem tudom, hogy rosszat tesz-e, de az előző autóm kézikönyvében külön kiemelték, hogy rövid ideig ne tegyük "N"-be. Még lámpánál állva sem.
Gondolom nem az "N" -ben levés a rossz dolog, hanem az "N" és a "D" közötti váltás. Feltételezem olyankor a legnagyobb a kopás, hiszen mindenféle tárcsáknak kell felvenni egymás sebességét, ami kopással jár.
Naplózva
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #81 Dátum:
2010.07.28 szerda, 11:45:46 »
Ha huzamosabb ideig állsz a pirosnál, akkor a kocsi kiveszi magát sebességből. "N"-be.
Akkor az induláskor kicsivel tovább tart, míg indul, mert visszateszi, amikor felengeded a féket.
Ha gázt adsz mielőtt betenné a fokozatot, akkor ránt egyet. Nem hiba, csak több türelem kell - kb. egy másodperc még.
Idézetet írta: lizucska - 2010.07.25 vasárnap, 15:54:59
Sziasztok!
Tudnátok nekem tanácsot adni?
A váltóm csak nagyobb fordulatszámon váltja a harmadik sebességet, de csak felváltásnál. Eddig 2000-es fordulatszámon 50km/h-nál váltott, most pedig 60km/h és 3000-3500-as fordulaton. A jelenség nem rendszeres. Nemrég figyeltem fel rá. Most hogy megjött a hűvösebb idő nem produkálta, csak akkor mikor mentem hazafelé és az emelkedőn azt hittem fel sem fog váltani. Kicsit visszább vettem a lábam a gázpedálról akkor tette harmadikba. A többi sebességgel semmi bajom. Se fel- se a visszaváltással.
A másik amit tapasztaltam mikor Pesten jártam, lámpaváltáskor indulni akartam, lassan engedtem fel a féket, de az autó nem indult, mintha beragadt volna a fék.Rásegítettem kevés gázadással és ugrott egyet az autó. Így indult néhányszor. Vidéki nagyvárosban lakom, itt is be tud állni a forgalom, mégsem tapasztaltam csak Pesten.
Az autóban 140 000 km van. Eddig tökéletesen működött a váltóm.
Előre is köszönöm!
Liza
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #82 Dátum:
2010.07.28 szerda, 11:48:26 »
Menet közben kivenni a sebességből nem bölcs dolog, vezetéstechnikai okból sem. Az üresben futást a mechanikus váltóknál sem gazdaságos választani, mert akkor a gép alapjáraton forog, míg motorféknél nincs befecskendezés.
Ne csináld!
Idézetet írta: Gabor77 - 2010.07.28 szerda, 10:30:54
Nekem ez az első automata váltós autóm.
Az rosszat tesz a váltónak, ha mondjuk lakott területen belül, hosszú lejtős (1-2 km) szakasznál kiteszem N-be, majd onnan D-be, ha belassulok?
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #83 Dátum:
2010.07.28 szerda, 13:54:53 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.07.28 szerda, 11:45:46
Ha huzamosabb ideig állsz a pirosnál, akkor a kocsi kiveszi magát sebességből. "N"-be.
...
Én ilyen automataváltót még nem láttam... Ha "D"-be rakod, akkor az "D"-ben van és kész, ő magától nem veszegeti ki magát sehova.
A robotizált kéziváltók igen, de a hagyományos automaták biztosan nem.
Naplózva
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #84 Dátum:
2010.07.28 szerda, 20:05:29 »
Nem a kart tolja ki
A szerkezet teszi üresbe magát, hogy ne kavarja az olajat fölöslegesen.
Ha elengeded a féket, akkor kapcsol újra D-t. De az pici időt kíván.
Idézetet írta: KIZS - 2010.07.28 szerda, 13:54:53
Én ilyen automataváltót még nem láttam... Ha "D"-be rakod, akkor az "D"-ben van és kész, ő magától nem veszegeti ki magát sehova.
A robotizált kéziváltók igen, de a hagyományos automaták biztosan nem.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Gabor77
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #85 Dátum:
2010.07.28 szerda, 21:51:03 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.07.28 szerda, 11:48:26
Menet közben kivenni a sebességből nem bölcs dolog, vezetéstechnikai okból sem. Az üresben futást a mechanikus váltóknál sem gazdaságos választani, mert akkor a gép alapjáraton forog, míg motorféknél nincs befecskendezés.
Ne csináld!
OK, köszi!
Mi a vezetéstechnikai oka? Hirtelen olyan esetleges manőver miatt, melyet gyorsítással lehet elvégezni? Vagy?
Naplózva
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #86 Dátum:
2010.07.29 csütörtök, 07:48:06 »
Igen, jöhet olyan helyzet, hogy eléd libben valaki és ki kell kormányozni, kigyorsítani oldalra, ha nincs fokozatban, akkor ezt nem lehet megtenni.
Mivel automata, megeshet, hogy elfelejted, hogy kivetted és jéé, nem indul, ott kalimpálsz a karral, a mögötted lévő meg dudál, tiszta stressz
Elvileg nem okoz gondot a váltónak, hogy ha bezöldül a lámpa és gurulás közben visszateszed a D-t, akkor az éppen optimális fokozatot kapcsolva tovább haladhass, de mivel ez kapcsolgatásokat kíván, a szerkezet élettartamát nem növeli semmiképp.
Fontos, hogy pl. lejtmenetben N-be tenni igazi önveszélyeztetés. Elmegy a motorfék, jön a hajtűkanyar, nincs zárt hajtáslánc... sodródni kezdesz.
Arra van kitalálva, hogy D-ben legyen. Elég kifinomult, hogy a legtöbb vezetési helyzetben jól döntsön.
Én max az előzéseknél szoktam furálni, hogy kettőt is visszavált és 3-asban 4100-at pörögve már nem gyorsul sehova. Olyankor jó a kézi állás!
Idézetet írta: Gabor77 - 2010.07.28 szerda, 21:51:03
OK, köszi!
Mi a vezetéstechnikai oka? Hirtelen olyan esetleges manőver miatt, melyet gyorsítással lehet elvégezni? Vagy?
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #87 Dátum:
2010.07.29 csütörtök, 07:55:11 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.07.28 szerda, 20:05:29
Nem a kart tolja ki
A szerkezet teszi üresbe magát, hogy ne kavarja az olajat fölöslegesen.
Ha elengeded a féket, akkor kapcsol újra D-t. De az pici időt kíván.
Ezt én is olvastam talán a TISben. De.
Meg is találtam a nyomáskapcsolót ami veszi a jelet a féknyomásról, de szeretném kimérni hogy csinál-e valamit. Ugyanis én bármeddig nyomom álló helyzetben Dben a féket, nem érzem hogy Nbe kapcsolna. Sőt a fordszám mérőn sem látom. Pedig annak le kellene esni 750re Nben.
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #88 Dátum:
2010.07.29 csütörtök, 10:22:30 »
Én sem arra gondoltam, hogy a kart tolja ki...
Az új fajta 5 sebességes váltóban lehet van már valami okosság, ami leköti a hajtásról a váltót ha sokáig állsz, de a régi 3+1 sebességesben biztosan nincs ilyen. Amikor "N"-be, "D"-be, "R"-be vált a kocsi, azt érezni, hiszen emelkedik-süllyed az eleje (csak 1-2 centit persze). Nem is hallottam még olyan automata váltóról ami "N"-be pakolja magát. (Persze nem vagyok szakértő, tehát simán lehet ilyen, csak nem látom értelmét.)
Te nem véletlenül a Durashift EST -re gondolsz? Az viszont nem automata, hanem egy robotizált kézi váltó.
Naplózva
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #89 Dátum:
2010.07.29 csütörtök, 14:19:48 »
Leesni? Honnan esik le? Az enyém beton 750 mindig.
Vik mondta, hogy kb. egy perc áldigálás után kiveszi biztosan. Nem érezni, hogy kivette, csak induláskor ha egyből a gázra ugrasz, akkor ránt. hagyni kell neki időt, hogy visszategye.
Én így tudom.
Idézetet írta: agostonb - 2010.07.29 csütörtök, 07:55:11
Ezt én is olvastam talán a TISben. De.
Meg is találtam a nyomáskapcsolót ami veszi a jelet a féknyomásról, de szeretném kimérni hogy csinál-e valamit. Ugyanis én bármeddig nyomom álló helyzetben Dben a féket, nem érzem hogy Nbe kapcsolna. Sőt a fordszám mérőn sem látom. Pedig annak le kellene esni 750re Nben.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #90 Dátum:
2010.07.29 csütörtök, 14:27:08 »
A Durashift 5-tronic ra gondolok.
A katalógus szerint 5 seb. Auto-Jatco Select Shift a neve.
Idézetet írta: KIZS - 2010.07.29 csütörtök, 10:22:30
Én sem arra gondoltam, hogy a kart tolja ki...
Az új fajta 5 sebességes váltóban lehet van már valami okosság, ami leköti a hajtásról a váltót ha sokáig állsz, de a régi 3+1 sebességesben biztosan nincs ilyen. Amikor "N"-be, "D"-be, "R"-be vált a kocsi, azt érezni, hiszen emelkedik-süllyed az eleje (csak 1-2 centit persze). Nem is hallottam még olyan automata váltóról ami "N"-be pakolja magát. (Persze nem vagyok szakértő, tehát simán lehet ilyen, csak nem látom értelmét.)
Te nem véletlenül a Durashift EST -re gondolsz? Az viszont nem automata, hanem egy robotizált kézi váltó.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #91 Dátum:
2010.07.29 csütörtök, 19:26:46 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.07.29 csütörtök, 14:27:08
A Durashift 5-tronic ra gondolok.
A katalógus szerint 5 seb. Auto-Jatco Select Shift a neve.
Be tudnátok idézni vagy linkelni a váltó leírását ahol ilyet mond? Mert én biztos vagyok benne, hogy normál automata váltó soha sem kapcsol "N"-be magától.
Persze a normál automata váltók is figyelik a fékezést, hiszen fékezéskor feloldják a nyomatékváltó zárását (bizonyos feltételek mellett -pl. egyenletes tempóval haladva- a nyomatékváltó összezáródik).
Nem ezzel keveritek össze?
Naplózva
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #92 Dátum:
2010.07.29 csütörtök, 19:30:44 »
Próbáltam rákeresni, hogy milyen lehet a "Durashift 5-tronic" -nak a rendes neve és úgy döntöttem, hogy az 5F31J nevű váltóról van szó egyébként.
Ennek hirtelen átfutottam a service manual-ját (amit találtam az interneten) és ott is azt írják, hogy ha nem működik a fék érzékelése, akkor vagy sose nyit ki a nyomtékváltó zárja, vagy sose záródik össze (attól függően, hogy a fék érzékelője milyen állapotban maradt). Azt meg sem említik, hogy az "N"-be kapcsolással bármi gond lenne.
Naplózva
mahder
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #93 Dátum:
2010.07.31 szombat, 14:08:32 »
Hasonló téma talán, hogy ritkán, de azért előfordul nálam, hogy beérek egy faluba, lejtőn ereszkedés közben lassulok, és felbőg a motor, 3-4 ezer között pörög, és mintha motorfék lenne, de egy sebességgel lejjebb van (pl 3-asban), mint mondjuk normál állapotban ezen a sebességen haladnék (65km/h nál 3-asban van).
Ekkor mi játszódik le? Kicsit izgulok remélem semmi komolyabb...??
Naplózva
Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #94 Dátum:
2010.08.02 hétfő, 07:27:41 »
Valszleg tényleg visszavált... lehet, hogy kettőt vált vissza? Mert az baj!
Az én 5 gangosom alapesetben 70 körül veszi ki az 5-öst, akkor kicsit felpörög és erősebben érezni a motorféket, majd 45 körül a 3-at, utána már csak úszik, a 2-esbe váltást nem érezni. Ha nem csinálsz semmit, akkor 2-esben maradva viszi a kocsit, 1-esbe nem vált vissza, csak ha megállítod fékkel.
Idézetet írta: mahder - 2010.07.31 szombat, 14:08:32
Hasonló téma talán, hogy ritkán, de azért előfordul nálam, hogy beérek egy faluba, lejtőn ereszkedés közben lassulok, és felbőg a motor, 3-4 ezer között pörög, és mintha motorfék lenne, de egy sebességgel lejjebb van (pl 3-asban), mint mondjuk normál állapotban ezen a sebességen haladnék (65km/h nál 3-asban van).
Ekkor mi játszódik le? Kicsit izgulok remélem semmi komolyabb...??
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
mahder
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #95 Dátum:
2010.08.24 kedd, 14:46:21 »
Idézetet írta: Gooby - 2010.03.13 szombat, 10:20:46
Nekem folyt az olajam a váltóolaj hűtőbe menő csöveknél, ezért azok cseréje mellett az olaj cserét is megejtettem. Az autóm 2003-as és 220ezer km van benne. Ez volt az első olajcsere a váltóban. Nekem meglepetésemre közel 5(!) liter olaj folyt ki, és ugyanennyit is töltöttem bele vissza. Azt hiszem 7 liter van a váltóban, ebből 5-öt kicseréltem az nem olyan rossz arány.
Eredmény: Simábban vált, és nem huzatja már annyira a motort.
Nekem megérte.
MKIII-ban van váltóolajhűtő? Mert ha igen, akkor azokon a csöveken keresztül lehet leszíni,majd bepumpálni az olajat. Külföldi autószerelőtől tudom. De ő szerinte ezeknél a "kicsi" motoroknál nem szokott a váltónak hűtője lenni...
Naplózva
Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
mahder
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #96 Dátum:
2010.08.24 kedd, 14:58:04 »
Amúgy az autómban 198.000Km van, 2004-es. Porlasztók most lettek felújíttatva, a 4. meg teljesen új. A valaki által említett 80-90 körüli rángatás előtte is azóta is megvan, de össze vissza. Azaz, egyszer csinálja, másik nap abszolút nem, aztán egyszer-csak 1-2 hét múlva megint észreveszem, hogy ismét csinálja. Nem tudom mitől lehet.
Tehát Oszi, nálad akkor hogyan megy végbe az olajcsere? Mert nem látom, melyik verziót favorizálod. Én arra gondoltam, hogy leeresztek amennyit tudok, majd feltöltöm amennyivel lehet, és bízom benne, hogy jót tettem a váltómmal.
Naplózva
Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
oszi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #97 Dátum:
2010.09.06 hétfő, 20:30:49 »
Idézetet írta: mahder - 2010.08.24 kedd, 14:58:04
Amúgy az autómban 198.000Km van, 2004-es. Porlasztók most lettek felújíttatva, a 4. meg teljesen új. A valaki által említett 80-90 körüli rángatás előtte is azóta is megvan, de össze vissza. Azaz, egyszer csinálja, másik nap abszolút nem, aztán egyszer-csak 1-2 hét múlva megint észreveszem, hogy ismét csinálja. Nem tudom mitől lehet.
Tehát Oszi, nálad akkor hogyan megy végbe az olajcsere? Mert nem látom, melyik verziót favorizálod. Én arra gondoltam, hogy leeresztek amennyit tudok, majd feltöltöm amennyivel lehet, és bízom benne, hogy jót tettem a váltómmal.
Szia!
Nálam,úgy megy végbe,ahogy ez a Mondeóknák szokott lenni!Sajnos a teljes olajmennyiséget nem lehet leengedni és a váltóolajszűrőt sem lehet cserélni!De mindenképpen érdemes 60000-r km-enként leengedni az olajat.Ami lejön,azt utána pótolni kell!Ennyi az egész!Ez szerelőműhelyenként változhat!25- 30 ezer forint között szokott lenni!De szerintem megéri!Legalábbis nálam ez mindig bejött!Még nem volt váltóhibám!
Üdv:oszi
Naplózva
Adri
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #98 Dátum:
2010.09.09 csütörtök, 17:15:47 »
Sziasztok!
Van egy 2001-es 2.0.i automata váltós Mondeom. Elindulás után pár méterrel ad egy fura mély hangot, ami az autó aljából hallatszik, inkább egy ütéshez hasonlítanám. De csak akkor csinálja, ha leállítom a motort, és újra elindítom, járó motornál megállás és indulásnál nem. Ezenkívül, amikor hátramenetből előremenete - és fordítva is - teszem, fémes hangja van. Már több, mint 200.000 km van benne és a párom szerint nem is vált jól mindig. Olvastam, hogy ezek a váltók kb. 200.000 km-t bírnak, utána fel kell újítani.
Váltó-olajcsere miatt vittem be a szervizbe, és hogy megnézessem, mi okozza ezt a hangot. Azt javasolták ne cseréljünk olajat, nem érdemes, meg kell bontani a váltót, itt nagyobb bajok vannak. Egyenlőre csak feltételezik, de ha belenéznek, akkor tudják biztosan megmondani mi a baj, és hogy mekkora lesz a végösszeg, amitől nem kicsit tartok.
Végigolvastam a fórumot, de ilyen problémával nem írt még be senki.
Volt már valakinek hasonló problémája?
Tipp? Csak, hogy mire számítsak!
Bontott váltóval merjek próbálkozni, ha nagy a baj?
Köszi!
Adri
Naplózva
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #99 Dátum:
2010.09.11 szombat, 10:13:20 »
Idézetet írta: Adri - 2010.09.09 csütörtök, 17:15:47
Sziasztok!
Van egy 2001-es 2.0.i automata váltós Mondeom. Elindulás után pár méterrel ad egy fura mély hangot, ami az autó aljából hallatszik, inkább egy ütéshez hasonlítanám. De csak akkor csinálja, ha leállítom a motort, és újra elindítom, járó motornál megállás és indulásnál nem. Ezenkívül, amikor hátramenetből előremenete - és fordítva is - teszem, fémes hangja van. Már több, mint 200.000 km van benne és a párom szerint nem is vált jól mindig. Olvastam, hogy ezek a váltók kb. 200.000 km-t bírnak, utána fel kell újítani.
Váltó-olajcsere miatt vittem be a szervizbe, és hogy megnézessem, mi okozza ezt a hangot. Azt javasolták ne cseréljünk olajat, nem érdemes, meg kell bontani a váltót, itt nagyobb bajok vannak. Egyenlőre csak feltételezik, de ha belenéznek, akkor tudják biztosan megmondani mi a baj, és hogy mekkora lesz a végösszeg, amitől nem kicsit tartok.
Végigolvastam a fórumot, de ilyen problémával nem írt még be senki.
Volt már valakinek hasonló problémája?
Tipp? Csak, hogy mire számítsak!
Bontott váltóval merjek próbálkozni, ha nagy a baj?
Köszi!
Adri
Hát ez nem hangzik jól.
Javaslom hogy vidd el egy kimondottan Automatás szerelőhöz (nem Ford szalon), aki nem azzal kezdi hogy nem cserél olajat, mert lehet nagy a baj.
Ezek alapján egy matás profi kapásból megmondja mi a bajság.
Nemtom merre laksz, és így azt sem hol van közeledben jó automatás.
A lakhelyed írd már le lszi. Ha én nem akkor más már mond egy közeli jó szerelőt.
Én Pesten és Debrecenben tudok.
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
6
7
8
9
...
11
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ