Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 22:36:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 11   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 353308 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 18:07:41 »

Sziasztok! Annyi mindent hallani erről az olajcseréről akkor most kell cserélni vagy nem? Jó hogy szintetikus meg minden de én úgy gondolom hogy akik előttem írtak, és feszegették a koszos, égett olaj témát valamilyen részben csak igazuk van. Mert hát csak kopik ott minden és az olaj jó hogy nem fárad ki, de biztos jól telemegy kosszal...   Még kicsit figyelem a topicot és majd mérlegelek, hogy cseréljek vagy ne. Amúgy az angol megoldás tetszik. Lehet azt fogom alkalmazni. Üdv.
Naplózva
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 18:59:47 »

Gyárilag full sintetic "oil" van a váltóban.Az oil azért van idézőjelben mert tulajdonképpen a szintetikus olaj nem is olaj hanem egy előállított vegyület.Ennél fogva nem veszti el tulajdonságait sem a váltóban sem a polcon állva 100ezer év múlva sem!!!A rész-szintetikus olajoknál is nagysokára az osszetevők vállnak el egymástól a dobozban.Tehát az élettartam olaj addig lessz élettartamolaj amíg megy a váltó.Kicserélni akkor szokás ha szét kell szedni a váltót.Az infót adó uriember jóváhagyta hogy kirakjam az elérhetőségét,ha esetleg valaki mást is szeretne kérdezni.Kirakom remélem nem baj.:el.:+36-30-839-9121  (08 órától 19 óráig)
Email: gabor2g@celube.hu A csapatában dolgozik egy kenéstechnikai szakmérnök tőle származnak az infok.

Karbantartása
váltódoktor, automata váltó javítás, automata váltó szervíz, automata váltó olaj, automata váltó olajcsere, automata váltó felújítás, automata váltó karbantartás, valtodoktor.hu
      

     Az automata sebességváltók karbantartása, az olajszint ellenőriztetése, és a rendszeres olajcsere. Vannak olyan típusok, amelynél a márkaszerviz állítja, hogy a váltó az olajjal, élettartamra feltöltött. Tehát hogy nem kell az olaját cserélni. De ha bele gondolunk, a váltóban lévő olaj (ha nem cseréljük) 100000-150000Km. között a kopásból keletkező kopadéktól besűrűsödik, és eltömíti a szűrőt ennek következtében, lecsökken a rendszer nyomása, ami az automata váltó meghibásodását eredményezi. Ezért javasoljuk 50000Km-enként az olaj és a szűrő cserét. Tudom ez is csak egy vélemény egy automataváltó szerelő embertől!
Naplózva
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 19:14:31 »

A várva várt olajcserémről. OSZI ajánlásával felvettem a kapcsolatot a TRIO ALARM BT-vel Bp.-en.Hetekkel ezelőtt bejelentkeztem a cserére,a fickó még el is kérte a tel.számom ha valami közbejönne.Közbejött!!Mint aki megérezte rácsörögtem,hogy akkor holnap megyek reggel 8.-ra ahogy megbeszéltük,a pacek asszongya:megfáztak a kolegái és most egyedül lógatja az orrát a műhelyben gun gun Fel nem hívott volna hogy te b...om ne utazz feleslegesen 80km-t!!!Hát nem egy megbízható muki!!Én ezt egy intő jelnek vettem és nem cserélek olajat pláne hogy beszéltem egy olaj szakértővel.........

Norberto!
A váltóba ellenőrizted a szintet?Az olaj minőségét?Az olajnak pirosnak kell lennie!Legalább ezt tedd meg!A váltóba nem egyszerű az olajszint ellenőrzése,annak van egy folyamata,azt be kell tartani,különben nem lesz pontos az ellenőrzés!
Naplózva
KAtti
Vendég
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 23:17:04 »

Gyárilag full sintetic "oil" van a váltóban.Az oil azért van idézőjelben mert tulajdonképpen a szintetikus olaj nem is olaj hanem egy előállított vegyület.Ennél fogva nem veszti el tulajdonságait sem a váltóban sem a polcon állva 100ezer év múlva sem!!!A rész-szintetikus olajoknál is nagysokára az osszetevők vállnak el egymástól a dobozban.Tehát az élettartam olaj addig lessz élettartamolaj amíg megy a váltó.Kicserélni akkor szokás ha szét kell szedni a váltót.Az infót adó uriember jóváhagyta hogy kirakjam az elérhetőségét,ha esetleg valaki mást is szeretne kérdezni.Kirakom remélem nem baj.:el.:+36-30-839-9121  (08 órától 19 óráig)
Email: gabor2g@celube.hu A csapatában dolgozik egy kenéstechnikai szakmérnök tőle származnak az infok.


Kollegám Mondijában tekerésnél akadozott, kerregett a kormány. A szervó oljszint rendben volt. Kicserélte a gyári full szintetikus szervó olajat, és utána megjavult....
Kb 80km volt benne.

A váltó olcsere "apránkénti" kivitelezése nekem se tetszik. Ha tökéletes a cserék közötti átkeverés, akkor is a 3+1 csere után még kb.25%-nyi régi bennemarad - ezt már sok cserével lehet lényegesen csökkenteni. Gondolom a zegzugos járatok, és mélyedések miatt nem lehet az egészet leengedni egyszerre. Viszont a "mosó olaj" nagy baromságnak tűnik, így csak össz mennyiség 30%-a lesz jó minőségű olaj, a többi meg mosó - és régi koszos olaj. Én inkább valami közép minőségű olajjal 2500-3000Ft/L csinálnám az egészet.




Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #54 Dátum: 2010.02.12 péntek, 06:34:09 »

Norberto!
A váltóba ellenőrizted a szintet?Az olaj minőségét?Az olajnak pirosnak kell lennie!Legalább ezt tedd meg!A váltóba nem egyszerű az olajszint ellenőrzése,annak van egy folyamata,azt be kell tartani,különben nem lesz pontos az ellenőrzés!
Oszi.A hétvégén ellenőrizni fogom.Az olajszintet egy csavar adja meg aminek a vége egy csőben végződik a váltón belül.Pofon egyszerű a dolog,hideg motor beindít járatni kell 1-2 percet közben végigkapcsolni párszor az összes fokozatot a váltón majd p-ben járó motornál kilazítani a csavart,de teljesen kivenni nem lehet,ha jön olaj akkor jó a szint ha nem addig kell tölteni míg nem jön.Majd rakok fel képeket is!Azt tudom hogy az olajam sötét szinű,ami azért nem izgat mert a motorolaj csere után 5km-el ha megnézed a nívót már sötétebb az olaj.Ennél meg pláne mert ugye marad benne olaj.Kicsit összeszedem magam és leírom bővebben a véleményem ami szerintem közel fog állni az igazsághoz.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2010.02.12 péntek, 08:52:29 »

Oszi.A hétvégén ellenőrizni fogom.Az olajszintet egy csavar adja meg aminek a vége egy csőben végződik a váltón belül.Pofon egyszerű a dolog,hideg motor beindít járatni kell 1-2 percet közben végigkapcsolni párszor az összes fokozatot a váltón majd p-ben járó motornál kilazítani a csavart,de teljesen kivenni nem lehet,ha jön olaj akkor jó a szint ha nem addig kell tölteni míg nem jön.Majd rakok fel képeket is!Azt tudom hogy az olajam sötét szinű,ami azért nem izgat mert a motorolaj csere után 5km-el ha megnézed a nívót már sötétebb az olaj.Ennél meg pláne mert ugye marad benne olaj.Kicsit összeszedem magam és leírom bővebben a véleményem ami szerintem közel fog állni az igazsághoz.

Szia Norberto!
Neked nincs nívópálcád?Mert nekem van!Nem kell  kivenni a csavart!A váltóba mindig pirosnak kell lenni az olajnak!Ha sötét barna,akkor már az rosszat jelent!De a döntés a te kezedben van!
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.12 péntek, 08:56:35 írta oszi » Naplózva
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2010.02.12 péntek, 09:03:43 »


Kollegám Mondijában tekerésnél akadozott, kerregett a kormány. A szervó oljszint rendben volt. Kicserélte a gyári full szintetikus szervó olajat, és utána megjavult....
Kb 80km volt benne.

A váltó olcsere "apránkénti" kivitelezése nekem se tetszik. Ha tökéletes a cserék közötti átkeverés, akkor is a 3+1 csere után még kb.25%-nyi régi bennemarad - ezt már sok cserével lehet lényegesen csökkenteni. Gondolom a zegzugos járatok, és mélyedések miatt nem lehet az egészet leengedni egyszerre. Viszont a "mosó olaj" nagy baromságnak tűnik, így csak össz mennyiség 30%-a lesz jó minőségű olaj, a többi meg mosó - és régi koszos olaj. Én inkább valami közép minőségű olajjal 2500-3000Ft/L csinálnám az egészet.





Szia!

Csak eredeti Ford váltóolajjal lehet feltölteni!Ez nem kisérleti nyúl!Meghálálja,ha gondoskodnak róla!
Naplózva
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2010.02.12 péntek, 09:07:49 »

Itt a témát én befejezem,mert két táborra szakadunk!Én nem szeretném ha ebből vita alakulna ki!Én elmondtam az érveimet,a közel 7 éves autómataváltós tapasztalataimat!Mindenki döntsön a saját belátása szerint!

További jó Mondeózást kívánok Mindenkinek!

Üdv:oszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #58 Dátum: 2010.02.12 péntek, 09:24:41 »

Itt a témát én befejezem,mert két táborra szakadunk!Én nem szeretném ha ebből vita alakulna ki!Én elmondtam az érveimet,a közel 7 éves autómataváltós tapasztalataimat!Mindenki döntsön a saját belátása szerint!

További jó Mondeózást kívánok Mindenkinek!

Üdv:oszi

Abszolút nem értek az automata váltó témához, de az tény, hogy unokatesóm a fhosváhen paszujában rendszeresen cserélteti a váltóolajat...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #59 Dátum: 2010.02.12 péntek, 11:47:04 »

Oszi kolléga!Nehogy lelépj!Mindenki tapasztalatára szükség lehet!Írtam előbb bővebben kifejtem a véleményem!Azon a véleményen vagyok hogy mindenképp megéri "cserélni" az olajat!!!!!!!!DE!Nem mindegy mikor mennyi kilométernél kezdi el az ember.Minél előbb annál jobb.Biztosan tovább tart a váltó!De nem fog örökké tartani.Más kérdés hogy ezt a fordnál nem így gondolták a belülre szerelt olajszűrő miatt,ami nem tökéletes mert ugye a motornál is cserélünk még üzemanyag szűrőt is!!!! Nem vita tárgya szerintem hogy az lenne a jó ha az összes olajat és a szűrőt is cserélni lehetne!A szűrőcsere leszedett váltónál is bonyolult mert sorrendben az utolsó alkatrészek közt van ezért szét kell szerelni magát a váltót is!Az is tévhit hogy az olaj mindig piros!Elszineződik a használat során csak nem mindegy mennyi kilométert használjuk.Tehát hogyha betesszük a váltóba az új olajat és aváltóban sok a kilométer olajcsere nélkül,a szűrőben lerakódott kopadék az új olaj öblítő hatása miatt kimosódik a szűrőből(ezért lenne jó cserélni!!!) és szépen eltömítheti a szolenoid szelepeket aminek darabja 20eFt(9db van belőle!!!!).Ezek a szelepek előbb utóbb amúgy is tönkre fognak menni mert semmi nem tart örökké!!Az a nehéz hogy rászánja magát az ember mert nem akarja a saját váltóját tönkre tenni ha amúgy is sok kilométer van benne.Megejthettem volna 100eKm nél is csak bal...sz voltam!Halgattam a fordra!De ha szétnéztek ez a helyzet a gen szíjjtárcsával is a másik topicon!!!Nem véletlen írtam ilyen magabiztosan le ezeket az infókat,mert vagy 8-10 automata szerelő véleményét kértem ki telefonon+ 3-al személyesen beszéltem.Belinkeltem rajzot a váltóról,kezelési utasítást nézegettem a gyártó honlapját angol amerikai fórumokat meg a fene tudja még mit. Nem akarok én senkivel vitázni,ezek tények.Mindenki saját felelősségre dönt.Ez is olyan mint a kórházban a műtét(nálam ugye mert sok a kilométer) jót akarnak de mégis aláiratják a papírthogy meghalhatok.Talán ennyit rudtam mondani,magam részéről én nem fejeztem be és OSZI téged is arra kérlek ne fejezd be,írjad atapasztalatokat!!Hétvégén olajszint ellenőrzés(ez is be van linkelve részletesen nem egy negy ördöngősség a szerelők szerint sem)csinálok képeket!!!!
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.12 péntek, 11:49:52 írta norberto31 » Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2010.02.12 péntek, 14:07:35 »

Oszi kolléga!Nehogy lelépj!Mindenki tapasztalatára szükség lehet!Írtam előbb bővebben kifejtem a véleményem!Azon a véleményen vagyok hogy mindenképp megéri "cserélni" az olajat!!!!!!!!DE!Nem mindegy mikor mennyi kilométernél kezdi el az ember.Minél előbb annál jobb.Biztosan tovább tart a váltó!De nem fog örökké tartani.Más kérdés hogy ezt a fordnál nem így gondolták a belülre szerelt olajszűrő miatt,ami nem tökéletes mert ugye a motornál is cserélünk még üzemanyag szűrőt is!!!! Nem vita tárgya szerintem hogy az lenne a jó ha az összes olajat és a szűrőt is cserélni lehetne!A szűrőcsere leszedett váltónál is bonyolult mert sorrendben az utolsó alkatrészek közt van ezért szét kell szerelni magát a váltót is!Az is tévhit hogy az olaj mindig piros!Elszineződik a használat során csak nem mindegy mennyi kilométert használjuk.Tehát hogyha betesszük a váltóba az új olajat és aváltóban sok a kilométer olajcsere nélkül,a szűrőben lerakódott kopadék az új olaj öblítő hatása miatt kimosódik a szűrőből(ezért lenne jó cserélni!!!) és szépen eltömítheti a szolenoid szelepeket aminek darabja 20eFt(9db van belőle!!!!).Ezek a szelepek előbb utóbb amúgy is tönkre fognak menni mert semmi nem tart örökké!!Az a nehéz hogy rászánja magát az ember mert nem akarja a saját váltóját tönkre tenni ha amúgy is sok kilométer van benne.Megejthettem volna 100eKm nél is csak bal...sz voltam!Halgattam a fordra!De ha szétnéztek ez a helyzet a gen szíjjtárcsával is a másik topicon!!!Nem véletlen írtam ilyen magabiztosan le ezeket az infókat,mert vagy 8-10 automata szerelő véleményét kértem ki telefonon+ 3-al személyesen beszéltem.Belinkeltem rajzot a váltóról,kezelési utasítást nézegettem a gyártó honlapját angol amerikai fórumokat meg a fene tudja még mit. Nem akarok én senkivel vitázni,ezek tények.Mindenki saját felelősségre dönt.Ez is olyan mint a kórházban a műtét(nálam ugye mert sok a kilométer) jót akarnak de mégis aláiratják a papírthogy meghalhatok.Talán ennyit rudtam mondani,magam részéről én nem fejeztem be és OSZI téged is arra kérlek ne fejezd be,írjad atapasztalatokat!!Hétvégén olajszint ellenőrzés(ez is be van linkelve részletesen nem egy negy ördöngősség a szerelők szerint sem)csinálok képeket!!!!


Szia Norberto!
Rosszul fogalmaztam,ezért elnézést kérek!Dehogy akarom elhagyni a fórumot!Sőt,ha kell,akkor szívesen segítek is!Csak nem akarok senkit sem kiadásokba kényszeríteni!Amit leírtál az igaz!Én ezért írtam,hogy legalább 50-60 ezrenként kéne cserélni az olajat!Én hét éve automatázom Mondeóval,volt nekem MKI most MKIII,és mindegyikbe cseréltem olajat!Nem is volt gondom sose a váltóval!Tudom,hogy nem olcsó mulattság,de szerintem megéri!Én legalábbis ezt tapasztaltam!Egy csere után sokkal finomabban váltott a váltó és pontosabban!Szóval én ezért érveltem a csere melett!
Várjuk majd a képes beszámolót!
Űdv:oszi integet2
Naplózva
KAtti
Vendég
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2010.02.13 szombat, 21:40:55 »

Szia!

Csak eredeti Ford váltóolajjal lehet feltölteni!Ez nem kisérleti nyúl!Meghálálja,ha gondoskodnak róla!

Sziasztok!
Megvolt a szintellenőrzés. Fontos, hogy járó motornál vegyétek ki a szintellenőrző csavart, mert én még állónál vettem ki, és kifolyt kb. 1/2-3/4 liter olaj. Aztán amikor járó motornál csináltam, akkor meg ugyanennyit vissza kellett tölteni.
Ha valaki az általam lefordított többszörös cserélgetés mellett dönt, annak javaslom, hogy egy kb 12mm átmárőjű és 30-40cm hosszú műanyag csövet szerezzen be, ezt dugja első körben a beöntő nyílásba és vezesse ki az akku mellett - később ezen keresztül lehet bönteni az új olajat. Így megspórólja az akku ki-be szerelgetést. A végén persze ki kell szedni a csövet és bedugni a gumi dugót.

Nekem a nagy bánatom, hogy nem volt kevés benne az olaj, és így nem is javult meg a MarciApu által leírt nálam is fennálló jelenség. Miszerint 1800-2000fordulat között finom gáznál remegés tapasztalható, ami érdekes, hogy ha manuálisan visszaváltok 4-esbe - a fordulat felmegy 2400-2500 körülire, de a remegés megmarad. Akár lassítok, akár gyorsítok elmúlik a jelenség. Szinte azt is mondhatom, hogy 80-90-es sebesség körül akár 4-ben akát 5-ben finom gáz mellett remeg-rángat. Eddig szerelőt nem sikerült rávenni elegendő hosszú autókázásra, hogy lássa- érezze a hibát.
Ha valakinek pl. MarciApunak van már valami eredménye, vagy ötlete, nagy köszönettel veszem.
Először a turbóra gyanakodtam, lyukas is lett az egyik turbócső, de a csere nem mulasztotta el a jelenséget.
Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #62 Dátum: 2010.02.14 vasárnap, 15:22:00 »

http://picasaweb.google.hu/sutibacsi/CimNelkuliAlbu?feat=directlink Itt vannak a képek a szint ellenőrzésről.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #63 Dátum: 2010.02.16 kedd, 13:42:26 »

Az előző generációs (3 seb. + overdrive) váltó olajcseréjével kapcsolatban van kialakult tapasztalat?
Naplózva
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2010.03.13 szombat, 07:45:28 »

Sziasztok!
Megvolt a szintellenőrzés. Fontos, hogy járó motornál vegyétek ki a szintellenőrző csavart, mert én még állónál vettem ki, és kifolyt kb. 1/2-3/4 liter olaj. Aztán amikor járó motornál csináltam, akkor meg ugyanennyit vissza kellett tölteni.
Ha valaki az általam lefordított többszörös cserélgetés mellett dönt, annak javaslom, hogy egy kb 12mm átmárőjű és 30-40cm hosszú műanyag csövet szerezzen be, ezt dugja első körben a beöntő nyílásba és vezesse ki az akku mellett - később ezen keresztül lehet bönteni az új olajat. Így megspórólja az akku ki-be szerelgetést. A végén persze ki kell szedni a csövet és bedugni a gumi dugót.

Nekem a nagy bánatom, hogy nem volt kevés benne az olaj, és így nem is javult meg a MarciApu által leírt nálam is fennálló jelenség. Miszerint 1800-2000fordulat között finom gáznál remegés tapasztalható, ami érdekes, hogy ha manuálisan visszaváltok 4-esbe - a fordulat felmegy 2400-2500 körülire, de a remegés megmarad. Akár lassítok, akár gyorsítok elmúlik a jelenség. Szinte azt is mondhatom, hogy 80-90-es sebesség körül akár 4-ben akát 5-ben finom gáz mellett remeg-rángat. Eddig szerelőt nem sikerült rávenni elegendő hosszú autókázásra, hogy lássa- érezze a hibát.
Ha valakinek pl. MarciApunak van már valami eredménye, vagy ötlete, nagy köszönettel veszem.
Először a turbóra gyanakodtam, lyukas is lett az egyik turbócső, de a csere nem mulasztotta el a jelenséget.

"remegés", vagy rángatás?
Mert sztem a remegésnek semmi köze az ótómata váltóhoz.
- 1800-2000 körül van az átlépés a porlasztóknál 1-el, 2-vel többszöri ütemenkénti befecskendezésre. Ez simán okozhatja ha nem újak már a porlasztók.
- aztán lehet féltengely is ami a remegést okozhatja
- lehet még szilent kiverődés az első futóműben, és vagy motorfelfüggesztő bak is.
Persze ez mind csak szerény véleményem szerint.

A váltó olaj cseréről meg leírtam a véleményem. Jó lenne, de elrettenti az embert hogy csak kb. a felét lehet leengedni, aztán ez az öblögetés.... No comment. Ha ezt üzemszerűen cserére találták ki ezt az olajat..., akkor a fene a pofáját a váltótervezőnek. Épp ezé kételkedek a cserében. Amit cserésre terveznek, ott nemcsak a felét lehet leengedni az olajnak. Lásd motorolaj. No meg akkor most mennyi drága gyári váltóolajat vegyek? 3-4-5-6-7-8-9 litert? Elég drága ahhoz hogy ez a tág határ elrettentsen. Ez is olyan kicsit nekem mint a "Calgonnal a mosógép is tovább él!" Magyarul. Ha 60ezrenként cserélem, akkor kitolom a nagy váltójavítást 250ezerről 300-ra. Magyarul. Ráköltök 250-ig olajcserékre 5x40ezret azaz 200-at. És csak féligmeddig cserélem le minden alkalommal. szal....
A Calgonos példa hasonló. Ha minden mosásnál teszek bele Calgont ahogy a reklám mutatja, akkor 3 év alatt vehetnék a Calgon árából egy új mosógépet. Nekem Calgon nélkül már 6 éve üzemel a motyógép. :-) röhely
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
Gooby
Vendég
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2010.03.13 szombat, 10:20:46 »

Nekem folyt az olajam a váltóolaj hűtőbe menő csöveknél, ezért azok cseréje mellett az olaj cserét is megejtettem. Az autóm 2003-as és 220ezer km van benne. Ez volt az első olajcsere a váltóban. Nekem meglepetésemre közel 5(!) liter olaj folyt ki, és ugyanennyit is töltöttem bele vissza. Azt hiszem 7 liter van a váltóban, ebből 5-öt kicseréltem az nem olyan rossz arány.
Eredmény: Simábban vált, és nem huzatja már annyira a motort.
Nekem megérte.
Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #66 Dátum: 2010.03.13 szombat, 13:01:51 »

Felébredtünk,felébredtünk.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2010.03.13 szombat, 14:11:21 »

"remegés", vagy rángatás?
Mert sztem a remegésnek semmi köze az ótómata váltóhoz.
- 1800-2000 körül van az átlépés a porlasztóknál 1-el, 2-vel többszöri ütemenkénti befecskendezésre. Ez simán okozhatja ha nem újak már a porlasztók.
- aztán lehet féltengely is ami a remegést okozhatja
- lehet még szilent kiverődés az első futóműben, és vagy motorfelfüggesztő bak is.
Persze ez mind csak szerény véleményem szerint.

A váltó olaj cseréről meg leírtam a véleményem. Jó lenne, de elrettenti az embert hogy csak kb. a felét lehet leengedni, aztán ez az öblögetés.... No comment. Ha ezt üzemszerűen cserére találták ki ezt az olajat..., akkor a fene a pofáját a váltótervezőnek. Épp ezé kételkedek a cserében. Amit cserésre terveznek, ott nemcsak a felét lehet leengedni az olajnak. Lásd motorolaj. No meg akkor most mennyi drága gyári váltóolajat vegyek? 3-4-5-6-7-8-9 litert? Elég drága ahhoz hogy ez a tág határ elrettentsen. Ez is olyan kicsit nekem mint a "Calgonnal a mosógép is tovább él!" Magyarul. Ha 60ezrenként cserélem, akkor kitolom a nagy váltójavítást 250ezerről 300-ra. Magyarul. Ráköltök 250-ig olajcserékre 5x40ezret azaz 200-at. És csak féligmeddig cserélem le minden alkalommal. szal....
A Calgonos példa hasonló. Ha minden mosásnál teszek bele Calgont ahogy a reklám mutatja, akkor 3 év alatt vehetnék a Calgon árából egy új mosógépet. Nekem Calgon nélkül már 6 éve üzemel a motyógép. :-) röhely

Valahol igazad van!De!Azért a 60000 km utáni cserével könnyebben vált a váltó,kevesebb benzint eszik,a váltót kíméled ezzel!A váltóban a csere 30 000 forintból megvan!Szerintem érdemes cserélni időközönként!
Naplózva
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2010.03.17 szerda, 16:50:49 »

Valahol igazad van!De!Azért a 60000 km utáni cserével könnyebben vált a váltó,kevesebb benzint eszik,a váltót kíméled ezzel!A váltóban a csere 30 000 forintból megvan!Szerintem érdemes cserélni időközönként!
Pontosan mennyi a váltó olaj literje? Pontosan hány litert lehet rátölteni? És hol csinálják? Ha van telefonszám akkor beszélnék a mesterrel.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2010.03.17 szerda, 19:50:33 »

Pontosan mennyi a váltó olaj literje? Pontosan hány litert lehet rátölteni? És hol csinálják? Ha van telefonszám akkor beszélnék a mesterrel.
Szia!
Bartók Autómataváltók javítása.  Elérhetőség
Ügyfeleinket telefonos bejelentés alapján a megbeszélt időpontban tudjuk fogadni.

1173 Budapest, Kotász Károly utca 22.
Bartók Zsolt

Tel.: (20) 9 793 009

Nyitvatartás:


◦Hétfő - Péntek: 8:00 - 17:00


Üdv:oszi
Naplózva
tihpet
Vendég
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 22:16:15 »

Kedves Mondeo tulajdonosok!

Egy éve vagyok tulajdonosa egy 2002-es tdci tiptronic mondeonak. Amióta hozzákerült az autó olvasom a hozzászólásokat, és azt hiszem eljött az ideje, hogy leírjam tapasztalataimat az autómmal kapcsolatosan. Ha megengeditek, csupán a váltóval kapcsolatos "élményeimet" írnám le.

Az autóban jelenleg Óra szerint! 135.300 Km van. szeretem azt hinni, hogy ez valós, de kereskedésben vettem az autót, ami egy bank által visszavet járgány, és megvétele előtt 1,5 évig egy métert sem ment, ezért  talán még reális is lehet a km óra állása.
Az autó a kezdetektől hatalmasat ránt 5. sebességben 80 -90 Km/h között finomabb és erőteljesebb gázadásoknál. Most már tempomatnál is csinálja mikor az M0-n 80-ra állítom a sebességet. Elég idegesítő, hogy váltásoknál, mintha félsebességeket váltana, és ezért olyan mintha legalább 8 sebességes lenne az autó. Valószínűleg ez teljesen normális dolog és nem hiba jelenség, de engem idegesít. Két hét múlva viszem az autót az első váltóolaj cseréjére. Azt hiszem közel 140.000 Km-nél megérett az idő erre is. Nem szedetem le a váltót, csak annyi olajat cserélünk amennyit a váltó enged. Ahogy olvastam ez max 4 liter lesz. A gyári Ford váltóolajat fogom vásárolni, ennek közel 5.000 Ft literje. Megírom majd, hogy milyen volt a leeresztett olajam, mert itt rengetegen írtak sok félét, de azt senki sem közölte, hogy mennyi km-t futott az autója, így nincs viszonyítási alap semmihez. Na most legalább egy lesz!
Remélem változik majd a váltóm működése a cserétől, mert mostanában nem vagyok megelégedve a működésével. Legalábbis nem olyan mint volt mikor megvettem. Az autóba egy év alatt 30 km kerül, amit átlagos fővárosi használat mellett tesz meg.

Gratulálok a fórumhoz!

Üdv. Tihpet
Naplózva
Japán
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 566


:D


E-mail
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2010.05.25 kedd, 16:50:58 »

Kedves Mondeo tulajdonosok!

Egy éve vagyok tulajdonosa egy 2002-es tdci tiptronic mondeonak. Amióta hozzákerült az autó olvasom a hozzászólásokat, és azt hiszem eljött az ideje, hogy leírjam tapasztalataimat az autómmal kapcsolatosan. Ha megengeditek, csupán a váltóval kapcsolatos "élményeimet" írnám le.

Az autóban jelenleg Óra szerint! 135.300 Km van. szeretem azt hinni, hogy ez valós, de kereskedésben vettem az autót, ami egy bank által visszavet járgány, és megvétele előtt 1,5 évig egy métert sem ment, ezért  talán még reális is lehet a km óra állása.
Az autó a kezdetektől hatalmasat ránt 5. sebességben 80 -90 Km/h között finomabb és erőteljesebb gázadásoknál. Most már tempomatnál is csinálja mikor az M0-n 80-ra állítom a sebességet. Elég idegesítő, hogy váltásoknál, mintha félsebességeket váltana, és ezért olyan mintha legalább 8 sebességes lenne az autó. Valószínűleg ez teljesen normális dolog és nem hiba jelenség, de engem idegesít. Két hét múlva viszem az autót az első váltóolaj cseréjére. Azt hiszem közel 140.000 Km-nél megérett az idő erre is. Nem szedetem le a váltót, csak annyi olajat cserélünk amennyit a váltó enged. Ahogy olvastam ez max 4 liter lesz. A gyári Ford váltóolajat fogom vásárolni, ennek közel 5.000 Ft literje. Megírom majd, hogy milyen volt a leeresztett olajam, mert itt rengetegen írtak sok félét, de azt senki sem közölte, hogy mennyi km-t futott az autója, így nincs viszonyítási alap semmihez. Na most legalább egy lesz!
Remélem változik majd a váltóm működése a cserétől, mert mostanában nem vagyok megelégedve a működésével. Legalábbis nem olyan mint volt mikor megvettem. Az autóba egy év alatt 30 km kerül, amit átlagos fővárosi használat mellett tesz meg.

Gratulálok a fórumhoz!

Üdv. Tihpet
Szia Az enyém 2004 es 250000 van benne én 90000 vettem  ha gondolod beszéljünk meg egy talit itt PESTEN ÉS NÉZD MEG AZ ENYÉM,HOGY MŰKÖDIK! Van egy nagyon profi automata váltósom,és nem drága illetve garanciás Smiley
Naplózva

FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem Smiley
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2010.06.18 péntek, 08:40:23 »

Olvasgatom itt a hozzászólásokat...

Testvérem és férje amerikában él. A srác autószerelő egy műhelyben. Egyértelműen állítja, hogy ellenőrizni kell az olaj színét, és cserélni kell, ha már nem az a piros színű. Ott ez mindennapos dolog, sok az autómata. Neki is az van egy accura az ottani honda egyik 3l-es v6os benzines képviselője. Szóval cserélni kell, hogy hogyan az nem egyszerű de kell.
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2010.07.08 csütörtök, 14:44:15 »

Kedves Mondeo tulajdonosok!

Egy éve vagyok tulajdonosa egy 2002-es tdci tiptronic mondeonak. Amióta hozzákerült az autó olvasom a hozzászólásokat, és azt hiszem eljött az ideje, hogy leírjam tapasztalataimat az autómmal kapcsolatosan. Ha megengeditek, csupán a váltóval kapcsolatos "élményeimet" írnám le.

Az autóban jelenleg Óra szerint! 135.300 Km van. szeretem azt hinni, hogy ez valós, de kereskedésben vettem az autót, ami egy bank által visszavet járgány, és megvétele előtt 1,5 évig egy métert sem ment, ezért  talán még reális is lehet a km óra állása.
Az autó a kezdetektől hatalmasat ránt 5. sebességben 80 -90 Km/h között finomabb és erőteljesebb gázadásoknál. Most már tempomatnál is csinálja mikor az M0-n 80-ra állítom a sebességet. Elég idegesítő, hogy váltásoknál, mintha félsebességeket váltana, és ezért olyan mintha legalább 8 sebességes lenne az autó. Valószínűleg ez teljesen normális dolog és nem hiba jelenség, de engem idegesít. Két hét múlva viszem az autót az első váltóolaj cseréjére. Azt hiszem közel 140.000 Km-nél megérett az idő erre is. Nem szedetem le a váltót, csak annyi olajat cserélünk amennyit a váltó enged. Ahogy olvastam ez max 4 liter lesz. A gyári Ford váltóolajat fogom vásárolni, ennek közel 5.000 Ft literje. Megírom majd, hogy milyen volt a leeresztett olajam, mert itt rengetegen írtak sok félét, de azt senki sem közölte, hogy mennyi km-t futott az autója, így nincs viszonyítási alap semmihez. Na most legalább egy lesz!
Remélem változik majd a váltóm működése a cserétől, mert mostanában nem vagyok megelégedve a működésével. Legalábbis nem olyan mint volt mikor megvettem. Az autóba egy év alatt 30 km kerül, amit átlagos fővárosi használat mellett tesz meg.

Gratulálok a fórumhoz!

Üdv. Tihpet

Szia!

Az, hogy olyan mintha 2x váltana, nálam is fennáll. De csak, ha óvatosan közlekedek. Azt mondják ez helyettesíti a csúztatást, és hogy ez normális. A nagy rántás már kevésbé OK. Várom a tapasztalataidat a váltócsere után!
Üdv
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
lizucska
Vendég
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2010.07.25 vasárnap, 15:43:31 »

Szia!
Mint lentebb írtam,az olajjal élettartalma max 6 év!Úgy,hogy nincs használva,csak a polcon áll!Igaz,hogy nem az egész olaj jön le,túlnyomó részben frissíted az olajat!A szerelőnek az az érdeke,hogy nagyobb javítást végezzen,mert ugye,akár 300'000 forintjába is kerülhet a spórolós embernek a váltó javítás!Senkit nem akarok rábeszélni egy olajcserére,de én azt tapasztaltam,hogy 60'000-kilométerenként,ha cserélem,akkor pontosabban,időben vált a váltó!Ráadásul nekem most jött el az idő,mert megnéztem a váltóba az olajat és sötét barna az olaj!"Árulkodó jelek: Az eredetileg piros (esetenként más) színû váltóolaj elszínezôdött, nem áttetszô,valamilyen szennyezôdést, üledéket tartalmaz, megváltozott a szaga. A szakember az esetleges szilárd szennyezôdésekbôl már következtetni tud a biztosan meghibásodott alkatrészre is. Olaj fel- és utántöltéshez kizárólag automata sebességváltó olajat szabad használni."Ezek után én mindenkit saját belátására hagyom!Én inkább, kiadok most 25-30 ezer forintot,minthogy később a 10 szeresét hagyjam ott a szerelőnek!Szóval én a cserében bízom!A többit Rátok bízom!

Üdv:Mindenkinek


oszi
Naplózva
lizucska
Vendég
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2010.07.25 vasárnap, 15:44:30 »

Szia!
Mint lentebb írtam,az olajjal élettartalma max 6 év!Úgy,hogy nincs használva,csak a polcon áll!Igaz,hogy nem az egész olaj jön le,túlnyomó részben frissíted az olajat!A szerelőnek az az érdeke,hogy nagyobb javítást végezzen,mert ugye,akár 300'000 forintjába is kerülhet a spórolós embernek a váltó javítás!Senkit nem akarok rábeszélni egy olajcserére,de én azt tapasztaltam,hogy 60'000-kilométerenként,ha cserélem,akkor pontosabban,időben vált a váltó!Ráadásul nekem most jött el az idő,mert megnéztem a váltóba az olajat és sötét barna az olaj!"Árulkodó jelek: Az eredetileg piros (esetenként más) színû váltóolaj elszínezôdött, nem áttetszô,valamilyen szennyezôdést, üledéket tartalmaz, megváltozott a szaga. A szakember az esetleges szilárd szennyezôdésekbôl már következtetni tud a biztosan meghibásodott alkatrészre is. Olaj fel- és utántöltéshez kizárólag automata sebességváltó olajat szabad használni."Ezek után én mindenkit saját belátására hagyom!Én inkább, kiadok most 25-30 ezer forintot,minthogy később a 10 szeresét hagyjam ott a szerelőnek!Szóval én a cserében bízom!A többit Rátok bízom!

Üdv:Mindenkinek




oszi
Naplózva
lizucska
Vendég
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2010.07.25 vasárnap, 15:54:59 »

Sziasztok!

Tudnátok nekem tanácsot adni?
A váltóm csak nagyobb fordulatszámon váltja a harmadik sebességet, de csak felváltásnál. Eddig 2000-es fordulatszámon 50km/h-nál váltott, most pedig 60km/h és 3000-3500-as fordulaton. A jelenség nem rendszeres. Nemrég figyeltem fel rá. Most hogy megjött a hűvösebb idő nem produkálta, csak akkor mikor mentem hazafelé és az emelkedőn azt hittem fel sem fog váltani. Kicsit visszább vettem a lábam a gázpedálról akkor tette harmadikba. A többi sebességgel semmi bajom. Se fel- se a visszaváltással.
A másik amit tapasztaltam mikor Pesten jártam, lámpaváltáskor indulni akartam, lassan engedtem fel a féket, de az autó nem indult, mintha beragadt volna a fék.Rásegítettem kevés gázadással és ugrott egyet az autó. Így indult néhányszor. Vidéki nagyvárosban lakom, itt is be tud állni a forgalom, mégsem tapasztaltam csak Pesten.
Az autóban 140 000 km van. Eddig tökéletesen működött a váltóm.
Előre is köszönöm!
Liza
Naplózva
lizucska
Vendég
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2010.07.25 vasárnap, 16:15:06 »

Sziasztok!

Az olajcsere és a szűrőcsere megoldaná a problémámat?
Az előzőekben elfelejtettem megkérdezni?
Liza
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #78 Dátum: 2010.07.28 szerda, 10:28:22 »

Sziasztok!

Tudnátok nekem tanácsot adni?...

Milyen váltód van? A 3+overdrive -os vagy az 5 sebességes?
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2010.07.28 szerda, 10:30:54 »

Nekem ez az első automata váltós autóm.
Az rosszat tesz a váltónak, ha mondjuk lakott területen belül, hosszú lejtős (1-2 km) szakasznál kiteszem N-be, majd onnan D-be, ha belassulok?
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #80 Dátum: 2010.07.28 szerda, 11:20:51 »

Nekem ez az első automata váltós autóm.
Az rosszat tesz a váltónak, ha mondjuk lakott területen belül, hosszú lejtős (1-2 km) szakasznál kiteszem N-be, majd onnan D-be, ha belassulok?

Azt nem tudom, hogy rosszat tesz-e, de az előző autóm kézikönyvében külön kiemelték, hogy rövid ideig ne tegyük "N"-be. Még lámpánál állva sem.
Gondolom nem az "N" -ben levés a rossz dolog, hanem az "N" és a "D" közötti váltás. Feltételezem olyankor a legnagyobb a kopás, hiszen mindenféle tárcsáknak kell felvenni egymás sebességét, ami kopással jár.
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2010.07.28 szerda, 11:45:46 »

Ha huzamosabb ideig állsz a pirosnál, akkor a kocsi kiveszi magát sebességből. "N"-be.
Akkor az induláskor kicsivel tovább tart, míg indul, mert visszateszi, amikor felengeded a féket.
Ha gázt adsz mielőtt betenné a fokozatot, akkor ránt egyet. Nem hiba, csak több türelem kell - kb. egy másodperc még.

Sziasztok!

Tudnátok nekem tanácsot adni?
A váltóm csak nagyobb fordulatszámon váltja a harmadik sebességet, de csak felváltásnál. Eddig 2000-es fordulatszámon 50km/h-nál váltott, most pedig 60km/h és 3000-3500-as fordulaton. A jelenség nem rendszeres. Nemrég figyeltem fel rá. Most hogy megjött a hűvösebb idő nem produkálta, csak akkor mikor mentem hazafelé és az emelkedőn azt hittem fel sem fog váltani. Kicsit visszább vettem a lábam a gázpedálról akkor tette harmadikba. A többi sebességgel semmi bajom. Se fel- se a visszaváltással.
A másik amit tapasztaltam mikor Pesten jártam, lámpaváltáskor indulni akartam, lassan engedtem fel a féket, de az autó nem indult, mintha beragadt volna a fék.Rásegítettem kevés gázadással és ugrott egyet az autó. Így indult néhányszor. Vidéki nagyvárosban lakom, itt is be tud állni a forgalom, mégsem tapasztaltam csak Pesten.
Az autóban 140 000 km van. Eddig tökéletesen működött a váltóm.
Előre is köszönöm!
Liza
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2010.07.28 szerda, 11:48:26 »

Menet közben kivenni a sebességből nem bölcs dolog, vezetéstechnikai okból sem. Az üresben futást a mechanikus váltóknál sem gazdaságos választani, mert akkor a gép alapjáraton forog, míg motorféknél nincs befecskendezés.
Ne csináld!

Nekem ez az első automata váltós autóm.
Az rosszat tesz a váltónak, ha mondjuk lakott területen belül, hosszú lejtős (1-2 km) szakasznál kiteszem N-be, majd onnan D-be, ha belassulok?
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #83 Dátum: 2010.07.28 szerda, 13:54:53 »

Ha huzamosabb ideig állsz a pirosnál, akkor a kocsi kiveszi magát sebességből. "N"-be.
...

Én ilyen automataváltót még nem láttam... Ha "D"-be rakod, akkor az "D"-ben van és kész, ő magától nem veszegeti ki magát sehova.
A robotizált kéziváltók igen, de a hagyományos automaták biztosan nem.
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2010.07.28 szerda, 20:05:29 »

Nem a kart tolja ki  smile
A szerkezet teszi üresbe magát, hogy ne kavarja az olajat fölöslegesen.
Ha elengeded a féket, akkor kapcsol újra D-t. De az pici időt kíván.

Én ilyen automataváltót még nem láttam... Ha "D"-be rakod, akkor az "D"-ben van és kész, ő magától nem veszegeti ki magát sehova.
A robotizált kéziváltók igen, de a hagyományos automaták biztosan nem.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2010.07.28 szerda, 21:51:03 »

Menet közben kivenni a sebességből nem bölcs dolog, vezetéstechnikai okból sem. Az üresben futást a mechanikus váltóknál sem gazdaságos választani, mert akkor a gép alapjáraton forog, míg motorféknél nincs befecskendezés.
Ne csináld!

OK, köszi!
Mi a vezetéstechnikai oka? Hirtelen olyan esetleges manőver miatt, melyet gyorsítással lehet elvégezni? Vagy?
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2010.07.29 csütörtök, 07:48:06 »

Igen, jöhet olyan helyzet, hogy eléd libben valaki és ki kell kormányozni, kigyorsítani oldalra, ha nincs fokozatban, akkor ezt nem lehet megtenni.
Mivel automata, megeshet, hogy elfelejted, hogy kivetted és jéé, nem indul, ott kalimpálsz a karral, a mögötted lévő meg dudál, tiszta stressz  szomoru1
Elvileg nem okoz gondot a váltónak, hogy ha bezöldül a lámpa és gurulás közben visszateszed a D-t, akkor az éppen optimális fokozatot kapcsolva tovább haladhass, de mivel ez kapcsolgatásokat kíván, a szerkezet élettartamát nem növeli semmiképp.
Fontos, hogy pl. lejtmenetben N-be tenni igazi önveszélyeztetés. Elmegy a motorfék, jön a hajtűkanyar, nincs zárt hajtáslánc... sodródni kezdesz.  wow1

Arra van kitalálva, hogy D-ben legyen. Elég kifinomult, hogy a legtöbb vezetési helyzetben jól döntsön.
Én max az előzéseknél szoktam furálni, hogy kettőt is visszavált és 3-asban 4100-at pörögve már nem gyorsul sehova. Olyankor jó a kézi állás!

OK, köszi!
Mi a vezetéstechnikai oka? Hirtelen olyan esetleges manőver miatt, melyet gyorsítással lehet elvégezni? Vagy?
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2010.07.29 csütörtök, 07:55:11 »

Nem a kart tolja ki  smile
A szerkezet teszi üresbe magát, hogy ne kavarja az olajat fölöslegesen.
Ha elengeded a féket, akkor kapcsol újra D-t. De az pici időt kíván.

Ezt én is olvastam talán a TISben. De.
Meg is találtam a nyomáskapcsolót ami veszi a jelet a féknyomásról, de szeretném kimérni hogy csinál-e valamit. Ugyanis én bármeddig nyomom álló helyzetben Dben a féket, nem érzem hogy Nbe kapcsolna. Sőt a fordszám mérőn sem látom. Pedig annak le kellene esni 750re Nben.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #88 Dátum: 2010.07.29 csütörtök, 10:22:30 »

Én sem arra gondoltam, hogy a kart tolja ki...

Az új fajta 5 sebességes váltóban lehet van már valami okosság, ami leköti a hajtásról a váltót ha sokáig állsz, de a régi 3+1 sebességesben biztosan nincs ilyen. Amikor "N"-be, "D"-be, "R"-be vált a kocsi, azt érezni, hiszen emelkedik-süllyed az eleje (csak 1-2 centit persze). Nem is hallottam még olyan automata váltóról ami "N"-be pakolja magát. (Persze nem vagyok szakértő, tehát simán lehet ilyen, csak nem látom értelmét.)

Te nem véletlenül a Durashift EST -re gondolsz? Az viszont nem automata, hanem egy robotizált kézi váltó.
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2010.07.29 csütörtök, 14:19:48 »

Leesni? Honnan esik le? Az enyém beton 750 mindig.

Vik mondta, hogy kb. egy perc áldigálás után kiveszi biztosan. Nem érezni, hogy kivette, csak induláskor ha egyből a gázra ugrasz, akkor ránt. hagyni kell neki időt, hogy visszategye.
Én így tudom.

Ezt én is olvastam talán a TISben. De.
Meg is találtam a nyomáskapcsolót ami veszi a jelet a féknyomásról, de szeretném kimérni hogy csinál-e valamit. Ugyanis én bármeddig nyomom álló helyzetben Dben a féket, nem érzem hogy Nbe kapcsolna. Sőt a fordszám mérőn sem látom. Pedig annak le kellene esni 750re Nben.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2010.07.29 csütörtök, 14:27:08 »

A Durashift 5-tronic ra gondolok.
A katalógus szerint 5 seb. Auto-Jatco Select Shift a neve.


Én sem arra gondoltam, hogy a kart tolja ki...

Az új fajta 5 sebességes váltóban lehet van már valami okosság, ami leköti a hajtásról a váltót ha sokáig állsz, de a régi 3+1 sebességesben biztosan nincs ilyen. Amikor "N"-be, "D"-be, "R"-be vált a kocsi, azt érezni, hiszen emelkedik-süllyed az eleje (csak 1-2 centit persze). Nem is hallottam még olyan automata váltóról ami "N"-be pakolja magát. (Persze nem vagyok szakértő, tehát simán lehet ilyen, csak nem látom értelmét.)

Te nem véletlenül a Durashift EST -re gondolsz? Az viszont nem automata, hanem egy robotizált kézi váltó.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #91 Dátum: 2010.07.29 csütörtök, 19:26:46 »

A Durashift 5-tronic ra gondolok.
A katalógus szerint 5 seb. Auto-Jatco Select Shift a neve.

Be tudnátok idézni vagy linkelni a váltó leírását ahol ilyet mond? Mert én biztos vagyok benne, hogy normál automata váltó soha sem kapcsol "N"-be magától.
Persze a normál automata váltók is figyelik a fékezést, hiszen fékezéskor feloldják a nyomatékváltó zárását (bizonyos feltételek mellett -pl. egyenletes tempóval haladva- a nyomatékváltó összezáródik).
Nem ezzel keveritek össze?
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #92 Dátum: 2010.07.29 csütörtök, 19:30:44 »

Próbáltam rákeresni, hogy milyen lehet a "Durashift 5-tronic" -nak a rendes neve és úgy döntöttem, hogy az 5F31J nevű váltóról van szó egyébként.
Ennek hirtelen átfutottam a service manual-ját (amit találtam az interneten) és ott is azt írják, hogy ha nem működik a fék érzékelése, akkor vagy sose nyit ki a nyomtékváltó zárja, vagy sose záródik össze (attól függően, hogy a fék érzékelője milyen állapotban maradt). Azt meg sem említik, hogy az "N"-be kapcsolással bármi gond lenne.
Naplózva
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2010.07.31 szombat, 14:08:32 »

Hasonló téma talán, hogy ritkán, de azért előfordul nálam, hogy beérek egy faluba, lejtőn ereszkedés közben lassulok, és felbőg a motor, 3-4 ezer között pörög, és mintha motorfék lenne, de egy sebességgel lejjebb van (pl 3-asban), mint mondjuk normál állapotban ezen a sebességen haladnék (65km/h nál 3-asban van).
Ekkor mi játszódik le? Kicsit izgulok remélem semmi komolyabb...??
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 07:27:41 »

Valszleg tényleg visszavált... lehet, hogy kettőt vált vissza? Mert az baj!
Az én 5 gangosom alapesetben 70 körül veszi ki az 5-öst, akkor kicsit felpörög és erősebben érezni a motorféket, majd 45 körül a 3-at, utána már csak úszik, a 2-esbe váltást nem érezni. Ha nem csinálsz semmit, akkor 2-esben maradva viszi a kocsit, 1-esbe nem vált vissza, csak ha megállítod fékkel.
Hasonló téma talán, hogy ritkán, de azért előfordul nálam, hogy beérek egy faluba, lejtőn ereszkedés közben lassulok, és felbőg a motor, 3-4 ezer között pörög, és mintha motorfék lenne, de egy sebességgel lejjebb van (pl 3-asban), mint mondjuk normál állapotban ezen a sebességen haladnék (65km/h nál 3-asban van).
Ekkor mi játszódik le? Kicsit izgulok remélem semmi komolyabb...??
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2010.08.24 kedd, 14:46:21 »

Nekem folyt az olajam a váltóolaj hűtőbe menő csöveknél, ezért azok cseréje mellett az olaj cserét is megejtettem. Az autóm 2003-as és 220ezer km van benne. Ez volt az első olajcsere a váltóban. Nekem meglepetésemre közel 5(!) liter olaj folyt ki, és ugyanennyit is töltöttem bele vissza. Azt hiszem 7 liter van a váltóban, ebből 5-öt kicseréltem az nem olyan rossz arány.
Eredmény: Simábban vált, és nem huzatja már annyira a motort.
Nekem megérte.

MKIII-ban van váltóolajhűtő? Mert ha igen, akkor azokon a csöveken keresztül lehet leszíni,majd bepumpálni az olajat. Külföldi autószerelőtől tudom. De ő szerinte ezeknél a "kicsi" motoroknál nem szokott a váltónak hűtője lenni...
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2010.08.24 kedd, 14:58:04 »

 Amúgy az autómban 198.000Km van, 2004-es. Porlasztók most lettek felújíttatva, a 4. meg teljesen új. A valaki által említett 80-90 körüli rángatás előtte is azóta is megvan, de össze vissza. Azaz, egyszer csinálja, másik nap abszolút nem, aztán egyszer-csak 1-2 hét múlva megint észreveszem, hogy ismét csinálja. Nem tudom mitől lehet.
Tehát Oszi, nálad akkor hogyan megy végbe az olajcsere? Mert nem látom, melyik verziót favorizálod. Én arra gondoltam, hogy leeresztek amennyit tudok, majd feltöltöm amennyivel lehet, és bízom benne, hogy jót tettem a váltómmal.
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2010.09.06 hétfő, 20:30:49 »

Amúgy az autómban 198.000Km van, 2004-es. Porlasztók most lettek felújíttatva, a 4. meg teljesen új. A valaki által említett 80-90 körüli rángatás előtte is azóta is megvan, de össze vissza. Azaz, egyszer csinálja, másik nap abszolút nem, aztán egyszer-csak 1-2 hét múlva megint észreveszem, hogy ismét csinálja. Nem tudom mitől lehet.
Tehát Oszi, nálad akkor hogyan megy végbe az olajcsere? Mert nem látom, melyik verziót favorizálod. Én arra gondoltam, hogy leeresztek amennyit tudok, majd feltöltöm amennyivel lehet, és bízom benne, hogy jót tettem a váltómmal.

Szia!
Nálam,úgy megy végbe,ahogy ez a Mondeóknák szokott lenni!Sajnos a teljes olajmennyiséget nem lehet leengedni és a váltóolajszűrőt sem lehet cserélni!De mindenképpen érdemes 60000-r km-enként  leengedni az olajat.Ami lejön,azt utána pótolni kell!Ennyi az egész!Ez szerelőműhelyenként változhat!25- 30 ezer forint között szokott lenni!De szerintem megéri!Legalábbis nálam ez mindig bejött!Még nem volt váltóhibám!

Üdv:oszi
Naplózva
Adri
Vendég
« Új hozzászólás #98 Dátum: 2010.09.09 csütörtök, 17:15:47 »

Sziasztok!

Van egy 2001-es 2.0.i automata váltós Mondeom. Elindulás után pár méterrel ad egy fura mély hangot, ami az autó aljából hallatszik, inkább egy ütéshez hasonlítanám. De csak akkor csinálja, ha leállítom a motort, és újra elindítom, járó motornál megállás és indulásnál nem. Ezenkívül, amikor hátramenetből előremenete - és fordítva is - teszem, fémes hangja van. Már több, mint 200.000 km van benne és a párom szerint nem is vált jól mindig. Olvastam, hogy ezek a váltók kb. 200.000 km-t bírnak, utána fel kell újítani.

Váltó-olajcsere miatt vittem be a szervizbe, és hogy megnézessem, mi okozza ezt a hangot. Azt javasolták ne cseréljünk olajat, nem érdemes, meg kell bontani a váltót, itt nagyobb bajok vannak. Egyenlőre csak feltételezik, de ha belenéznek, akkor tudják biztosan megmondani mi a baj, és hogy mekkora lesz a végösszeg, amitől nem kicsit tartok.

Végigolvastam a fórumot, de ilyen problémával nem írt még be senki.

Volt már valakinek hasonló problémája? 
Tipp?  Csak, hogy mire számítsak!
Bontott váltóval merjek próbálkozni, ha nagy a baj?

Köszi!
Adri
Naplózva
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2010.09.11 szombat, 10:13:20 »

Sziasztok!

Van egy 2001-es 2.0.i automata váltós Mondeom. Elindulás után pár méterrel ad egy fura mély hangot, ami az autó aljából hallatszik, inkább egy ütéshez hasonlítanám. De csak akkor csinálja, ha leállítom a motort, és újra elindítom, járó motornál megállás és indulásnál nem. Ezenkívül, amikor hátramenetből előremenete - és fordítva is - teszem, fémes hangja van. Már több, mint 200.000 km van benne és a párom szerint nem is vált jól mindig. Olvastam, hogy ezek a váltók kb. 200.000 km-t bírnak, utána fel kell újítani.

Váltó-olajcsere miatt vittem be a szervizbe, és hogy megnézessem, mi okozza ezt a hangot. Azt javasolták ne cseréljünk olajat, nem érdemes, meg kell bontani a váltót, itt nagyobb bajok vannak. Egyenlőre csak feltételezik, de ha belenéznek, akkor tudják biztosan megmondani mi a baj, és hogy mekkora lesz a végösszeg, amitől nem kicsit tartok.

Végigolvastam a fórumot, de ilyen problémával nem írt még be senki.

Volt már valakinek hasonló problémája? 
Tipp?  Csak, hogy mire számítsak!
Bontott váltóval merjek próbálkozni, ha nagy a baj?

Köszi!
Adri

Hát ez nem hangzik jól.
Javaslom hogy vidd el egy kimondottan Automatás szerelőhöz (nem Ford szalon), aki nem azzal kezdi hogy nem cserél olajat, mert lehet nagy a baj.
Ezek alapján egy matás profi kapásból megmondja mi a bajság.
Nemtom merre laksz, és így azt sem hol van közeledben jó automatás.
A lakhelyed írd már le lszi. Ha én nem akkor más már mond egy közeli jó szerelőt.
Én Pesten és Debrecenben tudok.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 11   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.