Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.18 csütörtök, 21:48:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 11   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 327877 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 17:47:56 »

Automata váltó.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Marciapu
Vendég
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2009.09.22 kedd, 00:30:05 »

Szervusztok!

Segítsetek, légyszi!

Gondom van az autómmal, és nem tudom eldönteni, hogy csak az automataváltómmal, vagy csak a motorommal, ne adja az ég, esetleg mindkettővel. A verda járóképes, de egyre gyakrabban nem élmény vele menni.

Van valamelyikőtöknek tippje, hogy kihez fordulhatnék?

Marciapu
Naplózva
APityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77

abrahamistvan@chello.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2009.09.22 kedd, 07:56:58 »

Szervusztok!

Segítsetek, légyszi!

Gondom van az autómmal, és nem tudom eldönteni, hogy csak az automataváltómmal, vagy csak a motorommal, ne adja az ég, esetleg mindkettővel. A verda járóképes, de egyre gyakrabban nem élmény vele menni.

Van valamelyikőtöknek tippje, hogy kihez fordulhatnék?

Marciapu

De mi a jelenség?
Naplózva

2004 MKIII Mondeo kombi 2.0 TDCI Ghia Aut.
Marciapu
Vendég
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2009.09.22 kedd, 11:11:28 »

2002-es mk3 2.0 TDCI kombim van, automata.

A jelenlség a következő: a 1800-1900-as fordulatról, menetközben visszalassítok 1500 fordulat környékére, és újra finom gázt adok, akkor az egész autó elkezd remegni, rángatni. Leggyakrabban talán 4 fokozatban jelentkezik a probléma, de már másik fokozatban is tapasztaltam. Aztán van néha olyan, hogy menetközben gázadásnál egy nagyot ránt az autó, mintha egy ütem kimaradna a motorban.

Voltam vele ford szervízben, hogy diagnosztizálják, de egy hibakódot találtak csak, amiről nem tudták, hogy mi az.

A problémával kapcsolatosan nincs jó érzésem, mert hallottam megtörtént esetet ami ugyanígy kezdődött, és sok 0 lett a vége.

Van tippetek?

Marciapu
Naplózva
bigdaddy2
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2009.09.25 péntek, 11:38:39 »

 Hali!
 nem tudom jártál -e már Budapesten a XIX.kerület Kisfaludy utca 180 a házszámot pontosan nem tudom de a körüli  ott van egy jó szervíz én is oda hordom az autómat, de szerintem neked egy egyszerű elektromos vezérlési hibád van ami pont az autómata váltódat illeti, de én nem vagyok szerelő csak volt már barátomnak hasonlóba része a szervíz száma 06309190878
Naplózva
dr
Vendég
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2009.10.20 kedd, 17:06:38 »

szia

nekem kísértetiesen hasonlót csinál az autó.
megyek 80-100km/h között, nem gyorsítok nem lassítok (ez fontos, a gáz ugyanabban az állásban van), és az autó misztikus időközönként rándul egy nagyot. úgy tudnám leírni, mintha visszatenné az automata egy fokozattal lejebb, aztán rögtön észbe is kapna, és vissza minden az eredeti kerékvágásba.


2002-es mk3 2.0 TDCI kombim van, automata.

A jelenlség a következő: a 1800-1900-as fordulatról, menetközben visszalassítok 1500 fordulat környékére, és újra finom gázt adok, akkor az egész autó elkezd remegni, rángatni. Leggyakrabban talán 4 fokozatban jelentkezik a probléma, de már másik fokozatban is tapasztaltam. Aztán van néha olyan, hogy menetközben gázadásnál egy nagyot ránt az autó, mintha egy ütem kimaradna a motorban.

Voltam vele ford szervízben, hogy diagnosztizálják, de egy hibakódot találtak csak, amiről nem tudták, hogy mi az.

A problémával kapcsolatosan nincs jó érzésem, mert hallottam megtörtént esetet ami ugyanígy kezdődött, és sok 0 lett a vége.

Van tippetek?

Marciapu
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2009.10.20 kedd, 17:35:37 »

A jelenlség a következő: a 1800-1900-as fordulatról, menetközben visszalassítok 1500 fordulat környékére, és újra finom gázt adok, akkor az egész autó elkezd remegni, rángatni. Leggyakrabban talán 4 fokozatban jelentkezik a probléma, de már másik fokozatban is tapasztaltam. Aztán van néha olyan, hogy menetközben gázadásnál egy nagyot ránt az autó, mintha egy ütem kimaradna a motorban.

A jó öreg turbócsövet mindenképpen nézd meg. Ha repedt, akár ilyet is produkálhat.
Én ennek a cseréje legalább nem drága...  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Marciapu
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2009.10.20 kedd, 17:48:22 »

Szia,

Köszönöm a tippet, elképzelhető, hogy megfogom keresni őket!Üdv.:

MarciApu

Hali!
 nem tudom jártál -e már Budapesten a XIX.kerület Kisfaludy utca 180 a házszámot pontosan nem tudom de a körüli  ott van egy jó szervíz én is oda hordom az autómat, de szerintem neked egy egyszerű elektromos vezérlési hibád van ami pont az autómata váltódat illeti, de én nem vagyok szerelő csak volt már barátomnak hasonlóba része a szervíz száma 06309190878
Naplózva
Marciapu
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2009.10.20 kedd, 17:52:00 »

Szia dr!
És Te voltál ezzel a jelenséggel valahol, valakinél?

Nekem az a legnagyobb bajom, hogy egy szerelőt sem találok, aki egy diagnosztikai kütyüvel beülne mellém, és jönne velem kb., max. 20 km-t. Ez a hiba ugyanis állóhelyzetben nem jelentkezik, és a memóriába sem tesz semmilyen kódot.

Üdv.:

MarciApu

szia

nekem kísértetiesen hasonlót csinál az autó.
megyek 80-100km/h között, nem gyorsítok nem lassítok (ez fontos, a gáz ugyanabban az állásban van), és az autó misztikus időközönként rándul egy nagyot. úgy tudnám leírni, mintha visszatenné az automata egy fokozattal lejebb, aztán rögtön észbe is kapna, és vissza minden az eredeti kerékvágásba.


Naplózva
Marciapu
Vendég
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2009.10.20 kedd, 17:52:38 »

Szia,

ok, ezt még jelzem majd szerelőnek!

Üdv.:

MarciApu
A jó öreg turbócsövet mindenképpen nézd meg. Ha repedt, akár ilyet is produkálhat.
Én ennek a cseréje legalább nem drága...  vigyor3
Naplózva
dr
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2009.10.21 szerda, 14:49:14 »

nem voltam sehol, egyszer említettem a szervízben, persze ők nem tudták reprodukálni...
szóval így megyek vele, de ez már évek óta jelentkezik...
a turbo csöve nekem is meghalt, már 2x volt javítva, másodszorra ki lett cserélve valami aftermarket csőre. mármint ha ugyanarra a csőre gondolunk. nem értek hozzá, asszem a légtömegmérőhöz van valami köze Smiley
Naplózva
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 01:14:20 »

Sziasztok!

Szokott nektek is olyat csinálni a váltó, mintha hátulról belétek gurultak volna, hogy havi egyszer ránt egyet álló helyzetben (megállás után, de járó motornál) az autón?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2009.12.05 szombat, 19:17:49 »

Sziasztok,

MKIII, 1.8 benzinsebe be lehet építeni az automata váltót? A jelenlegi manuális, viszont én szeretem az automatát. Nyilván a projekt ár függő, de érdekelne, hogy szerintetek működőképes-e a projekt?

Üdv
Csaba
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 21:27:28 »

Sziasztok,

MKIII, 1.8 benzinsebe be lehet építeni az automata váltót? A jelenlegi manuális, viszont én szeretem az automatát. Nyilván a projekt ár függő, de érdekelne, hogy szerintetek működőképes-e a projekt?

Üdv
Csaba

Hát... az automata szgépe is egy kicsit más. Ha saját magad szereled át, és ott van egy bontásra váró autó - vágj bele.
De ha valamiért is pénzt adsz... akkor ne. Nem hiszem, hogy 2-300e alatt megúsznád. Akkor meg jobban jársz, hogy eladod a tiéd, és veszel egy gyárilag automatát. És akkor nincs gányolás...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 20:46:35 »

Hát... az automata szgépe is egy kicsit más. Ha saját magad szereled át, és ott van egy bontásra váró autó - vágj bele.
De ha valamiért is pénzt adsz... akkor ne. Nem hiszem, hogy 2-300e alatt megúsznád. Akkor meg jobban jársz, hogy eladod a tiéd, és veszel egy gyárilag automatát. És akkor nincs gányolás...

Köszi, azt hiszem ez a megoldás, de egyenlőre megtartom a kicsikét Smiley

Üdv
Csaba
Naplózva
Ágnes
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 11:17:59 »

Sziasztok!
Én egy kezdő, (autó problémáit feltáró))nő vagyok.Most is csak a külföldön lévő férjem elmondása alapján írom le mit csinált ott az autónk:
Pár nap hideg,parkolóban állt az autó.0cfok,autóindítás,járatás,rükvercet beveszi az automata váltó,hátramenet majd kapcsolja D.be nem indul-s,külön magasabb fordulatot sem hallani a járó motornál ,ekkor P.be teszi,s elkezd zörögni vmi 5-10mp.ig. Ez tegnap este,természetesen sehol szerelő,csak hétfőn.
Itthon felhívtam egy szerelőt ő azt javasolta vegyük le az aksiról az egyik sarut 15 percre,megtette,de nem segített.
A zörgés nem csikorgó,inkább mint két laza alkatrész találkozása,de fémes hang.
Dízel,2000.-es,automata,2004.-es.
mielőbbi segítő válaszokat köszönöm! szomoru1
Naplózva
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2010.01.15 péntek, 13:32:07 »

Sziasztok! Nekem van egy 2003 as 2.0 TDCI 130 le.  Durashift váltóval szerelt példány, a váltóolajat szeretném lecserélni. A kérdés az hogy milyen olaj megy bele, és a váltó szűrőjének a cseréjéhez le kell szerelni a motorról a váltót, vagy ez nélkül is cserélhető?
Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #17 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 08:22:11 »

Hello.Naszóval automata váltó ügyben,már körejártam tolná-baranyát legalábbis olajcserével kapcsolatban.Majdnem az összes váltószerelő meg OSZI is wave azt a tanácsot adta hogy cserélni kell 60-90ekm ként.Namost az enyémben 140ekm van és még sosem volt cserélve,nagy dilemma mert állítólag a váltóban levő használt olaj a kopadéktól tömít.Namost ha ezt leengedem és másik olajat teszek bele az kiöblíti ezeket a kopadékokat és bejut az olaj olyan helyekre is ahova épp akkor nem kéne neki.Ettől paráztam én is,de tegnap megnéztük az olajat.Azt hittem ennyi km után tiszta fekete égett büdös olaj van benne,de hál'istennek nem.Igaz pirosas rózsaszínesnek kéne lennie hát az enyém inkább világosbarna és a piros közt van ezért úgy gondolom kicseréltetem ott ahol oszi is cserélteti.Majd leírom mi lett az eredmény.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 20:25:19 »

Hello.Naszóval automata váltó ügyben,már körejártam tolná-baranyát legalábbis olajcserével kapcsolatban.Majdnem az összes váltószerelő meg OSZI is wave azt a tanácsot adta hogy cserélni kell 60-90ekm ként.Namost az enyémben 140ekm van és még sosem volt cserélve,nagy dilemma mert állítólag a váltóban levő használt olaj a kopadéktól tömít.Namost ha ezt leengedem és másik olajat teszek bele az kiöblíti ezeket a kopadékokat és bejut az olaj olyan helyekre is ahova épp akkor nem kéne neki.Ettől paráztam én is,de tegnap megnéztük az olajat.Azt hittem ennyi km után tiszta fekete égett büdös olaj van benne,de hál'istennek nem.Igaz pirosas rózsaszínesnek kéne lennie hát az enyém inkább világosbarna és a piros közt van ezért úgy gondolom kicseréltetem ott ahol oszi is cserélteti.Majd leírom mi lett az eredmény.

Szia!
Szerintem nagy lesz a különbség!És megspórolsz egy váltójavítást! worship
Naplózva
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 22:23:50 »

na kíváncsi leszek, de a váltószűrővel mi a helyzet? Azt is kéne cserélni, sztem úgy a tuti. De a módjára lennék kíváncsi, hogy hogy cserélik a szűrőt.
Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #20 Dátum: 2010.01.22 péntek, 07:37:03 »

Oszi,remélem sikerül ma felhívom őket,hónap elejére kérek egy időpontot.Ákos,persze hogy az lenne a tuti,de mivel a váltón belül van a szűrő a cseréjéhez le kéne venni a motorról az egész váltót.Így marad a régi szűrő.Remélem ez az olajcsere meghosszabítja a váltóm élettartamát és nem járok pórul vele.Írom a fejleményeket.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2010.01.23 szombat, 17:19:18 »

Oszi,remélem sikerül ma felhívom őket,hónap elejére kérek egy időpontot.Ákos,persze hogy az lenne a tuti,de mivel a váltón belül van a szűrő a cseréjéhez le kéne venni a motorról az egész váltót.Így marad a régi szűrő.Remélem ez az olajcsere meghosszabítja a váltóm élettartamát és nem járok pórul vele.Írom a fejleményeket.
szia!
megtörtént az olajcsere?? mi a tapasztalat?
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #22 Dátum: 2010.01.23 szombat, 17:35:53 »

szia!
megtörtént az olajcsere?? mi a tapasztalat?

Hi.Feb.11. 08.00. lessz a nagy nap,akkorra jelentkeztem be.Mindenképp megírom mi lett a végeredmény.Remélem rendben lessznek a dolgok.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2010.01.23 szombat, 18:10:28 »

Hi.Feb.11. 08.00. lessz a nagy nap,akkorra jelentkeztem be.Mindenképp megírom mi lett a végeredmény.Remélem rendben lessznek a dolgok.
remélem én is, sokat töprengtem már a dolgon, de még nem rugaszkodtam neki... kíváncsian várom az eredményeket
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #24 Dátum: 2010.01.23 szombat, 18:25:07 »

remélem én is, sokat töprengtem már a dolgon, de még nem rugaszkodtam neki... kíváncsian várom az eredményeket
Valamikor tönkre fog menni,vagy most vagy később.Ennyi,nincs mit takargatni.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 18:46:38 »

Oszi,remélem sikerül ma felhívom őket,hónap elejére kérek egy időpontot.Ákos,persze hogy az lenne a tuti,de mivel a váltón belül van a szűrő a cseréjéhez le kéne venni a motorról az egész váltót.Így marad a régi szűrő.Remélem ez az olajcsere meghosszabítja a váltóm élettartamát és nem járok pórul vele.Írom a fejleményeket.

Szia Norberto!
Biztos,hogy meghosszabbítja a váltó élettartalmát!Természetesen nem a 20-éves koráig!Ha belegondolsz a motorba is cseréljük az olajat rendszeresen!Ha a motorba nem cserélsz olajat egy idő után tönkre megy!
Naplózva
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 18:48:25 »

Valamikor tönkre fog menni,vagy most vagy később.Ennyi,nincs mit takargatni.

Csak nem mindegy mikor,és mi megy benne tönkre!Mert bizony egy elhanyagolt váltó javítása jóval többe kerül!
Naplózva
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 18:56:13 »

Valamikor tönkre fog menni,vagy most vagy később.Ennyi,nincs mit takargatni.
csak azt nem ertem miert irjak a szervizesek, hogy nem kell cserelni olajat
...Huh??:::
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 21:08:20 »

csak azt nem ertem miert irjak a szervizesek, hogy nem kell cserelni olajat
...Huh??:::

Nem értenek hozzá! gun
Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #29 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 08:14:04 »

csak azt nem ertem miert irjak a szervizesek, hogy nem kell cserelni olajat
...Huh??:::
Már valaki itt megtalálta kezelésiben vagy valami utasításban hogy rá kell figyelni a váltóban levő olajra,lessz időm megkeresem.Tehát gyárilag is elő van írva "valami" csak nem túl konkrétan fogalmazva,ami nem egy szerencsés dolog.Aszervizek szerintem tudják nagyon jól mi a dolguk,csak nekik macerás lenne a dolog.Mert,ha egyszer kimondanák,hogy olajat kell benne cserélni,te beviszed persze azt mondod akkor már szűrőt is cseréljenek mert ugye ez a logikus.Na itt a probléma mert ugye le kell szedni a szűrőcseréhez a váltót is,az meg nem éri meg nekik.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 15:03:17 »

Már valaki itt megtalálta kezelésiben vagy valami utasításban hogy rá kell figyelni a váltóban levő olajra,lessz időm megkeresem.Tehát gyárilag is elő van írva "valami" csak nem túl konkrétan fogalmazva,ami nem egy szerencsés dolog.Aszervizek szerintem tudják nagyon jól mi a dolguk,csak nekik macerás lenne a dolog.Mert,ha egyszer kimondanák,hogy olajat kell benne cserélni,te beviszed persze azt mondod akkor már szűrőt is cseréljenek mert ugye ez a logikus.Na itt a probléma mert ugye le kell szedni a szűrőcseréhez a váltót is,az meg nem éri meg nekik.

A szűrő csere egy vagyonba kerülne! rinya
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #31 Dátum: 2010.02.02 kedd, 20:09:04 »

Pont most gondolkodtam, hogy megkérdezem mennyi időnként kell olajat cserélni az váltóban, de látom erről pörög a téma...
Tehát én is kíváncsi vagyok a végeredményre...

Nekem nemsokára lesz 120 ezres szerviz, akkor gondoltam meglépni a váltóolajcserét is.
Egyébként milyen olaj kell bele? Valami speckó vagy jó akármilyen márka?
Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #32 Dátum: 2010.02.03 szerda, 17:24:11 »

Pont most gondolkodtam, hogy megkérdezem mennyi időnként kell olajat cserélni az váltóban, de látom erről pörög a téma...
Tehát én is kíváncsi vagyok a végeredményre...

Nekem nemsokára lesz 120 ezres szerviz, akkor gondoltam meglépni a váltóolajcserét is.
Egyébként milyen olaj kell bele? Valami speckó vagy jó akármilyen márka?
"Gyári" ford olaj kell bele.
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #33 Dátum: 2010.02.06 szombat, 17:05:08 »

Nemrég beszéltem egy szerelővel aki javít is automata váltókat.Elgondolkodtam róla amit mondott.Le lehet "cserélni" az olajat.Nem véletlen tettem idézőjelbe  a csere szót.Nem lehetséges leengedni az összes olajat a váltóból.Nemtudom hogy más tipusoknál is így van e ez.Tehát sok olaj benn fog maradni a váltóban amire ráöntjük az új olajat,csak frissítés lessz az egészből nem pedig csere.A szűrőcseréhez nemcsak hogy le kell venni a váltót hanem szét is kell szedni hozzá!!Az egyik legutolsó alkatrész a váltóban a szűrő.Örüljek neki hogy nincs vele probléma,ezt mondta.Kb 200e km-t bírnak és utána át kell esniük egy nagyobb felújításon,na akkor szűrőcsere is meg olaj is,csak hát zsebbe kell nyúlni.Ja,ha le van véve a váltó és fejre van állítva még akkor is marad benne olaj,szét kell szedni hogy kicsorogjon belőle az összes.Nemtom mi lessz.Elgondolkodtató,és nem az első szerelő mondja! Huh? Huh?
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #34 Dátum: 2010.02.06 szombat, 19:52:18 »

http://www.transtec.com/tech_insert/94231.pdfftp://
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #35 Dátum: 2010.02.06 szombat, 21:26:37 »

Itt le van írva az olajcsere menete,amit otthon csinált a kolléga.http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/823862/   Rettentő király dolog lenne,ha valaki le tudná fordítani rendesen,mert a fordító prg. valami nehezen értelmezhető hablatyot írt.Legjobban az olajszint ellenőrző csavar érdekelne.Azt írja ne távolítsa el,akkor csak meg kell lazítani?Nemtom.Esetleg,ha valakinek sikerülne tegye már ide fel.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.07 vasárnap, 12:52:18 írta norberto31 » Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2010.02.07 vasárnap, 17:49:36 »

Nemrég beszéltem egy szerelővel aki javít is automata váltókat.Elgondolkodtam róla amit mondott.Le lehet "cserélni" az olajat.Nem véletlen tettem idézőjelbe  a csere szót.Nem lehetséges leengedni az összes olajat a váltóból.Nemtudom hogy más tipusoknál is így van e ez.Tehát sok olaj benn fog maradni a váltóban amire ráöntjük az új olajat,csak frissítés lessz az egészből nem pedig csere.A szűrőcseréhez nemcsak hogy le kell venni a váltót hanem szét is kell szedni hozzá!!Az egyik legutolsó alkatrész a váltóban a szűrő.Örüljek neki hogy nincs vele probléma,ezt mondta.Kb 200e km-t bírnak és utána át kell esniük egy nagyobb felújításon,na akkor szűrőcsere is meg olaj is,csak hát zsebbe kell nyúlni.Ja,ha le van véve a váltó és fejre van állítva még akkor is marad benne olaj,szét kell szedni hogy kicsorogjon belőle az összes.Nemtom mi lessz.Elgondolkodtató,és nem az első szerelő mondja! Huh? Huh?
Nekem egy matás szerelő aszonta hogy 200-250 ezernél is csak szolenoid-okat kell cserélni ami 10-15 rugó darabonként 7db van benne, és váltóleszedés nélkül meg lehet csinálni. No meg azt is mondta hogy csak utántölteni kell, nem kell olajat cserélni benne soha. Pedig hát ő automatákból él, valszeg jobb lett volna a pénztárcájának ha aszongya hogy kell olajat cserélni.
Ő vagy 4 éve voltam nála. Bp. 16ker Árpádföldi 82ben lakozik (Sulyok László) 0614090184
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #37 Dátum: 2010.02.07 vasárnap, 20:15:53 »

Nem vitatkozni akarok!Nekem is elmondta ezt(Sulyok L.).Biztosan állíthatom többet tud nálam a váltókról!!!!Ebből él azért mondja,hogy nem kell cserélni mert ha cserélné megérné neki.Elhiszem!!! Az olajcsere munkadíjjal kb.30eft. 200-250ekm-nél kell cserélni 7db szolenoid-ot az 70-105eft. Kb.30eft ill.70-105eft.Szerelő lennék én a többet választanám.Semmi rosszindulat nélkül!!!!!!!!!Kiemelten hangsúlyozom!!!!! Én is nagyon nehezen döntök.Olvasgattam amerikai fordos oldalakat is ott cserélik az olajat.Tutira több ott az automata mint a manuális sztem 90/10%.Sokat nagyon sokat olvasgattam nézegettem én is.Józanul gondolkodva friss olaj a motornak jó a váltónak nem?Miért nem?Jobb a kenés hosszab időtartam nem?Vannak automata váltóolajak forgalomba,ha nem kell cserélni minek árulják?Megváltozhat ennek ellenére a véleményem csak nagyon kevés infót lehet ezen a topicon is megtudni,ezért próbálom én is megosztani a konkrétumokat amiket összeszedegetek innen onnan.Tehát ha valakinek netán konkrét tapasztalata van(mint oszinak) írja ide le.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.07 vasárnap, 20:17:39 írta norberto31 » Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2010.02.07 vasárnap, 22:47:13 »

Nem vitatkozni akarok!Nekem is elmondta ezt(Sulyok L.).Biztosan állíthatom többet tud nálam a váltókról!!!!Ebből él azért mondja,hogy nem kell cserélni mert ha cserélné megérné neki.Elhiszem!!! Az olajcsere munkadíjjal kb.30eft. 200-250ekm-nél kell cserélni 7db szolenoid-ot az 70-105eft. Kb.30eft ill.70-105eft.Szerelő lennék én a többet választanám.Semmi rosszindulat nélkül!!!!!!!!!Kiemelten hangsúlyozom!!!!! Én is nagyon nehezen döntök.Olvasgattam amerikai fordos oldalakat is ott cserélik az olajat.Tutira több ott az automata mint a manuális sztem 90/10%.Sokat nagyon sokat olvasgattam nézegettem én is.Józanul gondolkodva friss olaj a motornak jó a váltónak nem?Miért nem?Jobb a kenés hosszab időtartam nem?Vannak automata váltóolajak forgalomba,ha nem kell cserélni minek árulják?Megváltozhat ennek ellenére a véleményem csak nagyon kevés infót lehet ezen a topicon is megtudni,ezért próbálom én is megosztani a konkrétumokat amiket összeszedegetek innen onnan.Tehát ha valakinek netán konkrét tapasztalata van(mint oszinak) írja ide le.
A 30ezer olajjal együtt érted? Mert az semmi. Sztem az olaj legalább 20ezer. Ezen akkor mondjuk 10ezret keres fél óra alatt. A solenoidok cseréje lehet többet hoz neki (persze az anyagár se semmi ott) viszont az nem félóra, hanem sok.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #39 Dátum: 2010.02.08 hétfő, 07:31:21 »

A 30ezer olajjal együtt érted? Mert az semmi. Sztem az olaj legalább 20ezer. Ezen akkor mondjuk 10ezret keres fél óra alatt. A solenoidok cseréje lehet többet hoz neki (persze az anyagár se semmi ott) viszont az nem félóra, hanem sok.
A többire nem mondasz semmit? Mert az volna a lényeg hogy kell e cserélni azt a kib.....tt olajatvagy nem.Vagy ha cseréljük kárt okozunk vagy nem.De mostmár annyira belegabajodtam hogy lecseréltetem oszt csokitorta lessz ami lessz!
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.08 hétfő, 07:33:09 írta norberto31 » Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #40 Dátum: 2010.02.10 szerda, 06:33:45 »

Szépen pörög ez a topic! nyes nyes nyes
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2010.02.10 szerda, 15:13:47 »

A többire nem mondasz semmit? Mert az volna a lényeg hogy kell e cserélni azt a kib.....tt olajatvagy nem.Vagy ha cseréljük kárt okozunk vagy nem.De mostmár annyira belegabajodtam hogy lecseréltetem oszt csokitorta lessz ami lessz!
A kell-e cserélni kérdésre én szakemberektől csak azt hallottam hogy NEM. Lehet hogy nem nekik van igazuk, de...
Én ha nem muszáj nem költök 50-60 rugót ilyenre. Azt meg hogy hogy kell? A franc se tudja. Tudja a szerelő!
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2010.02.10 szerda, 17:43:40 »

Nekem egy matás szerelő aszonta hogy 200-250 ezernél is csak szolenoid-okat kell cserélni ami 10-15 rugó darabonként 7db van benne, és váltóleszedés nélkül meg lehet csinálni. No meg azt is mondta hogy csak utántölteni kell, nem kell olajat cserélni benne soha. Pedig hát ő automatákból él, valszeg jobb lett volna a pénztárcájának ha aszongya hogy kell olajat cserélni.
Ő vagy 4 éve voltam nála. Bp. 16ker Árpádföldi 82ben lakozik (Sulyok László) 0614090184

Szia!
Mint lentebb írtam,az olajjal élettartalma max 6 év!Úgy,hogy nincs használva,csak a polcon áll!Igaz,hogy nem az egész olaj jön le,túlnyomó részben frissíted az olajat!A szerelőnek az az érdeke,hogy nagyobb javítást végezzen,mert ugye,akár 300'000 forintjába is kerülhet a spórolós embernek a váltó javítás!Senkit nem akarok rábeszélni egy olajcserére,de én azt tapasztaltam,hogy 60'000-kilométerenként,ha cserélem,akkor pontosabban,időben vált a váltó!Ráadásul nekem most jött el az idő,mert megnéztem a váltóba az olajat és sötét barna az olaj!"Árulkodó jelek: Az eredetileg piros (esetenként más) színû váltóolaj elszínezôdött, nem áttetszô,valamilyen szennyezôdést, üledéket tartalmaz, megváltozott a szaga. A szakember az esetleges szilárd szennyezôdésekbôl már következtetni tud a biztosan meghibásodott alkatrészre is. Olaj fel- és utántöltéshez kizárólag automata sebességváltó olajat szabad használni."Ezek után én mindenkit saját belátására hagyom!Én inkább, kiadok most 25-30 ezer forintot,minthogy később a 10 szeresét hagyjam ott a szerelőnek!Szóval én a cserében bízom!A többit Rátok bízom!

Üdv:Mindenkinek


oszi
Naplózva
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2010.02.10 szerda, 18:02:02 »

A 30ezer olajjal együtt érted? Mert az semmi. Sztem az olaj legalább 20ezer. Ezen akkor mondjuk 10ezret keres fél óra alatt. A solenoidok cseréje lehet többet hoz neki (persze az anyagár se semmi ott) viszont az nem félóra, hanem sok.

Szia!

A csere legalább egy óra!Üzemmeleg autónál engedik le a váltóból az olajat!Csak utána kezdik a feltöltést!Azt is két lépcsőbe,mert közben ellenőrzik az olajszintet!Ha kell után töltenek,megint ellenőrzés,aztán mehet csak az autó ki a forgalomba!
Az olaj nagyon drága és a Mondiba általában 6 liter biztos kell!Ez olyan 24 ezer forint és erre jön a munkadíj!Így kerül 30 ezer forintba a csere!

Ez szerintem megéri!Arról nem is beszélve,hogy szerintem nem véletlenül van pl a Ford márkaszervizekben is váltóolaj!Nem hiszem,hogy csak a javításra használnák!
Naplózva
KAtti
Vendég
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2010.02.10 szerda, 22:52:04 »

Itt le van írva az olajcsere menete,amit otthon csinált a kolléga.http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/823862/   Rettentő király dolog lenne,ha valaki le tudná fordítani rendesen,mert a fordító prg. valami nehezen értelmezhető hablatyot írt.Legjobban az olajszint ellenőrző csavar érdekelne.Azt írja ne távolítsa el,akkor csak meg kell lazítani?Nemtom.Esetleg,ha valakinek sikerülne tegye már ide fel.


Sziasztok! Én is már egy jó ideje a váltó olacsere ügyben kutakodok. Nagyon tetszik az angol "kollega" leírása, úgy hogy nagyjából le is fordítottam.
Idemásolom:
Azzal kezdi, hogy minden használtan vásárolt kocsijában egyből kicseréli a váltó olajat.
Az eladók azt mondják, hogy nem kell cserélni, de 180ezer km után büdös, koszos olaj folyik ki belőle – tehát megérett a cserére.
A Rovernél talált bele való olajat, mivel abban is ez a váltó van: JATCO JF506E

Vett 7 liter olcsóbb ATF váltó olajat – mosó olajnak és 5 liter Rover olajat: no VYK000040.
10perc furikázással felemelegítette a váltót.
Majd aknára állva, vagy vízszintesen megemelve lehet munkához állni.

Nagyon fontos, hogy NE VEDD KI a váltó hátsó részén levő csavart! Az nem az olaj leeresztő! Hanem a hátramenet valamilyen csavarja.

A kocsi alatt a váltókar takaró lemezt vedd le (3 csavar), hogy hozzáférhess az 5mm-es imbusz kulcsos olajszint ellenőrzőcsavarhoz és a nagy olajleeresztő csavarhoz.
A szintellenőrző csavart félig takarja a cross-member (kereszt-tag???), de azért kiszedhető

Fontos, hogy először a szintellenőrző csavart vedd ki, és azután csavard ki a (ha minden igaz) 22-es kulcsos olajleeresztő csavart a váltóház alján. Ekkor kb 3 liter olaj folyik ki - jó esélyel jó koszos. Vigyázz, hogy a fém tömítő alátét el ne vesszen!

Csavard vissza a leersztő csavart.

Szereld ki az akkumulátort, és a tartó tálcáját, hogy hozzáférhess a olajfeltöltő-nyílás dugójához.. Távolítsd el a gumi dugót. Egy kis tölcséren keresztül tölts bele annyi ATF mosó olajat, amennyit az imént leeresztettél.

Tedd vissza az akkut, indítsd el a motort és járasd 5 percig közben folyamatosan, de finoman  kapcsolgass R-N-D között – hogy elkeveredjen az új olaj.

Állítsd le a motort

Ereszd le az olajat (kb 3liter)

Le az akkut

Mosó olaj betöltés

Akku vissza

Motor be – kapcsolgatás 5 percig

Motor ki
Olaj le

Akku ki

Ez ismételhető tovább mosó olajjal

Ő három „tisztítás” után már a végleges olajat töltötte be.

Akku be

Motor be, kapcsolgatás, de csak kb 3 percig.

Le a kocsi alá – ellenőrizni a váltóház hőmérsékletét: kb 35C fok legyen!


Járó motornál „P” állásban csavard ki az olajszint ellenőrző csavart – valamennyi olaj ki fog folyni – ha nem folyna ki, akkor még hozzá kell tölteni. A hőmérséklet nagyon fontos, ne legyen se hideg, se túl forró, mert rossz lesz az olajszint.
A kifolyó olajnak már tisztának és pirosasnak kell lennie, mivel nagyrészt lecseréltük.
Ha már nem folyik a szintellenőrző nyíláson, akkor csavard vissza a záró csavart.

Párszáz kilométert is meg kell tenni mire a váltó minden részére eljut az új olaj, de 30-40km után már érezhető lesz a váltó működésében a változás.

A végét nem igazán értettem Az akku kiszedések miatt a motor és váltó komputernek újra kell tanulnia pár dolgot, ezért mindenféle gyorsításokat ki kell próbálni full gázzal – de ez nem biztos.

A leírás nem tartalmazza, hogy a szintellenőrző csavarral mit kell csinálni a töltögetés- leeresztgetés alatt - lehet, hogy a leeresztő csavarral együtt kell ki-be csavargatni.

Még nem próbáltam ki, talán a hétvégén...., de lehet  hogy most csak az olajszintet állítom be.

Fotókat az idézett linkben találtok.

Sok sikert, ha valaki megelőzne.




Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #45 Dátum: 2010.02.10 szerda, 23:09:53 »



Sok sikert, ha valaki megelőzne.
....





Bár nincs automata váltóm, és fogalmatlan is vagyok hozzá, vigyor3 , de nem lehetne valahogy kiszívatni az összes elhasznált olajat, mint a motorolaj esetében is, amikor nem leeresztik, hanem fentről valamivel kiszívatják? Csak mert oké ez a 3liter le, felhígítani, majd ezt ismételgetni, de csak marad benne régi, fáradt, esetleg darabos cucc.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 08:33:38 »


Sziasztok! Én is már egy jó ideje a váltó olacsere ügyben kutakodok. Nagyon tetszik az angol "kollega" leírása, úgy hogy nagyjából le is fordítottam.
Idemásolom:
Azzal kezdi, hogy minden használtan vásárolt kocsijában egyből kicseréli a váltó olajat.
Az eladók azt mondják, hogy nem kell cserélni, de 180ezer km után büdös, koszos olaj folyik ki belőle – tehát megérett a cserére.
A Rovernél talált bele való olajat, mivel abban is ez a váltó van: JATCO JF506E

Vett 7 liter olcsóbb ATF váltó olajat – mosó olajnak és 5 liter Rover olajat: no VYK000040.
10perc furikázással felemelegítette a váltót.
Majd aknára állva, vagy vízszintesen megemelve lehet munkához állni.

Nagyon fontos, hogy NE VEDD KI a váltó hátsó részén levő csavart! Az nem az olaj leeresztő! Hanem a hátramenet valamilyen csavarja.

A kocsi alatt a váltókar takaró lemezt vedd le (3 csavar), hogy hozzáférhess az 5mm-es imbusz kulcsos olajszint ellenőrzőcsavarhoz és a nagy olajleeresztő csavarhoz.
A szintellenőrző csavart félig takarja a cross-member (kereszt-tag???), de azért kiszedhető

Fontos, hogy először a szintellenőrző csavart vedd ki, és azután csavard ki a (ha minden igaz) 22-es kulcsos olajleeresztő csavart a váltóház alján. Ekkor kb 3 liter olaj folyik ki - jó esélyel jó koszos. Vigyázz, hogy a fém tömítő alátét el ne vesszen!

Csavard vissza a leersztő csavart.

Szereld ki az akkumulátort, és a tartó tálcáját, hogy hozzáférhess a olajfeltöltő-nyílás dugójához.. Távolítsd el a gumi dugót. Egy kis tölcséren keresztül tölts bele annyi ATF mosó olajat, amennyit az imént leeresztettél.

Tedd vissza az akkut, indítsd el a motort és járasd 5 percig közben folyamatosan, de finoman  kapcsolgass R-N-D között – hogy elkeveredjen az új olaj.

Állítsd le a motort

Ereszd le az olajat (kb 3liter)

Le az akkut

Mosó olaj betöltés

Akku vissza

Motor be – kapcsolgatás 5 percig

Motor ki
Olaj le

Akku ki

Ez ismételhető tovább mosó olajjal

Ő három „tisztítás” után már a végleges olajat töltötte be.

Akku be

Motor be, kapcsolgatás, de csak kb 3 percig.

Le a kocsi alá – ellenőrizni a váltóház hőmérsékletét: kb 35C fok legyen!


Járó motornál „P” állásban csavard ki az olajszint ellenőrző csavart – valamennyi olaj ki fog folyni – ha nem folyna ki, akkor még hozzá kell tölteni. A hőmérséklet nagyon fontos, ne legyen se hideg, se túl forró, mert rossz lesz az olajszint.
A kifolyó olajnak már tisztának és pirosasnak kell lennie, mivel nagyrészt lecseréltük.
Ha már nem folyik a szintellenőrző nyíláson, akkor csavard vissza a záró csavart.

Párszáz kilométert is meg kell tenni mire a váltó minden részére eljut az új olaj, de 30-40km után már érezhető lesz a váltó működésében a változás.

A végét nem igazán értettem Az akku kiszedések miatt a motor és váltó komputernek újra kell tanulnia pár dolgot, ezért mindenféle gyorsításokat ki kell próbálni full gázzal – de ez nem biztos.

A leírás nem tartalmazza, hogy a szintellenőrző csavarral mit kell csinálni a töltögetés- leeresztgetés alatt - lehet, hogy a leeresztő csavarral együtt kell ki-be csavargatni.

Még nem próbáltam ki, talán a hétvégén...., de lehet  hogy most csak az olajszintet állítom be.

Fotókat az idézett linkben találtok.

Sok sikert, ha valaki megelőzne.






Word-be egy cikk formájába meg tudod csinálni? Feteszem az oldalra.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #47 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 14:20:45 »

Kedves KAtti köszönöm a fordítást a többiek nevében is!! worship worship worship worship
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #48 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 14:40:55 »

A várva várt olajcserémről. OSZI ajánlásával felvettem a kapcsolatot a TRIO ALARM BT-vel Bp.-en.Hetekkel ezelőtt bejelentkeztem a cserére,a fickó még el is kérte a tel.számom ha valami közbejönne.Közbejött!!Mint aki megérezte rácsörögtem,hogy akkor holnap megyek reggel 8.-ra ahogy megbeszéltük,a pacek asszongya:megfáztak a kolegái és most egyedül lógatja az orrát a műhelyben gun gun Fel nem hívott volna hogy te b...om ne utazz feleslegesen 80km-t!!!Hát nem egy megbízható muki!!Én ezt egy intő jelnek vettem és nem cserélek olajat pláne hogy beszéltem egy olaj szakértővel.........
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #49 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 14:49:24 »

Gyárilag full sintetic "oil" van a váltóban.Az oil azért van idézőjelben mert tulajdonképpen a szintetikus olaj nem is olaj hanem egy előállított vegyület.Ennél fogva nem veszti el tulajdonságait sem a váltóban sem a polcon állva 100ezer év múlva sem!!!A rész-szintetikus olajoknál is nagysokára az osszetevők vállnak el egymástól a dobozban.Tehát az élettartam olaj addig lessz élettartamolaj amíg megy a váltó.Kicserélni akkor szokás ha szét kell szedni a váltót.Az infót adó uriember jóváhagyta hogy kirakjam az elérhetőségét,ha esetleg valaki mást is szeretne kérdezni.Kirakom remélem nem baj.:el.:+36-30-839-9121  (08 órától 19 óráig)
Email: gabor2g@celube.hu A csapatában dolgozik egy kenéstechnikai szakmérnök tőle származnak az infok.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.11 csütörtök, 14:51:06 írta norberto31 » Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 11   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.