Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.26 péntek, 06:42:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 328499 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #400 Dátum: 2017.02.06 hétfő, 06:14:29 »

Szia!

Rendes gyári ford olaj volt benne előtte is, és most is az ment bele, de a 3dl MOTUL MULTI ATF /WSS-M2C-924-A/ lett most hozzátöltve.
Van eltérés a specifikáció között, de azt nem tudom ez mennyire komoly.
Sajnos a kisebb hibák orvosolása 150e-nél kezdődik. rinya


Igen(!), sajnos, és ráadásul ez jelenti a "spórolást" !  falbav
Mindazonáltal egy felmérés hasznos lehet   ~10e, (Bártfai) -  néhány hozzászólással korábban épp erről írtunk - ott legalább megnézik az olajat is, milyen állapotban van, esetleg érdemes cserélni, ill. "VáltóDoktor" honlapján olvastam, hogy ők vmi spec. eljárással tisztítják is a váltót belülről !  Erről szívesen venném a véleményeket, főleg ha valaki megcsináltatta...!
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.06 hétfő, 06:22:01 írta LiZo » Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #401 Dátum: 2017.02.28 kedd, 15:14:06 »

Hello
A kérdésem az lenne,mennyire macerás egy mk3-ban,az automata váltót manuálisra cserélni? Esetleg volt már aki cserélt? Mk2-ben az elektromos rendszer kavarta meg a dolgot egy ismerősömnél...  Ennél mik lehetnek a buktatók?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #402 Dátum: 2017.02.28 kedd, 15:47:57 »

Hello
A kérdésem az lenne,mennyire macerás egy mk3-ban,az automata váltót manuálisra cserélni? Esetleg volt már aki cserélt? Mk2-ben az elektromos rendszer kavarta meg a dolgot egy ismerősömnél...  Ennél mik lehetnek a buktatók?
2x kerékcsapágy, 2x féltengely, váltó, kulissza, bowden, coolercsövezés, motortéri kábelköteg, motorvezérlő
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #403 Dátum: 2017.03.01 szerda, 19:09:26 »

Helló valaki remélem tud segíteni. Mondeo mk3 2001,06-havi kocsimban automata váltó van és ki szeretném cseréltetni manuálisra. Kérdésem az hogy milyen összegekről kell beszélni? Megéri kicseréltetni vagy nem? A papírmunka kb:100.000-Ft. Tudna valaki részletesen választ adni? Köszönöm előre is.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #404 Dátum: 2017.03.01 szerda, 19:14:23 »

Helló valaki remélem tud segíteni. Mondeo mk3 2001,06-havi kocsimban automata váltó van és ki szeretném cseréltetni manuálisra. Kérdésem az hogy milyen összegekről kell beszélni? Megéri kicseréltetni vagy nem? A papírmunka kb:100.000-Ft. Tudna valaki részletesen választ adni? Köszönöm előre is.
ha elárulod, hogy milyen motorral van szerelve, akkor van rá esély
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #405 Dátum: 2017.03.01 szerda, 20:40:55 »

ha elárulod, hogy milyen motorral van szerelve, akkor van rá esély

Duratec HE 2.0 Benzin.
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #406 Dátum: 2017.03.01 szerda, 23:31:52 »

Duratec HE 2.0 Benzin.


Nem vagy megelégedve az automatával?
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #407 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 02:25:42 »


Nem vagy megelégedve az automatával?
De szeretem csak van benne 200.000-és nem bízok benne mert ha ott hagy az út szélén cserben akkor nézhetek meg kb 250.000-Ft ba lenne a felujítása és alternatìván gondolkodok.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 03:56:31 írta kissbalazs1986 » Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #408 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 09:04:50 »

Helló valaki remélem tud segíteni. Mondeo mk3 2001,06-havi kocsimban automata váltó van és ki szeretném cseréltetni manuálisra. Kérdésem az hogy milyen összegekről kell beszélni? Megéri kicseréltetni vagy nem? A papírmunka kb:100.000-Ft. Tudna valaki részletesen választ adni? Köszönöm előre is.


Hello!
Kitől van az infód,hogy a "papirmunka kb:100ezer ft"??Szerintem mindennel együtt kb 120-150 ezer...(nem a papirmunka!!)
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #409 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 09:23:45 »

De szeretem csak van benne 200.000-és nem bízok benne mert ha ott hagy az út szélén cserben akkor nézhetek meg kb 250.000-Ft ba lenne a felujítása és alternatìván gondolkodok.
amíg megy és semmi baja, nem szabad hozzányúlni. ha tönkremegy úgyse egyik percról a másikra fogja csinálni, hanem lesznek előjelei. akkor bőven ráérsz majd agyalni ezen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #410 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 09:37:32 »


Hello!
Kitől van az infód,hogy a "papirmunka kb:100ezer ft"??Szerintem mindennel együtt kb 120-150 ezer...(nem a papirmunka!!)
A közlekedésügyi hatóságtól. Még a nyáron beszéltem egy illetékes emberkével itt nyiregyen.
Naplózva
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #411 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 09:42:35 »

amíg megy és semmi baja, nem szabad hozzányúlni. ha tönkremegy úgyse egyik percról a másikra fogja csinálni, hanem lesznek előjelei. akkor bőven ráérsz majd agyalni ezen
Nem akarom megvárni míg meghal. Nincs sok pénzem ezért kellene tudnom hogy mien öszegről beszélünk mert gyüjtenem kell még. Senki sem cserélt még vagy hallott róla hogy mivel jár és mien alkatrészek kellenek?
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #412 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 14:29:18 »

Nem akarom megvárni míg meghal. Nincs sok pénzem ezért kellene tudnom hogy mien öszegről beszélünk mert gyüjtenem kell még. Senki sem cserélt még vagy hallott róla hogy mivel jár és mien alkatrészek kellenek?

Szia!

Kb 150e mire kész, és lesz egy kókány autód.
Nemfog az út mellett hagyni, mert bőven lesz jel mire megáll.
Az én váltóhibával vettem az autót, és 10-15e km tettem bele mire kicseréltem, és még mindig használható lenne, ha nem cseréltem volna ki.
Felesleges valamit kicserélni, ami jól működik.
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #413 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:17:44 »

Szia!

Kb 150e mire kész, és lesz egy kókány autód.
Nemfog az út mellett hagyni, mert bőven lesz jel mire megáll.
Az én váltóhibával vettem az autót, és 10-15e km tettem bele mire kicseréltem, és még mindig használható lenne, ha nem cseréltem volna ki.
Felesleges valamit kicserélni, ami jól működik.

Ok még meglátom hogy hátha megmenthető. Ha ugyananyi a felújított váltó mint egy csere akkor felújítom.
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #414 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:35:31 »

Ok még meglátom hogy hátha megmenthető. Ha ugyananyi a felújított váltó mint egy csere akkor felújítom.


Mit produkál, van valami hibája?
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #415 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:40:08 »

Ok még meglátom hogy hátha megmenthető. Ha ugyananyi a felújított váltó mint egy csere akkor felújítom.

Egy bontott 100-120e, egy felújítás 350e garanciásan.
Ha csak solenoid szelepeket cserélnek 150e, mert ahhoz nem kell szétszedni a váltót.
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #416 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:41:11 »


Mit produkál, van valami hibája?
Anyira nincs korához képest szerintem jó. Azt mondták hogy kb 250.000-kmt bír. Most 205.000-van benne de nem tudom a multját mert 1-éve vettem. Valaki áldja sokak félnek tőle. Én meg nem tudom mire számítsak.
Naplózva
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #417 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:46:11 »

Egy bontott 100-120e, egy felújítás 350e garanciásan.
Ha csak solenoid szelepeket cserélnek 150e, mert ahhoz nem kell szétszedni a váltót.
Ez hogy derül ki? Itt Nyíregyházától nem mesze van valami autómata váltó szerviz kb-250.000-Ft egy teljes felújítás (www.autovalto.hu) elvileg.
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #418 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:51:18 »

Ez hogy derül ki? Itt Nyíregyházától nem mesze van valami autómata váltó szerviz kb-250.000-Ft egy teljes felújítás (www.autovalto.hu) elvileg.


Az enyémet ennyiért vállalták volna, ha megcsináltatom.
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #419 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:59:00 »


Az enyémet ennyiért vállalták volna, ha megcsináltatom.
Most beszéltem a szervizzel csak 6-7-8 sebességes váltókat javítanak és azt mondta hogy keressek másikat csak az a baj ha megfekszik akkor 300-600km-re szálítsam el hogy megnézzék. Ja és 300.000-400.000-km is elmegy.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #420 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:03:49 »

Ok még meglátom hogy hátha megmenthető. Ha ugyananyi a felújított váltó mint egy csere akkor felújítom.
mire veszel az átalakításhoz egy szettlendkereket, kuplungot, kinyomót, stb annyiból meglesz a felújítás és kényelemben verhetetlen az automata
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #421 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:06:17 »

mire veszel az átalakításhoz egy szettlendkereket, kuplungot, kinyomót, stb annyiból meglesz a felújítás és kényelemben verhetetlen az automata
Az biztos hogy kényelemben nagyon ott van és megy is. Ja meg eszik is rendesen.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #422 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:22:12 »

Az biztos hogy kényelemben nagyon ott van és megy is. Ja meg eszik is rendesen.
az kéziváltóval se sokkal jobb vigyor3 benzines ilyen, itt a fórumon van pár tag akiknek elmondása szerint 5-7l között fogyaszt, mondjuk azt nem tisztáztuk, hogy 50-70 vagy 100km-en vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #423 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:22:52 »

Most beszéltem a szervizzel csak 6-7-8 sebességes váltókat javítanak és azt mondta hogy keressek másikat csak az a baj ha megfekszik akkor 300-600km-re szálítsam el hogy megnézzék. Ja és 300.000-400.000-km is elmegy.


Pásztor József 4244 Újfehértó Szőlő utca 19
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #424 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:37:39 »


Pásztor József 4244 Újfehértó Szőlő utca 19
Ő vállal javítást?
Naplózva
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #425 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:40:14 »

az kéziváltóval se sokkal jobb vigyor3 benzines ilyen, itt a fórumon van pár tag akiknek elmondása szerint 5-7l között fogyaszt, mondjuk azt nem tisztáztuk, hogy 50-70 vagy 100km-en vigyor3
Nekem egy telitanknál kb70-liter 720-km írt ki és lementem vele majdnem 700-km nagyrészt országúton.
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #426 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:52:10 »

Ő vállal javítást?


Amikor én beszéltem vele akkor vállalt, bár az enyémre a sámsoniak is adtak árajánlatot.
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #427 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:57:59 »


Amikor én beszéltem vele akkor vállalt, bár az enyémre a sámsoniak is adtak árajánlatot.

Na majd meglátom mit hoz a jövő. Köszi.
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #428 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:57:41 »

Na majd meglátom mit hoz a jövő. Köszi.

Én azt ajánlanám, hogy mielőtt belevágnál egy felújítási kalandba, meg kellene nézetni diaggal az automata váltót egy normális szakműhelyben, egyáltalán ír-e valamilyen hibakódot. Ha nem akkor jó, ha igen akkor törölni kell és egy rövidebb próbaút után újra mérés. Az olaj elfolyása után a sebváltó biztosan küldött valami jelet az ECU-nak. Továbbá az elfolyt olaj mennyisége nem okozhatott nagy kárt, szerintem semmit, mivel még bőven maradt olaj a váltóban. Ezek az apróbb ütések inkább a vezérlés hibájára utalnak. Nekem is voltak elég nagy ütések, nem is váltott a motor csak indulásnál dadogott, erőtlen volt, minden szerelő és szerviz automata hibát mondott de ezeket nem fogadtam el hanem egy bontott ECU csere megoldott mindent nagyon olcsón.A hajdúsámsoni műhelyben voltam én is alkatrészt akartam venni, talán ha közel van érdemes felkeresni őket, hogy mit mondanak. A 3 dl. olaj meg nem okoz semmi problémát.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #429 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 18:00:23 »

Én azt ajánlanám, hogy mielőtt belevágnál egy felújítási kalandba, meg kellene nézetni diaggal az automata váltót egy normális szakműhelyben, egyáltalán ír-e valamilyen hibakódot. Ha nem akkor jó, ha igen akkor törölni kell és egy rövidebb próbaút után újra mérés. Az olaj elfolyása után a sebváltó biztosan küldött valami jelet az ECU-nak. Továbbá az elfolyt olaj mennyisége nem okozhatott nagy kárt, szerintem semmit, mivel még bőven maradt olaj a váltóban. Ezek az apróbb ütések inkább a vezérlés hibájára utalnak. Nekem is voltak elég nagy ütések, nem is váltott a motor csak indulásnál dadogott, erőtlen volt, minden szerelő és szerviz automata hibát mondott de ezeket nem fogadtam el hanem egy bontott ECU csere megoldott mindent nagyon olcsón.A hajdúsámsoni műhelyben voltam én is alkatrészt akartam venni, talán ha közel van érdemes felkeresni őket, hogy mit mondanak. A 3 dl. olaj meg nem okoz semmi problémát.

Üdv: László

Az olajat ami elfojt a féltengely cserénél pótoltam.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #430 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 21:28:54 »

Nem akarom megvárni míg meghal. Nincs sok pénzem ezért kellene tudnom hogy mien öszegről beszélünk mert gyüjtenem kell még. Senki sem cserélt még vagy hallott róla hogy mivel jár és mien alkatrészek kellenek?

Ha az embernek van autója, akkor mindig kell legyen félretéve legalább 2-300ezer ft, amit rá tud költeni, ha beüt valami.

Ezt a váltókérdést meg szerintem túl aggódod.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #431 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 21:34:08 »

Ha az embernek van autója, akkor mindig kell legyen félretéve legalább 2-300ezer ft, amit rá tud költeni, ha beüt valami.

Ezt a váltókérdést meg szerintem túl aggódod.

Sajna nem állok úgy már hogy legyen félretett pénzem de mindegy. Ja remélem nem hal meg a közeljövőben.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #432 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 22:24:17 »

Szia!

Kb 150e mire kész, és lesz egy kókány autód.
Nemfog az út mellett hagyni, mert bőven lesz jel mire megáll.
Az én váltóhibával vettem az autót, és 10-15e km tettem bele mire kicseréltem, és még mindig használható lenne, ha nem cseréltem volna ki.
Felesleges valamit kicserélni, ami jól működik.


150? Csak egy lendkerék+kuplungszett annyi... És akkor még sehol a váltó, kacatok hozzá, papírok, stb.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #433 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 23:25:49 »

Az biztos hogy kényelemben nagyon ott van és megy is. Ja meg eszik is rendesen.

     Mennyit fogyaszt ??
     Ha túl nagy a fogyasztása, az lehet még a konverter megcsúszása miatt is, bár akkor nem menne olyan jól !
A konverter (hívják  "citrom"-nak is, a formája miatt) adja át a motor erejét a váltónak. Ennek a felújítása is belekerül 150-180e-be!
     Ha nincs bajod az autóval, ne csinálj semmit, talán csak egy olajcsere a váltóban (?), elmehet az még 100e km-t  -  szerintem !   Wink

     Egyet azért megtehetsz: mivel az olaj fontos a váltóban, és szerencsére ezeken van váltóolajszint mérő pálca, nézd meg az olajadat !  Ha szembe állsz az autóval, a motor és a tűzfal között, a jobb oldalon találod. Meleg, járó motornál kell megnézned ! Ha nem megfelelő a szint, és nem tudni, hogy milyen olaj van benne, akkor vidd el egy aut.váltóshoz, mert nem szerencsés keverni az olajakat !

Üdv, LiZo wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 23:30:14 írta LiZo » Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #434 Dátum: 2017.03.03 péntek, 11:30:36 »

    Mennyit fogyaszt ??
     Ha túl nagy a fogyasztása, az lehet még a konverter megcsúszása miatt is, bár akkor nem menne olyan jól !
A konverter (hívják  "citrom"-nak is, a formája miatt) adja át a motor erejét a váltónak. Ennek a felújítása is belekerül 150-180e-be!
     Ha nincs bajod az autóval, ne csinálj semmit, talán csak egy olajcsere a váltóban (?), elmehet az még 100e km-t  -  szerintem !   Wink

     Egyet azért megtehetsz: mivel az olaj fontos a váltóban, és szerencsére ezeken van váltóolajszint mérő pálca, nézd meg az olajadat !  Ha szembe állsz az autóval, a motor és a tűzfal között, a jobb oldalon találod. Meleg, járó motornál kell megnézned ! Ha nem megfelelő a szint, és nem tudni, hogy milyen olaj van benne, akkor vidd el egy aut.váltóshoz, mert nem szerencsés keverni az olajakat !

Üdv, LiZo wave
Ok.
Naplózva
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #435 Dátum: 2017.03.03 péntek, 15:52:56 »

    Mennyit fogyaszt ??
     Ha túl nagy a fogyasztása, az lehet még a konverter megcsúszása miatt is, bár akkor nem menne olyan jól !
A konverter (hívják  "citrom"-nak is, a formája miatt) adja át a motor erejét a váltónak. Ennek a felújítása is belekerül 150-180e-be!
     Ha nincs bajod az autóval, ne csinálj semmit, talán csak egy olajcsere a váltóban (?), elmehet az még 100e km-t  -  szerintem !   Wink

     Egyet azért megtehetsz: mivel az olaj fontos a váltóban, és szerencsére ezeken van váltóolajszint mérő pálca, nézd meg az olajadat !  Ha szembe állsz az autóval, a motor és a tűzfal között, a jobb oldalon találod. Meleg, járó motornál kell megnézned ! Ha nem megfelelő a szint, és nem tudni, hogy milyen olaj van benne, akkor vidd el egy aut.váltóshoz, mert nem szerencsés keverni az olajakat !

Üdv, LiZo wave
A fogyasztását csak onnan tudom kb hogy a fedélzeti kiírja elvileg 1900/rpm 90km/h 8-liter elvileg. Városban meg sok mert ha kiírja hogy hatótáv 10km akkor kb 6km lesz a vége.
Naplózva
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #436 Dátum: 2017.04.23 vasárnap, 13:55:43 »

Sziasztok hol találok az mk3-asomhoz azt a gumi csíkot ami takarja a nyílást ahol a váltó mozog mert elavult és szétszakadt. Köszönöm.
Naplózva
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #437 Dátum: 2017.05.11 csütörtök, 13:10:08 »

Kollégák!
Ki tudja hogy az 5 sebességes váltóban hogyan kell ellenőrizni a váltó olajszintet a túlfolyón? Járó, vagy álló motornál?
Ez a kérdés.
Azt persze tudom hogy aszem 35 Celsius fokosnak kell lennie a váltóolajnak.

Tehát forgó, vagy álló motornál tekerem ki a túlfolyó csavart?

kösz
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #438 Dátum: 2017.05.11 csütörtök, 19:48:31 »

Kollégák!
Ki tudja hogy az 5 sebességes váltóban hogyan kell ellenőrizni a váltó olajszintet a túlfolyón? Járó, vagy álló motornál?
Ez a kérdés.
Azt persze tudom hogy aszem 35 Celsius fokosnak kell lennie a váltóolajnak.

Tehát forgó, vagy álló motornál tekerem ki a túlfolyó csavart?

kösz
járó motor
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Glasstiger
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #439 Dátum: 2017.05.17 szerda, 17:49:46 »

Sziasztok!

Nagy nehezen sikerült kideríteni, hogy váltóhibás az autóm, turbina hibája van. 2005, 2.0, tdci.

Kérdésem, hogy pesten vagy pestől nem túl messze ki tud olyan váltószerelőt, akit mer ajánlani is? Eddig egy emberrel sikerült beszélni, Ő 250-et mondott rá. Esetleg ha elérhetőséggel is tud hozzá, megköszönném.

Csaba
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #440 Dátum: 2017.05.17 szerda, 19:33:24 »

Sziasztok!

Nagy nehezen sikerült kideríteni, hogy váltóhibás az autóm, turbina hibája van. 2005, 2.0, tdci.

Kérdésem, hogy pesten vagy pestől nem túl messze ki tud olyan váltószerelőt, akit mer ajánlani is? Eddig egy emberrel sikerült beszélni, Ő 250-et mondott rá. Esetleg ha elérhetőséggel is tud hozzá, megköszönném.

Csaba



Szia!
Ettől csak drágábbat fognak mondani.
A turbina csere magában 150e, és erre jön még a munkadíj és többi /fékszalag, ház, szűrő.....stb/
Minimum 350, de akár 500e is lehet, de ezt csak akkor fogja látni, ha szétszedi.
Egy csere nagyságrendekkel olcsóbb.
Üdv:
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
Glasstiger
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #441 Dátum: 2017.05.17 szerda, 21:44:21 »



Szia!
Ettől csak drágábbat fognak mondani.
A turbina csere magában 150e, és erre jön még a munkadíj és többi /fékszalag, ház, szűrő.....stb/
Minimum 350, de akár 500e is lehet, de ezt csak akkor fogja látni, ha szétszedi.
Egy csere nagyságrendekkel olcsóbb.
Üdv:


Azt mondod, hogy érdemesebb egy cserét csinálni? De ott meg lutri, hogy azzal minden rendben van-e vagy sem, nem?

Csaba
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #442 Dátum: 2017.05.17 szerda, 22:33:14 »

Azt mondod, hogy érdemesebb egy cserét csinálni? De ott meg lutri, hogy azzal minden rendben van-e vagy sem, nem?

Csaba


Én inkább cseréltem, 80-100e egy bontott, és ott is adnak rá beszerelési garanciát.
Kipróbálod, ha jó, marad, ha nem vissza, a váltó nem romlik el egyik percről a másikra, ha meghal, annak van előzménye.
Tudni fogod, ha gond van vele, nem úgy működik ahogy kellene.
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #443 Dátum: 2017.05.17 szerda, 22:36:55 »

Azt mondod, hogy érdemesebb egy cserét csinálni? De ott meg lutri, hogy azzal minden rendben van-e vagy sem, nem?

Csaba



kis zeller fórumtárs kettőt is hírdet itt, érdemes felhívni megvan-e még neki. integet2
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #444 Dátum: 2017.05.17 szerda, 23:41:04 »

Sziasztok!

Nagy nehezen sikerült kideríteni, hogy váltóhibás az autóm, turbina hibája van. 2005, 2.0, tdci.

Kérdésem, hogy pesten vagy pestől nem túl messze ki tud olyan váltószerelőt, akit mer ajánlani is? Eddig egy emberrel sikerült beszélni, Ő 250-et mondott rá. Esetleg ha elérhetőséggel is tud hozzá, megköszönném.

Csaba

Hali,

Itt van néhány aut.váltó műhely, amiket dícsérnek:
   Váltódoktor     (Bp. 15.ker.)      +3630 2462230     ide menj először...!
   Bartók Zsolt    (Bp. 17.ker.)      +3620 9793009  
   Bártfai            (Bp. 14.ker.)      +3620 9351892
   Trió Bt.           (Bp. 3.ker.)       +3630 9447953

 Ha dobsz egy e-levél címet (a profilodban lévő hibás...),  elküldöm a műhelyek tel.névjegyét, amit csak el kell mentened a tel.-ba !

Üdv.  LiZo  ( lizo.bp@gmail.com )
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.18 csütörtök, 00:27:04 írta LiZo » Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
trnokikoma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #445 Dátum: 2017.07.23 vasárnap, 17:07:35 »

Sziasztok. Egy kis egítséget szeretnék kérni ...
A tünet a következő: az autót beindítom, klíma kikapcsolva, váltót d-be rakva szépen elindul, válogat fölfelé... ugyanez ha bekapcsolom a klímát akkor d-be rakom a féket elengedem és hiába nyomok gázt az autó csak kúszik és eltelik 2-3 másodperc mire megjön az erő és meglódul a szekér, ilyenkor lomhábbi s a kocsi...
amint a klímát kikapcsolom, ismét jelen van minden paci és ugrásra készek
a klíma működik, csinálja a hideget
télen extrém hidegben volt hasonló jelenség, mikor nagyon hideg volt (-10) akkor hagyni kellett helyben ketyegni 1-2 percet mreet csak miután sebességbe raktam csak akkor reagált a gázra
Hibakód c1300 és b2308 de ezeknek nemhiszem hogy lenne köze hozzá!
találkozott már valaki hasonló jelenséggel?
Naplózva

Mondeo mk4 2008, 140LE, automata, 289.000km
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #446 Dátum: 2017.08.17 csütörtök, 16:45:56 »

Sziasztok. Egy kis egítséget szeretnék kérni ...
A tünet a következő: az autót beindítom, klíma kikapcsolva, váltót d-be rakva szépen elindul, válogat fölfelé... ugyanez ha bekapcsolom a klímát akkor d-be rakom a féket elengedem és hiába nyomok gázt az autó csak kúszik és eltelik 2-3 másodperc mire megjön az erő és meglódul a szekér, ilyenkor lomhábbi s a kocsi...
amint a klímát kikapcsolom, ismét jelen van minden paci és ugrásra készek
a klíma működik, csinálja a hideget
télen extrém hidegben volt hasonló jelenség, mikor nagyon hideg volt (-10) akkor hagyni kellett helyben ketyegni 1-2 percet mreet csak miután sebességbe raktam csak akkor reagált a gázra
Hibakód c1300 és b2308 de ezeknek nemhiszem hogy lenne köze hozzá!
találkozott már valaki hasonló jelenséggel?

Pont erről panaszkodtam a szerelőmnek a múlt héten.
Nálam nincs hibakód és télen sincs gondom, de most a kánikulában pontosan ugyanezt tapasztaltam mint amit leírál. Ha lámpánál állva zöldre váltáskor gázt adok, akkor szinte újból piros lesz mire végre elindul az autó. A fogyasztásról pedig ne is beszéljünk. Folyamatos klímázás mellett Budapesten 17 liter gáz/100km (normál esetben 13 körül alakul).
Kipróbáltam és benzinnel is ugyanezt produkálja, szóval nem a gáz miatt gyengül el.
Én arra gondoltam, hogy esetleg a klímakompresszorban szorult meg valami. De hangja nincs és hűt rendesen...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #447 Dátum: 2017.08.17 csütörtök, 16:53:40 »

Pont erről panaszkodtam a szerelőmnek a múlt héten.
Nálam nincs hibakód és télen sincs gondom, de most a kánikulában pontosan ugyanezt tapasztaltam mint amit leírál. Ha lámpánál állva zöldre váltáskor gázt adok, akkor szinte újból piros lesz mire végre elindul az autó. A fogyasztásról pedig ne is beszéljünk. Folyamatos klímázás mellett Budapesten 17 liter gáz/100km (normál esetben 13 körül alakul).
Kipróbáltam és benzinnel is ugyanezt produkálja, szóval nem a gáz miatt gyengül el.
Én arra gondoltam, hogy esetleg a klímakompresszorban szorult meg valami. De hangja nincs és hűt rendesen...
wow1 17l gáz? Az nem semmi egy 2.0-ás mocitól....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #448 Dátum: 2017.08.17 csütörtök, 17:58:21 »

wow1 17l gáz? Az nem semmi egy 2.0-ás mocitól....

Egy 2 literes hordó nem is olyan nagy hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #449 Dátum: 2017.08.17 csütörtök, 18:05:39 »

Egy 2 literes hordó nem is olyan nagy hehe

Pedig szupcsi moci......  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.