Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 22:49:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 328924 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Adri
Vendég
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2010.09.11 szombat, 12:04:15 »

Hát ez nem hangzik jól.
Javaslom hogy vidd el egy kimondottan Automatás szerelőhöz (nem Ford szalon), aki nem azzal kezdi hogy nem cserél olajat, mert lehet nagy a baj.
Ezek alapján egy matás profi kapásból megmondja mi a bajság.
Nemtom merre laksz, és így azt sem hol van közeledben jó automatás.
A lakhelyed írd már le lszi. Ha én nem akkor más már mond egy közeli jó szerelőt.
Én Pesten és Debrecenben tudok.

Szia agostonb!

Először is köszönöm a segítséget!
Budapesti vagyok, de az autó már egy Ford szervizben van. Amikor az olajcsere próbálkozás után hazajöttem, érdeklődtem, olvasgattam fórumokat, konzultáltam Mondeosokkal, bontósokkal és a szerelőmmel is (aki a másik autót szerelgeti). Azt a javaslatot kaptam, hogy írjak be ide, hátha volt valakinek hasonló problémája, illetve vigyem be a szervizbe, ott pontosan kiderítik mi a baja, aztán meglátjuk, hogy bontott váltó vagy szerelés. A szervizben kedvesek, segítőkészek voltak, és a kapott árajánlat a szétszedésre, diagnosztikára is elfogadható volt. Pár napon belül kiderül, mi a baj, és meglátjuk, hogy szerelés lesz, vagy bontott váltó. Nem tudtam mitévő legyek, az idő pedig sürgetett. Egy úriember azt mondta, hogy a legjobbat tettem, és pár napon belül okosabbak leszünk. Addig is keresek egy bontott váltót, simát, nem triptonicot. De sajnos nem nagyon van Sad
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.11 szombat, 12:18:57 írta Adri » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2010.09.11 szombat, 19:16:02 »

Szia agostonb!

Először is köszönöm a segítséget!
Budapesti vagyok, de az autó már egy Ford szervizben van. Amikor az olajcsere próbálkozás után hazajöttem, érdeklődtem, olvasgattam fórumokat, konzultáltam Mondeosokkal, bontósokkal és a szerelőmmel is (aki a másik autót szerelgeti). Azt a javaslatot kaptam, hogy írjak be ide, hátha volt valakinek hasonló problémája, illetve vigyem be a szervizbe, ott pontosan kiderítik mi a baja, aztán meglátjuk, hogy bontott váltó vagy szerelés. A szervizben kedvesek, segítőkészek voltak, és a kapott árajánlat a szétszedésre, diagnosztikára is elfogadható volt. Pár napon belül kiderül, mi a baj, és meglátjuk, hogy szerelés lesz, vagy bontott váltó. Nem tudtam mitévő legyek, az idő pedig sürgetett. Egy úriember azt mondta, hogy a legjobbat tettem, és pár napon belül okosabbak leszünk. Addig is keresek egy bontott váltót, simát, nem triptonicot. De sajnos nem nagyon van Sad
keresd meg itt a fórumon Motorcraftot
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Adri
Vendég
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2010.09.11 szombat, 19:53:32 »

keresd meg itt a fórumon Motorcraftot

Köszi, de már beszéltem vele telefonon. Ha jól emlékszem pont ő javasolta, hogy írjak be ide.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2010.09.11 szombat, 20:04:15 »

Köszi, de már beszéltem vele telefonon. Ha jól emlékszem pont ő javasolta, hogy írjak be ide.
szerintem egy kérdés itt a fórumon nem kerül semmibe sem, és hatha azóta van neki ilyen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Adri
Vendég
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2010.09.12 vasárnap, 11:57:26 »

szerintem egy kérdés itt a fórumon nem kerül semmibe sem, és hatha azóta van neki ilyen

Igazad van!!! Csak pár napja beszéltünk, azt hiszem csüt. este és mondta, hogy csak új váltói vannak (triponic), ez a régebbi, sima változat sajnos nincs. Embarrassed Sőt , beszéltem két másik úriemberrel is innen a fórumból, akiknél szintén lehet ilyen váltó, de ott is csak az újabb van.  A triptonic nem biztos, hogy jó nekem. Azt mondták, a szervizben, ha szét lesz szedve, megbeszéljük, hogy milyen váltót tudnak beleszerelni. De elsősorban nekem ez a  "butább" verzió kellene.
Naplózva
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2010.09.13 hétfő, 19:56:58 »

Igazad van!!! Csak pár napja beszéltünk, azt hiszem csüt. este és mondta, hogy csak új váltói vannak (triponic), ez a régebbi, sima változat sajnos nincs. Embarrassed Sőt , beszéltem két másik úriemberrel is innen a fórumból, akiknél szintén lehet ilyen váltó, de ott is csak az újabb van.  A triptonic nem biztos, hogy jó nekem. Azt mondták, a szervizben, ha szét lesz szedve, megbeszéljük, hogy milyen váltót tudnak beleszerelni. De elsősorban nekem ez a  "butább" verzió kellene.


Szia.
Jól emlékszel csütörtök este volt.
De még mindig nincs ilyenem.
Mivel én ajálnottam hogy írj be ide , a szívemen viselem a sorsodat, benéztem már ebbe a topicba, mi a fejlemény váltó ügyben.
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
Adri
Vendég
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2010.09.13 hétfő, 20:18:39 »

Szia.
Jól emlékszel csütörtök este volt.
De még mindig nincs ilyenem.
Mivel én ajálnottam hogy írj be ide , a szívemen viselem a sorsodat, benéztem már ebbe a topicba, mi a fejlemény váltó ügyben.

Szia!
Nagyon kedves vagy!
A fejlemény annyi, hogy ma reggel hívtak a szervizből, hogy nincs is baja az autónak. Smiley
Persze baromi boldog vagyok, csak nem értem ezt az egészet. Mivel egy héttel ezelőtt ugyanebben a szervizben mondta 2 szerelő, hogy nagy bajok vannak. Most lehet, hogy másik szerelő vitte el egy körre, és vizsgálta meg behatóbban, nem tudom. Most azt mondták, hogy egyszerűen megkopott a váltó, és ez természetes, mert 200.000 km van benne, és ilyen hangja minden automatának van, ha szereljük, akkor is megmarad a hangja, valószínűleg a lánc nyúlt meg a váltón belül. Igazából nem kell vele semmit csinálni, elmegy még 50-100.000 km-t. De szétszedethetem és felújíttathatom, vagy rakhatunk bele új váltót is. Most egyenlőre olajcsere (vagyis csak frissítés) lesz benne, és használjuk, aztán elválik. Remélem valóban úgy lesz, ahogy ma informált az úriember.
Ha további fejlemény van, akár pozitív, akár negatív megosztom veletek!
Köszönöm mindenkinek a kedvességét és a segítségét!
Jó kis csapat gyűlt itt össze!
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #107 Dátum: 2010.09.23 csütörtök, 16:17:40 »

Tényleg a régi fajta 4 sebességes automata váltó kicserélhető az újfajtára? 2003-as, de már faceliftes 2.0 benzines kombikocsiban.
Nagyságrendileg milyen költségvonzata lehet egy ilyen műveletnek?
Naplózva
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2010.09.24 péntek, 11:16:22 »

Tényleg a régi fajta 4 sebességes automata váltó kicserélhető az újfajtára? 2003-as, de már faceliftes 2.0 benzines kombikocsiban.
Nagyságrendileg milyen költségvonzata lehet egy ilyen műveletnek?

Benzinesek között ha jól emlékszem a 2.5V6-ban van az 5 sebességes váltó, a 2.0-ban nem. Ez a váltó eléggé elektronyos, szerintem a motorvezérlésbe is belejátszik, így nem tartom valószínűnek, hogy a műtét sikeres lenne...
De egy aut.váltó szerelő biztos többet tudna mondani a témáról.
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #109 Dátum: 2010.09.24 péntek, 13:34:53 »

Benzinesek között ha jól emlékszem a 2.5V6-ban van az 5 sebességes váltó, a 2.0-ban nem. Ez a váltó eléggé elektronyos, szerintem a motorvezérlésbe is belejátszik, így nem tartom valószínűnek, hogy a műtét sikeres lenne...
De egy aut.váltó szerelő biztos többet tudna mondani a témáról.

Ilyen a mostani váltóm:


És ilyet szeretnék helyette:


Vagy ez csak dízelben van? Illetve nem is illeszkedik a benzineshez?

Illetve nem is ismerem ezt a váltót, csak a sajátomról tudom, hogy ***. Mármint szemmel láthatólag nem ehhez a motorhoz találták ki, iszonyat bénán kapcsolgat. És abban bízom, hogy a másik fajta váltó jobb. Vagy nem?
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.24 péntek, 13:40:02 írta KIZS » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2010.09.24 péntek, 13:45:16 »

Ilyen a mostani váltóm:
http://hasznaltauto.medija.hu/17/4144793_5.jpg

És ilyet szeretnék helyette:
http://hasznaltauto.medija.hu/1531/3413367_4.jpg

Vagy ez csak dízelben van? Illetve nem is illeszkedik a benzineshez?

Illetve nem is ismerem ezt a váltót, csak a sajátomról tudom, hogy ***. Mármint szemmel láthatólag nem ehhez a motorhoz találták ki, iszonyat bénán kapcsolgat. És abban bízom, hogy a másik fajta váltó jobb. Vagy nem?
motorcraftot keresd meg ő talán bont automatát
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2010.09.24 péntek, 19:53:14 »

Ilyen a mostani váltóm:


És ilyet szeretnék helyette:


Vagy ez csak dízelben van? Illetve nem is illeszkedik a benzineshez?

Illetve nem is ismerem ezt a váltót, csak a sajátomról tudom, hogy ***. Mármint szemmel láthatólag nem ehhez a motorhoz találták ki, iszonyat bénán kapcsolgat. És abban bízom, hogy a másik fajta váltó jobb. Vagy nem?


Szia.

Van ilyen váltó a benzineshez is, csak sokkal ritkább mint a dízelhez. Én is csak 2.5 V6 ban láttam ilyet.
Szerintem ez az újabb Durashift(Jatco) váltó szépen kapcsolgat , mint autómata mind kézi állásban.
Viszont nekem az volt az érzésem  rettentően lelassítja az autót egy 130Le TDCI esetében, a 6 sebességes manuálishoz képest.
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #112 Dátum: 2010.09.24 péntek, 20:42:32 »


Szia.

Van ilyen váltó a benzineshez is, csak sokkal ritkább mint a dízelhez. Én is csak 2.5 V6 ban láttam ilyet.
Szerintem ez az újabb Durashift(Jatco) váltó szépen kapcsolgat , mint autómata mind kézi állásban.
Viszont nekem az volt az érzésem  rettentően lelassítja az autót egy 130Le TDCI esetében, a 6 sebességes manuálishoz képest.

Annál jobban biztosan nem lassítja le a kocsit, mint a jelenlegi váltóm, mert amit ez csinál az szégyen. Viszont valószínűleg nem éri meg kicserélni, mert az egy új autó árába kerülhet...
Akkor inkább megéri kompresszort rakni a motorra, hogy legyen benne vagy 180-200 ló. (Apropó, ilyet csinált már valaki?)
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2010.09.29 szerda, 08:22:01 »

Ha megkompresszorozod, attól a motor erős lesz ugyan, de ami leteszi az erőt az útra, az ugyanaz marad.
Vagy vegyél egy tiptronikos audit 3ezres benzin motorral, vagy japán sportkocsit, vagy békélj meg a helyzettel, ez túrakocsi.

Annál jobban biztosan nem lassítja le a kocsit, mint a jelenlegi váltóm, mert amit ez csinál az szégyen. Viszont valószínűleg nem éri meg kicserélni, mert az egy új autó árába kerülhet...
Akkor inkább megéri kompresszort rakni a motorra, hogy legyen benne vagy 180-200 ló. (Apropó, ilyet csinált már valaki?)
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #114 Dátum: 2010.09.29 szerda, 20:38:31 »

Annál jobban biztosan nem lassítja le a kocsit, mint a jelenlegi váltóm, mert amit ez csinál az szégyen. Viszont valószínűleg nem éri meg kicserélni, mert az egy új autó árába kerülhet...
Akkor inkább megéri kompresszort rakni a motorra, hogy legyen benne vagy 180-200 ló. (Apropó, ilyet csinált már valaki?)
A kompresszor is csak egy feltöltő...az meg már van a kocsidban(turbó) 1,5 bart lazán tudják, nagyobb nyomás meg elfújja a dugattyúkat...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2010.09.29 szerda, 20:40:50 »

A kompresszor is csak egy feltöltő...az meg már van a kocsidban(turbó) 1,5 bart lazán tudják, nagyobb nyomás meg elfújja a dugattyúkat...
hát én a 2.0 benzines mondin nem láttam turbót szomoru1
2003-as, de már faceliftes 2.0 benzines kombikocsiban.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #116 Dátum: 2010.09.29 szerda, 20:53:20 »

hát én a 2.0 benzines mondin nem láttam turbót szomoru1
Pedig próbáld ki, most lehet a szalonokban...200le de lesz 240-es is hehe
De igazad van, worship benéztem azt hittem TDCi-ről ír.
De a 2.0 benyára kompresszor...szinte lehetetlen, de inkább értelmetlen...kisebb kompresszió, erősített dugattyú, dugattyúfenék hűtés, módosított gyújtás- befecskendezés(idő-mennyiség) meg vagy még 30 ilyen egyszerű dolog...plussz még jó pár apróság, hogy jó legyen  vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #117 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 09:01:16 »

Pedig próbáld ki, most lehet a szalonokban...200le de lesz 240-es is hehe
De igazad van, worship benéztem azt hittem TDCi-ről ír.
De a 2.0 benyára kompresszor...szinte lehetetlen, de inkább értelmetlen...kisebb kompresszió, erősített dugattyú, dugattyúfenék hűtés, módosított gyújtás- befecskendezés(idő-mennyiség) meg vagy még 30 ilyen egyszerű dolog...plussz még jó pár apróság, hogy jó legyen  vigyor3

Egy előző autómnál utána jártam a turbósításnak és azt mondták, hogy 0.3-0.5 bar nyomást minden átalakítás nélkül elbírnak a szívómotorok. De a turbóval magával az a baj, hogy át kell alakítani a kipufogót és az olajkört. Illetve én nem sportoskodni akarok a kocsival, hanem azt akarom, hogy erő legyen benne. Tehát erő legyen benne már 1500-as fordulattól. szóval nekem egy kompresszor lenne az igazi (szerintem). És ezt felrakni egyszerűbbnek is tűnik.
Az a bajom, hogy amikor lámpától indulva lepadlózom a kocsitm, akkor egészen addig semmi nem történik amíg a fordulat el nem éri a 4000-et. A semmit úgy kell érteni, hogy egy falusi nagypapa kerékpárral könnyedén legyorsul. A 4000-et pedig kb. 15 másodperc alatt éri el. Kínszenvedés.

És a motorral "kitűnően" összehangolt automata váltó van a kocsiban, ami bőszen elváltogat már 2000-2500-as fordulatnál. (Ha komolyan nyomom a gázt, akkor 4000-nél.) Tehát pont a létező legsz@rabb fordulat tartományban tartja a motort és ebből csak padlógázzal lehet kibillenteni. Kínszenvedés minden előzés. De komolyan, egy Skoda 120L esélyességével indulok neki minden előzésnek 50-es tempóról. 120-as tempó felett jobb egy picit, mert ott már eleve 4000 körül van a fordulat, de a száguldás akkor is csak 160-ig tart, mert onnantól elfogy a kraft.

Szégyen.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 10:42:00 »

Egy előző autómnál utána jártam a turbósításnak és azt mondták, hogy 0.3-0.5 bar nyomást minden átalakítás nélkül elbírnak a szívómotorok. De a turbóval magával az a baj, hogy át kell alakítani a kipufogót és az olajkört. Illetve én nem sportoskodni akarok a kocsival, hanem azt akarom, hogy erő legyen benne. Tehát erő legyen benne már 1500-as fordulattól. szóval nekem egy kompresszor lenne az igazi (szerintem). És ezt felrakni egyszerűbbnek is tűnik.
Az a bajom, hogy amikor lámpától indulva lepadlózom a kocsitm, akkor egészen addig semmi nem történik amíg a fordulat el nem éri a 4000-et. A semmit úgy kell érteni, hogy egy falusi nagypapa kerékpárral könnyedén legyorsul. A 4000-et pedig kb. 15 másodperc alatt éri el. Kínszenvedés.

És a motorral "kitűnően" összehangolt automata váltó van a kocsiban, ami bőszen elváltogat már 2000-2500-as fordulatnál. (Ha komolyan nyomom a gázt, akkor 4000-nél.) Tehát pont a létező legsz@rabb fordulat tartományban tartja a motort és ebből csak padlógázzal lehet kibillenteni. Kínszenvedés minden előzés. De komolyan, egy Skoda 120L esélyességével indulok neki minden előzésnek 50-es tempóról. 120-as tempó felett jobb egy picit, mert ott már eleve 4000 körül van a fordulat, de a száguldás akkor is csak 160-ig tart, mert onnantól elfogy a kraft.

Szégyen.
ezen nem lehet segíteni.
Ja de mégis: vegyé' helyette dízelt automatával. az tudja az 1500-tól húz módot. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #119 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 12:02:49 »

Egy előző autómnál utána jártam a turbósításnak és azt mondták, hogy 0.3-0.5 bar nyomást minden átalakítás nélkül elbírnak a szívómotorok. De a turbóval magával az a baj, hogy át kell alakítani a kipufogót és az olajkört. Illetve én nem sportoskodni akarok a kocsival, hanem azt akarom, hogy erő legyen benne. Tehát erő legyen benne már 1500-as fordulattól. szóval nekem egy kompresszor lenne az igazi (szerintem). És ezt felrakni egyszerűbbnek is tűnik.
Az a bajom, hogy amikor lámpától indulva lepadlózom a kocsitm, akkor egészen addig semmi nem történik amíg a fordulat el nem éri a 4000-et. A semmit úgy kell érteni, hogy egy falusi nagypapa kerékpárral könnyedén legyorsul. A 4000-et pedig kb. 15 másodperc alatt éri el. Kínszenvedés.

És a motorral "kitűnően" összehangolt automata váltó van a kocsiban, ami bőszen elváltogat már 2000-2500-as fordulatnál. (Ha komolyan nyomom a gázt, akkor 4000-nél.) Tehát pont a létező legsz@rabb fordulat tartományban tartja a motort és ebből csak padlógázzal lehet kibillenteni. Kínszenvedés minden előzés. De komolyan, egy Skoda 120L esélyességével indulok neki minden előzésnek 50-es tempóról. 120-as tempó felett jobb egy picit, mert ott már eleve 4000 körül van a fordulat, de a száguldás akkor is csak 160-ig tart, mert onnantól elfogy a kraft.

Szégyen.
Tényleg autócsere erre a legjobb megoldás, vagy megelégszel ezzel.. szomoru1
Nagyon sokba kerülne és soha nem érné el megbízhatóságban egy gyári szintet az átalakított(csak olyan árban, hogy abból két másik autót kapsz)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
bereczkalman
Vendég
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 14:45:24 »

Sziasztok Mondeósok,
Először is köszönet strach-nak a thermosztát cseréért, annyi plusz info, hogy az olajthermo cseréje 2-3 dl víz veszteséggel járt.

VAN EGY RÉGI NEM KíVÁNATOS JELENSÉGEM, HÁTHA VAN VALAKINEK TAPASZTALATA...
A TURBÓ GUMICSŐ CSERÉJE UTÁN IS, MERT AZ REPEDT VOLT...AKKOR PERSZE FÜSTÖLT IS MINTAÁLLAT...
JELENSÉG....xxxnincs shift gombom, azért a hiányos h.írásxxx....
FŐLEG ÖTÖDIKBEN xxx automata MK-3 TDCI 131 LE xxx, de negyedikben is csinálja. AUTOPÁLYA, TARTOTT GÁZ, EGY FOKOS EMELKEDŐ, TARTANÁM A SEBESSÉGET EZÉRT MINIMÁLIS, ERŐLTETÉS NÉLKÜLI GÁZADÁST ESZKÖZLÖK, AUTÓ MEGTORPAN, IZZíTÓ VILLOG, MAJD TELJESEN ELVESZI A TELJESíTMÉNYT. GURULÁS KÖZBEN ÚJRAINDíTÁSI CEREMÓNIA. MELEGEBB IDŐBEN GYAKRABBAN CSINÁLJA. HA HÁROMEZRES FORDULAT FÖLÉ MEGYEK, AKÁR VÁLTÁSHATÁRIG PADLÓZHATOM. HÁROMEZER ALATT FIX A JELENSÉG. SUFNITUNINGOS KIOLVASÁS SZERINT A NAGYNYOMÁSÚ SZIVATTYÚ, DE AKKOR MIÉRT LEHET HÁROMEZER FELETT TOTÁL PADLÓZNIxxkérdőjelxx. EGY PÉCS-BP M6-on KB NEGYVEN TILTÁS-ÚJRAINDíTÁSSAL JÁRT.

ELŐRE IS KÖSZI AZ INFO-T, ÜDV, BERECZ KÁLMÁN
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 15:05:45 »

Sziasztok Mondeósok,
Először is köszönet strach-nak a thermosztát cseréért, annyi plusz info, hogy az olajthermo cseréje 2-3 dl víz veszteséggel járt.

VAN EGY RÉGI NEM KíVÁNATOS JELENSÉGEM, HÁTHA VAN VALAKINEK TAPASZTALATA...
A TURBÓ GUMICSŐ CSERÉJE UTÁN IS, MERT AZ REPEDT VOLT...AKKOR PERSZE FÜSTÖLT IS MINTAÁLLAT...
JELENSÉG....xxxnincs shift gombom, azért a hiányos h.írásxxx....
FŐLEG ÖTÖDIKBEN xxx automata MK-3 TDCI 131 LE xxx, de negyedikben is csinálja. AUTOPÁLYA, TARTOTT GÁZ, EGY FOKOS EMELKEDŐ, TARTANÁM A SEBESSÉGET EZÉRT MINIMÁLIS, ERŐLTETÉS NÉLKÜLI GÁZADÁST ESZKÖZLÖK, AUTÓ MEGTORPAN, IZZíTÓ VILLOG, MAJD TELJESEN ELVESZI A TELJESíTMÉNYT. GURULÁS KÖZBEN ÚJRAINDíTÁSI CEREMÓNIA. MELEGEBB IDŐBEN GYAKRABBAN CSINÁLJA. HA HÁROMEZRES FORDULAT FÖLÉ MEGYEK, AKÁR VÁLTÁSHATÁRIG PADLÓZHATOM. HÁROMEZER ALATT FIX A JELENSÉG. SUFNITUNINGOS KIOLVASÁS SZERINT A NAGYNYOMÁSÚ SZIVATTYÚ, DE AKKOR MIÉRT LEHET HÁROMEZER FELETT TOTÁL PADLÓZNIxxkérdőjelxx. EGY PÉCS-BP M6-on KB NEGYVEN TILTÁS-ÚJRAINDíTÁSSAL JÁRT.

ELŐRE IS KÖSZI AZ INFO-T, ÜDV, BERECZ KÁLMÁN
levegősödik vagy folyik az üa rendszer.
A P0251-es hiba nem biztos, hogy szivattyú. (valszeg ez van benne, amit ki tudtatok olvasni)
Vagy valamelyik porlasztó haldoklik olyankor, amikor még csak 1 befecskendezés van ütemenként (magasabb fordulatszámnál már 2x porlaszt)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2010.10.08 péntek, 13:33:21 »

Valami ötletke megfogant bennem.
Ezek a fordulat tartományok egy dízelnél éppen jók. Nem lehet, hogy valami el van programozva a váltóvezérlésnél...?.

Csak neked.


És a motorral "kitűnően" összehangolt automata váltó van a kocsiban, ami bőszen elváltogat már 2000-2500-as fordulatnál. (Ha komolyan nyomom a gázt, akkor 4000-nél.) Tehát pont a létező legsz@rabb fordulat tartományban tartja a motort és ebből csak padlógázzal lehet kibillenteni. 120-as tempó felett jobb egy picit, mert ott már eleve 4000 körül van a fordulat, de a száguldás akkor is csak 160-ig tart, mert onnantól elfogy a kraft.

Szégyen.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
una038
Vendég
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2010.10.11 hétfő, 19:22:50 »

Sziasztok!

Végigböngésztem a topicot, de nem találtam hasonló jelenségre, így leírom, mi van az én váltómmal.

Tavasszal-nyáron tökéletesen működik a beindítástól a célig bárhol, bármilyen útviszonyok között. Viszont amikor bejön a hideg idő, az már nem tetszik neki. Az autó 2002-es TDCi 130 LE, lassan 220e km van benne (én 177 ezernél kaptam, így idén tavasszal lecseréltettem az olajat a váltóban.

(Olvastam itt egy hsz-ben, hogy a váltó olajhűtőjén keresztük kell az olajat leszívni, hát pont ezt csinálta a szerelő. A Protec-nek van ilyen masinája, a cég kvázi "kölcsönadja" a szerelőknek a csere időtartamára. Az eljárás során az olajkört megbontják, a régi olajat leszivattyúzzák, majd "mosó" olajat keringetnek a váltóban, amíg tiszta nem lesz. Egy üvegfalú tartályban látszik a keringő folyadék, könnyű észrevenni, mikor már jó. Ha tiszta a rendszer, akkor mehet bele a gyári olaj. Legalábbis így mondta a szerelő, hogy ezt tette.)

A csere után semmi sem változott, előtte is működött, meg utána is, jónapot. Viszont a jelenség, ami miatt az egészet elkezdtem, változatlan megvan: ha jönnek a hideg reggelek, alacsony fokozatban, illetve hátramenetben nem megy át a nyomaték a kerekekre, és pl. hegynek felfelé csak pörög a motor - akár tiltásig is forogna, ha hagynám - miközben az autó megy kb. 5 km/órával. Aztán a hegy tetején szépen leváltja a megfelelő fokozatot, és onnantól már semmi baj, szuperül működik. A 4. és az 5. fokozat közt is van ilyen gond, pl autópályán kell egy kilométer, mielőtt a hideg váltó először ötödikbe vált - ez viszont nem olyan zavaró. Onnantól már jó, többet nem csinálja. Sőt, az az emelkedő, ami hidegen még egyes fokozatban is kifog a váltón, melegen akár hármasban is megvan. Van erre valakinek ötlete? Okozhatja ezt alacsony olajszint?

Nagyon szeretem ezt az autót, jó volna, ha találnék egy szakit, aki keni-vágja ezeknek a Jatco váltóknak a lelkivilágát...

Ha van ötlet, előre is köszönöm!
Naplózva
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #124 Dátum: 2010.10.22 péntek, 20:39:43 »

Hidegen nekem sem engedi a maximális nyomatékot a kerekekre, de ahogy a váltó olaj eléri az üzemi hőfokot varázsütésre összekapcsolódik, és lehet taposni. Nekem ez kb. 4 km a legnagyobb hidegben, nyáron kb 1. Persze tudok bármilyen gyorsan menni, de ha hirtelen túl nagy nyomatékot szeretnék"megcsúsztatja a kuplungot" ami normális jelenség.
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
laller
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


E-mail
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2010.10.27 szerda, 21:24:04 »

Az olajcsere ceremoniát csak egy adott hömérsékleten lehet végezni. Nekem úgy csinálták hogy ott kellet hegyni és reggel a szerelő ezzel kezdett, ha melegen mész oda vele, nem jó. Nekem ezt mondták. Az enyém jó.
Naplózva

2011.TDCI 163Le titanium s kombi, Powershift, panther black,minden földi jóóó /csepel sziget/
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2010.12.21 kedd, 10:42:28 »

Olajcserét szeretnék csináltatni a dunántúlon. Kinek van ismerős szerelője, aki ismeri a mondik automata váltóját? Esetleg egy két elérhetőség?

Másik kérdés, hogy akkor a 2.0 TDCi nek van váltóhűtőjük, vagy nincs???
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #127 Dátum: 2010.12.21 kedd, 13:14:24 »

Olajcserét szeretnék csináltatni a dunántúlon. Kinek van ismerős szerelője, aki ismeri a mondik automata váltóját? Esetleg egy két elérhetőség?

Másik kérdés, hogy akkor a 2.0 TDCi nek van váltóhűtőjük, vagy nincs???

Az autómatáknak a klímahűtő aljában van kialakítva a váltóolaj hűtője, egyben van a klímahűtővel.
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2010.12.21 kedd, 13:52:08 »

Az autómatáknak a klímahűtő aljában van kialakítva a váltóolaj hűtője, egyben van a klímahűtővel.

Áááá köszi! Tehát akkor van neki. Ez a lényeg.
Akor már csak egy szerelő kell, aki ért az autómatákhoz...
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
2004-Tdci
Vendég
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2010.12.24 péntek, 11:55:17 »

Sziasztok, az lenne a problémám, hogy a váltó rögzítőgombját egyre gyakrabban nem lehet benyomni, valószínű valami mechanikus gond lehet, mert hosszas feszegetésre betudom nyomni(legalább is  egyelőre). Elég gázas, hogy néha 10-15 perc az indulás
Neki álljak szét szedni, vagy ez is csak szervíz, ha van valami tippetek megköszönném, esetleg szerelési rajz..
köszi előre is.
Naplózva
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #130 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 21:03:16 »

Sziasztok, az lenne a problémám, hogy a váltó rögzítőgombját egyre gyakrabban nem lehet benyomni, valószínű valami mechanikus gond lehet, mert hosszas feszegetésre betudom nyomni(legalább is  egyelőre). Elég gázas, hogy néha 10-15 perc az indulás
Neki álljak szét szedni, vagy ez is csak szervíz, ha van valami tippetek megköszönném, esetleg szerelési rajz..
köszi előre is.
Motorcraft biztosan tud adni egy másikat emberi áron!
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 21:09:22 »

automata váltót mekkora meló átalakítani manuálissá??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #132 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 21:18:00 »

automata váltót mekkora meló átalakítani manuálissá??

szerintem hatalmas c umi. az elektronika ugye nem kell, szoval azt valszeg csak bal kezzel jobb vall felett el  hehe
a legnagyobb szivas a pedalsor atalakitasa szvsz...gepeszkedni a tuzfalon, munkahengert betenni, pedalsort kicserelni stb stb...
gondolom a bakok, valtoharang stb egyezhet, es az alvazkeretnel sincs varia, mint mas gyartoknal
Naplózva
APityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77

abrahamistvan@chello.hu
E-mail
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 22:20:49 »

automata váltót mekkora meló átalakítani manuálissá??

Hááát, én túl vagyok ezen a procedúrán. Sok türelem, pénz és megfelelő szakember kell hozzá.

Az automata váltómat nem tudta megcsinálni senki, egy bosszantó hibája volt. Meguntam.

Kell ugye egy váltó, kulissza, komplett kuplungszerkezet, pedálsor és még pár cső és vezeték.

És amikor már minden be van építve, akkor kell még egy profi (pl Vik), aki megtanítja az autónak, hogy nem automata, meg tempomat és egyéb nyalánkságok.
Naplózva

2004 MKIII Mondeo kombi 2.0 TDCI Ghia Aut.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 22:25:59 »

Hááát, én túl vagyok ezen a procedúrán. Sok türelem, pénz és megfelelő szakember kell hozzá.

Az automata váltómat nem tudta megcsinálni senki, egy bosszantó hibája volt. Meguntam.

Kell ugye egy váltó, kulissza, komplett kuplungszerkezet, pedálsor és még pár cső és vezeték.

És amikor már minden be van építve, akkor kell még egy profi (pl Vik), aki megtanítja az autónak, hogy nem automata, meg tempomat és egyéb nyalánkságok.
és kb mennyiből állt meg a művelet??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
APityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77

abrahamistvan@chello.hu
E-mail
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 22:40:06 »

és kb mennyiből állt meg a művelet??

Majdnem új 6-os váltót sikerült vennem kulisszával 96e ft-ért bontóból.

Másik mondeoból feleslegesen lecserélt kuplungszerkezetet lendkerékkel ... úgy emlékszem 65e ft.
egyéb csövek (olaj), kapcsolók 15e körül
munkadíj 60e (lett volna, de baráti alapon ment)
programozás, tempomat bekötés 10e
üzemanyag (mire beszereztem a cuccokat) kb 30e

Hirtelen ennyi jutott eszembe

upsz ... a féltengelyeket is cserélni kellett, egy angol autóból vette ki a szerelő, annak az árára nem emlékszem
Naplózva

2004 MKIII Mondeo kombi 2.0 TDCI Ghia Aut.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 22:40:56 »

Majdnem új 6-os váltót sikerült vennem kulisszával 96e ft-ért bontóból.

Másik mondeoból feleslegesen lecserélt kuplungszerkezetet lendkerékkel ... úgy emlékszem 65e ft.
egyéb csövek (olaj), kapcsolók 15e körül
munkadíj 60e (lett volna, de baráti alapon ment)
programozás, tempomat bekötés 10e
üzemanyag (mire beszereztem a cuccokat) kb 30e

Hirtelen ennyi jutott eszembe

upsz ... a féltengelyeket is cserélni kellett, egy angol autóból vette ki a szerelő, annak az árára nem emlékszem
szóval kb 250-300eft


lenne egy 2006/1 havi gép 130ekm-rel váltóhibásan, de nem hiszem, hogy ennyi km alatt le kéne robbannia az automata váltónak
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
APityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77

abrahamistvan@chello.hu
E-mail
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 22:53:31 »

szóval kb 250-300eft


lenne egy 2006/1 havi gép 130ekm-rel váltóhibásan, de nem hiszem, hogy ennyi km alatt le kéne robbannia az automata váltónak

Tudok adni korrekt automata váltó javító szakinak számát, de ha javítás van, akkor is üti a 300-at. Csak a tömítés készlet 70e ft.
Naplózva

2004 MKIII Mondeo kombi 2.0 TDCI Ghia Aut.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2010.12.30 csütörtök, 23:00:30 »

Tudok adni korrekt automata váltó javító szakinak számát, de ha javítás van, akkor is üti a 300-at. Csak a tömítés készlet 70e ft.
worship egyáltalán nem komoly az ügy, először az offnak kell elmennie, hogy váltani lehessen, de nem hiszem, hogy az automata javítása melett döntenék, ha ez a gép lenne a nyerő, de azért köszi, már ezzel az infóval is okosabb lettem ebben a témában worship és kiderült, hogy meg lehet csinálni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2011.01.04 kedd, 11:38:42 »

Sziasztok, az lenne a problémám, hogy a váltó rögzítőgombját egyre gyakrabban nem lehet benyomni, valószínű valami mechanikus gond lehet, mert hosszas feszegetésre betudom nyomni(legalább is  egyelőre). Elég gázas, hogy néha 10-15 perc az indulás
Neki álljak szét szedni, vagy ez is csak szervíz, ha van valami tippetek megköszönném, esetleg szerelési rajz..
köszi előre is.
A helyzet az hogy az nem mechanikus akadás. A hiba oka a mágneskapcsolónál van ami reteszeli a gomb megnyomását. A fék benyomására meg kellene engednie hogy benyomd a gombot. Ez egy régi 4.5V-os laposeleméhez hasonló réz laprugóra van bízva, no ez egy idő után elkoszolódik, és nemvezetővé válik az érintkezési ponton. E miatt nem reteszel ki. Amondó vagyok, hogy amíg jó idő nem lesz (és szerelni tudsz), addig a váltókartól jobbra van egy pici kis körömnyi fedél. Azt pattintsd ki és kulcs (vagy egy 5-ös csap) bedugásával kioldod a reteszelést, és máris indulhatsz. Ez a vészkioldója a váltókarnak (esetleges aksi hiány esetére).
Aztán felveheted a Motocraft kollégával a kapcsot, és kérj tőle ilyen kis fekete dobozt, ami a váltókar előtt van vagy 10 cm-re. Ez sztem odaadja egy bontottból pár ezerért. Én tovább mentem és végleg megjavítottam ezt a kütyüt, mert az érintkezőket kivezetve relé-re bíztam a kapcsolást. De elég bonyolult lett nem ajánlom.
Ha visszább olvasol e topikban, még aszem képet is tettem fel vagy 1-2 éve.
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #140 Dátum: 2011.01.29 szombat, 20:44:56 »

automata váltót mekkora meló átalakítani manuálissá??

mekkora meló a 4 sebességes automatát lecserélni 5-ösre?
Naplózva
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2011.02.02 szerda, 09:23:02 »

-es TDCi 130 LE, lassan 220e km van benne (én 177 ezernél kaptam, így idén tavasszal lecseréltettem az olajat a váltóban.

(Olvastam itt egy hsz-ben, hogy a váltó olajhűtőjén keresztük kell az olajat leszívni, hát pont ezt csinálta a szerelő. A Protec-nek van ilyen masinája, a cég kvázi "kölcsönadja" a szerelőknek a csere időtartamára. Az eljárás során az olajkört megbontják, a régi olajat leszivattyúzzák, majd "mosó" olajat keringetnek a váltóban, amíg tiszta nem lesz. Egy üvegfalú tartályban látszik a keringő folyadék, könnyű észrevenni, mikor már jó. Ha tiszta a rendszer, akkor mehet bele a gyári olaj. Legalábbis így mondta a szerelő, hogy ezt tette.)

....

és hol végezték helyileg azt az olajcserét???
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 14:55:02 »

Szia Oszi!

Te hol, kivel, mennyiért és milyen módsazerrel cseréltetted az automata olaját?
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
chla
Vendég
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2011.02.08 kedd, 13:00:57 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e tapasztalatotok ilyen problémával kapcsolatban:
- a váltót "P" állásba téve enyhe koppanó hangot hallok, illetve a váltókaron lévő gomb berregő hangot ad ki. A gomb berregése abbamarad, ha leveszem a fékről a lábam,
- a koppanás (kicsit olyan hang, mint amit egy manuális autó néha hátramenetbe-kapcsoláskor hallat)

Minden más esetben a váltó tökéletesen, finoman vált fel-le semmi zavarót nem csinál.

A gép:
Mondeo 2004. 2.0 benzin automata (overdrive)

Előre is Köszi!
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #144 Dátum: 2011.02.08 kedd, 20:02:25 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e tapasztalatotok ilyen problémával kapcsolatban:
- a váltót "P" állásba téve enyhe koppanó hangot hallok, illetve a váltókaron lévő gomb berregő hangot ad ki. A gomb berregése abbamarad, ha leveszem a fékről a lábam,
- a koppanás (kicsit olyan hang, mint amit egy manuális autó néha hátramenetbe-kapcsoláskor hallat)

Minden más esetben a váltó tökéletesen, finoman vált fel-le semmi zavarót nem csinál.

A gép:
Mondeo 2004. 2.0 benzin automata (overdrive)

Előre is Köszi!

Bár nem tudom, de gyanítom nem a váltóval van a gond, hanem a váltókar reteszelő mechanizmusával. Az csinálja azt, hogy csak a fék lenyomása után tudod benyomni a gombot.
Gondolom van ott valami relé ami valami pöcköt mozgat és az nem dolgozik rendesen. Mindenesetre szerintem csak ott a váltókar alatti boxot kell megbontani a hiba felderítéséhez.
Naplózva
chla
Vendég
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2011.02.09 szerda, 09:24:23 »

Bár nem tudom, de gyanítom nem a váltóval van a gond, hanem a váltókar reteszelő mechanizmusával. Az csinálja azt, hogy csak a fék lenyomása után tudod benyomni a gombot.
Gondolom van ott valami relé ami valami pöcköt mozgat és az nem dolgozik rendesen. Mindenesetre szerintem csak ott a váltókar alatti boxot kell megbontani a hiba felderítéséhez.

Köszi szépen!
--Igen; Dal a lelkemnek finom kicsit kétségbe vagyok/voltam esve, nehogy a komplett váltóm feladja.
Naplózva
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2011.02.21 hétfő, 18:10:44 »

Köszi szépen!
--Igen; Dal a lelkemnek finom kicsit kétségbe vagyok/voltam esve, nehogy a komplett váltóm feladja.


Nekem ugyan ezt csinálja... amikor P-ben vagyok, és rálépek a fékre, hogy ki tudjam venni P ből, akkor addig kerreg, míg ki nem veszem... Én eddig azt gondoltam ez normális... már 2 éve így használom.
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
chla
Vendég
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:12:26 »

Nekem ugyan ezt csinálja... amikor P-ben vagyok, és rálépek a fékre, hogy ki tudjam venni P ből, akkor addig kerreg, míg ki nem veszem... Én eddig azt gondoltam ez normális... már 2 éve így használom.

max majd együtt keresünk szervízt...  nyes
Naplózva
chla
Vendég
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2011.02.25 péntek, 09:49:55 »

Sziasztok!

Olajat szeretnék cseréltetni az autóm váltójában; ha tud valaki megbízható tapasztalt szerelőt, aki nem fog lehúzni, és tényleg belekerül az új olaj légyszi küldje el nekem a kontaktaktot!

Gondoltam arra is, hogy esetleg szétszedetem átnézés céljából, ill. olvastam valahol, hogy ki is lehet tisztítattni. ( Roll Eyes)
Az autóban 3 sebességes overdrive váltó van.

(ha esetleg elrettentő tapaszalatotok van valamelyuik szervízzel kapcsolatban, azokat a tapasztalatokat is szívesen fogadom)

Előre is Köszi!
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #149 Dátum: 2011.02.25 péntek, 13:15:01 »

Sziasztok!

Olajat szeretnék cseréltetni az autóm váltójában; ha tud valaki megbízható tapasztalt szerelőt, aki nem fog lehúzni, és tényleg belekerül az új olaj légyszi küldje el nekem a kontaktaktot!

Gondoltam arra is, hogy esetleg szétszedetem átnézés céljából, ill. olvastam valahol, hogy ki is lehet tisztítattni. ( Roll Eyes)
Az autóban 3 sebességes overdrive váltó van.

(ha esetleg elrettentő tapaszalatotok van valamelyuik szervízzel kapcsolatban, azokat a tapasztalatokat is szívesen fogadom)

Előre is Köszi!

Hány km van a váltóban? Mert jó eséllyel felesleges benne olajat cserélni. Megnézed a nívót és ha kevés, akkor ráöntesz egy kicsit.
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.