Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:53:29
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
TD motor
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
[
8
]
9
10
11
12
13
14
15
...
43
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 845190 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
avokado
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #350 Dátum:
2010.04.06 kedd, 13:26:04 »
Idézetet írta: retro78 - 2010.04.06 kedd, 13:07:41
azzal nincs gond, úgy tűnik. Nem szívja össze a pumpát. Korábban már megszabadultam a lucas szűrőtől, mert mindig gondom volt vele. most egy marokpumpa van felszerelve de ennek nincs hozzá köze, korábban nem volt vele gond. Ha rápumpálok, felmegy az alapjárat, valahogy úgy tűnik, mint ha nem tudna alapjáraton eleget szívni az adagoló.
tipp: kopott tapszivattyu lapat
Naplózva
Mikulás74
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #351 Dátum:
2010.04.06 kedd, 13:34:00 »
Idézetet írta: retro78 - 2010.04.06 kedd, 13:09:57
meg akkor nem is menne normálisan, de ilyen gondom nincs, csak az alapjárat.
Akkor marad a klasszikus Lucas adagoló hiba, amikor a szárnylapát kopik el. Annál van, hogy alapjáraton keveset szív az adagoló, és rendetlenül jár a motor, amíg meg nem tapossa egy kicsit az ember a gázpedált. Én már az egész üzemanyagrendszert átlátszó csövekre cseréltem, hogyha gond van, látom hol van levegő.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #352 Dátum:
2010.04.06 kedd, 14:58:48 »
Idézetet írta: retro78 - 2010.04.06 kedd, 13:09:57
meg akkor nem is menne normálisan, de ilyen gondom nincs, csak az alapjárat.
attól még megy, a szivatyú átszívja, csak mikor elengeded a gázt, akkor esik nagyon le hirtelen. ha a lapát kopott, akkor melegen rossz, de akkor nem gázadás után esik le nagyon, hanem minden más esetben, és gázzal tudod csak tartani. ha gáz után esik nagyon le, akkor próbáld egy 2 literes kólásüvegbőlszívatni belőle a gázolajat, hogy mit mutat. a marokszivattyút nem szokta összeszívni, csak extrém esetben. mindenképp próbáld ki, mert a lapátcsere nem olcsó mulatság
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #353 Dátum:
2010.04.06 kedd, 20:10:33 »
ma foglalkoztam vele kicsit. Nekem a kézi pumpa után van bekötve a szűrő, ami nem valami könnyen engedte át az anyagot már, le is cseréltem. Furcsa módon utána is ugyanezt csinálta. Elmentem kicsit meghajtottam, néhány kilométer után teljesen jól működött. (Talán a levegőt dolgozta ki addigra, nem tudom. A Lucas nem szereti ha levegős, ezt már gyakran tapasztaltam.) Kis időre leállítottam, utána megint ingadozott, de már nem olyan nagyon mint annak előtte. Szóval köze volt a szűrőhöz, úgy tűnik, viszont most sem tökéletes. Vagyis egyszer jó, egyszer nem... Ki fogom próbálni kannából is, bár szerintem ez a része oké, nagyon könnyen áramlik a gázolaj. Leginkább lecserélném az adagolót Boschra... Korábban betartalékoltam Lucas adagolóból, tehát nem kéne már erre költenem, de nem szívesen tenném fel ezek után.
Naplózva
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #354 Dátum:
2010.04.06 kedd, 20:14:30 »
Ha a lapátok rosszak, attól még jól indul hidegen-melegen?? Mert ez jól indít mindig.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #355 Dátum:
2010.04.06 kedd, 20:17:44 »
Idézetet írta: retro78 - 2010.04.06 kedd, 20:14:30
Ha a lapátok rosszak, attól még jól indul hidegen-melegen?? Mert ez jól indít mindig.
akkor nem indulna tul jól. ha kopottak, akkor mindig alacsony fordulaton kezd el gyengülni.
mindenképp próbáld meg kannából, mert nagyon sokat szív az a szivattyú egyszerre, nem biztos, hogy símán észreveszed, az átfolyáson. de ha van pót lukácsod, akkor kicserélheted próbaképp a lapátokat, de én ezt csinálnám utoljára
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #356 Dátum:
2010.04.06 kedd, 20:25:19 »
ok, én hiszek neked
Holnap próba.
Naplózva
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #357 Dátum:
2010.04.07 szerda, 19:11:40 »
hát úgy sem az igazi, ingadozik, majd beáll. de ez lehet levegő is. Igazából használható így is, csak zavaró. Ezen az adagolón nincs valami elektromos kütyü aminek köze lehet az alapjárathoz??
Milyen Bosch-t szoktak feltenni a lucas helyett? Nagy átalakítást igényel? Ez azért nagyon érdekelne.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #358 Dátum:
2010.04.07 szerda, 19:37:54 »
Idézetet írta: retro78 - 2010.04.07 szerda, 19:11:40
hát úgy sem az igazi, ingadozik, majd beáll. de ez lehet levegő is. Igazából használható így is, csak zavaró. Ezen az adagolón nincs valami elektromos kütyü aminek köze lehet az alapjárathoz??
Milyen Bosch-t szoktak feltenni a lucas helyett? Nagy átalakítást igényel? Ez azért nagyon érdekelne.
Nincs semmi eletronika ami befolyásolná. ha ugyis van otthon másik lucasod, akkor próbáld meg a lapátcserét.
Bosch-t úgy szoktunk építeni több adagolóból
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Mikulás74
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #359 Dátum:
2010.04.07 szerda, 20:14:00 »
Idézetet írta: retro78 - 2010.04.07 szerda, 19:11:40
hát úgy sem az igazi, ingadozik, majd beáll. de ez lehet levegő is. Igazából használható így is, csak zavaró. Ezen az adagolón nincs valami elektromos kütyü aminek köze lehet az alapjárathoz??
Milyen Bosch-t szoktak feltenni a lucas helyett? Nagy átalakítást igényel? Ez azért nagyon érdekelne.
Anno kérdezősködtem itt egy adagolós embertől, adott egy ilyen választ is, hátha segít Neked is valamit:
De a turbósoknál valóban fennál ennek a hibának a lehetősége is. De ezt nagyon egyszerűen ellnőrizheted. A membrántól a hajlított kis gumicsövet lehúzod, ha ott gázolaj csöpög, akkor szakadt a membrán.
Az első gázfröccsig fehéren füstölés egy másik történet. Valószínűleg kopott a műanyag lapát a szívóoldalon. Emiatt kicsi a transzfernyomás, kevés az előtöltés és a startátmenet szelep se kapcsol át időben, még az alapjárati fordulat elérése előtt. Ráadásul még levegőt is kap valahonnan, ami tovább ront a helyzeten. Amikor adsz egy gázt, akkor eléri a nyomás azt az értéket aminél átkapcsol a startátmenet szelep, valamint a rendszerből kinyomja a levegőt is. Ezért stabilizálódik (valamennyire) a motor járása.
Ezt persze csak feltételezem az általad leírtak alapján.
A levegösödés helyét legegyszerűbben kannára kötéssel lehet kideríteni. Az adagoló szívó és visszafolyó ágát be kell kötni egy gázolajos kannába átlátszó csövekkel. Nem árt ha kötsz a szívó oldalra egy kézi pumpát, mert különben az életbe nem fog sikerülni kilégtelenítened az adagolót. Csak ráadott gyújtásnál pumpálj!!!
Ha sikerült a rákötés és légtelenítés, akkor beindítod a gépet. Néhány perc járatás után a visszafolyó ágban sem szabad buborékoknak lenni. Ha nagyon buborékosodik, akkor tömítetlen az adagolód.
Érdemes másnap reggel kannáról hidegindítani, hogy változik e valami az eredeti viselkedédhez képest.
Amíg kéken füstöl, próbálj meg a kézipumpával rásegíteni. Ha ilyenkor emelkedik az alapjáratod, az egyértelműen a lapátok kopottságára utal.
Ha kannáról hidegindítva tökéletesen működik minden (erre kevés az esélyed) akkor nyert ügyed van, mert az adagolód jó. Ekkor már csak a tanktól az adagolóig terjedő szakaszon kell keresned a hibát. Gyakran rossz a gyári kézipumpa (ha még megvan rajta) de a gyorscsatlakozókkal is ez a helyzet.
A levegősödés helyét az adagolón megtalálni olyan, mint a tűt a szénakazalban megkeresni. Nézd meg azt a képet amit feltettem. Ami piros rajta, az többségében tömítő karika.
Ha még nem volt cserélve tömítés az adagolódban, akkor valszeg az összes szétlapult, megkeményedett, elöregedett ami csak van benne. Tapasztalataim szerint én erre tippelek.
Naplózva
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #360 Dátum:
2010.04.07 szerda, 21:29:05 »
Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget! Úgy néz ki, több gond is lehet. Van még valami, ami nem tetszik a lucas adagolón. Amióta megvan az autó, folyamatosan előfordul, hogy nem egyformán teljesít. Néha elgyengül, máskor azonos gázpedál állásnál meglódul... De ezt már teljesen megszoktam
Az autót rengeteget használom, átesett már néhány átalakításon, pl a gázolajcsövek is le lettek cserélve jó minőségű vastag falú gumi csövekre, egészen a tanktól. A fő szűrő előtt van egy előszűrő, ott látható lenne ha levegősödik a szívó oldal. Onnan az adagolóig minden oké, ezek a csövek teljesen újak és alaposan ügyeltem a "légmentes" szerelésre.
Ki vállalná a Bosch-ra való átalakítást??? Minden megoldás érdekelne, csak tudnom kéne a hozzávetőleges költségét.
Naplózva
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #361 Dátum:
2010.04.07 szerda, 21:31:23 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.04.07 szerda, 19:37:54
Nincs semmi eletronika ami befolyásolná. ha ugyis van otthon másik lucasod, akkor próbáld meg a lapátcserét.
Bosch-t úgy szoktunk építeni több adagolóból
Esetleg lenne egy ajánlatod egy átalakításra?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #362 Dátum:
2010.04.08 csütörtök, 18:11:35 »
Idézetet írta: retro78 - 2010.04.07 szerda, 21:29:05
Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget! Úgy néz ki, több gond is lehet. Van még valami, ami nem tetszik a lucas adagolón. Amióta megvan az autó, folyamatosan előfordul, hogy nem egyformán teljesít. Néha elgyengül, máskor azonos gázpedál állásnál meglódul... De ezt már teljesen megszoktam
Az autót rengeteget használom, átesett már néhány átalakításon, pl a gázolajcsövek is le lettek cserélve jó minőségű vastag falú gumi csövekre, egészen a tanktól. A fő szűrő előtt van egy előszűrő, ott látható lenne ha levegősödik a szívó oldal. Onnan az adagolóig minden oké, ezek a csövek teljesen újak és alaposan ügyeltem a "légmentes" szerelésre.
Ki vállalná a Bosch-ra való átalakítást??? Minden megoldás érdekelne, csak tudnom kéne a hozzávetőleges költségét.
attól szokott meglódulni leginkább, hogy a turbómemrán alatt a dugattyú néhol kicsit szorul, vagy néhol jobban kopott a háza, és néha szorul, majd elmozdul hirtelen nagyot, és jóval több nyálat ad hirtelen
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ablakos
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #363 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 11:53:30 »
Üdv a csapatnak.Új fórumozó vagyok,de régi mondeó használó.
Ha valaki tudna nekem segíteni egy95-ös TD motor beállítási leírásában.
Sajna elszállt a vízpumpám,ami az egész vezérlést kinyírta.
Az autószerelő pedig azt hitte hogy én vagyok a gazdasági válságból a kilábalás eszköze.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #364 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 12:05:55 »
Idézetet írta: ablakos - 2010.04.11 vasárnap, 11:53:30
Üdv a csapatnak.Új fórumozó vagyok,de régi mondeó használó.
Ha valaki tudna nekem segíteni egy95-ös TD motor beállítási leírásában.
Sajna elszállt a vízpumpám,ami az egész vezérlést kinyírta.
Az autószerelő pedig azt hitte hogy én vagyok a gazdasági válságból a kilábalás eszköze.
kell hozzá egy spéci célszerszám ami a felső holtpontba beállítja a főtengelyt, és 2db 6-os stift(fúrószár pl)
motor oldalába betekered a szerszámot, koppanásig nekiütközteted a főtengelyt. vezérműtengelyt a kis lyukon a 6-os fúróval kistifteled(9 óránál), adagolót szintén ugyanígy, csak 12 óránál van a helye. így minden rögzítve van a helyén. a görgők adják magukat, hogy hogyan állnak, de pl az skf készletben van leírás is. minden szíjat görgőt felraksz a helyére, aztán tekersz 2 kört a motoron kézzel, hogy nem akad-e. ha jó, akkor indítható. én a próbakör után mégeszer meg szoktam állítani a felső holtpontnál, és megnézem, hogy a stiftek mind visszamennek-e a helyükre. ha jó, akkor kezdődhet a móka összerakni. de ha a vezérlésed elment, akkor mindenképp meg kell csináltatnod a hengerfejet, mert azt nem tudod otthon.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ablakos
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #365 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 12:20:37 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.04.11 vasárnap, 12:05:55
kell hozzá egy spéci célszerszám ami a felső holtpontba beállítja a főtengelyt, és 2db 6-os stift(fúrószár pl)
motor oldalába betekered a szerszámot, koppanásig nekiütközteted a főtengelyt. vezérműtengelyt a kis lyukon a 6-os fúróval kistifteled(9 óránál), adagolót szintén ugyanígy, csak 12 óránál van a helye. így minden rögzítve van a helyén. a görgők adják magukat, hogy hogyan állnak, de pl az skf készletben van leírás is. minden szíjat görgőt felraksz a helyére, aztán tekersz 2 kört a motoron kézzel, hogy nem akad-e. ha jó, akkor indítható. én a próbakör után mégeszer meg szoktam állítani a felső holtpontnál, és megnézem, hogy a stiftek mind visszamennek-e a helyükre. ha jó, akkor kezdődhet a móka összerakni. de ha a vezérlésed elment, akkor mindenképp meg kell csináltatnod a hengerfejet, mert azt nem tudod otthon.
Naplózva
ablakos
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #366 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 12:25:19 »
Kössz a leírást ,így már neki lehet kezdeni.
A hengerfejet összerakatom egy haverral az rendben lessz.
Viszont egy javítási kézikönyv pdf-ben jól jönne .
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #367 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 13:06:18 »
Idézetet írta: ablakos - 2010.04.11 vasárnap, 12:25:19
A hengerfejet összerakatom egy haverral az rendben lessz.
te tudod.
és a gépmunka hogy lesz? vezérlés szakadás után nem ártana megvizsgálni a belsejét is(pl a szelep vezető részeket, meg síkoltatni. elhiszem, hogy nem akarsz sokat költeni rá, de egy vezérlés szakadás, ha rendesen van megcsináltatva, akkor 1 kiló körül van.
csináltam már párat, meg pár hengerfejezést
könyvben nem tudok segíteni
vaterán szoktak árulni. amúgy az etzold féle könyv 4 rugó, magyar, a haynes részletesebb, gépmunkával, meg minden nyalánksággal, de csak angol, és az valami 8 körül van
http://www.marotikonyvker.hu/products/product_629.html
«
Utoljára szerkesztve: 2010.04.11 vasárnap, 13:16:43 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ablakos
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #368 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 16:04:25 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.04.11 vasárnap, 13:06:18
te tudod.
és a gépmunka hogy lesz?
Visszatértem.
Vettem egy másik hengerfejet mert az enyém gátas volt mint kiderült,
a síkoláson megvolt,aszelepvezetők jók,vettem rá szelepszárszimeringet,
cseréltem 4 db szelepet mert a szelep tetején lévő rugórögzítő stift(?)vállai eléggé megvoltak kopva,
a szeleptányérokat összecsiszoljuk ha kell úgyhogy dolgozunk rajta hogy ne legyen sz....r.
Csak a szelephézag számaiban nem vagyok teljesen képbe ,meg a többi finombeállítási számok hiányoznak.
pld:hengerfejnek mennyi az optimális lehúzó értéke stb.
Ja és mindenkitől bocs ha véletlen nemjól használnám a fórumot ,de még nem ig. tiszta hogy mi-micsoda.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.04.11 vasárnap, 16:12:35 írta ablakos
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #369 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 16:09:26 »
Idézetet írta: ablakos
Visszatértem.
Vettem egy másik hengerfejet mert az enyém gátas volt mint kiderült,
a síkoláson megvolt,aszelepvezetők jók,vettem rá szelepszárszimeringet,
cseréltem 4 db szelepet mert a szelep tetején lévő rugórögzítő stift(?)vállai eléggé megvoltak kopva,
a szeleptányérokat összecsiszoljuk ha kell úgyhogy dolgozunk rajta hogy ne legyen sz....r.
Csak a szelephézag számaiban nem vagyok teljesen képbe ,meg a többi finombeállítási számok hiányoznak.
pld:hengerfejnek mennyi az optimális lehúzó értéke stb.
a meghúzási nyomaték rajta van a hf tömítés csomagolásán, meg a csavarkészlet dobozán is. attól függ milyen csavart veszel. szelephézag 0,35 és 0,5 és van hozzá korongkészletetek?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ablakos
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #370 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 16:13:31 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.04.11 vasárnap, 16:09:26
a meghúzási nyomaték rajta van a hf tömítés csomagolásán, meg a csavarkészlet dobozán is. attól függ milyen csavart veszel. szelephézag 0,35 és 0,5 és van hozzá korongkészletetek?
Naplózva
ablakos
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #371 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 16:14:40 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.04.11 vasárnap, 16:09:26
a meghúzási nyomaték rajta van a hf tömítés csomagolásán, meg a csavarkészlet dobozán is. attól függ milyen csavart veszel. szelephézag 0,35 és 0,5 és van hozzá korongkészletetek?
Naplózva
ablakos
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #372 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 16:18:54 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.04.11 vasárnap, 16:09:26
a meghúzási nyomaték rajta van a hf tömítés csomagolásán, meg a csavarkészlet dobozán is. attól függ milyen csavart veszel. szelephézag 0,35 és 0,5 és van hozzá korongkészletetek?
Azt még nem tudom hogy kell e korongot cserélni .
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #373 Dátum:
2010.04.11 vasárnap, 16:20:23 »
Idézetet írta: ablakos - 2010.04.11 vasárnap, 16:18:54
Azt még nem tudom hogy kell e korongot cserélni .
ha rendesen bele van csiszolva az új szelep, akkor felétlenül. a síkolás miatt ugyis beljebb kell a fészkeket marni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #374 Dátum:
2010.04.25 vasárnap, 19:48:08 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.04.25 vasárnap, 16:56:26
Akciós Chiptuning. Részletek és jelentkezés
ITT
ebben a topicban mellélőttél ezzel
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #375 Dátum:
2010.04.26 hétfő, 16:33:24 »
Felkerült a Bosch adagoló a helyére... Kisebb finomítások vannak még hátra, de már most észrevehető a különbség. Ha akarom, már 1200-1500-as fordulatról nyomatékos a motor, szinte bárhol el lehet vele menni 5.-ben és dinamikusan lehet vele autózni. Igaz, hogy ezzel a beállítással füstöl kissé de a fogyasztás a rendszeres tesztelgetés alatt sem ment 7l fölé... okos beállítással és használattal 6l körül tartható lesz.
Köszönet GinJoy mesternek a gyors munkáért és a telefonos segítségért
Naplózva
szell.n
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #376 Dátum:
2010.06.04 péntek, 12:40:02 »
Sziasztok!
Ma nap tapasztaltam, hogy ahogy gyújtást adok a hütőfentik (klíma is) beindulnak. A termosztátház alján lévő csatit , ha lehúzom akkor nem pörögnek...... Az a csati milyen érzékelőn van (4 eres) szerintetek ez érzékelő a gond, vagy nézzek meg mást
? Köszi hozzászólásotokat.
Naplózva
Mr.Windd
Flyboy
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #377 Dátum:
2010.06.18 péntek, 17:17:36 »
Sziasztok ! Valaki találkozott már olyan problémával ,hogy hidegen az autó nem indul elsőre csak második indításra de ott pöccre . A történet az ,hogy első indítás 2-3 mp ig. Utána újra izzítok izzítás után várok míg a műszer falon minden fény kialszik és akkor újra indítok és akkor elindul. Gyertyákkal semmi gond nincs. Az sem segít az első indításnál ,hogy ha megvárom a relékattanást. Mellesleg lassan is teker az önindító bár ez nem az aku miatt van mert töltőről is lassan teker. Az öndindító jól le van testelve szóval még az sem lehet gond szerintem .
Remélem valaki tud egy épkézlább ötletet mondani .
Előre is köszi
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #378 Dátum:
2010.07.15 csütörtök, 14:51:25 »
Idézetet írta: Flyboy - 2010.06.18 péntek, 17:17:36
Sziasztok ! Valaki találkozott már olyan problémával ,hogy hidegen az autó nem indul elsőre csak második indításra de ott pöccre . A történet az ,hogy első indítás 2-3 mp ig. Utána újra izzítok izzítás után várok míg a műszer falon minden fény kialszik és akkor újra indítok és akkor elindul. Gyertyákkal semmi gond nincs. Az sem segít az első indításnál ,hogy ha megvárom a relékattanást. Mellesleg lassan is teker az önindító bár ez nem az aku miatt van mert töltőről is lassan teker. Az öndindító jól le van testelve szóval még az sem lehet gond szerintem .
Remélem valaki tud egy épkézlább ötletet mondani .
Előre is köszi
Szia ! Szerintem az indítómotor lehet a ludas, mert amikor először indítózól akkor ugye szépen megteker mindent - beolajoz - és utána másodjára, már könnyebb a dolga. Legalábbis szerintem. Főleg, hogy írtad, hogy lassan teker, nincs meg az energia ahhoz, hogy "berántsa" elsőre a motort.
De a töltő sem elég ám az akku csekkolásához, mert az nem ad (még az akku mellett plusszba sem) elég indítóáramot. (ha akkora lökettel töltene, mint
amekkorát az akku ad, szerintem elfüstölne minden)
Szerintem, ha van lehetőséged rá, próbáld ki egy másik (kölcsön) akku-val is. (de pl. ha sokáig áll a kocsi, az akku szépen "elpilled"... ilyenkor gyújtás, pár reflektor villantás, és sokszor felébred... de ha ez megy akkor cserés az akku) Egyébként milyen akkumulátor van gépben? Hány amperórás?
Jah, meg szerintem nézd meg a pumpás szűrőt is, hogy első idítás előtt kemény-e a gombja. Ha nem, de másodjára igen, akkor nem kap elég üzemanyagot az autó.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #379 Dátum:
2010.07.17 szombat, 23:35:53 »
Idézetet írta: Flyboy - 2010.06.18 péntek, 17:17:36
Sziasztok ! Valaki találkozott már olyan problémával ,hogy hidegen az autó nem indul elsőre csak második indításra de ott pöccre . A történet az ,hogy első indítás 2-3 mp ig. Utána újra izzítok izzítás után várok míg a műszer falon minden fény kialszik és akkor újra indítok és akkor elindul. Gyertyákkal semmi gond nincs. Az sem segít az első indításnál ,hogy ha megvárom a relékattanást. Mellesleg lassan is teker az önindító bár ez nem az aku miatt van mert töltőről is lassan teker. Az öndindító jól le van testelve szóval még az sem lehet gond szerintem .
Remélem valaki tud egy épkézlább ötletet mondani .
Előre is köszi
Nekem szintén ezek a gondok voltak. Habár nekem az önindító tekerése az OK volt.
Meg az enyém MKII de hátha....
Már megoldottam de azt majd később.
Próbáld meg a következőt:
Húzd szét az adagoló nagy villamos csatiját majd adj direkt áramot a leállítómágnesre ha így könnyebben indul akkor van tippem .
Nem tudom megoldani a problémát csak ki tudom küszöbölni az okot indítózás alatt.
Amúgy a fordulatszámmérőd nem bolondult meg mostanában?
«
Utoljára szerkesztve: 2010.07.17 szombat, 23:38:18 írta voto
»
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Steve79
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #380 Dátum:
2010.08.14 szombat, 20:13:02 »
Üdv! mindenkinek! Én új tag és fórumozó vagyok és januárban vettem egy mondit 1996 mk1 1.8 td kombit elsőre nagyon megtetszett de aztán jöttek a gondok központizár szilentek stabilizátor kar és most meg alapjárat ingadozás és visszaváltásoknál leállás. Üzemanyagcső csatlakozok cseréje üzemanyagcső vissza csatlakozók nélkül de bilincset a szerelő nem tett rá még mindig ingadozó alapjárat és leállás mi lehet a gond? Adagoló v. még mindig falsot szív valahol? Lucas adagoló van rajta az lehet a hiba forrása? Mert már hallottam hogy elég problémás ez az adagoló fajta! Bosch adagolót lehet e rá tenni 1 az 1-ben vagy átkel alakítani valamennyire? Segítségeteket előre is köszönöm! Steve79
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #381 Dátum:
2010.08.14 szombat, 22:17:19 »
Idézetet írta: Steve79 - 2010.08.14 szombat, 20:13:02
Üdv! mindenkinek! Én új tag és fórumozó vagyok és januárban vettem egy mondit 1996 mk1 1.8 td kombit elsőre nagyon megtetszett de aztán jöttek a gondok központizár szilentek stabilizátor kar és most meg alapjárat ingadozás és visszaváltásoknál leállás. Üzemanyagcső csatlakozok cseréje üzemanyagcső vissza csatlakozók nélkül de bilincset a szerelő nem tett rá még mindig ingadozó alapjárat és leállás mi lehet a gond? Adagoló v. még mindig falsot szív valahol? Lucas adagoló van rajta az lehet a hiba forrása? Mert már hallottam hogy elég problémás ez az adagoló fajta! Bosch adagolót lehet e rá tenni 1 az 1-ben vagy átkel alakítani valamennyire? Segítségeteket előre is köszönöm! Steve79
1 az 1ben ré lehet tenni csak 1-2 dolgot kell mósodítani rajta és már fel is megy.Én vállalok ilyen átalakítást A-Z-ig(adagolóépítéstől-felszerelésig-beállításig), ha gondolod keress meg privátban...
Naplózva
Steve79
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #382 Dátum:
2010.08.18 szerda, 19:06:11 »
ndan! Köszönöm a segítséged de szerencsére megoldódott a probléma! Nem az adagolóval volt a gond hanem az üzatnknál is van egy gyors csati a szívóágon és ott szívta a falsot! De ha gondom lesz az adagolóval akkor igénybe fogom venni a segítséged de remélem ez sokáig nem fog bekövetkezni mármint az adagoló probléma! Tettem spuri nevezetű adalékot a gázolajba tényleg igaz amit a cég ír a termékről tehát mindenkinek csak ajánlani tudom! Üdv! Minden Mondisnak szép napot és kellemes ünnepet! A diesel erő legyen veletek! Steve79!
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #383 Dátum:
2010.08.18 szerda, 20:44:06 »
Idézetet írta: Steve79 - 2010.08.18 szerda, 19:06:11
ndan! Köszönöm a segítséged de szerencsére megoldódott a probléma! Nem az adagolóval volt a gond hanem az üzatnknál is van egy gyors csati a szívóágon és ott szívta a falsot! De ha gondom lesz az adagolóval akkor igénybe fogom venni a segítséged de remélem ez sokáig nem fog bekövetkezni mármint az adagoló probléma! Tettem spuri nevezetű adalékot a gázolajba tényleg igaz amit a cég ír a termékről tehát mindenkinek csak ajánlani tudom! Üdv! Minden Mondisnak szép napot és kellemes ünnepet! A diesel erő legyen veletek! Steve79!
Nagyon szívesen, ha bármi gondod van az adagolóval jelezz.
Naplózva
Steve79
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #384 Dátum:
2010.08.18 szerda, 21:21:10 »
Idézetet írta: ndan - 2010.08.18 szerda, 20:44:06
Nagyon szívesen, ha bármi gondod van az adagolóval jelezz.
Ok! Ha gondom lesz jelentkezem!
Naplózva
Dadman
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #385 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 00:01:31 »
HellóSziasztok!
Szerintetek lehetséges, hogy az előtöltés állítás miatt gyengébben megy az autó?
Gyártottam hozzá egy logikát ami megmagyarázza, kérdés, hogy találkozott-e már valaki ezzel a jelenséggel, vagy hülyeségeket találok ki. A logika lényege: eddig annyira későn kapta az anyagot, hogy "beleköhögött" a kipufogóba amitől hamarabb alakult ki megfelelő turbónyomás a turbómembrán "ingerküszöbéhez". Most, hogy hamarabb kapja a befecskendezést, könnyebben indul, de KB. 500-as fordulattal följebb kerültek a turbómembrán Áldásos "lépcsői".
Amúgy azért piszkáltam hozzá, mert
1. Hidegindítás után sem volt hallható rajta az a bizonyos dízel hang -csak ezért mondjuk nem piszkáltam volna-
2. 90 fokos hűtővíznél is jó 10-15 másodpercig kellett izzítani különben nem akart beindulni.
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #386 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 08:49:38 »
Idézetet írta: Móki - 2010.08.23 hétfő, 00:01:31
HellóSziasztok!
Szerintetek lehetséges, hogy az előtöltés állítás miatt gyengébben megy az autó?
Gyártottam hozzá egy logikát ami megmagyarázza, kérdés, hogy találkozott-e már valaki ezzel a jelenséggel, vagy hülyeségeket találok ki. A logika lényege: eddig annyira későn kapta az anyagot, hogy "beleköhögött" a kipufogóba amitől hamarabb alakult ki megfelelő turbónyomás a turbómembrán "ingerküszöbéhez". Most, hogy hamarabb kapja a befecskendezést, könnyebben indul, de KB. 500-as fordulattal följebb kerültek a turbómembrán Áldásos "lépcsői".
Amúgy azért piszkáltam hozzá, mert
1. Hidegindítás után sem volt hallható rajta az a bizonyos dízel hang -csak ezért mondjuk nem piszkáltam volna-
2. 90 fokos hűtővíznél is jó 10-15 másodpercig kellett izzítani különben nem akart beindulni.
Ez az elmélet helytelen!Az előtöltés független a turbomembrántól.Most meg azért indul könyebben mert több az előtötés.Amikor kevesebb volt az előtöltésed, lehet hogy (utótöltésen) volt.És akkor az égés a kipufogóba folytatódhat, de ez a Lucasra nem jellemző.
Naplózva
Dadman
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #387 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 09:14:29 »
Idézetet írta: ndan - 2010.08.23 hétfő, 08:49:38
Ez az elmélet helytelen!Az előtöltés független a turbomembrántól.Most meg azért indul könyebben mert több az előtötés.Amikor kevesebb volt az előtöltésed, lehet hogy (utótöltésen) volt.És akkor az égés a kipufogóba folytatódhat, de ez a Lucasra nem jellemző.
Mégiscsak lehet benne valami, ha Te is azt mondod, hogy az égés a kipufogóban folytatódhat... Az csak jobban megforgatja a turbót...
Amúgy az 500-al kicsit túloztam, de érezhető a különbség.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.23 hétfő, 09:16:07 írta Móki
»
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #388 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 10:15:18 »
Idézetet írta: Móki - 2010.08.23 hétfő, 09:14:29
Mégiscsak lehet benne valami, ha Te is azt mondod, hogy az égés a kipufogóban folytatódhat... Az csak jobban megforgatja a turbót...
Amúgy az 500-al kicsit túloztam, de érezhető a különbség.
Ezt nem úgy értem.Hanem úgy hogyha extrém esetben , de ezek csak a BOSCH adagolónál igazak, a kevés előtöltés szabályozás miatt amit az adagoló belül szabályoz az égés egy része a kipufogóban folytatódik, elnyújtja az égést és bepirosodik a kipufogó csonk a turbo körül.Most azért érzed jobban mert a felső holtpont előtt hamarabb kapja az üzemanyagot, tehát most tökéletesebb lesz az égésed.Ha az égés a kipufogóban folytatódik az már nem jó, és az nem fogja jobban beforgatni a turbot.Az csak 1 nagy pofont ad neki a növekvő hő miatt.Még 1-2 féle módon meg lehetne megyarázni de azok túl hosszúak, és szerintem nem értenéd meg!
Naplózva
Dadman
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #389 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 11:19:27 »
Szóval suta vagyok... Kössz
Köszi a hozzászólást, azért talán okosabb lettem. (egy kicsit)
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #390 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 15:38:19 »
Idézetet írta: Móki - 2010.08.23 hétfő, 11:19:27
Szóval suta vagyok... Kössz
Köszi a hozzászólást, azért talán okosabb lettem. (egy kicsit)
Nem te vagy suta, én ilyet nem mondtam!A hőtörvényekről van benne szó, meg tele van előtöltés szabályozási szakszavakkal.Nem hogy te még komolyabb adagolósok sem értik!
Naplózva
Dadman
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #391 Dátum:
2010.08.24 kedd, 10:34:51 »
Értettem én azért raktam oda azt a...
azt
Tényleg kössz a hozzászólást!
Amúgy a lényeg az volt, hogy könnyebben induljon. Ez sikerült is.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.24 kedd, 10:37:18 írta Móki
»
Naplózva
Pindy01
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #392 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 22:31:38 »
Sziasztok!!
Nem vagyok nagy fórumozó de segítséget szeretnék kérni!
Ugy jártam a minap hogy a turbóm az összes olajat felrántotta a kartelból és mire letudtam fullasztani szétszált a motorom!
Szoval motor csere lett belölle.
Kérdésem a következő! Megvan mindenem megy is a verda de nem vagyok vele megelégedve valami nem fasza a turbóval, mivel nem akar menni illetve rohadtul kokszolok(füstöl) kicseréltem a porlasztókat felett újítva az adagoló cakli-pakli már csak a turbóra gyanakszok.
Rátettem egy turbó nyomás mérőt és nem vagyok elszálva tölle 08-09BAR és ez a vége!
Mennyinek kell lennie a nyomásnak???
Minden segítséget elfogadok és ha tudom viszonozni is fogom!
Előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek!!!
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #393 Dátum:
2010.08.31 kedd, 12:02:22 »
Idézetet írta: Pindy01 - 2010.08.30 hétfő, 22:31:38
Sziasztok!!
Nem vagyok nagy fórumozó de segítséget szeretnék kérni!
Ugy jártam a minap hogy a turbóm az összes olajat felrántotta a kartelból és mire letudtam fullasztani szétszált a motorom!
Szoval motor csere lett belölle.
Kérdésem a következő! Megvan mindenem megy is a verda de nem vagyok vele megelégedve valami nem ***a a turbóval, mivel nem akar menni illetve rohadtul kokszolok(füstöl) kicseréltem a porlasztókat felett újítva az adagoló cakli-pakli már csak a turbóra gyanakszok.
Rátettem egy turbó nyomás mérőt és nem vagyok elszálva tölle 08-09BAR és ez a vége!
Mennyinek kell lennie a nyomásnak???
Minden segítséget elfogadok és ha tudom viszonozni is fogom!
Előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek!!!
A nyomás az megfelelő.Kérdés hogy hogyan épül ki.Emelni lehet rajta, de a gyári turbo az max 1.2 bar-t bír, ha nem gyilkolod.Lehet hogy a coolered van eldugulva, vagy kilyukadva.Mérj a cooler előtt és cooler után is nyomást.
Naplózva
Pindy01
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #394 Dátum:
2010.08.31 kedd, 12:59:42 »
Csaóó!!
Ez volt az első amit megtettem leis nyomáspróbáztam a coolert minden farankó vele. Ma délután szerelek fel rá egy másik turbót mivel tanácstalan vagyok.
Ha azzal se megy na akkor
Szóval ezt a sanszot megadom neki aztán passz!
De azért köszi.
Naplózva
Pindy01
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #395 Dátum:
2010.09.04 szombat, 11:38:15 »
Egy kicsit jobb let a verda de még mindíg füstöl.
Viszont van egy másik kérdésem!
Éspedig a diesel anyag ami a tankból jőn mikor leálítom mért megyen vissza a tank felé?? Átlátszó csövet tettem rá és leálítás után 3-4 mph után megjelenik egy kiss levegő bubi
ami természetesen szép lassan megnől.
Azt mondta nekem egy ismerősöm hogy vákum van a tankba. Én lelazítottam a tank sapit de ez a jelenség megmaradt!! Szerintetek ez mi??
Naplózva
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #396 Dátum:
2010.09.05 vasárnap, 17:33:57 »
Idézetet írta: Pindy01 - 2010.09.04 szombat, 11:38:15
Egy kicsit jobb let a verda de még mindíg füstöl.
Viszont van egy másik kérdésem!
Éspedig a diesel anyag ami a tankból jőn mikor leálítom mért megyen vissza a tank felé?? Átlátszó csövet tettem rá és leálítás után 3-4 mph után megjelenik egy kiss levegő bubi
ami természetesen szép lassan megnől.
Azt mondta nekem egy ismerősöm hogy vákum van a tankba. Én lelazítottam a tank sapit de ez a jelenség megmaradt!! Szerintetek ez mi??
szerintem simán a grvitáció húzza vissza a tankba a csőben lévő anyagot.
rakj egy visszacsapószelepet a csőbe és nem lesz vele gondod! (valószínűleg a szűrődben lévő már nincs a helyzet magaslatán)
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Pindy01
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #397 Dátum:
2010.09.05 vasárnap, 20:07:34 »
Okés rendbe köszönöm holnap meghekkintem!!
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #398 Dátum:
2010.09.05 vasárnap, 20:52:53 »
Idézetet írta: zsombi - 2010.09.05 vasárnap, 17:33:57
szerintem simán a grvitáció húzza vissza a tankba a csőben lévő anyagot.
rakj egy visszacsapószelepet a csőbe és nem lesz vele gondod! (valószínűleg a szűrődben lévő már nincs a helyzet magaslatán)
A szűrőben nincs visszacsapószelep.
Naplózva
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #399 Dátum:
2010.09.06 hétfő, 10:41:02 »
Idézetet írta: ndan - 2010.09.05 vasárnap, 20:52:53
A szűrőben nincs visszacsapószelep.
a gyári kézipumpa-szűrő egység nem visszacsapóként működik? különben nem tudnád felpumpálni. szerintem.
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
[
8
]
9
10
11
12
13
14
15
...
43
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ