Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 02:23:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 1438593 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #3900 Dátum: 2016.08.17 szerda, 12:46:11 »


Beszélek velük!

Köszönöm!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
sukimama
Vendég
« Új hozzászólás #3901 Dátum: 2016.08.17 szerda, 13:44:00 »

huje kérdés azota főstől az autom valoszinű hogy etől              taps
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3902 Dátum: 2016.08.17 szerda, 14:38:45 »

Beszélek velük!

Köszönöm!

Náluk gyárit kapsz, de ha azt veszed meg elsőre, akkor nem dobod ki a pénzt az utángyártottakra. Én tudtam kicsit alkudozni, próbálkozni kell!
Naplózva
sukimama
Vendég
« Új hozzászólás #3903 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 08:20:48 »

diagnosztizálni kellene.
De gyanítom, hogy a porlasztó jeladója lesz a ludas.
kőszőnőm
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.21 vasárnap, 08:24:35 írta sukimama » Naplózva
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3904 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 20:32:09 »

Sziasztok fórumtársak.
Keresek az én kis tádémhoz egy turbót.
Mk2 '97-es gyártású.
Ha van valakinek kérem jelezze.
Előre is köszönöm.
Naplózva

Mk II '97 kombi
Gépész27
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Új hozzászólás #3905 Dátum: 2016.10.18 kedd, 10:33:22 »

Sziaszok!

99-es 1.8 TD-ben mennyi kilométer után kell vezérműszíjat cserélni? Most 70 eKm-nél járok vele.

Előre is köszönöm.
Naplózva

Mondeo Mk II '99 1.8 TD
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3906 Dátum: 2016.10.18 kedd, 11:44:38 »

Sziaszok!

99-es 1.8 TD-ben mennyi kilométer után kell vezérműszíjat cserélni? Most 70 eKm-nél járok vele.

Előre is köszönöm.

60E-enként kell. Sokat ne halogasd!
Naplózva
Gépész27
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Új hozzászólás #3907 Dátum: 2016.10.18 kedd, 13:11:21 »

60E-enként kell. Sokat ne halogasd!

Szia,
Köszönöm, akkor hívom is az autószerelőt hogy mikor tudja vállalni.
Naplózva

Mondeo Mk II '99 1.8 TD
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #3908 Dátum: 2016.10.25 kedd, 16:04:19 »

nézd meg a gázkar tetején a kis fekete potit. akkor szokott ilyet csinálni, ha az nem jó. az első gázadásnál felemeli, és többet nem mozdul. ha mocorog, csak fent tartja 1100-nél, akkor nézd még meg a termosztátházon a jobb oldali hőgombát, nincs-e lecsúszva a kábel, vagy működik-e
Tiszteletem , hasonló gondokkal kűzködök! Wiki szerint beállítottam az alapjáratot  , a dúsító bowdent visszaakasztok kb 1mm-eres lógással . Terhelésre szépen  emeli az alapjáratot a kar , de ha adok egy kövér gázt akkor a dúsító teljesen behúz és többet nem enged vissza , csak ha leveszem a gyujtást. És utána minden jezdődik előröl ....gázkar potit kimértem feszültség 0,1  ha ráhúzom a gázt akkor 0,0 ...ellenállást is mértem de többszöröse annak az értéknek mint aminek kellene . Szeretnék segítséget kérni a problémám megoldásához . Üdv
Naplózva
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3909 Dátum: 2016.10.26 szerda, 11:08:37 »

hello tud segíteni valaki mekkora gumi gyűrű kell a dusító karhoz mert rendesen el kezdett folyni mellete a go?
Naplózva
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3910 Dátum: 2016.10.26 szerda, 15:18:36 »

közben megtaláltam 6*2 4db és 105*2.5  1db
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3911 Dátum: 2016.10.26 szerda, 15:27:08 »

Tiszteletem , hasonló gondokkal kűzködök! Wiki szerint beállítottam az alapjáratot  , a dúsító bowdent visszaakasztok kb 1mm-eres lógással . Terhelésre szépen  emeli az alapjáratot a kar , de ha adok egy kövér gázt akkor a dúsító teljesen behúz és többet nem enged vissza , csak ha leveszem a gyujtást. És utána minden jezdődik előröl ....gázkar potit kimértem feszültség 0,1  ha ráhúzom a gázt akkor 0,0 ...ellenállást is mértem de többszöröse annak az értéknek mint aminek kellene . Szeretnék segítséget kérni a problémám megoldásához . Üdv
Ha a fesz. nem stimmel, és a poti elforgatásával sem tudod a helyes értékre beállítani, akkor valszeg cserélned kell. A dúsító azért nem engedi vissza, mert rossz a feszültség érték.Azért mérd meg a harmadik szálban is, megvan-e a referencia feszültség. Lehet, hogy a poti jó, csak a kábelekkel van probléma.
Az ellenállása változik ahogy mozgatod?
Naplózva
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #3912 Dátum: 2016.10.26 szerda, 16:57:55 »

Ha a fesz. nem stimmel, és a poti elforgatásával sem tudod a helyes értékre beállítani, akkor valszeg cserélned kell. A dúsító azért nem engedi vissza, mert rossz a feszültség érték.Azért mérd meg a harmadik szálban is, megvan-e a referencia feszültség. Lehet, hogy a poti jó, csak a kábelekkel van probléma.
Az ellenállása változik ahogy mozgatod?

Az ellenállás az változik . Nem értem ezt a 3. Szálas mérést. Ha esetleg cserélnem kell akkor nincs valami ötlet hogy honnan szerezzem be? Csak mer neten nem találtam eggyet se ami megeggyezne az enyémmel.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3913 Dátum: 2016.10.26 szerda, 18:37:29 »

Az ellenállás az változik . Nem értem ezt a 3. Szálas mérést. Ha esetleg cserélnem kell akkor nincs valami ötlet hogy honnan szerezzem be? Csak mer neten nem találtam eggyet se ami megeggyezne az enyémmel.
A harmadik szálom egx fix stabilizált feszültség van, abból képzi a változó értéket a TPS. Ez asszem 5V. Ezt csak ellenőrizni tudod, ha széthúzod a stekkert, abban mérhető.  Ha esetleg valami szakadás vagy kontakthiba miatt ez nem stimmel, akkor a változó fesz. sem lesz jó. Mikori az autód? Eredeti rajta minden?
Naplózva
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #3914 Dátum: 2016.10.26 szerda, 18:40:09 »

A harmadik szálom egx fix stabilizált feszültség van, abból képzi a változó értéket a TPS. Ez asszem 5V. Ezt csak ellenőrizni tudod, ha széthúzod a stekkert, abban mérhető.  Ha esetleg valami szakadás vagy kontakthiba miatt ez nem stimmel, akkor a változó fesz. sem lesz jó. Mikori az autód? Eredeti rajta minden?

97es évjárat . Az alkatrészek kb 99%a gyári még .

Elvégeztem a méréseket.
Piros és sárga vezeték ellenállás mérésénél 1,88-7,08
Zöld kábelbe megy az 5v
Gázkar mozgatásra az értékek nem válltoznsk , sárga és pirosb kábelbe (200m) -12,9 a feszültség.
Az a baj hogy a tps-röl nem lehet lehúzni a kábeleket , csak ott ahol becsatlakozik 1 nagy csatlakozóba . A méréseket tehát ott végeztem . Mi lehet? Üdv
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.27 csütörtök, 16:25:38 írta Bazzsa » Naplózva
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #3915 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 14:56:38 »

Elvégeztem a méréseket.
Piros és sárga vezeték ellenállás mérésénél 1,88-7,08
Zöld kábelbe megy az 5v
Gázkar mozgatásra az értékek nem válltoznsk , sárga és pirosb kábelbe (200m) -12,9 a feszültség.
Az a baj hogy a tps-röl nem lehet lehúzni a kábeleket , csak ott ahol becsatlakozik 1 nagy csatlakozóba . A méréseket tehát ott végeztem . Mi lehet? Üdv
Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #3916 Dátum: 2016.11.02 szerda, 07:33:47 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni!
Felújított adagoló lett felrakva, mert eltört a tengely a szíjkeréknél. Azóta nagyon gyenge az autó, úgy veszem észre, hogy a turbó nem csinál semmmit. Azelőtöltésen már állítottam, sőt, már vissza is, mert nagyon kopogott, szépen indul, nem kell sokat forgatni. A turbó membránt is jóócskán betekertem, kb 2 menet látszik mi a kontra anya alól, csővet lehúztam, száraz volt, tehát nem szakadt.
Mit kellene még megnéznem? Olvasgattam az erről szóló bejegyzéseket, de ...
Előre is köszi
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3917 Dátum: 2016.11.02 szerda, 10:33:16 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni!
Felújított adagoló lett felrakva, mert eltört a tengely a szíjkeréknél. Azóta nagyon gyenge az autó, úgy veszem észre, hogy a turbó nem csinál semmmit. Azelőtöltésen már állítottam, sőt, már vissza is, mert nagyon kopogott, szépen indul, nem kell sokat forgatni. A turbó membránt is jóócskán betekertem, kb 2 menet látszik mi a kontra anya alól, csővet lehúztam, száraz volt, tehát nem szakadt.
Mit kellene még megnéznem? Olvasgattam az erről szóló bejegyzéseket, de ...
Előre is köszi

ha betekered, azzal "tekered le" a turbót. Tekerd kifelé.
Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #3918 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 07:22:20 »

ha betekered, azzal "tekered le" a turbót. Tekerd kifelé.

Tudtam én, jó helyen kérdezősködöm worship
megyek is és rögtön kipróbálom
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #3919 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 10:39:32 »

Tudtam én, jó helyen kérdezősködöm worship
megyek is és rögtön kipróbálom

Ha már a turbórol van szó. Nem lehet egy kis plusz töltőnyomást varázsolni a kicsikébe ? Mkii 1,8 td
Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #3920 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 17:44:33 »

Tudtam én, jó helyen kérdezősködöm worship
megyek is és rögtön kipróbálom

hát kitekertem, még ki is esett a csavar elsőre, utána éppen csak betekeretem. Valamivel jobb lett, de kb 22-2300 fordulatnál lehet érezni, hogy a turbó dolgozik. szóval még nem az igazi  rinya
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #3921 Dátum: 2016.11.04 péntek, 18:10:45 »

Vettem egy bontott potit . Működik is ahogy kell , kövér gáz után szépen esik a fordulat  1300-1200 ig ott megtartja kb 1mp-ig majd visszaáll kb 900 ra . Az a bánatom hogy nem tudom hogy milyen értékre kell a potit beállítani , továbbá gyanítom hogy az alpajráratom se olyan mint a könyvekben . Ennek a megoldásába kérném a segítségetek .
Naplózva
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3922 Dátum: 2016.11.04 péntek, 18:48:59 »

helo tudtok ajánlani valakit adagoló beállításra?
Naplózva
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #3923 Dátum: 2016.11.04 péntek, 21:26:43 »

Vettem egy bontott potit . Működik is ahogy kell , kövér gáz után szépen esik a fordulat  1300-1200 ig ott megtartja kb 1mp-ig majd visszaáll kb 900 ra . Az a bánatom hogy nem tudom hogy milyen értékre kell a potit beállítani , továbbá gyanítom hogy az alpajráratom se olyan mint a könyvekben . Ennek a megoldásába kérném a segítségetek .
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3924 Dátum: 2016.11.05 szombat, 08:49:20 »

Vettem egy bontott potit . Működik is ahogy kell , kövér gáz után szépen esik a fordulat  1300-1200 ig ott megtartja kb 1mp-ig majd visszaáll kb 900 ra . Az a bánatom hogy nem tudom hogy milyen értékre kell a potit beállítani , továbbá gyanítom hogy az alpajráratom se olyan mint a könyvekben . Ennek a megoldásába kérném a segítségetek .
A potit állítsd be alpjáraton 0,7 v-ra. Az alapjárat beállítást hosszú leírni, megcsinálni nem annyira, viszont a wikiben megtalálod. Meg az Etzold is leírja. Utána jön a bovden beállítás. Azt úgy kell, hogy az adagolón a stop-kart finoman húzva lelassítod a motort, akkor a szervómotornak ütközésig kell tudni húzni a dúsítókart. Ha minden jó, utána szépen visszalazítja a bovdent.
Ha visszaolvasgatsz ebben a topicban ( amúgy is érdemes ) a közelmúltban ez a téma többször volt napirenden.
Fontos, hogy üzemmeleg motornál ténykedj!
Naplózva
Tatuska
Vendég
« Új hozzászólás #3925 Dátum: 2016.11.05 szombat, 12:21:42 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném, hátha valaki találkozott már a gonddal.
Ford Mondeno MKII 1998 1.8TD

Reggelente borzasztó nehezen indul. 5-6 nyújtás kell neki, mire beindul. Kissebbik 2 éves fiam ilyenkor mindig tapsol örömében, én meg csóválom a fejem és röhögök.
A dolog pikantériája a következő:

- Csak és kizárólag a hideg beállta után kezdődik a jelenség, egész nyáron semmi (tudom hogy a hideggel van összefüggés)
- Csak és kizárólag az első, reggeli indításnál van ez, utána akár csak 5 km megtétele után is (amikor még szinte teljesen hideg a motor) pöccre indul egész nap, s legközelebb másnap reggel csinálja ezt.

Találkoztatok már ilyennel? Én nem jövök rá a problémára. Szivatóm jó, gyertyáim is elvileg... Induláskor nagy füsttel...

Köszi.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3926 Dátum: 2016.11.05 szombat, 17:57:16 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném, hátha valaki találkozott már a gonddal.
Ford Mondeno MKII 1998 1.8TD

Reggelente borzasztó nehezen indul. 5-6 nyújtás kell neki, mire beindul. Kissebbik 2 éves fiam ilyenkor mindig tapsol örömében, én meg csóválom a fejem és röhögök.
A dolog pikantériája a következő:

- Csak és kizárólag a hideg beállta után kezdődik a jelenség, egész nyáron semmi (tudom hogy a hideggel van összefüggés)
- Csak és kizárólag az első, reggeli indításnál van ez, utána akár csak 5 km megtétele után is (amikor még szinte teljesen hideg a motor) pöccre indul egész nap, s legközelebb másnap reggel csinálja ezt.

Találkoztatok már ilyennel? Én nem jövök rá a problémára. Szivatóm jó, gyertyáim is elvileg... Induláskor nagy füsttel...

Köszi.
Az adagoló száraz? Nem szivárog valahol?
Esetleg levegősödés miatt elmegy a háznyomás?
Csak tippelek.
 Nekem néhány napja hasonló tüneteim vannak, csak csepeg is a cucc az immo.pajzs alól. Még nem tudtam nekidurálni magam, hogy utánajárjak, mert valszeg le kell vennem az egész adagolót a pajzs miatt. :-(
Naplózva
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #3927 Dátum: 2016.11.05 szombat, 22:58:35 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném, hátha valaki találkozott már a gonddal.
Ford Mondeno MKII 1998 1.8TD

Reggelente borzasztó nehezen indul. 5-6 nyújtás kell neki, mire beindul. Kissebbik 2 éves fiam ilyenkor mindig tapsol örömében, én meg csóválom a fejem és röhögök.
A dolog pikantériája a következő:

- Csak és kizárólag a hideg beállta után kezdődik a jelenség, egész nyáron semmi (tudom hogy a hideggel van összefüggés)
- Csak és kizárólag az első, reggeli indításnál van ez, utána akár csak 5 km megtétele után is (amikor még szinte teljesen hideg a motor) pöccre indul egész nap, s legközelebb másnap reggel csinálja ezt.

Találkoztatok már ilyennel? Én nem jövök rá a problémára. Szivatóm jó, gyertyáim is elvileg... Induláskor nagy füsttel...

Köszi.


Csáo
Hasonló gondokkal küzködtem tavaj . Lecseréltem az üzemanyag csöveker átlátszóra a motortérben (levegősödött a kézipumpánál) kézipumpát kiiktatam , kapott 1 direkt szűrőt és 1 visszacsapó szelepet . Azóta tök mind 1 hogy milyen az idő pöccre indul a vas .
Naplózva
Tatuska
Vendég
« Új hozzászólás #3928 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 21:57:47 »


Csáo
Hasonló gondokkal küzködtem tavaj . Lecseréltem az üzemanyag csöveker átlátszóra a motortérben (levegősödött a kézipumpánál) kézipumpát kiiktatam , kapott 1 direkt szűrőt és 1 visszacsapó szelepet . Azóta tök mind 1 hogy milyen az idő pöccre indul a vas .

Hello!

Köszönöm az eddigi tippeket.
Az adagoló teljes felújításon esett át tavaly, az úgy gondolom rendben van. Azóta nem folyik az olaj az adagoló körül, nem indulok vele nehézkesen, levegősen és a fogyasztásom is sokkal jobb lett. Szóval szerintem az adagoló oké.
Ezt a kézipumpa kiiktatás direktszűrő visszacsapó szelep dolgot lehet megpróbálom.

Köszönöm.
Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #3929 Dátum: 2016.11.08 kedd, 10:21:16 »

Hello!

Köszönöm az eddigi tippeket.
Az adagoló teljes felújításon esett át tavaly, az úgy gondolom rendben van. Azóta nem folyik az olaj az adagoló körül, nem indulok vele nehézkesen, levegősen és a fogyasztásom is sokkal jobb lett. Szóval szerintem az adagoló oké.
Ezt a kézipumpa kiiktatás direktszűrő visszacsapó szelep dolgot lehet megpróbálom.

Köszönöm.


Én is megjártam már a levegősödéssel, okos szerelő le is kapta egyből az adagolót, mondván az lesz a rossz. Padon bevizsgálták, hibátlanul müködött, jött a beszerelés, és a pofára esés, mikor 30 ezer Ft-ot akart kérni eplus2, ráadásul nem is csinált semmit, mert ugyan úgy em vot jó. Utána kicseréltem az üzemanyag csőveken az összes AWAB bilincset, olyanra, ami 360 fokban szorít, azóta nekem sincs levegősődési gondom.
A hidegen nem indulás lehet kevés előtöltés eredménye is.
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Tatuska
Vendég
« Új hozzászólás #3930 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 22:26:26 »


Csáo
Hasonló gondokkal küzködtem tavaj . Lecseréltem az üzemanyag csöveker átlátszóra a motortérben (levegősödött a kézipumpánál) kézipumpát kiiktatam , kapott 1 direkt szűrőt és 1 visszacsapó szelepet . Azóta tök mind 1 hogy milyen az idő pöccre indul a vas .

Hello!

Ezt egy kicsit le tudnád nekem írni úgy, mintha egy 10 éves gyereknek mondanád! :-D
Nem vagyok egy technikai zseni, de jól hangzik a dolog, és szeretném megoldani valahogy.
Mit kell vennem hozzá, mit és hogy kell szerelni.

Köszönöm!
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3931 Dátum: 2016.12.03 szombat, 22:02:05 »

Segítséget kérnék! 1.8 td mk2 csak fordulaton fűtmm, alapjáraton nem . Hol keressem a hibát???   Termoszt cseréltem.Köszönöm  a segítséget!
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3932 Dátum: 2016.12.04 vasárnap, 14:53:19 »

Segítséget kérnék! 1.8 td mk2 csak fordulaton fűtmm, alapjáraton nem . Hol keressem a hibát???   Termoszt cseréltem.Köszönöm  a segítséget!
A teljesség igénye nélkül:
Ha látszólag elegendő hűtőfolyadék van a rendszerben, húzd le a kiegyenlítőtartályról elöl a vékony felső csövet. Elindítva a motort, itt lassan jönni kell a lének. ha nem jön, van a gumicsőben egy szűkítő dugó, azt varázsold ki belőle. Azon kell lenni egy kis furatnak, ami szeret eltömődni. Ha vissza sem teszed az sem baj. Ha utána sem jön a cucc, akkor a csövön küldj be valami alkalmas dolgot ellenőrizendő az átjárhatóságát, én fűkasza damilt szoktam, vagy bovden sodronyt, de kinek mi van otthon. Ha ott jön a lötyi, az is kérdés, be tud-e menni a kiegyenlítőbe. A csőcsonkban belül van egy vékony kis rézcső. Az egy jó arasznyi cső, szintén eldugulós fajta. Alkalmas fogóval óvatosan ki lehet húzni, úgy könnyebb kitisztítani.
Ha minden ilyen jó, akkor még mindig tele lehet a hűtőrendszered vízkővel, üledékkel. A motorblokkban nagyon sok meg bír ülni, de juthat belőle a hűtőbe vagy a fűtőradiátorba is. A legváltozatosabb helyeken képes felhalmozódva dugulást, nehéz áramlást okozni.
A vízpumpa járókereke is lehetne kopott, ám azt többnyire cserélni szokás minden, vagy majdnem minden, vezérműszíj cserénél. kicsi az esélye, hogy elkopjon. Ha a vízpumpád esetleg beteg, akkor meg nemsokára szelepzongora lesz a motorból, és nem a fűtés fog érdekelni, hanem az eladó bontott motorok... Wink  (persze nem ezt kívánom!)
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3933 Dátum: 2016.12.04 vasárnap, 18:33:42 »

A teljesség igénye nélkül:
Ha látszólag elegendő hűtőfolyadék van a rendszerben, húzd le a kiegyenlítőtartályról elöl a vékony felső csövet. Elindítva a motort, itt lassan jönni kell a lének. ha nem jön, van a gumicsőben egy szűkítő dugó, azt varázsold ki belőle. Azon kell lenni egy kis furatnak, ami szeret eltömődni. Ha vissza sem teszed az sem baj. Ha utána sem jön a cucc, akkor a csövön küldj be valami alkalmas dolgot ellenőrizendő az átjárhatóságát, én fűkasza damilt szoktam, vagy bovden sodronyt, de kinek mi van otthon. Ha ott jön a lötyi, az is kérdés, be tud-e menni a kiegyenlítőbe. A csőcsonkban belül van egy vékony kis rézcső. Az egy jó arasznyi cső, szintén eldugulós fajta. Alkalmas fogóval óvatosan ki lehet húzni, úgy könnyebb kitisztítani.
Ha minden ilyen jó, akkor még mindig tele lehet a hűtőrendszered vízkővel, üledékkel. A motorblokkban nagyon sok meg bír ülni, de juthat belőle a hűtőbe vagy a fűtőradiátorba is. A legváltozatosabb helyeken képes felhalmozódva dugulást, nehéz áramlást okozni.
A vízpumpa járókereke is lehetne kopott, ám azt többnyire cserélni szokás minden, vagy majdnem minden, vezérműszíj cserénél. kicsi az esélye, hogy elkopjon. Ha a vízpumpád esetleg beteg, akkor meg nemsokára szelepzongora lesz a motorból, és nem a fűtés fog érdekelni, hanem az eladó bontott motorok... Wink  (persze nem ezt kívánom!)

  köszi  ellenörzöm a csöveket
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
bluedevils
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #3934 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 10:39:24 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném, hátha valaki találkozott már a gonddal.
Ford Mondeno MKII 1998 1.8TD

Reggelente borzasztó nehezen indul. 5-6 nyújtás kell neki, mire beindul. Kissebbik 2 éves fiam ilyenkor mindig tapsol örömében, én meg csóválom a fejem és röhögök.
A dolog pikantériája a következő:

- Csak és kizárólag a hideg beállta után kezdődik a jelenség, egész nyáron semmi (tudom hogy a hideggel van összefüggés)
- Csak és kizárólag az első, reggeli indításnál van ez, utána akár csak 5 km megtétele után is (amikor még szinte teljesen hideg a motor) pöccre indul egész nap, s legközelebb másnap reggel csinálja ezt.

Találkoztatok már ilyennel? Én nem jövök rá a problémára. Szivatóm jó, gyertyáim is elvileg... Induláskor nagy füsttel...

Köszi.
Szia! Nekem is így kezdte a hideg időszakot, de megtaláltam a hibát. Hármat cseréltem, azóta hibátlan.
https://www.youtube.com/watch?v=L3X4LWL7pAg&feature=youtu.be
Naplózva

Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3935 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 12:11:52 »

Szia! Nekem is így kezdte a hideg időszakot, de megtaláltam a hibát. Hármat cseréltem, azóta hibátlan.
https://www.youtube.com/watch?v=L3X4LWL7pAg&feature=youtu.be
Nincs kedved megosztani a gyertya tesztelő készültedet?
Mondjuk méretezve. Grin
Naplózva

Mk II '97 kombi
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3936 Dátum: 2016.12.11 vasárnap, 18:15:33 »

helo tud segíteni valaki honnan induljak a dusíto kart mozgató bovden nem huz?
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3937 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 07:54:58 »

helo tud segíteni valaki honnan induljak a dusíto kart mozgató bovden nem huz?
Nézd meg a bovdent, szabadon mozog-e,  aztán mérj feszültségeket a gázkar szenzoron. Nem sokat visszaolvasva megtalálod az értékeket. Aztán jön a mozgató motor próbálgatása, először a kivezetésein feszültséggel megkínálva, aztán a szétszedése...
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3938 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 18:05:59 »

 integet2
Kicseréltem a hátsóváltótartó gumibakot (nyomatéktám). Gyalázatos állapotban volt. Megszűnt néhány zavaró jelenség, cserébe kaptam egy idegesítően remegő kasznit,, műszerfalat, kormányt. Csillapodott valamennyit pár km alatt, de őszintén szólva elég idegesítő. Remélem puhul kicsit a használatban....
Naplózva
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3939 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 18:30:48 »

helo bovden mozog,fesz nincs,de a lényeget meg kaptam az alapjárati motortól kapja az áramot .de mejik szálról? mert zizeg az alapjárat szabájzó
Naplózva
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3940 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 18:34:23 »

ja próbáltam másik motorral is de azzal sem történt semmi.valószinű áram nem jut odáig.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3941 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 19:21:28 »

ja próbáltam másik motorral is de azzal sem történt semmi.valószinű áram nem jut odáig.
Az egy léptetőmotor, a motorvezérlőből kap áramot. Valószínűleg négyszögjelet kap,nem állandó feszt. Többnyire akkor nem működik, ha a gázkar potméter nem, vagy hibás feszültségekkel működik. Nem csak a hidegindításkor van szerepe, akkor is besegít pl, ha visszaengeded a gázt hirtelen, hogy ne bólintson nagyot a motor. meg terhelés alatt rászabályoz az alapjáratra (klíma használat, ilyesmi). de alapvetően, ha rossz a poti, nem tudja, hogy be kellene avatkoznia. Ott mérj először feszültséget!
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.12 hétfő, 19:23:11 írta deerman » Naplózva
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3942 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 19:36:49 »

az hogy ciripel nem azt jelenti hogy működik?
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3943 Dátum: 2016.12.12 hétfő, 19:59:46 »

az hogy ciripel nem azt jelenti hogy működik?
Konkrétan mi ciripel? És mikor?
Járó motornál gázfröccsöt adva sem szabályoz a bovden?
Ha alapjáraton kissé meghúzod a leállítókart, hogy lassuljon a motor, akkor sem szabályoz rá?
Van egy csomó videó a yutubon arról, hogyan mozog működés közben.

Van valami szerelési előzménye az egész történetnek?
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.12 hétfő, 20:12:01 írta deerman » Naplózva
bluecar612
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #3944 Dátum: 2016.12.13 kedd, 16:52:20 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban ami lehet, hogy egy kicsit összetett.
Az autóm egy 1,8 td és túl vagyunk egy Szakál metál hengerfejezésen és egy turbó cserén is.
Mert előbb a turbo, majd utána víz forralás lett.
Azóta a turbó pipec lett, de a víz forralás nem szűnt meg.Pedig sikolva nyomás próbázva tömítés csere és csavarok is meg vízpumpa termosztát is stb.stb.
A tünet a víz forraláson kívül még, hogy a hengerfej hátsó víz kivezetésénél ahol meggy a fűtőradiátorhoz nyugalmi állapotban jön a víz, de ahogy jár a motor akkor megszűnik. Fűtés az nincsen. Egy rövid ideig volt fűtés de az is váltakozva volt.
Ha valaki tudna tanácsot adni, hogy hogyan is tovább azt nagyon meg köszönöm.
Hitem az meg van, hogy talpra tudom állítani hisz HIT a rendszám is.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv Attila
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #3945 Dátum: 2016.12.13 kedd, 17:40:19 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban ami lehet, hogy egy kicsit összetett.
Az autóm egy 1,8 td és túl vagyunk egy Szakál metál hengerfejezésen és egy turbó cserén is.
Mert előbb a turbo, majd utána víz forralás lett.
Azóta a turbó pipec lett, de a víz forralás nem szűnt meg.Pedig sikolva nyomás próbázva tömítés csere és csavarok is meg vízpumpa termosztát is stb.stb.
A tünet a víz forraláson kívül még, hogy a hengerfej hátsó víz kivezetésénél ahol meggy a fűtőradiátorhoz nyugalmi állapotban jön a víz, de ahogy jár a motor akkor megszűnik. Fűtés az nincsen. Egy rövid ideig volt fűtés de az is váltakozva volt.
Ha valaki tudna tanácsot adni, hogy hogyan is tovább azt nagyon meg köszönöm.
Hitem az meg van, hogy talpra tudom állítani hisz HIT a rendszám is.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv Attila


Ha nincs fűtés akkor szerintem a hűtővíz keringetése valami miatt nem megy. Az is lehet, hogy a rendszer újbóli feltöltése miatt még mindig levegős. Talán le kellene ereszteni a hűtőfolyadékot és lassan újra felönteni és utána a motort beínditva járatni levett hűtősapkával mig a termosztát is kinyit. Amennyiben a szint csökken akkor után tölteni. Ezt a folyamatot többször is meg lehet ismételni. A kiegyenlitő tartályban lehet nézni mikor indul el a keringés. Érdemes egy kicsivel a max. jel felett feltölteni. A Fordnál én azt tapasztaltam, hogy nehezen levegősödik ki a motor.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3946 Dátum: 2016.12.13 kedd, 18:54:03 »

Konkrétan mi ciripel? És mikor?
Járó motornál gázfröccsöt adva sem szabályoz a bovden?
Ha alapjáraton kissé meghúzod a leállítókart, hogy lassuljon a motor, akkor sem szabályoz rá?
Van egy csomó videó a yutubon arról, hogyan mozog működés közben.

Van valami szerelési előzménye az egész történetnek?

Naplózva
joker1982
Vendég
« Új hozzászólás #3947 Dátum: 2016.12.13 kedd, 19:02:14 »

gondolom az adagoló tetején a fekete kis doboz 3om vezetékkel az alapjárat szabájzó motor,járó motornál ciripel,se gáz fröccsre se stop rányomással nem reagál a bovden huzásal,szerelési előzmény nem történt csak azt vettem észre hogy indulásnál nem emeli meg az alapjáratot de már az alapjáratom is vissza esett 750re,ha lessz időm kicserélem az alapjárati motort.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3948 Dátum: 2016.12.13 kedd, 20:18:38 »

gondolom az adagoló tetején a fekete kis doboz 3om vezetékkel az alapjárat szabájzó motor,járó motornál ciripel,se gáz fröccsre se stop rányomással nem reagál a bovden huzásal,szerelési előzmény nem történt csak azt vettem észre hogy indulásnál nem emeli meg az alapjáratot de már az alapjáratom is vissza esett 750re,ha lessz időm kicserélem az alapjárati motort.
A ffekete a tetején az a potméter. Az biztos nem ciripel. Viszont amíg azon nem ellenőrzöd a feszültségeket, nincs értelme továbblépni.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3949 Dátum: 2016.12.13 kedd, 20:28:55 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban ami lehet, hogy egy kicsit összetett.
Az autóm egy 1,8 td és túl vagyunk egy Szakál metál hengerfejezésen és egy turbó cserén is.
Mert előbb a turbo, majd utána víz forralás lett.
Azóta a turbó pipec lett, de a víz forralás nem szűnt meg.Pedig sikolva nyomás próbázva tömítés csere és csavarok is meg vízpumpa termosztát is stb.stb.
A tünet a víz forraláson kívül még, hogy a hengerfej hátsó víz kivezetésénél ahol meggy a fűtőradiátorhoz nyugalmi állapotban jön a víz, de ahogy jár a motor akkor megszűnik. Fűtés az nincsen. Egy rövid ideig volt fűtés de az is váltakozva volt.
Ha valaki tudna tanácsot adni, hogy hogyan is tovább azt nagyon meg köszönöm.
Hitem az meg van, hogy talpra tudom állítani hisz HIT a rendszám is.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv Attila

Mindenki mostanában jön rá, hogy nincs fűtése...  smile
Neked is a légtelenítő csövet kellene ellenőrizned a kiegyenlítő tartálynál. Kicsit visszaolvasva többen is kínlódtak ezzel. Ha az nem átjárható, mindig levegős marad. Amikor a hengerfej le volt szedve, a blokk víztere valszeg ki lett takarítva, de mi a helyzet a hűtő-,  meg fűtőradiátorral. Át van öblítve mindened?
Mennyi lötyi ment bele a motorjavítás után? Ha minden szét volt szedve, majdnem 10 litert el kell nyelnie!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.