Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 01:40:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 1439550 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
bluecar612
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #3950 Dátum: 2016.12.14 szerda, 05:50:07 »

Igen igazad van majdnen 10 liter folyadékot nyel el a rendszer.Tüdővel és kompresszorral át tudom fůjni a rendszert.Sőt még egy átlászo csővel ki iktattam a fűtőradiátort hogy lássam a viz utját de sajnos járo motornál vmiért nem folyik benne a viz.A hütőt még egyszer most átmosom.A kiegyenlitönél mind a 3 om cső meleg tehát ott van vizkeringés.A fütőradiátorbol is átfolyik a viz motor járatás nélkül.Sajnos a kiegyenlitöből ugy jön ki a viz járo motornál mint a gejzirböl a forro viz.Attol tartok hogy vhol a henger fejnél a vizrendszerbe gáz képzödik lehet hogy vmi szakadás vagy repedés képzödöt mert tiszták a folyadéko olj s viz is.Majd most tlán kiderül.
Mindenki mostanában jön rá, hogy nincs fűtése...  smile
Neked is a légtelenítő csövet kellene ellenőrizned a kiegyenlítő tartálynál. Kicsit visszaolvasva többen is kínlódtak ezzel. Ha az nem átjárható, mindig levegős marad. Amikor a hengerfej le volt szedve, a blokk víztere valszeg ki lett takarítva, de mi a helyzet a hűtő-,  meg fűtőradiátorral. Át van öblítve mindened?
Mennyi lötyi ment bele a motorjavítás után? Ha minden szét volt szedve, majdnem 10 litert el kell nyelnie!
Mindenki mostanában jön rá, hogy nincs fűtése...  smile
Neked is a légtelenítő csövet kellene ellenőrizned a kiegyenlítő tartálynál. Kicsit visszaolvasva többen is kínlódtak ezzel. Ha az nem átjárható, mindig levegős marad. Amikor a hengerfej le volt szedve, a blokk víztere valszeg ki lett takarítva, de mi a helyzet a hűtő-,  meg fűtőradiátorral. Át van öblítve mindened?
Mennyi lötyi ment bele a motorjavítás után? Ha minden szét volt szedve, majdnem 10 litert el kell nyelnie!
[/quote]
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #3951 Dátum: 2016.12.14 szerda, 16:44:30 »

Még legegyszerübb ha kiveszed próbakép a termosztátot és úgy ellenőrizni a víz útját ,valamint a hűtőrendszerben a víz keringését. Egy próbát szerintem megér mint komolyabb bontásokat végezni. A vízszivattyú működését is le kell ellenőrizni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #3952 Dátum: 2016.12.26 hétfő, 17:52:17 »

Üdvözlet! Tudna-e valaki segíteni? Az előtöltés szabályzó mágnesszelep tömítésének( O-gyűrük) mérete kellene.
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
Gépész27
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Új hozzászólás #3953 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 18:20:09 »

Sziasztok,

Van valakinek tapasztalata elektromos motor előmelegítővel? Esetleg ha van valakinek és megtudna osztani egy képet a beépítetről az nagy segítség lenne.

http://www.autoriasztok.hu/allofutes.htm
http://www.schriffert.hu/motor-elomelegito/schriffert-elomelegitok-vizmelegitok.html
http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/elektromos-felszerelesek/motor-elomelegito/-FE6031.000.01

Előre is köszönöm.
Naplózva

Mondeo Mk II '99 1.8 TD
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3954 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 22:53:17 »

sziasztok!Segítség kellene 1.8 mk ii td előtöltés állító nem működik adagoló felújjítás óta.Merre lehet a hiba? Potiba megvan a 0.4 v .
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3955 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 18:36:59 »

sziasztok!Segítség kellene 1.8 mk ii td előtöltés állító nem működik adagoló felújjítás óta.Merre lehet a hiba? Potiba megvan a 0.4 v .

Feltételezem, hogy az alapjárati szervomotorra gondolsz (ami nem előtöltést állít) :
Szereléskor elég könnyű alul véletlenül kiakasztani a bovdent. Ha eddig működött, ilyesmire gondolnék, vagy kábelcsatlakozási hiányosságra. Ha a leállítókarral fojtod a motort, akkor sem húz rá?
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.02 hétfő, 18:42:25 írta deerman » Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3956 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 18:59:16 »

Sziasztok,

Van valakinek tapasztalata elektromos motor előmelegítővel? Esetleg ha van valakinek és megtudna osztani egy képet a beépítetről az nagy segítség lenne.

http://www.autoriasztok.hu/allofutes.htm
http://www.schriffert.hu/motor-elomelegito/schriffert-elomelegitok-vizmelegitok.html
http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/elektromos-felszerelesek/motor-elomelegito/-FE6031.000.01

Előre is köszönöm.


Régen Transit-ban volt ilyenem. Az 1500 W-os volt, és könnyedén felmelegítette a 2,5D motort. Kapcsolóórával dugtam be, egy órát melegítettem indulás előtt. Nagyon szerettem. A közvetlen befecskendezéses motor minusz 20 foknál is pöccre indult.
A Mondeoba itt a fórumon találtam nagyon jutányos áron egy DEFA-t ami műszakilag kicsit korrektebb, a hengerben van a fagydugó helyén. Kisebb ugyan a teljesítménye (fele), de kevesebb hőt is pazarol. Tavaly télen a hidegebb napokon használtam. Hidegben szeretem 2-3 percet ketyegtetni a motort, ezzel nem kellett. Olyan 30-40 fokra melegítette egy óra alatt.
Idén meg, hogy megint városlakók lettünk, nincs hova dugni... vigyor3 Amúgy meg amióta kicseréltem az izzítógyertyákat, az eddigi nem túl nagy hidegekben is egy izzítással és másfél motorfordulatra indul stabilan az autó. Persze működésileg hálás volna biztos egy kis plusz melegért.
Ha béna helyen műszakiztatod az autót, hivatalosan csipoghatnak miatta, mert 230vos, ezért beszerelési, meg érintésvédelmi nyilatkozat kellene róla (vizsgabiztos mondta egy nem béna helyen)

Ha beszereled és használod, szerintem csak jó teszel vele a motornak.
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3957 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 20:50:54 »

Régen Transit-ban volt ilyenem. Az 1500 W-os volt, és könnyedén felmelegítette a 2,5D motort. Kapcsolóórával dugtam be, egy órát melegítettem indulás előtt. Nagyon szerettem. A közvetlen befecskendezéses motor minusz 20 foknál is pöccre indult.
A Mondeoba itt a fórumon találtam nagyon jutányos áron egy DEFA-t ami műszakilag kicsit korrektebb, a hengerben van a fagydugó helyén. Kisebb ugyan a teljesítménye (fele), de kevesebb hőt is pazarol. Tavaly télen a hidegebb napokon használtam. Hidegben szeretem 2-3 percet ketyegtetni a motort, ezzel nem kellett. Olyan 30-40 fokra melegítette egy óra alatt.
Idén meg, hogy megint városlakók lettünk, nincs hova dugni... vigyor3 Amúgy meg amióta kicseréltem az izzítógyertyákat, az eddigi nem túl nagy hidegekben is egy izzítással és másfél motorfordulatra indul stabilan az autó. Persze működésileg hálás volna biztos egy kis plusz melegért.
Ha béna helyen műszakiztatod az autót, hivatalosan csipoghatnak miatta, mert 230vos, ezért beszerelési, meg érintésvédelmi nyilatkozat kellene róla (vizsgabiztos mondta egy nem béna helyen)

Ha beszereled és használod, szerintem csak jó teszel vele a motornak.   Ezeket ellenőriztem adagoló csere óta csinálja . És a poti jó! Lehet valami más elektromos hiba?
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3958 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 21:04:31 »

 Ezeket ellenőriztem adagoló csere óta csinálja . És a poti jó! Lehet valami más elektromos hiba?

[/quote]

Ezt nehéz lenne megválaszolni. Ha nem működik, holott korábban tette, annak nyilván oka van, de ezzel nem segítettem sokat. Ezesetben a kábeleket , csatlakozókat kezdeném el vizslatni, amik játszottak az adagoló leszerelésénél. A villanymotor kivezetéseit is meg lehet óvatosan kínálgatni feszültséggel, hogy mozdul-e valamerre. A bovden hosszán próbáltál állítani?
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3959 Dátum: 2017.01.02 hétfő, 23:31:48 »

Ezeket ellenőriztem adagoló csere óta csinálja . És a poti jó! Lehet valami más elektromos hiba?



Ezt nehéz lenne megválaszolni. Ha nem működik, holott korábban tette, annak nyilván oka van, de ezzel nem segítettem sokat. Ezesetben a kábeleket , csatlakozókat kezdeném el vizslatni, amik játszottak az adagoló leszerelésénél. A villanymotor kivezetéseit is meg lehet óvatosan kínálgatni feszültséggel, hogy mozdul-e valamerre. A bovden hosszán próbáltál állítani?
    Igen álítgattam.De a mocinak nem adtam villanyt ezt nem próbáltam mert nem tudom hova kellene adni.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3960 Dátum: 2017.01.03 kedd, 19:04:05 »

   Igen álítgattam.De a mocinak nem adtam villanyt ezt nem próbáltam mert nem tudom hova kellene adni.
Amikor anno leszedtem, bevallom találomra próbálgattam, míg egyszercsak elindult.12v-al nem nagyon tudsz kárt tenni benne. Persze szerencsésebb külső áramforrásról kísérletezni, vagy legalábbis a csatlakozót széthúzva, sarukat leszedve. Ha mozgásra tudod bírni, akkor esélyesen jó.  Van benne néhány hibalehetőség, úgymint beégett végállásérintkező, vagy kopott, ledarált műanyag fogaskerék. De ha korábban tünetmentesen működött, akkor külső okot keresnék. A motorvezérlőből kapja a delejt.
A bovden amúgy szabadon mozog? Egy kiszőrösödött, beszorult sodrony durván meg tudja tréfálni az emberfiát. Nekem is azzal volt valójában gondom.
Ja, és az alapjáratod rendesen be van állítva? És a potinál a felső érték is jó?
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.03 kedd, 19:18:16 írta deerman » Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3961 Dátum: 2017.01.03 kedd, 23:10:47 »

Feltételezem, hogy az alapjárati szervomotorra gondolsz (ami nem előtöltést állít) :
Szereléskor elég könnyű alul véletlenül kiakasztani a bovdent. Ha eddig működött, ilyesmire gondolnék, vagy kábelcsatlakozási hiányosságra. Ha a leállítókarral fojtod a motort, akkor sem húz rá?
        https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/hidegindito_rendszer_reszei/hidegindito_rendszer_reszei/elotoltes_allito_motor_ford_mondeo_1996-2000_16685   ő lenne a bűnös?
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3962 Dátum: 2017.01.04 szerda, 10:42:54 »

Hát, hogy bűnös-e az majd kiderül, ha kiderül. De róla beszélünk, igen. (A Cromax is így nevezi, tudom, akkor sincs köze az előtöltéshez.)
Nem tudsz valakitől kölcsönözni egyet egy próba erejéig? Az eléggé behatárolná a dolgot!
Naplózva
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #3963 Dátum: 2017.01.04 szerda, 14:18:47 »

Üdv! Valaki tudna-e segíteni ; az előtöltés állító mágnes szelep és a turbo membrán -ház közötti részen a rézcső valahol megrepedt. Lehet -e ezt cserélni, vagy javítani?
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3964 Dátum: 2017.01.04 szerda, 20:56:47 »

Üdv! Valaki tudna-e segíteni ; az előtöltés állító mágnes szelep és a turbo membrán -ház közötti részen a rézcső valahol megrepedt. Lehet -e ezt cserélni, vagy javítani? Igen lehet cserélni és javítani is csak a tömítésekre vigyázz!


Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3965 Dátum: 2017.01.04 szerda, 20:58:50 »

Hát, hogy bűnös-e az majd kiderül, ha kiderül. De róla beszélünk, igen. (A Cromax is így nevezi, tudom, akkor sincs köze az előtöltéshez.)
Nem tudsz valakitől kölcsönözni egyet egy próba erejéig? Az eléggé behatárolná a dolgot!
Az igazság az hogy két mondeóm van és egyikbe nincs a másikba nem működik.De most talán kapok egy másikat . Holnap kiderül. wave
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #3966 Dátum: 2017.01.16 hétfő, 10:35:37 »

Sziasztok!

Fagydugóm kilukadt , szükségem lenne a pontos méretére ha tudja valaki.
Előre is köszi.  Smiley
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3967 Dátum: 2017.01.16 hétfő, 13:07:39 »

Sziasztok!

Fagydugóm kilukadt , szükségem lenne a pontos méretére ha tudja valaki.
Előre is köszi.  Smiley

Abból legalább két-, de talán háromféle is van a  motorban. Nem mintha tudnám bármelyikét is, de ha valaki igen, akkor segítség, hogy melyik?!
 
A szívósor alatti picit én beragasztottam öntvényreszelékes epoxival.
Naplózva
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #3968 Dátum: 2017.01.16 hétfő, 14:10:14 »

Abból legalább két-, de talán háromféle is van a  motorban. Nem mintha tudnám bármelyikét is, de ha valaki igen, akkor segítség, hogy melyik?!
 
A szívósor alatti picit én beragasztottam öntvényreszelékes epoxival.


Igazad van ezt elfelejtettem.  Smiley A szívósor alatti 4-ből szemben állva jobb oldali legszélső adta meg magát , nyilván a legnehezebben hozzáférhető helyen lévő.Vettem 1 pro-tec hűtőrendszer tömítőt + fbs paszta kívűlről már amennyire hozzá tudtam férni , de még mindog szivárog kicsit.Sztem mindenképp cserés lesz , persze akkor már mind a 4.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3969 Dátum: 2017.01.16 hétfő, 15:40:56 »

Igazad van ezt elfelejtettem.  Smiley A szívósor alatti 4-ből szemben állva jobb oldali legszélső adta meg magát , nyilván a legnehezebben hozzáférhető helyen lévő.Vettem 1 pro-tec hűtőrendszer tömítőt + fbs paszta kívűlről már amennyire hozzá tudtam férni , de még mindog szivárog kicsit.Sztem mindenképp cserés lesz , persze akkor már mind a 4.
Nekem a picikből kettő is rossz volt. egy szivárgott, egy meg spriccelt. Leszedtem a szívó/kipufogócsonkot, úgy ragasztottam be. De ragasztani csak úgy van értelme, ha leengeded a vizet, és fémtisztára pucolsz mindent. Az fbs nem fog ilyen helyen tartani. Az epoxi egyenlőre bevált. 
A hűtőrendszer tömítő az gyilkos dolog. A vízpumpa nem nagyon hálás érte.
Nem tudom kapni-e valahol fagydugót, a motor/hengerfej felújítók ki szokták őket cserélgetni, tehát valahol biztos elérhető. Nekem nem volt időm utánajárni, inkább ragasztottam.

Az ilyen sz@rságok valamiért télen szeretnek megmutatkozni!  nyes
Naplózva
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #3970 Dátum: 2017.01.16 hétfő, 15:49:38 »

Nekem a picikből kettő is rossz volt. egy szivárgott, egy meg spriccelt. Leszedtem a szívó/kipufogócsonkot, úgy ragasztottam be. De ragasztani csak úgy van értelme, ha leengeded a vizet, és fémtisztára pucolsz mindent. Az fbs nem fog ilyen helyen tartani. Az epoxi egyenlőre bevált. 
A hűtőrendszer tömítő az gyilkos dolog. A vízpumpa nem nagyon hálás érte.
Nem tudom kapni-e valahol fagydugót, a motor/hengerfej felújítók ki szokták őket cserélgetni, tehát valahol biztos elérhető. Nekem nem volt időm utánajárni, inkább ragasztottam.

Az ilyen sz@rságok valamiért télen szeretnek megmutatkozni!  nyes

Hát ez az hogy le kell szedni a szívó/kipufogócsonkot hogy hozzá lehessen férni , fene essen bele...
Kapható fagydugó csak rengeteg méretben van , jó lenne tudni mekkora is kell bele.  Cheesy
Naplózva
Pepus1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72



E-mail
« Új hozzászólás #3971 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 17:20:18 »

Sziasztok!

Egy olyan problémám van h elindulta a mondeommal és pár méter után leállt és utána nem tudtam beindítani Sad . Fura hangon bőgette a motort de nem indul be. Olyan mintha nem lenne kompresszió a motorban de ez csak találgatás a részemről.

Ez egy mondeo mk2 1.8 td kombi 98.-as évjárat
Volt már valakinek ilyen problémája?

Előre is köszi a válaszokat Smiley
Naplózva

2006 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI 116 le.
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #3972 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 14:57:56 »

Sziasztok!

Egy olyan problémám van h elindulta a mondeommal és pár méter után leállt és utána nem tudtam beindítani Sad . Fura hangon bőgette a motort de nem indul be. Olyan mintha nem lenne kompresszió a motorban de ez csak találgatás a részemről.

Ez egy mondeo mk2 1.8 td kombi 98.-as évjárat
Volt már valakinek ilyen problémája?

Előre is köszi a válaszokat Smiley
Nem lehet, hogy valahol levegőt szív? Nem cseréltél mostanában gázolaj szűrőt?
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
stefan bela
Vendég
« Új hozzászólás #3973 Dátum: 2017.02.01 szerda, 11:52:30 »

Sziasztok,

Talan tud valaki jo ötlettel szolgalni a következöre, hogy mi lehet a baj.
Az auto egy Ford Mondeo mk2, 1.8 TD, kombi evjarat 1999. Az auto kb 3 hete jött vissza a szerelötöl, az adagolot csinaltak es utana a -15,-17 fokokban is pöccre (es valoban pöccre egy izzitas utan) indult. Es ez möködött is körülbeül egy hetig majd egyik naprol a masikra erezhetöen nehezeben indult majd egy napra ra mar csak sprayvel indul (azt hiszem a fektisztito spray-vel inditja apam azota is) . Ez a gond azonban csak akkor jelentkezik ha az auto modnjuk egy ejszaka all, ha egyszer beindul reggel akkor indul egesz nap egy pöccre, mindegy hogy fel ora vagy 5 ora telik el de masnap reggel ismet ugyanaz a gond. Az akksi hajtja rendesen csak nem indul el illetve csak ezzel a spray-vel amugy nem akar beindulni. A szerelö ma annyit mondott hogy nem izzit eleg ideig. (hozzateszem eddig is ugyanennyi ideig izzitott es indult -17 fokban ) .
Valakinek ötlete esetleg vagy hasonlo tapasztalat?
-az adagolo ugye elvileg jo mert azt csinaltak
-izzitogyertya jo (szerelö nezte)
-izzitorele jo (szinten szerelö nezte es kattan is )
-nincs *** minösigü gazolaj benne
-akksi rendben van

A masik az immo piros led lampaja (az ora mellett) amikor a leallitjuk az autot nem kezd el villogni ahogy kellene neki hanem par masodpercig foylamatosan eg majd elalszik es utana semmi. Kb ket hettel ezelött nem csinalta.

Ha esetleg valakinek van valami ötlete/tapasztalata föleg a motor nehez inditasa vegett azt megköszönnem.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3974 Dátum: 2017.02.01 szerda, 15:22:23 »

Sziasztok,

Talan tud valaki jo ötlettel szolgalni a következöre, hogy mi lehet a baj.
Az auto egy Ford Mondeo mk2, 1.8 TD, kombi evjarat 1999. Az auto kb 3 hete jött vissza a szerelötöl, az adagolot csinaltak es utana a -15,-17 fokokban is pöccre (es valoban pöccre egy izzitas utan) indult. Es ez möködött is körülbeül egy hetig majd egyik naprol a masikra erezhetöen nehezeben indult majd egy napra ra mar csak sprayvel indul (azt hiszem a fektisztito spray-vel inditja apam azota is) . Ez a gond azonban csak akkor jelentkezik ha az auto modnjuk egy ejszaka all, ha egyszer beindul reggel akkor indul egesz nap egy pöccre, mindegy hogy fel ora vagy 5 ora telik el de masnap reggel ismet ugyanaz a gond. Az akksi hajtja rendesen csak nem indul el illetve csak ezzel a spray-vel amugy nem akar beindulni. A szerelö ma annyit mondott hogy nem izzit eleg ideig. (hozzateszem eddig is ugyanennyi ideig izzitott es indult -17 fokban ) .
Valakinek ötlete esetleg vagy hasonlo tapasztalat?
-az adagolo ugye elvileg jo mert azt csinaltak
-izzitogyertya jo (szerelö nezte)
-izzitorele jo (szinten szerelö nezte es kattan is )
-nincs *** minösigü gazolaj benne
-akksi rendben van

A masik az immo piros led lampaja (az ora mellett) amikor a leallitjuk az autot nem kezd el villogni ahogy kellene neki hanem par masodpercig foylamatosan eg majd elalszik es utana semmi. Kb ket hettel ezelött nem csinalta.

Ha esetleg valakinek van valami ötlete/tapasztalata föleg a motor nehez inditasa vegett azt megköszönnem.

Biztos lesz majd más ötlet is, én először a leállító szelep környékén kutakodnék, illetve levegősödést keresnék.
Tiszta száraz minden? Ha elindul, füstöl/kormol esetleg? Indulás után az alapjárat stabil? Előtöltés szab.szelep kerreg indítás előtt?
Ha spray-vel indul, nagy gáz kell, vagy alapjáraton elindul?
Az izzítógyertyát milyen módon nézte a szerelő, kimérte, vagy izzította kiszerelve.
Nincs szétcsúszva kábel? Gázkar potié, hőfok jeladóé, tűmozgás érzékelőé ?
Esetleg rá lehetne dugni egy OBD-II hibaolvasó kütyüt, ha van az ismeretségi körödben, hátha ad valami értékelhető hibajelet...
Sok apró jelből jobban fel lehet építeni a diagnózist.
Naplózva
stefan bela
Vendég
« Új hozzászólás #3975 Dátum: 2017.02.01 szerda, 18:24:34 »

Biztos lesz majd más ötlet is, én először a leállító szelep környékén kutakodnék, illetve levegősödést keresnék.
Tiszta száraz minden? Ha elindul, füstöl/kormol esetleg? Indulás után az alapjárat stabil? Előtöltés szab.szelep kerreg indítás előtt?
Ha spray-vel indul, nagy gáz kell, vagy alapjáraton elindul?
Az izzítógyertyát milyen módon nézte a szerelő, kimérte, vagy izzította kiszerelve.
Nincs szétcsúszva kábel? Gázkar potié, hőfok jeladóé, tűmozgás érzékelőé ?
Esetleg rá lehetne dugni egy OBD-II hibaolvasó kütyüt, ha van az ismeretségi körödben, hátha ad valami értékelhető hibajelet...
Sok apró jelből jobban fel lehet építeni a diagnózist.

elvileg tiszta szaraz minden vagy legalabbis nem olajfolyasosabb vagy koszosabb mint maskor szokott. A gyertyat kimerte a szerelö valami kütyüvel (valami lampval vagy mivel ) Inditasnal egyaltaln nem kell neki gaz amikor a sprayvel beindul csak szimplan inditani a kulccsal.  Füstölni nem füstöl , ugy ertem feketes füst jön inditas közben es mikor beindul akkor eyg füstfelhö van de csak egy pillanatig igazabol aztan nem. Az izzitogyertyat itthon kiszereve neztük es elvileg az is jo bar nem uj de ahoyg apam mondta meg jo.  Milyen kabel lehet szetcsuszva ami azt befolyasolja hogy nem indul csak sprayvel uyg ertem milyen kabelt kellene megnezni ? ( ja es nem vagyok semmifele szerelözseni semmi ilyesmi tehat ha kicsit nem egyertelmüen irok dolgokat akkro elnezest erte, de neha uyg erzem fel tudnam gyujtani a kocsit mert mindig az inditasnal van vele valami es bar nem en hasznalom de megörülök töle hogy amint kesz van rajta valami megint jön egy dolog ami miatt nem indul, egy örület)
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3976 Dátum: 2017.02.02 csütörtök, 14:29:52 »

elvileg tiszta szaraz minden vagy legalabbis nem olajfolyasosabb vagy koszosabb mint maskor szokott. A gyertyat kimerte a szerelö valami kütyüvel (valami lampval vagy mivel ) Inditasnal egyaltaln nem kell neki gaz amikor a sprayvel beindul csak szimplan inditani a kulccsal.  Füstölni nem füstöl , ugy ertem feketes füst jön inditas közben es mikor beindul akkor eyg füstfelhö van de csak egy pillanatig igazabol aztan nem. Az izzitogyertyat itthon kiszereve neztük es elvileg az is jo bar nem uj de ahoyg apam mondta meg jo.  Milyen kabel lehet szetcsuszva ami azt befolyasolja hogy nem indul csak sprayvel uyg ertem milyen kabelt kellene megnezni ? ( ja es nem vagyok semmifele szerelözseni semmi ilyesmi tehat ha kicsit nem egyertelmüen irok dolgokat akkro elnezest erte, de neha uyg erzem fel tudnam gyujtani a kocsit mert mindig az inditasnal van vele valami es bar nem en hasznalom de megörülök töle hogy amint kesz van rajta valami megint jön egy dolog ami miatt nem indul, egy örület)
Keress szétcsúszott stekkereket. De ha ott kell kezdeni a magyarázatot, hogy melyik melyik, akkor félő, hogy úgysem fog menni.
Műszaki affinitás és némi gépészeti gyakorlat nélkül nehéz hibakeresésbe fogni, főleg távsegítséggel. Eminnen csak tippelgetni lehet. Például letapadt leállítószelepre. Az okozhat ilyen hibát. Meg ha valahol levegősödik az adagoló, az is. Ez a kettő talán a leggyakoribb, de ez is csak szerintem. Azt sajnos senki nem fogja mondani, hogy itt nyomd meg, ott húzd meg, amott tekerj kettőt, és jó lesz. Logikusan és módszeresen végig kell menni a lehetőségeken. Avatottabb szem tudja mit keressen, mire figyeljen.
Ez sajnos ilyen. Az ember olvas, tanul, próbálkozik...vagy megfizet egy vérprofit. szomoru1
Naplózva
Mk2 Ádám
Vendég
« Új hozzászólás #3977 Dátum: 2017.02.02 csütörtök, 19:59:28 »

Sziasztok!

Keresek 0460494218 bosch adagolóra motorblokkhoz felfogatható tartó konzolt. (Acél lemez darab. ) Ford Mondeo mk2 1.8 td. RFN motorkód.
Ha van valakinek eladó kérem jelezze!! ;-)  

Előre is köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.02 csütörtök, 20:01:40 írta Mk2 Ádám » Naplózva
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #3978 Dátum: 2017.02.04 szombat, 21:08:40 »

Sziasztok!

Mai nap végre megtörtént a fagydugó cseréje , mind a 4 vas helyett kapott réz fagydugót.Szerintem örök élet és még 1 napig jó lesz.  nyes
A hengerfejen hátul lévő 4 kicsi fagydugó mérete 12 mm ha valakinek szüksége lenne rá legalább már nem kell méregetni meg keresni.  wave
Naplózva
bluecar612
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #3979 Dátum: 2017.02.18 szombat, 12:04:15 »

Mindenki mostanában jön rá, hogy nincs fűtése...  smile
Neked is a légtelenítő csövet kellene ellenőrizned a kiegyenlítő tartálynál. Kicsit visszaolvasva többen is kínlódtak ezzel. Ha az nem átjárható, mindig levegős marad. Amikor a hengerfej le volt szedve, a blokk víztere valszeg ki lett takarítva, de mi a helyzet a hűtő-,  meg fűtőradiátorral. Át van öblítve mindened?
Mennyi lötyi ment bele a motorjavítás után? Ha minden szét volt szedve, majdnem 10 litert el kell nyelnie!
Naplózva
bluecar612
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #3980 Dátum: 2017.02.18 szombat, 12:14:52 »

Még legegyszerübb ha kiveszed próbakép a termosztátot és úgy ellenőrizni a víz útját ,valamint a hűtőrendszerben a víz keringését. Egy próbát szerintem megér mint komolyabb bontásokat végezni. A vízszivattyú működését is le kell ellenőrizni.

Üdv: László
[/quote
]Szét szedtük vissza vittük a hengerfejeshez és fagydugó csere lett, újra sikolva, nyomás próba  új tömítés,új csavarok de újabb hibát találtunk két darab dugóból letört vmi. Így két darab dugót keresek ha van valakinek alapméretes bontva jó állapotban akkor meg venném. Utolsó esélyt adom meg szegénykének, mert ha most nem lesz jó akkor kiárulom alkatrésznek.
Válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3981 Dátum: 2017.03.06 hétfő, 20:45:10 »

Sziasztok! Ma elszakadt a vezérműszíjam falbav. Lehet,hogy hülye kérdés de mi a tapasztalat? Többnyire mi szokott elszállni ilyenkor a TD-ken? 36000km volt a szíjban szomoru1 Valakinek esetleg bontott garantáltan jó állapotú hengerfeje van?
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3982 Dátum: 2017.03.07 kedd, 06:46:55 »

Sziasztok! Ma elszakadt a vezérműszíjam falbav. Lehet,hogy hülye kérdés de mi a tapasztalat? Többnyire mi szokott elszállni ilyenkor a TD-ken? 36000km volt a szíjban szomoru1 Valakinek esetleg bontott garantáltan jó állapotú hengerfeje van?
Vezető csapágyak lettek cserélve? A hf-et meg vidd el gépműhelybe mielőtt felrakod ne sajnáld a10-15 pénzt érte. Különben drága lessz a hf csere!!!!!
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3983 Dátum: 2017.03.07 kedd, 07:14:28 »

Vezető csapágyak lettek cserélve? A hf-et meg vidd el gépműhelybe mielőtt felrakod ne sajnáld a10-15 pénzt érte. Különben drága lessz a hf csere!!!!!

Szia! Természetesen komplett cseréltem a készletet vízpumpával együtt. Van most több lehetőségem, gondolkodom, hogy döntsek. Szart és ellenőrizhetetlent nem akarok venni.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #3984 Dátum: 2017.03.07 kedd, 07:16:01 »

Szia! Természetesen komplett cseréltem a készletet vízpumpával együtt. Van most több lehetőségem, gondolkodom, hogy döntsek. Szart és ellenőrizhetetlent nem akarok venni.

Nézz bele a hengerekbe is, rossz esetben a dugattyúk és/vagy a hengerfal is sérülhetett. Akkor meg nagygenerál kellhet, vagy komplett motorcsere. Ha azt nem tudod megoldani olcsón, akkor meg add el a verdát ahogy van, aztán kell venni valami mást helyette.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3985 Dátum: 2017.03.07 kedd, 07:20:34 »

Nézz bele a hengerekbe is, rossz esetben a dugattyúk és/vagy a hengerfal is sérülhetett. Akkor meg nagygenerál kellhet, vagy komplett motorcsere. Ha azt nem tudod megoldani olcsón, akkor meg add el a verdát ahogy van, aztán kell venni valami mást helyette.
Szia! Ne ijesztgess! Gondolom ez csak akkor ha letört a szeleptányér.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3986 Dátum: 2017.03.07 kedd, 09:49:41 »

Szia! Ne ijesztgess! Gondolom ez csak akkor ha letört a szeleptányér.

Szelepgörbülés az többnyire a belépő ebbe a buliba. Abból is inkább több mint egy. Ha levetted a hengerfejet, akkor fogod látni, mi van még ezen felül. Szerintem sajnos 10-15E az messze nem fogja befedni, a legszerencsésebb esetben sem. Főleg, ha javítás után még számottevő ideig használni is akarod.
Ha találsz egy elfogadható állapotú komplett motort, lehet jobban jársz.

Van amúgy valami látható vagy sejthető oka a szakadásnak?
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 kedd, 09:52:52 írta deerman » Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3987 Dátum: 2017.03.07 kedd, 10:07:32 »

Szelepgörbülés az többnyire a belépő ebbe a buliba. Abból is inkább több mint egy. Ha levetted a hengerfejet, akkor fogod látni, mi van még ezen felül. Szerintem sajnos 10-15E az messze nem fogja befedni, a legszerencsésebb esetben sem. Főleg, ha javítás után még számottevő ideig használni is akarod.
Ha találsz egy elfogadható állapotú komplett motort, lehet jobban jársz.

Van amúgy valami látható vagy sejthető oka a szakadásnak?
Még nem bontottam meg! Soha nem hagyott még cserben. 12éve van nálam. Nem tudom mi legyen. Megbontom aztán kiderül.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3988 Dátum: 2017.03.07 kedd, 13:11:48 »

Szelepgörbülés az többnyire a belépő ebbe a buliba. Abból is inkább több mint egy. Ha levetted a hengerfejet, akkor fogod látni, mi van még ezen felül. Szerintem sajnos 10-15E az messze nem fogja befedni, a legszerencsésebb esetben sem. Főleg, ha javítás után még számottevő ideig használni is akarod.
Ha találsz egy elfogadható állapotú komplett motort, lehet jobban jársz.

Van amúgy valami látható vagy sejthető oka a szakadásnak?
Nem első és bízom benne nem sok hasonlót kell gépműhelybe vinnem de nekem szelep csere fésze javítás és síkolás 15 pénz pakolás csavarok szintén 10-15 pénz és újra működik általába a dugók nem sérülnek. Másik moci meg minimum 50 pénz inentől kezdve csak a szabadidő a mérvaó.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3989 Dátum: 2017.03.07 kedd, 15:25:42 »

Még nem bontottam meg! Soha nem hagyott még cserben. 12éve van nálam. Nem tudom mi legyen. Megbontom aztán kiderül.
Elkezdtem bontani. Be is szívtam egyből.  falbav A főtengely végén a dupla szíjtárcsa 4 csavarjáról lefordul a dugókulcs úgyhogy nem tudom levenni. Ugye jobbmenetes ez a 4 csavar? És a főtengely végén lévő nagy csavar az jobbmenetes? Mert arra gondoltam h azt leveszem és a bordáskerékkel együtt lejön a szílytárcsa is. Éken van a főtengely végén a bordáskerék? Nem emlékszem pontossan már.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3990 Dátum: 2017.03.07 kedd, 15:42:43 »

Elkezdtem bontani. Be is szívtam egyből.  falbav A főtengely végén a dupla szíjtárcsa 4 csavarjáról lefordul a dugókulcs úgyhogy nem tudom levenni. Ugye jobbmenetes ez a 4 csavar? És a főtengely végén lévő nagy csavar az jobbmenetes? Mert arra gondoltam h azt leveszem és a bordáskerékkel együtt lejön a szílytárcsa is. Éken van a főtengely végén a bordáskerék? Nem emlékszem pontossan már.
Azt miért veszed le?
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3991 Dátum: 2017.03.07 kedd, 15:44:41 »

Azt miért veszed le?
Vezérlést cserélnem kell majd és látni akarom mitől szakadt
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3992 Dátum: 2017.03.07 kedd, 17:54:33 »

Vezérlést cserélnem kell majd és látni akarom mitől szakadt
Adagoló alatt meg támasztod a főtngőt és le jön a csavar.Ae vezérléshez nem kell levenni a tárcsát.A főtngőn lévő két bordás stiftel vsn rögzítve elfordulás ellen.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3993 Dátum: 2017.03.07 kedd, 18:24:49 »

Adagoló alatt meg támasztod a főtngőt és le jön a csavar.Ae vezérléshez nem kell levenni a tárcsát.A főtngőn lévő két bordás stiftel vsn rögzítve elfordulás ellen.
Ezt nem értem! Nekem 4 csavat fogja a dupla szíjtárcsát és nincs éken. Mindenkép le kell venni mert nem tudom a burkolatot levenni a bordáskerékről. De mindegy már mert lefúrtam a 4 csavart.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3994 Dátum: 2017.03.07 kedd, 19:19:02 »

Ezt nem értem! Nekem 4 csavat fogja a dupla szíjtárcsát és nincs éken. Mindenkép le kell venni mert nem tudom a burkolatot levenni a bordáskerékről. De mindegy már mert lefúrtam a 4 csavart.
A szíjtárcsának nem is kell reteszen lenni.
Szerintem feleslegesen szopatod magad vele. Hacsak nem sérült a bordáskerék.A burkolatnak le kell jönni. legfeljebb kicsit arrébb kell feszegetni a blokkot. Gondolom vezérműszíj cserekor sem döntötted szét ennyire?! Vagy volt már levéve a bordáskereked? Visszaolvasva volt már akinek kilazult szerelés után a nagy csavar.

Akkor azért most jól szórakozol.....söröd van elég?   Wink
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 kedd, 19:21:22 írta deerman » Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3995 Dátum: 2017.03.07 kedd, 19:26:36 »

A szíjtárcsának nem is kell reteszen lenni.
Szerintem feleslegesen szopatod magad vele. Hacsak nem sérült a bordáskerék.A burkolatnak le kell jönni. legfeljebb kicsit arrébb kell feszegetni a blokkot. Gondolom vezérműszíj cserekor sem döntötted szét ennyire?! Vagy volt már levéve a bordáskereked? Visszaolvasva volt már akinek kilazult szerelés után a nagy csavar.

Akkor azért most jól szórakozol.....söröd van elég?   Wink

Így már nem akarom levenni a bordáskereket, mivel lefúrtam a 4 csavart és így lejött a szíjtárcsa. Én le szoktam mindig venni (4 csavar) csak most nem jött le. A bordáskereket soha nem vettem még le. Ha nem veszem le a szíjtárcsát nem látom a jelet a bordáskeréken. Olyan hosszú spéci stiftem nincs amivel rögzíteni lehet vezérléscserénél szomoru1
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3996 Dátum: 2017.03.07 kedd, 19:51:32 »

Így már nem akarom levenni a bordáskereket, mivel lefúrtam a 4 csavart és így lejött a szíjtárcsa. Én le szoktam mindig venni (4 csavar) csak most nem jött le. A bordáskereket soha nem vettem még le. Ha nem veszem le a szíjtárcsát nem látom a jelet a bordáskeréken. Olyan hosszú spéci stiftem nincs amivel rögzíteni lehet vezérléscserénél szomoru1
  Szerintem te szado vagy! Ha nincs is főtengő rögzítőd akkor az adagoló irányt ad.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3997 Dátum: 2017.03.07 kedd, 19:53:25 »

  Szerintem te szado vagy! Ha nincs is főtengő rögzítőd akkor az adagoló irányt ad.
Milyen irányt?
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3998 Dátum: 2017.03.07 kedd, 20:08:04 »

Így már nem akarom levenni a bordáskereket, mivel lefúrtam a 4 csavart és így lejött a szíjtárcsa. Én le szoktam mindig venni (4 csavar) csak most nem jött le. A bordáskereket soha nem vettem még le. Ha nem veszem le a szíjtárcsát nem látom a jelet a bordáskeréken. Olyan hosszú spéci stiftem nincs amivel rögzíteni lehet vezérléscserénél szomoru1
És a lefúrt csavarokat ki tudtad szedni?
Én egy darab menetes szárból csináltam a főtengely ütközőt, két kontraanyával hajszálpontosan be lehet állítani a méretet (47mm). A menetet leköszörültem az elejéről, hogy ne kelljen olyan hosszan betekerni, a végére meg hegesztettem egy anyát betekerni. Sima metrikus M10 menetű. Tökéletesen működött. Ha a jelre állítod, szerintem nem lesz olyan pontos. Meg nehezebb is beállítani az adagolót, mert a főtengely viszonylag könnyen elmozdul. A többi stiftnek fúrószárak tökéletesen jók. Bár itt még nem tartasz...
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #3999 Dátum: 2017.03.07 kedd, 21:27:32 »

És a lefúrt csavarokat ki tudtad szedni?
Én egy darab menetes szárból csináltam a főtengely ütközőt, két kontraanyával hajszálpontosan be lehet állítani a méretet (47mm). A menetet leköszörültem az elejéről, hogy ne kelljen olyan hosszan betekerni, a végére meg hegesztettem egy anyát betekerni. Sima metrikus M10 menetű. Tökéletesen működött. Ha a jelre állítod, szerintem nem lesz olyan pontos. Meg nehezebb is beállítani az adagolót, mert a főtengely viszonylag könnyen elmozdul. A többi stiftnek fúrószárak tökéletesen jók. Bár itt még nem tartasz...
Kézzel ki tudtam szedni őket. Az volt a baj, h a hatlapfejen átfordult a crova. Tudnál egy Mórickarajzot csinálni erről a stiftről!
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.