Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:59:46
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
TD motor
Oldalak:
1
...
65
66
67
68
69
70
71
[
72
]
73
74
75
76
77
78
79
...
83
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 1560462 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3550 Dátum:
2015.06.11 csütörtök, 14:51:49 »
Idézetet írta: Mgabesz80 - 2015.06.10 szerda, 22:24:57
Sziasztok! Kellene egy kis segítség! Lucas adagolò! Van egy 98-as mk2-es Mondeom. Az utóbbi időben nehezen indul hidegen-melegen. Első indításra szinte sosem. Új gyári izzítógyertya,gyári üzemanyagszűrő cserélve. Új alapjárati dúsító motor! És néha állandó sebességnél 1-2 másodpercre meglódul az autó... Ez a jelenség. Nagyon fontos lenne a segítség! Esetleg GinJoy elérhetőségét tudja vki? Fehérvári vagyok. Előre is köszönöm!
melegen nem induló kocsi = adagolo hiba. Ginjoy nem tud segíteni mert angliában van
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Mgabesz80
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3551 Dátum:
2015.06.11 csütörtök, 16:14:08 »
Köszönöm a választ. Esetleg tudsz javasolni valakit?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3552 Dátum:
2015.06.11 csütörtök, 17:15:50 »
Idézetet írta: Mgabesz80 - 2015.06.11 csütörtök, 16:14:08
Köszönöm a választ. Esetleg tudsz javasolni valakit?
nem
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kisgeee
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 38
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3553 Dátum:
2015.07.03 péntek, 08:25:09 »
Üdvözletem!
Lenne egy kis gondom és nem tudom kihez fordulhatnék.
Ford Mondeo 1.8 TD (1998). Nagyon füstölt kékesen, viszont semmilyen folyadékot nem evett, így a porlasztócsúcs hibára gyanakodtam, ki is lett mérve 110 BAR nyomás volt benne ami nagyon alacsony volt, ezért cserélve lettek a csúcsok. Minden megoldódott nem füstöl és visszatért bele az erő már boldog is vagyok "nagyon", viszont öröm az ürömben, hogy 3-as és 4-es sebességben 1500-as fordulatnál nagyon alacsony gázadásra bedadog a motor, ha próbálom 1500-on tartani akkor egyre jobban rángat. Ez a hiba a porlasztócsúcs cseréltetés után jött elő. Merre keressem a problémát? Rosszul cserélte a szerelő a porlasztócsúcsokat vagy koszos lehet a tank és eltömődött a szűrőm (erre van esély) vagy levegős a rendszer (pumpa feszes nem tudok rajta pumpálni) vagy akkusaru le és vissza hátha csak rosszul kezeli a porlasztócsúcs cserét vagy nem lett normálisan feltanítva a tűmozgás érzékelő.
Előre is köszönöm a segítségeteket és az ötleteiteket.
Naplózva
petya72
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3554 Dátum:
2015.07.08 szerda, 18:00:32 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni ,mert elakadtam rendesen.
Utánatöltöttem hűtővizemnek és másnap reggelre mire melóba értem egy nagy tócsa éktelenkedett a kocsi alatt.
Gondoltam behányt a vízpumpa. Hazamentem és lebontottam a vezérlés oldalt ,gondoltam kicserélem a vezérlést ha már így jártam mivel van már benne 45000km.
Néztem a vízpumpát és száraz. Ekkor elkezdtem a környékét nézni és az olajszűrő fölötti kis perem a cooler alatt tiszta fagyálló volt.
Beindítottam a motort és a bal oldali (szemben állva) kipufogócsonk alsó peremével egy vonalba a hengerfejből ,mint egy tű vastagságban spriccelt a víz.
Megpucoltam a környékét és én fagydugónak nézem. Kb 11-12mm átmérőjű lehet. Minden kipufogócsonk mellett látok ilyen fagydugót(?)
A kérdésem az lenne ,hogy hogyan kell ezt kiszedni a hengerfej leszedése nélkül, ill ,hol lehet ilyet beszerezni? Valakinek esetleg volt-e már hasonló problémája?
Köszönöm előre is!
Naplózva
'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3555 Dátum:
2015.07.08 szerda, 20:45:52 »
Idézetet írta: petya72 - 2015.07.08 szerda, 18:00:32
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni ,mert elakadtam rendesen.
Utánatöltöttem hűtővizemnek és másnap reggelre mire melóba értem egy nagy tócsa éktelenkedett a kocsi alatt.
Gondoltam behányt a vízpumpa. Hazamentem és lebontottam a vezérlés oldalt ,gondoltam kicserélem a vezérlést ha már így jártam mivel van már benne 45000km.
Néztem a vízpumpát és száraz. Ekkor elkezdtem a környékét nézni és az olajszűrő fölötti kis perem a cooler alatt tiszta fagyálló volt.
Beindítottam a motort és a bal oldali (szemben állva) kipufogócsonk alsó peremével egy vonalba a hengerfejből ,mint egy tű vastagságban spriccelt a víz.
Megpucoltam a környékét és én fagydugónak nézem. Kb 11-12mm átmérőjű lehet. Minden kipufogócsonk mellett látok ilyen fagydugót(?)
A kérdésem az lenne ,hogy hogyan kell ezt kiszedni a hengerfej leszedése nélkül, ill ,hol lehet ilyet beszerezni? Valakinek esetleg volt-e már hasonló problémája?
Köszönöm előre is!
Szia! Írtam mailt
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
petya72
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3556 Dátum:
2015.07.08 szerda, 22:01:37 »
Idézetet írta: GinJoy - 2015.07.08 szerda, 20:45:52
Szia! Írtam mailt
Köszönöm! Megkaptam és én is írtam
Naplózva
'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3557 Dátum:
2015.08.14 péntek, 22:21:07 »
Kis ismeretet szeretnék kérni tőletek!
Kitaláltam, hogy a Lucas-t kiváltanám egy Bosch adagolóval... ebből oké turbós kell de van valami ami konkrét vagy kb. bármelyik megfelel a mondinak?
Na meg porlasztó csúcs is ha Bosch-t teszek fel akkor elméletileg nem lesz se előtöltés szabályzásom se a 3-as hengerhez nem kell jeladós porlasztó, jól gondolom?
Mi az amit változtatni kell vagy teljesen egyszerűen leveszem a Lucas-t , felteszem a Bosch-t beállítom az előtöltést és csókolom mehet..?
Aki csinált már ilyen cserét az kérem írjon nekem egy litániát akár priviben is jöhet.....
GinJoy írhatsz ám Te is barátom! Már ha van egy kis időd... Meddig leszel kint?
Bosch adagoló vásárlásánál mik azok amiket figyelnem kell még? bármi ....
No meg turbót meddig lehet "húzni" akár nagyobb turbó cseréjével is... mi az a nyomás érték amit próbáltatok már?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.14 péntek, 22:23:19 írta WildDaemon
»
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
mikroferi
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3558 Dátum:
2015.09.07 hétfő, 11:16:06 »
Sziasztok!
Mostanában elkezdett nyűglődni az alapjáratom. Néha -nem mindig- menet közben kinyomom a kuplungot és megáll 1100-1200 körül az alapjárat és kell neki vagy 3-4 másodperc, hogy beálljon 850-re, de van mikor nem is akar leesni. Egy kis kuplunggal lejön és ottmarad.A másik jelenség, hogy lassan ejti a fordulatot.
Levegősödést kizártam, olyan mintha az alapjáratmotor "ottmaradna", mert ha kiakasztom a bowdenjét (könnyen jár nem szorul), akkor nincs meg a jelenség...
Van ötlet merre tovább?
Naplózva
deerman
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3559 Dátum:
2015.09.09 szerda, 21:51:02 »
Idézetet írta: mikroferi - 2015.09.07 hétfő, 11:16:06
Sziasztok!
Mostanában elkezdett nyűglődni az alapjáratom. Néha -nem mindig- menet közben kinyomom a kuplungot és megáll 1100-1200 körül az alapjárat és kell neki vagy 3-4 másodperc, hogy beálljon 850-re, de van mikor nem is akar leesni. Egy kis kuplunggal lejön és ottmarad.A másik jelenség, hogy lassan ejti a fordulatot.
Levegősödést kizártam, olyan mintha az alapjáratmotor "ottmaradna", mert ha kiakasztom a bowdenjét (könnyen jár nem szorul), akkor nincs meg a jelenség...
Van ötlet merre tovább?
Annak a motornak a helyes működése nekem sem tiszta, és a legzavaróbb, hogy nem találok róla sehol korrekt infót. Járó motornál (gázadásra) szabályoz, de pl indításkor nem húz rá semmit. A múltkoriban rájöttem, hogy ki van szálkásodva a bovden alul, és megörültem, hogy biztos azért nem. (azt olvastam, hogy klímánál, meg pl hátramenetbe kapcsoláskor is emelnie kellene az alapjáratot, hát ezt nem teszi-nem mintha hiányozna ) Kicseréltem a sodronyt, most könnyen jár, de nem változott a helyzet, viszont rájöttem, hogy az alapjáratom gyakorlatilag a bovdennel volt beállítva. (és röstellem, de elég sokat vakartam a fejem, mire rájöttem, hogy kell a hosszán állítani
) Ha kiakasztom nagyon leesik az alapjárat, a csavarokkal karokkal a könyvben leírt módon nem tudom beállítani. Minden általam fellelt leírás igaziból a régi termoelemes változat beállításáról szól. Ennél, ha hidegen holtjátékot állítok, nem is működik. Így mindent visszaállítottam úgy, ahogy az elmúlt 45ezer km alatt használtam...
Na, most jól nem segítettem
Viszont nagyon érdekel a megoldás!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3560 Dátum:
2015.09.09 szerda, 22:09:25 »
Idézetet írta: deerman - 2015.09.09 szerda, 21:51:02
Annak a motornak a helyes működése nekem sem tiszta, és a legzavaróbb, hogy nem találok róla sehol korrekt infót. Járó motornál (gázadásra) szabályoz, de pl indításkor nem húz rá semmit. A múltkoriban rájöttem, hogy ki van szálkásodva a bovden alul, és megörültem, hogy biztos azért nem. (azt olvastam, hogy klímánál, meg pl hátramenetbe kapcsoláskor is emelnie kellene az alapjáratot, hát ezt nem teszi-nem mintha hiányozna ) Kicseréltem a sodronyt, most könnyen jár, de nem változott a helyzet, viszont rájöttem, hogy az alapjáratom gyakorlatilag a bovdennel volt beállítva. (és röstellem, de elég sokat vakartam a fejem, mire rájöttem, hogy kell a hosszán állítani
) Ha kiakasztom nagyon leesik az alapjárat, a csavarokkal karokkal a könyvben leírt módon nem tudom beállítani. Minden általam fellelt leírás igaziból a régi termoelemes változat beállításáról szól. Ennél, ha hidegen holtjátékot állítok, nem is működik. Így mindent visszaállítottam úgy, ahogy az elmúlt 45ezer km alatt használtam...
Na, most jól nem segítettem
Viszont nagyon érdekel a megoldás!
igazad van. Tényleg nem tudod hogy működik . Először is amíg nem allitasz rendesen alapjarator addig sehogy sem. Ha nem tudod beállítani akkor vagy szivattyú vagy elosztpfej hibás az adagolo.
Lényeg
howden nélkül kell az alapjaratot tökéletes re beloni melegen
Aztán lehet a hosszát beállítani . Azt pedig nagyon egyszerű mivel elég tag határok közt tud szabályozni
annyi kell csak hogy ha fullasztod meg anmotort akkor képes legyen vegallasig elhúzni a kart.
Persze ehhez hogy működjön kell a működő és jól beállított tps szenzor is. Annak alapjarator 0.6-0.7V közt kell lenni . És vegallasban nem mehet 4,2 fölé
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
deerman
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3561 Dátum:
2015.09.11 péntek, 21:19:49 »
Idézetet írta: GinJoy - 2015.09.09 szerda, 22:09:25
igazad van. Tényleg nem tudod hogy működik . Először is amíg nem allitasz rendesen alapjarator addig sehogy sem. Ha nem tudod beállítani akkor vagy szivattyú vagy elosztpfej hibás az adagolo.
Lényeg
howden nélkül kell az alapjaratot tökéletes re beloni melegen
Aztán lehet a hosszát beállítani . Azt pedig nagyon egyszerű mivel elég tag határok közt tud szabályozni
annyi kell csak hogy ha fullasztod meg anmotort akkor képes legyen vegallasig elhúzni a kart.
Persze ehhez hogy működjön kell a működő és jól beállított tps szenzor is. Annak alapjarator 0.6-0.7V közt kell lenni . És vegallasban nem mehet 4,2 fölé
Ezt köszi, hogy így leírtad
, asszem nekifutok mégegyszer. Az alapjárati tps fesz. jó, azt megmértem, a felső értéket pl. nem tudtam, ezért azt nem.
A motorfullasztást hogy lehet segítő nélkül kivitelezni?
Klíma bekapcsnál érezhetően emelnie kellene a fordulatot (előtöltést is?) vagy csak a fordulatszámesést kompenzálja? Igazából azért kezdtem nézegetni, mert marhára zavart a nyáron, hogy minden olyan kereszteződés előtt, ahol jól esne tempósabban elindulni, ki kellett kapcsolnom a klímát, vagy első lökhárítóig taposni a gázpedált.
Egyébiránt a Lucas adagolónak létezik valami irodalma? Honnan lehet ezzel kapcsolatos tudásra szert tenni? Bosch-ról van egy szerintem nagyon jó kis blog
http://neviatdi.blog.hu/
, meg "minden" autós szakkönyv róla szól, a félig EDC "Lukácsról" meg nem találok semmit.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.09.12 szombat, 20:43:57 írta deerman
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3562 Dátum:
2015.09.12 szombat, 23:27:04 »
Idézetet írta: deerman - 2015.09.11 péntek, 21:19:49
Ezt köszi, hogy így leírtad
, asszem nekifutok mégegyszer. Az alapjárati tps fesz. jó, azt megmértem, a felső értéket pl. nem tudtam, ezért azt nem.
A motorfullasztást hogy lehet segítő nélkül kivitelezni?
Klíma bekapcsnál érezhetően emelnie kellene a fordulatot (előtöltést is?) vagy csak a fordulatszámesést kompenzálja? Igazából azért kezdtem nézegetni, mert marhára zavart a nyáron, hogy minden olyan kereszteződés előtt, ahol jól esne tempósabban elindulni, ki kellett kapcsolnom a klímát, vagy első lökhárítóig taposni a gázpedált.
Egyébiránt a Lucas adagolónak létezik valami irodalma? Honnan lehet ezzel kapcsolatos tudásra szert tenni? Bosch-ról van egy szerintem nagyon jó kis blog
http://neviatdi.blog.hu/
, meg "minden" autós szakkönyv róla szól, a félig EDC "Lukácsról" meg nem találok semmit.
nem kell semmi segítség. A dusitokarnal van egy leallito is. Aztbhuzod lassan akkor elveszi a gázolajat. Ekkor a bowden elkezdi húzni a kart.
emelni nem kell neki alapjaratot csak kompenzálni
Irodalom? Hát keresni kell. Lucas vagy rotodiesel működésre keress ra . A félig edc dumát felejtsd el mert hülyeség . Úgy nem fogsz találni semmit
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
cx24gti
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3563 Dátum:
2015.09.19 szombat, 07:14:32 »
Sziasztok!
Kormolassal kapcsolatos kerdesem lenne:
Kis fordulaton nagy gázzal nagy korom jön. Hidegen különösen. Turbo membram állító csavarjaval el lehetett ezt mulasztani, de vele az erot is, hat belenyugodtam.
Most hogy volt par 10 fok alatti reggel, eszrevettem hogy hidegen szinte semmi kormot nem termel.
Mk2 -rol van szó, az alapjarat szabalyzo szervomotor polcon lakik, nincs beepitve.
Könnyen indul hidegen melegen, jon megy szépen. Amiota GInjoy vagy 2 éve beállította az adagolojat
néha autópályán tartós terheles utan gazelvetel kozben meglodul, ebbe is belenyugodtam 20 eves nem epp makulatlan technikarol leven szó.
Fogyasztása olyan 6-6.5 de 6 alá nem sikerult levinni.
Nyugodjak bele hogy a korom az jár? Vagy valami komolyabb rendellenesség lehet?
Naplózva
ColtM4
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3564 Dátum:
2015.09.21 hétfő, 18:13:20 »
Tiszteletem Mindenkinek!
Új vagyok itt, szolnoki vagyok. Nemrég vettem egy 1.8 TD mk2 Mondeót. Máris küzdök egy olyan problémával, hogy elkezdett szép csendben csepegni az adagolóból a gázolaj, azonkívül nem bírom leállítani a motort - kivéve persze ha lefullasztom a motort. Utána néztem, mindenki a Bosch adagolóra való átállást javasolja. Csak nem tudom hol lehetne és kivel viszonylag olcsón és persze jól megcsináltatni. Ha valaki tudna esetleg tippet adni arra - akár privát üzenetben is - hogy hol keressem ezt a személyt, megköszönném.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3565 Dátum:
2015.09.21 hétfő, 19:52:27 »
Idézetet írta: ColtM4 - 2015.09.21 hétfő, 18:13:20
Tiszteletem Mindenkinek!
Új vagyok itt, szolnoki vagyok. Nemrég vettem egy 1.8 TD mk2 Mondeót. Máris küzdök egy olyan problémával, hogy elkezdett szép csendben csepegni az adagolóból a gázolaj, azonkívül nem bírom leállítani a motort - kivéve persze ha lefullasztom a motort. Utána néztem, mindenki a Bosch adagolóra való átállást javasolja. Csak nem tudom hol lehetne és kivel viszonylag olcsón és persze jól megcsináltatni. Ha valaki tudna esetleg tippet adni arra - akár privát üzenetben is - hogy hol keressem ezt a személyt, megköszönném.
mágnesszelepet kicseréled megoldódik a leállítási gond. a csöpögést lehet javítani. bosch kb 2-szer annyiba kerül, mint ennek a javítása, és per pill nem nagyon tudok, aki elvállalja
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3566 Dátum:
2015.10.04 vasárnap, 14:47:21 »
Sziasztok!
Azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy minden vezérműszíj cserénél cserélni kell a görgőket, feszítőt és a vízpumpát is ? (50 ezer km-el ezelőtt mindent cseréltem)
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3567 Dátum:
2015.10.05 hétfő, 20:07:45 »
Idézetet írta: gyurci - 2015.10.04 vasárnap, 14:47:21
Sziasztok!
Azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy minden vezérműszíj cserénél cserélni kell a görgőket, feszítőt és a vízpumpát is ? (50 ezer km-el ezelőtt mindent cseréltem)
igen
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3568 Dátum:
2015.10.05 hétfő, 20:28:30 »
Köszönöm!
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
Tomo7
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 151
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3569 Dátum:
2015.10.05 hétfő, 20:51:22 »
Sziasztok.
a képen piros nyíllal jelölt csőnek mi a szerepe?
Naplózva
ex 1997.03. MKII. Mondeo Turnier 1.6
ex 2000.05. MKII. Mondeo Turnier 1.8TD
2008 S-max 1,8TDCI
deerman
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3570 Dátum:
2015.10.06 kedd, 09:44:50 »
Idézetet írta: Tomo7 - 2015.10.05 hétfő, 20:51:22
Sziasztok.
a képen piros nyíllal jelölt csőnek mi a szerepe?
Javítsatok ki, ha nem, de szerintem az megy az adagoló alján levő szabályzómembránhoz.
Naplózva
tibi65
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3571 Dátum:
2015.10.10 szombat, 21:57:36 »
Sziasztok
Baj van !!!!! Megállt a mondim!Alapjáraton ment és egyszer csak mindha leállitottam volna megállt épp beparkoltam vele semmi előjel elötte rendesen ment!!!
Szerintetek??? Űa van dugulás szerintem nincs talán mágnesszelep vagy adagoló esetleg tápszivattyú?
?
Segitségeteket elóre is köszi!
Naplózva
tibi65
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3572 Dátum:
2015.10.10 szombat, 22:01:21 »
Ja LUCAS adagolós bocsi ezt elfelejtettem !
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3573 Dátum:
2015.10.10 szombat, 22:02:32 »
Idézetet írta: deerman - 2015.10.06 kedd, 09:44:50
Javítsatok ki, ha nem, de szerintem az megy az adagoló alján levő szabályzómembránhoz.
pontosan.
Naplózva
Tomo7
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 151
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3574 Dátum:
2015.10.12 hétfő, 06:34:29 »
Idézetet írta: deerman - 2015.10.06 kedd, 09:44:50
Javítsatok ki, ha nem, de szerintem az megy az adagoló alján levő szabályzómembránhoz.
Köszi.
Naplózva
ex 1997.03. MKII. Mondeo Turnier 1.6
ex 2000.05. MKII. Mondeo Turnier 1.8TD
2008 S-max 1,8TDCI
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3575 Dátum:
2015.10.17 szombat, 19:08:55 »
Meglepődve láttam, hogy a szelepfedélből kiugrott a "dugó". Vajon mitől?
Gumikalapáccsal visszaütögettem.
Megnyugodhatok?
Megint nem tudom, hogyan kell képet beszúrni.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3576 Dátum:
2015.10.17 szombat, 19:13:07 »
Talán most:
http://kepfeltoltes.hu/view/151017/mondeo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3577 Dátum:
2015.10.19 hétfő, 08:55:31 »
Sziasztok fórumtársak.
Nemrég sikerült egy '97-es 1,8TD kombi mondeo boldog tulajdonosává válnom.
Mivel nem új autó kisebb nagyobb hibái is vannak.
Ami zavar,hogy nem olyan fürge mint a cimborámé.Néha teljesen jól húz,dinamikusan lehet vele közlekedni (természetesen nem gyilkolni 5.000 fordulaton),néha meg teljesen mindegy hogy egyharmadig nyomom a gázpedált vagy padlóig ugyanúgy nem húz (igazi tatás vezetést "biztosít").
Hol lehet a gond?
Nem vagyok teljesen laikus csak nem ismerem a típust.
Továbbá cseréltem benne izzító gyertyákat és a négyből három el volt égve.Ha jól tudom ez utalhat porlasztó hibára.Ha megnézetem milyen nyomáson kell dolgoznia? (kérdeztem néhány szakmabelit és elég tág szórással adtak infót (120-165 bar).
Valamint nincs valakinek egy leírása hogyan kell beállítani az alapjáratot?
Nem biztos hogy rossz az érték (hidegen 700-750 között,melegen inkább 800 v.kicsit felette),de úgy tűnik hogy a dúsítókar bowdenével van értékre állítva.
Még egy "kis" gond:ha a kiegyenlítő tartályba pici buborékok jönnek fel az hengerfej problémára utal?
Vagy esetleg a vízpumpa akar meghalni és ott tud falsot szívni ami megjelenik a tartályban?
Remélem érthető a leírás.
Segítségeteket erőre is köszönöm.
Gábor
Naplózva
Mk II '97 kombi
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3578 Dátum:
2015.10.19 hétfő, 09:02:55 »
Ha még nem késő:
Nekem is volt egyszer ilyen.
Van egy elektromos csatlakozó azt kellene széthúzni, megtisztítani. Úgy találod meg, hogy ebből megy vezeték az adagolóra (is). Remélem megtalálod ez alapján.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3579 Dátum:
2015.10.21 szerda, 09:02:58 »
Idézetet írta: Black - 2015.10.19 hétfő, 09:02:55
Ha még nem késő:
Nekem is volt egyszer ilyen.
Van egy elektromos csatlakozó azt kellene széthúzni, megtisztítani. Úgy találod meg, hogy ebből megy vezeték az adagolóra (is). Remélem megtalálod ez alapján.
Megkerestem, kitisztítottam de nem történt változás sajnos.
Esetleg valami más ötlet?
Naplózva
Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3580 Dátum:
2015.10.22 csütörtök, 07:35:35 »
Le tudná valaki rajzolni a 3 illesztőtüskét.
Szeretném legyártatni,hogy a polcon legyen ha esetleg kelleni fog.
Naplózva
Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3581 Dátum:
2015.10.22 csütörtök, 07:36:31 »
JA!
A vezérműszíj cseréhez.
Naplózva
Mk II '97 kombi
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3582 Dátum:
2015.10.23 péntek, 09:32:31 »
Idézetet írta: gabor0135 - 2015.10.21 szerda, 09:02:58
Megkerestem, kitisztítottam de nem történt változás sajnos.
Esetleg valami más ötlet?
Szia,
ezt nem neked írtam, hanem tibi65-nek akinél megállt a technika.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3583 Dátum:
2015.10.23 péntek, 09:37:34 »
Idézetet írta: gabor0135 - 2015.10.22 csütörtök, 07:35:35
Le tudná valaki rajzolni a 3 illesztőtüskét.
Szeretném legyártatni,hogy a polcon legyen ha esetleg kelleni fog.
Én csak egy tüskéről tudok, íme:
http://kepfeltoltes.hu/view/151023/1416083331_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
esetleg érdemes egy ilyenbe beruházni:
http://marotikonyvker.hu/ford-mondeo-1992-2000-benzin-turbodizel-javitasi-kezikonyv.html&search=ford%20mondeo
«
Utoljára szerkesztve: 2015.10.23 péntek, 09:39:57 írta Black
»
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3584 Dátum:
2015.10.24 szombat, 20:29:54 »
Idézetet írta: Black - 2015.10.23 péntek, 09:37:34
Én csak egy tüskéről tudok, íme:
http://kepfeltoltes.hu/view/151023/1416083331_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
esetleg érdemes egy ilyenbe beruházni:
http://marotikonyvker.hu/ford-mondeo-1992-2000-benzin-turbodizel-javitasi-kezikonyv.html&search=ford%20mondeo
Valószínű be fogok szerezni egy ilyen könyvet,elég részletesnek tűnik.
Amúgy mindig ilyen "döglött" a fórum?
Mert rajtad kívül senki sem szólt hozzá a gondomhoz.
Vagy mindenki nyaral?
Naplózva
Mk II '97 kombi
deerman
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3585 Dátum:
2015.10.24 szombat, 23:03:15 »
Idézetet írta: gabor0135 - 2015.10.24 szombat, 20:29:54
Valószínű be fogok szerezni egy ilyen könyvet,elég részletesnek tűnik.
Amúgy mindig ilyen "döglött" a fórum?
Mert rajtad kívül senki sem szólt hozzá a gondomhoz.
Vagy mindenki nyaral?
Hahó!
Szerintem csak senki nem akar elkeseríteni. A felsorolt tünethalmaz alapján tényleg kell majd az a könyv! Abban le van írva részletesen az alapjárat beállítás, de arra csak akkor lesz szükség, ha utánajártál a buborékoknak. És ha majd nem lesz hengerfejes az autó, és nem lehet beállítani az alapjáratot, akkor jön az adagolóval meg porlasztókkal való tökölés. Aztán ismeretséget kötsz az összes jeladóval, az intercoolerrel, vakuumcsövekkel meg egy csomó más alkatrésszel. Ha minden OK lesz, a fürgeséget is talán elnyered. (már amennyire fürge tud lenni ez az ázott szivacs) Mindez fűszerezve egy vezérléscserével, és a szavaidból ítélve te is magad javítasz... Hát meglesz a programod az unalmas téli estéken.
3 elégett izzítógyertyával nem lehetett egy leányálom elindítani a gépet ?!?!
A könyv amúgy fent van a népszerűfájlcserélőoldalon, ha tagja vagy a "könyvtárnak".
«
Utoljára szerkesztve: 2015.10.24 szombat, 23:05:59 írta deerman
»
Naplózva
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3586 Dátum:
2015.10.25 vasárnap, 19:06:05 »
Ez ilyen dolog.
Én is gané vagyok mert csak akkor fordulok elő itt amikor gondom van.
Látod nekem se jött semmi reakció a kérdésemre.
Bízzunk benne, hogy a nagy többségnek szuperál a gépe és emiatt kerülik a fórumot.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3587 Dátum:
2015.10.25 vasárnap, 21:24:25 »
Idézetet írta: Black - 2015.10.25 vasárnap, 19:06:05
Ez ilyen dolog.
Én is gané vagyok mert csak akkor fordulok elő itt amikor gondom van.
Látod nekem se jött semmi reakció a kérdésemre.
Bízzunk benne, hogy a nagy többségnek szuperál a gépe és emiatt kerülik a fórumot.
Sokan figyelik a fórumot, de sok olyan eset van hogy ezeregy dolgot fel lehetne sorolni ami a problémát okozza, aztán aki úgy van vele hogy nem tud segíteni, az nem szól hozzá. Ha nincs válasz 1-2 napig se, akkor ez a helyzet. Keep holding on!
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3588 Dátum:
2015.10.27 kedd, 06:09:24 »
Idézetet írta: deerman - 2015.10.24 szombat, 23:03:15
Hahó!
Szerintem csak senki nem akar elkeseríteni. A felsorolt tünethalmaz alapján tényleg kell majd az a könyv! Abban le van írva részletesen az alapjárat beállítás, de arra csak akkor lesz szükség, ha utánajártál a buborékoknak. És ha majd nem lesz hengerfejes az autó, és nem lehet beállítani az alapjáratot, akkor jön az adagolóval meg porlasztókkal való tökölés. Aztán ismeretséget kötsz az összes jeladóval, az intercoolerrel, vakuumcsövekkel meg egy csomó más alkatrésszel. Ha minden OK lesz, a fürgeséget is talán elnyered. (már amennyire fürge tud lenni ez az ázott szivacs) Mindez fűszerezve egy vezérléscserével, és a szavaidból ítélve te is magad javítasz... Hát meglesz a programod az unalmas téli estéken.
3 elégett izzítógyertyával nem lehetett egy leányálom elindítani a gépet ?!?!
A könyv amúgy fent van a népszerűfájlcserélőoldalon, ha tagja vagy a "könyvtárnak".
Hali!
Nem baj ha "elkeserítesz",legalább tudom mire számíthatok.
A hétvégén nekiállok szétbontani és ki fog derülni mekkora a baj.
De most valószínű belefutottam egy hengerfej felújításba.
Gyanítom hogy nem kicsi ugyanis áprilisban volt hengerfej tömítés cserélve.Azért ennél többet szokott bírni.
A gyertyákat azért néztem meg annó mert nem v. alig lehetett beindítani.A zsír új 74-es aksit simán le tudtam meríteni csutkára.
Utána teljesen jól indult.
A könyvet nem találtam ott ahol regisztrálva vagyok ezért tegnap megrendeltem.Egyébként is jobban szeretem a kezemben fogva látni a dolgokat.
Majd referálok miket "találtam".
Naplózva
Mk II '97 kombi
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3589 Dátum:
2015.10.27 kedd, 19:11:21 »
Idézetet írta: gabor0135 - 2015.10.19 hétfő, 08:55:31
Sziasztok fórumtársak.
Nemrég sikerült egy '97-es 1,8TD kombi mondeo boldog tulajdonosává válnom.
Mivel nem új autó kisebb nagyobb hibái is vannak.
Ami zavar,hogy nem olyan fürge mint a cimborámé.Néha teljesen jól húz,dinamikusan lehet vele közlekedni (természetesen nem gyilkolni 5.000 fordulaton),néha meg teljesen mindegy hogy egyharmadig nyomom a gázpedált vagy padlóig ugyanúgy nem húz (igazi tatás vezetést "biztosít").
Hol lehet a gond?
Nem vagyok teljesen laikus csak nem ismerem a típust.
Továbbá cseréltem benne izzító gyertyákat és a négyből három el volt égve.Ha jól tudom ez utalhat porlasztó hibára.Ha megnézetem milyen nyomáson kell dolgoznia? (kérdeztem néhány szakmabelit és elég tág szórással adtak infót (120-165 bar).
Valamint nincs valakinek egy leírása hogyan kell beállítani az alapjáratot?
Nem biztos hogy rossz az érték (hidegen 700-750 között,melegen inkább 800 v.kicsit felette),de úgy tűnik hogy a dúsítókar bowdenével van értékre állítva.
Még egy "kis" gond:ha a kiegyenlítő tartályba pici buborékok jönnek fel az hengerfej problémára utal?
Vagy esetleg a vízpumpa akar meghalni és ott tud falsot szívni ami megjelenik a tartályban?
Remélem érthető a leírás.
Segítségeteket erőre is köszönöm.
Gábor
Ha csak pici buborékok jönnek és nem kőkemény a vízcső akkor azért ne kapkod el a hengerfej levételét szerintem.Sajnos én belefutottam egy ilyen autóba , 2014 februárban volt hengerfej síkba húzva meg minden cserélve benne de a szerelő megmondta hogy sajnos a blokknál fúj át , mondtam neki tegyen meg mindent amit tud mert a blokkot nem fogjuk kivenni. Eddig bírta 1 év 7 hónap , megint átfúj , de nekem nem kicsi buborékok vannak hanem mintha forrna a víz
. Onnan rögtön észrevenni hogy átfúj hogy elmegy a fűtés de belőttem úgy a kiegyenlítő tartályon a sapkát hogy a nyomást elengedje de a vizet ne nyomja ki.Lehet vele közlekedni , víz nem fogy , fűt is , de azért persze szerelővel le van beszélve hogy csinálja jövő héten , de a blokkot most se vesszük ki.Lehet kapni valami 12 ezer ft-os direkt erre való fémragasztót ami +300 c-fokig bírja , kíváncsi leszek meddig bírja.
Naplózva
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3590 Dátum:
2015.10.27 kedd, 19:44:37 »
Idézetet írta: ebihal - 2015.10.27 kedd, 19:11:21
Ha csak pici buborékok jönnek és nem kőkemény a vízcső akkor azért ne kapkod el a hengerfej levételét szerintem.Sajnos én belefutottam egy ilyen autóba , 2014 februárban volt hengerfej síkba húzva meg minden cserélve benne de a szerelő megmondta hogy sajnos a blokknál fúj át , mondtam neki tegyen meg mindent amit tud mert a blokkot nem fogjuk kivenni. Eddig bírta 1 év 7 hónap , megint átfúj , de nekem nem kicsi buborékok vannak hanem mintha forrna a víz
. Onnan rögtön észrevenni hogy átfúj hogy elmegy a fűtés de belőttem úgy a kiegyenlítő tartályon a sapkát hogy a nyomást elengedje de a vizet ne nyomja ki.Lehet vele közlekedni , víz nem fogy , fűt is , de azért persze szerelővel le van beszélve hogy csinálja jövő héten , de a blokkot most se vesszük ki.Lehet kapni valami 12 ezer ft-os direkt erre való fémragasztót ami +300 c-fokig bírja , kíváncsi leszek meddig bírja.
Alapjáraton néztem és sok pici buborék majd néha (fél-egy percenként) egy-két nagy.
De ami inkább aggasztóbb,hogy egy-másfél hét alatt egy kiegyenlítő tartálynyi víz tűnik el.Nem látnám hogy "megenné mert nem gőzös a kipufogógáz,de cseppenést sem látok sehol sem,hogy esetleg elfolyna.És hirtelen egyik napról a másikra ronda rozsdaszínű lett a vizem pedig tiszta volt.Csináltam videót,megpróbálom feltenni hogy lássátok miről beszélek.
Naplózva
Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3591 Dátum:
2015.10.27 kedd, 19:46:48 »
Idézetet írta: ebihal - 2015.10.27 kedd, 19:11:21
Ha csak pici buborékok jönnek és nem kőkemény a vízcső akkor azért ne kapkod el a hengerfej levételét szerintem.Sajnos én belefutottam egy ilyen autóba , 2014 februárban volt hengerfej síkba húzva meg minden cserélve benne de a szerelő megmondta hogy sajnos a blokknál fúj át , mondtam neki tegyen meg mindent amit tud mert a blokkot nem fogjuk kivenni. Eddig bírta 1 év 7 hónap , megint átfúj , de nekem nem kicsi buborékok vannak hanem mintha forrna a víz
. Onnan rögtön észrevenni hogy átfúj hogy elmegy a fűtés de belőttem úgy a kiegyenlítő tartályon a sapkát hogy a nyomást elengedje de a vizet ne nyomja ki.Lehet vele közlekedni , víz nem fogy , fűt is , de azért persze szerelővel le van beszélve hogy csinálja jövő héten , de a blokkot most se vesszük ki.Lehet kapni valami 12 ezer ft-os direkt erre való fémragasztót ami +300 c-fokig bírja , kíváncsi leszek meddig bírja.
Ja!
És van fűtésem csak várni kell míg felmelegszik a víz mert a vacsi új termosztátom rosszabb mint amit kivettem.
Naplózva
Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3592 Dátum:
2015.10.27 kedd, 20:19:49 »
Idézetet írta: ebihal - 2015.10.27 kedd, 19:11:21
Ha csak pici buborékok jönnek és nem kőkemény a vízcső akkor azért ne kapkod el a hengerfej levételét szerintem.Sajnos én belefutottam egy ilyen autóba , 2014 februárban volt hengerfej síkba húzva meg minden cserélve benne de a szerelő megmondta hogy sajnos a blokknál fúj át , mondtam neki tegyen meg mindent amit tud mert a blokkot nem fogjuk kivenni. Eddig bírta 1 év 7 hónap , megint átfúj , de nekem nem kicsi buborékok vannak hanem mintha forrna a víz
. Onnan rögtön észrevenni hogy átfúj hogy elmegy a fűtés de belőttem úgy a kiegyenlítő tartályon a sapkát hogy a nyomást elengedje de a vizet ne nyomja ki.Lehet vele közlekedni , víz nem fogy , fűt is , de azért persze szerelővel le van beszélve hogy csinálja jövő héten , de a blokkot most se vesszük ki.Lehet kapni valami 12 ezer ft-os direkt erre való fémragasztót ami +300 c-fokig bírja , kíváncsi leszek meddig bírja.
A videó linkje:https://youtu.be/8PjcjoJATIg
Naplózva
Mk II '97 kombi
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3593 Dátum:
2015.10.27 kedd, 20:31:58 »
Idézetet írta: gabor0135 - 2015.10.27 kedd, 19:46:48
Ja!
És van fűtésem csak várni kell míg felmelegszik a víz mert a vacsi új termosztátom rosszabb mint amit kivettem.
Akkor üzem meleg motornál nézd meg úgy hogy adsz neki gázt , ha megemelkedik a vízszint és olyan mintha forrna akkor hengerfej , ha nem akkor meg valahol ereszti a vizet.Van egy sunyi vízcső fémből ami elölről megy hátra , kb fél éve lyukadt ki nekem , nem árt ránézni.A termosztátról furcsa amit írtál , ha teljesen üzem meleg és ráteszed a fűtést akkor visszahűl vagy tartja a szintet?
Naplózva
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3594 Dátum:
2015.10.27 kedd, 20:38:33 »
Idézetet írta: gabor0135 - 2015.10.27 kedd, 20:19:49
A videó linkje:https://youtu.be/8PjcjoJATIg
Hát ez nem túl biztató , nézd meg fordulaton mit csinál.Áprilisban miért kellett hengerfej tömítést cserélni?Ti csináltátok vagy az eladó mondta hogy meg lett csinálva?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.10.27 kedd, 20:51:47 írta ebihal
»
Naplózva
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3595 Dátum:
2015.10.27 kedd, 21:02:55 »
Idézetet írta: ebihal - 2015.10.27 kedd, 20:31:58
Akkor üzem meleg motornál nézd meg úgy hogy adsz neki gázt , ha megemelkedik a vízszint és olyan mintha forrna akkor hengerfej , ha nem akkor meg valahol ereszti a vizet.Van egy sunyi vízcső fémből ami elölről megy hátra , kb fél éve lyukadt ki nekem , nem árt ránézni.A termosztátról furcsa amit írtál , ha teljesen üzem meleg és ráteszed a fűtést akkor visszahűl vagy tartja a szintet?
Megpróbálok holnap csinálni videót fordulaton is.
A termosztátról:a teljesen üzem meleg állapotot el sem éri,kb 60 foknál már nyitva van (át van melegedve a hűtő).A mutató kb a "normal" felirat n betűjének a bal száráig megy fel (a régivel az n betű jobb száráig ment fel max,de inkább csak az n betű közepéig).Ha ráteszem a fűtést mikor meleg nem hül vissza,legalábbis a mutatón nem látszik.
Hidegindításkor pedig így füstöl:https://www.youtube.com/watch?v=KeaXBQvPmO8&feature=youtu.be
Igaz nem reggeli indítás,hanem késő délutáni,de talán látszik a lényeg.
Ha hidegebb van erősebb a füstölés is.
Naplózva
Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3596 Dátum:
2015.10.27 kedd, 21:07:25 »
Idézetet írta: gabor0135 - 2015.10.27 kedd, 21:02:55
Megpróbálok holnap csinálni videót fordulaton is.
A termosztátról:a teljesen üzem meleg állapotot el sem éri,kb 60 foknál már nyitva van (át van melegedve a hűtő).A mutató kb a "normal" felirat n betűjének a bal száráig megy fel (a régivel az n betű jobb száráig ment fel max,de inkább csak az n betű közepéig).Ha ráteszem a fűtést mikor meleg nem hül vissza,legalábbis a mutatón nem látszik.
Hidegindításkor pedig így füstöl:https://www.youtube.com/watch?v=KeaXBQvPmO8&feature=youtu.be
Igaz nem reggeli indítás,hanem késő délutáni,de talán látszik a lényeg.
Ha hidegebb van erősebb a füstölés is.
Ha nem menne a videó akkor innen:https://youtu.be/KeaXBQvPmO8
Naplózva
Mk II '97 kombi
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3597 Dátum:
2015.10.27 kedd, 21:30:43 »
Idézetet írta: gabor0135 - 2015.10.27 kedd, 21:02:55
Megpróbálok holnap csinálni videót fordulaton is.
A termosztátról:a teljesen üzem meleg állapotot el sem éri,kb 60 foknál már nyitva van (át van melegedve a hűtő).A mutató kb a "normal" felirat n betűjének a bal száráig megy fel (a régivel az n betű jobb száráig ment fel max,de inkább csak az n betű közepéig).Ha ráteszem a fűtést mikor meleg nem hül vissza,legalábbis a mutatón nem látszik.
Hidegindításkor pedig így füstöl:https://www.youtube.com/watch?v=KeaXBQvPmO8&feature=youtu.be
Igaz nem reggeli indítás,hanem késő délutáni,de talán látszik a lényeg.
Ha hidegebb van erősebb a
Hát ez fehér füst szerintem , mivel nem vagyok autószerelő de a google a jó barátom ezért megnéztem mire utal a fehér füst , sajnos a hűtőfolyadék beszivárgását írják.A termosztát nekem is ilyen volt mert a termosztátot körülvevő gumigyűrű a tömítés is egyben.Mikor cseréltük akkor már nekem kifele is eresztett , maga a termosztát rész teljesen jó volt csak a körbe futó gumit ette meg az idő meg a hűtővíz.Az új be tétele előtt teljesen tisztára takarítottuk a helyét ahova beül mert volt ott gané rendesen , azóta nem enged át és szépen beáll középre a mutató és ott is marad.Azért nyúlj be alá hogy nem e ereszt , vagy az önindítón is látod mert pont oda csöpög ha ereszt.
Naplózva
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3598 Dátum:
2015.10.28 szerda, 04:56:25 »
Idézetet írta: ebihal - 2015.10.27 kedd, 21:30:43
Hát ez fehér füst szerintem , mivel nem vagyok autószerelő de a google a jó barátom ezért megnéztem mire utal a fehér füst , sajnos a hűtőfolyadék beszivárgását írják.A termosztát nekem is ilyen volt mert a termosztátot körülvevő gumigyűrű a tömítés is egyben.Mikor cseréltük akkor már nekem kifele is eresztett , maga a termosztát rész teljesen jó volt csak a körbe futó gumit ette meg az idő meg a hűtővíz.Az új be tétele előtt teljesen tisztára takarítottuk a helyét ahova beül mert volt ott gané rendesen , azóta nem enged át és szépen beáll középre a mutató és ott is marad.Azért nyúlj be alá hogy nem e ereszt , vagy az önindítón is látod mert pont oda csöpög ha ereszt.
Inkább kékes-fehér az a füst.Ezt tudja fokozni fordulaton (mármint mennyiségileg) és ha bemelegszik akkor át megy szürkébe (nem fehér és nem fekete).Világos nappal meleg motornál alig látható a tükörből,de este sötétben bizony a 3. mögöttem jövő autó lámpájánál is látom ,hogy "itt jártam".
Produkált már olyat is ,hogy kigyorsításkor hatalmas fekete füstoszlop maradt csak utánam.De olyan sűrű,hogy nem láttam magam mögött a tükörben semmit csak a fekete füstoszlopot.És nem padlógázos gyorsítás volt csak kb szűk fél gáz egy erős kanyar után 3.-ban kb 50km/h-nál.Nem szoktam gyilkolni az autóimat még akkor sem ha igásló.Még ha nyomom is elváltok kb 3.000-nél max 3.500-nál.
A cimborám az "bolond" ,folyamatosan 4.500 körül pörgeti az övét.Igaz két év alatt már ráköltött két jó állapotú mondeo árát (kb600.000 ft)
Ennyit én nem engedhetek meg magamnak ezért megpróbálok vigyázni rá amennyire lehet.
A termosztátot azért is cseréltem mert már meg volt keményedve a gumija és csöpögött alul.
Természetesen a fészket kitakarítottam és már nem csöpög csak túl korán nyit.
Naplózva
Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #3599 Dátum:
2015.11.05 csütörtök, 06:31:44 »
Jó reggelt fórumtársak!
Lassan utólérem magam és nekikezdek a hengerfej lebontásának.
Megérkezett az etzold könyvem amit sűrűn forgatok esténként (memorizálom a dolgokat hogy ne keljen retkes kézzel lapozgatni a könyvet).
Viszont a főtengyely felsőholtpont helyzetbe hozó tüske helyét nem találom (egy zárókupakot kellene kitekernem és annak a helyére a tüskét be).
Segítsetek merre keressem?(az etzold könyvben azt irja hogy a generátor és a befecskendezö egység között van)
DE a generátor a motor egyik,az adagoló a motor másik oldalán van.
Ez így elég tág behatárolás.
Naplózva
Mk II '97 kombi
Oldalak:
1
...
65
66
67
68
69
70
71
[
72
]
73
74
75
76
77
78
79
...
83
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ