Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 19:49:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1552171 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3750 Dátum: 2013.11.29 péntek, 15:34:29 »

a nyaron csereltem. elvileg jo
ha jó lenne, akkor felmenne a víz. ha a termosztát működik, akkor tökmindegy, hogy el van-e takarva a hűtő, mert nem engedné bele a vizet
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3751 Dátum: 2013.11.29 péntek, 15:37:04 »

ha jó lenne, akkor felmenne a víz. ha a termosztát működik, akkor tökmindegy, hogy el van-e takarva a hűtő, mert nem engedné bele a vizet
majd figyelem. koszi
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3752 Dátum: 2013.11.29 péntek, 15:41:09 »

majd figyelem. koszi
nincs mit figyelni rajta. ha nem melegszik fel a víz, akkor cserélni kell, mert tönkreteszed a motort. mindegy, hogy nyáron volt cserélve, vagy múlt héten. valami normális minőségűt vegyél, és nem lesz ilyen gondod
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3753 Dátum: 2013.11.29 péntek, 15:44:12 »

nincs mit figyelni rajta. ha nem melegszik fel a víz, akkor cserélni kell, mert tönkreteszed a motort. mindegy, hogy nyáron volt cserélve, vagy múlt héten. valami normális minőségűt vegyél, és nem lesz ilyen gondod
gyari van benne!  de ha a vastag cso nm melegszik akkor jo, nm?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3754 Dátum: 2013.11.29 péntek, 15:48:36 »

gyari van benne!  de ha a vastag cso nm melegszik akkor jo, nm?
tégy belátásod szerint! csak előbb gondold végig, hogyan is működik a termosztát, és mikor mit csinál
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3755 Dátum: 2013.11.29 péntek, 16:06:57 »

tégy belátásod szerint! csak előbb gondold végig, hogyan is működik a termosztát, és mikor mit csinál
amig a viz hideg addig a termosztát zárva van,és igy a motorban kering a viz! ahogy melegszik a viz,szép lassan kezd kinyitni,elvileg teljesen 86-88 foknál nyit ki! ilyenkor engedi a hütőbe a forróvizet,amit a menetszél hűt le! vagy a venti! amig a motor üzem meleg,addig a termosztát nyitva van,és kering a viz a hütő és a motor közt,és persze a fütőradiátorba is! teljes kört ir le. ahogy hül a viz,ugy zárul a termosztát,és lassul a viz áramlása,vagy le is áll,és ujra csak a motorban kering! A termosztát azért van,hogy a motornak amennyire csak lehet,optimális legyen a hőmérséglete! a kiakadt termosztát,nem zár be,és igy a viz a teljes rendszerben forog,és nehezen,vagy egyáltalán nem tud bemelegedni,mivel a hűtőn áthaladva azonnal lehül,az amugy sem forró viz! ha a termosztát nem nyit ki,fel forrhat a viz! mivel nem tud a hütőbe folyni,ahol lehülne!

Én hirtelen ennyit tudok. de mindig figyelem a mutatót,és figyelem a motort is! nincs szándékomban tönkre tenni. a termosztátot meg lesem,amint tehetem...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3756 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 13:35:36 »

...
Én hirtelen ennyit tudok. de mindig figyelem a mutatót,és figyelem a motort is! nincs szándékomban tönkre tenni. a termosztátot meg lesem,amint tehetem...
Most hirtelen nem találom, de valamikor én már írtam egy szösszenetet a termosztát gumitömítéséről és annak hibájáról.
Ha több időm lesz, megkeresem.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3757 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 19:28:32 »

Helló. ma voltam olajat venni a motorba,és az eladó szinte le cseszett hogy 5w30 as olajat akarok venni a kocsiba! hogy az csak a 2003 tól gyártott jobb fajta kocsikba való. egy 20 éves matuzsálembe nem szabad beleönteni mert megeszi! a lényeg az hogy 5w40 es castrolt vettem,de azt meg csak otthon vettem észre hogy full nem a fordba való,,bmw,fiat,renaulte,stb,,de ford nincs rajta! az nagy gáz? igazából csak után tölteni vettem,mert hiányzott 2-3 deci a motorbol...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3758 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 19:38:25 »

...az eladó szinte le cseszett hogy 5w30 as olajat akarok venni a kocsiba! hogy az csak a 2003 tól gyártott jobb fajta kocsikba való. egy 20 éves matuzsálembe nem szabad beleönteni mert megeszi! a lényeg az hogy 5w40 es castrolt vettem...
5w olaj miatt lecseszett, ezért a végén vettél 5w olajat. Ezt most nem értem.  nyes
Mi volt? Az eladó nem volt magánál, vagy te erőszakoskodtál sikeresen? Cheesy
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3759 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 19:49:21 »

5w olaj miatt lecseszett, ezért a végén vettél 5w olajat. Ezt most nem értem.  nyes
Mi volt? Az eladó nem volt magánál, vagy te erőszakoskodtál sikeresen? Cheesy
én 5w30 ért mentem,ő belekötött,és 10w40 t akart rám sózni! végül én döntöttem ugy h 5w40 legyen, de mint irtam csak után tölteni kell,mert az elmult fél év alatt megevett kb 3 decit,aminek nagyrésze a főtengelyszimeringnél folyik el! mellesleg az 5w40 full szint 1 lit most 2000 ft náluk! a 4 lit,,6900ft igy szerintem jo lesz,de az etzold is irja hogy jo bele...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3760 Dátum: 2014.01.21 kedd, 16:28:09 »

Helló. ma voltam olajat venni a motorba,és az eladó szinte le cseszett hogy 5w30 as olajat akarok venni a kocsiba! hogy az csak a 2003 tól gyártott jobb fajta kocsikba való. egy 20 éves matuzsálembe nem szabad beleönteni mert megeszi! a lényeg az hogy 5w40 es castrolt vettem,de azt meg csak otthon vettem észre hogy full nem a fordba való,,bmw,fiat,renaulte,stb,,de ford nincs rajta! az nagy gáz? igazából csak után tölteni vettem,mert hiányzott 2-3 deci a motorbol...

Akkor az igen nagy barom...
10W-vel szólalnának is a hidrotőkék....
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3761 Dátum: 2014.01.21 kedd, 16:32:36 »

Akkor az igen nagy barom...
10W-vel szólalnának is a hidrotőkék....

igen,nekem is furi volt,de vegul 5w40 et vettem.castrol fullszint..de csak utantolteni..
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3762 Dátum: 2014.01.22 szerda, 13:05:13 »

Tudom lerágott csont az olaj kérdés,és igazából mindenki tudja hogy az 5w30 a megfelelő olaj egy pl 2.0 benzines mondeoba! Az Etzold ford könyvben viszont ezt találtam!

amit viszont akkor nem értem,hogy ezek szerint eléggé széles a skála,amit bele lehet önteni..


http://kepfeltoltes.hu/140122/CAM00358_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3763 Dátum: 2014.01.22 szerda, 13:05:44 »

Tudom lerágott csont az olaj kérdés,és igazából mindenki tudja hogy az 5w30 a megfelelő olaj egy pl 2.0 benzines mondeoba! Az Etzold ford könyvben viszont ezt találtam!

amit viszont akkor nem értem,hogy ezek szerint eléggé széles a skála,amit bele lehet önteni..


http://kepfeltoltes.hu/140122/CAM00358_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3764 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 21:13:41 »

Ömlik a benzin a kocsiból. Hazafele kezdtem benzinszagot érezni, megálltam nem találtam semmit.
Beálláskor az udvarra amíg a kaput kinyítottam kb. két A4-es lap nagyságú folt lett alatta, a motortér környékén. Hogy tudom elzárni a benzint a tank felől?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3765 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 21:28:11 »

Ömlik a benzin a kocsiból. Hazafele kezdtem benzinszagot érezni, megálltam nem találtam semmit.
Beálláskor az udvarra amíg a kaput kinyítottam kb. két A4-es lap nagyságú folt lett alatta, a motortér környékén. Hogy tudom elzárni a benzint a tank felől?
nm tudod,ha nem megy az ac,nem folyhat tul sokáig,és esetleg a szelepnél el tudod engedni a nyomást..persze attol függ mi folyik
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3766 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 21:29:50 »

nm tudod,ha nem megy az ac,nem folyhat tul sokáig,és esetleg a szelepnél el tudod engedni a nyomást..persze attol függ mi folyik
sok helyen nem folyhat ha elöl folyik,vagy a szelep vagy a szivócső alatt ahol a gázbowden megy ott van össze dugva a két benzin vezeték
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3767 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 21:33:15 »

sok helyen nem folyhat ha elöl folyik,vagy a szelep vagy a szivócső alatt ahol a gázbowden megy ott van össze dugva a két benzin vezeték
a visszafolyo olyan ***,hogy simán lelöktem a kezemmel ...
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3768 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 21:35:51 »

a visszafolyo olyan ***,hogy simán lelöktem a kezemmel ...
már a gyors csatikrol beszélek,,,
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3769 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 21:42:22 »

Én is arra gondolok, hogy ha a nyomás lecsökken, akkor majd eláll.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3770 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 22:02:01 »

Én is arra gondolok, hogy ha a nyomás lecsökken, akkor majd eláll.
mondom,a szelepet  megnyomod,ott kijön a nyomás...
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3771 Dátum: 2014.01.24 péntek, 16:15:46 »

Ez a cső csúszott szét itt.
A gond az, hogy hiába nyomom össze, nem stabil a kötés, simán szétcsúszik. Kéne egy hasonló, de jó csati.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3772 Dátum: 2014.01.24 péntek, 16:16:52 »

Ez a cső csúszott szét itt.
A gond az, hogy hiába nyomom össze, nem stabil a kötés, simán szétcsúszik. Kéne egy hasonló, de jó csati.
kabelkotegelovel huzd ossze.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3773 Dátum: 2014.01.24 péntek, 17:00:48 »

kabelkotegelovel huzd ossze.
A műanyag csatlakozót össze lehet szorítani?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3774 Dátum: 2014.01.24 péntek, 17:02:25 »

A műanyag csatlakozót össze lehet szorítani?

nm vagom milyen kemeby az a cso,de a csovet kene ra szoritani! Ragasztani..
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3775 Dátum: 2014.01.24 péntek, 17:14:43 »

nm vagom milyen kemeby az a cso,de a csovet kene ra szoritani! Ragasztani..
Ez egy műanyag csatlakozó, amin van két fűl ami tartja a fémcsövön. Azt a két fület összenyomva lehet lehúzni a fémcsőről. A műanyag kemény, összeszorítani nem biztos, hogy lehet. Le  kéne vágjam a csatit ahhoz, hogy a gumicső feküdjön fel a fémcsőre és rá tudjam szorítani. Ha levágom akkor rövid, tehát toldani kell. Egyszerűbb lenne a csati, csővel együtt is akár.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3776 Dátum: 2014.01.24 péntek, 17:37:34 »

Ez egy műanyag csatlakozó, amin van két fűl ami tartja a fémcsövön. Azt a két fület összenyomva lehet lehúzni a fémcsőről. A műanyag kemény, összeszorítani nem biztos, hogy lehet. Le  kéne vágjam a csatit ahhoz, hogy a gumicső feküdjön fel a fémcsőre és rá tudjam szorítani. Ha levágom akkor rövid, tehát toldani kell. Egyszerűbb lenne a csati, csővel együtt is akár.
  én is arra a csőre gondoltam,,,.akkor igazam volt..multkor mikor a gázbowdent szereltem nekem is simán szét csuszott! azt a csövet,mert most láttam még csak a képet,,,nem lehet össze szoritani. max ahogy mondod toldani,és azt egy bilincsel..
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3777 Dátum: 2014.01.24 péntek, 21:39:06 »

Mekkora a visszatérő ágban a nyomás?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3778 Dátum: 2014.01.25 szombat, 13:07:27 »

Mekkora a visszatérő ágban a nyomás?
szerintem ott nincs nyomas,de folyhat.mert valamennyi  biztosan fplyik benne..
Naplózva
Sipike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


E-mail
« Új hozzászólás #3779 Dátum: 2014.01.29 szerda, 00:04:15 »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni egy hiba keresésében. Időnként ránt a motor egyet. Pl megyek pályán 3000-es fordulaton és egy pillanatra leesik a fordulatszammero 2000-re majd vissza, motorfeken is csinálja. Kérlek segitsetek hogy merre keressem a hibát. Köszönöm szépen
Naplózva

MK1 2.0i 97kw kombi
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3780 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 09:17:10 »

Sziasztok,
van ez a "hideg motornál csak az első percben lefullad" jelenségem. Tök hideg motor, indít, fordulatszám 1500-ra felmegy, és kb 15-30sec múlva, amikor veszi vissza a fordulatszámot lefullad a motor, vagy dadogni kezd és visszahozza magát 1500-as fordulatra és még vagy 2x eljátssza ugyanezt és utána minden OK. Ha lefulladt és újra indítom, akkor normálisan megy tovább.
Kb 2 hete az asszony a nagyobb oktánszámú benzint tankolta, szinte üres tankba, és láás csodát, azóta nincsen ilyen lefulladás!  nyes
Vki meg tudja ezt nekem magyarázni, hogy miért? Sima 95-ös benzinnel lefullad, a nagyobb oktánszámúval nem. Hol van az összefüggés?
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3781 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 09:55:42 »

Sziasztok,
van ez a "hideg motornál csak az első percben lefullad" jelenségem. Tök hideg motor, indít, fordulatszám 1500-ra felmegy, és kb 15-30sec múlva, amikor veszi vissza a fordulatszámot lefullad a motor, vagy dadogni kezd és visszahozza magát 1500-as fordulatra és még vagy 2x eljátssza ugyanezt és utána minden OK. Ha lefulladt és újra indítom, akkor normálisan megy tovább.
Kb 2 hete az asszony a nagyobb oktánszámú benzint tankolta, szinte üres tankba, és láás csodát, azóta nincsen ilyen lefulladás!  nyes
Vki meg tudja ezt nekem magyarázni, hogy miért? Sima 95-ös benzinnel lefullad, a nagyobb oktánszámúval nem. Hol van az összefüggés?
Köszi,
PZs
nekem a honerseglet jeladom volt rossz,ami a szivocsoben van alul. A nagyobb oktanszamu valoszinuleg jobban eg,ahidegben dusit az Ecu,es ha a honerseglet jelado nm jo jelet kuld,akkor lehet kompenzalja a jobb benya! De ez csak gondolat..
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3782 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 10:16:34 »

Itt meg is kerdezem . Szabad,lehet nagyobb oktan szamu benyat tankoln? Pl a kataliuator miatt! Es ha igen,van egy oktan allito dugasz a motorterben,azt nem kell atdugni?? Tapasztalat?? Ugye ezek a motorok 95 re keszultek,de abban az idoben volt 98 as szuper...gondilom akkor is tankoltak ezekbe 98 ast,de ugye az olmozott volt amit meg az miatt nem szabad!  Mert en is arra gondoltam hogy telen lehet magassbb oktan szamu benyaval jobb lenne az inditas! De ez is csak otlet! Sosem probaltam.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3783 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:07:24 »

Szia,
én úgy tudom, hogy a motortérben található oktánszám állító dugó, kisebb oktánszámú benzin esetére való.
Ha 86-ost tankolnál, akkor kell átdugni. (kezelési könyv, 123-ik oldala, lent; OKTÁNSZÁM választás)
Többi kérdésedre nem tudom a választ.
Üdv,
PZs


Es ha igen,van egy oktan allito dugasz a motorterben,azt nem kell atdugni??
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3784 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:08:03 »

Ez a hőmérséklet jeladó, hol van pontosan?

nekem a honerseglet jeladom volt rossz,ami a szivocsoben van alul. A nagyobb oktanszamu valoszinuleg jobban eg,ahidegben dusit az Ecu,es ha a honerseglet jelado nm jo jelet kuld,akkor lehet kompenzalja a jobb benya! De ez csak gondolat..
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3785 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 15:24:45 »

Ez a hőmérséklet jeladó, hol van pontosan?

a fekete vastag szivocso aljaban,ami a levegoszurotol megy a folytoszelephez! Leveszed a levegoszuro tetejet,oldod a bilincset a folytoszelep hazon,lehuzod a Maf csatijat,es ovatosan emeled,mert a jeladonak rovid a vezeteke! Ott van alul,beletekerve..
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3786 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 16:23:32 »

Köszi, így már tudom melyik az!
 worship  worship  worship
a fekete vastag szivocso aljaban,ami a levegoszurotol megy a folytoszelephez! Leveszed a levegoszuro tetejet,oldod a bilincset a folytoszelep hazon,lehuzod a Maf csatijat,es ovatosan emeled,mert a jeladonak rovid a vezeteke! Ott van alul,beletekerve..
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3787 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 19:10:14 »

Itt meg is kerdezem . Szabad,lehet nagyobb oktan szamu benyat tankoln? Pl a kataliuator miatt! Es ha igen,van egy oktan allito dugasz a motorterben,azt nem kell atdugni?? Tapasztalat?? Ugye ezek a motorok 95 re keszultek,de abban az idoben volt 98 as szuper...gondilom akkor is tankoltak ezekbe 98 ast,de ugye az olmozott volt amit meg az miatt nem szabad!  Mert en is arra gondoltam hogy telen lehet magassbb oktan szamu benyaval jobb lenne az inditas! De ez is csak otlet! Sosem probaltam.

Az oktánszám és a prémium benzin két külön kategória. Az oktánszám minél magasabb, annál nehezebben alakul ki öngyulladás, azaz annál magasabb kompressziótűrése van az üzemanyagnak. A katalizátorhoz sincs köze. Min. 95-öst kell tankolnod, de nyugodtan tankolhatsz magasabbat is, ha bírja a pénztárcád - jelentősége nincs.

A 98-99-100+ oktánszámú benzineknek akkor van szerepe, ha "tuningolod" a motorod, és ez által megemeled a kompressziót egy kicsit, vagy szimplán csak tartósan üzemelteted nagyon magas fordulatszámon a motorod (nem 3-4000-es fordulat jelenti a magas fordulatszámot, hanem amikor a 6.400 1/min szabályzási fordulatszámot computerben átírod 7000+ra, és ki is használod ezt az extra fordulatszám tartományt), mert akkor előfordulhat kopogásos égés. Ilynkor a kopogásérzékelő jele miatt nem ad szikrát, kihagy egy ütemet, hogy megóvja a motorod. Ha magasabb az oktánszám, nem alakul ki kopogásos égés, jobban teljesít extrém terhelésen a motor.

A katalizátor csak ólmozott benzin esetén döglik meg, azt meg szerencsére már nemigen kapni.


A télnek és a magasabb oktánszámnak nincs köze egymáshoz. Lehet, hogy a magasabb oktánszámú már prémium kategóriából volt tankolva, nem a sima alapból, mint amiből az ember általában 95öst tankol. Pl. Shell FuelSave95-öt szoktál tankolni, de most magasabb oktánszámút tankolsz, azaz Fuelsave 98-at, hanem a prémium kategóriából, a Shell V-power nitro+ 98-ból tankolsz. Akkor van különbség, de akkor sem az oktánszám emelkedés a lényeg, hanem az adalékolás javulása.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3788 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 20:28:54 »

Az oktánszám és a prémium benzin két külön kategória. Az oktánszám minél magasabb, annál nehezebben alakul ki öngyulladás, azaz annál magasabb kompressziótűrése van az üzemanyagnak. A katalizátorhoz sincs köze. Min. 95-öst kell tankolnod, de nyugodtan tankolhatsz magasabbat is, ha bírja a pénztárcád - jelentősége nincs.

A 98-99-100+ oktánszámú benzineknek akkor van szerepe, ha "tuningolod" a motorod, és ez által megemeled a kompressziót egy kicsit, vagy szimplán csak tartósan üzemelteted nagyon magas fordulatszámon a motorod (nem 3-4000-es fordulat jelenti a magas fordulatszámot, hanem amikor a 6.400 1/min szabályzási fordulatszámot computerben átírod 7000+ra, és ki is használod ezt az extra fordulatszám tartományt), mert akkor előfordulhat kopogásos égés. Ilynkor a kopogásérzékelő jele miatt nem ad szikrát, kihagy egy ütemet, hogy megóvja a motorod. Ha magasabb az oktánszám, nem alakul ki kopogásos égés, jobban teljesít extrém terhelésen a motor.

A katalizátor csak ólmozott benzin esetén döglik meg, azt meg szerencsére már nemigen kapni.


A télnek és a magasabb oktánszámnak nincs köze egymáshoz. Lehet, hogy a magasabb oktánszámú már prémium kategóriából volt tankolva, nem a sima alapból, mint amiből az ember általában 95öst tankol. Pl. Shell FuelSave95-öt szoktál tankolni, de most magasabb oktánszámút tankolsz, azaz Fuelsave 98-at, hanem a prémium kategóriából, a Shell V-power nitro+ 98-ból tankolsz. Akkor van különbség, de akkor sem az oktánszám emelkedés a lényeg, hanem az adalékolás javulása.
koszi,ezt jo tudni. Ma az enkocsim is harom henger szeru ugralassal indult..de kisimult...
Naplózva
Sipike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


E-mail
« Új hozzászólás #3789 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:12:10 »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni egy hiba keresésében. Időnként ránt a motor egyet. Pl megyek pályán 3000-es fordulaton és egy pillanatra leesik a fordulatszammero 2000-re majd vissza, motorfeken is csinálja. Kérlek segitsetek hogy merre keressem a hibát. Köszönöm szépen

újra lett kábelezve az injektor mögött kábelköteg, valamint újraszigeteltem a lambdaszonda, főtengely- vízhőfok jeladó kábeleit és tökéletes lett minden. kb 3 órát szenvedtem vele de megérte és kb semmibe nem került.
sipi
Naplózva

MK1 2.0i 97kw kombi
Tarrka
Vendég
« Új hozzászólás #3790 Dátum: 2014.02.04 kedd, 18:28:47 »

Hello!

A gépcsoda egy 94-es 2.0i 16V-es motorral szerelt kombi. A jelenség, ma reggel a (üzemmeleg motornál) piros lámpánál a paripa nem reagált megfelelően a gázadásra. Padlógáznál se tudott 1500-as fordulat fölé pörögni, ezt csinálta 15-20 másodpercig majd egy halk kattanásféle és minden tökéletes.
Találkozott már valaki ilyennel??
Üdv.: Tarrka
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3791 Dátum: 2014.02.04 kedd, 19:31:30 »

Hello!

A gépcsoda egy 94-es 2.0i 16V-es motorral szerelt kombi. A jelenség, ma reggel a (üzemmeleg motornál) piros lámpánál a paripa nem reagált megfelelően a gázadásra. Padlógáznál se tudott 1500-as fordulat fölé pörögni, ezt csinálta 15-20 másodpercig majd egy halk kattanásféle és minden tökéletes.
Találkozott már valaki ilyennel??
Üdv.: Tarrka
valami leragadt,beragadt,es engedett! Pl folytoszelep,,ilyesmi lehetett...nekem a Tcs motorom dzorult,es nm zart el rendesen a folytoszelep! Az a masik veglet,de miota ki iktattam nagyon patent! 
Naplózva
Tarrka
Vendég
« Új hozzászólás #3792 Dátum: 2014.02.04 kedd, 21:38:11 »

 falbav
hm...hazafelé megint előjött a probléma, de elmaradt a halk kattanás. Nem reagál olyan intenzíven a gázadásra, és erőtlen.
Van valakinek ötlete?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3793 Dátum: 2014.02.05 szerda, 06:40:40 »

falbav
hm...hazafelé megint előjött a probléma, de elmaradt a halk kattanás. Nem reagál olyan intenzíven a gázadásra, és erőtlen.
Van valakinek ötlete?
esetleg az AC pumpa??!! Ha az rossz,nm kap eleget! Es nm is megy!
Naplózva
Tarrka
Vendég
« Új hozzászólás #3794 Dátum: 2014.02.05 szerda, 06:48:50 »

Lehet...
Most olvasgattam, hogy a légtömegmérőt is szokták indőnként pucolgatni...
Lehet egy benzinszűrő csere se ártana...
Huhhh...lesz meló, bár ebben a hidegben (nincs garázs) félek szétszedni, mert a csövek inkább törnek, mint lazulnak Sad
Azért ha valaki már találkozott ilyen hibával, megköszönném, ha értekeznénk róla.
Üdv.: Tarrka
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3795 Dátum: 2014.02.05 szerda, 07:01:27 »

Lehet...
Most olvasgattam, hogy a légtömegmérőt is szokták indőnként pucolgatni...
Lehet egy benzinszűrő csere se ártana...
Huhhh...lesz meló, bár ebben a hidegben (nincs garázs) félek szétszedni, mert a csövek inkább törnek, mint lazulnak Sad
Azért ha valaki már találkozott ilyen hibával, megköszönném, ha értekeznénk róla.
Üdv.: Tarrka
figyu..lehet meg zarlat,az injektori koteg csatlakozoja a goc!  A legtomegmerot kitudod probalni,huzd le a csatijat! Inditsd ugy..az ac csak csere!  A neten kb 6 e..ha nm volt elotte ilyen nm hiszem h szuro,,hacsak nm volt viz benne ami belefagyva eldugitotta! A szelepet nyomd meg a motor tetejen ,,, spriccelnie kell jaro motornal..
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #3796 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 13:17:37 »

valami leragadt,beragadt,es engedett! Pl folytoszelep,,ilyesmi lehetett...nekem a Tcs motorom dzorult,es nm zart el rendesen a folytoszelep! Az a masik veglet,de miota ki iktattam nagyon patent!  
mi köze van a tcs-nek a motorhoz? jó az enyém mk2-es, és az abs-em tcs-s.. de az enyém sem úgy reagál gázadáskor ahogy kellene, megtorpan, kicsit visszaengedem a gázt és akkor megy. a tcs-m nem jó mert világít folyamatosan a műszerfali visszajelző, de az egyik gyertyám is *** mert kiszedtem őket és az egyiknek kicsit el van égve a szikraadó pöcke... fizukor gyertya csere azt meglátom lessz-e változás.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3797 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 15:56:38 »

mi köze van a tcs-nek a motorhoz? jó az enyém mk2-es, és az abs-em tcs-s.. de az enyém sem úgy reagál gázadáskor ahogy kellene, megtorpan, kicsit visszaengedem a gázt és akkor megy. a tcs-m nem jó mert világít folyamatosan a műszerfali visszajelző, de az egyik gyertyám is *** mert kiszedtem őket és az egyiknek kicsit el van égve a szikraadó pöcke... fizukor gyertya csere azt meglátom lessz-e változás.
Ha Tarrka át meg kérdezed elmondja-ő is igy járt! a TCS motor feltekeri,vagy megfeszülve beáll,és nem lehet gázt nyomni! mert tartja,nem enged a nyomásnak! én azt javaslom vagy csere,vagy normál bowdenre szerelés! meg kell nézni,hogy ha kézzel huzol gázt a folytoszelep háznál,pörög e rendesen! Ha igen,akkor a bowden ill TCS motor nál van a baj,de inkább TCS...kuka!
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #3798 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 16:45:36 »

Ha Tarrka át meg kérdezed elmondja-ő is igy járt! a TCS motor feltekeri,vagy megfeszülve beáll,és nem lehet gázt nyomni! mert tartja,nem enged a nyomásnak! én azt javaslom vagy csere,vagy normál bowdenre szerelés! meg kell nézni,hogy ha kézzel huzol gázt a folytoszelep háznál,pörög e rendesen! Ha igen,akkor a bowden ill TCS motor nál van a baj,de inkább TCS...kuka!
értem. nekem ezzel nem lessz gond mert az abs-emben van a tcs, nem pedig külön ott elöl, mert ha jól tudom akkor az 1-esben a lámpa környékén van, és azon megy át a bovden, nekem meg a 2-esben már egyben van az abs és a tcs hála isten, bár így sem jó valamiért, pedig úgy vettem hogy jó.
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #3799 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 22:26:46 »

Sziasztok!
Olvastam, hogy gyújtáskábel szettből a gyári a legjobb, de van tapasztalata valakinek ezzel a céggel?
http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_638074/Ford-1-gyujtokabel-keszlet-XR25-akcio

Kicsit drágának tartom a Motorcraftot a duplájáért.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Oldalak: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.