Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:00:12
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
5
6
7
8
9
10
11
[
12
]
13
14
15
16
17
18
19
...
88
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0) (Megtekintve 1677506 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #550 Dátum:
2010.02.22 hétfő, 20:51:08 »
Idézetet írta: BluElite - 2010.02.22 hétfő, 07:41:01
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani hol l találom a weblapon a levegő rendszer karbantartása c. cikket? Szívesen elolvasnám.
Hétvégén gondoltam egyet, meg akartam pucolni egy kicsit a MAF-ot. Már ott kezdődtek a gondok, hogy ki sem tudtam szerelni, mivel a csavar, amivel rögzítve van nem mezei torx, hanem annak valami elfajzott változata, van egy fém tüske a közepén. Szerintem esélyem sincs hogy szerezzek hozzá szerszámot...
Köszönettel: BluElite
akkor is hozzáférsz a MAF érzékelőszálacskáihoz, ha csak a redős gumihurkát veszed le a légszűrődobozról
Naplózva
Works
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #551 Dátum:
2010.02.23 kedd, 08:46:26 »
Sziasztok!
Nemrég lettem Mondeo tulajdonos. 96os 2.0 16v ghia. Lenne egy nagy kérdésen:
Az auto volt diagnosztikán meg szerelönél, sehol semmi. De a probléma:
15-16 l fogyasztás. néha gyöszin indül többet kell tekertetni.
Meg szintén néha 1200-es fordulatnál beránt. Amugy semmi baja. Mitöl fogyaszt ennyit?
Tudtok segiteni? Elöre is köszönöm nektek!
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #552 Dátum:
2010.02.23 kedd, 11:03:56 »
Idézetet írta: Works - 2010.02.23 kedd, 08:46:26
Sziasztok!
Nemrég lettem Mondeo tulajdonos. 96os 2.0 16v ghia. Lenne egy nagy kérdésen:
Az auto volt diagnosztikán meg szerelönél, sehol semmi. De a probléma:
15-16 l fogyasztás. néha gyöszin indül többet kell tekertetni.
Meg szintén néha 1200-es fordulatnál beránt. Amugy semmi baja. Mitöl fogyaszt ennyit?
Tudtok segiteni? Elöre is köszönöm nektek!
ha nem írt ki lambdahibát,azért próbáld ki,hogy kiveszed a 13.sz. biztosítékot a motortéri dobozban és úgy menj pár kilométert.Figyelj lesz-e változás.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #553 Dátum:
2010.02.23 kedd, 13:06:33 »
Idézetet írta: Works - 2010.02.23 kedd, 08:46:26
Sziasztok!
Nemrég lettem Mondeo tulajdonos. 96os 2.0 16v ghia. Lenne egy nagy kérdésen:
Az auto volt diagnosztikán meg szerelönél, sehol semmi. De a probléma:
15-16 l fogyasztás. néha gyöszin indül többet kell tekertetni.
Meg szintén néha 1200-es fordulatnál beránt. Amugy semmi baja. Mitöl fogyaszt ennyit?
Tudtok segiteni? Elöre is köszönöm nektek!
Hol használod az autót? Milyen körülmények között született ez a fogyi?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
lacus3
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #554 Dátum:
2010.02.23 kedd, 19:40:19 »
Sziasztok nekem a lambda okozta az inreális fogyasztást ! most egy escort szondát találtam itthon beraktam ezzel teljesenjó a fogyasztása 8.5 -9 liter vegyesben szerintem ezmár elfogadható egy 1,6 ztec -től
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #555 Dátum:
2010.02.23 kedd, 20:20:41 »
Idézetet írta: lacus3 - 2010.02.23 kedd, 19:40:19
Sziasztok nekem a lambda okozta az inreális fogyasztást ! most egy escort szondát találtam itthon beraktam ezzel teljesenjó a fogyasztása 8.5 -9 liter vegyesben szerintem ezmár elfogadható egy 1,6 ztec -től
basszus,hogy a frászba lehet,hogy én akármit csinálok,sose megy lejjebb 12 liternél? talán szöget kellene a talpam alá rakni?igaz,nyáron szokott 11 is lenni...(városban...)
Naplózva
BluElite
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #556 Dátum:
2010.02.23 kedd, 20:48:38 »
Sziasztok!
Ti próbáltátok már a BioEtanolt? Én nemrég tankoltamelőször, felesben. Azzal nagyon szépen ment (1.6-os a gép), könnyen indult. Most megpróbáltam kicsit elbillenteni a mérleg nyelvét az etanol (és ezzel a pénztárcám) javára. Pár liter volt a tankban, így 25 liter benzinhez raktam annyi etanolt, hogy teli legyen a tank, kb 34 litert. Ezzel az aránnyal az alapjárattal semmi gond, hanem hidegen rángat egy kicsit, melegen semmi baj vele. A fogyasztást ezzel az aránnyal még nem tudtam megmérni, de az 50-50%-nál kb annyit evett mint tiszta benzinnel.
Van valami tapasztalatotok?
Üdv: BluElite
U.i.: Amúgy köszönöm szépen az eddigi kérdéseimre nyújtott válaszokat, segítségeket.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #557 Dátum:
2010.02.23 kedd, 22:04:16 »
Idézetet írta: BluElite - 2010.02.23 kedd, 20:48:38
Sziasztok!
Ti próbáltátok már a BioEtanolt? Én nemrég tankoltamelőször, felesben. Azzal nagyon szépen ment (1.6-os a gép), könnyen indult. Most megpróbáltam kicsit elbillenteni a mérleg nyelvét az etanol (és ezzel a pénztárcám) javára. Pár liter volt a tankban, így 25 liter benzinhez raktam annyi etanolt, hogy teli legyen a tank, kb 34 litert. Ezzel az aránnyal az alapjárattal semmi gond, hanem hidegen rángat egy kicsit, melegen semmi baj vele. A fogyasztást ezzel az aránnyal még nem tudtam megmérni, de az 50-50%-nál kb annyit evett mint tiszta benzinnel.
Van valami tapasztalatotok?
Üdv: BluElite
U.i.: Amúgy köszönöm szépen az eddigi kérdéseimre nyújtott válaszokat, segítségeket.
én is most akartam kipróbálni,de a aztán inkább teletankoltam.majd jövő hónapban.addig lesz egy lambdacsere,csatlakozókat is folyamatosan cserélem,aztán majd meg látom,hogy válik be.én egyelőre a 2/3b-1/3e arányt próbálom ki.
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #558 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 08:04:57 »
Hali.Kb.10e-t mentem eddig E85-tel felesbe tankolva.Ami fontos,az a szűrő csere,kb1e km után,az etanol feloldja lerakodásokat ergo,tisztítja a ü.a.rendszert.A hideg indítás,valóban a gyenge pontja.A tévhitekkel szemben,nem károsítja a motort,a gumi alkatrészeket.Nekem ráadásul jobban is ment E85 keverékkel.Már 2hete pedig tisztán járatom,bele került az átalakító.12000ft-ból tele tankolom.Benzinnel járjanak a gazdagok.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #559 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 08:36:29 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.25 csütörtök, 08:04:57
Hali.Kb.10e-t mentem eddig E85-tel felesbe tankolva.Ami fontos,az a szűrő csere,kb1e km után,az etanol feloldja lerakodásokat ergo,tisztítja a ü.a.rendszert.A hideg indítás,valóban a gyenge pontja.A tévhitekkel szemben,nem károsítja a motort,a gumi alkatrészeket.Nekem ráadásul jobban is ment E85 keverékkel.Már 2hete pedig tisztán járatom,bele került az átalakító.12000ft-ból tele tankolom.Benzinnel járjanak a gazdagok.
Én ált. 15-ből tankolom tele, 3e Ft nyersz tankolásonként, de többet is eszik E85-el, nem?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #560 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 09:39:13 »
Idézetet írta: Scratch - 2010.02.25 csütörtök, 08:36:29
Én ált. 15-ből tankolom tele, 3e Ft nyersz tankolásonként, de többet is eszik E85-el, nem?
te 15-ből max 50 litert tankolsz, mi 12-ből meg 55-57 litert
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #561 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 09:51:11 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.25 csütörtök, 08:04:57
Hali.Kb.10e-t mentem eddig E85-tel felesbe tankolva.Ami fontos,az a szűrő csere,kb1e km után,az etanol feloldja lerakodásokat ergo,tisztítja a ü.a.rendszert.A hideg indítás,valóban a gyenge pontja.A tévhitekkel szemben,nem károsítja a motort,a gumi alkatrészeket.Nekem ráadásul jobban is ment E85 keverékkel.Már 2hete pedig tisztán járatom,bele került az átalakító.12000ft-ból tele tankolom.Benzinnel járjanak a gazdagok.
meg én....meg még pár millióan...vigyázz a kijelentésekkel...
Naplózva
lali87
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 895
06307605924
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #562 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 10:34:14 »
Hello valaki tud segíteni mi az a ERPG SZELEP és hol találom meg az autóban állítólag 3 részböl áll! ja és a kocsim 95évj 2.0 16v 4x4! aki tud kérem segítsen elöre is köszönöm!
Naplózva
MKIII 2.5 V6 170PS
MK3 2.2 TDCI 155LE TITANIUM X ST PACKET
06307605924
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #563 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 11:21:45 »
Idézetet írta: lali87 - 2010.02.25 csütörtök, 10:34:14
Hello valaki tud segíteni mi az a ERPG SZELEP és hol találom meg az autóban állítólag 3 részböl áll! ja és a kocsim 95évj 2.0 16v 4x4! aki tud kérem segítsen elöre is köszönöm!
helló
van egr és van egpd
mi a gondod?
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #564 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 14:23:37 »
Idézetet írta: lali87 - 2010.02.25 csütörtök, 10:34:14
Hello valaki tud segíteni mi az a ERPG SZELEP és hol találom meg az autóban állítólag 3 részböl áll! ja és a kocsim 95évj 2.0 16v 4x4! aki tud kérem segítsen elöre is köszönöm!
a leömlőből elöl ágazik ki egy 1cm vékony rézcső, ez megy bele az EGR-szelepbe, és a szelepen keresztül megy egy kis füst a már meleg motorba
a rézcső az EGR-szelep előtt kissé össze van nyomva, és a szűkítés két oldaláról egy-egy gumicső megy a tűzfalon elhelyezkedő EGPD-szenzorba
a szenzor és a szelep hatása elhanyagolható a motor működésére, a hibakiolvasásnál hibát jelez
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #565 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 15:30:11 »
Idézetet írta: Rob - 2010.02.25 csütörtök, 14:23:37
a szenzor és a szelep hatása elhanyagolható a motor működésére, a hibakiolvasásnál hibát jelez
ez azért eléggé megalapozatlan vélemény szerintem
ha így lenne, akkor a hibás alapjáratos cikkben nem lenne megemlítve egyik sem
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #566 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 19:21:23 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.02.25 csütörtök, 15:30:11
ez azért eléggé megalapozatlan vélemény szerintem
ha így lenne, akkor a hibás alapjáratos cikkben nem lenne megemlítve egyik sem
én is ledugóztam az EGR-szelepet, szétszerelve a rézcsövön egy nagyon halvány füst jön, talán egy cigaretta füstje, az egész füstáramnak talán egyezrede
viszont egyáltalán nics alapjárat, a motor leáll, ha az EGR-ből továbbmenő csövet leszedjük
az EGPD-szenzor meg egy minimális túlnyomású és szinte füstöt alig szállító cső szűkítésének két oldalán méri a nyomáskülönbséget, hihetetlen műszaki bravúr lenne, ha ez működne, ráadásul 15 éves szerkezetnél
ezeket nem kötözködésképpen írom, csak azért, hogy ilyen kis dolgokkal nem szabad foglalkozni, mert vannak ennél sokkal fontosabb szenzorok (MAF, hőmérséklet, lambda), amelyek hibás működése teljesen felborítja a motor működését
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #567 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 19:47:44 »
Idézetet írta: Rob - 2010.02.25 csütörtök, 19:21:23
én is ledugóztam az EGR-szelepet, szétszerelve a rézcsövön egy nagyon halvány füst jön, talán egy cigaretta füstje, az egész füstáramnak talán egyezrede
viszont egyáltalán nics alapjárat, a motor leáll, ha az EGR-ből továbbmenő csövet leszedjük
az EGPD-szenzor meg egy minimális túlnyomású és szinte füstöt alig szállító cső szűkítésének két oldalán méri a nyomáskülönbséget, hihetetlen műszaki bravúr lenne, ha ez működne, ráadásul 15 éves szerkezetnél
ezeket nem kötözködésképpen írom, csak azért, hogy ilyen kis dolgokkal nem szabad foglalkozni, mert vannak ennél sokkal fontosabb szenzorok (MAF, hőmérséklet, lambda), amelyek hibás működése teljesen felborítja a motor működését
10%-ot enged vissza. A többiben egyetértünk, azaz a jelenlétük kell, de már semmit sem befolyásolnak, vagyis max negatív irányba...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #568 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 19:49:02 »
Idézetet írta: Rob - 2010.02.25 csütörtök, 19:21:23
én is ledugóztam az EGR-szelepet, szétszerelve a rézcsövön egy nagyon halvány füst jön, talán egy cigaretta füstje, az egész füstáramnak talán egyezrede
viszont egyáltalán nics alapjárat, a motor leáll, ha az EGR-ből továbbmenő csövet leszedjük
az EGPD-szenzor meg egy minimális túlnyomású és szinte füstöt alig szállító cső szűkítésének két oldalán méri a nyomáskülönbséget, hihetetlen műszaki bravúr lenne, ha ez működne, ráadásul 15 éves szerkezetnél
ezeket nem kötözködésképpen írom, csak azért, hogy ilyen kis dolgokkal nem szabad foglalkozni, mert vannak ennél sokkal fontosabb szenzorok (MAF, hőmérséklet, lambda), amelyek hibás működése teljesen felborítja a motor működését
ja,meg nálam az elrepedt ü.a. szabályozó vákumcső...a pék rakja lapátra azt,aki kitalálta a vákumos vezérlést...
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #569 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 19:55:11 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.02.25 csütörtök, 15:30:11
ez azért eléggé megalapozatlan vélemény szerintem
ha így lenne, akkor a hibás alapjáratos cikkben nem lenne megemlítve egyik sem
a cikk arról szól szerintem,hogy akinek nincs belenyúlva a motorba és vezérlésbe,meg tudja keresni mi a gond.Ebből a szempontból yooccoo-nak igaza van.Ha valaki nem dugóz egr-t,nem cseréli a vezérlés kábelét és ilyenek,akkor így könnyebben ki tudja szúrni a hiba okát,főleg ha előtte gyárira cserélte a cuccokat (egr,mágneskapcsok stb...)
Rob-nak annyiban van igaza,hogy akinél már nincs impulzus üzem (95 utáni autók) vagy rég eldugult és nem működik,az egr ledugózva,annak nagyrészt mindegy,hogy az egpd/egr jó v. nem jó.A cső legyen rádugva,hogy ne szökjön a vákum és annyi.
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #570 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 20:03:38 »
Idézetet írta: Scratch - 2010.02.25 csütörtök, 08:36:29
Én ált. 15-ből tankolom tele, 3e Ft nyersz tankolásonként, de többet is eszik E85-el, nem?
Kb.60l-es a tank,ha 50l E85 rakok bele az 50x224,9 az 11245ft.benziből 50x320 16000ft.Elméletileg többet fogyaszt,mert rosszabb a hatásfoka,viszont 105 oktánnak felel meg.Tesztelés alatt van még,de már biztos,jobban megy mint benzinnel.Nekem viszont,tankolásonként 4500-5000ft,sokat számít,már havi szinten is.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #571 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 20:38:17 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.25 csütörtök, 20:03:38
Kb.60l-es a tank,ha 50l E85 rakok bele az 50x224,9 az 11245ft.benziből 50x320 16000ft.Elméletileg többet fogyaszt,mert rosszabb a hatásfoka,viszont 105 oktánnak felel meg.Tesztelés alatt van még,de már biztos,jobban megy mint benzinnel.Nekem viszont,tankolásonként 4500-5000ft,sokat számít,már havi szinten is.
tankolásonként a többletfogyasztás miatt inkább 2e körüli spórolást számolj
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #572 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 21:07:36 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.02.25 csütörtök, 20:38:17
tankolásonként a többletfogyasztás miatt inkább 2e körüli spórolást számolj
Ok.2eft.havonta 4-5 alkalommal tankolok,8-10eft.Évente 96-120eft.Bár eddig nem tapasztaltam túlfogyasztást,ami természetesen nem zárja ki,hogy van.E mellet más előnyökkel is bír a benzinnel szemben,valószínű hátránya is van.Pro-kontra.Nekem bejött,nem akarok senkit rá,ill.lebeszélni azE85-röl,de,hogy jobban megy vele az tuti.Sokan fizetnek azért,hogy egy kicsit jobban menjen az autójuk,ezzel az üzemanyaggal,fürgébb és olcsóbb is.Vagy csak nekem számít,mennyibe kerül 1km?
Naplózva
Works
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #573 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 21:10:10 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.02.23 kedd, 11:03:56
ha nem írt ki lambdahibát,azért próbáld ki,hogy kiveszed a 13.sz. biztosítékot a motortéri dobozban és úgy menj pár kilométert.Figyelj lesz-e változás.
Sziasztok!
Kivettem a 13.sz. biztositékot de semmi változás nem történt. Az jo vagy rossz?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #574 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 21:41:10 »
Idézetet írta: Works - 2010.02.25 csütörtök, 21:10:10
Sziasztok!
Kivettem a 13.sz. biztositékot de semmi változás nem történt. Az jo vagy rossz?
De azért mentél vele olyan 15-20 km-t?
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #575 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 22:52:35 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.25 csütörtök, 21:07:36
Ok.2eft.havonta 4-5 alkalommal tankolok,8-10eft.Évente 96-120eft.Bár eddig nem tapasztaltam túlfogyasztást,ami természetesen nem zárja ki,hogy van.E mellet más előnyökkel is bír a benzinnel szemben,valószínű hátránya is van.Pro-kontra.Nekem bejött,nem akarok senkit rá,ill.lebeszélni azE85-röl,de,hogy jobban megy vele az tuti.Sokan fizetnek azért,hogy egy kicsit jobban menjen az autójuk,ezzel az üzemanyaggal,fürgébb és olcsóbb is.Vagy csak nekem számít,mennyibe kerül 1km?
A nyáron kipróbáltam, először kb. 40% E85-tel, nagyon jó volt, az autó nyert egy sebességfokozatot, pl. ahol eddig 3.-ban kellett menni, most 4.-ben is elég nyomatéka volt és sokkal jobban gyorsult. 5000-es fordulatszámnál viszont elkezdte keveselni az anyagot és rángatni kezdett. Aztán növeltem az arányt, míg elértem a teljes E85-üzemet, az eredmény katasztrofális volt, alig indult (szeptember közepén), majd a városból kiérve a motor visszahűlt (nem termosztát...), csak 4.-ben tudtam haladni.
A szerelőmmel kiváncsiságból kielemeztük a füstjét, a CO-érték hihetetlenül nagy volt, mert a katalizátor nem akart melegedni.
Tehát átalakítás nélkül kb 30% E85 az optimális, teljesítmény szempontjából.
Az autóban semmi nincs átalakítva
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #576 Dátum:
2010.02.26 péntek, 07:06:57 »
Idézetet írta: Rob - 2010.02.25 csütörtök, 22:52:35
A nyáron kipróbáltam, először kb. 40% E85-tel, nagyon jó volt, az autó nyert egy sebességfokozatot, pl. ahol eddig 3.-ban kellett menni, most 4.-ben is elég nyomatéka volt és sokkal jobban gyorsult. 5000-es fordulatszámnál viszont elkezdte keveselni az anyagot és rángatni kezdett. Aztán növeltem az arányt, míg elértem a teljes E85-üzemet, az eredmény katasztrofális volt, alig indult (szeptember közepén), majd a városból kiérve a motor visszahűlt (nem termosztát...), csak 4.-ben tudtam haladni.
A szerelőmmel kiváncsiságból kielemeztük a füstjét, a CO-érték hihetetlenül nagy volt, mert a katalizátor nem akart melegedni.
Tehát átalakítás nélkül kb 30% E85 az optimális, teljesítmény szempontjából.
Az autóban semmi nincs átalakítva
átalakítás nélkül nem is ajánlják a teljes etanolos üzemet.Nem tud annyit szállítani a rendszer,hogy az elfogadható legyen a motornak.
Naplózva
Works
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #577 Dátum:
2010.02.26 péntek, 08:25:57 »
Idézetet írta: Works - 2010.02.25 csütörtök, 21:10:10
Sziasztok!
Kivettem a 13.sz. biztositékot de semmi változás nem történt. Az jo vagy rossz?
Bocsi nem jol irtam:Kivettem a biztositékot mentem vele kb40-45 km.és semmi változást nem vettem észre. akor lamda hiba lehet?
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #578 Dátum:
2010.02.26 péntek, 10:02:33 »
Idézetet írta: Works - 2010.02.26 péntek, 08:25:57
Bocsi nem jol irtam:Kivettem a biztositékot mentem vele kb40-45 km.és semmi változást nem vettem észre. akor lamda hiba lehet?
amikor az autóm megkapta az új lambdaszondáját, alig lehetett az úton tartani, annyira ment
a szonda el volt lustulva, és ezért a rendszer túldúsította az üzemanyagot, többet fogyasztott, viszont cserébe nem ment
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #579 Dátum:
2010.02.26 péntek, 10:12:41 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.02.26 péntek, 07:06:57
átalakítás nélkül nem is ajánlják a teljes etanolos üzemet.Nem tud annyit szállítani a rendszer,hogy az elfogadható legyen a motornak.
amúgy ezen gondolkoztam, hogy be kéne tolni a v6 pumpáját
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #580 Dátum:
2010.02.26 péntek, 10:51:46 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.02.26 péntek, 10:12:41
amúgy ezen gondolkoztam, hogy be kéne tolni a v6 pumpáját
A nyomás szabályzóval lehet trükközni egy határon belül.Igaz,még nem próbáltam.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #581 Dátum:
2010.02.26 péntek, 11:37:47 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.02.26 péntek, 10:12:41
amúgy ezen gondolkoztam, hogy be kéne tolni a v6 pumpáját
Igaz,de az injektor fúvókák nyitás-zárás ütemét is változtatni kell+a gyújtást.Nem véletlen,hogy kell a plusz cucc.Fusim írta,hogy az oktánillesztőt is meg lehetne próbálni,igaz az 91-eshez van.
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #582 Dátum:
2010.02.26 péntek, 12:07:35 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.02.26 péntek, 11:37:47
Igaz,de az injektor fúvókák nyitás-zárás ütemét is változtatni kell+a gyújtást.Nem véletlen,hogy kell a plusz cucc.Fusim írta,hogy az oktánillesztőt is meg lehetne próbálni,igaz az 91-eshez van.
Az átalakító usb-vel összeköthető laptoppal,pár paraméter változtatható.Nem bonyolult,aki olvasni tud az meg csinálja.[ E85 Power.hu]
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #583 Dátum:
2010.02.26 péntek, 12:19:11 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.26 péntek, 12:07:35
Az átalakító usb-vel összeköthető laptoppal,pár paraméter változtatható.Nem bonyolult,aki olvasni tud az meg csinálja.[ E85 Power.hu]
igaz,de én ezt az alap,elektronika nélküli használatra írtam.Egy darabig ki tudja tolni a gyújtást és befecskendezési időt a vezérlés,de nem a végtelenségig.Azért még nem tiszta etanol autózásra találták ki ezeket.
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #584 Dátum:
2010.02.26 péntek, 12:38:28 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.02.26 péntek, 12:19:11
igaz,de én ezt az alap,elektronika nélküli használatra írtam.Egy darabig ki tudja tolni a gyújtást és befecskendezési időt a vezérlés,de nem a végtelenségig.Azért még nem tiszta etanol autózásra találták ki ezeket.
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/
Én a Winkleréket nem sokra tartom.Természetesen ez csak az én szubjektív gondolatom.Más.Ha kivesszem a 13.-biztit[lambda?]mit kellene tapasztalnom?Kipróbáltam az egr dugózást,sokat javított melegen az alapjáraton.Mit változtat még?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #585 Dátum:
2010.02.26 péntek, 15:05:27 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.26 péntek, 12:38:28
Én a Winkleréket nem sokra tartom.Természetesen ez csak az én szubjektív gondolatom.Más.Ha kivesszem a 13.-biztit[lambda?]mit kellene tapasztalnom?Kipróbáltam az egr dugózást,sokat javított melegen az alapjáraton.Mit változtat még?
...az egr kiiktatása leginkább az alapjáratra és a teljesítményre van hatással.Nincs visszavezetve a kipuf a szívóoldalra,így a motor csak tiszta levegőt kap.A lambda kikötését már írtam Neked,elképzelhető,hogy ha már régóta nem is működött,akkor a vezérlés már csak a gyári értékkel dolgozott.Ekkor szerintem tényleg nemigen veszel észre változást.
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #586 Dátum:
2010.02.26 péntek, 17:36:54 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.02.26 péntek, 15:05:27
...az egr kiiktatása leginkább az alapjáratra és a teljesítményre van hatással.Nincs visszavezetve a kipuf a szívóoldalra,így a motor csak tiszta levegőt kap.A lambda kikötését már írtam Neked,elképzelhető,hogy ha már régóta nem is működött,akkor a vezérlés már csak a gyári értékkel dolgozott.Ekkor szerintem tényleg nemigen veszel észre változást.
Köszi.A Lambda kikötést nem próbáltam,csak sokat olvastam róla s kíváncsivá tett.Melegen zajos a szervószivattyú,friss olaj,stb már megvolt.Érdemes valami adalékot kipróbálni?Vagy marad a feljavítás?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #587 Dátum:
2010.02.26 péntek, 18:57:02 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.26 péntek, 17:36:54
Köszi.A Lambda kikötést nem próbáltam,csak sokat olvastam róla s kíváncsivá tett.Melegen zajos a szervószivattyú,friss olaj,stb már megvolt.Érdemes valami adalékot kipróbálni?Vagy marad a feljavítás?
Ha zajos,azzal nem tudsz mit csinálni.A tengelye elkopik és lóg.Megpróbálhatod felújíttatni,de egyszerűbb bontottat venni,olyan 5-8e között van.Adalékot semmikép ne tegyél bele,mert kiszámíthatatlan,hogy mi történik akkor,amikor bekerül a kormányműbe az olaj.
Naplózva
Fecamester
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #588 Dátum:
2010.02.26 péntek, 20:32:32 »
Sziasztok. 94-es automata kombi Mondim van, 2.0-es benyós. Sok mindent átéltünk már e pár év alatt és nemrég újra megmutatkozott öregsége (hengerfej tömítés). De most újra műkszik, duruzsol és sokkal erősebb mint amikor hozzám került. Sokat szenvedtem a teljesítményével. A lényeg, hogy jó néhány dologra rájöttem és végigjártam a tuning nélküli, olcsó, hozzávetőleg, eredeti teljesítmény visszaállításának fortélyaira. Ezekből: szerintem elsődleges a HIDROTŐKE (hidraulikus szelepemelő), sok esetben felújítható (ki ne dobjátok!!!!), mellékesen 1 darab 5-7 krajcár körül mozog. Ha beállt a hidrotőke akkor a szelepek nem tudnak rendesen bezáródni és érezhetően elmegy a kompresszió, tehát csökken a teljesítmény. A második az injektor kábelköteg. Csalóka tud lenni, mert sok esetben burkolat van rajta és nem látni hol ér össze vagy húz át a vezetékrendszer, de ez is javítható. A negyedik a légtömegmérő műszerke. Sokan kicseréltetik pedig sok mindennek kellene történnie, hogy tönkre menjen (tudni kell, hogy mit kell rajta megnézni). Ötödik a gyertya. Nem tudom ki, hogy van vele de az eredeti Ford (Motocraft) gyertya a legmegfelelőbb. Használtam NGK-t miazmás......
Ha érdekel valakit tapasztalat vagy szerelési kézikönyv, kérdezzen nyugodtan, szívesen segítek amiben tudok.
Ja! És nem elhanyagolható: láttam a Mondeót kívül-belül, magam szereltem javítottam, (persze autódoki tanácsaival, és mivel mérőműszereim nincsenek ezért szervizben mérettem) nekem alkatrész árban a mostani állapot kb. 40000 kavicsban van.
Üdv. mindenkinek és jó Mondizást
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #589 Dátum:
2010.02.26 péntek, 20:46:16 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.02.26 péntek, 18:57:02
Ha zajos,azzal nem tudsz mit csinálni.A tengelye elkopik és lóg.Megpróbálhatod felújíttatni,de egyszerűbb bontottat venni,olyan 5-8e között van.Adalékot semmikép ne tegyél bele,mert kiszámíthatatlan,hogy mi történik akkor,amikor bekerül a kormányműbe az olaj.
Szóval nem úszom meg a cserét.Cetaclean benzin adalék,ezzel bombáznak 1000-rel.Van valami tapasztalat v.info róla?Valahogy bizalmatlan vagyok a csodaszerekkel szemben,de hátha ...........
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #590 Dátum:
2010.02.26 péntek, 20:49:30 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.26 péntek, 20:46:16
Szóval nem úszom meg a cserét.Cetaclean benzin adalék,ezzel bombáznak 1000-rel.Van valami tapasztalat v.info róla?Valahogy bizalmatlan vagyok a csodaszerekkel szemben,de hátha ...........
Benzinadalékkal sok rosszat nem tudsz tenni.Van akinek bejött,van akinek nem.Legfeljebb nem történik semmi,legrosszabb esetben meg addig kínlódsz vele,amíg kifogy a benzin.Legjobb esetben meg az történik,ami ráírtak...Inkább a különböző olajcsodaszerekkel legyél óvatos.
Naplózva
Fecamester
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #591 Dátum:
2010.02.26 péntek, 20:54:40 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.26 péntek, 20:46:16
Szóval nem úszom meg a cserét.Cetaclean benzin adalék,ezzel bombáznak 1000-rel.Van valami tapasztalat v.info róla?Valahogy bizalmatlan vagyok a csodaszerekkel szemben,de hátha ...........
Szia. Én használtam Catacleanert kb 7 rugó volt de csak ideiglenes javulás volt (szebb hang jobb teljesítmény)de nem a várt ideig. Bocs nem olvastam feljebb....mi a baj a gíppel?
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #592 Dátum:
2010.02.26 péntek, 21:02:44 »
Idézetet írta: Fecamester - 2010.02.26 péntek, 20:54:40
Szia. Én használtam Catacleanert kb 7 rugó volt de csak ideiglenes javulás volt (szebb hang jobb teljesítmény)de nem a várt ideig. Bocs nem olvastam feljebb....mi a baj a gíppel?
Gyakorlatilag csak a kora s a km-ek száma. Ami meg elromolhat az ugye el is romlik.Itt ott kopog zörög,de más nincs.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.02.26 péntek, 23:10:21 írta Joe
»
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #593 Dátum:
2010.02.26 péntek, 21:13:27 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.02.26 péntek, 20:49:30
Benzinadalékkal sok rosszat nem tudsz tenni.Van akinek bejött,van akinek nem.Legfeljebb nem történik semmi,legrosszabb esetben meg addig kínlódsz vele,amíg kifogy a benzin.Legjobb esetben meg az történik,ami ráírtak...Inkább a különböző olajcsodaszerekkel legyél óvatos.
Bizalmatlan vagyok a csodaszerkel szemben.Emlékszünk sok varázsszer tündöklésére és bukására.Volt személyes találkozásom is eggyel [ RESTORE ] Na ez egy főbelövés volt a motornak 100km 1l olaj fogyás.Pedig 4 ütemű volt a drága.
Naplózva
Fecamester
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #594 Dátum:
2010.02.26 péntek, 21:21:33 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.26 péntek, 21:02:44
Gyakorlatilag csak a kora s a km-ek száma. Ami meg elromolhat az ugye el is romlik.Itt ott kopog zörög,de más nincs.
Szerintem hagyd a katalizátor tisztíót. Én úgy használtam, hogy tele tankba öntöttem bele és nyaralás alkalmával rengeteget mentem vele egyhuzamban. Volt javulás azt nem mondom, hogy nem de utána visszaállt. Kidobott pénznek éltem meg.
Az enyém is csörgött zörgött
Hallanád most
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #595 Dátum:
2010.02.26 péntek, 21:28:22 »
Idézetet írta: Fecamester - 2010.02.26 péntek, 21:21:33
Szerintem hagyd a katalizátor tisztíót. Én úgy használtam, hogy tele tankba öntöttem bele és nyaralás alkalmával rengeteget mentem vele egyhuzamban. Volt javulás azt nem mondom, hogy nem de utána visszaállt. Kidobott pénznek éltem meg.
Az enyém is csörgött zörgött
Hallanád most
Köszi,akkor sutba vele.
Naplózva
Fecamester
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #596 Dátum:
2010.02.26 péntek, 21:34:51 »
Idézetet írta: Ronin - 2010.02.26 péntek, 21:28:22
Köszi,akkor sutba vele.
Miért töröd a fejed adalék anyagon? Ahogy látom ugyanolyan gépünk van. Tic-tic-celnek a vezérműtengelyek? Nem jó a CO? Becsörög gyorsításkor? Most még gépnél vagyok egy darabig...hátha tudok valamiben segíteni.
Naplózva
Ronin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #597 Dátum:
2010.02.26 péntek, 21:43:35 »
Idézetet írta: Fecamester - 2010.02.26 péntek, 21:34:51
Miért töröd a fejed adalék anyagon? Ahogy látom ugyanolyan gépünk van. Tic-tic-celnek a vezérműtengelyek? Nem jó a CO? Becsörög gyorsításkor? Most még gépnél vagyok egy darabig...hátha tudok valamiben segíteni.
Nem, semmi extra.Egyszerűen Kiváncsiság vezérelt.Köszi , üdv.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #598 Dátum:
2010.02.26 péntek, 23:15:30 »
Idézetet írta: Fecamester - 2010.02.26 péntek, 20:32:32
Sziasztok. 94-es automata kombi Mondim van, 2.0-es benyós. Sok mindent átéltünk már e pár év alatt és nemrég újra megmutatkozott öregsége (hengerfej tömítés). De most újra műkszik, duruzsol és sokkal erősebb mint amikor hozzám került. Sokat szenvedtem a teljesítményével. A lényeg, hogy jó néhány dologra rájöttem és végigjártam a tuning nélküli, olcsó, hozzávetőleg, eredeti teljesítmény visszaállításának fortélyaira. Ezekből: szerintem elsődleges a HIDROTŐKE (hidraulikus szelepemelő), sok esetben felújítható (ki ne dobjátok!!!!), mellékesen 1 darab 5-7 krajcár körül mozog. Ha beállt a hidrotőke akkor a szelepek nem tudnak rendesen bezáródni és érezhetően elmegy a kompresszió, tehát csökken a teljesítmény. A második az injektor kábelköteg. Csalóka tud lenni, mert sok esetben burkolat van rajta és nem látni hol ér össze vagy húz át a vezetékrendszer, de ez is javítható. A negyedik a légtömegmérő műszerke. Sokan kicseréltetik pedig sok mindennek kellene történnie, hogy tönkre menjen (tudni kell, hogy mit kell rajta megnézni). Ötödik a gyertya. Nem tudom ki, hogy van vele de az eredeti Ford (Motocraft) gyertya a legmegfelelőbb. Használtam NGK-t miazmás......
Ha érdekel valakit tapasztalat vagy szerelési kézikönyv, kérdezzen nyugodtan, szívesen segítek amiben tudok.
Ja! És nem elhanyagolható: láttam a Mondeót kívül-belül, magam szereltem javítottam, (persze autódoki tanácsaival, és mivel mérőműszereim nincsenek ezért szervizben mérettem) nekem alkatrész árban a mostani állapot kb. 40000 kavicsban van.
Üdv. mindenkinek és jó Mondizást
Ezek mind így vannak, ahogy írtad! Pont ezért alakult a klub, hogy ilyenekben segítsünk az autós társainknak, amit meg is teszünk!
Injektor kábel témában pedig az a megoldás, hogy cseréled 95-96-os bontott Mondeoból származó kábelkötegre, mert ott már jobb a szigetelés...
A főoldalon találsz egy két cikket, ami segít a további rendberakásban/karbantartásban!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Fecamester
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #599 Dátum:
2010.02.26 péntek, 23:36:40 »
Idézetet írta: Joe - 2010.02.26 péntek, 23:15:30
Ezek mind így vannak, ahogy írtad! Pont ezért alakult a klub, hogy ilyenekben segítsünk az autós társainknak, amit meg is teszünk!
Injektor kábel témában pedig az a megoldás, hogy cseréled 95-96-os bontott Mondeoból származó kábelkötegre, mert ott már jobb a szigetelés...
A főoldalon találsz egy két cikket, ami segít a további rendberakásban/karbantartásban!
Szia. Kábelköteg, kábelköteg.....jobb lett volna előbb tudni:) villanyásszal újjrahúzattam. De most, hogy írod lehet, hogy megbabrálom keménykedik e a szigetelés. És a 95-96-osaknak hőtűrőbb a szigetelésük?
Naplózva
Oldalak:
1
...
5
6
7
8
9
10
11
[
12
]
13
14
15
16
17
18
19
...
88
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ