Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:47:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1673269 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #2800 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 13:36:24 »

ha nem szettben cserélsz, akkor az új szíj haza vágja a feszítőt. vagy mindenestől cseréld, vagy vegyél szettet.
de ha már ott jársz vízpumpát sem ártana cserélni...
Ertjuk koszi,az is igaz mert a vizpumpat se tudom mikkor volt cserelve.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2801 Dátum: 2013.02.25 hétfő, 18:17:06 »

Egy remek kerdessel fordulok hozzatok.Szerintetek mitol lehet,hogy alacsony fordulaton 1500-2000 korul ha ofalepek dadog,tetovazik. Ha tolom neki semmi ilyet nem produkal.Illetve neha beejti a fordulatot 500-600 ra es 10 ms  mulva visszall 850re.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2802 Dátum: 2013.02.25 hétfő, 18:23:49 »

Egy remek kerdessel fordulok hozzatok.Szerintetek mitol lehet,hogy alacsony fordulaton 1500-2000 korul ha ofalepek dadog,tetovazik. Ha tolom neki semmi ilyet nem produkal.Illetve neha beejti a fordulatot 500-600 ra es 10 ms  mulva visszall 850re.
maf, lambda, fojtószelep poti.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2803 Dátum: 2013.02.26 kedd, 09:44:22 »

maf, lambda, fojtószelep poti.
[/quoteKoszonom!
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2804 Dátum: 2013.02.28 csütörtök, 08:39:48 »

Sziasztok!

Készülök pár műveletre.. És a következő listát válogattam össze, legyetek kedvesek véleményezni, mi jó, mi nem jó, stb. Smiley

DOLZ vízpumpa
DAYCO hosszbordásszíj
GATES vezérműszíj
-  RUVILLE vezérgörgő szett. -

Illetve azt tervezem, hogy a görgőket nem veszem meg külön, hanem ha van rá lehetőség (olyan állapotúak, stb.), akkor csak csapágyazom.
(Mert ugye ez anyagilag a töredéke..)
Láttam persze szetteket is a vezérléshez, de ebből az "elérhető" árú minőségében kételkedem.. És mivel én tervezem csinálni a cseréket, anyaghibára hiába vállalok magamnak garanciát..  nyes nyes

Üdv.
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
v.ivan
Vendég
« Új hozzászólás #2805 Dátum: 2013.03.01 péntek, 07:13:32 »

Sziasztok!

Készülök pár műveletre.. És a következő listát válogattam össze, legyetek kedvesek véleményezni, mi jó, mi nem jó, stb. Smiley

DOLZ vízpumpa
DAYCO hosszbordásszíj
GATES vezérműszíj
-  RUVILLE vezérgörgő szett. -

Illetve azt tervezem, hogy a görgőket nem veszem meg külön, hanem ha van rá lehetőség (olyan állapotúak, stb.), akkor csak csapágyazom.
(Mert ugye ez anyagilag a töredéke..)
Láttam persze szetteket is a vezérléshez, de ebből az "elérhető" árú minőségében kételkedem.. És mivel én tervezem csinálni a cseréket, anyaghibára hiába vállalok magamnak garanciát..  nyes nyes

Üdv.
Toto
Érdemes csapágyazni? A Dayco készlet 26-kedvesség.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2806 Dátum: 2013.03.01 péntek, 08:47:53 »

Érdemes csapágyazni? A Dayco készlet 26-kedvesség.

Vezérműszíjat azért szeretnék GATES-t, mert a fórumon olvasottak szerint megbízhatóbb minőség, a DAYCO-ról pedig nem nagyon rémlik bármilyen tapasztalat. ( De ha van valakinek, legyen szíves, ossza meg velem! )
A Ruville görgőkészlet egyébként 12-kedvesség, ami nem vészes, viszont itt sem tudom, szabad-e beletenni ezt a minőséget Smiley
Vagy ne keverjem a két márkát? (GATES szíj+Ruville görgőkészlet) Cheesy

« Utoljára szerkesztve: 2013.03.01 péntek, 09:08:48 írta speedtoto » Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2807 Dátum: 2013.03.02 szombat, 11:05:07 »

Vezérműszíjat azért szeretnék GATES-t, mert a fórumon olvasottak szerint megbízhatóbb minőség, a DAYCO-ról pedig nem nagyon rémlik bármilyen tapasztalat. ( De ha van valakinek, legyen szíves, ossza meg velem! )
A Ruville görgőkészlet egyébként 12-kedvesség, ami nem vészes, viszont itt sem tudom, szabad-e beletenni ezt a minőséget Smiley
Vagy ne keverjem a két márkát? (GATES szíj+Ruville görgőkészlet) Cheesy



Nem vitatkozni szeretnék, a GATES teljesen jó, de a DAYCO sem rossz, kilószámra viszik és nincs vele probléma. A Ruville is jó, de kb ugyanott készül mindegyik (SNR). Keverni meg bátran keverheted, kompatibilis. Egyedül az a kérdés, mennyi időre tervezel a kocsival, mennyire tartod a csereintervallumot és mennyit szánsz rá.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2808 Dátum: 2013.03.02 szombat, 17:38:04 »

Nem vitatkozni szeretnék, a GATES teljesen jó, de a DAYCO sem rossz, kilószámra viszik és nincs vele probléma. A Ruville is jó, de kb ugyanott készül mindegyik (SNR). Keverni meg bátran keverheted, kompatibilis. Egyedül az a kérdés, mennyi időre tervezel a kocsival, mennyire tartod a csereintervallumot és mennyit szánsz rá.

Hát, vitatkozni nem fogok olyanról, amit nem tudok, és amiről én kérdeztem  vigyor3 .
Mennyit szánok rá? Mennyit tervezek? Ha azt mondod, a DAYCO és Ruville jók, akkor nem kell olyan sokat rászánnom ahhoz, hogy sokáig tervezzek, ugyanis ezek picit olcsóbb kategóriák Smiley . Így nem vészes költség a csereperiódusok alapján, vagy picit előbb történő szervizelés se.
(Mondjuk ha mehetek 40 ezret egy vez.szíjjal, akkor bőven jó vagyok, mert eddig átlagban kb 2-3 év alatt mentem annyit.)
Köszönöm a válasz(oka)t!
(Persze ha valakiben van még valami mondanivaló, ne tartsa bent, annak sosincs jó vége!  Tongue )
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Skylark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #2809 Dátum: 2013.03.11 hétfő, 19:43:08 »

Sziasztok!
A következő problémával fordulnék hozzátok. Egy ideje már át lett alakítva az autóm automatáról kézi váltósra amit azóta is nagyon sajnálok de már a második váltócsere után akkor ez tűnt a legolcsóbb megoldásnak. A lényeg, hogy mivel nem nagyon hajtom a kocsit nem tűnt fel, hogy mennyire de nem megy. Vácról járok be pestre napi szinten dolgozni így az átlagos 90-100km/h-s sebességgel elvagyok, ha kellett előzni mindig ment sőt igazság szerint 110-150ig elég jól megy is. Viszont 0-100 az bizony 12,5mp-ig tart. Pedig tekintettel a nem túl sok városi használatra semmi okát nem látom, hogy így eltunyuljon a kocsi.Az egész akkor tűnt fel amikor öcsém nagyzolni akart a kis 1.4es astrájával hogy legyorsul és meglepődve tapasztaltam, hogy majdnem sikerült is neki. Mostanra már kapott új gyertyákat, gyertyakábeleket, légszűrőt, kitakarítottam a maf szenzort, a pillangószelepet, az alapjárati motort, az egész szívósort, többször levettem az akksi sarut is betanítottam úgy ahogyan kell de semmi javulás nem érzékelhető. Az EGR le van dugózva de az akkor is le volt amikor még automata volt a kocsi. Ja hát és persze amíg automata volt semmi gond nem volt a gyorsulásával. Sport módba kapcsolva a váltót ment is rendesen. Amit tudok, hogy vezérlés terén megmaradtak régi cuccok a kocsiban. Lehet hogy valamit a computer vezetékelésénél kell átkötni, vagy lecserélni az egészet? A fura az, hogy amikor átvettem az autót a váltócsere után meglepően jól ment. De mivel nem állatkodok nem tűnt fel hogy ez a lomha jószág lett belőle. Olajat nem zabálja jobban mint eddig illetve mint amennyire egy 312.000km-nél jár autónak kellene, sőt szerintem a 7500km alatt 7 deci teljesen elfogadható olajfogyasztás.
A másik kérdésem az volna, hogy létezik többféle áttételezésű váltó is? Mert az enyémben a kettes kb 80nál véget ér. A videókat amiket pedig youtube-n látni 100ig simán el lehet pörgetni. Nem mintha ez lenne a heppem csak amikor lemértem a szörnyű 0-100 gyorsulásomat megnéztem más normális Mondeoja mit produkál. De tekintettel arra hogy ha enyém egy rövidebb váltó akkor még jobban kellene gyorsulnia nem pedig lassabban. Az eddigi egyetlen pozitívum, hogy a 9,5-10 literes fogyasztásból 7,2-7,5 lett de azért jó lenne ha a 2000-es motor nem csak viccből lenne a kocsiban. Nem mondom, hogy most ennyi kilométerrel a motorban nagyon neki akarnék állni szép lassan mindent kicserélni főleg, hogy a közeljövőben egy MK3 van tervbe véve, de gondoltam egy próbát megér megkérdezni tőletek hátha csak valami hülye kis vákum, vagy elektromos hiba okozza az egészet. Előre is köszi a segítséget!
Naplózva

1996 Mk1 2.0 Klíma, Tempomat, Automatából manuálissá alakított öszvér.
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2810 Dátum: 2013.03.11 hétfő, 20:24:09 »

Sziasztok!
A következő problémával fordulnék hozzátok. Egy ideje már át lett alakítva az autóm automatáról kézi váltósra amit azóta is nagyon sajnálok de már a második váltócsere után akkor ez tűnt a legolcsóbb megoldásnak. A lényeg, hogy mivel nem nagyon hajtom a kocsit nem tűnt fel, hogy mennyire de nem megy....

Szia!

Egy fórumtársnál (legyozo) olvastam automata/kézi váltó váltás után problémáról, igaz, Ő egy rántást érzett bizonyos fordulatnál.
Az előzményeket itt találod:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1451.msg614318#msg614318

Hátha segít  szomoru1
Mivel sport üzemmódról van szó, laikusként gyanítom, a teljesítményre is hatással lehet..
Viszont ha nem volt mindig ilyen, mióta kéziváltós, lehet, mélyebben kell turkálni..

Üdv:
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Skylark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #2811 Dátum: 2013.03.12 kedd, 20:28:51 »

Szia!

Egy fórumtársnál (legyozo) olvastam automata/kézi váltó váltás után problémáról, igaz, Ő egy rántást érzett bizonyos fordulatnál.
Az előzményeket itt találod:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1451.msg614318#msg614318

Hátha segít  szomoru1
Mivel sport üzemmódról van szó, laikusként gyanítom, a teljesítményre is hatással lehet..
Viszont ha nem volt mindig ilyen, mióta kéziváltós, lehet, mélyebben kell turkálni..

Üdv:
Toto


Köszi! Utánnaolvasok ill. holnap elviszem kompressziómérésre a kocsit. Biztos ami biztos. Smiley
Naplózva

1996 Mk1 2.0 Klíma, Tempomat, Automatából manuálissá alakított öszvér.
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2812 Dátum: 2013.03.22 péntek, 17:16:43 »

Köszi! Utánnaolvasok ill. holnap elviszem kompressziómérésre a kocsit. Biztos ami biztos. Smiley
hello. srácok,valaki tudja h az üzemi hőmérséglet a müszeren hol van? nekem a fehér jobb szélén! megyek-megyek,és nem megy feljebb! valamiért ugy emlékszem h középen kéne áljon a mutató. a volt tulaj azt mondta cserélt termosztátot!  vajon jó értéket mutat a müzer? és ha nem,akkor az termosztát hiba? mert a motor ugye forro,de a csöveket elfelejtettem megnézni...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2813 Dátum: 2013.03.23 szombat, 10:44:41 »

hello. srácok,valaki tudja h az üzemi hőmérséglet a müszeren hol van? nekem a fehér jobb szélén! megyek-megyek,és nem megy feljebb! valamiért ugy emlékszem h középen kéne áljon a mutató. a volt tulaj azt mondta cserélt termosztátot!  vajon jó értéket mutat a müzer? és ha nem,akkor az termosztát hiba? mert a motor ugye forro,de a csöveket elfelejtettem megnézni...
Nekem is és többeknek is volt/van ilyen gondja. Nálam cserélték a termosztátházon levő alsó jeladót, és jó lett a mutató állása.
Másoknak ez és egyéb mahinálás sem oldotta meg a gondot - tudtommal.
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #2814 Dátum: 2013.03.23 szombat, 11:18:48 »

Nekem is és többeknek is volt/van ilyen gondja. Nálam cserélték a termosztátházon levő alsó jeladót, és jó lett a mutató állása.
Másoknak ez és egyéb mahinálás sem oldotta meg a gondot - tudtommal.
Szintén zenész.Ugyan így csináltam.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2815 Dátum: 2013.03.23 szombat, 13:21:14 »

Szintén zenész.Ugyan így csináltam.
értem,de honnantudni mi a baj? igaz a csöveket lehet fogdosni menetközben,h mikor forro,és hol,,de fogalmam sincs h melyik a jövö,menő stb.
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #2816 Dátum: 2013.03.23 szombat, 13:37:50 »

értem,de honnantudni mi a baj? igaz a csöveket lehet fogdosni menetközben,h mikor forro,és hol,,de fogalmam sincs h melyik a jövö,menő stb.
Már ketten is ideírtuk, hogy cserélj jeladót meg termosztátot és rendben lesz!
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2817 Dátum: 2013.03.23 szombat, 13:40:32 »

Már ketten is ideírtuk, hogy cserélj jeladót meg termosztátot és rendben lesz!
jóóóóó,,oké...értem! bocsi....remélem..

tudjátok nagyon bevásároltam ezzel a kocsival,és mennem kéne eredetvizsgára,és lassan átiratni! elvileg semmilyen hiba nem fért bele,,igy bajban vagyok! az átirás eredetv együtt kb 84000 ft-gondolhatod..
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #2818 Dátum: 2013.03.23 szombat, 15:24:46 »

sziasztok érdeklődnék motorolaj leeresztő csavar mérete?köszi
M14x1,5 a menete és 13-as kulcs kell hozzá, ha nem így van a többiek javítanak.Kell alá tömítőgyűrű.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2819 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 09:46:25 »

M14x1,5 a menete és 13-as kulcs kell hozzá, ha nem így van a többiek javítanak.Kell alá tömítőgyűrű.
hello. srácok! a FAQ ban olvastam egy bizonyos EGR szelep ledugozásárol! erről mi a véleményetek? én nem szeretek kokányolni,de hatud valaki hasznos tanácsot adni h esetleg a fogyasztásbol lehessen faragni,vagy egy szépen járó motort kahassak,,az jo lenne. a helyzet az,h amotor hidegen eléggé zajos,van kopogása,aztán ez kisimul. melegen már egészen szépen jár. de látok,hallok benne néha rángásokat,változik a hangja,stb. de alapra jó..nemtudom milyennek kell lennie,de lehet h ez is egyszerü trükkel megoldható..vagy nem???
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2820 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 10:18:25 »

hello. srácok! a FAQ ban olvastam egy bizonyos EGR szelep ledugozásárol! erről mi a véleményetek? én nem szeretek kokányolni,de hatud valaki hasznos tanácsot adni h esetleg a fogyasztásbol lehessen faragni,vagy egy szépen járó motort kahassak,,az jo lenne. a helyzet az,h amotor hidegen eléggé zajos,van kopogása,aztán ez kisimul. melegen már egészen szépen jár. de látok,hallok benne néha rángásokat,változik a hangja,stb. de alapra jó..nemtudom milyennek kell lennie,de lehet h ez is egyszerü trükkel megoldható..vagy nem???

Az EGR ledugózástól nem változik a fogyid, csak állítólag a hangja lesz szebb. (ezt nem tudom sem megerősíteni sem megcáfolni, mert én már ledugózva vettem meg az autót és az enyém diesel). Ha mégis a dugózás mellett döntesz, akkor nem árt egy szívósor takarítás, mivel az EGR-en már nem szívja a trutyit a kipufogóból és a karterből. Az amúgy sem árt neki, mert könnyebben kap levegőt, tökéletesebb lesz az égés ezáltal kevesebbet fogyaszthat.  Nem árt a gyertyák ellenőrzése, cseréje (asszem 60 ezrenként ajánlott és gyári gyertya javasolt). A másik megoldás az lehet, hogy elviszed vik-hez vagy megkérsz valakit itt a fórumon, akinek MKI-ese van és töviről hegyire ismeri a típust. De ez csak az én véleményem.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2821 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 10:37:02 »

Az EGR ledugózástól nem változik a fogyid, csak állítólag a hangja lesz szebb. (ezt nem tudom sem megerősíteni sem megcáfolni, mert én már ledugózva vettem meg az autót és az enyém diesel). Ha mégis a dugózás mellett döntesz, akkor nem árt egy szívósor takarítás, mivel az EGR-en már nem szívja a trutyit a kipufogóból és a karterből. Az amúgy sem árt neki, mert könnyebben kap levegőt, tökéletesebb lesz az égés ezáltal kevesebbet fogyaszthat.  Nem árt a gyertyák ellenőrzése, cseréje (asszem 60 ezrenként ajánlott és gyári gyertya javasolt). A másik megoldás az lehet, hogy elviszed vik-hez vagy megkérsz valakit itt a fórumon, akinek MKI-ese van és töviről hegyire ismeri a típust. De ez csak az én véleményem.
Az EGR szelep dugózása talán azért jo,mert nem szivja a ganét  akipufogobol,hanem tiszta levegőt sziv a motor! esetleg a katalizátor nem örülne a töblet trutyinak,de ez motor függő. nem vok szerelő,és szerintem aszivosornak sem fogok neki állni,de cak remélni tudom h jo az ha nem kap a motor füstöt a levegőbe-ez amolyan környezetvédelmi dolog,,nem? a zsigulinak is volt kartercsö amit felvittek a karburátorba,ami szerintem a motornak nem olyan jo.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2822 Dátum: 2013.03.24 vasárnap, 10:59:36 »

Az EGR szelep dugózása talán azért jo,mert nem szivja a ganét  akipufogobol,hanem tiszta levegőt sziv a motor! esetleg a katalizátor nem örülne a töblet trutyinak,de ez motor függő. nem vok szerelő,és szerintem aszivosornak sem fogok neki állni,de cak remélni tudom h jo az ha nem kap a motor füstöt a levegőbe-ez amolyan környezetvédelmi dolog,,nem? a zsigulinak is volt kartercsö amit felvittek a karburátorba,ami szerintem a motornak nem olyan jo.

Nem kell ahhoz szerelőnek lenni, hogy kitakarítsd. Le kell szedni, kitakarítani és fordított sorrendben visszatenni. Amit meg kell hozzá venni, az a tömítés. A Lada abból a szempontból rossz példa, hogy az igénytelen. Azért az injektor és a karburátor között van némi különbség. Egyébként igen, környezetvédelmi okok vannak az EGR szelep mögött, de, ha ledugózod nem romlik akkora mértékben a károsanyag kibocsátásod, hogy gondot okozna, viszont azt nyered vele, hogy a motor nem kap trutyit, csak tiszta levegőt, ezáltal növeled az élettartamát.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2823 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 20:29:24 »

bocs h ide irok de a kuplungos téma halott! hogyan lehet állitani a kuplungon h feljebb fogjon? ugyérzem nagyon ki kell nyomni! nekem bovdenes a kuplungom..
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2824 Dátum: 2013.03.26 kedd, 12:02:04 »

bocs h ide irok de a kuplungos téma halott! hogyan lehet állitani a kuplungon h feljebb fogjon? ugyérzem nagyon ki kell nyomni! nekem bovdenes a kuplungom..

A kinyomóvillánál kell lennie az állítócsavarnak, hacsak nem automata állítású. (a pedálnál van megoldva egy ricnis, ívelt megoldással) Mert, ha az, akkor a kuplungod kuka.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2825 Dátum: 2013.03.26 kedd, 12:08:18 »

A kinyomóvillánál kell lennie az állítócsavarnak, hacsak nem automata állítású. (a pedálnál van megoldva egy ricnis, ívelt megoldással) Mert, ha az, akkor a kuplungod kuka.
bocsi,,ha mi az"" kuka?! nemtudm milyen,még nem néztem,csuszni nem csúszik,viszi az autót,csak eléggé rövid a lábam ehhez az autóhoz,és jol ki kell nyomni a kuplungot! de ugy tudom azon lehet állitani!-vagy nem?!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2826 Dátum: 2013.03.26 kedd, 12:09:18 »

bocsi,,ha mi az"" kuka?! nemtudm milyen,még nem néztem,csuszni nem csúszik,viszi az autót,csak eléggé rövid a lábam ehhez az autóhoz,és jol ki kell nyomni a kuplungot! de ugy tudom azon lehet állitani!-vagy nem?!
ja amit tudok,a válton kivül van egy kar amire a bowden megy,és azon egy olyan négyzetes gumi bunkó van,,néztem is mi a franc az....
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2827 Dátum: 2013.03.26 kedd, 12:43:10 »

ja amit tudok,a válton kivül van egy kar amire a bowden megy,és azon egy olyan négyzetes gumi bunkó van,,néztem is mi a franc az....

Az a kar a kinnyomóvilla. Ha azon a bowdenen, amin a "gumibunkó" van, van menet, akkor ott tudsz állítani rajta. Ha rátekered, akkor elvileg flejebb kezd el dolgozni a kuplung.

bocsi,,ha mi az"" kuka?! nemtudm milyen,még nem néztem,csuszni nem csúszik,viszi az autót,csak eléggé rövid a lábam ehhez az autóhoz,és jol ki kell nyomni a kuplungot! de ugy tudom azon lehet állitani!-vagy nem?!

A kuka azt jelenti, hogy kidobós, cserére szorul stb. Hogy lehet-e állítani azt nem tudom, de ha lehet, akkor ott lehet, ahol az a "gumi bunkó" van. Ennél a típusnál nem tudom, hogy hogy van megoldva, de pl a sierránál az automata megoldás volt, a pedálnál megoldva. Azon nem lehet állítani.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2828 Dátum: 2013.03.26 kedd, 12:47:59 »

Az a kar a kinnyomóvilla. Ha azon a bowdenen, amin a "gumibunkó" van, van menet, akkor ott tudsz állítani rajta. Ha rátekered, akkor elvileg flejebb kezd el dolgozni a kuplung.

A kuka azt jelenti, hogy kidobós, cserére szorul stb. Hogy lehet-e állítani azt nem tudom, de ha lehet, akkor ott lehet, ahol az a "gumi bunkó" van. Ennél a típusnál nem tudom, hogy hogy van megoldva, de pl a sierránál az automata megoldás volt, a pedálnál megoldva. Azon nem lehet állítani.
a gumi bunko alatt???
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2829 Dátum: 2013.03.26 kedd, 12:57:30 »

a gumi bunko alatt???

Nem. Van a kuplung bowden. Az megy rá arra a kilógó lemez izére, ami kijön a váltó és a motor között. Ha azon a bowdenen van menet, akkor állítható, ha nincs, akkor nem.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2830 Dátum: 2013.03.29 péntek, 10:23:38 »

Nem. Van a kuplung bowden. Az megy rá arra a kilógó lemez izére, ami kijön a váltó és a motor között. Ha azon a bowdenen van menet, akkor állítható, ha nincs, akkor nem.
Más. ha meleg a motorom,és elvileg a termosztát is jol nyt,és ahűtő is forro,miért rossz a fütésem? ez betegség? hol keressem a hibát? az a helyzet h majd h nem hideget fuj,pedig minden forró!
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2831 Dátum: 2013.03.29 péntek, 10:26:41 »

Más. ha meleg a motorom,és elvileg a termosztát is jol nyt,és ahűtő is forro,miért rossz a fütésem? ez betegség? hol keressem a hibát? az a helyzet h majd h nem hideget fuj,pedig minden forró!
utas oldal felől a lábtérnél van egy fekete burkolat. 3 csavar tartja. szedd le és tapogasd meg a fűtő radiátort, hogy meleg-e. ha igen, akkor az úgy nevezett flap motor nem végzi a dolgát és a ventilátor nem fújja át a radiátoron a levegőt. ez lehet a kapcsoló hibája, vagy maga a flap motor adta fel a küzdelmet.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2832 Dátum: 2013.03.29 péntek, 10:35:08 »

utas oldal felől a lábtérnél van egy fekete burkolat. 3 csavar tartja. szedd le és tapogasd meg a fűtő radiátort, hogy meleg-e. ha igen, akkor az úgy nevezett flap motor nem végzi a dolgát és a ventilátor nem fújja át a radiátoron a levegőt. ez lehet a kapcsoló hibája, vagy maga a flap motor adta fel a küzdelmet.
a flapmotor az mi?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2833 Dátum: 2013.03.29 péntek, 10:37:53 »

a flapmotor az mi?
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Melegleveg%C5%91_ajt%C3%B3_motor_csere_%E2%80%93_Flap_Motor_csere_MK1/MK2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2834 Dátum: 2013.03.29 péntek, 12:06:41 »

Más. ha meleg a motorom,és elvileg a termosztát is jol nyt,és ahűtő is forro,miért rossz a fütésem? ez betegség? hol keressem a hibát? az a helyzet h majd h nem hideget fuj,pedig minden forró!
utas oldal felől a lábtérnél van egy fekete burkolat. 3 csavar tartja. szedd le és tapogasd meg a fűtő radiátort, hogy meleg-e. ha igen, akkor az úgy nevezett flap motor nem végzi a dolgát és a ventilátor nem fújja át a radiátoron a levegőt. ez lehet a kapcsoló hibája, vagy maga a flap motor adta fel a küzdelmet.
Vagy az is lehet, hogy vízköves a fűtőradiátor, ahogy ez már - tudtommal - előfordult közülünk mással is.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2835 Dátum: 2013.03.29 péntek, 12:10:34 »

utas oldal felől a lábtérnél van egy fekete burkolat. 3 csavar tartja. szedd le és tapogasd meg a fűtő radiátort, hogy meleg-e. ha igen, akkor az úgy nevezett flap motor nem végzi a dolgát és a ventilátor nem fújja át a radiátoron a levegőt. ez lehet a kapcsoló hibája, vagy maga a flap motor adta fel a küzdelmet.

Vagy az is lehet, hogy vízköves a fűtőradiátor, ahogy ez már - tudtommal - előfordult közülünk mással is.
igen, de nem akartam rögtön ezzel riogatni... vigyor3 és a javasolt vizsgálatból kiderül, hogy melyik a hiba oka.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2836 Dátum: 2013.03.29 péntek, 13:00:14 »

igen, de nem akartam rögtön ezzel riogatni... vigyor3 és a javasolt vizsgálatból kiderül, hogy melyik a hiba oka.
köszi
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2837 Dátum: 2013.03.29 péntek, 15:40:48 »

esetleg tudja e valaki,hogy milyen olajat érdemes venni a kocsiba,ami jo télen a minuszokban,és nyáron a hőségben! mert ugye sok féle van,de a hidrótökéknek nem mindegy,mert kopoghatna ha nem kapnak időben olajat!
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2838 Dátum: 2013.03.29 péntek, 16:11:04 »

esetleg tudja e valaki,hogy milyen olajat érdemes venni a kocsiba,ami jo télen a minuszokban,és nyáron a hőségben! mert ugye sok féle van,de a hidrótökéknek nem mindegy,mert kopoghatna ha nem kapnak időben olajat!

Az előzményekben szinte minden harmadik oldalon megtalálod ezt az információt.
Olvasd egyszer végig a topikokat, sokat lehet tanulni belőle.
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2839 Dátum: 2013.03.29 péntek, 18:17:29 »

Az előzményekben szinte minden harmadik oldalon megtalálod ezt az információt.
Olvasd egyszer végig a topikokat, sokat lehet tanulni belőle.
hát,köszi. az a baj h nem vagyok gép elött ülő tipus,és időm se sok van ahhoz h végig olvassak több tuct oldalt,de belenézek. kösz
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2840 Dátum: 2013.03.29 péntek, 18:24:39 »

esetleg tudja e valaki,hogy milyen olajat érdemes venni a kocsiba,ami jo télen a minuszokban,és nyáron a hőségben! mert ugye sok féle van,de a hidrótökéknek nem mindegy,mert kopoghatna ha nem kapnak időben olajat!
5w30
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2841 Dátum: 2013.03.29 péntek, 19:28:04 »

5w30
nagyon köszönöm. a speficikációt nézegettem,és ott is ezt irta,meg az 5w50 et
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2842 Dátum: 2013.03.30 szombat, 15:43:32 »

Sziasztok!

Hosszú hétvégét kihasználva gondoltam, nekilátok néhány rutinműveletnek -pl vízpumpacsere, motor szívó-kipufogó oldali rendbetétele.
Sajnos erőteljesen elakadtam.
Le kellene szednem a főtengelyen lévő ékszíjtárcsát, hogy le tudjam venni a műanyag burkolatot, ami a vezérműszíjat védi, hogy hozzáférjek a vízpumpa csavarjaihoz, de sajna nem mozdul a csavar.
Valami turpisságot sejtek (mocsok menetrögzítő és társai..), mert erősebbnél erősebb szerszámokkal próbálkoztam eddig, (az alap krova hosszú szárral nagyonkevés), szóval csináltam  spec.  csőhosszabbított szárat, stb, minden sikertelen. Sad
(Úgy próbálkoztam, hogy öcsém 5-ben tapossa a féket, én meg izzadok a kocsi alatt..)
Fújtam neki spray-t, kocogtattam, ütöttem, de nem jutottam előrébb.
A kérdésem az lenne, hogy normális-e, hogy "ipari erővel" se tudom megindítani a csavart?
Most gondolkozom még valami technológián, amivel szóra bírhatom, ha nem jön össze semmi, akkor marad valami brutál légkulcs kölcsönkérése...

Köszi:
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2843 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:34:54 »

Sziasztok!

Hosszú hétvégét kihasználva gondoltam, nekilátok néhány rutinműveletnek -pl vízpumpacsere, motor szívó-kipufogó oldali rendbetétele.
Sajnos erőteljesen elakadtam.
Le kellene szednem a főtengelyen lévő ékszíjtárcsát, hogy le tudjam venni a műanyag burkolatot, ami a vezérműszíjat védi, hogy hozzáférjek a vízpumpa csavarjaihoz, de sajna nem mozdul a csavar.
Valami turpisságot sejtek (mocsok menetrögzítő és társai..), mert erősebbnél erősebb szerszámokkal próbálkoztam eddig, (az alap krova hosszú szárral nagyonkevés), szóval csináltam  spec.  csőhosszabbított szárat, stb, minden ?sikertelen. Sad
(Úgy próbálkoztam, hogy öcsém 5-ben tapossa a féket, én meg izzadok a kocsi alatt..)
Fújtam neki spray-t, kocogtattam, ütöttem, de nem jutottam előrébb.
A kérdésem az lenne, hogy normális-e, hogy "ipari erővel" se tudom megindítani a csavart?
Most gondolkozom még valami technológián, amivel szóra bírhatom, ha nem jön össze semmi, akkor marad valami brutál légkulcs kölcsönkérése...

Köszi:
Toto

  esetleg nem lehetseges h balmenetes ?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2844 Dátum: 2013.03.30 szombat, 17:51:47 »

  esetleg nem lehetseges h balmenetes ?

Azt furcsállanám.
De most már ott tartok hogy nagyon elegem van. Ezt bezzeg meghúzták rendesen, a motort meg a váltót elfelejtették összefogatni, hogy rohadjanak ketté, ezzel meg szoptam egész nap, és meg se moccant!
A csavar fejét szerencsésen szét**tam a krova-lefordulásokkal, mert természetesen akkor csináltam csak kellően nagy célszerszámot, mikor már baj volt.  falbav  Pedig jártam már így mással is..
most egyetlen reményem a valamelyik topikban valaki által említett olyan fej, ami rávágja magát a csavar fejére lazítás közben. Sad
 falbav  falbav  falbav
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2845 Dátum: 2013.03.30 szombat, 19:18:32 »

Azt furcsállanám.
De most már ott tartok hogy nagyon elegem van. Ezt bezzeg meghúzták rendesen, a motort meg a váltót elfelejtették összefogatni, hogy rohadjanak ketté, ezzel meg szoptam egész nap, és meg se moccant!
A csavar fejét szerencsésen szét**tam a krova-lefordulásokkal, mert természetesen akkor csináltam csak kellően nagy célszerszámot, mikor már baj volt.  falbav  Pedig jártam már így mással is..
most egyetlen reményem a valamelyik topikban valaki által említett olyan fej, ami rávágja magát a csavar fejére lazítás közben. Sad
 falbav  falbav  falbav

Valaki esetleg tudja, hányas csavar/milyen menet van ebben a mocsok főtengelyben az ékszíjtárcsánál?
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2846 Dátum: 2013.03.30 szombat, 19:58:26 »

Valaki esetleg tudja, hányas csavar/milyen menet van ebben a mocsok főtengelyben az ékszíjtárcsánál?
esetleg alkatrész ügyben nézz körül,vagy anán esetleg jobban odaférni,és ugy valai combos kulcsal,bár ha annyi a hatlapnak....
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2847 Dátum: 2013.03.30 szombat, 19:59:24 »

ha hidegen kopog a motor,az hidrotőke? ha igenl, mindet cserélni kell,vagy van trükk a rossz cseréjére?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2848 Dátum: 2013.03.30 szombat, 20:03:14 »

ha hidegen kopog a motor,az hidrotőke? ha igenl, mindet cserélni kell,vagy van trükk a rossz cseréjére?
Lecserélted már az olajat 5w30-ra?
Ez az első trükk...
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #2849 Dátum: 2013.03.30 szombat, 20:31:54 »

ha hidegen kopog a motor,az hidrotőke? ha igenl, mindet cserélni kell,vagy van trükk a rossz cseréjére?
hello,van trukk,telen 5w30 ,nyaron10w40, en most kivancsi lenek ,ha kormany tuningolnak bicikli kormanyra biztos jobbbbb leszzz.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.