Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:55:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 64 65 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677582 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #2850 Dátum: 2013.03.30 szombat, 20:37:27 »

hello,van trukk,telen 5w30 ,nyaron10w40, en most kivancsi lenek ,ha kormany tuningolnak bicikli kormanyra biztos jobbbbb leszzz.
de nem 5w50.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2851 Dátum: 2013.03.30 szombat, 21:40:32 »

Lecserélted már az olajat 5w30-ra?
Ez az első trükk...
nem még nem.. kb 3 perc alatt mulik el a kopogás. gondolom télen lesz durva-szerintem majd összel cserélek
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2852 Dátum: 2013.03.30 szombat, 21:48:23 »

Szia!

Egy fórumtársnál (legyozo) olvastam automata/kézi váltó váltás után problémáról, igaz, Ő egy rántást érzett bizonyos fordulatnál.
Az előzményeket itt találod:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1451.msg614318#msg614318

Hátha segít  szomoru1
Mivel sport üzemmódról van szó, laikusként gyanítom, a teljesítményre is hatással lehet..
Viszont ha nem volt mindig ilyen, mióta kéziváltós, lehet, mélyebben kell turkálni..

Üdv:
Toto

helló. nekem volt autómatám,és az levolt szabályozva gyárilag,h ne tudd széthajtani! a motor nem forgott többet 4000 nél,igaz,2300 nál 120 al mentem..kb. egészen biztos hogy a váltónak volt egy rakás elektronikája erre a célra,és azt nem könnyü átlépni! az átalakitásnál,ezt is figyelembe kell venni,hogy mit csinálsz a sok veztékkel,csatlakozoval,stb.az automata váltó egy ördögien jo találmány,és bonyolult! a ford szervizben azt se tudták h kell olajszintet nézni,ugyhogy gondolhatod mennyire értenek hozzá! CSAK erre szakosodott szerelővel szabad megnézetni ha valakinek ilyen baja van! én sem tudtam mi baja a kocsinak,a szomszed sedánja pörgött vagy 7000 et,az enyém (autómata)4000 nél leszabályzott! 
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2853 Dátum: 2013.03.30 szombat, 22:00:02 »

helló. nekem volt autómatám,és az levolt szabályozva gyárilag,h ne tudd széthajtani! a motor nem forgott többet 4000 nél,igaz,2300 nál 120 al mentem..kb. egészen biztos hogy a váltónak volt egy rakás elektronikája erre a célra,és azt nem könnyü átlépni! az átalakitásnál,ezt is figyelembe kell venni,hogy mit csinálsz a sok veztékkel,csatlakozoval,stb.az automata váltó egy ördögien jo találmány,és bonyolult! a ford szervizben azt se tudták h kell olajszintet nézni,ugyhogy gondolhatod mennyire értenek hozzá! CSAK erre szakosodott szerelővel szabad megnézetni ha valakinek ilyen baja van! én sem tudtam mi baja a kocsinak,a szomszed sedánja pörgött vagy 7000 et,az enyém (autómata)4000 nél leszabályzott! 

Mivel ez nem az én problémám volt, hanem én is csak válaszoltam rá, gondolom, nem nekem szántad a választ Smiley
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2854 Dátum: 2013.03.30 szombat, 22:02:47 »

Mivel ez nem az én problémám volt, hanem én is csak válaszoltam rá, gondolom, nem nekem szántad a választ Smiley
bocs,már belekavarodtam..
Naplózva
bernath1220
Vendég
« Új hozzászólás #2855 Dátum: 2013.03.31 vasárnap, 12:08:27 »

helo szeretném kérdezni mk1 es 1.8 benzin motornak az öninditoját szeretném kivenni javitás céljábol nem tudja valaki hogy hol van a motoron és valami motor rajzot nem tudtok küldeni akár e-mailban . bernath1220@freemail.hu köszönöm elöre is
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2856 Dátum: 2013.03.31 vasárnap, 15:01:20 »

ma hosszab uton voltam,és egyszerüen nincs fütésem! a motor megy,a levegő jön,-fúj,de nem meleg! a hömérő a fehér jobb  szélén...mit lehet ezzel csinálni,és mitől van?
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #2857 Dátum: 2013.03.31 vasárnap, 15:19:33 »

helo szeretném kérdezni mk1 es 1.8 benzin motornak az öninditoját szeretném kivenni javitás céljábol nem tudja valaki hogy hol van a motoron és valami motor rajzot nem tudtok küldeni akár e-mailban . bernath1220@freemail.hu köszönöm elöre is
Ha szemben állsz az autóval akkor a motor mögött és elég mélyen.Ha nincs aknád vagy emelőd  elég bajos lesz, mert alulról a legkényelmesebb hozzáférni.
http://www.wiringdiagrams21.com/2009/12/23/1996-ford-mondeo-starter-motor-schematic-diagram/
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2858 Dátum: 2013.03.31 vasárnap, 16:33:35 »

ma hosszab uton voltam,és egyszerüen nincs fütésem! a motor megy,a levegő jön,-fúj,de nem meleg! a hömérő a fehér jobb  szélén...mit lehet ezzel csinálni,és mitől van?
Mutató: ha városban sem mozdul ki legalább függőlegesig vagy akár följebb, akkor jeladó hiba. Plána, ha dugóban érzed/hallod a hűtőventi bekapcsolását.
Ha városban felmegy függőlegesbe és akár tovább is, akkor a termosztátod nem jó, nem zár, és a menetszél a hosszú úton ilyen hűvös időben jól lehűti a vized.

Ha a fűtés városban sem jó, akkor az erre a problémára már említett dolgokat vizsgáld meg.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2859 Dátum: 2013.03.31 vasárnap, 17:33:19 »

Mutató: ha városban sem mozdul ki legalább függőlegesig vagy akár följebb, akkor jeladó hiba. Plána, ha dugóban érzed/hallod a hűtőventi bekapcsolását.
Ha városban felmegy függőlegesbe és akár tovább is, akkor a termosztátod nem jó, nem zár, és a menetszél a hosszú úton ilyen hűvös időben jól lehűti a vized.

Ha a fűtés városban sem jó, akkor az erre a problémára már említett dolgokat vizsgáld meg.
még nem láttam függőlegesben! pedig a multkor kb 15-20 percet álltam dugóban! igaz elindult felfelé,de nem ment függőbe! a ventit se hallottam még menni!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2860 Dátum: 2013.03.31 vasárnap, 17:39:08 »

még nem láttam függőlegesben! pedig a multkor kb 15-20 percet álltam dugóban! igaz elindult felfelé,de nem ment függőbe! a ventit se hallottam még menni!
gondolom ez tuti termosztát? és lehet,de még nem biztos h egy icipici vizet cip a motor! az olaj szép tiszta,a betöltő sapka is,. ha eszi,hol lehet még olyan fehéres takony? ahonnan esetleg nem tisztul ki! ahol tuti nyomy volna... ha van ilyen.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2861 Dátum: 2013.04.01 hétfő, 15:17:39 »

 az EGR szelep dugózása,ami az injektor felé megy peremezett cső-pereme és az EGR szelep ami egy köralaku cucc,közé kell tenni a dugót-lemezt.?! ugye?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2862 Dátum: 2013.04.01 hétfő, 16:49:57 »

az EGR szelep dugózása,ami az injektor felé megy peremezett cső-pereme és az EGR szelep ami egy köralaku cucc,közé kell tenni a dugót-lemezt.?! ugye?

A faq-ban találsz erről is leírást.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2863 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 16:53:38 »

Lecserélted már az olajat 5w30-ra?
Ez az első trükk...
hali... figyu,ugyan még nem cserélnék olajat,de tervben van. most valami castrol van benne,de télire adnék neki valami finomabbat. elég sok infót találni erröl,és a legtöbben a ford 5W40 est irják,te azthiszem 5W30 at,és még ott az a tényező h ásványi,vagy szintetikus? a lényeg. szolnak a tőkéim hidegen,télen szerintem szét is esik! volt e arra példa h egy olajcserével elhalgatnak az inditási kopogások? iga elmulik kb 3 perc lalatt.de undoritó hangja van,és nincs is hideg! mivel az olaj drága dolog,nem cserélgetném egymás után,nincs keretem kisérletezésre-te mit mondasz? mi  jo választás,ami télre is jo,nyárra is,és elhalgatnak e a tőkék?
a sogoromnak is mondeoja van,ő a Q8 as szintetikusra esküszik... köszi hogy meghalgattál.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2864 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 17:32:00 »

  "a legtöbben a ford 5W40 est irják"
tudom, nem nekem szólt a kérdés. de visszakérdeznék, mert égnek áll a hajam...
hol és kik írják ezt az olajat? kik azok a legtöbben?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2865 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 18:10:17 »

hali... figyu,ugyan még nem cserélnék olajat,de tervben van. most valami castrol van benne,de télire adnék neki valami finomabbat. elég sok infót találni erröl,és a legtöbben a ford 5W40 est irják,te azthiszem 5W30 at,és még ott az a tényező h ásványi,vagy szintetikus? a lényeg. szolnak a tőkéim hidegen,télen szerintem szét is esik! volt e arra példa h egy olajcserével elhalgatnak az inditási kopogások? iga elmulik kb 3 perc lalatt.de undoritó hangja van,és nincs is hideg! mivel az olaj drága dolog,nem cserélgetném egymás után,nincs keretem kisérletezésre-te mit mondasz? mi  jo választás,ami télre is jo,nyárra is,és elhalgatnak e a tőkék?
a sogoromnak is mondeoja van,ő a Q8 as szintetikusra esküszik... köszi hogy meghalgattál.

Najó, nem akartam leírni, mert most többek egy életre megutálnak, de én az Escortomban egy nagyon jól bevállt 10w40-es Granville-t használtam mindig.
(télen-nyáron, nem véletlen a két paraméter, nem egy évszakosra vannak kitalálva az olajak..)
Az is hidrotőkés, nem mai gyerek. 
Itt a cserénél ugyanezt az olajat vettem, mikor megvettem a kocsit. Ez sem mai, csöpögött is itt-ott, gondoltam kipróbálom. (akkor még nem olvastam végig az egész (!!) mk1-es topikot töviről' hegyire' )
Nekem nincs csattogásom se hidegen, se melegen. Olajfolyás, olajzabálás se.
De (!!) az itt leírtak alapján azt mondom, legközelebb azt fogom használni, amit már 1000x leírtak itt olyanok, akik Mondeot használnak évek óta. Most már nem cserélem le azonnal az olajat, nincs semmi rendellenes, párezer kilométert kibír. (Még teljesen tiszta..) + jönnek a jóidők ( Cheesy ).
De a legközelebbi cserénél hallgatok azokra, akik tapasztaltabbak.
Mondeoval nem sok tapasztalatom van (vagyishát már egyre több, mert mindent át kell néznem/javítanom kell rajta), az Escortot ismerem csavarról csavarra.
De én azt mondom, ha csak annyit tudsz az olajról, bogy "Valami Castrol", (meg egyéb esetben is autóvásárlás után) azonnal cseréld le!
Jól sejtem, hogy ez vásárlás után sem történt meg?
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2866 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 19:53:34 »

tudom, nem nekem szólt a kérdés. de visszakérdeznék, mert égnek áll a hajam...
hol és kik írják ezt az olajat? kik azok a legtöbben?
nem tudok válaszolni,de a cromax is ezt az olajat mondja.5w40,. de én nem ragaszkodom ehhez.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2867 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 19:55:02 »

Najó, nem akartam leírni, mert most többek egy életre megutálnak, de én az Escortomban egy nagyon jól bevállt 10w40-es Granville-t használtam mindig.
(télen-nyáron, nem véletlen a két paraméter, nem egy évszakosra vannak kitalálva az olajak..)
Az is hidrotőkés, nem mai gyerek. 
Itt a cserénél ugyanezt az olajat vettem, mikor megvettem a kocsit. Ez sem mai, csöpögött is itt-ott, gondoltam kipróbálom. (akkor még nem olvastam végig az egész (!!) mk1-es topikot töviről' hegyire' )
Nekem nincs csattogásom se hidegen, se melegen. Olajfolyás, olajzabálás se.
De (!!) az itt leírtak alapján azt mondom, legközelebb azt fogom használni, amit már 1000x leírtak itt olyanok, akik Mondeot használnak évek óta. Most már nem cserélem le azonnal az olajat, nincs semmi rendellenes, párezer kilométert kibír. (Még teljesen tiszta..) + jönnek a jóidők ( Cheesy ).
De a legközelebbi cserénél hallgatok azokra, akik tapasztaltabbak.
Mondeoval nem sok tapasztalatom van (vagyishát már egyre több, mert mindent át kell néznem/javítanom kell rajta), az Escortot ismerem csavarról csavarra.
De én azt mondom, ha csak annyit tudsz az olajról, bogy "Valami Castrol", (meg egyéb esetben is autóvásárlás után) azonnal cseréld le!
Jól sejtem, hogy ez vásárlás után sem történt meg?

nem sajnos még nem! eddig a lökháritó,gumi mizéria,müszerfallal,vacakoltam,beázás,stb.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2868 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 20:02:29 »

Najó, nem akartam leírni, mert most többek egy életre megutálnak, de én az Escortomban egy nagyon jól bevállt 10w40-es Granville-t használtam mindig.
(télen-nyáron, nem véletlen a két paraméter, nem egy évszakosra vannak kitalálva az olajak..)
Az is hidrotőkés, nem mai gyerek. 
Itt a cserénél ugyanezt az olajat vettem, mikor megvettem a kocsit. Ez sem mai, csöpögött is itt-ott, gondoltam kipróbálom. (akkor még nem olvastam végig az egész (!!) mk1-es topikot töviről' hegyire' )
Nekem nincs csattogásom se hidegen, se melegen. Olajfolyás, olajzabálás se.
De (!!) az itt leírtak alapján azt mondom, legközelebb azt fogom használni, amit már 1000x leírtak itt olyanok, akik Mondeot használnak évek óta. Most már nem cserélem le azonnal az olajat, nincs semmi rendellenes, párezer kilométert kibír. (Még teljesen tiszta..) + jönnek a jóidők ( Cheesy ).
De a legközelebbi cserénél hallgatok azokra, akik tapasztaltabbak.
Mondeoval nem sok tapasztalatom van (vagyishát már egyre több, mert mindent át kell néznem/javítanom kell rajta), az Escortot ismerem csavarról csavarra.
De én azt mondom, ha csak annyit tudsz az olajról, bogy "Valami Castrol", (meg egyéb esetben is autóvásárlás után) azonnal cseréld le!
Jól sejtem, hogy ez vásárlás után sem történt meg?

ismerem az olajakat,és tudom az értékeket. a baj a hidrotőke,nekem kopog! és lehetséges e,h az olaj a hibás? mint mondtam nekem már volt mondeom,az is kopogott,,vagy 3x cseréltem benne olajat-nem javult meg!  sőt volt hengerfej generál is,de az sem javitott semmit! hidegen kopogott! persze lehet h átvertek,de annó 230 ezret fizettem a hengerfej generálért. és nem lett jó! Akkor még nem volt internet,nem lehetett keresgélni-beszélgetni. azt akocsit a sogorom vette meg,azóta is kopog neki.gondolhatod h kicsit tanácstalan vagyok....
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2869 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 23:02:12 »

nem tudok válaszolni,de a cromax is ezt az olajat mondja.5w40,. de én nem ragaszkodom ehhez.
Ez. Az olaj való a Mondiba.
Sok szerelő mondja azt, hogy öreg, kopott motor, jó abba a 10W40 is. Ennek első körben én is bedőltem, az volt, ami neked - hidegen halk kelepelés.
Aztán a köv. cserénél belekerült a belevaló. Mintha elvágták volna a kelepelést. Nagy hidegben azért még icipicit hallható nagyon rövid ideig, de ez elhanyagolható.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2870 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 23:08:44 »

Ez. Az olaj való a Mondiba.
Sok szerelő mondja azt, hogy öreg, kopott motor, jó abba a 10W40 is. Ennek első körben én is bedőltem, az volt, ami neked - hidegen halk kelepelés.
Aztán a köv. cserénél belekerült a belevaló. Mintha elvágták volna a kelepelést. Nagy hidegben azért még icipicit hallható nagyon rövid ideig, de ez elhanyagolható.

0w30 és akkor még az sem lesz, igaz picit drága  vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2871 Dátum: 2013.04.05 péntek, 00:27:32 »

nem tudok válaszolni,de a cromax is ezt az olajat mondja.5w40,. de én nem ragaszkodom ehhez.
is. a cromax hoz 86 féle olajat. de 5w30-as olajban is van náluk opel. ami majdnem olyan, mint a szüreti bál után szintig hugyozni a kartert...
de asszem a tied már nem fog elhallgatni, mert a vastag olaj adott elég pofont a hidrotőkéknek.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2872 Dátum: 2013.04.05 péntek, 10:01:34 »

0w30 és akkor még az sem lesz, igaz picit drága  vigyor3
igen sajnos a kopott motor nem biztos hogy szereti a vékony olajat,de ha 5W30 akkor jó,. ezaz olaj elvileg minden hömérséglet tartományban jó lehet,de tény h régi,és valószinüleg kopott motorba kell,és nem tudom h az olajnyomással nem lesz gond? igaz a zsigulit tudom felhozni példának,tudom nem ugyan az,de szerkezetileg hasonló. a fötengely csapágyaknál simán el tud menni az olaj,ezzel a nyomás is. ha hig olajat raktam bele,hunyorgott,vagy világitott az olajnyomás lámpa. félre ne értsetek,nem vitázom-csak azt kérdezném,hogy nem lehet e baj az 5W30 as olajjal? ha pl az olaj nyomást nézem! elvileg azzal ami benne van nem sokat mentek..
És a másik,nekem nem halkan-hangosan kalapál,és kb 3 perc mire elmulik!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2873 Dátum: 2013.04.05 péntek, 10:40:25 »

igen sajnos a kopott motor nem biztos hogy szereti a vékony olajat,de ha 5W30 akkor jó,. ezaz olaj elvileg minden hömérséglet tartományban jó lehet,de tény h régi,és valószinüleg kopott motorba kell,és nem tudom h az olajnyomással nem lesz gond? igaz a zsigulit tudom felhozni példának,tudom nem ugyan az,de szerkezetileg hasonló. a fötengely csapágyaknál simán el tud menni az olaj,ezzel a nyomás is. ha hig olajat raktam bele,hunyorgott,vagy világitott az olajnyomás lámpa. félre ne értsetek,nem vitázom-csak azt kérdezném,hogy nem lehet e baj az 5W30 as olajjal? ha pl az olaj nyomást nézem! elvileg azzal ami benne van nem sokat mentek..
És a másik,nekem nem halkan-hangosan kalapál,és kb 3 perc mire elmulik!

Mitől vékonyabb az mint az 5w30? nem igazán értem...... a meleg oldali vizkozitásuk ugyan az, melegen ugyan olyan állaga van mindkettőnek.... Hidegen folyósabb a 0w30, hamarabb van kenés........ ennyi a különbség..... az olajnyomáshoz semmi köze. azt inkább a lerakódások dugulások befolyásolják. Aminek megint csak jobb az 5w30, vagy 0w30 bár utóbbit kétlem hogy bár ki is belöntené az ára miatt. Én legalább is tuti nem vigyor3 de kenés szempontjából jobb lenne. Mert hidegen kopik a motor! Már pedig egy 10w40 ebben erősen segít is, mindegy hogy nyár van vagy tél.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2874 Dátum: 2013.04.05 péntek, 10:54:27 »

Mitől vékonyabb az mint az 5w30? nem igazán értem...... a meleg oldali vizkozitásuk ugyan az, melegen ugyan olyan állaga van mindkettőnek.... Hidegen folyósabb a 0w30, hamarabb van kenés........ ennyi a különbség..... az olajnyomáshoz semmi köze. azt inkább a lerakódások dugulások befolyásolják. Aminek megint csak jobb az 5w30, vagy 0w30 bár utóbbit kétlem hogy bár ki is belöntené az ára miatt. Én legalább is tuti nem vigyor3 de kenés szempontjából jobb lenne. Mert hidegen kopik a motor! Már pedig egy 10w40 ebben erősen segít is, mindegy hogy nyár van vagy tél.....
lehet h én tudtam rosszul,de a pl 15W40 nél higabb a 10w40-és ennél higabb az 5w40 es olaj és igy tovább. azért van kenés,mert a sürübb hidegen sürübb,és azt nehezebben teliti a rendszer,a szivattyú! a higabb könnyebben veszi vel a munkát,hamarabb telitődik,igy a motor hamarabb kap olajat mindehová-pl a hidrótőkék! én ezt igy tudtam!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2875 Dátum: 2013.04.05 péntek, 14:39:24 »

lehet h én tudtam rosszul,de a pl 15W40 nél higabb a 10w40-és ennél higabb az 5w40 es olaj és igy tovább. azért van kenés,mert a sürübb hidegen sürübb,és azt nehezebben teliti a rendszer,a szivattyú! a higabb könnyebben veszi vel a munkát,hamarabb telitődik,igy a motor hamarabb kap olajat mindehová-pl a hidrótőkék! én ezt igy tudtam!
A sűrűbb olaj hidegben sűrűbb - eddig igazad van. És emiatt nehezebben és lassabban jut el oda, ahova kéne.
Olvasgass. Másnak is ajánlott iromány.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2876 Dátum: 2013.04.05 péntek, 14:51:07 »

A sűrűbb olaj hidegben sűrűbb - eddig igazad van. És emiatt nehezebben és lassabban jut el oda, ahova kéne.
Olvasgass. Másnak is ajánlott iromány.

jó kis cikk eljen ezt mondom én is....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2877 Dátum: 2013.04.05 péntek, 16:09:57 »

jó kis cikk eljen ezt mondom én is....
igen jo irás. létezik az hogy 0w30 as ford olaj nincs? 5w30 at látok,de mást nem! mindenképpen valami ilyesmit raknék bele,ha tehetem rászánom a lóvét,de akkor ásványi olaj,,szintetikus nem jó? mert tudjuk h a for olajban vannak olyan adalékok amik kellenek ezeknek a motoroknak,-bár én egyszer azt olvastam h a autómárka néven emlegetett olajak,pl opel olaj,ford olaj-ezek visszaforgatott olajakbol,ujrafelhasznált olajbol van! igaz régen volt már,de tuti ezt olvastam valahol-persz lehet kamu volt.. tehát minimum 5w30,de lehet 0w30 is,de kérdés h maga a ford tipus fontos? mert azt tudjuk h léteznek nagy teljesitményü olajak,jó olajak is. NEM okoskodom,spekulálok...
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2878 Dátum: 2013.04.05 péntek, 16:14:58 »

igen jo irás. létezik az hogy 0w30 as ford olaj nincs? 5w30 at látok,de mást nem! mindenképpen valami ilyesmit raknék bele,ha tehetem rászánom a lóvét,de akkor ásványi olaj,,szintetikus nem jó? mert tudjuk h a for olajban vannak olyan adalékok amik kellenek ezeknek a motoroknak,-bár én egyszer azt olvastam h a autómárka néven emlegetett olajak,pl opel olaj,ford olaj-ezek visszaforgatott olajakbol,ujrafelhasznált olajbol van! igaz régen volt már,de tuti ezt olvastam valahol-persz lehet kamu volt.. tehát minimum 5w30,de lehet 0w30 is,de kérdés h maga a ford tipus fontos? mert azt tudjuk h léteznek nagy teljesitményü olajak,jó olajak is. NEM okoskodom,spekulálok...

5w30 0w30 mind szintetikus, nem létezik ásványi belőlük... a szintetikus jobb mint az ásványi. 5w30 bőven jó lesz nyugi smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2879 Dátum: 2013.04.05 péntek, 16:20:35 »

5w30 0w30 mind szintetikus, nem létezik ásványi belőlük... a szintetikus jobb mint az ásványi. 5w30 bőven jó lesz nyugi smile
köszönöm. az a helyzet h a polcon láttam már ilyen olajat-kézben nem fogtam. de nem látok 0w30 at,,mindenhol  5w30 van,mindegy köszi..
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2880 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:37:14 »

nem tudja valaki hogyan lehetne egy hátsó kipufogót összehozni az autóra? használtan nem látok sehol,a cromaxnál nincs olyan ami a 2.0 benzineshez kell,és olyan kell ami toldó végü,rálehet huzni a majd levágott végre,és lehetőleg nem 20 ezrekbe kerül! köszönöm,
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2881 Dátum: 2013.04.06 szombat, 00:01:15 »

nem tudja valaki hogyan lehetne egy hátsó kipufogót összehozni az autóra? használtan nem látok sehol,a cromaxnál nincs olyan ami a 2.0 benzineshez kell,és olyan kell ami toldó végü,rálehet huzni a majd levágott végre,és lehetőleg nem 20 ezrekbe kerül! köszönöm,
Csak egy ötlet.
Menj el egy közeli kipufogóshoz, érdeklődj tőle, hogy mennyiért csinálná meg, illetve ad-e el külön és mennyiért, amit te otthon tudsz felrakni.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2882 Dátum: 2013.04.06 szombat, 09:43:36 »

Csak egy ötlet.
Menj el egy közeli kipufogóshoz, érdeklődj tőle, hogy mennyiért csinálná meg, illetve ad-e el külön és mennyiért, amit te otthon tudsz felrakni.
sajnos brátságtalan a tag,ő nem foltoz,és nem tart kipufogot otthon,. amit tud a bajomra az 25e től kezdődik...
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2883 Dátum: 2013.04.06 szombat, 09:54:36 »

sajnos brátságtalan a tag,ő nem foltoz,és nem tart kipufogot otthon,. amit tud a bajomra az 25e től kezdődik...
viszont sajnos az a tény h a motor,és minden ami hozzá tartozik,fórró,és a levegő befuvás langyi,nem változott! nem lehetséges h ez valahol el  van zárva? nincs ennek valai trükkje? az a baj,hogy sehogy sem férek oda a fütőtesthez,sem a csövekhez. innentől a termosztát hibakilőve,és az is biztos h a müszer sem a jót mutatja! a városban mentem tegnap egy órát,nem létezik h  a fehérben van amutrató,ugy h a fele hütő levan takarva! de az h semmi meleg nem jön be,,az nagyon titokzatos!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2884 Dátum: 2013.04.06 szombat, 09:59:59 »

viszont sajnos az a tény h a motor,és minden ami hozzá tartozik,fórró,és a levegő befuvás langyi,nem változott! nem lehetséges h ez valahol el  van zárva? nincs ennek valai trükkje? az a baj,hogy sehogy sem férek oda a fütőtesthez,sem a csövekhez. innentől a termosztát hibakilőve,és az is biztos h a müszer sem a jót mutatja! a városban mentem tegnap egy órát,nem létezik h  a fehérben van amutrató,ugy h a fele hütő levan takarva! de az h semmi meleg nem jön be,,az nagyon titokzatos!
egy másik topikban azt olvasom,h ha a fuvást az ablakra irányitja beindul neki a klima,és le sem lehet állitani! nem lehetséges az,nekem ugy megy a klima h nem is tudok róla? mert érdekesen hüvös,levegőt is érzek ha a képembe fuvatom a levegőt! és ott is azt irják, h a párásodás miadt indul a klima,magától! nekem van egy kis zöld lámpa aklimának,nem láttam égni,,de lehetséges h megy!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2885 Dátum: 2013.04.06 szombat, 10:03:33 »

egy másik topikban azt olvasom,h ha a fuvást az ablakra irányitja beindul neki a klima,és le sem lehet állitani! nem lehetséges az,nekem ugy megy a klima h nem is tudok róla? mert érdekesen hüvös,levegőt is érzek ha a képembe fuvatom a levegőt! és ott is azt irják, h a párásodás miadt indul a klima,magától! nekem van egy kis zöld lámpa aklimának,nem láttam égni,,de lehetséges h megy!
ŐK is hasonló dolgokról beszélnek!

http://www.ford-klub.hu/forum/viewtopic.php?f=6&t=4154
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2886 Dátum: 2013.04.06 szombat, 10:49:32 »

egy másik topikban azt olvasom,h ha a fuvást az ablakra irányitja beindul neki a klima,és le sem lehet állitani! nem lehetséges az,nekem ugy megy a klima h nem is tudok róla? mert érdekesen hüvös,levegőt is érzek ha a képembe fuvatom a levegőt! és ott is azt irják, h a párásodás miadt indul a klima,magától! nekem van egy kis zöld lámpa aklimának,nem láttam égni,,de lehetséges h megy!

Az MKIII-ban is bekapcsol a klíma,  ha csak a szélvédőre fújatod (a digitklímásnál erre van egy külön gomb is). Pont azért, hogy száraz levegőt fújjon a pára miatt.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2887 Dátum: 2013.04.06 szombat, 12:27:47 »

Az MKIII-ban is bekapcsol a klíma,  ha csak a szélvédőre fújatod (a digitklímásnál erre van egy külön gomb is). Pont azért, hogy száraz levegőt fújjon a pára miatt.
Nem hiszem, hogy Riconak digitális klímája lenne az Mk1-ben Smiley, de lehet:


Rico!
Ami ötleteket itt olvastál, azok a legvalószínűbb dolgok. Ha még ezeket sem tudod leellenőrizni, akkor mit mondjunk még?
Pl.:
"Cserélj ki mindent a vízpumpától és a termosztáttól a radiátorig, a radiátorral egyetemben. Ha ez sem jön be, akkor a vízpumpát, hűtőt, termosztátot és házát, a maradék gumi és fém csöveket és a hőgombákat is. Ja, a műszercsoportot - vagy legalábbis benne a vízhőfok órát - is, és el ne felejtsd a gomba és az óra közti kábeleket sem, hátha nagyobb az ellenállásuk mint kéne, vagy esetleg kisebb.
Mást már tényleg nem tudunk ajánlani, és ettől biztos jó lesz.
Ha mégsem, akkor add el, vegyél másikat."

Egy szerelő tuti így tenne, egymás után minden darabot cserélne, nem pedig a hibafeltárással bíbelődne, ahogy mi azt ajánlottuk neked. Ha ezeket nem tudod megcsinálni, akkor ennyi.
Keress valaki közeledben levő márkaklubtársat, vagy ahogy mondtam találkozóra menjél, ahol nem csak tanácsokat adnak, hanem meg is tudják nézni/vizslatni neked.

Nincs fűtés:
vízkör kimosás hűtőfolyadék cserekor, esetleg ha van időd és helyed szerelni, akkor radiátor kivétel és kimosás, esetleg csere. Többeknek bejött, van, akinek nem.
Mutató:
Termosztát házon alsó hőgomba csere hűtőfolyadék cserekor, többeknek megjavult a mutató működése (nekem is), van, akinek nem.

Többet nem tudok mondani, kérem, kapcsolja ki. Smiley
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2888 Dátum: 2013.04.06 szombat, 13:47:59 »

Nem hiszem, hogy Riconak digitális klímája lenne az Mk1-ben Smiley, de lehet:


Rico!
Ami ötleteket itt olvastál, azok a legvalószínűbb dolgok. Ha még ezeket sem tudod leellenőrizni, akkor mit mondjunk még?
Pl.:
"Cserélj ki mindent a vízpumpától és a termosztáttól a radiátorig, a radiátorral egyetemben. Ha ez sem jön be, akkor a vízpumpát, hűtőt, termosztátot és házát, a maradék gumi és fém csöveket és a hőgombákat is. Ja, a műszercsoportot - vagy legalábbis benne a vízhőfok órát - is, és el ne felejtsd a gomba és az óra közti kábeleket sem, hátha nagyobb az ellenállásuk mint kéne, vagy esetleg kisebb.
Mást már tényleg nem tudunk ajánlani, és ettől biztos jó lesz.
Ha mégsem, akkor add el, vegyél másikat."

Egy szerelő tuti így tenne, egymás után minden darabot cserélne, nem pedig a hibafeltárással bíbelődne, ahogy mi azt ajánlottuk neked. Ha ezeket nem tudod megcsinálni, akkor ennyi.
Keress valaki közeledben levő márkaklubtársat, vagy ahogy mondtam találkozóra menjél, ahol nem csak tanácsokat adnak, hanem meg is tudják nézni/vizslatni neked.

Nincs fűtés:
vízkör kimosás hűtőfolyadék cserekor, esetleg ha van időd és helyed szerelni, akkor radiátor kivétel és kimosás, esetleg csere. Többeknek bejött, van, akinek nem.
Mutató:
Termosztát házon alsó hőgomba csere hűtőfolyadék cserekor, többeknek megjavult a mutató működése (nekem is), van, akinek nem.

Többet nem tudok mondani, kérem, kapcsolja ki. Smiley
manuál klimám van,és kapcsoloja egyben van a ventillátor kapcsólóval! én egydül a fütőtestet nem tudtam ellenőrizni,és szerintem mást nem is kell,hiszen a motor,és a csövek tűz fórróak! magyarul a fűtéshez való melegviz adott! nekem annyi volt a kérdésem,h mégis mitől nem adja le a hőt ha nyitva a fütés,melegviz van! stb.nem erőszakoskodom,csak arra gondltam hátha valakinek volt már ugyan ilyen gondja-és lehet h tök egyszerü megoldani!  és ugye még ott a klima is,ami lehet h direktben megy,és az fujja nekem a hideget-pedig nem kéne! mivel  mivel alábujni nem tudok,belülről meg szinte semmit se látni,igy azt hiszem talonba rakom a dolgot! bocs ha zavartam..
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2889 Dátum: 2013.04.06 szombat, 14:26:44 »

Nem hiszem, hogy Riconak digitális klímája lenne az Mk1-ben Smiley, de lehet:


Rico!
Ami ötleteket itt olvastál, azok a legvalószínűbb dolgok. Ha még ezeket sem tudod leellenőrizni, akkor mit mondjunk még?
Pl.:
"Cserélj ki mindent a vízpumpától és a termosztáttól a radiátorig, a radiátorral egyetemben. Ha ez sem jön be, akkor a vízpumpát, hűtőt, termosztátot és házát, a maradék gumi és fém csöveket és a hőgombákat is. Ja, a műszercsoportot - vagy legalábbis benne a vízhőfok órát - is, és el ne felejtsd a gomba és az óra közti kábeleket sem, hátha nagyobb az ellenállásuk mint kéne, vagy esetleg kisebb.
Mást már tényleg nem tudunk ajánlani, és ettől biztos jó lesz.
Ha mégsem, akkor add el, vegyél másikat."

Egy szerelő tuti így tenne, egymás után minden darabot cserélne, nem pedig a hibafeltárással bíbelődne, ahogy mi azt ajánlottuk neked. Ha ezeket nem tudod megcsinálni, akkor ennyi.
Keress valaki közeledben levő márkaklubtársat, vagy ahogy mondtam találkozóra menjél, ahol nem csak tanácsokat adnak, hanem meg is tudják nézni/vizslatni neked.

Nincs fűtés:
vízkör kimosás hűtőfolyadék cserekor, esetleg ha van időd és helyed szerelni, akkor radiátor kivétel és kimosás, esetleg csere. Többeknek bejött, van, akinek nem.
Mutató:
Termosztát házon alsó hőgomba csere hűtőfolyadék cserekor, többeknek megjavult a mutató működése (nekem is), van, akinek nem.

Többet nem tudok mondani, kérem, kapcsolja ki. Smiley

Egy szóval nem mondtam, hogy digitklímája lenne, csak annyit írtam, hogy az MKIII-nál a digitklímásnál van egy külön gomb a szélvédő párátlanításra. Az előző MKIII-am fl előtti manuális klímás volt, de ha a csak a szélvédőre fújásra tekertem a kapcsolót, akkor bekapcsolt a klíma.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2890 Dátum: 2013.04.06 szombat, 14:30:14 »

Köszönőm a válaszokat, remélem nem lesz nagyobb baja, mert egy motor felújítás nem olcsó...
ha lecseréled az olajat, akkor nem lesz, de ne használj vastagabbat
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2891 Dátum: 2013.04.06 szombat, 20:37:28 »

manuál klimám van,és kapcsoloja egyben van a ventillátor kapcsólóval! én egydül a fütőtestet nem tudtam ellenőrizni,és szerintem mást nem is kell,hiszen a motor,és a csövek tűz fórróak! magyarul a fűtéshez való melegviz adott! nekem annyi volt a kérdésem,h mégis mitől nem adja le a hőt ha nyitva a fütés,melegviz van! stb.nem erőszakoskodom,csak arra gondltam hátha valakinek volt már ugyan ilyen gondja-és lehet h tök egyszerü megoldani!  és ugye még ott a klima is,ami lehet h direktben megy,és az fujja nekem a hideget-pedig nem kéne! mivel  mivel alábujni nem tudok,belülről meg szinte semmit se látni,igy azt hiszem talonba rakom a dolgot! bocs ha zavartam..
Igazából nincs semmi baj, csak egy picit sokallom, hogy megkérdezel x-szer egy problémát, kapsz rá választ x-szer, de megint megkérded, mert nem tudtál utánanézni a tippeknek. Ha még meg sem nézted az ajánlatokat, akkor mire számítasz?

Egyébként ha megy a klíma, akkor az állítógombon világítania kéne a zöldnek. Megnyomásra kapcsol be, világít a lámpa. Megnyomod ismét, klíma ki, lámpa ki.

Ja, és ha melegre van állítva a hőfoktekerő, akkor klíma mellett is meleget fog fújni, max kicsit hűvösebbet egy idő múlva, de az tuti, hogy nem hideget.

Ezen a képen a nyíltól jobbra látsz egy kupakot. A kupak alatt van csavar. Ez a csavar meg még egy, egy panelt tart. A box másik oldalán is, az anyós lábtrében. Ezt a 2 csavart kiszeded, akkor lejön a panel, és könnyebben hozzá fogsz férni a radiátor keretéhez és mögötte a csőhöz (elvileg, mert én még nem próbáltam saját kezűleg).

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2892 Dátum: 2013.04.06 szombat, 20:51:35 »

Igazából nincs semmi baj, csak egy picit sokallom, hogy megkérdezel x-szer egy problémát, kapsz rá választ x-szer, de megint megkérded, mert nem tudtál utánanézni a tippeknek. Ha még meg sem nézted az ajánlatokat, akkor mire számítasz?

Egyébként ha megy a klíma, akkor az állítógombon világítania kéne a zöldnek. Megnyomásra kapcsol be, világít a lámpa. Megnyomod ismét, klíma ki, lámpa ki.

Ja, és ha melegre van állítva a hőfoktekerő, akkor klíma mellett is meleget fog fújni, max kicsit hűvösebbet egy idő múlva, de az tuti, hogy nem hideget.

Ezen a képen a nyíltól jobbra látsz egy kupakot. A kupak alatt van csavar. Ez a csavar meg még egy, egy panelt tart. A box másik oldalán is, az anyós lábtrében. Ezt a 2 csavart kiszeded, akkor lejön a panel, és könnyebben hozzá fogsz férni a radiátor keretéhez és mögötte a csőhöz (elvileg, mert én még nem próbáltam saját kezűleg).

Üdv, HegeGabi.
igen és mindig elnézést is kérek! tudom sokszor ismétlem magam,de ha tudnátok h néha h be vagyok tojva bizonyos hibáktól.... nekem itt nincs senki aki majd meg csinálja amit Én szét szedek,elrontok,vagy vletlenül eltörök! én nem vagyok autószerelő,én nem értek ezekhez a dolgokrol. nekem sok rávezetésre van szügségem ahhoz,h egyáltalán neki merjek állni valaminek! ha valamit elcseszek,az nagy gáz. ez egy családi autó 4 gyerekre,és nem engedhetek meg magamnak olyan kiadásokat,amik az ügyetlenségem miadt keletkezik! sokszor nagyokat nyelek,mire elkészülök valamivel,..a két stabilizátor egy egyszerü melonak látszott. de semmivel nem birtam leszedni a maradványokat-csak flexel.. gondolhatod h fostam mire levágtam az össze rohadt beletört darabokat! a hibákat meglátom,és nagyon sokat agyalok rajtuk.. napokig tervezgetek mire neki állok. a lökháritó csere,,az thittem bagatel melo-ja.. az összes csavar brohadva-meg sem tudtam mozditani őket,végül letéptem a rossz lökháritót,és kivülről kezdtem szétvági a maradék tartó vasakat,csavarokat! és nekem ráadásul még itt a rossz idő is,ami folyton keresztbe tett! állandóan esett,fujt a szél...ugy hogy csak a türelmeteket tudom kérni....és halehet a segitségeteket.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2893 Dátum: 2013.04.06 szombat, 22:58:26 »

igen és mindig elnézést is kérek! tudom sokszor ismétlem magam,de ha tudnátok h néha h be vagyok tojva bizonyos hibáktól.... nekem itt nincs senki aki majd meg csinálja amit Én szét szedek,elrontok,vagy vletlenül eltörök! én nem vagyok autószerelő,én nem értek ezekhez a dolgokrol. nekem sok rávezetésre van szügségem ahhoz,h egyáltalán neki merjek állni valaminek! ha valamit elcseszek,az nagy gáz. ez egy családi autó 4 gyerekre,és nem engedhetek meg magamnak olyan kiadásokat,amik az ügyetlenségem miadt keletkezik! sokszor nagyokat nyelek,mire elkészülök valamivel,..a két stabilizátor egy egyszerü melonak látszott. de semmivel nem birtam leszedni a maradványokat-csak flexel.. gondolhatod h fostam mire levágtam az össze rohadt beletört darabokat! a hibákat meglátom,és nagyon sokat agyalok rajtuk.. napokig tervezgetek mire neki állok. a lökháritó csere,,az thittem bagatel melo-ja.. az összes csavar brohadva-meg sem tudtam mozditani őket,végül letéptem a rossz lökháritót,és kivülről kezdtem szétvági a maradék tartó vasakat,csavarokat! és nekem ráadásul még itt a rossz idő is,ami folyton keresztbe tett! állandóan esett,fujt a szél...ugy hogy csak a türelmeteket tudom kérni....és halehet a segitségeteket.
lehet mindent kérni...
azt ugye említettem már, hogy egyre kevesebb segítséget fogsz kapni, ha nem változtatsz egyes dolgokon. ja és nem vagyok jós...
a radiátort ellenőrizd legelőször!!!! ne máshol tapogassál. ha az meleg, mehetünk tovább!!! az, hogy a műszerfalon a mutató mit mutat vízhőfokra, legtöbbször köszönő viszonyban sincs a valósággal! tehát a két dolognak az ég világon semmi köze egymáshoz!!!
az egy egy másik "probléma". a termosztát és a két jeladónak semmi köze egymáshoz és ezek közöl csak a termosztátnak van köze a fűtésedhez. ennél egyszerűbben nem tudom elmondani, sem autószerelőnek, sem péknek.
azzal foglalkozz, amit mondunk. lecsekkolod, beírod, hogy mit tapasztaltál. meg fogod kapni a választ a hogyan továbbra. ha nem nézed meg/ ellenőrzöd le azokat a dolgokat, amiket javaslunk, magadra fogsz maradni.
azért(még mielőtt megkérdeznéd) mert egy egy hiba kizárása kizárhat más hibákat és egy egy dolog működése de a tünet jelenléte más hibákra mutat rá.
azt tudomásul kell venni, hogy a mondeo nem egy fakocka... és a kocka sem egyszerű!
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2894 Dátum: 2013.04.06 szombat, 23:26:14 »

lehet mindent kérni...
azt ugye említettem már, hogy egyre kevesebb segítséget fogsz kapni, ha nem változtatsz egyes dolgokon. ja és nem vagyok jós...
a radiátort ellenőrizd legelőször!!!! ne máshol tapogassál. ha az meleg, mehetünk tovább!!! az, hogy a műszerfalon a mutató mit mutat vízhőfokra, legtöbbször köszönő viszonyban sincs a valósággal! tehát a két dolognak az ég világon semmi köze egymáshoz!!!
az egy egy másik "probléma". a termosztát és a két jeladónak semmi köze egymáshoz és ezek közöl csak a termosztátnak van köze a fűtésedhez. ennél egyszerűbben nem tudom elmondani, sem autószerelőnek, sem péknek.
azzal foglalkozz, amit mondunk. lecsekkolod, beírod, hogy mit tapasztaltál. meg fogod kapni a választ a hogyan továbbra. ha nem nézed meg/ ellenőrzöd le azokat a dolgokat, amiket javaslunk, magadra fogsz maradni.
azért(még mielőtt megkérdeznéd) mert egy egy hiba kizárása kizárhat más hibákat és egy egy dolog működése de a tünet jelenléte más hibákra mutat rá.
azt tudomásul kell venni, hogy a mondeo nem egy fakocka... és a kocka sem egyszerű!
Bocs, hogy beleugatok a radiátoros kérdésbe. Nálam is ez a gond.

Arra kellene valami ötlet, hogy a radiátor hőmérséklete milyen kell legyen. Nálam is meleg (nem forró) volt, de a mivel nem közvetlenül a meleg-forró vizet szállító csövet tapogatjuk, hanem a meglehetősen sűrűn álló lamellákat, így nem biztos, hogy mérvadó a tapintható  meleg-hideg  érzet. A radiátorba bemenő és kijövő cső is tűzforró volt, fűtés mégsem volt. Talán a lamellák közé jó lenne beszúrnia hús-hőmérőt, azzal tudna képet alkotni a hőmérsékletről. Véleményem szerint ott kb. 60 fok C kellene legyen, bár Te jobban otthon vagy a dolgokban. Esetleg valaki akinek jó a fűtése, az megtapinthatná a sajátját :-).

Más: ha már tapogatni tudja a radiátort, onnan már csak két bilincs és ki is lehet venni, egy átmosás időlegesen használhat.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.06 szombat, 23:31:27 írta legyozo » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2895 Dátum: 2013.04.06 szombat, 23:35:43 »

Bocs, hogy beleugatok a radiátoros kérdésbe. Nálam is ez a gond.

Arra kellene valami ötlet, hogy a radiátor hőmérséklete milyen kell legyen. Nálam is meleg (nem forró) volt, de a mivel nem közvetlenül a meleg-forró vizet szállító csövet tapogatjuk, hanem a meglehetősen sűrűn álló lamellákat, így nem biztos, hogy mérvadó a tapintható  meleg-hideg  érzet. A radiátorba bemenő és kijövő cső is tűzforró volt, fűtés mégsem volt. Talán a lamellák közé jó lenne beszúrnia hús-hőmérőt, azzal tudna képet alkotni a hőmérsékletről. Véleményem szerint ott kb. 60 fok C kellene legyen, bár Te jobban otthon vagy a dolgokban. Esetleg valaki akinek jó a fűtése, az megtapinthatná a sajátját :-).

Más: ha már tapogatni tudja a radiátort, onnan már csak két bilincs és ki is lehet venni, egy átmosás időlegesen használhat.
annyira nem egyszerű kiszedni... de egy átmosáshoz, nem is biztos, hogy ki kell szedni...ez csak feltételezés részemről, mert még soha nem volt vele dolgom...
ha összehasonlítod a motor hűtőjével, az jó alapot ad. abban az esetben, ha meleg a radiátor, a következő ellenőrizendő dolog, az a levegő terelő lapát működése. ha állítja az ember a hőfokot, akkor annak mozogni kell, annak megfelelően, hogy hova tekered a hőfokot. vagy a radiátoron keresztül fújja a levegőt, vagy azt kihagyva. az ilyen idős kocsiknál még a szivacs tömítések szétporladása miatt szokott kialakulni probléma. ami abból adódik, hogy állandóan kevert levegőt tud csak fújni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2896 Dátum: 2013.04.06 szombat, 23:41:51 »

annyira nem egyszerű kiszedni... de egy átmosáshoz, nem is biztos, hogy ki kell szedni...ez csak feltételezés részemről, mert még soha nem volt vele dolgom...
ha összehasonlítod a motor hűtőjével, az jó alapot ad. abban az esetben, ha meleg a radiátor, a következő ellenőrizendő dolog, az a levegő terelő lapát működése. ha állítja az ember a hőfokot, akkor annak mozogni kell, annak megfelelően, hogy hova tekered a hőfokot. vagy a radiátoron keresztül fújja a levegőt, vagy azt kihagyva. az ilyen idős kocsiknál még a szivacs tömítések szétporladása miatt szokott kialakulni probléma. ami abból adódik, hogy állandóan kevert levegőt tud csak fújni...
Miután kimostam a radiátort, az azt követő télen volt fűtés, a mostani télen már megint nem.
A szivacs tömítés mivel pótolható?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2897 Dátum: 2013.04.06 szombat, 23:44:07 »

annyira nem egyszerű kiszedni... de egy átmosáshoz, nem is biztos, hogy ki kell szedni...ez csak feltételezés részemről, mert még soha nem volt vele dolgom...
ha összehasonlítod a motor hűtőjével, az jó alapot ad. abban az esetben, ha meleg a radiátor, a következő ellenőrizendő dolog, az a levegő terelő lapát működése. ha állítja az ember a hőfokot, akkor annak mozogni kell, annak megfelelően, hogy hova tekered a hőfokot. vagy a radiátoron keresztül fújja a levegőt, vagy azt kihagyva. az ilyen idős kocsiknál még a szivacs tömítések szétporladása miatt szokott kialakulni probléma. ami abból adódik, hogy állandóan kevert levegőt tud csak fújni...
+1 szavazat a szivacsok ellenőrzésére.
(polifoam-mal pótolható, vagy a tekercsben kapható, öntapadós nyílászárókhoz való szivaccsal. Én azzal raktam helyre a szellőzök szivacsait, mert azokat meg nem lehetett rendesen elzárni, és ott is szivacs "tömít".)
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2898 Dátum: 2013.04.06 szombat, 23:47:49 »

+1 szavazat a szivacsok ellenőrzésére.
(polifoam-mal pótolható, vagy a tekercsben kapható, öntapadós nyílászárókhoz való szivaccsal. Én azzal raktam helyre a szellőzök szivacsait, mert azokat meg nem lehetett rendesen elzárni, és ott is szivacs "tömít".)
Ki kell próbáljam, csak legyen jobb idő. Bár akkor minek fűtés?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2899 Dátum: 2013.04.06 szombat, 23:49:06 »

Ki kell próbáljam, csak legyen jobb idő. Bár akkor minek fűtés?
Hát, fát szedni se télen kell(ene..)  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Oldalak: 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 64 65 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.