Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 14:05:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 877730 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
reho
Vendég
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2010.06.18 péntek, 14:41:13 »

Hello URAK!
Ma volt a masinám gépre csatizva. A hiba üzenet: PO113-szívócső nyomás vagy hőmérséklet érzékelő. Tudtok erről valamit? Holnap még rákérdeznek egy Fordos szakitól, de nekem ez?Huh?Huh?Huh?.
Mi lett a gépeddel? Cseréltél valamit rajta?
Naplózva
BigJoe979
Vendég
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2010.06.21 hétfő, 16:28:47 »

Mi lett a gépeddel? Cseréltél valamit rajta?
Hát igen. Elvittem az Üllői úti petrányihoz, Gyenge Renátó úr volt  a munka felvevőm, és elmondtam neki a búmat. 2-3 óra várakozást ígért /soron kívűl  érkezőként/ ez el is telt. Gyújtókábelek, gyújtótrafó csere. Gyári motyó, munkadíj: br.56000.-
És műkod.
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2010.06.21 hétfő, 19:08:55 »

Hát igen. Elvittem az Üllői úti petrányihoz, Gyenge Renátó úr volt  a munka felvevőm, és elmondtam neki a búmat. 2-3 óra várakozást ígért /soron kívűl  érkezőként/ ez el is telt. Gyújtókábelek, gyújtótrafó csere. Gyári motyó, munkadíj: br.56000.-
És műkod.

Akkor ezexerint neked is ugyanaz segített... Jó áron mérik a munkaórát mitmondjak. Nekem 13 volt a trafó, meg 8-9 körül a kábel, 8 a gyertya.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2010.06.22 kedd, 09:03:03 »

Hát igen. Elvittem az Üllői úti petrányihoz, Gyenge Renátó úr volt  a munka felvevőm, és elmondtam neki a búmat. 2-3 óra várakozást ígért /soron kívűl  érkezőként/ ez el is telt. Gyújtókábelek, gyújtótrafó csere. Gyári motyó, munkadíj: br.56000.-
És műkod.

Ez csak a munkadíj v. az alkatrész ára is benne van?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2010.06.22 kedd, 09:56:39 »

Hát igen. Elvittem az Üllői úti petrányihoz, Gyenge Renátó úr volt  a munka felvevőm, és elmondtam neki a búmat. 2-3 óra várakozást ígért /soron kívűl  érkezőként/ ez el is telt. Gyújtókábelek, gyújtótrafó csere. Gyári motyó, munkadíj: br.56000.-
És műkod.

legközelebb keresd meg Vik-et, itt a fórumon is megtalálod az elérhetőségeit, az Auto Fort-nál dolgozik a könyves kálmánon
Naplózva
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 11:40:48 »

Hali

Lassan minden szükséges alkatrész ki lett cserélve frissen vett autómon, egyetlen dolog aggaszt még: a hosszbordás szíjat vajon ki tudom-e otthon cserélni (kell-e spec. szerszám, tudás  vigyor3), és kell-e mindenképp görgőt cserélnem? Csapágyat nem áll szándékomban (elég borsos ára van...). Előre köszönöm.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 17:13:45 »

Hali

Lassan minden szükséges alkatrész ki lett cserélve frissen vett autómon, egyetlen dolog aggaszt még: a hosszbordás szíjat vajon ki tudom-e otthon cserélni (kell-e spec. szerszám, tudás  vigyor3), és kell-e mindenképp görgőt cserélnem? Csapágyat nem áll szándékomban (elég borsos ára van...). Előre köszönöm.
Ki lehet,de készülj fel!A feszítőnek elég csak a rugóját és a görgő csapágyát cserélni.A legjobb módszer,ami nekem bevált:
-motor alátámaszt,felső vas kivesz,a jobb keréknél a műanyag betét kivesz
-leveszed a felső vezetőgörgőt,ezzel lesz a szíjnak némi mozgása,szíjat le
-másik szíj fel,beigazít,majd a vezetőgörgőt be kell szenvedni a helyére,ha két pár kezed van nem egy hátrány...
-és mindent visszarak

A másik lehetőség,a cserére,hogy csak a dobbetétet veszed ki,a feszítőt oldod.Eddig nem gond,de én az új szíj felrakásánál rájöttem,hogy egyszerűen nem bírom a feszítőt is tartani és a szíjat is a helyére igazítani,mindig leugrott.PErsze javasolták a feszítő kikötését is oldott állapotban villáskulccsal,csak épp ahhoz is két kéz kell,ami fizikailag lehetetlen,ha az ember egyedül van...
Naplózva
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 18:10:50 »

Ki lehet,de készülj fel!A feszítőnek elég csak a rugóját és a görgő csapágyát cserélni.A legjobb módszer,ami nekem bevált:
-motor alátámaszt,felső vas kivesz,a jobb keréknél a műanyag betét kivesz
-leveszed a felső vezetőgörgőt,ezzel lesz a szíjnak némi mozgása,szíjat le
-másik szíj fel,beigazít,majd a vezetőgörgőt be kell szenvedni a helyére,ha két pár kezed van nem egy hátrány...
-és mindent vis***ak

A másik lehetőség,a cserére,hogy csak a dobbetétet veszed ki,a feszítőt oldod.Eddig nem gond,de én az új szíj felrakásánál rájöttem,hogy egyszerűen nem bírom a feszítőt is tartani és a szíjat is a helyére igazítani,mindig leugrott.PErsze javasolták a feszítő kikötését is oldott állapotban villáskulccsal,csak épp ahhoz is két kéz kell,ami fizikailag lehetetlen,ha az ember egyedül van...

Hát erre biza fel kell készülnöm  vigyor3 Forintban majdnem felér egy 2. vezérlés cserével...
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 21:56:47 »

Hát erre biza fel kell készülnöm  vigyor3 Forintban majdnem felér egy 2. vezérlés cserével...
Én egyedül csináltam. Egyedül is meg lehet vhogy oldani, de szivatós az biztos, sajnos nem emléxem a trükkre. A generátorban cseréltem kefét és csapágyat, ehhez szintén le kellett venni a szíjat. Pláne 2x kellet a műveletet meglépni, első körben szétszedtem, mértem, felírtam adatokat, majd össze-visszarak, következő körben megvásároltam a csapágyat, kefét, majd újra szétszed és vissza. Emelőről hanyat fekve, vhogy megoldható, de nagyon cucli az biztos. A feszítő/vezető görgőt is át akartam csapágyazni, de nem fértem hozzá hogy kivegyem, és nagyobb feladatnak tűnt, mint ami akkor belefért volna a lelkivilágomba.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 22:02:15 »

Én egyedül csináltam. Egyedül is meg lehet vhogy oldani, de szivatós az biztos, sajnos nem emléxem a trükkre. A generátorban cseréltem kefét és csapágyat, ehhez szintén le kellett venni a szíjat. Pláne 2x kellet a műveletet meglépni, első körben szétszedtem, mértem, felírtam adatokat, majd össze-vis***ak, következő körben megvásároltam a csapágyat, kefét, majd újra szétszed és vissza. Emelőről hanyat fekve, vhogy megoldható, de nagyon cucli az biztos. A feszítő/vezető görgőt is át akartam csapágyazni, de nem fértem hozzá hogy kivegyem, és nagyobb feladatnak tűnt, mint ami akkor belefért volna a lelkivilágomba.
Üdv
taps taps taps

Én a harmadik próbálkozással feladtam...utána a szerelővel úgy csináltuk,ahogy először írtam,bár akkor is jobb volt,hogy ketten voltunk...
Naplózva
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2010.08.03 kedd, 08:11:11 »

taps taps taps

Én a harmadik próbálkozással feladtam...utána a szerelővel úgy csináltuk,ahogy először írtam,bár akkor is jobb volt,hogy ketten voltunk...

Hát őszintén szólva lehet h én inkább szerelőhöz viszem...vagy egy szerelő haverommal megcsináljuk. Egyedül nem állok neki. Köszi a segítséget
Naplózva
Tomszy
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2010.08.03 kedd, 14:49:02 »

Sziasztok, vezérműszíjat kellene cserélni a kocsinkon, a kérdéseim a következők lennének, vezérműszíj megvan, görgőket úgy hallottam érdemes venni hozzá, de csak görgő kell vagy csapágy is? (görgő 13k körül, csapággyal 32k) Továbbá vízpumpát is javasolták, hogy cseréljek. Ha esetleg van javaslatotok, ötletetek mit érdemes/kell hálás lennék. Típust is mondhattok, szeretném ha lehet olcsón megúszni a dolgot. Elég sokféle termék van, nem tudom melyik megbízható.

Végül lehetséges itthon megoldani a dolgot, vagy mindenképp szervízbe kell vinni a kocsit?

Nagyon köszi a egítséget.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2010.08.04 szerda, 06:31:12 »

Sziasztok, vezérműszíjat kellene cserélni a kocsinkon, a kérdéseim a következők lennének, vezérműszíj megvan, görgőket úgy hallottam érdemes venni hozzá, de csak görgő kell vagy csapágy is? (görgő 13k körül, csapággyal 32k) Továbbá vízpumpát is javasolták, hogy cseréljek. Ha esetleg van javaslatotok, ötletetek mit érdemes/kell hálás lennék. Típust is mondhattok, szeretném ha lehet olcsón megúszni a dolgot. Elég sokféle termék van, nem tudom melyik megbízható.

Végül lehetséges itthon megoldani a dolgot, vagy mindenképp szervízbe kell vinni a kocsit?

Nagyon köszi a egítséget.
Megcsinálhatod otthon is,de azért csak óvatosan.Szerintem ha nemnagyon konyítasz hozzá fogd a cuccot és szerelővel csináltasd meg.A főtengely szimmeringet is érdemes cserélni,ha már szét van kapva.Csapágyra pontosan mit gondoltál?A vezérműhöz érdemes készletben megvenni a cuccot,mer olcsóbb.A két vezérműtengely görgő,ha nincsenek elkopva,akkor nem érdemes bántani.HA szemmel láthatóan kúposra van kopva cseréltesd azt is.
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 23:25:49 »

Tomszy!
Én tavasszal csináltattam nagyszervizt a kocsin. Mivel nekem sem volt tapasztalatom a szereléssel kapcsolatban, ezért jobbnak láttam elvinni egy fószerhez, aki a Ford szakszervizben dolgozott addig, amíg be nem zárták nálunk a műhelyüket. Szóval, a dolog lényege, hogy kikértem a véleményét, milyen cuccokat vegyek meg a kocsihoz. Természetesen gyárit akartam mindenből, de mivel a fickó lebeszélt róla, megvettem a fele annyiba kerülő vezérmű-rendszert (szíj, görgők, csavarok). A szaki szerint ennyi idős autóba nem érdemes belerakni tök drága gyári alkatrészeket (az én kocsim 1 évvel fiatalabb, mint a tiéd), amikor a minőségi utángyártott is megfelel - szerinte -.
Hallgattam rá, DAYCO  KTB  262 vezérmű-szett lett berakva. 27 ezer forint körül volt az ára. Attól fogva belekergettem vagy 10 ezer km-t, és eddig semmi gond, remélem, nem is lesz.
Amikor a szerelőműhelyben dolgoztak a kocsimon, ott voltam végig. A vezérművel együtt a vízpumpa is cserélve lett sok más dologgal egyetemben. Azt tapasztaltam, elég macerás a vezérmű-csere, össze kell jelölni mindent, hogy pontosan menjen vissza, stb...  Miután láttam hogyan megy, én biztosan nem állnák neki otthon. Sok egyéb dolognak neki mernék kezdeni, de a vezérműnek biztosan nem. Egyszer láttam, nincs célszerszámom és tuti elkerülné valami a figyelmem. Valami apróság, ami elég ahhoz, hogy összekócoljon nekem mindent, ami ott van. Sok sikert neked, remélem, jól megy minden!
Naplózva
zsot0715
Vendég
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2010.08.18 szerda, 21:50:45 »

Sziasztok, Udv Mindekinek!

Abban szeretnek segitseget kerni, hogy egy 2.0 16V (MKII-bol kiszerelve) motor beepitheto e egy olyan Mondeo-ba (MKII) ami eredetileg 1.8-as motorral volt szerelve?
Ha igen mik azok amiket meg ki kell cserelni? Ha nem akkor mit kellene tenni, hogy beepitheto legyen?
A segitsegeteket elore is kosz,
Ficsor Zsolt
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2010.08.19 csütörtök, 07:49:54 »

Sziasztok, Udv Mindekinek!

Abban szeretnek segitseget kerni, hogy egy 2.0 16V (MKII-bol kiszerelve) motor beepitheto e egy olyan Mondeo-ba (MKII) ami eredetileg 1.8-as motorral volt szerelve?
Ha igen mik azok amiket meg ki kell cserelni? Ha nem akkor mit kellene tenni, hogy beepitheto legyen?
A segitsegeteket elore is kosz,
Ficsor Zsolt
a motorvezérlést (eec) cserélni kell,a többit nem hiszem.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2010.08.19 csütörtök, 23:44:12 »

Sziasztok, Udv Mindekinek!

Abban szeretnek segitseget kerni, hogy egy 2.0 16V (MKII-bol kiszerelve) motor beepitheto e egy olyan Mondeo-ba (MKII) ami eredetileg 1.8-as motorral volt szerelve?
Ha igen mik azok amiket meg ki kell cserelni? Ha nem akkor mit kellene tenni, hogy beepitheto legyen?
A segitsegeteket elore is kosz,
Ficsor Zsolt
teljesítmény változás miatt kpm engedély kell, illetőleg engedélyeztetett tervet kell beadni
ha nem zavar, hogy kiszedhetnek a forgalomból, akkor rajta  Wink
Naplózva
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #217 Dátum: 2010.08.22 vasárnap, 09:35:05 »

Sziasztok!  wave
Egy apró problémám van - lehet nem is nagy ügy csak idegesít.
A következő:
1750 és 2250-es ford.szám tartomány között kicsit
karcosabb a motor hangja gázadáskor, nem csörög, de majdnem.
Ugyanez valamivel jobban hallható, ha megy a klíma.
2250 fölött szépen búg akár 6000-ig.
Amúgy a kocsi nagyon jól megy, van nyomaték is - le is kopogom!  vigyor3

Lehet, ez már hipohondria?  szomoru1
Naplózva

ducse
sopa007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57

sopa007@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 17:45:40 »

Sziasztok!

Az érdekelne hogy egy 1998-as Ford Escort-ban ugyanaz az 1,8 Zetec motor van mint a Mondeo-ba?? 
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 18:48:29 »

Sziasztok!

Az érdekelne hogy egy 1998-as Ford Escort-ban ugyanaz az 1,8 Zetec motor van mint a Mondeo-ba??  

Nem tudok biztosat mondani, de valószínűleg igen. Bár az újabb mk2es mondikban megjelentek "új" motorok is, a "feketeszelepfedelesek", így teljesen e-vel vigyor3. Asszem ezek vannak a fókákban is.
(Pl 1.6os motort 90 paciról 95re módosították)

ui. esetleg nézz meg pár alkatrészt valamelyik webshopban a motorokhoz, és ha ugyanúgy jó az 1.8as escortba mint a mondiba, akkor ok Smiley Persze ez sem 100%
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
sopa007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57

sopa007@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #220 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 21:04:03 »

Nem tudok biztosat mondani, de valószínűleg igen. Bár az újabb mk2es mondikban megjelentek "új" motorok is, a "feketeszelepfedelesek", így teljesen e-vel vigyor3. Asszem ezek vannak a fókákban is.
(Pl 1.6os motort 90 paciról 95re módosították)

ui. esetleg nézz meg pár alkatrészt valamelyik webshopban a motorokhoz, és ha ugyanúgy jó az 1.8as escortba mint a mondiba, akkor ok Smiley Persze ez sem 100%
Oké köszi!
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2010.08.27 péntek, 18:07:33 »

Üdv!
Jut eszembe!
Benzines (1,8-as) motoron is érdemes ledugózni az EGR-t? Ha jól sejtem, az enyémen nincs megcsinálva. wilting
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2010.08.27 péntek, 18:52:22 »

Üdv!
Jut eszembe!
Benzines (1,8-as) motoron is érdemes ledugózni az EGR-t? Ha jól sejtem, az enyémen nincs megcsinálva. wilting
igen, érdemes
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #223 Dátum: 2010.08.27 péntek, 19:14:43 »

igen, érdemes

Ok, köszi yooccoo!
Jövő hét elején asszem megejtem!
Üdv!
Naplózva
horvistvan
Vendég
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2010.08.28 szombat, 18:59:58 »

Helló! Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy 98-as II-es Mondeonak van olyan inteligens az elektronikája, hogy motorféknél kikapcsalja az alapjárati fogyasztást? Előre is köszönöm a választ!!!
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2010.08.28 szombat, 19:25:30 »

Helló! Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy 98-as II-es Mondeonak van olyan inteligens az elektronikája, hogy motorféknél kikapcsalja az alapjárati fogyasztást? Előre is köszönöm a választ!!!

Üdv!
Úgy sejtem, igen. Abból indulok ki, hogy a régi Lada Samara is kevesebbet evett, mikor motorfékkel ment, volt benne egy fogyasztásmérő, azon jól látszott, ha pl. lejtőn motorfékkel mentem, majd kikuplungoltam, utóbbi esetben megnőtt kicsit a fogyasztás. Ha azon a kocsin így volt, gondolom a Mondeo is tud ilyesmit Wink
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2010.08.28 szombat, 20:16:41 »

Helló! Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy 98-as II-es Mondeonak van olyan inteligens az elektronikája, hogy motorféknél kikapcsalja az alapjárati fogyasztást? Előre is köszönöm a választ!!!
még egy f astra is tudja, nem egyedi dolog
bizonyos fordulatszám felett nincs üzemanyag befecskendezés motorféknél, 1500-as fordulat környékéig pedig csak az alapjárat környéki a fogyasztás
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2010.08.28 szombat, 20:45:20 »

Yooccoo!
Holnap tervezem ledugózni az EGR-t. Mire figyeljek, ill. miből vágjam ki azt az idomot, ami zárja a csövet? Valahol van cikk, ha jól tévedek (itthon, kinyomtatva) de nem találom meg. szomoru1
Kösszentyű!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2010.08.28 szombat, 20:53:48 »

Yooccoo!
Holnap tervezem ledugózni az EGR-t. Mire figyeljek, ill. miből vágjam ki azt az idomot, ami zárja a csövet? Valahol van cikk, ha jól tévedek (itthon, kinyomtatva) de nem találom meg. szomoru1
Kösszentyű!
lényegében semmi extra nem kell, többen is befőttesüveg tetejéből vágták ki
ha olyan, mint az mk1-nél, akkor két csavart kell kicsavarnod és az alján lévő hollandit, ezután már könnyedén kijön és mintát tudsz venni róla

erre a cikkre gondoltál?
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2010.08.28 szombat, 22:47:27 »

lényegében semmi extra nem kell, többen is befőttesüveg tetejéből vágták ki
ha olyan, mint az mk1-nél, akkor két csavart kell kicsavarnod és az alján lévő hollandit, ezután már könnyedén kijön és mintát tudsz venni róla

erre a cikkre gondoltál?
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf

Aha, ezt olvastam. Holnap szétszedem és viszek magammal befőttes-tetőt is! Wink
Köszi a tanácsot! worship
Naplózva
kalti57
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 384


E-mail
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 23:08:35 »

Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Sziasztok!
260000km van a Mondiban.Olajcserét akarok végezni,a kérdésem:továbbra is az eddig használt 5W30-as finomságú olajat töltsem bele vagy ennyi km után lehet sűrűbbet is.Egyébként 10ezer km után a két vonal közepéig ha lefogy az olajszint.
üdv  kalti57
Naplózva

kalti57
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #231 Dátum: 2010.10.01 péntek, 09:21:58 »

Sziasztok!
260000km van a Mondiban.Olajcserét akarok végezni,a kérdésem:továbbra is az eddig használt 5W30-as finomságú olajat töltsem bele vagy ennyi km után lehet sűrűbbet is. Egyébként 10ezer km után a két vonal közepéig ha lefogy az olajszint.
üdv  kalti57

Szia!

Nyugodtan mehet bele az 5W-30! A 10W-40-es olaj sem sűrűbb!!! A számok csak a viszkozitást jelentik, nem a sűrűséget!
Az enyémben óra szerint 200000Km van, ami egy visszatekert óra, valójában 300000Km lehet benne. Nekem is annyi olajat fogyaszt,(keveset!) mint a tied.

Tehát semmi gáz, 5W-30-t neki!

 
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2010.10.01 péntek, 14:44:30 »

Sziasztok!
260000km van a Mondiban.Olajcserét akarok végezni,a kérdésem:továbbra is az eddig használt 5W30-as finomságú olajat töltsem bele vagy ennyi km után lehet sűrűbbet is.Egyébként 10ezer km után a két vonal közepéig ha lefogy az olajszint.
üdv  kalti57
Maradj ennél nyugodtan.Sőt,ha eddig nem raktál bele sűrűbbet,akkor örülj neki,hogy nem ereszti az olajat és nem eszi.A sűrűbbel csak vesztenél azzal amit az olcsóbb árral esetleg spórolnál.
Naplózva
kalti57
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 384


E-mail
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2010.10.01 péntek, 17:48:39 »

Maradj ennél nyugodtan.Sőt,ha eddig nem raktál bele sűrűbbet,akkor örülj neki,hogy nem ereszti az olajat és nem eszi.A sűrűbbel csak vesztenél azzal amit az olcsóbb árral esetleg spórolnál.
Isu,misi107,köszi a valaszt.Természetesen pont a megfelelő olajon  nem szabad spórolni,csak nem voltam biztos benne ,hogy ennyi kilóméter után is ez a megfelelő.Még egyszer:köszi
Naplózva

kalti57
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2010.10.01 péntek, 18:13:14 »

Szia!

Nyugodtan mehet bele az 5W-30! A 10W-40-es olaj sem sűrűbb!!! A számok csak a viszkozitást jelentik, nem a sűrűséget!
Az enyémben óra szerint 200000Km van, ami egy visszatekert óra, valójában 300000Km lehet benne. Nekem is annyi olajat fogyaszt,(keveset!) mint a tied.

Tehát semmi gáz, 5W-30-t neki!

 
Nyáron nem gáz a 10-es de télen sűrűbb mint az 5w-s.Én használtam mind a kettőt és bizony hideg időben gyönyörűen lehetett hallani a tőkék kopácsolását.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2010.10.02 szombat, 08:17:37 »

Szia!
Nyugodtan mehet bele az 5W-30! A 10W-40-es olaj sem sűrűbb!!! A számok csak a viszkozitást jelentik, nem a sűrűséget!
Az enyémben óra szerint 200000Km van, ami egy visszatekert óra, valójában 300000Km lehet benne. Nekem is annyi olajat fogyaszt,(keveset!) mint a tied.
Tehát semmi gáz, 5W-30-t neki!

Szia Isu!

A Ford-ba való Ford minősítést teljesítő olajok "hígabb" olajok. Pár adat pl a MOL oldaláról ollózva:

MOL Dynamic Star 5W-30 szintetikus motorolaj:
Csúcsteljesítményű, üzemanyagtakarékos, szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjármű motorokhoz. Rendkívül kedvező tulajdonságainak és alacsony szulfáthamu, kén és foszfor tartalmának köszönhetően a legújabb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Teljesíti az ACEA (Európai Járműgyártók Szövetsége) legszigorúbb motorfékpadi követelményeit. Hosszú élettartamot és magas szintű motor- és katalizátorvédelmet biztosít főként a Ford és Mazda által gyártott legújabb katalizátoros Otto- és részecskeszűrős dízelmotorok számára.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   9,9
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   54

MOL Dynamic Max 10W-40 részszintetikus motorolaj
Csúcsteljesítményű részszintetikus motorolaj. Kimagasló motorvédelmet és tisztaságot biztosít a korszerű személy- és kishaszongépjárművek normál ill. turbófeltöltésű benzines, dízel és gázüzemű motorjainak. Széleskörűen, kiváló teljesítménnyel alkalmazható a legtöbb személygépjárműhöz.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   14
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   95

De akár egy 0W-40-el is össze lehet vetni:
MOL Dynamic Star 0W-40 szintetikus motorolaj
Teljesen szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjárművek és kishaszonjárművek benzines és dízel erőforrásaihoz. Kiváló hidegszivattyúzhatósági tulajdonságainak köszönhetően extrém hideg üzemi körülmények közt is kimagaslóan védi a motor alkatrészeit a kopástól. Rendkívül gyors átolajozást biztosít minden motoralkatrész számára.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   14,0
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   78,6

Csak a pirosan kiemelt számok összevetéséből is jól látszik, hogy van különbség!!!! Majd 50%-al "sűrűbb" az elsőhöz képest a másik kettő olaj. A FORD minősítést Ford WSS M2C934-A a három termék közül csak az első teljesíti.

Olajkiválasztásnál szerintem a legjobb ha keresed a Ford specifikáció meglétét is!  wave

« Utoljára szerkesztve: 2010.10.02 szombat, 08:19:11 írta V.Tamás » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2010.10.02 szombat, 09:03:11 »

Szia Isu!

A Ford-ba való Ford minősítést teljesítő olajok "hígabb" olajok. Pár adat pl a MOL oldaláról ollózva:

MOL Dynamic Star 5W-30 szintetikus motorolaj:
Csúcsteljesítményű, üzemanyagtakarékos, szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjármű motorokhoz. Rendkívül kedvező tulajdonságainak és alacsony szulfáthamu, kén és ***zfor tartalmának köszönhetően a legújabb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Teljesíti az ACEA (Európai Járműgyártók Szövetsége) legszigorúbb motorfékpadi követelményeit. Hosszú élettartamot és magas szintű motor- és katalizátorvédelmet biztosít főként a Ford és Mazda által gyártott legújabb katalizátoros Otto- és részecskeszűrős dízelmotorok számára.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   9,9
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   54

MOL Dynamic Max 10W-40 részszintetikus motorolaj
Csúcsteljesítményű részszintetikus motorolaj. Kimagasló motorvédelmet és tisztaságot biztosít a korszerű személy- és kishaszongépjárművek normál ill. turbófeltöltésű benzines, dízel és gázüzemű motorjainak. Széleskörűen, kiváló teljesítménnyel alkalmazható a legtöbb személygépjárműhöz.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   14
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   95

De akár egy 0W-40-el is össze lehet vetni:
MOL Dynamic Star 0W-40 szintetikus motorolaj
Teljesen szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjárművek és kishaszonjárművek benzines és dízel erőforrásaihoz. Kiváló hidegszivattyúzhatósági tulajdonságainak köszönhetően extrém hideg üzemi körülmények közt is kimagaslóan védi a motor alkatrészeit a kopástól. Rendkívül gyors átolajozást biztosít minden motoralkatrész számára.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   14,0
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   78,6

Csak a pirosan kiemelt számok összevetéséből is jól látszik, hogy van különbség!!!! Majd 50%-al "sűrűbb" az elsőhöz képest a másik kettő olaj. A FORD minősítést Ford WSS M2C934-A a három termék közül csak az első teljesíti.

Olajkiválasztásnál szerintem a legjobb ha keresed a Ford specifikáció meglétét is!  wave


Az  mk1 négy és hathengeresbe való olajok spec-je Ford WSS M2C913-A-B.Én a magam részéről a Mobil Super FE-t használtam,a mostaniban is az lesz,ha valaha is ki lesznek cserélve a tömítések...
Naplózva
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #237 Dátum: 2010.10.02 szombat, 16:30:29 »

Szia Isu!

A Ford-ba való Ford minősítést teljesítő olajok "hígabb" olajok. Pár adat pl a MOL oldaláról ollózva:

MOL Dynamic Star 5W-30 szintetikus motorolaj:
Csúcsteljesítményű, üzemanyagtakarékos, szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjármű motorokhoz. Rendkívül kedvező tulajdonságainak és alacsony szulfáthamu, kén és ***zfor tartalmának köszönhetően a legújabb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Teljesíti az ACEA (Európai Járműgyártók Szövetsége) legszigorúbb motorfékpadi követelményeit. Hosszú élettartamot és magas szintű motor- és katalizátorvédelmet biztosít főként a Ford és Mazda által gyártott legújabb katalizátoros Otto- és részecskeszűrős dízelmotorok számára.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   9,9
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   54

MOL Dynamic Max 10W-40 részszintetikus motorolaj
Csúcsteljesítményű részszintetikus motorolaj. Kimagasló motorvédelmet és tisztaságot biztosít a korszerű személy- és kishaszongépjárművek normál ill. turbófeltöltésű benzines, dízel és gázüzemű motorjainak. Széleskörűen, kiváló teljesítménnyel alkalmazható a legtöbb személygépjárműhöz.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   14
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   95

De akár egy 0W-40-el is össze lehet vetni:
MOL Dynamic Star 0W-40 szintetikus motorolaj
Teljesen szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjárművek és kishaszonjárművek benzines és dízel erőforrásaihoz. Kiváló hidegszivattyúzhatósági tulajdonságainak köszönhetően extrém hideg üzemi körülmények közt is kimagaslóan védi a motor alkatrészeit a kopástól. Rendkívül gyors átolajozást biztosít minden motoralkatrész számára.
Minőségi jellemzők   Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]   14,0
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]   78,6

Csak a pirosan kiemelt számok összevetéséből is jól látszik, hogy van különbség!!!! Majd 50%-al "sűrűbb" az elsőhöz képest a másik kettő olaj. A FORD minősítést Ford WSS M2C934-A a három termék közül csak az első teljesíti.

Olajkiválasztásnál szerintem a legjobb ha keresed a Ford specifikáció meglétét is!  wave



Szia!

Ebből azért nem óhajtok vitát szítani, de nem véletlenül írod te is csak idézőjelben a "sűrűbb" vagy "hígabb"-at... A motorba való olajat NEM ez alapján kell választani!
A viszkozitás és a "sűrűség" két különböző, egymással nem helyettesíthető fogalom.
Igen olajválasztásnál érdemes a gyártóművi előírást betartani és annak megfelelő olajat választani, pl. a cromaxnál kapható Ford 5W-30-as olajat 1500/L vagy pl. Castrol Magnatec 5W-30 A1 2100 HUF/L, de lehet MOL Dynamic Star 5W-30-at 2800HUF/L-ért is.

Litániát nem szeretnék írni, de ha vkit érdekel, akkor az alábbi linkeken azért vannak érdekes infók az olajokról:
http://www.olajinfo.hu/index.php/fogalomtar/7-mit-jelent-a-viszkozitas, http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz


Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #238 Dátum: 2010.10.02 szombat, 17:18:10 »

Szia!

Ebből azért nem óhajtok vitát szítani, de nem véletlenül írod te is csak idézőjelben a "sűrűbb" vagy "hígabb"-at... A motorba való olajat NEM ez alapján kell választani!
A viszkozitás és a "sűrűség" két különböző, egymással nem helyettesíthető fogalom.
Igen olajválasztásnál érdemes a gyártóművi előírást betartani és annak megfelelő olajat választani, pl. a cromaxnál kapható Ford 5W-30-as olajat 1500/L vagy pl. Castrol Magnatec 5W-30 A1 2100 HUF/L, de lehet MOL Dynamic Star 5W-30-at 2800HUF/L-ért is.

Litániát nem szeretnék írni, de ha vkit érdekel, akkor az alábbi linkeken azért vannak érdekes infók az olajokról:
http://www.olajinfo.hu/index.php/fogalomtar/7-mit-jelent-a-viszkozitas, http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz



Jók a cikkek érdemes végigolvasni.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 09:01:07 »

Az  mk1 négy és hathengeresbe való olajok spec-je Ford WSS M2C913-A-B.Én a magam részéről a Mobil Super FE-t használtam,a mostaniban is az lesz,ha valaha is ki lesznek cserélve a tömítések...

Szia!

Rosszul menthettem a specifikációt, de itt megnézheted:
http://ew5.earlweb.com/productlink.php?site=32&productlink=553
A terméklap megnyitásával ezt látni:
Teljesíti a legújabb Ford WSS M2C913-C specifikációt.
Teljes mértékben kompatibilis a régebbi gépgyártói specifikációkkal, ezért minden probléma nélkül ajánlható a
következᔐ motorolaj specifikációk helyett:
- Ford WSS M2C912-A1
- Ford WSS M2C913-A
- Ford WSS M2C913-B
- JAGUAR WSS M2C913-B

Kinematikai viszkozitás 40 °C-on [mm2/s] 52,5
Kinematikai viszkozitás 100 °C-on [mm2/s] 9,7

Ezek az értékek továbbra is alacsonyabbak, mint a nem kifejezetten Fordba ajánlott olajoknál.

Nem vagyok MOL termék forgalmazó, sőt gyári Ford olajat használok, csak egyszer olvastam valahol (amit nem mentettem le - sajna), hogy a Ford a motorjai fejlesztése során az alkalmazott kisebb illesztési hézagok miatt együttműködésben az olajgyártó cégekkel külön fejlesztetett egy ilyen motorokba való olajat, ami hígabb, mint hidegen, mint melegen, hogy a kisebb illesztési hézagok mentén is biztosítsa a megfelelő kenést.
De megtalálható a kezelési 205 oldala is:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Kezel_si_205_oldal_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #240 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 09:13:47 »

Szia!

Rosszul menthettem a specifikációt, de itt megnézheted:
http://ew5.earlweb.com/productlink.php?site=32&productlink=553
A terméklap megnyitásával ezt látni:
Teljesíti a legújabb Ford WSS M2C913-C specifikációt.
Teljes mértékben kompatibilis a régebbi gépgyártói specifikációkkal, ezért minden probléma nélkül ajánlható a
következᔐ motorolaj specifikációk helyett:
- Ford WSS M2C912-A1
- Ford WSS M2C913-A
- Ford WSS M2C913-B
- JAGUAR WSS M2C913-B

Kinematikai viszkozitás 40 °C-on [mm2/s] 52,5
Kinematikai viszkozitás 100 °C-on [mm2/s] 9,7

Ezek az értékek továbbra is alacsonyabbak, mint a nem kifejezetten Fordba ajánlott olajoknál.

Nem vagyok MOL termék forgalmazó, sőt gyári Ford olajat használok, csak egyszer olvastam valahol (amit nem mentettem le - sajna), hogy a Ford a motorjai fejlesztése során az alkalmazott kisebb illesztési hézagok miatt együttműködésben az olajgyártó cégekkel külön fejlesztetett egy ilyen motorokba való olajat, ami hígabb, mint hidegen, mint melegen, hogy a kisebb illesztési hézagok mentén is biztosítsa a megfelelő kenést.
De megtalálható a kezelési 205 oldala is:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Kezel_si_205_oldal_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Na,pont ezért veszek mobil olajat.Mert tudtommal ők azok,akik a Forddal együtt fejlesztenek folyamatosan.Nem olyan rég szüntették meg a félszintetikus 5w30-at,ami szintén 913-A-s volt (Mobil E/FE volt) Helyette lett a Super FE (teljes szintetikus) és a 3000.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 09:39:26 »

Szia!

Ebből azért nem óhajtok vitát szítani, de nem véletlenül írod te is csak idézőjelben a "sűrűbb" vagy "hígabb"-at... A motorba való olajat NEM ez alapján kell választani!
A viszkozitás és a "sűrűség" két különböző, egymással nem helyettesíthető fogalom.
Igen olajválasztásnál érdemes a gyártóművi előírást betartani és annak megfelelő olajat választani, pl. a cromaxnál kapható Ford 5W-30-as olajat 1500/L vagy pl. Castrol Magnatec 5W-30 A1 2100 HUF/L, de lehet MOL Dynamic Star 5W-30-at 2800HUF/L-ért is.

Litániát nem szeretnék írni, de ha vkit érdekel, akkor az alábbi linkeken azért vannak érdekes infók az olajokról:
http://www.olajinfo.hu/index.php/fogalomtar/7-mit-jelent-a-viszkozitas, http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz


Szia!

Ebből azért nem óhajtok vitát szítani -ÉN SEM!!!!  worship

A viszkozitás és a "sűrűség" két különböző, egymással nem helyettesíthető fogalom.
Igaz, de a te linkedben ez is olvasható:
"Vigyázat, a viszkozitás nem azonos a viszkozitási osztállyal. Aki nem ismeri a különbséget, helyettesítse be gondolatban a viszkozitást a sűrűséggel. A mi hétköznapi példánk erejéig ez is megteszi."

Itt egy másik érdekes cikk is:
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

Szerintem azért annak van jelentősége, hogy a Ford specifikációjú olaj hidegen, melegen is kisebb kinetikai viszkozitással rendelkezik, mint akár a példámban említett két másik olaj.

Üdv
Naplózva
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #242 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 21:27:22 »

sziasztok.
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm szomoru1
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
Jokepu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


n.a. n.a.
E-mail
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2010.11.06 szombat, 01:43:47 »

Sziasztok!

Termosztátot cseréltem, és a kapott gumigyűrű tömítés sz@rt sem ér! Csöpög mellette a hűtőfolyadék.
Kérem, ha volt már ilyen gondotok, írjátok meg, hogy miként sikerült megoldani a problémát. Sziloplasztos gányt nem akarok csinálni.

Üdv: CsT
Naplózva

Mk5 2.0 TDCi Turnier '14
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2010.11.06 szombat, 08:05:10 »

Sziasztok!

Termosztátot cseréltem, és a kapott gumigyűrű tömítés sz@rt sem ér! Csöpög mellette a hűtőfolyadék.
Kérem, ha volt már ilyen gondotok, írjátok meg, hogy miként sikerült megoldani a problémát. Sziloplasztos gányt nem akarok csinálni.

Üdv: CsT

Nekem erre annó azt mondták, hogy a termosztátház műanyag, szeret elrepedni, mert idővel tönkremegy a nagy melegtől, ami a motor környékén van.
Lehet, nálad is ez a baj.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
nnorbert
Vendég
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2010.11.18 csütörtök, 20:49:02 »

sziasztok.
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm szomoru1

Nekem is hasonlót csinál!
Ha nagyobb fordulaton motorfékkel gurulok, benyomom a kuplungot, a motor leáll. rinya
T gumicsövet cseréltem vákumcsöveket, karterszelepet kipucoltam, de semmi eredmény.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2010.11.18 csütörtök, 21:29:56 »

Nekem erre annó azt mondták, hogy a termosztátház műanyag, szeret elrepedni, mert idővel tönkremegy a nagy melegtől, ami a motor környékén van.
Lehet, nálad is ez a baj.
egészen pontosan bakelit jellegű cucc, de jól mondod
Naplózva
oldsaman
Vendég
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:51:55 »

Szervusztok  wave

Ma vettem egy 2000-es automataváltós mondeót . Az üzemanyag fogyasztása mennyi kb , városi meg országúti ? Előre is köszi a válaszok .
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:53:59 »

Szervusztok  wave

Ma vettem egy 2000-es automataváltós mondeót . Az üzemanyag fogyasztása mennyi kb , városi meg országúti ? Előre is köszi a válaszok .
nagyban függ a vezetési stílusodtól, de 10 körül....szerintem.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
oldsaman
Vendég
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:57:57 »

nagyban függ a vezetési stílusodtól, de 10 körül....szerintem.

Sumi hozzám képest , egy kezdő sofőr  eplus2 . De egyébként "normál" módon megyek . Köszi , akkor nem lesz vészes a fogyasztás , ma tankoltam 60 L , ennyi ment bele .
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.