Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:28:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Oldalak:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
11
12
...
45
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0) (Megtekintve 946102 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
reho
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #200 Dátum:
2010.06.18 péntek, 14:41:13 »
Idézetet írta: BigJoe979 - 2010.05.31 hétfő, 21:14:48
Hello URAK!
Ma volt a masinám gépre csatizva. A hiba üzenet: PO113-szívócső nyomás vagy hőmérséklet érzékelő. Tudtok erről valamit? Holnap még rákérdeznek egy Fordos szakitól, de nekem ez?
.
Mi lett a gépeddel? Cseréltél valamit rajta?
Naplózva
BigJoe979
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #201 Dátum:
2010.06.21 hétfő, 16:28:47 »
Idézetet írta: reho - 2010.06.18 péntek, 14:41:13
Mi lett a gépeddel? Cseréltél valamit rajta?
Hát igen. Elvittem az Üllői úti petrányihoz, Gyenge Renátó úr volt a munka felvevőm, és elmondtam neki a búmat. 2-3 óra várakozást ígért /soron kívűl érkezőként/ ez el is telt. Gyújtókábelek, gyújtótrafó csere. Gyári motyó, munkadíj: br.56000.-
És műkod.
Naplózva
reho
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #202 Dátum:
2010.06.21 hétfő, 19:08:55 »
Idézetet írta: BigJoe979 - 2010.06.21 hétfő, 16:28:47
Hát igen. Elvittem az Üllői úti petrányihoz, Gyenge Renátó úr volt a munka felvevőm, és elmondtam neki a búmat. 2-3 óra várakozást ígért /soron kívűl érkezőként/ ez el is telt. Gyújtókábelek, gyújtótrafó csere. Gyári motyó, munkadíj: br.56000.-
És műkod.
Akkor ezexerint neked is ugyanaz segített... Jó áron mérik a munkaórát mitmondjak. Nekem 13 volt a trafó, meg 8-9 körül a kábel, 8 a gyertya.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #203 Dátum:
2010.06.22 kedd, 09:03:03 »
Idézetet írta: BigJoe979 - 2010.06.21 hétfő, 16:28:47
Hát igen. Elvittem az Üllői úti petrányihoz, Gyenge Renátó úr volt a munka felvevőm, és elmondtam neki a búmat. 2-3 óra várakozást ígért /soron kívűl érkezőként/ ez el is telt. Gyújtókábelek, gyújtótrafó csere. Gyári motyó, munkadíj: br.56000.-
És műkod.
Ez csak a munkadíj v. az alkatrész ára is benne van?
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #204 Dátum:
2010.06.22 kedd, 09:56:39 »
Idézetet írta: BigJoe979 - 2010.06.21 hétfő, 16:28:47
Hát igen. Elvittem az Üllői úti petrányihoz, Gyenge Renátó úr volt a munka felvevőm, és elmondtam neki a búmat. 2-3 óra várakozást ígért /soron kívűl érkezőként/ ez el is telt. Gyújtókábelek, gyújtótrafó csere. Gyári motyó, munkadíj: br.56000.-
És műkod.
legközelebb keresd meg Vik-et, itt a fórumon is megtalálod az elérhetőségeit, az Auto Fort-nál dolgozik a könyves kálmánon
Naplózva
szepi2001
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #205 Dátum:
2010.08.02 hétfő, 11:40:48 »
Hali
Lassan minden szükséges alkatrész ki lett cserélve frissen vett autómon, egyetlen dolog aggaszt még: a hosszbordás szíjat vajon ki tudom-e otthon cserélni (kell-e spec. szerszám, tudás
), és kell-e mindenképp görgőt cserélnem? Csapágyat nem áll szándékomban (elég borsos ára van...). Előre köszönöm.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #206 Dátum:
2010.08.02 hétfő, 17:13:45 »
Idézetet írta: szepi2001 - 2010.08.02 hétfő, 11:40:48
Hali
Lassan minden szükséges alkatrész ki lett cserélve frissen vett autómon, egyetlen dolog aggaszt még: a hosszbordás szíjat vajon ki tudom-e otthon cserélni (kell-e spec. szerszám, tudás
), és kell-e mindenképp görgőt cserélnem? Csapágyat nem áll szándékomban (elég borsos ára van...). Előre köszönöm.
Ki lehet,de készülj fel!A feszítőnek elég csak a rugóját és a görgő csapágyát cserélni.A legjobb módszer,ami nekem bevált:
-motor alátámaszt,felső vas kivesz,a jobb keréknél a műanyag betét kivesz
-leveszed a felső vezetőgörgőt,ezzel lesz a szíjnak némi mozgása,szíjat le
-másik szíj fel,beigazít,majd a vezetőgörgőt be kell szenvedni a helyére,ha két pár kezed van nem egy hátrány...
-és mindent visszarak
A másik lehetőség,a cserére,hogy csak a dobbetétet veszed ki,a feszítőt oldod.Eddig nem gond,de én az új szíj felrakásánál rájöttem,hogy egyszerűen nem bírom a feszítőt is tartani és a szíjat is a helyére igazítani,mindig leugrott.PErsze javasolták a feszítő kikötését is oldott állapotban villáskulccsal,csak épp ahhoz is két kéz kell,ami fizikailag lehetetlen,ha az ember egyedül van...
Naplózva
szepi2001
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #207 Dátum:
2010.08.02 hétfő, 18:10:50 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.08.02 hétfő, 17:13:45
Ki lehet,de készülj fel!A feszítőnek elég csak a rugóját és a görgő csapágyát cserélni.A legjobb módszer,ami nekem bevált:
-motor alátámaszt,felső vas kivesz,a jobb keréknél a műanyag betét kivesz
-leveszed a felső vezetőgörgőt,ezzel lesz a szíjnak némi mozgása,szíjat le
-másik szíj fel,beigazít,majd a vezetőgörgőt be kell szenvedni a helyére,ha két pár kezed van nem egy hátrány...
-és mindent vis***ak
A másik lehetőség,a cserére,hogy csak a dobbetétet veszed ki,a feszítőt oldod.Eddig nem gond,de én az új szíj felrakásánál rájöttem,hogy egyszerűen nem bírom a feszítőt is tartani és a szíjat is a helyére igazítani,mindig leugrott.PErsze javasolták a feszítő kikötését is oldott állapotban villáskulccsal,csak épp ahhoz is két kéz kell,ami fizikailag lehetetlen,ha az ember egyedül van...
Hát erre biza fel kell készülnöm
Forintban majdnem felér egy 2. vezérlés cserével...
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #208 Dátum:
2010.08.02 hétfő, 21:56:47 »
Idézetet írta: szepi2001 - 2010.08.02 hétfő, 18:10:50
Hát erre biza fel kell készülnöm
Forintban majdnem felér egy 2. vezérlés cserével...
Én egyedül csináltam. Egyedül is meg lehet vhogy oldani, de szivatós az biztos, sajnos nem emléxem a trükkre. A generátorban cseréltem kefét és csapágyat, ehhez szintén le kellett venni a szíjat. Pláne 2x kellet a műveletet meglépni, első körben szétszedtem, mértem, felírtam adatokat, majd össze-visszarak, következő körben megvásároltam a csapágyat, kefét, majd újra szétszed és vissza. Emelőről hanyat fekve, vhogy megoldható, de nagyon cucli az biztos. A feszítő/vezető görgőt is át akartam csapágyazni, de nem fértem hozzá hogy kivegyem, és nagyobb feladatnak tűnt, mint ami akkor belefért volna a lelkivilágomba.
Üdv
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #209 Dátum:
2010.08.02 hétfő, 22:02:15 »
Idézetet írta: Ferqo - 2010.08.02 hétfő, 21:56:47
Én egyedül csináltam. Egyedül is meg lehet vhogy oldani, de szivatós az biztos, sajnos nem emléxem a trükkre. A generátorban cseréltem kefét és csapágyat, ehhez szintén le kellett venni a szíjat. Pláne 2x kellet a műveletet meglépni, első körben szétszedtem, mértem, felírtam adatokat, majd össze-vis***ak, következő körben megvásároltam a csapágyat, kefét, majd újra szétszed és vissza. Emelőről hanyat fekve, vhogy megoldható, de nagyon cucli az biztos. A feszítő/vezető görgőt is át akartam csapágyazni, de nem fértem hozzá hogy kivegyem, és nagyobb feladatnak tűnt, mint ami akkor belefért volna a lelkivilágomba.
Üdv
Én a harmadik próbálkozással feladtam...utána a szerelővel úgy csináltuk,ahogy először írtam,bár akkor is jobb volt,hogy ketten voltunk...
Naplózva
szepi2001
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #210 Dátum:
2010.08.03 kedd, 08:11:11 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.08.02 hétfő, 22:02:15
Én a harmadik próbálkozással feladtam...utána a szerelővel úgy csináltuk,ahogy először írtam,bár akkor is jobb volt,hogy ketten voltunk...
Hát őszintén szólva lehet h én inkább szerelőhöz viszem...vagy egy szerelő haverommal megcsináljuk. Egyedül nem állok neki. Köszi a segítséget
Naplózva
Tomszy
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #211 Dátum:
2010.08.03 kedd, 14:49:02 »
Sziasztok, vezérműszíjat kellene cserélni a kocsinkon, a kérdéseim a következők lennének, vezérműszíj megvan, görgőket úgy hallottam érdemes venni hozzá, de csak görgő kell vagy csapágy is? (görgő 13k körül, csapággyal 32k) Továbbá vízpumpát is javasolták, hogy cseréljek. Ha esetleg van javaslatotok, ötletetek mit érdemes/kell hálás lennék. Típust is mondhattok, szeretném ha lehet olcsón megúszni a dolgot. Elég sokféle termék van, nem tudom melyik megbízható.
Végül lehetséges itthon megoldani a dolgot, vagy mindenképp szervízbe kell vinni a kocsit?
Nagyon köszi a egítséget.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #212 Dátum:
2010.08.04 szerda, 06:31:12 »
Idézetet írta: Tomszy - 2010.08.03 kedd, 14:49:02
Sziasztok, vezérműszíjat kellene cserélni a kocsinkon, a kérdéseim a következők lennének, vezérműszíj megvan, görgőket úgy hallottam érdemes venni hozzá, de csak görgő kell vagy csapágy is? (görgő 13k körül, csapággyal 32k) Továbbá vízpumpát is javasolták, hogy cseréljek. Ha esetleg van javaslatotok, ötletetek mit érdemes/kell hálás lennék. Típust is mondhattok, szeretném ha lehet olcsón megúszni a dolgot. Elég sokféle termék van, nem tudom melyik megbízható.
Végül lehetséges itthon megoldani a dolgot, vagy mindenképp szervízbe kell vinni a kocsit?
Nagyon köszi a egítséget.
Megcsinálhatod otthon is,de azért csak óvatosan.Szerintem ha nemnagyon konyítasz hozzá fogd a cuccot és szerelővel csináltasd meg.A főtengely szimmeringet is érdemes cserélni,ha már szét van kapva.Csapágyra pontosan mit gondoltál?A vezérműhöz érdemes készletben megvenni a cuccot,mer olcsóbb.A két vezérműtengely görgő,ha nincsenek elkopva,akkor nem érdemes bántani.HA szemmel láthatóan kúposra van kopva cseréltesd azt is.
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #213 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 23:25:49 »
Tomszy!
Én tavasszal csináltattam nagyszervizt a kocsin. Mivel nekem sem volt tapasztalatom a szereléssel kapcsolatban, ezért jobbnak láttam elvinni egy fószerhez, aki a Ford szakszervizben dolgozott addig, amíg be nem zárták nálunk a műhelyüket. Szóval, a dolog lényege, hogy kikértem a véleményét, milyen cuccokat vegyek meg a kocsihoz. Természetesen gyárit akartam mindenből, de mivel a fickó lebeszélt róla, megvettem a fele annyiba kerülő vezérmű-rendszert (szíj, görgők, csavarok). A szaki szerint ennyi idős autóba nem érdemes belerakni tök drága gyári alkatrészeket (az én kocsim 1 évvel fiatalabb, mint a tiéd), amikor a minőségi utángyártott is megfelel - szerinte -.
Hallgattam rá, DAYCO KTB 262 vezérmű-szett lett berakva. 27 ezer forint körül volt az ára. Attól fogva belekergettem vagy 10 ezer km-t, és eddig semmi gond, remélem, nem is lesz.
Amikor a szerelőműhelyben dolgoztak a kocsimon, ott voltam végig. A vezérművel együtt a vízpumpa is cserélve lett sok más dologgal egyetemben. Azt tapasztaltam, elég macerás a vezérmű-csere, össze kell jelölni mindent, hogy pontosan menjen vissza, stb... Miután láttam hogyan megy, én biztosan nem állnák neki otthon. Sok egyéb dolognak neki mernék kezdeni, de a vezérműnek biztosan nem. Egyszer láttam, nincs célszerszámom és tuti elkerülné valami a figyelmem. Valami apróság, ami elég ahhoz, hogy összekócoljon nekem mindent, ami ott van. Sok sikert neked, remélem, jól megy minden!
Naplózva
zsot0715
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #214 Dátum:
2010.08.18 szerda, 21:50:45 »
Sziasztok, Udv Mindekinek!
Abban szeretnek segitseget kerni, hogy egy 2.0 16V (MKII-bol kiszerelve) motor beepitheto e egy olyan Mondeo-ba (MKII) ami eredetileg 1.8-as motorral volt szerelve?
Ha igen mik azok amiket meg ki kell cserelni? Ha nem akkor mit kellene tenni, hogy beepitheto legyen?
A segitsegeteket elore is kosz,
Ficsor Zsolt
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #215 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 07:49:54 »
Idézetet írta: zsot0715 - 2010.08.18 szerda, 21:50:45
Sziasztok, Udv Mindekinek!
Abban szeretnek segitseget kerni, hogy egy 2.0 16V (MKII-bol kiszerelve) motor beepitheto e egy olyan Mondeo-ba (MKII) ami eredetileg 1.8-as motorral volt szerelve?
Ha igen mik azok amiket meg ki kell cserelni? Ha nem akkor mit kellene tenni, hogy beepitheto legyen?
A segitsegeteket elore is kosz,
Ficsor Zsolt
a motorvezérlést (eec) cserélni kell,a többit nem hiszem.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #216 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 23:44:12 »
Idézetet írta: zsot0715 - 2010.08.18 szerda, 21:50:45
Sziasztok, Udv Mindekinek!
Abban szeretnek segitseget kerni, hogy egy 2.0 16V (MKII-bol kiszerelve) motor beepitheto e egy olyan Mondeo-ba (MKII) ami eredetileg 1.8-as motorral volt szerelve?
Ha igen mik azok amiket meg ki kell cserelni? Ha nem akkor mit kellene tenni, hogy beepitheto legyen?
A segitsegeteket elore is kosz,
Ficsor Zsolt
teljesítmény változás miatt kpm engedély kell, illetőleg engedélyeztetett tervet kell beadni
ha nem zavar, hogy kiszedhetnek a forgalomból, akkor rajta
Naplózva
ducse79
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 184
MK2 98 5 ajtós 1.8 Zetec
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #217 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 09:35:05 »
Sziasztok!
Egy apró problémám van - lehet nem is nagy ügy csak idegesít.
A következő:
1750 és 2250-es ford.szám tartomány között kicsit
karcosabb a motor hangja gázadáskor, nem csörög, de majdnem.
Ugyanez valamivel jobban hallható, ha megy a klíma.
2250 fölött szépen búg akár 6000-ig.
Amúgy a kocsi nagyon jól megy, van nyomaték is - le is kopogom!
Lehet, ez már hipohondria?
Naplózva
ducse
sopa007
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #218 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 17:45:40 »
Sziasztok!
Az érdekelne hogy egy 1998-as Ford Escort-ban ugyanaz az 1,8 Zetec motor van mint a Mondeo-ba??
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #219 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 18:48:29 »
Idézetet írta: sopa007 - 2010.08.23 hétfő, 17:45:40
Sziasztok!
Az érdekelne hogy egy 1998-as Ford Escort-ban ugyanaz az 1,8 Zetec motor van mint a Mondeo-ba??
Nem tudok biztosat mondani, de valószínűleg igen. Bár az újabb mk2es mondikban megjelentek "új" motorok is, a "feketeszelepfedelesek", így teljesen e-vel
. Asszem ezek vannak a fókákban is.
(Pl 1.6os motort 90 paciról 95re módosították)
ui. esetleg nézz meg pár alkatrészt valamelyik webshopban a motorokhoz, és ha ugyanúgy jó az 1.8as escortba mint a mondiba, akkor ok
Persze ez sem 100%
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
sopa007
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #220 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 21:04:03 »
Idézetet írta: Pumukli23 - 2010.08.23 hétfő, 18:48:29
Nem tudok biztosat mondani, de valószínűleg igen. Bár az újabb mk2es mondikban megjelentek "új" motorok is, a "feketeszelepfedelesek", így teljesen e-vel
. Asszem ezek vannak a fókákban is.
(Pl 1.6os motort 90 paciról 95re módosították)
ui. esetleg nézz meg pár alkatrészt valamelyik webshopban a motorokhoz, és ha ugyanúgy jó az 1.8as escortba mint a mondiba, akkor ok
Persze ez sem 100%
Oké köszi!
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #221 Dátum:
2010.08.27 péntek, 18:07:33 »
Üdv!
Jut eszembe!
Benzines (1,8-as) motoron is érdemes ledugózni az EGR-t? Ha jól sejtem, az enyémen nincs megcsinálva.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #222 Dátum:
2010.08.27 péntek, 18:52:22 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.08.27 péntek, 18:07:33
Üdv!
Jut eszembe!
Benzines (1,8-as) motoron is érdemes ledugózni az EGR-t? Ha jól sejtem, az enyémen nincs megcsinálva.
igen, érdemes
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #223 Dátum:
2010.08.27 péntek, 19:14:43 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.08.27 péntek, 18:52:22
igen, érdemes
Ok, köszi yooccoo!
Jövő hét elején asszem megejtem!
Üdv!
Naplózva
horvistvan
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #224 Dátum:
2010.08.28 szombat, 18:59:58 »
Helló! Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy 98-as II-es Mondeonak van olyan inteligens az elektronikája, hogy motorféknél kikapcsalja az alapjárati fogyasztást? Előre is köszönöm a választ!!!
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #225 Dátum:
2010.08.28 szombat, 19:25:30 »
Idézetet írta: horvistvan - 2010.08.28 szombat, 18:59:58
Helló! Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy 98-as II-es Mondeonak van olyan inteligens az elektronikája, hogy motorféknél kikapcsalja az alapjárati fogyasztást? Előre is köszönöm a választ!!!
Üdv!
Úgy sejtem, igen. Abból indulok ki, hogy a régi Lada Samara is kevesebbet evett, mikor motorfékkel ment, volt benne egy fogyasztásmérő, azon jól látszott, ha pl. lejtőn motorfékkel mentem, majd kikuplungoltam, utóbbi esetben megnőtt kicsit a fogyasztás. Ha azon a kocsin így volt, gondolom a Mondeo is tud ilyesmit
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #226 Dátum:
2010.08.28 szombat, 20:16:41 »
Idézetet írta: horvistvan - 2010.08.28 szombat, 18:59:58
Helló! Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy 98-as II-es Mondeonak van olyan inteligens az elektronikája, hogy motorféknél kikapcsalja az alapjárati fogyasztást? Előre is köszönöm a választ!!!
még egy f astra is tudja, nem egyedi dolog
bizonyos fordulatszám felett nincs üzemanyag befecskendezés motorféknél, 1500-as fordulat környékéig pedig csak az alapjárat környéki a fogyasztás
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #227 Dátum:
2010.08.28 szombat, 20:45:20 »
Yooccoo!
Holnap tervezem ledugózni az EGR-t. Mire figyeljek, ill. miből vágjam ki azt az idomot, ami zárja a csövet? Valahol van cikk, ha jól tévedek (itthon, kinyomtatva) de nem találom meg.
Kösszentyű!
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #228 Dátum:
2010.08.28 szombat, 20:53:48 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.08.28 szombat, 20:45:20
Yooccoo!
Holnap tervezem ledugózni az EGR-t. Mire figyeljek, ill. miből vágjam ki azt az idomot, ami zárja a csövet? Valahol van cikk, ha jól tévedek (itthon, kinyomtatva) de nem találom meg.
Kösszentyű!
lényegében semmi extra nem kell, többen is befőttesüveg tetejéből vágták ki
ha olyan, mint az mk1-nél, akkor két csavart kell kicsavarnod és az alján lévő hollandit, ezután már könnyedén kijön és mintát tudsz venni róla
erre a cikkre gondoltál?
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #229 Dátum:
2010.08.28 szombat, 22:47:27 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.08.28 szombat, 20:53:48
lényegében semmi extra nem kell, többen is befőttesüveg tetejéből vágták ki
ha olyan, mint az mk1-nél, akkor két csavart kell kicsavarnod és az alján lévő hollandit, ezután már könnyedén kijön és mintát tudsz venni róla
erre a cikkre gondoltál?
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf
Aha, ezt olvastam. Holnap szétszedem és viszek magammal befőttes-tetőt is!
Köszi a tanácsot!
Naplózva
kalti57
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 384
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #230 Dátum:
2010.09.30 csütörtök, 23:08:35 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.08.30 vasárnap, 17:56:42
Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Sziasztok!
260000km van a Mondiban.Olajcserét akarok végezni,a kérdésem:továbbra is az eddig használt 5W30-as finomságú olajat töltsem bele vagy ennyi km után lehet sűrűbbet is.Egyébként 10ezer km után a két vonal közepéig ha lefogy az olajszint.
üdv kalti57
Naplózva
kalti57
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #231 Dátum:
2010.10.01 péntek, 09:21:58 »
Idézetet írta: kalti57 - 2010.09.30 csütörtök, 23:08:35
Sziasztok!
260000km van a Mondiban.Olajcserét akarok végezni,a kérdésem:továbbra is az eddig használt 5W30-as finomságú olajat töltsem bele vagy ennyi km után lehet sűrűbbet is. Egyébként 10ezer km után a két vonal közepéig ha lefogy az olajszint.
üdv kalti57
Szia!
Nyugodtan mehet bele az 5W-30! A 10W-40-es olaj sem sűrűbb!!! A számok csak a viszkozitást jelentik, nem a sűrűséget!
Az enyémben óra szerint 200000Km van, ami egy visszatekert óra, valójában 300000Km lehet benne. Nekem is annyi olajat fogyaszt,(keveset!) mint a tied.
Tehát semmi gáz, 5W-30-t neki!
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #232 Dátum:
2010.10.01 péntek, 14:44:30 »
Idézetet írta: kalti57 - 2010.09.30 csütörtök, 23:08:35
Sziasztok!
260000km van a Mondiban.Olajcserét akarok végezni,a kérdésem:továbbra is az eddig használt 5W30-as finomságú olajat töltsem bele vagy ennyi km után lehet sűrűbbet is.Egyébként 10ezer km után a két vonal közepéig ha lefogy az olajszint.
üdv kalti57
Maradj ennél nyugodtan.Sőt,ha eddig nem raktál bele sűrűbbet,akkor örülj neki,hogy nem ereszti az olajat és nem eszi.A sűrűbbel csak vesztenél azzal amit az olcsóbb árral esetleg spórolnál.
Naplózva
kalti57
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 384
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #233 Dátum:
2010.10.01 péntek, 17:48:39 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.01 péntek, 14:44:30
Maradj ennél nyugodtan.Sőt,ha eddig nem raktál bele sűrűbbet,akkor örülj neki,hogy nem ereszti az olajat és nem eszi.A sűrűbbel csak vesztenél azzal amit az olcsóbb árral esetleg spórolnál.
Isu,misi107,köszi a valaszt.Természetesen pont a megfelelő olajon nem szabad spórolni,csak nem voltam biztos benne ,hogy ennyi kilóméter után is ez a megfelelő.Még egyszer:köszi
Naplózva
kalti57
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #234 Dátum:
2010.10.01 péntek, 18:13:14 »
Idézetet írta: Isu - 2010.10.01 péntek, 09:21:58
Szia!
Nyugodtan mehet bele az 5W-30! A 10W-40-es olaj sem sűrűbb!!! A számok csak a viszkozitást jelentik, nem a sűrűséget!
Az enyémben óra szerint 200000Km van, ami egy visszatekert óra, valójában 300000Km lehet benne. Nekem is annyi olajat fogyaszt,(keveset!) mint a tied.
Tehát semmi gáz, 5W-30-t neki!
Nyáron nem gáz a 10-es de télen sűrűbb mint az 5w-s.Én használtam mind a kettőt és bizony hideg időben gyönyörűen lehetett hallani a tőkék kopácsolását.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #235 Dátum:
2010.10.02 szombat, 08:17:37 »
Idézetet írta: Isu - 2010.10.01 péntek, 09:21:58
Szia!
Nyugodtan mehet bele az 5W-30! A 10W-40-es olaj sem sűrűbb!!! A számok csak a viszkozitást jelentik, nem a sűrűséget!
Az enyémben óra szerint 200000Km van, ami egy visszatekert óra, valójában 300000Km lehet benne. Nekem is annyi olajat fogyaszt,(keveset!) mint a tied.
Tehát semmi gáz, 5W-30-t neki!
Szia Isu!
A Ford-ba való Ford minősítést teljesítő olajok "hígabb" olajok. Pár adat pl a MOL oldaláról ollózva:
MOL Dynamic Star 5W-30 szintetikus motorolaj:
Csúcsteljesítményű, üzemanyagtakarékos, szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjármű motorokhoz. Rendkívül kedvező tulajdonságainak és alacsony szulfáthamu, kén és foszfor tartalmának köszönhetően a legújabb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Teljesíti az ACEA (Európai Járműgyártók Szövetsége) legszigorúbb motorfékpadi követelményeit. Hosszú élettartamot és magas szintű motor- és katalizátorvédelmet biztosít
főként a Ford és Mazda által gyártott legújabb katalizátoros Otto- és részecskeszűrős dízelmotorok számára.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
9,9
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
54
MOL Dynamic Max 10W-40 részszintetikus motorolaj
Csúcsteljesítményű részszintetikus motorolaj. Kimagasló motorvédelmet és tisztaságot biztosít a korszerű személy- és kishaszongépjárművek normál ill. turbófeltöltésű benzines, dízel és gázüzemű motorjainak. Széleskörűen, kiváló teljesítménnyel alkalmazható a legtöbb személygépjárműhöz.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
14
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
95
De akár egy 0W-40-el is össze lehet vetni:
MOL Dynamic Star 0W-40 szintetikus motorolaj
Teljesen szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjárművek és kishaszonjárművek benzines és dízel erőforrásaihoz. Kiváló hidegszivattyúzhatósági tulajdonságainak köszönhetően extrém hideg üzemi körülmények közt is kimagaslóan védi a motor alkatrészeit a kopástól. Rendkívül gyors átolajozást biztosít minden motoralkatrész számára.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
14,0
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
78,6
Csak a pirosan kiemelt számok összevetéséből is jól látszik, hogy van különbség!!!! Majd 50%-al "sűrűbb" az elsőhöz képest a másik kettő olaj. A FORD minősítést
Ford WSS M2C934-A
a három termék közül csak az első teljesíti.
Olajkiválasztásnál szerintem a legjobb ha keresed a Ford specifikáció meglétét is!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.02 szombat, 08:19:11 írta V.Tamás
»
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #236 Dátum:
2010.10.02 szombat, 09:03:11 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.10.02 szombat, 08:17:37
Szia Isu!
A Ford-ba való Ford minősítést teljesítő olajok "hígabb" olajok. Pár adat pl a MOL oldaláról ollózva:
MOL Dynamic Star 5W-30 szintetikus motorolaj:
Csúcsteljesítményű, üzemanyagtakarékos, szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjármű motorokhoz. Rendkívül kedvező tulajdonságainak és alacsony szulfáthamu, kén és ***zfor tartalmának köszönhetően a legújabb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Teljesíti az ACEA (Európai Járműgyártók Szövetsége) legszigorúbb motorfékpadi követelményeit. Hosszú élettartamot és magas szintű motor- és katalizátorvédelmet biztosít
főként a Ford és Mazda által gyártott legújabb katalizátoros Otto- és részecskeszűrős dízelmotorok számára.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
9,9
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
54
MOL Dynamic Max 10W-40 részszintetikus motorolaj
Csúcsteljesítményű részszintetikus motorolaj. Kimagasló motorvédelmet és tisztaságot biztosít a korszerű személy- és kishaszongépjárművek normál ill. turbófeltöltésű benzines, dízel és gázüzemű motorjainak. Széleskörűen, kiváló teljesítménnyel alkalmazható a legtöbb személygépjárműhöz.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
14
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
95
De akár egy 0W-40-el is össze lehet vetni:
MOL Dynamic Star 0W-40 szintetikus motorolaj
Teljesen szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjárművek és kishaszonjárművek benzines és dízel erőforrásaihoz. Kiváló hidegszivattyúzhatósági tulajdonságainak köszönhetően extrém hideg üzemi körülmények közt is kimagaslóan védi a motor alkatrészeit a kopástól. Rendkívül gyors átolajozást biztosít minden motoralkatrész számára.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
14,0
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
78,6
Csak a pirosan kiemelt számok összevetéséből is jól látszik, hogy van különbség!!!! Majd 50%-al "sűrűbb" az elsőhöz képest a másik kettő olaj. A FORD minősítést
Ford WSS M2C934-A
a három termék közül csak az első teljesíti.
Olajkiválasztásnál szerintem a legjobb ha keresed a Ford specifikáció meglétét is!
Az mk1 négy és hathengeresbe való olajok spec-je Ford WSS M2C913-A-B.Én a magam részéről a Mobil Super FE-t használtam,a mostaniban is az lesz,ha valaha is ki lesznek cserélve a tömítések...
Naplózva
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #237 Dátum:
2010.10.02 szombat, 16:30:29 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.10.02 szombat, 08:17:37
Szia Isu!
A Ford-ba való Ford minősítést teljesítő olajok "hígabb" olajok. Pár adat pl a MOL oldaláról ollózva:
MOL Dynamic Star 5W-30 szintetikus motorolaj:
Csúcsteljesítményű, üzemanyagtakarékos, szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjármű motorokhoz. Rendkívül kedvező tulajdonságainak és alacsony szulfáthamu, kén és ***zfor tartalmának köszönhetően a legújabb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Teljesíti az ACEA (Európai Járműgyártók Szövetsége) legszigorúbb motorfékpadi követelményeit. Hosszú élettartamot és magas szintű motor- és katalizátorvédelmet biztosít
főként a Ford és Mazda által gyártott legújabb katalizátoros Otto- és részecskeszűrős dízelmotorok számára.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
9,9
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
54
MOL Dynamic Max 10W-40 részszintetikus motorolaj
Csúcsteljesítményű részszintetikus motorolaj. Kimagasló motorvédelmet és tisztaságot biztosít a korszerű személy- és kishaszongépjárművek normál ill. turbófeltöltésű benzines, dízel és gázüzemű motorjainak. Széleskörűen, kiváló teljesítménnyel alkalmazható a legtöbb személygépjárműhöz.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
14
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
95
De akár egy 0W-40-el is össze lehet vetni:
MOL Dynamic Star 0W-40 szintetikus motorolaj
Teljesen szintetikus motorolaj a legkorszerűbb személygépjárművek és kishaszonjárművek benzines és dízel erőforrásaihoz. Kiváló hidegszivattyúzhatósági tulajdonságainak köszönhetően extrém hideg üzemi körülmények közt is kimagaslóan védi a motor alkatrészeit a kopástól. Rendkívül gyors átolajozást biztosít minden motoralkatrész számára.
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s]
14,0
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s]
78,6
Csak a pirosan kiemelt számok összevetéséből is jól látszik, hogy van különbség!!!! Majd 50%-al "sűrűbb" az elsőhöz képest a másik kettő olaj. A FORD minősítést
Ford WSS M2C934-A
a három termék közül csak az első teljesíti.
Olajkiválasztásnál szerintem a legjobb ha keresed a Ford specifikáció meglétét is!
Szia!
Ebből azért nem óhajtok vitát szítani, de nem véletlenül írod te is csak idézőjelben a "sűrűbb" vagy "hígabb"-at... A motorba való olajat NEM ez alapján kell választani!
A viszkozitás és a "sűrűség" két különböző, egymással nem helyettesíthető fogalom.
Igen olajválasztásnál érdemes a gyártóművi előírást betartani és annak megfelelő olajat választani, pl. a cromaxnál kapható Ford 5W-30-as olajat 1500/L vagy pl. Castrol Magnatec 5W-30 A1 2100 HUF/L, de lehet MOL Dynamic Star 5W-30-at 2800HUF/L-ért is.
Litániát nem szeretnék írni, de ha vkit érdekel, akkor az alábbi linkeken azért vannak érdekes infók az olajokról:
http://www.olajinfo.hu/index.php/fogalomtar/7-mit-jelent-a-viszkozitas
,
http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #238 Dátum:
2010.10.02 szombat, 17:18:10 »
Idézetet írta: Isu - 2010.10.02 szombat, 16:30:29
Szia!
Ebből azért nem óhajtok vitát szítani, de nem véletlenül írod te is csak idézőjelben a "sűrűbb" vagy "hígabb"-at... A motorba való olajat NEM ez alapján kell választani!
A viszkozitás és a "sűrűség" két különböző, egymással nem helyettesíthető fogalom.
Igen olajválasztásnál érdemes a gyártóművi előírást betartani és annak megfelelő olajat választani, pl. a cromaxnál kapható Ford 5W-30-as olajat 1500/L vagy pl. Castrol Magnatec 5W-30 A1 2100 HUF/L, de lehet MOL Dynamic Star 5W-30-at 2800HUF/L-ért is.
Litániát nem szeretnék írni, de ha vkit érdekel, akkor az alábbi linkeken azért vannak érdekes infók az olajokról:
http://www.olajinfo.hu/index.php/fogalomtar/7-mit-jelent-a-viszkozitas
,
http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz
Jók a cikkek érdemes végigolvasni.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #239 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 09:01:07 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.02 szombat, 09:03:11
Az mk1 négy és hathengeresbe való olajok spec-je Ford WSS M2C913-A-B.Én a magam részéről a Mobil Super FE-t használtam,a mostaniban is az lesz,ha valaha is ki lesznek cserélve a tömítések...
Szia!
Rosszul menthettem a specifikációt, de itt megnézheted:
http://ew5.earlweb.com/productlink.php?site=32&productlink=553
A terméklap megnyitásával ezt látni:
Teljesíti a legújabb Ford WSS M2C913-C specifikációt.
Teljes mértékben kompatibilis a régebbi gépgyártói specifikációkkal, ezért minden probléma nélkül ajánlható a
következᔐ motorolaj specifikációk helyett:
- Ford WSS M2C912-A1
- Ford WSS M2C913-A
- Ford WSS M2C913-B
- JAGUAR WSS M2C913-B
Kinematikai viszkozitás 40 °C-on [mm2/s] 52,5
Kinematikai viszkozitás 100 °C-on [mm2/s] 9,7
Ezek az értékek továbbra is alacsonyabbak, mint a nem kifejezetten Fordba ajánlott olajoknál.
Nem vagyok MOL termék forgalmazó, sőt gyári Ford olajat használok, csak egyszer olvastam valahol (amit nem mentettem le - sajna), hogy a Ford a motorjai fejlesztése során az alkalmazott kisebb illesztési hézagok miatt együttműködésben az olajgyártó cégekkel külön fejlesztetett egy ilyen motorokba való olajat, ami hígabb, mint hidegen, mint melegen, hogy a kisebb illesztési hézagok mentén is biztosítsa a megfelelő kenést.
De megtalálható a kezelési 205 oldala is:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Kezel_si_205_oldal_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #240 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 09:13:47 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.10.03 vasárnap, 09:01:07
Szia!
Rosszul menthettem a specifikációt, de itt megnézheted:
http://ew5.earlweb.com/productlink.php?site=32&productlink=553
A terméklap megnyitásával ezt látni:
Teljesíti a legújabb Ford WSS M2C913-C specifikációt.
Teljes mértékben kompatibilis a régebbi gépgyártói specifikációkkal, ezért minden probléma nélkül ajánlható a
következᔐ motorolaj specifikációk helyett:
- Ford WSS M2C912-A1
- Ford WSS M2C913-A
- Ford WSS M2C913-B
- JAGUAR WSS M2C913-B
Kinematikai viszkozitás 40 °C-on [mm2/s] 52,5
Kinematikai viszkozitás 100 °C-on [mm2/s] 9,7
Ezek az értékek továbbra is alacsonyabbak, mint a nem kifejezetten Fordba ajánlott olajoknál.
Nem vagyok MOL termék forgalmazó, sőt gyári Ford olajat használok, csak egyszer olvastam valahol (amit nem mentettem le - sajna), hogy a Ford a motorjai fejlesztése során az alkalmazott kisebb illesztési hézagok miatt együttműködésben az olajgyártó cégekkel külön fejlesztetett egy ilyen motorokba való olajat, ami hígabb, mint hidegen, mint melegen, hogy a kisebb illesztési hézagok mentén is biztosítsa a megfelelő kenést.
De megtalálható a kezelési 205 oldala is:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Kezel_si_205_oldal_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Na,pont ezért veszek mobil olajat.Mert tudtommal ők azok,akik a Forddal együtt fejlesztenek folyamatosan.Nem olyan rég szüntették meg a félszintetikus 5w30-at,ami szintén 913-A-s volt (Mobil E/FE volt) Helyette lett a Super FE (teljes szintetikus) és a 3000.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #241 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 09:39:26 »
Idézetet írta: Isu - 2010.10.02 szombat, 16:30:29
Szia!
Ebből azért nem óhajtok vitát szítani, de nem véletlenül írod te is csak idézőjelben a "sűrűbb" vagy "hígabb"-at... A motorba való olajat NEM ez alapján kell választani!
A viszkozitás és a "sűrűség" két különböző, egymással nem helyettesíthető fogalom.
Igen olajválasztásnál érdemes a gyártóművi előírást betartani és annak megfelelő olajat választani, pl. a cromaxnál kapható Ford 5W-30-as olajat 1500/L vagy pl. Castrol Magnatec 5W-30 A1 2100 HUF/L, de lehet MOL Dynamic Star 5W-30-at 2800HUF/L-ért is.
Litániát nem szeretnék írni, de ha vkit érdekel, akkor az alábbi linkeken azért vannak érdekes infók az olajokról:
http://www.olajinfo.hu/index.php/fogalomtar/7-mit-jelent-a-viszkozitas
,
http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz
Szia!
Ebből azért nem óhajtok vitát szítani -ÉN SEM!!!!
A viszkozitás és a "sűrűség" két különböző, egymással nem helyettesíthető fogalom.
Igaz, de a te linkedben ez is olvasható:
"Vigyázat, a viszkozitás nem azonos a viszkozitási osztállyal. Aki nem ismeri a különbséget, helyettesítse be gondolatban a viszkozitást a sűrűséggel. A mi hétköznapi példánk erejéig ez is megteszi."
Itt egy másik érdekes cikk is:
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
Szerintem azért annak van jelentősége, hogy a Ford specifikációjú olaj hidegen, melegen is kisebb kinetikai viszkozitással rendelkezik, mint akár a példámban említett két másik olaj.
Üdv
Naplózva
joy69
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 159
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #242 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 21:27:22 »
sziasztok.
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm
Naplózva
MK-III 1.8 Benzin
2003.
Jokepu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #243 Dátum:
2010.11.06 szombat, 01:43:47 »
Sziasztok!
Termosztátot cseréltem, és a kapott gumigyűrű tömítés sz@rt sem ér! Csöpög mellette a hűtőfolyadék.
Kérem, ha volt már ilyen gondotok, írjátok meg, hogy miként sikerült megoldani a problémát. Sziloplasztos gányt nem akarok csinálni.
Üdv: CsT
Naplózva
Mk5 2.0 TDCi Turnier '14
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #244 Dátum:
2010.11.06 szombat, 08:05:10 »
Idézetet írta: Jokepu - 2010.11.06 szombat, 01:43:47
Sziasztok!
Termosztátot cseréltem, és a kapott gumigyűrű tömítés sz@rt sem ér! Csöpög mellette a hűtőfolyadék.
Kérem, ha volt már ilyen gondotok, írjátok meg, hogy miként sikerült megoldani a problémát. Sziloplasztos gányt nem akarok csinálni.
Üdv: CsT
Nekem erre annó azt mondták, hogy a termosztátház műanyag, szeret elrepedni, mert idővel tönkremegy a nagy melegtől, ami a motor környékén van.
Lehet, nálad is ez a baj.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
nnorbert
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #245 Dátum:
2010.11.18 csütörtök, 20:49:02 »
Idézetet írta: joy69 - 2010.10.03 vasárnap, 21:27:22
sziasztok.
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm
Nekem is hasonlót csinál!
Ha nagyobb fordulaton motorfékkel gurulok, benyomom a kuplungot, a motor leáll.
T gumicsövet cseréltem vákumcsöveket, karterszelepet kipucoltam, de semmi eredmény.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #246 Dátum:
2010.11.18 csütörtök, 21:29:56 »
Idézetet írta: Ferqo - 2010.11.06 szombat, 08:05:10
Nekem erre annó azt mondták, hogy a termosztátház műanyag, szeret elrepedni, mert idővel tönkremegy a nagy melegtől, ami a motor környékén van.
Lehet, nálad is ez a baj.
egészen pontosan bakelit jellegű cucc, de jól mondod
Naplózva
oldsaman
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #247 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:51:55 »
Szervusztok
Ma vettem egy 2000-es automataváltós mondeót . Az üzemanyag fogyasztása mennyi kb , városi meg országúti ? Előre is köszi a válaszok .
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #248 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:53:59 »
Idézetet írta: oldsaman - 2010.12.02 csütörtök, 15:51:55
Szervusztok
Ma vettem egy 2000-es automataváltós mondeót . Az üzemanyag fogyasztása mennyi kb , városi meg országúti ? Előre is köszi a válaszok .
nagyban függ a vezetési stílusodtól, de 10 körül....szerintem.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
oldsaman
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #249 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:57:57 »
Idézetet írta: astor72 - 2010.12.02 csütörtök, 15:53:59
nagyban függ a vezetési stílusodtól, de 10 körül....szerintem.
Sumi hozzám képest , egy kezdő sofőr
. De egyébként "normál" módon megyek . Köszi , akkor nem lesz vészes a fogyasztás , ma tankoltam 60 L , ennyi ment bele .
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
11
12
...
45
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ