Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:59:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 948842 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1150 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 15:26:55 »

Németországban élek...

Már kezdtem örülni, hogy van még valahol M.O-n ARAL kút. Amíg volt, ott tankoltam, mert az a benzin jó volt. (Vectra A 1.8 b) Abból fél literrel kevesebbet evett az autó és jobban ment tőle. Aztán miután megvette az OMV, egy rakás sz.r lett.
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1151 Dátum: 2013.06.11 kedd, 13:39:53 »

Mesterek! Nem tud nekem semmit mondani a problémámra?

Ady
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1152 Dátum: 2013.06.11 kedd, 15:04:08 »

Mesterek! Nem tud nekem semmit mondani a problémámra?

Ady

Melyikre?
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1153 Dátum: 2013.06.11 kedd, 15:12:21 »

Melyikre?
Üdv Nektek!

Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.

Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.

Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.

Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.

Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.

Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.

Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.

U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.

Előre is köszi. Ady
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1154 Dátum: 2013.06.11 kedd, 15:18:02 »

Üdv Nektek!

Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.

Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.

Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.

Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.

Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.

Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.

Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.

U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.

Előre is köszi. Ady

Ez alapján én a gyújtásra vagy a gázbowden mechanikára tippelek. Bár azt nem tudom, hogy az injektornál hogy van megoldva a gázadás. Ha ott már elektromosan van vezérelve, akkor ott kutakodnék. De ez csak egy tipp.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1155 Dátum: 2013.06.11 kedd, 23:20:15 »

Üdv Nektek!

Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.

Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.

Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.

Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.

Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.

Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.

Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.

U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.

Előre is köszi. Ady

Katalizatort mozgatsd+ szerintem csak az omlott össze.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1156 Dátum: 2013.06.12 szerda, 19:03:39 »

Katalizatort mozgatsd+ szerintem csak az omlott össze.

Kedves "Kartársak"

Ma szétszedtem a gyújtást, és felemeltem a gépet. A látvány lehangoló volt.

- a kipufogó rendszeremet talán már a szentlélek sem tartja össze, így ez cserés lesz a jövő héten, erre van beszerzési forrásom is
- a katalizátor kuka, össze van törve benne a kerámia (legalábbis ha jól tudom akkor ez van benne), itt kérnék segítséget, hogy milyen katalizátort vegyek bele. Sajnos a kivesz, vagy kipucol móka itt nem játszik, mert jövő áprilisban vizsga, és itt Németországban nincs olyan ismerősöm, hogy pár ezer és átmegy.
- kérdésem, hogy lamda szondát is cseréljek, vagy sem?
- a gyújtás szédszedése, és összerakása után, amely azért már komoly szakipari munka volt, valamelyest javult a helyzet, ezért úgy dontottem kap 4 új gyertyát, és kábeleket is. Kérdésem, miből milyet vegyek?

Egyébként az élet szép és gyönyörűen sütött a nap, így munka után 2 órás elfoglaltságom vidáman telt...  Wink pici napszúrással.

Ha még valaki leírná, hogy a gyertyacsere hogyan megy és milyen kulcsot kell hozzá vennem akkor örök hála.

Ady
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1157 Dátum: 2013.06.12 szerda, 21:41:21 »

Kedves "Kartársak"

Ma szétszedtem a gyújtást, és felemeltem a gépet. A látvány lehangoló volt.

- a kipufogó rendszeremet talán már a szentlélek sem tartja össze, így ez cserés lesz a jövő héten, erre van beszerzési forrásom is
- a katalizátor kuka, össze van törve benne a kerámia (legalábbis ha jól tudom akkor ez van benne), itt kérnék segítséget, hogy milyen katalizátort vegyek bele. Sajnos a kivesz, vagy kipucol móka itt nem játszik, mert jövő áprilisban vizsga, és itt Németországban nincs olyan ismerősöm, hogy pár ezer és átmegy.
- kérdésem, hogy lamda szondát is cseréljek, vagy sem?
- a gyújtás szédszedése, és összerakása után, amely azért már komoly szakipari munka volt, valamelyest javult a helyzet, ezért úgy dontottem kap 4 új gyertyát, és kábeleket is. Kérdésem, miből milyet vegyek?

Egyébként az élet szép és gyönyörűen sütött a nap, így munka után 2 órás elfoglaltságom vidáman telt...  Wink pici napszúrással.

Ha még valaki leírná, hogy a gyertyacsere hogyan megy és milyen kulcsot kell hozzá vennem akkor örök hála.

Ady

Gondoltam smile De nem a gyújtás birizgálásától lett jobb, inkább a katalizátor megmozgatásától....
Katalizátor Bosal: 099-948  a gyári 120ezer  hehe
Gyertya nkg PTR5A13 vagy Motorcraft AYFS22PP mással ne is próbálkozz  Wink google a barátod.
Kábelek https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600211-gyujtokabel/7505-gyujtokabel-keszlet-ford-mondeo-1992-2000 ebből is csak a motorcraft ennél számít az évjárat is. De a tiéd ha jól rémlik 97-es.
Gyertyakulcs 16-os hosszított dugókulcs 10-15cm hosszú toldóval. Vigyázz ne húzd meg nagyon, és csak is hideg motornál cseréld, mert meleg blokknál sanszosabb a túlhúzás. integet2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1158 Dátum: 2013.06.12 szerda, 21:51:58 »

Lamda vagy meg úszta, vagy nem az extra hőt. NTK 29400 olcsó, és jó.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1159 Dátum: 2013.06.12 szerda, 22:00:25 »

Kedves "Kartársak"

Ma szétszedtem a gyújtást, és felemeltem a gépet. A látvány lehangoló volt.

- a kipufogó rendszeremet talán már a szentlélek sem tartja össze, így ez cserés lesz a jövő héten, erre van beszerzési forrásom is
- a katalizátor kuka, össze van törve benne a kerámia (legalábbis ha jól tudom akkor ez van benne), itt kérnék segítséget, hogy milyen katalizátort vegyek bele. Sajnos a kivesz, vagy kipucol móka itt nem játszik, mert jövő áprilisban vizsga, és itt Németországban nincs olyan ismerősöm, hogy pár ezer és átmegy.
- kérdésem, hogy lamda szondát is cseréljek, vagy sem?
- a gyújtás szédszedése, és összerakása után, amely azért már komoly szakipari munka volt, valamelyest javult a helyzet, ezért úgy dontottem kap 4 új gyertyát, és kábeleket is. Kérdésem, miből milyet vegyek?

Egyébként az élet szép és gyönyörűen sütött a nap, így munka után 2 órás elfoglaltságom vidáman telt...  Wink pici napszúrással.

Ha még valaki leírná, hogy a gyertyacsere hogyan megy és milyen kulcsot kell hozzá vennem akkor örök hála.

Ady

Katalizátor1

Katalizátor2(ez volt a 3-as)

Még több katalizátor

Ráadásul neked "országon belül" van.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.13 csütörtök, 15:45:59 írta Lacika71 » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1160 Dátum: 2013.06.12 szerda, 22:56:30 »


A masodik nem jó rá.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1161 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 10:07:33 »

A masodik nem jó rá.

Miért? Az övé korábbi?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1162 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 14:40:44 »

Miért? Az övé korábbi?

Igen, teljesen más a kettő.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1163 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 15:44:58 »

Igen, teljesen más a kettő.....

Akkor az nem jó. Javítom.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1164 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 17:38:57 »

Gondoltam smile De nem a gyújtás birizgálásától lett jobb, inkább a katalizátor megmozgatásától....
Katalizátor Bosal: 099-948  a gyári 120ezer  hehe
Gyertya nkg PTR5A13 vagy Motorcraft AYFS22PP mással ne is próbálkozz  Wink google a barátod.
Kábelek https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600211-gyujtokabel/7505-gyujtokabel-keszlet-ford-mondeo-1992-2000 ebből is csak a motorcraft ennél számít az évjárat is. De a tiéd ha jól rémlik 97-es.
Gyertyakulcs 16-os hosszított dugókulcs 10-15cm hosszú toldóval. Vigyázz ne húzd meg nagyon, és csak is hideg motornál cseréld, mert meleg blokknál sanszosabb a túlhúzás. integet2
Laci, én annyival módosítanám a tanácsodat, hogy meleg motornál könnyebben kijön a régi gyertya és ha a gyárilag megadott módon vagy nyomatékkal húzza meg, akkor nem lesz túl húzva.
Gyújtókábelból meg a motorcraft után az NGK is nagyon jó.
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1165 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 18:35:06 »

Köszi mindenkinek a sok okosságot worship, már nézegetem a cuccokot mert ma meg akarok rendelni mindent.

Az az igazság, hogy katalizátorból olyat szeretnék, mint amit Lacika belinkelt eredetileg kettesként, tehát ami passzol a rendszerbe és nem kell hegeszteni. De igaz, hogy az pont nem jó az enyémhez.

Egyébként egy érdekes dolog (legalábbis számomra), hogy MK2-es az enyém 97-es, de amikor a gyártmány kulcs szerint keresek, sok helyen mk1-nek hozzá. Nem mintha ez fontos lenne, csak a rendelések miatt.

- Gyertyából Motorcraftos lesz.
- kábelből is
- katalizátor még kérdéses
- lambdát is cserélek, mert tényleg nem drága, és akkor már legyen tuti a dolog

Ha összeszedtem még belinkelek mindent, és vessetek már rá egy pillantást, hogy minden jó-e.

Előre is köszi: eljen
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1166 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 18:38:35 »

Laci, én annyival módosítanám a tanácsodat, hogy meleg motornál könnyebben kijön a régi gyertya és ha a gyárilag megadott módon vagy nyomatékkal húzza meg, akkor nem lesz túl húzva.
Gyújtókábelból meg a motorcraft után az NGK is nagyon jó.


igaz úgy könnyebben kijön  smile de nem hiszem hogy van nyomaték kulcsa  smile érzéssel meghúzza és kész. De ha kezdő szerelgető akkor jobb ha hidegen rakja bele.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1167 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 18:40:56 »

Köszi mindenkinek a sok okosságot worship, már nézegetem a cuccokot mert ma meg akarok rendelni mindent.

Az az igazság, hogy katalizátorból olyat szeretnék, mint amit Lacika belinkelt eredetileg kettesként, tehát ami passzol a rendszerbe és nem kell hegeszteni. De igaz, hogy az pont nem jó az enyémhez.

Egyébként egy érdekes dolog (legalábbis számomra), hogy MK2-es az enyém 97-es, de amikor a gyártmány kulcs szerint keresek, sok helyen mk1-nek hozzá. Nem mintha ez fontos lenne, csak a rendelések miatt.

- Gyertyából Motorcraftos lesz.
- kábelből is
- katalizátor még kérdéses
- lambdát is cserélek, mert tényleg nem drága, és akkor már legyen tuti a dolog

Ha összeszedtem még belinkelek mindent, és vessetek már rá egy pillantást, hogy minden jó-e.

Előre is köszi: eljen

ennél nem kell hegeszteni http://www.ebay.de/itm/KATALYSATOR-KAT-FORD-MONDEO-I-bis-Baujahr-1996-mit-E-Prufzeichen-Zubehor-/310663650218?pt=DE_Autoteile&hash=item4854ff1baa Lacika linkjei közt találtam  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1168 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 19:17:15 »


Ez nem jó hozzá, legalábbis ha beírod az adatokat alul, azt írja ki, hogy 2-es mondihoz nem jó. Erre viszont azt írja, hogy jó a '97-es 2-es mondihoz. http://www.ebay.de/itm/KATALYSATOR-KAT-FORD-MONDEO-2-1-6-1-8-2-0-Bj-1998-2000-/160516701352?pt=DE_Autoteile&hash=item255f8a7ca8
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.13 csütörtök, 19:18:46 írta Lacika71 » Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1169 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 19:39:53 »

Beütöttem a HSN/TSN számokat és ez kell nekem http://www.ebay.de/itm/KATALYSATOR-KAT-FORD-MONDEO-I-bis-Baujahr-1996-mit-E-Prufzeichen-Zubehor-/310663650218?pt=DE_Autoteile&hash=item4854ff1baa#vi-ilComp

De fel is hívtam a mukit és ő is megerősített benne.
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1170 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:27:14 »

Gondoltam smile De nem a gyújtás birizgálásától lett jobb, inkább a katalizátor megmozgatásától....
Katalizátor Bosal: 099-948  a gyári 120ezer  hehe
Gyertya nkg PTR5A13 vagy Motorcraft AYFS22PP mással ne is próbálkozz  Wink google a barátod.
Kábelek https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600211-gyujtokabel/7505-gyujtokabel-keszlet-ford-mondeo-1992-2000 ebből is csak a motorcraft ennél számít az évjárat is. De a tiéd ha jól rémlik 97-es.
Gyertyakulcs 16-os hosszított dugókulcs 10-15cm hosszú toldóval. Vigyázz ne húzd meg nagyon, és csak is hideg motornál cseréld, mert meleg blokknál sanszosabb a túlhúzás. integet2

Ez a gyertya is jó vagy sem AYFS 22CB? innen http://www.ebay.de/itm/Original-Zundkerze-Ford-Mondeo-1-6-1-8-2-0-16V-MK1-MK2-/190674935506?pt=DE_Autoteile&hash=item2c651c9ed2
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1171 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:42:53 »

igaz úgy könnyebben kijön  smile de nem hiszem hogy van nyomaték kulcsa  smile érzéssel meghúzza és kész. De ha kezdő szerelgető akkor jobb ha hidegen rakja bele.
Nem kell nyomaték kulcs, mert úgy van megadva a meghúzás, hogy kézzel behajtod ütközésig és onnan 90 fokot huzol kulccsal. wave
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1172 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:46:05 »

igaz úgy könnyebben kijön  smile de nem hiszem hogy van nyomaték kulcsa  smile érzéssel meghúzza és kész. De ha kezdő szerelgető akkor jobb ha hidegen rakja bele.
De, jobb ha nem hidegen szedi ki, mert sanszosabb, hogy elfogja törni a porcelánt, ha sokat feszegeti, van rá esélye, hogy porcelán jut a hengerbe, amikor kiemeli a gyertyát és az meg ronda dolgokat tud művelni! wave
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1173 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:48:30 »

Nem jó ugyanaz a gyertya az MK I-be és az MK II-be.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1174 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:59:12 »

Nem kell nyomaték kulcs, mert úgy van megadva a meghúzás, hogy kézzel behajtod ütközésig és onnan 90 fokot huzol kulccsal. wave

oké, engem ennyire nem foglalkoztat egy gyertya csere. Érzéssel meghúzom, és kész.
De, jobb ha nem hidegen szedi ki, mert sanszosabb, hogy elfogja törni a porcelánt, ha sokat feszegeti, van rá esélye, hogy porcelán jut a hengerbe, amikor kiemeli a gyertyát és az meg ronda dolgokat tud művelni! wave

 wow3   nemtudom nekem mind1, nem fogja elrontani.... Inkább azt mond meg nekem, hogy a klímának mi a fene köze van a kormány, illetve lábtér remegéshez. Mert ma egész nap klímáztam, meg kentem vágtam a száját, és lám megszűnt a hónapok óta tartó idegesítő remegés.

Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1175 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 21:01:44 »

Nem jó ugyanaz a gyertya az MK I-be és az MK II-be.

Jónak jó bele, csak nem megy vele úgy ahogy kell  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1176 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 23:05:51 »

Beütöttem a HSN/TSN számokat és ez kell nekem http://www.ebay.de/itm/KATALYSATOR-KAT-FORD-MONDEO-I-bis-Baujahr-1996-mit-E-Prufzeichen-Zubehor-/310663650218?pt=DE_Autoteile&hash=item4854ff1baa#vi-ilComp

De fel is hívtam a mukit és ő is megerősített benne.

Akkor jó.
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1177 Dátum: 2013.06.14 péntek, 19:48:16 »

Üdv,

ma megrendeltem mindent, jövő héten ha megérkezik, akkor a hétvégén nagy szerelés lesz.

A gyertyacserével kapcsolatban látom sokan aggódnak. Szerintem nem lesz gond..., de majd referálok, hogy mi történt.

Jelenleg megy az autó, igaz nem mondanám hibátlannak, mert sokszor rángat, főleg ha állandó sebességgel megyek, és valahol eldurrant a kipufogóm is, így nagyobb gázra olyan hangja van, mint egy "turbósnak".

Remélem kibírja még a jövő hetet és nem hagy ott sehol sem, mert a munkához szükségem van rá. Addig szép óvatosan lépegetek vele.

Ady
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1178 Dátum: 2013.06.14 péntek, 20:15:54 »

Jónak jó bele, csak nem megy vele úgy ahogy kell  eplus2
Igazad van, be, beépíthető csak semmi értelme. Wink
Akkor mégse jó bele, vagy csak abban az esetben ha bútítani akarod az autód, de nem hiszem, hogy van olyan aki azt szeretné. eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.14 péntek, 20:20:17 írta Truthful » Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



E-mail
« Új hozzászólás #1179 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:00:13 »

Jónak jó bele, csak nem megy vele úgy ahogy kell  eplus2

Helló!

Ezt kifejtenéd bővebben?
Ahol eddig néztem (Cromax, Nagyauto) mindenhol ugyan azt a gyertyát írja MK1-hez és az MK2-höz is (AYFS22PP).

Üdv: Petya!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1180 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:17:45 »

Helló!

Ezt kifejtenéd bővebben?
Ahol eddig néztem (Cromax, Nagyauto) mindenhol ugyan azt a gyertyát írja MK1-hez és az MK2-höz is (AYFS22PP).

Üdv: Petya!

Én a FoMoCo-s gyertyára értettem. mk2-be nem az igazi, az hogy mk1-be jó-e vagy sem azt nem tudom. Nekem volt ilyen fomocos gyertyám, nem járt olyan szépen a motor mint az ngk-val , vagy a motorcraft AYFS22PP..... Pedig a FoMoCo is gyári, csak az sima, nem platina elektródás.... A kérdésed tedd fel Truthfulnak, ő írta hogy nem ugyan az megy bele Roll Eyes én nem érteni mk1 sőt mk2-se érteni, csak menni előre út  eplus2 nyes
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #1181 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:44:34 »

Én a FoMoCo-s gyertyára értettem. mk2-be nem az igazi, az hogy mk1-be jó-e vagy sem azt nem tudom. Nekem volt ilyen fomocos gyertyám, nem járt olyan szépen a motor mint az ngk-val , vagy a motorcraft AYFS22PP..... Pedig a FoMoCo is gyári, csak az sima, nem platina elektródás.... A kérdésed tedd fel Truthfulnak, ő írta hogy nem ugyan az megy bele Roll Eyes én nem érteni mk1 sőt mk2-se érteni, csak menni előre út  eplus2 nyes

Nekem sima Motorcraft AYFS22 van (FoCoMo jelöléssel az oldalán), és szépen ketyeg a szíve. Igaz, még nem próbáltam a platinát, így nincs tapasztalatom, hogy tényleg dob-e rajta, vagy csak a placebo. NGK-t Escoromba vettem (szintén Zetec, csak 1,6), és nem jött be, gyorsan cseréltem Motorcraftra. Tehát nekem az NGK-val negatív a tapasztalatom - bár lehet, hogy csak nem volt jó a hézag, de azt akkoriban nem néztem
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1182 Dátum: 2013.06.14 péntek, 22:47:25 »

Nekem sima Motorcraft AYFS22 van (FoCoMo jelöléssel az oldalán), és szépen ketyeg a szíve. Igaz, még nem próbáltam a platinát, így nincs tapasztalatom, hogy tényleg dob-e rajta, vagy csak a placebo. NGK-t Escoromba vettem (szintén Zetec, csak 1,6), és nem jött be, gyorsan cseréltem Motorcraftra. Tehát nekem az NGK-val negatív a tapasztalatom - bár lehet, hogy csak nem volt jó a hézag, de azt akkoriban nem néztem

Azt meg nem en passzoltam at neked vesztartalekba? Mert nekem volt azon kivul egy szett ngk a csomimba, igy feleslegesen zorgott ott hatul....smile nem rossz az csak a platinas finomabb. Azzal a gyertyagal ora szerint mentem 220-at is(na azota se) lenyeg a lenyeg hogy megy vele, de alacsony fordulaton 1200-2000 kozt csorgott a motor ( mint amikor szhar a benzin) vagy csak rosszul van beallitva a gyujtas. Ami ugye nallunk mar nem lehetseges......
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #1183 Dátum: 2013.06.15 szombat, 17:40:40 »

Azt meg nem en passzoltam at neked vesztartalekba? Mert nekem volt azon kivul egy szett ngk a csomimba, igy feleslegesen zorgott ott hatul....smile nem rossz az csak a platinas finomabb. Azzal a gyertyagal ora szerint mentem 220-at is(na azota se) lenyeg a lenyeg hogy megy vele, de alacsony fordulaton 1200-2000 kozt csorgott a motor ( mint amikor szhar a benzin) vagy csak rosszul van beallitva a gyujtas. Ami ugye nallunk mar nem lehetseges......

Na, látod, azokat a gyertyákat jól elraktam. Jó is hogy mondod, elő kell túrnom, mert nem tudom hol vannak. Sad Amikor már vacakolt a motor, vettem egy szett gyertyát + gyertyakábelt Cromaxba, most az van benne. De hogy hová tettem amiket kivettem + amiket kaptam... Ezt nem tudom, jól elraktam. falbav
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1184 Dátum: 2013.06.19 szerda, 17:52:28 »

Megérkezett minden alkatrész, hétfőn lesz a nagy nap amikor megkapja a friss dolgokat.

Két kérdés még:
- a gyertyát mekkora nyomatékkal kell elméletileg meghúzni? Van nyomatékkulcsom ami ipari.
- a lambda, a katalizátor, a gyertya (végülis a drágább NGK-t vettem meg) és a gyújtókábel csere után érdemes egy újratanítást csinálni szerintetek?

Ezen kívül olyan kérdésem lenne, hogy a vezérműszíjat házilag ki lehet cserélni, és ha igen akkor milyen szerszámok kellenek hozzá? Ne hurrogjatok le, csak kérdezem, ha azt mondjátok nem akkor bele se kezdek. Nekem szerelő csinálta, csak most veszünk ugyancsak egy Mondit az asszonynak és mostanában nem tervezzük a hazautat. Ha ezt lehetségesnek tartjátok, akkor egy pár infót dobjatok már légyszives.

Az asszonyé a következő lesz:
Mondeo Mk2 2.0 kombi, '99-es GHIA, digitklíma, napfénytető 4 el ablak, elektromos ülések. Nagyon jól néz ki, fekete metál, egygazdás, rozsdamentes, szervízkönyves, 168 ezer km-el, bal első ajtóba volt belefújva (175 mikron egy tenyérnyi helyen), egyébként sérülésmentes. Ma fizettem ki, csak át kell íratnom, de az a héten nem lesz meg a munka miatt.

Előre is köszi a segítséget.

Ady
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1185 Dátum: 2013.06.19 szerda, 18:05:55 »

Megérkezett minden alkatrész, hétfőn lesz a nagy nap amikor megkapja a friss dolgokat.

Két kérdés még:
- a gyertyát mekkora nyomatékkal kell elméletileg meghúzni? Van nyomatékkulcsom ami ipari.
- a lambda, a katalizátor, a gyertya (végülis a drágább NGK-t vettem meg) és a gyújtókábel csere után érdemes egy újratanítást csinálni szerintetek?

Ezen kívül olyan kérdésem lenne, hogy a vezérműszíjat házilag ki lehet cserélni, és ha igen akkor milyen szerszámok kellenek hozzá? Ne hurrogjatok le, csak kérdezem, ha azt mondjátok nem akkor bele se kezdek. Nekem szerelő csinálta, csak most veszünk ugyancsak egy Mondit az asszonynak és mostanában nem tervezzük a hazautat. Ha ezt lehetségesnek tartjátok, akkor egy pár infót dobjatok már légyszives.

Az asszonyé a következő lesz:
Mondeo Mk2 2.0 kombi, '99-es GHIA, digitklíma, napfénytető 4 el ablak, elektromos ülések. Nagyon jól néz ki, fekete metál, egygazdás, rozsdamentes, szervízkönyves, 168 ezer km-el, bal első ajtóba volt belefújva (175 mikron egy tenyérnyi helyen), egyébként sérülésmentes. Ma fizettem ki, csak át kell íratnom, de az a héten nem lesz meg a munka miatt.

Előre is köszi a segítséget.

Ady

Ki lehet cserélni, ha tudod, hogy kell. Nem mindegy, hogy hogyan állnak a fogaskerekei a vezérműtengelynek és a főtengelynek. Ha nem jól rakod össze, akkor nagyon csúnya dolgokat tud művelni. Elég csak egy fogat tévedni. Ha már szíjat cserélsz, akkor feszítőt is kell cserélni. A többit majd az mk2-es guruk úgyis elmondják.
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1186 Dátum: 2013.06.19 szerda, 18:11:12 »

Ki lehet cserélni, ha tudod, hogy kell. Nem mindegy, hogy hogyan állnak a fogaskerekei a vezérműtengelynek és a főtengelynek. Ha nem jól rakod össze, akkor nagyon csúnya dolgokat tud művelni. Elég csak egy fogat tévedni. Ha már szíjat cserélsz, akkor feszítőt is kell cserélni. A többit majd az mk2-es guruk úgyis elmondják.

Ja tudom, hogy nagyon oda kell figyelni, és természtesen görgőkkel vízpumpával együtt cserélném.
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1187 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 13:02:20 »

Sziasztok! Generátort kell cserélnem, a szíj feszítő görgő merre enged? Az van a generátor alatt? Ki kell szedni a másik görgőt is? Csak két csavar tartja a generátort, és ezek átmenő csavarok? Van valakinek robbantott ábrája esetleg?
Köszönöm előre is!
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
csabcser
Vendég
« Új hozzászólás #1188 Dátum: 2013.06.28 péntek, 15:31:17 »

Sziasztok.Lenne egy olyan gondom,hogy kb 1 hónapja kegyetlen büdös az autó Wartburg szaga van szabályosan,ha bemelgszik a motor.Amióta megvettem olajat nem cseréltettem rajta,mert sajna volt elég baja mondanom sem kell kik hajtották szét.Olajat nem eszi abszolút,néha ha gázt adok kékes füst,de utána padlózuhatod semmit nem füstöl.Mi az isten ez?Szerelő barátom a büdösségből kiindulva a katalizátorra gyanakszik.Amúgy 97-es 1.8 16 V Zetec
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.28 péntek, 15:46:41 írta csabcser » Naplózva
Samson B
Vendég
« Új hozzászólás #1189 Dátum: 2013.06.28 péntek, 16:16:44 »

Sziasztok.Lenne egy olyan gondom,hogy kb 1 hónapja kegyetlen büdös az autó Wartburg szaga van szabályosan,ha bemelgszik a motor.Amióta megvettem olajat nem cseréltettem rajta,mert sajna volt elég baja mondanom sem kell kik hajtották szét.Olajat nem eszi abszolút,néha ha gázt adok kékes füst,de utána padlózuhatod semmit nem füstöl.Mi az isten ez?Szerelő barátom a büdösségből kiindulva a katalizátorra gyanakszik.Amúgy 97-es 1.8 16 V Zetec
Esetleg gyűrű probléma? -lehet csak csipegeti az olajat, de az is lehet, hogy tényleg tele van az egész rendszered szutyokkal, gondolom "sportosan" elkezdted használni a "azok" után, aztán takaríttaná  magát, bár akkor nem kékesen füstöl. Dadog az autód, gázadásnál, vagy akár motorféknél???
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1190 Dátum: 2013.06.28 péntek, 18:09:03 »

Sziasztok.Lenne egy olyan gondom,hogy kb 1 hónapja kegyetlen büdös az autó Wartburg szaga van szabályosan,ha bemelgszik a motor.Amióta megvettem olajat nem cseréltettem rajta,mert sajna volt elég baja mondanom sem kell kik hajtották szét.Olajat nem eszi abszolút,néha ha gázt adok kékes füst,de utána padlózuhatod semmit nem füstöl.Mi az isten ez?Szerelő barátom a büdösségből kiindulva a katalizátorra gyanakszik.Amúgy 97-es 1.8 16 V Zetec

minden autó eszi az olajat csak karterrel hígul, és azért tűnik úgy hogy nem fogy..... ha csak hidegen füstöl, akkor valószínű gyűrű gond lesz. Katalizátornak semmi köze hozzá... Egyfolytában büdös? Lehet hengerfejes is akkor....de lehet apró baj is, például karterszelep széthullott, nyitva maradt.... Én megnézetném egy normális szerelővel, látatlanban úgy is is csak találgatás, és felesleges rémisztgetés lesz.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
csabcser
Vendég
« Új hozzászólás #1191 Dátum: 2013.06.28 péntek, 18:40:25 »

Ez hülyeség,hogy hengerfejes 1 deci víz nem fogy,erő pedig van benne megy mint az állat ennek szerintem az a baja,hogy az egész kipu rendszer el van tömödve nem úgy füstöl hogy egyfolytában hidegen hanem ha egy kis gázt adsz neki egy nagyon minimális kék füst de igazából nem számottevő.Nekem volt nem egy Ladám na azok ették az olajat 1l 1000 km.A szerelőm pedig normális és érti is a dolgát ő mondta,hogy nem egy ilyen Mondeóval találkozott ami a katalizátor tömődése miatt volt büdös.Az egr szelep meg zsír új amúgy *** volt az is,kicseréltem azóta nem okád fekete füstöt.Túl is dúsított az pedig a hőjeladó gomba miatt volt,szóval a kedves előző tulajjal elbeszélgetnék.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.28 péntek, 18:43:43 írta csabcser » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1192 Dátum: 2013.06.28 péntek, 20:30:25 »

Sziasztok.Lenne egy olyan gondom,hogy kb 1 hónapja kegyetlen büdös az autó Wartburg szaga van szabályosan,ha bemelgszik a motor.Amióta megvettem olajat nem cseréltettem rajta,mert sajna volt elég baja mondanom sem kell kik hajtották szét.Olajat nem eszi abszolút,néha ha gázt adok kékes füst,de utána padlózuhatod semmit nem füstöl.Mi az isten ez?Szerelő barátom a büdösségből kiindulva a katalizátorra gyanakszik.Amúgy 97-es 1.8 16 V Zetec

Azt tudod, hogy mikor volt benne olaj cserélve? 15 ezrenként nem árt neki. Lehet kapni motoröblítő adalékot, azt beleöntöd az olajba, járatod alapjáraton 15 percig és leengeded. Az kitakarítja a trutyit. A gázadáskor kis füst tök normális, ugyanis akkor kap egy kis plusz anyagot, ami ugyanúgy elég.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1193 Dátum: 2013.06.28 péntek, 22:01:53 »

Ez hülyeség,hogy hengerfejes 1 deci víz nem fogy,erő pedig van benne megy mint az állat ennek szerintem az a baja,hogy az egész kipu rendszer el van tömödve nem úgy füstöl hogy egyfolytában hidegen hanem ha egy kis gázt adsz neki egy nagyon minimális kék füst de igazából nem számottevő.Nekem volt nem egy Ladám na azok ették az olajat 1l 1000 km.A szerelőm pedig normális és érti is a dolgát ő mondta,hogy nem egy ilyen Mondeóval találkozott ami a katalizátor tömődése miatt volt büdös.Az egr szelep meg zsír új amúgy *** volt az is,kicseréltem azóta nem okád fekete füstöt.Túl is dúsított az pedig a hőjeladó gomba miatt volt,szóval a kedves előző tulajjal elbeszélgetnék.

Legyen igazad, hogy hülyeség... Eltömődött katalizátorral kb annyi erő lenne benne mint egy trabantba. nekem már volt eltömődve, tudom. Egr szelepnek semmi köze a karter szelephez... Ha büdös akkor azért, mert eszi a fagyállót.. Ha olajszaga van a füstnek hidegen, akkor gyűrű gyanús Undecided . Ha szerencséd van csak szelepszárszimeringes vagy legolcsóbb esetben kartergáz szelep. Egr szelepet pedig nem cserélünk ilyen idős autónál, egy az, hogy semmi értelme már, másik pedig hogy drága is.. simán csak ledugózzuk, vagy kiiktatjuk a picsába. Több mondeóval is találkozott ami eltömődéstől volt büdös? érdekes ide több év alatt több száz mondeos közül senki nem írt ide ilyet. olaj pedig 5w30 as kell bele, még mielőtt a szerelő bele öntené a 10w40-et mivel ilyen idős autóknál már az való bele... na meg úgy is csipegeti is, kell bele a vastagabb, olcsóbb stb stb... kipróbálhatod  kiégetni a katalizátort, 4perc 4ig fokozat 4-5000fordulaton, így kiég belőle az olaj. De mit keres ott olaj? Érted. Én csak azt akarom, hogy megússz egy felesleges alkatrész cserét. Ha most olaj van benne, akkor egy hét múlva is tele lesz. A tüneteket megoldani kell, nem elódázni. Egy katalizátor addig 100%-on üzemel míg össze nem omlik benne a kerámia... Azt meg észre vennéd, mert nem tudnál gyorsítani. Ami nem kerül semmibe, az egy kompreszió mérés, hideg és meleg motor mellet is, kifog derülni mi a baj. A mérés alatt javaslom a benzin szivattyú reléjének, vagy biztosítékának a kivételét. Ezt elszokták felejteni a szerelők, mert még a ladákra van állva a kezük és a fejük, te meg egy hét múlva mehetsz katalizátort cserélni, mert az indítózáskor belekerült elégettlen benzintől szétég mikor elhagyod a műhelyt.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Slet
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #1194 Dátum: 2013.07.13 szombat, 18:59:26 »

Helló,kérdésem a következő valaki tud 2.0-es mondeo 98-as hoz nagyobb ccm-es injectorokat a neten láttam cosworth-hoz bosh 803as meg 403 as injectorokat esetleg be lehet építeni?. ha valaki tud segíteni írjon.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1195 Dátum: 2013.07.13 szombat, 21:00:13 »

Helló,kérdésem a következő valaki tud 2.0-es mondeo 98-as hoz nagyobb ccm-es injectorokat a neten láttam cosworth-hoz bosh 803as meg 403 as injectorokat esetleg be lehet építeni?. ha valaki tud segíteni írjon.

Hali! Szabyknak volt multkor eladó.. http://www.stefanzorst.com/
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Slet
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #1196 Dátum: 2013.07.13 szombat, 22:03:25 »

Köszi a tippet
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1197 Dátum: 2013.07.24 szerda, 07:13:17 »

Sziasztok.Lenne egy olyan gondom,hogy kb 1 hónapja kegyetlen büdös az autó Wartburg szaga van szabályosan,ha bemelgszik a motor.Amióta megvettem olajat nem cseréltettem rajta,mert sajna volt elég baja mondanom sem kell kik hajtották szét.Olajat nem eszi abszolút,néha ha gázt adok kékes füst,de utána padlózuhatod semmit nem füstöl.Mi az isten ez?Szerelő barátom a büdösségből kiindulva a katalizátorra gyanakszik.Amúgy 97-es 1.8 16 V Zetec
Az utas térben is érződik a szag vagy csak kint? Füst is van? Mert lehet prózaibb az ok: Nincs rendesen rátekerve az olaj betöltő nyílás fedele pl.
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1198 Dátum: 2013.07.24 szerda, 07:21:36 »

Jó reggelt! Vezérlés csere volt két hete pénteken, azóta iszonyúan kattog és kerepel valami amikor beindítom. Ha bemelegszik akkor elmúlik, vissza vittem gariba ki cserélték. De ugyanolyan hangja van, még rosszabb is lett! Valaki találkozott ilyennel?  Mi lehet még a baj?
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1199 Dátum: 2013.07.24 szerda, 12:44:04 »

Jó reggelt! Vezérlés csere volt két hete pénteken, azóta iszonyúan kattog és kerepel valami amikor beindítom. Ha bemelegszik akkor elmúlik, vissza vittem gariba ki cserélték. De ugyanolyan hangja van, még rosszabb is lett! Valaki találkozott ilyennel?  Mi lehet még a baj?

Ha szerviz csinálta, és számlával igazolni tudod a vezérlés cserét akkor bizony ők derítsék ki hogy mi a probléma! Eddig nem volt, most meg van, nyilván ők rontottak el valamit. Ne hagyd magad!  Smiley A vezérlés nem játék, utána kell járni nehogy motorcsere legyen a végén.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.