Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:04:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 946506 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1250 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 23:29:51 »

A Truthful által küldött wiki-link alapján próbáltam méregetni, meg volt itthon egy másik is, ami jónak tűnik, és azzal is rángat időnként.
Talán kellene szereznem egy csont újat, hátha  Huh? néztem kb 5-6e HUF.
A lambda szonda csere és a hibakód törlés lényeges változásokat hozott, de még mindíg erőtlen,szóval előzgetni nem kell vele Tongue
Ma levakoltam az üzemanyag nyomásszabályozót, így folyamatosan 3 bar fölött marad a nyomás,de még így is lassan forog ki 4000től.
Az egyetlen tünet amit észlelek, hogy vissza teszi az előgyújtást alapra, főleg nagy terhelésnél, és padlógáznál is.
Negyed és fél gáz között autózható, de nem az igazi.
Egyenlőre a sakkozás megy mert a gyári diag szerint most minden jó- elméletileg.

Jól csináltad  Undecided tudom hogy írtad a katalizátor jó. 100%? nekem csinált ilyet de szhar volt a katim, keretszbe fordult benne a kerámia...... Azért teheti vissza a gyújtást,mert az ecu vészüzembe kapcsol. Ha megvan a hiba írd már be légyszi  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
tomzy
Vendég
« Új hozzászólás #1251 Dátum: 2013.08.04 vasárnap, 21:04:34 »

Jól csináltad  Undecided tudom hogy írtad a katalizátor jó. 100%? nekem csinált ilyet de szhar volt a katim, keretszbe fordult benne a kerámia...... Azért teheti vissza a gyújtást,mert az ecu vészüzembe kapcsol. Ha megvan a hiba írd már be légyszi  smile
Ok. még nyomozok mert olyan nincs, hogy valamit nem lehet megjavítani Undecided
Bár most fel kell függesztenem, mert a meló mellet nem jut rá sok időm a 7en.
Mindenképpen jelzem ha jutottam valamire.
Addig is köszi minden segítséget   worship
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #1252 Dátum: 2013.08.07 szerda, 19:01:26 »


A Bárdiban aszongyák, hogy ez hamar köt és inkább vegyek 5926-ot, mert a vezérműlánc burkolathoz az való. Azt nem hiszem, hogy rá akarnának beszélni, mivel az ajánlott paszta olcsóbb (adott kiszerelésben, egy egységre levetítve természetesen drágább). wow1

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/tomito-pasztak/-LT18866

Most akkor nekem melyik kell? wave
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1253 Dátum: 2013.08.07 szerda, 19:38:53 »

A Bárdiban aszongyák, hogy ez hamar köt és inkább vegyek 5926-ot, mert a vezérműlánc burkolathoz az való. Azt nem hiszem, hogy rá akarnának beszélni, mivel az ajánlott paszta olcsóbb (adott kiszerelésben, egy egységre levetítve természetesen drágább). wow1

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/tomito-pasztak/-LT18866

Most akkor nekem melyik kell? wave
teljes kikeményedés 20-24 óra. az sztem nincs hamar. a másikat nem ismerem, de ha ragaszt, akkor nem használnám, mert utána sok munkát csinálsz magadnak. ennyit tudok segíteni, a döntés a tied
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #1254 Dátum: 2013.08.07 szerda, 20:22:31 »

teljes kikeményedés 20-24 óra. az sztem nincs hamar. a másikat nem ismerem, de ha ragaszt, akkor nem használnám, mert utána sok munkát csinálsz magadnak. ennyit tudok segíteni, a döntés a tied

A Henkeles anya szerint a kéknek 7 nap a teljes kötési ideje, a feketének meg 14 nap. laugh

http://www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/new_TDS/5910-EN.pdf

http://www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/new_TDS/5926-EN.pdf
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1255 Dátum: 2013.08.07 szerda, 20:33:42 »

A Henkeles anya szerint a kéknek 7 nap a teljes kötési ideje, a feketének meg 14 nap. laugh

http://www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/new_TDS/5910-EN.pdf

http://www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/new_TDS/5926-EN.pdf
wow1
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1256 Dátum: 2013.08.07 szerda, 20:33:54 »

A Bárdiban aszongyák, hogy ez hamar köt és inkább vegyek 5926-ot, mert a vezérműlánc burkolathoz az való. Azt nem hiszem, hogy rá akarnának beszélni, mivel az ajánlott paszta olcsóbb (adott kiszerelésben, egy egységre levetítve természetesen drágább). wow1

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/tomito-pasztak/-LT18866

Most akkor nekem melyik kell? wave
Hogy könnyebben döntsél http://autofejlesztes.hu/tomito-paszta-proseal80046-fekete-szilikonos-315c-p-10907.html létezik még kék és vörös színben, mind másra ajánlott, már használtam ezeket, nálam bevált, végül is megkockáztatom, hogy nem sokban térnek el ezek a siliconos tömítő masszák egymástól.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1257 Dátum: 2013.08.07 szerda, 20:35:26 »

én régebben ilyet használtam, de kib@szott drága volt:
http://kauffer.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__renault__megane_ii_lepcsoshatu_2003_09__2_00__2009__20890/motor__tomitesek__olajtekno_tomites?gyakori=I&&cikkkod=70-31414-10-REI
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1258 Dátum: 2013.08.07 szerda, 20:36:14 »

bár ez renault megane dízelhez való. pff ezt elkúrtam. nem kicsit, nagyon
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #1259 Dátum: 2013.08.07 szerda, 20:36:51 »

Hogy könnyebben döntsél http://autofejlesztes.hu/tomito-paszta-proseal80046-fekete-szilikonos-315c-p-10907.html létezik még kék és vörös színben, mind másra ajánlott, már használtam ezeket, nálam bevált, végül is megkockáztatom, hogy nem sokban térnek el ezek a siliconos tömítő masszák egymástól.

Köszi. Ebből a szürkét néztem, az állítólag nagy teljesítményű mocikhoz való. angel

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/tomito-pasztak/-PS78002
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1260 Dátum: 2013.08.07 szerda, 20:51:28 »

teljes kikeményedés 20-24 óra. az sztem nincs hamar. a másikat nem ismerem, de ha ragaszt, akkor nem használnám, mert utána sok munkát csinálsz magadnak. ennyit tudok segíteni, a döntés a tied
Használtam már ezt  http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/tomito-pasztak/-LT18866   a kéket, de nem szívás eltávolítaní, szinte egyben lehúzható a felületekről.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1261 Dátum: 2013.08.07 szerda, 20:53:26 »

Köszi. Ebből a szürkét néztem, az állítólag nagy teljesítményű mocikhoz való. angel

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/tomito-pasztak/-PS78002

van választék. Wink
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1262 Dátum: 2013.08.15 csütörtök, 21:44:57 »

Jó estét! Nemrég lett vezérlést cseréltek a masinán. Azóta reggelente olyan hangja van mintha hosszbordás szíj baja lenne,(de nem az, mert anélkül is hallani, kipróbáltam) és vegyül bele egy kis kerepelés is. De csak reggel csinálja napközben nem. Garanciába cseréltek már szíj szettet, nem lett jobb. Most olajat cseréltem, egy kicsit javult a helyzet de még lehet hallani.  falbav
Mi a t... lehet? Segítsetek rinya
Az olaj pumpát mi hajtja? Lehet az?
Köszönöm előre is!  worship
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1263 Dátum: 2013.08.15 csütörtök, 21:55:10 »

Jó estét! Nemrég lett vezérlést cseréltek a masinán. Azóta reggelente olyan hangja van mintha hosszbordás szíj baja lenne,(de nem az, mert anélkül is hallani, kipróbáltam) és vegyül bele egy kis kerepelés is. De csak reggel csinálja napközben nem. Garanciába cseréltek már szíj szettet, nem lett jobb. Most olajat cseréltem, egy kicsit javult a helyzet de még lehet hallani.  falbav
Mi a t... lehet? Segítsetek rinya
Az olaj pumpát mi hajtja? Lehet az?
Köszönöm előre is!  worship


Vajon nem elcseszték a vezérlés cserét? ezalatt azt értem hogy nem sikerült elsőre a csere. szelepek belevertek a dugókba? és egy picit elgörbült a száruk? Annak vajon milyen tünetei vannak?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1264 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 21:13:20 »

Vajon nem elcseszték a vezérlés cserét? ezalatt azt értem hogy nem sikerült elsőre a csere. szelepek belevertek a dugókba? és egy picit elgörbült a száruk? Annak vajon milyen tünetei vannak?
Ha bemelegszik nincs hangja, és nem indul nehezen sem. Inkább szíj hangja van nem csörgös
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
luiz
Vendég
« Új hozzászólás #1265 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 14:14:29 »

Sziasztok!

Elvittem a mondeomat műszaki vizsga előtti átnézésre és xar a CO-ja alpjáraton is és emelt fordulaton is.(Tavaly csak emelt fordulaton volt rossz,de nem foglalkoztam vele) 99' 1,8-as fekete szelepfedeles, van benne 360 ezer km. Hidegen jól indul, melegedéskor szépen visszacsökken a fordulat,nem rángat szépen megy. Egyedül melegen szokott nehezen vagy csak második inditásra indulni,az is leginkább akkor,ha ha nemrég állítottam le. Van aki azt mondja hogy ez már öreg ennyit tud,van aki azt hogy injektor,és volt olyan is aki lambdaszondát cserélne.
Ha valaki tudja,vagy legalább sejti a "tutit",az ne tartsa magában!! Ja, nem nagyon magas, hanem épphogy, egy-egy tizeddel a határérték felett.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.26 hétfő, 14:20:35 írta luiz » Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1266 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 14:58:38 »

Ha bemelegszik nincs hangja, és nem indul nehezen sem. Inkább szíj hangja van nem csörgös
Körül kellene nézni a vezműdekni környékén, mert már nem eggyel találkoztam, amin a főtengely szíjtárcsája elérte a műanyagot és annak volt olyan surrogó hűlye hangja mintha a szíj szólna.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1267 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 15:00:44 »

Sziasztok!

Elvittem a mondeomat műszaki vizsga előtti átnézésre és xar a CO-ja alpjáraton is és emelt fordulaton is.(Tavaly csak emelt fordulaton volt rossz,de nem foglalkoztam vele) 99' 1,8-as fekete szelepfedeles, van benne 360 ezer km. Hidegen jól indul, melegedéskor szépen visszacsökken a fordulat,nem rángat szépen megy. Egyedül melegen szokott nehezen vagy csak második inditásra indulni,az is leginkább akkor,ha ha nemrég állítottam le. Van aki azt mondja hogy ez már öreg ennyit tud,van aki azt hogy injektor,és volt olyan is aki lambdaszondát cserélne.
Ha valaki tudja,vagy legalább sejti a "tutit",az ne tartsa magában!! Ja, nem nagyon magas, hanem épphogy, egy-egy tizeddel a határérték felett.
Ha co-t mértek, akkor kellett volna lambdaszonda értéket is mérni és abból kilehetne indulni. Volt e valaha is cserélve a lambdaszonda, van e róla tudomásod, hogy mennyi km van a lambdaszondában? Gyári ajánlás szerint, ha jól emlékszem 160000km-ként ajánlatos mindenképpen cserélni, ezt csak megjegyzem. Levegő szűrő volt cserélve, na nem 200000 km-rel ezelőtt, gyújtógyertyák, katalizátor milyen állapotban lehet stb.?
 
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.26 hétfő, 15:05:26 írta Truthful » Naplózva
luiz
Vendég
« Új hozzászólás #1268 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 15:24:51 »

Ha co-t mértek, akkor kellett volna lambdaszonda értéket is mérni és abból kilehetne indulni. Volt e valaha is cserélve a lambdaszonda, van e róla tudomásod, hogy mennyi km van a lambdaszondában? Gyári ajánlás szerint, ha jól emlékszem 160000km-ként ajánlatos mindenképpen cserélni, ezt csak megjegyzem. Levegő szűrő volt cserélve, na nem 200000 km-rel ezelőtt, gyújtógyertyák, katalizátor milyen állapotban lehet stb.?
 


Szűrők,gyertyák rendben,ezek cserélve voltak mindig rendesen. A tavalyi rossz co miatt ki lett cserélve a lambdaszonda most 2hónapja ,de bontottat szereztem és ezek szerint vagy az is rossz,vagy nem az a baj. (Úgy emlékszem 200e körül volt a bontott autóban,az mégsem 360) Katalizátor viszon volt cserélve másfél éve, mert a gyári elkezdett zörögni és egy szintén bontott univerzális (2000ccm-es mondeoból) rozsdamentes állapotú lett berakva)
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1269 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 15:51:56 »


Szűrők,gyertyák rendben,ezek cserélve voltak mindig rendesen. A tavalyi rossz co miatt ki lett cserélve a lambdaszonda most 2hónapja ,de bontottat szereztem és ezek szerint vagy az is rossz,vagy nem az a baj. (Úgy emlékszem 200e körül volt a bontott autóban,az mégsem 360) Katalizátor viszon volt cserélve másfél éve, mert a gyári elkezdett zörögni és egy szintén bontott univerzális (2000ccm-es mondeoból) rozsdamentes állapotú lett berakva)
Ha az a bontott lambda netán 200000-t futott, akkor az is lehet netzes, de azt ki lehet mérni. A katalizátornak meg a belsejének az állapota lényeges nem a külső rozsdamentes állapot a döntő, mert egy zsír új katalizátort is tönkre lehet vágni, ha egy rossz motor tele tolja olajjal és elnem égett üzemanyaggal.
Naplózva
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #1270 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 22:15:20 »

Sziasztok!

Ismét alapjárati problémám van, de most már néhány dologban okosabb vagyok. 1500 és 2000 között mozog hidegen/melegen egyaránt. Egy szerelő ismerősöm nézte át az autót tetőtől talpig, vákumcsövek nem repedtek, alapjárati motor jó stb.
Egy ugyanilyen mondeoból átrakott pár biztosan jól működő cuccot, amire gyanakodott, hogy talán ott lehet a baj, de semmi. Végül rá akart csatlakoztatni egy műszert, de a kimenő csatlakozó helyén, azt mondja, csak egy letörött műanyag csonk van. Azt mondja valami elektromos problémára gondol, de emiatt nem tudja megnézni.
A kérdésem pedig most jön: mi a helyzet ilyenkor? (tudom, cumi, de azon kívül gondoltam)
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1271 Dátum: 2013.08.30 péntek, 07:41:05 »

de a kimenő csatlakozó helyén, azt mondja, csak egy letörött műanyag csonk van.
ugyan nem tudtuk meg, hogy hol és milyen csonkról van szó, de cserélni kellene azt az alkatrészt ....
Naplózva
chungee
Vendég
« Új hozzászólás #1272 Dátum: 2013.09.06 péntek, 13:31:09 »

Napot!

Mennyi időbe telhet vezérműszíj csere egy szerelőnek?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1273 Dátum: 2013.09.10 kedd, 07:43:11 »

Sziasztok. Tegnap gondoltam megyek egy kis kört a kocsival az új motorral de van egy kis gond. Pöccre indul de ha hirtelen gázt adok akkorát szippant a pillangószelep hogy majd le akar fulladni. Ez mitől van? Teszem hozzá a kipufogónál még nincs tömítés alul ahol összeraktam de szerintem annak nincs köze hozzá.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.10 kedd, 07:44:52 írta layzi » Naplózva
Bajai l.
Vendég
« Új hozzászólás #1274 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 17:13:12 »

Tisztelt Clubtársak!
Ford Mondeo Turnier 1.6, gyártási éve :1997  autóm van.
Egy problemám van vele. Nincs üresjárati alapjárata. Még 2009.évben próbáltam javíttatni a Ford Szegedi servizében. eredménytelenl.
Eddig a hibát úgy hidaltam át, hogy a beindított motort., ( az indításproblemamentes ) nagyobb fordulaton járatom és utána az nap nincs inditási problrmám. Nyivánvaló, hogy ennek az zemmódnak több hátránya is van, ezért most ismét megpróbálom a hibát minél kisebb költséggel felszámolni.
A Ford servizben , a munkafelvevőtől megpróbáltam megtudni, hogy a kiküszöbölésének milyen variáció léteznek és annak mennyi a kltségvonzata.
Sajnos nem kaptam rá választ. Azt mondták adjam be az autót majd kiderül. Sajnos azonban a számítógépük tanulsága szerint is az előző kísérlet sikertelen volt és emiatt nem szeretném ezt a sikertelen próbálkzást megismételni.
Szeretném, ha az alpkérdére, hol lehet ahiba felsoroláshoz költséget és a javítás helyét is megtudhatnám.
Ha tájékoztatnak azt előre is köszönöm.
Szeged, 2013. szeptember 15.
                                                                          Bajai Lajos
                                                                           Szeged
Naplózva
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #1275 Dátum: 2013.09.18 szerda, 11:45:30 »

ugyan nem tudtuk meg, hogy hol és milyen csonkról van szó, de cserélni kellene azt az alkatrészt ....
Most meg azt mondta nincs is olyan a kocsin. mindegy, már más komolyabb dolog is előjött rajta. az alapjárat várhat.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1276 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 04:28:03 »

Napot!

Mennyi időbe telhet vezérműszíj csere egy szerelőnek?
2-3 óra
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
chungee
Vendég
« Új hozzászólás #1277 Dátum: 2013.09.20 péntek, 14:45:01 »

2-3 óra

Megvártam a helyszínen. 1,5 óra volt és közben volt 10-15 perces szünet. Telelefon, ügyfél fogadás, posta stb... Korrekten 3.000 ft-ot kért. Megadtam volna a 4.000 ft-ot. De hát végig ott voltam. Legközelebb nyugodt szívvel ott hagyom.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1278 Dátum: 2013.09.27 péntek, 18:07:57 »

Megvártam a helyszínen. 1,5 óra volt és közben volt 10-15 perces szünet. Telelefon, ügyfél fogadás, posta stb... Korrekten 3.000 ft-ot kért. Megadtam volna a 4.000 ft-ot. De hát végig ott voltam. Legközelebb nyugodt szívvel ott hagyom.

ügyes volt, nem elsőnek látott ilyen verdát. nekem félnapig pöcsöltek vele annó  hehe igaz vízpumpát is cseréltek.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1279 Dátum: 2013.09.28 szombat, 09:32:04 »

Hali. Mért csinálja a kocsi (motorcsere után) most hogy ha hideg a motor pl reggeli indításnál amikor indítom akkor rángat a motor alig akar elindulni, csinálja egy 3-4 mp-ig aztán beáll a fordulat..... a következő indítás hibamentes már....
Naplózva
Sperrow.one
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #1280 Dátum: 2013.10.01 kedd, 16:55:13 »

Sziasztok!

Van egy 97' 1.8 benzin Mondim amit már idestova 10 éve nyüstölök.
3 hónapja vizsgáztattam és költöttem rá egy vagyont.(lengéscsillapítók, fékek, önindító stb...)
Motorikusan soha nem volt vele bajom és mindig oda figyeltem hogy időben és jó olaj, szűrő, alkatrész stb.. kerüljön bele.
Jövő héten vittem volna szerelőhöz kuplung cserére, mert kezdet csúszni ill. a féltengely porvédőit cseréltettem volna ha már szét van kapva.
Erre tegnap reggel indításnál hatalmas fehér füst tódult a kipufogóból jellegzetes édes illattal.
Gyorsan leállítottam ,alánéztem és látom hogy a kipufogó rezgéscsillapítójából csöpög a víz. A hűtővíz tartályból nem fogyott ill nem volt olajos, a nívópálcán lévő olaj pedig tiszta volt, a olaj betöltő nyílásnál sem láttam víz jelét.
Hívtam a szerelőt azt mondta amit sejtettem hengerfejes.

A dolog minden előjel nélkül történt.
Van itt valaki akinek van tapasztalata ez ügyben??? Mire, mennyire számíthatok??
Biztos ,hogy hengerfejes?? (a kocsi úton van a szerelőhöz, de csak jövő héten tud vele foglalkozni, mert tele van melóval.
Addig is valakinek ötlete esetleg javaslata a hogyan továbra??

Köszönöm!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1281 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:18:31 »

Sziasztok!

Van egy 97' 1.8 benzin Mondim amit már idestova 10 éve nyüstölök.
3 hónapja vizsgáztattam és költöttem rá egy vagyont.(lengéscsillapítók, fékek, önindító stb...)
Motorikusan soha nem volt vele bajom és mindig oda figyeltem hogy időben és jó olaj, szűrő, alkatrész stb.. kerüljön bele.
Jövő héten vittem volna szerelőhöz kuplung cserére, mert kezdet csúszni ill. a féltengely porvédőit cseréltettem volna ha már szét van kapva.
Erre tegnap reggel indításnál hatalmas fehér füst tódult a kipufogóból jellegzetes édes illattal.
Gyorsan leállítottam ,alánéztem és látom hogy a kipufogó rezgéscsillapítójából csöpög a víz. A hűtővíz tartályból nem fogyott ill nem volt olajos, a nívópálcán lévő olaj pedig tiszta volt, a olaj betöltő nyílásnál sem láttam víz jelét.
Hívtam a szerelőt azt mondta amit sejtettem hengerfejes.

A dolog minden előjel nélkül történt.
Van itt valaki akinek van tapasztalata ez ügyben??? Mire, mennyire számíthatok??
Biztos ,hogy hengerfejes?? (a kocsi úton van a szerelőhöz, de csak jövő héten tud vele foglalkozni, mert tele van melóval.
Addig is valakinek ötlete esetleg javaslata a hogyan továbra??

Köszönöm!

A hengerfejes lehet tömítésprobléma is és ún gátszakadás is. A fehér füst az igencsak hengerfej problémára utal.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1282 Dátum: 2013.10.02 szerda, 17:10:13 »

A hengerfejes lehet tömítésprobléma is és ún gátszakadás is. A fehér füst az igencsak hengerfej problémára utal.

Ugyan nem Mondeoval, de nekünk már volt ilyen (még annak idején a Favorittal). Nagy fehér füst (ill. gőz), hazavontattuk a járgányt, gyertyák ki, sebességben meglöködtük, és szépen spriccelt kifelé a víz a lukakon... És ez csak amiatt, hogy egy nem is nagy helyen átégett a hengerfej tömítése.
Ez még a kellemesebb verzió, reménykedj, hogy ilyennel állsz szemben. Bár rendetlenkedni ez is tud; elhajlott hajtókar, meg hasonlók.. Nekünk a motorblokk kezdett ezután egy helyen repedni szépen.
A rosszabbikra meg ne is gondolj, mert akkor motorcsere.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1283 Dátum: 2013.10.03 csütörtök, 13:14:56 »

Ugyan nem Mondeoval, de nekünk már volt ilyen (még annak idején a Favorittal). Nagy fehér füst (ill. gőz), hazavontattuk a járgányt, gyertyák ki, sebességben meglöködtük, és szépen spriccelt kifelé a víz a lukakon... És ez csak amiatt, hogy egy nem is nagy helyen átégett a hengerfej tömítése.
Ez még a kellemesebb verzió, reménykedj, hogy ilyennel állsz szemben. Bár rendetlenkedni ez is tud; elhajlott hajtókar, meg hasonlók.. Nekünk a motorblokk kezdett ezután egy helyen repedni szépen.
A rosszabbikra meg ne is gondolj, mert akkor motorcsere.

Ezt gondolom nem nekem szántad.  vigyor3
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1284 Dátum: 2013.10.04 péntek, 09:47:55 »

Ezt gondolom nem nekem szántad.  vigyor3

Csak vittem tovább a fonalat Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1285 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 21:34:41 »

A hengerfejes lehet tömítésprobléma is és ún gátszakadás is. A fehér füst az igencsak hengerfej problémára utal.
ilyesmi problémát észleltem most én is... most cseréltem motort, most meg indításnál rendetlenkedik, meg fehér gőz szerű valami jön a kipufogóból, ma este elindítottam hagytam ketyegni, egy két gázfröccs csak óvatosan, kis víztócsa a kipufogó végnél, és csíkban az aszfalton a gázfröccstől szintén nedves lett... ez lehet kondenzvíz is? mert csak egy középdob van alatta, egy sport véggel, a víztartályból nem fogy a víz! Ha netán mégis tömítés akkor meddig lehet még menni vele? fizuig kibírja napi 20 km? hideg indításnál először nem jön a gőz kb 3 percig..
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.07 hétfő, 04:22:42 írta layzi » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1286 Dátum: 2013.10.14 hétfő, 14:16:44 »

ilyesmi problémát észleltem most én is... most cseréltem motort, most meg indításnál rendetlenkedik, meg fehér gőz szerű valami jön a kipufogóból, ma este elindítottam hagytam ketyegni, egy két gázfröccs csak óvatosan, kis víztócsa a kipufogó végnél, és csíkban az aszfalton a gázfröccstől szintén nedves lett... ez lehet kondenzvíz is? mert csak egy középdob van alatta, egy sport véggel, a víztartályból nem fogy a víz! Ha netán mégis tömítés akkor meddig lehet még menni vele? fizuig kibírja napi 20 km? hideg indításnál először nem jön a gőz kb 3 percig..

Azt szokták mondani és a Vezetéselméleten is tanítják, ha sűrű fehér gőz jön a kipubl, azonnal motor állj, mert az komoly problémáktól szabadíthat meg. (pl a víz kevésbé összenyomható, mint a gőz.) A benzines-katalizátoros autóknál szokott víz csöpögni a kipuból. Az ott normális. Ha csak csipp-csöpp van, akkor az lehet a sz.r benzintől is. Szerintem tankolj bele máshol és meglátod. Ha megszűnik a "vízfolyás", akkor sz.r benzinnel jártál.
Naplózva
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #1287 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 20:34:05 »

Sziasztok. Egyre gyakrabban jelentkező probléma, hogy reggel indítás után, hideg időben kék füstfelhőt ereget és csak 3 henger megy. Az egész nem tart 10-15 másodpercnél tovább. Mire számíthatok/mit tegyek? Köszönöm.
Naplózva
VWKata
Vendég
« Új hozzászólás #1288 Dátum: 2013.10.22 kedd, 12:01:19 »

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok, csak most regisztráltam. Szükségem lenne sürgősen egy 1,8-as,benzines CGBA kódú motorra,hengerfejjel. Ha valaki tud egy hibátlan,jó állapotút, légyszi szóljatok! 3 kisgyerekkel meg vagyok lőve kocsi nélkül.   rinya
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1289 Dátum: 2013.10.22 kedd, 13:19:01 »

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok, csak most regisztráltam. Szükségem lenne sürgősen egy 1,8-as,benzines CGBA kódú motorra,hengerfejjel. Ha valaki tud egy hibátlan,jó állapotút, légyszi szóljatok! 3 kisgyerekkel meg vagyok lőve kocsi nélkül.   rinya


Mi a baja az autónak, hogy motort akarsz cserélni?
Naplózva
Atipapa
Vendég
« Új hozzászólás #1290 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 19:53:53 »

Sziasztok!

Nem tudom merre gondolkodjak, mi lehet a baja szegény autónak, kérlek segítsetek!
A hibák sorra: Felforrt a hűtőviz, és feketés lett apro fekete darabokkal (azt hittem valami műanyag). rinya
A szervizig lassan mentem bekapcsolt utastér fűtéssel maximumon, nem is forrt fel pár perc szerviz előtti járatással sem.
Lehült motorral kikapcsolt ut.fütéssel viszont 1 percen belül buborékolt, a hűtő hideg.
Vizpumpa leszed, jó, termosztát csere, majd 2000 ford járatással nehezen beindult pár perc után a ventilátor, majd lekapcsolt 2 fokozatból.  Ekkor tudatosult bennem, hogy az előző napokban mikor hazaértem mindig 2 fokozatban ment a ventilátor, nem tulajdonítva hibának, de furcsa volt.( víz nem forrt fel)
Hűtő továbbra is hideg. Motor leállít, vízhőfok rendben, ekkor ebben a pillanatban fortyogva a tartályban nagy buborékok érkeznek.
 Nem nyúzom, de kb 400.000km lehet benne. Fehér füst nem jön hátulról.
 Mi lehet a baja, és mennyibe fog ez nekem fájni? Huh? Előre is köszi a segítséget

Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1291 Dátum: 2013.11.01 péntek, 19:10:16 »

Sziasztok!

Nem tudom merre gondolkodjak, mi lehet a baja szegény autónak, kérlek segítsetek!
A hibák sorra: Felforrt a hűtőviz, és feketés lett apro fekete darabokkal (azt hittem valami műanyag). rinya
A szervizig lassan mentem bekapcsolt utastér fűtéssel maximumon, nem is forrt fel pár perc szerviz előtti járatással sem.
Lehült motorral kikapcsolt ut.fütéssel viszont 1 percen belül buborékolt, a hűtő hideg.
Vizpumpa leszed, jó, termosztát csere, majd 2000 ford járatással nehezen beindult pár perc után a ventilátor, majd lekapcsolt 2 fokozatból.  Ekkor tudatosult bennem, hogy az előző napokban mikor hazaértem mindig 2 fokozatban ment a ventilátor, nem tulajdonítva hibának, de furcsa volt.( víz nem forrt fel)
Hűtő továbbra is hideg. Motor leállít, vízhőfok rendben, ekkor ebben a pillanatban fortyogva a tartályban nagy buborékok érkeznek.
 Nem nyúzom, de kb 400.000km lehet benne. Fehér füst nem jön hátulról.
 Mi lehet a baja, és mennyibe fog ez nekem fájni? Huh? Előre is köszi a segítséget



Ha a termosztát tényleg jó, akkor valamitől el lehet dugulva a rendszer valahol. Én leengedném a hűtővizet, és a létező összes járatot átmosnám slaggal, beleértve a hűtőt is. Ne járj vele így, mert hengerfejes lesz. Milyen hűtővizet (fagyállót) használtál?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #1292 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 20:53:08 »

Ha a termosztát tényleg jó, akkor valamitől el lehet dugulva a rendszer valahol. Én leengedném a hűtővizet, és a létező összes járatot átmosnám slaggal, beleértve a hűtőt is. Ne járj vele így, mert hengerfejes lesz. Milyen hűtővizet (fagyállót) használtál?

Hűtőtömítő adalékok nagyon csúnyán tele tudják vágni a vízjáratokat, korábban nem volt benne ilyen? Ha átmosod, a fűtőradiátort is érdemes átöblíteni.
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
Atipapa
Vendég
« Új hozzászólás #1293 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 07:55:42 »

Hűtőtömítő adalékok nagyon csúnyán tele tudják vágni a vízjáratokat, korábban nem volt benne ilyen? Ha átmosod, a fűtőradiátort is érdemes átöblíteni.
Nem volt benne csak szerényen fagyálló, mert tavasszal a hűtőgombát kicseréltem, gondoltam ha valami van..., + télig nem kell.
A szerelő azt mondta átégett a hengerfej tömítés (látatlanba).
Kell a hengerfejet elvinni hengerfejeshez, vagy elég pengével megtisztítani a tömítéseknél és csere-bere után mehet vissza. persze ha nem károsodott.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1294 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 10:20:23 »

Nem volt benne csak szerényen fagyálló, mert tavasszal a hűtőgombát kicseréltem, gondoltam ha valami van..., + télig nem kell.
A szerelő azt mondta átégett a hengerfej tömítés (látatlanba).
Kell a hengerfejet elvinni hengerfejeshez, vagy elég pengével megtisztítani a tömítéseknél és csere-bere után mehet vissza. persze ha nem károsodott.
Szerintem először szüntesd meg a dugulást, majd csak utána gondolkozz HF leszedésben.
Naplózva
mcsaba
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 148



E-mail
« Új hozzászólás #1295 Dátum: 2013.11.05 kedd, 16:04:35 »

Sziasztok!
A 180 ezres szervízre készülök, voltam a szerelőmnél, hogy megrendeljem a cuccokat, a szokásos olaj, levegő stb. plusz beterveztem a vezérmű szíj és görgők cseréjét is. (90ekm-nél volt cserélve). A szerelőm mutatja a számítógépet, hogy a gyári csereperiódus 150ekm. Neki 1.6 zetec motoros Focusa van, és nem cseréli sűrűbben. Itt van, aki a 90ekm-re esküszik, a startszervíz rovat is azt írta.
Mit csináljak? Ezen nem spórolok, de ha túlzás a 90, akkor várok még; 200ekm-nél úgyis alapos szervíz lesz, akkor lesz a szíjban 110ekm. Ha cser, akkor milyen márka jöhet szóba? Előre is köszönöm a válaszokat.  worship  wave
Naplózva

2000-es 5 ajtós gyönyörű 1.8 GLX...imádom...
zorallgyerek
Vendég
« Új hozzászólás #1296 Dátum: 2013.11.19 kedd, 21:45:31 »

hali valaki tudna nekem mondani arról valamit hogy egy 1.8 as 98as mondeóm van , már amikor vettem is kicsit csattogott a motra hidegen de nem volt vészes, mostmár melegen is csattog és az alapjárat játszik leesik 500ra és van hogy le is fullad az autó de ez nagyon új tulajdonsága ez eddig nem történt meg vele ... mit gondoltok ? kukába vele vagy nem lehet nagy baja ?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1297 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 10:23:46 »

Hollo. segítségre lenne szükségem.

Elindítom az autót, hidegen alapjáratom kb 1000-1500, melegen kb 800, de.... ha megyek a kocsival, és benyomom a kuplungot, a fordulatszám melegen 1000-1200 körül van egészen addig míg gurul az autó... amint benyomom teljesen a féket és megáll a kocsi, visszaesik 800-ra.... ez normális, vagy van köze ahhozz hogy a kábelkötegem automataváltós az utastérben és a motortérben is, csak a motor kötege a sajátja? Nem tudom pontosan mióta csinálja, mert beraktam a tempomatot is, de nem működik... a csatit rádugtam a tempomat egységre, de nem kapcsol be az sem... és a kipörgésgátlóm lámpája is folyamatosan világít... Mik lehetnek a hibák?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1298 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 14:17:29 »

Hollo. segítségre lenne szükségem.

Elindítom az autót, hidegen alapjáratom kb 1000-1500, melegen kb 800, de.... ha megyek a kocsival, és benyomom a kuplungot, a fordulatszám melegen 1000-1200 körül van egészen addig míg gurul az autó... amint benyomom teljesen a féket és megáll a kocsi, visszaesik 800-ra.... ez normális, vagy van köze ahhozz hogy a kábelkötegem automataváltós az utastérben és a motortérben is, csak a motor kötege a sajátja? Nem tudom pontosan mióta csinálja, mert beraktam a tempomatot is, de nem működik... a csatit rádugtam a tempomat egységre, de nem kapcsol be az sem... és a kipörgésgátlóm lámpája is folyamatosan világít... Mik lehetnek a hibák?
Gurulásnál emeli a fordulatot az enyém is, normális.
Van egy kék relé azon a barna modulon (IIM? vagy vmi ilyesmi), ami kipörgésgátlós autókhoz kell, ha tempomatosítják. Azt beszerelted/van-volt benne?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1299 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 15:57:27 »

Gurulásnál emeli a fordulatot az enyém is, normális.
Van egy kék relé azon a barna modulon (IIM? vagy vmi ilyesmi), ami kipörgésgátlós autókhoz kell, ha tempomatosítják. Azt beszerelted/van-volt benne?
helo. értem szóval normális Smiley . igen van kék relém 2 is, az egyik a lámpamosóé a másik amit mondasz. raktam bele relét.. elvileg mindenhova raktam relét, lehet hogy oda is ahova nem kéne, pl a kesztyűtartó alá is rakram reléket az üresekbe Smiley full extrás kötegeim vannak. viszont a pedálkapcsolónál nem tudtam szerezni gyári 3-as köteget, csak 2 csatis volt benne és a féknél a második kapcsolót simán bekötöttem az üres helyre...
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.01 vasárnap, 15:59:08 írta layzi » Naplózva
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.