Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:53:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 946640 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1300 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 14:03:09 »

... viszont a pedálkapcsolónál nem tudtam szerezni gyári 3-as köteget, csak 2 csatis volt benne és a féknél a második kapcsolót simán bekötöttem az üres helyre...
Tempomatnál vigyázni kell, hogy melyik pedálnál milyen kapcsoló van és az hogy van rákötve a kábelkötegre.
A helyedben ennek alaposan utánanéznék.

Nekem is csak két csatis kisköteget sikerült szereznem, a kuplungpedál kapcsolóját még hozzá kell majd illesztenem a rendszerhez Cheesy
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1301 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 21:10:08 »

helo. értem szóval normális Smiley . igen van kék relém 2 is, az egyik a lámpamosóé a másik amit mondasz. raktam bele relét.. elvileg mindenhova raktam relét, lehet hogy oda is ahova nem kéne, pl a kesztyűtartó alá is rakram reléket az üresekbe Smiley full extrás kötegeim vannak. viszont a pedálkapcsolónál nem tudtam szerezni gyári 3-as köteget, csak 2 csatis volt benne és a féknél a második kapcsolót simán bekötöttem az üres helyre...
lehet itt van a kutya elásva, ha vmit rosszul kötöttél.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1302 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 21:24:00 »

lehet itt van a kutya elásva, ha vmit rosszul kötöttél.
az összes csati gyári. Egyedül a harmadik pedálkapcsolót kötöttem be az üres helyre. Esetleg van hozzá vmi rajz!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1303 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 21:42:43 »

az összes csati gyári. Egyedül a harmadik pedálkapcsolót kötöttem be az üres helyre. Esetleg van hozzá vmi rajz!
Ha jól emlékszem a 3. kapcsoló 2 lába nem csak a 2 üres helyre megy, illetve van még azon kívül vmi átkötés (soros kapcsolás?), ha nem jutsz dülőre vmikor aláfekszem megnézem
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1304 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 22:05:32 »

Ha jól emlékszem a 3. kapcsoló 2 lába nem csak a 2 üres helyre megy, illetve van még azon kívül vmi átkötés (soros kapcsolás?), ha nem jutsz dülőre vmikor aláfekszem megnézem
azt megköszönném. Amibe belemegy csati az gyári és tempomatost is tud. Full extrás a köteg. Csak a pedálkapcsolósor kellene.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1305 Dátum: 2013.12.03 kedd, 08:11:26 »

azt megköszönném. Amibe belemegy csati az gyári és tempomatost is tud. Full extrás a köteg. Csak a pedálkapcsolósor kellene.
oké a mai meg holnapi napom zűrzavar, de ha jut közben idő megnézem, ha nem csütörök, addig esetleg van
Itt valaki aki Tis-ben meg tudná nézni??
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1306 Dátum: 2013.12.03 kedd, 13:10:07 »

Gurulásnál emeli a fordulatot az enyém is, normális.
Van egy kék relé azon a barna modulon (IIM? vagy vmi ilyesmi), ami kipörgésgátlós autókhoz kell, ha tempomatosítják. Azt beszerelted/van-volt benne?

Nálam egy ST200-assal ugyanez, sőt, ha 2000-es alatti fordulatszámokkal autózok, akkor a kuplung kinyomásakor 4-5 másodpercre 3000-es fordulatig (vagy még feljebb) feltekeredik a masina. Tempomat nincs, gázbowden nem szorul, nem szálasodik; azt is kihúznám a gyanúsítottak közül. Mi az ami még okozhatja?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1307 Dátum: 2013.12.03 kedd, 18:33:33 »

Ha utólagosan raksz be tempomatot egy Ghia-ba amiben nincsen TCS, a kék relé munkaérintkezőjét zárd rövidre, mert nem fog működni a tempomat! Nálam minden rendben volt a beszerelésnél, jó volt a kábelkötegem is, csak utólag tudtam meg hogy a kék relé munkaérintkezője alapból zárt (n.c.-s), tehát ha nem zárod rövidre az érintkezőket akkor a nem létező TCS "reteszel" és nem engedi a tempomatot dolgozni.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1308 Dátum: 2013.12.03 kedd, 19:32:28 »

Ha utólagosan raksz be tempomatot egy Ghia-ba amiben nincsen TCS, a kék relé munkaérintkezőjét zárd rövidre, mert nem fog működni a tempomat! Nálam minden rendben volt a beszerelésnél, jó volt a kábelkötegem is, csak utólag tudtam meg hogy a kék relé munkaérintkezője alapból zárt (n.c.-s), tehát ha nem zárod rövidre az érintkezőket akkor a nem létező TCS "reteszel" és nem engedi a tempomatot dolgozni.
nekem a tcs is utolagos de benne van. Beraktam a tcst a relét és a tempomat cuccait is.  A kipörgérgátló lámpája világít nem műxik, a tempomat nem kapcsol.  De mondom minden kábel előkészítve. A pedálkábelem viszont én kötöttem a zöldet csak simán az üres helyre 
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1309 Dátum: 2013.12.03 kedd, 19:40:37 »

nekem a tcs is utolagos de benne van. Beraktam a tcst a relét és a tempomat cuccait is.  A kipörgérgátló lámpája világít nem műxik, a tempomat nem kapcsol.  De mondom minden kábel előkészítve. A pedálkábelem viszont én kötöttem a zöldet csak simán az üres helyre 


Akkor lehet hogy valóban a pedálkapcsolók körül van huncutság. Én ezt a rajzot kaptam az egyik kedves fórumtárstól: http://kepfeltoltes.hu/130328/scm_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Én ez alapján oldottam meg a problémát.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1310 Dátum: 2013.12.03 kedd, 20:44:19 »



Akkor lehet hogy valóban a pedálkapcsolók körül van huncutság. Én ezt a rajzot kaptam az egyik kedves fórumtárstól: http://kepfeltoltes.hu/130328/scm_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Én ez alapján oldottam meg a problémát.
Layzi!
Szerintem ez alapján már tudsz kötni/ellenőrizni, feltéve ha az évjáratodnak megfelelő a rajz ill a színkódolás.
Más: a TCS működik egyáltalán, külön is, vagy működött a tempomat beépítés előtt??,
illetve 98 után már nem volt tcs modul, mert az ABS végezte a műsort, ha jól tudom.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1311 Dátum: 2013.12.03 kedd, 20:53:01 »

Layzi!
Szerintem ez alapján már tudsz kötni/ellenőrizni, feltéve ha az évjáratodnak megfelelő a rajz ill a színkódolás.
Más: a TCS működik egyáltalán, külön is, vagy működött a tempomat beépítés előtt??,
illetve 98 után már nem volt tcs modul, mert az ABS végezte a műsort, ha jól tudom.


Azt már megtudtam a saját járgányom kapcsán, hogy 98 májusában volt változtatás. Nekem a rajzot az autóm 98 februári gyártása alapján kaptam, de lehet hogy ebben nem nyúltak bele.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1312 Dátum: 2013.12.03 kedd, 23:55:52 »

Layzi!
Szerintem ez alapján már tudsz kötni/ellenőrizni, feltéve ha az évjáratodnak megfelelő a rajz ill a színkódolás.
Más: a TCS működik egyáltalán, külön is, vagy működött a tempomat beépítés előtt??,
illetve 98 után már nem volt tcs modul, mert az ABS végezte a műsort, ha jól tudom.
akkor..... Autó 97-es. Kábelköteg 98-as egy autóbol (v6-os automata full extra) előtte sima glx csak abs-el meg digit klímával. Köteghez beépítve utólag egyszerre: tcs-s abs egység, tempomat, fedcomp, aws, stb... Alap kocsibol csináltam egy ghiát. Nem volt benn ekőtte semmi amiről biztosra tudnám h működött volna. Úgy szereztem a cuccokat h működnek. A köteg és a tcs-abs 98 12. Havi auobol valo. Azért keresem a hibát mert én raktam be egy gyári kötegre és nem jo. Mondom amit egyedül én kötöttem az a zöldd pedál kapcsoló aminek a vezetékét bekötöttem a két üres helyre a hatbol.
Naplózva
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #1313 Dátum: 2013.12.04 szerda, 11:44:30 »

Sziasztok!

Cseréltem termosztátot gyárira, új tömítés minden. 98as mondeo 1.8 benzin. Azt mondták a Cromaxba, hogy ehhez nincs olyan papír tömítés vagy miből van. Mivel nekem körbe folyt ki a hűtővíz annál a cuccnál, ami alatt van a termosztát, amit le kell venni, hogy hozzáférj... Előtte is valami szilikonfélével volt be kenve, más nem volt kéznél ezért fbs el körbenyomtam. Így legalább nem folyik, de szivárog azért egy picit. Ti azt, hogy ne szivárogjon, hogy oldottátok meg?

Nektek is eddig megy a mutató? Nem középen kéne lennie?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1314 Dátum: 2013.12.04 szerda, 19:59:03 »

akkor..... Autó 97-es. Kábelköteg 98-as egy autóbol (v6-os automata full extra) előtte sima glx csak abs-el meg digit klímával. Köteghez beépítve utólag egyszerre: tcs-s abs egység, tempomat, fedcomp, aws, stb... Alap kocsibol csináltam egy ghiát. Nem volt benn ekőtte semmi amiről biztosra tudnám h működött volna. Úgy szereztem a cuccokat h működnek. A köteg és a tcs-abs 98 12. Havi auobol valo. Azért keresem a hibát mert én raktam be egy gyári kötegre és nem jo. Mondom amit egyedül én kötöttem az a zöldd pedál kapcsoló aminek a vezetékét bekötöttem a két üres helyre a hatbol.
Lehet, hogy botor kérdés, de ezt már nézted?
Biztos, hogy jó helyre van kötve az a zöld? Másik kapcsolók nincsenek benne a rendszerben?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1315 Dátum: 2013.12.04 szerda, 22:10:28 »

Lehet, hogy botor kérdés, de ezt már nézted?
Biztos, hogy jó helyre van kötve az a zöld? Másik kapcsolók nincsenek benne a rendszerben?
a piros és fekete alap benne volt. A zöldet meg abba a csatiba kötöttem be ami a pedálkábel végén van. Hat érintkező van benne de a pedálokéban csak négy a maradék két helyre kötöttem gondoltam ott a helye...
Naplózva
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #1316 Dátum: 2013.12.06 péntek, 21:07:09 »

Sziasztok!

Cseréltem termosztátot gyárira, új tömítés minden. 98as mondeo 1.8 benzin. Azt mondták a Cromaxba, hogy ehhez nincs olyan papír tömítés vagy miből van. Mivel nekem körbe folyt ki a hűtővíz annál a cuccnál, ami alatt van a termosztát, amit le kell venni, hogy hozzáférj... Előtte is valami szilikonfélével volt be kenve, más nem volt kéznél ezért fbs el körbenyomtam. Így legalább nem folyik, de szivárog azért egy picit. Ti azt, hogy ne szivárogjon, hogy oldottátok meg?

Nektek is eddig megy a mutató? Nem középen kéne lennie?

Tapasztalt fórumtársak?   worship
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1317 Dátum: 2013.12.07 szombat, 00:42:36 »

Tapasztalt fórumtársak?   worship
nem nagyon tapasztaltam Smiley de most h hideg van nekem sem megy feljebb csak kb mint a képen..
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1318 Dátum: 2013.12.07 szombat, 09:09:07 »

Tapasztalt fórumtársak?   worship


Nekem sem megy feljebb a mutató, szerintem teljesen normális. Nekem az új termosztáthoz kapott gumigyűrű kisebb volt 1-2 tized mm-rel mint kellett volna, de ez valamiért csak 1-2 hónap múlva derült ki. Az akkori szerelő nem értem miért nem vette észre a sz@r tömítést, holott szinte összekoppant a bakelit ház. Azt lehetségesnek tartom, ha nincsen AWS-em, megrottyan a motor. Én szintén szilikonos tömítővel oldottam meg a dolgot, azóta nekem rendben van. Nagyon oda kell figyelni a cserealkatrészekre, mert hamar lehet belőle komoly hiba is.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #1319 Dátum: 2013.12.07 szombat, 10:36:23 »

Sziasztok!

Cseréltem termosztátot gyárira, új tömítés minden. 98as mondeo 1.8 benzin. Azt mondták a Cromaxba, hogy ehhez nincs olyan papír tömítés vagy miből van. Mivel nekem körbe folyt ki a hűtővíz annál a cuccnál, ami alatt van a termosztát, amit le kell venni, hogy hozzáférj... Előtte is valami szilikonfélével volt be kenve, más nem volt kéznél ezért fbs el körbenyomtam. Így legalább nem folyik, de szivárog azért egy picit. Ti azt, hogy ne szivárogjon, hogy oldottátok meg?


hát,ha már úgyis szétszedted,akkor megérte volna kimérni a jeladót is.A bakelitház sajnos idióta dolog.Spórolás volt a fordtól,a tapasztalat szerint a fedél hajlamos a csavarok kismértékű túlhúzásakor repedni,vetemedni.Ezzel sokmindent nem lehet csinálni,ez van.A véhatnál például fémházban van,dehát ez a sornégyhez nemigen passzol....esetleg bele lehet invesztálni némi zsét egy ilyenbe:http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-Mk2-Cougar-Thermostat-Housing-Kit-1-8i-2-0i-Petrol-Zetec-E-98-00-/300957186870?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4612723b36
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.07 szombat, 10:39:29 írta szuperhangya » Naplózva
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #1320 Dátum: 2013.12.07 szombat, 10:42:11 »

Köszi! Megnyugodtam.  worship Amúgy gyorsan feláll mióta cseréltem és mintha eddig kevesebbet fogyasztana, bár még csak fél tankot evett. Oké, hogy városba használom meg szállítottam nem keveset vele, de azért amikor láttam hogy 60 litert megevett 510 kilóméteren kivert a víz.  wow1
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1321 Dátum: 2013.12.07 szombat, 10:47:11 »

Köszi! Megnyugodtam.  worship Amúgy gyorsan feláll mióta cseréltem és mintha eddig kevesebbet fogyasztana, bár még csak fél tankot evett. Oké, hogy városba használom meg szállítottam nem keveset vele, de azért amikor láttam hogy 60 litert megevett 510 kilóméteren kivert a víz.  wow1
nem olyan sok az ...
Naplózva
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #1322 Dátum: 2013.12.07 szombat, 11:40:51 »

10 alatt szokott maradni a fogyasztás, ilyen sok csak akkor volt amikor a Hungárián araszoltam mindennap, bár akkor még több is...
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1323 Dátum: 2013.12.07 szombat, 13:13:18 »

Nekem sem eszik kevesebbet ha sokat városozok...
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1324 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 13:22:55 »

azt megköszönném. Amibe belemegy csati az gyári és tempomatost is tud. Full extrás a köteg. Csak a pedálkapcsolósor kellene.
sikerült meglesnek azokat a kötéseket? sajna a rajz alapján nem tudom hogy a csati hanyas pontjába mennek a kábelek a kapcsolókrol.. rinya
Naplózva
tomzy
Vendég
« Új hozzászólás #1325 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 15:54:21 »

Sziasztok!
Egy számomra rejtélyes problémámra keresném a megoldást:
Kapott az autóm (MK2 1.6 benzin 90Le) pár új alkatrészt( lambda szonda, légtömegmérő, folytószelep poti,stb).
Amióta ki lett törölve a hibatárolója csak úgy lehet vele menni, ha a légtömegmérő csatija le van húzva, bár így nem az igazi.
Ha összedugom a diag cucc azt jelzi hogy a lambda vezérlés kikapcsol, és onnantól teljesen használhatatlan a kocsi, hebeg-habog nem megy csak rángat.Hibakódot nem hoz.
Esetleg valami tipp? Hol keressem a hibát?
Üdv.: Tomzy
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1326 Dátum: 2013.12.09 hétfő, 20:08:25 »

nekem a tcs is utolagos de benne van. Beraktam a tcst a relét és a tempomat cuccait is.  A kipörgérgátló lámpája világít nem műxik, a tempomat nem kapcsol.  De mondom minden kábel előkészítve. A pedálkábelem viszont én kötöttem a zöldet csak simán az üres helyre 
Kapcs rajz alapján nem jól tetted.
Automata köteg esetén a féklámpa kapcsolóból a lila/kék madzag megy a 6 érintkezős C236-os csatiba (6-os számú láb).
Ha van kuplung kapcsoló is a rendszerben, mert nem automata váltós a kocsi, akkor ez a lila/kék madzag a kuplungkapcsoló 3-as lábára megy, míg az 1-es lába megy a 6 lábú csatlakozóba (6-os számú lábra).
Ha minden egyéb jó, akkor valószínűleg ezen dolgok helyrerakásával jó lesz a rendszer - de nem biztos, mert csak elméletben gyűröm itt a dolgokat Cheesy.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1327 Dátum: 2013.12.10 kedd, 07:58:42 »

Kapcs rajz alapján nem jól tetted.
Automata köteg esetén a féklámpa kapcsolóból a lila/kék madzag megy a 6 érintkezős C236-os csatiba (6-os számú láb).
Ha van kuplung kapcsoló is a rendszerben, mert nem automata váltós a kocsi, akkor ez a lila/kék madzag a kuplungkapcsoló 3-as lábára megy, míg az 1-es lába megy a 6 lábú csatlakozóba (6-os számú lábra).
Ha minden egyéb jó, akkor valószínűleg ezen dolgok helyrerakásával jó lesz a rendszer - de nem biztos, mert csak elméletben gyűröm itt a dolgokat Cheesy.
igen. megpróbálom. a pedálkapcsoló köteg csatijából húzkodom ki a kábeleket és válogatom rakosgatom össze-vissza... van ugye 3 kapcsoló és 6 kábel, azt nem tudom hogy maga abban a rövid kötegben van-e valami hidalás vagy valami, mert ugye ez  nekem nem gyári. a rajzokat meg nem értem :/ mert olvasgatom de nem találom rajta mind a 6 kábelt Sad
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1328 Dátum: 2013.12.10 kedd, 14:43:50 »

igen. megpróbálom. a pedálkapcsoló köteg csatijából húzkodom ki a kábeleket és válogatom rakosgatom össze-vissza... van ugye 3 kapcsoló és 6 kábel, azt nem tudom hogy maga abban a rövid kötegben van-e valami hidalás vagy valami, mert ugye ez  nekem nem gyári. a rajzokat meg nem értem :/ mert olvasgatom de nem találom rajta mind a 6 kábelt Sad
Nem is kell megtalálni mind a 6 kábelt. A pedálkapcsolókhoz csak 3 kell, a másik 3 valami máshoz szükséges - nem tudom, mihez.
Ha minden igaz, akkor neked ilyen csatid van.
Ennek a 2-es lábáról megy a vezeték (Lila/Fehér) a féklámpa kapcsoló (C444) 3-as lábára, ahonnan egy másik kábel (Lila/Citrom) megy a fékpedál pozíció kapcsoló csatijának (C824) 1-es lábára.
Ez utóbbi 2-es lábáról megy madzag (Lila/Citrom) a C236-osnak a 3-as lábára.
A C444 csati 1-es lábáról megy egy madzag (Lila/Kék) a kuplungpedál csatlakozójának (C825) 3-as lábára
Iilletve megy még egy (Lila/Fekete) madzag a C236-os csati 1-es lábára is.
A C825-ös csati 1-es lábától megy tovább a madzag (Lila/Kék) a C236-osnak a 6-os lábára.

Gondolom azt tudod, hogy a C825 és C824 alaphelyzetben zárt állapotban leledzenek, és benyomás hatására nyitják az áramkört.

Még valami?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1329 Dátum: 2013.12.10 kedd, 19:13:49 »

Nem is kell megtalálni mind a 6 kábelt. A pedálkapcsolókhoz csak 3 kell, a másik 3 valami máshoz szükséges - nem tudom, mihez.
Ha minden igaz, akkor neked ilyen csatid van.
Ennek a 2-es lábáról megy a vezeték (Lila/Fehér) a féklámpa kapcsoló (C444) 3-as lábára, ahonnan egy másik kábel (Lila/Citrom) megy a fékpedál pozíció kapcsoló csatijának (C824) 1-es lábára.
Ez utóbbi 2-es lábáról megy madzag (Lila/Citrom) a C236-osnak a 3-as lábára.
A C444 csati 1-es lábáról megy egy madzag (Lila/Kék) a kuplungpedál csatlakozójának (C825) 3-as lábára
Iilletve megy még egy (Lila/Fekete) madzag a C236-os csati 1-es lábára is.
A C825-ös csati 1-es lábától megy tovább a madzag (Lila/Kék) a C236-osnak a 6-os lábára.

Gondolom azt tudod, hogy a C825 és C824 alaphelyzetben zárt állapotban leledzenek, és benyomás hatására nyitják az áramkört.

Még valami?
valmi nem igazán jó. Az egyik hogy a piros kuplungkapcsolómnak 5 csatija van, amiből a 4-5 használatos. így aztán így kötöttem be:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
csak az a baj, a kipörgésgátlóm még mindíg nem jó, a tempomat meg benyomott kuplungnál kapcsol be Sad ha ki van engedve akkor kikapcsol.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1330 Dátum: 2013.12.10 kedd, 21:11:58 »

Szia!
Ma kivettem a kábelt az autóból, és kb 1 óra méricskélés rajzolás után összeállt a kép, ehun:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A fekete/piros/zöld a kapcsolók színe
A kapcsolókon a számokat a hozzájuk vezető csatlakozón keresd, és aszerint kösd be, ne ránézésre, mert összekeverhető.
Remélem így már működni fog.
Üdv, Ferqó
ui: maf-ot postáztad már?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1331 Dátum: 2013.12.10 kedd, 21:28:01 »

Szia!
Ma kivettem a kábelt az autóból, és kb 1 óra méricskélés rajzolás után összeállt a kép, ehun:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A fekete/piros/zöld a kapcsolók színe
A kapcsolókon a számokat a hozzájuk vezető csatlakozón keresd, és aszerint kösd be, ne ránézésre, mert összekeverhető.
Remélem így már működni fog.
Üdv, Ferqó
ui: maf-ot postáztad már?
oh köszönöm. hát nem éppen olyan mint a leírás amit kaptam, a másik meg hogy a piros kapcsolóból nekem hiányzik az 1 és 3 érintkező :Sad akkor ez nem lessz jó egy darabig. minden szerdán postázok mert akkor érek csak rá reggel menni postára, így holnap megy a csomag postakészen vár már szombat óta. Végül is akkor mindent jól kötööttem a leirás alapján csak egy kuplung kapcsolót kell szerezzek aminek megvan mind a 4 érintkezöje. Köszönöm a fáradozásod és a rajzot!
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.10 kedd, 21:36:18 írta layzi » Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1332 Dátum: 2013.12.10 kedd, 21:35:12 »

oh köszönöm. hát nem éppen olyan mint a leírás amit kaptam, a másik meg hogy a piros kapcsolóból nekem hiányzik az 1 és 3 érintkező :Sad akkor ez nem lessz jó egy darabig. minden szerdán postázok mert akkor érek csak rá reggel menni postára, így holnap megy a csomag postakészen vár már szombat óta.
uff,
Ha a kapcsolóra menő csatlakozóból hiányzik a 2 érintkező, akkor azt ki tudod bővíteni más kibontott csatlakozóból. Legalábbis én már csináltam ilyet, igaz az világításkapcsoló aljzata volt, de működött. Csak macerás ki/szétszedni de megoldható.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1333 Dátum: 2013.12.10 kedd, 21:39:19 »

uff,
Ha a kapcsolóra menő csatlakozóból hiányzik a 2 érintkező, akkor azt ki tudod bővíteni más kibontott csatlakozóból. Legalábbis én már csináltam ilyet, igaz az világításkapcsoló aljzata volt, de működött. Csak macerás ki/szétszedni de megoldható.
igen. Olyat már csináltam. Csak az a baj h a kapcsolóbol is hiányzik :-(
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1334 Dátum: 2013.12.10 kedd, 21:50:41 »

igen. Olyat már csináltam. Csak az a baj h a kapcsolóbol is hiányzik :-(
Az csecs, akkor szerintem itt vmi automata/manuális váltós kérdéskör lesz.
Bár a piros az a kuplung, az meg automatánál nincs, ugyi..
Holnap megnézem neked, hogy amit kivettem az autóból pirosat (eredetileg az enyémben sem volt tempomat), abban mennyi érintkező van.
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1335 Dátum: 2013.12.10 kedd, 22:14:32 »

Az csecs, akkor szerintem itt vmi automata/manuális váltós kérdéskör lesz.
Bár a piros az a kuplung, az meg automatánál nincs, ugyi..
Holnap megnézem neked, hogy amit kivettem az autóból pirosat (eredetileg az enyémben sem volt tempomat), abban mennyi érintkező van.
Üdv, Ferqó
a kocsim mindegyik sima manuális glx volt se tcs se tempomat és mindegyikben ez a piros volt hogy a 4-5 érintkezők vannak csak. A kötegem igaz hogy automata de fullos és a manuális cuccai is rajt vannak mert működik és az össze érintkező ott a csatiban. Nem tudom akkor minek kellett a kuplung kapcsoló ezzel a 2 érintkezővel egy sima glx-be :-/ kell szerezzek egy 4 érintkezős pirosat.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1336 Dátum: 2013.12.11 szerda, 08:04:53 »

a kocsim mindegyik sima manuális glx volt se tcs se tempomat és mindegyikben ez a piros volt hogy a 4-5 érintkezők vannak csak. A kötegem igaz hogy automata de fullos és a manuális cuccai is rajt vannak mert működik és az össze érintkező ott a csatiban. Nem tudom akkor minek kellett a kuplung kapcsoló ezzel a 2 érintkezővel egy sima glx-be :-/ kell szerezzek egy 4 érintkezős pirosat.
megnéztem az én régi pirosam is csak 2 érintkezős
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1337 Dátum: 2013.12.11 szerda, 08:38:37 »

Sziasztok!

Cseréltem termosztátot gyárira, új tömítés minden. 98as mondeo 1.8 benzin. Azt mondták a Cromaxba, hogy ehhez nincs olyan papír tömítés vagy miből van. Mivel nekem körbe folyt ki a hűtővíz annál a cuccnál, ami alatt van a termosztát, amit le kell venni, hogy hozzáférj... Előtte is valami szilikonfélével volt be kenve, más nem volt kéznél ezért fbs el körbenyomtam. Így legalább nem folyik, de szivárog azért egy picit. Ti azt, hogy ne szivárogjon, hogy oldottátok meg?

Nektek is eddig megy a mutató? Nem középen kéne lennie?

Nekem is kb. így áll a mutató,  de szerintem kevesebbet mutat a valoságnál. Amikor megvettem a kocsit akkor a vége felé állt üzem meleg motornál a mutató,  egy hőgomba termosztát csere után állt be így középre. Tavasszal kilyukadt egy vízcsövem és elfolyt az összes vizem. Túlmelegedett a motor de akkor se érte el a mutató a H betűt.  Szerintem ha olyan 1 óránál tovább megy a mutató inkább nézz be a motortérbe.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1338 Dátum: 2013.12.11 szerda, 09:05:40 »

megnéztem az én régi pirosam is csak 2 érintkezős

értem. akkor kell szerezzek valahonnan egyet :/
Naplózva
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #1339 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 21:38:57 »

Sziasztok! Mondeo vásárlás előtt állok, és van egy kiszemelt példány...viszont 1.6-os. Tudtok nekem erről a motorról mondani valamit? Nem túl gyenge? Többet fogyaszt 1.8asnál? Van valami olyasmi gyakran előforduló baja az 1.8 vagy 2.0 hoz képest ami említésre méltó? Köszi szépen a segítséget előre is.
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1340 Dátum: 2013.12.17 kedd, 01:11:13 »

Sziasztok! Mondeo vásárlás előtt állok, és van egy kiszemelt példány...viszont 1.6-os. Tudtok nekem erről a motorról mondani valamit? Nem túl gyenge? Többet fogyaszt 1.8asnál? Van valami olyasmi gyakran előforduló baja az 1.8 vagy 2.0 hoz képest ami említésre méltó? Köszi szépen a segítséget előre is.

Persze h gyenge hozzá, nekem nem kellene, még ingyen se. sokat eszik, lomha. Néha még ezt is kevésnek érzem(2.0), elég ha beülnek 2en. Nyáron voltam az enyémmel méhtelepen, és 1430kg volt kb negyed tank benzinnel üresen. Gondolhatod mire lehet elég az az 1.6-os  smile  Lényegében mind három motor ugyan az, csak a lökettérfogat más....... A motorjuk bomba biztos, ha megkapták időben a kötelező szervizeket, nem túlzás h halhatatlan blokkok, a világból kimegy. Nyűg az alapjárati léptetőmotorral, vákkum csövekkel szokott lenni, nagyon érzékeny a fals levegőre, mondhatni mebolondul tőle  Grin de pár száz Ft-os gondok, és hozzá értő kezek 1sec alatt megoldják. Annyit mondok tanácsként, ne kapkodd el, nagyon vigyázz a sokat futott elhanyagolt szarokkal, nem minden a külcsín, és az óra állás. Ha sikerül kifogni, jól is járhatsz. De ha beletrafálsz a gatyód is rámegy.  integet2   
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #1341 Dátum: 2013.12.17 kedd, 11:56:20 »

Persze h gyenge hozzá, nekem nem kellene, még ingyen se. sokat eszik, lomha. Néha még ezt is kevésnek érzem(2.0), elég ha beülnek 2en. Nyáron voltam az enyémmel méhtelepen, és 1430kg volt kb negyed tank benzinnel üresen. Gondolhatod mire lehet elég az az 1.6-os  smile  Lényegében mind három motor ugyan az, csak a lökettérfogat más....... A motorjuk bomba biztos, ha megkapták időben a kötelező szervizeket, nem túlzás h halhatatlan blokkok, a világból kimegy. Nyűg az alapjárati léptetőmotorral, vákkum csövekkel szokott lenni, nagyon érzékeny a fals levegőre, mondhatni mebolondul tőle  Grin de pár száz Ft-os gondok, és hozzá értő kezek 1sec alatt megoldják. Annyit mondok tanácsként, ne kapkodd el, nagyon vigyázz a sokat futott elhanyagolt szarokkal, nem minden a külcsín, és az óra állás. Ha sikerül kifogni, jól is járhatsz. De ha beletrafálsz a gatyód is rámegy.  integet2   

Értem, köszi a választ. Valami ilyesmire számítottam, úgyhogy 1.6 kiesett .
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
pilot001
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


Cruiser

pilot001@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1342 Dátum: 2013.12.17 kedd, 23:37:31 »

Üdv !

Mk2 ben 1.8i 16V motor.... de Mk1 ből való vagyis az alu szelepfedeles. Bár lehet ez nem számít.

Mióta kicserélték nyáron a légkondi kompresszort indításkor nyikkant de nyáron ugye nem jött elő a baj igazi eredete.
Az "ékszíj" laza.  Most persze nyivákol mert... világítás + ülésfűtés+ ablakfűtés teheli az generátort meg még a szervó kormány is terheli a szíjat és meg szokott csúszni szépen.
Ezen éppen automata feszítő van  (remélem nem) vagy kézzel is állítható a feszesség ? Próbáltam keresni rá okosságot , fotót , videót persze ahol épp szerelik ott a vezérmű a lényeg aztán ezt a rész átlépik hogy mit hol merre csináltak...

 email

Naplózva

2004 10. Mondeo Mk3, Saloon (sedan) , 1.8i 16V.
TEL.. 70 247 65 nyolcvankettő.
Lengyelország (*Székesfehérvár*)
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #1343 Dátum: 2013.12.20 péntek, 11:48:38 »

Üdv !

Mk2 ben 1.8i 16V motor.... de Mk1 ből való vagyis az alu szelepfedeles. Bár lehet ez nem számít.

Mióta kicserélték nyáron a légkondi kompresszort indításkor nyikkant de nyáron ugye nem jött elő a baj igazi eredete.
Az "ékszíj" laza.  Most persze nyivákol mert... világítás + ülésfűtés+ ablakfűtés teheli az generátort meg még a szervó kormány is terheli a szíjat és meg szokott csúszni szépen.
Ezen éppen automata feszítő van  (remélem nem) vagy kézzel is állítható a feszesség ? Próbáltam keresni rá okosságot , fotót , videót persze ahol épp szerelik ott a vezérmű a lényeg aztán ezt a rész átlépik hogy mit hol merre csináltak...

 email
 

Szia, nekem is 1,8 as MK2 es mondim van és nyáron cseréltem ékszíjat, automata feszítős. Egyébként nem egy nagy összeg egy új szíj, bár nekem csere után ledobta a feszítő görgő a szíjat, mert már az is *** volt és nem feszített rendesen.... aztán le kellett cserélni még a görgőt és  jöhetett még egy új szíj is, mert kitépett egy darabot a szíjból.  falbav
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
laja1972
Vendég
« Új hozzászólás #1344 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 07:56:37 »

Sziasztok.
Olyan gondom van áramtalanitás ota (lemerült az akksi),hogy ingadozik az alapjárat,majdnem leáll leesik 500 alá.Ujrakell tanintani a motor vezèrlőt minden áramtalanitás utám??1.6 Zetek 97 èvj.Rol van szó.Lehet ez a hiba forrása??Köszi a segitsèget elöre is.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.22 vasárnap, 07:59:04 írta laja1972 » Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1345 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:56:41 »

Sziasztok.
Olyan gondom van áramtalanitás ota (lemerült az akksi),hogy ingadozik az alapjárat,majdnem leáll leesik 500 alá.Ujrakell tanintani a motor vezèrlőt minden áramtalanitás utám??1.6 Zetek 97 èvj.Rol van szó.Lehet ez a hiba forrása??Köszi a segitsèget elöre is.


Kb 10-20 perc villanymentes lét után a motorvezérlő beállításai törlődnek. Újra kell tanítani. Nálam is ingadozott az alapjárat, hasonlóan mint nálad.
Naplózva
laja1972
Vendég
« Új hozzászólás #1346 Dátum: 2014.01.04 szombat, 23:19:46 »



Kb 10-20 perc villanymentes lét után a motorvezérlő beállításai törlődnek. Újra kell tanítani. Nálam is ingadozott az alapjárat, hasonlóan mint nálad.
Köszi.
Ujra tanitás után helyre állt a gond.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1347 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 14:16:05 »

Köszi.
Ujra tanitás után helyre állt a gond.


Szívesen! Használd egészséggel!
Naplózva
nyikus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



« Új hozzászólás #1348 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 17:02:39 »

Sziasztok!
Van egy mk2-es Mondeom 1.8 benzines és rossz a katalizátora. Ez mennyivel befolyásolja a fogyasztást, mert van, hogy 12 -13 litert is megeszik. Vagy mért ehet ennyit? A motor is most lett felújjítva ezért nem értem...
Előre is köszönöm a válaszaitokat! Smiley)
Naplózva

'99. 1.8 GLX Kombi (MK2)
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #1349 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 19:16:33 »

Sziasztok!
Van egy mk2-es Mondeom 1.8 benzines és rossz a katalizátora. Ez mennyivel befolyásolja a fogyasztást...

Szia,

ha széthull a kerámia a katalizátorban, akkor kisebb-nagyobb darabok elindulnak a kipufogócsőben. Ezek vagy szabadon tudnak rezegni és tovább töredeznek-kopnak végül porként távoznak a rendszerből, vagy megszorulnak tekintélyes fojtást okozva. Amikor kivágták az enyémet, a katalizátoron át lehetett látni, a hátramenő csőben pedig kereszben volt egy méretes darab.
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.