Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:47:52
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
229
230
231
232
233
234
235
[
236
]
237
238
239
240
241
242
243
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4653764 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
MadPjotr
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 53
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11750 Dátum:
2017.02.03 péntek, 11:39:07 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.02.03 péntek, 11:23:05
Sztem is kicsit sok. Ott kell lennie ahol Bajnok is írta. Lambdát kimérték?
Erre én is gondoltam, de ha lambda hibája lenne akkar nem kéne dobnia hibára a számítógépének?
Naplózva
molnare
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11751 Dátum:
2017.02.03 péntek, 11:49:35 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 11:39:07
Erre én is gondoltam, de ha lambda hibája lenne akkar nem kéne dobnia hibára a számítógépének?
Ha a lambda öregszik lehet hogy lassabban fűt fel, és az érzékelése is lomhább lehet. Az off autónál az öregedő lambaszondám ilyen rövid távon csaknem 3l túlfogyasztást eredményezett.
Hibakódot természetesen nem eredményezett.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.02.03 péntek, 11:57:59 írta molnare
»
Naplózva
MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11752 Dátum:
2017.02.03 péntek, 11:59:34 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 11:39:07
Erre én is gondoltam, de ha lambda hibája lenne akkar nem kéne dobnia hibára a számítógépének?
Nem, mert működik ugyan, csak nem jól. Folyamatosan dúsít, ha kell, ha nem.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11753 Dátum:
2017.02.03 péntek, 12:01:18 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 10:36:34
Sziasztok,
nem rég (2 hónap) óta vagyok egy Mondeo MK3 2000 benzines autó tulajdonosan kicsit sokkalom, a 14-15 literes városi (6-7 km egyhuzamban) fogyasztásomat !
Megvétel után ki lett cserélve az összes szűrő az összes folyadék a teljes vezérlés a hosszbordás szíj és a gyújtó gyertyák mivel ki voltak kopvan a szívótorok hosszváltoztató torlótárcsák így eltávolították és tömítették ahol kellett azt mondták az nem befolyásol olyan sokat! A fiúk a műhelyben azt mondják, hogy ilyen hidegben és ilyen rövid távon ez normális én azt nehezen hiszem... ez előtt volt egy Hondám 5gen 1.6 ESI tóltam is neki rendesen télen nyáron 10 körül fogyasztott, mondjuk tény hogy 400kg-val könnyebb volt..
Valakinek van valami erre vonatkozó tapasztalata?
üdv. Peti
Nem biztos, hogy sok.
Próbáld ki, hogy csak országúton, hosszabb távon közlekedve mennyi a fogyasztása.
Az én Mondeom, igaz 2,5 - 3 km-es távokon Budapesten ilyen fogyasztást produkált januárban, a nagy hidegben. Nem kint áll, de a garázsban is minusz fokok voltak.
Más körülmények között teljesen elfogadható a fogyasztása.
Mióta megvan, ilyen. Nem zárom ki, hogy feleségestül nem a legjobb technikával vezetjük az autót.
Most 10 liter az átlagfogyasztás úgy, hogy hétvégéken Agárdra jártunk autópályán.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11754 Dátum:
2017.02.03 péntek, 12:16:42 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 11:39:07
Erre én is gondoltam, de ha lambda hibája lenne akkar nem kéne dobnia hibára a számítógépének?
Ha főleg városban használod rövid távra, nem ártana "kiégetni". Ez annyit jelent, hogy felmész az autópályára és kb 20-30 percig 4 ezres fordulat környékén mész vele. Hidd el, csodákra képes. Nekem konkrétan majd' 1 l minuszt jelentett az autópályás 150-160 km/ó tartósan (2-3 órán keresztül Németországban) az 1.8-asommal. Igaz német benzinnel. (6,3 l/100 volt akkor a fogyasztás, de itthon sem volt több vegyesen használva 7,5-nél (számolt). Előtte volt, hogy télen benyelte a 8,2 litert is százon.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11755 Dátum:
2017.02.03 péntek, 12:30:51 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 11:38:00
szökőévente használom a klímát páramentesítésre.
A vezérlésen a lánc szettet értem, nem csattogott csak nem szeretem a véletlenre bízni magamat pláne nem egy kereskedő szavára!
Hajtókar csapágyasan vettem "pici pénzért"
Rámérünk a kompresszióra milyen érték lenne a normális 13-14?
13,5 bar-os kompresszió végnyomás általában hengerenként.
Üzemmeleg benzinmotornál, jó állapotú akkumulátorral szívó motornál a kompresszió végnyomás el kell, hogy érje a 10 bar-t.(de a 9.8 is jó még)
«
Utoljára szerkesztve: 2017.02.03 péntek, 12:33:56 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
MadPjotr
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 53
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11756 Dátum:
2017.02.03 péntek, 12:50:36 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.02.03 péntek, 12:30:51
13,5 bar-os kompresszió végnyomás általában hengerenként.
Üzemmeleg benzinmotornál, jó állapotú akkumulátorral szívó motornál a kompresszió végnyomás el kell, hogy érje a 10 bar-t.(de a 9.8 is jó még)
Lehülyéztek a kollégáim, de nem hagyom annyiba
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11757 Dátum:
2017.02.03 péntek, 12:51:59 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 12:50:36
Lehülyéztek a kollégáim, de nem hagyom annyiba
Miért is?
«
Utoljára szerkesztve: 2017.02.03 péntek, 13:00:03 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
MadPjotr
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 53
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11758 Dátum:
2017.02.03 péntek, 14:42:03 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.02.03 péntek, 12:51:59
Miért is?
Szerinted sem befolyásolhatja az autó működését, hogy a szívótorok hosszváltoztató torlótárcsák el lettek távolítva?
Kicsit sokaltam az új javítószettnek az árát ezért döntöttem az eltávolítás melett!
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11759 Dátum:
2017.02.03 péntek, 15:13:42 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 14:42:03
Szerinted sem befolyásolhatja az autó működését, hogy a szívótorok hosszváltoztató torlótárcsák el lettek távolítva?
Kicsit sokaltam az új javítószettnek az árát ezért döntöttem az eltávolítás melett!
Nem befolyásolja,csak így már nem hullik bele a motorba.
.Csak alacsony fordulaton van értelme az örvénylapátoknak(benne van a nevében)
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11760 Dátum:
2017.02.03 péntek, 15:57:53 »
Szerintem a városi fogyasztást igenis tudja befolyásolni az örvénylapátok eltávolítása. Ennyire mondjuk szerintem sem, hogy 14 körül egyen városban.
Naplózva
kustora
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11761 Dátum:
2017.02.03 péntek, 16:23:12 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.01.29 vasárnap, 14:18:42
Egy bontott légszűrőház nem túl drága. Én kicserélném.
És igen,
a kifurkált légszűrőház miatt rotyogott.
Naplózva
2004. Mk3 Turnier 2.0 145hp LPG 300+
MadPjotr
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 53
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11762 Dátum:
2017.02.03 péntek, 17:02:57 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.02.03 péntek, 15:57:53
Szerintem a városi fogyasztást igenis tudja befolyásolni az örvénylapátok eltávolítása. Ennyire mondjuk szerintem sem, hogy 14 körül egyen városban.
1liter+ még elviselek mivel a szívótorok jav. klt. (1349276) még most is majdnem 65.000 -kedv. abból azért sok +1 liter kijön
, de a +3-4 liter már bosszant
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11763 Dátum:
2017.02.03 péntek, 17:19:59 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 17:02:57
1liter+ még elviselek mivel a szívótorok jav. klt. (1349276) még most is majdnem 65.000 -kedv. abból azért sok +1 liter kijön
, de a +3-4 liter már bosszant
A javitási költségből vehetsz egy másik vasat.(egymillaháromszáz49E Ft?)
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Cila76
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11764 Dátum:
2017.02.03 péntek, 18:12:18 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.02.01 szerda, 21:31:46
Nem lehet, hogy ez a hibás alapjárati motor tipikus esete? A gáz lenyomása nélkül, alapjáraton a levegő az alapjárati motor felé kerüli meg a fojtószelepet. Ha a szelep el van tömődve vagy nem működik akkor a motor nem fog levegőt kapni rendesen. Le kéne venni az alapjárati szelepet és úgy próbáld indítani. Ha úgy mindig pöccre indul, megvan a ludas. A fojtószelepet se ártana megtisztítani mert lehet az is dzsuvás.
Ma levettem az alapjárati motort. A dugattyú könnyen mozog benne, azért felhoztam kitisztítani, de ránézésre nem ez okozza a problémát. A fojtószelephez benéztem, de az is rendben van, könnyen mozog, nincs vele semmi rendkívűli.
Hiba kódod is olvastam, de nincs semmi.
Holnap megpróbálom az alapjárati motor visszarakása előtt az indítást. Ez nem okoz semmi gondot?
Naplózva
Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11765 Dátum:
2017.02.03 péntek, 18:57:14 »
Sziasztok!
Motorgenerálon van a kocsi a (mahle gyártmányú) dugattyúgyűrű készlet szerintetek jó választás lenne? Melyiket érdemes venni bele ha ez nem jó? Még 1 kérdés lenne ilyenkor melyik főtengely szimeringet kell cserélni?
«
Utoljára szerkesztve: 2017.02.03 péntek, 19:06:46 írta nzoli
»
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11766 Dátum:
2017.02.03 péntek, 19:05:49 »
Idézetet írta: Cila76 - 2017.02.03 péntek, 18:12:18
Ma levettem az alapjárati motort. A dugattyú könnyen mozog benne, azért felhoztam kitisztítani, de ránézésre nem ez okozza a problémát. A fojtószelephez benéztem, de az is rendben van, könnyen mozog, nincs vele semmi rendkívűli.
Hiba kódod is olvastam, de nincs semmi.
Holnap megpróbálom az alapjárati motor visszarakása előtt az indítást. Ez nem okoz semmi gondot?
Nem. Próbáld csak nyugodtan. A fojtószelepnek nemcsak könnyen kell mozognia, de nem szabad koszosnak lennie a kerületén.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11767 Dátum:
2017.02.03 péntek, 19:13:41 »
Idézetet írta: nzoli - 2017.02.03 péntek, 18:57:14
Sziasztok!
Motorgenerálon van a kocsi a (mahle gyártmányú) dugattyúgyűrű készlet szerintetek jó választás lenne? Melyiket érdemes venni bele ha ez nem jó?
Más nem nagyon van, jó lesz az. Úgyis standard méretet kapsz, nem tudsz variálni. Lehet, hogy ők éppen a gyári beszállítók.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Fokadriver1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11768 Dátum:
2017.02.03 péntek, 22:37:56 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 11:38:00
szökőévente használom a klímát páramentesítésre.
A vezérlésen a lánc szettet értem, nem csattogott csak nem szeretem a véletlenre bízni magamat pláne nem egy kereskedő szavára!
Hajtókar csapágyasan vettem "pici pénzért"
Rámérünk a kompresszióra milyen érték lenne a normális 13-14?
Nem az érték a lényeg, hanem hogy a 4 hengerben megközelitőleg azonos érték legyen. A mért érték ha legalább 10 körül van, akkor az már jó.
Naplózva
2002 2.0i GHIA 145 LE lpg/tempomat 290+
Fokadriver1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11769 Dátum:
2017.02.03 péntek, 22:47:00 »
Idézetet írta: MadPjotr - 2017.02.03 péntek, 10:36:34
Sziasztok,
nem rég (2 hónap) óta vagyok egy Mondeo MK3 2000 benzines autó tulajdonosan kicsit sokkalom, a 14-15 literes városi (6-7 km egyhuzamban) fogyasztásomat !
Megvétel után ki lett cserélve az összes szűrő az összes folyadék a teljes vezérlés a hosszbordás szíj és a gyújtó gyertyák mivel ki voltak kopvan a szívótorok hosszváltoztató torlótárcsák így eltávolították és tömítették ahol kellett azt mondták az nem befolyásol olyan sokat! A fiúk a műhelyben azt mondják, hogy ilyen hidegben és ilyen rövid távon ez normális én azt nehezen hiszem... ez előtt volt egy Hondám 5gen 1.6 ESI tóltam is neki rendesen télen nyáron 10 körül fogyasztott, mondjuk tény hogy 400kg-val könnyebb volt..
Valakinek van valami erre vonatkozó tapasztalata?
üdv. Peti
Ez nehezebb kocsi, ha ugyanúgy tolod neki mint a Hondát akkor ne csodálkozz. A fizikát meg@aszni nem lehet. Régi tétel. 6-7 km-es rövid utaknál, félig meleg motorral, ehhez stift-et szoktak javasolni, meg hybrideket. Mindazonáltal cipőfüggő is a dolog, nekem a 2.0i benzinből elvan 8.7-tel télinyári vegyesben. De nyilván én nem tolom ki a szemét,csak eljutok jó tempóval A-ból B-be.
Naplózva
2002 2.0i GHIA 145 LE lpg/tempomat 290+
Fokadriver1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11770 Dátum:
2017.02.03 péntek, 22:55:16 »
Idézetet írta: molnare - 2017.02.03 péntek, 11:49:35
Ha a lambda öregszik lehet hogy lassabban fűt fel, és az érzékelése is lomhább lehet. Az off autónál az öregedő lambaszondám ilyen rövid távon csaknem 3l túlfogyasztást eredményezett.
Hibakódot természetesen nem eredményezett.
Az állapotváltozásokat lassabban jelzi, ez szokott az öregedő lambdák baja lenni. Egy egy kiadós pályás kikormolás valamennyit segít ezen is, de nem csodaszer.
Naplózva
2002 2.0i GHIA 145 LE lpg/tempomat 290+
Cila76
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11771 Dátum:
2017.02.05 vasárnap, 15:08:42 »
Idézetet írta: Cila76 - 2017.02.03 péntek, 18:12:18
Ma levettem az alapjárati motort. A dugattyú könnyen mozog benne, azért felhoztam kitisztítani, de ránézésre nem ez okozza a problémát. A fojtószelephez benéztem, de az is rendben van, könnyen mozog, nincs vele semmi rendkívűli.
Hiba kódod is olvastam, de nincs semmi.
Holnap megpróbálom az alapjárati motor visszarakása előtt az indítást. Ez nem okoz semmi gondot?
Na elmondom a tapasztalataimat.
Az alapjárati szabályzót visszaraktam. A fojtószelepházat és a szelepet letöröltem (amihez kivülről hozzáfértem). Az autó azóta gázpedál használata nélkül indul, de szerintem nem oldódott meg a probléma (vagy csak részben), mert indítózás után visszaesik a fordulat, mintha valami elfogyna. Nem durván, de azért észrevehetően. Most jó idő van, majd meglátjuk mi lesz jövő héten.
Csináltam egy kisérletet a benzinpumpa tesztelésére. Amikor már jó párszor beindítottam az autót, azaz könnyen indult, akkor a központi elosztóról lehúztam a benzincsövet. Gyújtás ráadásra egy másodpercig jön a benzin, indítózásnál meg tolja ezerrel. Szóval a pumpa jó.
A gázbuborék elmélet szerintem meg nem valós. Hagytam, hogy a központi elosztóból kifolyjon a benzin, és úgy dugtam rá a benzincsövet. Azaz az elosztó tele volt levegővel és ráindítottam, az autó egyből indult.
Szóval most várakozás, aztán majd visszajelzek.
Egy dolog volt még furcsa, méghozzá az, hogy az örvénylapátokat a vákuum már alapjáraton is kinyítja. Akkor meg minek mozgatható? Hiszen minden fordulattartományon nyitva van.
Tudja valaki ennek az okát?
Naplózva
Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
molnare
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11772 Dátum:
2017.02.05 vasárnap, 15:44:58 »
Idézetet írta: Cila76 - 2017.02.05 vasárnap, 15:08:42
Na elmondom a tapasztalataimat.
Az alapjárati szabályzót visszaraktam. A fojtószelepházat és a szelepet letöröltem (amihez kivülről hozzáfértem). Az autó azóta gázpedál használata nélkül indul, de szerintem nem oldódott meg a probléma (vagy csak részben), mert indítózás után visszaesik a fordulat, mintha valami elfogyna. Nem durván, de azért észrevehetően. Most jó idő van, majd meglátjuk mi lesz jövő héten.
Csináltam egy kisérletet a benzinpumpa tesztelésére. Amikor már jó párszor beindítottam az autót, azaz könnyen indult, akkor a központi elosztóról lehúztam a benzincsövet. Gyújtás ráadásra egy másodpercig jön a benzin, indítózásnál meg tolja ezerrel. Szóval a pumpa jó.
A gázbuborék elmélet szerintem meg nem valós. Hagytam, hogy a központi elosztóból kifolyjon a benzin, és úgy dugtam rá a benzincsövet. Azaz az elosztó tele volt levegővel és ráindítottam, az autó egyből indult.
Szóval most várakozás, aztán majd visszajelzek.
Egy dolog volt még furcsa, méghozzá az, hogy az örvénylapátokat a vákuum már alapjáraton is kinyítja. Akkor meg minek mozgatható? Hiszen minden fordulattartományon nyitva van.
Tudja valaki ennek az okát?
Biztos vagy benne hogy nyitja, nem pedig akkor zárja.
A motor beindulása után keletkezik vákuum, ami zárja az örvénylapátokat.
Saját tapasztalatom szerint kb 2000 fordulat környékén nyitja az örvénylapátokat, vagy ha lehúzom a szívósorról a vákuumcsövet.
Naplózva
MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
Cila76
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11773 Dátum:
2017.02.05 vasárnap, 19:28:55 »
Idézetet írta: molnare - 2017.02.05 vasárnap, 15:44:58
Biztos vagy benne hogy nyitja, nem pedig akkor zárja.
A motor beindulása után keletkezik vákuum, ami zárja az örvénylapátokat.
Saját tapasztalatom szerint kb 2000 fordulat környékén nyitja az örvénylapátokat, vagy ha lehúzom a szívósorról a vákuumcsövet.
Lehet. Elindítás előtt a gömbcsukló fent van. Ha beindítom akkor le megy a gömbcsukló. Ha lehúzom a vákuumcsövet akkor a gömbcsukló megint feljön. 2000-es fordulat felett nem tudom, hogy probáltam-e. Akkor elvileg fel kellene jönnie a gömbcsuklónak. Holnap megnézem.
Naplózva
Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
MadPjotr
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 53
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11774 Dátum:
2017.02.05 vasárnap, 22:26:17 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.02.03 péntek, 17:19:59
A javitási költségből vehetsz egy másik vasat.(egymillaháromszáz49E Ft?)
dehogy kerül ennyibe ez a cikkszáma
Naplózva
g6b0r
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11775 Dátum:
2017.02.06 hétfő, 08:37:47 »
Idézetet írta: g6b0r - 2017.02.02 csütörtök, 14:09:24
megjegyzem , hogy eppen hasonlonak tuno hiba temaban erdeklodtem en is az elmult napokban itt a forumon es a sajat esetemben nagyon eselyesnek tartom ezt az alapjarati motor hibat. az enyemben ranezesre nem volt meg cserelve, szoval ugy tunik a 12 ev es/vagy a min ~200ekm mar sok volt neki...
egy kis 7vegi szereles nalam is volt, levettem es tisztogattam ezt az alapjarati kutyut. es utan indult poccre, pedig csak +2 fok volt kint (es elotte mar a ceges parkolohazban sem indult, +8 fokban , csak ha tartottam a gazpedallal a fordulatot inditas utan).
szoval most orulunk.
valaki tudja, hogy mitol kormos ennek a belseje? marmint, hogyan kerul kipufogogaz ebbe a szelepbe? en azt gondoltoma eddig, h a friss levegot engedi valahogyan...
udv,
g6b0r
Naplózva
mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11776 Dátum:
2017.02.07 kedd, 07:34:45 »
Idézetet írta: g6b0r - 2017.02.06 hétfő, 08:37:47
egy kis 7vegi szereles nalam is volt, levettem es tisztogattam ezt az alapjarati kutyut. es utan indult poccre, pedig csak +2 fok volt kint (es elotte mar a ceges parkolohazban sem indult, +8 fokban , csak ha tartottam a gazpedallal a fordulatot inditas utan).
szoval most orulunk.
valaki tudja, hogy mitol kormos ennek a belseje? marmint, hogyan kerul kipufogogaz ebbe a szelepbe? en azt gondoltoma eddig, h a friss levegot engedi valahogyan...
udv,
g6b0r
Gondolom az EGR szelepen keresztül.
Naplózva
Fokadriver1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11777 Dátum:
2017.02.08 szerda, 20:32:27 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.02.07 kedd, 07:34:45
Gondolom az EGR szelepen keresztül.
Igy van.
Naplózva
2002 2.0i GHIA 145 LE lpg/tempomat 290+
Atus
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11778 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 16:15:56 »
Sziasztok!
Rosszalkodik a Mondeo reggelente, mikor voltak azok a nagyon hideg éjszakák semmi gond nem volt, de most nem akar reggel beindulni csak úgy ha kb fél percig tartom a gázt, mert amúgy leáll. Utána gondol egyet és megjön az alapjárat. Esetleg valakinek valami ötlete volna rá?
2001 Mondeo 1.8 benzin 125 lovas
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11779 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 16:52:53 »
Idézetet írta: Atus - 2017.02.09 csütörtök, 16:15:56
Sziasztok!
Rosszalkodik a Mondeo reggelente, mikor voltak azok a nagyon hideg éjszakák semmi gond nem volt, de most nem akar reggel beindulni csak úgy ha kb fél percig tartom a gázt, mert amúgy leáll. Utána gondol egyet és megjön az alapjárat. Esetleg valakinek valami ötlete volna rá?
2001 Mondeo 1.8 benzin 125 lovas
Alapjárati motor beragadt meg koszos fojtószelep lehetséges.
Benzinnyomás gondolom normális.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Atus
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11780 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 17:00:32 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.02.09 csütörtök, 16:52:53
Alapjárati motor beragadt meg koszos fojtószelep lehetséges.
Benzinnyomás gondolom normális.
Nincs más gond, mert megy szépen úgy ahogy kell, fogyasztás is normálisnak tűnik. Csak reggel csinálja ezt utána már nem.
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11781 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 17:51:24 »
Idézetet írta: Atus - 2017.02.09 csütörtök, 17:00:32
Nincs más gond, mert megy szépen úgy ahogy kell, fogyasztás is normálisnak tűnik. Csak reggel csinálja ezt utána már nem.
Szedd le az alapjárati motort és próbáld úgy indítani.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11782 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 18:46:41 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.02.09 csütörtök, 17:51:24
Szedd le az alapjárati motort és próbáld úgy indítani.
Utána mi várható
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11783 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 18:51:11 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2017.02.09 csütörtök, 18:46:41
Utána mi várható
Ha kisüt a nap nagy eséllyel világos lesz.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11784 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 18:52:41 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.02.09 csütörtök, 18:51:11
Ha kisüt a nap nagy eséllyel világos lesz.
Ha csak nincs napfogyatkozás
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Ard
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11785 Dátum:
2017.02.10 péntek, 18:04:07 »
Sziasztok!
Vettem en is egy ilyen csodat, 1.8-as duratec motorral.
Pontosan az ellenkezo gondom van mint par kolleganak fentebb. Az enyem orditva indul ha hideg a motor, inditaskor a motor kontrollalatlanul felporog 3500-4000-ig par masodpercre (mintha nyomnam a gazt) aztan visszaesik a fordulat 1800-ra, ott is marad mig bemelegszik a motor (30 masodperc - 1 perc) majd visszateszi a fordulatot a kivant alapjarati fordulatra. Onnantol minden tokeletes, ha leallitom es inditom, a hiba nem jon elo. A meleg motor szepen totyog, 750-ig megy vissza az alapjarat ha mar eleg meleg, ahogy azt kell.
Amig ez az 1800-on porgos orulet tart, a motor hangja masabb mint egyebkent, ha leallitom kozben, suvito, szivo hang hallatszik es remegve all le, es a legkisebb gazadasra is felmegy a fordulat 4000-re. OBD-vel nezegettem, inditas utan az alapjarati levego ismeretlen pozicioban van, es amig igy van addig porog 1800-on. Amikor atkerul ismert pozicioba, csak akkor all be a normalis alapjarat az 1800 fordulatrol, de 1 percig is eltart neha mire ez megtortenik. Kiprobaltam, lehuztam az alapjarati levego szeleprol a dugot es ugy inditottam. A motor teljesen figyelmen kivul hagyta ezt, orditva indul, porgott 1800-on zart alapjarati szeleppel. Ha mar kitombolta magat es totyog a normalis alapjarton, a dugot lehuzva reagal, le akar fulladni.
Eloszor kitisztitottam, majd csereltem is az alapjarati motort, semmi valtozas. TMAP szenzort is tisztitottam, bar OBD-n olvasva az ertekeket nem tunik hibasnak. Kimertem a pillangoszelepet is, nincs baja.
Ha valahol levegot kapna, akkor meleg motorral is gondok lennenek?
A segitsegeteket kerem, hallottatok mar ilyenrol, van ra megoldas?
Naplózva
Fokadriver1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11786 Dátum:
2017.02.11 szombat, 16:25:26 »
Idézetet írta: Ard - 2017.02.10 péntek, 18:04:07
A segitsegeteket kerem, hallottatok mar ilyenrol, van ra megoldas?
Klasszikus módon kerested már a fals szívást helyét? (karbi spray-vel)
Naplózva
2002 2.0i GHIA 145 LE lpg/tempomat 290+
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11787 Dátum:
2017.02.11 szombat, 19:10:10 »
Sziasztok.
Tudja valaki, hogy ez mi lehet és hogyan tudnám ledugózni? Gondolom a szigetelőszalag nem játékos a motortérben.
https://drive.google.com/open?id=0Bxi_v2S23HpPbkltUkNWZ19FVTA
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11788 Dátum:
2017.02.11 szombat, 19:23:41 »
Idézetet írta: momcrew - 2017.02.11 szombat, 19:10:10
Sziasztok.
Tudja valaki, hogy ez mi lehet és hogyan tudnám ledugózni? Gondolom a szigetelőszalag nem játékos a motortérben.
https://drive.google.com/open?id=0Bxi_v2S23HpPbkltUkNWZ19FVTA
Szerintem egy gumi kupak van rajta ha faceliftes a kocsid.Facelift előttinél a benzincsövön lévő membránhoz vezet egy kis cső a vákum miatt.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11789 Dátum:
2017.02.11 szombat, 19:47:42 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2017.02.11 szombat, 19:23:41
Szerintem egy gumi kupak van rajta ha faceliftes a kocsid.Facelift előttinél a benzincsövön lévő membránhoz vezet egy kis cső a vákum miatt.
Igen, kupak van rajta, de el van repedve. Valamennyire tömít, ha leveszem emelkedik az alapjárat. Valamit kitalálok rá.
Köszi.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11790 Dátum:
2017.02.12 vasárnap, 20:13:03 »
Sziasztok
Ma kigyulladt a Check engine lámpa,hibakód olvasás utána következő infót kaptam:
Kép:
http://i.imgur.com/joQxMc8.jpg
Találkozott már valaki ezzel a benzines problémával?
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11791 Dátum:
2017.02.12 vasárnap, 20:16:20 »
Idézetet írta: AgressoR - 2017.02.12 vasárnap, 20:13:03
Sziasztok
Ma kigyulladt a Check engine lámpa,hibakód olvasás utána következő infót kaptam:
[img width=800 height=431]http://i.imgur.com/joQxMc8.jpg
Kép:
http://i.imgur.com/joQxMc8.jpg
Találkozott már valaki ezzel a benzines problémával?
talán az egr a leggyakrabban előforduló hiba ami csekkendzsint gyújt....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11792 Dátum:
2017.02.12 vasárnap, 21:18:02 »
Idézetet írta: alf® - 2017.02.12 vasárnap, 20:16:20
talán az egr a leggyakrabban előforduló hiba ami csekkendzsint gyújt....
Ezt dobják erre a hibakódra:
P0300
Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés
Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás
Nem hinném ,hogy ez az EGR szelep miatt lenne ,de majd kiderül .
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11793 Dátum:
2017.02.12 vasárnap, 21:28:41 »
Idézetet írta: AgressoR - 2017.02.12 vasárnap, 21:18:02
Ezt dobják erre a hibakódra:
P0300
Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés
Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás
Nem hinném ,hogy ez az EGR szelep miatt lenne ,de majd kiderül .
lehet hogy xar vizes benyat tankoltal.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11794 Dátum:
2017.02.12 vasárnap, 21:30:13 »
Idézetet írta: AgressoR - 2017.02.12 vasárnap, 21:18:02
Ezt dobják erre a hibakódra:
P0300
Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés
Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás
Nem hinném ,hogy ez az EGR szelep miatt lenne ,de majd kiderül .
A gyujtás triumvirátusának átnézését javaslom.Ha minden ok ott,akkor utána egy hibatörlés.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 vasárnap, 21:32:19 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11795 Dátum:
2017.02.13 hétfő, 09:01:16 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.02.12 vasárnap, 21:30:13
A gyujtás triumvirátusának átnézését javaslom.Ha minden ok ott,akkor utána egy hibatörlés.
Köszönöm az infokat,az az érdekes ,hogy rángatást nem tapasztaltam.Gyertyák kb 10e km-el ezelött lettek cserélve.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11796 Dátum:
2017.02.13 hétfő, 10:59:07 »
Idézetet írta: AgressoR - 2017.02.13 hétfő, 09:01:16
Köszönöm az infokat,az az érdekes ,hogy rángatást nem tapasztaltam.Gyertyák kb 10e km-el ezelött lettek cserélve.
Azért a gyertyahézagot legalább megnézed(1.3 mm).Nekem is volt hasonló egyszer,de a hiba nem derült ki(kb.2 éve,azóta is jó)
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11797 Dátum:
2017.02.13 hétfő, 16:40:30 »
sziasztok ismét !
Kérdésem lenne felétek valószínű kuplung szett és kinyomó csapágy csere előtt állok mert váltás után gázadásnál fordulatszám felpörög az autó nem gyorsul...
egy idő után igen vagy ha rá "rugók" a kuplungra akkor is okés minden. A kérdés a 2.0 benyásba bwy 2001 mondiba van kettős tömegű? Mert ha igen akkor nem úszom meg 100kból
Habár a fokozatokat szépen veszi nem tudom ,hogy ez mennyire számít.
Válaszotokat előre is köszönöm!
üdv.: Maarki
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11798 Dátum:
2017.02.13 hétfő, 16:48:51 »
Idézetet írta: Maarki - 2017.02.13 hétfő, 16:40:30
sziasztok ismét !
Kérdésem lenne felétek valószínű kuplung szett és kinyomó csapágy csere előtt állok mert váltás után gázadásnál fordulatszám felpörög az autó nem gyorsul...
egy idő után igen vagy ha rá "rugók" a kuplungra akkor is okés minden. A kérdés a 2.0 benyásba bwy 2001 mondiba van kettős tömegű? Mert ha igen akkor nem úszom meg 100kból
Habár a fokozatokat szépen veszi nem tudom ,hogy ez mennyire számít.
Válaszotokat előre is köszönöm!
üdv.: Maarki
Szia.
Igen kéttömegűs a tiéd is.
http://mondeo.hu/index.php?topic=16335.0
«
Utoljára szerkesztve: 2017.02.13 hétfő, 16:51:02 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11799 Dátum:
2017.02.13 hétfő, 17:10:46 »
Idézetet írta: Maarki - 2017.02.13 hétfő, 16:40:30
sziasztok ismét !
Kérdésem lenne felétek valószínű kuplung szett és kinyomó csapágy csere előtt állok mert váltás után gázadásnál fordulatszám felpörög az autó nem gyorsul...
egy idő után igen vagy ha rá "rugók" a kuplungra akkor is okés minden. A kérdés a 2.0 benyásba bwy 2001 mondiba van kettős tömegű? Mert ha igen akkor nem úszom meg 100kból
Habár a fokozatokat szépen veszi nem tudom ,hogy ez mennyire számít.
Válaszotokat előre is köszönöm!
üdv.: Maarki
Szia,
nem feltétlen kell a lendkereket is cserélni, benzinesnél nem jellemző hogy tönkremegy. Szerintem elég csak a kuplungot.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Oldalak:
1
...
229
230
231
232
233
234
235
[
236
]
237
238
239
240
241
242
243
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ