Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:03:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 229 230 231 232 233 234 235 [236] 237 238 239 240 241 242 243 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662018 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #11750 Dátum: 2017.02.03 péntek, 11:39:07 »

Sztem is kicsit sok. Ott kell lennie ahol Bajnok is írta. Lambdát kimérték?
Erre én is gondoltam, de ha lambda hibája lenne akkar nem kéne dobnia hibára a számítógépének?
Naplózva
molnare
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #11751 Dátum: 2017.02.03 péntek, 11:49:35 »

Erre én is gondoltam, de ha lambda hibája lenne akkar nem kéne dobnia hibára a számítógépének?
Ha a lambda öregszik lehet hogy lassabban fűt fel, és az érzékelése is lomhább lehet. Az off autónál az öregedő lambaszondám ilyen rövid távon csaknem 3l túlfogyasztást eredményezett.
Hibakódot természetesen nem eredményezett.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.03 péntek, 11:57:59 írta molnare » Naplózva

MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11752 Dátum: 2017.02.03 péntek, 11:59:34 »

Erre én is gondoltam, de ha lambda hibája lenne akkar nem kéne dobnia hibára a számítógépének?

Nem, mert működik ugyan, csak nem jól. Folyamatosan dúsít, ha kell, ha nem.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #11753 Dátum: 2017.02.03 péntek, 12:01:18 »

Sziasztok,

nem rég (2 hónap) óta vagyok egy Mondeo MK3 2000 benzines autó tulajdonosan kicsit sokkalom, a 14-15 literes városi (6-7 km egyhuzamban) fogyasztásomat !
Megvétel után ki lett cserélve az összes szűrő az összes folyadék a teljes vezérlés a hosszbordás szíj és a gyújtó gyertyák mivel ki voltak kopvan a szívótorok hosszváltoztató torlótárcsák így eltávolították és tömítették ahol kellett azt mondták az nem befolyásol olyan sokat! A fiúk a műhelyben azt mondják, hogy ilyen hidegben és ilyen rövid távon ez normális én azt nehezen hiszem... ez előtt volt egy Hondám 5gen 1.6 ESI tóltam is neki rendesen télen nyáron 10 körül fogyasztott, mondjuk tény hogy 400kg-val könnyebb volt..
Valakinek van valami erre vonatkozó tapasztalata?

üdv. Peti

Nem biztos, hogy sok.
Próbáld ki, hogy csak országúton, hosszabb távon közlekedve mennyi a fogyasztása.

Az én Mondeom, igaz 2,5 - 3 km-es távokon Budapesten ilyen fogyasztást produkált januárban, a nagy hidegben. Nem kint áll, de a garázsban is minusz fokok voltak.
Más körülmények között teljesen elfogadható a fogyasztása.
Mióta megvan, ilyen. Nem zárom ki, hogy feleségestül nem a legjobb technikával vezetjük az autót.

Most 10 liter az átlagfogyasztás úgy, hogy hétvégéken Agárdra jártunk autópályán.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #11754 Dátum: 2017.02.03 péntek, 12:16:42 »

Erre én is gondoltam, de ha lambda hibája lenne akkar nem kéne dobnia hibára a számítógépének?

Ha főleg városban használod rövid távra, nem ártana "kiégetni". Ez annyit jelent, hogy felmész az autópályára és kb 20-30 percig 4 ezres fordulat környékén mész vele. Hidd el, csodákra képes. Nekem konkrétan majd' 1 l minuszt jelentett az autópályás 150-160 km/ó tartósan (2-3 órán keresztül Németországban) az 1.8-asommal. Igaz német benzinnel. (6,3 l/100 volt akkor a fogyasztás, de itthon sem volt több vegyesen használva 7,5-nél (számolt). Előtte volt, hogy télen benyelte a 8,2 litert is százon.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11755 Dátum: 2017.02.03 péntek, 12:30:51 »

szökőévente használom a klímát páramentesítésre.
A vezérlésen a lánc szettet értem, nem csattogott csak nem szeretem a véletlenre bízni magamat pláne nem egy kereskedő szavára!
Hajtókar csapágyasan vettem "pici pénzért"
Rámérünk a kompresszióra milyen érték lenne a normális 13-14?
13,5 bar-os kompresszió végnyomás általában hengerenként.
Üzemmeleg benzinmotornál, jó állapotú akkumulátorral szívó motornál a kompresszió végnyomás el kell, hogy érje a 10 bar-t.(de a 9.8 is jó még)
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.03 péntek, 12:33:56 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #11756 Dátum: 2017.02.03 péntek, 12:50:36 »

13,5 bar-os kompresszió végnyomás általában hengerenként.
Üzemmeleg benzinmotornál, jó állapotú akkumulátorral szívó motornál a kompresszió végnyomás el kell, hogy érje a 10 bar-t.(de a 9.8 is jó még)
Lehülyéztek a kollégáim, de nem hagyom annyiba Smiley
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11757 Dátum: 2017.02.03 péntek, 12:51:59 »

Lehülyéztek a kollégáim, de nem hagyom annyiba Smiley
Miért is? wow1
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.03 péntek, 13:00:03 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #11758 Dátum: 2017.02.03 péntek, 14:42:03 »

Miért is? wow1
Szerinted sem befolyásolhatja az autó működését, hogy a szívótorok hosszváltoztató torlótárcsák el lettek távolítva?
Kicsit sokaltam az új javítószettnek az árát ezért döntöttem az eltávolítás melett!
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11759 Dátum: 2017.02.03 péntek, 15:13:42 »

Szerinted sem befolyásolhatja az autó működését, hogy a szívótorok hosszváltoztató torlótárcsák el lettek távolítva?
Kicsit sokaltam az új javítószettnek az árát ezért döntöttem az eltávolítás melett!
Nem befolyásolja,csak így már nem hullik bele a motorba.  eplus2 .Csak alacsony fordulaton van értelme az örvénylapátoknak(benne van a nevében)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11760 Dátum: 2017.02.03 péntek, 15:57:53 »

Szerintem a városi fogyasztást igenis tudja befolyásolni az örvénylapátok eltávolítása. Ennyire mondjuk szerintem sem, hogy 14 körül egyen városban.
Naplózva
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11761 Dátum: 2017.02.03 péntek, 16:23:12 »

Egy bontott légszűrőház nem túl drága. Én kicserélném.

És igen, worship a kifurkált légszűrőház miatt rotyogott. 
Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #11762 Dátum: 2017.02.03 péntek, 17:02:57 »

Szerintem a városi fogyasztást igenis tudja befolyásolni az örvénylapátok eltávolítása. Ennyire mondjuk szerintem sem, hogy 14 körül egyen városban.
1liter+ még elviselek mivel a szívótorok jav. klt. (1349276) még most is majdnem 65.000 -kedv. abból azért sok +1 liter kijön Smiley, de a +3-4 liter már bosszant
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11763 Dátum: 2017.02.03 péntek, 17:19:59 »

1liter+ még elviselek mivel a szívótorok jav. klt. (1349276) még most is majdnem 65.000 -kedv. abból azért sok +1 liter kijön Smiley, de a +3-4 liter már bosszant
A javitási költségből vehetsz egy másik vasat.(egymillaháromszáz49E Ft?)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #11764 Dátum: 2017.02.03 péntek, 18:12:18 »

Nem lehet, hogy ez a hibás alapjárati motor tipikus esete? A gáz lenyomása nélkül, alapjáraton a levegő az alapjárati motor felé kerüli meg a fojtószelepet. Ha a szelep el van tömődve vagy nem működik akkor a motor nem fog levegőt kapni rendesen. Le kéne venni az alapjárati szelepet és úgy próbáld indítani. Ha úgy mindig pöccre indul, megvan a ludas. A fojtószelepet se ártana megtisztítani mert lehet az is dzsuvás.

Ma levettem az alapjárati motort. A dugattyú könnyen mozog benne, azért felhoztam kitisztítani, de ránézésre nem ez okozza a problémát. A fojtószelephez benéztem, de az is rendben van, könnyen mozog, nincs vele semmi rendkívűli.
Hiba kódod is olvastam, de nincs semmi.

Holnap megpróbálom az alapjárati motor visszarakása előtt az indítást. Ez nem okoz semmi gondot?
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11765 Dátum: 2017.02.03 péntek, 18:57:14 »

Sziasztok!

Motorgenerálon van a kocsi a (mahle gyártmányú) dugattyúgyűrű készlet szerintetek jó választás lenne? Melyiket érdemes venni bele ha ez nem jó? Még 1 kérdés lenne ilyenkor melyik főtengely szimeringet kell cserélni?
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.03 péntek, 19:06:46 írta nzoli » Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11766 Dátum: 2017.02.03 péntek, 19:05:49 »

Ma levettem az alapjárati motort. A dugattyú könnyen mozog benne, azért felhoztam kitisztítani, de ránézésre nem ez okozza a problémát. A fojtószelephez benéztem, de az is rendben van, könnyen mozog, nincs vele semmi rendkívűli.
Hiba kódod is olvastam, de nincs semmi.

Holnap megpróbálom az alapjárati motor visszarakása előtt az indítást. Ez nem okoz semmi gondot?

Nem. Próbáld csak nyugodtan. A fojtószelepnek nemcsak könnyen kell mozognia, de nem szabad koszosnak lennie a kerületén.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11767 Dátum: 2017.02.03 péntek, 19:13:41 »

Sziasztok!

Motorgenerálon van a kocsi a (mahle gyártmányú) dugattyúgyűrű készlet szerintetek jó választás lenne? Melyiket érdemes venni bele ha ez nem jó?

Más nem nagyon van, jó lesz az. Úgyis standard méretet kapsz, nem tudsz variálni. Lehet, hogy ők éppen a gyári beszállítók.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11768 Dátum: 2017.02.03 péntek, 22:37:56 »

szökőévente használom a klímát páramentesítésre.
A vezérlésen a lánc szettet értem, nem csattogott csak nem szeretem a véletlenre bízni magamat pláne nem egy kereskedő szavára!
Hajtókar csapágyasan vettem "pici pénzért"
Rámérünk a kompresszióra milyen érték lenne a normális 13-14?
Nem az érték a lényeg, hanem hogy a 4 hengerben megközelitőleg azonos érték legyen. A mért érték ha legalább 10 körül van, akkor az már jó.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11769 Dátum: 2017.02.03 péntek, 22:47:00 »

Sziasztok,

nem rég (2 hónap) óta vagyok egy Mondeo MK3 2000 benzines autó tulajdonosan kicsit sokkalom, a 14-15 literes városi (6-7 km egyhuzamban) fogyasztásomat !
Megvétel után ki lett cserélve az összes szűrő az összes folyadék a teljes vezérlés a hosszbordás szíj és a gyújtó gyertyák mivel ki voltak kopvan a szívótorok hosszváltoztató torlótárcsák így eltávolították és tömítették ahol kellett azt mondták az nem befolyásol olyan sokat! A fiúk a műhelyben azt mondják, hogy ilyen hidegben és ilyen rövid távon ez normális én azt nehezen hiszem... ez előtt volt egy Hondám 5gen 1.6 ESI tóltam is neki rendesen télen nyáron 10 körül fogyasztott, mondjuk tény hogy 400kg-val könnyebb volt..
Valakinek van valami erre vonatkozó tapasztalata?

üdv. Peti
Ez nehezebb kocsi, ha ugyanúgy tolod neki mint a Hondát akkor ne csodálkozz.  A fizikát meg@aszni nem lehet. Régi tétel. 6-7 km-es rövid utaknál, félig meleg motorral, ehhez stift-et szoktak javasolni, meg hybrideket. Mindazonáltal cipőfüggő is a dolog, nekem a 2.0i benzinből elvan 8.7-tel télinyári vegyesben. De nyilván én nem tolom ki a szemét,csak eljutok jó tempóval A-ból B-be.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11770 Dátum: 2017.02.03 péntek, 22:55:16 »

Ha a lambda öregszik lehet hogy lassabban fűt fel, és az érzékelése is lomhább lehet. Az off autónál az öregedő lambaszondám ilyen rövid távon csaknem 3l túlfogyasztást eredményezett.
Hibakódot természetesen nem eredményezett.
Az állapotváltozásokat lassabban jelzi, ez szokott az öregedő lambdák baja lenni. Egy egy kiadós pályás kikormolás valamennyit segít ezen is, de nem csodaszer.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #11771 Dátum: 2017.02.05 vasárnap, 15:08:42 »

Ma levettem az alapjárati motort. A dugattyú könnyen mozog benne, azért felhoztam kitisztítani, de ránézésre nem ez okozza a problémát. A fojtószelephez benéztem, de az is rendben van, könnyen mozog, nincs vele semmi rendkívűli.
Hiba kódod is olvastam, de nincs semmi.

Holnap megpróbálom az alapjárati motor visszarakása előtt az indítást. Ez nem okoz semmi gondot?

Na elmondom a tapasztalataimat.
Az alapjárati szabályzót visszaraktam. A fojtószelepházat és a szelepet letöröltem (amihez kivülről hozzáfértem). Az autó azóta gázpedál használata nélkül indul, de szerintem nem oldódott meg a probléma (vagy csak részben), mert indítózás után visszaesik a fordulat, mintha valami elfogyna. Nem durván, de azért észrevehetően. Most jó idő van, majd meglátjuk mi lesz jövő héten.

Csináltam egy kisérletet a benzinpumpa tesztelésére. Amikor már jó párszor beindítottam az autót, azaz könnyen indult, akkor a központi elosztóról lehúztam a benzincsövet. Gyújtás ráadásra egy másodpercig jön a benzin, indítózásnál meg tolja ezerrel. Szóval a pumpa jó.
A gázbuborék elmélet szerintem meg nem valós. Hagytam, hogy a központi elosztóból kifolyjon a benzin, és úgy dugtam rá a benzincsövet. Azaz az elosztó tele volt levegővel és ráindítottam, az autó egyből indult.

Szóval most várakozás, aztán majd visszajelzek.

Egy dolog volt még furcsa, méghozzá az, hogy az örvénylapátokat a vákuum már alapjáraton is kinyítja. Akkor meg minek mozgatható? Hiszen minden fordulattartományon nyitva van.
Tudja valaki ennek az okát?


Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
molnare
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #11772 Dátum: 2017.02.05 vasárnap, 15:44:58 »

Na elmondom a tapasztalataimat.
Az alapjárati szabályzót visszaraktam. A fojtószelepházat és a szelepet letöröltem (amihez kivülről hozzáfértem). Az autó azóta gázpedál használata nélkül indul, de szerintem nem oldódott meg a probléma (vagy csak részben), mert indítózás után visszaesik a fordulat, mintha valami elfogyna. Nem durván, de azért észrevehetően. Most jó idő van, majd meglátjuk mi lesz jövő héten.

Csináltam egy kisérletet a benzinpumpa tesztelésére. Amikor már jó párszor beindítottam az autót, azaz könnyen indult, akkor a központi elosztóról lehúztam a benzincsövet. Gyújtás ráadásra egy másodpercig jön a benzin, indítózásnál meg tolja ezerrel. Szóval a pumpa jó.
A gázbuborék elmélet szerintem meg nem valós. Hagytam, hogy a központi elosztóból kifolyjon a benzin, és úgy dugtam rá a benzincsövet. Azaz az elosztó tele volt levegővel és ráindítottam, az autó egyből indult.

Szóval most várakozás, aztán majd visszajelzek.

Egy dolog volt még furcsa, méghozzá az, hogy az örvénylapátokat a vákuum már alapjáraton is kinyítja. Akkor meg minek mozgatható? Hiszen minden fordulattartományon nyitva van.
Tudja valaki ennek az okát?



Biztos vagy benne hogy nyitja, nem pedig akkor zárja.
A motor beindulása után keletkezik vákuum, ami zárja az örvénylapátokat.
Saját tapasztalatom szerint kb 2000 fordulat környékén nyitja az örvénylapátokat, vagy ha lehúzom a szívósorról a vákuumcsövet.
Naplózva

MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #11773 Dátum: 2017.02.05 vasárnap, 19:28:55 »

Biztos vagy benne hogy nyitja, nem pedig akkor zárja.
A motor beindulása után keletkezik vákuum, ami zárja az örvénylapátokat.
Saját tapasztalatom szerint kb 2000 fordulat környékén nyitja az örvénylapátokat, vagy ha lehúzom a szívósorról a vákuumcsövet.

Lehet. Elindítás előtt a gömbcsukló fent van. Ha beindítom akkor le megy a gömbcsukló. Ha lehúzom a vákuumcsövet akkor a gömbcsukló megint feljön. 2000-es fordulat felett nem tudom, hogy probáltam-e. Akkor elvileg fel kellene jönnie a gömbcsuklónak. Holnap megnézem.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #11774 Dátum: 2017.02.05 vasárnap, 22:26:17 »

A javitási költségből vehetsz egy másik vasat.(egymillaháromszáz49E Ft?)
dehogy kerül ennyibe ez a cikkszáma Cheesy
Naplózva
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #11775 Dátum: 2017.02.06 hétfő, 08:37:47 »

megjegyzem , hogy eppen hasonlonak tuno hiba temaban erdeklodtem en is az elmult napokban itt a forumon es a sajat esetemben nagyon eselyesnek tartom ezt az alapjarati motor hibat. az enyemben ranezesre nem volt meg cserelve, szoval ugy tunik a 12 ev es/vagy a min ~200ekm mar sok volt neki...

egy kis 7vegi szereles nalam is volt, levettem es tisztogattam ezt az alapjarati kutyut. es utan indult poccre, pedig csak +2 fok volt kint (es elotte mar a ceges parkolohazban sem indult, +8 fokban , csak ha tartottam a gazpedallal a fordulatot inditas utan).
szoval most orulunk.

valaki tudja, hogy mitol kormos ennek a belseje? marmint, hogyan kerul kipufogogaz ebbe a szelepbe? en azt gondoltoma eddig, h a friss levegot engedi valahogyan...

udv,

g6b0r
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #11776 Dátum: 2017.02.07 kedd, 07:34:45 »

egy kis 7vegi szereles nalam is volt, levettem es tisztogattam ezt az alapjarati kutyut. es utan indult poccre, pedig csak +2 fok volt kint (es elotte mar a ceges parkolohazban sem indult, +8 fokban , csak ha tartottam a gazpedallal a fordulatot inditas utan).
szoval most orulunk.

valaki tudja, hogy mitol kormos ennek a belseje? marmint, hogyan kerul kipufogogaz ebbe a szelepbe? en azt gondoltoma eddig, h a friss levegot engedi valahogyan...

udv,

g6b0r

Gondolom az EGR szelepen keresztül.
Naplózva
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11777 Dátum: 2017.02.08 szerda, 20:32:27 »

Gondolom az EGR szelepen keresztül.
Igy van.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Atus
Vendég
« Új hozzászólás #11778 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 16:15:56 »

Sziasztok!

Rosszalkodik a Mondeo reggelente, mikor voltak azok a nagyon hideg éjszakák semmi gond nem volt, de most nem akar reggel beindulni csak úgy ha kb fél percig tartom a gázt, mert amúgy leáll. Utána gondol egyet és megjön az alapjárat. Esetleg valakinek valami ötlete volna rá? wow1
 worship worship worship
2001 Mondeo 1.8 benzin 125 lovas
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11779 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 16:52:53 »

Sziasztok!

Rosszalkodik a Mondeo reggelente, mikor voltak azok a nagyon hideg éjszakák semmi gond nem volt, de most nem akar reggel beindulni csak úgy ha kb fél percig tartom a gázt, mert amúgy leáll. Utána gondol egyet és megjön az alapjárat. Esetleg valakinek valami ötlete volna rá? wow1
 worship worship worship
2001 Mondeo 1.8 benzin 125 lovas

Alapjárati motor beragadt meg koszos fojtószelep lehetséges.
Benzinnyomás gondolom normális.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Atus
Vendég
« Új hozzászólás #11780 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 17:00:32 »

Alapjárati motor beragadt meg koszos fojtószelep lehetséges.
Benzinnyomás gondolom normális.

Nincs más gond, mert megy szépen úgy ahogy kell, fogyasztás is normálisnak tűnik. Csak reggel csinálja ezt utána már nem.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11781 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 17:51:24 »

Nincs más gond, mert megy szépen úgy ahogy kell, fogyasztás is normálisnak tűnik. Csak reggel csinálja ezt utána már nem.

Szedd le az alapjárati motort és próbáld úgy indítani.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #11782 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 18:46:41 »

Szedd le az alapjárati motort és próbáld úgy indítani.

Utána mi várható  eplus2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11783 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 18:51:11 »

Utána mi várható  eplus2
Ha kisüt a nap nagy eséllyel világos lesz.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #11784 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 18:52:41 »

Ha kisüt a nap nagy eséllyel világos lesz.

Ha csak nincs napfogyatkozás  eplus2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Ard
Vendég
« Új hozzászólás #11785 Dátum: 2017.02.10 péntek, 18:04:07 »

Sziasztok!

Vettem en is egy ilyen csodat, 1.8-as duratec motorral.
Pontosan az ellenkezo gondom van mint par kolleganak fentebb. Az enyem orditva indul ha hideg a motor, inditaskor a motor kontrollalatlanul felporog 3500-4000-ig par masodpercre (mintha nyomnam a gazt) aztan visszaesik a fordulat 1800-ra, ott is marad mig bemelegszik a motor (30 masodperc - 1 perc) majd visszateszi a fordulatot a kivant alapjarati fordulatra. Onnantol minden tokeletes, ha leallitom es inditom, a hiba nem jon elo. A meleg motor szepen totyog, 750-ig megy vissza az alapjarat ha mar eleg meleg, ahogy azt kell.

Amig ez az 1800-on porgos orulet tart, a motor hangja masabb mint egyebkent, ha leallitom kozben, suvito, szivo hang hallatszik es remegve all le, es a legkisebb gazadasra is felmegy a fordulat 4000-re. OBD-vel nezegettem, inditas utan az alapjarati levego ismeretlen pozicioban van, es amig igy van addig porog 1800-on. Amikor atkerul ismert pozicioba, csak akkor all be a normalis alapjarat az 1800 fordulatrol, de 1 percig is eltart neha mire ez megtortenik. Kiprobaltam, lehuztam az alapjarati levego szeleprol a dugot es ugy inditottam. A motor teljesen figyelmen kivul hagyta ezt, orditva indul, porgott 1800-on zart alapjarati szeleppel. Ha mar kitombolta magat es totyog a normalis alapjarton, a dugot lehuzva reagal, le akar fulladni.
Eloszor kitisztitottam, majd csereltem is az alapjarati motort, semmi valtozas. TMAP szenzort is tisztitottam, bar OBD-n olvasva az ertekeket nem tunik hibasnak. Kimertem a pillangoszelepet is, nincs baja.
Ha valahol levegot kapna, akkor meleg motorral is gondok lennenek?

A segitsegeteket kerem, hallottatok mar ilyenrol, van ra megoldas?
Naplózva
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11786 Dátum: 2017.02.11 szombat, 16:25:26 »

A segitsegeteket kerem, hallottatok mar ilyenrol, van ra megoldas?
Klasszikus módon kerested már a fals szívást helyét? (karbi spray-vel)
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #11787 Dátum: 2017.02.11 szombat, 19:10:10 »

Sziasztok.
Tudja valaki, hogy ez mi lehet és hogyan tudnám ledugózni? Gondolom a szigetelőszalag nem játékos a motortérben.
https://drive.google.com/open?id=0Bxi_v2S23HpPbkltUkNWZ19FVTA
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #11788 Dátum: 2017.02.11 szombat, 19:23:41 »

Sziasztok.
Tudja valaki, hogy ez mi lehet és hogyan tudnám ledugózni? Gondolom a szigetelőszalag nem játékos a motortérben.
https://drive.google.com/open?id=0Bxi_v2S23HpPbkltUkNWZ19FVTA

Szerintem egy gumi kupak van rajta ha faceliftes a kocsid.Facelift előttinél a benzincsövön lévő membránhoz vezet egy kis cső a vákum miatt.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #11789 Dátum: 2017.02.11 szombat, 19:47:42 »

Szerintem egy gumi kupak van rajta ha faceliftes a kocsid.Facelift előttinél a benzincsövön lévő membránhoz vezet egy kis cső a vákum miatt.
Igen, kupak van rajta, de el van repedve. Valamennyire tömít, ha leveszem emelkedik az alapjárat. Valamit kitalálok rá.
Köszi.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11790 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 20:13:03 »

Sziasztok

Ma kigyulladt a Check engine lámpa,hibakód olvasás utána  következő infót kaptam:



Kép: http://i.imgur.com/joQxMc8.jpg

Találkozott már valaki ezzel a benzines problémával?
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #11791 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 20:16:20 »

Sziasztok

Ma kigyulladt a Check engine lámpa,hibakód olvasás utána  következő infót kaptam:

[img width=800 height=431]http://i.imgur.com/joQxMc8.jpg

Kép: http://i.imgur.com/joQxMc8.jpg

Találkozott már valaki ezzel a benzines problémával?
talán az egr a leggyakrabban előforduló hiba ami csekkendzsint gyújt....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11792 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 21:18:02 »

talán az egr a leggyakrabban előforduló hiba ami csekkendzsint gyújt....
Ezt dobják erre a hibakódra:

P0300 
   
Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés
Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás

Nem hinném ,hogy ez az EGR szelep miatt lenne ,de majd kiderül .
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #11793 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 21:28:41 »

Ezt dobják erre a hibakódra:

P0300 
   
Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés
Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás

Nem hinném ,hogy ez az EGR szelep miatt lenne ,de majd kiderül .
lehet hogy xar vizes benyat tankoltal.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11794 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 21:30:13 »

Ezt dobják erre a hibakódra:

P0300  
  
Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés
Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás

Nem hinném ,hogy ez az EGR szelep miatt lenne ,de majd kiderül .
A gyujtás triumvirátusának átnézését javaslom.Ha minden ok ott,akkor utána egy hibatörlés.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 vasárnap, 21:32:19 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11795 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 09:01:16 »

A gyujtás triumvirátusának átnézését javaslom.Ha minden ok ott,akkor utána egy hibatörlés.

Köszönöm az infokat,az az érdekes ,hogy rángatást nem tapasztaltam.Gyertyák kb 10e km-el ezelött lettek cserélve.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11796 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 10:59:07 »

Köszönöm az infokat,az az érdekes ,hogy rángatást nem tapasztaltam.Gyertyák kb 10e km-el ezelött lettek cserélve.
Azért a gyertyahézagot legalább megnézed(1.3 mm).Nekem is volt hasonló egyszer,de a hiba nem derült ki(kb.2 éve,azóta is jó)  vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #11797 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 16:40:30 »

sziasztok ismét !  nyes

Kérdésem lenne felétek valószínű kuplung szett és kinyomó csapágy csere előtt állok mert váltás után gázadásnál fordulatszám felpörög az autó nem gyorsul...  falbav egy idő után igen vagy ha rá "rugók" a kuplungra akkor is okés minden. A kérdés a 2.0 benyásba bwy 2001 mondiba van kettős tömegű? Mert ha igen akkor nem úszom meg 100kból  rinya falbav Habár a fokozatokat szépen veszi nem tudom ,hogy ez mennyire számít.

Válaszotokat előre is köszönöm!

üdv.: Maarki
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11798 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 16:48:51 »

sziasztok ismét !  nyes

Kérdésem lenne felétek valószínű kuplung szett és kinyomó csapágy csere előtt állok mert váltás után gázadásnál fordulatszám felpörög az autó nem gyorsul...  falbav egy idő után igen vagy ha rá "rugók" a kuplungra akkor is okés minden. A kérdés a 2.0 benyásba bwy 2001 mondiba van kettős tömegű? Mert ha igen akkor nem úszom meg 100kból  rinya falbav Habár a fokozatokat szépen veszi nem tudom ,hogy ez mennyire számít.

Válaszotokat előre is köszönöm!

üdv.: Maarki
Szia.
Igen kéttömegűs a tiéd is.
http://mondeo.hu/index.php?topic=16335.0
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.13 hétfő, 16:51:02 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #11799 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 17:10:46 »

sziasztok ismét !  nyes

Kérdésem lenne felétek valószínű kuplung szett és kinyomó csapágy csere előtt állok mert váltás után gázadásnál fordulatszám felpörög az autó nem gyorsul...  falbav egy idő után igen vagy ha rá "rugók" a kuplungra akkor is okés minden. A kérdés a 2.0 benyásba bwy 2001 mondiba van kettős tömegű? Mert ha igen akkor nem úszom meg 100kból  rinya falbav Habár a fokozatokat szépen veszi nem tudom ,hogy ez mennyire számít.

Válaszotokat előre is köszönöm!

üdv.: Maarki

Szia,

nem feltétlen kell a lendkereket is cserélni, benzinesnél nem jellemző hogy tönkremegy. Szerintem elég csak a kuplungot.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Oldalak: 1 ... 229 230 231 232 233 234 235 [236] 237 238 239 240 241 242 243 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.