Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 16:13:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 253 254 [255] 256 257 258 259 260 261 262 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4238764 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12700 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 10:40:32 »

Az motorháztetőn a műanyag doboz csak a FL előtti benzinesekben van.
2005-ösben már nem kell lennie.

És mi a feladata egyébként?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12701 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 10:50:04 »

És mi a feladata egyébként?

A feladata szerintem semmi.
A "kitalálás" oka valamilyen rezonancia csillapítás, rezonátor.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jml89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #12702 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 11:12:48 »

Hmm...hát nekem teljesen csupasz mindkettő. Ezeknek a burkolatoknak van szerepe az utastér felé történő zajcsillapításban vagy inkább csak "kifelé" lesz tőle halkabb a motor? 2000-es fordulatszám fölött több motorzaj szűrődik be az utastérbe, mint amit várnék, ezért kérdezem.
Naplózva

2005 Ford Mondeo MK3 FL2 - 1.8 benzin 125le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12703 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 11:23:11 »

Hmm...hát nekem teljesen csupasz mindkettő. Ezeknek a burkolatoknak van szerepe az utastér felé történő zajcsillapításban vagy inkább csak "kifelé" lesz tőle halkabb a motor? 2000-es fordulatszám fölött több motorzaj szűrődik be az utastérbe, mint amit várnék, ezért kérdezem.

Persze, hogy van. Sőt a motoron lévő még valamennyire hőszigetelő is. Nem "támadja" a forró motor levegője a motorháztetőt és így a rajta lévő fényezést.


Motorburkolatot bontóban találhatsz.
Motorháztető szigetelésnek több oka is lehet, miért "tűnt el" belőle. Azt is találhatsz bontóban. Bár nem biztos kiveszik neked a tetőből, de tetővel együtt megvéve is sokkal olcsóbb, mint az új szigetelés...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jml89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #12704 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 11:32:05 »

Köszönöm a gyors választ, akkor beszerzem mindkettőt, bár sejtem, hogy nem jó jel, hogy nem volt benne vételkor Undecided

Persze, hogy van. Sőt a motoron lévő még valamennyire hőszigetelő is. Nem "támadja" a forró motor levegője a motorháztetőt és így a rajta lévő fényezést.


Motorburkolatot bontóban találhatsz.
Motorháztető szigetelésnek több oka is lehet, miért "tűnt el" belőle. Azt is találhatsz bontóban. Bár nem biztos kiveszik neked a tetőből, de tetővel együtt megvéve is sokkal olcsóbb, mint az új szigetelés...
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.13 vasárnap, 11:39:50 írta Jml89 » Naplózva

2005 Ford Mondeo MK3 FL2 - 1.8 benzin 125le
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12705 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 16:22:30 »

Nekem is esedékes lesz a szívósor leszedése. Elsősorban a PCV cső cseréje miatt, de ha már lent lesz ki is "herélem", mert kissé zörögnek az örvénylapátok.
Ha már lent lesz, szerintetek cseréljem a PCV szelepet is? Ill. van amit ajánlott cserélni ebben az esetben a fentieken kívül?
Köszönöm előre is!
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12706 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 16:30:54 »

Nekem is esedékes lesz a szívósor leszedése. Elsősorban a PCV cső cseréje miatt, de ha már lent lesz ki is "herélem", mert kissé zörögnek az örvénylapátok.
Ha már lent lesz, szerintetek cseréljem a PCV szelepet is? Ill. van amit ajánlott cserélni ebben az esetben a fentieken kívül?
Köszönöm előre is!

Nem tudsz külön PCV szelepet venni. De nincs is, ami elromoljon benne.
Ne nem félsz, hogy eltöröd a leszorító gyűrűt, akkor kimoshatod...bár szerintem nem szükséges foglalkozni vele.
Ha biztosra akarsz menni, tömítéseket vehetsz. De abból az EGR (kék) tömítését csak gyáriban lehet. venni.
Ha még sosem volt levéve, talán kibírhat még összehúzást, ha kiáll a tömítés a szívósor síkjából.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12707 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 17:03:54 »

Nem tudsz külön PCV szelepet venni. De nincs is, ami elromoljon benne.
Ne nem félsz, hogy eltöröd a leszorító gyűrűt, akkor kimoshatod...bár szerintem nem szükséges foglalkozni vele.
Ha biztosra akarsz menni, tömítéseket vehetsz. De abból az EGR (kék) tömítését csak gyáriban lehet. venni.
Ha még sosem volt levéve, talán kibírhat még összehúzást, ha kiáll a tömítés a szívósor síkjából.


OK, Köszi!
Még valami...
Tudod (tud valaki) hol lehet beszerezni a Cromax-on kívül PCV (kartergáz) csövet? Vagy cikkszámot?
Eléggé sokallom a 7300Ft-ot egy kis gumicsődarabért...  wow1
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12708 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 17:25:30 »

OK, Köszi!
Még valami...
Tudod (tud valaki) hol lehet beszerezni a Cromax-on kívül PCV (kartergáz) csövet? Vagy cikkszámot?
Eléggé sokallom a 7300Ft-ot egy kis gumicsődarabért...  wow1
15 évet elment, az évi 487ft. tényleg jó sok
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12709 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 17:27:07 »

15 évet elment, az évi 487ft. tényleg jó sok
Ja, így is lehet számolni...
De nem csak ezzel a csővel "él" az autó... Eszik még mást is...
Tudom... járjak biciklivel...  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.13 vasárnap, 17:32:41 írta Robin » Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12710 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 18:32:58 »

OK, Köszi!
Még valami...
Tudod (tud valaki) hol lehet beszerezni a Cromax-on kívül PCV (kartergáz) csövet? Vagy cikkszámot?
Eléggé sokallom a 7300Ft-ot egy kis gumicsődarabért...  wow1

Örülj neki, hogy csak annyi. A vastagabb (FL utáni) cső ~13e.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12711 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 18:33:43 »

15 évet elment, az évi 487ft. tényleg jó sok

Évi ennél sokkal többet ér!  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.13 vasárnap, 19:20:33 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12712 Dátum: 2017.08.13 vasárnap, 19:14:00 »

Örülj neki, hogy csak annyi. A vastagabb (FL utáni) cső ~13e.
Ennek fényében ez már szinte ingyé' van...  nyes
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12713 Dátum: 2017.08.22 kedd, 18:27:21 »

Sziasztok!

Olyat produkál az autóm (2.0 i) hogy menet közben mikor benyomom a kuplungot akkor nem lefele megy a fordulat hanem egy darabig felfelé és mikor a lámpához gurulok akkor pedig kb 1500 fordulaton tartja egészen addig míg meg nem állok akkor elengedi alapjáratig... amikor pedig elindítom meleg motornál akkor kb. 2000-re felpörög ott vár egy picit és vissza engedi alapjáratig..
Valakinek van ötlete hogy merre induljak el a hiba keresgélésben

üdv. MP.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12714 Dátum: 2017.08.22 kedd, 18:33:38 »

Sziasztok!

Olyat produkál az autóm (2.0 i) hogy menet közben mikor benyomom a kuplungot akkor nem lefele megy a fordulat hanem egy darabig felfelé és mikor a lámpához gurulok akkor pedig kb 1500 fordulaton tartja egészen addig míg meg nem állok akkor elengedi alapjáratig... amikor pedig elindítom meleg motornál akkor kb. 2000-re felpörög ott vár egy picit és vissza engedi alapjáratig..
Valakinek van ötlete hogy merre induljak el a hiba keresgélésben

üdv. MP.

Szívóoldali tömítetlenség.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12715 Dátum: 2017.08.22 kedd, 18:43:48 »

Sziasztok!

Olyat produkál az autóm (2.0 i) hogy menet közben mikor benyomom a kuplungot akkor nem lefele megy a fordulat hanem egy darabig felfelé és mikor a lámpához gurulok akkor pedig kb 1500 fordulaton tartja egészen addig míg meg nem állok akkor elengedi alapjáratig... amikor pedig elindítom meleg motornál akkor kb. 2000-re felpörög ott vár egy picit és vissza engedi alapjáratig..
Valakinek van ötlete hogy merre induljak el a hiba keresgélésben

üdv. MP.

Amit Pali bácsi  eplus2 mond. Pl. szívósor mögötti kiszakadt PCV cső.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12716 Dátum: 2017.08.22 kedd, 20:09:53 »

Szívóoldali tömítetlenség.

köszönöm
Naplózva
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12717 Dátum: 2017.08.22 kedd, 20:10:11 »

Amit Pali bácsi  eplus2 mond. Pl. szívósor mögötti kiszakadt PCV cső.
köszönöm
Naplózva
Jml89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #12718 Dátum: 2017.08.23 szerda, 11:41:26 »

Sziasztok!
Szeretném rendberakatni a szívósort az autómon. A "kiherélést" mint lehetőséget elvetettem. Kérdésem, hogy amíg nem jutok szervíz közelébe (még két-három hétig biztos, hogy nem tudom nélkülözni az autót), addig elég-e ha lehúzom a kis  vákuumcsövet és a csonkot ledugózom, vagy mást is kell csinálnom? Ha nem komplett szívósor csere mellett döntök, hanem az örvénylapátokat és a tengelyt akarom cserélni akkor pontosan milyen alkatrészekre lesz szükségem és esetleg van-e jó tapasztalat Budapest környéki szerelővel/szervízzel aki ezt korrektül megcsinálja nem horror áron (szervízes topicban nem találtam)?
Naplózva

2005 Ford Mondeo MK3 FL2 - 1.8 benzin 125le
kukacmatyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #12719 Dátum: 2017.08.23 szerda, 12:10:45 »

Sziasztok!
Szeretném rendberakatni a szívósort az autómon. A "kiherélést" mint lehetőséget elvetettem. Kérdésem, hogy amíg nem jutok szervíz közelébe (még két-három hétig biztos, hogy nem tudom nélkülözni az autót), addig elég-e ha lehúzom a kis  vákuumcsövet és a csonkot ledugózom, vagy mást is kell csinálnom? Ha nem komplett szívósor csere mellett döntök, hanem az örvénylapátokat és a tengelyt akarom cserélni akkor pontosan milyen alkatrészekre lesz szükségem és esetleg van-e jó tapasztalat Budapest környéki szerelővel/szervízzel aki ezt korrektül megcsinálja nem horror áron (szervízes topicban nem találtam)?

Cserélendő alkatrészek:Örvénylapát, 4 darab kell - Örvénylapát tengely, 2 darab kell - Szívósor tömítés, 4 darab kell. Szerelőt nem tudok,nem arra lakok.Viszont a "heréléssel" semmivel nem lesz rosszabb az autód,javaslom, hogy inkább azt végeztesd el.
Naplózva

2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia

Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12720 Dátum: 2017.08.23 szerda, 12:40:22 »

Sziasztok!
Szeretném rendberakatni a szívósort az autómon. A "kiherélést" mint lehetőséget elvetettem. Kérdésem, hogy amíg nem jutok szervíz közelébe (még két-három hétig biztos, hogy nem tudom nélkülözni az autót), addig elég-e ha lehúzom a kis  vákuumcsövet és a csonkot ledugózom, vagy mást is kell csinálnom? Ha nem komplett szívósor csere mellett döntök, hanem az örvénylapátokat és a tengelyt akarom cserélni akkor pontosan milyen alkatrészekre lesz szükségem és esetleg van-e jó tapasztalat Budapest környéki szerelővel/szervízzel aki ezt korrektül megcsinálja nem horror áron (szervízes topicban nem találtam)?

Ha maga a tengely elkopott, akkor nem tudod kicserélni, csak a komplett szívósort mert az külön nem kapható. A lapátokat lehet csak cserélni (4db), a tömítéseket (4db), illetve a lapátok közötti perselyeket (2db).
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12721 Dátum: 2017.08.23 szerda, 12:42:46 »

Ha maga a tengely elkopott, akkor nem tudod kicserélni, csak a komplett szívósort mert az külön nem kapható. A lapátokat lehet csak cserélni (4db), a tömítéseket (4db), illetve a lapátok közötti perselyeket (2db).

A fém tengely nem igazán kopik el, ha mellette tud műanyag is kopni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12722 Dátum: 2017.08.27 vasárnap, 17:58:42 »

Sziasztok!

Kopogásos égést csak a kopogásérzékelő hiba okozhat, vagy pedig van egy PCM-en kívüli modulja is?

A tünet, hogy üzemmeleg motornál, 50-es egyenletes tempónál sík úton, 32-34 fok az előgyújtásom, ami kis mértékű gyorsításra meg is marad, közben becsörög.
Ezt csinálja 3-ban, 4-ben, 5-ben is. Tehát fordulatfüggetlen
Nagyobb gázpöccintésre visszaveszi az előgyújtást, ezzel egyidőben a becsörgés is megszűnik.


Első körben lecserélném a kopogásérzékelőt. Mennyi az esélye, hogy más lesz a hibás?
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12723 Dátum: 2017.08.27 vasárnap, 18:27:07 »

Sziasztok!

Kopogásos égést csak a kopogásérzékelő hiba okozhat, vagy pedig van egy PCM-en kívüli modulja is?

A tünet, hogy üzemmeleg motornál, 50-es egyenletes tempónál sík úton, 32-34 fok az előgyújtásom, ami kis mértékű gyorsításra meg is marad, közben becsörög.
Ezt csinálja 3-ban, 4-ben, 5-ben is. Tehát fordulatfüggetlen
Nagyobb gázpöccintésre visszaveszi az előgyújtást, ezzel egyidőben a becsörgés is megszűnik.


Első körben lecserélném a kopogásérzékelőt. Mennyi az esélye, hogy más lesz a hibás?

Kopogásos égést helytelen keverék és gyulladási időpont okozhat. Emiatt tolódik el az előgyújtás is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12724 Dátum: 2017.08.29 kedd, 15:09:50 »

Sziasztok!

Akadt már megint egy kis problémám......
2000-es fordulat körül valami csörög a motornál, gázadásnál. Emelkedőn ebben a fordulatszám tartományban folyamatosan hallom.
Alacsonyabb vagy magasabb fordulaton nem hallani, üresben túráztatva (álló helyzetben) szintén nem.
Tankoltam több kútnál is, nem az üzemanyag okozza.
Szerelő szerint ez normális ilyen korú motoroknál, nem káros, a szelepek adják ki ezt a hangot.  Huh?
Fogyasztás 6-8 liter, olajfogyás nincs, alapjátat tökéletes nem ingadozik, hibakód nincs,  szívósor új.
Volt valakinek hasonló problémája esetleg? Kopogásérzékelő cseréhez ugye nem kell levenni a szívósort?  rinya Úgy láttam mintha pont alatta lenne.
Köszönöm a segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.29 kedd, 15:18:00 írta kisorob » Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #12725 Dátum: 2017.08.29 kedd, 15:34:02 »

Sziasztok!

Akadt már megint egy kis problémám......
2000-es fordulat körül valami csörög a motornál, gázadásnál. Emelkedőn ebben a fordulatszám tartományban folyamatosan hallom.
Alacsonyabb vagy magasabb fordulaton nem hallani, üresben túráztatva (álló helyzetben) szintén nem.
Tankoltam több kútnál is, nem az üzemanyag okozza.
Szerelő szerint ez normális ilyen korú motoroknál, nem káros, a szelepek adják ki ezt a hangot.  Huh?
Fogyasztás 6-8 liter, olajfogyás nincs, alapjátat tökéletes nem ingadozik, hibakód nincs,  szívósor új.
Volt valakinek hasonló problémája esetleg? Kopogásérzékelő cseréhez ugye nem kell levenni a szívósort?  rinya Úgy láttam mintha pont alatta lenne.
Köszönöm a segítséget!

Lehet, hogy megint csak fölöslegesen pofázok bele, de nekem is hasonló problémám volt.
Írtad, hogy több féle benzint is kipróbáltál.
Én is.
Egy vált be: OMV Max Motion 100
Próbáld meg, hogy egy üres tankot ezzel töltesz meg, valami pályán, 4-esben, 100, 110, 120 Km/h-val mész, 20-30 km-eket.
Ez kitakarítja az üa rendszert.
Ha így sem történik változás, szinte biztos, hogy más a bibi.

... szerintem ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #12726 Dátum: 2017.08.30 szerda, 17:17:34 »

Sziasztok!

Akadt már megint egy kis problémám......
2000-es fordulat körül valami csörög a motornál, gázadásnál. Emelkedőn ebben a fordulatszám tartományban folyamatosan hallom.
Alacsonyabb vagy magasabb fordulaton nem hallani, üresben túráztatva (álló helyzetben) szintén nem.
Tankoltam több kútnál is, nem az üzemanyag okozza.
Szerelő szerint ez normális ilyen korú motoroknál, nem káros, a szelepek adják ki ezt a hangot.  Huh?
Fogyasztás 6-8 liter, olajfogyás nincs, alapjátat tökéletes nem ingadozik, hibakód nincs,  szívósor új.
Volt valakinek hasonló problémája esetleg? Kopogásérzékelő cseréhez ugye nem kell levenni a szívósort?  rinya Úgy láttam mintha pont alatta lenne.
Köszönöm a segítséget!

A szerelőnek nincs igaza, egyáltalán nem normális a terhelésnél jelentkező csörgés még többet futott motoroknál sem. A kopogásos égés hosszabb távon komoly szerkezeti meghibásodásokat okoz. A kopogásos égést a benzin öngyulladása okozza. Olyan is előfordul, hogy a szikra begyújtja a keverék egy részét, viszont a többi a FHP közelében berobban. Alacsony oktánszám és rossz gyújtási időpont beállitás okoz kopogásos égést, ritkább esetben túl szegény keverék. Mikor volt szivósor cserélve? Előtte is csinálta? Először kellene egy preciz diagnosztika, hogy az autó a gyári adatoknak megfelel-e. továbbá a vezérlés beállítását  is le kell ellenőrizni. A felső holtponti jeladónak ( kopogás érzékelő) szinkronban kell dolgozni az alsó főtengely holtponti jeladóval,  kis eltéréseket a motorvezérlő még korrigálni tudja, a nagyobb eltéréseket már nem.

Röviden ennyi jutott eszembe.
Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12727 Dátum: 2017.08.30 szerda, 20:13:48 »

Köszönöm a válaszokat!
 Első körben megpróbálom magasabb oktánszámú üzemanyaggal, talán segíteni fog.
Szívósor csere kb. három hónapja történt, előtte nem volt ilyen hangja de nem is a csere  után rögtön jelentkezett.
Nehezen észrevehető, leengedett ablaknál hallani jobban ha a környező épületek, fák visszaverik a hangot.
És csak 1800-2100 fordulatszám körül jön elő, gázadásnál.
Mindenképpen megkeresem a motordiaggal kapcsolatban a márkaszervízt.
Üdv. Róbert


Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12728 Dátum: 2017.08.30 szerda, 23:05:17 »

A szerelőnek nincs igaza, egyáltalán nem normális a terhelésnél jelentkező csörgés még többet futott motoroknál sem. A kopogásos égés hosszabb távon komoly szerkezeti meghibásodásokat okoz. A kopogásos égést a benzin öngyulladása okozza. Olyan is előfordul, hogy a szikra begyújtja a keverék egy részét, viszont a többi a FHP közelében berobban. Alacsony oktánszám és rossz gyújtási időpont beállitás okoz kopogásos égést, ritkább esetben túl szegény keverék. Mikor volt szivósor cserélve? Előtte is csinálta? Először kellene egy preciz diagnosztika, hogy az autó a gyári adatoknak megfelel-e. továbbá a vezérlés beállítását  is le kell ellenőrizni. A felső holtponti jeladónak ( kopogás érzékelő) szinkronban kell dolgozni az alsó főtengely holtponti jeladóval,  kis eltéréseket a motorvezérlő még korrigálni tudja, a nagyobb eltéréseket már nem.

Röviden ennyi jutott eszembe.
Üdv: László

"A felső holtponti jeladónak ( kopogás érzékelő) szinkronban kell dolgozni az alsó főtengely holtponti jeladóval"

Felső holtponti jeladó? Az mi? Biztos nem knock sensor!
Az alsó holtponti jeladó?

Ezeket nem az elhelyezkedésül szerint nevezzük.
Főtengely: CKP
Vezérműtengely (csak a szívónál van): CMP

A kopogás érzékelő a motorblokk oldalán van, középen.
Ezt lehet diaggal figyelni, ha jól emlékszem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #12729 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 16:37:41 »

"A felső holtponti jeladónak ( kopogás érzékelő) szinkronban kell dolgozni az alsó főtengely holtponti jeladóval"

Felső holtponti jeladó? Az mi? Biztos nem knock sensor!
Az alsó holtponti jeladó?

Ezeket nem az elhelyezkedésül szerint nevezzük.
Főtengely: CKP
Vezérműtengely (csak a szívónál van): CMP

A kopogás érzékelő a motorblokk oldalán van, középen.
Ezt lehet diaggal figyelni, ha jól emlékszem.
CMP Camshaft Main Position: vezérmű tengely holtpont-jeladó
CKP Cranskhaft position: Forgattyúszög-jeladó, vagy inkább főtengely pozicícó jeladó.

A CMP csak 1 pontot jelez, a CKP jelzi ugyanazt, mint a CMP, és a szöget, mert asszem 36 részre van osztva a lendkerék, ennyi fog/lyuk van, azaz egy fog hiányzi, ebből lehet tudni, hogy ez a felső holtpont.
 Ki minek nevezi, a lényeg , hogy tudjuk meg melyik jeladóról van szó és mi a funkciója.

Üdv: László

Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12730 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 17:22:54 »

CMP Camshaft Main Position: vezérmű tengely holtpont-jeladó
CKP Cranskhaft position: Forgattyúszög-jeladó, vagy inkább főtengely pozicícó jeladó.

A CMP csak 1 pontot jelez, a CKP jelzi ugyanazt, mint a CMP, és a szöget, mert asszem 36 részre van osztva a lendkerék, ennyi fog/lyuk van, azaz egy fog hiányzi, ebből lehet tudni, hogy ez a felső holtpont.
 Ki minek nevezi, a lényeg , hogy tudjuk meg melyik jeladóról van szó és mi a funkciója.

Üdv: László


az végképp nem érdekli, hogy tudod.csak önigazolást keres, hogy neki van igaza mindig.ez a lényeg. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #12731 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 17:24:02 »

Sziasztok,

ha beletörik a csavar a fojtószelepháznál, azt csak a szívósor leszerelésével lehet kiszedni? Most 3 csavar tartja és tökéletes(1000km-t mentem így vele), de azért csak jobb lenne ha mind a 4 fogná... vigyor3

üdv,
Zoli

Erre senki?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #12732 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 17:48:31 »

Csak még egy kis kiegészítés:

A motorkopogást az alább felsoroltak idézhetik elő:
- nem megfelelő kompresszió-tűrésű tüzelőanyag,
- nem megfelelő hőértékű gyújtógyertya,
- túlmelegedett motor,
- túl koraira állított előgyújtásszög,
- kokszlerakódás az égőtérben,
- vezérlési hiba
A fentiek alapján nem egyszerű kideríteni a valós hibát.

Üdv: László

Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12733 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 20:17:49 »

Erre senki?
Én ezt próbálnám meg:
A szívósor furatokban menetes bronz vagy sárgaréz betétek vannnak, ha jól emlèkszem.
 A fojtószelepet le kell  venni , törött csavar
felületét sìkba reszelni, pontozóval középpontot ütni,
4-5 mm fúróheggyel ( a lényeg hogy a persely menetét ne roncsoljuk) 6-8mm mélységben a csavarba belefúrni, aztán mehet bele a törtcsavar kiszedő.
Előtte fagyasztó csavarlazítóval alaposan befujnám.
Ha nem a tövénél tört el , gripfogóval is meg lehet próbálni fogást találni rajta. De gondolom ha beleszakadt jól össze van már rohadva.
Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12734 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 20:41:21 »

Csak még egy kis kiegészítés:

A motorkopogást az alább felsoroltak idézhetik elő:
- nem megfelelő kompresszió-tűrésű tüzelőanyag,
- nem megfelelő hőértékű gyújtógyertya,
- túlmelegedett motor,
- túl koraira állított előgyújtásszög,
- kokszlerakódás az égőtérben,
- vezérlési hiba
A fentiek alapján nem egyszerű kideríteni a valós hibát.

Üdv: László


Kedves László!
Köszönöm a segítséget!
Ma megnézték még egyszer, hibakód nincs , a vezérlés ,
 előgyújtás beállításához ,ellenőrzéséhez nem értenek.
Ehhez egy komolyabb szervízbe kell majd bevinnem.

Holnap , ha minden jól alakul kapok új motorcraft gyertyákat , jelenleg egy éves  Denso iridiumok vannak benne. 1.3-as hézaggal.
Gyujtótrafó, és kábelek fél évvel ezelőtt cserélve.(NGK)

Ajánlottak 5 ezer forintért egy motorbelső/égéstér tisztítást. Levegőszűrőt leveszik és ott járó motornál befújnak valami  spec folyadékot ami oldja a lerakódásokat.
Azt állítják , hogy opeleknél rendszeresen alkalmazzák és nincs káros mellékhatása. (pl.katalizátor)
Egy óra alatt kész, nem kell a motort bontani a mocsok eltávolításához.
Érdekes....
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.31 csütörtök, 20:56:11 írta kisorob » Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12735 Dátum: 2017.09.01 péntek, 07:43:12 »

az végképp nem érdekli, hogy tudod.csak önigazolást keres, hogy neki van igaza mindig.ez a lényeg. nyes

Ne te döntsd már el, hogy .....


Nem keresek semmit és nem az a lényeg, hogy kinek van igaza. Ez nem arról szól, csak te nem érted...sosem. Ha valamiről beszélünk, akkor helyesen és pontosan tegyük.....hogy elkerüljük a további félreértéseket és téves hibakeresés vagy alkatrész csere esetét. Vagyis csak leírtam a tényeket, hogy mi micsoda. Ezt nem én találtam ki, tehát nem az én igazam ez így van és kész!
A TV-t nézd a fotelből!  wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.01 péntek, 07:49:25 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12736 Dátum: 2017.09.01 péntek, 07:45:43 »

CMP Camshaft Main Position: vezérmű tengely holtpont-jeladó
CKP Cranskhaft position: Forgattyúszög-jeladó, vagy inkább főtengely pozicícó jeladó.

A CMP csak 1 pontot jelez, a CKP jelzi ugyanazt, mint a CMP, és a szöget, mert asszem 36 részre van osztva a lendkerék, ennyi fog/lyuk van, azaz egy fog hiányzi, ebből lehet tudni, hogy ez a felső holtpont.
 Ki minek nevezi, a lényeg , hogy tudjuk meg melyik jeladóról van szó és mi a funkciója.

Üdv: László



Köszönöm a tanítást.  wave
A lényeget nem vetted.
Ez a helytelen:
"A felső holtponti jeladónak ( kopogás érzékelő) szinkronban kell dolgozni az alsó főtengely holtponti jeladóval,"

A pozíció jeladó nem a kopogás érzékelő (knock sensor).  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12737 Dátum: 2017.09.01 péntek, 07:51:04 »

Kedves László!
Köszönöm a segítséget!
Ma megnézték még egyszer, hibakód nincs , a vezérlés ,
 előgyújtás beállításához ,ellenőrzéséhez nem értenek.
Ehhez egy komolyabb szervízbe kell majd bevinnem.

Holnap , ha minden jól alakul kapok új motorcraft gyertyákat , jelenleg egy éves  Denso iridiumok vannak benne. 1.3-as hézaggal.
Gyujtótrafó, és kábelek fél évvel ezelőtt cserélve.(NGK)

Ajánlottak 5 ezer forintért egy motorbelső/égéstér tisztítást. Levegőszűrőt leveszik és ott járó motornál befújnak valami  spec folyadékot ami oldja a lerakódásokat.
Azt állítják , hogy opeleknél rendszeresen alkalmazzák és nincs káros mellékhatása. (pl.katalizátor)
Egy óra alatt kész, nem kell a motort bontani a mocsok eltávolításához.
Érdekes....


Szerintem ne élj az ajánlattal.
Hacsak nem varázsige is jár hozzá.....  wilting
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12738 Dátum: 2017.09.01 péntek, 08:11:30 »

Ne te döntsd már el, hogy .....


Nem keresek semmit és nem az a lényeg, hogy kinek van igaza. Ez nem arról szól, csak te nem érted...sosem. Ha valamiről beszélünk, akkor helyesen és pontosan tegyük.....hogy elkerüljük a további félreértéseket és téves hibakeresés vagy alkatrész csere esetét. Vagyis csak leírtam a tényeket, hogy mi micsoda. Ezt nem én találtam ki, tehát nem az én igazam ez így van és kész!
A TV-t nézd a fotelből!  wave
csak a bizonyítványodat magyarázod. vigyor3

el ne felejtsd a gumicsizmát felhúzni,de egy párat a kezedre is, ne legyen olajos! hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #12739 Dátum: 2017.09.01 péntek, 08:13:14 »

Szerintem ne élj az ajánlattal.
Hacsak nem varázsige is jár hozzá.....  wilting

Szerintem is gáznak tűnik.
Ne az eladóra hallgass, mert minden cigány a maga lovát dicséri. Meg akar élni valamiből.
Kérd el tőlük egy-két ügyfelük számát és őket kérdezd.
Ha adnak számot, oké lehet, ha nem - bármilyen gagyi dumával jönnek - felejtős.
... szerintem ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12740 Dátum: 2017.09.01 péntek, 08:16:16 »

csak a bizonyítványodat magyarázod. vigyor3

el ne felejtsd a gumicsizmát felhúzni,de egy párat a kezedre is, ne legyen olajos! hehe

A tények magukért beszélek, nincs iss bizonyítvány magyarázásról szó. Kezded a mellédumaterelési eljárásod!  eplus2

Az előbb még a sz.rtól kellett védenem magam, de mondom nem járok feléd!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12741 Dátum: 2017.09.01 péntek, 10:08:56 »

A tények magukért beszélek, nincs iss bizonyítvány magyarázásról szó. Kezded a mellédumaterelési eljárásod!  eplus2

Az előbb még a sz.rtól kellett védenem magam, de mondom nem járok feléd!  hehe
most akkor xarban turkálsz vagy olajban egész nap? hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12742 Dátum: 2017.09.01 péntek, 10:09:59 »

most akkor xarban turkálsz vagy olajban egész nap? hehe

Mindegyiket te kiabálod rám..... ami megint csak a te elképzelésed és távol áll a valóságtól!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12743 Dátum: 2017.09.01 péntek, 10:17:15 »

Mindegyiket te kiabálod rám..... ami megint csak a te elképzelésed és távol áll a valóságtól!  hehe
akkor ha lehiggattál, akkor én is abbahagyom. nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12744 Dátum: 2017.09.01 péntek, 10:39:25 »

akkor ha lehiggattál, akkor én is abbahagyom. nyes Wink wave


Engem nem zavar a sok meséd, hiszen a neved is egy mesefigurára utal. eplus2
Csak azért nézz fel időnként, mert nem feltétlenül kell a sok (sz.r) meséd, mert ez nem az óvoda! Eltévesztetted az "ajtót"!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12745 Dátum: 2017.09.01 péntek, 11:42:03 »


Engem nem zavar a sok meséd, hiszen a neved is egy mesefigurára utal. eplus2
Csak azért nézz fel időnként, mert nem feltétlenül kell a sok (sz.r) meséd, mert ez nem az óvoda! Eltévesztetted az "ajtót"!  hehe
te csinálsz az ovódából bolondokházát.létezik már ujjas gumicsizma? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12746 Dátum: 2017.09.01 péntek, 11:44:55 »

te csinálsz az ovódából bolondokházát.létezik már ujjas gumicsizma? eplus2


Hogy otthon érezd magad!  taps
Persze, hiszen rajtad mindig az van.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #12747 Dátum: 2017.09.01 péntek, 11:50:43 »

Köszönöm a tanítást.  wave
A lényeget nem vetted.
Ez a helytelen:
"A felső holtponti jeladónak ( kopogás érzékelő) szinkronban kell dolgozni az alsó főtengely holtponti jeladóval,"

A pozíció jeladó nem a kopogás érzékelő (knock sensor).  wave

Jogos a helyesbítés. Kösz.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12748 Dátum: 2017.09.01 péntek, 11:58:47 »

Jogos a helyesbítés. Kösz.

Üdv: László

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12749 Dátum: 2017.09.01 péntek, 12:40:34 »

wave
Pál.
Kérdezlek,mert azt állítod értesz hozzá. vigyor3

Ha hunyadira hátra tárcsafékrendszert szeretnék tenni a dob helyett,akkor komplett hátsóhidat (is) kell cserélni?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 253 254 [255] 256 257 258 259 260 261 262 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.