Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:08:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 198 199 200 201 202 203 204 [205] 206 207 208 209 210 211 212 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662089 alkalommal)
0 Felhasználó és 44 vendég van a témában
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #10200 Dátum: 2016.04.28 csütörtök, 14:08:39 »

Nekem a klimakompresszornak volt nagyon betyár hangja!

Az csak akkor menne ha bekapcsolnam ez meg alapjaraton csinálja és van amikor halkabb van amikor hangosabb.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10201 Dátum: 2016.04.28 csütörtök, 14:57:13 »

A feszitott lehet ellenőrizni  valahogy?

Le kell akasztani róla a szíjat és újjal megpörgetni. Jobb első kereket és a kerékív takarót le kell venni.
2 görgö van amit meg lehet nézni. Az egyik a feszítő görgője https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasszij_feszito_reszei/hosszbordasekszij_feszitogorgo_opel_ford_43263
illetve van még egy vezető görgő is https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasekszij_vezetogorgo/vezetogorgo_generatorszijhoz_ford_10248
mindkettő adhat ki szép hangokat, ha már fáradtak.
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.28 csütörtök, 16:24:41 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #10202 Dátum: 2016.04.28 csütörtök, 19:28:10 »

Le kell akasztani róla a szíjat és újjal megpörgetni. Jobb első kereket és a kerékív takarót le kell venni.
2 görgö van amit meg lehet nézni. Az egyik a feszítő görgője https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasszij_feszito_reszei/hosszbordasekszij_feszitogorgo_opel_ford_43263
illetve van még egy vezető görgő is https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasekszij_vezetogorgo/vezetogorgo_generatorszijhoz_ford_10248
mindkettő adhat ki szép hangokat, ha már fáradtak.

Köszi hétvégén megprobálom megnezni.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10203 Dátum: 2016.04.29 péntek, 17:41:47 »

Sziasztok,

az lehetséges hogy két azonos viszkozitású(5w30), de különböző márkájú olaj között olyan különbség van, hogy az egyiket "eszi" a motor, a másikat viszont nem?

Ugyanis motorcsere után meglepően tapasztaltam, hogy 1000km/2-3dl az olajfogyás. Elméletileg Ford olajjal lett feltöltve. Azért csak elméletileg, mert az olajat vittem a szerelőhöz aki a motorcserét csinálta, de ugye nem feltétlenül azt is öntötte bele... vigyor3

Aztán mentem vele 12ezer km-t, olajcsere. Gondoltam átmosom motoröblítővel a dolgokat, hátha van benne valahol lerakódás vagy akármi. Ezt meg is tettem, aztán kapott friss Mannol olajat (most használtam először ilyet). Azóta mentem kb 3ezer km-t. de az olajfogyasztás 0, azaz nulla. Ez mitől lehet? Lehetséges hogy annyival jobb az olaj, vagy a motormosó volt rá ilyen jó hatással? Vagy hengerfejes az autó és hígul egy kis benzinnel? nyes

Szerintetek?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10204 Dátum: 2016.04.29 péntek, 17:44:28 »

Sziasztok,

az lehetséges hogy két azonos viszkozitású(5w30), de különböző márkájú olaj között olyan különbség van, hogy az egyiket "eszi" a motor, a másikat viszont nem?

Ugyanis motorcsere után meglepően tapasztaltam, hogy 1000km/2-3dl az olajfogyás. Elméletileg Ford olajjal lett feltöltve. Azért csak elméletileg, mert az olajat vittem a szerelőhöz aki a motorcserét csinálta, de ugye nem feltétlenül azt is öntötte bele... vigyor3

Aztán mentem vele 12ezer km-t, olajcsere. Gondoltam átmosom motoröblítővel a dolgokat, hátha van benne valahol lerakódás vagy akármi. Ezt meg is tettem, aztán kapott friss Mannol olajat (most használtam először ilyet). Azóta mentem kb 3ezer km-t. de az olajfogyasztás 0, azaz nulla. Ez mitől lehet? Lehetséges hogy annyival jobb az olaj, vagy a motormosó volt rá ilyen jó hatással? Vagy hengerfejes az autó és hígul egy kis benzinnel? nyes

Szerintetek?


Igen, van, tapasztaltam én is, van amelyiket eszi, van amelyiket nem. Nekem most a TOTAL vált be, a Castrolt ette.
Naplózva
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #10205 Dátum: 2016.04.30 szombat, 17:30:22 »

Sziasztok,

az lehetséges hogy két azonos viszkozitású(5w30), de különböző márkájú olaj között olyan különbség van, hogy az egyiket "eszi" a motor, a másikat viszont nem?

Ugyanis motorcsere után meglepően tapasztaltam, hogy 1000km/2-3dl az olajfogyás. Elméletileg Ford olajjal lett feltöltve. Azért csak elméletileg, mert az olajat vittem a szerelőhöz aki a motorcserét csinálta, de ugye nem feltétlenül azt is öntötte bele... vigyor3

Aztán mentem vele 12ezer km-t, olajcsere. Gondoltam átmosom motoröblítővel a dolgokat, hátha van benne valahol lerakódás vagy akármi. Ezt meg is tettem, aztán kapott friss Mannol olajat (most használtam először ilyet). Azóta mentem kb 3ezer km-t. de az olajfogyasztás 0, azaz nulla. Ez mitől lehet? Lehetséges hogy annyival jobb az olaj, vagy a motormosó volt rá ilyen jó hatással? Vagy hengerfejes az autó és hígul egy kis benzinnel? nyes

Szerintetek?


Nekem a Castrolt ette,a gyári Ford is az elvileg de azt mégsem eszi.  Huh?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10206 Dátum: 2016.04.30 szombat, 18:51:50 »

Sziasztok!

Mitől van az,hogy fékezéskor le akar állni a kocsi?
Leesik a fordulat és kigyullad az akkumulátor jel.
Aztán egyszer csak feléled és visszaáll az alapjárat.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10207 Dátum: 2016.04.30 szombat, 19:15:10 »

Sziasztok!

Mitől van az,hogy fékezéskor le akar állni a kocsi?
Leesik a fordulat és kigyullad az akkumulátor jel.
Aztán egyszer csak feléled és visszaáll az alapjárat.
Alapjárati motort pucoltad mostanában?
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10208 Dátum: 2016.04.30 szombat, 19:16:09 »

Alapjárati motort pucoltad mostanában?

Igen, kb 1 hónapja!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10209 Dátum: 2016.04.30 szombat, 19:26:07 »

Igen, kb 1 hónapja!
Esetleg zárlatos vagy túlságosan lemerült az akku, akkor a generátornak nagy áramot kell leadnia, az pedig elég sokat elvesz a motor erejéből...akár le is fulladhat alapjáraton.
Mérj rá az akksira.(csak tipp)  vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10210 Dátum: 2016.04.30 szombat, 19:34:38 »

Esetleg zárlatos vagy túlságosan lemerült az akku, akkor a generátornak nagy áramot kell leadnia, az pedig elég sokat elvesz a motor erejéből...akár le is fulladhat alapjáraton.
Mérj rá az akksira.(csak tipp)  vigyor3

Az is jó, kb 8 hónapja vettem 72 ah-ás.
Ezért nem értem,hogy mi lehet.
Okozhat ilyet generátor probléma?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10211 Dátum: 2016.04.30 szombat, 19:38:45 »

Az is jó, kb 8 hónapja vettem 72 ah-ás.
Ezért nem értem,hogy mi lehet.
Okozhat ilyet generátor probléma?
Szerintem nem a generátor a probléma,hanem a sok fogyasztót bekapcsolsz és az akksi xar,akkor lehet pillanatnyi ingadozás.
Mondjuk így nehéz kitalálni,mert majdnem minden lehetőséget megpróbáltál. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10212 Dátum: 2016.04.30 szombat, 19:51:36 »

Az is jó, kb 8 hónapja vettem 72 ah-ás.
Ezért nem értem,hogy mi lehet.
Okozhat ilyet generátor probléma?

Pedig generátor gyengélkedik. Mikor fékezel, leesik a motor fordulatszáma és azon a fordulatszámon nem képes a generátor elég áramot termelni. Ezt érzi az ecu és megemeli a fordulatot kissé, magához tér az autó. Hidegen nincs ilyen mert akkor működik az alapjárati motor, ami modern megfelelője a régi szivatónak.
Ki kell mérni a generátorod állapotát. Állva, mikor méred, pörgesd fel és hirtelen vedd el a gázt és nézd meg mennyire esik le a fesz.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10213 Dátum: 2016.04.30 szombat, 20:05:00 »

Pedig generátor gyengélkedik. Mikor fékezel, leesik a motor fordulatszáma és azon a fordulatszámon nem képes a generátor elég áramot termelni. Ezt érzi az ecu és megemeli a fordulatot kissé, magához tér az autó. Hidegen nincs ilyen mert akkor működik az alapjárati motor, ami modern megfelelője a régi szivatónak.
Ki kell mérni a generátorod állapotát. Állva, mikor méred, pörgesd fel és hirtelen vedd el a gázt és nézd meg mennyire esik le a fesz.

Köszönöm és az előtted hozzászólóknak is! Megpróbálom!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10214 Dátum: 2016.05.02 hétfő, 20:48:09 »

Sziasztok!

Alapjárattal kapcsolatos problémában szeretném a segítségeteket kérni!
Indítás után a fordulatszám fel le ugrál (800-1600 között). Mi lehet a gond? Mi hibásodhatott meg?
Kissé rángat (remeg) is a motor.

Várom a megoldást!
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #10215 Dátum: 2016.05.02 hétfő, 21:29:13 »

Sziasztok!

Alapjárattal kapcsolatos problémában szeretném a segítségeteket kérni!
Indítás után a fordulatszám fel le ugrál (800-1600 között). Mi lehet a gond? Mi hibásodhatott meg?
Kissé rángat (remeg) is a motor.

Várom a megoldást!

nekem is hasonló volt a probléma, tisztítottam a fojtó szelepet és az alapjárati motort azóta minden ok!
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10216 Dátum: 2016.05.03 kedd, 16:00:01 »

Nos eljutottam vegre abba a stadiumba, hogy permanensen vilagit a csirke engine lampa.
Az LTFT ertek 25%+
Leginkabb akkor jelentkezik a problema, ha egyenletes tempoval (pl. 80km/h) haladok.
Varosban nem vilagit.
Ha gyorsitok, akkor az LTFT leesik egeszen a negativ tartomanyba. Igy ertheto, hogy varosbamn miert nem es kozuton miert jelez a jelzo.
Total forditva mukodik, mint ahogy elvarna az ember  falbav fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10217 Dátum: 2016.05.03 kedd, 16:13:20 »

Nos eljutottam vegre abba a stadiumba, hogy permanensen vilagit a csirke engine lampa.
Az LTFT ertek 25%+
Leginkabb akkor jelentkezik a problema, ha egyenletes tempoval (pl. 80km/h) haladok.
Varosban nem vilagit.
Ha gyorsitok, akkor az LTFT leesik egeszen a negativ tartomanyba. Igy ertheto, hogy varosbamn miert nem es kozuton miert jelez a jelzo.
Total forditva mukodik, mint ahogy elvarna az ember  falbav fejvakaras


Mijaza LTFT?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #10218 Dátum: 2016.05.03 kedd, 17:14:22 »

http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2006/01/20-21.pdf

Az LTFT leírása itt található.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10219 Dátum: 2016.05.03 kedd, 18:42:32 »

Mijaza LTFT?  vigyor3

Koszonjuk Emese!  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10220 Dátum: 2016.05.03 kedd, 21:59:20 »

http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2006/01/20-21.pdf

Az LTFT leírása itt található.

Üdv: László

hat igen...ezt eddig is tudtam...csak arra kene mar rajonni, hogy pontosan mi okozza a magas LTFT erteket... fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #10221 Dátum: 2016.05.03 kedd, 22:36:45 »

Le kell akasztani róla a szíjat és újjal megpörgetni. Jobb első kereket és a kerékív takarót le kell venni.
2 görgö van amit meg lehet nézni. Az egyik a feszítő görgője https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasszij_feszito_reszei/hosszbordasekszij_feszitogorgo_opel_ford_43263
illetve van még egy vezető görgő is https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasekszij_vezetogorgo/vezetogorgo_generatorszijhoz_ford_10248
mindkettő adhat ki szép hangokat, ha már fáradtak.

Sajnos nem maradt időm hétvégén ezzel foglalkozni de azt még szeretném megkèrdezni ez okozhatja vagy a  szíj, hogy fekezeskor leesik a fordulat 400ra és utána felmegy 1200-1400-re?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10222 Dátum: 2016.05.04 szerda, 06:36:45 »

Sajnos nem maradt időm hétvégén ezzel foglalkozni de azt még szeretném megkèrdezni ez okozhatja vagy a  szíj, hogy fekezeskor leesik a fordulat 400ra és utána felmegy 1200-1400-re?

Nem hinném. Az inkább gyengélkedő generátorra utal. Nekem évekig csinálta és mikor meghalt a generátor és kicseréltem, megszűnt. Hidegen nem csinálja mert működik az alapjárati motor.
Meg kell próbálni töltést mérni. Pörgesd picit a motort majd hirtelen vedd el a gázt.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kornel.22
Vendég
« Új hozzászólás #10223 Dátum: 2016.05.04 szerda, 12:15:07 »

Sziasztok! Lenne gy kérdésem. Van egy 2000-es benzines Mondeom, és az a problémám vele, hogy ha gyorsan akarom elinditani, akkor vagy nem indul, vagy sokáig teker és csak gázadásra indul. Mi lehet vele a probléma? Volt már vkinek ilyen gondja? 2.0 duratec 146le
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10224 Dátum: 2016.05.04 szerda, 12:22:42 »

Sziasztok! Lenne gy kérdésem. Van egy 2000-es benzines Mondeom, és az a problémám vele, hogy ha gyorsan akarom elinditani, akkor vagy nem indul, vagy sokáig teker és csak gázadásra indul. Mi lehet vele a probléma? Volt már vkinek ilyen gondja? 2.0 duratec 146le
http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kornel.22
Vendég
« Új hozzászólás #10225 Dátum: 2016.05.04 szerda, 13:49:49 »

És egy ilyen művelet kb mibe fáj?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #10226 Dátum: 2016.05.04 szerda, 15:16:40 »

A motor rángat. Úgy novemberben kezdte, de mivel költözés volt, nem nagyon tudtam vele foglalkozni.
Odáig eljutottam, hogy a gyertyakábeleket lecseréljem, mert kéken virítottak éjszaka, de tovább nem.
A rángatás nagy mértékben javult, de nem szűnt meg. Érdekes módon, amikor esett, nem rángatott, csak ha meleg volt.
Mondjuk a rángatást sem úgy kell elképzelni, hogy háromhengerezik a kocsi, csak hogy úgy 5-10 percenként egyszer 0.3 mp-re pillanatra torpan egyet a motor.

Mostanra sikerült eljutni odáig, hogy a gyertyák is kikerüljenek a helyükről. Úgy fogalmaznék, hogy a pozitív elektróda szabad szemmel nem volt látható. A szerelő nézte, megint megnézte és azt mondta, hogy vagy 30 éve van a szakmában, de ilyet nem látott. S ment a kocsi! Ki is tette a polcra.

Most pedig leborulok a Minden Mondeos Istenség színe előtt és vezekelni akarok! Baromira karban tartom a kocsit, mindent cserélek rajta időben, de ezt a gyertyát most BAROMIRA BENÉZTEM!

MEA CULPA, MEA CULPA, MEA MONDEO CULPA!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10227 Dátum: 2016.05.04 szerda, 15:56:18 »

És egy ilyen művelet kb mibe fáj?
kb egy AC csere...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10228 Dátum: 2016.05.04 szerda, 16:06:17 »


Most pedig leborulok a Minden Mondeos Istenség színe előtt és vezekelni akarok! Baromira karban tartom a kocsit, mindent cserélek rajta időben, de ezt a gyertyát most BAROMIRA BENÉZTEM!

MEA CULPA, MEA CULPA, MEA MONDEO CULPA!

Jovan nyugisag lazasag  vigyor3 Eloferdul, hogy az ember benez ezt-azt...nade a gyertyakat ?  wow1 Maaargit !  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #10229 Dátum: 2016.05.04 szerda, 16:31:37 »

Nem hinném. Az inkább gyengélkedő generátorra utal. Nekem évekig csinálta és mikor meghalt a generátor és kicseréltem, megszűnt. Hidegen nem csinálja mert működik az alapjárati motor.
Meg kell próbálni töltést mérni. Pörgesd picit a motort majd hirtelen vedd el a gázt.

Nekem hidegen , melegen is csinálja. Egyébként a generátort bontóbol vagy felujitattni érdemes. Milyen mozoghat? (Új kizart annyi pénzt nem adok ki.)
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10230 Dátum: 2016.05.04 szerda, 16:36:30 »

Nekem hidegen , melegen is csinálja. Egyébként a generátort bontóbol vagy felujitattni érdemes. Milyen mozoghat? (Új kizart annyi pénzt nem adok ki.)

Addig ne vegyél semmit még ki nincs mérve, hogy a generátor gyenge. Esetleg próbálkozhatsz addig alapjárati motor és fojtószelep tisztogatással. Hátha.
Lehet bontóbol venni, én is azt tettem, de nem lehet tudni meddig fogja bírni. Bár ha olcsón hozzájutsz, bevállalható egy kis rizikó. Cheesy
Ha jól tudom a Kertész utcában újítanak generátort, de majd valaki más ad több infót.
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.04 szerda, 16:38:43 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10231 Dátum: 2016.05.04 szerda, 16:49:10 »


Ha valakit érdekelne, felfedeztem a neten a duratec HE motor teljes gyári összeszerelő dokumentációját. Minden benne van, az összes létező csavar nyomatékával együtt, beleértve a főtengely csapágy nyomatákokkal stb stb. Vigyázat, 266 oldal! De csak 50 megás PDF Cheesy   http://hitfile.net/dssb  (biztonságos oldal, én letöltöttem, hiteles)
Mielőtt valaki kérdezné, a dízelt nem találtam. De nem is kerestem.  hehe
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10232 Dátum: 2016.05.04 szerda, 16:52:47 »

Ha valakit érdekelne, felfedeztem a neten a duratec HE motor teljes gyári összeszerelő dokumentációját. Minden benne van, az összes létező csavar nyomatékával együtt, beleértve a főtengely csapágy nyomatákokkal stb stb. Vigyázat, 266 oldal! De csak 50 megás PDF Cheesy   http://hitfile.net/dssb  (biztonságos oldal, én letöltöttem, hiteles)
Mielőtt valaki kérdezné, a dízelt nem találtam. De nem is kerestem.  hehe

kircsi !  worship
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10233 Dátum: 2016.05.04 szerda, 17:07:43 »

kircsi !  worship

Volt róla régebben szó miért nem adott ki a ford javítási procedúrát a motorblokkhoz (főtengely, hajtókarok). Hallottam olyanról, hogy a gyárban egy keretben szerelik össze a motort és ezért ha megbontod a csavarokat elcsavarodik a blokk. Hát nem, ebből a doksiból kiderül. A motorblokk csapágyakat (főtengely és hajtókar) egyenként mérik le és válogatják össze minden egyes motorhoz. Nincs egységes méret. Ott a táblázat: Sheet 18 és 21-A és B. Érdekes.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #10234 Dátum: 2016.05.04 szerda, 17:47:45 »

Addig ne vegyél semmit még ki nincs mérve, hogy a generátor gyenge. Esetleg próbálkozhatsz addig alapjárati motor és fojtószelep tisztogatással. Hátha.
Lehet bontóbol venni, én is azt tettem, de nem lehet tudni meddig fogja bírni. Bár ha olcsón hozzájutsz, bevállalható egy kis rizikó. Cheesy
Ha jól tudom a Kertész utcában újítanak generátort, de majd valaki más ad több infót.

Van valami leírás ezek tisztitasahoz? Elvileg a szerelő megtakaritotta őket de nem vennék rá mérget.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10235 Dátum: 2016.05.04 szerda, 20:22:41 »

Volt róla régebben szó miért nem adott ki a ford javítási procedúrát a motorblokkhoz (főtengely, hajtókarok). Hallottam olyanról, hogy a gyárban egy keretben szerelik össze a motort és ezért ha megbontod a csavarokat elcsavarodik a blokk. Hát nem, ebből a doksiból kiderül.
Ez nem Ferrari motor, hogy csak gyarban tudjak osszerakni/szerelni.
Válasz
A motorblokk csapágyakat (főtengely és hajtókar) egyenként mérik le és válogatják össze minden egyes motorhoz. Nincs egységes méret. Ott a táblázat: Sheet 18 és 21-A és B. Érdekes.

Tehat xarbol varat epitenek...
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10236 Dátum: 2016.05.04 szerda, 21:11:59 »

Ez nem Ferrari motor, hogy csak gyarban tudjak osszerakni/szerelni.
Tehat xarbol varat epitenek...

Jó a marketing, valójában szerintem ez csak egy ügyes álcázása annak, hogy nem tudnak egységes méretű főtengelyeket gyártani, akkora a szórás hogy egyenként kell buzgerázni.
Mindet fölszabályozni drága, ezért van 7db színkódos csapágy és azt össze lehet válogatni. Ennyi. Rafinált. Smiley
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10237 Dátum: 2016.05.04 szerda, 21:32:04 »

Van valami leírás ezek tisztitasahoz? Elvileg a szerelő megtakaritotta őket de nem vennék rá mérget.

Nem nagyon. Az alapjárati motort csak 2 csavar fogja. Karburátor tisztítóval meg szokták küldeni.
Így néz ki:

A fojtószelep kicsit bonyolultabb, de az se vészes, ki kell akasztani a gázbowdent, széthúzni a csövet, párat csavarozni és már a kezedben is van.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #10238 Dátum: 2016.05.04 szerda, 23:30:55 »

Nem nagyon. Az alapjárati motort csak 2 csavar fogja. Karburátor tisztítóval meg szokták küldeni.
Így néz ki: [img]http://i.ebayimg.com/00/s/NjA4WDgxMA==/z/dj8AAOSwFGNWS8PM/$_35.JPG

A fojtószelep kicsit bonyolultabb, de az se vészes, ki kell akasztani a gázbowdent, széthúzni a csövet, párat csavarozni és már a kezedben is van.


Nem fog hibát jelezni  fojtószelep miatt? A Fábián csináltam és el kellett vinnem utána a hibát töröltetni.
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.05 csütörtök, 06:07:41 írta alf » Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Dragonland
Vendég
« Új hozzászólás #10239 Dátum: 2016.05.05 csütörtök, 09:32:40 »

Sziasztok!

Az 1.8-as motor elegendő 4 személynek? Sok helyen olvasom, hogy kevés, gyenge. Szeretem, ha van tartalék a kocsiban és ne egyesben kelljen felmenni egy emelkedőn.
Alapvetően a 2.0-ra hajtok, de találtam egy szép 1.8-ast, de attól tartok kevés 4 embernek.
Köszi előre is  worship

Üdv,
DL

Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10240 Dátum: 2016.05.05 csütörtök, 11:37:42 »

Sziasztok!

Az 1.8-as motor elegendő 4 személynek? Sok helyen olvasom, hogy kevés, gyenge. Szeretem, ha van tartalék a kocsiban és ne egyesben kelljen felmenni egy emelkedőn.
Alapvetően a 2.0-ra hajtok, de találtam egy szép 1.8-ast, de attól tartok kevés 4 embernek.
Köszi előre is  worship

Üdv,
DL


1.8-ból van három féle, ha az sci-t is beleszámolod. a 110le-s nekem nem kéne, a 125 talán szódával elmegy. az sci meg erősebb de nyűgösebb is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10241 Dátum: 2016.05.05 csütörtök, 12:48:44 »

Nem fog hibát jelezni  fojtószelep miatt? A Fábián csináltam és el kellett vinnem utána a hibát töröltetni.

Ha rendesen visszarakod, nem, de ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor inkább szerelő.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #10242 Dátum: 2016.05.05 csütörtök, 14:05:17 »

Ha rendesen visszarakod, nem, de ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor inkább szerelő.


Köszi akkor meg atgondolom.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
kukacmatyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #10243 Dátum: 2016.05.05 csütörtök, 19:47:59 »

Szia,

Én kihagynám,érdemesebb a 2.0 venni bármennyire szép a kiszemelt 1.8, később bánni fogod véleményem szerint.
Sziasztok!

Az 1.8-as motor elegendő 4 személynek? Sok helyen olvasom, hogy kevés, gyenge. Szeretem, ha van tartalék a kocsiban és ne egyesben kelljen felmenni egy emelkedőn.
Alapvetően a 2.0-ra hajtok, de találtam egy szép 1.8-ast, de attól tartok kevés 4 embernek.
Köszi előre is  worship

Üdv,
DL


Naplózva

2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia

nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #10244 Dátum: 2016.05.06 péntek, 09:40:05 »

Tegnap hosszú távra mentem a kocsival. Eddig fell sem tünt hogy szelephangot hallok. Megáltam ajtót kinyitom és tényleg olyan csattogás féle a hang. Hogyan tudom állítani a szelephézagot? Melegen kell vagy hidegen?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10245 Dátum: 2016.05.06 péntek, 12:09:05 »

Tegnap hosszú távra mentem a kocsival. Eddig fell sem tünt hogy szelephangot hallok. Megáltam ajtót kinyitom és tényleg olyan csattogás féle a hang. Hogyan tudom állítani a szelephézagot? Melegen kell vagy hidegen?

Miert akarod allitani amikor nem szelep csattog ?
Ha meg hasznalni akarod az autodat, akkor legkesobb hetfon elmesz egy szerelohoz, es kicserelteted a szivosort, vagy a kibelezteted es ledugoztatod.
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10246 Dátum: 2016.05.06 péntek, 13:14:01 »

Tegnap hosszú távra mentem a kocsival. Eddig fell sem tünt hogy szelephangot hallok. Megáltam ajtót kinyitom és tényleg olyan csattogás féle a hang. Hogyan tudom állítani a szelephézagot? Melegen kell vagy hidegen?

Úgy nem lehet állítani szelephézagot ahogy te gondolod.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #10247 Dátum: 2016.05.06 péntek, 15:27:26 »

Miert akarod allitani amikor nem szelep csattog ?
Ha meg hasznalni akarod az autodat, akkor legkesobb hetfon elmesz egy szerelohoz, es kicserelteted a szivosort, vagy a kibelezteted es ledugoztatod.

A szívósor le van dugózva! Nem hallani elváltozást. Akkor hallani ezt a csatogós hangot mikor gázt adok. Vagy esetleg más lehet
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10248 Dátum: 2016.05.06 péntek, 16:03:23 »

A szívósor le van dugózva! Nem hallani elváltozást. Akkor hallani ezt a csatogós hangot mikor gázt adok. Vagy esetleg más lehet

szijfeszito... A szelep nem szok csattogni, de ha gondolod meresd ki.
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10249 Dátum: 2016.05.06 péntek, 16:11:06 »

A szívósor le van dugózva! Nem hallani elváltozást. Akkor hallani ezt a csatogós hangot mikor gázt adok. Vagy esetleg más lehet
méress kompressziót.volt akinek leszakadt a szelep feje.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 198 199 200 201 202 203 204 [205] 206 207 208 209 210 211 212 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.