Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:02:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 200 201 202 203 204 205 206 [207] 208 209 210 211 212 213 214 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662005 alkalommal)
0 Felhasználó és 23 vendég van a témában
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #10300 Dátum: 2016.05.17 kedd, 19:41:41 »

Én kb. két hete cseréltem a hollandert,3.000Ft meg egy kis türelem.( + én félbe vágtam egy 19-es villáskulcsot,hogy hozzáférjek normálisan)
A szervótartályon kívül semmi mást nem kell lebontani hozzá,nagy szakértelmet nem igényel,inkább odafigyelést.

sziasztok!
örömmel számolok be róla, hogy nem kellett a szervószivattyú nyomócsövét leszerelnem, mert csak a tartály és a szivattyú közötti O-gyűrűt kellett kicserélni - teljesen el volt deformálódva. Kb. egy hónapja megejtettem a cserét, a probléma megoldódott, újra száraz minden.
Sajnos nem kaptam szombat délután pont olyan O-gyűrűt, ami benne volt, de a 14x2-es tökéletesen ellátja a feladatát. Persze az sem biztos, hogy eredeti, oda való tömítés volt benne.
szép hetet mindenkinek!
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10301 Dátum: 2016.05.17 kedd, 19:49:04 »

A cromax is ezt a D-st dobja be.(2005.09-ig)  wow1

A kettő egy és ugyanaz. Ha motorcraft-ngk márkát veszel, vagyis gyárit, arra PTR6D-13G van írva, de ha eredeti NGK-t veszel akkor az NGK száma ez: PTR6F-13
OEM vs Aftermarket, de attól még ugyanaz a termék
Az NGK nyilatkozata: "PTR6D-13G is the part number for Original Equipment, PTR6F-13 is the part number for aftermarket"
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10302 Dátum: 2016.05.17 kedd, 19:55:13 »

A kettő egy és ugyanaz. Ha motorcraft-ngk márkát veszel, vagyis gyárit, arra PTR6D-13G van írva, de ha eredeti NGK-t veszel akkor az NGK száma ez: PTR6F-13
OEM vs Aftermarket, de attól még ugyanaz a termék
Az NGK nyilatkozata: "PTR6D-13G is the part number for Original Equipment, PTR6F-13 is the part number for aftermarket"

Az NGK-nál van PTR6F és PTR6D is. Két különböző gyertya(a D-t az ST220-hoz hozza), bár a tulajdonságaik ugyanazok. Szóval egyébként szerintem is ugyanaz a 2 gyertya.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10303 Dátum: 2016.05.17 kedd, 19:57:03 »

A kettő egy és ugyanaz. Ha motorcraft-ngk márkát veszel, vagyis gyárit, arra PTR6D-13G van írva, de ha eredeti NGK-t veszel akkor az NGK száma ez: PTR6F-13
OEM vs Aftermarket, de attól még ugyanaz a termék
Az NGK nyilatkozata: "PTR6D-13G is the part number for Original Equipment, PTR6F-13 is the part number for aftermarket"
poigneemain kimerítő válasz.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10304 Dátum: 2016.05.17 kedd, 20:01:08 »

Ha már ez a téma...

az minek a jele ha a gyertyát kiszedve, belenézve az égéstérbe olajos lerakódást látni? Illetve ha konkrétan a gyertya alsó része (ahol az elektróda van) olajos? (konkréten olajban áll)
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.17 kedd, 20:04:28 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10305 Dátum: 2016.05.17 kedd, 20:04:02 »

Ha már ez a téma...

az minek a jele ha a gyertyát kiszedve, belenézve az égéstérbe olajos lerakódást látni? Illetve ha konkrétan a gyertya alsó része olajos? (ahol az elektróda van)

Olajfilm
Vékony, fekete olajréteg vonja be a szigetelőcsúcsot, az elektródákat és a gyertyaházat.
Lehetséges ok: túl sok az olaj az égéstérben, túl van töltve a motorolaj, erősen kopottak a dugattyúgyűrűk, a hengerperselyek és a szelepvezetékek.
Hatása: egyenetlen gyújtás vagy akár gyertyarövidzárlat, teljes működésképtelenség.
Teendő: a motor ellenőrzése, helyes üzemanyag-olaj arány beállítása.
Csak egy lehetséges hiba,de nem biztos. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.17 kedd, 20:06:10 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10306 Dátum: 2016.05.17 kedd, 20:05:22 »

Olajfilm
Vékony, fekete olajréteg vonja be a szigetelőcsúcsot, az elektródákat és a gyertyaházat.
Lehetséges ok: túl sok az olaj az égéstérben, túl van töltve a motorolaj, erősen kopottak a dugattyúgyűrűk, a hengerperselyek és a szelepvezetékek.
Hatása: egyenetlen gyújtás vagy akár gyertyarövidzárlat, teljes működésképtelenség.
Teendő: a motor ellenőrzése, helyes üzemanyag-olaj arány beállítása.


Most javítottam, nem kis mennyiségű olajfilm, hanem csöpög az olajtól.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #10307 Dátum: 2016.05.17 kedd, 20:07:55 »

Azt hogy derítitek ki hogy Cromax melyik gyertyát ajánlja? Én csak a cikkszámomat látom. És miért hoz kétféle gyertyát évjárat függvényében, amikor ngk csak egyfajtát?
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #10308 Dátum: 2016.05.19 csütörtök, 07:38:59 »

Sziasztok.

1.8 125 Le-s motorról beszélek. A gondom. az vele, hogy alapjáraton és kicsit felette kopog, ha emelem a fordulatot 2000 körülire, vagy fölé, akkor a kopogás megszűnik. Van egy (gondolom talán kipufogógáz visszavezető, vagy változtatható szívócső vezérlő) szele a motor váltó felöli oldalán, ami a fordulatszám emelésére működésbe lép és a kopogás megszűnik.
Mi lehet a gond? Hogyan orvosolható? A pénztárcabarát, magyar leleményességre gondolok, nem a rögtön szervizben történő javításra.
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
krtsz91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #10309 Dátum: 2016.05.19 csütörtök, 11:30:08 »

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne ,hogy van egy 1.8 mondeom és 2000 es fordulat környékén nagyobb gázadásra elkezd ugrálni(megtorpan) egészen olyan 2500-3000ig.
Pillangószelepre (fojtó szelep) gondoltam , hogy az lehet a baj. Lehetséges?  Mikor megvettem ugyan ezt csinálta akkor a gyertyát cseréltük és a pillangószelepet takarítottuk akkor 1 hónapra megszűnt a probléma. Akkor szóltak h kicsit akad a pillangószelep tengelye és nehezen nyit. De akkor miért volt jó 1 hónapig?
Illetve alapjáratnál ilyen kopogó hangot hallat a kuplungom. Ha benyomom megszűnik teljesen illetve menet közbe se hallom. Kuplung csere lesz?  szomoru1
Köszönöm a segítséget.
Naplózva
haro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #10310 Dátum: 2016.05.19 csütörtök, 11:34:31 »

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne ,hogy van egy 1.8 mondeom és 2000 es fordulat környékén nagyobb gázadásra elkezd ugrálni(megtorpan) egészen olyan 2500-3000ig.
Pillangószelepre (fojtó szelep) gondoltam , hogy az lehet a baj. Lehetséges?  Mikor megvettem ugyan ezt csinálta akkor a gyertyát cseréltük és a pillangószelepet takarítottuk akkor 1 hónapra megszűnt a probléma. Akkor szóltak h kicsit akad a pillangószelep tengelye és nehezen nyit. De akkor miért volt jó 1 hónapig?
Illetve alapjáratnál ilyen kopogó hangot hallat a kuplungom. Ha benyomom megszűnik teljesen illetve menet közbe se hallom. Kuplung csere lesz?  szomoru1
Köszönöm a segítséget.


Az első probléma, gyújtótrafó. A másik lehet több minden.
Naplózva

MK4 Mondeo 2007 2.0 TDCI 140 le
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10311 Dátum: 2016.05.19 csütörtök, 12:45:00 »

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne ,hogy van egy 1.8 mondeom és 2000 es fordulat környékén nagyobb gázadásra elkezd ugrálni(megtorpan) egészen olyan 2500-3000ig.
Pillangószelepre (fojtó szelep) gondoltam , hogy az lehet a baj. Lehetséges?  Mikor megvettem ugyan ezt csinálta akkor a gyertyát cseréltük és a pillangószelepet takarítottuk akkor 1 hónapra megszűnt a probléma. Akkor szóltak h kicsit akad a pillangószelep tengelye és nehezen nyit. De akkor miért volt jó 1 hónapig?
Trafo gyanus. Egyebkent szivosor hogy van ?

Válasz
Illetve alapjáratnál ilyen kopogó hangot hallat a kuplungom. Ha benyomom megszűnik teljesen illetve menet közbe se hallom. Kuplung csere lesz?  szomoru1
Köszönöm a segítséget.


is+ kettomegu+kinyomocsapagy. Ami meg kopogni szokott, az a valto kihajto tengely tugorgoi (vagymi, nem jut az eszembe a hivatalos neve), de az nalam is halkan kalimpal mar evek ota. Kemenyebb kopogas inkabb lendkerek. Azzal viszont nem varnek sokat, mert 15kg-os forgo reszrol van szo, es nem tesz jot a fotengely csapagynak (sem).
Naplózva

blah blah blah
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10312 Dátum: 2016.05.22 vasárnap, 16:48:29 »

Sziasztok!


Kérdés mitől lehet az ,hogy a hűtővízben olaj van ? Most volt a szerelőnél mindent kicseréltek.... rinya falbav gyűrűt dugattyút szelepeket mindent egyedül a block maradt....

http://kepfeltoltes.hu/160522/4855400431_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160522/7614376422_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Garanciás az egész motor mit baszott el a szerelőm ? :O  falbav falbav falbav falbav falbav falbav
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10313 Dátum: 2016.05.22 vasárnap, 17:27:02 »

Sziasztok!


Kérdés mitől lehet az ,hogy a hűtővízben olaj van ? Most volt a szerelőnél mindent kicseréltek.... rinya falbav gyűrűt dugattyút szelepeket mindent egyedül a block maradt....

http://kepfeltoltes.hu/160522/4855400431_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160522/7614376422_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Garanciás az egész motor mit baszott el a szerelőm ? :O  falbav falbav falbav falbav falbav falbav

Szerintem hengerfej tömítés. Sok minden miatt lehet. Olcsó tömítés, nem megfelelően meghúzott csavarok, nem megfelelően letisztított felületek stb. Gyorsan vissza a szerelőhöz.
Fehér füst van?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10314 Dátum: 2016.05.22 vasárnap, 17:29:05 »

Szerintem hengerfej tömítés. Sok minden miatt lehet. Olcsó tömítés, nem megfelelően meghúzott csavarok, nem megfelelően letisztított felületek stb. Gyorsan vissza a szerelőhöz.
Fehér füst van?


Feher fust nincs. Igaz 3000 valtok merg bejaratos ovatosan megyek vele de nincs. Olaj ugyan annyi mint volt az legalbb nem fogyot latszolag.....
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10315 Dátum: 2016.05.22 vasárnap, 21:54:57 »

Sziasztok,

KUGLER féle gyertyakábeleket használ valaki? Ha igen, milyen tapasztala van, mennyire elégedett vele?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #10316 Dátum: 2016.05.22 vasárnap, 22:23:53 »

Sziasztok,

KUGLER féle gyertyakábeleket használ valaki? Ha igen, milyen tapasztala van, mennyire elégedett vele?
Nekem mk1-ben van kb 3 éve. Azóta is jó, és 3 év garancia van rá (legalább is annyi volt).
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10317 Dátum: 2016.05.22 vasárnap, 22:31:23 »

Sziasztok,

KUGLER féle gyertyakábeleket használ valaki? Ha igen, milyen tapasztala van, mennyire elégedett vele?

KÜGLI vagy KURBLI ?  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10318 Dátum: 2016.05.22 vasárnap, 23:12:50 »

KUGLER féle gyertyakábeleket használ valaki? Ha igen, milyen tapasztala van, mennyire elégedett vele?
LPG kompatibilis kábeleit használom de csak néhány hónapja. gyári gyertyával, Swag trafóval. Nincs problámám. Korrekt a fazon.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10319 Dátum: 2016.05.23 hétfő, 16:06:23 »

Sziasztok,

KUGLER féle gyertyakábeleket használ valaki? Ha igen, milyen tapasztala van, mennyire elégedett vele?
Szia.
Nálam már 2 éve benn figyel,és nincs vele semmi problémám(8 mm-s vettem).
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10320 Dátum: 2016.05.24 kedd, 15:32:18 »

Sziasztok!

Segítséget illetve véleményeket szeretnék kérni.

Az autó 2.0 16v MKIII facelift előtti. Svájcból származik.

Nemrég vettem, olajat cseréltem benne, gyári Ford olajat, 4,3 litert öntöttem bele. Ahogy kell.
Körülbelül 450 km után megnéztem a szintet, nem hittem a szememnek. A nívót se érte el a szint. Másfél!!! litert öntöttem rá, hogy elérje a felső szintet.
Aztán megint vagy 500 km után egy litert. Főleg autópályán használtam. Ez nem normális nyilván, de akkor hova tűnik az olaj?
Megehet ennyit egy dokumentáltan 140000-t futott motor? Tudom, dugattyúgyűrűk, szelepszár szimmering...de ennyire "hamar"?

Valahol itt a fórumon olvastam, hogy valaki váltott a "gyári" olajról másra.
Ti mit javasolnátok?
Járt már így valamelyikőtök?

Megköszönöm annak, aki elolvassa, és esetleg ötlettel szolgál.
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10321 Dátum: 2016.05.24 kedd, 15:52:22 »

Sziasztok!

Segítséget illetve véleményeket szeretnék kérni.

Az autó 2.0 16v MKIII facelift előtti. Svájcból származik.

Nemrég vettem, olajat cseréltem benne, gyári Ford olajat, 4,3 litert öntöttem bele. Ahogy kell.
Körülbelül 450 km után megnéztem a szintet, nem hittem a szememnek. A nívót se érte el a szint. Másfél!!! litert öntöttem rá, hogy elérje a felső szintet.
Aztán megint vagy 500 km után egy litert. Főleg autópályán használtam. Ez nem normális nyilván, de akkor hova tűnik az olaj?
Megehet ennyit egy dokumentáltan 140000-t futott motor? Tudom, dugattyúgyűrűk, szelepszár szimmering...de ennyire "hamar"?

Valahol itt a fórumon olvastam, hogy valaki váltott a "gyári" olajról másra.
Ti mit javasolnátok?
Járt már így valamelyikőtök?

Megköszönöm annak, aki elolvassa, és esetleg ötlettel szolgál.

Pont emiatt lutri a motorcsere. Sad Sajnálom. Sad  rinya
Egy városi autó simán tud ilyet, ilyen hamar.
Igen valaki írta, hogy gyári ford 5w-30 ról átváltott ugyanilyen viszkozitású Total-ra és megszűnt az olajfogyasztás.
Én szerintem te ebben ne nagyon reménykedj. Sad

UI: remélem azért eleget vártál, hogy leülepedjen az olaj. Legalább 20 percet kell várni mielőtt megnézed az olajszintet.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.24 kedd, 15:54:45 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10322 Dátum: 2016.05.24 kedd, 16:53:17 »

Pont emiatt lutri a motorcsere. Sad Sajnálom. Sad  rinya
Egy városi autó simán tud ilyet, ilyen hamar.
Igen valaki írta, hogy gyári ford 5w-30 ról átváltott ugyanilyen viszkozitású Total-ra és megszűnt az olajfogyasztás.
Én szerintem te ebben ne nagyon reménykedj. Sad

UI: remélem azért eleget vártál, hogy leülepedjen az olaj. Legalább 20 percet kell várni mielőtt megnézed az olajszintet.  Wink

Szia,

Köszönöm, hogy írtál. Állt persze, ahhoz eleget, hogy visszacsorogjon.
Ami furcsa volt még, hogy nem gyulladt ki az olajnyomás elégtelenségét jelző kiskanna.
Ez nekem hihetetlen. Az utolsó olajcseréje, amit kint csináltak, 10w-40 olajjal volt.
A 18 éves 1.4 Escortom eszik meg egy litert 15000 alatt.

Szerintem váltok olajat. Erről a gyári olajól erősen megoszlottak itt a vélemények.
A remény hal meg utoljára.
Amúgy az utolsó egy liternek a felét már nem gyári 5w-30-ból töltöttem utána. Vettem másfajtát (ACEAA3/B3 - Haynes manualban volt)

Nekem ez akkor is hihetetlen..

Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #10323 Dátum: 2016.05.24 kedd, 17:57:26 »

Szia,

Köszönöm, hogy írtál. Állt persze, ahhoz eleget, hogy visszacsorogjon.
Ami furcsa volt még, hogy nem gyulladt ki az olajnyomás elégtelenségét jelző kiskanna.
Ez nekem hihetetlen. Az utolsó olajcseréje, amit kint csináltak, 10w-40 olajjal volt.
A 18 éves 1.4 Escortom eszik meg egy litert 15000 alatt.

Szerintem váltok olajat. Erről a gyári olajól erősen megoszlottak itt a vélemények.
A remény hal meg utoljára.
Amúgy az utolsó egy liternek a felét már nem gyári 5w-30-ból töltöttem utána. Vettem másfajtát (ACEAA3/B3 - Haynes manualban volt)

Nekem ez akkor is hihetetlen..


Nincs tömítetlenség? Füstöl is?
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10324 Dátum: 2016.05.24 kedd, 18:04:35 »

Szia,

Köszönöm, hogy írtál. Állt persze, ahhoz eleget, hogy visszacsorogjon.
Ami furcsa volt még, hogy nem gyulladt ki az olajnyomás elégtelenségét jelző kiskanna.
Ez nekem hihetetlen. Az utolsó olajcseréje, amit kint csináltak, 10w-40 olajjal volt.
A 18 éves 1.4 Escortom eszik meg egy litert 15000 alatt.

Szerintem váltok olajat. Erről a gyári olajól erősen megoszlottak itt a vélemények.
A remény hal meg utoljára.
Amúgy az utolsó egy liternek a felét már nem gyári 5w-30-ból töltöttem utána. Vettem másfajtát (ACEAA3/B3 - Haynes manualban volt)

Nekem ez akkor is hihetetlen..

Ha egyet tippelhetek, akkor szerintem nálad a szelepszár szimeringek haltak meg. Ezek jellemzően autópályán okozzák a nagy olajfogyasztást. Szerintem.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10325 Dátum: 2016.05.24 kedd, 18:05:47 »

Nincs tömítetlenség? Füstöl is?

Szia,

Köszönöm, hogy írtál.

Nem füstöl. Húz is. Ahogy írtam, nem gyulladt ki az olajnyomás alacsony. Alatta sincs tócsa. Cseppek sem. A motoron sincs olajfolyás, az alja sem olajos...

Már kinéztem a neten mobil1-ből, shell-ből, castrol-ból a megfelelőket.

Nem hiszek a "gyári olaj"-nak. Ennyit nem ehet meg.
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10326 Dátum: 2016.05.24 kedd, 18:09:21 »

Ha egyet tippelhetek, akkor szerintem nálad a szelepszár szimeringek haltak meg. Ezek jellemzően autópályán okozzák a nagy olajfogyasztást. Szerintem.


Köszönöm Bleky,

Lehetséges. Mennyire "fájdalmas" cserélni ezeket? Olcsóbb lehet esetleg más olajokat kipróbálni, szerintem. (Mobil1, Castrol, Shell).
Ezt fejlesztették a Mazdával.Sad((Huh? Az angol mkII-esem 2.0 ZETEC motorja 200000 felett egy decit nem evett meg...
Hihetetlen, hogy egy szelepszár szimmering ennyit ne menjen el...
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #10327 Dátum: 2016.05.24 kedd, 18:18:45 »

Köszönöm Bleky,

Lehetséges. Mennyire "fájdalmas" cserélni ezeket? Olcsóbb lehet esetleg más olajokat kipróbálni, szerintem. (Mobil1, Castrol, Shell).
Ezt fejlesztették a Mazdával.Sad((Huh? Az angol mkII-esem 2.0 ZETEC motorja 200000 felett egy decit nem evett meg...
Hihetetlen, hogy egy szelepszár szimmering ennyit ne menjen el...
Biztos olcsóbb megpróbálni, de ekkora olajfogyasztásra ez nem lesz megoldás szerintem  Undecided
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10328 Dátum: 2016.05.24 kedd, 18:19:37 »

Köszönöm Bleky,

Lehetséges. Mennyire "fájdalmas" cserélni ezeket? Olcsóbb lehet esetleg más olajokat kipróbálni, szerintem. (Mobil1, Castrol, Shell).
Ezt fejlesztették a Mazdával.Sad((Huh? Az angol mkII-esem 2.0 ZETEC motorja 200000 felett egy decit nem evett meg...
Hihetetlen, hogy egy szelepszár szimmering ennyit ne menjen el...

Általában nagyon fájdalmas. Nem az alkatrész a nagyon drága, hanem a munkadíj.
Nekem is volt egy Zetec mk1-esem. Az se ette az olajat 400.000-nél. Ez igen. Sad
Próbálj olajakat ha gondolod. Ártani nem árt, de szerintem csak öntöd bele a pénzt. A gyári ford olaj castrol gyártmány.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10329 Dátum: 2016.05.24 kedd, 18:27:05 »

Általában nagyon fájdalmas. Nem az alkatrész a nagyon drága, hanem a munkadíj.
Nekem is volt egy Zetec mk1-esem. Az se ette az olajat 400.000-nél. Ez igen. Sad
Próbálj olajakat ha gondolod. Ártani nem árt, de szerintem csak öntöd bele a pénzt. A gyári ford olaj castrol gyártmány.

Köszi a válaszokat Bleky,

Az lehet, hogy Castrol, de sokan szidták itt, sőt még a Totalcar.hu- is olvastam rossz véleményt a gyári olajról. Merthogy mikor "milyet" és melyik szolgáltatóból szerzi be az olajat.
Én megpróbálom.

Köszönöm mégegyszer.

FZS
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #10330 Dátum: 2016.05.24 kedd, 19:12:19 »

Köszi a válaszokat Bleky,

Az lehet, hogy Castrol, de sokan szidták itt, sőt még a Totalcar.hu- is olvastam rossz véleményt a gyári olajról. Merthogy mikor "milyet" és melyik szolgáltatóból szerzi be az olajat.
Én megpróbálom.

Köszönöm mégegyszer.

FZS

Nekem pont a gyárit nem eszi,bár amikor ette,közel sem annyit mint nálad.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10331 Dátum: 2016.05.25 szerda, 08:24:38 »

Nekem pont a gyárit nem eszi,bár amikor ette,közel sem annyit mint nálad.

Szia Butcher88,

Köszönöm, hogy írtál.
Hogy érted, hogy amikor ette? Te mit csináltál vele, hogy már nem eszi?

Kollégám az 1.6-os Focus-szal, "ugyanúgy" járt mint én. Ugyanabban a kereskedésben vette, ugyanúgy svájci ahol én, ugyanúgy svájci az autó, első hosszú út előtt persze olajcsere, persze gyárira.
Pécs-Győr táv után valami 4 dl töltött utána, visszafelé megint ugyanezt. Többet nem rakott gyári olajat. Rakott helyette Total 5w-30-at. Azóta nem fogy az olaj.
Úgyhogy először mindenképp kipróbálok valami mást, persze a Ford specifikációnak megfelelőt. Mindenképp megosztom itt a tapasztaltakat.

Ha nem a betétes olajszűrőt rakom fel az gond lehet? Mert a Haynes manualban láttam, hogy ott ilyen levehető házas, papírbetétes szűrőt raknak fel..

Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a "bajomhoz"!

FZS
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10332 Dátum: 2016.05.25 szerda, 09:47:18 »

Szia Butcher88,

Köszönöm, hogy írtál.
Hogy érted, hogy amikor ette? Te mit csináltál vele, hogy már nem eszi?

Kollégám az 1.6-os Focus-szal, "ugyanúgy" járt mint én. Ugyanabban a kereskedésben vette, ugyanúgy svájci ahol én, ugyanúgy svájci az autó, első hosszú út előtt persze olajcsere, persze gyárira.
Pécs-Győr táv után valami 4 dl töltött utána, visszafelé megint ugyanezt. Többet nem rakott gyári olajat. Rakott helyette Total 5w-30-at. Azóta nem fogy az olaj.
Úgyhogy először mindenképp kipróbálok valami mást, persze a Ford specifikációnak megfelelőt. Mindenképp megosztom itt a tapasztaltakat.

Ha nem a betétes olajszűrőt rakom fel az gond lehet? Mert a Haynes manualban láttam, hogy ott ilyen levehető házas, papírbetétes szűrőt raknak fel..

Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a "bajomhoz"!

FZS

Én úgy tudom csak azt a szűrőt tudod használni ami van rajta, a váltáshoz tartókonzolt kell cserélni.
Jó a betétes, nincs azzal semmi gond. Csak ne húzd meg túl erősen, ez nem az a fajta. Puszta kézzel amennyire bírod, elegendő.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #10333 Dátum: 2016.05.25 szerda, 10:07:47 »

Szia,

Köszönöm, hogy írtál.

Nem füstöl. Húz is. Ahogy írtam, nem gyulladt ki az olajnyomás alacsony. Alatta sincs tócsa. Cseppek sem. A motoron sincs olajfolyás, az alja sem olajos...

Már kinéztem a neten mobil1-ből, shell-ből, castrol-ból a megfelelőket.

Nem hiszek a "gyári olaj"-nak. Ennyit nem ehet meg.

Az hogy a visszajelző lámpa mikor gyullad ki az szerintem erősen típusfüggő. Van benne tartalék, hisz különben minden kanyarban vagy lassításnál-fékezésnél villanna. Nekem pl anno az EX 1.9 TD Citroen pár 100 km alatt képes volt megenni litereket (igaz füstölt is). A lényeg az, hogy tudtam hogy eszi az olajat, de mivel nem gyulladt ki a lámpa így nem figyeltem annyira az elején. Aztán egy hosszabb út előtt biztos ami biztos alapon ránéztem és hát összement a nívópálca... 2-3 liter ment bele mire valamit is láttam a nívópálcán... Lámpa semmi. De a lámpa jó volt mert egyszer belefutottam hogy annyira lement a szint hogy kanyarokban bevillant. Szóval nem véletlenül van nívópálca a kocsikban még mindig... (A vége motorcsere lett, a dugó lötyögött az egyik hajtókaron, nem kicsit...)
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10334 Dátum: 2016.05.25 szerda, 10:16:51 »

Szia Butcher88,

Köszönöm, hogy írtál.
Hogy érted, hogy amikor ette? Te mit csináltál vele, hogy már nem eszi?

Kollégám az 1.6-os Focus-szal, "ugyanúgy" járt mint én. Ugyanabban a kereskedésben vette, ugyanúgy svájci ahol én, ugyanúgy svájci az autó, első hosszú út előtt persze olajcsere, persze gyárira.
Pécs-Győr táv után valami 4 dl töltött utána, visszafelé megint ugyanezt. Többet nem rakott gyári olajat. Rakott helyette Total 5w-30-at. Azóta nem fogy az olaj.
Úgyhogy először mindenképp kipróbálok valami mást, persze a Ford specifikációnak megfelelőt. Mindenképp megosztom itt a tapasztaltakat.

Ha nem a betétes olajszűrőt rakom fel az gond lehet? Mert a Haynes manualban láttam, hogy ott ilyen levehető házas, papírbetétes szűrőt raknak fel..

Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a "bajomhoz"!

FZS
mi a baj a papirbetétes szűrővel? Roll Eyes

arra azér készülj fel, hogy mk3nál nem fogja megoldani ezt a problémát egy olajgyártó váltás...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10335 Dátum: 2016.05.25 szerda, 10:20:36 »

Szia,

Köszönöm, hogy írtál. Állt persze, ahhoz eleget, hogy visszacsorogjon.
Ami furcsa volt még, hogy nem gyulladt ki az olajnyomás elégtelenségét jelző kiskanna.
Ez nekem hihetetlen. Az utolsó olajcseréje, amit kint csináltak, 10w-40 olajjal volt.
A 18 éves 1.4 Escortom eszik meg egy litert 15000 alatt.

Szerintem váltok olajat. Erről a gyári olajól erősen megoszlottak itt a vélemények.
A remény hal meg utoljára.
Amúgy az utolsó egy liternek a felét már nem gyári 5w-30-ból töltöttem utána. Vettem másfajtát (ACEAA3/B3 - Haynes manualban volt)

Nekem ez akkor is hihetetlen..


attól hogy kevés olaj van benne még nyomást tud csinálni. amikor az elkezd világítani, akkor kb már nincs is benne olaj
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10336 Dátum: 2016.05.25 szerda, 11:00:38 »

Sziasztok!

Segítséget illetve véleményeket szeretnék kérni.

Az autó 2.0 16v MKIII facelift előtti. Svájcból származik.

Nemrég vettem, olajat cseréltem benne, gyári Ford olajat, 4,3 litert öntöttem bele. Ahogy kell.
Körülbelül 450 km után megnéztem a szintet, nem hittem a szememnek. A nívót se érte el a szint. Másfél!!! litert öntöttem rá, hogy elérje a felső szintet.
Aztán megint vagy 500 km után egy litert. Főleg autópályán használtam. Ez nem normális nyilván, de akkor hova tűnik az olaj?
Megehet ennyit egy dokumentáltan 140000-t futott motor? Tudom, dugattyúgyűrűk, szelepszár szimmering...de ennyire "hamar"?

Valahol itt a fórumon olvastam, hogy valaki váltott a "gyári" olajról másra.
Ti mit javasolnátok?
Járt már így valamelyikőtök?

Megköszönöm annak, aki elolvassa, és esetleg ötlettel szolgál.


Szia!

Nem akarlak elkeseríteni de ez bármi lehet  szomoru1 Én is így indultam nekem is 2.0 benyásom van és 250km/1l olaj ment bele. 350ezer volt a javítás.

plusz nekem recsent is a 3 hengernél a szelep mákom volt, hogy nem vert szét semmit..

Szóval egyszer ezt cserélték:

Szimering 980ft/db 16kell, 15680
Hengerfejtömítés 21800ft
Szeleptömítés: 12000
lánc: 37385
Szelepek 3727/db 16kell 59632
plusz munka díj..

Aztán még mindig fogyott az olaj  falbav mint kiderült a dugattyú *** volt a 3as 4es szét voltak kopva plusz a gyűrű mivel szettben lehet kapni és úgy érdemes cserélni így mindet cseréltük, mivel gyárit már nem lehet kapni így használtat talált a szakim 61ezer km eredeti ford dugattyúk garit is vállalt rá.
így nézet ki a szétkopott dugattyú...
http://kepfeltoltes.hu/160511/dugatty__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

De még mindig nincs vége most, megy erős de még bejáratos 3000 váltok vigyázok rá viszont, most meg a hűtővízbe olajt találtam megy vissza mivel garanciás.

http://kepfeltoltes.hu/160522/4855400431_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160522/7614376422_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A víz nem fór szóval nem tudom ,hogy került bele.. De a biztonság az első így hétvégén viszem vissza...



Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10337 Dátum: 2016.05.25 szerda, 11:20:49 »


Szia!

Nem akarlak elkeseríteni de ez bármi lehet  szomoru1 Én is így indultam nekem is 2.0 benyásom van és 250km/1l olaj ment bele. 350ezer volt a javítás.

plusz nekem recsent is a 3 hengernél a szelep mákom volt, hogy nem vert szét semmit..

Szóval egyszer ezt cserélték:

Szimering 980ft/db 16kell, 15680
Hengerfejtömítés 21800ft
Szeleptömítés: 12000
lánc: 37385
Szelepek 3727/db 16kell 59632
plusz munka díj..

Aztán még mindig fogyott az olaj  falbav mint kiderült a dugattyú *** volt a 3as 4es szét voltak kopva plusz a gyűrű mivel szettben lehet kapni és úgy érdemes cserélni így mindet cseréltük, mivel gyárit már nem lehet kapni így használtat talált a szakim 61ezer km eredeti ford dugattyúk garit is vállalt rá.
így nézet ki a szétkopott dugattyú...
http://kepfeltoltes.hu/160511/dugatty__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

De még mindig nincs vége most, megy erős de még bejáratos 3000 váltok vigyázok rá viszont, most meg a hűtővízbe olajt találtam megy vissza mivel garanciás.

http://kepfeltoltes.hu/160522/4855400431_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/160522/7614376422_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A víz nem fór szóval nem tudom ,hogy került bele.. De a biztonság az első így hétvégén viszem vissza...

Szia Maarki,

Hát köszönöm azért.
Nem lettem vidámabb.

Majd kiderül!

Üdv,
FZS




Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10338 Dátum: 2016.05.25 szerda, 11:21:34 »

Sziasztok!

Segítséget illetve véleményeket szeretnék kérni.

Az autó 2.0 16v MKIII facelift előtti. Svájcból származik.

Nemrég vettem, olajat cseréltem benne, gyári Ford olajat, 4,3 litert öntöttem bele. Ahogy kell.
Körülbelül 450 km után megnéztem a szintet, nem hittem a szememnek. A nívót se érte el a szint. Másfél!!! litert öntöttem rá, hogy elérje a felső szintet.
Aztán megint vagy 500 km után egy litert. Főleg autópályán használtam. Ez nem normális nyilván, de akkor hova tűnik az olaj?
Megehet ennyit egy dokumentáltan 140000-t futott motor? Tudom, dugattyúgyűrűk, szelepszár szimmering...de ennyire "hamar"?

Valahol itt a fórumon olvastam, hogy valaki váltott a "gyári" olajról másra.
Ti mit javasolnátok?
Járt már így valamelyikőtök?

Megköszönöm annak, aki elolvassa, és esetleg ötlettel szolgál.
egy svájci 14éves autóban nem 100e km van.max dokumentáltan.valósan pedig 2x vagy 3x annyi.sajnos a motor kopása miatt fogy az olajad.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #10339 Dátum: 2016.05.25 szerda, 11:48:44 »

Szia Butcher88,

Köszönöm, hogy írtál.
Hogy érted, hogy amikor ette? Te mit csináltál vele, hogy már nem eszi?

Kollégám az 1.6-os Focus-szal, "ugyanúgy" járt mint én. Ugyanabban a kereskedésben vette, ugyanúgy svájci ahol én, ugyanúgy svájci az autó, első hosszú út előtt persze olajcsere, persze gyárira.
Pécs-Győr táv után valami 4 dl töltött utána, visszafelé megint ugyanezt. Többet nem rakott gyári olajat. Rakott helyette Total 5w-30-at. Azóta nem fogy az olaj.
Úgyhogy először mindenképp kipróbálok valami mást, persze a Ford specifikációnak megfelelőt. Mindenképp megosztom itt a tapasztaltakat.

Ha nem a betétes olajszűrőt rakom fel az gond lehet? Mert a Haynes manualban láttam, hogy ott ilyen levehető házas, papírbetétes szűrőt raknak fel..

Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a "bajomhoz"!

FZS

Lecseréltem a Castrol olajat gyárira de hangsúlyozom,nekem épp hogy csipegette a Castrolt.
( van egy új,gyári papírbetétes olajszűrőm,ha érdekel )
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.25 szerda, 11:52:24 írta Butcher88 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10340 Dátum: 2016.05.25 szerda, 15:43:26 »

egy svájci 14éves autóban nem 100e km van.max dokumentáltan.valósan pedig 2x vagy 3x annyi.sajnos a motor kopása miatt fogy az olajad.

Kedves Alf,

Köszönöm, hogy írtál.
Nem vettem volna meg, ha nem lenne igaz a futásteljesítménye. Leinformáltam az autót.
Kedden kicseréltetem az olajat és a szűrőt.
Aztán megosztom majd a tapasztaltakat.

Üdv,
FZS
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10341 Dátum: 2016.05.25 szerda, 15:45:25 »

Lecseréltem a Castrol olajat gyárira de hangsúlyozom,nekem épp hogy csipegette a Castrolt.
( van egy új,gyári papírbetétes olajszűrőm,ha érdekel )


Butcher88,

Köszönöm a felajánlást, kedden viszem az autót olajcserére és a szűrőt is cserélik majd. Csak az olajszűrőt, a többit egy hónapja cseréltem.
Megosztom majd a tapasztaltakat.

Üdv,
FZs
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10342 Dátum: 2016.05.25 szerda, 15:47:57 »



Maarki,

Köszönöm, kedden lecserélem az olajat. Aztán nagyon figyelni fogok.

Üdv,
FZs
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #10343 Dátum: 2016.05.25 szerda, 16:48:18 »

Butcher88,

Köszönöm a felajánlást, kedden viszem az autót olajcserére és a szűrőt is cserélik majd. Csak az olajszűrőt, a többit egy hónapja cseréltem.
Megosztom majd a tapasztaltakat.

Üdv,
FZs

 eljen
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
addM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #10344 Dátum: 2016.05.25 szerda, 17:57:06 »

Sziasztok! Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valaki járt már hasonló cipőben!
A történet a következő.:

A hűtővíz nagyon nehezen melegedett, illetve előzéskor eléggé vissza is hűlt. Kicseréltük a termosztátot, és a gombát is.
Vernet volt a választott! (stekker nélküli termosztátról van szó, csak a 2 cső megy rá) Így már nem hűlt vissza viszont a termosztát túl korán kinyitott, nagyon lassú volt a melegedés.
Majd ganaciába kicserélték és kértem egy gyári fordot.
nos ez a termosztát ki sem akart nyitni. Mérgemben ezután kértem egy Gates-t ez sem nyit ki. (Kétlem hogy ennyi termosztát rossz lenne egymás után)
A vízkör jó, dugulás nincs.
A termosztátok beszerelése után mindig kapott fagyállót, plusz járattam!

Ma viszont észrevettem, ha letekertem a kiegyenlítő kupakját utána 2000 körüli fordulaton tartva 1-2 perc után a termosztát kinyitott! Ujbóli hidegindítás után felmelegedett, de a termosztát ismét nem nyitott!

Valaki nem tudja, hogy ez mitől lehet? Nem tud légteleníteni a rendszer? A víz nem csöpögg sehol!!!!

Köszi előre is!
Ádám
Naplózva

MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10345 Dátum: 2016.05.25 szerda, 18:21:48 »

Sziasztok! Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valaki járt már hasonló cipőben!
A történet a következő.:

A hűtővíz nagyon nehezen melegedett, illetve előzéskor eléggé vissza is hűlt. Kicseréltük a termosztátot, és a gombát is.
Vernet volt a választott! (stekker nélküli termosztátról van szó, csak a 2 cső megy rá) Így már nem hűlt vissza viszont a termosztát túl korán kinyitott, nagyon lassú volt a melegedés.
Majd ganaciába kicserélték és kértem egy gyári fordot.
nos ez a termosztát ki sem akart nyitni. Mérgemben ezután kértem egy Gates-t ez sem nyit ki. (Kétlem hogy ennyi termosztát rossz lenne egymás után)
A vízkör jó, dugulás nincs.
A termosztátok beszerelése után mindig kapott fagyállót, plusz járattam!



Ma viszont észrevettem, ha letekertem a kiegyenlítő kupakját utána 2000 körüli fordulaton tartva 1-2 perc után a termosztát kinyitott! Ujbóli hidegindítás után felmelegedett, de a termosztát ismét nem nyitott!

Valaki nem tudja, hogy ez mitől lehet? Nem tud légteleníteni a rendszer? A víz nem csöpögg sehol!!!!

Köszi előre is!
Ádám


Szia,

Azért nyithatott ki, mert nem volt menetszél, és nem volt akkora hűtés szerintem.

OFF Ford Escortomnál, a termosztátház csere megoldotta a fűtés és a termosztát problémát is. Nem melegedett be, és országúton visszahűlt a víz a menetszél miatt. A légtelenítő ág a házon belül megrepedt és ezáltal összenyílt a "nagy" hűtőkörrel, és folyamatosan az egész rendszerben keringett a hűtőfolyadék...

Szóval nézzétek meg a termosztátházat!
Hátha segítettem!

FZS
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
addM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #10346 Dátum: 2016.05.25 szerda, 18:48:46 »


Szia,

Azért nyithatott ki, mert nem volt menetszél, és nem volt akkora hűtés szerintem.

OFF Ford Escortomnál, a termosztátház csere megoldotta a fűtés és a termosztát problémát is. Nem melegedett be, és országúton visszahűlt a víz a menetszél miatt. A légtelenítő ág a házon belül megrepedt és ezáltal összenyílt a "nagy" hűtőkörrel, és folyamatosan az egész rendszerben keringett a hűtőfolyadék...

Szóval nézzétek meg a termosztátházat!
Hátha segítettem!

FZS

Köszi a segítséget! Minden alkalommal cserélve lett a ház is!
Egyszerűen az a gond hogy se egy gyári ford, se egy Gates termosztát nem akar kinyitni az autómban még 100 fokon sem! Ha levettem a kiegyenlítő kupakját es járattam 2000 körüli fordulaton egy darabig, akkor pedig kinyitott!
Majd oromkodve, hogy jo lett le is állítottam, de következőre ugyanúgy nem nyitott ki!
Naplózva

MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
krtsz91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #10347 Dátum: 2016.05.25 szerda, 20:24:07 »

Trafo gyanus. Egyebkent szivosor hogy van ?

2en írtátok a trafót. Hogy lehet kideríteni, hogy az-e és nem a pillangó szelep ?

Köszi a választ Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10348 Dátum: 2016.05.25 szerda, 20:47:00 »

Kedves Alf,

Köszönöm, hogy írtál.
Nem vettem volna meg, ha nem lenne igaz a futásteljesítménye. Leinformáltam az autót.
Kedden kicseréltetem az olajat és a szűrőt.
Aztán megosztom majd a tapasztaltakat.

Üdv,
FZS
ok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #10349 Dátum: 2016.05.25 szerda, 21:33:03 »

Sziasztok.
Adott egy 1,8-as 110 lovas 2005-ös mondeo
Pár napja kigyulladt a motor snarancssárga visszajelzője. Vagy 3 napig világított, majd egyszer kialudt. Most már nem világít. / Nincs kiégve, mert gyujtáson világít.../ Ez normális?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 200 201 202 203 204 205 206 [207] 208 209 210 211 212 213 214 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.