Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:12:55
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
202
203
204
205
206
207
208
[
209
]
210
211
212
213
214
215
216
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4652543 alkalommal)
0 Felhasználó és 60 vendég van a témában
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10400 Dátum:
2016.06.08 szerda, 10:14:21 »
Idézetet írta: Maarki - 2016.06.08 szerda, 10:03:30
Ismerős....
Nekem akkor nézet így ki mikkor ette az olajat a verda és szelep gáz volt meg a dugattyúm is ... '(
A koromfekete szín ne tévesszen meg, az egyes hengerből kijött aránylag egyszerűen a gyertya, ott szép szürke volt, a többi meg tocsog wd40-ben
Amit mutatni szerettem volna, az a gyakorlatilag teljes hosszában durván rozsdás acéltest.
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10401 Dátum:
2016.06.08 szerda, 10:52:31 »
Idézetet írta: kcs - 2016.06.08 szerda, 08:55:31
No, csak okulásul, íme a kiszerelt gyertyák:
https://drive.google.com/file/d/14aOq64L0ziAXyXnyOtFPwr867KjeO5rPyw/view?usp=sharing
Egy éve van nálam a kocsi, most gondoltam ránézek, de szerintem ez a gyári 9 éves lehet.
Három délutánt b.sztam el rá, még az egyébként tényleg jó minőségű Beta gyertyakulcs is inkább anyagában-hosszában rugózott (nagyon nem mertem tépni, mert 16k értékű a kulcs, és nem az enyém
), a végén két nap WD40-es áztatás és egy félcollos crova fejre való gyertyakulcs segített, és még így is rendes erőt kellett kifejtenem hozzá, féltem is hogy beszakad a menet.
Ezek olajban álltak. Látni is a szintet mindegyiken. Szerintem biztos ami biztos cserélj szelepfedél tömítést. Nem nagy dolog.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10402 Dátum:
2016.06.08 szerda, 10:56:43 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 10:52:31
Ezek olajban álltak. Látni is a szintet mindegyiken. Szerintem biztos ami biztos cserélj szelepfedél tömítést. Nem nagy dolog.
Tök szárazak voltak
Amit látsz, az rozsda, rozsdásak voltak a gyertyapipák is - a jelek szerint bő víz állt a gyertyák körül, többször is.
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
Jimmi12
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10403 Dátum:
2016.06.08 szerda, 11:25:11 »
Idézetet írta: zacci - 2016.06.04 szombat, 08:23:50
azert is lehet erdekes a melegen kompresszio meres, mert ha elbaxtak a szelephezagot, akkor melegen ki fog tartani a szelepemelo es ott megy el a cucc.
Benyas mociknal neha elofordul, hogy nem novekszik a szelephezag, hanem csokken. Hidegen meg jo, de melegen mar annyit tagul a szelep stb., hogy nem zar rendesen.
En mindenkeppen visszavinnem a szerelohoz. Elvegre nem sikerult megjavitani a motort.
Helo, megvolt a kompressziómérés, egyenlőre hidegen, 9-15-15-15, ebből az 1-es henger gyanus, de ott cseréltek szelepet is. A szerelőm azt mondja "nincs szelephézag ill. annyira kicsi, hogy nem lehet megmérni". Gondolom ez annak az eredménye, hogy ki lett pucolva a szelepfészek is (marva), így kvázi feljebb kerültek a szelepek.... A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet ezt beállítani? Olvastam, hogy ebben valami "poharak" vannak amik beállítják a szelephézagot, de hol lehet ilyent venni és honnan tudjam, hogy mekkora kell?
Naplózva
juiceroland
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10404 Dátum:
2016.06.08 szerda, 12:15:18 »
Sziasztok! Valakit nagyon szép megkérnék segítsen abban hogy mi a frászfene van az autónak ami egy 2.0 benzin 2001 évjárat, nagyon alacsonyra ejti a fordulatot amíg az autó mozgásban van. Amíg áll tökéletes az alapjárat. Ahogy gurulok vale rögtön 500 környékére shed. Nfuldokol.
. Már szinte mindent kicseréltem rajta. Nagyon meg Köszönöm aki esetleg tud segíteni. Vagy valakit aki tényleg ért a mondeo hoz olyat ajánlani baranya megyében vagy környékén.
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10405 Dátum:
2016.06.08 szerda, 12:17:35 »
Idézetet írta: kcs - 2016.06.08 szerda, 10:56:43
Tök szárazak voltak
Amit látsz, az rozsda, rozsdásak voltak a gyertyapipák is - a jelek szerint bő víz állt a gyertyák körül, többször is.
De az meg hogy? Beázott, vagy mi?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10406 Dátum:
2016.06.08 szerda, 12:26:25 »
Idézetet írta: Jimmi12 - 2016.06.08 szerda, 11:25:11
Helo, megvolt a kompressziómérés, egyenlőre hidegen, 9-15-15-15, ebből az 1-es henger gyanus, de ott cseréltek szelepet is. A szerelőm azt mondja "nincs szelephézag ill. annyira kicsi, hogy nem lehet megmérni". Gondolom ez annak az eredménye, hogy ki lett pucolva a szelepfészek is (marva), így kvázi feljebb kerültek a szelepek.... A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet ezt beállítani? Olvastam, hogy ebben valami "poharak" vannak amik beállítják a szelephézagot, de hol lehet ilyent venni és honnan tudjam, hogy mekkora kell?
Leveszed a szelepfedelet és megméred a hézagot. Nincs olyan, hogy túl kicsi, specifikáción belül kell lennie. Ezután kiveszed a vezérmű tengelyeket és megméred a csészék vastagságát is. Bele van ütve a méret, de az nem mérvadó mert már kopott lehet. Ezután ki kell matekozni, hogy mekkora csészék kellenek ahhoz, hogy specen belül legyél.
A szerelőd meg dobja el a kínai kamazhoz való hézagmérőjét.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.06.08 szerda, 12:28:18 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10407 Dátum:
2016.06.08 szerda, 12:31:47 »
Idézetet írta: juiceroland - 2016.06.08 szerda, 12:15:18
Sziasztok! Valakit nagyon szép megkérnék segítsen abban hogy mi a frászfene van az autónak ami egy 2.0 benzin 2001 évjárat, nagyon alacsonyra ejti a fordulatot amíg az autó mozgásban van. Amíg áll tökéletes az alapjárat. Ahogy gurulok vale rögtön 500 környékére shed. Nfuldokol.
. Már szinte mindent kicseréltem rajta. Nagyon meg Köszönöm aki esetleg tud segíteni. Vagy valakit aki tényleg ért a mondeo hoz olyat ajánlani baranya megyében vagy környékén.
Generatorod eredeti még? Ha már öreg, könnyen okozhatja az is.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10408 Dátum:
2016.06.08 szerda, 12:33:12 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 12:17:35
De az meg hogy? Beázott, vagy mi?
A jelek szerint felülről beázott, nem volt rajta műanyag takaróidom eredetileg.
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10409 Dátum:
2016.06.08 szerda, 12:39:30 »
Idézetet írta: kcs - 2016.06.08 szerda, 12:33:12
A jelek szerint felülről beázott, nem volt rajta műanyag takaróidom eredetileg.
Gyönyörű. Akkor nem szóltam
Még szerencse hogy ki tudtad venni
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10410 Dátum:
2016.06.08 szerda, 12:42:48 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 12:39:30
Gyönyörű. Akkor nem szóltam
Még szerencse hogy ki tudtad venni
Remélem az €1 megtakarítást, amit a toronycsapágy-takaró és motortakaró idomok hiányán nyertek, elkurvázták a managerek
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
Jimmi12
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10411 Dátum:
2016.06.08 szerda, 13:24:37 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 12:26:25
Leveszed a szelepfedelet és megméred a hézagot. Nincs olyan, hogy túl kicsi, specifikáción belül kell lennie. Ezután kiveszed a vezérmű tengelyeket és megméred a csészék vastagságát is. Bele van ütve a méret, de az nem mérvadó mert már kopott lehet. Ezután ki kell matekozni, hogy mekkora csészék kellenek ahhoz, hogy specen belül legyél.
A szerelőd meg dobja el a kínai kamazhoz való hézagmérőjét.
Ez eddig okés lehet, de hol lehet ilyen csészét szerezni?
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10412 Dátum:
2016.06.08 szerda, 13:48:13 »
Idézetet írta: Jimmi12 - 2016.06.08 szerda, 13:24:37
Ez eddig okés lehet, de hol lehet ilyen csészét szerezni?
Ezt a motort nem úgy tervezték, hogy szelephézagot kelljen állítani. A ford nem akarja, hogy szétszedd ezt a motort, így nem kínál hozzá alkatrészt. Ha mégis kell, akkor angliából tudsz rendelni legjobb eséllyel. Mivel a duratec kedvelt motor a Caterham, Superseven stb. hobbiautókban, ezért az ezeket ellátó cégeknél van legjobb esélyed. Nem egyszerű. Ráadásul addig nem tudsz rendelni, még nem tudod mekkora kell, vagyis állni fog egy ideig az autó.
Pl:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-duratec-he.html?limit=40&product_area=745&product_group=158
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Jimmi12
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10413 Dátum:
2016.06.08 szerda, 13:56:23 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 13:48:13
Ezt a motort nem úgy tervezték, hogy szelephézagot kelljen állítani. A ford nem akarja, hogy szétszedd ezt a motort, így nem kínál hozzá alkatrészt. Ha mégis kell, akkor angliából tudsz rendelni legjobb eséllyel. Mivel a duratec kedvelt motor a Caterham, Superseven stb. hobbiautókban, ezért az ezeket ellátó cégeknél van legjobb esélyed. Nem egyszerű. Ráadásul addig nem tudsz rendelni, még nem tudod mekkora kell, vagyis állni fog egy ideig az autó.
Pl:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-duratec-he.html?limit=40&product_area=745&product_group=158
Egyre jobb a helyzet, de ha úgy tervezték, hogy ne kelljen akkor hogyan lehet, hogy nem jó? Lassan már két hónapja áll az autó, de hogy nem fogok még 60-70k-t rákölteni az biztos....
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10414 Dátum:
2016.06.08 szerda, 14:24:49 »
Idézetet írta: Jimmi12 - 2016.06.08 szerda, 13:56:23
Egyre jobb a helyzet, de ha úgy tervezték, hogy ne kelljen akkor hogyan lehet, hogy nem jó? Lassan már két hónapja áll az autó, de hogy nem fogok még 60-70k-t rákölteni az biztos....
Szerintük a következő a terv: Minden cserélhető a motoron csak a belseje nem. Azt se akarják hogy szervizek piszkálják mert a szoros toleranciák miatt megnövekedne a sikertelen javítások száma. Ha tönkremegy a motor, cseréld ki egy bontottra vagy vegyél egy új, "raklapos" motort.
Megjegyzem ezt az üzleti modellt nem magyar ember igényei szerint találták ki.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Jimmi12
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10415 Dátum:
2016.06.08 szerda, 14:43:26 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 14:24:49
Szerintük a következő a terv: Minden cserélhető a motoron csak a belseje nem. Azt se akarják hogy szervizek piszkálják mert a szoros toleranciák miatt megnövekedne a sikertelen javítások száma. Ha tönkremegy a motor, cseréld ki egy bontottra vagy vegyél egy új, "raklapos" motort.
Megjegyzem ezt az üzleti modellt nem magyar ember igényei szerint találták ki.
Ez szép, "ezt az üzleti modellt nem magyar ember igényei szerint találták ki".
Józan paraszti ésszel gondolkodva, mivel kipucolták a szelepfészkeket feljebb kerültek a szelepek és valószínűleg ez miatt nincs szelephézag. A szelepekhez nem nyúlnék hozzá, de mivan ha síkköröszűn levetetem azt a 0,25mm-t a csészéből?
Naplózva
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10416 Dátum:
2016.06.08 szerda, 14:49:43 »
Idézetet írta: Jimmi12 - 2016.06.08 szerda, 14:43:26
Ez szép, "ezt az üzleti modellt nem magyar ember igényei szerint találták ki".
Józan paraszti ésszel gondolkodva, mivel kipucolták a szelepfészkeket feljebb kerültek a szelepek és valószínűleg ez miatt nincs szelephézag. A szelepekhez nem nyúlnék hozzá, de mivan ha síkköröszűn levetetem azt a 0,25mm-t a csészéből?
Akkor még kisebb lesz a szelephézag
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10417 Dátum:
2016.06.08 szerda, 14:56:19 »
Idézetet írta: Jimmi12 - 2016.06.08 szerda, 14:43:26
Ez szép, "ezt az üzleti modellt nem magyar ember igényei szerint találták ki".
Józan paraszti ésszel gondolkodva, mivel kipucolták a szelepfészkeket feljebb kerültek a szelepek és valószínűleg ez miatt nincs szelephézag. A szelepekhez nem nyúlnék hozzá, de mivan ha síkköröszűn levetetem azt a 0,25mm-t a csészéből?
Nem hinném, hogy bárki le tudna venni olyan keveset. A csészék vastagsága 3-3.725mm között lehet ahol van vagy 20 méret. Ki az aki biztonsággal tud köszörülni 0.002 mm-eket? Ebben nem tudok segíteni. Azt nem tudom, hogy lehet a gyári procedúrát megkerülni.
9
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10418 Dátum:
2016.06.08 szerda, 15:11:07 »
Idézetet írta: kcs - 2016.06.08 szerda, 08:55:31
No, csak okulásul, íme a kiszerelt gyertyák:
https://drive.google.com/file/d/14aOq64L0ziAXyXnyOtFPwr867KjeO5rPyw/view?usp=sharing
Egy éve van nálam a kocsi, most gondoltam ránézek, de szerintem ez a gyári 9 éves lehet.
Három délutánt b.sztam el rá, még az egyébként tényleg jó minőségű Beta gyertyakulcs is inkább anyagában-hosszában rugózott (nagyon nem mertem tépni, mert 16k értékű a kulcs, és nem az enyém
), a végén két nap WD40-es áztatás és egy félcollos crova fejre való gyertyakulcs segített, és még így is rendes erőt kellett kifejtenem hozzá, féltem is hogy beszakad a menet.
nem késtél csak pont egy évet
benzines autó vásárlásakor nálam a gyertya benne szokott lenni a vezérlés+olajcserében
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10419 Dátum:
2016.06.08 szerda, 15:13:16 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.06.08 szerda, 15:11:07
nem késtél csak pont egy évet
benzines autó vásárlásakor nálam a gyertya benne szokott lenni a vezérlés+olajcserében
Szóltam is szerelőnek hogy nézzen rá, a végén szólt is hogy elfelejtette: "majd legközelebb". Aztán én is elfelejtettem. Múlt hétig
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10420 Dátum:
2016.06.08 szerda, 15:15:13 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 14:56:19
Nem hinném, hogy bárki le tudna venni olyan keveset. A csészék vastagsága 3-3.725mm között lehet ahol van vagy 20 méret. Ki az aki biztonsággal tud köszörülni 0.002 mm-eket? Ebben nem tudok segíteni. Azt nem tudom, hogy lehet a gyári procedúrát megkerülni.
9
leginkább sehogy. ezért nem szoktam eröltetni a motorfelújítást
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10421 Dátum:
2016.06.08 szerda, 15:17:50 »
Idézetet írta: kcs - 2016.06.08 szerda, 15:13:16
Szóltam is szerelőnek hogy nézzen rá, a végén szólt is hogy elfelejtette: "majd legközelebb". Aztán én is elfelejtettem. Múlt hétig
haveromnak vettünk egy off benzinest, azokból is élmény volt kivenni a gyertyákat, egy csuklós gyertyakulcsot szét is téptünk rajta. végül ott is a dugókulcsos gyertyakulcs lett a megoldás, került vagy 800ft-ba a fej
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10422 Dátum:
2016.06.08 szerda, 15:19:42 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 12:26:25
Leveszed a szelepfedelet és megméred a hézagot. Nincs olyan, hogy túl kicsi, specifikáción belül kell lennie. Ezután kiveszed a vezérmű tengelyeket és megméred a csészék vastagságát is. Bele van ütve a méret, de az nem mérvadó mert már kopott lehet. Ezután ki kell matekozni, hogy mekkora csészék kellenek ahhoz, hogy specen belül legyél.
A szerelőd meg dobja el a kínai kamazhoz való hézagmérőjét.
meg szétszeded a vezérlést, hogy kijöjjön a vez.tengely
van 20db ilyen csészém itthon, igaz volvo T5 motorból, de ha méretben jók, akkor vihető
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10423 Dátum:
2016.06.08 szerda, 15:20:58 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 14:24:49
Szerintük a következő a terv: Minden cserélhető a motoron csak a belseje nem. Azt se akarják hogy szervizek piszkálják mert a szoros toleranciák miatt megnövekedne a sikertelen javítások száma. Ha tönkremegy a motor, cseréld ki egy bontottra vagy vegyél egy új, "raklapos" motort.
Megjegyzem ezt az üzleti modellt nem magyar ember igényei szerint találták ki.
itthon sincs azzal baj, ha nem 4-600ekm lenne a 150-200ekm-es autókban. meg nem hinnék azt az emberek, hogy a benzinesre nem kell költeni...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Poison The Well
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10424 Dátum:
2016.06.08 szerda, 16:20:21 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.06.08 szerda, 15:20:58
itthon sincs azzal baj, ha nem 4-600ekm lenne a 150-200ekm-es autókban. meg nem hinnék azt az emberek, hogy a benzinesre nem kell költeni...
Mi több, a legtöbb ember úgy venne használt autót, hogy egyáltalán ne keljen benne semmit javítani pár évig...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10425 Dátum:
2016.06.08 szerda, 16:36:32 »
Idézetet írta: Miro - 2016.06.08 szerda, 16:20:21
Mi több, a legtöbb ember úgy venne használt autót, hogy egyáltalán ne keljen benne semmit javítani pár évig...
az már egy másik dolog
de sajnos igaz.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10426 Dátum:
2016.06.08 szerda, 16:38:05 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.06.08 szerda, 15:15:13
leginkább sehogy. ezért nem szoktam eröltetni a motorfelújítást
Szerintem az ember vagy vesz egy csere motort, vagy hobbi szinten nekiáll maga megcsinálni, de ahhoz komoly dokumentációkra, pénzre, türelemre és szerszámokra van szükség. Például ahogy ez a fazon csinálta:
http://duratecfury.blogspot.se/p/duratec-engine-reconditioning.html
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10427 Dátum:
2016.06.08 szerda, 16:51:10 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 16:38:05
Szerintem az ember vagy vesz egy csere motort, vagy hobbi szinten nekiáll maga megcsinálni, de ahhoz komoly dokumentációkra, pénzre, türelemre és szerszámokra van szükség. Például ahogy ez a fazon csinálta:
http://duratecfury.blogspot.se/p/duratec-engine-reconditioning.html
leginkább a szerszám ami még meg tudja drágítani. főleg ha valami célszerszám is kellene.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10428 Dátum:
2016.06.08 szerda, 17:03:34 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.06.08 szerda, 16:51:10
leginkább a szerszám ami még meg tudja drágítani. főleg ha valami célszerszám is kellene.
Persze néha ki lehet fogni jó dolgokat (most Maarki meg fog ölni, hogy nem találtam ezt meg előbb mikor neki kellett volna. Bocsi Maarki
):
Vadonat új, gyári dugattyú-hajtókar készlet, gyári gyűrűkkel, új, raklapos motorból,
kb. 20.000 Ft-ért leszállítva!!!
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Duratec-Pistons-Rods-/262444416480?hash=item3d1ae7fde0:g:HGoAAOSwyQtV5wDY
De ehhez vadászni kell hónapokon keresztül.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10429 Dátum:
2016.06.08 szerda, 17:19:21 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 17:03:34
Persze néha ki lehet fogni jó dolgokat (most Maarki meg fog ölni, hogy nem találtam ezt meg előbb mikor neki kellett volna. Bocsi Maarki
):
Vadonat új, gyári dugattyú-hajtókar készlet, gyári gyűrűkkel, új, raklapos motorból,
kb. 20.000 Ft-ért leszállítva!!!
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Duratec-Pistons-Rods-/262444416480?hash=item3d1ae7fde0:g:HGoAAOSwyQtV5wDY
De ehhez vadászni kell hónapokon keresztül.
és ehhez még kell egy kopásmentes motor is, amibe méretügyileg belepasszol
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jimmi12
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10430 Dátum:
2016.06.08 szerda, 18:53:57 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.06.08 szerda, 15:19:42
meg szétszeded a vezérlést, hogy kijöjjön a vez.tengely
van 20db ilyen csészém itthon, igaz volvo T5 motorból, de ha méretben jók, akkor vihető
Helo,amik benne vannak azoknak 31mm az átmérője és 26.5mm a magassága, az egyes hengernél a 3.22-vel lehetett elfogadható csinálni, szóval ennél kisebb kellene, megnéznéd,hogy akad-e ilyesmi? Előre is köszönöm!
Naplózva
Jimmi12
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10431 Dátum:
2016.06.08 szerda, 18:56:54 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.08 szerda, 16:38:05
Szerintem az ember vagy vesz egy csere motort, vagy hobbi szinten nekiáll maga megcsinálni, de ahhoz komoly dokumentációkra, pénzre, türelemre és szerszámokra van szükség. Például ahogy ez a fazon csinálta:
http://duratecfury.blogspot.se/p/duratec-engine-reconditioning.html
Gondolkodtam én is csere motoron, de arról ki tudja, hogy milyen állapotú? Ezért döntöttem a felújítás mellett, de ha tudtam volna ez ekkora macera akkor inkább neki se állok....
Esetleg valakinek ötlete hogyan lehetne átalakítani hézagoló korong-os megoldásra?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10432 Dátum:
2016.06.08 szerda, 19:36:16 »
Idézetet írta: Jimmi12 - 2016.06.08 szerda, 18:53:57
Helo,amik benne vannak azoknak 31mm az átmérője és 26.5mm a magassága, az egyes hengernél a 3.22-vel lehetett elfogadható csinálni, szóval ennél kisebb kellene, megnéznéd,hogy akad-e ilyesmi? Előre is köszönöm!
ezek 32mm-esek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10433 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 06:59:56 »
Sziasztok!
Mekkora a gyárilag előírt gyertyahézag?
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10434 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 07:12:13 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2016.06.09 csütörtök, 06:59:56
Sziasztok!
Mekkora a gyárilag előírt gyertyahézag?
1.3mm, mindegyik benzinesbe (1.8, 2.0, v6)
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10435 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 07:22:59 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.09 csütörtök, 07:12:13
1.3mm, mindegyik benzinesbe (1.8, 2.0, v6)
Köszönöm,meghúzási nyomatékot is tudnál írni?
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10436 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 08:27:00 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2016.06.09 csütörtök, 07:22:59
Köszönöm,meghúzási nyomatékot is tudnál írni?
Persze, 15Nm vagy kb. 1.5Kg
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10437 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 10:59:00 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.09 csütörtök, 08:27:00
Persze, 15Nm vagy kb. 1.5Kg
Köszönöm szépen!
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10438 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 17:07:55 »
Hello mindenki!
Van egy 1.8as benzines 3-as mondeom, egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül egyet rántott 500m mulva meg elkezdett rángatva menni , utánna nemsokkal beadta a motorjelet rádugtam egy gépet ami 3.as henger gyujtáskimaradásának észlelését írta, gyertyák 10 ezer km ezelőtt lettek cserélve és vettem uj gyertyakábeleket probának de a hiba nem szünt meg alapjárat jó le nem áll csak rángatva torpanva akadozva megy! Volt valakinek hasonló hibája? gyujtótrafó esetleg injektorra gondolok! Van valakinek ötlete? Kösz
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10439 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 18:09:41 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2016.06.09 csütörtök, 17:07:55
Hello mindenki!
Van egy 1.8as benzines 3-as mondeom, egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül egyet rántott 500m mulva meg elkezdett rángatva menni , utánna nemsokkal beadta a motorjelet rádugtam egy gépet ami 3.as henger gyujtáskimaradásának észlelését írta, gyertyák 10 ezer km ezelőtt lettek cserélve és vettem uj gyertyakábeleket probának de a hiba nem szünt meg alapjárat jó le nem áll csak rángatva torpanva akadozva megy! Volt valakinek hasonló hibája? gyujtótrafó esetleg injektorra gondolok! Van valakinek ötlete? Kösz
A trafót nézesd meg elektromos szakival(hidegen és üzemi hőmérsékleten).Első körben nézd meg a trafó alját van rajta esetleg füstszerű pont(ok) a fényes felületen.A hiba forrását kell megkeresni és azt cserélni(tudom ez a legnehezebb).A néphiedelem
alapján a triumvirátust egyszerre szokták cserélni(trafó-gyertyák,kábelek),mert a rossz darab akár tönkreteheti az új beépített alkatrészt.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.06.09 csütörtök, 18:11:36 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10440 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 19:40:23 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.06.09 csütörtök, 18:09:41
A trafót nézesd meg elektromos szakival(hidegen és üzemi hőmérsékleten).Első körben nézd meg a trafó alját van rajta esetleg füstszerű pont(ok) a fényes felületen.A hiba forrását kell megkeresni és azt cserélni(tudom ez a legnehezebb).A néphiedelem
alapján a triumvirátust egyszerre szokták cserélni(trafó-gyertyák,kábelek),mert a rossz darab akár tönkreteheti az új beépített alkatrészt.
Köszi!
Naplózva
rizzsa
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10441 Dátum:
2016.06.10 péntek, 00:41:40 »
Sziasztok, új vagyok , nem biztos, hogy jó helyre írok
Egy szakit keresnék Baranyába aki ki tudná herélni az örvénylapátokat, elkezdtek kerepelni sajnos
Illetve ha nem olyan nagy meló kiszedni a szívósort akkor lehet egy hétvégémet rááldoznám.
Naplózva
blaci82
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10442 Dátum:
2016.06.10 péntek, 09:12:13 »
Sziasztok benzines mondeot be szabad tolni ?
Naplózva
Ford Mondeo mk3 Titanium 2.0 Kombi
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10443 Dátum:
2016.06.10 péntek, 09:59:11 »
Idézetet írta: blaci82 - 2016.06.10 péntek, 09:12:13
Sziasztok benzines mondeot be szabad tolni ?
Ha manuális váltós, akkor igen.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10444 Dátum:
2016.06.13 hétfő, 16:00:24 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2016.06.10 péntek, 09:59:11
Ha manuális váltós, akkor igen.
Nem tiszta, hogy hova ? Ha a dunaba, akkor az valtofuggetlen
Naplózva
blah blah blah
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10445 Dátum:
2016.06.14 kedd, 09:20:52 »
Idézetet írta: zacci - 2016.06.13 hétfő, 16:00:24
Nem tiszta, hogy hova ? Ha a dunaba, akkor az valtofuggetlen
ezt adom
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10446 Dátum:
2016.06.14 kedd, 09:25:40 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne ismét! (ki hitte volna
) szóval pár napja feltűnt ,hogy ingadozik az alapjárat de nem mindig ritkán randomban de ilyet még nem csinált hogy 800-1200 között ugrált. Télen volt, hogy 1100 volt az alapjárat mikkor melegedet akkor 800-1000 között utána be állt rendesen viszont most ez a 800-1200 között elég meredek eddig egyszer csinálta 2 percig kb aztán abba maradt. A Budaörsi ikeából indultam körforgalomig csinálta aztán a piros lámpánál már nem szóval nem nagy távon. Ez miért lehet? Esetleg megint kezdi magát megadni? Nem kéne mert akkor viszont én is le küldöm a Dunába....
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10447 Dátum:
2016.06.14 kedd, 10:00:02 »
Sziasztok! Ha üzemmeleg az autó és kicsit odanyomom neki a gázt akkor a kifufogóból (nem látok füstöt) olyan büdös jön hogy az csak na. Nem égett szag hanem inkább ilyen záptojásos de még sem olyan szaga van mint a záptojásnak. Meg még mintha többet is enne szerintem. Van valakinek ötlete?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10448 Dátum:
2016.06.14 kedd, 10:13:18 »
Idézetet írta: Maarki - 2016.06.14 kedd, 09:25:40
Sziasztok!
Kérdésem lenne ismét! (ki hitte volna
) szóval pár napja feltűnt ,hogy ingadozik az alapjárat de nem mindig ritkán randomban de ilyet még nem csinált hogy 800-1200 között ugrált. Télen volt, hogy 1100 volt az alapjárat mikkor melegedet akkor 800-1000 között utána be állt rendesen viszont most ez a 800-1200 között elég meredek eddig egyszer csinálta 2 percig kb aztán abba maradt. A Budaörsi ikeából indultam körforgalomig csinálta aztán a piros lámpánál már nem szóval nem nagy távon. Ez miért lehet? Esetleg megint kezdi magát megadni? Nem kéne mert akkor viszont én is le küldöm a Dunába....
Ha hidegen ingadozik, akkor lehet az alapjárati motor. Le lehet venni és megtisztítgatni karburátor tisztítóval első körben. Második körben cserélni. Ha melegen is, állandóan ingadozik, az már bonyolultabb.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #10449 Dátum:
2016.06.14 kedd, 10:39:41 »
Idézetet írta: nzoli - 2016.06.14 kedd, 10:00:02
Sziasztok! Ha üzemmeleg az autó és kicsit odanyomom neki a gázt akkor a kifufogóból (nem látok füstöt) olyan büdös jön hogy az csak na. Nem égett szag hanem inkább ilyen záptojásos de még sem olyan szaga van mint a záptojásnak. Meg még mintha többet is enne szerintem. Van valakinek ötlete?
Hol tankolsz? Próbálj máshol tankolni. Elsőre.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak:
1
...
202
203
204
205
206
207
208
[
209
]
210
211
212
213
214
215
216
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ