Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:30:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 205 206 207 208 209 210 211 [212] 213 214 215 216 217 218 219 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652778 alkalommal)
0 Felhasználó és 106 vendég van a témában
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10550 Dátum: 2016.07.05 kedd, 13:46:35 »

Sziasztok!
Van egy 2001-es èvjàratú, CHBA motorkódú Mondeóm, ami nagyon durvàn eszi az olajat (500 km/liter).
Motorcserèben gondolkodom. Tudnàtok segíteni hogy kihez forduljak ha egy megbízható motort szeretnèk? Köszönök minden vàlaszt előre is!



Szia,

Nem tudom ,hogy mennyi a motor de nekem is ilyen problémám volt sőt 250km/l végül 350k volt a vége. most 2000km vagyok és egy csep sem fogyott pedig vegyesen megyek vele pálya város stbstb.

Amit cseréltek teljes szelep sor, tömítés, 3,4 henger szét volt kopva ide még képet is töltöttem fel , hogy milyen állapotban volt. Szóval 4 henger, gyűrű stbstb.

Jah és természetesen 1 év garanciát vállaltak rá nekem.
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
PL4734
Vendég
« Új hozzászólás #10551 Dátum: 2016.07.05 kedd, 16:22:54 »

Szia!
Sikerült beszèlnem mk2-vel, azt mondta hogy ezzel a motorkóddal nem igen hoz be autót, de a 2.0 benzinest igen, ami kompatibilis az enyèmmel. Nyílvàn maceràsabb az engedèlyeztetèse, de nem lehetetlen. Ùgyhogy elő is jegyeztettem magam Nàla
 Wink
Remèlem hamarosan sikerül szereznie egy jó àllapotú erőforràst mert attòl tartok a règi nem bírja sokàig rinya
Egyèbkènt a Tièdet hol csinàltattad?

Idézetet írta: Maarki
link=topic=1453.msg1066161#msg1066161 date=1467719195

Szia,

Nem tudom ,hogy mennyi a motor de nekem is ilyen problémám volt sőt 250km/l végül 350k volt a vége. most 2000km vagyok és egy csep sem fogyott pedig vegyesen megyek vele pálya város stbstb.

Amit cseréltek teljes szelep sor, tömítés, 3,4 henger szét volt kopva ide még képet is töltöttem fel , hogy milyen állapotban volt. Szóval 4 henger, gyűrű stbstb.

Jah és természetesen 1 év garanciát vállaltak rá nekem.

Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10552 Dátum: 2016.07.06 szerda, 07:21:13 »

Sziasztok!
Van egy 2001-es èvjàratú, CHBA motorkódú Mondeóm, ami nagyon durvàn eszi az olajat (500 km/liter).
Motorcserèben gondolkodom. Tudnàtok segíteni hogy kihez forduljak ha egy megbízható motort szeretnèk? Köszönök minden vàlaszt előre is!


"Látatlanba" cseréled a motort? Miért nem ellenőrizteted hogy miért eszi az olajat? Lehet hogy csak szelepszár szimering gondja van, ami nem egy nagy tétel. (a motorcseréhez képest)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10553 Dátum: 2016.07.06 szerda, 11:31:02 »

Sziasztok!

Az 1.8-as benzines motornak (ha van) hol található az EGR szelepe? Milyen gyújtógyertyát javasoltok venni? (Most Champion van benne - iridiumos)

Köszi a válaszokat!
Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10554 Dátum: 2016.07.06 szerda, 12:33:51 »

Szia!
Sikerült beszèlnem mk2-vel, azt mondta hogy ezzel a motorkóddal nem igen hoz be autót, de a 2.0 benzinest igen, ami kompatibilis az enyèmmel. Nyílvàn maceràsabb az engedèlyeztetèse, de nem lehetetlen. Ùgyhogy elő is jegyeztettem magam Nàla
 Wink
Remèlem hamarosan sikerül szereznie egy jó àllapotú erőforràst mert attòl tartok a règi nem bírja sokàig rinya
Egyèbkènt a Tièdet hol csinàltattad?


Szia!


Én itt ahol lakom (Komárom-Esztergom megye) egy idős szaki nem dolgozik "gyorsan" (nagyon sok melója van) de nagyon alapos!!! Még ő hívott fel engem 3 hét után, hogy vigyem vissza hozzá a vasat mert szeretné átnézni (én elfelejtetem Cheesy) ott hagytam a verdát másnap mentem érte ,hogy minden oké Smiley
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10555 Dátum: 2016.07.06 szerda, 14:09:23 »

Sziasztok!

Alapjárati motorból meg szabad venni az utangyartottat,vagy csak a gyári a javasolt?

Esetleg,ha lenne lehetőségem a az új árához képest jóval olcsóbban venni egy bontottat (elvileg 2007-es),akkor azt érdemes megkockáztatni,vagy inkább újat?!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10556 Dátum: 2016.07.06 szerda, 21:12:17 »

Esetleg,ha lenne lehetőségem a az új árához képest jóval olcsóbban venni egy bontottat (elvileg 2007-es),akkor azt érdemes megkockáztatni,vagy inkább újat?!

Én még nem cseréltem, de tuti bevállalnám az utángyártottat. Inkább mint a bontott.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10557 Dátum: 2016.07.06 szerda, 22:03:24 »

Sziasztok!

120-150 ezer km után mik azok az alkatrészek a kocsin amiket kötelezően ajánlott kicserélni?

Most a 2002.08 havi gyártású Mondeom 153 ezer km-nél jár. Ki mit tapasztalt és mi a gyári kötelező csere alkatrészek?
Köszi a válaszokat!
Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10558 Dátum: 2016.07.06 szerda, 22:51:55 »

Sziasztok!

120-150 ezer km után mik azok az alkatrészek a kocsin amiket kötelezően ajánlott kicserélni?

Most a 2002.08 havi gyártású Mondeom 153 ezer km-nél jár. Ki mit tapasztalt és mi a gyári kötelező csere alkatrészek?
Köszi a válaszokat!
Tibi

Ha egészen biztos vagy abban hogy megbízható a km állásod akkor 160 ekm-nél szíjcsere, feszítő, terelőgörgő. Általában hamarabb megcsinálják az emberek mert már 120 körül kezd hangja lenni a szíjnak.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10559 Dátum: 2016.07.06 szerda, 23:04:52 »

Sziasztok!

120-150 ezer km után mik azok az alkatrészek a kocsin amiket kötelezően ajánlott kicserélni?

Most a 2002.08 havi gyártású Mondeom 153 ezer km-nél jár. Ki mit tapasztalt és mi a gyári kötelező csere alkatrészek?
Köszi a válaszokat!
Tibi
nyugi, már rég kicserélték benne amit ki kellett 150nél. úgy 10-11 éve
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10560 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 06:27:07 »

Én még nem cseréltem, de tuti bevállalnám az utángyártottat. Inkább mint a bontott.

Néhány sorral feljebb olvastam, hogy ha üzemi hőmérsékleten lehúzod a csatit az alapjáratiról, akkor elvileg nem szabadna, hogy leálljon a motor. Ez biztos igaz?!
Ebből indultam ki.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10561 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 07:01:33 »

Néhány sorral feljebb olvastam, hogy ha üzemi hőmérsékleten lehúzod a csatit az alapjáratiról, akkor elvileg nem szabadna, hogy leálljon a motor. Ez biztos igaz?!
Ebből indultam ki.
Mkii 2.0 nekem ilyenkor leállt. Sztem zárt f.szelepnél csak az alpjáratin kap levegőt a motor. Ha ezt elveszed,  leáll. Akkora falsot kellene szívnia vhonnan, hogy az tuti rendellenes működést okozna. Sztem.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10562 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 09:21:38 »

Mkii 2.0 nekem ilyenkor leállt. Sztem zárt f.szelepnél csak az alpjáratin kap levegőt a motor. Ha ezt elveszed,  leáll. Akkora falsot kellene szívnia vhonnan, hogy az tuti rendellenes működést okozna. Sztem.

Az a problémám, hogy ha fékezek, akkor leesik a fordulat kb 500-ra, illetve le is akar állni.
Csak gázadással hozható vissza a fordulat.
Nagyon rossz érzés, erre szeretnék valami megoldást találni.
AZ alapjáratira gyanakszom.
Tisztítva volt, nem is olyan rég, nem szűnt meg a probléma.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #10563 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 10:10:02 »

Néhány sorral feljebb olvastam, hogy ha üzemi hőmérsékleten lehúzod a csatit az alapjáratiról, akkor elvileg nem szabadna, hogy leálljon a motor. Ez biztos igaz?!
Ebből indultam ki.


Szerintem ez téves információ, ha alapjárton megy a géped, akkor az alapjárati motor szabályozza a fordulatszámot. Ha lehúzod, akkor helyesen le kell, hogy álljon a gépjármű. Csak józan paraszti ésszel végig gondolva.
Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10564 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 12:12:22 »


Szerintem ez téves információ, ha alapjárton megy a géped, akkor az alapjárati motor szabályozza a fordulatszámot. Ha lehúzod, akkor helyesen le kell, hogy álljon a gépjármű. Csak józan paraszti ésszel végig gondolva.
Ha a motor alapjáraton megy , az alapjárati motor NINCS bekapcsolva. Az al. motor CSAK 750-1500 között emeli a fordulatot -bizonyos jelzések alapján-. Ha lemegy 500 körülre az alapjárat, akkor a fojtószelep koszos vagy el van állítódva (általában, néhány esettől eltekintve, de ezek ritkák).
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10565 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 12:14:44 »

Néhány sorral feljebb olvastam, hogy ha üzemi hőmérsékleten lehúzod a csatit az alapjáratiról, akkor elvileg nem szabadna, hogy leálljon a motor. Ez biztos igaz?!
Ebből indultam ki.

Miért is kellene cserélned? 

És igen, igaz.
Naplózva
Baracus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #10566 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 12:17:59 »

Sziasztok !

A szívósori megbetegedésnek van valami előjele, vagy csak csak széthullik és kész?
Gondolok itt arra, hogy süvít, csörömpöl stb...

Köszönöm !
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10567 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 12:24:12 »

Sziasztok !

A szívósori megbetegedésnek van valami előjele, vagy csak csak széthullik és kész?
Gondolok itt arra, hogy süvít, csörömpöl stb...

Köszönöm !

Zörgés, kelepelés. Így tudod ellenőrizni: https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10568 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 12:49:38 »

Ha a motor alapjáraton megy , az alapjárati motor NINCS bekapcsolva. Az al. motor CSAK 750-1500 között emeli a fordulatot -bizonyos jelzések alapján-. Ha lemegy 500 körülre az alapjárat, akkor a fojtószelep koszos vagy el van állítódva (általában, néhány esettől eltekintve, de ezek ritkák).

Ok,kitisztítom.
Bár ezen is túlvagyok már, nem is olyan rég csináltam.
Hogyan lehet a f.szelepet állítan?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Baracus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #10569 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 12:59:52 »

Zörgés, kelepelés. Így tudod ellenőrizni: https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
Naplózva
Baracus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #10570 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 13:03:02 »

wooow ! Köszönöm !

Ki fogom próbálni, de alapjáraton nem hallok semmit. Hajnalban elég hűvös volt, és a forgalom úgy hozta, hogy elég hamar a gázra álltam és ahogy terheltem a motort, élesen kelepelő hangot adott, majd 1-2 km múlva már semmi...
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10571 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 13:43:31 »

Ok,kitisztítom.
Bár ezen is túlvagyok már, nem is olyan rég csináltam.
Hogyan lehet a f.szelepet állítan?

A fojtószelep határolója gyárilag be van állítva úgy, hogy ne teljesen legyen bezárva a szívórész, hanem üzemmelegen 750 legyen az alapjárati fordulatszám -minden fogyasztó kikapcsolva-. Tehát ha a pillangószelepnél (zárt állapotban)körbe nem fémtiszta a ház belül, akkor nem jut elég levegő az adott benzinhez (a gyári érték 1mm.nél kisebb a hézag körbe!). A másik, hogyha a pillangószelep tengelye már egy kicsit el van kopva, akkor is lehet ilyen probléma.

Ahol a gázbowden csatlakozik a  pillangószelephez, kell lennie egy határolónak (kis csavar) aminek nekiütközik a tengely, hogy ne tudjon továbbfordulni.

Ha ezt megtaláltad, próbaképpen ragasz rá szigetelőszalagot néhány rétegben, így nem tud már annyira elfordulni.

Ha így a fordulatszámod hidegen indításkor felmegy kb. 1400 körülire, akkor jó helyen tapogatózunk.
Naplózva
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #10572 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 14:18:16 »

Ha a motor alapjáraton megy , az alapjárati motor NINCS bekapcsolva. Az al. motor CSAK 750-1500 között emeli a fordulatot -bizonyos jelzések alapján-. Ha lemegy 500 körülre az alapjárat, akkor a fojtószelep koszos vagy el van állítódva (általában, néhány esettől eltekintve, de ezek ritkák).


Utána olvastam, jogos, s elnézést a hibás infomációért!

Szerk:
Ilyet találtam gaz nem tudom, hogy mennyire meghízható forrás, de Te is 750 alatti értéket írtál.
Viszont nálam az alapjárat 850-900 körüli, akkor bizony valami gebasz van. Ma holnap ránézek a fojtószelepre, megpróbálom kitakarítani.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.08 péntek, 18:15:36 írta Gaben88 » Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
PL4734
Vendég
« Új hozzászólás #10573 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 16:39:47 »

Az a helyzet, hogy kèt szerelő is azt mondta hogy ilyen mèrtèkű olajfogyasztàs màr a "nagygeneràl" kategòria, ami akàr 400-500K is lehet. A motorcsere ennèl jòval olcsòbb (mk2 olyan 150K körül tud komplett motort beszerezni). Itt visszont a nem tipusazonos motor miatti engedèlyeztetèstől tartok egy kicsit...

"Látatlanba" cseréled a motort? Miért nem ellenőrizteted hogy miért eszi az olajat? Lehet hogy csak szelepszár szimering gondja van, ami nem egy nagy tétel. (a motorcseréhez képest)
Naplózva
PL4734
Vendég
« Új hozzászólás #10574 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 16:52:21 »

Hàt inkàbb alapos legyen mint gyors! Wink
Szerencsèd van hogy talàltàl egy ilyen szakit...

Szia!


Én itt ahol lakom (Komárom-Esztergom megye) egy idős szaki nem dolgozik "gyorsan" (nagyon sok melója van) de nagyon alapos!!! Még ő hívott fel engem 3 hét után, hogy vigyem vissza hozzá a vasat mert szeretné átnézni (én elfelejtetem Cheesy) ott hagytam a verdát másnap mentem érte ,hogy minden oké Smiley
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10575 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 21:55:53 »


Utána olvastam, jogos, s elnézést a hibás infomációért!

Szerk:
Ilyet találtam gaz nem tudom, hogy mennyire meghízható forrás, de Te is 750 alatti értéket írtál.
Viszont nálam az alapjárat 850-900 körüli, akkor bizony valami gebasz van. Ma holnap ránézek a folytószelepre, megpróbálom kitakarítani.

Nem biztos, hogy problémád van, a 750 az az a minimum.  Hagyd járni bemelegedett motornál álló helyzetben 2 percnél többet alapjáraton (mérd  az időt, sokknak fog tűnni), közben valamikor le kellene esnie a fordulatnak egy kicsit. Na akkor kellene lennie kb 750-nek.

Ja, és kapcsold le előtte a nagy fogyasztókat(ventilátor,klíma,stb)
Naplózva
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #10576 Dátum: 2016.07.07 csütörtök, 23:19:29 »

Nem biztos, hogy problémád van, a 750 az az a minimum.  Hagyd járni bemelegedett motornál álló helyzetben 2 percnél többet alapjáraton (mérd  az időt, sokknak fog tűnni), közben valamikor le kellene esnie a fordulatnak egy kicsit. Na akkor kellene lennie kb 750-nek.

Ja, és kapcsold le előtte a nagy fogyasztókat(ventilátor,klíma,stb)

Sajnos 850-900 a minimum minden fogyasztót kiiktatva, 750 ebből sose lesz. Alapjárat szabályozóról a csatit lehúzva rögvest leáll.
Ezek helyes értékek? http://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/hun/ford/mondeo/2_0-16v-duratec-he/2000-2007/cjba__cjbb/1999/107/, E szerint még kicsivel 750 alá is mehetne.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.07 csütörtök, 23:21:00 írta Gaben88 » Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10577 Dátum: 2016.07.08 péntek, 15:57:48 »


Apukám autója FL-es 2.0-es benyás hibakódot dobott.
P-0135 és P0135C fűtött levegő érzékelő, fűtő áramkör zárlatos.
Ez melyik érzékelő? Amelyik a szívósor alján van (T-Map), vagy netán ez valamelyik lambda hibája? Tud valaki segíteni?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10578 Dátum: 2016.07.08 péntek, 16:40:04 »

Hàt inkàbb alapos legyen mint gyors! Wink
Szerencsèd van hogy talàltàl egy ilyen szakit...


Igen én is örülök neki! Látom ,hogy 150k komplett motor az nem rossz sőt!!!! De mi a garancia ,hogy az nem eszi az olajat ? vagy mondjuk fél éven belül ki jön valami gigszer akkor arra van valami garancia ? Vagy jön a következő motor ? Mert ha van rá valami garancia akkor teljes mértékben megéri!!!!  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #10579 Dátum: 2016.07.08 péntek, 18:25:06 »

Ma sikerült megpucolnom a fojtószelepet és a házat, amiben van.
Tisztítás előtt kb 900-as fordulatszámon járt a motor, és az alapjárati szabályzót kiiktatva azonnal leállt.
Tisztítás után már csak 800-as fordulat szám, a csatlakozót lehúzva a motor már döcög kb. 600-as fordulat, de érezhető, hogy ez kevés.
Nagyon vékony nyílás lett a pillangó szelep és ház között, ami lelőtte nem volt. A lerakódott korom régetet eltüntve kb. 0,2 mm vékonyságú nyílás lett látható félkör alakban.

Mit tudok még tenni?
Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10580 Dátum: 2016.07.08 péntek, 18:40:45 »

Ma sikerült megpucolnom a fojtószelepet és a házat, amiben van.
Tisztítás előtt kb 900-as fordulatszámon járt a motor, és az alapjárati szabályzót kiiktatva azonnal leállt.
Tisztítás után már csak 800-as fordulat szám, a csatlakozót lehúzva a motor már döcög kb. 600-as fordulat, de érezhető, hogy ez kevés.
Nagyon vékony nyílás lett a pillangó szelep és ház között, ami lelőtte nem volt. A lerakódott korom régetet eltüntve kb. 0,2 mm vékonyságú nyílás lett látható félkör alakban.

Mit tudok még tenni?

Jó felé haladsz, most a gázbowdennél (ahol a fojtószelephez csatlakozik)kellene a határolón állítani egy kicsit, hogy nagyobb legyen a nyílás(még 1-2 tized milliméter). Vagy felpolírozni a pillangószelepet. Az is érezhetően használ.

Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10581 Dátum: 2016.07.08 péntek, 19:31:28 »

Ma sikerült megpucolnom a fojtószelepet és a házat, amiben van.
Tisztítás előtt kb 900-as fordulatszámon járt a motor, és az alapjárati szabályzót kiiktatva azonnal leállt.
Tisztítás után már csak 800-as fordulat szám, a csatlakozót lehúzva a motor már döcög kb. 600-as fordulat, de érezhető, hogy ez kevés.
Nagyon vékony nyílás lett a pillangó szelep és ház között, ami lelőtte nem volt. A lerakódott korom régetet eltüntve kb. 0,2 mm vékonyságú nyílás lett látható félkör alakban.

Mit tudok még tenni?

Ma pontosan ugyan ezt csináltam!
A "Mit tudok még tenni?" kérdést én is feltettem volna!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #10582 Dátum: 2016.07.08 péntek, 20:07:53 »

Jó felé haladsz, most a gázbowdennél (ahol a fojtószelephez csatlakozik)kellene a határolón állítani egy kicsit, hogy nagyobb legyen a nyílás(még 1-2 tized milliméter). Vagy felpolírozni a pillangószelepet. Az is érezhetően használ.




Igen, azt a pici menetes szárt kicsit sikerült kijjebb tekerni (fogóval kellett rászorítani, csak így lehetséges?), alapjáratit lehúzva szépen jár kb. 750-es forulaton, viszont rádugva visszaemeli 850-900-ra, sőt a motort újra beindítva simán tartja 900-950-es fordulattot is. Azon esetleg tudok valamit állítani? Nem rég volt takartíva, szóval ilyen gondja nem lehet.
Viszont ami lehetésges, hogy az apajárati ford.szám szabályzó, már nem működik helyesen, hidegen ritkán szokott a fordulatszám ingadozni.


szerk.: polírozással inkább nem probálkoznék, a teljesen műanyag ház + pillangószelep miatt, amúgy sincs polírozó készletem.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.08 péntek, 20:53:39 írta Gaben88 » Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10583 Dátum: 2016.07.08 péntek, 21:45:19 »


Igen, azt a pici menetes szárt kicsit sikerült kijjebb tekerni (fogóval kellett rászorítani, csak így lehetséges?), alapjáratit lehúzva szépen jár kb. 750-es forulaton, viszont rádugva visszaemeli 850-900-ra, sőt a motort újra beindítva simán tartja 900-950-es fordulattot is. Azon esetleg tudok valamit állítani? Nem rég volt takartíva, szóval ilyen gondja nem lehet.
Viszont ami lehetésges, hogy az apajárati ford.szám szabályzó, már nem működik helyesen, hidegen ritkán szokott a fordulatszám ingadozni.


szerk.: polírozással inkább nem probálkoznék, a teljesen műanyag ház + pillangószelep miatt, amúgy sincs polírozó készletem.

Akkor készen vagy, vissza fogja emelni mindenképpen, ritkán ejti vissza 750-re, pl, fékezésnél,ha előbb nyomod be a fékpedált és csak utánna kuplungot ( 1500 ford. fölött!), melegen alapjáraton hosszú ideig járatva. Majd nézegesd, észre fogod venni.
Naplózva
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #10584 Dátum: 2016.07.09 szombat, 14:32:51 »

Sziasztok!
Örvénylapátokat kell majd cserélnem, hideg motornál lehet csak hallani. Az Unix oldalán találtam csak tömítést. Lapátot és tengelyt sehol, árba mire lehet számítani?
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10585 Dátum: 2016.07.09 szombat, 22:38:54 »

Sziasztok!

Vki tapasztalt már olyant, hogy a légszűrő házba hallani tortyogást? Mikor bent ülők a kocsiban és nyomom a gázt szó szerint az óra csoport mögött szinte daráló hangot hallani! Ha finoman nyomom szinte semmi, de ha picit eröteljesseben nyomom olyannyira zavaró hogy beszélgetni is alig lehet! Szívó hatása akkor van a motornak, hogy az csak nah! Mi a bánat lehet? Mitől jöhet visza hang a légszűrőházba vagy épp a csővébe, ha egyáltalán visszajön! Alapjáraton is hallani, hogy tortyog benne vmi :-(
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
vityirobert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



E-mail
« Új hozzászólás #10586 Dátum: 2016.07.09 szombat, 23:17:27 »

Kedves fórumtársak....tegnap óta furcsa hangot hallok a motortérből.
Felvettem videóra, időnként kopogó/kocogó hangot hallat, mintha valaki egy csésze oldalát ütögetné kávéskanállal. Undecided

https://www.youtube.com/watch?v=KzgOaaoGV_c


Mi lehet ez?
Menetteljesítményen semmit nem vettem észre.

Kösz előre is.
Naplózva

Ford Mondeo 2003 MK3 Hatchback 1.8 125PS
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10587 Dátum: 2016.07.09 szombat, 23:22:03 »

Kedves fórumtársak....tegnap óta furcsa hangot hallok a motortérből.
Felvettem videóra, időnként kopogó/kocogó hangot hallat, mintha valaki egy csésze oldalát ütögetné kávéskanállal. Undecided

https://www.youtube.com/watch?v=KzgOaaoGV_c


Mi lehet ez?
Menetteljesítményen semmit nem vettem észre.

Kösz előre is.

Hasonlót csinált nekem is! Szervószívatyúnak a tárcsája adta meg magát! De más is lehet!
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10588 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 09:41:04 »

Sziasztok!

Vki tapasztalt már olyant, hogy a légszűrő házba hallani tortyogást? Mikor bent ülők a kocsiban és nyomom a gázt szó szerint az óra csoport mögött szinte daráló hangot hallani! Ha finoman nyomom szinte semmi, de ha picit eröteljesseben nyomom olyannyira zavaró hogy beszélgetni is alig lehet! Szívó hatása akkor van a motornak, hogy az csak nah! Mi a bánat lehet? Mitől jöhet visza hang a légszűrőházba vagy épp a csővébe, ha egyáltalán visszajön! Alapjáraton is hallani, hogy tortyog benne vmi :-(

Basszus, ezt kb 3 napja én is hallom, de nem ennyire durván.
Alapjáraton is, de főleg akkor, amikor magasabb fordulatról ejti vissza alapjáratra.
Segítsetek légy szíves, mert ez engem is érdekelne.
Elég idegesítő!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10589 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 10:40:31 »

Basszus, ezt kb 3 napja én is hallom, de nem ennyire durván.
Alapjáraton is, de főleg akkor, amikor magasabb fordulatról ejti vissza alapjáratra.
Segítsetek légy szíves, mert ez engem is érdekelne.
Elég idegesítő!

Nekem alapjáraton semmi! Viszont ahogyan nyomom neki, úgy erősödik! Nekem ugye 2.0 benzin és mint kiderült a rezonátor dob előtt van 2 cső 1 a lökös elé a másik a sárvédőben van! Egyik sincs fent, lehet ezért! Majd kiderül! Ha jutottam vmire jelzem!
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10590 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 11:09:07 »

Feltűnt hogy lóg a hűtőm (radiator), U alakban lóg lefelé, szóval cserés lesz.
Csinált már valaki hűtő cserét ? Nagy meló időben ?   Szabad bontott hűtőt venni, vagy vegyek utángyártottat,de újat ?

A klimahűtőtől lehet függetlenül csinálni, vagy együtt mozognak ?

Köszönöm a tanácsokat...

FD.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10591 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 12:56:11 »

Feltűnt hogy lóg a hűtőm (radiator), U alakban lóg lefelé, szóval cserés lesz.
Csinált már valaki hűtő cserét ? Nagy meló időben ?   Szabad bontott hűtőt venni, vagy vegyek utángyártottat,de újat ?

A klimahűtőtől lehet függetlenül csinálni, vagy együtt mozognak ?

Köszönöm a tanácsokat...

FD.

Én már cseréltem azt is! Nekem akkor volt cserélve mikor új motort kapott! Én vettem 25-vmenyiért teljessen jó! De egy jó bontott is megbízható helyről jó lehet! Időben kb 2-3óra! Alul is felül is fogja a hűtőt, szóval szerintem bontani kell, bár mondom nekem az eleje sem volt fent!
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #10592 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 13:01:03 »

Feltűnt hogy lóg a hűtőm (radiator), U alakban lóg lefelé, szóval cserés lesz.
Csinált már valaki hűtő cserét ? Nagy meló időben ?   Szabad bontott hűtőt venni, vagy vegyek utángyártottat,de újat ?

A klimahűtőtől lehet függetlenül csinálni, vagy együtt mozognak ?

Köszönöm a tanácsokat...

FD.

Elég macerás addig eljutni, hogy ki bírd szedni a hűtőt. Nekem pár hete lett ki szedve, külsőleg elég durván el volt már koszolódva. A klímahűtőtől függetlenül ki jön, alul fogja két csavar össze őket, utána függőleges irányba el csúsznak egymástól. Egyedül ne kezdjél bele.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10593 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 13:36:26 »

Ha már hűtő a téma,

ugye a lamellákból kb 30-40 réteg lehet egy hűtőben. Az mennyire gáz, ha nekem ezekből hiányzik az alsó 2-3 sor. vigyor3

Már baromi régóta így van, hűtés-fűtés tökéletes.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
vityirobert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



E-mail
« Új hozzászólás #10594 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 14:33:08 »

Kedves fórumtársak....tegnap óta furcsa hangot hallok a motortérből.
Felvettem videóra, időnként kopogó/kocogó hangot hallat, mintha valaki egy csésze oldalát ütögetné kávéskanállal. Undecided

https://www.youtube.com/watch?v=KzgOaaoGV_c


Mi lehet ez?
Menetteljesítményen semmit nem vettem észre.

Kösz előre is.

Ezzel kapcsolatban valakinek még vélemény?
Köszi. Smiley
Naplózva

Ford Mondeo 2003 MK3 Hatchback 1.8 125PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #10595 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 14:39:41 »

Ezzel kapcsolatban valakinek még vélemény?
Köszi. Smiley

Valamelyik görgőre vagy szíjtárcsára tippelnék. Le kell venni a szíjat és kézzel megmozgatni mindet.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10596 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 14:55:27 »

Elég macerás addig eljutni, hogy ki bírd szedni a hűtőt. Nekem pár hete lett ki szedve, külsőleg elég durván el volt már koszolódva. A klímahűtőtől függetlenül ki jön, alul fogja két csavar össze őket, utána függőleges irányba el csúsznak egymástól. Egyedül ne kezdjél bele.

Én dízelnél simán egyedül kicseréltem, pedig ez volt az első hűtőcserém, soha előtte még ilyet nem csinltam. Alá kell bakolni az autó elejét mindkét oldalon, és lefelé simán ki lehetett venni. Meg persze visszafele ugyanaz. A klíma hűtő leszedhető róla, csak fel kell drótozni, hogy ne a csöveken lógjon. Szerintem a benzines is hasonlóan megoldható.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #10597 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 16:35:08 »

Én dízelnél simán egyedül kicseréltem, pedig ez volt az első hűtőcserém, soha előtte még ilyet nem csinltam. Alá kell bakolni az autó elejét mindkét oldalon, és lefelé simán ki lehetett venni. Meg persze visszafele ugyanaz. A klíma hűtő leszedhető róla, csak fel kell drótozni, hogy ne a csöveken lógjon. Szerintem a benzines is hasonlóan megoldható.

Át gondolva lehet tényleg egyszerűbb lefelé kiszedni.  taps nyes Mi szenvedtünk vele egy jót vigyor3
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10598 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 19:14:58 »

Kedves fórumos kollégák!

KÉRLEK SEGÍTSETEK!!!

Az alapjárati motor kipucolva,patyolat.
Fojtószelep kipucolva,patyolat.
Akkor meg mi a búbánatért akar leállni a motor, hogy ha benyomott kuplungpedállal fékezek kb 15-20 km/h-ról 0ra?!
Kb 400-as fordulatra lassul le és onnan tudom csak plusz gázadással visszahozni.

Előre is köszönöm a válaszokat!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
PL4734
Vendég
« Új hozzászólás #10599 Dátum: 2016.07.10 vasárnap, 19:56:02 »

Igen én is örülök neki! Látom ,hogy 150k komplett motor az nem rossz sőt!!!! De mi a garancia ,hogy az nem eszi az olajat ? vagy mondjuk fél éven belül ki jön valami gigszer akkor arra van valami garancia ? Vagy jön a következő motor ? Mert ha van rá valami garancia akkor teljes mértékben megéri!!!!  worship

Hàt garancia az tudtommal nincs, de mkii kollega màr jónèhàny fòrumtàrsunknak intèzett motort, ès mèg eddig nem volt problèma... Csak nem èn leszek az első!  smile
Naplózva
Oldalak: 1 ... 205 206 207 208 209 210 211 [212] 213 214 215 216 217 218 219 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.