Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:33:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 209 210 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 222 223 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652814 alkalommal)
0 Felhasználó és 111 vendég van a témában
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10750 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 11:43:17 »

Sziasztok!

Érdekes dolog történt velem, hátha valaki tudja az okát. Mivel még mindig küzdök a rángatással, ma megpróbáltam újratanítani a motorvezérlőt a wiki-ben lévő leírás szerint. Amikor már álló helyzetben bemelegedett a motor, a tanács szerint nyomtam egy kövér gázt üresben, erre iszonyatos füst dőlt ki a kipufogóból, és szinte az egész következő fázisban, két-három percig füstölt tovább. Amikor ezek után kiszálltam az autóból, észrevettem, hogy a kipufogó alatt egy kb. kéttenyérnyi olajos-kormos folt lett, mintha kilőtt volna valami szutykot magából. És bár a rángatás ettől sem múlt el, utána már padlóra nyomott gázzal sem füstölt komolyabban. Mi lehetett ez? Tele lehet a kipufogórendszer korommal?

Szia!

Ezt merre találtad a wiki-ben?
Lehet megcsinálnám én is, csak nem találom a leírást sehol Sad

KÖSZI!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #10751 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 12:48:10 »

Szia!

Ezt merre találtad a wiki-ben?
Lehet megcsinálnám én is, csak nem találom a leírást sehol Sad

KÖSZI!

Itt: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Motorvez%C3%A9rl%C5%91_%C3%BAjratan%C3%ADt%C3%A1sa

Szinte pontosan ugyanez van a FordWikin is: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=ECU_Reset Itt nem írják a gázfröccsöt, de gondoltam, problémát nem okoz  nyes
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10752 Dátum: 2016.08.05 péntek, 07:24:12 »

meg a gyujtogatas elott vidd vissza oda ahol hagytad azt a masfel misit es verd az asztalt.
Aztan ha megsem sikerul megjavulnia, sem kell felgyujtanod, mert a verda a kornyezetre rendkivul veszelyes anyagokat tartalmaz.
Mondok egy cimet, oda vidd el, parkolj le, csongess be, hagyd benne a kulcsot, forgalmit, torzskonyvet, a tobbit bizd ram. Majd en szagszeruen "artalmatlanitom"  vigyor3

Bírnád mi?  nyes nyes Teli tank nem kell,? gondoltam úgy illik  nyes nyes nyes
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #10753 Dátum: 2016.08.05 péntek, 08:10:13 »

Sziasztok!

Érdekes dolog történt velem, hátha valaki tudja az okát. Mivel még mindig küzdök a rángatással, ma megpróbáltam újratanítani a motorvezérlőt a wiki-ben lévő leírás szerint. Amikor már álló helyzetben bemelegedett a motor, a tanács szerint nyomtam egy kövér gázt üresben, erre iszonyatos füst dőlt ki a kipufogóból, és szinte az egész következő fázisban, két-három percig füstölt tovább. Amikor ezek után kiszálltam az autóból, észrevettem, hogy a kipufogó alatt egy kb. kéttenyérnyi olajos-kormos folt lett, mintha kilőtt volna valami szutykot magából. És bár a rángatás ettől sem múlt el, utána már padlóra nyomott gázzal sem füstölt komolyabban. Mi lehetett ez? Tele lehet a kipufogórendszer korommal?

A helyedben leszedném a pillangószelelepet és benéznék a beömlőve. 95%,hogy olajat fogsz találni ott és elő kell jegyeztetned a motort gyűrűzésre. (típushiba) A nívópálcát nézegesd szorgalmasan. Max-ra töltött olajnál nekem 300 km alatt lement az olajszint NÍVÓPÁLCÁN NEM MÉRHETŐRE ...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10754 Dátum: 2016.08.05 péntek, 08:48:16 »

Amikor ezek után kiszálltam az autóból, észrevettem, hogy a kipufogó alatt egy kb. kéttenyérnyi olajos-kormos folt lett, mintha kilőtt volna valami szutykot magából.
akkor ez dízel?! Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #10755 Dátum: 2016.08.05 péntek, 09:53:23 »

A helyedben leszedném a pillangószelelepet és benéznék a beömlőve. 95%,hogy olajat fogsz találni ott és elő kell jegyeztetned a motort gyűrűzésre. (típushiba) A nívópálcát nézegesd szorgalmasan. Max-ra töltött olajnál nekem 300 km alatt lement az olajszint NÍVÓPÁLCÁN NEM MÉRHETŐRE ...

Köszi, szerintem rátapintottál a lényegre! A pillangószelepet két hete tisztítottam, a szívósoron volt olajos kosz bőven.  rinya Eszi is szépen az olajat, ha nem is olyan ütemben, mint írod. Akkor keresek egy hozzáértő szakembert, aki megcsinálja. Érd környékén tudtok valakit javasolni?
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10756 Dátum: 2016.08.05 péntek, 10:05:44 »

Na végre! Gratula!  taps
A képen mit kell nézni? Én nem látok semmit. Amellett hogy nő a haja a dugattyúnak... hehe


Szia na 3500km vagyok túl és egy csepp olaj se fogyott. A kattogás amit már említettem úgy néz ki ,hogy szíjfeszítő csinálja.... de mivel a klíma is elszállt ezért most mind kettőt meg csináltatom. Smiley jó lesz ez Cheesy


Ilyen hangja van nekem is és a srácnak szíjfeszítő gondja volt .

https://www.youtube.com/watch?v=9NWEOQugPQQ
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.05 péntek, 10:08:46 írta Maarki » Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10757 Dátum: 2016.08.05 péntek, 10:16:24 »


Szia na 3500km vagyok túl és egy csepp olaj se fogyott. A kattogás amit már említettem úgy néz ki ,hogy szíjfeszítő csinálja.... de mivel a klíma is elszállt ezért most mind kettőt meg csináltatom. Smiley jó lesz ez Cheesy


Ilyen hangja van nekem is és a srácnak szíjfeszítő gondja volt .

https://www.youtube.com/watch?v=9NWEOQugPQQ

Hajrá hajrá! Jó lessz az!  taps eljen eljen
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #10758 Dátum: 2016.08.05 péntek, 11:10:45 »

Köszi, szerintem rátapintottál a lényegre! A pillangószelepet két hete tisztítottam, a szívósoron volt olajos kosz bőven.  rinya Eszi is szépen az olajat, ha nem is olyan ütemben, mint írod. Akkor keresek egy hozzáértő szakembert, aki megcsinálja. Érd környékén tudtok valakit javasolni?

Az olajfogyás tapasztalat szerint terhelésfüggő. Ha 50-70 körül rohangálsz, nem fogy vészesen. Ha kiviszed az autópályára és tartósan 130-l mész, illetve néha lepadlózod, akkor rohamosan fogy. Nekem a Budapest-Bécs táv alatt fogyott el az olaj a motorból. Ha visszatekersz olyan 2012 körüli kommentjeimre ebben a csoportban, akkor olyan május-június körül meg kell találnod a komplett vergődésemet ezzel a hibával kapcsolatosan.
Naplózva
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #10759 Dátum: 2016.08.05 péntek, 11:38:27 »

Ha visszatekersz olyan 2012 körüli kommentjeimre ebben a csoportban, akkor olyan május-június körül meg kell találnod a komplett vergődésemet ezzel a hibával kapcsolatosan.
Szia! Visszakerestem, nem semmi amit csináltál (meg amit ráköltöttél)! Azt hiszem, rám is hasonló várhat a jelek alapján, még gondolkozom, hogy megéri-e.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10760 Dátum: 2016.08.05 péntek, 14:14:58 »

Az olajfogyás tapasztalat szerint terhelésfüggő. Ha 50-70 körül rohangálsz, nem fogy vészesen. Ha kiviszed az autópályára és tartósan 130-l mész, illetve néha lepadlózod, akkor rohamosan fogy. Nekem a Budapest-Bécs táv alatt fogyott el az olaj a motorból. Ha visszatekersz olyan 2012 körüli kommentjeimre ebben a csoportban, akkor olyan május-június körül meg kell találnod a komplett vergődésemet ezzel a hibával kapcsolatosan.

Had kérdezzem meg, neked azóta is hibátlanul megy a motor? Olajfogyi azóta se jött vissza? És még egy: Annak idején egy komplett vezérmű lánc szettet vettél egy "amero-r.hu" nevű oldalról. Sajnos már nem létezik a weboldal, de megtudhatnám kik voltak ezek? Megtalálhatók még valahol? Köszönöm.

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #10761 Dátum: 2016.08.05 péntek, 15:35:34 »

Had kérdezzem meg, neked azóta is hibátlanul megy a motor? Olajfogyi azóta se jött vissza? És még egy: Annak idején egy komplett vezérmű lánc szettet vettél egy "amero-r.hu" nevű oldalról. Sajnos már nem létezik a weboldal, de megtudhatnám kik voltak ezek? Megtalálhatók még valahol? Köszönöm.

119.600-nál volt a komplett motorfelújítás, azóta az olajfogyás megszűnt. Minimálisat eszik, olyan nem volt még eddig, hogy 0.3 liternél több fogyjon 2 olajcsere között.

Az ameror-r.hu-t nem ismerem, biztosan nem tőle vettem a dolgokat. Én anno innen rendeltem a cuccokat: http://bgautomotive.co.uk/
A minőséggel kapcsolatban nem tudok pontosat mondani, mert ami láncot kaptam az olyan 5000 km-en belül elkezdett zörögni és másikat kellett vennem. DE! Ott nem a lánc volt a ludas, hanem a láncfeszítő - szerintem és kimondott kérésem ellenére - nem került cserére. Szerintem szervizhiba volt.

Ami fontos még, hogy tudomásom szerint a láncvezető görgőket is a főtengely környékén olajozzák, így ha nagyon alacson az olajszint, akkor a lánc nem kap kenést és a fogaskerekek is extrém kopást kapnak.  Értelemszerűen ez nem jó. Amikor 119-nél szét volt borítva a motorom, akkor láttam a fogaskerekeket és a fogak felületének kb. fele hiányzott.

A motor belül nem nikasziles bevonatú és nem kellett felfúrni a hengereket, így esetemben egy sima hónolás és új szett gyűrű elegendő volt. (Egyébként gyári értéken volt a henger, nem volt hordósodás).

Ami nálam még előjött az a szervószivattyú csatlakozásának teflonos gyűrűje, az 3x tojta el magát. Arra nagyon figyeljetek! Legyen belőle tartalék és asszem érdemes újra cserélni.

Hogy megéri-e ... ez a motor faék egyszerűségű. Ha a típushibákat végigzongorázod: gyűrű, terelőlapka, ajtók alja, stb, akkor utána egy realtíve olcsón fenntartható autó marad. Én belepötyögtem 120.000 km körül a motorgenerál óta, 210.000 körül volt motorkihagyásom, de az az én balfaszságom volt, mert a gyertyacsere mindig elmarad különböző okok miatt és kiderült, hogy 210-ig a GYÁRI gyertyával ment. Ez totálisan szánalmas és szégyellem is magam miatta! Más autóval sem biztos, hogy jobban jársz. Ha szét van borítva a motor és rendesen össze van rakva, akkor biztosan nem lesznek benne rejtett hibák! No meg ez egy Mondeo fórum, szóval tarsd meg! (ne csak én szívjak egyedül Smiley )

Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10762 Dátum: 2016.08.05 péntek, 15:40:46 »

No meg ez egy Mondeo fórum, szóval tarsd meg! (ne csak én szívjak egyedül Smiley )



nyihehe  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10763 Dátum: 2016.08.05 péntek, 16:47:02 »


Az ameror-r.hu-t nem ismerem, biztosan nem tőle vettem a dolgokat. Én anno innen rendeltem a cuccokat: http://bgautomotive.co.uk/


Ne haragudj, akkor valamit elnéztem vagy rosszul értettem, pedig írtad, hogy "BGA gyár"

"Nem, nincs. Ma reggeli árajánlat.
Erről van szó:TC0435FK

Magyarországon ezt találtam:
http://amero-r.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?kermod=1&mod=pontos&mit=TC0435FK&cikkkod=TC0435FK

A BGA gyár válasza:
"
RE: quote on TC0435FK

Hi

Thank you for your email.
The price for the kit would be €85.00 with €20.00 Postage.
Best Regards

Tim Saunders
Customer Service Manager
Tel: 01793 209103"

Hogy érted, hogy nem cseréltek feszítőt? A kitbe amit vettél benne van. Most akkor átvertek vagy a feszítő nem volt jó?

Én most járok 465ezernél, és még érintetlen belül a motor. Szívósor van kibelezve csak. Csendes, jól húz, jól fogyaszt.....csak elkezdte enni az olajat  rinya Kb. 0,7dl / 1000km
Jövőre generálozok, és csak tervezgetek, vásárolgatok addig. Ebayen sokminden van rohadt olcsón de van amit nem merek megvenni. Pl ezt: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-2-0-16V-DURATEC-NEW-TIMING-CHAIN-KIT-HEAD-GASKET-SET-BOLTS-/281387859058?fits=Model%3AMondeo&hash=item418405fc72:g:AhoAAOSwGzlTxjuE
Semmi infót nem találok a gyártórol. Szerintem ez valami kínai cucc. Hogy lehet ilyen olcsó?Huh?
Egy valamit viszont vettem már. Egy teljes szett 0 kilométeres gyári dugattyút, gyűrűvel, hajtókarral, csapággyal, kb. 20.000 Ft-ért.  vigyor3 Ennyiért nem fogom még csak tisztogatni se a jelenlegi dugattyúkat. Feltéve persze, hogy nem kell majd újrafúrni a hengereket. Remélem nem  szomoru1 http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Duratec-Pistons-Rods-/262534931637?hash=item3d204d24b5:g:HGoAAOSwyQtV5wDY
Van egy dolog, amiben tanácstalan vagyok. Ilyen idős autónál kell majd vajon vagy inkább érdemes e főtengely csapágyakat cserélni? Ha nem kell és azok bírnak akár 2 millió km-t is, akkor nem bolygatnám, de erről semmi infót nem találok. Egyszer szándékozom csak megbontani a motort.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.05 péntek, 18:58:55 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10764 Dátum: 2016.08.05 péntek, 16:56:36 »

Így néznek ki, mindegyik kék-kék csapággyal, tehát pont középméret:





Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #10765 Dátum: 2016.08.05 péntek, 20:35:41 »

..

- szerintem a szerelőm átvert.
- a dugattyús részhez nem tudok hozzászólni Sad
Naplózva
Zoli652
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #10766 Dátum: 2016.08.06 szombat, 09:42:04 »

Tedd bele ezt, valszeg az olajlehúzó gyűrű, vagy a szelepszár szimering bekeményedett és elenged. Amúgy az autó alatt álló helyzetben nincs olaj csepp?

http://olajcentrum.hu/termek/olajfolyas-stop-adalek-liqui-moly-300ml/

Ismerősnek segített, hihetetlen de az olaj eltűnése neki  megszűnt.

Köszönöm,kipróbálom!
Naplózva

2005/11 1.8 trend 125 LE
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #10767 Dátum: 2016.08.06 szombat, 17:43:07 »

Tedd bele ezt, valszeg az olajlehúzó gyűrű, vagy a szelepszár szimering bekeményedett és elenged. Amúgy az autó alatt álló helyzetben nincs olaj csepp?
http://olajcentrum.hu/termek/olajfolyas-stop-adalek-liqui-moly-300ml/
Ismerősnek segített, hihetetlen de az olaj eltűnése neki  megszűnt.

Szelepszárszimmering még csak csak ... de erős kételyeim vannak, hogy olajlehúzó gyűrű funkcióját bármilyen adalék tudja helyettesíteni.
Naplózva
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10768 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 11:11:23 »

Üdv.!

Volt róla, szó hogy egyenletes gáznál bedadogott a motor! Hát megvan mitől! EGR! Most le van emelve a teteje igaz észreveszi, de megy mint a távírat, és nincs dadogás rángatás! Most azon megy az agyalás, hogy mi legyen Cheesy
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10769 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 12:14:44 »

Üdv.!

Volt róla, szó hogy egyenletes gáznál bedadogott a motor! Hát megvan mitől! EGR! Most le van emelve a teteje igaz észreveszi, de megy mint a távírat, és nincs dadogás rángatás! Most azon megy az agyalás, hogy mi legyen Cheesy

A tisztítás nem segített? Bontott EGR?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10770 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 12:22:34 »

A tisztítás nem segített? Bontott EGR?

Nem bízza! Bontott e nem tudom! Mióta a kocsi megvan én nem vettem rá EGR-t! Azon agyalok, hogy vegyek e rá másikat, vagy találjunk ki vmit a dugózásra, hogy az elektronika ne vegye észre! Igaz a szívor is herélve van!
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10771 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 12:41:44 »

Nem bízza! Bontott e nem tudom! Mióta a kocsi megvan én nem vettem rá EGR-t! Azon agyalok, hogy vegyek e rá másikat, vagy találjunk ki vmit a dugózásra, hogy az elektronika ne vegye észre! Igaz a szívor is herélve van!

Úgy értem nem próbáltál bontottat szerezni, beépíteni?
Ez az egyik olyan ritka alkatrész, amiből a gyári olcsóbb mint az utángyártott (Hella, Delphi stb.) https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kipufogogaz_szelep_egr/egr_szelep_ford_mondeo_2000-2007_benzines_13935
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10772 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 13:11:09 »

Úgy értem nem próbáltál bontottat szerezni, beépíteni?
Ez az egyik olyan ritka alkatrész, amiből a gyári olcsóbb mint az utángyártott (Hella, Delphi stb.) https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kipufogogaz_szelep_egr/egr_szelep_ford_mondeo_2000-2007_benzines_13935

Nem ha nem muszáj bontott nem lesz, lutri nagyon! Még agyalunk azt kiderül mi lesz
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #10773 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 19:48:00 »

Nem ha nem muszáj bontott nem lesz, lutri nagyon! Még agyalunk azt kiderül mi lesz

Én vettem újat,az a biztos.
Cromax megveszi a régi EGR-t elég jó pénzért.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10774 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 22:14:04 »

Én vettem újat,az a biztos.
Cromax megveszi a régi EGR-t elég jó pénzért.

akkor is ha rossz esetleg?  nyes
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #10775 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 05:26:38 »

akkor is ha rossz esetleg?  nyes

A jó helyett senki nem vesz újat...  nyes
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #10776 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 07:38:06 »

Szelepszárszimmering még csak csak ... de erős kételyeim vannak, hogy olajlehúzó gyűrű funkcióját bármilyen adalék tudja helyettesíteni.

Igazad van, de még mielőtt motort bont az ember 3.000 Ft-ot megér, hogy kipróbálja. Hátha segít is valamit.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10777 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 12:52:41 »

Igazad van, de még mielőtt motort bont az ember 3.000 Ft-ot megér, hogy kipróbálja. Hátha segít is valamit.

Én 1 hete nyomtam bele egy flakonnal.
Elvileg azt irja,,hogy 600 km megtétele után jelentkezik a hatás.
Ha segítene, az egy külön csoda lenne, mert nekem is 1l/1000 km az olajfogyasztásom.
Ennyit megért (3000 ft),hátha segít rajta vmit.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10778 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 13:45:24 »

Én 1 hete nyomtam bele egy flakonnal.
Elvileg azt irja,,hogy 600 km megtétele után jelentkezik a hatás.
Ha segítene, az egy külön csoda lenne, mert nekem is 1l/1000 km az olajfogyasztásom.
Ennyit megért (3000 ft),hátha segít rajta vmit.

En inkabb vastagabb olajat tolnek bele, ha nem akarsz kolteni a generalra.
Naplózva

blah blah blah
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #10779 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 13:46:12 »

Én 1 hete nyomtam bele egy flakonnal.
Elvileg azt irja,,hogy 600 km megtétele után jelentkezik a hatás.
Ha segítene, az egy külön csoda lenne, mert nekem is 1l/1000 km az olajfogyasztásom.
Ennyit megért (3000 ft),hátha segít rajta vmit.

Kéket füstölt a kipufogó, vagy csak szépen "elillant" az olaj?
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10780 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 13:52:35 »

Én 1 hete nyomtam bele egy flakonnal.
Elvileg azt irja,,hogy 600 km megtétele után jelentkezik a hatás.
Ha segítene, az egy külön csoda lenne, mert nekem is 1l/1000 km az olajfogyasztásom.
Ennyit megért (3000 ft),hátha segít rajta vmit.


Nekem 250km/1l volt imádtam..... mióta meg volt a motor generál (350k)  azóta elmentem 3500km és egy csepp sem fogyott.  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10781 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 13:54:25 »


Nekem 250km/1l volt imádtam..... mióta meg volt a motor generál (350k)  azóta elmentem 3500km és egy csepp sem fogyott.  worship

Ellenben a vizbol... Cheesy
Naplózva

blah blah blah
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #10782 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 13:57:16 »

En inkabb vastagabb olajat tolnek bele, ha nem akarsz kolteni a generalra.


Háát érdekes dolgot irnak az olajfogyasztásról, úgy általában.

Az első tévhitnek az adja az alapját, hogy a kopottabb motorok fogyasztják az olajat. Ez igaz is, de ennek legtöbbször a tömítések rossz állapota az oka. Nyilvánvaló, hogy egy sűrűbb folyadék nehezebben talál utat az elöregedett, repedezett tömítések között, mint egy vékonyabb. De jelenti-e ez azt, hogy ha sűrűbb (viszkózusabb) olajra váltunk, akkor azzal jót teszünk a motornak? Természetesen nem, hiszen hiába fogy kevésbé az olaj, ha sűrűbb mivoltának köszönhetően kenni és hűteni rosszabbul fog. Tehát a sűrűbb olajra váltás csak az olajfogyasztás tüneti kezelése, nem pedig az öregebb motorok műszakilag helyes karbantartási módja. Akkor járunk el helyesen, ha a motor megfelelő karbantartásával lehetővé tesszük, hogy az idősebb motor is megkaphassa a megfelelő olajat, és ne sűrűbb olajjal kelljen ellensúlyozni az olajfogyasztást. Ha pedig nincs olajfogyasztás – vagy mindig is volt, de nem növekszik -, akkor pedig a világon semmi nem szól a viszkózusabb olaj használata mellett.

http://www.olajinfo.hu/motorolajok?start=15


Egy biztos, a motornál cserélni kellesz majd bizonyos tömítésekét.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10783 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 14:00:59 »

Ellenben a vizbol... Cheesy


HEHE Cheesy most semmiből nem fogy semmi Cheesy csak a naftából de hát az természetes Cheesy
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10784 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 15:06:23 »

En inkabb vastagabb olajat tolnek bele, ha nem akarsz kolteni a generalra.


Ideiglenesen elmegy, de nem örökké. A vastagabbat is meg fogja enni előbb utóbb. Nekem vannak számszerű adataim ha érdekel valakit.
Adott a 2.0 Duratec HE-m 460.000+ kilóméterrel. Ford 5w30 olajjal Kb. 0.8L/1000km.
Ezekután beletöltöttem Mobil1 5w40-et és lett 0.4L/1000km. Jobb, de nem tűnt el a fogyasztás. Még így is kb. 5 litert kell rátölteni 10.000 alatt.
A gépkönyv megengedi akár a 10w-40-et is, de olyat nem akarok kipróbálni, az kombájnba való  eplus2
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #10785 Dátum: 2016.08.09 kedd, 11:08:45 »

Ideiglenesen elmegy, de nem örökké. A vastagabbat is meg fogja enni előbb utóbb. Nekem vannak számszerű adataim ha érdekel valakit.
Adott a 2.0 Duratec HE-m 460.000+ kilóméterrel. Ford 5w30 olajjal Kb. 0.8L/1000km.
Ezekután beletöltöttem Mobil1 5w40-et és lett 0.4L/1000km. Jobb, de nem tűnt el a fogyasztás. Még így is kb. 5 litert kell rátölteni 10.000 alatt.
A gépkönyv megengedi akár a 10w-40-et is, de olyat nem akarok kipróbálni, az kombájnba való  eplus2

Hát pedig én 10W 40-eset használok évek óta. Szelepfedél tömítésének cseréje miatt volt leszedve a szelepfedél 2013-ban, régebben nagyon aktív fórumozó szerelő szerint gyönyörű volt a motor látható része.

Most MANNOL CLASSIC 10W-40 olajat tettem bele, mintha nem látnék olajfogyást.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10786 Dátum: 2016.08.09 kedd, 11:20:34 »

Hát pedig én 10W 40-eset használok évek óta. Szelepfedél tömítésének cseréje miatt volt leszedve a szelepfedél 2013-ban, régebben nagyon aktív fórumozó szerelő szerint gyönyörű volt a motor látható része.

Most MANNOL CLASSIC 10W-40 olajat tettem bele, mintha nem látnék olajfogyást.

Ja, mondom, a gépkönyv megengedi, de nekem személy szerint az már puszta tapintásra is túl sűrűnek tűnt.
Nem beszélve arról hogy télen, ha picit hidegebb van, a 10w már nagyon megdermed.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #10787 Dátum: 2016.08.09 kedd, 11:36:54 »

Ja, mondom, a gépkönyv megengedi, de nekem személy szerint az már puszta tapintásra is túl sűrűnek tűnt.
Nem beszélve arról hogy télen, ha picit hidegebb van, a 10w már nagyon megdermed.

Elfogadom a véleményedet és mások is mondják ezt.
Én annak idején kipróbáltam, nem vettem észre semmi negatív hatását, tehát használom.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10788 Dátum: 2016.08.10 szerda, 10:08:59 »

Kéket füstölt a kipufogó, vagy csak szépen "elillant" az olaj?

Füstöt nem látok, alul-oldalt nem csöpög, nem folyik.
Egyszerűen eltünki az olaj,valahol.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10789 Dátum: 2016.08.10 szerda, 10:11:34 »

Ideiglenesen elmegy, de nem örökké. A vastagabbat is meg fogja enni előbb utóbb. Nekem vannak számszerű adataim ha érdekel valakit.
Adott a 2.0 Duratec HE-m 460.000+ kilóméterrel. Ford 5w30 olajjal Kb. 0.8L/1000km.
Ezekután beletöltöttem Mobil1 5w40-et és lett 0.4L/1000km. Jobb, de nem tűnt el a fogyasztás. Még így is kb. 5 litert kell rátölteni 10.000 alatt.
A gépkönyv megengedi akár a 10w-40-et is, de olyat nem akarok kipróbálni, az kombájnba való  eplus2

Melyik ez a Mobil olaj ponntosan.
Lehet lecserélem én is ilyenre, csak a specifikációnak megfelelőt még nem találtam.
Le tudnád írni,vagy adni egy linket?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10790 Dátum: 2016.08.10 szerda, 15:20:57 »

Melyik ez a Mobil olaj ponntosan.
Lehet lecserélem én is ilyenre, csak a specifikációnak megfelelőt még nem találtam.
Le tudnád írni,vagy adni egy linket?

Hogyne.
Ha sűrűbb olajat akarsz, akkor nehéz lesz a specifikációnak megfelelni, mivel a hivatalos olaj az 5w-30, az fogja tudni csak. Például ez, ha nem Ford olajat akarsz: http://olajshop.hu/mobil-super-3000-fe-5w-30-5-l

Egyéb esetben elég, ha megfelel az ACEA A3/B3 szabványnak ezért én ezt vettem: http://olajshop.hu/mobil-super-3000-x1-5w-40-5-l
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
royal9795
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #10791 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 01:40:15 »

Sziasztok

Nekem olyan problémám van hogy egy 2000-es benzin automatám van ami 2001 es és most esett át egy motor generálon azaz a henger fej 100% osra lett újítva és meg lett gyűrűzve ezen kívül minden ami problémásnak látszott csere (csapágyak tömítések szíj minden...) na és kb 1500 km mentem vele azota és közbe párszor rá is néztem az olaj szintre jó volt de egyszer menet közben elkezdett kopogni és megállt túl melegedett azonnal félre álltam hívtam segítséget... Amikor megnéztem az olaj szintet nem érte el a nívot töltöttem bele olajat de a kopogás, recsegés nem szűnt meg...  Azota nem használom az autot de nagyon aggaszt hogy mi lehet vele mert nem kevés pénzembe volt ha valakinek volt hasonló kérem ossza meg hogy mi lehet vagy hogy hogy álljak neki vagy csak nyugtasson meg hogy nem megy rá megint a gatyám mert akkor felgyujtom...   falbav
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #10792 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 08:26:25 »

Sziasztok

Nekem olyan problémám van hogy egy 2000-es benzin automatám van ami 2001 es és most esett át egy motor generálon azaz a henger fej 100% osra lett újítva és meg lett gyűrűzve ezen kívül minden ami problémásnak látszott csere (csapágyak tömítések szíj minden...) na és kb 1500 km mentem vele azota és közbe párszor rá is néztem az olaj szintre jó volt de egyszer menet közben elkezdett kopogni és megállt túl melegedett azonnal félre álltam hívtam segítséget... Amikor megnéztem az olaj szintet nem érte el a nívot töltöttem bele olajat de a kopogás, recsegés nem szűnt meg...  Azota nem használom az autot de nagyon aggaszt hogy mi lehet vele mert nem kevés pénzembe volt ha valakinek volt hasonló kérem ossza meg hogy mi lehet vagy hogy hogy álljak neki vagy csak nyugtasson meg hogy nem megy rá megint a gatyám mert akkor felgyujtom...   falbav

Vissza a szerelőhöz!
Szép szóval, üvöltözéssel, ügyvéddel, sósavval, ásóval  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #10793 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 20:12:36 »

A kopogás és a recsegés komoly problémára utaló jel és a hirtelen felmelegedés olajhiány miatt besülő főtengely csapágyra utal ami megszorult és ezért állt le hirtelen a motor. A rövid idő alatt létrejött hirtelen megnövekedett  olajfogyasztás olajlehúzó gyűrű hibája esetleg törése miatt is létrejöhetett, ha nem müködnek tökéletesen igen rövid idő alatt képes a motor megzabálni a teljes olajkészletet. Konkrét hibafeltárás csak a motor szétszedése után lehetséges.

Üdv. László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #10794 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 21:14:25 »

Sziasztok

Nekem olyan problémám van hogy egy 2000-es benzin automatám van ami 2001 es és most esett át egy motor generálon azaz a henger fej 100% osra lett újítva és meg lett gyűrűzve ezen kívül minden ami problémásnak látszott csere (csapágyak tömítések szíj minden...) na és kb 1500 km mentem vele azota és közbe párszor rá is néztem az olaj szintre jó volt de egyszer menet közben elkezdett kopogni és megállt túl melegedett azonnal félre álltam hívtam segítséget... Amikor megnéztem az olaj szintet nem érte el a nívot töltöttem bele olajat de a kopogás, recsegés nem szűnt meg...  Azota nem használom az autot de nagyon aggaszt hogy mi lehet vele mert nem kevés pénzembe volt ha valakinek volt hasonló kérem ossza meg hogy mi lehet vagy hogy hogy álljak neki vagy csak nyugtasson meg hogy nem megy rá megint a gatyám mert akkor felgyujtom...   falbav

Olajnyomás? Elég,ha a főtengelyen lévő hajtókar csapágyai eltömődtek.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #10795 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 21:16:12 »

A kopogás és a recsegés komoly problémára utaló jel és a hirtelen felmelegedés olajhiány miatt besülő főtengely csapágyra utal ami megszorult és ezért állt le hirtelen a motor. A rövid idő alatt létrejött hirtelen megnövekedett  olajfogyasztás olajlehúzó gyűrű hibája esetleg törése miatt is létrejöhetett, ha nem müködnek tökéletesen igen rövid idő alatt képes a motor megzabálni a teljes olajkészletet. Konkrét hibafeltárás csak a motor szétszedése után lehetséges.

Üdv. László

A párom kis Opel corsa-ja járt így. Autópályán csak hip-hop elment a nyomás. Na ez a mutatvány 150 ezerbe került.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
royal9795
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #10796 Dátum: 2016.08.12 péntek, 02:45:57 »

Köszönöm a válaszokat nem nyugodtam meg annyira..   vigyor3 annyit még hogy azota ugyan ugy índul és ugyan úgy egyenletesen jár és viszi is a kasztnit csak ez a hang a különbség és ez is változo olyan mint ha valami le lenne esve benne és néha kicsit megkavarja mint a turmix gép talán a szelep vezérléssel kapcsolatos a hang forrása és abszolút nem füstöl ezért reménykedem hogy talán nem is olyan vészes és az olaj fogyást csöpögés hozta létre azaz az egyik tömítés adta meg magát.. Így talán többet tudtok segíteni Smiley
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #10797 Dátum: 2016.08.12 péntek, 08:11:57 »

Köszönöm a válaszokat nem nyugodtam meg annyira..   vigyor3 annyit még hogy azota ugyan ugy índul és ugyan úgy egyenletesen jár és viszi is a kasztnit csak ez a hang a különbség és ez is változo olyan mint ha valami le lenne esve benne és néha kicsit megkavarja mint a turmix gép talán a szelep vezérléssel kapcsolatos a hang forrása és abszolút nem füstöl ezért reménykedem hogy talán nem is olyan vészes és az olaj fogyást csöpögés hozta létre azaz az egyik tömítés adta meg magát.. Így talán többet tudtok segíteni Smiley

Háát én inkább megnézetném, mert lehet hogy most fillér ami majd forint lesz  wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #10798 Dátum: 2016.08.12 péntek, 08:25:50 »

Köszönöm a válaszokat nem nyugodtam meg annyira..   vigyor3 annyit még hogy azota ugyan ugy índul és ugyan úgy egyenletesen jár és viszi is a kasztnit csak ez a hang a különbség és ez is változo olyan mint ha valami le lenne esve benne és néha kicsit megkavarja mint a turmix gép talán a szelep vezérléssel kapcsolatos a hang forrása és abszolút nem füstöl ezért reménykedem hogy talán nem is olyan vészes és az olaj fogyást csöpögés hozta létre azaz az egyik tömítés adta meg magát.. Így talán többet tudtok segíteni Smiley

Én mindenképpen visszamennék a szerelőhöz, minél előbb.
Így nem foghatja rá, hogy sokáig használtad már, fejben is van neki, hogy mit csinált.
... szerintem ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10799 Dátum: 2016.08.12 péntek, 08:56:11 »

Köszönöm a válaszokat nem nyugodtam meg annyira..   vigyor3 annyit még hogy azota ugyan ugy índul és ugyan úgy egyenletesen jár és viszi is a kasztnit csak ez a hang a különbség és ez is változo olyan mint ha valami le lenne esve benne és néha kicsit megkavarja mint a turmix gép talán a szelep vezérléssel kapcsolatos a hang forrása és abszolút nem füstöl ezért reménykedem hogy talán nem is olyan vészes és az olaj fogyást csöpögés hozta létre azaz az egyik tömítés adta meg magát.. Így talán többet tudtok segíteni Smiley

Szia,


Én is minél hamarabb vissza vinném. Gondolom a szerelő vállalt a munkájára garanciát, mert az enyém igen. Én is túl vagyok egy 350k motor generálon.
Ha meg sokáig így használod, ahogy az előttem szolok is mondták nehogy emiatt bajod legyen és a szerelő azt mondja, hogy mossa kezeit miért nem hoztad vissza rögtön.... szomoru1
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Oldalak: 1 ... 209 210 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 222 223 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.