Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 22:40:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 226 227 228 229 230 231 232 [233] 234 235 236 237 238 239 240 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4636675 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11600 Dátum: 2017.01.04 szerda, 11:21:13 »

Majd arra is kitérek.  wave  Mennyi a km?

314300km de olyan 300.000km mert cseréltem benne km órát fedélzetikomputeresre.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11601 Dátum: 2017.01.04 szerda, 13:30:00 »

Sziasztok!

EGR szelep ledugózás / Kiiktatás után volt már valakinek problémája műszakin?

Ha kiiktatom, akkor nem fog világítani a hiba visszajelző?

Köszönöm a választ előre is!
Ha xar,akkor csere.Különben teljesen felesleges dugózni.(saját vélemény)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11602 Dátum: 2017.01.04 szerda, 15:12:21 »

Sziasztok!

Jan 23-án viszem a mondim generálra. A cuccokat én veszem meg hozzá kedvezménnyel, de mit érdemes ilyenkor cserélni? Azért kérdezem nehogy a szerelő valamit benézzen hogy ja de ez kellett volna még.

Rengeteg dolog van amit számba tudsz venni, de valójában a legtöbb akkor fog kiderülni, ha már leadtad az autót szervízbe.
Amiket előre megvehetsz az pl.: teljes tömítéskészlet (hengerfej, stb), szelepszár szimeringek, gyűrűkészlet, szelepfedél tömítés, hengerfej csavarok, főtengely tömítések, olaj, hűtővíz.
Oda kell figyelni, hogy ezekből csak gyári vagy jó minőségű utángyártott csak: Elring, Victor Reinz.

2 fő lehetőség van:
1) motorcsere bontóból
- Előnyök: relatív olcsó, gyors (ha már megvan a motor)
- Hátrányok: Lutri, sose tudod igazán mit kapsz. Mivel 1.8-asod van, ennek típusbetegsége a leragadó olajlehúzó gyűrű. Jobb esetben kapsz a bontóbol egy papírt amin lemérték a kompressziót és ezzel ők nyugodtak affelől, hogy jó motort adnak el. Valójában egy kompressziómérés nagyon keveset árul el egy motor valós állapotáról. Lehet, hogy fél év múlva az is elkezdi enni az olajat. Továbbá ez egy 16 éves autó, egyre nehezebb friss motort találni hozzá. A jókat már mind elvitték. A csere utáni papírmunka se éppen vonzó.

2) motorgenerál.
- Előnyök: Ha hozzáértő szakember csinálja, lesz egy új motorod, ami valószínű menni fog még egy 300ezret gond nélkül.
- Hátrányok: drága és időigényes, ha valamit elrontanak akkor csak kínlódás lesz utána.

Itt is van 2 lehetőség. Vagy szerencséd van, vagy nincs.
Ha szerencséd van, megúszod egy szelepszár szimering cserével és egy gyűrűzéssel. Relatív olcsó, de atomjaira szedik a motort.
Ha nincs szerencséd (ami sokkal valószínűbb, adott 300e km-es, 15 éves autód), na akkor van az, hogy ehhez egy csomó minden hozzá jöhet, ami csak menet közben fog kiderülni, hogy kell e vagy sem. Mikre gondolok?
Például: Megnyúlt vezérmű lánc. Csere: lánc, vezetők, feszítő, talán fogaskerekek
hordósra kopott hengerek: hengerfúrás, új túlméretes dugattyúk, főcsapágysor, hajtókar csapágysor, síkbamarás, hengerfej felújítás, műhely munkadíj, fene tudja még mi minden, és még nem beszéltünk beletört csavarokról, eltört csatlakozókról, vagy éppen már csereérett komponensekről mint pl. vízpumpa stb.

A motorcsere illetve a kisgenerál lehet 200e környéke, a nagygenerál szerintem a fél millát simán eléri és annak nagy részét nem tudod előre megvenni.
Kérdés?  Wink
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11603 Dátum: 2017.01.04 szerda, 15:29:01 »

Rengeteg dolog van amit számba tudsz venni, de valójában a legtöbb akkor fog kiderülni, ha már leadtad az autót szervízbe.
Amiket előre megvehetsz az pl.: teljes tömítéskészlet (hengerfej, stb), szelepszár szimeringek, gyűrűkészlet, szelepfedél tömítés, hengerfej csavarok, főtengely tömítések, olaj, hűtővíz.
Oda kell figyelni, hogy ezekből csak gyári vagy jó minőségű utángyártott csak: Elring, Victor Reinz.

2 fő lehetőség van:
1) motorcsere bontóból
- Előnyök: relatív olcsó, gyors (ha már megvan a motor)
- Hátrányok: Lutri, sose tudod igazán mit kapsz. Mivel 1.8-asod van, ennek típusbetegsége a leragadó olajlehúzó gyűrű. Jobb esetben kapsz a bontóbol egy papírt amin lemérték a kompressziót és ezzel ők nyugodtak affelől, hogy jó motort adnak el. Valójában egy kompressziómérés nagyon keveset árul el egy motor valós állapotáról. Lehet, hogy fél év múlva az is elkezdi enni az olajat. Továbbá ez egy 16 éves autó, egyre nehezebb friss motort találni hozzá. A jókat már mind elvitték. A csere utáni papírmunka se éppen vonzó.

2) motorgenerál.
- Előnyök: Ha hozzáértő szakember csinálja, lesz egy új motorod, ami valószínű menni fog még egy 300ezret gond nélkül.
- Hátrányok: drága és időigényes, ha valamit elrontanak akkor csak kínlódás lesz utána.

Itt is van 2 lehetőség. Vagy szerencséd van, vagy nincs.
Ha szerencséd van, megúszod egy szelepszár szimering cserével és egy gyűrűzéssel. Relatív olcsó, de atomjaira szedik a motort.
Ha nincs szerencséd (ami sokkal valószínűbb, adott 300e km-es, 15 éves autód), na akkor van az, hogy ehhez egy csomó minden hozzá jöhet, ami csak menet közben fog kiderülni, hogy kell e vagy sem. Mikre gondolok?
Például: Megnyúlt vezérmű lánc. Csere: lánc, vezetők, feszítő, talán fogaskerekek
hordósra kopott hengerek: hengerfúrás, új túlméretes dugattyúk, főcsapágysor, hajtókar csapágysor, síkbamarás, hengerfej felújítás, műhely munkadíj, fene tudja még mi minden, és még nem beszéltünk beletört csavarokról, eltört csatlakozókról, vagy éppen már csereérett komponensekről mint pl. vízpumpa stb.

A motorcsere illetve a kisgenerál lehet 200e környéke, a nagygenerál szerintem a fél millát simán eléri és annak nagy részét nem tudod előre megvenni.
Kérdés?  Wink


Szóhoz sem jutok! Ennyi minden csak nem jön össze. Nagyon szépen köszönöm a segítséget hogy mire számíthatok. Ha kész lesz majd beszámolok. Olyan pl nem lehet hogy mondjuk a vezérműlánc nekem nem recseg ropog hogy az megy vissza?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #11604 Dátum: 2017.01.04 szerda, 16:00:40 »

De fog világítani. Minek dugózod le? Benzinesben nem koszolódik.

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat! EGR hiba kódot dobott úgy egy éve. Töröltem, majd 3 hónap múlva ismét. Akkor elmúlott úgy 2 hét múlva a sárga lámpa. Most 2 hete megint EGR hibakód.

Ezért gondolkodtam a dugózásban, de előtte azért megnézem, hogy a tisztítás segít e.

Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11605 Dátum: 2017.01.04 szerda, 16:03:29 »

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat! EGR hiba kódot dobott úgy egy éve. Töröltem, majd 3 hónap múlva ismét. Akkor elmúlott úgy 2 hét múlva a sárga lámpa. Most 2 hete megint EGR hibakód.

Ezért gondolkodtam a dugózásban, de előtte azért megnézem, hogy a tisztítás segít e.


Ha szerencséd van,akkor tisztítás segít,de nem garantált,hogy nem jön elő később is a hiba.
Legolcsóbban 22 E Ft találtam újat. szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.04 szerda, 16:07:37 írta Vagyokabajnok© » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11606 Dátum: 2017.01.04 szerda, 16:15:01 »

Szóhoz sem jutok! Ennyi minden csak nem jön össze. Nagyon szépen köszönöm a segítséget hogy mire számíthatok. Ha kész lesz majd beszámolok. Olyan pl nem lehet hogy mondjuk a vezérműlánc nekem nem recseg ropog hogy az megy vissza?

Minden lehetséges, de számolni kell vele. A láncot a motor élettartama alatt jellemzően nem kell cserélni, ami kb 3-400e km. Általában ha már megbontják a motort, cserélik mert van benne nyúlás, és ki akarja később megint szétszedni a motort? A lánc nem fog kibírni még egy 300-at.  
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11607 Dátum: 2017.01.04 szerda, 19:13:39 »

Minden lehetséges, de számolni kell vele. A láncot a motor élettartama alatt jellemzően nem kell cserélni, ami kb 3-400e km. Általában ha már megbontják a motort, cserélik mert van benne nyúlás, és ki akarja később megint szétszedni a motort? A lánc nem fog kibírni még egy 300-at.  

Igaz! Nem szeretném még 1x a motort szétszedetni.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
furioso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



« Új hozzászólás #11608 Dátum: 2017.01.04 szerda, 20:27:24 »

Sziasztok!

Ugyanez a problémám volt, termosztát csere megoldotta.
Cromax-ról rendeltem Gates termosztátot, (12000ft) öt nap múlva küldték is. Bontott hologrammos Gates dobozban autorad termosztát.  szomoru1 ("megbízható bolt")
Mivel pár nap múlva hosszabb útra készültem, kénytelen voltam kicserélni, lesz ami lesz alapon. Egyenlőre hibátlanul működik, 4-5 perc alatt eléri a kilencven fokot a hűtővíz, és ott is marad
kinti hőmérséklettől függetlenül.



Köszi, ma jött meg a termosztát, holnap cserélem!
Naplózva
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11609 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 10:22:32 »

Múltkor nekem is ilyen volt, ezek szerint nem hallucináltam.
Kösz, akkor talán nem rendellenes a dolog. Hamarosan úgyis esedékes lesz az olajcsere, meglátom mennyi jön le belőle... Nem hiszem hogy kevés volna benne.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11610 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 11:19:00 »

Rengeteg dolog van amit számba tudsz venni, de valójában a legtöbb akkor fog kiderülni, ha már leadtad az autót szervízbe.
Amiket előre megvehetsz az pl.: teljes tömítéskészlet (hengerfej, stb), szelepszár szimeringek, gyűrűkészlet, szelepfedél tömítés, hengerfej csavarok, főtengely tömítések, olaj, hűtővíz.
Oda kell figyelni, hogy ezekből csak gyári vagy jó minőségű utángyártott csak: Elring, Victor Reinz.

2 fő lehetőség van:
1) motorcsere bontóból
- Előnyök: relatív olcsó, gyors (ha már megvan a motor)
- Hátrányok: Lutri, sose tudod igazán mit kapsz. Mivel 1.8-asod van, ennek típusbetegsége a leragadó olajlehúzó gyűrű. Jobb esetben kapsz a bontóbol egy papírt amin lemérték a kompressziót és ezzel ők nyugodtak affelől, hogy jó motort adnak el. Valójában egy kompressziómérés nagyon keveset árul el egy motor valós állapotáról. Lehet, hogy fél év múlva az is elkezdi enni az olajat. Továbbá ez egy 16 éves autó, egyre nehezebb friss motort találni hozzá. A jókat már mind elvitték. A csere utáni papírmunka se éppen vonzó.

2) motorgenerál.
- Előnyök: Ha hozzáértő szakember csinálja, lesz egy új motorod, ami valószínű menni fog még egy 300ezret gond nélkül.
- Hátrányok: drága és időigényes, ha valamit elrontanak akkor csak kínlódás lesz utána.

Itt is van 2 lehetőség. Vagy szerencséd van, vagy nincs.
Ha szerencséd van, megúszod egy szelepszár szimering cserével és egy gyűrűzéssel. Relatív olcsó, de atomjaira szedik a motort.
Ha nincs szerencséd (ami sokkal valószínűbb, adott 300e km-es, 15 éves autód), na akkor van az, hogy ehhez egy csomó minden hozzá jöhet, ami csak menet közben fog kiderülni, hogy kell e vagy sem. Mikre gondolok?
Például: Megnyúlt vezérmű lánc. Csere: lánc, vezetők, feszítő, talán fogaskerekek
hordósra kopott hengerek: hengerfúrás, új túlméretes dugattyúk, főcsapágysor, hajtókar csapágysor, síkbamarás, hengerfej felújítás, műhely munkadíj, fene tudja még mi minden, és még nem beszéltünk beletört csavarokról, eltört csatlakozókról, vagy éppen már csereérett komponensekről mint pl. vízpumpa stb.

A motorcsere illetve a kisgenerál lehet 200e környéke, a nagygenerál szerintem a fél millát simán eléri és annak nagy részét nem tudod előre megvenni.
Kérdés?  Wink


Motorcserénél kell egyáltalán még papírozni/okmányirodázni ? Régen tudom, hogy még kellett, de nekem már úgy rémlik, hogy motorkódok vannak (motorszámok helyett) amik egy az egyben cserélhetőek és talán csak a műszakin (?) regisztrálnak vele valamit? Bocs, ha hülyeségeket beszélek...
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11611 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 12:10:59 »

Motorcserénél kell egyáltalán még papírozni/okmányirodázni ? Régen tudom, hogy még kellett, de nekem már úgy rémlik, hogy motorkódok vannak (motorszámok helyett) amik egy az egyben cserélhetőek és talán csak a műszakin (?) regisztrálnak vele valamit? Bocs, ha hülyeségeket beszélek...

Nem tudom, régen tényleg így volt. Hogy azóta is így van e?   Huh?  Én sose cseréltem motort.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11612 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 15:34:43 »

Nem tudom, régen tényleg így volt. Hogy azóta is így van e?   Huh?  Én sose cseréltem motort.
Hogy a fenébe ne kéne! wave
Kell az "új" motorról számla, adásvételi és be kell mutatni az ocsmányirodában, aztán kapsz új forgalmit, amiben az új motorszám szerepel. Persze csak típusazonos csere esetén ilyen "egyszerű".
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.05 csütörtök, 15:37:28 írta Robin » Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
adamcsoka
Vendég
« Új hozzászólás #11613 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 19:22:01 »

Sziasztok!

Mondeo MK3 vásárlás előtt állok! 2001 évjárat 1.8 16V 110le óra szerint 291.000km van az autóban  (550.000ft)

Holnap megyek megnézni!

A kérdésem a következő lenne:

Mire figyeljek a megtekintésnél? Rozsdásodni hol szeret?

Ez az 1.8-as motor mire kényes,milyen hibákkal szembesülhetek...stb

köszönöm előre is a válaszokat!

üdv

Ádám
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11614 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 19:45:13 »

Sziasztok!

Mondeo MK3 vásárlás előtt állok! 2001 évjárat 1.8 16V 110le óra szerint 291.000km van az autóban  (550.000ft)

Holnap megyek megnézni!

A kérdésem a következő lenne:

Mire figyeljek a megtekintésnél? Rozsdásodni hol szeret?

Ez az 1.8-as motor mire kényes,milyen hibákkal szembesülhetek...stb

köszönöm előre is a válaszokat!

üdv

Ádám


Pár hozzászólással feljebb épp most készül nzoli generáloztatni egy 300ezres 1.8-ast. Csak szólok mire lehet számítani.... wow1 Jól nézd meg mit veszel.
A 2.0-k picit szívósabbak.
Mondeo betegségek dióhéjban: Magas olajfogyasztás 1.8-asoknál leragadt olajgyűrűk miatt, ajtók alul rozsdásodnak, kerepelő majd széthulló szívósor, berohadó hátsó fékek, rakoncátlankodó központi zár.
Jó ha ezek közül minél több már javítva van.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11615 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 19:56:47 »

Sziasztok!

Mondeo MK3 vásárlás előtt állok! 2001 évjárat 1.8 16V 110le óra szerint 291.000km van az autóban  (550.000ft)

Holnap megyek megnézni!

A kérdésem a következő lenne:

Mire figyeljek a megtekintésnél? Rozsdásodni hol szeret?

Ez az 1.8-as motor mire kényes,milyen hibákkal szembesülhetek...stb

köszönöm előre is a válaszokat!

üdv

Ádám

Üdv a klubban.
Nos inkább 2.0 javasolnám,de a te döntésed(1.8-ból kifogható jó példány is).
Szívósor lapátok állapota,hátsó féknyereg beragadós,ajtók alsó tájéka kivül-belül rohadós lehet,olajfogyasztás(olajfoltok a motoron,olajsár).Ghia felszereltség előny. vigyor3
kettőstömegü nem csattog,gyújtásrendszer,esetleg egy szaki vagy haver,aki már látott Mondeót.
De valami csak utólag derül ki.(sajnos).Kötelező olvasmány ez a benzines topik. vigyor3
Elrettentésnek csak:letapadt olajlehúzó gyűrűk (típushiba az 1.8-nál).
Nos ha mégis összejön a biznisz,akkor sok balesetmentes kilométert kívánok.
Látom Bleky leelőzött. eplus2 eplus2 eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.05 csütörtök, 19:58:40 írta Vagyokabajnok© » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
adamcsoka
Vendég
« Új hozzászólás #11616 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 20:16:30 »

Pár hozzászólással feljebb épp most készül nzoli generáloztatni egy 300ezres 1.8-ast. Csak szólok mire lehet számítani.... wow1 Jól nézd meg mit veszel.
A 2.0-k picit szívósabbak.
Mondeo betegségek dióhéjban: Magas olajfogyasztás 1.8-asoknál leragadt olajgyűrűk miatt, ajtók alul rozsdásodnak, kerepelő majd széthulló szívósor, berohadó hátsó fékek, rakoncátlankodó központi zár.
Jó ha ezek közül minél több már javítva van.


Köszönöm
Naplózva
adamcsoka
Vendég
« Új hozzászólás #11617 Dátum: 2017.01.05 csütörtök, 20:16:56 »

Üdv a klubban.
Nos inkább 2.0 javasolnám,de a te döntésed(1.8-ból kifogható jó példány is).
Szívósor lapátok állapota,hátsó féknyereg beragadós,ajtók alsó tájéka kivül-belül rohadós lehet,olajfogyasztás(olajfoltok a motoron,olajsár).Ghia felszereltség előny. vigyor3
kettőstömegü nem csattog,gyújtásrendszer,esetleg egy szaki vagy haver,aki már látott Mondeót.
De valami csak utólag derül ki.(sajnos).Kötelező olvasmány ez a benzines topik. vigyor3
Elrettentésnek csak:letapadt olajlehúzó gyűrűk (típushiba az 1.8-nál).
Nos ha mégis összejön a biznisz,akkor sok balesetmentes kilométert kívánok.
Látom Bleky leelőzött. eplus2 eplus2 eplus2

Köszönöm
Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11618 Dátum: 2017.01.06 péntek, 13:26:05 »

Sziasztok!

P0420 hibakóddal mit kezdjek?
Lehet el kellene gondolkodni a katalizátor cseréjén, vagy kibelezésén?
Az elmúlt 150 km alatt városi használat alatt jött elő 3x egymás után.
Most kapott cataclean-t, de egyenlőre nem okozott nagyobb javulást.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11619 Dátum: 2017.01.06 péntek, 14:32:57 »

Sziasztok!

P0420 hibakóddal mit kezdjek?
Lehet el kellene gondolkodni a katalizátor cseréjén, vagy kibelezésén?
Az elmúlt 150 km alatt városi használat alatt jött elő 3x egymás után.
Most kapott cataclean-t, de egyenlőre nem okozott nagyobb javulást.
Kontrol szonda vagy katalizátor.Ha a flexi cső lyukas ott szivhat be plusz levegőt és attól is lehet.Kipuff rendszert átnézni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.06 péntek, 14:36:02 írta Vagyokabajnok© » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11620 Dátum: 2017.01.06 péntek, 15:13:15 »

Kontrol szonda vagy katalizátor.Ha a flexi cső lyukas ott szivhat be plusz levegőt és attól is lehet.Kipuff rendszert átnézni.

Na ez eszembe sem jutott. Most, hogy mondod beugrott, hogy a flexi cső környékéről hallok valami kifújó hangot. Akkor lehet, hogy az okozza?!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11621 Dátum: 2017.01.06 péntek, 15:27:03 »

Na ez eszembe sem jutott. Most, hogy mondod beugrott, hogy a flexi cső környékéről hallok valami kifújó hangot. Akkor lehet, hogy az okozza?!
Igen lehet,de ha már ott vagy nézd végig a kipuffot.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
lpetri
Vendég
« Új hozzászólás #11622 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 18:28:35 »

Üdv,

HA a gépem 3 deci olajat fogyaszt 1000 kilóméterenként, akkor a mostanában bőven kifejtett motorgenerálra készüljek?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #11623 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 18:38:05 »

Üdv,

HA a gépem 3 deci olajat fogyaszt 1000 kilóméterenként, akkor a mostanában bőven kifejtett motorgenerálra készüljek?
hát ja.10e nél 3 liter,20e nél 6.Nem kell cserélni az olajat,ha mindig friss van rátöltve...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11624 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 18:40:37 »

Üdv,

HA a gépem 3 deci olajat fogyaszt 1000 kilóméterenként, akkor a mostanában bőven kifejtett motorgenerálra készüljek?
Ha külső nyoma nincs,akkor reális lehet a felújítás.Mielött nekiállsz pár ellenőrzést végezz el.( pl.kompresszió mérés)
Ha lehet ilyent mondani,akkor az "elfogadott"fogyasztás 1000km/0.6L.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
lpetri
Vendég
« Új hozzászólás #11625 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 18:41:18 »

hát ja.10e nél 3 liter,20e nél 6.Nem kell cserélni az olajat,ha mindig friss van rátöltve...

tényleg tisztán praktikus. Smiley nem is értem miért nem ilyen alapból.

Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11626 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 18:46:01 »

tényleg tisztán praktikus. Smiley nem is értem miért nem ilyen alapból.


Azért hosszú távon csak az olajkereskedő jár jól,főleg a gyári 5w30-at veszel. wow1
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #11627 Dátum: 2017.01.09 hétfő, 14:36:55 »

Üdv!

Tudom hogy én vagyok kb az 5000. aki kérdezni fogja szóval előre is elnézést kérek. Tehát szívósor. 2.0 16v cjba Szerelő átnézte az autót azt mondta fel kell újítani, 185ezer km van most az autóban. Kérdeztem hogy kiszedni ledugózni stb olcsóbb lenne e. Azt mondta hogy megcsinálja de akkor erőtlenebb lesz a motor, több lesz a károsanyag kibocsájtás és többet fog fogyasztani.

3 kérdésem lenne:

1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?

2. Megéri e a 80-at a felújítás? Jobban fog menni utána, kevesebbet fog enni annyival hogy megérje?
3. Aki csinált már ilyet, mennyire változtatja meg a motor viselkedését ez a kiszedéses, ledugózásos művelet?

Szép napot!  worship
Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #11628 Dátum: 2017.01.09 hétfő, 14:46:33 »

Szia
Hogy mennyit er meg neked azt te tudod. Nekem 2 eve ki van herelve (igaz 1.8 ) de semmi szamottevo kulonbseget nem lehet erezni. Fogyasztast nem tudom mert szinte rogton kihereltem ahogy vettem de szerintem a 7.5-8 atlag nem oyan rosz. Allitolag 2000-s fordulat alatt erotleneb a motor, ami lehet hogy ugy van, de nem hasznaltam annyi ideig elotte hogy feltunt volna. Az uncsim (szinten 1.8 ) egyenlore csak ledugozta a vakumcsovet hgy ne mozogjanak, szerinte erezni kulonbseget, viszont o eleve nyugisabban vezet , tobbet van 2000 alatt mint en:)
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.09 hétfő, 14:48:07 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #11629 Dátum: 2017.01.09 hétfő, 14:59:55 »

Üdv!

Tudom hogy én vagyok kb az 5000. aki kérdezni fogja szóval előre is elnézést kérek. Tehát szívósor. 2.0 16v cjba Szerelő átnézte az autót azt mondta fel kell újítani, 185ezer km van most az autóban. Kérdeztem hogy kiszedni ledugózni stb olcsóbb lenne e. Azt mondta hogy megcsinálja de akkor erőtlenebb lesz a motor, több lesz a károsanyag kibocsájtás és többet fog fogyasztani.

3 kérdésem lenne:

1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?

2. Megéri e a 80-at a felújítás? Jobban fog menni utána, kevesebbet fog enni annyival hogy megérje?
3. Aki csinált már ilyet, mennyire változtatja meg a motor viselkedését ez a kiszedéses, ledugózásos művelet?

Szép napot!  worship

Szia,

én kiszedtem belőle, semmilyen tekintetben nem érzek változást.(70ezer km-t mentem eddig vele) Egy haverom autóján szintén így jártunk el, Ő se mondta hogy más lenne.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11630 Dátum: 2017.01.09 hétfő, 16:38:06 »

Üdv!

Tudom hogy én vagyok kb az 5000. aki kérdezni fogja szóval előre is elnézést kérek. Tehát szívósor. 2.0 16v cjba Szerelő átnézte az autót azt mondta fel kell újítani, 185ezer km van most az autóban. Kérdeztem hogy kiszedni ledugózni stb olcsóbb lenne e. Azt mondta hogy megcsinálja de akkor erőtlenebb lesz a motor, több lesz a károsanyag kibocsájtás és többet fog fogyasztani.

3 kérdésem lenne:

1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?

2. Megéri e a 80-at a felújítás? Jobban fog menni utána, kevesebbet fog enni annyival hogy megérje?
3. Aki csinált már ilyet, mennyire változtatja meg a motor viselkedését ez a kiszedéses, ledugózásos művelet?

Szép napot!  worship

"...több lesz a károsanyag kibocsájtás...."  Hahaha!  2funny
Ma reggel voltam műszakiztatni az enyémet, az autó adatai az aláírásban. A következők lettek az értékek, ha ennél "rosszabb" lehet, akkor megeszem a sapkámat. Zárójelben a tűréshatár.
CO: 0,0 (0,5)
CO2500: 0,0 (0,3)
HC: 1 (100)
Lambda: 1,01 (0,95 - 1,09)

Heréltesd ki, nem lesz semmi gondod.  Cool Wink
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11631 Dátum: 2017.01.09 hétfő, 21:38:24 »

1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?
Keringett ebben a topicban valaki aki vállal ilyen melót garival, és mintha olcsóbbra emlékeznék, keress vissza a megelőző oldalakon. A herélés jó megoldás, nincs gyakorlati hátránya, csináltasd meg.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
ocsi248
Vendég
« Új hozzászólás #11632 Dátum: 2017.01.09 hétfő, 21:46:54 »

Sziasztok. Tönkrement az egyik injectorom. Tud valaki ajánlani bontót hol keresgéljek, vagy újat olcsón? A szerelőm 67e talált újat. Azt kicsit sokallom. Előre is köszi.
Naplózva
lorien
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #11633 Dátum: 2017.01.10 kedd, 10:45:08 »

Mitől lehet az, hogy amikor elveszem a gázt és kinyomom a kuplungot, akkor időnként nagyon lassan esik vissza a fordulatszám alapjáratra? Teljesen üzemmeleg állapotban is előfordul, hogy fenn ragad 1500-2000 környékén, aztán csak 4-5 mp megy le, vagy még lassabban.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier Ghia Mk3 2005.04 1.8i 125 Le
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11634 Dátum: 2017.01.10 kedd, 10:58:44 »

Mitől lehet az, hogy amikor elveszem a gázt és kinyomom a kuplungot, akkor időnként nagyon lassan esik vissza a fordulatszám alapjáratra? Teljesen üzemmeleg állapotban is előfordul, hogy fenn ragad 1500-2000 környékén, aztán csak 4-5 mp megy le, vagy még lassabban.

Például koszos a fojtószelep és lassan húzza vissza a rugó. Motortérben mozgasd meg kézzel és érzed, hogy az e.
Lehet még fals levegő is. Végig kell nézni a vàkuuncsöveket.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11635 Dátum: 2017.01.10 kedd, 12:57:32 »

Sziasztok! Ma beált a termosztátom milyet érdemes venni? Az unixba voltam van ismerös gates van házzal együtt. 20.000-ért ez jó?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11636 Dátum: 2017.01.10 kedd, 13:12:40 »

Sziasztok! Ma beált a termosztátom milyet érdemes venni? Az unixba voltam van ismerös gates van házzal együtt. 20.000-ért ez jó?

Én úgy tudom a Gates-el vegyesek a tapasztalatok. A gyári és a Vernet a menő. Fűtött még a tiéd vagy már a sima?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11637 Dátum: 2017.01.10 kedd, 13:33:49 »

Én úgy tudom a Gates-el vegyesek a tapasztalatok. A gyári és a Vernet a menő. Fűtött még a tiéd vagy már a sima?

Hogyérted hogy fűtött vagy sima? Most hogy jöttem melóba Járó motornál hideget fúj ha meg haladok meleget. Nem értem. A kollégám azt mondja nem kéne neki a vizet forralni. Nem tudom lehet a vizpumpa lenne vagy hengerfej?
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.10 kedd, 14:03:16 írta nzoli » Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11638 Dátum: 2017.01.10 kedd, 14:38:14 »

Hogyérted hogy fűtött vagy sima? Most hogy jöttem melóba Járó motornál hideget fúj ha meg haladok meleget. Nem értem. A kollégám azt mondja nem kéne neki a vizet forralni. Nem tudom lehet a vizpumpa lenne vagy hengerfej?

Korai benzinesekben van egy fűtőpatron, amit elég hamar lecseréltek sima hagyományos termosztátra. Az előbbi 98 fokon, az utóbbi 95-ön nyit. Nem kompatibilisek egymással, olyat kell belerakni ami most van benne.
A fűtöttön van elektromos csatlakozó (alsó kép), a másikon nincs (felső kép).

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11639 Dátum: 2017.01.10 kedd, 14:47:35 »

Korai benzinesekben van egy fűtőpatron, amit elég hamar lecseréltek sima hagyományos termosztátra. Az előbbi 98 fokon, az utóbbi 95-ön nyit. Nem kompatibilisek egymással, olyat kell belerakni ami most van benne.
A fűtöttön van elektromos csatlakozó (alsó kép), a másikon nincs (felső kép).

[img]http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_05_2015/post-39945-0-67733400-1430859648.jpg

Olyan van benne amin csatlakozó van olyat rendeltem
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.10 kedd, 19:58:52 írta alf® » Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
lorien
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #11640 Dátum: 2017.01.10 kedd, 15:07:10 »

Például koszos a fojtószelep és lassan húzza vissza a rugó. Motortérben mozgasd meg kézzel és érzed, hogy az e.
Lehet még fals levegő is. Végig kell nézni a vàkuuncsöveket.
Köszi!

Termosztát ügy nálam is aktuális lett, 120-as tempó felett visszahűl ebben a jó hidegben. Eddig ok. De az milyen már, hogy minden adat alapján a kereskedő nem tud belevaló gyárit leszállítani!? Fck
Naplózva

Ford Mondeo Turnier Ghia Mk3 2005.04 1.8i 125 Le
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11641 Dátum: 2017.01.10 kedd, 15:19:26 »

Köszi!

Termosztát ügy nálam is aktuális lett, 120-as tempó felett visszahűl ebben a jó hidegben. Eddig ok. De az milyen már, hogy minden adat alapján a kereskedő nem tud belevaló gyárit leszállítani!? Fck

Cromaxot próbáltad?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
lorien
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #11642 Dátum: 2017.01.10 kedd, 15:37:54 »

Cromaxot próbáltad?
Még nem, egyelőre a szerelőm intézi, csak így egy napra kiesik a kocsi. Ebben a hidegben pedig a papírkutya meg nem szeret biciklizni Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo Turnier Ghia Mk3 2005.04 1.8i 125 Le
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #11643 Dátum: 2017.01.10 kedd, 20:04:33 »

Én is termosztáttal sz.rakodtam. Utólag jöttem rá hogy rossz termosztátot vettem bele. Itt a fórumon írták le.
2004.03.ig fűtött a termosztát, utána került a nem fűtött.

Cromaxnál 15 ezer körül van a nem fűtött.

1476205 a cikk száma. Unixnál, Bárdinál is kérdeztem, alvázszám, évjárat alapján egyik boltba se adta a bele való termosztátot. Cikk szám alapján tudták csak rendelni.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
Pacal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #11644 Dátum: 2017.01.11 szerda, 13:44:42 »

Sziasztok!

 Ma kicseréltem a gyertyákat és megállt bennem az ütő. Kiszedem az egyest, ( 110e km- t futott gyertyák) gyönyörű szép, sehol korom, szép fehérre égett. Jőn a kettes, lehúzom a pipát, ami tiszta olaj kívülről, de úgy, hogy csöpög. 3as szintúgy. 4es megint tiszta. A 2-3 gyertyák csöpögnek az olajtól. Viszont ami érdekes, hogy a 2-3 között van egy menetes lyuk, amiben nincsen csavar. Annak nem kéne ott lennie? Onnan jöhet fel az olaj? Vagy az miaz egyáltalán?
 Nálam még sosem volt a motorhoz nyúlva, eddig nem vettem észre hibát, nem tudom mióta hiányozhat az a csavar vagy aminek ott kéne lenni.
 Szerintetek mi hiányzik onnan?

 Üdv
Naplózva

Mondeo 1.8 benzin 125LE Ambiente illetve épített Ghia
2002.02.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11645 Dátum: 2017.01.11 szerda, 15:39:17 »

Sziasztok!

 Ma kicseréltem a gyertyákat és megállt bennem az ütő. Kiszedem az egyest, ( 110e km- t futott gyertyák) gyönyörű szép, sehol korom, szép fehérre égett. Jőn a kettes, lehúzom a pipát, ami tiszta olaj kívülről, de úgy, hogy csöpög. 3as szintúgy. 4es megint tiszta. A 2-3 gyertyák csöpögnek az olajtól. Viszont ami érdekes, hogy a 2-3 között van egy menetes lyuk, amiben nincsen csavar. Annak nem kéne ott lennie? Onnan jöhet fel az olaj? Vagy az miaz egyáltalán?
 Nálam még sosem volt a motorhoz nyúlva, eddig nem vettem észre hibát, nem tudom mióta hiányozhat az a csavar vagy aminek ott kéne lenni.
 Szerintetek mi hiányzik onnan?

 Üdv
Szia.
Azért legközelebb úgy 50e km-rel előbb cseréld ki.Ami hiányzik,az egy szelepfedél csavar,amiből a gyertyáknál 2 db van.Tömítést lefogatása a cél,ami okozhatja az olajosodást.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11646 Dátum: 2017.01.11 szerda, 17:32:36 »

Sziasztok!

Ma kicseréltem a termosztátot 3 liter fagyállót vettem mert ami lefolyt a lavórba kicsit koszos volt.
Semmi sem változott csak is hideget fúj. A km órán néztem a hőfokot 105 foknál kapcsolt a venti 2-es fokozatba. A hőfok mutató nem mozog középen áll ahogy kell. Mi nem jó szerintetek?
És a régi termosztáton kis korrozión kívül semmi sem látszik ugyan olyan volt mint az új nincs letörve a füle sem.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 szerda, 17:43:31 írta nzoli » Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #11647 Dátum: 2017.01.11 szerda, 20:41:43 »

Sziasztok!

Ma kicseréltem a termosztátot 3 liter fagyállót vettem mert ami lefolyt a lavórba kicsit koszos volt.
Semmi sem változott csak is hideget fúj. A km órán néztem a hőfokot 105 foknál kapcsolt a venti 2-es fokozatba. A hőfok mutató nem mozog középen áll ahogy kell. Mi nem jó szerintetek?
És a régi termosztáton kis korrozión kívül semmi sem látszik ugyan olyan volt mint az új nincs letörve a füle sem.

Meg kellene nézni a fütőradiátort, hogy melegszik-e, továbbá még próbálkozni kell a légtelenitéssel , levegőbuborék miatt a radiátor felé nincs víz körforgás, vízszivattyú milyen állapotban van, mennyi idős, 180 ezer után csere. Inditás után hallani-e csordogáló hangot a müszerfal felől, ha erősen akkor levegős. Még rossz termosztát esetén is enyhén fűteni kellene.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #11648 Dátum: 2017.01.11 szerda, 21:55:26 »

Üdv!

Tudom hogy én vagyok kb az 5000. aki kérdezni fogja szóval előre is elnézést kérek. Tehát szívósor. 2.0 16v cjba Szerelő átnézte az autót azt mondta fel kell újítani, 185ezer km van most az autóban. Kérdeztem hogy kiszedni ledugózni stb olcsóbb lenne e. Azt mondta hogy megcsinálja de akkor erőtlenebb lesz a motor, több lesz a károsanyag kibocsájtás és többet fog fogyasztani.

3 kérdésem lenne:

1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?

2. Megéri e a 80-at a felújítás? Jobban fog menni utána, kevesebbet fog enni annyival hogy megérje?
3. Aki csinált már ilyet, mennyire változtatja meg a motor viselkedését ez a kiszedéses, ledugózásos művelet?

Szép napot!  worship

Üdv, látom már mások is válaszoltak, de azért megerősíteném azt a véleményt, hogy nem érdemes felújíttatni a szívósort, az enyémben is csak kibeleztük, kb. egy éve, azóta semmi gond vele, változás nem vettem észre! Egy hasznos tanács azonban volna, amikor kint van a szívósor, érdemes az alatta lévő PCV szelepet kicserélni (azt hiszem ~8e), de legalább jól kitisztítani (+ a rajta lévő T-MAP-t is), mert a szívósort nagyon macerás leszedni, a PCV szelephez viszont csak úgy lehet hozzáférni ! ( Az én szerelőm megcsinálta 15-ért, ajánlanám is, de már akkor mondta, hogy soha ilyet nem vállal, annyira nehezen lehet a szívósor csavarjaihoz hozzáférni !  Smiley  )
YT:  https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg
A pénzt, ami megmararad, tedd csak félre, lesz még arra nagyobb szükség is ennél a kocsinál...  kacsint !
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 szerda, 22:12:41 írta LiZo » Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11649 Dátum: 2017.01.11 szerda, 22:21:11 »

Meg kellene nézni a fütőradiátort, hogy melegszik-e, továbbá még próbálkozni kell a légtelenitéssel , levegőbuborék miatt a radiátor felé nincs víz körforgás, vízszivattyú milyen állapotban van, mennyi idős, 180 ezer után csere. Inditás után hallani-e csordogáló hangot a müszerfal felől, ha erősen akkor levegős. Még rossz termosztát esetén is enyhén fűteni kellene.

Üdv: László

Szia!

Igen hallok csordogáló hangot a műszerfal felől de már régebben is hallottam már. Hogy lett az levegős azt nem tudom. Nem látok folyást a kocsi alatt sem a csöveken.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Oldalak: 1 ... 226 227 228 229 230 231 232 [233] 234 235 236 237 238 239 240 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.