Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:11:29
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
226
227
228
229
230
231
232
[
233
]
234
235
236
237
238
239
240
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4652524 alkalommal)
0 Felhasználó és 49 vendég van a témában
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11600 Dátum:
2017.01.04 szerda, 11:21:13 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.04 szerda, 11:14:57
Majd arra is kitérek.
Mennyi a km?
314300km de olyan 300.000km mert cseréltem benne km órát fedélzetikomputeresre.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11601 Dátum:
2017.01.04 szerda, 13:30:00 »
Idézetet írta: Sofi - 2017.01.04 szerda, 09:56:14
Sziasztok!
EGR szelep ledugózás / Kiiktatás után volt már valakinek problémája műszakin?
Ha kiiktatom, akkor nem fog világítani a hiba visszajelző?
Köszönöm a választ előre is!
Ha xar,akkor csere.Különben teljesen felesleges dugózni.(saját vélemény)
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11602 Dátum:
2017.01.04 szerda, 15:12:21 »
Idézetet írta: nzoli - 2017.01.03 kedd, 20:48:49
Sziasztok!
Jan 23-án viszem a mondim generálra. A cuccokat én veszem meg hozzá kedvezménnyel, de mit érdemes ilyenkor cserélni? Azért kérdezem nehogy a szerelő valamit benézzen hogy ja de ez kellett volna még.
Rengeteg dolog van amit számba tudsz venni, de valójában a legtöbb akkor fog kiderülni, ha már leadtad az autót szervízbe.
Amiket előre megvehetsz az pl.: teljes tömítéskészlet (hengerfej, stb), szelepszár szimeringek, gyűrűkészlet, szelepfedél tömítés, hengerfej csavarok, főtengely tömítések, olaj, hűtővíz.
Oda kell figyelni, hogy ezekből csak gyári vagy jó minőségű utángyártott csak: Elring, Victor Reinz.
2 fő lehetőség van:
1) motorcsere bontóból
- Előnyök: relatív olcsó, gyors (ha már megvan a motor)
- Hátrányok: Lutri, sose tudod igazán mit kapsz. Mivel 1.8-asod van, ennek típusbetegsége a leragadó olajlehúzó gyűrű. Jobb esetben kapsz a bontóbol egy papírt amin lemérték a kompressziót és ezzel ők nyugodtak affelől, hogy jó motort adnak el. Valójában egy kompressziómérés nagyon keveset árul el egy motor valós állapotáról. Lehet, hogy fél év múlva az is elkezdi enni az olajat. Továbbá ez egy 16 éves autó, egyre nehezebb friss motort találni hozzá. A jókat már mind elvitték. A csere utáni papírmunka se éppen vonzó.
2) motorgenerál.
- Előnyök: Ha hozzáértő szakember csinálja, lesz egy új motorod, ami valószínű menni fog még egy 300ezret gond nélkül.
- Hátrányok: drága és időigényes, ha valamit elrontanak akkor csak kínlódás lesz utána.
Itt is van 2 lehetőség. Vagy szerencséd van, vagy nincs.
Ha szerencséd van, megúszod egy szelepszár szimering cserével és egy gyűrűzéssel. Relatív olcsó, de atomjaira szedik a motort.
Ha nincs szerencséd (ami sokkal valószínűbb, adott 300e km-es, 15 éves autód), na akkor van az, hogy ehhez egy csomó minden hozzá jöhet, ami csak menet közben fog kiderülni, hogy kell e vagy sem. Mikre gondolok?
Például: Megnyúlt vezérmű lánc. Csere: lánc, vezetők, feszítő, talán fogaskerekek
hordósra kopott hengerek: hengerfúrás, új túlméretes dugattyúk, főcsapágysor, hajtókar csapágysor, síkbamarás, hengerfej felújítás, műhely munkadíj, fene tudja még mi minden, és még nem beszéltünk beletört csavarokról, eltört csatlakozókról, vagy éppen már csereérett komponensekről mint pl. vízpumpa stb.
A motorcsere illetve a kisgenerál lehet 200e környéke, a nagygenerál szerintem a fél millát simán eléri és annak nagy részét nem tudod előre megvenni.
Kérdés?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11603 Dátum:
2017.01.04 szerda, 15:29:01 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.04 szerda, 15:12:21
Rengeteg dolog van amit számba tudsz venni, de valójában a legtöbb akkor fog kiderülni, ha már leadtad az autót szervízbe.
Amiket előre megvehetsz az pl.: teljes tömítéskészlet (hengerfej, stb), szelepszár szimeringek, gyűrűkészlet, szelepfedél tömítés, hengerfej csavarok, főtengely tömítések, olaj, hűtővíz.
Oda kell figyelni, hogy ezekből csak gyári vagy jó minőségű utángyártott csak: Elring, Victor Reinz.
2 fő lehetőség van:
1) motorcsere bontóból
- Előnyök: relatív olcsó, gyors (ha már megvan a motor)
- Hátrányok: Lutri, sose tudod igazán mit kapsz. Mivel 1.8-asod van, ennek típusbetegsége a leragadó olajlehúzó gyűrű. Jobb esetben kapsz a bontóbol egy papírt amin lemérték a kompressziót és ezzel ők nyugodtak affelől, hogy jó motort adnak el. Valójában egy kompressziómérés nagyon keveset árul el egy motor valós állapotáról. Lehet, hogy fél év múlva az is elkezdi enni az olajat. Továbbá ez egy 16 éves autó, egyre nehezebb friss motort találni hozzá. A jókat már mind elvitték. A csere utáni papírmunka se éppen vonzó.
2) motorgenerál.
- Előnyök: Ha hozzáértő szakember csinálja, lesz egy új motorod, ami valószínű menni fog még egy 300ezret gond nélkül.
- Hátrányok: drága és időigényes, ha valamit elrontanak akkor csak kínlódás lesz utána.
Itt is van 2 lehetőség. Vagy szerencséd van, vagy nincs.
Ha szerencséd van, megúszod egy szelepszár szimering cserével és egy gyűrűzéssel. Relatív olcsó, de atomjaira szedik a motort.
Ha nincs szerencséd (ami sokkal valószínűbb, adott 300e km-es, 15 éves autód), na akkor van az, hogy ehhez egy csomó minden hozzá jöhet, ami csak menet közben fog kiderülni, hogy kell e vagy sem. Mikre gondolok?
Például: Megnyúlt vezérmű lánc. Csere: lánc, vezetők, feszítő, talán fogaskerekek
hordósra kopott hengerek: hengerfúrás, új túlméretes dugattyúk, főcsapágysor, hajtókar csapágysor, síkbamarás, hengerfej felújítás, műhely munkadíj, fene tudja még mi minden, és még nem beszéltünk beletört csavarokról, eltört csatlakozókról, vagy éppen már csereérett komponensekről mint pl. vízpumpa stb.
A motorcsere illetve a kisgenerál lehet 200e környéke, a nagygenerál szerintem a fél millát simán eléri és annak nagy részét nem tudod előre megvenni.
Kérdés?
Szóhoz sem jutok! Ennyi minden csak nem jön össze. Nagyon szépen köszönöm a segítséget hogy mire számíthatok. Ha kész lesz majd beszámolok. Olyan pl nem lehet hogy mondjuk a vezérműlánc nekem nem recseg ropog hogy az megy vissza?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11604 Dátum:
2017.01.04 szerda, 16:00:40 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.04 szerda, 10:01:36
De fog világítani. Minek dugózod le? Benzinesben nem koszolódik.
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! EGR hiba kódot dobott úgy egy éve. Töröltem, majd 3 hónap múlva ismét. Akkor elmúlott úgy 2 hét múlva a sárga lámpa. Most 2 hete megint EGR hibakód.
Ezért gondolkodtam a dugózásban, de előtte azért megnézem, hogy a tisztítás segít e.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11605 Dátum:
2017.01.04 szerda, 16:03:29 »
Idézetet írta: Sofi - 2017.01.04 szerda, 16:00:40
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! EGR hiba kódot dobott úgy egy éve. Töröltem, majd 3 hónap múlva ismét. Akkor elmúlott úgy 2 hét múlva a sárga lámpa. Most 2 hete megint EGR hibakód.
Ezért gondolkodtam a dugózásban, de előtte azért megnézem, hogy a tisztítás segít e.
Ha szerencséd van,akkor tisztítás segít,de nem garantált,hogy nem jön elő később is a hiba.
Legolcsóbban 22 E Ft találtam újat.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.04 szerda, 16:07:37 írta Vagyokabajnok©
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11606 Dátum:
2017.01.04 szerda, 16:15:01 »
Idézetet írta: nzoli - 2017.01.04 szerda, 15:29:01
Szóhoz sem jutok! Ennyi minden csak nem jön össze. Nagyon szépen köszönöm a segítséget hogy mire számíthatok. Ha kész lesz majd beszámolok. Olyan pl nem lehet hogy mondjuk a vezérműlánc nekem nem recseg ropog hogy az megy vissza?
Minden lehetséges, de számolni kell vele. A láncot a motor élettartama alatt jellemzően nem kell cserélni, ami kb 3-400e km. Általában ha már megbontják a motort, cserélik mert van benne nyúlás, és ki akarja később megint szétszedni a motort? A lánc nem fog kibírni még egy 300-at.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11607 Dátum:
2017.01.04 szerda, 19:13:39 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.04 szerda, 16:15:01
Minden lehetséges, de számolni kell vele. A láncot a motor élettartama alatt jellemzően nem kell cserélni, ami kb 3-400e km. Általában ha már megbontják a motort, cserélik mert van benne nyúlás, és ki akarja később megint szétszedni a motort? A lánc nem fog kibírni még egy 300-at.
Igaz! Nem szeretném még 1x a motort szétszedetni.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
furioso
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11608 Dátum:
2017.01.04 szerda, 20:27:24 »
Idézetet írta: kisorob - 2016.12.27 kedd, 11:37:09
Sziasztok!
Ugyanez a problémám volt, termosztát csere megoldotta.
Cromax-ról rendeltem Gates termosztátot, (12000ft) öt nap múlva küldték is. Bontott hologrammos Gates dobozban autorad termosztát.
("megbízható bolt")
Mivel pár nap múlva hosszabb útra készültem, kénytelen voltam kicserélni, lesz ami lesz alapon. Egyenlőre hibátlanul működik, 4-5 perc alatt eléri a kilencven fokot a hűtővíz, és ott is marad
kinti hőmérséklettől függetlenül.
Köszi, ma jött meg a termosztát, holnap cserélem!
Naplózva
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11609 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 10:22:32 »
Idézetet írta: kcs - 2017.01.03 kedd, 19:48:41
Múltkor nekem is ilyen volt, ezek szerint nem hallucináltam.
Kösz, akkor talán nem rendellenes a dolog. Hamarosan úgyis esedékes lesz az olajcsere, meglátom mennyi jön le belőle... Nem hiszem hogy kevés volna benne.
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11610 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 11:19:00 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.04 szerda, 15:12:21
Rengeteg dolog van amit számba tudsz venni, de valójában a legtöbb akkor fog kiderülni, ha már leadtad az autót szervízbe.
Amiket előre megvehetsz az pl.: teljes tömítéskészlet (hengerfej, stb), szelepszár szimeringek, gyűrűkészlet, szelepfedél tömítés, hengerfej csavarok, főtengely tömítések, olaj, hűtővíz.
Oda kell figyelni, hogy ezekből csak gyári vagy jó minőségű utángyártott csak: Elring, Victor Reinz.
2 fő lehetőség van:
1) motorcsere bontóból
- Előnyök: relatív olcsó, gyors (ha már megvan a motor)
- Hátrányok: Lutri, sose tudod igazán mit kapsz. Mivel 1.8-asod van, ennek típusbetegsége a leragadó olajlehúzó gyűrű. Jobb esetben kapsz a bontóbol egy papírt amin lemérték a kompressziót és ezzel ők nyugodtak affelől, hogy jó motort adnak el. Valójában egy kompressziómérés nagyon keveset árul el egy motor valós állapotáról. Lehet, hogy fél év múlva az is elkezdi enni az olajat. Továbbá ez egy 16 éves autó, egyre nehezebb friss motort találni hozzá. A jókat már mind elvitték. A csere utáni papírmunka se éppen vonzó.
2) motorgenerál.
- Előnyök: Ha hozzáértő szakember csinálja, lesz egy új motorod, ami valószínű menni fog még egy 300ezret gond nélkül.
- Hátrányok: drága és időigényes, ha valamit elrontanak akkor csak kínlódás lesz utána.
Itt is van 2 lehetőség. Vagy szerencséd van, vagy nincs.
Ha szerencséd van, megúszod egy szelepszár szimering cserével és egy gyűrűzéssel. Relatív olcsó, de atomjaira szedik a motort.
Ha nincs szerencséd (ami sokkal valószínűbb, adott 300e km-es, 15 éves autód), na akkor van az, hogy ehhez egy csomó minden hozzá jöhet, ami csak menet közben fog kiderülni, hogy kell e vagy sem. Mikre gondolok?
Például: Megnyúlt vezérmű lánc. Csere: lánc, vezetők, feszítő, talán fogaskerekek
hordósra kopott hengerek: hengerfúrás, új túlméretes dugattyúk, főcsapágysor, hajtókar csapágysor, síkbamarás, hengerfej felújítás, műhely munkadíj, fene tudja még mi minden, és még nem beszéltünk beletört csavarokról, eltört csatlakozókról, vagy éppen már csereérett komponensekről mint pl. vízpumpa stb.
A motorcsere illetve a kisgenerál lehet 200e környéke, a nagygenerál szerintem a fél millát simán eléri és annak nagy részét nem tudod előre megvenni.
Kérdés?
Motorcserénél kell egyáltalán még papírozni/okmányirodázni ? Régen tudom, hogy még kellett, de nekem már úgy rémlik, hogy motorkódok vannak (motorszámok helyett) amik egy az egyben cserélhetőek és talán csak a műszakin (?) regisztrálnak vele valamit? Bocs, ha hülyeségeket beszélek...
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11611 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 12:10:59 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.01.05 csütörtök, 11:19:00
Motorcserénél kell egyáltalán még papírozni/okmányirodázni ? Régen tudom, hogy még kellett, de nekem már úgy rémlik, hogy motorkódok vannak (motorszámok helyett) amik egy az egyben cserélhetőek és talán csak a műszakin (?) regisztrálnak vele valamit? Bocs, ha hülyeségeket beszélek...
Nem tudom, régen tényleg így volt. Hogy azóta is így van e?
Én sose cseréltem motort.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11612 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 15:34:43 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.05 csütörtök, 12:10:59
Nem tudom, régen tényleg így volt. Hogy azóta is így van e?
Én sose cseréltem motort.
Hogy a fenébe ne kéne!
Kell az "új" motorról számla, adásvételi és be kell mutatni az ocsmányirodában, aztán kapsz új forgalmit, amiben az új motorszám szerepel. Persze csak típusazonos csere esetén ilyen "egyszerű".
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.05 csütörtök, 15:37:28 írta Robin
»
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
adamcsoka
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11613 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 19:22:01 »
Sziasztok!
Mondeo MK3 vásárlás előtt állok! 2001 évjárat 1.8 16V 110le óra szerint 291.000km van az autóban (550.000ft)
Holnap megyek megnézni!
A kérdésem a következő lenne:
Mire figyeljek a megtekintésnél? Rozsdásodni hol szeret?
Ez az 1.8-as motor mire kényes,milyen hibákkal szembesülhetek...stb
köszönöm előre is a válaszokat!
üdv
Ádám
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11614 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 19:45:13 »
Idézetet írta: adamcsoka - 2017.01.05 csütörtök, 19:22:01
Sziasztok!
Mondeo MK3 vásárlás előtt állok! 2001 évjárat 1.8 16V 110le óra szerint 291.000km van az autóban (550.000ft)
Holnap megyek megnézni!
A kérdésem a következő lenne:
Mire figyeljek a megtekintésnél? Rozsdásodni hol szeret?
Ez az 1.8-as motor mire kényes,milyen hibákkal szembesülhetek...stb
köszönöm előre is a válaszokat!
üdv
Ádám
Pár hozzászólással feljebb épp most készül nzoli generáloztatni egy 300ezres 1.8-ast. Csak szólok mire lehet számítani....
Jól nézd meg mit veszel.
A 2.0-k picit szívósabbak.
Mondeo betegségek dióhéjban: Magas olajfogyasztás 1.8-asoknál leragadt olajgyűrűk miatt, ajtók alul rozsdásodnak, kerepelő majd széthulló szívósor, berohadó hátsó fékek, rakoncátlankodó központi zár.
Jó ha ezek közül minél több már javítva van.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11615 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 19:56:47 »
Idézetet írta: adamcsoka - 2017.01.05 csütörtök, 19:22:01
Sziasztok!
Mondeo MK3 vásárlás előtt állok! 2001 évjárat 1.8 16V 110le óra szerint 291.000km van az autóban (550.000ft)
Holnap megyek megnézni!
A kérdésem a következő lenne:
Mire figyeljek a megtekintésnél? Rozsdásodni hol szeret?
Ez az 1.8-as motor mire kényes,milyen hibákkal szembesülhetek...stb
köszönöm előre is a válaszokat!
üdv
Ádám
Üdv a klubban.
Nos inkább 2.0 javasolnám,de a te döntésed(1.8-ból kifogható jó példány is).
Szívósor lapátok állapota,hátsó féknyereg beragadós,ajtók alsó tájéka kivül-belül rohadós lehet,olajfogyasztás(olajfoltok a motoron,olajsár).Ghia felszereltség előny.
kettőstömegü nem csattog,gyújtásrendszer,esetleg egy szaki vagy haver,aki már látott Mondeót.
De valami csak utólag derül ki.(sajnos).Kötelező olvasmány ez a benzines topik.
Elrettentésnek csak:letapadt olajlehúzó gyűrűk (típushiba az 1.8-nál).
Nos ha mégis összejön a biznisz,akkor sok balesetmentes kilométert kívánok.
Látom Bleky leelőzött.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.05 csütörtök, 19:58:40 írta Vagyokabajnok©
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
adamcsoka
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11616 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 20:16:30 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.05 csütörtök, 19:45:13
Pár hozzászólással feljebb épp most készül nzoli generáloztatni egy 300ezres 1.8-ast. Csak szólok mire lehet számítani....
Jól nézd meg mit veszel.
A 2.0-k picit szívósabbak.
Mondeo betegségek dióhéjban: Magas olajfogyasztás 1.8-asoknál leragadt olajgyűrűk miatt, ajtók alul rozsdásodnak, kerepelő majd széthulló szívósor, berohadó hátsó fékek, rakoncátlankodó központi zár.
Jó ha ezek közül minél több már javítva van.
Köszönöm
Naplózva
adamcsoka
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11617 Dátum:
2017.01.05 csütörtök, 20:16:56 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok© - 2017.01.05 csütörtök, 19:56:47
Üdv a klubban.
Nos inkább 2.0 javasolnám,de a te döntésed(1.8-ból kifogható jó példány is).
Szívósor lapátok állapota,hátsó féknyereg beragadós,ajtók alsó tájéka kivül-belül rohadós lehet,olajfogyasztás(olajfoltok a motoron,olajsár).Ghia felszereltség előny.
kettőstömegü nem csattog,gyújtásrendszer,esetleg egy szaki vagy haver,aki már látott Mondeót.
De valami csak utólag derül ki.(sajnos).Kötelező olvasmány ez a benzines topik.
Elrettentésnek csak:letapadt olajlehúzó gyűrűk (típushiba az 1.8-nál).
Nos ha mégis összejön a biznisz,akkor sok balesetmentes kilométert kívánok.
Látom Bleky leelőzött.
Köszönöm
Naplózva
paszty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Mr.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11618 Dátum:
2017.01.06 péntek, 13:26:05 »
Sziasztok!
P0420 hibakóddal mit kezdjek?
Lehet el kellene gondolkodni a katalizátor cseréjén, vagy kibelezésén?
Az elmúlt 150 km alatt városi használat alatt jött elő 3x egymás után.
Most kapott cataclean-t, de egyenlőre nem okozott nagyobb javulást.
Naplózva
2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi 300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11619 Dátum:
2017.01.06 péntek, 14:32:57 »
Idézetet írta: paszty - 2017.01.06 péntek, 13:26:05
Sziasztok!
P0420 hibakóddal mit kezdjek?
Lehet el kellene gondolkodni a katalizátor cseréjén, vagy kibelezésén?
Az elmúlt 150 km alatt városi használat alatt jött elő 3x egymás után.
Most kapott cataclean-t, de egyenlőre nem okozott nagyobb javulást.
Kontrol szonda vagy katalizátor.Ha a flexi cső lyukas ott szivhat be plusz levegőt és attól is lehet.Kipuff rendszert átnézni.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.06 péntek, 14:36:02 írta Vagyokabajnok©
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
paszty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Mr.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11620 Dátum:
2017.01.06 péntek, 15:13:15 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok© - 2017.01.06 péntek, 14:32:57
Kontrol szonda vagy katalizátor.Ha a flexi cső lyukas ott szivhat be plusz levegőt és attól is lehet.Kipuff rendszert átnézni.
Na ez eszembe sem jutott. Most, hogy mondod beugrott, hogy a flexi cső környékéről hallok valami kifújó hangot. Akkor lehet, hogy az okozza?!
Naplózva
2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi 300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11621 Dátum:
2017.01.06 péntek, 15:27:03 »
Idézetet írta: paszty - 2017.01.06 péntek, 15:13:15
Na ez eszembe sem jutott. Most, hogy mondod beugrott, hogy a flexi cső környékéről hallok valami kifújó hangot. Akkor lehet, hogy az okozza?!
Igen lehet,de ha már ott vagy nézd végig a kipuffot.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
lpetri
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11622 Dátum:
2017.01.08 vasárnap, 18:28:35 »
Üdv,
HA a gépem 3 deci olajat fogyaszt 1000 kilóméterenként, akkor a mostanában bőven kifejtett motorgenerálra készüljek?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11623 Dátum:
2017.01.08 vasárnap, 18:38:05 »
Idézetet írta: lpetri - 2017.01.08 vasárnap, 18:28:35
Üdv,
HA a gépem 3 deci olajat fogyaszt 1000 kilóméterenként, akkor a mostanában bőven kifejtett motorgenerálra készüljek?
hát ja.10e nél 3 liter,20e nél 6.Nem kell cserélni az olajat,ha mindig friss van rátöltve...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11624 Dátum:
2017.01.08 vasárnap, 18:40:37 »
Idézetet írta: lpetri - 2017.01.08 vasárnap, 18:28:35
Üdv,
HA a gépem 3 deci olajat fogyaszt 1000 kilóméterenként, akkor a mostanában bőven kifejtett motorgenerálra készüljek?
Ha külső nyoma nincs,akkor reális lehet a felújítás.Mielött nekiállsz pár ellenőrzést végezz el.( pl.kompresszió mérés)
Ha lehet ilyent mondani,akkor az "elfogadott"fogyasztás 1000km/0.6L.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
lpetri
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11625 Dátum:
2017.01.08 vasárnap, 18:41:18 »
Idézetet írta: alf® - 2017.01.08 vasárnap, 18:38:05
hát ja.10e nél 3 liter,20e nél 6.Nem kell cserélni az olajat,ha mindig friss van rátöltve...
tényleg tisztán praktikus.
nem is értem miért nem ilyen alapból.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11626 Dátum:
2017.01.08 vasárnap, 18:46:01 »
Idézetet írta: lpetri - 2017.01.08 vasárnap, 18:41:18
tényleg tisztán praktikus.
nem is értem miért nem ilyen alapból.
Azért hosszú távon csak az olajkereskedő jár jól,főleg a gyári 5w30-at veszel.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Mondemo91
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11627 Dátum:
2017.01.09 hétfő, 14:36:55 »
Üdv!
Tudom hogy én vagyok kb az 5000. aki kérdezni fogja szóval előre is elnézést kérek. Tehát szívósor. 2.0 16v cjba Szerelő átnézte az autót azt mondta fel kell újítani, 185ezer km van most az autóban. Kérdeztem hogy kiszedni ledugózni stb olcsóbb lenne e. Azt mondta hogy megcsinálja de akkor erőtlenebb lesz a motor, több lesz a károsanyag kibocsájtás és többet fog fogyasztani.
3 kérdésem lenne:
1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?
2. Megéri e a 80-at a felújítás? Jobban fog menni utána, kevesebbet fog enni annyival hogy megérje?
3. Aki csinált már ilyet, mennyire változtatja meg a motor viselkedését ez a kiszedéses, ledugózásos művelet?
Szép napot!
Naplózva
Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11628 Dátum:
2017.01.09 hétfő, 14:46:33 »
Szia
Hogy mennyit er meg neked azt te tudod. Nekem 2 eve ki van herelve (igaz 1.8 ) de semmi szamottevo kulonbseget nem lehet erezni. Fogyasztast nem tudom mert szinte rogton kihereltem ahogy vettem de szerintem a 7.5-8 atlag nem oyan rosz. Allitolag 2000-s fordulat alatt erotleneb a motor, ami lehet hogy ugy van, de nem hasznaltam annyi ideig elotte hogy feltunt volna. Az uncsim (szinten 1.8 ) egyenlore csak ledugozta a vakumcsovet hgy ne mozogjanak, szerinte erezni kulonbseget, viszont o eleve nyugisabban vezet , tobbet van 2000 alatt mint en:)
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.09 hétfő, 14:48:07 írta toby_as
»
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11629 Dátum:
2017.01.09 hétfő, 14:59:55 »
Idézetet írta: Mondemo91 - 2017.01.09 hétfő, 14:36:55
Üdv!
Tudom hogy én vagyok kb az 5000. aki kérdezni fogja szóval előre is elnézést kérek. Tehát szívósor. 2.0 16v cjba Szerelő átnézte az autót azt mondta fel kell újítani, 185ezer km van most az autóban. Kérdeztem hogy kiszedni ledugózni stb olcsóbb lenne e. Azt mondta hogy megcsinálja de akkor erőtlenebb lesz a motor, több lesz a károsanyag kibocsájtás és többet fog fogyasztani.
3 kérdésem lenne:
1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?
2. Megéri e a 80-at a felújítás? Jobban fog menni utána, kevesebbet fog enni annyival hogy megérje?
3. Aki csinált már ilyet, mennyire változtatja meg a motor viselkedését ez a kiszedéses, ledugózásos művelet?
Szép napot!
Szia,
én kiszedtem belőle, semmilyen tekintetben nem érzek változást.(70ezer km-t mentem eddig vele) Egy haverom autóján szintén így jártunk el, Ő se mondta hogy más lenne.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11630 Dátum:
2017.01.09 hétfő, 16:38:06 »
Idézetet írta: Mondemo91 - 2017.01.09 hétfő, 14:36:55
Üdv!
Tudom hogy én vagyok kb az 5000. aki kérdezni fogja szóval előre is elnézést kérek. Tehát szívósor. 2.0 16v cjba Szerelő átnézte az autót azt mondta fel kell újítani, 185ezer km van most az autóban. Kérdeztem hogy kiszedni ledugózni stb olcsóbb lenne e. Azt mondta hogy megcsinálja de akkor erőtlenebb lesz a motor, több lesz a károsanyag kibocsájtás és többet fog fogyasztani.
3 kérdésem lenne:
1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?
2. Megéri e a 80-at a felújítás? Jobban fog menni utána, kevesebbet fog enni annyival hogy megérje?
3. Aki csinált már ilyet, mennyire változtatja meg a motor viselkedését ez a kiszedéses, ledugózásos művelet?
Szép napot!
"...több lesz a károsanyag kibocsájtás...." Hahaha!
Ma reggel voltam műszakiztatni az enyémet, az autó adatai az aláírásban. A következők lettek az értékek, ha ennél "rosszabb" lehet, akkor megeszem a sapkámat. Zárójelben a tűréshatár.
CO: 0,0 (0,5)
CO2500: 0,0 (0,3)
HC: 1 (100)
Lambda: 1,01 (0,95 - 1,09)
Heréltesd ki, nem lesz semmi gondod.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Fokadriver1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11631 Dátum:
2017.01.09 hétfő, 21:38:24 »
Idézetet írta: Mondemo91 - 2017.01.09 hétfő, 14:36:55
1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?
Keringett ebben a topicban valaki aki vállal ilyen melót garival, és mintha olcsóbbra emlékeznék, keress vissza a megelőző oldalakon. A herélés jó megoldás, nincs gyakorlati hátránya, csináltasd meg.
Naplózva
2002 2.0i GHIA 145 LE lpg/tempomat 290+
ocsi248
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11632 Dátum:
2017.01.09 hétfő, 21:46:54 »
Sziasztok. Tönkrement az egyik injectorom. Tud valaki ajánlani bontót hol keresgéljek, vagy újat olcsón? A szerelőm 67e talált újat. Azt kicsit sokallom. Előre is köszi.
Naplózva
lorien
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11633 Dátum:
2017.01.10 kedd, 10:45:08 »
Mitől lehet az, hogy amikor elveszem a gázt és kinyomom a kuplungot, akkor időnként nagyon lassan esik vissza a fordulatszám alapjáratra? Teljesen üzemmeleg állapotban is előfordul, hogy fenn ragad 1500-2000 környékén, aztán csak 4-5 mp megy le, vagy még lassabban.
Naplózva
Ford Mondeo Turnier Ghia Mk3 2005.04 1.8i 125 Le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11634 Dátum:
2017.01.10 kedd, 10:58:44 »
Idézetet írta: lorien - 2017.01.10 kedd, 10:45:08
Mitől lehet az, hogy amikor elveszem a gázt és kinyomom a kuplungot, akkor időnként nagyon lassan esik vissza a fordulatszám alapjáratra? Teljesen üzemmeleg állapotban is előfordul, hogy fenn ragad 1500-2000 környékén, aztán csak 4-5 mp megy le, vagy még lassabban.
Például koszos a fojtószelep és lassan húzza vissza a rugó. Motortérben mozgasd meg kézzel és érzed, hogy az e.
Lehet még fals levegő is. Végig kell nézni a vàkuuncsöveket.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11635 Dátum:
2017.01.10 kedd, 12:57:32 »
Sziasztok! Ma beált a termosztátom milyet érdemes venni? Az unixba voltam van ismerös gates van házzal együtt. 20.000-ért ez jó?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11636 Dátum:
2017.01.10 kedd, 13:12:40 »
Idézetet írta: nzoli - 2017.01.10 kedd, 12:57:32
Sziasztok! Ma beált a termosztátom milyet érdemes venni? Az unixba voltam van ismerös gates van házzal együtt. 20.000-ért ez jó?
Én úgy tudom a Gates-el vegyesek a tapasztalatok. A gyári és a Vernet a menő. Fűtött még a tiéd vagy már a sima?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11637 Dátum:
2017.01.10 kedd, 13:33:49 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.10 kedd, 13:12:40
Én úgy tudom a Gates-el vegyesek a tapasztalatok. A gyári és a Vernet a menő. Fűtött még a tiéd vagy már a sima?
Hogyérted hogy fűtött vagy sima? Most hogy jöttem melóba Járó motornál hideget fúj ha meg haladok meleget. Nem értem. A kollégám azt mondja nem kéne neki a vizet forralni. Nem tudom lehet a vizpumpa lenne vagy hengerfej?
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.10 kedd, 14:03:16 írta nzoli
»
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11638 Dátum:
2017.01.10 kedd, 14:38:14 »
Idézetet írta: nzoli - 2017.01.10 kedd, 13:33:49
Hogyérted hogy fűtött vagy sima? Most hogy jöttem melóba Járó motornál hideget fúj ha meg haladok meleget. Nem értem. A kollégám azt mondja nem kéne neki a vizet forralni. Nem tudom lehet a vizpumpa lenne vagy hengerfej?
Korai benzinesekben van egy fűtőpatron, amit elég hamar lecseréltek sima hagyományos termosztátra. Az előbbi 98 fokon, az utóbbi 95-ön nyit. Nem kompatibilisek egymással, olyat kell belerakni ami most van benne.
A fűtöttön van elektromos csatlakozó (alsó kép), a másikon nincs (felső kép).
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11639 Dátum:
2017.01.10 kedd, 14:47:35 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.10 kedd, 14:38:14
Korai benzinesekben van egy fűtőpatron, amit elég hamar lecseréltek sima hagyományos termosztátra. Az előbbi 98 fokon, az utóbbi 95-ön nyit. Nem kompatibilisek egymással, olyat kell belerakni ami most van benne.
A fűtöttön van elektromos csatlakozó (alsó kép), a másikon nincs (felső kép).
[img]http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_05_2015/post-39945-0-67733400-1430859648.jpg
Olyan van benne amin csatlakozó van olyat rendeltem
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.10 kedd, 19:58:52 írta alf®
»
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
lorien
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11640 Dátum:
2017.01.10 kedd, 15:07:10 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.10 kedd, 10:58:44
Például koszos a fojtószelep és lassan húzza vissza a rugó. Motortérben mozgasd meg kézzel és érzed, hogy az e.
Lehet még fals levegő is. Végig kell nézni a vàkuuncsöveket.
Köszi!
Termosztát ügy nálam is aktuális lett, 120-as tempó felett visszahűl ebben a jó hidegben. Eddig ok. De az milyen már, hogy minden adat alapján a kereskedő nem tud belevaló gyárit leszállítani!? Fck
Naplózva
Ford Mondeo Turnier Ghia Mk3 2005.04 1.8i 125 Le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11641 Dátum:
2017.01.10 kedd, 15:19:26 »
Idézetet írta: lorien - 2017.01.10 kedd, 15:07:10
Köszi!
Termosztát ügy nálam is aktuális lett, 120-as tempó felett visszahűl ebben a jó hidegben. Eddig ok. De az milyen már, hogy minden adat alapján a kereskedő nem tud belevaló gyárit leszállítani!? Fck
Cromaxot próbáltad?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
lorien
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11642 Dátum:
2017.01.10 kedd, 15:37:54 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.01.10 kedd, 15:19:26
Cromaxot próbáltad?
Még nem, egyelőre a szerelőm intézi, csak így egy napra kiesik a kocsi. Ebben a hidegben pedig a papírkutya meg nem szeret biciklizni
Naplózva
Ford Mondeo Turnier Ghia Mk3 2005.04 1.8i 125 Le
adam0723
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11643 Dátum:
2017.01.10 kedd, 20:04:33 »
Én is termosztáttal sz.rakodtam. Utólag jöttem rá hogy rossz termosztátot vettem bele. Itt a fórumon írták le.
2004.03.ig fűtött a termosztát, utána került a nem fűtött.
Cromaxnál 15 ezer körül van a nem fűtött.
1476205 a cikk száma. Unixnál, Bárdinál is kérdeztem, alvázszám, évjárat alapján egyik boltba se adta a bele való termosztátot. Cikk szám alapján tudták csak rendelni.
Naplózva
2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
Pacal
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11644 Dátum:
2017.01.11 szerda, 13:44:42 »
Sziasztok!
Ma kicseréltem a gyertyákat és megállt bennem az ütő. Kiszedem az egyest, ( 110e km- t futott gyertyák) gyönyörű szép, sehol korom, szép fehérre égett. Jőn a kettes, lehúzom a pipát, ami tiszta olaj kívülről, de úgy, hogy csöpög. 3as szintúgy. 4es megint tiszta. A 2-3 gyertyák csöpögnek az olajtól. Viszont ami érdekes, hogy a 2-3 között van egy menetes lyuk, amiben nincsen csavar. Annak nem kéne ott lennie? Onnan jöhet fel az olaj? Vagy az miaz egyáltalán?
Nálam még sosem volt a motorhoz nyúlva, eddig nem vettem észre hibát, nem tudom mióta hiányozhat az a csavar vagy aminek ott kéne lenni.
Szerintetek mi hiányzik onnan?
Üdv
Naplózva
Mondeo 1.8 benzin 125LE Ambiente illetve épített Ghia
2002.02.
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11645 Dátum:
2017.01.11 szerda, 15:39:17 »
Idézetet írta: Pacal - 2017.01.11 szerda, 13:44:42
Sziasztok!
Ma kicseréltem a gyertyákat és megállt bennem az ütő. Kiszedem az egyest, ( 110e km- t futott gyertyák) gyönyörű szép, sehol korom, szép fehérre égett. Jőn a kettes, lehúzom a pipát, ami tiszta olaj kívülről, de úgy, hogy csöpög. 3as szintúgy. 4es megint tiszta. A 2-3 gyertyák csöpögnek az olajtól. Viszont ami érdekes, hogy a 2-3 között van egy menetes lyuk, amiben nincsen csavar. Annak nem kéne ott lennie? Onnan jöhet fel az olaj? Vagy az miaz egyáltalán?
Nálam még sosem volt a motorhoz nyúlva, eddig nem vettem észre hibát, nem tudom mióta hiányozhat az a csavar vagy aminek ott kéne lenni.
Szerintetek mi hiányzik onnan?
Üdv
Szia.
Azért legközelebb úgy 50e km-rel előbb cseréld ki.Ami hiányzik,az egy szelepfedél csavar,amiből a gyertyáknál 2 db van.Tömítést lefogatása a cél,ami okozhatja az olajosodást.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11646 Dátum:
2017.01.11 szerda, 17:32:36 »
Sziasztok!
Ma kicseréltem a termosztátot 3 liter fagyállót vettem mert ami lefolyt a lavórba kicsit koszos volt.
Semmi sem változott csak is hideget fúj. A km órán néztem a hőfokot 105 foknál kapcsolt a venti 2-es fokozatba. A hőfok mutató nem mozog középen áll ahogy kell. Mi nem jó szerintetek?
És a régi termosztáton kis korrozión kívül semmi sem látszik ugyan olyan volt mint az új nincs letörve a füle sem.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 szerda, 17:43:31 írta nzoli
»
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Vagol
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11647 Dátum:
2017.01.11 szerda, 20:41:43 »
Idézetet írta: nzoli - 2017.01.11 szerda, 17:32:36
Sziasztok!
Ma kicseréltem a termosztátot 3 liter fagyállót vettem mert ami lefolyt a lavórba kicsit koszos volt.
Semmi sem változott csak is hideget fúj. A km órán néztem a hőfokot 105 foknál kapcsolt a venti 2-es fokozatba. A hőfok mutató nem mozog középen áll ahogy kell. Mi nem jó szerintetek?
És a régi termosztáton kis korrozión kívül semmi sem látszik ugyan olyan volt mint az új nincs letörve a füle sem.
Meg kellene nézni a fütőradiátort, hogy melegszik-e, továbbá még próbálkozni kell a légtelenitéssel , levegőbuborék miatt a radiátor felé nincs víz körforgás, vízszivattyú milyen állapotban van, mennyi idős, 180 ezer után csere. Inditás után hallani-e csordogáló hangot a müszerfal felől, ha erősen akkor levegős. Még rossz termosztát esetén is enyhén fűteni kellene.
Üdv: László
Naplózva
1998-as MK-2 2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
LiZo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 105
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11648 Dátum:
2017.01.11 szerda, 21:55:26 »
Idézetet írta: Mondemo91 - 2017.01.09 hétfő, 14:36:55
Üdv!
Tudom hogy én vagyok kb az 5000. aki kérdezni fogja szóval előre is elnézést kérek. Tehát szívósor. 2.0 16v cjba Szerelő átnézte az autót azt mondta fel kell újítani, 185ezer km van most az autóban. Kérdeztem hogy kiszedni ledugózni stb olcsóbb lenne e. Azt mondta hogy megcsinálja de akkor erőtlenebb lesz a motor, több lesz a károsanyag kibocsájtás és többet fog fogyasztani.
3 kérdésem lenne:
1. FL előtti 2003/06 havi az autó, cjba motorkód, szerelő 80.000-et mondott hogy kb annyi lenne felújítani, de máshol azt olvastam hogy fl előttiekben ki kell cserélni kompletten, vagy kiszerelni, ledugózni.. Az enyémnél melyiket lehet?
2. Megéri e a 80-at a felújítás? Jobban fog menni utána, kevesebbet fog enni annyival hogy megérje?
3. Aki csinált már ilyet, mennyire változtatja meg a motor viselkedését ez a kiszedéses, ledugózásos művelet?
Szép napot!
Üdv, látom már mások is válaszoltak, de azért megerősíteném azt a véleményt, hogy nem érdemes felújíttatni a szívósort, az enyémben is csak kibeleztük, kb. egy éve, azóta semmi gond vele, változás nem vettem észre!
Egy hasznos tanács azonban volna,
amikor kint van a szívósor, érdemes az alatta lévő PCV szelepet kicserélni (azt hiszem ~8e), de legalább jól kitisztítani (+ a rajta lévő T-MAP-t is), mert a szívósort nagyon macerás leszedni, a PCV szelephez viszont csak úgy lehet hozzáférni ! ( Az én szerelőm megcsinálta 15-ért, ajánlanám is, de már akkor mondta, hogy soha ilyet nem vállal, annyira nehezen lehet a szívósor csavarjaihoz hozzáférni !
)
YT:
https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg
A pénzt, ami megmararad, tedd csak félre, lesz még arra nagyobb szükség is ennél a kocsinál...
!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 szerda, 22:12:41 írta LiZo
»
Naplózva
2001 /
2.0 benz. aut. Ghia
/Sedan (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés) 300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11649 Dátum:
2017.01.11 szerda, 22:21:11 »
Idézetet írta: Vagol - 2017.01.11 szerda, 20:41:43
Meg kellene nézni a fütőradiátort, hogy melegszik-e, továbbá még próbálkozni kell a légtelenitéssel , levegőbuborék miatt a radiátor felé nincs víz körforgás, vízszivattyú milyen állapotban van, mennyi idős, 180 ezer után csere. Inditás után hallani-e csordogáló hangot a müszerfal felől, ha erősen akkor levegős. Még rossz termosztát esetén is enyhén fűteni kellene.
Üdv: László
Szia!
Igen hallok csordogáló hangot a műszerfal felől de már régebben is hallottam már. Hogy lett az levegős azt nem tudom. Nem látok folyást a kocsi alatt sem a csöveken.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Oldalak:
1
...
226
227
228
229
230
231
232
[
233
]
234
235
236
237
238
239
240
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ