Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 09:21:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 268 269 270 271 272 273 274 [275] 276 277 278 279 280 281 282 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4233056 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13700 Dátum: 2019.06.18 kedd, 17:40:29 »

Nem is vartam mast. Majd 2050-ben,talan mi is felerunk europahoz! A felfogas sem jobb.....Sad
Szappanos autógáz Tát, én jártam náluk, igaz nem holland rendszer volt az autóban. Segítőkészek voltak, beállították szépen, profin, amit más nem tudott.
Egy telefont megér.
Akiket még ismerek az a Petka, ők Ürömön vannak.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13701 Dátum: 2019.06.18 kedd, 19:16:34 »

Nem is vartam mast. Majd 2050-ben,talan mi is felerunk europahoz! A felfogas sem jobb.....Sad

Felérünk Európához?
Ezt hogyan érted? 2050, miről beszélsz?  Milyen felfogás?
Az baj, hogy te nem érted. Más szabályok, rendeletek, engedélyek vonatkoznak LPG üzemű autók javítására és közlekedésére. Nem mond, hogy ezt most hallod először, hiszen amikor belevágtál feltehetően tudtad.
Most meg dühös vagy, hogy ez így van.

Csak megjegyzem, hogy mindenhol ilyen szabályozás van LPG-s autók javításánál....hivatalosan.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Floridian13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22



E-mail
« Új hozzászólás #13702 Dátum: 2019.06.19 szerda, 18:52:26 »

Szappanos autógáz Tát, én jártam náluk, igaz nem holland rendszer volt az autóban. Segítőkészek voltak, beállították szépen, profin, amit más nem tudott.
Egy telefont megér.
Akiket még ismerek az a Petka, ők Ürömön vannak.
Koszonom szepen!!
Naplózva

Mondi 2.0 16V Holland gazos Smiley 145 paci Smiley
Floridian13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22



E-mail
« Új hozzászólás #13703 Dátum: 2019.06.19 szerda, 19:03:57 »

Felérünk Európához?
Ezt hogyan érted? 2050, miről beszélsz?  Milyen felfogás?
Az baj, hogy te nem érted. Más szabályok, rendeletek, engedélyek vonatkoznak LPG üzemű autók javítására és közlekedésére. Nem mond, hogy ezt most hallod először, hiszen amikor belevágtál feltehetően tudtad.
Most meg dühös vagy, hogy ez így van.

Csak megjegyzem, hogy mindenhol ilyen szabályozás van LPG-s autók javításánál....hivatalosan.

En nem ertem?! Ember,1993-tol nyugaton elek! Mirol beszelsz? Lovesem sem volt a gazrol,csak olcsobbnak lattam! Most meg pofonokba szaladok bele....,nem tankolhatok,nincs mely garazs,nem mehetek muhelybe,mert gazos....Cheesy Mi van?! Nyugaton,ilyen nincs!!! Csak itthon,szal nem en latom furcsan a dolgokat! Ne itelj,hogy ne iteltess! Igen,hivo vagyok!
Naplózva

Mondi 2.0 16V Holland gazos Smiley 145 paci Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13704 Dátum: 2019.06.19 szerda, 20:59:44 »

En nem ertem?! Ember,1993-tol nyugaton elek! Mirol beszelsz? Lovesem sem volt a gazrol,csak olcsobbnak lattam! Most meg pofonokba szaladok bele....,nem tankolhatok,nincs mely garazs,nem mehetek muhelybe,mert gazos....Cheesy Mi van?! Nyugaton,ilyen nincs!!! Csak itthon,szal nem en latom furcsan a dolgokat! Ne itelj,hogy ne iteltess! Igen,hivo vagyok!

Szerintem fékezzél, mert kisodródsz!  Cheesy

Nos, miért és ki ítéltem? Szerinted!
Látod, jól gondoltam miként történt és most dühös vagy. Ne másra, másokra legyél! Most te is megerősítetted, hogy csak úgy beleugrottál mindenféle körültekintés nélkül.
Nem tudom neked a nyugat  mit is jelent, de ezek szerint még ebben sem vagy eléggé tájékozott. Ahogy az LPG-s autózással sem.
A nyugat sok országból áll és eltérőek lehetnek a korlátozások. Amúgy már itthon is néhány mélygarázsba le lehet menni, de a legtöbbe nem.

Amúgy nem értem, hogy ha 1993-tól nyugaton élsz, akkor miért jössz ide a kicsi Magyarországra lenézni mindent és fikázni, hogy itt mennyire ilyen és olyan ez és az. Itt ez és így van, nem kötelező!  wave

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Floridian13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22



E-mail
« Új hozzászólás #13705 Dátum: 2019.06.20 csütörtök, 17:38:00 »

Szerintem fékezzél, mert kisodródsz!  Cheesy

Nos, miért és ki ítéltem? Szerinted!
Látod, jól gondoltam miként történt és most dühös vagy. Ne másra, másokra legyél! Most te is megerősítetted, hogy csak úgy beleugrottál mindenféle körültekintés nélkül.
Nem tudom neked a nyugat  mit is jelent, de ezek szerint még ebben sem vagy eléggé tájékozott. Ahogy az LPG-s autózással sem.
A nyugat sok országból áll és eltérőek lehetnek a korlátozások. Amúgy már itthon is néhány mélygarázsba le lehet menni, de a legtöbbe nem.

Amúgy nem értem, hogy ha 1993-tól nyugaton élsz, akkor miért jössz ide a kicsi Magyarországra lenézni mindent és fikázni, hogy itt mennyire ilyen és olyan ez és az. Itt ez és így van, nem kötelező!  :wave:Ertetlen vagy,meg gyozo.
 Magyar vagyok. A felfogassal van baj.Elmaradott. Meg mindig. Nem mindenhol.A penz,nekem eszkoz,fizetek vele,elszorom,mivel megtehetem.Bejartam az eu-t,Amerikat is.Tenyeket mondok,viszonyitok,mas orszagokhoz.Nem nezem le a hazam,mivel ahogy irtam is,Magyar vagyok,de! Engedtessek mar meg,hogy leirjam,mi a velemenyem,mielott te,meg masok megitelnek! Vagy nincs szabad velemeny nyilvanitas?! Vagy kussolnom kellene? Mert akkor passzolok ide?! Ha ez van,akko,ez van.Ertem en,csak ujabbb csalodas! Es tobbet nem jelentkezem,mert valakinek,kiknek,nem jo a velemenyem! Sajnalom,de ez van!


Naplózva

Mondi 2.0 16V Holland gazos Smiley 145 paci Smiley
Floridian13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22



E-mail
« Új hozzászólás #13706 Dátum: 2019.06.20 csütörtök, 17:43:12 »

A jo dolog az,hogy vallalom magam.Van fotom.Nem sunnyogok,nem hatulrol lovoldozok,meglehet talalni.Nincs miert titkoloznom.Kevesen mondhatjak ugyanezt el......
Naplózva

Mondi 2.0 16V Holland gazos Smiley 145 paci Smiley
Floridian13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22



E-mail
« Új hozzászólás #13707 Dátum: 2019.06.20 csütörtök, 18:32:36 »


Te egy fax vagy. Noljel mar fel! Tanacsra volt szuksegem,nem kritizalora!! Nekem nem,5 forint a budget...,sorry! Nehez megerteni?! Be kell szologatni?!
28 autom volt,es nem vagyok dealer...... Egyetlen auton volt hasznom,de sohasem iteltem meg masokat,mint te! Vagy nem fittolok ide? Mert maskepp latok  dolgokat?!
Naplózva

Mondi 2.0 16V Holland gazos Smiley 145 paci Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48448



« Új hozzászólás #13708 Dátum: 2019.06.20 csütörtök, 19:30:54 »

Te egy fax vagy. Noljel mar fel! Tanacsra volt szuksegem,nem kritizalora!! Nekem nem,5 forint a budget...,sorry! Nehez megerteni?! Be kell szologatni?!
28 autom volt,es nem vagyok dealer...... Egyetlen auton volt hasznom,de sohasem iteltem meg masokat,mint te! Vagy nem fittolok ide? Mert maskepp latok  dolgokat?!
Kérlek higgadj le.Feleslegesen személyeskedtek.Valószínűleg sosem fogtok találkozni,így értelme sincs írogatni sértéseket.
Aztán jön az adok kapok és valaki odébbál. Engedd el, ne válaszolj, használd a fórumot hasznos dolgokra.

Köszi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13709 Dátum: 2019.06.21 péntek, 00:10:05 »

Kérlek higgadj le.Feleslegesen személyeskedtek.Valószínűleg sosem fogtok találkozni,így értelme sincs írogatni sértéseket.
Aztán jön az adok kapok és valaki odébbál. Engedd el, ne válaszolj, használd a fórumot hasznos dolgokra.

Köszi.
há' de most magának szólt be vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Floridian13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22



E-mail
« Új hozzászólás #13710 Dátum: 2019.06.21 péntek, 06:58:45 »

Kérlek higgadj le.Feleslegesen személyeskedtek.Valószínűleg sosem fogtok találkozni,így értelme sincs írogatni sértéseket.
Aztán jön az adok kapok és valaki odébbál. Engedd el, ne válaszolj, használd a fórumot hasznos dolgokra.

Köszi.
Igazad van! Elnezest kerek!
Naplózva

Mondi 2.0 16V Holland gazos Smiley 145 paci Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13711 Dátum: 2019.06.21 péntek, 07:17:53 »

há' de most magának szólt be vigyor3

Az élet fintora, mert így van rendjén.  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.21 péntek, 11:35:06 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Floridian13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22



E-mail
« Új hozzászólás #13712 Dátum: 2019.06.21 péntek, 20:19:33 »

Az élet fintora, mert így van rendjén.  hehe
Az elet,maskepp mutatta,eddig Smiley Es ez igy is fog maradni Smiley Mas a szint Smiley He he he Wink
Naplózva

Mondi 2.0 16V Holland gazos Smiley 145 paci Smiley
InStone
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #13713 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 18:31:51 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
2001-es Mondeo MK3 1.8 benzinesem van.
A hibajelenség: üresben bármeddig kellemesen pörög a motor, viszont terhelés alatt, mikor gyorsulnék, bizonyos fordulat felett (2000-3000) minél jobban nyomom a gázt, annál jobban fullad. Úgy vettem észre, mintha a melegnek is köze lenne a jelenséghez, minél melegebb van, annál erőteljesebben csinálja.
Az alábbi hibakódjaim vannak:
P1000 - Fedélzeti diagnosztika II ciklus nincs befejezve
P1124 - Folytószelep Helyzetérzékelő A Önteszt Tartományon Kívül
P1432 - Termosztát Fűtő Vezérlő áramkör
C1310 - Bal első kerék fék hidraulikanyomás jelátalakító áramkör hiba
P0014 - Kipufogó Vezérműtengely Helyzet Időzítés - Túl-Előre állított (Hengersor 1)

Mihez nyúljak, mit csináljak?

Üdv!
Péter
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13714 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 20:54:55 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
2001-es Mondeo MK3 1.8 benzinesem van.
A hibajelenség: üresben bármeddig kellemesen pörög a motor, viszont terhelés alatt, mikor gyorsulnék, bizonyos fordulat felett (2000-3000) minél jobban nyomom a gázt, annál jobban fullad. Úgy vettem észre, mintha a melegnek is köze lenne a jelenséghez, minél melegebb van, annál erőteljesebben csinálja.
Az alábbi hibakódjaim vannak:
P1000 - Fedélzeti diagnosztika II ciklus nincs befejezve
P1124 - Folytószelep Helyzetérzékelő A Önteszt Tartományon Kívül
P1432 - Termosztát Fűtő Vezérlő áramkör
C1310 - Bal első kerék fék hidraulikanyomás jelátalakító áramkör hiba
P0014 - Kipufogó Vezérműtengely Helyzet Időzítés - Túl-Előre állított (Hengersor 1)

Mihez nyúljak, mit csináljak?

Üdv!
Péter

Mivel olvastad ki a kódokat?
Ezek a PCM hibatárolójában vannak vagy az önteszt után írja ki?

Ez a motor nem változó vezérlésű, így a P0014 hibakód nem annyira plauzibilis. Ezért kérdőjelezném meg a kódokat....


Szóval a kódokat nem figyelembe véve és a leírás alapján.
1. Benzinnyomás mérés (3,8 ± 0,2 bar-nak kell lennie, és járó motornál fenn kell tartania ezt a nyomást)
2. Ha nem megfelelő, akkor benzinszűrő csere.
3. Ha ezután sem, akkor benzin szivattyú csere.

Tovább ne menjünk előre.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.27 csütörtök, 20:59:12 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #13715 Dátum: 2019.06.30 vasárnap, 20:06:50 »

Sziasztok,
két kérdésem lenne.
1, Ez minek a csatlakozása? https://drive.google.com/file/d/12xVixw-fOxBb2_FFZXAMHMNQ_V5W0jmS/view?usp=sharing Szabadon volt, én dugóztam le. Azt veszem észre, hogy megemelkedik az alapjárat kb 100-al, ha szabadon van.
2, Ez az alkatrész mi célt szolgál? https://drive.google.com/file/d/1X85EWYTYjhJ-VLao_nGw_2wDS7NTQtEx/view?usp=sharing Látom, hogy az egyik vége a pillangószelephez, a másik meg esetleg a ?benzintankhoz? megy. Kontakt hibás működése okozhat időnként indítási nehézséget?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13716 Dátum: 2019.06.30 vasárnap, 20:22:27 »

Sziasztok,
két kérdésem lenne.
1, Ez minek a csatlakozása? https://drive.google.com/file/d/12xVixw-fOxBb2_FFZXAMHMNQ_V5W0jmS/view?usp=sharing Szabadon volt, én dugóztam le. Azt veszem észre, hogy megemelkedik az alapjárat kb 100-al, ha szabadon van.
2, Ez az alkatrész mi célt szolgál? https://drive.google.com/file/d/1X85EWYTYjhJ-VLao_nGw_2wDS7NTQtEx/view?usp=sharing Látom, hogy az egyik vége a pillangószelephez, a másik meg esetleg a ?benzintankhoz? megy. Kontakt hibás működése okozhat időnként indítási nehézséget?

1. Esetedben semminek. (régebbi motorokon volt egy benzinnyomás szabályzó a benzin rail csövön és oda volt bekötve.)
2. Tank szellőztető szelep. Nem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #13717 Dátum: 2019.07.01 hétfő, 08:27:13 »

1. Esetedben semminek. (régebbi motorokon volt egy benzinnyomás szabályzó a benzin rail csövön és oda volt bekötve.)
2. Tank szellőztető szelep. Nem.

Köszönöm szépen, most már tiszta. Tovább fűzném.
1, Maradjon ledugózva? Lehet-e baj abból, ha szabadon van?
2, Mire van hatással, ha hibásan működik?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #13718 Dátum: 2019.07.01 hétfő, 18:30:38 »

Sziasztok! Nem láttam még ilyet hátha tud valaki segíteni nekem mitől van. Az egyik injektoromnál van valami barnás égés vagy mi. Régebben is volt de azóta csak nagyobb. Néha mikor rájön a kocsira érezni hogy kihagy a gyújtás. Hibakód nincs. https://kepkuldes.com/images/4e931ebec6418fb1a25b10296052bbe9.jpg
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #13719 Dátum: 2019.07.03 szerda, 12:33:10 »

Sziasztok!
Kopogásérzékelő szenzor meghuzási nyomaték értékét tudja valaki?
Köszi előre is!
Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13720 Dátum: 2019.07.03 szerda, 12:40:26 »

Sziasztok!
Kopogásérzékelő szenzor meghuzási nyomaték értékét tudja valaki?
Köszi előre is!

20 Nm
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13721 Dátum: 2019.07.03 szerda, 16:52:26 »

Üdv!
Nos, kicsit kimaradoztam,mert sok a meló, de megint nagy szükségem lenne a szakértelmetekre. Smiley
1.8-as benzin motor (125LE-CHBB) intenzívebb gázadásnál, bármely fordulatszám tartományban, de jellemzően 1600-1700 körüli kigyorsításnál rángat, "darabos a benzin". Ha lassan gyorsítok, nincs gond. Alapjárat rendben, igaz, mintha kicsit magasabb lenne, mint eddig (900-950) klíma nélkül. Amúgy meg megy, nem csinálja mindig, csak egyre sűrűbben.
Ötlet?
THX

Upgrade:
Bármilyen nagyobb terheléses gázadásra rángat (de megy), pl. hegyre fel. Ha csak finoman gyorsítok, semmi észrevehető.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.03 szerda, 23:12:58 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #13722 Dátum: 2019.07.03 szerda, 20:27:21 »

20 Nm
Köszönöm!
Összepakoltam....

Még mindíg becsörög hirtelen gázadásra, 1800-2000körül ha a klima is megy még rosszabb.
A fogyasztás 7.5 -8 liter, olajat nem eszi , alapjárat nem ingadozik.
Szívósor két éves, most cseréltem komplett kipufogó sort, egr új gyári,
hibakód nincs. Hővédő lemezek nem lógnak. Kikészít már teljesen.
Talán hidrotőke?
Valakinek volt hasonló esetleg?
Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13723 Dátum: 2019.07.03 szerda, 20:28:17 »

Köszönöm!
Összepakoltam....

Még mindíg becsörög hirtelen gázadásra, 1800-2000körül ha a klima is megy még rosszabb.
A fogyasztás 7.5 -8 liter, olajat nem eszi , alapjárat nem ingadozik.
Szívósor két éves, most cseréltem komplett kipufogó sort, egr új gyári,
hibakód nincs. Hővédő lemezek nem lógnak. Kikészít már teljesen.
Talán hidrotőke?
Valakinek volt hasonló esetleg?


Nincs hidrotőke a motorban.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #13724 Dátum: 2019.07.03 szerda, 20:41:39 »

Nincs hidrotőke a motorban.
Akkor ez kizárva....
Azt hittem van.
Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13725 Dátum: 2019.07.04 csütörtök, 08:27:43 »

Üdv!
Nos, kicsit kimaradoztam,mert sok a meló, de megint nagy szükségem lenne a szakértelmetekre. Smiley
1.8-as benzin motor (125LE-CHBB) intenzívebb gázadásnál, bármely fordulatszám tartományban, de jellemzően 1600-1700 körüli kigyorsításnál rángat, "darabos a benzin". Ha lassan gyorsítok, nincs gond. Alapjárat rendben, igaz, mintha kicsit magasabb lenne, mint eddig (900-950) klíma nélkül. Amúgy meg megy, nem csinálja mindig, csak egyre sűrűbben.
Ötlet?
THX

Upgrade:
Bármilyen nagyobb terheléses gázadásra rángat (de megy), pl. hegyre fel. Ha csak finoman gyorsítok, semmi észrevehető.

Rángatás nagy valószínůséggel triumvirátus: gyertya, kábel, trafó
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13726 Dátum: 2019.07.04 csütörtök, 10:24:30 »

Rángatás nagy valószínůséggel triumvirátus: gyertya, kábel, trafó
Köszi a választ. Van javasolt márka ezek cseréjére?
EGR, AC? Ezek nem lehetnek?
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.04 csütörtök, 10:35:24 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #13727 Dátum: 2019.07.04 csütörtök, 14:02:37 »

Szevasztok!

Gyertya ügyi kérdéssel fordulok hozzátok:

Az egyik alkatrészes cég szerint 2005.09-től a Finish: 1315691-es gyertya kell az autómba, a másik szerint a Finish: 1307093 való bele. Tehát még a 2005.09 előtti.

Az autó 2005.09.07-i, ha jól tudom!

Vajon melyiket vegyem, van-é esetleg információtok erről a '05.09-es váltásról?

Köszi!

Hanzsi
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.04 csütörtök, 14:15:43 írta Hanzsi » Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13728 Dátum: 2019.07.04 csütörtök, 14:33:35 »

Szevasztok!

Gyertya ügyi kérdéssel fordulok hozzátok:

Az egyik alkatrészes cég szerint 2005.09-től a Finish: 1315691-es gyertya kell az autómba, a másik szerint a Finish: 1307093 való bele. Tehát még a 2005.09 előtti.

Az autó 2005.09.07-i, ha jól tudom!

Vajon melyiket vegyem, van-é esetleg információtok erről a '05.09-es váltásról?

Köszi!

Hanzsi

Alvázszám alapján gyári programban nézd meg.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13729 Dátum: 2019.07.04 csütörtök, 17:33:50 »

Köszi a választ. Van javasolt márka ezek cseréjére?
EGR, AC? Ezek nem lehetnek?

Lehet csak az egyik rossz, vagy több is egyszerre. Az autó gyújtásrendszere elég érzékeny, ezért gyári alkatrészek javasoltak (Motorcraft), vagy nívósabb utángyártott, pl. NGK.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13730 Dátum: 2019.07.06 szombat, 08:14:26 »

Lehet csak az egyik rossz, vagy több is egyszerre. Az autó gyújtásrendszere elég érzékeny, ezért gyári alkatrészek javasoltak (Motorcraft), vagy nívósabb utángyártott, pl. NGK.
Esetleg Bosch?
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13731 Dátum: 2019.07.06 szombat, 20:14:57 »

Esetleg Bosch?

A gyertyákat az NGK gyártja a Motorcraft számára, így az áll a legközelebb a gyárihoz. Én mást nem vennék. A brosch régen jó volt, de manapság könnyen bele lehet csúszni vmi utánzatba.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13732 Dátum: 2019.07.07 vasárnap, 16:07:20 »

A gyertyákat az NGK gyártja a Motorcraft számára, így az áll a legközelebb a gyárihoz. Én mást nem vennék. A brosch régen jó volt, de manapság könnyen bele lehet csúszni vmi utánzatba.
A szerelőm gyárit fog bele tenni. Szerinte is az a baj, szét vannak égve a gyertyák, és a hézagok is durvák voltak. Most már sajnálom, hogy amikor megvettem és lecseréltem az alapdolgokat, akkor a gyertyákat nem cseréltem le. Szerintem a vezérlés-cserével a gyertyákat is kellene cserélni alapból egy öreg használt autó vásárlás után.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13733 Dátum: 2019.07.07 vasárnap, 16:18:00 »

A szerelőm gyárit fog bele tenni. Szerinte is az a baj, szét vannak égve a gyertyák, és a hézagok is durvák voltak. Most már sajnálom, hogy amikor megvettem és lecseréltem az alapdolgokat, akkor a gyertyákat nem cseréltem le. Szerintem a vezérlés-cserével a gyertyákat is kellene cserélni alapból egy öreg használt autó vásárlás után.

Láncos motornál miért kellene vásárlás után vezérlést cserélni, ha nem szükséges?
A gyertya csere kilométerhez vagy évhez van kötve. Nem vásárláshoz. (természetesen ha ismeretlen az előélet és esetleg valótlan a km, akkor persze csere....de ez a kivétel, ha nem tudjuk a km/év -et)

A gyertyahézag a gyertya élettartama alatt (60e km) nem változik szinte, ha jó a motor. Ha jelentősen változik, akkor ott túlfutás vagy egyéb motorikus probléma lehet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13734 Dátum: 2019.07.07 vasárnap, 21:38:04 »

Láncos motornál miért kellene vásárlás után vezérlést cserélni, ha nem szükséges?
A gyertya csere kilométerhez vagy évhez van kötve. Nem vásárláshoz. (természetesen ha ismeretlen az előélet és esetleg valótlan a km, akkor persze csere....de ez a kivétel, ha nem tudjuk a km/év -et)

A gyertyahézag a gyertya élettartama alatt (60e km) nem változik szinte, ha jó a motor. Ha jelentősen változik, akkor ott túlfutás vagy egyéb motorikus probléma lehet.
A vezérléscserét természetesen nem az én autómra értettem, csak úgy általában (most vettem egy Cliót az asszonynak ezért jutott az eszembe). Egy használt autó előélete valljuk be legtöbbször ismeretlen, bármennyire virít az eladó mindenféle dokumentumot. Én alapból bizalmatlan vagyok ebből a szempontból, vagy inkább mondjuk azt, hogy eleve a legrosszabb esetre készülök fel.
Viszont ez a túlfutás, illetve egyéb motorikus hiba érdekel. Hézagkülönbségekről beszélt a szerelőm, szóval...
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13735 Dátum: 2019.07.09 kedd, 10:40:50 »

Tényleg 7.000 Ft darabja a gyári gyertyának?  rinya
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13736 Dátum: 2019.07.09 kedd, 11:00:12 »

Tényleg 7.000 Ft darabja a gyári gyertyának?  rinya

Nem. Kb a fele.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #13737 Dátum: 2019.07.09 kedd, 12:33:24 »

Nem. Kb a fele.
Cromaxnál 2800 körül van.
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
InStone
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #13738 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 20:49:45 »

Mivel olvastad ki a kódokat?
Ezek a PCM hibatárolójában vannak vagy az önteszt után írja ki?

Ez a motor nem változó vezérlésű, így a P0014 hibakód nem annyira plauzibilis. Ezért kérdőjelezném meg a kódokat....


Szóval a kódokat nem figyelembe véve és a leírás alapján.
1. Benzinnyomás mérés (3,8 ± 0,2 bar-nak kell lennie, és járó motornál fenn kell tartania ezt a nyomást)
2. Ha nem megfelelő, akkor benzinszűrő csere.
3. Ha ezután sem, akkor benzin szivattyú csere.

Tovább ne menjünk előre.


Első körben kicseréltem a fojtószelep jeladó, és mi takarítottam, a ha kód el is tűnt.

Ma jöttünk le nyaralni a Balatonra. Miskolctól Pestig 140et szépen tartotta, utána valami lelte, és annyira fulladt, hogy néhol 60-al, lehúzódva engedtem el a kamionokat....

Nincs tipped, tippetek hol, és mennyiért mérnek benzinnyomást Miskolc környékén?

Bár nem értem akkor néha miért jó, miért nem. A meleget van köze szerintem.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13739 Dátum: 2019.07.12 péntek, 07:16:50 »

Első körben kicseréltem a fojtószelep jeladó, és mi takarítottam, a ha kód el is tűnt.

Ma jöttünk le nyaralni a Balatonra. Miskolctól Pestig 140et szépen tartotta, utána valami lelte, és annyira fulladt, hogy néhol 60-al, lehúzódva engedtem el a kamionokat....

Nincs tipped, tippetek hol, és mennyiért mérnek benzinnyomást Miskolc környékén?

Bár nem értem akkor néha miért jó, miért nem. A meleget van köze szerintem.

Szóval leírtak neked valamit és te tök mást csináltál. Olvasd el újra a választ Győzőtől (aki ugyan féltengelyt még nem látott, de itt asszem jó felé tapogat  eplus2 eplus2 ) és kezd az 1. vagy 2. pontnál.


Ui: szvsz szivattyú lesz. Azért jó neha, néha nem, mert a szivattyú döglődik. Majd egy nap végleg leáll, nyugi
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
InStone
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #13740 Dátum: 2019.07.15 hétfő, 12:17:35 »

Szóval leírtak neked valamit és te tök mást csináltál. Olvasd el újra a választ Győzőtől (aki ugyan féltengelyt még nem látott, de itt asszem jó felé tapogat  eplus2 eplus2 ) és kezd az 1. vagy 2. pontnál.


Ui: szvsz szivattyú lesz. Azért jó neha, néha nem, mert a szivattyú döglődik. Majd egy nap végleg leáll, nyugi

A szűrő fél éves, ezt írtam is azt hiszem.

A fojtószelep érzékelő hibakódos volt, mindenképp cseréltem volna.

Naplózva
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13741 Dátum: 2019.08.03 szombat, 23:06:18 »

Rángatás nagy valószínůséggel triumvirátus: gyertya, kábel, trafó
Nos, odáig jutottunk a gyertya csere után, hogy EGR szelep ledugózva, de dombra fel, vagy előzéses gyorsulásnál (nagyobb, hirtelen terhelésnél) továbbra is rángat. Szerelőm azt mondja, hogy ha trafó lenne, akkor az alapjáratnál is jelentkezne, de ez nem történik meg, ha lassan adagolom a gázt, semmilyen rángatás nincs. A kábel hibát is emiatt kizárta. Légtömegmérő tisztítást javasolt, illetve jövő héten kiméri a benzinpumpa (üzemanyagszivattyú) nyomását.
Egyéb ötlet?
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13742 Dátum: 2019.08.03 szombat, 23:11:31 »

Nos, odáig jutottunk a gyertya csere után, hogy EGR szelep ledugózva, de dombra fel, vagy előzéses gyorsulásnál (nagyobb, hirtelen terhelésnél) továbbra is rángat. Szerelőm azt mondja, hogy ha trafó lenne, akkor az alapjáratnál is jelentkezne, de ez nem történik meg, ha lassan adagolom a gázt, semmilyen rángatás nincs. A kábel hibát is emiatt kizárta. Légtömegmérő tisztítást javasolt, illetve jövő héten kiméri a benzinpumpa (üzemanyagszivattyú) nyomását.
Egyéb ötlet?


1. Keress másik szerelőt.
(nincs az autóban légtömeg mérő)
(a gyertyakábel hiba éppen ilyen terhelés esetén jön elő, amit ő ugye kizárt)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13743 Dátum: 2019.08.04 vasárnap, 00:06:41 »


1. Keress másik szerelőt.
(nincs az autóban légtömeg mérő)
(a gyertyakábel hiba éppen ilyen terhelés esetén jön elő, amit ő ugye kizárt)

1. Az nem olyan könnyű itt vidéken.  nyes
Oké, hogy nincs légtömegmérő, de ez micsoda?: https://www.youtube.com/watch?v=icgaLiEoohc
T-MAP (szívócső abszolútnyomás és hőmérséklet)?
Ezt érdemes megtisztítanom?
Mivel nem az EGR szelep a hibás, erős késztetést érzek, hogy kivegyem a dugót, és visszaállítsam az eredeti állapotot. Érvek-ellenérvek?  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.04 vasárnap, 00:13:37 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13744 Dátum: 2019.08.04 vasárnap, 09:11:15 »

1. Az nem olyan könnyű itt vidéken.  nyes
Oké, hogy nincs légtömegmérő, de ez micsoda?: https://www.youtube.com/watch?v=icgaLiEoohc
T-MAP (szívócső abszolútnyomás és hőmérséklet)?
Ezt érdemes megtisztítanom?
Mivel nem az EGR szelep a hibás, erős késztetést érzek, hogy kivegyem a dugót, és visszaállítsam az eredeti állapotot. Érvek-ellenérvek?  vigyor3

Jól működő EGR-t felesleges ledugózva hagyni. MAP-ot tisztítani lehet, de sok értelme nincs.
MAP=/=MAF
Gyújtás hibád lesz.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13745 Dátum: 2019.08.04 vasárnap, 10:22:59 »

Jól működő EGR-t felesleges ledugózva hagyni. MAP-ot tisztítani lehet, de sok értelme nincs.
MAP=/=MAF
Gyújtás hibád lesz.

Meg MIL-t is kapcsol, ugye.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13746 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 08:16:39 »

Meg MIL-t is kapcsol, ugye.
Láma vagyok, szóval mi az a MIL, illetve ha már szétszedem megint az EGR szelepet mivel lehet megtisztítani?
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13747 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 08:48:49 »

Láma vagyok, szóval mi az a MIL, illetve ha már szétszedem megint az EGR szelepet mivel lehet megtisztítani?

Miért, koszos?
Ez benzines, nem dízel.  eplus2

MIL = Malfunction Indicator Lamp
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13748 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 09:06:36 »

Miért, koszos?
Ez benzines, nem dízel.  eplus2

MIL = Malfunction Indicator Lamp

Fekete a belseje, de nem tűnik úgy, hogy lerakodások vannak benne.
Malfunction Indicator Lamp-t nem kapcsolta (eddig). Smiley
Most egy kicsit hosszabb útra megyünk, de előtte nem tudom kivenni a dugót az EGR-ből. Nem lesz baja a kocsinak?
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.05 hétfő, 09:15:42 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13749 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 10:34:05 »

Fekete a belseje, de nem tűnik úgy, hogy lerakodások vannak benne.
Malfunction Indicator Lamp-t nem kapcsolta (eddig). Smiley
Most egy kicsit hosszabb útra megyünk, de előtte nem tudom kivenni a dugót az EGR-ből. Nem lesz baja a kocsinak?

Elég furi mert a benzines általában 20km-en belül kapcsolja A lámpát. Benzines, itt vagy működik az EGR vagy nem. Kész, ennyi. Nem kell dugózgatni, azzal játszanak csak a dizlisek.
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.05 hétfő, 15:46:52 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 268 269 270 271 272 273 274 [275] 276 277 278 279 280 281 282 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.