Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.20 szombat, 11:57:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 262 263 264 265 266 267 268 [269] 270 271 272 273 274 275 276 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4225900 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13400 Dátum: 2018.10.13 szombat, 15:35:59 »

Szia,

Köszönöm a választ és a "terelgetést" a helyes irányba.
Még felmerült bennem kérdésként, hogy a fogyasztásra lehet hatással bármelyik mutatvány?

Inkább az érzet,a gázpedál nagy lábbal történő használata a fogyasztást befolyásoló tényező. eljen
itt az ellenőrzés: https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ&t=3s
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.13 szombat, 15:42:22 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #13401 Dátum: 2018.10.13 szombat, 22:30:22 »

Köszönöm a gyors választ/segítséget.  worship

Inkább az érzet,a gázpedál nagy lábbal történő használata a fogyasztást befolyásoló tényező. eljen
itt az ellenőrzés: https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ&t=3s
Naplózva
greed
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #13402 Dátum: 2018.10.21 vasárnap, 19:39:02 »

Sziasztok,

Leírom  az autóm hibajelenségét, hátha más már járt hasonlóan, vagy ha nem legalább 1-2 ötlet jól jönne, hogy milyen irányba induljak el. Szóval az autó egy 2001-es 2.0 benzines valós 250 ezer km-el, hidegen nehezen csak gázpumpálásra indul, melegen tökéletesen, viszont néha picit dadog, de csak pillanatokra. Hibakód nincsen, lambda értékek jók, új gyújtótrafó, főtengely jeladó, gyertyák, gyertyakábelek. A gyertyák őz barnák, nem utalnak semmilyen hibára. Benzint feltételezem megkapja, mert amikor pumpálás után elindul érezni, hogy nagyon túldúsít.
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.21 vasárnap, 20:29:02 írta greed » Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13403 Dátum: 2018.10.24 szerda, 09:35:32 »

Sziasztok,

műszerteszt szerinti folyamatos 104-106 Cfok mennyire normális? Nem 98-on kellene nyitni a termosztátnak?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13404 Dátum: 2018.10.24 szerda, 12:13:14 »

Sziasztok,

műszerteszt szerinti folyamatos 104-106 Cfok mennyire normális? Nem 98-on kellene nyitni a termosztátnak?

Menet közben én 99-100-at szoktam látni. Dugóban ülve, városban szokott 103-104-ig felmenni, aztán visszahűti a venti.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13405 Dátum: 2018.10.24 szerda, 13:29:08 »

Menet közben én 99-100-at szoktam látni. Dugóban ülve, városban szokott 103-104-ig felmenni, aztán visszahűti a venti.

Termosztát csere után ilyenek az értékek. (igaz, előtte soha nem volt figyelve vigyor3) Kicsit sokallom a folyamatos 106-ot.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #13406 Dátum: 2018.10.27 szombat, 20:02:49 »

Sziasztok!

Láma kérdés hosszbordás szíj =vezérműszíj ugye? A másik kérdés a lenti linken látható videó alapján ilyen egyszerű a csere, hogy nem mozdul el neki a vezérlés?  :wow1:2001 1.8 b szeretném cserélni anno1.8 16v xr2-esen cseréltem már ,de azon szenvedés volt duhos2

https://www.youtube.com/watch?v=qd7A-S1bWLk&t=0s&list=PLEYteC63wm1C8_KwzpAK9kLXoKP3t1095&index=2
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13407 Dátum: 2018.10.27 szombat, 20:15:27 »

Sziasztok!

Láma kérdés hosszbordás szíj =vezérműszíj ugye? A másik kérdés a lenti linken látható videó alapján ilyen egyszerű a csere, hogy nem mozdul el neki a vezérlés?  :wow1:2001 1.8 b szeretném cserélni anno1.8 16v xr2-esen cseréltem már ,de azon szenvedés volt duhos2

https://www.youtube.com/watch?v=qd7A-S1bWLk&t=0s&list=PLEYteC63wm1C8_KwzpAK9kLXoKP3t1095&index=2
a hosszbordás szíj nem egyenlő a vezérműszíjjal, és ezért ennyire egyszerű a csere, mert itt a vezérműszíjat nem cserélik, pláne, hogy láncos az 1,8 as is
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #13408 Dátum: 2018.10.27 szombat, 21:00:34 »

a hosszbordás szíj nem egyenlő a vezérműszíjjal, és ezért ennyire egyszerű a csere, mert itt a vezérműszíjat nem cserélik, pláne, hogy láncos az 1,8 as is
Köszönöm worship
Közbe már leesett worship worship benne van a nevében is ,hogy hosszbordás a vezérműszíj ,meg keresztbe bordás szokott lenni.Akkor a másik kérdés hány 1000 km után szokás cserélni a láncot nem hallok csattogást ,azért hittem ,hogy szíjas .Hol lehet találni egy leírást a motorról?
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13409 Dátum: 2018.10.27 szombat, 21:05:42 »

Sziasztok!

Láma kérdés hosszbordás szíj =vezérműszíj ugye? A másik kérdés a lenti linken látható videó alapján ilyen egyszerű a csere, hogy nem mozdul el neki a vezérlés?  :wow1:2001 1.8 b szeretném cserélni anno1.8 16v xr2-esen cseréltem már ,de azon szenvedés volt duhos2

https://www.youtube.com/watch?v=qd7A-S1bWLk&t=0s&list=PLEYteC63wm1C8_KwzpAK9kLXoKP3t1095&index=2
Szia.
A 2.0 benyásom 330E km-nél eladtam és még gyári lánc tette a dolgát.Csak akkor kell vele foglalkozni,ha csattog a lánc.használattól függő,de volt már 500E km ment és még nem cserélték.Tényleg nem nagy mutatvány a hosszbordás szíj cseréje,még szerelőakna sem kell hozzá. vigyor3 van egy szíjam is ha érdekel. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #13410 Dátum: 2018.10.28 vasárnap, 14:09:23 »

Sziasztok,

Egy érdekes problémával állok szemben és sajnos nem tudok továbblépni.
A motor alapjárata beindítás után kicsit ugrál ami menet közben kuplungolásnál odáig fajult, hogy lefullad a motor.
Amit csináltunk előtte, hogy az EGR-t kicseréltük, mert a benne lévő le volt dugózva.
Csere előtt nem produkálta a hibát(vagyis dugózva).
2.0 benzines 2006-os.

Üdv:
Gábor
ui: válaszokat tippeket előre is köszönöm...
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.28 vasárnap, 14:28:19 írta kisgeee » Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13411 Dátum: 2018.10.28 vasárnap, 16:25:41 »

Sziasztok,

Egy érdekes problémával állok szemben és sajnos nem tudok továbblépni.
A motor alapjárata beindítás után kicsit ugrál ami menet közben kuplungolásnál odáig fajult, hogy lefullad a motor.
Amit csináltunk előtte, hogy az EGR-t kicseréltük, mert a benne lévő le volt dugózva.
Csere előtt nem produkálta a hibát(vagyis dugózva).
2.0 benzines 2006-os.

Üdv:
Gábor
ui: válaszokat tippeket előre is köszönöm...

Benzines EGR-t nem kell dugózni

- Alapjárati motor megvizsgál/tisztít
- Fojtószelep megvizsgál/tisztít
- Örvénylapát mozgatókar csuklója megvizsgál, lehet szétjött.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #13412 Dátum: 2018.10.28 vasárnap, 18:51:17 »

Thx a tippeket.
Nemrég vettem és ellenőrzéskor vettem észre, hogy le van dugózva, melyet normálisan meg akarok csinálni... ezért kérdeztem.
Előző szerelője elég "jó" lehetett....

Benzines EGR-t nem kell dugózni

- Alapjárati motor megvizsgál/tisztít
- Fojtószelep megvizsgál/tisztít
- Örvénylapát mozgatókar csuklója megvizsgál, lehet szétjött.

Naplózva
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #13413 Dátum: 2018.10.30 kedd, 16:16:43 »

Sziasztok!

Mivel mától teljes jogú mondeo tulaj lettem,így jöhetnek a javítások 1.8 82Kw lenne szó check eigene világít,műszerre, csak hétvégén tudom rakni feltéve ,ha a posta nem késik,mikor megvettem még nem égett gondolom törölték a hibát ,de javítani nem javították, ez az egyik problémám a másik pedig az indítás ,sokat kell köszörülni, hogy beinduljon hidegen melegen is ,de van mikor elfordítom a kulcsot és egyből indul, lehet a két hiba összefügg nem tudom.Erre kéne ötlet merre induljak el.Meg lenne még kérdés mit érdemes cserélni ilyenkor  még olaj,szűrők szíjak?
Előre is köszönöm a választ worship
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13414 Dátum: 2018.10.31 szerda, 08:43:36 »

Sziasztok!

Mivel mától teljes jogú mondeo tulaj lettem,így jöhetnek a javítások 1.8 82Kw lenne szó check eigene világít,műszerre, csak hétvégén tudom rakni feltéve ,ha a posta nem késik,mikor megvettem még nem égett gondolom törölték a hibát ,de javítani nem javították, ez az egyik problémám a másik pedig az indítás ,sokat kell köszörülni, hogy beinduljon hidegen melegen is ,de van mikor elfordítom a kulcsot és egyből indul, lehet a két hiba összefügg nem tudom.Erre kéne ötlet merre induljak el.Meg lenne még kérdés mit érdemes cserélni ilyenkor  még olaj,szűrők szíjak?
Előre is köszönöm a választ worship
Szia.
Talàlgatni:egr,üzemanyag.sziv,triumviràtus.Konkrètabbat a diag kiolvasàs utàn lehet,ird meg mit talàltàl.Cserèlni szerintem:amit irtàl,szűrőknèl a benzinszűrőt is,(szervòolaj,fèkolaj,ès hűtőfolyadèk rendszerek àtöblìtèse-cserèje is valamikor).Nèzd àt a gyujtàsrendszert is.
Figyelmedbe ajánlom: http://mondeo.hu/index.php?board=45.0
Szerintem màr a kèzbesìtőnèl van. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.31 szerda, 09:20:14 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #13415 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 11:12:25 »

Sziasztok
Mennyire jellemző a benzineseknél,a lendkerék tönkremenetele? Mennyit tud nagyságrendileg elmenni vele?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13416 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 14:17:53 »

Sziasztok
Mennyire jellemző a benzineseknél,a lendkerék tönkremenetele? Mennyit tud nagyságrendileg elmenni vele?
Szia.
Annyira nem jellemző,inkább a dízeleknél ill.kisebb turbós benzineseknél a nagyobb nyomaték miatt esélyesebb.
Átlagos használat esetén a kéttömegű lendkerék élettartama 200-300 ezer kilométer. Ám ez az érték erősen függ a használat módjától, sok városi autózással, dugóban araszolással az élettartam jelentősen csökkenhet, míg egyenletes tempójú autópályás használattal az élettartam megnövekedhet.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #13417 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 14:21:48 »

Szia.
Talàlgatni:egr,üzemanyag.sziv,triumviràtus.Konkrètabbat a diag kiolvasàs utàn lehet,ird meg mit talàltàl.Cserèlni szerintem:amit irtàl,szűrőknèl a benzinszűrőt is,(szervòolaj,fèkolaj,ès hűtőfolyadèk rendszerek àtöblìtèse-cserèje is valamikor).Nèzd àt a gyujtàsrendszert is.
Figyelmedbe ajánlom: http://mondeo.hu/index.php?board=45.0
Szerintem màr a kèzbesìtőnèl van. Wink

Sikerült működik ,ahogy kell és a többi cuccot is köszönöm még egyszer :worship:Vagyokabajnok eljen

A lényeg ezt sikerült kiolvasni belőle,előre is elnézést, ha hosszú lesz kimásoltam ,ahogy volt.

===OBDII DTC P0172-C===
Kód: P0172 - Rendszer túl dús keverék a 1 hengersornál

Állapot:
 - Megerősítve - a hiba fennállása megerősítve

Modul: Fedélzeti diagnosztika - OBD-II

Hibakódok részletesen (DTC)

Rendszer túl dús keverék a 1 hengersornál

A PCM figyeli, hogy biztosítsa az üzemanyag szabályozó rendszer alkatrészei a névleges értékeiktől ne térjenek el. Az PCM-ben belüli üzemanyag szabályozás stratégia az adaptív üzemanyag táblázatot használja az üzemanyag szabályozó rendszer alkatrészek normál kopásainak és öregedésének kompenzálására. Kód kerül beállításra, amikor a PCM tovább nem tudja kompenzálni az üzemanyag rendszerben keletkező további eltéréseket.

Ezt a DTCt a következők okozhatják :

Gyanakodjon a levegő beszívó eltömődésére.

Gyanakodjon magas üzemanyag nyomásra.

Gyanakodjon a HO2S11 áramkörre.

Gyanakodjon a PCM-ra.

Gyanakodjon a EVAP szűrő leeresztő mágnestekercs.

Tömítetlen kipufogórendszer.

Kiolvadt HO2S fűtőáramkör biztosíték.

Kipufogó rendszer teszt. Ehhez a teszthez egy vákuummérőre és egy fordulatszámmérőre van szükség. A vákuummérőnek képesnek kell lennie  %p olvasására. A vákuummérőt és a fordulatszámmérőt használva a teszt meghatározza, hogy a kipufogó rendszer eltömődött e. Megjegyzés: Ha nem indul a motor, kösse le a kipufogó rendszert.

Lehetséges hiba a hűtőrendszerben

Ellenőrizze a vákuum tömlőket, nincsenek-e megrepedve, különösen a csatlakoztatásoknál. Például a vákuum tömlőben lévő szivárgás az üzemanyag nyomás szabályozó felé, az üzemanyag fővezeték nyomásának növekedését fogja okozni, növelve az üzemanyag ellátást.

===END OBDII DTC P0172-C===

===PCM DTC P0172===
Kód: P0172 - Rendszer túl dús keverék a 1 hengersornál

Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul

Hibakódok részletesen (DTC)

Rendszer túl dús keverék a 1 hengersornál

A PCM figyeli, hogy biztosítsa az üzemanyag szabályozó rendszer alkatrészei a névleges értékeiktől ne térjenek el. Az PCM-ben belüli üzemanyag szabályozás stratégia az adaptív üzemanyag táblázatot használja az üzemanyag szabályozó rendszer alkatrészek normál kopásainak és öregedésének kompenzálására. Kód kerül beállításra, amikor a PCM tovább nem tudja kompenzálni az üzemanyag rendszerben keletkező további eltéréseket.

Ezt a DTCt a következők okozhatják :

Gyanakodjon a levegő beszívó eltömődésére.

Gyanakodjon magas üzemanyag nyomásra.

Gyanakodjon a HO2S11 áramkörre.

Gyanakodjon a PCM-ra.

Gyanakodjon a EVAP szűrő leeresztő mágnestekercs.

Tömítetlen kipufogórendszer.

Kiolvadt HO2S fűtőáramkör biztosíték.

Kipufogó rendszer teszt. Ehhez a teszthez egy vákuummérőre és egy fordulatszámmérőre van szükség. A vákuummérőnek képesnek kell lennie  %p olvasására. A vákuummérőt és a fordulatszámmérőt használva a teszt meghatározza, hogy a kipufogó rendszer eltömődött e. Megjegyzés: Ha nem indul a motor, kösse le a kipufogó rendszert.

Lehetséges hiba a hűtőrendszerben

Ellenőrizze a vákuum tömlőket, nincsenek-e megrepedve, különösen a csatlakoztatásoknál. Például a vákuum tömlőben lévő szivárgás az üzemanyag nyomás szabályozó felé, az üzemanyag fővezeték nyomásának növekedését fogja okozni, növelve az üzemanyag ellátást.

===END PCM DTC P0172===

===PCM DTC P1000===
Kód: P1000 - Fedélzeti Diagnosztikai (OBD) Rendszerek Készenlét Vizsgálat Nem Teljes

Modul: Táplálási Soros Szabályozó Modul

Hibakódok részletesen (DTC)

Check of all systems is not complete since last memory clear.

--Possible Causes--
 - The vehicle is new from the factory and has not yet been through a complete OBD Drive Cycle.
 - The battery or PCM has been disconnected.
 - An OBD monitor failure had occurred prior to completion of an OBD Drive Cycle.
 - The PCM DTCs have been cleared as part of a service process.

Note: The only way P1000 can be cleared (removed) from memory is when all of the OBD monitors have been successfully completed during normal vehicle operation.

P1000 cannot be cleared from the PCM when: 1. The thermostat is stuck open and a DTC is not generated. 2. There is an open VSS circuit and a DTC is not generated. 3. If the vehicle has a Power Take Off (PTO), the circuit is shorted to VPWR or B+, or the PTO is ON during Self-test.

The purpose of the Diagnostic Trouble Code DTC P1000 is to indicate that not all of the On Board Diagnostics OBD monitors have yet been successfully completed. To clear P1000 in the shortest amount of time, follow the link to the OBD Drive Cycle. If the link is unavailable, the OBD Drive Cycle can also be found under Toolbox.  You may also refer to the OBD Drive Cycle defined under the Powertrain Control/Emission Diagnosis Manual-Diagnostic Methods or the Owner's Manual.

Remember: It is not necessary to remove P1000 from the Powertrain Control Module PCM by driving the vehicle unless it is requested by the customer to pass an inspection/maintenance test. Inform the customer of the need for additional driving when legally required to pass an inspection/maintenance test.

===END PCM DTC P1000===

===EATC DTC B1242===
Kód: B1242 - Légáramlás Visszakeringetés Keverőnyílás működtető Áramkör Hiba

Modul: Automatikus Elektronikus Hőmérséklet Szabályozás

Hibakódok részletesen (DTC)

Légáramlás Visszakeringetés Keverőnyílás működtető Áramkör Hiba

--- Possible Causes --------

This DTC is generated in Continuous mode. Remote Climate Control Module generates this DTC when the recirculation door driver 1 or driver 2 is shorted to ground. This DTC is also generated when driver 1 is shorted to driver 2.

-Suspect Recirculation Door Remote Climate Control Module

===END EATC DTC B1242===

===IC DTC Nincs===
A DTC kiolvasás sikeres, tárolt hibakód nincs

Modul: Műszercsoport

===END IC DTC Nincs===

===RCM DTC B2439===
Kód: B2439 - Utasoldali Biztonsági Öv Kapocs Kapcsoló Áramkör Ellenállás Határértéken kívül

Modul: Visszatartó Vezérlő Modul

Hibakódok részletesen (DTC)

Utasoldali Biztonsági Öv Kapocs Kapcsoló Áramkör Ellenállás Határértéken kívül

===END RCM DTC B2439===

===GEM DTC Nincs===
A DTC kiolvasás sikeres, tárolt hibakód nincs

Modul: Központi Elektromos Modul

===END GEM DTC Nincs===

===ABS DTC Nincs===
A DTC kiolvasás sikeres, tárolt hibakód nincs

Modul: Blokkolásgátló rendszer

===END ABS DTC Nincs===
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13418 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 14:48:31 »

Sikerült működik ,ahogy kell és a többi cuccot is köszönöm még egyszer :worship:Vagyokabajnok eljen

A lényeg ezt sikerült kiolvasni belőle,előre is elnézést, ha hosszú lesz kimásoltam ,ahogy volt.

===OBDII DTC P0172-C===
Kód: P0172 - Rendszer túl dús keverék a 1 hengersornál

Rendszer túl dús keverék a 1 hengersornál

A PCM figyeli, hogy biztosítsa az üzemanyag szabályozó rendszer alkatrészei a névleges értékeiktől ne térjenek el. Az PCM-ben belüli üzemanyag szabályozás stratégia az adaptív üzemanyag táblázatot használja az üzemanyag szabályozó rendszer alkatrészek normál kopásainak és öregedésének kompenzálására. Kód kerül beállításra, amikor a PCM tovább nem tudja kompenzálni az üzemanyag rendszerben keletkező további eltéréseket.

Ezt a DTCt a következők okozhatják :

Gyanakodjon a levegő beszívó eltömődésére.

Gyanakodjon magas üzemanyag nyomásra.

Gyanakodjon a HO2S11 áramkörre.

Gyanakodjon a PCM-ra.

Gyanakodjon a EVAP szűrő leeresztő mágnestekercs.

Tömítetlen kipufogórendszer.

Kiolvadt HO2S fűtőáramkör biztosíték.

Kipufogó rendszer teszt. Ehhez a teszthez egy vákuummérőre és egy fordulatszámmérőre van szükség. A vákuummérőnek képesnek kell lennie  %p olvasására. A vákuummérőt és a fordulatszámmérőt használva a teszt meghatározza, hogy a kipufogó rendszer eltömődött e. Megjegyzés: Ha nem indul a motor, kösse le a kipufogó rendszert.

Lehetséges hiba a hűtőrendszerben

Ellenőrizze a vákuum tömlőket, nincsenek-e megrepedve, különösen a csatlakoztatásoknál. Például a vákuum tömlőben lévő szivárgás az üzemanyag nyomás szabályozó felé, az üzemanyag fővezeték nyomásának növekedését fogja okozni, növelve az üzemanyag ellátást.

===PCM DTC P1000===

===EATC DTC B1242===
Kód: B1242 - Légáramlás Visszakeringetés Keverőnyílás működtető Áramkör Hiba

Légáramlás Visszakeringetés Keverőnyílás működtető Áramkör Hiba

===RCM DTC B2439===
Kód: B2439 - Utasoldali Biztonsági Öv Kapocs Kapcsoló Áramkör Ellenállás Határértéken kívül

Modul: Visszatartó Vezérlő Modul

Utasoldali Biztonsági Öv Kapocs Kapcsoló Áramkör Ellenállás Határértéken kívül

===END RCM DTC B2439===



Szia.
Siker és öröm,persze csak a diagnosztikáig. eljen
Kód: P0172  a gyanakodjon kezdetüeket nézd meg,(levegőszűrő,szivárgás,repedés,MAF érzékelő?)
        P1000 nem kell vele foglalkozni,csak egy tesztet futtat le és nem ment végig rajta.
        B1242 nálam egy klimateszt-törlés kombó megoldotta  a problémát    http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Digitkl%C3%ADma_teszt_MK3      (kb.2x egy évben megcsináltam) Ha jól tudom,akkor szorulnak a lev.terelő lapátok.
        B2439 csatlakozó átnézés kontakthiba jobb esetben (egy kis wd 40).
Ha átnézted és optikailag rendben van töröld ki a hibakódokat és nézd meg mit dob vissza egy kis autózás után.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.01 csütörtök, 14:54:08 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #13419 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 17:31:29 »

Szia.
Siker és öröm,persze csak a diagnosztikáig. eljen
Kód: P0172  a gyanakodjon kezdetüeket nézd meg,(levegőszűrő,szivárgás,repedés,MAF érzékelő?)
        P1000 nem kell vele foglalkozni,csak egy tesztet futtat le és nem ment végig rajta.
        B1242 nálam egy klimateszt-törlés kombó megoldotta  a problémát    http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Digitkl%C3%ADma_teszt_MK3      (kb.2x egy évben megcsináltam) Ha jól tudom,akkor szorulnak a lev.terelő lapátok.
        B2439 csatlakozó átnézés kontakthiba jobb esetben (egy kis wd 40).
Ha átnézted és optikailag rendben van töröld ki a hibakódokat és nézd meg mit dob vissza egy kis autózás után.

Rendben köszönöm átnézek mindent  a b2439 az övfeszítőre utal?
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13420 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 18:49:45 »

Rendben köszönöm átnézek mindent  a b2439 az övfeszítőre utal?
Szerintem igen,az ülés alatti csatlakozót nézd meg első körben.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #13421 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 18:53:44 »

Sziasztok!

Remélem tud valaki segíteni. Vettem egy USB Modified ELM327 For Ford MS-CAN HS-CAN hiba kódolvasót. Utólag olvastam a kapcsolós csak 2003-tól jó. Nekem 2002-es mondim van. Ebben kérem hogy segítsen valaki hogy milyet vegyek hogy elérjem az összes modult. Olvastam valamit hogy 2003 előtt a ford scp protokol kell.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13422 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 20:17:26 »

Sziasztok!

Remélem tud valaki segíteni. Vettem egy USB Modified ELM327 For Ford MS-CAN HS-CAN hiba kódolvasót. Utólag olvastam a kapcsolós csak 2003-tól jó. Nekem 2002-es mondim van. Ebben kérem hogy segítsen valaki hogy milyet vegyek hogy elérjem az összes modult. Olvastam valamit hogy 2003 előtt a ford scp protokol kell.
Szia.
Szerintem a kapcsolóssal vagy anélkül sem lát több modult,mivel nálad még nincs a vasban több komfortmodul.
Mk3-as 2001.11.hóban gyártott ghia 2.0 is volt bőven mit nézni és programozni a diaggal.Melózom,de ha érdekel a másik gépemen lementettem az összes modult,ami benne volt és elküldöm.
Tudomásom szerint ford scp protokol:J1850 PWM OBD protokoll "Ford SCP" változata  ez néhány ausztrál és nemzetközi forgalomból 2000-2002-ig volt használatban a modelltől függően. Ez a 41,6k baudos verzió.
Ha nem így van ,akkor kijavítanak. hehe

közben találtam itt: http://mondeo.hu/index.php?topic=61.300
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.01 csütörtök, 20:23:29 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #13423 Dátum: 2018.11.04 vasárnap, 16:43:20 »

Szia,

Alapjáratit tisztítottam (semmi), cseréltem ismerősével (semmi), fojtószelepet takarítottam (semmi), örvenylapát csuklóját ellenőriztem szépen mozog. örvenylapatokat is ellenőriztük. Váltózás nincs egyenlőre.  Dugózás miatt P0400 as hibát írja. Amit még észrevettem indítás után hidegen kettőt ugrik a fordulatszám kb 100-200 át és beáll 1000 fölé, majd bemelegedve pl lámpánál 800-850 és fordulaton minimális rázás, illetve néha ilyenkor is mentegeti az alapjaratot.

Bármi ötletet szívesen fogadok, mellyel közelebb jutok a megoldáshoz.
Üdv

Benzines EGR-t nem kell dugózni

- Alapjárati motor megvizsgál/tisztít
- Fojtószelep megvizsgál/tisztít
- Örvénylapát mozgatókar csuklója megvizsgál, lehet szétjött.

Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13424 Dátum: 2018.11.04 vasárnap, 20:03:25 »

Szia,

Alapjáratit tisztítottam (semmi), cseréltem ismerősével (semmi), fojtószelepet takarítottam (semmi), örvenylapát csuklóját ellenőriztem szépen mozog. örvenylapatokat is ellenőriztük. Váltózás nincs egyenlőre.  Dugózás miatt P0400 as hibát írja. Amit még észrevettem indítás után hidegen kettőt ugrik a fordulatszám kb 100-200 át és beáll 1000 fölé, majd bemelegedve pl lámpánál 800-850 és fordulaton minimális rázás, illetve néha ilyenkor is mentegeti az alapjaratot.

Bármi ötletet szívesen fogadok, mellyel közelebb jutok a megoldáshoz.
Üdv


Generátorral, töltéssel, akksival minden fasza? Vizsgáld végig ezt az oldalt is.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13425 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 09:03:11 »

Szia,

Alapjáratit tisztítottam (semmi), cseréltem ismerősével (semmi), fojtószelepet takarítottam (semmi), örvenylapát csuklóját ellenőriztem szépen mozog. örvenylapatokat is ellenőriztük. Váltózás nincs egyenlőre.  Dugózás miatt P0400 as hibát írja. Amit még észrevettem indítás után hidegen kettőt ugrik a fordulatszám kb 100-200 át és beáll 1000 fölé, majd bemelegedve pl lámpánál 800-850 és fordulaton minimális rázás, illetve néha ilyenkor is mentegeti az alapjaratot.

Bármi ötletet szívesen fogadok, mellyel közelebb jutok a megoldáshoz.
Üdv


Komplett szívórendszert át kéne nézni, hogy falsot szív-e. Pl a PCV rendszer szívósor alatti csöve szeret kirepedni, összeesni.
Naplózva
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #13426 Dátum: 2018.11.07 szerda, 15:35:18 »

Komplett szívórendszert át kéne nézni, hogy falsot szív-e. Pl a PCV rendszer szívósor alatti csöve szeret kirepedni, összeesni.

Féktisztítóval átnézve, illetve alapjárati motor tömítés és fojtószelep tömítés cserélve.
Semmi változás.
Naplózva
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13427 Dátum: 2018.11.14 szerda, 07:14:08 »

Sziasztok,

Tanácsot szeretnék kérni Tőletek, hogy mi lehet a baj.
Tegnap az autó gyorsításnál 4. fokozatban kb 80 felett egy kicsivel azt produkálta, hogy elment az ereje, mintha megtorpant volna és olyan szakadozottan járt, de nem akart gyorsulni, valami "csörgés" hallatszott a motortérből. Egyébként nem tapasztalok semmi változást, csekk lámpa nem világít, a motor nem hangosabb, nincs semmi plusz zaj.
Az autót motor felújítottan vettem (nem ment benne egy henger), idáig semmi gond nem volt vele.
A válaszokat előre is köszönöm!

Az autó 2001-es 1,8 benzines 110lovas ghia kombi.
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #13428 Dátum: 2018.11.15 csütörtök, 20:49:46 »

Sziasztok,

Tanácsot szeretnék kérni Tőletek, hogy mi lehet a baj.
Tegnap az autó gyorsításnál 4. fokozatban kb 80 felett egy kicsivel azt produkálta, hogy elment az ereje, mintha megtorpant volna és olyan szakadozottan járt, de nem akart gyorsulni, valami "csörgés" hallatszott a motortérből. Egyébként nem tapasztalok semmi változást, csekk lámpa nem világít, a motor nem hangosabb, nincs semmi plusz zaj.
Az autót motor felújítottan vettem (nem ment benne egy henger), idáig semmi gond nem volt vele.
A válaszokat előre is köszönöm!

Az autó 2001-es 1,8 benzines 110lovas ghia kombi.

Gyertyák-kábel-trafó téren néznék körül.
Naplózva
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13429 Dátum: 2018.11.17 szombat, 14:30:40 »

Gyertyák-kábel-trafó téren néznék körül.

Helló,
Köszönöm a választ, megnézettem, ott nincs gond, viszont most emelkedős menetnél lefullad és utána kb a 4-5. indításra indul csak be, lehetséges hogy AC pumpa a probléma?
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13430 Dátum: 2018.11.17 szombat, 16:56:04 »

Helló,
Köszönöm a választ, megnézettem, ott nincs gond, viszont most emelkedős menetnél lefullad és utána kb a 4-5. indításra indul csak be, lehetséges hogy AC pumpa a probléma?
Szia.
Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13431 Dátum: 2018.11.17 szombat, 19:27:13 »

Szia.
Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?

Szia,
Júliusban vettem, azóta én nem cseréltettem. Lehet csak ennyi a gond?
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13432 Dátum: 2018.11.17 szombat, 19:49:03 »

Szia,
Júliusban vettem, azóta én nem cseréltettem. Lehet csak ennyi a gond?
Nem biztos,hogy ez a hiba(mert akkor mindig csinálná),de ha elég régen cseréltek rajt,akkor én mindenképpen ajánlom.
Örvénylapátokat ellenőrizted(csörgés miatt)?
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.17 szombat, 19:50:42 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13433 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 22:48:07 »

Szevasztok,

2000-es fordulatszám körül mindig ránt egy rövidet a motor...jól gondolom hogy ez kezdődő gyújtás problémára utal ?
Jól húz, jól eszik, csak 2-3-4-5-ös sebességben ezt csinálja, megtorpan egy pillanatra kb 2000-es fordulat körül.

Köszi a tippeket előre is.
üdv, FD.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13434 Dátum: 2018.11.26 hétfő, 08:39:16 »

Szevasztok,

2000-es fordulatszám körül mindig ránt egy rövidet a motor...jól gondolom hogy ez kezdődő gyújtás problémára utal ?
Jól húz, jól eszik, csak 2-3-4-5-ös sebességben ezt csinálja, megtorpan egy pillanatra kb 2000-es fordulat körül.

Köszi a tippeket előre is.
üdv, FD.
Nagy az esély,hogy a triumvirátusból valamelyik. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13435 Dátum: 2018.11.26 hétfő, 16:03:19 »

Szevasztok,

2000-es fordulatszám körül mindig ránt egy rövidet a motor...jól gondolom hogy ez kezdődő gyújtás problémára utal ?
Jól húz, jól eszik, csak 2-3-4-5-ös sebességben ezt csinálja, megtorpan egy pillanatra kb 2000-es fordulat körül.

Köszi a tippeket előre is.
üdv, FD.

Nekem volt hasonló most 2 hete. Már egy jó ideje rángatott és mindíg 2000 körül. Utóbbi időben már alacsonyabb fordulaton is rángatott néha. Múlt hétvégén volt kis időm, átnéztem a triumvirátust és a gyertyákkal kezdtem.
A 3-as gyertya nem volt meghúzva, vagy kilazult, nem tudom, de majdhogy lötyögött és láthatóan kormos volt a hengerfej fala a gyertya körül. Mindent megtisztítottam, gyertyák vissza, meghúzva rendesen, semmi rángatás azóta. Örülés.
Figyelj rá, hogy a gyertyák meghúzási nyomatéka nagyok kevés, csupán 15 Nm. Könnyű betépni a menetet.
Nézd meg a gyertyákat, kábeleket és még a trafót is érdemes kivenni, néha látható rajta repedés vagy más sérülés.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kopasztata
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #13436 Dátum: 2018.11.28 szerda, 14:04:03 »

Sziasztok hátha tudtok segíteni.mondeo 1.8 benzines 2002 mikor eléri a üzemi hőfokot alapjárat elmegy újra indítom beáll,cserélve lett alapjárati motor,hőgomba,levegő-hőmérséklet érzékelő a torokban,első labda szonda,pár db vákuumcső.most ilyen hidegben akárhányszor eléri a üzemi hőfokot annyi indítás.hátha valakinek is volt ilyen probléma.ja még annyi 4 szerelőnél volt és 3-szór volt számítógép ellenőrzés hiba kód nincs.előre is köszönöm.
Naplózva
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13437 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 15:59:32 »

Sziasztok,

Most egy bő hétig nem használtam az autót, elvittem üzemanyag nyomás mérésre, azt mondták a teljesen jó, fel sem merült bennük, hogy szűrőt kellene cserélni.
Hibakód továbbra sincs. Ha gondol egyet az autó emelkedőnél leáll és utána csak negyedik, ötödik indításra indul be.
Szerelő azt mondja használni kell hátra állandósul a hiba, mert így nem tud miből kiindulni.
Nincs valakinek ötlete, nem küzdött ilyen problémával valaki?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13438 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 16:02:02 »

Nem biztos,hogy ez a hiba(mert akkor mindig csinálná),de ha elég régen cseréltek rajt,akkor én mindenképpen ajánlom.
Örvénylapátokat ellenőrizted(csörgés miatt)?

Szia, igen első alkalommal a vétel után átnézettem a szerelővel, semmi baja.
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13439 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 16:58:56 »

Sziasztok,

Most egy bő hétig nem használtam az autót, elvittem üzemanyag nyomás mérésre, azt mondták a teljesen jó, fel sem merült bennük, hogy szűrőt kellene cserélni.
Hibakód továbbra sincs. Ha gondol egyet az autó emelkedőnél leáll és utána csak negyedik, ötödik indításra indul be.
Szerelő azt mondja használni kell hátra állandósul a hiba, mert így nem tud miből kiindulni.
Nincs valakinek ötlete, nem küzdött ilyen problémával valaki?
Válaszaitokat előre is köszönöm!

Ez emelkedős dolog akkor jön elő amikor relatív kevés benzin van a tankban, vagy teli tankkal is csinálja? Az üzemanyag nyomást akkor kéne mérni mikor pont leáll. Persze, hogy jó, mikor épp megy a pumpa.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13440 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 17:34:53 »

Ez emelkedős dolog akkor jön elő amikor relatív kevés benzin van a tankban, vagy teli tankkal is csinálja? Az üzemanyag nyomást akkor kéne mérni mikor pont leáll. Persze, hogy jó, mikor épp megy a pumpa.

Telivel is és kevesebbel is. Hát igen mondta a szerelő, hogy ilyen érték mellett ő nem meri hibásnak ítélni a pumpát. Csak így meg semmi megoldás.
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13441 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 20:08:56 »

Szevasztok,

Gond nélkül gyertyát cseréltem amikor feltűnt hogy nagyon kevés olajam van, pedig nemrég ellenőriztem...körbenéztem, csupa olaj a blokk jobb alja...

Nézegettem hol mehetett el,,,és találtam egy csavart ami gyanús....gyanús hogy nincs csavar.

Az alsó terelő görgő felett a generátorral egy magasságban a könyvemben van egy csavar....Nekem meg nincs benne csavar, cserébe csupa olaj minden a környéken......
Jó helyen keresgélek ?

Itt benyilaztam mit hiányolok....
https://www.dropbox.com/s/11d57c22t28rdtq/IMG_20181129_192136.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/0gi0djb0mu4m0hh/IMG_20181129_192203.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/iimt5ha2tjumemp/IMG_20181129_195250.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/hdheunmye5lqmtz/IMG_20181129_195317.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/y6xj256rzbktexz/IMG_20181129_195345.jpg?dl=0


ui: szelephézag beállitásból kaptam vissza az autót, nemrég... szóval hozzá volt nyúlva....
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.29 csütörtök, 20:14:06 írta Fokadriver1 » Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13442 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 20:29:34 »

Szevasztok,

Gond nélkül gyertyát cseréltem amikor feltűnt hogy nagyon kevés olajam van, pedig nemrég ellenőriztem...körbenéztem, csupa olaj a blokk jobb alja...

Nézegettem hol mehetett el,,,és találtam egy csavart ami gyanús....gyanús hogy nincs csavar.

Az alsó terelő görgő felett a generátorral egy magasságban a könyvemben van egy csavar....Nekem meg nincs benne csavar, cserébe csupa olaj minden a környéken......
Jó helyen keresgélek ?

Itt benyilaztam mit hiányolok....
https://www.dropbox.com/s/11d57c22t28rdtq/IMG_20181129_192136.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/0gi0djb0mu4m0hh/IMG_20181129_192203.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/iimt5ha2tjumemp/IMG_20181129_195250.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/hdheunmye5lqmtz/IMG_20181129_195317.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/y6xj256rzbktexz/IMG_20181129_195345.jpg?dl=0


ui: szelephézag beállitásból kaptam vissza az autót, nemrég... szóval hozzá volt nyúlva....

Igen, a láncfeszítő rögzítőnek a vakdugója kéne ott legyen.  Remélem van kéznél egy nagyon rövid talpas M6os csavarod. Cheesy
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13443 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 20:59:54 »

Igen, a láncfeszítő rögzítőnek a vakdugója kéne ott legyen.  Remélem van kéznél egy nagyon rövid talpas M6os csavarod. Cheesy
Okozhatta ez hogy kiverodott az olaj?  Megtalaltam az olajfogyas okat akkor?
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13444 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 21:31:19 »

Okozhatta ez hogy kiverodott az olaj?  Megtalaltam az olajfogyas okat akkor?


Hogyne, pont ott van a láncfeszítő ugye, amin van egy pici lyuk. Itt spricceli nyomással az olajat a láncra, akkor gondlhatod. Még szerencse, hogy nem tolta ki az összes olajat, mehettél volna csapágyazni.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13445 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 22:40:14 »

Hogyne, pont ott van a láncfeszítő ugye, amin van egy pici lyuk. Itt spricceli nyomással az olajat a láncra, akkor gondlhatod. Még szerencse, hogy nem tolta ki az összes olajat, mehettél volna csapágyazni.

Nagyon koszi az infot Bleky...nem vagyok boldog, de azert orulok hogy nincs nagyobb baj....azert a szerviznek tovabbitom majd hogy tudjak, ezert nem kapnak Oscar-t...
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13446 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 22:46:59 »

Nagyon koszi az infot Bleky...nem vagyok boldog, de azert orulok hogy nincs nagyobb baj....azert a szerviznek tovabbitom majd hogy tudjak, ezert nem kapnak Oscar-t...

Én rájuk is borítanám az asztalt...Mi van ha nem veszed észre és vígan elmész pár100 Km-t? Annyi alatt lehet az összes olaj eltűnt volna, te meg kérdezősködhettél volna itt a motorfelújításról. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13447 Dátum: 2018.11.30 péntek, 22:52:52 »

Én rájuk is borítanám az asztalt...Mi van ha nem veszed észre és vígan elmész pár100 Km-t? Annyi alatt lehet az összes olaj eltűnt volna, te meg kérdezősködhettél volna itt a motorfelújításról. vigyor3

Tapasztalat 1: A láncfeszitő rögzitő vakdugót külön nem lehet rendelni Fordnál...a blokk része...Csavarboltban alátéttel együtt 20 (húsz) Ft-ba kerül egy M6-os belevaló csavar.

Tapasztalat 2: A láncfeszitő rögzitő vakdugójának hiányában számitásaim szerint 450 nyugodt km alatt 2.5 liter olajat lehet elvesziteni. Szerencse hogy nem nagyobb az a lyuk. Szerintem így még a csapágy parát is megúszom, annyi olaj maradt benne hogy még az olajnyomás lámpa sem gyulladt ki. Hiába jó műszaki állapotú az autó... öregebb autóknál a rendszeres viz és olaj szint ellenőrzést nem szabad megspórolni....Ennek köszönhetem hogy lábon kihordtam ezt a sztorit. Cserébe nyakig olajos a blokk jobb oldala és az alja...ami nagyon nem lesz előny az autó majdani eladásakor. A szerviz elismerte a hibáját a fotók láttán, felajánlottak némi alternativ kárpótlást,,,lehet élni fogok majd vele, de most először lábra kellett rakni az autót. Még egy trafócsere is beugrott,,,mert az enyhe rángatást végül nem a gyertyák okozták. Újra rendben van a gép...

Hálás köszönetem Bleky-nek aki gyorsan adott jó tippet. Grazie mille:)

üdv, FD.

ui: azért a szabadban autót szerelni bő 1 órán át -3 fokban...ki lehet bírni röhögés nélkül...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.30 péntek, 23:01:05 írta Fokadriver1 » Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13448 Dátum: 2018.12.13 csütörtök, 22:03:25 »


Ki szeretném cserélni a hűtővízemet, mert nem emlékszem már rá mikor volt benne cserélve vagy rátöltve, de minimum 10 éve. Talán 2x töltöttem rá kb. 1 decit.
Milyen folyadékot ajánlotok? Vegyem meg a Fordot (wss-m97b44-d), vagy bármilyen jó, csak legyen piros és aluminium blokkhoz, vagy jó a méz is a spajzból?
Ami benne van, az olyan rózsaszínes narancssárgás.
Ja, és hogy a legegyszerűbb leereszteni? Radiátor alsó csöve leszed, vagy a leeresztő csavar ami valószínű mindenhova fog spriccelni?

Köszi
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13449 Dátum: 2018.12.13 csütörtök, 22:45:28 »

Ki szeretném cserélni a hűtővízemet, mert nem emlékszem már rá mikor volt benne cserélve vagy rátöltve, de minimum 10 éve. Talán 2x töltöttem rá kb. 1 decit.
Milyen folyadékot ajánlotok? Vegyem meg a Fordot (wss-m97b44-d), vagy bármilyen jó, csak legyen piros és aluminium blokkhoz, vagy jó a méz is a spajzból?
Ami benne van, az olyan rózsaszínes narancssárgás.
Ja, és hogy a legegyszerűbb leereszteni? Radiátor alsó csöve leszed, vagy a leeresztő csavar ami valószínű mindenhova fog spriccelni?

Köszi

Szia,

pont most cseréltem (igaz Focuson), Mannolt tettem bele, az tudja a Ford szabványt. A hűtőradiátoron van leeresztő, de célszerű még leszedni a blokkon lévő 1-1 csövet is, ami a fűtőradiátorba megy. Így kifolyik a blokkból is, és direktbe ki is tudod mosni a fűtőradiátort. Én legalábbis így csináltam, szinte az összes folyadék távozott, de azért utána még átmostam vagy 3szor.
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.13 csütörtök, 22:48:16 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Oldalak: 1 ... 262 263 264 265 266 267 268 [269] 270 271 272 273 274 275 276 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.