Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 11:01:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 271 272 273 274 275 276 277 [278] 279 280 281 282 283 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661818 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13850 Dátum: 2019.12.10 kedd, 14:01:56 »



Még egyszer, mert válasz nélkül maradt, pedig biztos csak én nem tudom, mindenki más igen.  worship Mi a neve annak a csőnek, ami ott az alapjárati motor alatt, balra indul?
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13851 Dátum: 2019.12.10 kedd, 14:10:42 »

Még egyszer, mert válasz nélkül maradt, pedig biztos csak én nem tudom, mindenki más igen.  worship Mi a neve annak a csőnek, ami ott az alapjárati motor alatt, balra indul?

Azért remélem tudtál aludni.....  vigyor3
Mi a cső neve?
Műanyag "vákuum" cső. A tankszellőztető rendszer része, oda van bekötve egy szeleppel a tank benzingőze.  wave

Miért ennyire fontos?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13852 Dátum: 2019.12.10 kedd, 16:39:35 »

Azért remélem tudtál aludni.....  vigyor3
Mi a cső neve?
Műanyag "vákuum" cső. A tankszellőztető rendszer része, oda van bekötve egy szeleppel a tank benzingőze.  wave

Miért ennyire fontos?
Köszi!  worship Aludni azért tudtam  nyes Csak mostanában kicsit sok a probléma az autóval, és ez is része: azért volt fontos tudnom, mert eltört a vége. Levágtam belőle egy centit, és visszadugtam a gumis csatlakozóba, csak az eredeti végén volt egy gallér is. Ha fontos a működés szempontjából, akkor cserélném, de a leírásod alapján így is teljesen rendben lehet. Falsot nem szív akkor vigyor3
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13853 Dátum: 2019.12.10 kedd, 16:51:12 »

Köszi!  worship Aludni azért tudtam  nyes Csak mostanában kicsit sok a probléma az autóval, és ez is része: azért volt fontos tudnom, mert eltört a vége. Levágtam belőle egy centit, és visszadugtam a gumis csatlakozóba, csak az eredeti végén volt egy gallér is. Ha fontos a működés szempontjából, akkor cserélném, de a leírásod alapján így is teljesen rendben lehet. Falsot nem szív akkor vigyor3
A "gallér" azért volt, mert felvette a formáját annak, amire rá van dugva.
Igen, el szokott repedni a cső a tövében.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13854 Dátum: 2019.12.10 kedd, 17:16:36 »

A "gallér" azért volt, mert felvette a formáját annak, amire rá van dugva.
Igen, el szokott repedni a cső a tövében.

Nekem nem a tövében repedt el, hanem az alapjárati motor alatt, ahol a gumi könyökcső másik végébe megy be az a merev műanyag cső. De mivel a funkciójából ítélve ennek nem sok köze lehet az alapjárathoz, folytatom tovább a hibakeresést. Motorvezérlő újratanítás megvolt, ma még a MAP szenzort is kiszedtem, kitisztítottam. Valamivel jobb, de még mindig nem az igazi, keveset (100-150 fordulatot) ingadozik még néha.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13855 Dátum: 2019.12.10 kedd, 17:21:26 »

Nekem nem a tövében repedt el, hanem az alapjárati motor alatt, ahol a gumi könyökcső másik végébe megy be az a merev műanyag cső. De mivel a funkciójából ítélve ennek nem sok köze lehet az alapjárathoz, folytatom tovább a hibakeresést. Motorvezérlő újratanítás megvolt, ma még a MAP szenzort is kiszedtem, kitisztítottam. Valamivel jobb, de még mindig nem az igazi, keveset (100-150 fordulatot) ingadozik még néha.

De, ha falsh levegőt szív, akkor van köze az alapjárathoz.
Motorvezérlő újratanítás? Hm?
Szerintem nem a motorvezérlőt tanítottad újra, hanem törölted az adaptív memóriát.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13856 Dátum: 2019.12.10 kedd, 18:12:27 »

De, ha falsh levegőt szív, akkor van köze az alapjárathoz.
Motorvezérlő újratanítás? Hm?
Szerintem nem a motorvezérlőt tanítottad újra, hanem törölted az adaptív memóriát.  wave
Nem vitatkozom veled, biztos neked van igazad  nyes Innen vettem a módszert és az elnevezést is: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Motorvez%C3%A9rl%C5%91_%C3%BAjratan%C3%ADt%C3%A1sa
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
csordasp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #13857 Dátum: 2019.12.13 péntek, 16:28:12 »

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni EGR szelep csere ügyben. Az autóm 1,8-as 125 lóerős MK3, amiben kb két héttel ezelőtt elkezdett világítani a Check Engine lámpa. Egy évvel ezelőtt már ugyanez megtörtént, és akkor egy szervizben kitisztították az EGR szelepet. Azóta egyszer már újra világított a lámpa, de közvetlenül egy tankolás után megszűnt a hiba. Most sajnos nem, ezért visszavittem a szervizbe, hogy nézzék meg. Most hívtak, hogy leszedték, tisztították, de hibát jelez, 50 ezerért tudnak újat hozni. Szegeden a Kovács Autó üzletében 23-24 ezerért tudnak hozni. Csak azt meg nyilván nem fogja belerakni a szerviz. Az ismerős szerelőm csak jövőre tudja vállalni a cserét, viszont karácsonyra hosszab útra megyünk ( ráadásul Ukrajnába ). Szerintetek ha most nem cseréltetem ki a szelepet, akkor lehet belőle problémám ( pl. megáll az autó )? Egyébként hibás működést nem érzek , megy szépen, max. néha gyorsításkor rángat egy kicsit, de ezt már előtte is csinálta.
Előre is köszönöm: csp
Naplózva

MK3 1,8 Turnier GHIA 2007
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #13858 Dátum: 2019.12.13 péntek, 20:54:12 »

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni EGR szelep csere ügyben. Az autóm 1,8-as 125 lóerős MK3, amiben kb két héttel ezelőtt elkezdett világítani a Check Engine lámpa. Egy évvel ezelőtt már ugyanez megtörtént, és akkor egy szervizben kitisztították az EGR szelepet. Azóta egyszer már újra világított a lámpa, de közvetlenül egy tankolás után megszűnt a hiba. Most sajnos nem, ezért visszavittem a szervizbe, hogy nézzék meg. Most hívtak, hogy leszedték, tisztították, de hibát jelez, 50 ezerért tudnak újat hozni. Szegeden a Kovács Autó üzletében 23-24 ezerért tudnak hozni. Csak azt meg nyilván nem fogja belerakni a szerviz. Az ismerős szerelőm csak jövőre tudja vállalni a cserét, viszont karácsonyra hosszab útra megyünk ( ráadásul Ukrajnába ). Szerintetek ha most nem cseréltetem ki a szelepet, akkor lehet belőle problémám ( pl. megáll az autó )? Egyébként hibás működést nem érzek , megy szépen, max. néha gyorsításkor rángat egy kicsit, de ezt már előtte is csinálta.
Előre is köszönöm: csp


Ha van egy pici szerelői vénád, akkor nézd végig ezt a videót és simán kicseréled magadnak.

https://www.youtube.com/watch?v=uUJSP5zCyQo
Naplózva

mondejó 2.5 V6
csordasp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #13859 Dátum: 2019.12.14 szombat, 12:06:03 »

Ha van egy pici szerelői vénád, akkor nézd végig ezt a videót és simán kicseréled magadnak.

https://www.youtube.com/watch?v=uUJSP5zCyQo
Köszönöm, azt hiszem meg tudom csinálni a videó alapján. Viszont a csere után még el kell vinnem műszeres kalibrálásra?
Most ultrahangos tisztítást csináltak a szelepen, de azt mondták, hogy előbb-utóbb cserés lesz. Ha a check engine lámpa most nem világít, akkor használhatom nyugodtan?
Naplózva

MK3 1,8 Turnier GHIA 2007
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #13860 Dátum: 2019.12.17 kedd, 13:23:29 »

Ha van egy pici szerelői vénád, akkor nézd végig ezt a videót és simán kicseréled magadnak.

https://www.youtube.com/watch?v=uUJSP5zCyQo
[/quote
Én is ez alapján simán le és felszereltem az enyémet. Smiley
Csak hajrá!
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #13861 Dátum: 2019.12.17 kedd, 13:24:42 »

Ehhez mit szóltok?
https://www.origo.hu/auto/20191217-januarban-uj-benzin-jelenik-meg-a-kutakon-ha-ilyen-autoja-van-tonkremehet.html
Ezt a német oldalt nézve csak az SCi motorokkal lesz baj: https://www.e10tanken.de/ford-mondeo.html#result
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13862 Dátum: 2019.12.17 kedd, 14:37:37 »


Már hetekkel ezelőtt lerágott csont.  wave

Ez így nem a teljes valóság, hogy  "lesz baj".
Nem ajánlott. Az Sci topicban visszaolvasva láthatsz mindent.
A gyártó nem végzett teszteket és ezért egyszerűbb a NEM-et mondani.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #13863 Dátum: 2019.12.17 kedd, 23:22:04 »

Már hetekkel ezelőtt lerágott csont.  wave

Ez így nem a teljes valóság, hogy  "lesz baj".
Nem ajánlott. Az Sci topicban visszaolvasva láthatsz mindent.
A gyártó nem végzett teszteket és ezért egyszerűbb a NEM-et mondani.
Nekem friss husi volt, mert most találkoztam a hírrel először.  vigyor3
Igaz nekem nem SCi-s 1.8-asom van, csak a klasszik 125LE, de azért felkaptam egy pillanatra a fejem a hírre. Nem esett volna jól, ha nem tankolhatok 95-öset ezek után.  nyes
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
polgarlala39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #13864 Dátum: 2019.12.26 csütörtök, 21:20:33 »

Sziasztok!
Új vagyok itt a forumon, lenne egy pár kérdésem, leírom a hibajelenségeket. 1.8i duratech HE. Melegen nehezen indul, de nem mindíg.Kis gáz és indul egyból. Ha nem megfelelő sebességet választok 1500 alatti fordulatnál rángat, nem erőlködik mint a régi zetec 2.0 -ám hanem berángat amíg nem emelkedik a fordulat. Akksi cserénél legalább fél órán át üresbe gurulva leáll.Ezt a jelenséget a régi 2.0 zetec nem csinálta. Egr lezárva lemezzel, de ez nem segített. U.a.
Ha van valakinek ötlete szivesen fogadom, köszi
Naplózva

Mondeo MK3 1.8i Duratech HE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13865 Dátum: 2019.12.26 csütörtök, 22:11:06 »

Sziasztok!
Új vagyok itt a forumon, lenne egy pár kérdésem, leírom a hibajelenségeket. 1.8i duratech HE. Melegen nehezen indul, de nem mindíg.Kis gáz és indul egyból. Ha nem megfelelő sebességet választok 1500 alatti fordulatnál rángat, nem erőlködik mint a régi zetec 2.0 -ám hanem berángat amíg nem emelkedik a fordulat. Akksi cserénél legalább fél órán át üresbe gurulva leáll.Ezt a jelenséget a régi 2.0 zetec nem csinálta. Egr lezárva lemezzel, de ez nem segített. U.a.
Ha van valakinek ötlete szivesen fogadom, köszi

Rángatás: Gyújtásrendszer átvizsgálása, szükség szerint javítása.
               PCV cső ellenőrzése, fojtószelep tisztítás.

Akksi cserénél fél órán át üresbe gurulva?  Shocked
Az Alpok tetején cseréltél akksit és onnan gurultál lefelé üresben fél órát?  nyes
Ne hasonlítsd a zetec 2.0-hoz, mert felesleges. Ha jó a Duratec HE sem csinálja.
EGR-t NE ZÁRD LE!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #13866 Dátum: 2019.12.28 szombat, 22:59:59 »

Sziasztok !
Létezik ,hogy az NGK gyertya ,NGK Trafó, NGK Kábel kb 5.000 km után tönkre megy ?  falbav
Alacsony fordulatnál gázadáskor rángat és nem kicsit, ha nem engedném vissza a gázpedált ,szerintem a motor is kiesne a helyéről .  rinya
A trafón nem látszik semmi ,a gyertyákon viszont olyan mintha hajszál repedések lennének ,és van amelyiknek a porcelán alsó része elszíneződött megbarnult.
A kábelek pedig sötétben vizsgálva gázadáskor világítanak .
Milyet és hol érdemes venni ezekből az alkatrészekből ?
Válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13867 Dátum: 2019.12.28 szombat, 23:02:54 »

Sziasztok !
Létezik ,hogy az NGK gyertya ,NGK Trafó, NGK Kábel kb 5.000 km után tönkre megy ?  falbav
Alacsony fordulatnál gázadáskor rángat és nem kicsit, ha nem engedném vissza a gázpedált ,szerintem a motor is kiesne a helyéről .  rinya
A trafón nem látszik semmi ,a gyertyákon viszont olyan mintha hajszál repedések lennének ,és van amelyiknek a porcelán alsó része elszíneződött megbarnult.
A kábelek pedig sötétben vizsgálva gázadáskor világítanak .
Milyet és hol érdemes venni ezekből az alkatrészekből ?
Válaszokat előre is köszönöm.

Gyári gyertya, gyári trafó, Tesla kábel.

Nem kizárt, hogy bevásároltál valami hamisítványokból....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13868 Dátum: 2019.12.29 vasárnap, 14:30:21 »

Gyári gyertya, gyári trafó, Tesla kábel.

Nem kizárt, hogy bevásároltál valami hamisítványokból....

Jók a tesla kábelek? Van trafójuk is, ahogy látom.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #13869 Dátum: 2019.12.29 vasárnap, 19:15:09 »

Gyári gyertya, gyári trafó, Tesla kábel.

Nem kizárt, hogy bevásároltál valami hamisítványokból....

Szia.
alkatrészek.hu  Kovács autó .
Nem lehet ,hogy van valami hibás alkatrész,ami kinyírta ezeket az alkatrészeket ?
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13870 Dátum: 2019.12.29 vasárnap, 19:56:51 »

Szia.
alkatrészek.hu  Kovács autó .
Nem lehet ,hogy van valami hibás alkatrész,ami kinyírta ezeket az alkatrészeket ?


A forrás, még nem garancia semmire...sőt.
Milyen alkatrész nyírná ki ezeket az alktrészeket?  laugh
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #13871 Dátum: 2019.12.29 vasárnap, 20:20:07 »


A forrás, még nem garancia semmire...sőt.
Milyen alkatrész nyírná ki ezeket az alktrészeket?  laugh
Ezt kérdezem én is ?
Már nem az első gyújtás szett cserém volt az elmúlt 4 évben .
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13872 Dátum: 2019.12.29 vasárnap, 21:14:24 »

Ezt kérdezem én is ?
Már nem az első gyújtás szett cserém volt az elmúlt 4 évben .

Én viszont nevetve kérdeztem.... mert vicces.
Ami viszont lényeges, hogy ez benzin motor. Nem gázos! Ha így nézzük, akkor az teszi tönkre.....  Nem a gyári módon van használva a motor.

Lehet nem az első, de hányszor volt benne gyári cucc?
Én 14 éves korában cseréltem le a gyári trafót....gyárira. Gyertyákat 40e km-enként, gyárira. Még a gyári kábeleim vannak. (15 éves)
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.29 vasárnap, 21:17:20 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Nándi80
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #13873 Dátum: 2019.12.30 hétfő, 08:52:37 »

Kedves sorstársak!
Fagy esetén ragad a gázpedál, "nehéz" kimozdítani az alaphelyzetéből. Minél hidegebb van, annál inkább. Valaki tapasztalt már hasonlót?

Üdv,
Nándi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13874 Dátum: 2019.12.30 hétfő, 09:10:01 »

Kedves sorstársak!
Fagy esetén ragad a gázpedál, "nehéz" kimozdítani az alaphelyzetéből. Minél hidegebb van, annál inkább. Valaki tapasztalt már hasonlót?

Üdv,
Nándi

Fojtószelepház tisztítás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #13875 Dátum: 2019.12.30 hétfő, 17:35:15 »

Én viszont nevetve kérdeztem.... mert vicces.
Ami viszont lényeges, hogy ez benzin motor. Nem gázos! Ha így nézzük, akkor az teszi tönkre.....  Nem a gyári módon van használva a motor.

Lehet nem az első, de hányszor volt benne gyári cucc?
Én 14 éves korában cseréltem le a gyári trafót....gyárira. Gyertyákat 40e km-enként, gyárira. Még a gyári kábeleim vannak. (15 éves)

És honnan érdemes beszerezni a gyárit ,hogy tényleg gyári legyen ?
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13876 Dátum: 2019.12.30 hétfő, 19:08:47 »

És honnan érdemes beszerezni a gyárit ,hogy tényleg gyári legyen ?

Ööö...ööö... Ford Márkaszerviz Alkatrész Pult?  Roll Eyes


Azért én ellenőriztetném a gáz rendszert, hogy az biztosan tökéletes állapotban van-e.
Illetve én nem is használnám gázosan a Duratec HE motorcsaládot.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #13877 Dátum: 2019.12.30 hétfő, 19:18:38 »

Ööö...ööö... Ford Márkaszerviz Alkatrész Pult?  Roll Eyes


Azért én ellenőriztetném a gáz rendszert, hogy az biztosan tökéletes állapotban van-e.
Illetve én nem is használnám gázosan a Duratec HE motorcsaládot.  Cool
Köszönöm a segítőkészséged és kedvességet . taps
Benzines üzemmódban is produkálja a rángatást .
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13878 Dátum: 2019.12.30 hétfő, 19:21:26 »

Köszönöm a segítőkészséged és kedvességet . taps
Benzines üzemmódban is produkálja a rángatást .

Persze, most már!  Cool
Mert a gázüzem nem tökéletes (erősen lehetséges) és emiatt lecsökkenhet alkatrészek élettartama.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
polgarlala39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #13879 Dátum: 2019.12.31 kedd, 00:48:19 »

Rángatás: Gyújtásrendszer átvizsgálása, szükség szerint javítása.
               PCV cső ellenőrzése, fojtószelep tisztítás.

Akksi cserénél fél órán át üresbe gurulva?  Shocked
Az Alpok tetején cseréltél akksit és onnan gurultál lefelé üresben fél órát?  nyes
Ne hasonlítsd a zetec 2.0-hoz, mert felesleges. Ha jó a Duratec HE sem csinálja.
EGR-t NE ZÁRD LE!

Köszi a segítséget, a fél órát úgy értem, hogy utánna áll be és nem fullad ha üresbe gurulok, álló helybe nem. De most is ha menetbe leveszem a gázról a lábam üresbe akkor leesik 500- ra a fordulat és csak utánna áll be 700- ra.
Naplózva

Mondeo MK3 1.8i Duratech HE
Tetrapack
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #13880 Dátum: 2020.03.05 csütörtök, 18:16:54 »

Sziasztok!

Segítségeteket kérném. A probléma kb. fél éve kezdődött, hazafelé jöttem az autópályán és a check engine lámpa elkezdett világítani, 3 hibakódot írt P0300, P0302, P0303. Cseréltem gyertyát, ráadásul platinát vettem, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem oldotta meg. A cromaxban kérdezték, hogy nem e rángat az autó, de nem rángatott, azt mondták, hogy feltehetően trafó. Megvettem a gyári trafót, és hozzá után gyártott kábelszettet. A cserénél tényleg látszódott a trafó hátulján mintha meg lenne égve, gondoltam akkor tényleg az a ludas, de sajnos a csere óta kétezres fordulat körül kicsit rágat, mintha gázadásra nehezebben reagálna, és azóta a fogyasztásom is nőtt. Sajnos az egr-re is ki szokta dobni a check engine-t, de azt, ha dugózok, a gyújtáskihagyásra meg, ha magas fordulatszámon megyek. Az egr-t is cseréltem régebben sajnos után gyártottra, és azóta is hibakódod ír rá néha, de el is tűnik ha magasabb fordulaton megyek. Ma egy új jelenséget láttam, felvillant a check engine aztán ki is aludt, ezt megismételte, mikor beértem a melóba kiolvastam a hiba kódot a tároltakból, és ugyan az a három hibakód. Szerintetek mi lehet a probléma, hol keressem a hibát? Köszi a segítséget.
Naplózva

Ford Mondeo kombi 2002.06. hó 2.0 benzin GHIA
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #13881 Dátum: 2020.03.06 péntek, 17:23:17 »

Sziasztok!

Segítségeteket kérném. A probléma kb. fél éve kezdődött, hazafelé jöttem az autópályán és a check engine lámpa elkezdett világítani, 3 hibakódot írt P0300, P0302, P0303. Cseréltem gyertyát, ráadásul platinát vettem, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem oldotta meg. A cromaxban kérdezték, hogy nem e rángat az autó, de nem rángatott, azt mondták, hogy feltehetően trafó. Megvettem a gyári trafót, és hozzá után gyártott kábelszettet. A cserénél tényleg látszódott a trafó hátulján mintha meg lenne égve, gondoltam akkor tényleg az a ludas, de sajnos a csere óta kétezres fordulat körül kicsit rágat, mintha gázadásra nehezebben reagálna, és azóta a fogyasztásom is nőtt. Sajnos az egr-re is ki szokta dobni a check engine-t, de azt, ha dugózok, a gyújtáskihagyásra meg, ha magas fordulatszámon megyek. Az egr-t is cseréltem régebben sajnos után gyártottra, és azóta is hibakódod ír rá néha, de el is tűnik ha magasabb fordulaton megyek. Ma egy új jelenséget láttam, felvillant a check engine aztán ki is aludt, ezt megismételte, mikor beértem a melóba kiolvastam a hiba kódot a tároltakból, és ugyan az a három hibakód. Szerintetek mi lehet a probléma, hol keressem a hibát? Köszi a segítséget.


A főtengely jeladót és vezetékét, csatiját is ellenőrizni kellene.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13882 Dátum: 2020.03.06 péntek, 18:53:31 »

A főtengely jeladót és vezetékét, csatiját is ellenőrizni kellene.

Üdv: László

A CKP és vele kapcsolatos hibák 335-339 - ig generálódnak.
Néhány hengerben előforduló égéskimaradás biztosan nem lehet semmilyen jeladó hiba.

Időszakos égéskimaradás gyújtásrendszer komponensek, keverékképzés probléma, mechanikus hiba okoz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tetrapack
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #13883 Dátum: 2020.03.07 szombat, 13:33:53 »

A CKP és vele kapcsolatos hibák 335-339 - ig generálódnak.
Néhány hengerben előforduló égéskimaradás biztosan nem lehet semmilyen jeladó hiba.

Időszakos égéskimaradás gyújtásrendszer komponensek, keverékképzés probléma, mechanikus hiba okoz.

Köszönöm a válaszokat, de sajnos a kérdés még fennáll. Mi lehet a hiba?
Naplózva

Ford Mondeo kombi 2002.06. hó 2.0 benzin GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13884 Dátum: 2020.03.07 szombat, 14:37:53 »

Köszönöm a válaszokat, de sajnos a kérdés még fennáll. Mi lehet a hiba?

Még mindig fennáll, hogy az interneten keresztül nem lehet megállapítani.  Cool
Amiket felsoroltam, azokat kell ellenőrizni... vizsgálni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #13885 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 20:52:15 »

Sziasztok!

Nemrég került hozzám egy 1,8-as MK3 Smiley
Már a vásárlásnál kiderült, hogy a műanyag szelepfedél engedi az olajat. Leginkább 1-2 gyertya felé. Pasztával rakták fel. Egy másik (nem Ford) autónál már felmerült, hogy ki kell cserélni a műanyag szelepfedelet.
Itt is egy szelepfedél csere lehet a megoldás?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13886 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 21:12:14 »

Sziasztok!

Nemrég került hozzám egy 1,8-as MK3 Smiley
Már a vásárlásnál kiderült, hogy a műanyag szelepfedél engedi az olajat. Leginkább 1-2 gyertya felé. Pasztával rakták fel. Egy másik (nem Ford) autónál már felmerült, hogy ki kell cserélni a műanyag szelepfedelet.
Itt is egy szelepfedél csere lehet a megoldás?


Nem hinném, hogy a fedél "engedi az olajat"....inkább a tömítésnél szivárog.... Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #13887 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 21:19:30 »


Nem hinném, hogy a fedél "engedi az olajat"....inkább a tömítésnél szivárog.... Roll Eyes

Szinte biztos, hogy nem repedt a szelepfedél. A másik autónál sem oldódott meg az olajszivárgás 3 tömítéscserével sem. Ebből 2 erősen pasztázott volt. Bírt 1-5 hónapot, majd ismét szivárgott.
A Mondeonál  sem lehet túl régi a pasztázás, mégis szivárog.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.09 hétfő, 21:22:49 írta Zsolt5050 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13888 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 21:38:55 »

Szinte biztos, hogy nem repedt a szelepfedél. A másik autónál sem oldódott meg az olajszivárgás 3 tömítéscserével sem. Ebből 2 erősen pasztázott volt. Bírt 1-5 hónapot, majd ismét szivárgott.
A Mondeonál  sem lehet túl régi a pasztázás, mégis szivárog.

Az előbb azt állítottad, hogy a szelepfedéllel van probléma. Most meg biztos nem repedt a fedél.

Mi az, hogy másik autó?
Szerinted ha x dolog megtörténik egy másik autónál, akkor minden autónál ugyanaz történik?

Pasztázni? Na itt van elb.szva!  Normális tömítés kell, olyan, amiben benne van a gyertyanyílás tömítései is. Nem kell pasztázni, baromság....

Amúgy meg ha ennyire biztos vagy mindenben, akkor nem értem a kérdést.....
Kapsz egy választ és rögtön cáfolni akarod.  taps

Képzeld, neked is 16 éves műanyag a szelepfedelem és egy normális (nem a legolcsóbb) tömítés van alatta. Úgy cserélve, ahogy kell (csavarok meghúzási sorrendje....)  és minden rendben!  Hihetetlen, ugye?  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.09 hétfő, 21:41:02 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #13889 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 21:48:44 »

Az előbb azt állítottad, hogy a szelepfedéllel van probléma. Most meg biztos nem repedt a fedél.

Mi az, hogy másik autó?
Szerinted ha x dolog megtörténik egy másik autónál, akkor minden autónál ugyanaz történik?

Pasztázni? Na itt van elb.szva!  Normális tömítés kell, olyan, amiben benne van a gyertyanyílás tömítései is. Nem kell pasztázni, baromság....

Amúgy meg ha ennyire biztos vagy mindenben, akkor nem értem a kérdést.....
Kapsz egy választ és rögtön cáfolni akarod.  taps

Képzeld, neked is műanyag a szelepfedelem és egy normális (nem a legolcsóbb) tömítés van alatta. Úgy cserélve, ahogy kell (csavarok meghúzási sorrendje....)  és minden rendben!  Hihetetlen, ugye?  hehe

Elmesélhetem a másik autós sztorit, de elég hosszú lenne. Röviden: gyári tömítéssel sem lett jó.
Én kérek elnézést, hogy meg mertem említeni.
Már ne is haragudj, de én nem mondtam olyat, hogy pasztázni szeretném. Éppen ezt akarom elkerülni.
Nem vagyok biztos (lassan semmiben) éppen ezért kérdeztem.
Megtisztelnél ha vádaskodás helyett pl. vagy elmondanád a helyes felrakást vagy küldenél egy linket és nem engem küldenél el. Minimum, hogy mire kell figyelni, bár gondolom ezek kb. egyenértékűek Smiley
Logikailag nincs ellentmondás a NEM repedt fedél ÉS az (esetleges) fedélhiba között. Max. nem ez a megoldás.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13890 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 22:03:27 »

Elmesélhetem a másik autós sztorit, de elég hosszú lenne. Röviden: gyári tömítéssel sem lett jó.
Én kérek elnézést, hogy meg mertem említeni.
Már ne is haragudj, de én nem mondtam olyat, hogy pasztázni szeretném. Éppen ezt akarom elkerülni.
Nem vagyok biztos (lassan semmiben) éppen ezért kérdeztem.
Megtisztelnél ha vádaskodás helyett pl. vagy elmondanád a helyes felrakást vagy küldenél egy linket és nem engem küldenél el. Minimum, hogy mire kell figyelni, bár gondolom ezek kb. egyenértékűek Smiley
Logikailag nincs ellentmondás a NEM repedt fedél ÉS az (esetleges) fedélhiba között. Max. nem ez a megoldás.

Nem igazán érdekel a másik autós sztori és nincs is jelentősége a Mondeo-nál.
Én is tudok rengeteg másik autós sztorit, opel, chevrolet...stb. ahol a műanyag fedél vetemedik és nem szorítja megfelelően a tömítést, hiába gyári...nyilván az sem lesz jó. De ez nem számít.
Mondeo esetében nem ismerek problémát műanyag szelepfedéllel, legfeljebb ha amiatt nem sérült, hogy rosszul húzták le korábban.
Nem haragszom, de ÉN sem mondtam olyat, hogy te pasztázni szereznéd. Bár a másik IS pasztázva voltak....ugye.
Nem is neked szólt és nem vádaskodok. Annyit írtam, hogy baromság pasztázni.
Nincs ellentmondás a nem repedt fedél és a fedél hiba között? Akkor mi van, hasonlóság?  vigyor3

Linket küldenék? Hogyan kérem?  Cheesy
Aki ért hozzá, az tudja hogyan kell a fedeleket lehúzni és nem olcsó a jó tömítés....de megéri.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Horfo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #13891 Dátum: 2020.03.10 kedd, 11:12:53 »

Sziasztok!
Mondeo vásárlás előtt vagyok. Kiszemelt autó: 1.8 kombi 2006 ghia. Tesztvezetésnél kiderült hogy gázadásnál kattogó hang hallható a 'motor felől?' (igazából olyan mintha a km óracsoport felől jönne) mintha egy régi óra hangos másodperc mutatója kattogna, fordulatszám emelkedésével szaporább. Tudom tudom... hülyén hangzik de máshogy nem tudom leírni, ilyet még nem hallottam. Csak menet közben hallani amikor terhelés alatt van a motor tehát a motor teret hiába vizsgálgattam.. Kerselgéltem google ben youtubon az angol fórumon de nem találtam hasonló leírást. A szíjakkal és az örvénylapátokkal tudtommal nincs gond. A tulaj szerint ez mindig ilyen volt (2 éve van nála) és ha 100 as benzint tankol akkor megszűnik a hang.
Egy másik dolog ami nem tudom kapcsolódik-e: gázpedált nehéz benyomni, felengedés után lassan tér vissza alaphelyzetbe, ezt szerintem egy folytószelep takarítás és a gázbowden átvizsgálása orvosolná.
Bármi építő jellegű hozzászólást szívesen fogadok.
Pacsi
Naplózva
Tetrapack
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #13892 Dátum: 2020.03.10 kedd, 13:51:55 »

Még mindig fennáll, hogy az interneten keresztül nem lehet megállapítani.  Cool
Amiket felsoroltam, azokat kell ellenőrizni... vizsgálni.

Redben, köszönöm!
Naplózva

Ford Mondeo kombi 2002.06. hó 2.0 benzin GHIA
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #13893 Dátum: 2020.03.10 kedd, 16:17:07 »

Nem igazán érdekel a másik autós sztori és nincs is jelentősége a Mondeo-nál.
Én is tudok rengeteg másik autós sztorit, opel, chevrolet...stb. ahol a műanyag fedél vetemedik és nem szorítja megfelelően a tömítést, hiába gyári...nyilván az sem lesz jó. De ez nem számít.
Mondeo esetében nem ismerek problémát műanyag szelepfedéllel, legfeljebb ha amiatt nem sérült, hogy rosszul húzták le korábban.
Nem haragszom, de ÉN sem mondtam olyat, hogy te pasztázni szereznéd. Bár a másik IS pasztázva voltak....ugye.
Nem is neked szólt és nem vádaskodok. Annyit írtam, hogy baromság pasztázni.
Nincs ellentmondás a nem repedt fedél és a fedél hiba között? Akkor mi van, hasonlóság?  vigyor3

Linket küldenék? Hogyan kérem?  Cheesy
Aki ért hozzá, az tudja hogyan kell a fedeleket lehúzni és nem olcsó a jó tömítés....de megéri.  wave

Pont ezek miatt nem részleteztem. Ellentmondás és hasonlóságon kívül számos viszony létezik két dolog között, ezt Te is pontosan tudod. De hagyjuk.
Mint írtam pont a pasztázást szeretném elkerülni. A Mondeot így vettem, a másiknál meg nem volt más megoldás Sad )

Sokkal fontosabb az információd, hogy Mondeonál nem szokott a szelepfedél deformálódni. Köszönöm.
Ha rosszul húzták meg a fedelet ÉS emiatt szivárog akkor ez hagy látható nyomot a fedélen? (pl, repedés, vetemedés, stb).
Tudnál ajánlani JÓ minőségű tömítés? (Az olcsóság messze nem elsődleges. Optimális ha költséghatékony Wink )
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13894 Dátum: 2020.03.10 kedd, 18:14:11 »

Pont ezek miatt nem részleteztem. Ellentmondás és hasonlóságon kívül számos viszony létezik két dolog között, ezt Te is pontosan tudod. De hagyjuk.
Mint írtam pont a pasztázást szeretném elkerülni. A Mondeot így vettem, a másiknál meg nem volt más megoldás Sad )

Sokkal fontosabb az információd, hogy Mondeonál nem szokott a szelepfedél deformálódni. Köszönöm.
Ha rosszul húzták meg a fedelet ÉS emiatt szivárog akkor ez hagy látható nyomot a fedélen? (pl, repedés, vetemedés, stb).
Tudnál ajánlani JÓ minőségű tömítés? (Az olcsóság messze nem elsődleges. Optimális ha költséghatékony Wink )


Kizárólag a hengerfej és a vezérmű lánc fedél találkozásánál kell egy kis pötty tömítés. Sehol máshol nem kell kenegetni. A csavarok nyomatéka elég alacsony (10Nm) nem kell meghúzni mint az állat és nem árt a megfelelő sorrendet betartani.
Én Victor Reinz gumitömítést használtam és az Elring Dirko pasztát.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #13895 Dátum: 2020.03.13 péntek, 14:14:50 »

Sziasztok!
Mondeo vásárlás előtt vagyok. Kiszemelt autó: 1.8 kombi 2006 ghia. Tesztvezetésnél kiderült hogy gázadásnál kattogó hang hallható a 'motor felől?' (igazából olyan mintha a km óracsoport felől jönne) mintha egy régi óra hangos másodperc mutatója kattogna, fordulatszám emelkedésével szaporább. Tudom tudom... hülyén hangzik de máshogy nem tudom leírni, ilyet még nem hallottam. Csak menet közben hallani amikor terhelés alatt van a motor tehát a motor teret hiába vizsgálgattam.. Kerselgéltem google ben youtubon az angol fórumon de nem találtam hasonló leírást. A szíjakkal és az örvénylapátokkal tudtommal nincs gond. A tulaj szerint ez mindig ilyen volt (2 éve van nála) és ha 100 as benzint tankol akkor megszűnik a hang.
Egy másik dolog ami nem tudom kapcsolódik-e: gázpedált nehéz benyomni, felengedés után lassan tér vissza alaphelyzetbe, ezt szerintem egy folytószelep takarítás és a gázbowden átvizsgálása orvosolná.
Bármi építő jellegű hozzászólást szívesen fogadok.
Pacsi

A kattotgással kapcsolatban keress rá a ytbon a "motorcsörgés" vagy "detonácós égés" szóra. Hasonló a hang? A tünetek alapján, így első blikkre ennek tűnik.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #13896 Dátum: 2020.03.13 péntek, 15:12:32 »

Szia,

nekem is van hasonló. Csak terhelés közben van hangja, üresben nincs és csak kb 1800-2000 fordulat között. De csak a vezetőülésen ülve hallható, pl. jobb elsőben már nem, tehát nekem nem hangos. Az én tippem erre a légszűrőház alatti motortartó, mert az van kb a vezető előtt és üresben ebben a fordulatszám tartományban érezni remegést. 100-as benzin nem oldja meg, én azzal járok.

Sziasztok!
Mondeo vásárlás előtt vagyok. Kiszemelt autó: 1.8 kombi 2006 ghia. Tesztvezetésnél kiderült hogy gázadásnál kattogó hang hallható a 'motor felől?' (igazából olyan mintha a km óracsoport felől jönne) mintha egy régi óra hangos másodperc mutatója kattogna, fordulatszám emelkedésével szaporább. Tudom tudom... hülyén hangzik de máshogy nem tudom leírni, ilyet még nem hallottam. Csak menet közben hallani amikor terhelés alatt van a motor tehát a motor teret hiába vizsgálgattam.. Kerselgéltem google ben youtubon az angol fórumon de nem találtam hasonló leírást. A szíjakkal és az örvénylapátokkal tudtommal nincs gond. A tulaj szerint ez mindig ilyen volt (2 éve van nála) és ha 100 as benzint tankol akkor megszűnik a hang.
Egy másik dolog ami nem tudom kapcsolódik-e: gázpedált nehéz benyomni, felengedés után lassan tér vissza alaphelyzetbe, ezt szerintem egy folytószelep takarítás és a gázbowden átvizsgálása orvosolná.
Bármi építő jellegű hozzászólást szívesen fogadok.
Pacsi
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #13897 Dátum: 2020.03.20 péntek, 20:11:11 »

Kizárólag a hengerfej és a vezérmű lánc fedél találkozásánál kell egy kis pötty tömítés. Sehol máshol nem kell kenegetni. A csavarok nyomatéka elég alacsony (10Nm) nem kell meghúzni mint az állat és nem árt a megfelelő sorrendet betartani.
Én Victor Reinz gumitömítést használtam és az Elring Dirko pasztát.

Köszönöm. Ki lett cserélve. Remélem pár hónap múlva sem kezd szivárogni Smiley
A szerelő tudott a kis nyomatékról.

Valami gyors"javítás" lehetett  falbav A tömítés fel volt keményedve, erre kentek pasztát.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.20 péntek, 20:17:19 írta Zsolt5050 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13898 Dátum: 2020.03.20 péntek, 21:35:54 »

Köszönöm. Ki lett cserélve. Remélem pár hónap múlva sem kezd szivárogni Smiley
A szerelő tudott a kis nyomatékról.

Valami gyors"javítás" lehetett  falbav A tömítés fel volt keményedve, erre kentek pasztát.


A sorrend fontosabb, mint a nyomaték.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #13899 Dátum: 2020.03.28 szombat, 18:13:27 »

A sorrend fontosabb, mint a nyomaték.
Köszönöm.  worship

Amennyiben mégis szivárog mostmár legalább tudni fogom, hogy csakis a sorrend lehetett a hibás. Majd sorra járom a szervizeket ahol körberöhögnek amikor a munka megrendelése előtt megkérdezem: Tudják-e a megfelelő sorrendet ÉS ezt tudják-e igazolni. Kicserélgetem még 4-5 alkalommal a tömítést és/vagy olajosan eladom, esetleg végre megjön az eszem és elviszem egy megbízható szakszervizbe (melyet ugye nem ismerek mivel nem volt még Ford-om). Azt viszont sejtem, hogy minimum 100-150 km távolságban lesz.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Oldalak: 1 ... 271 272 273 274 275 276 277 [278] 279 280 281 282 283 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.