Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:00:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661989 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Gorgo
Vendég
« Új hozzászólás #850 Dátum: 2010.07.12 hétfő, 20:45:39 »

Ismeretlen vagyok számotokra (még minden fórumozó számára), miután 70 perce regisztráltam a fórumon.
Elkeseredésemben írom soraimat; ugyanis autóm, az amúgy imádott 2001 Mondeo 1,8 B 92 kW három hónapja az alapjárat közelében terhelésnél dadog. Vettem új trafót, gyertyákat, természetesen elvittem szervizbe, de megoldást nem találtak rá. Tud-e vki segíteni problémámon?
Előre köszönök minden tanácsot: Gorgo
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #851 Dátum: 2010.07.13 kedd, 04:56:39 »

Szia!

Én is ma akartam valami nagyon hasonlót kérdezni. Nekem azt csinálja az autó, hogy alapjárattól, kb 1500-1700-as fordulatig rángat. Utána semmi probléma, az alapjárat is egyenletes. Főleg akkor bosszantó a dolog, ha finoman akarok közlekedni az autóval, mert ebben a fordulatszám tartományban idegesítő a rángatás. Én még nem cseréltem semmit az autón, csak a pillangó szelepet pucoltam ki néhány hónapja.
Ráadásul a gyertyákat sem tudtam megnézni, mert az okosak a Ford szervízben úgy megtépték, hogy az itthoni "T" gyertyakulcsommal meg sem tudom nyitni. A kulcs görbül előbb:(
Szóval, ha valakinek volna ötlete szívesen várjuk.
Személy szerint nem szeretnék kidobni 10ezreket fölösleges alkatrész cserékkel.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #852 Dátum: 2010.07.13 kedd, 08:29:39 »

Szia!

Én is ma akartam valami nagyon hasonlót kérdezni. Nekem azt csinálja az autó, hogy alapjárattól, kb 1500-1700-as fordulatig rángat. Utána semmi probléma, az alapjárat is egyenletes. Főleg akkor bosszantó a dolog, ha finoman akarok közlekedni az autóval, mert ebben a fordulatszám tartományban idegesítő a rángatás. Én még nem cseréltem semmit az autón, csak a pillangó szelepet pucoltam ki néhány hónapja.
Ráadásul a gyertyákat sem tudtam megnézni, mert az okosak a Ford szervízben úgy megtépték, hogy az itthoni "T" gyertyakulcsommal meg sem tudom nyitni. A kulcs görbül előbb:(
Szóval, ha valakinek volna ötlete szívesen várjuk.
Személy szerint nem szeretnék kidobni 10ezreket fölösleges alkatrész cserékkel.

Hello,
nekem is igy kezdodott, aztan par ezer km utan a Horvat tengerparton nyaralas kozben beadta a derekat a gyujtotrafo. Szerintem ha van lehetoseged probara csereld ki a trafot.
Mondjuk nekem amikor beadta a derekat, es a szerelo leszerelte akkor alulrol egyertelmuel latni lehetett, hogy belulrol szetegett mivel korom fekete volt belul...  rinya
udv
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #853 Dátum: 2010.07.13 kedd, 11:30:49 »

Sziasztok!

A gyertyahézag mennyi az új gyertyáknál?
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #854 Dátum: 2010.07.13 kedd, 11:33:45 »

Sziasztok!

A gyertyahézag mennyi az új gyertyáknál?


1,3mm, ha a gyári értékre állítod.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.13 kedd, 11:43:22 írta ezso » Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #855 Dátum: 2010.07.13 kedd, 11:41:00 »

Hello,
nekem is igy kezdodott, aztan par ezer km utan a Horvat tengerparton nyaralas kozben beadta a derekat a gyujtotrafo. Szerintem ha van lehetoseged probara csereld ki a trafot.
Mondjuk nekem amikor beadta a derekat, es a szerelo leszerelte akkor alulrol egyertelmuel latni lehetett, hogy belulrol szetegett mivel korom fekete volt belul...  rinya
udv

Köszi!
Sajnos nincs lehetőségem próbálgatni, talán nem is a legdrágább alkatrésszel kezdeném.  Remélem csak gyertya lesz, de még a gyertyahézagot sem tudom megnézni, mert nem tudom megnyitni a gyertyákat.
Gyertyakulcsot is kerestem két budaörsi multiban is -pedig nem szeretek odajárni - de természetesen nekik is csak a T kulcsos gyenge van.
Imátkozom, hogy ne legyen igazad, mert a gyújtótrafó a Cromaxnál 33ezer Ft., a gyári.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #856 Dátum: 2010.07.13 kedd, 12:20:04 »

Köszi!
Sajnos nincs lehetőségem próbálgatni, talán nem is a legdrágább alkatrésszel kezdeném.  Remélem csak gyertya lesz, de még a gyertyahézagot sem tudom megnézni, mert nem tudom megnyitni a gyertyákat.
Gyertyakulcsot is kerestem két budaörsi multiban is -pedig nem szeretek odajárni - de természetesen nekik is csak a T kulcsos gyenge van.
Imátkozom, hogy ne legyen igazad, mert a gyújtótrafó a Cromaxnál 33ezer Ft., a gyári.

a Nagyautonal 30e alatt van par szaz forintal ha jol emlekszem a gyari.
En is eloszor a gyertyakra gyanakodtam mivel mar 52000km-t futottak a gyertyak de vegulis a trafo halt be. Akkor mindjart gyertyakat is csereltem mivel amikor a trafo megadta magat akkor mar a gyertyakban megvolt az 59000km es hat trafocserenel ha jol tudom illik gyertyakat is, meg talan kabeleket is de az meg 21000ft korul van...
a 4 gyertya 10000ft volt a Nagyautonal.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #857 Dátum: 2010.07.13 kedd, 12:43:26 »

1,3mm, ha a gyári értékre állítod.

Köszi!
Ezt 0,7-re át lehet állítani? Ugyanis LPG-s lett az autó és a srác azt ajánlotta, hogy állítassam 0,7-re a hézagot.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #858 Dátum: 2010.07.13 kedd, 13:16:25 »

Köszi!
Sajnos nincs lehetőségem próbálgatni, talán nem is a legdrágább alkatrésszel kezdeném.  Remélem csak gyertya lesz, de még a gyertyahézagot sem tudom megnézni, mert nem tudom megnyitni a gyertyákat.
Gyertyakulcsot is kerestem két budaörsi multiban is -pedig nem szeretek odajárni - de természetesen nekik is csak a T kulcsos gyenge van.
Imátkozom, hogy ne legyen igazad, mert a gyújtótrafó a Cromaxnál 33ezer Ft., a gyári.


Nemtudom hogy mennyire szükséges ebből gyári, de más márkákat pl. Valeo, már jóval olcsóbban(20ezer) tudsz venni bárhol. Csak egy tipp. integet2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #859 Dátum: 2010.07.13 kedd, 21:02:02 »

Ismeretlen vagyok számotokra (még minden fórumozó számára), miután 70 perce regisztráltam a fórumon.
Elkeseredésemben írom soraimat; ugyanis autóm, az amúgy imádott 2001 Mondeo 1,8 B 92 kW három hónapja az alapjárat közelében terhelésnél dadog. Vettem új trafót, gyertyákat, természetesen elvittem szervizbe, de megoldást nem találtak rá. Tud-e vki segíteni problémámon?
Előre köszönök minden tanácsot: Gorgo

Hibakód olvasás kellene talán először, hátha leszűkíti a problémát.
Én szívesen segítenék, részletesen, de nincs hozzá meg a tudásom.
Viszont itt sok mindenkinek megvan a tudása.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
szg
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164


E-mail
« Új hozzászólás #860 Dátum: 2010.07.13 kedd, 21:52:59 »

Ha visszaolvasol, leírtam a hasonló hibámat és a megoldást.
Röviden annyi, hogy gyertya, kábel, trafó csere, nekem a (harmadik) trafó csere oldotta meg. Kábelt viszont kétszer cseréltem, mind a két alkalommal átmeneti javulás állt be.
Hibakód csak a legvégén volt, amikor már alig lehetett menni az autóval. Ha nem ég a sárga lámpa, akkor nem érdemes hibakódot olvasni.

Gyertyából csak gyárit
Kábel először olasz volt, 4 hónapig jobb volt, utána gyári, akkor megint jobb lett.
Trafó utángyártott.
Sz.G.


Szia!

Én is ma akartam valami nagyon hasonlót kérdezni. Nekem azt csinálja az autó, hogy alapjárattól, kb 1500-1700-as fordulatig rángat. Utána semmi probléma, az alapjárat is egyenletes. Főleg akkor bosszantó a dolog, ha finoman akarok közlekedni az autóval, mert ebben a fordulatszám tartományban idegesítő a rángatás. Én még nem cseréltem semmit az autón, csak a pillangó szelepet pucoltam ki néhány hónapja.
Ráadásul a gyertyákat sem tudtam megnézni, mert az okosak a Ford szervízben úgy megtépték, hogy az itthoni "T" gyertyakulcsommal meg sem tudom nyitni. A kulcs görbül előbb:(
Szóval, ha valakinek volna ötlete szívesen várjuk.
Személy szerint nem szeretnék kidobni 10ezreket fölösleges alkatrész cserékkel.
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #861 Dátum: 2010.07.14 szerda, 00:42:37 »

Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Őszintén szólva utána néztem a problémának mielőtt kérdeztem, sőt még a Focus fórumra is elvetődtem, és nagyjából mindenhol a gyertya - gyújtókábel - trafó triót hozták ki elsődleges problémának. Néhányszor még fals levegő és MAP szenzor is szerepelt. Utóbbi azt sem tudom van-e a kocsimban. Undecided
Ahogy a sok hozzászólásból kibányásztam, a rángatás legtöbb embernél különböző fordulatokon, nagyobb tartományban jelentkezett, vagy mindig volt, csak időszakosan.
Végül amiért megkérdeztem, mert nálam kizárólag ~1500-1600-as fordulatig rángat és fölötte soha. (persze lehet, hogy ez csak a kezdet)
Gondoltam, hátha az alacsony fordulaton való rángatásnak van valami más speciális oka, de ezek szerint kezdem a szokásos procedúrát, a gyertyától kezdve a gyújtótrafóig.
Előbb-utóbb csak jó lesz.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
DaviD202
Vendég
« Új hozzászólás #862 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 01:58:58 »

Sziasztok

Az lenne a problémám hogy a mondim néha csinál olyat meleg motornál hogy akár 4-5 másodpercig kell indítózni mire "rákap" és beindul. Szoktam várni egy kicsit gyújtáson mielőtt beindítom. Általában mindíg pöccre megy a dolog. Jól húz, nem eszik sokat, csak kicsit idegesítő hogy szép nagy autó és kiröhögnek, h nem indul normálisan.  rinya
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #863 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 09:43:33 »

Sziasztok

Az lenne a problémám hogy a mondim néha csinál olyat meleg motornál hogy akár 4-5 másodpercig kell indítózni mire "rákap" és beindul. Szoktam várni egy kicsit gyújtáson mielőtt beindítom. Általában mindíg pöccre megy a dolog. Jól húz, nem eszik sokat, csak kicsit idegesítő hogy szép nagy autó és kiröhögnek, h nem indul normálisan.  rinya

Volt mar nekem is ilyen, mondjuk nem 4-5mp, hanem 3mp Wink de nekem hideg motornal es mondjuk 1x az 50 inditasbol.
okat nem is kerestem
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #864 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 09:58:15 »

Sziasztok

Az lenne a problémám hogy a mondim néha csinál olyat meleg motornál hogy akár 4-5 másodpercig kell indítózni mire "rákap" és beindul. Szoktam várni egy kicsit gyújtáson mielőtt beindítom. Általában mindíg pöccre megy a dolog. Jól húz, nem eszik sokat, csak kicsit idegesítő hogy szép nagy autó és kiröhögnek, h nem indul normálisan.  rinya

Tipikus jelenség tudtommal benyásoknál, meleg motort Fjord szerint kis gázzal kell indítani.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
DaviD202
Vendég
« Új hozzászólás #865 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 13:03:35 »

Tipikus jelenség tudtommal benyásoknál, meleg motort Ford szerint kis gázzal kell indítani.

Érdekes, ha leparkettázom akkor se kap rá.. de kb nekem is ilyen 50-böl 1X. Csak az az 1 általában mindíg sok ember előtt van, és idegesít.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #866 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 13:13:37 »

Érdekes, ha leparkettázom akkor se kap rá.. de kb nekem is ilyen 50-böl 1X. Csak az az 1 általában mindíg sok ember előtt van, és idegesít.

nekem olyankor a kis gazadasra feleled, de eleg fura amikor ugy indul, hogy azonnal 2000-3000 fordulatra felporog, ezert nem szoktam ilyenkor gazadassal rasegiteni.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #867 Dátum: 2010.07.17 szombat, 16:39:59 »

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy nem forog ki rendesen a motor, sőt 4-5ikben nagyobb gázadásra esik a fordulat, ma kb max 100-ig tudtam nagy nehezen felgyorsítani, ja és kb 2 literrel többet fogyasztott mint szokott! Segítsetek mi lehet!
Naplózva
Nitroboy
Vendég
« Új hozzászólás #868 Dátum: 2010.07.18 vasárnap, 07:42:41 »

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy nem forog ki rendesen a motor, sőt 4-5ikben nagyobb gázadásra esik a fordulat, ma kb max 100-ig tudtam nagy nehezen felgyorsítani, ja és kb 2 literrel többet fogyasztott mint szokott! Segítsetek mi lehet!
Ha indul rendesen, már úgy értem pöcre, akkor elsősorban üzemanyag ellátásra tippelnék.
Talán benzinszűrő, vagy tápszivattyú.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #869 Dátum: 2010.07.18 vasárnap, 09:13:56 »

Ha indul rendesen, már úgy értem pöcre, akkor elsősorban üzemanyag ellátásra tippelnék.
Talán benzinszűrő, vagy tápszivattyú.
így van,ill  fordulaton kimaradhat 1 henger....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #870 Dátum: 2010.07.18 vasárnap, 12:13:21 »

Köszi a válaszokat! Igen rendesen indul, a hangja is normális, kezdetnek lecsrélem a szűrőt remélem attól megjavul.

Ha indul rendesen, már úgy értem pöcre, akkor elsősorban üzemanyag ellátásra tippelnék.
Talán benzinszűrő, vagy tápszivattyú.
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #871 Dátum: 2010.07.20 kedd, 20:27:52 »

Kicsréltem a benzinszűrőt, de nem lett jobb. Mikor elindulok vele minden ok, és kb negyed óra múlva már gyengül és minnél hosszabb utat teszek meg vele, úgy romlik a helyzet, kb 80km után már max 60-70-el lehet vele menni. Ha leállítom és várok akkor javul a helyzet. Ötletek?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #872 Dátum: 2010.07.20 kedd, 21:06:35 »

Kicsréltem a benzinszűrőt, de nem lett jobb. Mikor elindulok vele minden ok, és kb negyed óra múlva már gyengül és minnél hosszabb utat teszek meg vele, úgy romlik a helyzet, kb 80km után már max 60-70-el lehet vele menni. Ha leállítom és várok akkor javul a helyzet. Ötletek?
üza szivattyú

mérni kellene 1 üzanyomást!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #873 Dátum: 2010.07.20 kedd, 23:07:51 »

üza szivattyú

mérni kellene 1 üzanyomást!

Kap levegőt a tank? Nincs benne túl nagy vákuum, amikor leveszed a tanksapkát?
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #874 Dátum: 2010.07.21 szerda, 09:54:25 »

Kap levegőt a tank? Nincs benne túl nagy vákuum, amikor leveszed a tanksapkát?
jó gondolat!Tbandee-nak..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #875 Dátum: 2010.07.21 szerda, 13:20:28 »

Van benne vákuum rendsen, most nem húztam rá a sapkát annyira. Hol kellene szellőznie a tanknak?
Kap levegőt a tank? Nincs benne túl nagy vákuum, amikor leveszed a tanksapkát?
Naplózva
schuszi
Vendég
« Új hozzászólás #876 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 13:04:17 »

Sziasztok!

A segitsegetekre lenne szuksegem.2002-es benzines mondeom van,es sajna a picike szereti fogyasztani az olajat.-Ez kb 1 litert jelent 2 havonta.-Persze ha nagyobb utra megyek vele akkor ez tobb.
Nem nagyon foglalkoztam vele,figyelem mindig a szintet es toltok utana,de mikor utoljara ez tortent egy par napra ra kigyulladt a motor figyelmezteto lampa,ami ugye nem valami jo dolog.2 honapig vilagitott majd abbahagyta.Most megint kellett olajat utana  toltenem es megint kigyulladt a lampa.
Kerdesem mi lehet ennek az oka?Rossza az olaj amit hasznalok?(15w 40 GTX).
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #877 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 13:11:18 »

Sziasztok!

A segitsegetekre lenne szuksegem.2002-es benzines mondeom van,es sajna a picike szereti fogyasztani az olajat.-Ez kb 1 litert jelent 2 havonta.-Persze ha nagyobb utra megyek vele akkor ez tobb.
Nem nagyon foglalkoztam vele,figyelem mindig a szintet es toltok utana,de mikor utoljara ez tortent egy par napra ra kigyulladt a motor figyelmezteto lampa,ami ugye nem valami jo dolog.2 honapig vilagitott majd abbahagyta.Most megint kellett olajat utana  toltenem es megint kigyulladt a lampa.
Kerdesem mi lehet ennek az oka?Rossza az olaj amit hasznalok?(15w 40 GTX).

rossz.5w30as oil kell bele!
De nem hiszem,hogy attól gyulladt ki a csekk endzsin lámpád..... Roll Eyes
Hibakódot kellene olvastatni!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #878 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 15:53:41 »

Sziasztok!

1998 cm3-s, automata váltósom van, immár benzin/gázos.
A kérdésem annyi, hogy beindítás után alapjáraton/vagy elindulva alacsony fordulaton is a komputer szerint szegény a keverék, ez kb 5-10 másodpercen belül normalizálódik.
Benzinüzemnél nem dob hibát, de gáznál már dobott ilyen hibát, azért lett jobban megnézve, és már eleve benzin esetén ez a helyzet.
Hideg/meleg motor beindításánál is ugyanaz a szitu.
Ez normális?
Naplózva
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #879 Dátum: 2010.07.24 szombat, 17:57:00 »

Szasztok!
Ma reggel végre megszüntek a rémálmok(mikor fog beálni a moci)
Sikerült ugyanis megejteni a szívosor levételét,és lapátlanítását.
Már egy ideje lehúzott vákumcsővel mentem vele,mert rángatott nehezen indult éz zörgött alapon meg 2000-res fordulaton.
Mivel így kiiktattam az örvéylapátokat megszüntek a "panaszok" de attol még ott volt a tudat bennem,hogy a lapátok
bármikor elszabadulhatnak(ki tudja mennyire lehetnek kopottak).
Hát ma megpillanthattam végre.Kp fél centit lőtyögött a tengely a lapátok meg már belemartak a szívosorba!! durván nézett ki.
Aki a fordnál az anyagvállasztást végezte min.kötél álltali halál(vagy 1 életán át tartó trabant használat)
Még épp időben kapta meg a "kezelést".
A kocsi alapon sokkal nyomatékosabb lett egyenletesebb a gyorsulás,nem rángat..
Minden társamnak ajánlom nézze vagy nézesse meg!!Sok gond okozója lehet!!
A munka Szeszka leírása alapján zajlott(kisebb változtatásokkal)a haverral csináltuk 3 órás meló.
Akna kell hozzá.
na csá
:egy boldogabb mondejjó tulaj
Naplózva
dre
Vendég
« Új hozzászólás #880 Dátum: 2010.07.24 szombat, 20:14:16 »

Hülye kérdés, de azért felteszem: kb 10e km-mel ezelőtt Ford márkaszervíz cserélt olajat, tetves drága volt, úgyhogy gondolom a gyárira. Aztán vettem Cromaxnál Ford címkéset, azt rátöltöttem. Most megint kéne rátölteni, de csak Elf-et tudtam venni, ugyanúgy 5w30, de ez ugye nem Ford, okozhat bármi gondot ha ezt is ráöntöm?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #881 Dátum: 2010.07.26 hétfő, 22:57:36 »

Hülye kérdés, de azért felteszem: kb 10e km-mel ezelőtt Ford márkaszervíz cserélt olajat, tetves drága volt, úgyhogy gondolom a gyárira. Aztán vettem Cromaxnál Ford címkéset, azt rátöltöttem. Most megint kéne rátölteni, de csak Elf-et tudtam venni, ugyanúgy 5w30, de ez ugye nem Ford, okozhat bármi gondot ha ezt is ráöntöm?

Szia

A lényeg, hogy a SAE megegyezzen. Synt-et synt-el tölts utána, ásványit meg ásványival. A gyártó meg tapasztalataim szerint mindegy, ha nem a gagyi multis nagy csomagot veszed. Amúgy én a castrol-ra és a valvoline-ra esküszöm.

Amúgy légkondival a fogyasztásom most 9.44l/100km. A változás:
- mindenhol a megengedett max sebesség +10%
- ahol lehet tempomat
- fékezés helyett időben visszaváltás
- nincs hirtelen kigyorsítás

Bazi uncsi így menni, de most 570Km felett mentem egy tankkal.

Üdv
Csaba
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #882 Dátum: 2010.07.27 kedd, 09:24:16 »

Amúgy légkondival a fogyasztásom most 9.44l/100km

Én nemrég vettem a Mondit és rögtön átalakítattam LPG-re, 220-ba került.
Igaz, városi kívüli fogyasztásadatom, hogy 7600 Ft-ért 386 km-t autóztam múlt héten, ez benzinből kb 5.8 literes fogyinak felel meg.
2000 cm3, automata váltó, légkondi, városon kívül, igaz némi csordogálással dugóban, 4-es főuton ahol lehetett 120-al, közepes forgalomban, jópár 80-90-el menő kamion megelőzésével, stb. Városi fogyi pedig kb 7,5 liter benzinnek felel meg.
A 2000 cm3-s automata váltós amúgy is egy lomha dög, nem tűnik fel LPG-vel teljesítménycsökkenés.
Nem akarom szétoffolni a topikot, csak hátha valakinek szöget üt ez a fejébe. Nekem eszembe nem jutott volna átalakítattni, de aki megvette a fókámat, ő mesélte, hogy át fogja alakíttatni a fókát...
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #883 Dátum: 2010.07.27 kedd, 13:09:50 »

Én nemrég vettem a Mondit és rögtön átalakítattam LPG-re, 220-ba került.
Igaz, városi kívüli fogyasztásadatom, hogy 7600 Ft-ért 386 km-t autóztam múlt héten, ez benzinből kb 5.8 literes fogyinak felel meg.
2000 cm3, automata váltó, légkondi, városon kívül, igaz némi csordogálással dugóban, 4-es főuton ahol lehetett 120-al, közepes forgalomban, jópár 80-90-el menő kamion megelőzésével, stb. Városi fogyi pedig kb 7,5 liter benzinnek felel meg.
A 2000 cm3-s automata váltós amúgy is egy lomha dög, nem tűnik fel LPG-vel teljesítménycsökkenés.
Nem akarom szétoffolni a topikot, csak hátha valakinek szöget üt ez a fejébe. Nekem eszembe nem jutott volna átalakítattni, de aki megvette a fókámat, ő mesélte, hogy át fogja alakíttatni a fókát...


Szia

Van gázos topic, de egy két reakció:
- országúton, ha betartom a szabályokat, akkor nekem is kb 7-8 között eszik. Ez a városi fogyasztás (tisztán városi most), légkondival.
- a gázos autó hőmérséklete kb 200-300C fokkal melegebb mint a benziné. Ezt többem megjegyeztük és én most is azt mondom, hogy nem egészséges.
- jelenleg 3000Ft/100km-re jön ki a fogyasztás, ami neked kb 2000Ft/100km. vagyis 1000Ft a különbözet. Egyszerű matematikával kijön, hogy a 22000Km alatt leszel zérón a befektetéseddel és még 22000km kell, hogy megnyerd újra azt a pénzt. Nem tudom menyit mész, de a megtérülés egy átlag autósnak (mire 0-n lesz) kb 3 év és utána hozza csak a hasznot. Viszont az autó alkatrészeit esetleg jobban igénybeveszi. Ha most a járgányod mondjuk 5 éves, akkor 8-lesz mire 0-án leszel. Max 2 évig használod még, vagyis 110000Ft fogsz megtakarítani, de a szervízben lehet, hogy ezt elveszted. Ha többet mész, akkor persze a száőmok jobbak. Ezért relatív a gázosítás.
- én a -3on parkolok vele, garázsban, ahova tilos gázos járművel behajtani. Kinn minden parkoló fizetős. Szóval a megtérülés nekem sok-sok év.

Üdv
Csaba
Naplózva
szulczerarnold
Vendég
« Új hozzászólás #884 Dátum: 2010.07.27 kedd, 13:33:26 »

Hol találom a mondeon hogy hány BAR kell a gumiba????205/55/R16
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #885 Dátum: 2010.07.27 kedd, 13:38:49 »

Hol találom a mondeon hogy hány BAR kell a gumiba????205/55/R16
tankajtó belsejére van felragasztva, vagy kezelési könyvben wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #886 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:02:57 »

Van gázos topic, de egy két reakció:

Igazad van, van gázos topic, csak blablabla, pofáztam.
Röviden annyit, hogy én másképp számolok, mint Te és nagyon sok a tévhit autógáz témában.
Remélem beválik, 1-2 év múlva okosabb leszek.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #887 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:08:43 »

Igazad van, van gázos topic, csak blablabla, pofáztam.
Röviden annyit, hogy én másképp számolok, mint Te és nagyon sok a tévhit autógáz témában.
Remélem beválik, 1-2 év múlva okosabb leszek.

Semmi gond, ezért van a fórum és én is ezért blabláztam. Amúgy kiváncsi lennék a te számolásodra és a fent sorolt dologban lévő tévhitre. Mert az, hogy 200-300C fokkal melegebb az szerintem inkább tény.

Üdv
Csaba
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #888 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:23:40 »

Semmi gond, ezért van a fórum és én is ezért blabláztam. Amúgy kiváncsi lennék a te számolásodra és a fent sorolt dologban lévő tévhitre. Mert az, hogy 200-300C fokkal melegebb az szerintem inkább tény.

Üdv
Csaba

100km-enként kb 4 liter benzin árát spórolom meg jelen árszintek mellett, ez legyen 1250 Ft, tehát kb 18000 futott km alatt jön vissza az átalakítás ára, ez nekem kb egy év. Utána 100 km-enként szintén kb 4 liter benzin árát spórolom meg. A gázüzem miatti plusz kiadás elméletileg csekély.
A fokokkal nem tudok vitatkozni, remélen bírja a motor, nincs a "tiltott" motorok listáján a 2000-s.
Tévhit az, hogy talán/esetleg megöli a motort.
Mindenki a saját belátása szerint dönt, én utáltam azt, hogy 10 körüli vagy vároban jóval afeletti a fogyasztásom és hogy ez mit jelent forintosítva, így meg megnyugodott a lelkem.
Dízelt nem mertem venni a horror kiadásoktól félve, nagy autó kellett, maradt a benzines kombi.  Wink
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #889 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:27:58 »

Én nemrég vettem a Mondit és rögtön átalakítattam LPG-re, 220-ba került.
...

Nekem is kombi, 2.0-ás, automata Mondeom van és olyan 10.5 liter eszik pesten, hogy csak na. És ha belelendülök simán megkajolja a 12-t is.
Elképzelni sem tudom, hogy tudsz ilyen keveset fogyasztani. A kocsi jó. Olaj, gyertya, szűrők cserélve, teljesítmény megvan, olajfogyasztás nincs, motor száraz, környezetvédelmi értékek tökéletesek.
Innen nyitunk.

Országúton tudom 10 liter körül tartani, de csak szigorúan 120-as tempó alatt, komoly gyorsítgatások nélkül. Ha ráállok 100-ra és azt görcsösen tartom sokáig, akkor 8 liter körül is tud enni, de ha rászáll egy légy a gázpedálra akkor máris az égig ugrik a fogyasztás.

Én szeretek gázzal járni, de mivel ezzel a kocsival mélygarázsban parkolok, ezért itt ez a lehetőség nem működik. A Mondeo tehát E85 (E85Power) átalakítót kapott és itt hosszas játék után sikerült 12.8 -as fogyasztást kihozni tartósan (Budapesten belül és tempós-előzgetős országúti közlekedésben is ennyi).
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #890 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:30:35 »

... Egyszerű matematikával kijön, hogy a 22000Km alatt leszel zérón a befektetéseddel és még 22000km kell, hogy megnyerd újra azt a pénzt. Nem tudom menyit mész, de a megtérülés egy átlag autósnak (mire 0-n lesz) kb 3 év és utána hozza csak a hasznot....

Én átlag autósnak tartom magam és simán megyek 20 ezer km-t egy évben a kocsival, és mindezt úgy, hogy 20 ezret belepakolok a motorba is. És a kocsival csak dolgozni és bevásárolni járok, esetleg néha vidékre a családhoz. A nyári hosszú túrák csak motorral történnek...
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #891 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:37:03 »

100km-enként kb 4 liter benzin árát spórolom meg jelen árszintek mellett, ez legyen 1250 Ft, tehát kb 18000 futott km alatt jön vissza az átalakítás ára, ez nekem kb egy év. Utána 100 km-enként szintén kb 4 liter benzin árát spórolom meg. A gázüzem miatti plusz kiadás elméletileg csekély.
A fokokkal nem tudok vitatkozni, remélen bírja a motor, nincs a "tiltott" motorok listáján a 2000-s.
Tévhit az, hogy talán/esetleg megöli a motort.
Mindenki a saját belátása szerint dönt, én utáltam azt, hogy 10 körüli vagy vároban jóval afeletti a fogyasztásom és hogy ez mit jelent forintosítva, így meg megnyugodott a lelkem.
Dízelt nem mertem venni a horror kiadásoktól félve, nagy autó kellett, maradt a benzines kombi.  Wink

Na ezért mondtam, hogy attól függ ki miként számol. Én az én fogyasztásomat vettem alapúl és az alapján jött ki ez a szám. Sokat megyek BP-en, de nem a dugós helyeken, viszont a parkolóházba nem engedik be a gázos autókat. Szóval e miatt az kilőve. A másik, hogy én rengeteget megyek motorral (havi 2-4000eKm), így nekem 15eKm jön ki az autóra (előző munkahelyemen évi 80eKm mentem, ott dieselem volt).

Szóval érdemes számolni és nem csak azt, hogy 0-ra mikor jösz ki, hanem, hogy utána az autót még meddig használod.

Üdv
Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #892 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:37:41 »

Én átlag autósnak tartom magam és simán megyek 20 ezer km-t egy évben a kocsival, és mindezt úgy, hogy 20 ezret belepakolok a motorba is. És a kocsival csak dolgozni és bevásárolni járok, esetleg néha vidékre a családhoz. A nyári hosszú túrák csak motorral történnek...

Eurotax szerint te már nem vagy átlagos. Smiley
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #893 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:41:12 »

Nekem is kombi, 2.0-ás, automata Mondeom van és olyan 10.5 liter eszik pesten, hogy csak na. És ha belelendülök simán megkajolja a 12-t is.
Elképzelni sem tudom, hogy tudsz ilyen keveset fogyasztani. A kocsi jó. Olaj, gyertya, szűrők cserélve, teljesítmény megvan, olajfogyasztás nincs, motor száraz, környezetvédelmi értékek tökéletesek.
Innen nyitunk.

Országúton tudom 10 liter körül tartani, de csak szigorúan 120-as tempó alatt, komoly gyorsítgatások nélkül. Ha ráállok 100-ra és azt görcsösen tartom sokáig, akkor 8 liter körül is tud enni, de ha rászáll egy légy a gázpedálra akkor máris az égig ugrik a fogyasztás.

Én szeretek gázzal járni, de mivel ezzel a kocsival mélygarázsban parkolok, ezért itt ez a lehetőség nem működik. A Mondeo tehát E85 (E85Power) átalakítót kapott és itt hosszas játék után sikerült 12.8 -as fogyasztást kihozni tartósan (Budapesten belül és tempós-előzgetős országúti közlekedésben is ennyi).

Te hogy tudsz városban 10.5-t produkálni? Nekem városban benzinből 11.5-12 körül jött ki nagyon óvatosan nyomva a gázpedált!
Fele vidék nagyon ráérősen (kb 90-el)  és fele város jött ki kb 10 liter körül a fogyi.
Végig városon kívül evett 110-120 tempónál, előzgetésekkel, csomagokkal 9.5-t.
Ezért döntöttem a gáz mellett.
Gázból most 11,3 litert fogyasztott városon kívül, ahol lehetett 120-al (néhol felette), városon belül 14,5 körül volt gázból a fogyi. Ez csak egy mérés volt.
A jó gázfogyasztás oka a jó felprogramozásban rejlik, amit a beszerelőműhelyek legtöbbje lesz@r.
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #894 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:42:56 »

OFF

Nekem Kawasaki ER6n-m van.
Nektek?

ON
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #895 Dátum: 2010.07.27 kedd, 14:46:31 »

OFF

Nekem Kawasaki ER6n-m van.
Nektek?

ON

BMW R1150GS
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #896 Dátum: 2010.07.27 kedd, 17:14:18 »

OFF

Nekem Kawasaki ER6n-m van.
Nektek?

ON

Suzuki GSF1250
Naplózva
szulczerarnold
Vendég
« Új hozzászólás #897 Dátum: 2010.07.27 kedd, 19:13:51 »

Szerbusz!Én most szeretném átalakítani bio-etanolra!Mik a tapasztalataid?Megnőtt a teljesítmény?Ha jól látom 30%-kal többet fogyaszt így?Tehát eddig 100km-t megtettél 3400Ft-ból most pedig 13szor 245 azaz 3185ft Kb 200Ft a különbség 100km-en???Mennyi a beszerelési díj?

Köszönöm segítséged?



Nekem is kombi, 2.0-ás, automata Mondeom van és olyan 10.5 liter eszik pesten, hogy csak na. És ha belelendülök simán megkajolja a 12-t is.
Elképzelni sem tudom, hogy tudsz ilyen keveset fogyasztani. A kocsi jó. Olaj, gyertya, szűrők cserélve, teljesítmény megvan, olajfogyasztás nincs, motor száraz, környezetvédelmi értékek tökéletesek.
Innen nyitunk.

Országúton tudom 10 liter körül tartani, de csak szigorúan 120-as tempó alatt, komoly gyorsítgatások nélkül. Ha ráállok 100-ra és azt görcsösen tartom sokáig, akkor 8 liter körül is tud enni, de ha rászáll egy légy a gázpedálra akkor máris az égig ugrik a fogyasztás.

Én szeretek gázzal járni, de mivel ezzel a kocsival mélygarázsban parkolok, ezért itt ez a lehetőség nem működik. A Mondeo tehát E85 (E85Power) átalakítót kapott és itt hosszas játék után sikerült 12.8 -as fogyasztást kihozni tartósan (Budapesten belül és tempós-előzgetős országúti közlekedésben is ennyi).
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #898 Dátum: 2010.07.27 kedd, 21:04:00 »

Szerbusz!Én most szeretném átalakítani bio-etanolra!Mik a tapasztalataid?Megnőtt a teljesítmény?Ha jól látom 30%-kal többet fogyaszt így?Tehát eddig 100km-t megtettél 3400Ft-ból most pedig 13szor 245 azaz 3185ft Kb 200Ft a különbség 100km-en???Mennyi a beszerelési díj?

Köszönöm segítséged?

Nem nagyon éri meg átalakíttatni szerintem. Legalábbis aki gyors megtérülést akar, az ne E85-ben gondolkodjon... Egyébként pont úgy megy mint benzinnel, talán az alsóbb fordulat tartományban erősebb valamivel. Egyébként 50 ezer volt nekem a cucc, kompletten beszereléssel együtt.
Szerintem ez E85Power a legprofibb átalakító amit a piacon lehet kapni, de talán pont ezért picit bonyodalmas is eltalálni a legjobb beállításokat rajta (a gyártó srác jó fej, sokat segít, teljesen ingyen). Mondjuk kézi váltós gépeknél nincs különösebb bonyodalom, nekem az automataság miatt volt gáz. Eleve rossz a motor-váltó párosítás a kocsiban és ezt az E85 eléggé kihozta...

Szóval szerintem ha van mániád ezzel játszani, akkor jobban jársz ha felesbe tankolsz benzinnel. Rövid távon mindenképpen jobban megéri. Általában egyébként 15-25% a túlfogyasztás a benzinhez képest, de ez erősen lábfüggő. Aki bírja az E85 miatti teljesítményvesztést, annak lényegesen kevesebb a túlfogyasztása. Aki viszont az E85-tel kihozható nagyobb erőre pályázik, annak simán túlfogyaszthat akár 30%-kal is.
Naplózva
szulczerarnold
Vendég
« Új hozzászólás #899 Dátum: 2010.07.28 szerda, 18:22:40 »

Köszi!

Sokat segítettél.

Nem nagyon éri meg átalakíttatni szerintem. Legalábbis aki gyors megtérülést akar, az ne E85-ben gondolkodjon... Egyébként pont úgy megy mint benzinnel, talán az alsóbb fordulat tartományban erősebb valamivel. Egyébként 50 ezer volt nekem a cucc, kompletten beszereléssel együtt.
Szerintem ez E85Power a legprofibb átalakító amit a piacon lehet kapni, de talán pont ezért picit bonyodalmas is eltalálni a legjobb beállításokat rajta (a gyártó srác jó fej, sokat segít, teljesen ingyen). Mondjuk kézi váltós gépeknél nincs különösebb bonyodalom, nekem az automataság miatt volt gáz. Eleve rossz a motor-váltó párosítás a kocsiban és ezt az E85 eléggé kihozta...

Szóval szerintem ha van mániád ezzel játszani, akkor jobban jársz ha felesbe tankolsz benzinnel. Rövid távon mindenképpen jobban megéri. Általában egyébként 15-25% a túlfogyasztás a benzinhez képest, de ez erősen lábfüggő. Aki bírja az E85 miatti teljesítményvesztést, annak lényegesen kevesebb a túlfogyasztása. Aki viszont az E85-tel kihozható nagyobb erőre pályázik, annak simán túlfogyaszthat akár 30%-kal is.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.