Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:27:07
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
51
52
53
54
55
56
57
[
58
]
59
60
61
62
63
64
65
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4657209 alkalommal)
0 Felhasználó és 232 vendég van a témában
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2850 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 16:09:12 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.25 vasárnap, 14:40:15
1l/9000 szerintem nem olyan vészes, de ha akarod rákölthetsz egy adag pénzt, hogy megszüntesd (olajlehúzó/szelepszárszimmering/neadjisten hengerfalkopás).
De az is lehet, hogy valamelyik PCV nem jó.
Kormos kipufogó nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy motor zabálja az olajat. Városi használattól, sok rövid, hidegen megtett úttól is be tud
feketedni (dús keveréktől, akárcsak a gyertya). De mivel nálad nem kifelé folyik el, és párologni sem párolog annyit az olaj, mint amennyit fogy, ezért valamilyen úton
megeszi.
Megintcsak személyes vélemény, de én emiatt nem váltanék vastagabb olajra. Egyrészt nem garantált, hogy kevesebbet fog enni belőle,
másrészt ez tüneti kezelés, amivel a problémát nem oldod meg, csak "eltakarod", harmadrészt a már említett minőségbeli aggályok miatt sem.
hmm......városban volt használva relativ sokat mostanság...........PCV?? Hol van az? Tudok valamit vele kezdeni?
A teknőt kitakaritani?? Hülyeség??
....és ha rátöltenék az olajra? nem akarom még cserélni.....
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2851 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 16:18:32 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.03.25 vasárnap, 16:09:12
hmm......városban volt használva relativ sokat mostanság...........PCV?? Hol van az? Tudok valamit vele kezdeni?
A teknőt kitakaritani?? Hülyeség??
....és ha rátöltenék az olajra? nem akarom még cserélni.....
Feltéve, hogy az a bajod: szívósor le. Alatta van egy derékszögű pipa, azt kell cserélni. Kb 6-8 EUR.
Ha a PCV a ludas, akkor a szívócsonkon belül olajnak kell lennie kirakódva. S egyben meg is lehet nézni a terelőlemezeidet, ha még nem újabb szériás (hogy azok nem válnak-e le éppen).
Utána szívósor tömítés csere (2000 Ft/db) és vissza minden.
Teknő takarítása:
http://www.fordpartsuk.com/shop/ford_mondeo_oil_seperator_assy_duratec_he_f_1357522_c_456.htm
Ez a cucc van a blokk oldalára csavarozva. A narancssárga izé a PCV szelep (ne tévesszen meg, fent fekete, így ne narancssárga izét keress a szívósor alatt).
Ennek a szerepe - ha jól értelmezem - hogy a fröccsenő olaj és társai ne juthassanak el a narancs szelepig, illetve valamilyen belobbanás gátlása is van vagy valami.
A lényeg, hogy a gőzök felfele, a használható olaj meg lefele menjen belőle, így ne legyen esélye a szelepnek olajat szívni. Ha oda olajsár rakódik le, akkor simán elképzelhető, hogy elkezd pangani az olaj és ha eléri a szelep szintjét, akkor tiszta olajat is kiszívhat a vákum.
Ha hülyeséget írnék, akkor pls javítsatok.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2852 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 17:13:46 »
Olajra nyugodtan rátölthetsz.
Előző hsz-hez még:
Második PCV a szelepfedél jobb hátulján, a szívócsőbe csatlakozik bele.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2853 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 17:17:17 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.25 vasárnap, 17:13:46
Olajra nyugodtan rátölthetsz.
Előző hsz-hez még:
Második PCV a szelepfedél jobb hátulján, a szívócsőbe csatlakozik bele.
Annak van szelepe?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2854 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 17:31:01 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.25 vasárnap, 17:17:17
Annak van szelepe?
Szerintem kéne lennie, de nem nézelődtem még arrafelé.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2855 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 17:40:32 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.25 vasárnap, 17:31:01
Szerintem kéne lennie, de nem nézelődtem még arrafelé.
Pedig érdekes kérdés lenne. Ha jól olvastam, akkor fent nincs szelep. De ebben egyáltalán nem vagyok biztos, ezért kellene egy kis megerősítés...
Naplózva
ezso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 232
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2856 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 21:58:59 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.25 vasárnap, 13:58:16
Az 1 liter/9000 is soknak tűnik nekem ...
Frásznyavalyát sok
Egy 200ezret futott autónál 1000km/1dl olajfogyasztás az szerintem teljesen belefér.
Kíváncsi lennék a gyári értékre, mennyi a megengedett olajfogyi 1000km-re. Ez szerintem bőven benne van.
Van olyan autó - mondjuk ki - Opel Astra 16V, aminek a gyárilag megengedett olajfogyasztása, 4-5dl/1000km.
Az enyémben most 214ezer van és kicsit ez is eszi az olajat, de se füst, se egyéb hiba nincs, szóval nem kell kétségbe esni.
A 270km/1L az más tészta. Ott valami nagy b.meg van.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2857 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 22:25:32 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.25 vasárnap, 17:40:32
Pedig érdekes kérdés lenne. Ha jól olvastam, akkor fent nincs szelep. De ebben egyáltalán nem vagyok biztos, ezért kellene egy kis megerősítés...
köszönöm a válaszokat........azért nyugodtabb vagyok! Lehet azért rátöltök és jobban megfigyelem.
Ezso! Hát,nekem eddig nem volt ilyen tapasztalatom,anno off márkánál nem láttam ilyet........de lenyugszom!
Naplózva
Greg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2858 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 16:06:32 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 12:09:59
A gyűrűzés/szelepszárszimmering nem probléma, megoldható, belefér. Az ovális hengereket szeretném valahogy elkerülni
Most nincs kedvem bontott motorra vadászni
Főleg hogy ezeket nem is lehet felfúrni ...
Miért nem lehet fúrni?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2859 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 16:24:44 »
Idézetet írta: Greg - 2012.03.26 hétfő, 16:06:32
Miért nem lehet fúrni?
Ha jól emlékszem, akkor speciális bevonat van a henger falán. Fúrásnál értelemszerűen ez eltűnne.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2860 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 16:36:20 »
Idézetet írta: Greg - 2012.03.26 hétfő, 16:06:32
Miért nem lehet fúrni?
A motorblokk alumíniumból van, ezért a hengerfalak külön öntöttvas "betét"-ekből vannak.
Naplózva
Greg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2861 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 16:49:19 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.26 hétfő, 16:36:20
A motorblokk alumíniumból van, ezért a hengerfalak külön öntöttvas "betét"-ekből vannak.
Ok, ezt már értem. Lehet láma a kérdés, de a betétben nincs annyi hogy lehessen fúrni?
Egyébként ha ez így van, akkor miért lehet kapni hozzá +0.50 dugattyút és +0.50 gyűrűkészletet is?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2862 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 17:14:56 »
Idézetet írta: Greg - 2012.03.26 hétfő, 16:49:19
Ok, ezt már értem. Lehet láma a kérdés, de a betétben nincs annyi hogy lehessen fúrni?
Egyébként ha ez így van, akkor miért lehet kapni hozzá +0.50 dugattyút és +0.50 gyűrűkészletet is?
Nem tudom milyen vastag, olyat olvastam, hogy 2mm. De az is lehet, hogy ezeknek a felülete is bevonatos.
Ennyire nem mentem már bele ennek a motornak a lelki világába
Naplózva
gery1986
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2863 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 18:23:51 »
Helló mindenkinek!
Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Van egy 2003 mk3 1.8/110 mondeom, és mostanában azt tapasztaltam, hogy nagyobb gáznál kék füstöt és kormot nyom ki!
Mi lehet a probléma oka?
Az autón nem lehet semmit észrevenni és nem nem világít kontroll lámpa sem. Az olajfogyasztás sem túlzottan nagy, viszont a kipufogom kormos és belülről vizes!
3000km olajcsere után az olaj korom fekete!
Ha valaki tudna tanácsot adni, megköszönném!
Előre is köszönöm mindenkinek!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2864 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 18:38:42 »
Idézetet írta: gery1986 - 2012.03.26 hétfő, 18:23:51
Helló mindenkinek!
Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Van egy 2003 mk3 1.8/110 mondeom, és mostanában azt tapasztaltam, hogy nagyobb gáznál kék füstöt és kormot nyom ki!
Mi lehet a probléma oka?
Az autón nem lehet semmit észrevenni és nem nem világít kontroll lámpa sem. Az olajfogyasztás sem túlzottan nagy, viszont a kipufogom kormos és belülről vizes!
3000km olajcsere után az olaj korom fekete!
Ha valaki tudna tanácsot adni, megköszönném!
Előre is köszönöm mindenkinek!
Olaj: az a jó, ha fekete, mert a lerakódásokat oldott állapotban kell tartania. Ha még mindig arany színű lenne, akkor az azt jelenti, hogy a lerakódások letapadtak és sz*r az olaj.
Olajfogyasztás: szelepszálszimmering, PCV, olajlehúzó gyűrű okozhatja. Valószínű PCV-d lesz az első körben, mert a szelepszár motorféken füstöl nagyon.
Alapjáraton ad füstöt?
Üzemmeleg motornál alapjáraton a nívópálcánál jön ki füst?
Üzemmeleg motornál ha terheled a motort, a nívópálcán jön ki füst?
A hűtőfolyadékod fogy/olajos?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.26 hétfő, 18:41:51 írta Hyperborg
»
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2865 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 19:07:18 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.26 hétfő, 18:38:42
Olaj: az a jó, ha fekete, mert a lerakódásokat oldott állapotban kell tartania. Ha még mindig arany színű lenne, akkor az azt jelenti, hogy a lerakódások letapadtak és sz*r az olaj.
Olajfogyasztás: szelepszálszimmering, PCV, olajlehúzó gyűrű okozhatja. Valószínű PCV-d lesz az első körben, mert a szelepszár motorféken füstöl nagyon.
Alapjáraton ad füstöt?
Üzemmeleg motornál alapjáraton a nívópálcánál jön ki füst?
Üzemmeleg motornál ha terheled a motort, a nívópálcán jön ki füst?
A hűtőfolyadékod fogy/olajos?
Benzines motornál szerintem nem kéne koromfeketének lennie, főleg nem 3ekm-rel csere után. Nekünk 10ekm után is
csak sötétebb barna gyári 5w-30 olajjal (castrol).
gery1986:
Milyen használatban van a kocsi? Városi, országúti, sok autópálya?
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2866 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 20:22:51 »
Idézetet írta: Greg - 2012.03.26 hétfő, 16:06:32
Miért nem lehet fúrni?
Szia!
Nekem az 1.8-asom felújtották kitűnően (azóta 800 km-t mentem, még bejáratós). Hüvelyezték, elvileg ezeket tényleg nem szabad fúrni. Nade arra akartam kilyukadni, hogy nem feltétlenül kell új motor, lehet generálozni ezeket is. (Ha meghalna a motor sok száz ezer km-n belül, akkor tekintsétek a hsz-em semmisnek, én meg majd vagdalom a fejem a falba
Egyenlőre kitűnő!)
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2867 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 20:25:47 »
Idézetet írta: Conor - 2012.03.26 hétfő, 20:22:51
Szia!
Nekem az 1.8-asom felújtották kitűnően (azóta 800 km-t mentem, még bejáratós). Hüvelyezték, elvileg ezeket tényleg nem szabad fúrni. Nade arra akartam kilyukadni, hogy nem feltétlenül kell új motor, lehet generálozni ezeket is. (Ha meghalna a motor sok száz ezer km-n belül, akkor tekintsétek a hsz-em semmisnek, én meg majd vagdalom a fejem a falba
Egyenlőre kitűnő!)
Mennyi volt a hüvelyezés?
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2868 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 21:15:00 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.26 hétfő, 20:25:47
Mennyi volt a hüvelyezés?
Kompletten 190 ezer Ft-ba fájt a művelet (ebben nincs benne, hogy a szerelők ki is beszerelték a motort a kocsiból/ba) Új dugattyúk, nyugvócsapágyak, meg minden kutyafüle, amit ilyenkor egy jó szakember kicserél, hogy legyen egy király gyakorlatilag 0 km-s motor.
Naplózva
gery1986
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2869 Dátum:
2012.03.27 kedd, 14:30:36 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.26 hétfő, 19:07:18
Benzines motornál szerintem nem kéne koromfeketének lennie, főleg nem 3ekm-rel csere után. Nekünk 10ekm után is
csak sötétebb barna gyári 5w-30 olajjal (castrol).
gery1986:
Milyen használatban van a kocsi? Városi, országúti, sok autópálya?
A használatról annyit, általában nagyon sokszor indítok elég rövid távon közlekedek legtöbbször!!
Naplózva
gery1986
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2870 Dátum:
2012.03.27 kedd, 14:36:24 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.26 hétfő, 18:38:42
Olaj: az a jó, ha fekete, mert a lerakódásokat oldott állapotban kell tartania. Ha még mindig arany színű lenne, akkor az azt jelenti, hogy a lerakódások letapadtak és sz*r az olaj.
Olajfogyasztás: szelepszálszimmering, PCV, olajlehúzó gyűrű okozhatja. Valószínű PCV-d lesz az első körben, mert a szelepszár motorféken füstöl nagyon.
Alapjáraton ad füstöt?
Üzemmeleg motornál alapjáraton a nívópálcánál jön ki füst?
Üzemmeleg motornál ha terheled a motort, a nívópálcán jön ki füst?
A hűtőfolyadékod fogy/olajos?
Az alapjárat nem füstöl, és a kék füst is csak akkor jelentkezik, ha 4-5 ezer fordulatra pörgetem!
A hűtőfolyadék szintje "állandó" és nem látom hogy olajos lenne.
A pálcán üzem meleg motornál még nem figyeltem a dolgot, de utána fogok járni!A napokban kicseréltem a gyertyákat és amikor kivettem egyet,füst jött ki belőle. Ez normális?
Naplózva
gery1986
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2871 Dátum:
2012.03.27 kedd, 14:40:52 »
Idézetet írta: Conor - 2012.03.26 hétfő, 20:22:51
Szia!
Nekem az 1.8-asom felújtották kitűnően (azóta 800 km-t mentem, még bejáratós). Hüvelyezték, elvileg ezeket tényleg nem szabad fúrni. Nade arra akartam kilyukadni, hogy nem feltétlenül kell új motor, lehet generálozni ezeket is. (Ha meghalna a motor sok száz ezer km-n belül, akkor tekintsétek a hsz-em semmisnek, én meg majd vagdalom a fejem a falba
Egyenlőre kitűnő!)
Helló Conor?
Ha szabad kérdezni, mennyibe volt neked ez a teljes procedúra?-és hol csinálták?
Csak mert lehet, hogy nekem is arra kerül a sor, ha csak nem valami más probléma miatt füstöl kéken a paripa.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2872 Dátum:
2012.03.27 kedd, 15:00:08 »
Idézetet írta: gery1986 - 2012.03.27 kedd, 14:30:36
A használatról annyit, általában nagyon sokszor indítok elég rövid távon közlekedek legtöbbször!!
Akkor az, hogy kormos és vizes a kipufogó normálisnak tekinthető.
A gyertya kivételekor meleg volt a motor? A füst milyen volt?
Naplózva
gery1986
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2873 Dátum:
2012.03.27 kedd, 15:10:16 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.27 kedd, 15:00:08
Akkor az, hogy kormos és vizes a kipufogó normálisnak tekinthető.
A gyertya kivételekor meleg volt a motor? A füst milyen volt?
Igen a motor meleg volt!és halvány fehér füst látszott!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2874 Dátum:
2012.03.27 kedd, 17:42:27 »
Idézetet írta: gery1986 - 2012.03.27 kedd, 15:10:16
Igen a motor meleg volt!és halvány fehér füst látszott!
Hát azt már nem tudom sajnos, hogy normális-e.
Egy veszteségmérésre biztos érdemes beiratkozni, ha az nem mond semmit, akkor marad a pcv, vagy olajgyűrű, vagy enyhén kopott
hengerfal.
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2875 Dátum:
2012.03.29 csütörtök, 07:16:44 »
szepjoreggelt mindenkinek...van egy olyasmi problemam hogy alapgazon kicsit ketyeg a motorom
az anyos ulesi felen jobban hallani.valakinek valami otlete???
elore is koszonom az otleteket
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2876 Dátum:
2012.03.29 csütörtök, 07:21:12 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.03.29 csütörtök, 07:16:44
szepjoreggelt mindenkinek...van egy olyasmi problemam hogy alapgazon kicsit ketyeg a motorom
az anyos ulesi felen jobban hallani.valakinek valami otlete???
elore is koszonom az otleteket
Szívócson közepén kicsi vákumcsövet lehúztad? Elhallgatott a ketyegés?
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2877 Dátum:
2012.03.30 péntek, 09:49:09 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.29 csütörtök, 07:21:12
Szívócson közepén kicsi vákumcsövet lehúztad? Elhallgatott a ketyegés?
nemprobalkoztam olyannal...ha az lenne a baj akkor hagyjam leveve??
Naplózva
gravitydave
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1002
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2878 Dátum:
2012.03.30 péntek, 09:55:42 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.03.30 péntek, 09:49:09
nemprobalkoztam olyannal...ha az lenne a baj akkor hagyjam leveve??
dugozd le!
Naplózva
2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2879 Dátum:
2012.03.30 péntek, 10:08:48 »
Idézetet írta: gravitydave - 2012.03.30 péntek, 09:55:42
dugozd le!
alternatív megoldásként a lapátokat mozgató kart ki lehet akasztani a motor jobb oldalán
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2880 Dátum:
2012.03.30 péntek, 12:12:16 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.03.30 péntek, 09:49:09
nemprobalkoztam olyannal...ha az lenne a baj akkor hagyjam leveve??
A probléma az, hogy ha akkor elmarad a ketyegés, akkor a lapátok már kikoptak. Ha szimplán levéve hagyod, akkor azok még ott vannak és bármikor beszívhatja a motor. Ezért:
- vagy kiszeded az összes lapátot és ledugózol mindent (viszont az alapjárat közeli fogyasztásod magasabb lesz)
- veszel bontott szívócsonkot FL után + szívócsonk tömítést (mk2, motocraft, HZsolt talán tud ebben segiteni)
- veszel egy gyári újat (kissé húzós, 86.000 a Cromax-ban)
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2881 Dátum:
2012.03.30 péntek, 18:03:08 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.30 péntek, 12:12:16
A probléma az, hogy ha akkor elmarad a ketyegés, akkor a lapátok már kikoptak. Ha szimplán levéve hagyod, akkor azok még ott vannak és bármikor beszívhatja a motor. Ezért:
- vagy kiszeded az összes lapátot és ledugózol mindent (viszont az alapjárat közeli fogyasztásod magasabb lesz)
- veszel bontott szívócsonkot FL után + szívócsonk tömítést (mk2, motocraft, HZsolt talán tud ebben segiteni)
- veszel egy gyári újat (kissé húzós, 86.000 a Cromax-ban)
tudom gagyi kerdes de melyik csore is celoztal?
nem arra ami megy vissza levegofilter csovere ugye?
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3
nemtudom jo hejen e kapisgalok de errol lenne szo?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 18:10:21 írta 4levi17
»
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2882 Dátum:
2012.03.30 péntek, 18:22:22 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.03.30 péntek, 18:03:08
tudom gagyi kerdes de melyik csore is celoztal?
nem arra ami megy vissza levegofilter csovere ugye?
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3
nemtudom jo hejen e kapisgalok de errol lenne szo?
Pont arról van szó. Videó:
KLIKK
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2883 Dátum:
2012.03.30 péntek, 18:44:20 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 18:22:22
Pont arról van szó. Videó:
KLIKK
bingo
ledugoztam gyors egyenlore.ha lesz idom kiszedem az orvenylapatokat.amugy menyiben befolyasolja ez a fogyasztast?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2884 Dátum:
2012.03.30 péntek, 18:59:44 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.03.30 péntek, 18:44:20
bingo
ledugoztam gyors egyenlore.ha lesz idom kiszedem az orvenylapatokat.amugy menyiben befolyasolja ez a fogyasztast?
Hát ezt sajnos nem tudom megmondani, mert nekünk a kis vezérlő karja ki van akasztva már nagyon régóta. De nincs
horribilis fogyasztása az autónak, most éppen 7.8-at mutat a fedcomp vegyes használatban (számolt is ekörül szokott alakulni)
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2885 Dátum:
2012.03.30 péntek, 19:07:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 18:59:44
Hát ezt sajnos nem tudom megmondani, mert nekünk a kis vezérlő karja ki van akasztva már nagyon régóta. De nincs
horribilis fogyasztása az autónak, most éppen 7.8-at mutat a fedcomp vegyes használatban (számolt is ekörül szokott alakulni)
koszi az infot.majd meglassuk menyi lesz a fogyasztas,de az a fo hogy mar nem ketyeg hanem olyan mint mikor megvettuk-csendes
))
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2886 Dátum:
2012.03.30 péntek, 19:50:59 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.03.30 péntek, 18:44:20
bingo
ledugoztam gyors egyenlore.ha lesz idom kiszedem az orvenylapatokat.amugy menyiben befolyasolja ez a fogyasztast?
Akkor van szerepe, amikor kicsi a vákum, akkor a lapátok állása nagyobb örvénylésre készteti a levegőt, ezáltal a benzin is egyenletesebben elkeveredik.
Ezért feltehetőleg kevesebb benzin is elegendő a megadott teljesítményhez.
Az örvénylapátokat minél előbb szedd ki, mert ha kotyog, akkor bármikor lerepülhet belőle bármi, és akkor nem állsz meg a motorgenerálig.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2887 Dátum:
2012.03.30 péntek, 19:53:38 »
No, elkezdem vizsgálni, hogyan bontható szét a szívócsonk. Amit tudok:
- a pillangószelep előtti rész tiszta, mögötte (beleértve a pillangószelepet is) viszon olyan 0.5mm-es, nedves olajos lerakódás van mindenhol.
Ez megerősíti a PCV szelep hibáját?
Illetve, az olajszűrő a 2.0-s motorokon a deknitől előrefele van?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2888 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:19:05 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.30 péntek, 19:53:38
No, elkezdem vizsgálni, hogyan bontható szét a szívócsonk. Amit tudok:
- a pillangószelep előtti rész tiszta, mögötte (beleértve a pillangószelepet is) viszon olyan 0.5mm-es, nedves olajos lerakódás van mindenhol.
Ez megerősíti a PCV szelep hibáját?
Illetve, az olajszűrő a 2.0-s motorokon a deknitől előrefele van?
igen, ott az olajszűrő
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2889 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:23:36 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2012.03.30 péntek, 20:19:05
igen, ott az olajszűrő
Ok. Nos, akkor az olajszűrőm olajos, a teljes alsó fele. Körülötte viszont minden száraz.
Olajszűrő 1000 km-rel ezelőtt cserélve.
Tipp?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2890 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:27:08 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.30 péntek, 20:23:36
Ok. Nos, akkor az olajszűrőm olajos, a teljes alsó fele. Körülötte viszont minden száraz.
Olajszűrő 1000 km-rel ezelőtt cserélve.
Tipp?
Friss olajos? Ha igen, akkor megkockáztatnék egy olyan tippet, hogy az olajszűrőnél jön?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2891 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:47:25 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 20:27:08
Friss olajos? Ha igen, akkor megkockáztatnék egy olyan tippet, hogy az olajszűrőnél jön?
Értem én azt
De mitől? Illetve hogy szüntethető meg?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2892 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:04:52 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.30 péntek, 20:47:25
Értem én azt
De mitől? Illetve hogy szüntethető meg?
Hát először megnézném, hogy rendesen be van-e csavarva. Ha igen, akkor gondolom a tömítéssel lesz valami gond.
Ha laza, akkor meghúzni, ha tömítés, akkor csere.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2893 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:06:44 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 21:04:52
Hát először megnézném, hogy rendesen be van-e csavarva. Ha igen, akkor gondolom a tömítéssel lesz valami gond.
Ha laza, akkor meghúzni, ha tömítés, akkor csere.
Maga a tömítés cserélhető önmagában, vagy a teljes kupakot kell megvenni?
Vagy az olajteknő tömítéskészletét kell megvenni hozzá?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 21:12:11 írta Hyperborg
»
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2894 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:34:56 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.30 péntek, 21:06:44
Maga a tömítés cserélhető önmagában, vagy a teljes kupakot kell megvenni?
Vagy az olajteknő tömítéskészletét kell megvenni hozzá?
Külön tömítést még nem láttam. Gondolom betétes a szűrőd, nem?
Az új betéthez (legalábbis a gyárihoz) adnak új tömítéseket. Nem egy nagy tétel, a gyári: 2783Ft.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2895 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:37:36 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 21:34:56
Külön tömítést még nem láttam. Gondolom betétes a szűrőd, nem?
Az új betéthez (legalábbis a gyárihoz) adnak új tömítéseket. Nem egy nagy tétel, a gyári: 2783Ft.
Betétes. Csak azért kérdem, mert a Mondeot még nem ismerem, ugye Offból jövök.
Inkább kérdem, mintsem belefussak egy pofonba.
Magát a szűrőt nem én cseréltem, így passzolok, hogy a tömítést cserélték-e vagy sem.
Ha cserélték és "nedvedzik" azaz maga alatt nem csinál tócsát, akkor menet közben mennyit engedhet el? Van ott nyomás?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2896 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:47:30 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.30 péntek, 21:37:36
Betétes. Csak azért kérdem, mert a Mondeot még nem ismerem, ugye Offból jövök.
Inkább kérdem, mintsem belefussak egy pofonba.
Magát a szűrőt nem én cseréltem, így passzolok, hogy a tömítést cserélték-e vagy sem.
Ha cserélték és "nedvedzik" azaz maga alatt nem csinál tócsát, akkor menet közben mennyit engedhet el? Van ott nyomás?
Igen, a filter már a nyomásoldalon van, de ha nem spriccel/dől kifelé az olaj, akkor nem aggódnék nyomásveszteség miatt.
Hogy menet közben mennyit engedhet el, azt innen nem igazán tudom
Meg kell szüntetni, aztán majd kiderül javított-e a helyzeten.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2897 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:20:24 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 21:47:30
Igen, a filter már a nyomásoldalon van, de ha nem spriccel/dől kifelé az olaj, akkor nem aggódnék nyomásveszteség miatt.
Fene tudja, hogy mennyi ment el ott. Ha nagy nyomáson megy el az olaj, akkor mennyire kellene ott olajosnak lennie mindennek.
1l/100 km-t kell levadásznom
Szívócsonk belső oldali koromra vélemény?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2898 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:38:00 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.30 péntek, 22:20:24
Fene tudja, hogy mennyi ment el ott. Ha nagy nyomáson megy el az olaj, akkor mennyire kellene ott olajosnak lennie mindennek.
1l/100 km-t kell levadásznom
Szívócsonk belső oldali koromra vélemény?
Hát azon még agyalok. Alapvetően sok helyről nem jöhet, vagy valamelyik tömítés, vagy a PCV. Az, hogy be van borítva az egész egyenletesen,
inkább PCV irányba mutat. Jó lenne a szívósortól függetlenné tenni a PCV-t, és egy külön levegőztetőn + olajleválasztón nézni hogy mennyi
gáz és olaj jön ott ki.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2899 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:40:26 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 22:38:00
Hát azon még agyalok. Alapvetően sok helyről nem jöhet, vagy valamelyik tömítés, vagy a PCV. Az, hogy be van borítva az egész egyenletesen,
inkább PCV irányba mutat. Jó lenne a szívósortól függetlenné tenni a PCV-t, és egy külön levegőztetőn + olajleválasztón nézni hogy mennyi
gáz és olaj jön ott ki.
Ok, akkor nem úszom meg a PCV cserét
Megpróbálok hozzá vadászni valami bödönféleséget is.
Naplózva
Oldalak:
1
...
51
52
53
54
55
56
57
[
58
]
59
60
61
62
63
64
65
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ