Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 00:13:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 [74] 75 76 77 78 79 80 81 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4622469 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3650 Dátum: 2012.09.15 szombat, 18:46:15 »

azt az SKF et neztem enis itt nalunk 70evriert.csak gondoltam rakerdezek hogy esetleg nem lehet e veletlen atcsapagyazni vagy valami hasonlot elkovetni vele....most fujtam oda folyekony vazelint egy honapot remelem kibir meg aztan ugyis egy kisebb javitas lesz karoszerian es kozben egypar dolgot is megcsinalok motor korul.... azert koszi az infot worship

SKF mondjuk más méreteket ad meg magára a görgőre, mint a többi gyártó, ami érdekes.
Önmagában csapágyat az Optimal árul, 0-N1497S cikkszám alatt. Maga a görgő csapágya rossz, vagy a feszítő?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3651 Dátum: 2012.09.15 szombat, 18:49:41 »

azt az SKF et neztem enis itt nalunk 70evriert.csak gondoltam rakerdezek hogy esetleg nem lehet e veletlen atcsapagyazni vagy valami hasonlot elkovetni vele....most fujtam oda folyekony vazelint egy honapot remelem kibir meg aztan ugyis egy kisebb javitas lesz karoszerian es kozben egypar dolgot is megcsinalok motor korul.... azert koszi az infot worship

Én kb. két hete cseréltettem komplett feszítőt. Érdeklődtem, bontott nem volt. Így maradt az új, de nagyon nem bántam meg. Egyes autós webáruházakban ahol tudsz keresni alkatrészt kiírják az alkatrész cikkszámát is. Na én ezt a cikkszámot beütöttem a gugliba és máris volt egy rakat webshop ahol jó áron lehet venni feszítőt. Én mezei Gates típusút vettem cirka 16.000 pízé. Az nem volt sok. Lehet, hogy a tiédbe is olyan feszítő kell, mint az enyémbe (az enyém 125LE). Szóval keresgélj. A görgőt magát lehet cserélni, de érdemes egyben cserélni.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3652 Dátum: 2012.09.15 szombat, 18:56:07 »

azt az SKF et neztem enis itt nalunk 70evriert.csak gondoltam rakerdezek hogy esetleg nem lehet e veletlen atcsapagyazni vagy valami hasonlot elkovetni vele....most fujtam oda folyekony vazelint egy honapot remelem kibir meg aztan ugyis egy kisebb javitas lesz karoszerian es kozben egypar dolgot is megcsinalok motor korul.... azert koszi az infot worship

Ugyanolyan kell a 110LE és a 125LE motorokba SKF esetén ezt keresd: VKM34052. 20e-25e csengő magyar forintba tud ez fájni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.15 szombat, 19:09:52 írta joxer » Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #3653 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 22:16:13 »

Egy kérdés: Ha rángat a motor, de csak gyorsításkor, lehet az oka a trafó-kábel-gyertya hármasból valamelyik?  Huh?
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3654 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 22:31:12 »

Egy kérdés: Ha rángat a motor, de csak gyorsításkor, lehet az oka a trafó-kábel-gyertya hármasból valamelyik?  Huh?

Igen. De arra rájönni, hogy melyik, az művészet.
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #3655 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 21:24:59 »

Igen. De arra rájönni, hogy melyik, az művészet.

Ma kaptam egy olyan infót, hogy a vezérműlánc nyúlása is okozhat ilyet  wow1   A helyzet egyre sz@rabb... A motorban 210 ezer van. Lehetséges a nyúlás? (Nem a lenyúlás)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.17 hétfő, 21:27:07 írta Zsozsesz » Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3656 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 21:29:46 »

Ma kaptam egy olyan infót, hogy a vezérműlánc nyúlása is okozhat ilyet  wow1   A helyzet egyre sz@rabb... A motorban 210 ezer van. Lehetséges a nyúlás? (Nem a lenyúlás)

Na most kezdődik a találgatás...
Ha vezérlés akkor 3 lánckerék, egy lánc, egy feszítő patron, feszítő ívek. Cirka 150e.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3657 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 21:36:29 »

Ma kaptam egy olyan infót, hogy a vezérműlánc nyúlása is okozhat ilyet  wow1   A helyzet egyre sz@rabb... A motorban 210 ezer van. Lehetséges a nyúlás? (Nem a lenyúlás)
Azért ha lehet, az olcsóbb lehetőségekkel kezd, ne a motorbontással. Pl a gyertyacsere (gyárira), az egy értelmes elindulás lehet. Az úgy is "kopó" alkatrész, előbb-utóbb aktuális lenne és nem túl drága. Aztán kábel. Aztán trafó. Abból is lehet bontott.

A vezérműlánccal, az "ördög falrafestésével" és egyéb parajelenségekkel még várhatsz.

Mondjuk ha tippelnem kellene, akkor trafót mondanék.   wave
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3658 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 21:40:31 »

4 gyertya,trafó,kábel még mindíg csak max. 30e. És szerintem is kb.90% hogy a 3 között van a ludas!!
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3659 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 21:42:38 »

Én kb. két hete cseréltettem komplett feszítőt. Érdeklődtem, bontott nem volt. Így maradt az új, de nagyon nem bántam meg. Egyes autós webáruházakban ahol tudsz keresni alkatrészt kiírják az alkatrész cikkszámát is. Na én ezt a cikkszámot beütöttem a gugliba és máris volt egy rakat webshop ahol jó áron lehet venni feszítőt. Én mezei Gates típusút vettem cirka 16.000 pízé. Az nem volt sok. Lehet, hogy a tiédbe is olyan feszítő kell, mint az enyémbe (az enyém 125LE). Szóval keresgélj. A görgőt magát lehet cserélni, de érdemes egyben cserélni.

enyem is 125LE s szoval ugyanaz...akkor inkabb kicserelem egeszet es nemtalalgatok... koszi az infokat..... Wink worship
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #3660 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:06:37 »

4 gyertya,trafó,kábel még mindíg csak max. 30e. És szerintem is kb.90% hogy a 3 között van a ludas!!


Ok, én elhiszem (és jobban is járnék vele),  de mi a logikája, hogy csak gyorsításkor rángat?
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3661 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:14:09 »

Ok, én elhiszem (és jobban is járnék vele),  de mi a logikája, hogy csak gyorsításkor rángat?

Gyorsítás -> Fojtószelep nyitása -> Több beengedett levegő (és benzin) -> Nagyobb nyomás, amikor gyújtani kell -> Nagyobb szekunder oldali feszültség kell, amit lehet, hogy a trafó nem tud, lehet hogy a kábel szigetelése ilyenkor már átüt, lehet, hogy a kopott/elkoszolódott gyertya rátesz erre egy lapáttal. Én legalábbis ezen az elméleti síkon képzelem el a dolgot. De az is lehet, hogy két sor hülyeséget írtam.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3662 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:15:27 »

4 gyertya,trafó,kábel még mindíg csak max. 30e. És szerintem is kb.90% hogy a 3 között van a ludas!!


Gyári alkatrészeknél nem hiszem hogy kijössz ennyiből. És asszem itt csak gyárit érdemes beletenni, legalábbis a gyertya+kábelek esetében biztos.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3663 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:20:05 »

Ma kaptam egy olyan infót, hogy a vezérműlánc nyúlása is okozhat ilyet  wow1   A helyzet egyre sz@rabb... A motorban 210 ezer van. Lehetséges a nyúlás? (Nem a lenyúlás)

Honnan van ez az infó?

Csak azért kérdezem, mert nekem 2ezres fordulat környékén (3-4-5 sebességfokozatnál egyaránt) enyhe megtorpanásokat érzek. Nem nevezném rángatásnak, de érezhető. Gyertya+kábelek+trafó cserélve lett, de a jelenség megmaradt. Azóta mentem kb 30-40ezret, de a "hiba" megmaradt.

Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3664 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:22:25 »

Nem is gyárira gondoltam.Az enyémbe se azok vannak és semmi bajom vele ugyanúgy működik.És a trafót 12000.ért vettem kedvezménnyel a gyertya asszem 2.500 körül van Cromaxéknál.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3665 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:23:26 »

Honnan van ez az infó?

Csak azért kérdezem, mert nekem 2ezres fordulat környékén (3-4-5 sebességfokozatnál egyaránt) enyhe megtorpanásokat érzek. Nem nevezném rángatásnak, de érezhető. Gyertya+kábelek+trafó cserélve lett, de a jelenség megmaradt. Azóta mentem kb 30-40ezret, de a "hiba" megmaradt.

Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.
Az inkább örvénylapát nyitás-zárás üzemmódváltás szerintem. Ne cruise-olj 2000 körül, hanem vagy maradj alatta vagy gyorsulj túl rajta.
Ez inkább "feature" mint hiba, szerintem.  nyes
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3666 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:24:41 »

Gyári alkatrészeknél nem hiszem hogy kijössz ennyiből. És asszem itt csak gyárit érdemes beletenni, legalábbis a gyertya+kábelek esetében biztos.

Ebben egyetértünk.


Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.

És ebben is  vigyor3
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #3667 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:33:06 »

Honnan van ez az infó?

Csak azért kérdezem, mert nekem 2ezres fordulat környékén (3-4-5 sebességfokozatnál egyaránt) enyhe megtorpanásokat érzek. Nem nevezném rángatásnak, de érezhető. Gyertya+kábelek+trafó cserélve lett, de a jelenség megmaradt. Azóta mentem kb 30-40ezret, de a "hiba" megmaradt.

Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.

Egy off nissan-nak vannak hasonló gondjai. Nissan service állapította meg.
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #3668 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:34:42 »

Honnan van ez az infó?

Csak azért kérdezem, mert nekem 2ezres fordulat környékén (3-4-5 sebességfokozatnál egyaránt) enyhe megtorpanásokat érzek. Nem nevezném rángatásnak, de érezhető. Gyertya+kábelek+trafó cserélve lett, de a jelenség megmaradt. Azóta mentem kb 30-40ezret, de a "hiba" megmaradt.

Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.

Mondjuk nekem fele annyi van a motorban mint Neked, csak nem lánc baja lesz  falbav
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3669 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:36:53 »

Az inkább örvénylapát nyitás-zárás üzemmódváltás szerintem. Ne cruise-olj 2000 körül, hanem vagy maradj alatta vagy gyorsulj túl rajta.
Ez inkább "feature" mint hiba, szerintem.  nyes

Én is örvénylapátra gondolok. Bár le van húzva a szívósor mozgató bizbasz, de attól még mozoghat gondolom. vigyor3

Ezért is akarom kicserélni fészliftes szívósorra, hátha megoldja. Hibának mondanám, mert nemrég(40ezer km) jött elő.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3670 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:38:07 »

Ebben egyetértünk.

És ebben is  vigyor3

Az másodiknál nem örülök hogy egyetértünk. vigyor3

Egyébként milyen tünete van, ami alapján cserélni kell a láncot?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3671 Dátum: 2012.09.18 kedd, 00:01:53 »

Az másodiknál nem örülök hogy egyetértünk. vigyor3

Egyébként milyen tünete van, ami alapján cserélni kell a láncot?

Csörög. Aztán ugrik.  Smiley Általában lehet mérni a feszítőn, hogy mennyire nyúlt meg a lánc, aminek van egy határértéke. Nem tudom ezeken a motorokon van-e ilyen lehetőség  nemtudom
Naplózva
Begin
Vendég
« Új hozzászólás #3672 Dátum: 2012.09.20 csütörtök, 02:58:21 »

Sziasztok!
Utána kellene töltenem a fagyállónak, de nem tudom, hogy milyet önthetek bele. Kb. 1-2 decivel lehet a minimum szint alatt. Most halvány rózsaszínes árnyalatú a folyadék. Pl. önthetek hozzá citromsárga shell-est? Vagy milyet javasoltok?
Naplózva
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #3673 Dátum: 2012.09.20 csütörtök, 08:07:30 »

ha van valakinek ina szabadonfutóra felesleges vízzáró kupak azt megvenném! előre is köszi!
üdv Madár
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3674 Dátum: 2012.09.20 csütörtök, 08:18:11 »

Sziasztok!
Utána kellene töltenem a fagyállónak, de nem tudom, hogy milyet önthetek bele. Kb. 1-2 decivel lehet a minimum szint alatt. Most halvány rózsaszínes árnyalatú a folyadék. Pl. önthetek hozzá citromsárga shell-est? Vagy milyet javasoltok?


A színe alapján a gyári fagyálló lehet, szerintem olyat tegyél bele. http://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151780000-folyadek/151780071-fagyallo-hutofolyadek/224053-fagyallo-hutofolyadek-1-liter-piros-ford

Ha biztosra akarsz menni, akkor egy kicsit szedj ki a mostani hűtőfolyadékból, és egy tálkában keverd össze az újjal, és hagyd állni pár napot. Ha nem keletkezik (kémiai értelemben vett) csapadék, akkor mehet bele.
Naplózva
Sörhas
Vendég
« Új hozzászólás #3675 Dátum: 2012.09.21 péntek, 01:11:24 »

Egy kérdés: Ha rángat a motor, de csak gyorsításkor, lehet az oka a trafó-kábel-gyertya hármasból valamelyik?  Huh?

Hasonló gondokkal küzdök, trafó, kábel, gyertya gyárira cserélve, 3 hengerezik továbbra is, 1800-2000 között berángat, alapjárat rakoncátlankodik alacsony és ugrál, vezérmű lánc nemrégiben cserélve nem nyúlhatott meg, gépre téve 3. henger gyújtás problémákra utaló hibák, pontos hibakódokat ne kérdezzetek, jeladókat, egr-t, lambda szondát, ilyesmiket nem ír. Benzinen és gázon egyaránt produkálja a hibát, befecskendezés kizárva. Örvénylapát mozgató kar már csavarozva, nem ugorhatott le. Szívósor még nincs herélve, okozhat ilyen hibát? Egyéb tipp valakinek?
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.21 péntek, 01:19:12 írta Sörhas » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3676 Dátum: 2012.09.21 péntek, 06:22:51 »

Hasonló gondokkal küzdök, trafó, kábel, gyertya gyárira cserélve, 3 hengerezik továbbra is, 1800-2000 között berángat, alapjárat rakoncátlankodik alacsony és ugrál, vezérmű lánc nemrégiben cserélve nem nyúlhatott meg, gépre téve 3. henger gyújtás problémákra utaló hibák, pontos hibakódokat ne kérdezzetek, jeladókat, egr-t, lambda szondát, ilyesmiket nem ír. Benzinen és gázon egyaránt produkálja a hibát, befecskendezés kizárva. Örvénylapát mozgató kar már csavarozva, nem ugorhatott le. Szívósor még nincs herélve, okozhat ilyen hibát? Egyéb tipp valakinek?

Szkóppal kéne szekunder oldali gyújtásképet nézni menet közben párhuzamosan a hengerekben, amikor előjön a hiba, meg esetleg kompressziót/veszteséget nézni a hármas hengerben. Szívósoros kérdésre csavarozd ki a kart, akaszd le, és teszteld le. Azóta csinálja, mióta vezérlés szét lett szedve?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3677 Dátum: 2012.09.21 péntek, 06:43:11 »

Hasonló gondokkal küzdök, trafó, kábel, gyertya gyárira cserélve, 3 hengerezik továbbra is, 1800-2000 között berángat, alapjárat rakoncátlankodik alacsony és ugrál, vezérmű lánc nemrégiben cserélve nem nyúlhatott meg, gépre téve 3. henger gyújtás problémákra utaló hibák, pontos hibakódokat ne kérdezzetek, jeladókat, egr-t, lambda szondát, ilyesmiket nem ír. Benzinen és gázon egyaránt produkálja a hibát, befecskendezés kizárva. Örvénylapát mozgató kar már csavarozva, nem ugorhatott le. Szívósor még nincs herélve, okozhat ilyen hibát? Egyéb tipp valakinek?

Egyszer hallottam valakitől, hogy EGR szelep hiba is okozhat is jelenséget. Talán ott sem árt egy tisztítás.
Naplózva
Sörhas
Vendég
« Új hozzászólás #3678 Dátum: 2012.09.21 péntek, 10:33:02 »

Szkóppal kéne szekunder oldali gyújtásképet nézni menet közben párhuzamosan a hengerekben, amikor előjön a hiba, meg esetleg kompressziót/veszteséget nézni a hármas hengerben. Szívósoros kérdésre csavarozd ki a kart, akaszd le, és teszteld le. Azóta csinálja, mióta vezérlés szét lett szedve?

Köszönöm a tippeket. Nem, később kezdte, pár ezer Km-rel.
Naplózva
Sörhas
Vendég
« Új hozzászólás #3679 Dátum: 2012.09.21 péntek, 10:34:11 »

Egyszer hallottam valakitől, hogy EGR szelep hiba is okozhat is jelenséget. Talán ott sem árt egy tisztítás.

Nem értek hozzá, EGR-nél nem kellene hibakódot is dobnia? Vagy hibakód nélkül is lehet ludas?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3680 Dátum: 2012.09.21 péntek, 12:09:00 »

Nem értek hozzá, EGR-nél nem kellene hibakódot is dobnia? Vagy hibakód nélkül is lehet ludas?

Hibakód arra van, ha nem jut elég gáz át rajta. Ha ragad, és túl sok jut át rajta egy rövid ideig, akkor nem biztos, hogy dob hibát, de okozhat kellemetlenségeket.
Ha pár ezerrel a vezérlés összerakása után kezdte, akkor talán kizárható, hogy el van rakva egy foggal.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.21 péntek, 12:11:02 írta tpmportal » Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3681 Dátum: 2012.09.22 szombat, 18:38:33 »

 joestet minden kedves benzinfalotulajnak  Wink
egy olyan kerdesem lenne hogy milyen praktikakat szoktatok bevetni a hidegben(gondolok itt huvos oszi vagy a hideg teli napokra) hogy a vizmutatotok a muszerfalon megmozduljon.mivel tegnap reggel 9fok volt es nemnagyon akart megmozdulni a mutato 20km megtetele utan.  rinya csak az elso csikig ugrott fel es megallt......
koszi elore is minden hozzaszolast  worship
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3682 Dátum: 2012.09.22 szombat, 18:48:21 »

joestet minden kedves benzinfalotulajnak  Wink
egy olyan kerdesem lenne hogy milyen praktikakat szoktatok bevetni a hidegben(gondolok itt huvos oszi vagy a hideg teli napokra) hogy a vizmutatotok a muszerfalon megmozduljon.mivel tegnap reggel 9fok volt es nemnagyon akart megmozdulni a mutato 20km megtetele utan.  rinya csak az elso csikig ugrott fel es megallt......
koszi elore is minden hozzaszolast  worship

Termosztátcserét szoktak bevetni. Ha jó lenne a termosztát, akkor -10-ben is középen áll a mutató max 5 km után.
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #3683 Dátum: 2012.09.22 szombat, 21:18:42 »

Hasonló gondokkal küzdök, trafó, kábel, gyertya gyárira cserélve, 3 hengerezik továbbra is, 1800-2000 között berángat, alapjárat rakoncátlankodik alacsony és ugrál, vezérmű lánc nemrégiben cserélve nem nyúlhatott meg, gépre téve 3. henger gyújtás problémákra utaló hibák, pontos hibakódokat ne kérdezzetek, jeladókat, egr-t, lambda szondát, ilyesmiket nem ír. Benzinen és gázon egyaránt produkálja a hibát, befecskendezés kizárva. Örvénylapát mozgató kar már csavarozva, nem ugorhatott le. Szívósor még nincs herélve, okozhat ilyen hibát? Egyéb tipp valakinek?

Hát igen ez érdekes Huh? Nekem még minden gyári, kivéve persze a gyertyát. Na meg a szívósor is ki lett már cserélve. A rángatás is érdekes mert CSAK gyorsításkor jelentkezik, alapjárat egyenletes, de már egy ideje -mondjuk egy éve- fokozatosan egyre kevesebb, most kb. 650-700. Tök mindegy, hogy 60-ról gyorsítok óvatosan negyedikbe, vagy 150-ről padlózva, mindig berángat. Ja, az alapjárat klímával egy kicsit ingatag, de kb. 2-3 mp alatt beáll a normálisra, tehát valahol 800 körülire. Motor kontoll még nem világított, csak gyújtáson.
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3684 Dátum: 2012.09.22 szombat, 21:39:34 »

Termosztátcserét szoktak bevetni. Ha jó lenne a termosztát, akkor -10-ben is középen áll a mutató max 5 km után.

hmmmm van benne valami......... koszonom  worship worship worship worship
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3685 Dátum: 2012.09.22 szombat, 21:54:08 »

hmmmm van benne valami......... koszonom  worship worship worship worship

Sokba kerül, de ha lehet, gyárit vegyél. U.gy-vel voltak már gondok.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3686 Dátum: 2012.09.22 szombat, 22:04:17 »

joestet minden kedves benzinfalotulajnak  Wink
egy olyan kerdesem lenne hogy milyen praktikakat szoktatok bevetni a hidegben(gondolok itt huvos oszi vagy a hideg teli napokra) hogy a vizmutatotok a muszerfalon megmozduljon.

Indíts be a motort, nálam az mindíg beválik.  eplus2

Viccet félretéve nekem is volt gondom a termosztáttal. Álló helyzetben melegedett csak a motor, de igen lassan és nem is melegedett fel teljesen. Első tippem a termosztát volt. Cirka 30e ft a termosztát, azért ilyen drága mert házzal együtt van és van benne valami fűtő egység. Nekem magát a termosztátot fogó két kis kar törött le. Na azon a két pici bi,zba.zon kívül mindent ki tudtunk venni. Egyúttal megvolt a hűtővíz cseréje is. Azóta 3km után középen áll a mutató és onnan csak akkor mozdul el, ha leállítom a motort.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3687 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 19:21:32 »



Lefordítva ezt hibaokokra, a nehezen indulás egyik oka lehet, hogy a benzin nyomást a rendszer nem képes megfelelő szinten tartani a motor leállítása után. Ennek pedig a gyökér-oka rendszerint a nyomásszabályzó szelep tökéletlen visszazárása (fém zárófelületek a szelep ülékben nem záródnak össze). Ritkább esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza.



És ezeket a szelepeket lehet/érdemes tisztítani, vagy csak a csere segít?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3688 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 19:36:00 »

Sokba kerül, de ha lehet, gyárit vegyél. U.gy-vel voltak már gondok.

Mifélék?

Csak mert nekem van Vernet termosztátom, még tavaly vagy azelőtt vettem, de végülis nem lett kicserélve. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3689 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 19:51:47 »

Mifélék?

Csak mert nekem van Vernet termosztátom, még tavaly vagy azelőtt vettem, de végülis nem lett kicserélve. vigyor3

Én is olyat vettem és nálam tökéletesen működik.  integet2
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3690 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 21:14:06 »

És ezeket a szelepeket lehet/érdemes tisztítani, vagy csak a csere segít?
Nem lehet Őket tisztítani. Még iparilag sem, nem, hogy házilag. Hibát keresni lehet szervizben, házilag, aztán csere.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3691 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 21:18:04 »

Mifélék?

Csak mert nekem van Vernet termosztátom, még tavaly vagy azelőtt vettem, de végülis nem lett kicserélve. vigyor3
A Vernet prémium minőség, gyárival megegyező (a cromax szerint), nem csoda, ha nem panaszkodnak rá.
Én eBay-en vettem látszólag u.gy. márkajelzés nélkül. Igaz csak 14 ezer volt, de a csere után újra ki kellett cserélnem egy gyárira, hogy jó is legyen. Így már elég drága lett az olcsó...  gun
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3692 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 22:03:56 »

Nem lehet Őket tisztítani. Még iparilag sem, nem, hogy házilag. Hibát keresni lehet szervizben, házilag, aztán csere.

És hogy lehet azt kideríteni hogy az-e a rossz? És hogy pontosan melyik szelep egyáltalán...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3693 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 10:07:47 »

És hogy lehet azt kideríteni hogy az-e a rossz? És hogy pontosan melyik szelep egyáltalán...
Az első, hogy a diagnosztikai csatlakozóra nyomásmérő órát raksz és megnézed mit mutat járó motorral alapjáraton, emelt fordulaton. Terhelés alatt megnézni nem egyszerű, fékpadon kéne dolgoztatni a motort, mert üresben nem lehet nagy fogyasztást szimulálni. Járó motornál szigattyú szállítási teljesítményt lehet mérni, nyomásvesztést nem.
Aztán leállítod az autót és nézed, hogy alakul a nyomás. A 2.0-ás névlegen rendszernyomása 3.8 Bar körül van ha jár a motor és nincs terhelés.
A nyomás egy jelentős részét a leállítás után is meg kell a rendszernek tartania. Minimum 3 Barnak még egy óra múlva is kell lennie. Ha ez nincs meg, akkor kell a komponenseket ellenőrizni. Az üa ellátó rendszer, tankban lévő része a modul, ebben van a pumpa és a nyomásszabályzó szelep. Ezt érdemes kivenni és önállóan nyomásesést vizsgálni rajta a két csövön keresztül. Az egyik ágon a pumpa nyomja ki az anyagot a másikon a szűrőből megy vissza a nyomásszabályzóra. Amelyik ág nem tartja meg a nyomást az szivárog. Ezt a tesztet már levegővel is lehet csinálni.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3694 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 10:09:56 »

Indíts be a motort, nálam az mindíg beválik.  eplus2

Viccet félretéve nekem is volt gondom a termosztáttal. Álló helyzetben melegedett csak a motor, de igen lassan és nem is melegedett fel teljesen. Első tippem a termosztát volt. Cirka 30e ft a termosztát, azért ilyen drága mert házzal együtt van és van benne valami fűtő egység. Nekem magát a termosztátot fogó két kis kar törött le. Na azon a két pici bi,zba.zon kívül mindent ki tudtunk venni. Egyúttal megvolt a hűtővíz cseréje is. Azóta 3km után középen áll a mutató és onnan csak akkor mozdul el, ha leállítom a motort.

es siman a termosztatot nemtudom benne kicserelni????gondolom az olcsobb lenne....
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3695 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 11:28:36 »

es siman a termosztatot nemtudom benne kicserelni????gondolom az olcsobb lenne....

Sehol nem lehet kapni külön, és amúgy is sokszor a házban lévő pöckök törnek el, amibe kapaszkodik maga a termosztát. Szétszedni is problémás, a beintegrált fűtőtest miatt.
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #3696 Dátum: 2012.09.26 szerda, 17:27:24 »

Hát igen ez érdekes Huh? Nekem még minden gyári, kivéve persze a gyertyát. Na meg a szívósor is ki lett már cserélve. A rángatás is érdekes mert CSAK gyorsításkor jelentkezik, alapjárat egyenletes, de már egy ideje -mondjuk egy éve- fokozatosan egyre kevesebb, most kb. 650-700. Tök mindegy, hogy 60-ról gyorsítok óvatosan negyedikbe, vagy 150-ről padlózva, mindig berángat. Ja, az alapjárat klímával egy kicsit ingatag, de kb. 2-3 mp alatt beáll a normálisra, tehát valahol 800 körülire. Motor kontoll még nem világított, csak gyújtáson.

Problema kipipálva. A trafó volt a kula.
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3697 Dátum: 2012.09.26 szerda, 17:33:32 »

Problema kipipálva. A trafó volt a kula.

Nekünk is tavaly ment tönkre az elsőbeszerelés trafó, szerintem elég szép kort megérnek. Milyet vettél?
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #3698 Dátum: 2012.09.26 szerda, 22:34:19 »

Nekünk is tavaly ment tönkre az elsőbeszerelés trafó, szerintem elég szép kort megérnek. Milyet vettél?

Hát igen szép kort ért meg. 210 ezer km vagy 11 év. Valeot vettem. Talán ez a legjobb ár-értékben. Viszont érdekes módon a tetején lévő henger számozás nem volt ugyanaz, mint a gyárin. De azért jó lett  Huh? Huh? Huh?
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3699 Dátum: 2012.09.26 szerda, 22:37:01 »

Hát igen szép kort ért meg. 210 ezer km vagy 11 év. Valeot vettem. Talán ez a legjobb ár-értékben. Viszont érdekes módon a tetején lévő henger számozás nem volt ugyanaz, mint a gyárin. De azért jó lett  Huh? Huh? Huh?

Osztan nagyon szúrt a szived mikor a buxába kellett nyúlni, hogy kifizesd?  falbav
Naplózva
Oldalak: 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 [74] 75 76 77 78 79 80 81 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.