Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:05:11
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
67
68
69
70
71
72
73
[
74
]
75
76
77
78
79
80
81
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4662053 alkalommal)
0 Felhasználó és 35 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3650 Dátum:
2012.09.15 szombat, 18:46:15 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.09.15 szombat, 18:24:44
azt az SKF et neztem enis itt nalunk 70evriert.csak gondoltam rakerdezek hogy esetleg nem lehet e veletlen atcsapagyazni vagy valami hasonlot elkovetni vele....most fujtam oda folyekony vazelint egy honapot remelem kibir meg aztan ugyis egy kisebb javitas lesz karoszerian es kozben egypar dolgot is megcsinalok motor korul.... azert koszi az infot
SKF mondjuk más méreteket ad meg magára a görgőre, mint a többi gyártó, ami érdekes.
Önmagában csapágyat az Optimal árul, 0-N1497S cikkszám alatt. Maga a görgő csapágya rossz, vagy a feszítő?
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3651 Dátum:
2012.09.15 szombat, 18:49:41 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.09.15 szombat, 18:24:44
azt az SKF et neztem enis itt nalunk 70evriert.csak gondoltam rakerdezek hogy esetleg nem lehet e veletlen atcsapagyazni vagy valami hasonlot elkovetni vele....most fujtam oda folyekony vazelint egy honapot remelem kibir meg aztan ugyis egy kisebb javitas lesz karoszerian es kozben egypar dolgot is megcsinalok motor korul.... azert koszi az infot
Én kb. két hete cseréltettem komplett feszítőt. Érdeklődtem, bontott nem volt. Így maradt az új, de nagyon nem bántam meg. Egyes autós webáruházakban ahol tudsz keresni alkatrészt kiírják az alkatrész cikkszámát is. Na én ezt a cikkszámot beütöttem a gugliba és máris volt egy rakat webshop ahol jó áron lehet venni feszítőt. Én mezei Gates típusút vettem cirka 16.000 pízé. Az nem volt sok. Lehet, hogy a tiédbe is olyan feszítő kell, mint az enyémbe (az enyém 125LE). Szóval keresgélj. A görgőt magát lehet cserélni, de érdemes egyben cserélni.
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3652 Dátum:
2012.09.15 szombat, 18:56:07 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.09.15 szombat, 18:24:44
azt az SKF et neztem enis itt nalunk 70evriert.csak gondoltam rakerdezek hogy esetleg nem lehet e veletlen atcsapagyazni vagy valami hasonlot elkovetni vele....most fujtam oda folyekony vazelint egy honapot remelem kibir meg aztan ugyis egy kisebb javitas lesz karoszerian es kozben egypar dolgot is megcsinalok motor korul.... azert koszi az infot
Ugyanolyan kell a 110LE és a 125LE motorokba SKF esetén ezt keresd: VKM34052. 20e-25e csengő magyar forintba tud ez fájni.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.15 szombat, 19:09:52 írta joxer
»
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3653 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 22:16:13 »
Egy kérdés: Ha rángat a motor, de csak gyorsításkor, lehet az oka a trafó-kábel-gyertya hármasból valamelyik?
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3654 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 22:31:12 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.16 vasárnap, 22:16:13
Egy kérdés: Ha rángat a motor, de csak gyorsításkor, lehet az oka a trafó-kábel-gyertya hármasból valamelyik?
Igen. De arra rájönni, hogy melyik, az művészet.
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3655 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 21:24:59 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.16 vasárnap, 22:31:12
Igen. De arra rájönni, hogy melyik, az művészet.
Ma kaptam egy olyan infót, hogy a vezérműlánc nyúlása is okozhat ilyet
A helyzet egyre sz@rabb... A motorban 210 ezer van. Lehetséges a nyúlás? (Nem a lenyúlás)
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.17 hétfő, 21:27:07 írta Zsozsesz
»
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3656 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 21:29:46 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.17 hétfő, 21:24:59
Ma kaptam egy olyan infót, hogy a vezérműlánc nyúlása is okozhat ilyet
A helyzet egyre sz@rabb... A motorban 210 ezer van. Lehetséges a nyúlás? (Nem a lenyúlás)
Na most kezdődik a találgatás...
Ha vezérlés akkor 3 lánckerék, egy lánc, egy feszítő patron, feszítő ívek. Cirka 150e.
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3657 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 21:36:29 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.17 hétfő, 21:24:59
Ma kaptam egy olyan infót, hogy a vezérműlánc nyúlása is okozhat ilyet
A helyzet egyre sz@rabb... A motorban 210 ezer van. Lehetséges a nyúlás? (Nem a lenyúlás)
Azért ha lehet, az olcsóbb lehetőségekkel kezd, ne a motorbontással. Pl a gyertyacsere (gyárira), az egy értelmes elindulás lehet. Az úgy is "kopó" alkatrész, előbb-utóbb aktuális lenne és nem túl drága. Aztán kábel. Aztán trafó. Abból is lehet bontott.
A vezérműlánccal, az "ördög falrafestésével" és egyéb parajelenségekkel még várhatsz.
Mondjuk ha tippelnem kellene, akkor trafót mondanék.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3658 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 21:40:31 »
4 gyertya,trafó,kábel még mindíg csak max. 30e. És szerintem is kb.90% hogy a 3 között van a ludas!!
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3659 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 21:42:38 »
Idézetet írta: joxer - 2012.09.15 szombat, 18:49:41
Én kb. két hete cseréltettem komplett feszítőt. Érdeklődtem, bontott nem volt. Így maradt az új, de nagyon nem bántam meg. Egyes autós webáruházakban ahol tudsz keresni alkatrészt kiírják az alkatrész cikkszámát is. Na én ezt a cikkszámot beütöttem a gugliba és máris volt egy rakat webshop ahol jó áron lehet venni feszítőt. Én mezei Gates típusút vettem cirka 16.000 pízé. Az nem volt sok. Lehet, hogy a tiédbe is olyan feszítő kell, mint az enyémbe (az enyém 125LE). Szóval keresgélj. A görgőt magát lehet cserélni, de érdemes egyben cserélni.
enyem is 125LE s szoval ugyanaz...akkor inkabb kicserelem egeszet es nemtalalgatok... koszi az infokat.....
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3660 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:06:37 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.17 hétfő, 21:40:31
4 gyertya,trafó,kábel még mindíg csak max. 30e. És szerintem is kb.90% hogy a 3 között van a ludas!!
Ok, én elhiszem (és jobban is járnék vele), de mi a logikája, hogy csak gyorsításkor rángat?
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3661 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:14:09 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.17 hétfő, 22:06:37
Ok, én elhiszem (és jobban is járnék vele), de mi a logikája, hogy csak gyorsításkor rángat?
Gyorsítás -> Fojtószelep nyitása -> Több beengedett levegő (és benzin) -> Nagyobb nyomás, amikor gyújtani kell -> Nagyobb szekunder oldali feszültség kell, amit lehet, hogy a trafó nem tud, lehet hogy a kábel szigetelése ilyenkor már átüt, lehet, hogy a kopott/elkoszolódott gyertya rátesz erre egy lapáttal. Én legalábbis ezen az elméleti síkon képzelem el a dolgot. De az is lehet, hogy két sor hülyeséget írtam.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3662 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:15:27 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.17 hétfő, 21:40:31
4 gyertya,trafó,kábel még mindíg csak max. 30e. És szerintem is kb.90% hogy a 3 között van a ludas!!
Gyári alkatrészeknél nem hiszem hogy kijössz ennyiből. És asszem itt csak gyárit érdemes beletenni, legalábbis a gyertya+kábelek esetében biztos.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3663 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:20:05 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.17 hétfő, 21:24:59
Ma kaptam egy olyan infót, hogy a vezérműlánc nyúlása is okozhat ilyet
A helyzet egyre sz@rabb... A motorban 210 ezer van. Lehetséges a nyúlás? (Nem a lenyúlás)
Honnan van ez az infó?
Csak azért kérdezem, mert nekem 2ezres fordulat környékén (3-4-5 sebességfokozatnál egyaránt) enyhe megtorpanásokat érzek. Nem nevezném rángatásnak, de érezhető. Gyertya+kábelek+trafó cserélve lett, de a jelenség megmaradt. Azóta mentem kb 30-40ezret, de a "hiba" megmaradt.
Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3664 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:22:25 »
Nem is gyárira gondoltam.Az enyémbe se azok vannak és semmi bajom vele ugyanúgy működik.És a trafót 12000.ért vettem kedvezménnyel a gyertya asszem 2.500 körül van Cromaxéknál.
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3665 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:23:26 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.17 hétfő, 22:20:05
Honnan van ez az infó?
Csak azért kérdezem, mert nekem 2ezres fordulat környékén (3-4-5 sebességfokozatnál egyaránt) enyhe megtorpanásokat érzek. Nem nevezném rángatásnak, de érezhető. Gyertya+kábelek+trafó cserélve lett, de a jelenség megmaradt. Azóta mentem kb 30-40ezret, de a "hiba" megmaradt.
Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.
Az inkább örvénylapát nyitás-zárás üzemmódváltás szerintem. Ne cruise-olj 2000 körül, hanem vagy maradj alatta vagy gyorsulj túl rajta.
Ez inkább "feature" mint hiba, szerintem.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3666 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:24:41 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.17 hétfő, 22:15:27
Gyári alkatrészeknél nem hiszem hogy kijössz ennyiből. És asszem itt csak gyárit érdemes beletenni, legalábbis a gyertya+kábelek esetében biztos.
Ebben egyetértünk.
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.17 hétfő, 22:20:05
Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.
És ebben is
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3667 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:33:06 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.17 hétfő, 22:20:05
Honnan van ez az infó?
Csak azért kérdezem, mert nekem 2ezres fordulat környékén (3-4-5 sebességfokozatnál egyaránt) enyhe megtorpanásokat érzek. Nem nevezném rángatásnak, de érezhető. Gyertya+kábelek+trafó cserélve lett, de a jelenség megmaradt. Azóta mentem kb 30-40ezret, de a "hiba" megmaradt.
Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.
Egy off nissan-nak vannak hasonló gondjai. Nissan service állapította meg.
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3668 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:34:42 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.17 hétfő, 22:20:05
Honnan van ez az infó?
Csak azért kérdezem, mert nekem 2ezres fordulat környékén (3-4-5 sebességfokozatnál egyaránt) enyhe megtorpanásokat érzek. Nem nevezném rángatásnak, de érezhető. Gyertya+kábelek+trafó cserélve lett, de a jelenség megmaradt. Azóta mentem kb 30-40ezret, de a "hiba" megmaradt.
Ja, és 422ezer van a motorban, szóval akár már rá is lehetne fogni hogy lassan vezérműlánccsere gyanús.
Mondjuk nekem fele annyi van a motorban mint Neked, csak nem lánc baja lesz
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3669 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:36:53 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.09.17 hétfő, 22:23:26
Az inkább örvénylapát nyitás-zárás üzemmódváltás szerintem. Ne cruise-olj 2000 körül, hanem vagy maradj alatta vagy gyorsulj túl rajta.
Ez inkább "feature" mint hiba, szerintem.
Én is örvénylapátra gondolok. Bár le van húzva a szívósor mozgató bizbasz, de attól még mozoghat gondolom.
Ezért is akarom kicserélni fészliftes szívósorra, hátha megoldja. Hibának mondanám, mert nemrég(40ezer km) jött elő.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3670 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:38:07 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.17 hétfő, 22:24:41
Ebben egyetértünk.
És ebben is
Az másodiknál nem örülök hogy egyetértünk.
Egyébként milyen tünete van, ami alapján cserélni kell a láncot?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3671 Dátum:
2012.09.18 kedd, 00:01:53 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.17 hétfő, 22:38:07
Az másodiknál nem örülök hogy egyetértünk.
Egyébként milyen tünete van, ami alapján cserélni kell a láncot?
Csörög. Aztán ugrik.
Általában lehet mérni a feszítőn, hogy mennyire nyúlt meg a lánc, aminek van egy határértéke. Nem tudom ezeken a motorokon van-e ilyen lehetőség
Naplózva
Begin
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3672 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 02:58:21 »
Sziasztok!
Utána kellene töltenem a fagyállónak, de nem tudom, hogy milyet önthetek bele. Kb. 1-2 decivel lehet a minimum szint alatt. Most halvány rózsaszínes árnyalatú a folyadék. Pl. önthetek hozzá citromsárga shell-est? Vagy milyet javasoltok?
Naplózva
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3673 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 08:07:30 »
ha van valakinek ina szabadonfutóra felesleges vízzáró kupak azt megvenném! előre is köszi!
üdv Madár
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3674 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 08:18:11 »
Idézetet írta: Begin - 2012.09.20 csütörtök, 02:58:21
Sziasztok!
Utána kellene töltenem a fagyállónak, de nem tudom, hogy milyet önthetek bele. Kb. 1-2 decivel lehet a minimum szint alatt. Most halvány rózsaszínes árnyalatú a folyadék. Pl. önthetek hozzá citromsárga shell-est? Vagy milyet javasoltok?
A színe alapján a gyári fagyálló lehet, szerintem olyat tegyél bele.
http://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151780000-folyadek/151780071-fagyallo-hutofolyadek/224053-fagyallo-hutofolyadek-1-liter-piros-ford
Ha biztosra akarsz menni, akkor egy kicsit szedj ki a mostani hűtőfolyadékból, és egy tálkában keverd össze az újjal, és hagyd állni pár napot. Ha nem keletkezik (kémiai értelemben vett) csapadék, akkor mehet bele.
Naplózva
Sörhas
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3675 Dátum:
2012.09.21 péntek, 01:11:24 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.16 vasárnap, 22:16:13
Egy kérdés: Ha rángat a motor, de csak gyorsításkor, lehet az oka a trafó-kábel-gyertya hármasból valamelyik?
Hasonló gondokkal küzdök, trafó, kábel, gyertya gyárira cserélve, 3 hengerezik továbbra is, 1800-2000 között berángat, alapjárat rakoncátlankodik alacsony és ugrál, vezérmű lánc nemrégiben cserélve nem nyúlhatott meg, gépre téve 3. henger gyújtás problémákra utaló hibák, pontos hibakódokat ne kérdezzetek, jeladókat, egr-t, lambda szondát, ilyesmiket nem ír. Benzinen és gázon egyaránt produkálja a hibát, befecskendezés kizárva. Örvénylapát mozgató kar már csavarozva, nem ugorhatott le. Szívósor még nincs herélve, okozhat ilyen hibát? Egyéb tipp valakinek?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.21 péntek, 01:19:12 írta Sörhas
»
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3676 Dátum:
2012.09.21 péntek, 06:22:51 »
Idézetet írta: Sörhas - 2012.09.21 péntek, 01:11:24
Hasonló gondokkal küzdök, trafó, kábel, gyertya gyárira cserélve, 3 hengerezik továbbra is, 1800-2000 között berángat, alapjárat rakoncátlankodik alacsony és ugrál, vezérmű lánc nemrégiben cserélve nem nyúlhatott meg, gépre téve 3. henger gyújtás problémákra utaló hibák, pontos hibakódokat ne kérdezzetek, jeladókat, egr-t, lambda szondát, ilyesmiket nem ír. Benzinen és gázon egyaránt produkálja a hibát, befecskendezés kizárva. Örvénylapát mozgató kar már csavarozva, nem ugorhatott le. Szívósor még nincs herélve, okozhat ilyen hibát? Egyéb tipp valakinek?
Szkóppal kéne szekunder oldali gyújtásképet nézni menet közben párhuzamosan a hengerekben, amikor előjön a hiba, meg esetleg kompressziót/veszteséget nézni a hármas hengerben. Szívósoros kérdésre csavarozd ki a kart, akaszd le, és teszteld le. Azóta csinálja, mióta vezérlés szét lett szedve?
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3677 Dátum:
2012.09.21 péntek, 06:43:11 »
Idézetet írta: Sörhas - 2012.09.21 péntek, 01:11:24
Hasonló gondokkal küzdök, trafó, kábel, gyertya gyárira cserélve, 3 hengerezik továbbra is, 1800-2000 között berángat, alapjárat rakoncátlankodik alacsony és ugrál, vezérmű lánc nemrégiben cserélve nem nyúlhatott meg, gépre téve 3. henger gyújtás problémákra utaló hibák, pontos hibakódokat ne kérdezzetek, jeladókat, egr-t, lambda szondát, ilyesmiket nem ír. Benzinen és gázon egyaránt produkálja a hibát, befecskendezés kizárva. Örvénylapát mozgató kar már csavarozva, nem ugorhatott le. Szívósor még nincs herélve, okozhat ilyen hibát? Egyéb tipp valakinek?
Egyszer hallottam valakitől, hogy EGR szelep hiba is okozhat is jelenséget. Talán ott sem árt egy tisztítás.
Naplózva
Sörhas
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3678 Dátum:
2012.09.21 péntek, 10:33:02 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.21 péntek, 06:22:51
Szkóppal kéne szekunder oldali gyújtásképet nézni menet közben párhuzamosan a hengerekben, amikor előjön a hiba, meg esetleg kompressziót/veszteséget nézni a hármas hengerben. Szívósoros kérdésre csavarozd ki a kart, akaszd le, és teszteld le. Azóta csinálja, mióta vezérlés szét lett szedve?
Köszönöm a tippeket. Nem, később kezdte, pár ezer Km-rel.
Naplózva
Sörhas
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3679 Dátum:
2012.09.21 péntek, 10:34:11 »
Idézetet írta: joxer - 2012.09.21 péntek, 06:43:11
Egyszer hallottam valakitől, hogy EGR szelep hiba is okozhat is jelenséget. Talán ott sem árt egy tisztítás.
Nem értek hozzá, EGR-nél nem kellene hibakódot is dobnia? Vagy hibakód nélkül is lehet ludas?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3680 Dátum:
2012.09.21 péntek, 12:09:00 »
Idézetet írta: Sörhas - 2012.09.21 péntek, 10:34:11
Nem értek hozzá, EGR-nél nem kellene hibakódot is dobnia? Vagy hibakód nélkül is lehet ludas?
Hibakód arra van, ha nem jut elég gáz át rajta. Ha ragad, és túl sok jut át rajta egy rövid ideig, akkor nem biztos, hogy dob hibát, de okozhat kellemetlenségeket.
Ha pár ezerrel a vezérlés összerakása után kezdte, akkor talán kizárható, hogy el van rakva egy foggal.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.21 péntek, 12:11:02 írta tpmportal
»
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3681 Dátum:
2012.09.22 szombat, 18:38:33 »
joestet minden kedves benzinfalotulajnak
egy olyan kerdesem lenne hogy milyen praktikakat szoktatok bevetni a hidegben(gondolok itt huvos oszi vagy a hideg teli napokra) hogy a vizmutatotok a muszerfalon megmozduljon.mivel tegnap reggel 9fok volt es nemnagyon akart megmozdulni a mutato 20km megtetele utan.
csak az elso csikig ugrott fel es megallt......
koszi elore is minden hozzaszolast
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3682 Dátum:
2012.09.22 szombat, 18:48:21 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.09.22 szombat, 18:38:33
joestet minden kedves benzinfalotulajnak
egy olyan kerdesem lenne hogy milyen praktikakat szoktatok bevetni a hidegben(gondolok itt huvos oszi vagy a hideg teli napokra) hogy a vizmutatotok a muszerfalon megmozduljon.mivel tegnap reggel 9fok volt es nemnagyon akart megmozdulni a mutato 20km megtetele utan.
csak az elso csikig ugrott fel es megallt......
koszi elore is minden hozzaszolast
Termosztátcserét szoktak bevetni. Ha jó lenne a termosztát, akkor -10-ben is középen áll a mutató max 5 km után.
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3683 Dátum:
2012.09.22 szombat, 21:18:42 »
Idézetet írta: Sörhas - 2012.09.21 péntek, 01:11:24
Hasonló gondokkal küzdök, trafó, kábel, gyertya gyárira cserélve, 3 hengerezik továbbra is, 1800-2000 között berángat, alapjárat rakoncátlankodik alacsony és ugrál, vezérmű lánc nemrégiben cserélve nem nyúlhatott meg, gépre téve 3. henger gyújtás problémákra utaló hibák, pontos hibakódokat ne kérdezzetek, jeladókat, egr-t, lambda szondát, ilyesmiket nem ír. Benzinen és gázon egyaránt produkálja a hibát, befecskendezés kizárva. Örvénylapát mozgató kar már csavarozva, nem ugorhatott le. Szívósor még nincs herélve, okozhat ilyen hibát? Egyéb tipp valakinek?
Hát igen ez érdekes
Nekem még minden gyári, kivéve persze a gyertyát. Na meg a szívósor is ki lett már cserélve. A rángatás is érdekes mert CSAK gyorsításkor jelentkezik, alapjárat egyenletes, de már egy ideje -mondjuk egy éve- fokozatosan egyre kevesebb, most kb. 650-700. Tök mindegy, hogy 60-ról gyorsítok óvatosan negyedikbe, vagy 150-ről padlózva, mindig berángat. Ja, az alapjárat klímával egy kicsit ingatag, de kb. 2-3 mp alatt beáll a normálisra, tehát valahol 800 körülire. Motor kontoll még nem világított, csak gyújtáson.
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3684 Dátum:
2012.09.22 szombat, 21:39:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.22 szombat, 18:48:21
Termosztátcserét szoktak bevetni. Ha jó lenne a termosztát, akkor -10-ben is középen áll a mutató max 5 km után.
hmmmm van benne valami......... koszonom
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3685 Dátum:
2012.09.22 szombat, 21:54:08 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.09.22 szombat, 21:39:34
hmmmm van benne valami......... koszonom
Sokba kerül, de ha lehet, gyárit vegyél. U.gy-vel voltak már gondok.
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3686 Dátum:
2012.09.22 szombat, 22:04:17 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.09.22 szombat, 18:38:33
joestet minden kedves benzinfalotulajnak
egy olyan kerdesem lenne hogy milyen praktikakat szoktatok bevetni a hidegben(gondolok itt huvos oszi vagy a hideg teli napokra) hogy a vizmutatotok a muszerfalon megmozduljon.
Indíts be a motort, nálam az mindíg beválik.
Viccet félretéve nekem is volt gondom a termosztáttal. Álló helyzetben melegedett csak a motor, de igen lassan és nem is melegedett fel teljesen. Első tippem a termosztát volt. Cirka 30e ft a termosztát, azért ilyen drága mert házzal együtt van és van benne valami fűtő egység. Nekem magát a termosztátot fogó két kis kar törött le. Na azon a két pici bi,zba.zon kívül mindent ki tudtunk venni. Egyúttal megvolt a hűtővíz cseréje is. Azóta 3km után középen áll a mutató és onnan csak akkor mozdul el, ha leállítom a motort.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3687 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 19:21:32 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.07.25 szerda, 19:30:58
Lefordítva ezt hibaokokra, a nehezen indulás egyik oka lehet, hogy a benzin nyomást a rendszer nem képes megfelelő szinten tartani a motor leállítása után. Ennek pedig a gyökér-oka rendszerint a nyomásszabályzó szelep tökéletlen visszazárása (fém zárófelületek a szelep ülékben nem záródnak össze). Ritkább esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza.
És ezeket a szelepeket lehet/érdemes tisztítani, vagy csak a csere segít?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3688 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 19:36:00 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.22 szombat, 21:54:08
Sokba kerül, de ha lehet, gyárit vegyél. U.gy-vel voltak már gondok.
Mifélék?
Csak mert nekem van Vernet termosztátom, még tavaly vagy azelőtt vettem, de végülis nem lett kicserélve.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3689 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 19:51:47 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.23 vasárnap, 19:36:00
Mifélék?
Csak mert nekem van Vernet termosztátom, még tavaly vagy azelőtt vettem, de végülis nem lett kicserélve.
Én is olyat vettem és nálam tökéletesen működik.
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3690 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 21:14:06 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.23 vasárnap, 19:21:32
És ezeket a szelepeket lehet/érdemes tisztítani, vagy csak a csere segít?
Nem lehet Őket tisztítani. Még iparilag sem, nem, hogy házilag. Hibát keresni lehet szervizben, házilag, aztán csere.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3691 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 21:18:04 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.23 vasárnap, 19:36:00
Mifélék?
Csak mert nekem van Vernet termosztátom, még tavaly vagy azelőtt vettem, de végülis nem lett kicserélve.
A Vernet prémium minőség, gyárival megegyező (a cromax szerint), nem csoda, ha nem panaszkodnak rá.
Én eBay-en vettem látszólag u.gy. márkajelzés nélkül. Igaz csak 14 ezer volt, de a csere után újra ki kellett cserélnem egy gyárira, hogy jó is legyen. Így már elég drága lett az olcsó...
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3692 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 22:03:56 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.09.23 vasárnap, 21:14:06
Nem lehet Őket tisztítani. Még iparilag sem, nem, hogy házilag. Hibát keresni lehet szervizben, házilag, aztán csere.
És hogy lehet azt kideríteni hogy az-e a rossz? És hogy pontosan melyik szelep egyáltalán...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3693 Dátum:
2012.09.24 hétfő, 10:07:47 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.23 vasárnap, 22:03:56
És hogy lehet azt kideríteni hogy az-e a rossz? És hogy pontosan melyik szelep egyáltalán...
Az első, hogy a diagnosztikai csatlakozóra nyomásmérő órát raksz és megnézed mit mutat járó motorral alapjáraton, emelt fordulaton. Terhelés alatt megnézni nem egyszerű, fékpadon kéne dolgoztatni a motort, mert üresben nem lehet nagy fogyasztást szimulálni. Járó motornál szigattyú szállítási teljesítményt lehet mérni, nyomásvesztést nem.
Aztán leállítod az autót és nézed, hogy alakul a nyomás. A 2.0-ás névlegen rendszernyomása 3.8 Bar körül van ha jár a motor és nincs terhelés.
A nyomás egy jelentős részét a leállítás után is meg kell a rendszernek tartania. Minimum 3 Barnak még egy óra múlva is kell lennie. Ha ez nincs meg, akkor kell a komponenseket ellenőrizni. Az üa ellátó rendszer, tankban lévő része a modul, ebben van a pumpa és a nyomásszabályzó szelep. Ezt érdemes kivenni és önállóan nyomásesést vizsgálni rajta a két csövön keresztül. Az egyik ágon a pumpa nyomja ki az anyagot a másikon a szűrőből megy vissza a nyomásszabályzóra. Amelyik ág nem tartja meg a nyomást az szivárog. Ezt a tesztet már levegővel is lehet csinálni.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3694 Dátum:
2012.09.24 hétfő, 10:09:56 »
Idézetet írta: joxer - 2012.09.22 szombat, 22:04:17
Indíts be a motort, nálam az mindíg beválik.
Viccet félretéve nekem is volt gondom a termosztáttal. Álló helyzetben melegedett csak a motor, de igen lassan és nem is melegedett fel teljesen. Első tippem a termosztát volt. Cirka 30e ft a termosztát, azért ilyen drága mert házzal együtt van és van benne valami fűtő egység. Nekem magát a termosztátot fogó két kis kar törött le. Na azon a két pici bi,zba.zon kívül mindent ki tudtunk venni. Egyúttal megvolt a hűtővíz cseréje is. Azóta 3km után középen áll a mutató és onnan csak akkor mozdul el, ha leállítom a motort.
es siman a termosztatot nemtudom benne kicserelni????gondolom az olcsobb lenne....
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3695 Dátum:
2012.09.24 hétfő, 11:28:36 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.09.24 hétfő, 10:09:56
es siman a termosztatot nemtudom benne kicserelni????gondolom az olcsobb lenne....
Sehol nem lehet kapni külön, és amúgy is sokszor a házban lévő pöckök törnek el, amibe kapaszkodik maga a termosztát. Szétszedni is problémás, a beintegrált fűtőtest miatt.
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3696 Dátum:
2012.09.26 szerda, 17:27:24 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.22 szombat, 21:18:42
Hát igen ez érdekes
Nekem még minden gyári, kivéve persze a gyertyát. Na meg a szívósor is ki lett már cserélve. A rángatás is érdekes mert CSAK gyorsításkor jelentkezik, alapjárat egyenletes, de már egy ideje -mondjuk egy éve- fokozatosan egyre kevesebb, most kb. 650-700. Tök mindegy, hogy 60-ról gyorsítok óvatosan negyedikbe, vagy 150-ről padlózva, mindig berángat. Ja, az alapjárat klímával egy kicsit ingatag, de kb. 2-3 mp alatt beáll a normálisra, tehát valahol 800 körülire. Motor kontoll még nem világított, csak gyújtáson.
Problema kipipálva. A trafó volt a kula.
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3697 Dátum:
2012.09.26 szerda, 17:33:32 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.26 szerda, 17:27:24
Problema kipipálva. A trafó volt a kula.
Nekünk is tavaly ment tönkre az elsőbeszerelés trafó, szerintem elég szép kort megérnek. Milyet vettél?
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3698 Dátum:
2012.09.26 szerda, 22:34:19 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.26 szerda, 17:33:32
Nekünk is tavaly ment tönkre az elsőbeszerelés trafó, szerintem elég szép kort megérnek. Milyet vettél?
Hát igen szép kort ért meg. 210 ezer km vagy 11 év. Valeot vettem. Talán ez a legjobb ár-értékben. Viszont érdekes módon a tetején lévő henger számozás nem volt ugyanaz, mint a gyárin. De azért jó lett
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3699 Dátum:
2012.09.26 szerda, 22:37:01 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.09.26 szerda, 22:34:19
Hát igen szép kort ért meg. 210 ezer km vagy 11 év. Valeot vettem. Talán ez a legjobb ár-értékben. Viszont érdekes módon a tetején lévő henger számozás nem volt ugyanaz, mint a gyárin. De azért jó lett
Osztan nagyon szúrt a szived mikor a buxába kellett nyúlni, hogy kifizesd?
Naplózva
Oldalak:
1
...
67
68
69
70
71
72
73
[
74
]
75
76
77
78
79
80
81
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ