Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:03:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88 89 90 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662017 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4100 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 20:00:21 »

valszeg ott a hiba forrása...
gyárit bele és lehet nem kell trafót cserélni
OK De még mindíg nem tudom mi a gyári. Smiley
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4101 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 20:02:37 »

OK De még mindíg nem tudom mi a gyári. Smiley

frissítettem előző válaszom
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4102 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 20:04:09 »

frissítettem előző válaszom
worship
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4103 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 21:07:47 »

worship

Ha itt a fórumon rendeled meg nagyautótól még kedvezményt is kapsz. (ha jól tudom így megy)
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4104 Dátum: 2013.01.15 kedd, 00:58:14 »

Sziasztok!
Sajnos azt tapasztaltam, hogy az eddigi mínuszokban történő indításnál pöcre induláshoz képest pár napja sokadik indítás után is leáll a motor. Ha nem adagolom hozzá a gázt, hogy 1500-2000 körül legyen a fordulat perceken keresztül, akkor le is áll. A dologhoz hozzátartozik, hogy mióta megvettük (december elején 176ekm) azóta tapasztalom, hogy olyan 1200-1400 körüli fordulatnál gyorsítanék, akkor szaggat a motor. Erre a szaggatásra ahogy olvastam a szívósor probléma a megoldás. Viszont annál több helyen olvastam, hogy egyszerűen kiszedik a lapátokat. Ez miért jobb megoldás, mint kicserélni a hibás alkatrészeket? Valamiért csak belerakták azt gyárilag!

Mindkét hibajelenséget a szívósor okozza, vagy más lehet a leállások mögött?

Ma 2-3 év után elvileg rendet rakok a garázsban és végre beállhat az autó és ott már jobb idő van arra, hogy szétszedjem a kicsikét.


Szia, első körben mielőtt elkezdenél cserélgetni, tisztítsd ki az alapjárati szelepet(motort).
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4105 Dátum: 2013.01.15 kedd, 08:13:45 »

Szia, első körben mielőtt elkezdenél cserélgetni, tisztítsd ki az alapjárati szelepet(motort).
Tegnap egyenlőre kicseréltem a gyertyákat, eredetire már ránézésre is ráfért, most a párom megfigyeli a változásokat, (este már én kétszer háromszor simán indítottam) az alapjáratit meg hétvégén kipucolom.
Remélem ennyivel megoldódik.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4106 Dátum: 2013.01.15 kedd, 20:34:30 »

Hát nem oldotta meg, folyt köv.  rinya
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4107 Dátum: 2013.01.15 kedd, 21:43:54 »

Hát nem oldotta meg, folyt köv.  rinya

A gázpedálod nem ragad? Mert nekem is csinált ilyet, hogy nem volt reggelente alapjáratom(indításkor meg utána is tartani kellett vagy 3-4 másodpercig a gázt) és miután a folytószelepnél  kitakarítottam a koxot utána jó lett.Azóta nem ragad a gázpedál sem. 
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4108 Dátum: 2013.01.15 kedd, 22:02:27 »

A gázpedálod nem ragad? Mert nekem is csinált ilyet, hogy nem volt reggelente alapjáratom(indításkor meg utána is tartani kellett vagy 3-4 másodpercig a gázt) és miután a folytószelepnél  kitakarítottam a koxot utána jó lett.Azóta nem ragad a gázpedál sem. 

De ha nem ragad, akkor is nem árt egy takarítás. Meg az alapjáratinál + a járatainál sem.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4109 Dátum: 2013.01.15 kedd, 22:04:48 »

De ha nem ragad, akkor is nem árt egy takarítás. Meg az alapjáratinál + a járatainál sem.

Így igaz.  eljen
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4110 Dátum: 2013.01.15 kedd, 22:11:16 »

Köszönöm, megcsinálom 7végén.
A pillangószelephez hogy férek hozzá? A levegőcsövön nem csavaros bilincsek vannak, hanem összeakasztósok, azokat ha leszedem vissza tudom rakni, vagy készítsek újakat?
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4111 Dátum: 2013.01.15 kedd, 22:15:21 »

Köszönöm, megcsinálom 7végén.
A pillangószelephez hogy férek hozzá? A levegőcsövön nem csavaros bilincsek vannak, hanem összeakasztósok, azokat ha leszedem vissza tudom rakni, vagy készítsek újakat?

Egy kis ügyességgel vissza lehet rakni.Négy darab csavar fogja azon kívül a házat 5-ös csavarok
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4112 Dátum: 2013.01.15 kedd, 22:23:48 »

Köszönöm, megcsinálom 7végén.
A pillangószelephez hogy férek hozzá? A levegőcsövön nem csavaros bilincsek vannak, hanem összeakasztósok, azokat ha leszedem vissza tudom rakni, vagy készítsek újakat?

Én krovával szettem szét. Azzal hozzá férni. Meg készíts féktisztító sprayt a tisztításhoz.A nagy részét óvatosan csavarhúzóval lekapartam a többit meg rongy meg spray.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4113 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 17:57:38 »

Tegnap haveri segítséggel szétkaptam az alapjárati motort és a pillangó szelepet, mert a rángatáson kívül azt is elkezdte játszani, hogy indításnál leállt és csak hosszú percek után miután bemelegedett kicsit a motor, akkor nem állt le, ha elengedtem a gázt.
Hát a kiszerelt elemek megtisztogatása nem oldotta meg sajna a rángatást, de szerelgetés közben észrevettük, hogy a pillangó mögött egy kis sárga gömbfejes karról leesett a fekete kar ami lefelé húzgálja. Hiába pattintottuk vissza a motor beindítása után ahogy a kar lefelé mozdult párszor azonnal leugrott róla. Mivel fogalmam sincs , hogy mi az és, hogy melyik része kophatott meg, ezért összedrótoztam ideiglenesen. Így viszont pöccre indul ismét és nem áll le.  taps
Erre van valakinek tapasztalata, hogy melyik a cserélendő rész?
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4114 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 17:59:22 »

Tegnap haveri segítséggel szétkaptam az alapjárati motort és a pillangó szelepet, mert a rángatáson kívül azt is elkezdte játszani, hogy indításnál leállt és csak hosszú percek után miután bemelegedett kicsit a motor, akkor nem állt le, ha elengedtem a gázt.
Hát a kiszerelt elemek megtisztogatása nem oldotta meg sajna a rángatást, de szerelgetés közben észrevettük, hogy a pillangó mögött egy kis sárga gömbfejes karról leesett a fekete kar ami lefelé húzgálja. Hiába pattintottuk vissza a motor beindítása után ahogy a kar lefelé mozdult párszor azonnal leugrott róla. Mivel fogalmam sincs , hogy mi az és, hogy melyik része kophatott meg, ezért összedrótoztam ideiglenesen. Így viszont pöccre indul ismét és nem áll le.  taps
Erre van valakinek tapasztalata, hogy melyik a cserélendő rész?

Az a szívósorban lévő lapátokat mozgató kar.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4115 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 18:05:49 »

Az a szívósorban lévő lapátokat mozgató kar.
Így van. És tudtommal az a gömbcsuklós szerkezet később szokott elkopni, mint az örvénylapát, ezért szerintem vagy szedd ki az örvénylapátokat vagy cseréld ki a szívósort.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4116 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 18:27:23 »

Így van. És tudtommal az a gömbcsuklós szerkezet később szokott elkopni, mint az örvénylapát, ezért szerintem vagy szedd ki az örvénylapátokat vagy cseréld ki a szívósort.
Be volt tervezve a kiherélése, mert egyenlőre nincs cserére keret.
Ezek szerint minél előbb.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 18:55:13 írta kerdig » Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4117 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 19:00:01 »

Be volt tervezve a kiherélése, mert egyenlőre nincs cserére keret.
Ezek szerint minél előbb.


nekem is állandóan leugrott ez a kar pedig 150ekm körül cserélve volt az egész szívósor 2004 utánira (javított) de gondolom ez a kar nem lett cserélve.
én a leugrást úgy oldottam meg, h átfúrtam a kart meg a gömböt (2 vagy 3mm fúróval, már nem emlélszem) és 1 csavar 2 anyával megoldotta...
ha a kar már nem ugrik le akkor leellenőrizheted milyen állapotban vannak az örvénylapátok.
a szívósor közepe tájt van egy vákuumcső, az járó motornál lehúzod és ha elkezd csörömpölni akkor már nagyon sürgős a csere vagy kibuherálás. ha nem kezd el csörögni akkor vagy már javítva van vagy még jó állapotban vannak a tengelyek melyek a lapátokat rögzítik.
ha nem tévedek erről van is cikk vagy itt a wiki-n vagy a talkford-on.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.21 hétfő, 08:54:36 írta mondejoooooo » Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4118 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 19:07:05 »


nekem is állandóan leugrott ez a kar pedig 150ekm körül cserélve volt az egész szívósor 2004 utánira (javított) de gondolom ez a kar nem lett cserélve.
én a leugrást úgy oldottam meg, h átfúrtam a kart meg a gömböt (2 vagy 3mm fúróval, már nem emlélszem) és 1 csavar 2 anyával megoldotta...
ha a kar már nem ugrik le akkor leellenőrizheted milyen állapotban vannak az örvénylapátok.
a szívósor közepe tájt van egy vákuumcső, az járó motornál lehúzod és ha elkezd csörömpölni akkor már nagyon sürgős a csere vagy kibuherálás. ha nem kezd el csörögni akkor vagy már javítva van vagy még jó állapotban vannak a tengelyek melyek a lapátokat rögzítik.
ha nem tévedek erről van is cikk vagy itt a wiki-n vagy a talkford-on.

Itt pedig videó is van róla.
http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4119 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 19:14:33 »


nekem is állandóan leugrott ez a kar pedig 150ekm körül cserélve volt az egész szívósor 2004 utánira (javított) de gondolom ez a kar nem lett cserélve.
én a leugrást úgy oldottam meg, h átfúrtam a kart meg a gömböt (2 vagy 3mm fúróval, már nem emlélszem) és 1 csavar 2 anyával megoldotta...
ha a kar már nem ugrik le akkor leellenőrizheted milyen állapotban vannak az örvénylapátok.
a szívósor közepe tájt van egy vákuumcső, az járó motornál lehúzod és ha elkezd csörömpölni akkor már nagyon sürgős a csere vagy kibuherálás. ha nem kezd el csörögni akkor vagy már javítva van vagy még jó állapotban vannak a tengelyek melyek a lapátokat rögzítik.
ha nem tévedek erről van is cikk vagy itt a wiki-n vagy a talkford-on.
Pontosan nem emlékszem, de amikor azt lehúztam, akkor csörömpölés helyett inkább "kluppanó" hangot hallottam, de csak egy oldalról. (szép magyar szó lett Smiley )
Valmiért az istennek se sikerült a képed beraknom róla, de majd azt is megtanulom egyszer. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 19:16:10 írta kerdig » Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4120 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 19:15:13 »

Itt pedig videó is van róla.
http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ


vagyis pont fordírva van mint ahogy én leírtam...
ha lehúzod elhalgat a kelepelő hang
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4121 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 19:18:08 »

vagyis pont fordírva van mint ahogy én leírtam...
ha lehúzod elhalgat a kelepelő hang
Hát ennek nem gyengén van diesel hangja.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4122 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 19:24:10 »

Be volt tervezve a kiherélése, mert egyenlőre nincs cserére keret.
Ezek szerint minél előbb.

Ment üzi az emiledre!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4123 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 19:45:44 »


nekem is állandóan leugrott ez a kar pedig 150ekm körül cserélve volt az egész szívósor 2004 utánira (javított) de gondolom ez a kar nem lett cserélve.
én a leugrást úgy oldottam meg, h átfúrtam a kart meg a gömböt (2 vagy 3mm fúróval, már nem emlélszem) és 1 csavar 2 anyával megoldotta...
ha a kar már nem ugrik le akkor leellenőrizheted milyen állapotban vannak az örvénylapátok.
a szívósor közepe tájt van egy vákuumcső, az járó motornál lehúzod és ha elkezd csörömpölni akkor már nagyon sürgős a csere vagy kibuherálás. ha nem kezd el csörögni akkor vagy már javítva van vagy még jó állapotban vannak a tengelyek melyek a lapátokat rögzítik.
ha nem tévedek erről van is cikk vagy itt a wiki-n vagy a talkford-on.

Ha 2004 utáni, akkor sokkal olcsóbban meg lehet úszni, mert ott csak a lapátokat kell cserélni és nem az egész szívósort. A cromaxnál van szettben is persellyel meg külön-külön persely nélkül. Biztos van máshol is, de nekem az ugrik hirtelen be.


https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/141175-pillangoszelep-szivocsonkba-ford-mondeo-2000-2007

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/332239-szivocsonk-pillangoszelep-ford-mondeo-2000-2007-1_8
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 19:49:42 írta Lacika71 » Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4124 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 19:56:11 »

Ha 2004 utáni, akkor sokkal olcsóbban meg lehet úszni, mert ott csak a lapátokat kell cserélni és nem az egész szívósort. A cromaxnál van szettben is persellyel meg külön-külön persely nélkül. Biztos van máshol is, de nekem az ugrik hirtelen be.


https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/141175-pillangoszelep-szivocsonkba-ford-mondeo-2000-2007

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/332239-szivocsonk-pillangoszelep-ford-mondeo-2000-2007-1_8

köszi a linkeket de a pénztárcám örömére az én szívósorom rendben, hála az előző tulajnak (fórumtárs) aki lecserélte 2004 utánira
igaz ebben is már majd 100ekm van de nem csörög és teszi a dolgát
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 20:58:03 írta mondejoooooo » Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4125 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 20:02:56 »

köszi a linkeket de a pénztárcám örömére az én szívósorom rendben, hála az előző tulajnak (fórumtárs) aki lecserélte 2004 utánira
igaz ebben is már majd 150ekm van de nem csörög és teszi a dolgát

Az tök jó. Még mindíg olcsóbb, mint a komplett szívósor 110 ezerért. Azokat a lapátokat meg nyilván megvan az oka, hogy berakták. Én pl. nem vagyok a "herélés" híve.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4126 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 20:10:26 »

Ment üzi az emiledre!
Köszi!

Én sem vagyok a híve, ugyanezen megfontolásból, de most ez a megfizethető megoldás így a decemberi autóvásárlás után. rinya
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4127 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 20:26:48 »

Köszi!

Én sem vagyok a híve, ugyanezen megfontolásból, de most ez a megfizethető megoldás így a decemberi autóvásárlás után. rinya

Vészmegoldásnak nem rossz. Még mindíg jobb, mint egy motorgenerál, mert a motor beszívja a lapátot. Én akkor is minél előbb kicserélném a szívósort egy fl utánira, amiben benne vannak a lapátok. Megy egy pü is.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4128 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 07:41:57 »

Az tök jó. Még mindíg olcsóbb, mint a komplett szívósor 110 ezerért. Azokat a lapátokat meg nyilván megvan az oka, hogy berakták. Én pl. nem vagyok a "herélés" híve.

A szívósor nemrég lett ilyen drága. A szerelőm említette decemberben hogy jól tettem hogy nyáron bevállaltam a szívósor cserét, mert igen megemelkedett az ára.
Én nyáron még 80 körül tudtam venni egyet. Sok modell(revizió) létezik belőle, akkor ez volt a legolcsóbb. Az örvénylapátok kis és közepes fordulaton segítik a motor töltését (levegő), ezáltal nyomatékosabb lesz, és jótékonyan hat a fogyasztásra. Ennyit hallottam anno.  Ja és ezek már nem mennek tönkre olyan hamar mint az első generációs szívósorok, tehát egyszer kell megugrani a cserét, utána nem lesz vele már probléma.
 
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4129 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 10:41:09 »

Most már tényleg kiderülhetne az igazság arról, hogy tényleg mi a működési elve a lapátoknak, mert aki már kiherélte pot azt mondja, hogy jobban húz alacsony fordulaton. Gondolom a lapátok nélkül jobban fogyaszt, ha jobban húz.
Viszont:  "Az örvénylapátok kis és közepes fordulaton segítik a motor töltését (levegő), ezáltal nyomatékosabb lesz, és jótékonyan hat a fogyasztásra." elv szerint pont azért húz jobban mert benne vannak.  Huh?
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4130 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 11:33:45 »

Most már tényleg kiderülhetne az igazság arról, hogy tényleg mi a működési elve a lapátoknak, mert aki már kiherélte pot azt mondja, hogy jobban húz alacsony fordulaton. Gondolom a lapátok nélkül jobban fogyaszt, ha jobban húz.
Viszont:  "Az örvénylapátok kis és közepes fordulaton segítik a motor töltését (levegő), ezáltal nyomatékosabb lesz, és jótékonyan hat a fogyasztásra." elv szerint pont azért húz jobban mert benne vannak.  Huh?

én nem vettem észre külömbséget se fogyasztásban se "húzásban" amikor a kar állandóan leugrott de akkor olyan 1800-as fordulat környékén gyorsítás közben érezni lehetett 1 pillanatnyi megtorpanást. amióta a kart javítottam és a lapátok vezérlése teszi a dolgát azóta ez a jelenség megszünt.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4131 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 12:28:46 »

én nem vettem észre külömbséget se fogyasztásban se "húzásban" amikor a kar állandóan leugrott de akkor olyan 1800-as fordulat környékén gyorsítás közben érezni lehetett 1 pillanatnyi megtorpanást. amióta a kart javítottam és a lapátok vezérlése teszi a dolgát azóta ez a jelenség megszünt.

Igazad lehet, ennyit találtam :
The 1.8 and 2.0 Duratec-HE petrol engines fitted to Mk3 Mondeos have swirl plates (also called tumble flaps) fitted in the inlet tracts to modify the incoming airflow under certain conditions for allegedly improved smoothness, economy and emissions.

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Inlet_Manifold_Fault_-_Duratec

Naplózva
antivagyok
Vendég
« Új hozzászólás #4132 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 12:52:00 »

Sziasztok!

Új Mondeo tulaj és új fórumozó vagyok, kérlek segítsetek! 2.0 automata Mondeom fél éve van meg, de most mentem vele először autópályán, amikor megdöbbenve tapasztaltam, hogy a kocsi végsebessége kb. 140 (óra szerint 150), de azt is padlógázon taposva érte el, és 14 l fölötti fogyasztást produkált. 140-re beállított tempomattal (gps szerint kb. 132 km/h) nem bírt felmenni az M7-es egyik emelkedőjén sem, először csak csökkent a sebesség, majd 120 tájékán a tempomat fel is adta a küzdelmet, kikapcsolt. Eközben elkezdett villogni az O/D OFF felirat a műszerfalon (hogy kvázi tegyem vissza harmadikba, mert negyedikben már nem bírja). Szóval röhej. Kérlek segítsetek, mert szerintem mind a teljesítményben erős csökkenés van, ami kiemelkedő fogyasztással párosul.

Motorolaj és váltóolaj egyaránt frissen lett cserélve az autóban.

Akár lehetséges hibaokot, akár javasolt szerelőt is szívesen veszek (Budapesten).

Köszi előre is.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4133 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 12:58:38 »

Sziasztok!

Új Mondeo tulaj és új fórumozó vagyok, kérlek segítsetek! 2.0 automata Mondeom fél éve van meg, de most mentem vele először autópályán, amikor megdöbbenve tapasztaltam, hogy a kocsi végsebessége kb. 140 (óra szerint 150), de azt is padlógázon taposva érte el, és 14 l fölötti fogyasztást produkált. 140-re beállított tempomattal (gps szerint kb. 132 km/h) nem bírt felmenni az M7-es egyik emelkedőjén sem, először csak csökkent a sebesség, majd 120 tájékán a tempomat fel is adta a küzdelmet, kikapcsolt. Eközben elkezdett villogni az O/D OFF felirat a műszerfalon (hogy kvázi tegyem vissza harmadikba, mert negyedikben már nem bírja). Szóval röhej. Kérlek segítsetek, mert szerintem mind a teljesítményben erős csökkenés van, ami kiemelkedő fogyasztással párosul.

Motorolaj és váltóolaj egyaránt frissen lett cserélve az autóban.

Akár lehetséges hibaokot, akár javasolt szerelőt is szívesen veszek (Budapesten).

Köszi előre is.

Km mennyi van az órában (remélhetőleg a kocsiban hasonló)?
A motor jár szépen?
Nem füstöl?
Olajfogyasztás mennyi?
Benzinszűrő mikor volt cserélve?
Benzinnyomást (is) kellene mérni a motornál.
Gyertya színe milyen?
Kompresszió mérés, veszteségmérés?

Szóval Á-t kell nézni elejétől végig a kocsit. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4134 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 13:31:57 »

Sziasztok!

Új Mondeo tulaj és új fórumozó vagyok, kérlek segítsetek! 2.0 automata Mondeom fél éve van meg, de most mentem vele először autópályán, amikor megdöbbenve tapasztaltam, hogy a kocsi végsebessége kb. 140 (óra szerint 150), de azt is padlógázon taposva érte el, és 14 l fölötti fogyasztást produkált. 140-re beállított tempomattal (gps szerint kb. 132 km/h) nem bírt felmenni az M7-es egyik emelkedőjén sem, először csak csökkent a sebesség, majd 120 tájékán a tempomat fel is adta a küzdelmet, kikapcsolt. Eközben elkezdett villogni az O/D OFF felirat a műszerfalon (hogy kvázi tegyem vissza harmadikba, mert negyedikben már nem bírja). Szóval röhej. Kérlek segítsetek, mert szerintem mind a teljesítményben erős csökkenés van, ami kiemelkedő fogyasztással párosul.

Motorolaj és váltóolaj egyaránt frissen lett cserélve az autóban.

Akár lehetséges hibaokot, akár javasolt szerelőt is szívesen veszek (Budapesten).

Köszi előre is.

Hasonló szitum volt már telepről vásárolt Focus-sal. Ott ezt gyertya + légszűrő csere megoldotta, meg utána némi meghajtás autópályán.
Előéletéről mit lehet tudni az autónak ? km?
Naplózva
antivagyok
Vendég
« Új hozzászólás #4135 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 13:40:26 »

Km mennyi van az órában (remélhetőleg a kocsiban hasonló)?
A motor jár szépen?
Nem füstöl?
Olajfogyasztás mennyi?
Benzinszűrő mikor volt cserélve?
Benzinnyomást (is) kellene mérni a motornál.
Gyertya színe milyen?
Kompresszió mérés, veszteségmérés?

Szóval Á-t kell nézni elejétől végig a kocsit. wave

A motor (szerintem) szépen jár, pöc-röff indul, füsöt nem látok.
Az olajfogyasztás a használathoz mérten (szerintem) normális - fél év alatt 1 liter. (Napi 2x5 km városban, dugóban, hideg motorral)
A többi kérdésre egyenlőre nem tudok válaszolni, mert keresek egy szerelőt, akiben meg tudok bízni. Az előző nem ilyen volt.
A km állás 151000, ami kb a kocsi külső és belső állapotának megfelel (fél éve 147000-rel vettem).
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4136 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 13:52:07 »

A motor (szerintem) szépen jár, pöc-röff indul, füsöt nem látok.
Az olajfogyasztás a használathoz mérten (szerintem) normális - fél év alatt 1 liter. (Napi 2x5 km városban, dugóban, hideg motorral)
A többi kérdésre egyenlőre nem tudok válaszolni, mert keresek egy szerelőt, akiben meg tudok bízni. Az előző nem ilyen volt.
A km állás 151000, ami kb a kocsi külső és belső állapotának megfelel (fél éve 147000-rel vettem).

Napi 2x 5km-re 2.0-ás benzines autó jelentős önsúllyal........  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
antivagyok
Vendég
« Új hozzászólás #4137 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 14:06:55 »

Napi 2x 5km-re 2.0-ás benzines autó jelentős önsúllyal........  fejvakaras

Igen, plusz hétvégenként teljes család cekkerrel, biciklivel, télen síelés stb stb. Sajnos nem tudok minden célra külön autót tartani.
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4138 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 14:12:25 »

A motor (szerintem) szépen jár, pöc-röff indul, füsöt nem látok.
Az olajfogyasztás a használathoz mérten (szerintem) normális - fél év alatt 1 liter. (Napi 2x5 km városban, dugóban, hideg motorral)
A többi kérdésre egyenlőre nem tudok válaszolni, mert keresek egy szerelőt, akiben meg tudok bízni. Az előző nem ilyen volt.
A km állás 151000, ami kb a kocsi külső és belső állapotának megfelel (fél éve 147000-rel vettem).
Nekem azért az a 4000km-n 1 literes olajfogyasztás nem tűnik olyan kevésnek.
Vik-et szokták javasolni, az Auto Fort egyik pesti szervízében dolgozik (pontos elérhetőséget nem tudok, én még nem voltam nála, de majd valaki megmondja, max kérdezz rá másik topicban )
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4139 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 14:23:32 »

Nekem azért az a 4000km-n 1 literes olajfogyasztás nem tűnik olyan kevésnek.
Vik-et szokták javasolni, az Auto Fort egyik pesti szervízében dolgozik (pontos elérhetőséget nem tudok, én még nem voltam nála, de majd valaki megmondja, max kérdezz rá másik topicban )

Sőt, az borzasztóan magas olajfogyasztás! A beltér állaga a mai autók többségénél nem feltétlen mérvadó.
Gondolom nem volt hozzá vezetett, és vásárlás előtt ellenőrzött szervizkönyv. Ne legyen igazam...

privát üziben át tudom küldeni Vik számát...a srác ott van a szeren 10-15 év Ford tapasztalattal,jártam nála, korrekt a munkája.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4140 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 14:35:09 »

A többi kérdésre egyenlőre nem tudok válaszolni, mert keresek egy szerelőt, akiben meg tudok bízni. Az előző nem ilyen volt.

Merre laksz?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
antivagyok
Vendég
« Új hozzászólás #4141 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 14:55:16 »

Merre laksz?

XI. ker.
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4142 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 15:59:12 »

Sőt, az borzasztóan magas olajfogyasztás! A beltér állaga a mai autók többségénél nem feltétlen mérvadó.
Gondolom nem volt hozzá vezetett, és vásárlás előtt ellenőrzött szervizkönyv. Ne legyen igazam...

privát üziben át tudom küldeni Vik számát...a srác ott van a szeren 10-15 év Ford tapasztalattal,jártam nála, korrekt a munkája.
Annyira nem magas azért, nekem generál előtt 100 km-n evett kb 1 liter olajat... rinya  hehe
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4143 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 19:58:15 »

Annyira nem magas azért, nekem generál előtt 100 km-n evett kb 1 liter olajat... rinya  hehe

Hozzáértők szerint a két olajcsere között (15000 km) a max-ról min-ig szabad elfogynia az olajnak. Ez a normális. (ez kb 1 lityi)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4144 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 20:05:59 »

Hozzáértők szerint a két olajcsere között (15000 km) a max-ról min-ig szabad elfogynia az olajnak. Ez a normális. (ez kb 1 lityi)

Hát ez csak elméleti dolog. mivel kerül tüzelőanyag is az olajba. Kopott motornál egyre több.
Dízel részecskeszűrősnél meg rengeteg gázolaj, főleg ha nem sikerülnek a regenerációk.
Tehát az olajszint csalóka.... Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4145 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 20:08:50 »

Hát ez csak elméleti dolog. mivel kerül tüzelőanyag is az olajba. Kopott motornál egyre több.
Dízel részecskeszűrősnél meg rengeteg gázolaj, főleg ha nem sikerülnek a regenerációk.
Tehát az olajszint csalóka.... Cool

Azért az gyanús lehet, ha túl benzinszagú, ezáltal túl híg az olaj.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4146 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 20:12:43 »

Azért az gyanús lehet, ha túl benzinszagú, ezáltal túl híg az olaj.

Sajnos nem mindig ennyire egyértelműen érezhető a benzin szag, mivel a kopott hengerben olaj is marad le is fúj a dugattyú mellett. Így eléggé meg tud kormosodni, kokszosodni, ami meg sűríti az olajat.
Persze  vannak extrém esetek  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4147 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 20:13:37 »

Sajnos nem mindig ennyire egyértelműen érezhető a benzin szag, mivel a kopott hengerben olaj is marad le is fúj a dugattyú mellett. Így eléggé meg tud kormosodni, kokszosodni, ami meg sűríti az olajat.
Persze  vannak extrém esetek  vigyor3

Végülis egy kompressziómérés mindent elárulhat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4148 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 20:20:45 »

Végülis egy kompressziómérés mindent elárulhat.

Sajnos nem.
A veszteség méréssel együtt pontosabb diagnózis, mert ugye hordósra kopik a henger.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4149 Dátum: 2013.01.24 csütörtök, 20:21:24 »

 
Sajnos nem.
A veszteség méréssel együtt pontosabb diagnózis, mert ugye hordósra kopik a henger.  Cool


 eljen
Naplózva
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88 89 90 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.