Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:05:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
76
77
78
79
80
81
82
[
83
]
84
85
86
87
88
89
90
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4662049 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4100 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 20:00:21 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.13 vasárnap, 19:58:29
valszeg ott a hiba forrása...
gyárit bele és lehet nem kell trafót cserélni
OK De még mindíg nem tudom mi a gyári.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4101 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 20:02:37 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 20:00:21
OK De még mindíg nem tudom mi a gyári.
frissítettem előző válaszom
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4102 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 20:04:09 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.13 vasárnap, 20:02:37
frissítettem előző válaszom
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4103 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 21:07:47 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 20:04:09
Ha itt a fórumon rendeled meg nagyautótól még kedvezményt is kapsz. (ha jól tudom így megy)
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4104 Dátum:
2013.01.15 kedd, 00:58:14 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 10:22:54
Sziasztok!
Sajnos azt tapasztaltam, hogy az eddigi mínuszokban történő indításnál pöcre induláshoz képest pár napja sokadik indítás után is leáll a motor. Ha nem adagolom hozzá a gázt, hogy 1500-2000 körül legyen a fordulat perceken keresztül, akkor le is áll. A dologhoz hozzátartozik, hogy mióta megvettük (december elején 176ekm) azóta tapasztalom, hogy olyan 1200-1400 körüli fordulatnál gyorsítanék, akkor szaggat a motor. Erre a szaggatásra ahogy olvastam a szívósor probléma a megoldás. Viszont annál több helyen olvastam, hogy egyszerűen kiszedik a lapátokat. Ez miért jobb megoldás, mint kicserélni a hibás alkatrészeket? Valamiért csak belerakták azt gyárilag!
Mindkét hibajelenséget a szívósor okozza, vagy más lehet a leállások mögött?
Ma 2-3 év után elvileg rendet rakok a garázsban és végre beállhat az autó és ott már jobb idő van arra, hogy szétszedjem a kicsikét.
Szia, első körben mielőtt elkezdenél cserélgetni, tisztítsd ki az alapjárati szelepet(motort).
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4105 Dátum:
2013.01.15 kedd, 08:13:45 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.01.15 kedd, 00:58:14
Szia, első körben mielőtt elkezdenél cserélgetni, tisztítsd ki az alapjárati szelepet(motort).
Tegnap egyenlőre kicseréltem a gyertyákat, eredetire már ránézésre is ráfért, most a párom megfigyeli a változásokat, (este már én kétszer háromszor simán indítottam) az alapjáratit meg hétvégén kipucolom.
Remélem ennyivel megoldódik.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4106 Dátum:
2013.01.15 kedd, 20:34:30 »
Hát nem oldotta meg, folyt köv.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4107 Dátum:
2013.01.15 kedd, 21:43:54 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.15 kedd, 20:34:30
Hát nem oldotta meg, folyt köv.
A gázpedálod nem ragad? Mert nekem is csinált ilyet, hogy nem volt reggelente alapjáratom(indításkor meg utána is tartani kellett vagy 3-4 másodpercig a gázt) és miután a folytószelepnél kitakarítottam a koxot utána jó lett.Azóta nem ragad a gázpedál sem.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4108 Dátum:
2013.01.15 kedd, 22:02:27 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.15 kedd, 21:43:54
A gázpedálod nem ragad? Mert nekem is csinált ilyet, hogy nem volt reggelente alapjáratom(indításkor meg utána is tartani kellett vagy 3-4 másodpercig a gázt) és miután a folytószelepnél kitakarítottam a koxot utána jó lett.Azóta nem ragad a gázpedál sem.
De ha nem ragad, akkor is nem árt egy takarítás. Meg az alapjáratinál + a járatainál sem.
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4109 Dátum:
2013.01.15 kedd, 22:04:48 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.01.15 kedd, 22:02:27
De ha nem ragad, akkor is nem árt egy takarítás. Meg az alapjáratinál + a járatainál sem.
Így igaz.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4110 Dátum:
2013.01.15 kedd, 22:11:16 »
Köszönöm, megcsinálom 7végén.
A pillangószelephez hogy férek hozzá? A levegőcsövön nem csavaros bilincsek vannak, hanem összeakasztósok, azokat ha leszedem vissza tudom rakni, vagy készítsek újakat?
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4111 Dátum:
2013.01.15 kedd, 22:15:21 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.15 kedd, 22:11:16
Köszönöm, megcsinálom 7végén.
A pillangószelephez hogy férek hozzá? A levegőcsövön nem csavaros bilincsek vannak, hanem összeakasztósok, azokat ha leszedem vissza tudom rakni, vagy készítsek újakat?
Egy kis ügyességgel vissza lehet rakni.Négy darab csavar fogja azon kívül a házat 5-ös csavarok
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4112 Dátum:
2013.01.15 kedd, 22:23:48 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.15 kedd, 22:11:16
Köszönöm, megcsinálom 7végén.
A pillangószelephez hogy férek hozzá? A levegőcsövön nem csavaros bilincsek vannak, hanem összeakasztósok, azokat ha leszedem vissza tudom rakni, vagy készítsek újakat?
Én krovával szettem szét. Azzal hozzá férni. Meg készíts féktisztító sprayt a tisztításhoz.A nagy részét óvatosan csavarhúzóval lekapartam a többit meg rongy meg spray.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4113 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 17:57:38 »
Tegnap haveri segítséggel szétkaptam az alapjárati motort és a pillangó szelepet, mert a rángatáson kívül azt is elkezdte játszani, hogy indításnál leállt és csak hosszú percek után miután bemelegedett kicsit a motor, akkor nem állt le, ha elengedtem a gázt.
Hát a kiszerelt elemek megtisztogatása nem oldotta meg sajna a rángatást, de szerelgetés közben észrevettük, hogy a pillangó mögött egy kis sárga gömbfejes karról leesett a fekete kar ami lefelé húzgálja. Hiába pattintottuk vissza a motor beindítása után ahogy a kar lefelé mozdult párszor azonnal leugrott róla. Mivel fogalmam sincs , hogy mi az és, hogy melyik része kophatott meg, ezért összedrótoztam ideiglenesen. Így viszont pöccre indul ismét és nem áll le.
Erre van valakinek tapasztalata, hogy melyik a cserélendő rész?
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4114 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 17:59:22 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.20 vasárnap, 17:57:38
Tegnap haveri segítséggel szétkaptam az alapjárati motort és a pillangó szelepet, mert a rángatáson kívül azt is elkezdte játszani, hogy indításnál leállt és csak hosszú percek után miután bemelegedett kicsit a motor, akkor nem állt le, ha elengedtem a gázt.
Hát a kiszerelt elemek megtisztogatása nem oldotta meg sajna a rángatást, de szerelgetés közben észrevettük, hogy a pillangó mögött egy kis sárga gömbfejes karról leesett a fekete kar ami lefelé húzgálja. Hiába pattintottuk vissza a motor beindítása után ahogy a kar lefelé mozdult párszor azonnal leugrott róla. Mivel fogalmam sincs , hogy mi az és, hogy melyik része kophatott meg, ezért összedrótoztam ideiglenesen. Így viszont pöccre indul ismét és nem áll le.
Erre van valakinek tapasztalata, hogy melyik a cserélendő rész?
Az a szívósorban lévő lapátokat mozgató kar.
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4115 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 18:05:49 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.01.20 vasárnap, 17:59:22
Az a szívósorban lévő lapátokat mozgató kar.
Így van. És tudtommal az a gömbcsuklós szerkezet később szokott elkopni, mint az örvénylapát, ezért szerintem vagy szedd ki az örvénylapátokat vagy cseréld ki a szívósort.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4116 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 18:27:23 »
Idézetet írta: joxer - 2013.01.20 vasárnap, 18:05:49
Így van. És tudtommal az a gömbcsuklós szerkezet később szokott elkopni, mint az örvénylapát, ezért szerintem vagy szedd ki az örvénylapátokat vagy cseréld ki a szívósort.
Be volt tervezve a kiherélése, mert egyenlőre nincs cserére keret.
Ezek szerint minél előbb.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 18:55:13 írta kerdig
»
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4117 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 19:00:01 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.20 vasárnap, 18:27:23
Be volt tervezve a kiherélése, mert egyenlőre nincs cserére keret.
Ezek szerint minél előbb.
nekem is állandóan leugrott ez a kar pedig 150ekm körül cserélve volt az egész szívósor 2004 utánira (javított) de gondolom ez a kar nem lett cserélve.
én a leugrást úgy oldottam meg, h átfúrtam a kart meg a gömböt (2 vagy 3mm fúróval, már nem emlélszem) és 1 csavar 2 anyával megoldotta...
ha a kar már nem ugrik le akkor leellenőrizheted milyen állapotban vannak az örvénylapátok.
a szívósor közepe tájt van egy vákuumcső, az járó motornál lehúzod és ha elkezd csörömpölni akkor már nagyon sürgős a csere vagy kibuherálás. ha nem kezd el csörögni akkor vagy már javítva van vagy még jó állapotban vannak a tengelyek melyek a lapátokat rögzítik.
ha nem tévedek erről van is cikk vagy itt a wiki-n vagy a talkford-on.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.21 hétfő, 08:54:36 írta mondejoooooo
»
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4118 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 19:07:05 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.20 vasárnap, 19:00:01
nekem is állandóan leugrott ez a kar pedig 150ekm körül cserélve volt az egész szívósor 2004 utánira (javított) de gondolom ez a kar nem lett cserélve.
én a leugrást úgy oldottam meg, h átfúrtam a kart meg a gömböt (2 vagy 3mm fúróval, már nem emlélszem) és 1 csavar 2 anyával megoldotta...
ha a kar már nem ugrik le akkor leellenőrizheted milyen állapotban vannak az örvénylapátok.
a szívósor közepe tájt van egy vákuumcső, az járó motornál lehúzod és ha elkezd csörömpölni akkor már nagyon sürgős a csere vagy kibuherálás. ha nem kezd el csörögni akkor vagy már javítva van vagy még jó állapotban vannak a tengelyek melyek a lapátokat rögzítik.
ha nem tévedek erről van is cikk vagy itt a wiki-n vagy a talkford-on.
Itt pedig videó is van róla.
http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4119 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 19:14:33 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.20 vasárnap, 19:00:01
nekem is állandóan leugrott ez a kar pedig 150ekm körül cserélve volt az egész szívósor 2004 utánira (javított) de gondolom ez a kar nem lett cserélve.
én a leugrást úgy oldottam meg, h átfúrtam a kart meg a gömböt (2 vagy 3mm fúróval, már nem emlélszem) és 1 csavar 2 anyával megoldotta...
ha a kar már nem ugrik le akkor leellenőrizheted milyen állapotban vannak az örvénylapátok.
a szívósor közepe tájt van egy vákuumcső, az járó motornál lehúzod és ha elkezd csörömpölni akkor már nagyon sürgős a csere vagy kibuherálás. ha nem kezd el csörögni akkor vagy már javítva van vagy még jó állapotban vannak a tengelyek melyek a lapátokat rögzítik.
ha nem tévedek erről van is cikk vagy itt a wiki-n vagy a talkford-on.
Pontosan nem emlékszem, de amikor azt lehúztam, akkor csörömpölés helyett inkább "kluppanó" hangot hallottam, de csak egy oldalról. (szép magyar szó lett
)
Valmiért az istennek se sikerült a képed beraknom róla, de majd azt is megtanulom egyszer.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 19:16:10 írta kerdig
»
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4120 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 19:15:13 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.20 vasárnap, 19:07:05
Itt pedig videó is van róla.
http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
vagyis pont fordírva van mint ahogy én leírtam...
ha lehúzod elhalgat a kelepelő hang
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4121 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 19:18:08 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.20 vasárnap, 19:15:13
vagyis pont fordírva van mint ahogy én leírtam...
ha lehúzod elhalgat a kelepelő hang
Hát ennek nem gyengén van diesel hangja.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4122 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 19:24:10 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.20 vasárnap, 18:27:23
Be volt tervezve a kiherélése, mert egyenlőre nincs cserére keret.
Ezek szerint minél előbb.
Ment üzi az emiledre!
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4123 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 19:45:44 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.20 vasárnap, 19:00:01
nekem is állandóan leugrott ez a kar pedig 150ekm körül cserélve volt az egész szívósor 2004 utánira (javított) de gondolom ez a kar nem lett cserélve.
én a leugrást úgy oldottam meg, h átfúrtam a kart meg a gömböt (2 vagy 3mm fúróval, már nem emlélszem) és 1 csavar 2 anyával megoldotta...
ha a kar már nem ugrik le akkor leellenőrizheted milyen állapotban vannak az örvénylapátok.
a szívósor közepe tájt van egy vákuumcső, az járó motornál lehúzod és ha elkezd csörömpölni akkor már nagyon sürgős a csere vagy kibuherálás. ha nem kezd el csörögni akkor vagy már javítva van vagy még jó állapotban vannak a tengelyek melyek a lapátokat rögzítik.
ha nem tévedek erről van is cikk vagy itt a wiki-n vagy a talkford-on.
Ha 2004 utáni, akkor sokkal olcsóbban meg lehet úszni, mert ott csak a lapátokat kell cserélni és nem az egész szívósort. A cromaxnál van szettben is persellyel meg külön-külön persely nélkül. Biztos van máshol is, de nekem az ugrik hirtelen be.
https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/141175-pillangoszelep-szivocsonkba-ford-mondeo-2000-2007
https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/332239-szivocsonk-pillangoszelep-ford-mondeo-2000-2007-1_8
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 19:49:42 írta Lacika71
»
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4124 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 19:56:11 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.20 vasárnap, 19:45:44
Ha 2004 utáni, akkor sokkal olcsóbban meg lehet úszni, mert ott csak a lapátokat kell cserélni és nem az egész szívósort. A cromaxnál van szettben is persellyel meg külön-külön persely nélkül. Biztos van máshol is, de nekem az ugrik hirtelen be.
https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/141175-pillangoszelep-szivocsonkba-ford-mondeo-2000-2007
https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/332239-szivocsonk-pillangoszelep-ford-mondeo-2000-2007-1_8
köszi a linkeket de a pénztárcám örömére az én szívósorom rendben, hála az előző tulajnak (fórumtárs) aki lecserélte 2004 utánira
igaz ebben is már majd 100ekm van de nem csörög és teszi a dolgát
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 20:58:03 írta mondejoooooo
»
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4125 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 20:02:56 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.20 vasárnap, 19:56:11
köszi a linkeket de a pénztárcám örömére az én szívósorom rendben, hála az előző tulajnak (fórumtárs) aki lecserélte 2004 utánira
igaz ebben is már majd 150ekm van de nem csörög és teszi a dolgát
Az tök jó. Még mindíg olcsóbb, mint a komplett szívósor 110 ezerért. Azokat a lapátokat meg nyilván megvan az oka, hogy berakták. Én pl. nem vagyok a "herélés" híve.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4126 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 20:10:26 »
Idézetet írta: joxer - 2013.01.20 vasárnap, 19:24:10
Ment üzi az emiledre!
Köszi!
Én sem vagyok a híve, ugyanezen megfontolásból, de most ez a megfizethető megoldás így a decemberi autóvásárlás után.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4127 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 20:26:48 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.20 vasárnap, 20:10:26
Köszi!
Én sem vagyok a híve, ugyanezen megfontolásból, de most ez a megfizethető megoldás így a decemberi autóvásárlás után.
Vészmegoldásnak nem rossz. Még mindíg jobb, mint egy motorgenerál, mert a motor beszívja a lapátot. Én akkor is minél előbb kicserélném a szívósort egy fl utánira, amiben benne vannak a lapátok. Megy egy pü is.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4128 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 07:41:57 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.20 vasárnap, 20:02:56
Az tök jó. Még mindíg olcsóbb, mint a komplett szívósor 110 ezerért. Azokat a lapátokat meg nyilván megvan az oka, hogy berakták. Én pl. nem vagyok a "herélés" híve.
A szívósor nemrég lett ilyen drága. A szerelőm említette decemberben hogy jól tettem hogy nyáron bevállaltam a szívósor cserét, mert igen megemelkedett az ára.
Én nyáron még 80 körül tudtam venni egyet. Sok modell(revizió) létezik belőle, akkor ez volt a legolcsóbb. Az örvénylapátok kis és közepes fordulaton segítik a motor töltését (levegő), ezáltal nyomatékosabb lesz, és jótékonyan hat a fogyasztásra. Ennyit hallottam anno. Ja és ezek már nem mennek tönkre olyan hamar mint az első generációs szívósorok, tehát egyszer kell megugrani a cserét, utána nem lesz vele már probléma.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4129 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 10:41:09 »
Most már tényleg kiderülhetne az igazság arról, hogy tényleg mi a működési elve a lapátoknak, mert aki már kiherélte pot azt mondja, hogy jobban húz alacsony fordulaton. Gondolom a lapátok nélkül jobban fogyaszt, ha jobban húz.
Viszont: "Az örvénylapátok kis és közepes fordulaton segítik a motor töltését (levegő), ezáltal nyomatékosabb lesz, és jótékonyan hat a fogyasztásra." elv szerint pont azért húz jobban mert benne vannak.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4130 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 11:33:45 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.21 hétfő, 10:41:09
Most már tényleg kiderülhetne az igazság arról, hogy tényleg mi a működési elve a lapátoknak, mert aki már kiherélte pot azt mondja, hogy jobban húz alacsony fordulaton. Gondolom a lapátok nélkül jobban fogyaszt, ha jobban húz.
Viszont: "Az örvénylapátok kis és közepes fordulaton segítik a motor töltését (levegő), ezáltal nyomatékosabb lesz, és jótékonyan hat a fogyasztásra." elv szerint pont azért húz jobban mert benne vannak.
én nem vettem észre külömbséget se fogyasztásban se "húzásban" amikor a kar állandóan leugrott de akkor olyan 1800-as fordulat környékén gyorsítás közben érezni lehetett 1 pillanatnyi megtorpanást. amióta a kart javítottam és a lapátok vezérlése teszi a dolgát azóta ez a jelenség megszünt.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4131 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 12:28:46 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.21 hétfő, 11:33:45
én nem vettem észre külömbséget se fogyasztásban se "húzásban" amikor a kar állandóan leugrott de akkor olyan 1800-as fordulat környékén gyorsítás közben érezni lehetett 1 pillanatnyi megtorpanást. amióta a kart javítottam és a lapátok vezérlése teszi a dolgát azóta ez a jelenség megszünt.
Igazad lehet, ennyit találtam :
The 1.8 and 2.0 Duratec-HE petrol engines fitted to Mk3 Mondeos have swirl plates (also called tumble flaps) fitted in the inlet tracts to modify the incoming airflow under certain conditions for allegedly improved smoothness, economy and emissions.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Inlet_Manifold_Fault_-_Duratec
Naplózva
antivagyok
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4132 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 12:52:00 »
Sziasztok!
Új Mondeo tulaj és új fórumozó vagyok, kérlek segítsetek! 2.0 automata Mondeom fél éve van meg, de most mentem vele először autópályán, amikor megdöbbenve tapasztaltam, hogy a kocsi végsebessége kb. 140 (óra szerint 150), de azt is padlógázon taposva érte el, és 14 l fölötti fogyasztást produkált. 140-re beállított tempomattal (gps szerint kb. 132 km/h) nem bírt felmenni az M7-es egyik emelkedőjén sem, először csak csökkent a sebesség, majd 120 tájékán a tempomat fel is adta a küzdelmet, kikapcsolt. Eközben elkezdett villogni az O/D OFF felirat a műszerfalon (hogy kvázi tegyem vissza harmadikba, mert negyedikben már nem bírja). Szóval röhej. Kérlek segítsetek, mert szerintem mind a teljesítményben erős csökkenés van, ami kiemelkedő fogyasztással párosul.
Motorolaj és váltóolaj egyaránt frissen lett cserélve az autóban.
Akár lehetséges hibaokot, akár javasolt szerelőt is szívesen veszek (Budapesten).
Köszi előre is.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4133 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 12:58:38 »
Idézetet írta: antivagyok - 2013.01.24 csütörtök, 12:52:00
Sziasztok!
Új Mondeo tulaj és új fórumozó vagyok, kérlek segítsetek! 2.0 automata Mondeom fél éve van meg, de most mentem vele először autópályán, amikor megdöbbenve tapasztaltam, hogy a kocsi végsebessége kb. 140 (óra szerint 150), de azt is padlógázon taposva érte el, és 14 l fölötti fogyasztást produkált. 140-re beállított tempomattal (gps szerint kb. 132 km/h) nem bírt felmenni az M7-es egyik emelkedőjén sem, először csak csökkent a sebesség, majd 120 tájékán a tempomat fel is adta a küzdelmet, kikapcsolt. Eközben elkezdett villogni az O/D OFF felirat a műszerfalon (hogy kvázi tegyem vissza harmadikba, mert negyedikben már nem bírja). Szóval röhej. Kérlek segítsetek, mert szerintem mind a teljesítményben erős csökkenés van, ami kiemelkedő fogyasztással párosul.
Motorolaj és váltóolaj egyaránt frissen lett cserélve az autóban.
Akár lehetséges hibaokot, akár javasolt szerelőt is szívesen veszek (Budapesten).
Köszi előre is.
Km mennyi van az órában (remélhetőleg a kocsiban hasonló)?
A motor jár szépen?
Nem füstöl?
Olajfogyasztás mennyi?
Benzinszűrő mikor volt cserélve?
Benzinnyomást (is) kellene mérni a motornál.
Gyertya színe milyen?
Kompresszió mérés, veszteségmérés?
Szóval Á-t kell nézni elejétől végig a kocsit.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4134 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 13:31:57 »
Idézetet írta: antivagyok - 2013.01.24 csütörtök, 12:52:00
Sziasztok!
Új Mondeo tulaj és új fórumozó vagyok, kérlek segítsetek! 2.0 automata Mondeom fél éve van meg, de most mentem vele először autópályán, amikor megdöbbenve tapasztaltam, hogy a kocsi végsebessége kb. 140 (óra szerint 150), de azt is padlógázon taposva érte el, és 14 l fölötti fogyasztást produkált. 140-re beállított tempomattal (gps szerint kb. 132 km/h) nem bírt felmenni az M7-es egyik emelkedőjén sem, először csak csökkent a sebesség, majd 120 tájékán a tempomat fel is adta a küzdelmet, kikapcsolt. Eközben elkezdett villogni az O/D OFF felirat a műszerfalon (hogy kvázi tegyem vissza harmadikba, mert negyedikben már nem bírja). Szóval röhej. Kérlek segítsetek, mert szerintem mind a teljesítményben erős csökkenés van, ami kiemelkedő fogyasztással párosul.
Motorolaj és váltóolaj egyaránt frissen lett cserélve az autóban.
Akár lehetséges hibaokot, akár javasolt szerelőt is szívesen veszek (Budapesten).
Köszi előre is.
Hasonló szitum volt már telepről vásárolt Focus-sal. Ott ezt gyertya + légszűrő csere megoldotta, meg utána némi meghajtás autópályán.
Előéletéről mit lehet tudni az autónak ? km?
Naplózva
antivagyok
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4135 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 13:40:26 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.24 csütörtök, 12:58:38
Km mennyi van az órában (remélhetőleg a kocsiban hasonló)?
A motor jár szépen?
Nem füstöl?
Olajfogyasztás mennyi?
Benzinszűrő mikor volt cserélve?
Benzinnyomást (is) kellene mérni a motornál.
Gyertya színe milyen?
Kompresszió mérés, veszteségmérés?
Szóval Á-t kell nézni elejétől végig a kocsit.
A motor (szerintem) szépen jár, pöc-röff indul, füsöt nem látok.
Az olajfogyasztás a használathoz mérten (szerintem) normális - fél év alatt 1 liter. (Napi 2x5 km városban, dugóban, hideg motorral)
A többi kérdésre egyenlőre nem tudok válaszolni, mert keresek egy szerelőt, akiben meg tudok bízni. Az előző nem ilyen volt.
A km állás 151000, ami kb a kocsi külső és belső állapotának megfelel (fél éve 147000-rel vettem).
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4136 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 13:52:07 »
Idézetet írta: antivagyok - 2013.01.24 csütörtök, 13:40:26
A motor (szerintem) szépen jár, pöc-röff indul, füsöt nem látok.
Az olajfogyasztás a használathoz mérten (szerintem) normális - fél év alatt 1 liter. (Napi 2x5 km városban, dugóban, hideg motorral)
A többi kérdésre egyenlőre nem tudok válaszolni, mert keresek egy szerelőt, akiben meg tudok bízni. Az előző nem ilyen volt.
A km állás 151000, ami kb a kocsi külső és belső állapotának megfelel (fél éve 147000-rel vettem).
Napi 2x 5km-re 2.0-ás benzines autó jelentős önsúllyal........
Naplózva
Imádom a dízeleket!
antivagyok
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4137 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 14:06:55 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.24 csütörtök, 13:52:07
Napi 2x 5km-re 2.0-ás benzines autó jelentős önsúllyal........
Igen, plusz hétvégenként teljes család cekkerrel, biciklivel, télen síelés stb stb. Sajnos nem tudok minden célra külön autót tartani.
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4138 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 14:12:25 »
Idézetet írta: antivagyok - 2013.01.24 csütörtök, 13:40:26
A motor (szerintem) szépen jár, pöc-röff indul, füsöt nem látok.
Az olajfogyasztás a használathoz mérten (szerintem) normális - fél év alatt 1 liter. (Napi 2x5 km városban, dugóban, hideg motorral)
A többi kérdésre egyenlőre nem tudok válaszolni, mert keresek egy szerelőt, akiben meg tudok bízni. Az előző nem ilyen volt.
A km állás 151000, ami kb a kocsi külső és belső állapotának megfelel (fél éve 147000-rel vettem).
Nekem azért az a 4000km-n 1 literes olajfogyasztás nem tűnik olyan kevésnek.
Vik-et szokták javasolni, az Auto Fort egyik pesti szervízében dolgozik (pontos elérhetőséget nem tudok, én még nem voltam nála, de majd valaki megmondja, max kérdezz rá másik topicban )
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4139 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 14:23:32 »
Idézetet írta: Conor - 2013.01.24 csütörtök, 14:12:25
Nekem azért az a 4000km-n 1 literes olajfogyasztás nem tűnik olyan kevésnek.
Vik-et szokták javasolni, az Auto Fort egyik pesti szervízében dolgozik (pontos elérhetőséget nem tudok, én még nem voltam nála, de majd valaki megmondja, max kérdezz rá másik topicban )
Sőt, az borzasztóan magas olajfogyasztás! A beltér állaga a mai autók többségénél nem feltétlen mérvadó.
Gondolom nem volt hozzá vezetett, és vásárlás előtt ellenőrzött szervizkönyv. Ne legyen igazam...
privát üziben át tudom küldeni Vik számát...a srác ott van a szeren 10-15 év Ford tapasztalattal,jártam nála, korrekt a munkája.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4140 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 14:35:09 »
Idézetet írta: antivagyok - 2013.01.24 csütörtök, 13:40:26
A többi kérdésre egyenlőre nem tudok válaszolni, mert keresek egy szerelőt, akiben meg tudok bízni. Az előző nem ilyen volt.
Merre laksz?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
antivagyok
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4141 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 14:55:16 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.01.24 csütörtök, 14:35:09
Merre laksz?
XI. ker.
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4142 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 15:59:12 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.01.24 csütörtök, 14:23:32
Sőt, az borzasztóan magas olajfogyasztás! A beltér állaga a mai autók többségénél nem feltétlen mérvadó.
Gondolom nem volt hozzá vezetett, és vásárlás előtt ellenőrzött szervizkönyv. Ne legyen igazam...
privát üziben át tudom küldeni Vik számát...a srác ott van a szeren 10-15 év Ford tapasztalattal,jártam nála, korrekt a munkája.
Annyira nem magas azért, nekem generál előtt 100 km-n evett kb 1 liter olajat...
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4143 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 19:58:15 »
Idézetet írta: Conor - 2013.01.24 csütörtök, 15:59:12
Annyira nem magas azért, nekem generál előtt 100 km-n evett kb 1 liter olajat...
Hozzáértők szerint a két olajcsere között (15000 km) a max-ról min-ig szabad elfogynia az olajnak. Ez a normális. (ez kb 1 lityi)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4144 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 20:05:59 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.24 csütörtök, 19:58:15
Hozzáértők szerint a két olajcsere között (15000 km) a max-ról min-ig szabad elfogynia az olajnak. Ez a normális. (ez kb 1 lityi)
Hát ez csak elméleti dolog. mivel kerül tüzelőanyag is az olajba. Kopott motornál egyre több.
Dízel részecskeszűrősnél meg rengeteg gázolaj, főleg ha nem sikerülnek a regenerációk.
Tehát az olajszint csalóka....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4145 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 20:08:50 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.24 csütörtök, 20:05:59
Hát ez csak elméleti dolog. mivel kerül tüzelőanyag is az olajba. Kopott motornál egyre több.
Dízel részecskeszűrősnél meg rengeteg gázolaj, főleg ha nem sikerülnek a regenerációk.
Tehát az olajszint csalóka....
Azért az gyanús lehet, ha túl benzinszagú, ezáltal túl híg az olaj.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4146 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 20:12:43 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.24 csütörtök, 20:08:50
Azért az gyanús lehet, ha túl benzinszagú, ezáltal túl híg az olaj.
Sajnos nem mindig ennyire egyértelműen érezhető a benzin szag, mivel a kopott hengerben olaj is marad le is fúj a dugattyú mellett. Így eléggé meg tud kormosodni, kokszosodni, ami meg sűríti az olajat.
Persze vannak extrém esetek
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4147 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 20:13:37 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.24 csütörtök, 20:12:43
Sajnos nem mindig ennyire egyértelműen érezhető a benzin szag, mivel a kopott hengerben olaj is marad le is fúj a dugattyú mellett. Így eléggé meg tud kormosodni, kokszosodni, ami meg sűríti az olajat.
Persze vannak extrém esetek
Végülis egy kompressziómérés mindent elárulhat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4148 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 20:20:45 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.24 csütörtök, 20:13:37
Végülis egy kompressziómérés mindent elárulhat.
Sajnos nem.
A veszteség méréssel együtt pontosabb diagnózis, mert ugye hordósra kopik a henger.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4149 Dátum:
2013.01.24 csütörtök, 20:21:24 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.24 csütörtök, 20:20:45
Sajnos nem.
A veszteség méréssel együtt pontosabb diagnózis, mert ugye hordósra kopik a henger.
Naplózva
Oldalak:
1
...
76
77
78
79
80
81
82
[
83
]
84
85
86
87
88
89
90
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ