Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:07:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 91 92 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652452 alkalommal)
0 Felhasználó és 29 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4200 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 20:52:04 »

fasza,gyanus volt......kelepelt is kicsit....de az örvénylapátokra tippeltem...... rinya rinya
Akkor keresünk tovább!!

Köszi GSR!!  worship  Te vagy a 3. !!!  eljen

Radiátor-csöveket néztétek, hogy kinyit-e a termosztát? Volt már itt arra példa, hogy benzinesnél nem nyitott helyzetbe ragadt bele.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4201 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 20:56:09 »

Radiátor-csöveket néztétek, hogy kinyit-e a termosztát? Volt már itt arra példa, hogy benzinesnél nem nyitott helyzetbe ragadt bele.

A fűtéscsövekhez semmi köze a termosztátnak.  Smiley
Ha nem nyitott helyzetben szorul meg, akkor egyszer felmegy a mutató és nem jön vissza....mitől jönne, hisz nem nyit és nem tud lehűlni a hűtőben a hűtőfolyadék.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4202 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 20:59:12 »

A fűtéscsövekhez semmi köze a termosztátnak.  Smiley
Ha nem nyitott helyzetben szorul meg, akkor egyszer felmegy a mutató és nem jön vissza....mitől jönne, hisz nem nyit és nem tud lehűlni a hűtőben a hűtőfolyadék.  Cool

Nem a arra a radiátorra gondoltam, csak fogalmazni nem tudok  vigyor3

Volt akinek nem nyitott ki, csak ha rálépett rendesen a gázra, és az olyankor beinduló fűtőelem már kinyitotta. Utána meg megint visszazárt, és megint padlóval kellett kinyitnia.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.28 hétfő, 21:01:29 írta tpmportal » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4203 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:04:29 »

Nem a arra a radiátorra gondoltam, csak fogalmazni nem tudok  vigyor3

Volt akinek nem nyitott ki, csak ha rálépett rendesen a gázra, és az olyankor beinduló fűtőelem már kinyitotta. Utána meg megint visszazárt, és megint padlóval kellett kinyitnia.


Eleve bármilyen problémás használt autót nem szabad megvenni...... alap. Lehet, hogy valami cseréjével orvosolható -eladó tuti ezt mondja- , de lehet, hogy nem.
Nem érdemes foglalkozni vele..... van elég eladó kocsi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4204 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:06:27 »


Eleve bármilyen problémás használt autót nem szabad megvenni...... alap. Lehet, hogy valami cseréjével orvosolható -eladó tuti ezt mondja- , de lehet, hogy nem.
Nem érdemes foglalkozni vele..... van elég eladó kocsi.

Ez igaz  eljen

Eladó oldja meg az ilyen típusú problémákat, aztán hirdesse.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4205 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:11:06 »


Eleve bármilyen problémás használt autót nem szabad megvenni...... alap. Lehet, hogy valami cseréjével orvosolható -eladó tuti ezt mondja- , de lehet, hogy nem.
Nem érdemes foglalkozni vele..... van elég eladó kocsi.
mi pedig ilyet vettünk és hibátlan lett vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4206 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:13:41 »

mi pedig ilyet vettünk és hibátlan lett vigyor3

Ha az ember érez benne lehetőséget, esetleg rendelkezik alkatrészekkel vagy meg tudja csinálni vagy van ideje erre és/vagy még a vétel után szervizbe hordani vagy nélkülözni a kocsit..... így jelentős alku alap lehet.....hát hajrá.  vigyor3  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4207 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:14:55 »

Ha az ember érez benne lehetőséget, esetleg rendelkezik alkatrészekkel vagy meg tudja csinálni vagy van ideje erre és/vagy még a vétel után szervizbe hordani vagy nélkülözni a kocsit..... így jelentős alku alap lehet.....hát hajrá.  vigyor3  wave
így volt, ez mind megvolt eljen

sőt, ilyen felszereltséggel, mint amilyennel összeált, nem is lehetett volna másikat venni eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4208 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:18:35 »

így volt, ez mind megvolt eljen

sőt, ilyen felszereltséggel, mint amilyennel összeált, nem is lehetett volna másikat venni eljen

Nekem volt cabrio Honda Prelude-om.... amiből csak az az egy volt a világon, mert ilyet még a gyár sem csinált. vigyor3
Elfáradtam már én az ilyenekbe.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4209 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:19:14 »

Nekem volt cabrio Honda Prelude-om.... amiből csak az az egy volt a világon, mert ilyet még a gyár sem csinált. vigyor3
Elfáradtam már én az ilyenekbe.  Cool
eljen képek?? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4210 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:41:35 »

Ha az ember érez benne lehetőséget, esetleg rendelkezik alkatrészekkel vagy meg tudja csinálni vagy van ideje erre és/vagy még a vétel után szervizbe hordani vagy nélkülözni a kocsit..... így jelentős alku alap lehet.....hát hajrá.  vigyor3  wave

na ez az!! Még engedi sem akart.......ilyen fasza,olyan fasza......kívülről..... rinya rinya
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4211 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:42:47 »

Ha az ember érez benne lehetőséget, esetleg rendelkezik alkatrészekkel vagy meg tudja csinálni vagy van ideje erre és/vagy még a vétel után szervizbe hordani vagy nélkülözni a kocsit..... így jelentős alku alap lehet.....hát hajrá.  vigyor3  wave

mibe fáj egy motor generál?? kb... vigyor3
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4212 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:57:05 »

mibe fáj egy motor generál?? kb... vigyor3

Attól függ.....
De szerintem ne ezzel kezdj egy vásárolt használt autót.
Keress másikat.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.28 hétfő, 22:10:45 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4213 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:59:01 »

Attól függ.....
De szerinte ne ezzel kezdj egy vásárolt használt autót.
Keress másikat.  Cool


 worship worship  okés! van még 2 hónap rá!!  hehe
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4214 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:11:55 »

Attól függ.....
De szerinte ne ezzel kezdj egy vásárolt használt autót.
Keress másikat.  Cool

worship worship  okés! van még 2 hónap rá!!  hehe



Külföld, Ausztria?   Biztosabbat találsz.... Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4215 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:13:45 »

worship worship  okés! van még 2 hónap rá!!  hehe




Külföld, Ausztria?   Biztosabbat találsz.... Cool


gondoltam erre is....de hogy menne az? Kimegyek,megveszem, tréleren behozom? vagy lábon??
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4216 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:16:19 »

gondoltam erre is....de hogy menne az? Kimegyek,megveszem, tréleren behozom? vagy lábon??


Én kinéztem......
Letelefonáltam, többször is...biztos, ami fix.
Néztem még másikakat, hátha valamiért nem lesz OK az első.
Kimentem az elsőre, olyan volt, mint vártam.... megvettem... rátettem a P-s rendszámot és hazajöttem vele.

Az egyik 2003/4-es volt,. 180e km-es motorral, fekete 5 ajtós, csilli-villi mindentudó, alufelni, xenon, tempomat...stb.  2.200 €, ezt simán ellehetett volna hozni 2000-ért.....
A 3. meg egy zöld 20e km-es motorral (! Fordban csinálták) 8 kerék, 1.800 €   Ez: http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=2689345
Ezzel leveleztem is.... ez simán elhozható szerintem 1.500-ért
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.28 hétfő, 22:27:34 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4217 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:17:54 »


Én kinéztem......
Letelefonáltam, többször is...biztos, ami fix.
Néztem még, hátha valamiért nem lesz OK.
Kimentem az elsőre, olyan volt, mint vártam.... megvettem... rátettem a P-s rendszámot és hazajöttem vele.

P-s rendszám hogy működik? mennyire időre adják? Smiley
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4218 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:26:20 »

mibe fáj egy motor generál?? kb... vigyor3
Nekem 1.8-ast 190 ezerért generálozták tavaly januárban (ebben nincs benne a szerelők díja, h ki és beszerelték a motort).

Autóbehozatal: P-s rendszámot nem használhatsz külföldön, különben is, cég vagy hasonló kell a kiváltásához, 1 autó egyszeri mozgatásához drága és felesleges. Tudsz kiváltani ausztriában ideiglenes rendszámot (elvileg nem vészes összeg), ha megvetted már az autót(tehát jobb 2 napot szánni a vásárlásra) és amíg érvényes, azzal itthon is közlekedhetsz. wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4219 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:29:58 »

P-s rendszám hogy működik? mennyire időre adják? Smiley

Ez nem így működik.
Szigorú már a szabályozás.
Csak a Tulajdonos vagy a cég alkalmazottja használhatja.....

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4220 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:31:46 »

Nekem 1.8-ast 190 ezerért generálozták tavaly januárban (ebben nincs benne a szerelők díja, h ki és beszerelték a motort).

Autóbehozatal: P-s rendszámot nem használhatsz külföldön, különben is, cég vagy hasonló kell a kiváltásához, 1 autó egyszeri mozgatásához drága és felesleges. Tudsz kiváltani ausztriában ideiglenes rendszámot (elvileg nem vészes összeg), ha megvetted már az autót(tehát jobb 2 napot szánni a vásárlásra) és amíg érvényes, azzal itthon is közlekedhetsz. wave

P-s rendszámot használhatsz külföldön. (EU)  Cool
Nem vészes az ideiglenes rendszám A-ban?  350 € nem vészes? Bocs....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4221 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:32:08 »

Nekem 1.8-ast 190 ezerért generálozták tavaly januárban (ebben nincs benne a szerelők díja, h ki és beszerelték a motort).

Autóbehozatal: P-s rendszámot nem használhatsz külföldön, különben is, cég vagy hasonló kell a kiváltásához, 1 autó egyszeri mozgatásához drága és felesleges. Tudsz kiváltani ausztriában ideiglenes rendszámot (elvileg nem vészes összeg), ha megvetted már az autót(tehát jobb 2 napot szánni a vásárlásra) és amíg érvényes, azzal itthon is közlekedhetsz. wave

 Shocked Shocked  190 ezer?? szép......az nem fér a keretbe. Jön a baba a kollégáéknál, 2. baba. Most Ignis-t hajt! Ezért is szűkös a keret.....900 ezer ft-ig kell mk3.

Köszi az infót neked is!!  worship
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4222 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:34:12 »

P-s rendszámot használhatsz külföldön. (EU)  Cool
Nem vészes az ideiglenes rendszám A-ban?  350 € nem vészes? Bocs....

nem olyan egyszerű......no csak lesz valami. Ha valaki tud 1.8 125 ló,vagy 2.0-ás mk3-ast,ne tartsa magában. vigyor3
Kombi vagy 5 ajtós! vigyor3
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4223 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:40:27 »

P-s rendszámot használhatsz külföldön. (EU)  Cool
Nem vészes az ideiglenes rendszám A-ban?  350 € nem vészes? Bocs....
Hopsz, akkor félreinformáltak. Most érdeklődtem kereskedő ismerősnél, ő mondta, h P-s rendszám csak az országban és, h  a német/osztrák ideiglenes rendszám nem vészes áron van. Úgytűnik félreinformáltak, de akkor már ezt is tudom.  wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4224 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:42:25 »

Hopsz, akkor félreinformáltak. Most érdeklődtem kereskedő ismerősnél, ő mondta, h P-s rendszám csak az országban és, h  a német/osztrák ideiglenes rendszám nem vészes áron van. Úgytűnik félreinformáltak, de akkor már ezt is tudom.  wave

Lemaradt pár évet a kereskedő.....
A német olcsóbb, de messzebb is van.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4225 Dátum: 2013.01.29 kedd, 19:38:33 »

Itt egy újabb benzines-rágatásos történet:


(Mobillal készült képek, ha nem látszódna: szépen áthúzott a porcelánon. Csak az 1-es hengernél volt ez, a többi teljesen OK volt.)

Érdekes módon hidegen, melegen nem rángatott, csak ha melegen leállítva, 5-10 percet állva hagyva lett újraindítva. A gyertyákat kicserélve úgy tűnik megszűnt a hiba, de ezt a gyertya hibája okozta, vagy valami más (gyertyakábel/pipa), ami miatt az új gyertya is kuka lesz?

(Amúgy a gyertya gyári, csak a motorcraft felirat a másik oldalán van.)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4226 Dátum: 2013.01.29 kedd, 19:42:29 »

Itt egy újabb benzines-rágatásos történet:


(Mobillal készült képek, ha nem látszódna: szépen áthúzott a porcelánon. Csak az 1-es hengernél volt ez, a többi teljesen OK volt.)

Érdekes módon hidegen, melegen nem rángatott, csak ha melegen leállítva, 5-10 percet állva hagyva lett újraindítva. A gyertyákat kicserélve úgy tűnik megszűnt a hiba, de ezt a gyertya hibája okozta, vagy valami más (gyertyakábel/pipa), ami miatt az új gyertya is kuka lesz?

(Amúgy a gyertya gyári, csak a motorcraft felirat a másik oldalán van.)

Gyertyakábelek is lehetnek/lehettek.......és most ugye megmozgattad őket.  Focus-oknál is sokszor előfordul.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4227 Dátum: 2013.01.29 kedd, 19:52:40 »

Gyertyakábelek is lehetnek/lehettek.......és most ugye megmozgattad őket.  Focus-oknál is sokszor előfordul.

Hmm. Gondolom kábelcsere csak szettben, különben trafót is cserélhetek?  vigyor3
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4228 Dátum: 2013.01.29 kedd, 19:56:04 »

Hmm. Gondolom kábelcsere csak szettben, különben trafót is cserélhetek?  vigyor3

4 kábelt érdemes.....
Trafó nem biztos még. Első körben gyertya, kábel.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #4229 Dátum: 2013.01.30 szerda, 21:08:24 »

Annyira nem magas azért, nekem generál előtt 100 km-n evett kb 1 liter olajat... rinya  hehe

Vazz ... ez az én szövegem Smiley
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4230 Dátum: 2013.01.30 szerda, 22:14:54 »

Vazz ... ez az én szövegem Smiley
Nyissunk topicot az ovális hengeres olajzabálóknak  hehe
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4231 Dátum: 2013.01.30 szerda, 22:57:34 »

Nyissunk topicot az ovális hengeres olajzabálóknak  hehe
Ha majd egy két literrel több olajat fog enni akkor jöhettek már valamelyik dizel topicba is.  Undecided 
Nehezen akarom elhinni hogy ennyi olajat esznek. Az asszony 286ekm-et futott MKIII-asa 0 azaz nulla motorolajat eszik. Annyit engedek le amennyit beleöntök.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4232 Dátum: 2013.01.30 szerda, 22:58:06 »

Ha majd egy két literrel több olajat fog enni akkor jöhettek már valamelyik dizel topicba is.  Undecided 
Nehezen akarom elhinni hogy ennyi olajat esznek. Az asszony 286ekm-et futott MKIII-asa 0 azaz nulla motorolajat eszik. Annyit engedek le amennyit beleöntök.
az új??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4233 Dátum: 2013.01.30 szerda, 23:00:29 »

az új??
Az se eszi. Ha valamelyik meg mer enni akár fél deci motorolajat is, takarodik a portáról. Nem opel ecotec motorok ezek  Undecided
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4234 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 07:41:59 »

Pedig esznek azok is, főleg a sokat futott.
Csak nem veszed észre mert gázolaj kerül a motorolajba, ezért nem csökken a szint.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4235 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 09:29:42 »

Pedig esznek azok is, főleg a sokat futott.
Csak nem veszed észre mert gázolaj kerül a motorolajba, ezért nem csökken a szint.  Cool
A korai dpf-esekkek kevered a történetet. Ott lehet hígulás.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4236 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 12:06:00 »

A korai dpf-esekkek kevered a történetet. Ott lehet hígulás.

Mindegyiknél lehet.
(megjegyzem én nem mindig kizárólag Ford-okról beszélek)  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #4237 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 12:47:01 »

Sziasztok!

10w40-hez mit szólna az 1.8-as 125lovas motorom, amiben 200ezer km van?
Azt tudok ingyen szerezni...

Köszi!
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4238 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:31:54 »

Sziasztok!

10w40-hez mit szólna az 1.8-as 125lovas motorom, amiben 200ezer km van?
Azt tudok ingyen szerezni...

Köszi!

Nekem most a generál után az került bele, egyenlőre semmi gond, mondjuk fogyasztásnövekedést nem tudom okozhat-e, de azom van  szomoru1
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4239 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:33:00 »

Ha majd egy két literrel több olajat fog enni akkor jöhettek már valamelyik dizel topicba is.  Undecided 
Nehezen akarom elhinni hogy ennyi olajat esznek. Az asszony 286ekm-et futott MKIII-asa 0 azaz nulla motorolajat eszik. Annyit engedek le amennyit beleöntök.
Hát most a generál után nekem sem eszi az olajat, stabilan tartja a szintet, de előtte, ovális hengerekkel (szemmel láthatóan hengeresek voltak) bekapta azt az 1 litert 100 km-n
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #4240 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:43:56 »

Tehát árt neki, vagy sem?  help
Ez sűrűbb, vagy vékonyabb? Nem tudom, mit jelölnek a számok a viszkozitás tekintetében...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4241 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:44:43 »

Tehát árt neki, vagy sem?  help
Ez sűrűbb, vagy vékonyabb? Nem tudom, mit jelölnek a számok a viszkozitás tekintetében...
5w30 való bele
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4242 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:46:04 »

Tehát árt neki, vagy sem?  help
Ez sűrűbb, vagy vékonyabb? Nem tudom, mit jelölnek a számok a viszkozitás tekintetében...
Ez sűrűbb, majd most én is váltok vissza 5w30-ra (mindenki azt mondja, h az való bele), bár a könyve is írja, h jó a 10w40 is.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4243 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 14:05:19 »

Sziasztok!

10w40-hez mit szólna az 1.8-as 125lovas motorom, amiben 200ezer km van?
Azt tudok ingyen szerezni...

Köszi!


A futott km nem kizárólag releváns egy olaj váltás mérlegelésében, sokkal inkább a motorikus állapot. Ha nem eszi az olajat jelentősen, akkor maradj meg a gyári specifikáció mellett.
Ha elkezdi enni, akkor valószínűleg az 5w30-odat érdemes lenne 5w40-re cserélni, mert a meleg oldali olaj tulajdonságokat amit erősíteni kell általában. Ha tovább eszi és nem akarod megjavíttatni, csak kihajtani a maradékot a motorból, lehet még próbálkozni 5w50-nel.  Ha 10w40-est akarsz beletenni, mert ingyen van, nézd meg hogy mennyire felel meg a szükséges ford specifikációknak.
A 10w-s olaj jobban dermed hidegben, amikor az 5w még egész folyékony, a 10w télen már méz állagú, és ki kell imádkozni a flakonból. Ez saját tapasztalat. Ez ugye hidegindításnál némileg nagyobb kopással jár, mert lassabban jut fel az olaj a helyére. A gyári specifikációjú 5w30-hoz képest az ettől eltérő, vastagabb filmű olajok, némi fogyasztás növekedésel is járhat.  Azt szokták mondani hogy 1 db hidegindítás 200 km üzem meleg motorikus kopással egyenértékű...

Egyébként LPG-s autónál én igyekeznék jó minőségű olajat használni mert a megemelkedett hőterhelés (vagy mi) savasítja az olajat. Vagy cseréld gyakrabban, ha ingyen van...
 
Ennyit hallottam, én nem tenném bele, de tégy ahogy akarsz...
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.31 csütörtök, 16:17:21 írta FokaDriver » Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #4244 Dátum: 2013.02.01 péntek, 15:50:20 »

Maradok az 5w 30-nál.
Váltóba milyen és  mennyi olaj kell?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4245 Dátum: 2013.02.01 péntek, 19:57:02 »

A futott km nem kizárólag releváns egy olaj váltás mérlegelésében, sokkal inkább a motorikus állapot. Ha nem eszi az olajat jelentősen, akkor maradj meg a gyári specifikáció mellett.
Ha elkezdi enni, akkor valószínűleg az 5w30-odat érdemes lenne 5w40-re cserélni, mert a meleg oldali olaj tulajdonságokat amit erősíteni kell általában. Ha tovább eszi és nem akarod megjavíttatni, csak kihajtani a maradékot a motorból, lehet még próbálkozni 5w50-nel.  Ha 10w40-est akarsz beletenni, mert ingyen van, nézd meg hogy mennyire felel meg a szükséges ford specifikációknak.
A 10w-s olaj jobban dermed hidegben, amikor az 5w még egész folyékony, a 10w télen már méz állagú, és ki kell imádkozni a flakonból. Ez saját tapasztalat. Ez ugye hidegindításnál némileg nagyobb kopással jár, mert lassabban jut fel az olaj a helyére. A gyári specifikációjú 5w30-hoz képest az ettől eltérő, vastagabb filmű olajok, némi fogyasztás növekedésel is járhat.  Azt szokták mondani hogy 1 db hidegindítás 200 km üzem meleg motorikus kopással egyenértékű...

Egyébként LPG-s autónál én igyekeznék jó minőségű olajat használni mert a megemelkedett hőterhelés (vagy mi) savasítja az olajat. Vagy cseréld gyakrabban, ha ingyen van...
 
Ennyit hallottam, én nem tenném bele, de tégy ahogy akarsz...

Nem akarok nagyon beleszólni, de amiket írtál itt az olajokról az nettó hülyeség.  Wink
Az 5W-30 és 5W-40 és 5W-50 között semmi különbség nincs viszkozitásban. Ha eszi, ugyanúgy eszi mindegyiket.
A második szám a hőtűrést, meleg oldali viszkozitást jelenti az olajnál, azaz milyen magas hőmérsékleten tudja megtartani a kenőképességét.
Az első szám a hideg szivattyúzhatóságára vonatkozik.
A 10W-os olaj eleve sűrűbb, mint az 5W és ez így van hidegen és melegen is. A méz meg a kenyérre kell és a teába.  Smiley
Azért a 10W-s olaj nem méz és nem alig jön ki a flakonból, ez azért túlzás.
Az LPG-s olajoknál csak az égés hőmérséklete nagyobb kb. 150 °C-al ez a hűtőfolyadék hőmérsékletében szinte nem is jelentkezik.
A hőterhelés semmikép nem savasítja az olajat. Az oxidáció, nedvesség, vízpára savasítja el és a belekevert adalékok reakciói a szennyeződésekkel.
Semmi köze a gázhoz, benzinhez, gázolajhoz.  Mindegyiknél ugyanúgy működik a kémia és még akkor is ha csak áll a kocsi a garázsban.

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4246 Dátum: 2013.02.01 péntek, 19:57:49 »

Maradok az 5w 30-nál.
Váltóba milyen és  mennyi olaj kell?
Kéz liter kell bele.

Szerintem itt az oldalon le tudod tölteni a használatiját és abban benne van a feltöltési mennyiség és az ajánlott olaj is.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4247 Dátum: 2013.02.01 péntek, 20:00:14 »

Maradok az 5w 30-nál.
Váltóba milyen és  mennyi olaj kell?

1.9 Liter   75W-90
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #4248 Dátum: 2013.02.02 szombat, 07:47:56 »

http://afford.co.hu/index.php?_a=viewProd&productId=8

Ilyen Kell bele?
Egy kicsit kopog a nyelestengely csapágyam. Többen javasolták, Hogy tegyek bele sűrűbb váltóolajat.
MIT javasoltok?  Milyet refuel bele, ami a fentinél sűrűbb?
Köszi!
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4249 Dátum: 2013.02.02 szombat, 08:07:31 »

http://afford.co.hu/index.php?_a=viewProd&productId=8

Ilyen Kell bele?
Egy kicsit kopog a nyelestengely csapágyam. Többen javasolták, Hogy tegyek bele sűrűbb váltóolajat.
MIT javasoltok?  Milyet refuel bele, ami a fentinél sűrűbb?
Köszi!

Nem biztos, hogy a sűrűbb olajjal jó lesz, mert nehezebb lesz a váltás hideg időkben, míg fel nem melegszik az olaj.Próbálj meg valami adalékot pl. prolongot. Aztán lehet az se ér semmit. vigyor3
Biztos, hogy nyelestengely csapágy? Mert én jártam már úgy, hogy azt hittem nyelestengelycsapágy zörög és kiderűlt, hogy kettőstömegü
Naplózva
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 91 92 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.