Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:25:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4657103 alkalommal)
0 Felhasználó és 229 vendég van a témában
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4950 Dátum: 2013.06.18 kedd, 17:21:38 »

Na újabb kérdés(ek).
Megnéztem a gyújtókábeleket, de semmit nem lehet látni, hogy rossz lenne, meg lenne égve. Van látható jele, ha rossz?

Másik dolog, ha szemben állok az autóval a bal oldali gyertyák mellet kis olaj áll. Hogy kerülhet oda? Gondolom ez nem normális jelenség.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4951 Dátum: 2013.06.18 kedd, 18:14:40 »

Na újabb kérdés(ek).
Megnéztem a gyújtókábeleket, de semmit nem lehet látni, hogy rossz lenne, meg lenne égve. Van látható jele, ha rossz?

Másik dolog, ha szemben állok az autóval a bal oldali gyertyák mellet kis olaj áll. Hogy kerülhet oda? Gondolom ez nem normális jelenség.

A kábelek ellenállását érdemes megmérni.
A tömítés gyengélkedik. (szelepfedél....)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4952 Dátum: 2013.06.18 kedd, 21:35:03 »

az 1.8-as vezérlése szíjas??
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4953 Dátum: 2013.06.18 kedd, 21:35:43 »

az 1.8-as vezérlése szíjas??

Láncos.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4954 Dátum: 2013.06.18 kedd, 21:39:42 »

Láncos.
én is így tudom. most keresgélek feszítőket a unixba, és van hozzá vez. szíj meg stb is. Ez hogy lehet?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4955 Dátum: 2013.06.18 kedd, 21:43:50 »

én is így tudom. most keresgélek feszítőket a unixba, és van hozzá vez. szíj meg stb is. Ez hogy lehet?

Az csak egy gyártó (ami olasz  eplus2), biztos csak félrefordítottak, azok is a hosszbordás szíjrendszer elemei.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4956 Dátum: 2013.06.18 kedd, 21:49:59 »

Az csak egy gyártó (ami olasz  eplus2), biztos csak félrefordítottak, azok is a hosszbordás szíjrendszer elemei.
a unix nem gyártó és magyar.    nemértem miért hoz vez szíjat.       

a hosszbordás szíj feszítőn lehet külön csapágyat cserélni, vagy meg kell venni egyben?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4957 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:14:19 »

a unix nem gyártó és magyar.    nemértem miért hoz vez szíjat.       

a hosszbordás szíj feszítőn lehet külön csapágyat cserélni, vagy meg kell venni egyben?

Nekem a kétlitereshez csak bredát hoz ilyen kategóriában Huh?

Ha jól emlékszem volt már arról szó, hogy van-e külön a feszítőre csapágy, már nem emlékszem mi volt az eredmény.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4958 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:26:08 »

Nekem a kétlitereshez csak bredát hoz ilyen kategóriában Huh?

Ha jól emlékszem volt már arról szó, hogy van-e külön a feszítőre csapágy, már nem emlékszem mi volt az eredmény.
a Unix 1 országos forgalmazó mint pl a Bárdi,  smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4959 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:30:03 »

a Unix 1 országos forgalmazó mint pl a Bárdi,  smile

Nem azt mondom, hanem hogy az unix webáruháza csak breda cuccokat hoz nekem kétliteres benzines 2001-es mondeóhoz vezérműszíj-feszítő kategóriában.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4960 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:37:11 »

Nem azt mondom, hanem hogy az unix webáruháza csak breda cuccokat hoz nekem kétliteres benzines 2001-es mondeóhoz vezérműszíj-feszítő kategóriában.
az érdekes az, h bármit is hoz a vezérléshez.   nekem dayco szijat hoz de nem a webáruházban nézem
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4961 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:44:24 »

az érdekes az, h bármit is hoz a vezérléshez.   nekem dayco szijat hoz de nem a webáruházban nézem

Egyre kuszább, holnap azért belesek a motortérbe, hátha a kis aljasok elrejtettek valahova egy vezérműszíjat  vigyor3
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4962 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:48:46 »

Egyre kuszább, holnap azért belesek a motortérbe, hátha a kis aljasok elrejtettek valahova egy vezérműszíjat  vigyor3
az deszép lenne.. mintha azt írták volna korábban vhol, h a 3.asban minden motor láncos
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4963 Dátum: 2013.06.19 szerda, 08:24:54 »

az deszép lenne.. mintha azt írták volna korábban vhol, h a 3.asban minden motor láncos
Nekem az 1.8-as mindenesetre láncos. És szerintem sincs szíjas mk3.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4964 Dátum: 2013.06.19 szerda, 09:09:29 »

Köszi Conor és GSR! Wink A szenzort lehet megkeresem.....jah,persze csak terheléskor csinálja. Alapból pörgetve szép hangja van az autónak.....páran megjegyezték már.....hogy nincs hangja... hehe

GSR! Mire tippelsz? mik lehetnek még???

Tankold tele jó minőségű benyával, és önts hozzá egy flakon injektor tisztítót. Lehet csak üanyag probléma. Off-os Ford-ok simán csörögnek vacak üanyagtól, és nem a kopogásérzékelő szokott a gond lenni náluk.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4965 Dátum: 2013.06.20 csütörtök, 20:01:40 »

Megvettem ma ezt a gyújtókábel készletet, de nem tudtam beszerelni, mert a gyertyára rámenő pipa felső részén túl nagyok a gumikorongok. Hiába kentem be szilikonnal (adták hozzá), nem lehet benyomni. Max. levágni tudnék belőle, de azt nem akarom.

Mi lehet a megoldás, ha van, cserén kívül?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #4966 Dátum: 2013.06.21 péntek, 09:25:45 »

Sziasztok forum társak!

Van egy pár észrevételem, és segitséget is kérnék.
Az első, normális-e az, hogy az autó motorja(2001, 1,8 benz/LPG, de a tesztek alatt csak benyával hajtott) normál városi üzemben 99-106 fokig melekszik fel, de a viz höm. mutató teljesen középen áll, meg sem mozdul? Nincs valami probléma? vagy ez a normális? A motor tér irdatlan modon melegszik. természtesen a hütőfolydék szintje normális, és rendes téli fagyálót tartok benne.

Második, Mostanában vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímám, és azzal megyek, akkor amikor meg kell álnom(mondjuk, piros lámpánál) a motor le áll.
Ha minden  fogyasztót lekapcsolok, akkor is ingadozik az alapjárat és gyakran lefulladok. Mi az ami a terhelés fügvényéban szabályozza az alapjáratot, mert hogy nekem az döglött nagyon valószínű...

Bármilyen hasznos infot, tanácsot szívese várok,

Előre is köszönöm,

Üdv:Mondeospepe
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4967 Dátum: 2013.06.21 péntek, 09:33:39 »

Sziasztok forum társak!

Van egy pár észrevételem, és segitséget is kérnék.
Az első, normális-e az, hogy az autó motorja(2001, 1,8 benz/LPG, de a tesztek alatt csak benyával hajtott) normál városi üzemben 99-106 fokig melekszik fel, de a viz höm. mutató teljesen középen áll, meg sem mozdul? Nincs valami probléma? vagy ez a normális? A motor tér irdatlan modon melegszik. természtesen a hütőfolydék szintje normális, és rendes téli fagyálót tartok benne.

Második, Mostanában vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímám, és azzal megyek, akkor amikor meg kell álnom(mondjuk, piros lámpánál) a motor le áll.
Ha minden  fogyasztót lekapcsolok, akkor is ingadozik az alapjárat és gyakran lefulladok. Mi az ami a terhelés fügvényéban szabályozza az alapjáratot, mert hogy nekem az döglött nagyon valószínű...

Bármilyen hasznos infot, tanácsot szívese várok,

Előre is köszönöm,

Üdv:Mondeospepe

A 99-106°C teljesen normális, ezeknek a motoroknak ez az üzemi hőmérséklete.

Alapjárattal kapcsolatban az örvénylapátok megvannak még/nincsenek/nem működnek?
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4968 Dátum: 2013.06.21 péntek, 10:07:20 »

Sziasztok forum társak!

Van egy pár észrevételem, és segitséget is kérnék

Második, Mostanában vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímám, és azzal megyek, akkor amikor meg kell álnom(mondjuk, piros lámpánál) a motor le áll.
Ha minden  fogyasztót lekapcsolok, akkor is ingadozik az alapjárat és gyakran lefulladok. Mi az ami a terhelés fügvényéban szabályozza az alapjáratot, mert hogy nekem az döglött

Előre is köszönöm,

Üdv:Mondeospepe
töltést kellene mérni. Lehet nem tölt eleget a generator. Minden fogyasztonal a generator fogja a motort. Klimanal meg a ventilator is sok aramot kér.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #4969 Dátum: 2013.06.21 péntek, 10:53:24 »

Előszőr nagyon köszönöm, a hömérségelt miatt, akkor nyugodt vagyok.
Az örvénylapáok 60e km-rel korábban voltak egy ujra cseréleva szivosorral együtt.
A generátorom töltőfszültsége 13.33v-ot, pont tegnap néztem F-super diaggal.

Szóval nem tudom, mi lehet a baj, de várok minden  tivábbi ötletett.

MP.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4970 Dátum: 2013.06.21 péntek, 12:02:27 »

Előszőr nagyon köszönöm, a hömérségelt miatt, akkor nyugodt vagyok.
Az örvénylapáok 60e km-rel korábban voltak egy ujra cseréleva szivosorral együtt.
A generátorom töltőfszültsége 13.33v-ot, pont tegnap néztem F-super diaggal.

Szóval nem tudom, mi lehet a baj, de várok minden  tivábbi ötletett.

MP.

A töltőfeszültséget terhelésen mérted? (az összes elektromos fogyasztó bekapcsolva az autóban)
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #4971 Dátum: 2013.06.21 péntek, 12:07:56 »

A töltőfeszültséget terhelésen mérted? (az összes elektromos fogyasztó bekapcsolva az autóban)


Nem, csak alapjáraton....pontosan mit csináljak, terheljem le és nézzem meg úgy.

MP.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4972 Dátum: 2013.06.21 péntek, 12:10:56 »


Nem, csak alapjáraton....pontosan mit csináljak, terheljem le és nézzem meg úgy.

MP.

Beindítod, bekapcsolsz minden fogyasztót és úgy nézed meg. Egy bizonyos feszültség (~11-12V) alá nem eshet le. Nekem dízel van, alapból 14,4-et tölt, de az összes elektromos cucc bekapcsolása után sem ment lejjebb 13 V-nál.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4973 Dátum: 2013.06.21 péntek, 14:05:45 »


Nem, csak alapjáraton....pontosan mit csináljak, terheljem le és nézzem meg úgy.

MP.
igen, kapcsolj rá mindent.  és azt is nézd meg, indításkor mennyire esik le az aksi fesz.

aztán írd be ide mi mennyi, és kapsz rá választ a benyásoktól.  én úgytudom a benzines nem tölt annyit (14,4)mint a dízel.

Beindítod, bekapcsolsz minden fogyasztót és úgy nézed meg. Egy bizonyos feszültség (~11-12V) alá nem eshet le. Nekem dízel van, alapból 14,4-et tölt, de az összes elektromos cucc bekapcsolása után sem ment lejjebb 13 V-nál.

a dízelnél 14 alá nem kellene esnie full terhelésnél ha minden jó. a 11-12 az régen rossz
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.21 péntek, 14:07:27 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4974 Dátum: 2013.06.21 péntek, 14:53:57 »

Előszőr nagyon köszönöm, a hömérségelt miatt, akkor nyugodt vagyok.
Az örvénylapáok 60e km-rel korábban voltak egy ujra cseréleva szivosorral együtt.
A generátorom töltőfszültsége 13.33v-ot, pont tegnap néztem F-super diaggal.

Szóval nem tudom, mi lehet a baj, de várok minden  tivábbi ötletett.

MP.

Nézd meg a kart, ami lapátokat mozgatja, hogy a nem esett-e le a gömbfejről, és alapjáraton behúzza-e őket, ahogy kell.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4975 Dátum: 2013.06.21 péntek, 15:00:18 »

igen, kapcsolj rá mindent.  és azt is nézd meg, indításkor mennyire esik le az aksi fesz.

aztán írd be ide mi mennyi, és kapsz rá választ a benyásoktól.  én úgytudom a benzines nem tölt annyit (14,4)mint a dízel.

a dízelnél 14 alá nem kellene esnie full terhelésnél ha minden jó. a 11-12 az régen rossz

Generátoros szakitól kérdeztem és ő azt mondta, hogy a 12,8 tök jó. (nálam) Mondjuk tervbe van véve a generátor cser, mert nekem előfordulhat, hogy nem a sajátja van felrakva.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4976 Dátum: 2013.06.22 szombat, 19:12:05 »

Sziasztok forum társak!

Van egy pár észrevételem, és segitséget is kérnék.
Az első, normális-e az, hogy az autó motorja(2001, 1,8 benz/LPG, de a tesztek alatt csak benyával hajtott) normál városi üzemben 99-106 fokig melekszik fel, de a viz höm. mutató teljesen középen áll, meg sem mozdul? Nincs valami probléma? vagy ez a normális? A motor tér irdatlan modon melegszik. természtesen a hütőfolydék szintje normális, és rendes téli fagyálót tartok benne.

Második, Mostanában vettem észre, hogy ha bekapcsolom a klímám, és azzal megyek, akkor amikor meg kell álnom(mondjuk, piros lámpánál) a motor le áll.
Ha minden  fogyasztót lekapcsolok, akkor is ingadozik az alapjárat és gyakran lefulladok. Mi az ami a terhelés fügvényéban szabályozza az alapjáratot, mert hogy nekem az döglött nagyon valószínű...

Bármilyen hasznos infot, tanácsot szívese várok,

Előre is köszönöm,

Üdv:Mondeospepe

2: - Alapjárati szelep. Nagyon tisztogatni sem érdemes (bár egy próbát megér), mert egy idő után már csak a csere az üdvös megoldás.  (töltés-generátor-szívósor nem jó irány)
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.22 szombat, 19:17:53 írta FokaDriver » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4977 Dátum: 2013.06.22 szombat, 19:21:08 »

Megvettem ma ezt a gyújtókábel készletet, de nem tudtam beszerelni, mert a gyertyára rámenő pipa felső részén túl nagyok a gumikorongok. Hiába kentem be szilikonnal (adták hozzá), nem lehet benyomni. Max. levágni tudnék belőle, de azt nem akarom.

Mi lehet a megoldás, ha van, cserén kívül?

Vidd vissza, hogy rosszat adtak, és hogy ez nem a te típusú autódhoz való.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4978 Dátum: 2013.06.23 vasárnap, 20:41:17 »

Vidd vissza, hogy rosszat adtak, és hogy ez nem a te típusú autódhoz való.

Visszavittem, ki is cserélték, ezzel nem volt gond.

De, ez az autó lassan a sírba visz  rinya.
Pénteken kicseréltem a gyújtókábeleket, az autó tökéletes! Gyönyörűen ment, jól húzott, a légkondi se fogta meg, könnyen el lehetett vele indulni és szépen, egyenletesen gyorsult kis sebességről magas fokozatban is. Bő 200 km-t mentünk Budapesten dugóban, autópályán, országúton, a légkondi végig pörgött, mert 35 fok volt néhol. Az autó tökéletes volt, semmi gyengeséget nem éreztem. Többször is megálltunk, de mindig minden rendben volt. Nem is tudtam már, milyen egy rendben lévő Mondeo. Szuper!
Ma kb. 50 km országúton, fele légkondival, majd pihi. Beindítom, légkondi beindul és már éreztem, valami nem stimmel. És igen, újra nem megy, nem lehet vele normálisan elindulni és természetesen rángat 2000-es fordulat alatt és fentebb is erősebb gázadásra. Ennyi.

Tönkrement a vadiúj kábelszett 250 km alatt? Vagy nem is az volt a gond? Trafó kb. 3000 km-el ezelőtt cseréltem. Gyertya? Ha igen, miért volt jó egy ideig?
Tényleg nem tudom már mit csináljak vele, de leginkább a gyufa jutott az eszembe. Csak nyeli a pénzt és gyakorlatilag az elmúlt egy évben nem volt olyan idő, mikor nagyjából, csak nagyjából rendben volt. Mert azt már lesza.om, hogy ciceg a fék, meg hasonlók.

Tavaly végül is majd 400 000 Ft költöttem rá mindenestül, tán ez az autó nem is ér ennyit.

Most cseréjem ki a gyertyákat, kábeleket és trafót megint? Honnan tudjam, hogy a meglévők jók?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4979 Dátum: 2013.06.23 vasárnap, 21:18:55 »

Visszavittem, ki is cserélték, ezzel nem volt gond.

De, ez az autó lassan a sírba visz  rinya.
Pénteken kicseréltem a gyújtókábeleket, az autó tökéletes! Gyönyörűen ment, jól húzott, a légkondi se fogta meg, könnyen el lehetett vele indulni és szépen, egyenletesen gyorsult kis sebességről magas fokozatban is. Bő 200 km-t mentünk Budapesten dugóban, autópályán, országúton, a légkondi végig pörgött, mert 35 fok volt néhol. Az autó tökéletes volt, semmi gyengeséget nem éreztem. Többször is megálltunk, de mindig minden rendben volt. Nem is tudtam már, milyen egy rendben lévő Mondeo. Szuper!
Ma kb. 50 km országúton, fele légkondival, majd pihi. Beindítom, légkondi beindul és már éreztem, valami nem stimmel. És igen, újra nem megy, nem lehet vele normálisan elindulni és természetesen rángat 2000-es fordulat alatt és fentebb is erősebb gázadásra. Ennyi.

Tönkrement a vadiúj kábelszett 250 km alatt? Vagy nem is az volt a gond? Trafó kb. 3000 km-el ezelőtt cseréltem. Gyertya? Ha igen, miért volt jó egy ideig?
Tényleg nem tudom már mit csináljak vele, de leginkább a gyufa jutott az eszembe. Csak nyeli a pénzt és gyakorlatilag az elmúlt egy évben nem volt olyan idő, mikor nagyjából, csak nagyjából rendben volt. Mert azt már lesza.om, hogy ciceg a fék, meg hasonlók.

Tavaly végül is majd 400 000 Ft költöttem rá mindenestül, tán ez az autó nem is ér ennyit.

Most cseréjem ki a gyertyákat, kábeleket és trafót megint? Honnan tudjam, hogy a meglévők jók?

Kezdésnek cseréld ki a gyertyákat, mert az nem drága, ártani meg biztos nem árt.
Amúgy:
Ne vedd zokon, de nem viccből írogatjuk itt páran, hogy ehhez a motorhoz gyújtásalkatrészből gyárit. Lehet kísérletezgetni utángyártott cuccokkal, azzal a felkiáltással, hogy a gyári kib@szott drága (mert tényleg az), de hosszútávon pont az ilyen cumizásra vásárolhat be az ember, és a végén még simán többe is kerülhet a történet, mintha egyszer kellett volna a gyárit megvenni.

Ha gyertyacsere nem segít, akkor irány egy szerviz, ahol szkóppal nézegetnek gyújtásképeket, és ha ért is hozzá, aki nézi, akkor szerintem megmondja mi a kuka. Vagy cseréld az egészet. Vagy egy kanna benzin és gyufa  vigyor3
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4980 Dátum: 2013.06.23 vasárnap, 21:34:25 »

Kezdésnek cseréld ki a gyertyákat, mert az nem drága, ártani meg biztos nem árt.
Amúgy:
Ne vedd zokon, de nem viccből írogatjuk itt páran, hogy ehhez a motorhoz gyújtásalkatrészből gyárit. Lehet kísérletezgetni utángyártott cuccokkal, azzal a felkiáltással, hogy a gyári kib@szott drága (mert tényleg az), de hosszútávon pont az ilyen cumizásra vásárolhat be az ember, és a végén még simán többe is kerülhet a történet, mintha egyszer kellett volna a gyárit megvenni.

Ha gyertyacsere nem segít, akkor irány egy szerviz, ahol szkóppal nézegetnek gyújtásképeket, és ha ért is hozzá, aki nézi, akkor szerintem megmondja mi a kuka. Vagy cseréld az egészet. Vagy egy kanna benzin és gyufa  vigyor3

A gyertyákat 30 000 km-el ezelőtt cseréltem ki, azok gyáriak voltak. A trafó és kábelszett az utángyártott.
Nem veszem zokon, meg is értem a gyári cuccokat, de pont ezért gondoltam, hogy nem a gyertyákkal lehet gond és kezdtem a trafóval, mert az tűnt a legkevésbé gyárinak, majd a kábelszett.
Ilyen kábelszettet vettem végül.
Igazából ami zavar, hogy miért volt jó 250 km-en? Teljesen felkészültem lelkileg és pénzileg is, ha nem oldja meg a problémát a kábel, akkor gyertya.

És olyan lehet, hogy ezek a hibás alkatrészek kinyírják egymást? Tehát, hogy a rossz gyertyák tönkre vágták a kábeleket, illetve már korábban a trafót?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4981 Dátum: 2013.06.23 vasárnap, 22:30:08 »

A gyertyákat 30 000 km-el ezelőtt cseréltem ki, azok gyáriak voltak. A trafó és kábelszett az utángyártott.
Nem veszem zokon, meg is értem a gyári cuccokat, de pont ezért gondoltam, hogy nem a gyertyákkal lehet gond és kezdtem a trafóval, mert az tűnt a legkevésbé gyárinak, majd a kábelszett.
Ilyen kábelszettet vettem végül.
Igazából ami zavar, hogy miért volt jó 250 km-en? Teljesen felkészültem lelkileg és pénzileg is, ha nem oldja meg a problémát a kábel, akkor gyertya.

És olyan lehet, hogy ezek a hibás alkatrészek kinyírják egymást? Tehát, hogy a rossz gyertyák tönkre vágták a kábeleket, illetve már korábban a trafót?

30ezer alatt tényleg nem kéne hogy bajuk legyen. A kölcsönös tönkretétel nem tudom hogy működik, meg azt sem, miért javult meg egy időre. Misztikus dolog ez a gyújtásrendszer  Smiley
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4982 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 08:59:47 »

30ezer alatt tényleg nem kéne hogy bajuk legyen. A kölcsönös tönkretétel nem tudom hogy működik, meg azt sem, miért javult meg egy időre. Misztikus dolog ez a gyújtásrendszer  Smiley

Ha már utángyártottat veszel ,akkor legalább abból a márkából válassz, amit Ford szervízek is használnak és bevált. Pölö, ha a Cromax-ban kérsz uátngyártott trafót, olyat fognak adni amit maguk is szerelnek Mondeo-ba, és azzal nem volt még negatív tapasztalat, vagy legalábbis kevés. Ott hamar kibukik ha vacak egy utángyrátó beszállító. Én így vettem ugy trafót, új gyári gyertyával, és a régi 10 éves kábelekkel tökéletesen működik, pedig a gázüzem pontosabb szikrát is igényel, mivel szárazabb közegben dolgozik a gyertya.

Tanács: Vidd el egy rendes műszeres szerelőhöz, és ne a szomszéd szakihoz,  most már ne találgass, túl sok pénzt toltál már bele.
  pl: Vik (a forumon megtalálod), vagy Bagoly (essmotor.hu , mondeóban is otthon van), vagy BMSZ ( injektor.hu)
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.24 hétfő, 09:26:10 írta FokaDriver » Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #4983 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 09:16:27 »

A gyertyákat 30 000 km-el ezelőtt cseréltem ki, azok gyáriak voltak. A trafó és kábelszett az utángyártott.
Nem veszem zokon, meg is értem a gyári cuccokat, de pont ezért gondoltam, hogy nem a gyertyákkal lehet gond és kezdtem a trafóval, mert az tűnt a legkevésbé gyárinak, majd a kábelszett.
Ilyen kábelszettet vettem végül.
Igazából ami zavar, hogy miért volt jó 250 km-en? Teljesen felkészültem lelkileg és pénzileg is, ha nem oldja meg a problémát a kábel, akkor gyertya.

És olyan lehet, hogy ezek a hibás alkatrészek kinyírják egymást? Tehát, hogy a rossz gyertyák tönkre vágták a kábeleket, illetve már korábban a trafót?

Együttérzek szomoru1 ez a gyenge láncszem! Se a Sierrámmal, se az MKI-emmel nem volt soha gondom, tankoltam, mentem. Itt meg az agyonbonyolított szenzor-jeladó-MAP-mennyiség-hőmérséklet-kopogás-keverékarány-ló*asz összezavarja a kompjutert, ami aztán használhatatlanná teszi az egész vasat levele ... de azért Mondeo  pias
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4984 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 10:10:20 »

Milyen gyertyakulcs kell az autómhoz? 16-os?

És akkor milyen gyertyák érdemes vennem?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
napu
Vendég
« Új hozzászólás #4985 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 10:14:09 »

Milyen gyertyakulcs kell az autómhoz? 16-os?

És akkor milyen gyertyák érdemes vennem?

Cromax - Motorcraft, menj bicajjal  hehe
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4986 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 10:23:27 »

Cromax - Motorcraft, menj bicajjal  hehe

Azzal járok. Hétvégén használom az autót hosszabb utakra.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
napu
Vendég
« Új hozzászólás #4987 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 10:26:07 »

Azzal járok. Hétvégén használom az autót hosszabb utakra.

(Tudom  angel a névjegyedben olvastam ...)
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.24 hétfő, 11:57:23 írta napu » Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4988 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 10:34:02 »

(Tudom  angel)

Honnan,
Ismerjük egymást? Vagy írtam már korábban?

Szóval 16-os gyertyakulcs kell az autómhoz, igaz?
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.24 hétfő, 10:56:12 írta ultio » Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #4989 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 12:40:38 »

Szóval 16-os gyertyakulcs kell az autómhoz, igaz?

igen.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4990 Dátum: 2013.06.24 hétfő, 12:48:13 »

igen.

Nagyon köszönöm!
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #4991 Dátum: 2013.06.25 kedd, 07:19:50 »

Sziasztok!

Megszivatott engem is az örvénylapát...3 már nem volt a helyén szétszereléskor.
A motor megevett 600 km-en 2 liter olajat....motorcsere lesz. Sad  falbav


SZiasztok!

Majdnem egy hónap a kocsim nélkül...borzasztó....de, megvan a motor! Smiley
Mk2 varázsolt nekem egy 2004-es 118000 km-est  worship ...tegnap meghalgattam még az eredeti autóban...gyönyörű hangja van...már alig várom hogy az enyémben duruzsoljon.. git
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4992 Dátum: 2013.06.25 kedd, 19:28:00 »

SZiasztok!

Majdnem egy hónap a kocsim nélkül...borzasztó....de, megvan a motor! Smiley
Mk2 varázsolt nekem egy 2004-es 118000 km-est  worship ...tegnap meghalgattam még az eredeti autóban...gyönyörű hangja van...már alig várom hogy az enyémben duruzsoljon.. git

 eljen
Motorkód ugyanaz? Van CJBA meg CJBB, nehogy gond legyen átiratásnál, vagy műszakin, ha ránéznek.
Naplózva
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #4993 Dátum: 2013.06.25 kedd, 20:31:48 »

eljen
Motorkód ugyanaz? Van CJBA meg CJBB, nehogy gond legyen átiratásnál, vagy műszakin, ha ránéznek.
Óóóó igen, arra különösen figyeltünk. Smiley
Az első motor CJBB volt....
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4994 Dátum: 2013.06.25 kedd, 20:48:00 »

Óóóó igen, arra különösen figyeltünk. Smiley
Az első motor CJBB volt....

Csak kíváncsiságból, neked mint mond emisszióra az ETIS?
Naplózva
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #4995 Dátum: 2013.06.25 kedd, 20:53:03 »

Csak kíváncsiságból, neked mint mond emisszióra az ETIS?
Nem tudom, nem néztem.
Egy biztos, mindkét motor paraméterei megegyeznek, csak az egyik csont nélkül átmegy a műszakin, a másik(eltérő karakter) csak KPM-es vizsgával lehetséges hivatalosan üzembe helyezni, sőt, asszem valami átalakítási papír is kell hozzá.
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #4996 Dátum: 2013.06.26 szerda, 13:14:27 »

Sziasztok!

Azt csinálja a verda, hogy ha mondjuk 100-as tempónál üresbe teszem és elkezd az autó lassulni, egyszer csak leáll... Kanyarokban is ha kinyomom a kuplungot előfordul, hogy leáll a verda. Kuplungolok és be is röffen.

Kollegám szerint az EGR szelep koszolódott el. Van valakinek hasonló tapasztalata?

KÖszi!
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4997 Dátum: 2013.06.26 szerda, 13:26:39 »

Sziasztok!

Azt csinálja a verda, hogy ha mondjuk 100-as tempónál üresbe teszem és elkezd az autó lassulni, egyszer csak leáll... Kanyarokban is ha kinyomom a kuplungot előfordul, hogy leáll a verda. Kuplungolok és be is röffen.

Kollegám szerint az EGR szelep koszolódott el. Van valakinek hasonló tapasztalata?

KÖszi!


Alapjárati szelep csere. Benzines Focus-okon népbetegség volt. Pofára ugyanolyan al.szelep van a mondeón is, elfáradt 180-200ekm körül.
Így néz ki, de ezt a márkát nem ismerem, csak korábban nekem is volt ilyen gondom:
http://wrcauto.hu/?2005,alapjaratileptetomotorfordmondeoiii1816v2016v

Próbálkozhatsz tisztítással is (időhúzsra jó), vagy akksi le 10 percre, hogy az ECU tanulja újra a senzorok értékeit, és hátha jobban kivezérli majd az al.szelepet, hogy az alapáratot terhelések mellett is tartani tudja a motor.  Akksi le után az első 7-10 km elég kemény lesz, állandóan le akar majd állni, figyelj rá.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.26 szerda, 13:30:30 írta FokaDriver » Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #4998 Dátum: 2013.06.26 szerda, 13:48:29 »

Alapjárati szelep csere. Benzines Focus-okon népbetegség volt. Pofára ugyanolyan al.szelep van a mondeón is, elfáradt 180-200ekm körül.
Így néz ki, de ezt a márkát nem ismerem, csak korábban nekem is volt ilyen gondom:
http://wrcauto.hu/?2005,alapjaratileptetomotorfordmondeoiii1816v2016v

Próbálkozhatsz tisztítással is (időhúzsra jó), vagy akksi le 10 percre, hogy az ECU tanulja újra a senzorok értékeit, és hátha jobban kivezérli majd az al.szelepet, hogy az alapáratot terhelések mellett is tartani tudja a motor.  Akksi le után az első 7-10 km elég kemény lesz, állandóan le akar majd állni, figyelj rá.


Ha gépre kötik a masinát nem mutat semmilyen hibakódot...
Ezt házilag kilehet cserélni, vagy szerelő kell hozzá?
Köszi a tippet!
Az akksi sarus dolgot kihagyom, nincsen rádiókódom Smiley
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4999 Dátum: 2013.06.26 szerda, 14:54:54 »

Ha gépre kötik a masinát nem mutat semmilyen hibakódot...
Ezt házilag kilehet cserélni, vagy szerelő kell hozzá?
Köszi a tippet!
Az akksi sarus dolgot kihagyom, nincsen rádiókódom Smiley

Nem szokott Focusoknál sem. Elfárad az alszelep egy idő után, és biztosan csak a csere segít. Lehet takarítgatni WD-40nel, meg Brunox Turbóval, de sokat nem segít.
Rosszabb esetben a pillangószelep zárt állásszögén is lehet egy hajszálnyit állítani (hozzáértő szerelő), hogy ne "izzadjon" annyira az alapjárati szelep, amikor alapjáratot kell tartania, de sok fogyasztó terheli még az alapjárati fordulatszámot (pl: légkondi, szervó, ventillátor, világítás,stb).
Focus-os időkben ahol 1.4, 1.6-osoknál ez rendszeres probléma volt, az enyémen is meg kellett a fojtószelep állítást csinálni, így kevésbé kellett dolgoznia az alapjárati szelepnek, sokkal jobb lett az alapjárat, terhelések mellett. (ez finom munka, nekem essmotor.hu csinálta meg, van benne gyakorlata. Rákérdeztem nála a 2.0-s mondeo-ra is, de erre azt mondta hogy al szelep csere egyből )
Tévedés jogát fenntartom.

ui: látom LPG-zel te is,,,javaslat: fuss már le 100-200 km-t városban B95-tel, és nézd meg utána hogy az alapjáratod jó e ? Lehet nem túl tökéletes az alapjárat közeli kompenzációd az LPG computer kompenzációs táblázatában, és egy kicsit vissza kéne tanulni az autónak benzinre. A Lovato pl fix táblázattal dolgozik, de egy Landi idővel el tud tanulni hülyeséget. Innen onnan hallottam, csak tipp, messziről ugatom, szóval fenntartással...
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.26 szerda, 14:59:54 írta FokaDriver » Naplózva
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.